Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:18:
Na de kerst van de verkregen bonnetjes maar een game gehaald, Tales Of Symphonia. Na lang twijfelen, reacties lezen hierzo en Gamespot en IGN afstropen toch tegen beter weten in deze game gekocht. Ik zat origineel te twijfelen tussen Metroid Prime 2, Paper Mario en Tales Of Symphonia.
En dit is echt mijn persoonlijke mening (na 3 dagen gaming), Tales is echt niet leuk, battlesysteem is vermoeiend, teveel buttons en acties, verhaal is leuk, stijl is echt mooi, de teksten die de personages uitkramen zijn echt saai en klinken ongeinspireerd. En dan nog het ergste, teveel nutteloos gelul tussen de levels over hoe aardig ze elkaar wel niet vinden en nog erger het zwaar neppe battlesysteem. Over ongebalanceerd gesproken, de ene keer ram je een eindbaas zo in elkaar en 3 minuten later word je ff gewhackt door een paar simpele bugs.
Gisteren de zooi geruild voor Paper Mario en na 2 uur spelen kan ik zeggen: HEEL ERG LEUK!! Deze game heeft humor, stijl en moddervette gameplay!!
Dit komt door de AI. Het is redelijk in te stellen, maar speel je het spel alleen denk ik dat het niet echt leuk is, althans, vind ik. Ik speel het met nog iemand en dan is het een stuk leuker en beter te doen, met 4 human players zou het zowieso NOG beter zijn.
De uitslag hangt af van beslissingen die je medestanders nemen, welke vijanden ze eerst aanvallen. Als je bijvoorbeeld die Water (dacht ik) Elementals hebt, die hebben een VERVELENDE aanval. Als niemand die aanvalt, ja, dan voel je hem goed. Doet iemand dat wel (zijn er meestal 2, ik ren altijd wel op 1tje af), dan heb je pech.
Gesprekken, nutteloos? Ehh, het loopt met het verhaal mee, geeft achtergrond informatie, sfeer, humor, misschien moet je eens een boek lezen, daar gebeurt dat ook wel eens

.
Het enige wat ik jammer vind, is dat magic characters .... moeten MEPPEN om magic power terug te krijgen. HUH??? WT*. Die wil je op de achtergrond hebben toch? Beetje jammer dat bij hen magic power niet over-time terugvloeit. Dat vind ik de enige echte slechte beslissing, ja je hebt potions, maar ik bedoel, over zoiets denk je toch na.
Ander klein puntje is dat je soms moeilijk bij een bepaalde tegenstander komt, als ze ver achterin een hoekje staan en het is een vervelend (water elemental) heb ik vaak problemen er uberhaupt te komen.
Verder vind ik het een topspel. Het is niet perfect, maar ik heb ooit Sudeki geprobeerd, en dat was brak zeg. Voor een realtime RPG hebben ze het goed aangepakt, verhaal en sfeer zijn best goed. Maar ik zou het zelf ook teruggebracht hebben als ik het alleen zou spelen. Mario party is beter te doen, is ook turnbased (maar ik vind dat spel eerlijk gezegd wel veel moeilijker, dat is ook wel leuk op zich

).