Nu eens een keer wat anders, een Philips DCC-speler uit de 900 serie. Helaas nooit doorgebroken.

Boekster schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:38:
offtopic:
Trouwens de nieuwe Tempo's al gehoord? Wat een briljante dingen zijn dat zeg!
Volvo V70 D5 my2011
Ik heb in m'n garage nog een DCC300 rondzwervenTB schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:19:
Nu eens een keer wat anders, een Philips DCC-speler uit de 900 serie. Helaas nooit doorgebroken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Mooi ding! Straalt toch wel een zekere hoeveelheid degelijkheid uit.. erg zonde dat hifi de laatste tijd zo cheap inelkaar gezet wordt.FalconM schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:30:
Deze 14 jaar oude Technics SU-V560 versterker functioneert niet meer goed en ik was ook nieuwsgierig geworden naar z'n binnenkant. Het rechter kanaal is gaar (dof en te zacht). Valt me op dat de voeding en de koelblokken toch nog vrij groot zijn voor zo'n relatief simpele versterker (2 x 70 Watt bij 8 Ohm):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is net wat je degelijk noemt. Ik vind die versterker-chip's een beetje ''cheap''.Klubbheads schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:57:
Mooi ding! Straalt toch wel een zekere hoeveelheid degelijkheid uit.. erg zonde dat hifi de laatste tijd zo cheap inelkaar gezet wordt.
Wat maakt dat uit? Die printplaatjes zijn meestal voor digitale-aansluitingen/-decoders gemaakt. Dan boeit de ophanging/bedrading écht niet zoveel. Ik ben het wel met je eens dat het niet ''degelijk'' oogt. Maar dat was vroeger ook zo met de stereo-receivers. Men kocht dan ook liever een losse tuner, maar om dit nou ook te doen met alle ingebouwde decoders van een multikanaals-receiver...Zelfs in dure AV recievers worden de I/O printen gewoon vertikaal op het mainboard "geprikt" waarbij de hele zooi aan een stel chinch connectoren wordt opgehangen.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Hmm, echt goedkoop is zo'n chipje niet echt: http://www.donberg.ie/descript/s/svi3205.htmBarry|IA schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:23:
Het is net wat je degelijk noemt. Ik vind die versterker-chip's een beetje ''cheap''.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dat zegt meer over die zaak dan over die chip. Al mijn oude, relatief goedkopere, versterkers hadden een versterker-chip.deepspace schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:29:
[...]
Hmm, echt goedkoop is zo'n chipje niet echt: http://www.donberg.ie/descript/s/svi3205.htm
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Inderdaad, en daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een losse 5.1 decoder/voorversterker en een 5 kanaals eindversterker.Barry|IA schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:23:
Wat maakt dat uit? Die printplaatjes zijn meestal voor digitale-aansluitingen/-decoders gemaakt. Dan boeit de ophanging/bedrading écht niet zoveel. Ik ben het wel met je eens dat het niet ''degelijk'' oogt. Maar dat was vroeger ook zo met de stereo-receivers. Men kocht dan ook liever een losse tuner, maar om dit nou ook te doen met alle ingebouwde decoders van een multikanaals-receiver...
Groot en lomp is niet per definitie kwaliteit. Net zo min als klein altijd rommel is. Het is gemakkelijker om een groot iets beter te laten klinken je hebt ruimte voor betere componenten die groter zijn.Klubbheads schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:04:
[...]
Inderdaad, en daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een losse 5.1 decoder/voorversterker en een 5 kanaals eindversterker.
Het moet tegenwoordig allemaal zo klein en compact mogelijk zijn... Groot, lomp en kwaliteit verkoopt niet meer helaas.
Music Addicted
En dat is prijzig spul. Ik wilde eerst pre-outs op m'n Pioneer receiver maken, maar vond uiteindelijk dat het dan toch niet zou passen bij de kwaliteit van de rest van m'n set (allemaal high-end spul) en goedkope externe DACs en Dolby decoders zijn er gewoon niet.Klubbheads schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:04:
Inderdaad, en daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een losse 5.1 decoder/voorversterker en een 5 kanaals eindversterker.
En daarom worden er bijna alleen nog maar subwoofersysteempjes verkocht met uberbrakke satellietjes. Het laag uit zo'n subkastje is vaak vreselijk, het midden ontbreekt grotendeels en over het hoog zullen we het ook maar niet hebben.Het moet tegenwoordig allemaal zo klein en compact mogelijk zijn... Groot, lomp en kwaliteit verkoopt niet meer helaas.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
If it ain't broken, tweak it!
Anoniem: 2111
Het is vaak de voeding die cheap is in zulke instapversterkers, het is niet altijd de chip / eindtrap die brak is. Ik draai momenteel met een ucd digitale versterker en dat is ook maar een chipje maar deze klinkt toch erg oke.Barry|IA schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:39:
[...]
Dat zegt meer over die zaak dan over die chip. Al mijn oude, relatief goedkopere, versterkers hadden een versterker-chip.
Was jij niet degene die zo graag Gainclones wilde maken?Barry|IA schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:39:
[...]
Dat zegt meer over die zaak dan over die chip. Al mijn oude, relatief goedkopere, versterkers hadden een versterker-chip.
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenT op 10-01-2005 19:52 ]
Ik weet wat een gainclone isKlubbheads schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:47:
[...]
Was jij niet degene die zo graag Gainclones wilde maken?![]()
En wat is zo'n Gainclone? , juist ja
Anoniem: 3671
Leave only footprints, take only memories
www.image-upload.tk < van een vriend, jorizzz ook hier ergens op het forum met zijn vraagjesTB schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:45:
LOLdat is blijkbaar van imageshack
ook nog nooit eerder gehad. Waar kan ik ze beter hosten?
Aan het loopwerk te zien een Minidisc speler, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat die vol zit met Philips zutAnoniem: 3671 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:24:
Ik heb net voor 30,- euro een nieuw speeltje gekocht. ik heb het ding helemaal uit elkaar gehaald en nu lijkt het mij leuk als jullie eerst eens raden wat het is voor apparaat aan de hand van de inhoud.
[afbeelding]
de achterkant van het hoofd PCB bordje.
[afbeelding]
de achterkant van dit bord ingezoomd op een motorola chip
[afbeelding]
de achterkant van dit bord ingezoomd op een aantal philips chipjes
[afbeelding]
de achterkant ingezoomd op het Philips bitstream 1 bit DA converter. Dit verraad al dat het om high-end audio gaat uit de jaren 90 (voor philips begrippen "high end")
[afbeelding]
De voorkant van het main PCB
[afbeelding]
de voorkant, ingezoomd op weer een aantal philips chips en het ST micro klokje
[afbeelding]
de voorkant ingezoomd op nog meer philips chips, waar ik in het volgende plaatje een onderdeel opzet
[afbeelding]
weer de voorkant, maar nu iets verder in elkaar gezet: een philips CDM-9 cd drive mechanisme is nu aan gesloten.
[afbeelding]
Het belangrijkste onderdeel wat verder nog aangesloten moet worden op het PCB is dit philips LCD scherm.
[afbeelding]
de achterkant van het philips LCD scherm: er staat op dat het door Philips flat panel displays is gemaakt, het gaat om model
LDE 062T-10
Active Matrix LCD module:
made in the netherlands
Dit is dus 1 van de eerste LCD displays die door philips werden gemaakt, toen ze nog uit de fabriek in eindhoven kwamen!!
rara wat is dit voor apparaat?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 11-01-2005 00:13 ]
Hoe is de beeldkwaliteit van dit apparaat? En 30 euro lijkt mij niet veel...Anoniem: 3671 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:37:
Ik ga het verklappen: het is de Philips CDI-360 speler!! portable, stereo geluid.
het apparaat is "portable", maar kan niet op batterijen lopen, want verbruikt meer dan 20 watt!! Geproduceerd in de marantz fabriek.
[afbeelding]
Het apparaat heeft standaard geen Digital video cartridge, maar is wel uitbreidbaar!! Dan kan je namelijk VideoCD's draaien enzo. Er gaat namelijk een gewone CDI DVC in ! Lekker portable, daar wordt hij NOG groter van en gaat hij NOG meer van verbruiken!!
Zie hoe de uitbreiding in zijn werk gaat (en kijk naar de inhoud van de DVC docking station):
[afbeelding]
De CDI360 en het docking station.
[afbeelding]
Met in de docking station een gewone Digital video cartidge!!
[afbeelding]
makkelijk aan sluitbaar :-)
[afbeelding]
en CDI spellen spelen met "full motion video" zoals the 7th guest
Anoniem: 14065
en deze (een marktplaats link)Anoniem: 131987 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:16:
werd toch wel erg nieuwsgierig![]()
hier zijn de foto's van de Cyrus One (thumbs)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
prima versterker al zeg ik het zelf![]()
geen bas / treble of andere regelaartjes.. gewoon muziek zoals het is
[ Voor 22% gewijzigd door Dr Pro op 11-01-2005 01:06 ]
Anoniem: 14065
[ Voor 14% gewijzigd door Dr Pro op 11-01-2005 01:10 ]
[ Voor 7% gewijzigd door JeroenT op 11-01-2005 21:43 ]
Anoniem: 63710
Er zijn verschillende versies van de Cyrus One gemaakt. Als je op zoek bent naar een cusrus one moet je ervoor zorgen dat je een versie te pakken krijgt met een metalen behuizing. Je hebt namelijk ook versie met een kunstof behuizing, en hiervan wil de voorkan wel es loslaten als er iets te ruig mee omgaatDr Pro schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 01:07:
hahaahhaha,
okdan, ergergthnx voor het snelle antwoorden, weet ik ook weer waar ik op moet letten
ik vind het toch wel sportief van je dat je me dan helpt
zijn er verder nog onder weg (behalve balance dan?)
Anoniem: 89637
Yeah, rightAnoniem: 111783 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:02:
ga je die nog modden? pctje erin ofzo?
Vloek jij ook in de kerk?Anoniem: 111783 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:02:
Anoniem: 65830
Waar ben jij geborenAnoniem: 111783 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:02:
Boeit niets , kwestie van ontwerp.. zo ben je vrij om elk koelblok te gebruiken.Xander2000 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:25:
Waarom niet meteen de torren op de koelplaten?
[ Voor 47% gewijzigd door Yoram op 17-01-2005 09:42 ]
Hallo!
Dat boeit wel. De thermische weerstand van een koelblok _met_ aluminium strip wordt nogal verhoogt. Door middel van directe montage op het koelblok zou je dus eventueel kleinere koelblokken kunnen gebruiken.Klubbheads schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:27:
[...]
Boeit niets , kwestie van ontwerp.. zo ben je vrij om elk koelblok te gebruiken.
[ Voor 9% gewijzigd door Oyster op 15-01-2005 17:39 ]
Met het oog op instraling is het niet zo handig om zo'n ding in een houten kast in te bouwen...JWO schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:28:
BMM zelfbouw eindversterker gescheiden opgebouwd.
[afbeelding]
Zo zou je eventueel ook artic silver tussen je torren en koelplaat kunnen doen om toch nog die 0.002 graad koeler te draaien.Xander2000 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:22:
[...]
Dat boeit wel. De thermische weerstand van een koelblok _met_ aluminium strip wordt nogal verhoogt. Door middel van directe montage op het koelblok zou je dus eventueel kleinere koelblokken kunnen gebruiken.
Maar het staat zo in het ontwerp, waarom dan het ontwerp aanpassen?
Voor mensen met meer interesse deze link.
http://mitglied.lycos.de/Promitheus/heatsinks.htm
[ Voor 46% gewijzigd door Joz_1986 op 20-05-2018 19:15 ]
ja die zag ik ook pas toen ik de foto's bekeek.... het was mij niet eens opgevallen.Dikke Foaf schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:41:
Ziet mijn oog daar rechts een overbrugde zekering?
[ Voor 26% gewijzigd door hilbren op 17-01-2005 21:30 ]
instraling ?Exirion schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:48:
[...]
