[PS2/PC/XBOX] Pro Evolution Soccer 4 - Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.035 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Anoniem: 138157 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:49:
Vraagje over het strafschoppen nemen met de xbox.

Als ik een 2 player match speel en na de reguliere speeltijd kun je dan strafschoppen nemen. Het feit is het hem, dan ik hoe ik dan ook schiet, niet zelf kan kiezen waar en hoe ik de strafschop wil nemen. Van tevoren krijg ik dus een menu-tje waar ik de spelers kan selecteren om strafschoppen te nemen en ook direct welke hoek ze moeten schieten. Hebben jullie daar ook last van soms en is er een mogelijkheid om in te stellen dat ik die strafschoppen wel "manual" kan nemen.

In de wedstrijd tevens, kan ik wel gewoon een hoek selecteren en daar schiet ie hem dan in.

Graag hulp, want ik baal hier behoorlijk van!

Gr Henk
Ik heb geen idee waar het over hebt... vooraf aangeven welke hoek ze schieten??? Die pijltjes geven de vorm van je speler aan, ik hoop dat je dat niet bedoelt. ;)

Penalty nemen: met D-pad een hoek kiezen, indrukken en direct daarna vierkantje.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-03-2005 14:44 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119036

Check hier dan eens genial goal achter het standbeen met Recoba:
http://members.home.nl/so.../vincitore_nl_RECOBA!.AVI

Is nog steeds met mijn GSM opgenomen dus de kwaliteit is niet erg goed, maar je kunt het zeer zeker zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 20:23
Anoniem: 119036 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:21:
Check hier dan eens genial goal achter het standbeen met Recoba:
http://members.home.nl/so.../vincitore_nl_RECOBA!.AVI

Is nog steeds met mijn GSM opgenomen dus de kwaliteit is niet erg goed, maar je kunt het zeer zeker zien :D
http://members.home.nl/sovranosm/PES4%20replay's/vincitore_nl_RECOBA!.AVI
werkt beter ;)
vind 'm nou ook niet echt duidelijk maarja :9

[ Voor 7% gewijzigd door Joss op 07-03-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat had ik er al toch bijgezet ;)..
Alleen blijft het een een goaltje met een ietwat magisch gehalte.
Zomaar uit het niets bam achter het standbeen en met 3-2 winnen van een vriend van me na dat ik met 1-2 achter stond, maar door een schot vanaf de middenlijn tot 2-2 kwam en het met dit schot afmaakte. Was gewoon een topwedstrijd zoals we wel vaker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 13:45
Ik heb een vraagje over de maxdrive voor de Xbox:

Ik heb er een hekel aan dat sommige clubs nog steeds unlicensed zijn, nou wou ik dus door een maxdrive te kopen mijn option file updaten...
Hebben alle unlicensed teams dan ook alle sponsors of alleen maar de wat grotere clubs zoals bijvoorbeeld Arsenal, Man U, Chelsea, Bayern etc....

Ik heb al een en ander opgezocht over de pesfan option-file maar ik zie dus bijvoorbeeld geen screenshots van ploegen als Porto, Benfica, Celtic enzo....

Iemand die toevallig ook in het bezit is van een maxdrive voor Ps2/xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Laatst online: 09:14
Nippletwister schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:16:
Ik heb een vraagje over de maxdrive voor de Xbox:

Ik heb er een hekel aan dat sommige clubs nog steeds unlicensed zijn, nou wou ik dus door een maxdrive te kopen mijn option file updaten...
Hebben alle unlicensed teams dan ook alle sponsors of alleen maar de wat grotere clubs zoals bijvoorbeeld Arsenal, Man U, Chelsea, Bayern etc....

Ik heb al een en ander opgezocht over de pesfan option-file maar ik zie dus bijvoorbeeld geen screenshots van ploegen als Porto, Benfica, Celtic enzo....

Iemand die toevallig ook in het bezit is van een maxdrive voor Ps2/xbox?
Yup, ik heb een XBOX met een maxdrive en de optionfile die ik gebruik heeft inderdaad alle shirtsponsors/ vlaggen e.d. geupdated. Helaas zijn niet alle transfers bijgewerkt. Alleen de wat grotere transfers zijn uitgevoerd namelijk. Mij bevalt het dus heel erg goed.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 13:45
Mooi! dan ga ik nu ff gelijk bij bol.com een maxdrive orderen :Y)

Bedankt voor de snelle reply :)

Transfers moet ik dan nog maar een beetje handmatig doen...

[ Voor 24% gewijzigd door Vlassie1980 op 10-03-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Laatst online: 09:14
Ik gebruik overigens deze option file;

http://www.pesfan.com/bul....php?t=55448&page=1&pp=25

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik zie hier WE8i voor 40 Canadese dollars, ongeveer 26 euro en zonder verzendkosten wereldwijd:
http://www.dvdboxoffice.c...1%2E000+++++&pid=90081256

Alleen, ik weet niet zeker of het daar om de PC versie gaat.. ze omschrijven de categorie als "computer games" namelijk :)...

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Een tip voor mensen met de Wolf patch. Daarbij komen ook een aantal spelers van vroeger beschikbaar. Ook ene Matthews. Een winger. Ik aasde al een tijdje op die speler want die was nadat hij eerst bij "unbelonging" had gestaan door een club gekocht. Ik heb grof geld moeten betalen voor die speler maar hij speelt nu bij mij op de rechtervleugel en was in de eerste 3 wedstrijden goed voor 6 doelpunten en 4 assists. Nu waren dit niet erge sterke tegenstanders dus het beeld is wat vertekend maar ik ga ervan uit dat hij in belangrijke wedstrijden ook zijn mannetje zal staan. Dit alles gaat over de ML natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Oftewel Stanley Matthews:

http://www.footballculture.net/history/history_matthews.html

Dit geldt voor alle oude goden. Zo loopt er een kerel genaamd 'Maradona' rond die ook wel kan ballen. Net als 'Pélé' en 'Cruijff'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

gday schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:13:
Ik zie hier WE8i voor 40 Canadese dollars, ongeveer 26 euro en zonder verzendkosten wereldwijd:
http://www.dvdboxoffice.c...1%2E000+++++&pid=90081256

Alleen, ik weet niet zeker of het daar om de PC versie gaat.. ze omschrijven de categorie als "computer games" namelijk :)...
Het lijkt me niet om de PS2 versie te gaan want die heb ik vandaag net binnen gekregen en ziet er echt anders uit.
De PS@ versie ziet er echt zo uit: http://www.play-asia.com/...n%2B8%2B-70-hzw-43-3.html

Moet nu alleen nog uitzoeken waar de taal-instellingen bij deze game staan.
Dat is helaas niet zo duidelijk weergegeven als de WE-7i

Zijn er mensen hier met de PS2 versie van Winning Eleven 8-1?

Edit:

Nou ben er mooi klaar mee :(
Het schijnt dus zo te zijn dat deze versie geen taal instellingen heeft.
Maw, lekker japans luisteren en lezen, nu maar hopen dat er een patch in de maak is!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 14-03-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Da's de Japanse versie van WE8 international, de Amerikanen hebben hun eigen versie WE8i, die is wel in het engels natuurlijk.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu een koreaanse, de japanse versie van WE-7i is wel met de nederlandse taal :)
Volgende keer beter.

Dat is 24 maart al, dan komt Winning Eleven 8 LiveWare Evolution uit. (dure tijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:17
Vanavond mijn eerste officiele wedstrijden gespeeld voor onze Xbox Live competitie... Het is toch wel een stuk spannender als het ergens om gaat..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik heb al maanden niet meer online gespeeld, toen een vriend uit Engeland me net vroeg of ik een potje wilde spelen, ik zo van goed: moet Chelsea even afstraffen: kom ik niet eens meer online met m'n Xbox :'( hoewel ik niks veranderd heb in tussentijds, krijg ik maar geen verbinding. lekker dan, heb ik voor heel jaar betaald kan ik niet spelen...

succes Macer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

ik heb even een vraagje over de PC versie van WE: 8, als ik deze zou aanschaffen en de Wolf patches installeer, werkt mijn game data van PES4 dan wel? Ben druk bezig met een ML competitie en zou het liefst gewoon verder gaan waar ik gebleven was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

Best een verschil tussen de Xbox versie en de PC versie. De laatste ziet er veel beter uit.

Vraag me af met welke controllers men hier speelt. Ik heb de Logitech Rumblepad2 (playstation2gamepad -kloon) aangeschaft, maar vind de analoge sticks te dicht op elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10456

Ik speel ook met de Rumblepad 2 en bevalt me prima, had hier voor de Saitek P3000 maar dat is een bagger apparaat, accu's gaan binnen no time stuk. En niet alleen bij mij maar ook bij twee vrienden van me :( Nu hebben we allemaal de Rumblepad 2 en zijn we allemaal weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

ik zoek een patch voor de xbox (via ftp), maar is er wel uberhaupt zo een patch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

ik speel met een Playstation dual shock 2 controller met een usb-adapter van play.com :)

werkt ook lekker in andere games zoals splintercell 3/prince of persia enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97313

Ik zit met een groot probleem mensen, ik krijg PES4 namelijk niet aan de gang :(.

Ik heb de PES4 demo, Winning eleven demo, en het volledige spel PES4 al geinstalleerd, maar ben nog nooit tot in het menu geraakt.

Als ik erop klik krijg ik dit; http://users.skynet.be/jack/pes4.JPG

Ik heb een Geforce4 ti4800se, windows xp (zonder service packs), direct x 9, allerlaatste nvidia drivers, en helemaal geen problemen in andere games.

Weet er iemand wat moet doen?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 19:42
Anoniem: 84457 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:00:
Ik heb nu een koreaanse, de japanse versie van WE-7i is wel met de nederlandse taal :)
Volgende keer beter.

Dat is 24 maart al, dan komt Winning Eleven 8 LiveWare Evolution uit. (dure tijden)
heb je 'm al die we8le? volgens mij komt ie namelijk vandaag of morgen uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:17
Misschien je PC een keer opnieuw installeren en dan gelijk service packs installeren..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hully schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:31:
[...]

heb je 'm al die we8le? volgens mij komt ie namelijk vandaag of morgen uit
Als het goed is zou die game op 24 maart uitkomen.
Pas wanneer de game bij Play-asia binnen is dan verzenden ze em.

Overigens, speelt Winning Eleven 8-I ook behoorlijk lekker weg!

Ik zie idd dat de game morgen al binnenkomt, wow binnen 2 weken 2 verschillende Winning Eleven's aangeschaft, wat aso!

Edit: de prijs van de game is met 5 euro duurder geworden.
Ik heb goede zaken gedaan ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 20-03-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Anoniem: 84457 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:57:
[...]

Als het goed is zou die game op 24 maart uitkomen.
Pas wanneer de game bij Play-asia binnen is dan verzenden ze em.

Overigens, speelt Winning Eleven 8-I ook behoorlijk lekker weg!

Ik zie idd dat de game morgen al binnenkomt, wow binnen 2 weken 2 verschillende Winning Eleven's aangeschaft, wat aso!

Edit: de prijs van de game is met 5 euro duurder geworden.
Ik heb goede zaken gedaan ;)
voor mij beetje moeilijke keuze. Heb nu pes4 en we8i (usa) voor xbox en die zijn exact hetzelfde. Heb daarnaast we8 en JLwe8 AC voor ps2 en die spelen authentieker dan de xbox versies, alleen lopen die niet echt vloeiend. Zit nu in dubio of ik die we8le moet aanschaffen, omdat ik vrees dat ook die onderhevig is aan slowdowns..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zit met een groot probleem mensen, ik krijg PES4 namelijk niet aan de gang :(.

Ik heb de PES4 demo, Winning eleven demo, en het volledige spel PES4 al geinstalleerd, maar ben nog nooit tot in het menu geraakt.

Als ik erop klik krijg ik dit; http://users.skynet.be/jack/pes4.JPG

Ik heb een Geforce4 ti4800se, windows xp (zonder service packs), direct x 9, allerlaatste nvidia drivers, en helemaal geen problemen in andere games.

Weet er iemand wat moet doen?

Alvast bedankt...
Ik had deze (standaard) foutmelding omdat ik mijn joystick (X36 HOTAS) had ingeplugd. Joystick verwijderen (USB stekker eruit trekken is voldoende) verhielp het probleem. Blijkbaar conflicteerde de X36 met mijn USB Dual Shock converter.

[ Voor 47% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-03-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97313

hmm ik heb juist hetzelfde probleem dan :(.

Ik heb 2 xbox controllers via usb op mijn computer aangesloten. Als ik ze uittrek werkt het dus, alleen ***spel met toetsenbord .

Weet er iemand een manier om dit probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hully schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:41:
[...]

voor mij beetje moeilijke keuze. Heb nu pes4 en we8i (usa) voor xbox en die zijn exact hetzelfde. Heb daarnaast we8 en JLwe8 AC voor ps2 en die spelen authentieker dan de xbox versies, alleen lopen die niet echt vloeiend. Zit nu in dubio of ik die we8le moet aanschaffen, omdat ik vrees dat ook die onderhevig is aan slowdowns..
In een preview las ik dat de slowdows tot het verleden behoren.
Dacht dat ik het op eve-web.co.uk had gelezen.
De game is overigens vanaf vandaag bij Play te koop, met een beetje geluk lees je de eerste indrukken van de game wel op evo-web.

Ik hoop dat ik mijn game uiterlijk zaterdag binnen heb, anders zal het dinsdag worden
I.v.m volgende week maandag (2e paasdag)

Afgezien van het feit dat er in JLwe8 slowdowns zitten, hoe speelt de game verder?
Ik zou erg graag nog een J League aan mijn collectie willen toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Anoniem: 84457 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:46:
[...]

In een preview las ik dat de slowdows tot het verleden behoren.
Dacht dat ik het op eve-web.co.uk had gelezen.
De game is overigens vanaf vandaag bij Play te koop, met een beetje geluk lees je de eerste indrukken van de game wel op evo-web.

Ik hoop dat ik mijn game uiterlijk zaterdag binnen heb, anders zal het dinsdag worden
I.v.m volgende week maandag (2e paasdag)

Afgezien van het feit dat er in JLwe8 slowdowns zitten, hoe speelt de game verder?
Ik zou erg graag nog een J League aan mijn collectie willen toevoegen :)
ik heb JL we8 AC gekocht en het is een ietwat getweakte versie van we8 en dan uiteraard met de japanse, koreaanse en national teams (wereldwijd). Speelt soepeler dan we8 (in die zin dat er minder slowdown is, maar het is er nog wel), wel iets slomer qua gamespeed dan we8. Op zich mooie toevoeging van je collectie, maar alles overziende kom ik tot de conclusie: we8 ps2 crap ivm slowdown probleem, pes4 ps2 crap ivm slowdown probleem en te arcade achtig, we8jl ps2 beter maar nog steeds slowdowns; dus op dit moment pes4 xbox beste, weliswaar iets te arcade ook maar constant 60 fps. Als we8le ps2 (komt namelijk niet op de xbox) geen slowdowns heeft, maar wel dat typische authentieke gevoel van WE heeft zoals altijd op de ps(2) het geval was, dan is het super. Heb hem overigens inmiddels besteld bij play-asia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 10:55

amahusu

taking over the world!

Er is nu een online versie voor WE8i uit!! Helaas nog alleen voor japan, maar met een beetje geluk komt ie ook deze kant op!

meer info http://ps2.ign.com/objects/721/721284.html

online pes op de ps2 :9

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hully,

Misschien heb je hier nog wat aan, daar bespreken ze em:
http://forums.evo-web.co.uk/showthread.php?t=20800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik vind het wel vervelend dat er elke regio zo z'n eigen online WE/PES game heeft, dus ik zal nooit tegen aziaten or zuidamerikanen kunnen spelen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139503

Anoniem: 138157 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:49:
Vraagje over het strafschoppen nemen met de xbox.

Als ik een 2 player match speel en na de reguliere speeltijd kun je dan strafschoppen nemen. Het feit is het hem, dan ik hoe ik dan ook schiet, niet zelf kan kiezen waar en hoe ik de strafschop wil nemen. Van tevoren krijg ik dus een menu-tje waar ik de spelers kan selecteren om strafschoppen te nemen en ook direct welke hoek ze moeten schieten. Hebben jullie daar ook last van soms en is er een mogelijkheid om in te stellen dat ik die strafschoppen wel "manual" kan nemen.

In de wedstrijd tevens, kan ik wel gewoon een hoek selecteren en daar schiet ie hem dan in.

Graag hulp, want ik baal hier behoorlijk van!

Gr Henk
Ik heb hetzelfde probleem als jij Henk, en gelukkig heb ik ook de oplossing :*) Je moet, als de strafschoppenserie begint, op start drukken en de besturing opnieuw instellen via "player settings". Als het goed is doet 'ie het nu wel gewoon. Deze oplossing werkt ook bij een ander probleem: als je een match tegen de CPU speelt en het komt op penalty's aan, ben ik opeens vaak de tegenpartij. De besturing is dan omgewisseld, zo lijkt het wel. Ook dan moet je ff de besturing resetten. Hoop dat je wat aan deze tip hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

Terryb47 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:12:
Ik vind het wel vervelend dat er elke regio zo z'n eigen online WE/PES game heeft, dus ik zal nooit tegen aziaten or zuidamerikanen kunnen spelen...?
Waarschijnlijk dan niet of je moet dan WE hebben of zij dan PES. Vraag me trouwens af of het niet teveel lag zou geven.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 16:01
tis een fantastisch spel maar er zijn toch een aantal dingen die me zwaar irriteren:

de scheids fluit nogal pro-computer, vaak echt voor kleine duwtjes fluit hij terwijl zij vaak maar aandouwen en daar fluit hij niet voor, ook krijgen ze vrijwel nooit een gele kaart

de schoten gaan opmerkelijk vaak NET naast of de keeper maakt een fantastische redding, wel leuk dat het realistisch is maar als je 5 keer met makaay van de zijkant inschiet en 4 keer gaat net naast en 1 keer een mooie redding...

en dan die stoppage time...mijn god!! als de computer de bal heeft duurt stoppage time ineens 3-4x zo lang?!?! dan krijg je zelf de bal en fluit hij af :X

en als je 1-0 voor staat, nog 10 minuten te gaan dan schakelt de computer ineens in overdrive ofzow, veel feller, kleine geniepige duwtjes(die de scheids uiteraard nooit ziet) etc

en buitenspel...zelfs als de speler vrijwel gelijk is...ziet die gozer het nooit mis ofzow?

verder is het in elk voetbal spel uiteraard irritant dat de computer nooit de speler selecteert die jij wil hebben :+ maarja dat is al zo sinds ik fifa 96 heb gespeeld dus tjah :+

speel op 3 sterren overigens en win mn wedstrijden dan meestal net, op de ps2
met zn tweeen spelen is nog erger, van de week voor het eerst in de finale gekomen, win je alle wedstrijden met 2-3 goals verschil(versla je oekraine zelfs met 6-0 8) ) en dan kom je in de finale engeland tegen...speel je super goed, alle schoten net mis en scoren zij uiteraard in de 89e minuut via een deflection ofzow :(

[ Voor 16% gewijzigd door bolleh op 29-03-2005 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:30
Dat van die overtredingen ben ik met je eens, dat is inderdaad vervelend... Ook op 5 en 6 ster blijft dit een probleem. Vooral obstructie wordt vaak niet afgefloten, zelfs niet als dit overduidelijk gebeurt...

Van speler wisselen blijft ook een probleem, maar ja, dat is inderdaad bij alle voetbalspellen zo.

De blessuretijd is mijns inziens wel goed gesimuleerd. Over het algemeen wordt er ook in het echt niet afgefloten als een team aan een aanval bezig is. Pas als deze aanval afgelopen is en de bal weer richting het midden gaat, onderschept wordt of uitgaat wordt er in het spel afgefloten, wat ik redelijk realistisch vind.

Ook ben ik het niet helemaal eens met je keeperproblemen... In het echt gaan van een normale spits ook vier van de vijf schoten naast als ze van de zijkant schieten en de keeper zal die laatste dan ook best vaak tegenhouden. In PES4 moet je echt combineren om goed vrij voor de goal te kunnen komen, wachten op het juiste moment om of wel de keeper te passeren met een schijnbeweging, langs hem heen te schieten, of als hij ligt de bal te stiften over de keeper heen.

Dat de CPU tegenstander bij een achterstand de laatste 10 minuten alles of niets gaat spelen vind ik ook alleen maar realistisch. Je wordt dan gedwongen om geconcentreerd te verdedigen en te loeren op de counter, waarin je dan opeens vaak vrij kan uitbreken, net zoals in het echt :-)

Al met al vind ik het een superrealistisch spel en deel ik je kritiek voor een groot deel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
donleone83 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:59:
Dat van die overtredingen ben ik met je eens, dat is inderdaad vervelend... Ook op 5 en 6 ster blijft dit een probleem. Vooral obstructie wordt vaak niet afgefloten, zelfs niet als dit overduidelijk gebeurt...

Van speler wisselen blijft ook een probleem, maar ja, dat is inderdaad bij alle voetbalspellen zo.

De blessuretijd is mijns inziens wel goed gesimuleerd. Over het algemeen wordt er ook in het echt niet afgefloten als een team aan een aanval bezig is. Pas als deze aanval afgelopen is en de bal weer richting het midden gaat, onderschept wordt of uitgaat wordt er in het spel afgefloten, wat ik redelijk realistisch vind.
mjah maar het is ons al heeeel vaak voorgekomen dat we 3 minuten extra tijd hebben(spelen op 10-15 minuten per wedstrijd) en dan net als je aanval richting goal gaat fluit hij af. terwijl de cpu maar blijft aanvallen, en dan raakt jouw speler de bal...fluit ie af 8)7
Ook ben ik het niet helemaal eens met je keeperproblemen... In het echt gaan van een normale spits ook vier van de vijf schoten naast als ze van de zijkant schieten en de keeper zal die laatste dan ook best vaak tegenhouden. In PES4 moet je echt combineren om goed vrij voor de goal te kunnen komen, wachten op het juiste moment om of wel de keeper te passeren met een schijnbeweging, langs hem heen te schieten, of als hij ligt de bal te stiften over de keeper heen.
ok klopt ook wel, maar laat een hoap van die schoten dan ook verder naast gaan, die ballen gaan meestal echt een centimeter naast de paal oid. ook is het niet ongewoon dat we in een wedstrijd 3-4x de paal raken, en dat 3-4 wedstrijden achter elkaar 8)7 die paal wordt je dan wel behoorlijk zat ;)
Dat de CPU tegenstander bij een achterstand de laatste 10 minuten alles of niets gaat spelen vind ik ook alleen maar realistisch. Je wordt dan gedwongen om geconcentreerd te verdedigen en te loeren op de counter, waarin je dan opeens vaak vrij kan uitbreken, net zoals in het echt :-)
klopt, maar als je 80 minuten lang geen kans weggeeft, zelf 40 schoten op goal hebt(ik lieg niet!) en de tegenstander scoort in de laatste minuut de winnende goal in de finale...tjah, laat ik het zo zeggen, PES 4 is het enige spel waarbij ik weleens een controller tegen een muur wil knikkeren. kheb zelfs een keer een pot zout van de tv afgeslagen, en das een pot van 1 kilo...dat geeft een zooi man...op vloerbedekking :+

maarja verder is het een leuker voetbalspel dan fifa, maar is het imho nog lang niet ver genoeg, de vooruitgang van 3>4 vind ik toch niet zo groot als ik hoopte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102419

hmm, dat van buitenspel klopt wel,
heel vaak is het net randje, dan zou hij in het echt door laten spelen maar in pro niet..maar dat is omdat buitenspel echt precies wordt uitgevoerd. Echter is het wel zo, dat soms de speler achter de bal staat naar wie je wilt spelen, en toch geeft hij dan buitenspel. Naar mijn weten gaat buitenspel dan niet op...

over die kleine overtredingen die je scheids niet ziet, daar kan ik me wel in vinden. Heel vaak, meestal als je op snelheid langs een speler probeert te komen wordt je licht vastgehouden. Je zou hier in het echt voor kunnen fluiten, maar vaak laten ze dan door spelen. Dat maakt het wel realistisch juist, dat kleine overtredingen door de vingers worden gezien.

van dat switchen van mannetje, probeer 'm eens op manual te zetten. Ik heb bijna nooit dat ik de verkeerde speler krijg.

over dat door laten spelen, aan de ene kant heb je gelijk dat hij zo lang laat door spelen. Soms heb ik zelfs op 0 minuten extra tijd, dat hij nog dezelfde tijd laat doorspelen als bij 4 minuten extra tijd. Het is juist wel realistisch, zoals diegene boven mij al zei, dat hij laat doorspelen bij een aanval. In het echt gebeurt dit ook meestal. Het lijkt misschien of de scheids bij jou aanvallen nooit laat doorspelen, maar dit komt waarschijnlijk omdat de computer al bezig was met een aanval in de extra tijd, en dat je dan een counter opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Haha, wat ik nu toch meemaakte....

Ik speel met ac milan de serie a, op 6 sterren.
Met nog een paar wedstrijden te gaan stond ik 3 punten voor op Inter, en mijn doelsaldo was 8 beter dan dat van Inter.
Ik moest spelen tegen Inter, in de eerste helft ben ik oppermachtig, 3x de paal, maar ik had al vanaf het begin het gevoel dat ik erin gefloten zou worden: in elk duel werd ik terug gefloten, echt zonder te tackelen zelfs, echt alles tegen. En andersom maakten zij de grofte overtredingen, terwijl scheids dan vrolijk door liet spelen.
5 minuten voor rust maak ik ver op hun helft een overtreding met mijn aanvaller... ROOD.
En in blessuretijd eerste helft nog 1-0 tegen ook.....
2e helft begint, zij aftrap, ik maak een sliding op de bal.... ROOD.
Na 5 minuten was het 2-0 en 3-0, en daarna ook maakten zij overtredingen, scheids fluit niet! En toen iemand van mij voor obstructie (dus geen sliding/tackle) zijn 2e geel kreeg en dus mijn 3e ROOD, had ik er genoeg van. Het werd 4, 5 ern 6-0, ik hakte wat rond want dacht geen rood meer te kunnen krijgen, omdat volgens mij 3 rode kaarten het maximum is irl.
Maar ik kreeg ook nog mijn 4e rood, en mijn 5e rood, en mijn 6e dat was in de 70e minuut, en toen werd er afgefloten!
En ik had reglementair met 3-0 verloren, waardoor ik op doelsaldo toch nog bovenaan sta!

Maar klopt het wel dat pas na 6 rode kaarten een wedstrijd wordt stilgelegd? In het echt is het toch zo dat bij de 4e kaart het gedaan is toch?
Maar toch stoer dat je in PES ook reglementair kunt verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb 'Winning Eleven 8 Liveware Evolution' al een aantal dagen binnen, moet zeggen dat deze game zelfs nog is aangepast t.o.v. 'Winning Eleven 8 International'.
Heb nog weinig gespeeld maar, het lijkt zeker moeilijker te zijn geworden.
Voor zover ik nu kan beoordelen zijn er geen slowdowns in de game te bekennen :)

In vorige delen had ik het gevoel dat de bal met een touwtje aan je voet zat.
Met deze game ben je je bal zo kwijt, het is daardoor veel moeilijker geworden om je mooie aanval met succes af te ronden.

Ook heb ik het idee dat je sneller kunt kaatsen, maar het afronden daar heb ik wel een probleem mee.
Tot aan het doel v/d tegenstander gaat het goed maar op de 1 of andere manier heb ik behoorlijk wat moeite met de verdediging.
Voorheen speelde ik op level 4 maar nu win ik met moeite net op level 3.

Ook de acties verlopen vloeiender, daarbij kun je denken aan tackles en in een uiterste poging met de punt van je schoen nog een doelpunt te maken.

Voor mij is deze game echt een topper! Het lijkt of het allemaal net iets anders speelt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

in WE8LE zit naar het schijnt ook de ronaldinho move? Al iemand een filmpje ofzo van gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
nog een vraagje... ik ben begonnen met pes4 online spelen. ik heb alles in mijn router (ik speel over wireless internet) aangepast (de juiste poort geforward etc.) maar alsnog kan ik alleen maar hosten, niet als client spelen. ik wil niet al mijn poorten open zetten, weet iemand nog een andere oplossing? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb hetzelfde is voorals nog geen oplossing voor, je kan alleen misschien DMZ activeren als je als client moet spelen.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22:42

Smarron

The bend

Het valt me eigenlijk op dat ik op 3 sterren meer moeite heb om van clubs te winnen dan op 4 sterren. Mijn neefje lachte me elke keer uit dat ik op slechts 2 speel (hehe I know, maar 10-0 winnen elke keer is ook niet meer leuk). 3 vond ik erg lastig en irritant spelen. Ik probeerde het daarna op 4 en zelfs 5 sterren en ik heb nog geen enkele keer verloren. Je moet wel veel meer overspelen en opletten, maar je krijgt echt veel meer kansen, omdat de tegenstander minder behoudend speelt zo lijkt het.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
yay!

vrijdag eindelijk wereldkampioen geworden op 3 sterren. voor het eerst dat we met 3 man op 1 ps2 tegelijk speelden met een multi-tap en gelijk wereldkampioen terwijl we ervoor nooit verder dan de halve finale kwamen 8)

2x dik van engeland gewonnen, 4-1 en 3-0(groepswedstrijd en halve finale)

uiteindelijk in een zinderende finale met 2-0 gewonnen van spanje, in de 2e extra tijd, we hadden de paal/lat al 4 keer geraakt, 20 schoten op doel en eindelijk een goal :D we stonden daar te schreeuwen als een gek :D om 5 uur snachts :+
even later knallen we er gewoon nog eentje in na een goed uitgespeelde aanval...wereldkampioen met ierland :+

volgende keer met zn drieen @ 4 sterren dus 8)
k hoop dat het idd makkelijker is zoals hierboven gezegd

wel master trouwens met 3 man spelen, 2 man spelen erg aanvallend, ik was voornamelijk bezig de posities achterin goed op orde te houden, zo kwam het dus vaak voor dat ik de bal weer veroverde of de tegenstander vast zette terwijl zij weer een aanval konden opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 10:35

janklp

FortyTwo Capital

Weet iemand waar de wolf patch nog te downloaden is? In deze hele tread staat er dan ook niets meer over qua links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:45
Januszjes schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:39:
Weet iemand waar de wolf patch nog te downloaden is? In deze hele tread staat er dan ook niets meer over qua links.
Met wat zoeken op google had je o.a. hier uit kunnen komen:
klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 10:35

janklp

FortyTwo Capital

Crash schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:25:
[...]

Met wat zoeken op google had je o.a. hier uit kunnen komen:
klik :)
Ik weet het maar dan moet je een dag of 3 wachten voordat je download begint. :(
Toch niet, ik stond als 33 in de rui maar ben al aan de beurt :D

[ Voor 9% gewijzigd door janklp op 10-04-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
naar aanleiding van de positieve berichten die ik uit dit forum kreeg over de logitech rumblepad 2 heb ik er eentje aangeschaft, eigenlijk speciaal om PES4 mee te spelen... fantastische controller, alleen lijkt het wel net alsof ik helemaal opnieuw moet leren PES te besturen. de grootste ergenissen van het spelen van PES4 (het passen naar iemand die echt aan de andere kant van het veld staat dan de richting die je indrukte) ben ik ook voor een groot deel kwijt. bedankt dus voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 14:48
Ik ken nog wel meer dingen waar ik mij vreselijk aan erger bij pes 4. Namelijk dat er bij de ingooien nooit iemand van je eigen staat om te verdedigen en de tegenstander dus gewoon makkelijk kan ingooien zonder dat je de bal af kan pakken

Verder zijn de afstandschoten gewoon helemaal k*t gemaakt, bij het vorige spel gingen ze er best nog wel vaak in maar als ze er nou in vliegen dan is het echt heel bijzonder hoor.

En dan nog maar niet te spreken over die keepers die bij een afstandschot gewoon maddeliefjes gaan zoeken ofzo want ze laten de bal gewoon lopen en staan als een aap te kijken.

Verder, de mensen die problemen hebben met slowdown's moeten ff de hertz in het begin op 50 zetten en niet op 60.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Als er iemand een potje tegen mij wil spelen online voor op de pc dan kun je me toevoegen op msn. Heb al veel ervaring op tournooien en ben best goed.

Mijn msn adres is pietje_puk3@hotmail.com

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:48

miekol

erm

dennis112 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:11:
<knip>

Verder zijn de afstandschoten gewoon helemaal k*t gemaakt, bij het vorige spel gingen ze er best nog wel vaak in maar als ze er nou in vliegen dan is het echt heel bijzonder hoor.
<knip>
Das gewoon een kwestie van oefenen. Ik kreeg ze er ook nooit in, maar ik scoor nu bijna vaker uit de 2e linie dan uit 1 on 1 met de keeper? Ik vind een lop bal spelen lastiger in PES4 po de Xbox dan een afstandschot op doel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afstandsschoten en lobs zijn easy.

Ik speel supervaak tegen een vriend van me en we scoren echt veel van afstand, meer zelfs dan van in de 16 zelfs. Je moet gewoon even die feeling krijgen en op het juiste moment schieten (kijk wat de keeper doet). Het is wel zo dat je dan meestal de lange hoek moet kiezen omdat de korte hoek maar sporadisch vrij is meestal.

Zelfs direct vanaf de aftrap kun je makkelijk scoren.

Hier wat filmpjes, wel bagger kwaliteit maar ja ;).. GSM-shit haha. Bekijk ze maar eens:

Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zijn mooie goals, vooral die laatste 2 zijn stoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Ik heb dus al een paar keer gehad dat ik via internet een goal tegen krijg terwijl ze al vanaf de middelijn schieten. Die bal die gaat dan eerst omhoog en daarna daalt die echt heel snel, weet iemand misschien hoe je dit moet doen? En weet iemand misschien ook of er bepaalde technieken zijn om te koppen, en hoe je dat moet doen?

[ Voor 4% gewijzigd door dennis112 op 15-04-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:20

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het irritant dat het koppen op het middenveld schijnbaar makkelijker is doordat je moet pasen dan dat je in het strafschopgebied van de tegenstander op goal moet koppen, dat gaat dan ineens veel lastiger (lees 90 % gaat over terwijl je hetzelfde doet dan op het middenveld :/)
Af en toe staan de spelers ook te slapen
Bij fifa heb ik wel meer het gevoel dat ik niet de enigste ben die iets doet, zij zijn ook een beetje aan het verdedigen enzo maar bij pes is het veel lastiger omdat jij echt de enigste bent die iets doet (net zoals inlopen enzo :/ naar verstandige plaatsen)
en ik speel dan misschien maar op 3 sterren maar als je een beetje in het midden bent en je doet een doorsteekbal dan komt ie echt 99 keer van de 100 niet aan, echt super irritant. het gaat dan ook vaak nog naar de verkeerde ook. Maar ach het is te doen want fifa is echt gewoon grote bagger :P

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

Heb ik nogtans geen last van, de positie die je medespelers aannemen zijn vrij goed in de meeste gevallen, jij moet ze soms alleen wat corrigeren...

Ivm koppen op doel, ik druk telkens kort vierkantje in, en ik scoor op 5 sterren vrij veel met het hoofd..
Ook kun je R2 gebruiken om je speler te positioneren bij een lange voorzet, dat is ook de manier om een volley te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Zijn er echt geen mensen die tegen mij durven te spelen???????????????

Msn is: pietje_puk3@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Ik heb weer nog een nieuwe ergernis... Ik neem aan dat ik niet de enige ben die helemaal gek wordt van het volgende:

Als ik op 5 sterren speel dan merk ik dat het vreselijk veel moeilijker is om van kleine teams te winnen dan van de grote. Ik speel een league met Italië en word helemaal gek omdat ik België maar niet kan verslaan... Op een één of andere manier kan ik Buffel en Sonck, toch niet de twee beste spitsen in het spel, zacht uitgedrukt, maar niet afstoppen, terwijl mij dit in de ML tegen hun teams wel met gemak lukt... Tegen Brazilië, Nederland, Argentinië enzo heb ik geen problemen met verdedigen en schakel ik wereldspitsen met gemak uit, maar zodra ik tegen een kleiner land speel scoren slechte spitsen (gekeken naar hun statistieken) opeens heeeeeel makkelijk... Ook zijn ALLE Belgische verdedigers opeens veel sneller dan al mijn aanvallers (die op speed véél hoger scoren dan die verdedigers) en rennen ze zelfs met bal mijn spelers zonder bal eruit...

Ik heb het idee dat ik genaaid word door het spel en dat zint me niet... Iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Winning Eleven 8 Liveware.

Ik heb wel es van die wedstrijden waar ik onterecht op voorsprong kom.
Maar om nu te zeggen dat de tegenstander me het tot dan toe enorm lastig heeft gemaakt gaat ook te ver.
Maar net nadat ik dan onterecht op voorsprong kom begint de club tegen wie ik speel gigantisch te drukken.
Balen, is dan vaak dat ze dan binnen 2 minuten de gelijkmaker scoren.

Ook valt me op dat wanneer je( of de tegenstander) net voor de rust gescoord hebt, er gelijk wordt gefloten voor de rust.

Voor de duidelijkheid, dit is imo het beste deel in de reeks! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 19-04-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

donleone83 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:51:
Ik heb weer nog een nieuwe ergernis... Ik neem aan dat ik niet de enige ben die helemaal gek wordt van het volgende:

Als ik op 5 sterren speel dan merk ik dat het vreselijk veel moeilijker is om van kleine teams te winnen dan van de grote. Ik speel een league met Italië en word helemaal gek omdat ik België maar niet kan verslaan... Op een één of andere manier kan ik Buffel en Sonck, toch niet de twee beste spitsen in het spel, zacht uitgedrukt, maar niet afstoppen, terwijl mij dit in de ML tegen hun teams wel met gemak lukt... Tegen Brazilië, Nederland, Argentinië enzo heb ik geen problemen met verdedigen en schakel ik wereldspitsen met gemak uit, maar zodra ik tegen een kleiner land speel scoren slechte spitsen (gekeken naar hun statistieken) opeens heeeeeel makkelijk... Ook zijn ALLE Belgische verdedigers opeens veel sneller dan al mijn aanvallers (die op speed véél hoger scoren dan die verdedigers) en rennen ze zelfs met bal mijn spelers zonder bal eruit...

Ik heb het idee dat ik genaaid word door het spel en dat zint me niet... Iemand dezelfde ervaringen?
Wat denk je van vorm ? die kunnen de stats op dat moment positief dan wel negatief beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga er vanuit dat donleone83 wel de beste 11 heeft geselecteerd om mee te voetballen.
Daarbij komt wanneer hij dit continu meemaakt dan is dat wel erg vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de tegenstander begint te drukken veranderen ze meestal van tactiek.
Schuiven ze een spits erbij. Als ik jou was zou ik dit ook doen, aangezien je dan ook bij de CPU een overtalsituatie creeert. Deze zal zich daar dan weer aan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:38

Turfschipper

Hup NAC

Ik ben nu ook een aardig tijdje met pes4 bezig (PC). En ben nu ook aan het editten geslagen.

Nu wil ik gaan beginnen met het maken van een stadion. En wel het NAC-stadion. Nu heb ik al wel wat rondgezocht, maar ik kan eigenlijk nergens vinden hoe je dit nu eigenlijk doet.

Ik heb inmiddels met de AFSExplorer de AFS bestanden kunnen openen. Maar ik neem aan dat je het te maken stadion met een ander programma moet maken, om die dan in de AFS in te voeren?

Mijn vraag is dan ook: heeft iemand ervaring met het zelf maken van stadions en/of weet iemand met welk programma dat dan kan?

Ik vraag me ook af, of dat je een compleet nieuw stadion moet maken of dat je een al in het spel bestaand stadion aan kan passen?

Is het zo dat als je een nieuw stadion invoert, je dan een ander stadion 'inleverd', of kan je zoveel stadions invoeren als je zelf wilt?

Misschien weet iemand een link (liefst NL) waar stap voor stap beschreven staat hoe het moet?

Zijn er hier mensen die al NL stadions gemaakt hebben? Want die wil ik ook wel graag hebben dan. Uiteraard heb ik de kuip en de arena al.

bvd

[ Voor 8% gewijzigd door Turfschipper op 21-04-2005 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119036 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:59:
Als de tegenstander begint te drukken veranderen ze meestal van tactiek.
Schuiven ze een spits erbij. Als ik jou was zou ik dit ook doen, aangezien je dan ook bij de CPU een overtalsituatie creeert. Deze zal zich daar dan weer aan aanpassen.
Bedankt voor je uitleg!
Ik ga het zeker een keer proberen.

Tot nu toe bleef ik gewoon mijn eigen spel spelen en gooide er wat wissels in.
Zeker wanneer je in hogere level's zit en een spelerwissel dan niet veel meer uitmaakt, dan is veranderen van tactiek een leuke optie.

Aan de andere kant wil ik het liefst mijn eigen spelletje spelen, aangezien ik die het beste beheers.
Oke, op de manier hoe ik speel maak ik mezelf niet echt allround, das dan weer een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Welke option file gebruiken jullie? Ik heb net de laatste Wolf File (3.1) geprobeerd, maar die slaat nergens op. De stats zijn belachelijk hoog, vooral Engelse spelers worden zwaar opgehemeld (A. Smith, WTF is with that guy???). Ook zitten er gewoon fouten in, de selectie van PSV slaat nergens op en is gewoon niet correct.

De vorige Wolf file was beter, maar omdat het niet mogelijk is meer om stats te editten en die dan in ML mode te gebruiken en ik sommige spelers gewoon niet goed genoeg vind (Robert b.v.) wil ik een nieuwe file. Is er eentje die wat beter kijkt naar Nederlandse spelers? Of is er iemand die zelf een file heeft gemaakt die wat meer up-to-date is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:49:
Welke option file gebruiken jullie? Ik heb net de laatste Wolf File (3.1) geprobeerd, maar die slaat nergens op. De stats zijn belachelijk hoog, vooral Engelse spelers worden zwaar opgehemeld (A. Smith, WTF is with that guy???). Ook zitten er gewoon fouten in, de selectie van PSV slaat nergens op en is gewoon niet correct.
Mail Wolf met de goede opstelling van psv, en andere fouten, en hij verbeterd ze. alleen stats rommelt ie niet aan, want die zijn vaak personlijk.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Stats slaan echter ook nergens op (Lamey is beter dan van Bommel en Robert is diep slecht), dus die moeite neem ik dan niet. Ook loopt er een keeper genaamd Coe rond die niet echt kan keepen maar wel een betere middenvelder is dan Cocu. En dan heb ik het alleen nog maar over PSV.

[ Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-04-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:12:
Stats slaan echter ook nergens op (Lamey is beter dan van Bommel en Robert is diep slecht), dus die moeite neem ik dan niet. Ook loopt er een keeper genaamd Coe rond die niet echt kan keepen maar wel een betere middenvelder is dan Cocu. En dan heb ik het alleen nog maar over PSV.
De stats die door Wolf aangepast zijn, slaan inderdaad nergens op. Sommige spelers zijn overdreven goed of overgewaardeerd en anderen zijn weer veel te slecht. Zelf gebruik ik op dit moment de data die bij pes4online geleverd wordt. Dat is standaard Konami data aangevuld met transfers.

Bij pes4online zit ie als para_we8.bin file bij. Wil je er offline mee spelen moet je je option file verwijderen, zodat ie een nieuwe aanmaakt aan de hand van die data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-06 22:05
Ik speel gewoon lekker met die orignele option file want ik vind al die andere kwa stats veelste hoog. J krijgt te onrealistische goals en er is ook geen kunst meer aan met een gemiddeld team te spelen want dat zijn opeens ook allemaal sterspelers.

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik wordt helemaal gek van die option files; ik schijn die para file te moeten importeren met AFS explorer maar dat lukt met dus niet. Ik heb zowel Pesfan.com als EvoWeb afgezocht en niks gevonden. Wie helpt me aan een up-to-date option file waarin ik zelf de stats nog kan aanpassen (desnoods via Pes4Edit oid, want in-game kan dat ook niet meer heb ik begrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om vanaf het middenveld te scoren moet je er allereerst voor zorgen dat je speler in sprintpositie is, dan ef goed timen en vol uithalen maar.

Je kunt ook eerst dribbelen, dan 2 keer naar rechts (bal iets verder vooruit spelen) en dan vol pegelen maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53226

Heb nog een vraagje wat ik niet terug in het boekje kan vinden.
Als ik na het verdedigen de bal heb wil ik dat iedereen meteen naar weer gaat aanvallen en iedereen naar voren rent. Heb nu het id dat iedereen een beetje blijft hangen.
Kan je dit ook nog ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan dit instellen bij formation en dan individual . Als je dan een speler selecteert dan kun je zijn looprichting instellen bij balbezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Dr. Strangelove schreef op zondag 24 april 2005 @ 00:30:
Ik wordt helemaal gek van die option files; ik schijn die para file te moeten importeren met AFS explorer maar dat lukt met dus niet. Ik heb zowel Pesfan.com als EvoWeb afgezocht en niks gevonden. Wie helpt me aan een up-to-date option file waarin ik zelf de stats nog kan aanpassen (desnoods via Pes4Edit oid, want in-game kan dat ook niet meer heb ik begrepen).
Zoals ik uitleg kun je aan de hand van de para_we8.bin die bij pes4online (default stats aangevuld met transfers) geleverd wordt, een option file maken en die kun je dan toch editten met een option file editor? Of zie ik hier iets over het hoofd? Als ik kies voor een ML heb ik in ieder geval wel Robert bij PSV.
Anoniem: 102419 schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:17:
Je kan dit instellen bij formation en dan individual . Als je dan een speler selecteert dan kun je zijn looprichting instellen bij balbezit.
En als je echt aanvallend wilt spelen eventueel verdedigen op low zetten en kiezen voor auto-attack. Hou er dan wel rekening mee dat er aardig wat gaten gaan vallen.

[ Voor 50% gewijzigd door PromoX op 24-04-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53226

neoxyn, het gaat niet om 1 speler het lijkt erop dat mijn hele team een beetje blijft hangen.

PromoX, klopt ben nog niet zo goed in verdedigen :P dus laat het maar ff hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:38

Turfschipper

Hup NAC

Ik speel nu al een tijdje masterleague gespeeld. En het meest irritante vind ik dat je echt geen ene reet merkt tegen wie je speelt. Koploper of de nummer laatst, inter of brescia. Groningen of AC Milan. Maakt dus echt niks uit, nvio van de teams, en met name de keeprs zijn altijd hetzelfde. Altijd 1-0, 0-0 of 0-1. Je wint en /of verliest net zo makkelijk tegen topploegen als de wat mindere ploegen.

Het spel kon me in het begin wel boeien, maar jezus wat zitten er toch veel irritante fouten in. En hoe langer dat je speelt hoe irritanter het wordt. Wedstrijden zijn altijd hetzelfde.

Maar het slechtste vind ik nog dat je vaak geen controle over je mannetje hebt, bv als de bal over de zijlijn gaat, moet je eens proberen de andere kant op te lopen. Dat gaat gewoon niet. Slaat nergens op, zo moeilijk is dat toch niet?

Die penalty's!!!!! Ongelofelijk, wat een lachertje. Nog steeds van het nivo penalties nemen op de commodore 64. Nul Controle, om over de keeper maar te zwijgen. Elke keer opnieuw beweren de makers van een voetbalspel een nieuw penalty systeem te hebben. En het is altijd drie keer niks. Aanfluiting.

Wat een frusterend boutspel is het af en toe. Snap best dat er fouten in zitten, maar sommige fouten zitten er miscchien al 10 jaar in. (in vorige edities)

Zo weer ff wat frustaties van me afgeschreven.

[ Voor 86% gewijzigd door Turfschipper op 26-04-2005 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zoals ik uitleg kun je aan de hand van de para_we8.bin die bij pes4online (default stats aangevuld met transfers) geleverd wordt, een option file maken en die kun je dan toch editten met een option file editor? Of zie ik hier iets over het hoofd? Als ik kies voor een ML heb ik in ieder geval wel Robert bij PSV.
Mja, ware het niet dat dat niet werkte bij mij, ik hield steeds de oude stats. Je moet blijkbaar met AFS explorer de para file invoegen in de 0_text.dat en dat lukte niet.

Ik heb een clean install gedaan en de laatste Wolf option file gebruikt; daar een uurtje aan zitten sleutelen en nu ben ik ready voor een ML op 5 sterren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
stalscu schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:22:
Ik speel nu al een tijdje masterleague gespeeld. En het meest irritante vind ik dat je echt geen ene reet merkt tegen wie je speelt. Koploper of de nummer laatst, inter of brescia. Groningen of AC Milan. Maakt dus echt niks uit, nvio van de teams, en met name de keeprs zijn altijd hetzelfde. Altijd 1-0, 0-0 of 0-1. Je wint en /of verliest net zo makkelijk tegen topploegen als de wat mindere ploegen.

Het spel kon me in het begin wel boeien, maar jezus wat zitten er toch veel irritante fouten in. En hoe langer dat je speelt hoe irritanter het wordt. Wedstrijden zijn altijd hetzelfde.

Maar het slechtste vind ik nog dat je vaak geen controle over je mannetje hebt, bv als de bal over de zijlijn gaat, moet je eens proberen de andere kant op te lopen. Dat gaat gewoon niet. Slaat nergens op, zo moeilijk is dat toch niet?

Die penalty's!!!!! Ongelofelijk, wat een lachertje. Nog steeds van het nivo penalties nemen op de commodore 64. Nul Controle, om over de keeper maar te zwijgen. Elke keer opnieuw beweren de makers van een voetbalspel een nieuw penalty systeem te hebben. En het is altijd drie keer niks. Aanfluiting.

Wat een frusterend boutspel is het af en toe. Snap best dat er fouten in zitten, maar sommige fouten zitten er miscchien al 10 jaar in. (in vorige edities)

Zo weer ff wat frustaties van me afgeschreven.
Eindelijk iemand die dezelfde frustraties deelt... Vooral het weinig controle hebben over je spelers vind ik vreselijk. Ook als je naar een verdediger passt en gelijk een lange bal wil geven, schiet hij hem soms keihard over de zijlijn, bij wijze van opruimen, terwijl er NIEMAND in de buurt is... Ook steekpassjes kan je amper kiezen aan welke kant van de speler je ze wilt sturen etc... Konami moet hier ECHT aan gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:24
donleone83 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:15:
[...]

Eindelijk iemand die dezelfde frustraties deelt... Vooral het weinig controle hebben over je spelers vind ik vreselijk. Ook als je naar een verdediger passt en gelijk een lange bal wil geven, schiet hij hem soms keihard over de zijlijn, bij wijze van opruimen, terwijl er NIEMAND in de buurt is... Ook steekpassjes kan je amper kiezen aan welke kant van de speler je ze wilt sturen etc... Konami moet hier ECHT aan gaan werken...
En toch blijft het het beste voetbalspel van dit moment :P

Opzich heb ik niet zoveel last van al deze punten.
Penalty is hoekje kiezen en schieten... niet veel anders dan normaal.

Steekpass heb je wel een beetje sturing in.
Verders hou ik prima controle over de ball, gewoon rustig spelen, niet eindeloos op de knoppen zitten rammen... :X

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
nee uiteraard gewoon rustig spelen... maar wel de mogelijkheid krijgen om het spel te laten doen wat jij wilt... toen het spel net uit was las ik er een review over van iemand (ik weet echt niet meer welke site) die het spel super vond maar af en toe het idee had dat de pc eigenlijk voor een groot deel bepaald wat jij gaat doen. precies dat heb ik. dat het op dit moment het beste voetbalspel is staat buiten kijf. ik had vorige week fifa2005 geinstalleerd en heb na twee potjes alle sporen van het spel van mijn pc verwijderd, zó slecht vond ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het meest irritante is dat verdedigers over het algemeen echt sloom reageren en bewegen als een kip zonder kop.

Bijv: Je speelt een diepe lhoge steekpass over de verdediging heen. Wat doet de verdediger in 9 van 10 keer? ..of hij draait een rondje alvorens achter de bal aan te gaan (dan is het meestal al te laat) of blijft gewoon kijken en rent na een paar seconden pas.

Ook het wisselsysteem. Welke spelers hij je soms geeft is echt uit den boze. Dat is echt crap, maar ja dit heeft elk voetbalspel wel, maar zeer irritant blijft het!

Tevens het passen. Ik pass simpel naar een speler rechts van me bijvoorbeeld. Wat gebeurd er veelal, dat de speler die bal in elke richting speelt, behalve naar rechts of links of wat dan ook.
Gewoon blindelings een kant op spelen. Soms geven ze sublieme hakjes wanneer je past en de andere keer passed de speler de bal weer snoerhard terug.
Dat MOET echt beter!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Anoniem: 119036 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:59:
Ook het wisselsysteem. Welke spelers hij je soms geeft is echt uit den boze. Dat is echt crap, maar ja dit heeft elk voetbalspel wel, maar zeer irritant blijft het!
Wie bedoel je met hij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:45
donleone83 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:24:
nee uiteraard gewoon rustig spelen... maar wel de mogelijkheid krijgen om het spel te laten doen wat jij wilt... toen het spel net uit was las ik er een review over van iemand (ik weet echt niet meer welke site) die het spel super vond maar af en toe het idee had dat de pc eigenlijk voor een groot deel bepaald wat jij gaat doen. precies dat heb ik. dat het op dit moment het beste voetbalspel is staat buiten kijf. ik had vorige week fifa2005 geinstalleerd en heb na twee potjes alle sporen van het spel van mijn pc verwijderd, zó slecht vond ik het...
En toch organiseren mensen er een toernooi mee, vraag me af hoe dat gaat, iedereen met kapotte backs en van en nog tig bugs meer, suc6 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
ik doe ook graag mee aan online toernooien of toernooien met vrienden, maar dat neemt niet weg dat ik sommige dingen in het spel echt frustrerend vind. wel komen deze dingen bij mij het meest voor als ik tegen de pc speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:24
De enige irritante wat ik wel vind is dat een snelle spits het ALTIJD verliest op snelheid van een veel tragere verdediger... :(

[ Voor 75% gewijzigd door Valandil op 26-04-2005 22:49 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Hij = de CPU. Wat hij waarschijnlijk bedoelt is het switchen tussen spelers als je aan het verdedigen bent. Dat, wanneer je van speler wisselt, het systeem een andere speler kiest om te besturen, dan dat je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De enige irritante wat ik wel vind is dat een snelle spits het ALTIJD verliest op snelheid van een veel tragere verdediger... :(
Ja, dat is sinds PES3... erg vreemd, in de eerdere PES spellen had je een zwaar voordeel met snelle spitsen, misschien zelfs te groot... een kerel als Shevchenko rende iedereen kapot en werd daardoor te goed. Je kan nog steeds gebruik maken van snelle spelers overigens, het is alleen lastig als er een verdediger direct achter je zit, schieten is dan ook meestal een kansloze zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over dat geen controle hebben over steekpasses, probeer eens met manual pass een pass te geven, als je met controller speelt..
Niet dat ik het ooit gebruik, maar volgens mij kan je hiermee de bal plaatsen waar je maar wilt, ook door de lucht icm l1 bij mij.
wat ik trouwens pas sinds een tijdje weet, is dat als je de passknop ingedrukt houdt, dat hij dat niet naar de speler speelt die naast je staat, maar naar de speler die daar weer achter staat..handig voor de mensen die dat nog niet weten :)

dat van snelle spitsen dat ze het verliezen van langzame verdedigers, dat vind ik ook vrij irritant. HEt is vaak zo dat ik met martins op snelheid voorbij de laatste verdediger ga, en dat ik dan gewoon vastgehouden wordt net zolang totdat de verdediger de bal weer heeft. Als de scheids dan ooit fluit, en dus erkent dat het een fout is, dan geeft de scheids niet eens een kaart. Naar mijn weten moet dat rood zijn, immers doorgebroken speler toch?

Laatst had ik ook zoiets tegen iemand online. Ik ben doorgebroken, ga recht op de keeper af die uit z'n strafschop gebied komt, vervolgens maak ik de beweging om de keeper te omspelen. De bal gaat er voorbij, en ik hoef m nog maar een zetje te geven en het is een goal, grijpt die keeper me bij de benen en haalt me neer. Scheids fluit, ik denk mooi rood, geeft ie een gele kaart. Onbegrijpelijk.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102419 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:08:

Laatst had ik ook zoiets tegen iemand online. Ik ben doorgebroken, ga recht op de keeper af die uit z'n strafschop gebied komt, vervolgens maak ik de beweging om de keeper te omspelen. De bal gaat er voorbij, en ik hoef m nog maar een zetje te geven en het is een goal, grijpt die keeper me bij de benen en haalt me neer. Scheids fluit, ik denk mooi rood, geeft ie een gele kaart. Onbegrijpelijk.
:(
Op zich is dat wel realistisch, ik erger me irl ook altijd aan de scheids :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik erger me er aan bij 1 tegen 1 duels met de keeper dat bepaalde spelers gewoon standaard opspringen en zo net te laat komen en andere gewoon doorrennen of onderuit gehaald worden.

Telkens dezelfde spelers die opspringen dat is geen random shit meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122004

Komt Winning Eleven 8 Lifeware ook voor op de pc of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22:42

Smarron

The bend

Nog 1 ergernis. Als je op de helft zit van de tegenstander aan bijv. de linkerkant en je wilt een breedtepass geven naar een teamgenoot aan de andere kant van het aanvalsveld, passt hij opeens helemaal terug naar iemand van de verdediging. :( Dit overkomt mij regelmatig. Erg irritant.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm volgens mij kan je dat voorkomen door gewoon eerst goed te draaien zodat je zeg maar naar die andere kant toe gedraaid staat...
als je gewoon in een keer op lange ball drukt dan heb je idd kans dat hij ineens terug speelt naar de verdediging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Weet iemand of je op de PC op een of andere manier de resolutie 1280x720 kan draaien? 960x720 zit wel in het menu.

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik speel gewoon op 1280x1024 .. kan je instellen mbv setttings.exe in je pro folder :)

edit-
vraag niet goed gelezen 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 102419 op 28-04-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Lange schoten vind ik vaak ook probleemgevallen, net als een op een verdedigen trouwens... Wat me altijd gebeurt is dat ik zonder te sprinten toch minder snel draai dan de aanvaller die ik uit wil schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92647

Een tip: Als de aanvaller een pass ontvangt druk dan de R2 toets in hou deze ingedrukt en ga met de cursor richting doel. Dit werkt voor mij best vaak als er geen verdediger achter staat.

Lukt het dan alsnog niet om de verdediger voor te blijven, dan werken sidesteps vaak ook best goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 92647 op 28-04-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij bedoelt hij juist in verdedigend opzicht, en niet aanvallend .. :?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste