Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:05:
[...]
(bron: gamerankings.com)
Als de kwaliteit van de spelletjes het belangrijkste is, dan lijkt me inmiddels wel duidelijk dat de PSP gewoon op alle vlakken beter uit de bus komt, zelfs met de kwaliteit van de games!
Ja, wat is je punt? Dat zijn een aantal recente reviews op gamerankings.com. Het zijn er veel te weinig om een duidelijk beeld te vormen en het zijn niet eens alle reviews voor de DS op Gamerankings. Ik kan ook willekeurige reviews uitkiezen en dan lijkt het net alsof Daikatana een veel beter spel is dan Grand Theft Auto: San Andreas, kijk maar:
Grand Theft Auto San Andreas:
Play Magazine 75.0%
Christian Game Reviews 60%
Daikatana reviews:
Totalgames.net UK 90%
Bekijk Gamerankings maar, deze reviews staan er echt tussen.
Gamerankings heeft in hun rankings ook een minimum review limiet voor ieder spel. Een spel moet minstens 10 reviews hebben voordat deze in de rankings kan komen. Haal die limiet voor de grap eens weg in de search en dan komen er allemaal spellen in de top tien te staan waar de meeste mensen het wel over eens zijn dat die er niet thuishoren. Als je die limiet weg haalt zijn dit ineens de spellen met "de hoogste kwaliteit" volgens Gamerankings:
- NBA Street V3 - GameCube - 100%
- Doom 3 - Xbox - 100%
- Demon's Crest - SNES - 100%
- Ristar - Genesis - 100%
- FIFA Soccer '96 - Genesis - 100%
Lijkt mij duidelijk. Op basis van het kleine aantal reviews kun je nog niets zeggen. Er zullen altijd fanboy reviews en reviews die overdreven negatief zijn tussen staan. Pas bij een groot aantal reviews krijg je een gemiddelde score die een totaalbeeld geeft van alle reviews van de games. Dat is ook het hele doel van Gamerankings, een totaalbeeld geven. Als je wilt vergelijken, neem dan de gemiddelde scores van de games die meer dan 10 reviews hebben. De PSP heeft er in totaal nog maar 10. De spellen die nu uit zijn hoeven trouwens niet representatief te zijn voor wat nog gaat komen. Dus er valt nog niets te zeggen over de "kwaliteit" van spellen van een bepaalde handheld.
[
Voor 9% gewijzigd door
MetroidPrime op 30-01-2005 13:59
]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'