Met het oog op instraling is het niet zo handig om zo'n ding in een houten kast in te bouwen...
nee vraag je beltegoed op met je mobiel en leg hem op je versterker, als je wat hoort dan heb je iets fout gedaanJWO schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:31:
[...]
instraling ?
je bedoelt magnetische velden ?
volgens mij hebben ringkern trafo's een minimaal strooiveld, en verder is er niets wat magnetisch zou kunnen zijn ?
Sorry hoor, maar als je me niet begrijpt kan je misschien beter je mond houden.Klubbheads schreef op zondag 16 januari 2005 @ 05:37:
[...]
Zo zou je eventueel ook artic silver tussen je torren en koelplaat kunnen doen om toch nog die 0.002 graad koeler te draaien.![]()
Waar denk je waar een gemiddeld koelblok van is gemaakt? juist ja, aluminium
Ik doel op hoogfrequent signalen uit de omgeving. Een geaarde metalen kast is het best om dat tegen te gaan. Vooral als je een versterker hebt met grote bandbreedte dan kan ie gevoelig zijn voor dergelijke signalen en hoorbare storing geven. In het minst gunstige geval hoor je een radiozender via 1 of beide kanalen door je muziek heen tetterenJWO schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:31:
instraling ?
je bedoelt magnetische velden ?
volgens mij hebben ringkern trafo's een minimaal strooiveld, en verder is er niets wat magnetisch zou kunnen zijn ?
Anoniem: 83328
heuj die komt bekend voorJoz_1986 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:44:
De 3e alweer
Philips "741" (22RH741/00Z)
Werking: hij werkt
Specs: Niet bekend
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Allemaal wederom klikbaar voor 2048*1536
Ik begrijp je heel goed (wat ook perfect onderbouwd is middels een linkje) , maar begreep je commentaar niet helemaal op die zelfbouw eindversterker.Xander2000 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:28:
[...]
Sorry hoor, maar als je me niet begrijpt kan je misschien beter je mond houden.
heb je een schema van dit ding, ziet er interessant uitJWO schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:28:
BMM zelfbouw eindversterker gescheiden opgebouwd.
[afbeelding]
B_FORCE schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:33:
[...]
heb je een schema van dit ding, ziet er interessant uit
@ Klubbheads
Wat kostte die Rotel als ik vragen mag?
[ Voor 7% gewijzigd door Joz_1986 op 04-02-2012 11:53 ]
Komplete bouwbeschrijving inclusief schema: http://www.bmm-electronics.com/Project.asp?Project_ID=8B_FORCE schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:33:
[...]
Correctie het is de 4005MK II dus:CornelisJ schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:01:
[...]
Komplete bouwbeschrijving inclusief schema: http://www.bmm-electronics.com/Project.asp?Project_ID=8
Anoniem: 2111
Erg mooi spul vooral die DAC met een Silvercrown is bijzonderAnoniem: 35978 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:32:
[afbeelding]
(Marantz PM94 versterker ("Het Beest")
[afbeelding]
(Marantz CD94 CD-speler (eigenlijk omgebouwde Philips CD960))
[afbeelding]
(Philips DAC960 DA converter)
[afbeelding]
(Voor de kenners: Met Silvercrown DAC)
[afbeelding]
(Grundig DAT9009 DAT-recorder)
[afbeelding]
(Philips FT 980 tuner)
Lekke/stukke schakelfet voor de positieve of negatieve DC spanning of een stukke eindtransistor.PowerPee schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:08:
Ik heb een probleem met mijn Marantz PM72;
Tijdens het gebruik van de versterker valt het linker kanaal uit. Nu kan ik het probleem oplossen door de versterker tijdelijk uit te schakelen om vervolgens weer in te schakelen, maar het is echt irritant.
Mijn vraag is; Wie kan me vertellen waar dit aan kan liggen? Heeft er iemand een tip wat ik zou kunnen doen om het probleem op te kunnen lossen, of een richting waar ik het in zou kunnen / moeten zoeken?
Every morning is the dawn of a new error.
Goed, ik hoop dat ik daar iets wijzer van ben gewordenraphidae schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:12:
[...]
Lekke/stukke schakelfet voor de positieve of negatieve DC spanning of een stukke eindtransistor.
[ Voor 48% gewijzigd door raphidae op 18-08-2011 00:00 ]
Whoaraphidae schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:29:
Audience Delight 2404, 4 kanaals microprocessor gestuurde versterker, 4x900W RMS @ 2Ohm, Range: 2Hz-60kHz, THD/Noise <0.0045% voor 0-900W.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Weegt 38kg
Anoniem: 35978
Ja, niet zo erg standaard. Met dank aan een voormalig werkgever die mij in staat stelde e.e.a. voor zeer concurrerende tarieven te verwerven.Anoniem: 2111 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:55:
[...]
Erg mooi spul vooral die DAC met een Silvercrown is bijzonder.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 35978 op 23-01-2005 23:43 ]
hoe is de verstandhouding met jouw buren ?raphidae schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:29:
Audience Delight 2404, 4 kanaals microprocessor gestuurde versterker, 4x900W RMS @ 2Ohm, Range: 2Hz-60kHz, THD/Noise <0.0045% voor 0-900W.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Weegt 38kg
euhmmmm
1499 bij hoboB_FORCE schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:33:
[...]
@ Klubbheads
Wat kostte die Rotel als ik vragen mag?
Ik weet niet of jouw versterker wel fets gebruikt, maar je kan altijd ff een foto maken.PowerPee schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:33:
[...]
Goed, ik hoop dat ik daar iets wijzer van ben gewordenIig bedankt! Ga maar es kijken of ik een bouwschema van het apparaat kan vinden....zal wel lastig worden.
Denke je dat je de schakelfets kunt aanwijzen voor me als ik een foto stuur? Kan ik ze visueel inspecteren, of moet ik ze doormeten? Hoe zou ik dat moeten doen?
Anoniem: 35978
raphidae schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:29:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Weegt 38kg
Als het linker kanaal weg valt is deze helemaal stil. Ik heb wel es geprobeerd om het volume een 'zetje' te geven, maar dat loste het probleem niet op.(Helpt deze info??)raphidae schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:41:
[...]
Vertel eens, als je linker kanaal wegvalt, is die dan helemaal stil of als je de balance naar links draait en het volume hoger zet klinkt ie dan alsof je iets op een platenspeler ingang hebt aangesloten (veel vervorming)?
Als dat zo is dan kan je proberen 'em ff snel heel hard te zetten, als je geluid dan weer normaal wordt dan is het een eindtor. Kijk er wel mee uit en probeer dat bij voorkeur met een sloopbare speaker. Een kapotte eindtrap kan DC op je speaker zetten.
Een schakelfet denk ik. Die zijn vrij makkelijk te vinden, je traceert de DC voedingsspanning (positief en negatief) van de voeding naar de eindtrap. Er zit dan ergens bij zowel de positieve als negatieve spanning een fet tussen die de voedingsspanning van de eindtrap regelt. Waarschijnlijk zit er een koelblok op, of hij zit met de eindtorren op hetzelfde koelblok. Het is over het algemeen een ding met drie pootjes en een metalen achterkant met een gaatje aan de bovenkant.PowerPee schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:58:
[...]
Als het linker kanaal weg valt is deze helemaal stil. Ik heb wel es geprobeerd om het volume een 'zetje' te geven, maar dat loste het probleem niet op.(Helpt deze info??)
Ik zal proberen om het probleem wat nauwkeuriger te analyseren. Het doet zich niet altijd voor en daarom kan het even tijd gaan kosten...
Uit jou verhaal zou ik kunnen concluderen dat het niet de eindtrafo is. Waar kunnen we dan aan gaan denken?
[ Voor 15% gewijzigd door raphidae op 24-01-2005 00:20 ]
2x JBL TR125 series (250W RMS), 2x Audience Delight MA-7 (210W RMS) en een dual-coil Cerwin-Vega subwoofer (600W RMS).cactusman schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:33:
[...]
hoe is de verstandhouding met jouw buren ?
en wat stuur je aan met bescheiden monster.
2 Ohm, geen 20 OhmAnoniem: 22659 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:04:
900 Watt bij 20 Ohm??? Verloopt dat lineair?
Music Addicted
Anoniem: 22659
Er zijn speakers die dippen naar 2 OhmAnoniem: 22659 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:43:
Wie schrijft er dan ook 2Ohm, dat nodigt uit tot verkeerd lezen. En wie heeft er in godsnaam 2 Ohm speakersMaar goed, mijn fout.
[ Voor 18% gewijzigd door Boekster op 24-01-2005 11:55 ]
Music Addicted
elektrostaten; de mijne 1,8 Ohm @ 20KHzAnoniem: 22659 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:43:
En wie heeft er in godsnaam 2 Ohm speakersMaar goed, mijn fout.
[ Voor 19% gewijzigd door hilbren op 24-01-2005 14:04 ]
Stabiele voedingen zijn belangrijk, ook in een Cd-speler. Hij weegt ook veel aan die kant, wat voor een speler heel vreemd is jahilbren schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:03:
[...]
elektrostaten; de mijne 1,8 Ohm @ 20KHz
@Boekster
mooie speler, wel een grote trafo voor een cdspeler, heeft dat nog een speciale rede?
Music Addicted
ik heb altijd te horen gekregen dat een zware trafo alleen het "contact" met de netspanning verbeterd en dat de voeding daardoor niet veel beter wordt, maar dat stabiliteit alleen verbetert kan worden door een hele snelle stabilisatie regeling toe te passen?Boekster schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:07:
[...]
Stabiele voedingen zijn belangrijk, ook in een Cd-speler. Hij weegt ook veel aan die kant, wat voor een speler heel vreemd is ja. Naim gelooft heel erg in stabiele voeding. Ben er sinds ik het merk goed heb leren kennen ook aanhanger van geworden
.
Ik heb geen idee hoe het precies werkt hoor, maar dat was even grote lijn. Overigens zie je aan de achterkant ook nog een hele grote connector waar een burndy inkan, die naar de extrene voeding gaat. Zal eens kijken of ik een foto van de XPS kan vindenhilbren schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:12:
[...]
ik heb altijd te horen gekregen dat een zware trafo alleen het "contact" met de netspanning verbeterd en dat de voeding daardoor niet veel beter wordt, maar dat stabiliteit alleen verbetert kan worden door een hele snelle stabilisatie regeling toe te passen?
[ Voor 18% gewijzigd door Boekster op 24-01-2005 14:16 ]
Music Addicted
Music Addicted
Duidelijk een voorbeeld van gemiddelde apparatuur met te dure kabels. Goeie apparatuur bevat dikke kabels voor de voedings/speakerverbindingen en vaak (bij zelfbouw zorg je daar zelf voor) leg je een lading soldeer over de printbanen of verbindt de vermogensverbindingen met draad ipv printbanen.Mad_Manic schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:47:
Ik wil hier geen kabeldiscussie starten maar ik snap niet dat sommige lui voor honderden € aan kabels kopen om apparatuur en/of speakers te koppelen terwijl er in de apparatuur zelf alles bestaat uit dunne draadjes en printbaantjes. Als je het dan goed wilt doen zou binnenin ook alles verguld en superdikke printbanen en anti-oxiderend en extra dikke kabels etc moeten zijn.
http://www.tweakers.net/e...0171&format=full&ext=.jpgExirion schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:11:
[...]
Duidelijk een voorbeeld van gemiddelde apparatuur met te dure kabels.
[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 24-01-2005 15:16 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[ Voor 22% gewijzigd door Boekster op 24-01-2005 15:36 ]
Music Addicted
Het idee van een thumb is dat je er op klikt he?
Music Addicted
Ben ik met je eens, maar ik zeg ook dat het vooral de connectoren zijn die de kwaliteit bepalen. Het gaat namelijk om een niet-gesoldeerde electrische verbinding die onderhevig is aan bepaalde effecten (o.a. kan er een halfgeleider effect optreden bij gebruik van niet-edelmetalen). In zo'n apparaat zijn alle draden gesoldeerd, dus heb je daar niet mee te maken.JvS schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:15:
Niet dat ik wil zeggen dat-ie slecht is hoor, meer om aan te geven dat interlinks IMO enigszins overhypte dingen zijn.
Simon tS
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq