20 ampere is in nederland verboden als 2 geleider groep en 0,5 ohm bij een 20 ampere zekering is zeker niet ten alle tijden veilig.
Hoe lang en welke diameter hebben de kabels vanaf de wijk trafo tot en met jouw versterker en welke diameter heeft de aardleiding en wat is het isolatie materiaal van alle leidingen.
Ik neem aan dat je de versterker gebruikt op plaatsen waar meerdere mensen samenkomen?
Dan is het verboden om hem aan te sluiten zonder aardlekschakelaar.
Volgens mij moet hij gewoon kunnen functioneren achter een aardlekschakelaar of heeft hij echt brakke isolatie?
Wat betreft die hoge stroom die heb je alleen maar nodig om de trafo gemagnetiseerd te krijgen daar zij ook andere middelen voor dan grote zekeringen.
Als er ooit iets met de installatie gebeurt bijv luidspreker onder stroom kun je jaren brommen want je overtreed de wet waarmee je andere serieus blood steld aan onnodig risico.
Verder meet die stroom maar ees en je zult zien dathij zeker gemiddeld niet boven de 10 ampere komt.
En ja ik weet ook dat je een zekering kunt overbelasten voor lange tijd maar vroeg of laat gaat hij er aan en dat wil je niet in een openbare gelegenheid.
En in de tekst hebben ze het over 1 ohm dan moet je per kanaal 4 4 ohm of 8 8 ohm speakers parralel zetten.
Ik zou graag de gemiddelde opgenomen stroom weten.
Als je hem tussen 2 fase aansluit dus op 400volt dan geloof ik het,en dan vergeten we nog maar even dat opgenome vermogen nog geen afgegeven vermogen is , waar zijn immers al die koellichamen voor?
[
Voor 8% gewijzigd door
snameroc op 30-01-2005 17:23
]