[PS2/PC/XBOX] Pro Evolution Soccer 4 - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.008 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15142

Ook een patch vraagje:
ik lees vanalles over MaxDrive enzo, maar ik kan ook gewoon bij mijn Xbox met een FTP-verbinding. O-) ..
kan ik ook een option file downloaden en op die manier gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

**subtiel schopje**

anyone? ben er gisteren niet aan toe gekomen om het te testen :'(

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Weet iemand een editor of een andere manier om de namen van de verschillende cups(bekertoernooien) aan te passen? Met WEOptEditor kun je bijvoorbeeld wel de namen van de verschillende league's aanpassen maar niet van de cups?

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Anoniem: 15142 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:29:
Ook een patch vraagje:
ik lees vanalles over MaxDrive enzo, maar ik kan ook gewoon bij mijn Xbox met een FTP-verbinding. O-) ..
kan ik ook een option file downloaden en op die manier gebruiken?
mits je je game op je hd hebt staan, kan je een hele patch uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Treurig nieuws op patch-gebied: Wolf maakt geen patches meer. Lees verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is echt niet de eerste keer. ;)
Iig al 2 keer, de eerste keer omdat niemand op z'n sponsors klikte en de tweede keer vanwege schijnbaar anti-Amerikaanse houding jegens hem?
Neemt niet weg dat het wel jammer is.

Hij is zelfs overgestapt naar EA pingpong soccer 06 :?
Patchmoeheid :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297

he was in it for the money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97964

En nu houdt hij er toch niet mee op. :P
Just 'cos I'm saying "goodbye" doesn't mean I won't get PES5/WE9:I and make patches - I'm freaking obsessed with making patches, y'all know that by now!!! I might play FIFA 06 for fun but I'll make patches for the Konami titles still.

I'm just majorly pissed at Konami for the things I mentioned but I won't leave the fans of my work out to dry - I'll be working on patches within 5 seconds of having the PC versions of the game!
Bron: http://www.soccergaming.t...hp?p=1888671&postcount=85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297

Jeetje lijkt wel een klein kind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Make up your mind, aandachtszoeker :z

Net zoals sporters die 10x met pensioen gaan. Wat wil je nou? :Z

[ Voor 49% gewijzigd door Benotti op 06-09-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ratsja schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:42:
[...]

mits je je game op je hd hebt staan, kan je een hele patch uploaden.
Cool... ga ik vanavond (toevallig weer tijd) ook even proberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Tot voor gister speelde ik altijd op 3 sterren. Gister eens vier geprobeerd. Met Brazilie constant Argentinie ingemaakt. Toen Real Madrid geprobeerd en Barcelona was ook geen probleem. Toen 5 sterren gedaan en weer schoof ik Barcelona opzij. Toen voor de grap maar 6 sterren :o
2x gelijk en 1x gewonnen van Barcelona. Toen weer met Brazilie tegen Argentinie gespeeld, dik 4-0 gewonnen, op 6! sterren, terwijl ik tot voor gister op 3 sterren speelde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53
Probeer dan nu eens met jamaica of een ander klein land Argentinie opzij te schuiven....

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Zosas schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:03:
Probeer dan nu eens met jamaica of een ander klein land Argentinie opzij te schuiven....
2-0 gewonnen! _O_

Een kopbal uit een corner en een 1-on-1 na een steekpass. Beide goals in de tweede helft :)

edit:

OMG :D

Net met Saudi Arabie gespeeld tegen Brazilie op zes sterren. Eerste helft kom ik 1-0 achter vanwege een kopbal na een corner, maar in de tweede helft scoor ik twee keer dankzij een kopbal na een voorzet van de flanken (blijft toch de makkelijkste manier om te scoren)
De 2-1 viel in blessuretijd _O_

[ Voor 35% gewijzigd door Benotti op 13-09-2005 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:37
6 sterren is niet zo moeilijk als het lijkt, ik win meestal altijd van grote ploegen maar tegen 2e rangs ploegen heb ik het op de een of andere manier een stuk lastiger :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Nippletwister schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:29:
6 sterren is niet zo moeilijk als het lijkt,
Kennelijk, tot voor eergister nooit hoger geprobeerd dan 3 sterren :P

En nu win ik met Saudi Arabie van Brazilie op 6 sterren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind 5 sterren moeilijker dan 6, het lijkt wel alsof 6 tussen 3 en 4 in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:23
Het verschil is gewoon dat met meer sterren, 5 of 6, de tegenstander gewoon realistischer gaat voetballen, als je dis wat tactisch inzicht hebt, dan wordt het makkellijker dan op minder sterren waar de AI minder zijn best doet, waardoor je de situaties minde rmakkelijk kunt lezen. (mijn mening ;) )

PSN: DutchTrickle PVoutput

• gotfurrr
  • Laatst online: 01-06 21:40
Vet spel man, pro evo

het valt mij ook op dat 3 sterren moeilijker is dan 6 sterren, volgens mij komt dit omdat bij 3 sterren de ai vaker loopt dan rent.

Hoe kan ik pes updaten op de xbox? en wat is de beste update (ik las ergens dat er ook een update is die de gameplay verandert, maar dat wil ik niet)

oh nog een vraag, hoe zet ik mijn (omgebouwde) xbox op breedbeeld?

[ Voor 11% gewijzigd door gotfurrr op 14-09-2005 12:00 ]

• Vlassie1980
  • Laatst online: 13:37
meneer_brinkman schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:54:
Vet spel man, pro evo

het valt mij ook op dat 3 sterren moeilijker is dan 6 sterren, volgens mij komt dit omdat bij 3 sterren de ai vaker loopt dan rent.

Hoe kan ik pes updaten op de xbox? en wat is de beste update (ik las ergens dat er ook een update is die de gameplay verandert, maar dat wil ik niet)

oh nog een vraag, hoe zet ik mijn (omgebouwde) xbox op breedbeeld?
Je kunt PES op de xbox updaten door een MAX-drive te gebruiken en een option file naar je Xbox te kopieren.

Een goede option-file is PESfan V4

Nippletwister schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:44:
[...]
Een goede option-file is PESfan V4
Ben ik nu scheel, of kan ik die gewoon niet vinden op PESfan.com??
Ik kan alleen de V3 versie vinden, maar die is volgens mij niet erg up to date?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:06

Martinspire

Awesomeness

de demo van pes 5 is uit voor de pc (meer info op gamer.nl of andere sites!)

Martinspire - PC, PS4, X1

• DelTorro
djmantri schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:31:
de demo van pes 5 is uit voor de pc (meer info op gamer.nl of andere sites!)
Hier is een snelle link

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vind het nog steeds vaag van Konami dat ze de besturing niet fatsoenlijk hebben aangepast op de PC:

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/91/pes1fz.th.jpg

Je ziet nog steeds PS2 buttons enzo. :/

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 20:35
wat eerste demo indrukken:
ik heb wel veel meer moeite om kansen te creeren en spelers te paseren. De voordeel regel lijkt nu eindelijk goed te werken en het spel tempo is ook eindelijlk wat omlaag gegooit Ik moet er nog wat langer meespelen maar die demo tijd is zo kort :X

daag

• DelTorro
magnifor schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:11:
Vind het nog steeds vaag van Konami dat ze de besturing niet fatsoenlijk hebben aangepast op de PC:

[afbeelding]

Je ziet nog steeds PS2 buttons enzo. :/
Een fatsoenlijke gamepad is eigenlijk ook wel noodzakelijk bij dit spel. Toch jammer dat ze niet meer aandacht hebben besteed aan dit aspect voor de toetsenbord-gebruikers idd.
Ben al vrij enthousiast maar zal toch nog wat meer potjes moeten spelen. Ga 'm sowieso kopen

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Krijg een groot Fifa-gevoel bij deze demo. Vind alles wat houteriger ogen dan PES4 en op ieder vlak van het spel zijn zo goed als geen verbeteringen op enkele details na. Maar goed, dat krijg je als je ieder jaar een nieuw spel wil uitbrengen. Je maakt je eigen serie gewoon kapot.

Nog steeds dezelfde matige grafische engine met te weinig kleuren, lage resoluties en geen mogelijkheid om antialiasing aan te zetten. Los daarvan ziet alles er haast identiek uit als bij PES4.

De gameplay is op enkele details na zo goed als het zelfde alleen voelt het dus zeer houterig aan vergeleken met PES4. Wat me opviel is dat bij een voorzet door de lucht de bal wordt aangenomen
ipv direkt te koppen of de bal in een volley te nemen. Maar goed, uiteindelijk is dat waarschijnlijk een kwestie van een andere bediening. Ook viel me op dat de keepers de bal nu veel verder uitgooien.
Negatief nog steeds is dat er pas voor buitenspel wordt gefloten op het moment dat de speler de bal raakt en dat geeft dus irritatie aangezien een speler soms eerst nog het halve veld overrent naar de bal toe en de buitenspel allang geconstateerd zou moeten zijn.

Het geluid van PES is nooit echt goed geweest maar in deze demo klinkt bijvoorbeeld het geluid van de bal wel erg metaalachtig. Verder vind ik het gejuich en de gezangen nog steeds niet echt indrukwekkend.

Heb nu tien potjes gespeeld op vijf sterren maar ik vind de demo totaal geen uitdaging. De tegenstander komt zo goed als niet in de buurt van mijn goal.

Ik hou me maar vast aan de gedachte dat de demo van PES4 uiteindelijk ook redelijk anders aanvoelde dan het uiteindelijke produkt maar anders sla ik deze PES over en hou het wel bij PES4.

• Gaius
  • Niet online
Je hebt een mooie ATi kaart, dus ik ga er maar even vanuit dat je ook de ATi-drivers hebt geinstalleerd. In die drivers kun je ook instellen of je AA/FSAA gebruikt en hoeveel etc etc. :)

• Benotti
Pes ondersteund gewoon geen AA, dus ook niet wanneer je het in je drivers aanzet. Erg vervelend :(

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:47

K-Jay

Klaas Jan

Heb ook een aantal potjes gespeeld met de demo, maar ik ben nog niet echt onder de indruk. Beetje hetzelfde als Dracul. Jammer inderdaad dat de AA niet werkt, elk modern spel moet dat gewoon ondersteunen.
Verder zou het wel leuk zijn als er grensrechters meerenden langs de zijlijn.
Ach, uiteindelijk gaat het om de lol van het spel, en dat is in PES zeker aanwezig. Zodra het spel te koop is zal ik er ook wel weer aan moeten geloven.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Miles Teg schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:38:
[...]

Je hebt een mooie ATi kaart, dus ik ga er maar even vanuit dat je ook de ATi-drivers hebt geinstalleerd. In die drivers kun je ook instellen of je AA/FSAA gebruikt en hoeveel etc etc. :)
Als je een beetje ervaring hebt met PES dan zou je weten dat antialiasing niet werkt met PES en dat is een slechte zaak met een oudere en beperkte engine die slechts een maximale resolutie heeft van 1280x1024.

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:46
Ik heb net ffkes 3 wedstrijden gespeeld. PES 2,3 en 4 zitten al in mijn ps2 collectie en begin oktober komt deel 5 daarbij. De bal zag er nog 'losser' uit in het spel, zodat het nog realistischer lijkt en je spelers er niet aan vast plakken. De gameplay is wel weer iets veranderd, maar daar ben je snel aan gewend. Op de pc spelen is niet echt relaxed, dus zo gauw deel 5 te koop is gaat ie in de playstation en komt ie er de eerste tijd niet meer uit!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Ik zag net dat er al een demo expander is waarmee je o.a de tijd kunt aanpassen:

http://calenulma.no.sapo.pt/pes5demoTrainer.zip

Anoniem: 58392

Persoonlijk vind ik hem wel weer lekker, en is het wel degelijk een ander spel dan zijn voorganger. De grootste minpunten zijn er uit (behalve de ingooi) en het spel is wat moeilijker geworden omdat niet alle passes even goed aankomen en je eindelijk zelf op een bal moet inlopen. In dit geval hoef je geen super cancel meer te gebruiken wat het besturen wat prettiger maakt.

Grootste verbetering vind ik de animaties, het ziet er allemaal wat gelikter uit en loopt lekker soepel.

Ik ben er weer blij mee, deze komt zeker naast deeltje 3 en 4 bij me in de kast te staan.

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 58392 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:44:
Persoonlijk vind ik hem wel weer lekker, en is het wel degelijk een ander spel dan zijn voorganger. De grootste minpunten zijn er uit (behalve de ingooi) en het spel is wat moeilijker geworden omdat niet alle passes even goed aankomen en je eindelijk zelf op een bal moet inlopen. In dit geval hoef je geen super cancel meer te gebruiken wat het besturen wat prettiger maakt.

Grootste verbetering vind ik de animaties, het ziet er allemaal wat gelikter uit en loopt lekker soepel.

Ik ben er weer blij mee, deze komt zeker naast deeltje 3 en 4 bij me in de kast te staan.
Met jou kan ik door een deur wat je mening betreft. ;)
Over pluspunten gesproken, maakte een mislukte sliding [overtreding] maar de tegenstander kon door.
De speler geeft een voorzet die net over Henry heen gaat en de bal gaat uit.
Krijgt mijn speler alsnog geel!
De gameplay is zeker verfijnt, het gaat iets langzamer kwa spel en kwa handeling die er ook nog eens realistischer uitzien.
Dat het grafisch geen toppertje is zal me worst zijn, de feel is erg lekker en een gotere stap voorwaards dan Pes4 t.o.v. Pes3.
Maar dat is mijn bescheiden mening.

Een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img270.imageshack.us/img270/5176/pes50gj.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/562/pes526sg.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/5465/pes539rp.th.jpg

Mijn eerste goal :P

[ Voor 11% gewijzigd door LoneRanger op 15-09-2005 21:43 . Reden: plaatjes ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

ligt het aan mij of wordt de neus van bergkamp steeds langer ?? lijkt wel pinoccio nu :o

Anoniem: 74112

Mensen die PES al een tijdje volgen weten dat elke versies maar weinig verschilt tegenover zijn voorganger, op het eerste zicht! Maar telkens wordt wel duidelijk dat de gameplay verfijnd is!!

Je hebt meer vrijheid in je spel nu, dat gevoel heb ik. En nog zo iets, dit is een spel dat je op de PS2 moet spelen, het speelt nog een stuk leuker. Dit is een port en merkwaardig genoeg merk je dat ook telkens opnieuw.

Gfx zijn minder belangrijk, ze zijn goed genoeg voor deze generatie imo...Dat is waar fifa de fout ook maakt elk jaar. Ze besteden te weinig aandacht aan de gameplay, het zijn de kleine dingen die een voetbalspel goed maken. En daar zit PES vol van, prachtig toch :)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58
Ik speel PES sinds het nog ISS Pro heette, op de PSX. Deze demo geeft me voor het eerst geen goed gevoel; de hype was er al niet naar, maar na een potje of 5 kan ik dat nu wel begrijpen. Het is anders dan de vorige PES; in alle vorige versies was dat ook zo, maar kwam je er snel echter dat 'anders' gelijkstond aan 'beter'. Dat gevoel heb ik nu niet. Ik kan me prima vinden in Dracul's post, dus ik zal niet herhalen wat hij schrijft. Erg jammer dat irritaties uit de vorige versie ook in deze versie aanwezig zijn, dat is niks voor PES.

Ook deze PES zal ik wel aanschaffen; het wordt de eerste keer in jaren dat ik alleen de PC versie koop trouwens; sinds ik PES3 goed aan de gang kreeg op de PC met de Wolf patch heb ik de PS2 versies van PES3 en PES4 niet meer aangeraakt eigenlijk.

Cheeky trouwens van Konami om alleen de twee licensed Premier League teams in de demo te stoppen; voor de andere Engelse ploegen is nl. nog steeds geen licensie. Qua features laat PES5 het volgens mij ook redelijk liggen; qua gameplay was PES4 geen grote verbetering t.o.v. PES3, maar de uitgebreidere Master League maakte het spel toch de moeite waard. De ML schijnt in PES5 vrijwel identiek te zijn, dus ik vermoed niet dat er veel toegevoegde waarde aan PES5 is in dat opzicht; dat Konami nog steeds geen volledige licenties heeft is gewoonweg treurig.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Zamorano
  • Niet online
Net even gespeeld, voelt goed. Balaannames en animaties zijn verscherpt, spelers lijken iets slimmer te lopen.

Ik krijg alleen die demo expander niet aan de praat. Bij welk menu moet je de toetsen indrukken?
Ik heb het overal geprobeerd maar geen resultaat.

• LoneRanger
  • Niet online
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die het verschil niet voelen en zien of het als negatief ervaren.
Henry, die helemaal uit balans, de bal keurig in de verre hoek krult. _/-\o_ [ai]
ZAMoRANo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:22:
Net even gespeeld, voelt goed. Balaannames en animaties zijn verscherpt, spelers lijken iets slimmer te lopen.

Ik krijg alleen die demo expander niet aan de praat. Bij welk menu moet je de toetsen indrukken?
Ik heb het overal geprobeerd maar geen resultaat.
:>

Geen idee wbt die expander, nog niet geprobeerd.

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-03 15:48

Dark4ever

Huh?

Bij het menutje waar je normaal de TIJD in steld. En vind wat ik vind van de demo is dat ie idd wat trager is geworden alleen de animaties wel beter... Alleen ze mogen van mij ook wat sneller reageren idd. :)

• Zamorano
  • Niet online
Ja de expander werkt nu, zo kan je tenminste even lekker doorspelen.

Het speelt nu echt heerlijk verfijnd maar de graphics beginnen wel een beetje te vervelen moet ik toch toegeven.
Maargoed, ik snap idd ook niet hoe iemand die een beetje kennis van voetbal heeft de veranderingen in PES5 t.o.v. 4, als negatief kan zien. Geweldig hoeveel detail er nu in de rechtstreekse duels zitten en hoe vloeiend het spel ineens loopt als je de juiste combinatie maakt terwijl het daarvoor echt rommelen op het middenveld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep precies, balaaname is enorm veel beter dan bij PES4, bewegingen zijn vloeiender! wat houterig?

Enig minpunt is dat de keeper zijn bewegingen nogwat hetzelfde zijn, ik had gehoopt op saves met één hand enzo, maar zal voor volgende generatie zijn ;)

Al bij al is pes er weer op vooruit gegaan, mark my words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Net nog een kwartiertje gespeeld.

Dit is echt de slechtste versie van de serie sinds PES (1). Constant overtredingen als je ook maar naar een tegenstander wijst. In voorgaande versies van PES maakte ik sowieso zelden slidings, en gewone overtredingen maakte ik 3-4 keer per wedstrijd. Nu in één helft 12 (!!!).

Passing ziet er strakker uit maar is het niet. De bal rolt realistischer, maar het systeem is vrijwel gelijk, alleen heeft Konami nu irritant vaak een slechte aanname geprogrammeerd; de bal schiet opvallend vaak van de voet. Verder zijn de idiote passes op de hakken nog steeds aanwezig.

Nieuwe animaties: goh leuk. En? Het speelt er niet beter van.

Combinaties op het middenveld... tja. Dat ging in PES4 ook prima bij mij. Skilzzz ;)

O ja, het geluid is nog steeds brak. Een helft lang dezelfde chant? Kom op zeg.

Een paar pluspuntjes: uitgooien van de keeper is nu echt nuttig, je loopt niet het risico dat je de bal naar een spits gooit. En de nieuwe Wide Cam is erg mooi; hij zoomt wat uit of neemt een lager standpunt als de bal bovenaan het scherm is, waardoor crosses naar het doel (beneden) makkelijker te plaatsen zijn en de vrije man makkelijker te vinden is zonder gebruik van de radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58392

LoneRanger schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:35:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die het verschil niet voelen en zien of het als negatief ervaren.
Henry, die helemaal uit balans, de bal keurig in de verre hoek krult. _/-\o_ [ai]
Hehe idd.. voor het eerst kan je "echte" Henry style goals maken. Tussen 2 man richting keeper en met een flitsende voetbeweging de bal in de verre hoek leggen..prachtig. Toch vind ik het scoren redelijk lastig, en combinaties uitvoeren lukt me nog niet al te vaak. Dat komt waarschijnlijk door PES 4, waar je met een bepaalde opstelling eigenlijk onoverwinnelijk bent tegen de AI, waarschijnlijk heb ik teveel op die manier gespeeld en moet ik nu weer overnieuw beginnen.. ;)

Dat voordeel geven is wel beter uitgewerkt, ik schopte iemand half onder de zoden en er werd voordeel gegeven, en 3 minuutjes later toen de bal uit het spel was kreeg die persoon idd nog de gele kaart. Dat zijn nou dingetjes die ik kan waarderen en die je bij FIFA nooit als eerste zult zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 01-06 17:42

miekol

erm

Ik hoor hier best weinig mensen over de snelheid van PES5. Ik vond 4 al te traag en dit is helemaal schaken! PES3 op de PS2, dat schoot tenminste nog op!

Verder voelt het allemaal wel houterig aan en is echt snel one touch voetbal er niet meer bij. En rushes met ala Rivaldo in PES3 al helemaal niet meer. Zelfs met Robben is het lastig iemand passeren in PES5. Maar scoren kan ie wel :7

http://miekol.www.cistron.nl/robben.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:37:
Net nog een kwartiertje gespeeld.

Dit is echt de slechtste versie van de serie sinds PES (1). Constant overtredingen als je ook maar naar een tegenstander wijst. In voorgaande versies van PES maakte ik sowieso zelden slidings, en gewone overtredingen maakte ik 3-4 keer per wedstrijd. Nu in één helft 12 (!!!).
Geen idee hoeveel potjes je gespeeld hebt maar volgens mij hangt het erg af van welke scheids je hebt.
Ik vreesde nml ook voor het doodfluiten aangezien dat een groot minpunt schijnt te zijn in WE9.
Van de +/- 10 potjes die ik gespeeld heb zat er een tussen met een hoofdrol voor de scheids.
Passing ziet er strakker uit maar is het niet. De bal rolt realistischer, maar het systeem is vrijwel gelijk, alleen heeft Konami nu irritant vaak een slechte aanname geprogrammeerd; de bal schiet opvallend vaak van de voet. Verder zijn de idiote passes op de hakken nog steeds aanwezig.

Nieuwe animaties: goh leuk. En? Het speelt er niet beter van.

Combinaties op het middenveld... tja. Dat ging in PES4 ook prima bij mij. Skilzzz ;)
Ik denk dat dat toch echt een kwestie van gewenning is.
Die nieuwe animaties zien er wat mij betreft iig realistischer uit.
Dat de bal vaker van de voet schiet zou idd wel eens een minpunt kunnen zijn naar mate je vaker speeld.
O ja, het geluid is nog steeds brak. Een helft lang dezelfde chant? Kom op zeg.
Mee eens maar misschien dat er in de full wat meer varriatie zit.
Het geluid wat de bal maakt klinkt igg niet.
Een paar pluspuntjes: uitgooien van de keeper is nu echt nuttig, je loopt niet het risico dat je de bal naar een spits gooit. En de nieuwe Wide Cam is erg mooi; hij zoomt wat uit of neemt een lager standpunt als de bal bovenaan het scherm is, waardoor crosses naar het doel (beneden) makkelijker te plaatsen zijn en de vrije man makkelijker te vinden is zonder gebruik van de radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Hier mijn mening over PES5 na 4 potjes van ieder 20min gespeeld te hebben:

Pluspunten:
- Betere/soepelere animaties.
- Betere besturing bij lobs/vrije trappen (kan komen door het iets langzamere spel).
- Voordeel-regel werkt naar behoren.
- Bal rolt nog realistischer/kan eerder van je voet afspringen.
- Mannetje die doorloopt in het doel komt vast te zitten in het net :P.
- Keeper is nog iets verbeterd.

Minpunten:
- Snelheid spel is iets langzamer dan bij PES4 (maar dat is meer gewenning dan hinderlijk).
- Geluid van bal klinkt niet (hopelijk wordt dat nog verbeterd).
- Bergkamp niet standaard in de basis bij Arsenal :P.

Toch ben ik zeer tevreden over deze versie :). Waarom zou je veel veranderen van PES4? Deze was al heel goed. Deze versie is net iets beter en loopt net iets soepeler.
"Never change a winning team" :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De speelsnelheid is wel een stuk realistischer zo, als je een hoge snelheid wilt moet je de bal het werk laten doen en deze meer snelheid meegeven.
Anoniem: 74112 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:08:
yep precies, balaaname is enorm veel beter dan bij PES4, bewegingen zijn vloeiender! wat houterig?

Enig minpunt is dat de keeper zijn bewegingen nogwat hetzelfde zijn, ik had gehoopt op saves met één hand enzo, maar zal voor volgende generatie zijn ;)

Al bij al is pes er weer op vooruit gegaan, mark my words.
Volgens mij heb ik gisteren wel een save met 1 hand gezien. Steekpass door het midden van Zidane op Raul en deze schiet van op de 16-meter lijn richting de linkerkruising over de keeper heen. Maar Lehmann kreeg er nog een handje tegenaan (waarna Zidane uit de rebound makkelijk binnen tikt met een volley).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 01-06 17:42

miekol

erm

ZAMoRANo schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:19:
De speelsnelheid is wel een stuk realistischer zo, als je een hoge snelheid wilt moet je de bal het werk laten doen en deze meer snelheid meegeven.

[...]

Volgens mij heb ik gisteren wel een save met 1 hand gezien. Steekpass door het midden van Zidane op Raul en deze schiet van op de 16-meter lijn richting de linkerkruising over de keeper heen. Maar Lehmann kreeg er nog een handje tegenaan (waarna Zidane uit de rebound makkelijk binnen tikt met een volley).
Dat heb ik idd ook gezien. Robben schoot op bijna identieke wijze als in mijn filmpje (wel van iets verder af) en keeper tikte hem met een handje de lucht in en vervolgens over het doel. Best cool.

Anoniem: 32021

Heren ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het volgende is namelijk het geval.
Als ik over de vleugels aanval en een assist doe voor een kopbal dan kopt mijn mannetje hem haast altijd over wat doe ik verkeerd ?

Mensen die hier klagen over de speelsnelheid hebben duidelijk WE9 nog niet gespeeld. Deze is namelijk nog trager dan PES5. Wat het realistisch maakt. PES4 was te snel punt uit, dat voelde arcade aan.

Nu ik weet dat de PES reeks altijd een beetje sneller speelt dan de WE reeks, en waarom? Om dat konami weet dat in europa en amerika de mensen liever wat meer arcade feel willen, beetje de fifa kant op met andere woorden. In japan is dit niet het geval en daar ligt de speelsnelheid dan ook lager.
Ik heb ze ook liever wat trager, als je eens naar een echte wedstrijd kijkt zul je zien dat in vergelijking met PES4 het spel veel trager is, vooral rond het middeveld.

Er zijn uiteraard terug wat minpuntjes aan PES5, alhoewel ik afwacht op de PS2 versie. Maar dit is toch een enorme vooruitgang op PES4 hoor.

Trouwens de AI is ook een stuk beter hoor, vooral in het positie spel. Als je dan eens de demo van fifa06 speelt :) Daar is gewoon geen positie spel, eigenlijk erg, ik vraag me af wat voor programmeurs daar in hun team zitten!

• DelTorro
Trouwens de AI is ook een stuk beter hoor, vooral in het positie spel.
Ben ik niet helemaal met je eens. Dan ga ik echter wel uit van de PES5 demo. Zie vaak situaties waarbij je de bal verovert en een counter kan creëren maar dat teamgenoten op het middenveld dan niet meerennen. Vind ik toch erg raar. Niet dat dit in WE8 zo was maar hier hadden ze toch wat aan kunnen doen.
Verder merk ik dat spelers soms een tikje inhouden op sommige momenten waardoor je een duel om de bal net verliest omdat hij dan te laat is. Erg irritant.
Ik vind ook het wisselen van spelers vaak niet goed gekozen: je tegenstader verliest de bal, iemand van je team rent erop af, jij wilt wisselen naar die speler maar dan wisselt 'ie naar een speler die er net iets verder van af staat!
Dat de speelsnelheid omlaag is gegaan en dat het moeilijker is geworden om spelers 1-1 te passeren, vind ik wel een pluspunt. Het wordt er realistischer van. Maar helaas ben ik nog niet helemaal enthousiast.

• Jerry

Jerry

Who?

DelTorro schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:44:
[...]

Ik vind ook het wisselen van spelers vaak niet goed gekozen: je tegenstader verliest de bal, iemand van je team rent erop af, jij wilt wisselen naar die speler maar dan wisselt 'ie naar een speler die er net iets verder van af staat!
Daarom zet ik altijd de cursor select (ik geloof dat het zo heette) op manual, zodat ik zelf bepaal wie ik kies ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Je bepaalt dan toch alleen wanéér je van speler verwisseld? Toch niet naar wélke speler je wisselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:47

K-Jay

Klaas Jan

Anoniem: 32021 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:24:
Heren ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het volgende is namelijk het geval.
Als ik over de vleugels aanval en een assist doe voor een kopbal dan kopt mijn mannetje hem haast altijd over wat doe ik verkeerd ?
Terwijl de voorzet onderweg is kun je, met R2 ingedrukt, met de richtingtoetsen de ontvangende speler bewegen. Als je een stukje achteruit loopt zal hij lager koppen.
Probeer te variëren met een lange (1x O) en een korte (2x O) assist.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Benotti schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:03:
Je bepaalt dan toch alleen wanéér je van speler verwisseld? Toch niet naar wélke speler je wisselt?
Ja, idd. Ik dacht dat hij het ook over "wanneer je van speler wisselt" had. Maar blijkbaar had ik dat niet goed gelezen.
Maar zelf heb ik geen moeite met wisselen van een speler. Af en toe kiest ie wel eens een speler die verkeerd staat, maar de meeste keren kiest ie de goede speler.
K-Jay schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:42:
[...]

Terwijl de voorzet onderweg is kun je, met R2 ingedrukt, met de richtingtoetsen de ontvangende speler bewegen. Als je een stukje achteruit loopt zal hij lager koppen.
Probeer te variëren met een lange (1x O) en een korte (2x O) assist.
De meeste goals maak ik met voorzetten met 2x O. Daarna als ik wil koppen druk ik altijd 2x snel op de schietknop dan heeft ie precies de goede snelheid :P.

[ Voor 35% gewijzigd door Jerry op 19-09-2005 13:05 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DelTorro schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:44:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Dan ga ik echter wel uit van de PES5 demo. Zie vaak situaties waarbij je de bal verovert en een counter kan creëren maar dat teamgenoten op het middenveld dan niet meerennen. Vind ik toch erg raar. Niet dat dit in WE8 zo was maar hier hadden ze toch wat aan kunnen doen.
Verder merk ik dat spelers soms een tikje inhouden op sommige momenten waardoor je een duel om de bal net verliest omdat hij dan te laat is. Erg irritant.
Dat de speelsnelheid omlaag is gegaan en dat het moeilijker is geworden om spelers 1-1 te passeren, vind ik wel een pluspunt. Het wordt er realistischer van. Maar helaas ben ik nog niet helemaal enthousiast.
Idd de AI is nog niet perfect maar wel een stuk beter dan PES4 en daar had ik het op. Bij pes4 kon je gelijk altijd kappen en draaien, tot je een plekje had om te schieten, altijd raak! Nu lukt dit niet meer. Al moet ik zeggen dat dit de beste AI is dat ik al bij een voetbalspel heb gezien.

Er zijn nogwel een aantal dingen waar ik me aan erger, maar de meeste problemen van pes4 lijken opgelost te zijn.
Ik wacht wel de PS2 versie af want deze speelt altijd wel een stukje beter dan op PC.

En ik ben trouwens erg benieuwd wat de volgende generatie ons gaat brengen van zowel physics als grafisch geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Raar eigenlijk dat dit demo me zo te pakken heeft waar ik het demo van deel 4 al snel links had laten liggen maar ik met het spel nog lang niet klaar ben :)
Pes5 gaat me jaren bezig houden als in vergrotende trap.
Ben sinds 3 [of deel 1 op de pc] niet meer zo verslaafd geweest.
heb van die scheids weinig last, timing is PES :)
Reality is PES :)
Enig nadeel er had wel wat meer verschil in snelheid kwa handeling/ reactie snelheid nogen zitten tussen toppers en semi-toppers.
Heerlijk demo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nu ik weet dat de PES reeks altijd een beetje sneller speelt dan de WE reeks, en waarom? Om dat konami weet dat in europa en amerika de mensen liever wat meer arcade feel willen, beetje de fifa kant op met andere woorden. In japan is dit niet het geval en daar ligt de speelsnelheid dan ook lager.
Ik heb ze ook liever wat trager, als je eens naar een echte wedstrijd kijkt zul je zien dat in vergelijking met PES4 het spel veel trager is, vooral rond het middeveld.
Tja, in de PSX versies had je gewoon een slider waarmee je de snelheid van het spel kon instellen... probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhu, toen was dat de oplossing, nu met de komst van online play hebben ze dit volgens mij laten vallen.
Trouwens volgens mij komt er heel wat meer aan te pas om een realistisch voetbal spel te maken( lees traag) dan gewoon de speelsnelheid te verlagen, er komen te veel factoren bij kijken. Vroeger was alles een tikkeltje eenvoudiger, zoals de physics enz...

Anoniem: 131623

Ik speel nu dus al een tijdje PES4 op de XBox maar nu vroeg ik me af of ik zelf een team kan maken met spelers van alle clubs (een dreamteam) :?

Anoniem: 102419

Even een korte impressie wat betreft de pes5 demo(wel zonde dat je maar 1 helft kunt spelen)

- radar is duidelijker geworden
- in aanvallend opzicht lijkt de computer veel meer de diepte te zoeken dan voorheen
- geluid van de bal is iets beter geworden
- (lucht)duels zijn realistischer geworden, in de gewone duels kun je bijvoorbeeld met geluk nog langs een speler komen, ipv dat je de bal gelijk kwijt bent aan de verdediger als je er niet in een keer langskomt
-een dieptepass(vooral door de lucht)is minder nauwkeurig/harder
- aan de bal krijg je minder tijd om na te denken dan in pes4, de verdedigers zitten er beter boven op

Ik had nog wel wat andere dingen maar ik ben ze vergeten :X

Nu maar afwachten hoe de volledige versie gaat uitpakken maar ik heb er 100 % vertrouwen in :)

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik heb inmiddels WE9 bij vrienden gespeeld:

wat me erg opviel t.o.v WE8LE: bal aanname is zo erg wennen, je kan idd in 1 keer langs je tegenstander wegdraaien, maar tegelijkertijd ook de bal meteen kwijtraken. het verdedigen was ook niet erg makkelijk, zelfs op "manual" deed m'n verdediging niks, ook heb ik problemen met de keeper..

scoren gaat prima, alleen het bal geluid? klinkt alsof je tegen een goedkope plasticbal trapt.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Anoniem: 102419 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:50:
Even een korte impressie wat betreft de pes5 demo(wel zonde dat je maar 1 helft kunt spelen)
Met de demo expander kun je wel een stuk langer spelen natuurlijk :).

Er is trouwens een apart topic voor PES5:
Pro Evolution Soccer 5

And I'm the only one and I walk alone.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

konami heeft bevestigd dat pes 5 op 20 oktober uitkomt voor ps2 en xbox en een week later 27 oktober voor de pc

• Jerry

Jerry

Who?

Nog een grote pluspunt:
De clipping (spelers die (half) door elkaar heen lopen) is helemaal weg en je kan zelfs een obstructie maken :P. Waardoor helaas weer een vrije trap tegen krijgt, maar wel grappig om te zien :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Anoniem: 114729

En nu kappen met spammen! :{

[ Voor 85% gewijzigd door Crash op 29-09-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb het spel al enkele dagen op mijn ps2 staan (volledig, zonder network optie), maar het kan me toch niet zo heel erg bekoren. Ik speelde het vooral met vrienden achter de tv, maar waar ik bij PES4 altijd leuke potjes heb met kansen over en weer, mag ik bij PES5 blij zijn als 1 vd 2 spelers binnen de 90 minuten scoord. Het is idd meer sim geworden, maar als het aan mij ligt een klein beetje TE. PES4 is gewoon lekker spelen, knallen, passen, tackelen etc... PES5 is overtreding op overtreding (zelfs al je een bal afpakt met X). De enige merkbare verbeteringen zijn:

Voordeelregel
Buitenspelregel
Muurtje kan nu ook vooruit rennen bij vrije trap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

fredkroket schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:35:
Ik heb het spel al enkele dagen op mijn ps2 staan (volledig, zonder network optie), maar het kan me toch niet zo heel erg bekoren. Ik speelde het vooral met vrienden achter de tv, maar waar ik bij PES4 altijd leuke potjes heb met kansen over en weer, mag ik bij PES5 blij zijn als 1 vd 2 spelers binnen de 90 minuten scoord. Het is idd meer sim geworden, maar als het aan mij ligt een klein beetje TE. PES4 is gewoon lekker spelen, knallen, passen, tackelen etc... PES5 is overtreding op overtreding (zelfs al je een bal afpakt met X). De enige merkbare verbeteringen zijn:

Voordeelregel
Buitenspelregel
Muurtje kan nu ook vooruit rennen bij vrije trap
En jij weet veel van pes af?
*Buitenspel was al goed in pes4
*Muurtje kon ook al naar voren rennen

En als je het goed timed met X en je niet iemand op de hielen tikt is het makkelijk te doen om de bal af te pakken, een kwestie van wennen en timen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Ieder zijn mening maar ik vind persoonlijk de manier waarop de regels in PES worden toegepast de grootste iritatie van het spel.

Voor buitenspel wordt veels te laat gefloten omdat het afhankelijk is van de balaanname van een speler. Dat betekent dus vaak in de praktijk dat een dieptepass vanaf de eigen helft op bijvoorbeeld Henry pas wordt afgefloten op het moment dat ie rond de zestien de bal eens aanraakt en dat is niet acceptabel in mijn ogen. Ik heb liever dat de scheids en de grens er wat vaker naast zitten dan dat ze te laat fluiten.

De voordeelregel wordt heel goed toegepast op het moment dat de computer aan de bal is. Ben jij echter aan de bal wordt er veels te vaak gefloten terwijl er nog perspectief zit in de situatie.

De terugspeelbalregel idemdito. Jij kunt absoluut niet terugspelen op de keeper waarna de keeper hem in de handen pakt maar de computer zie ik zeker vijf keer per wedstrijd de bal terugspelen(met de voet uiteraard) waarna de keeper hem gewoon in de handen pakt. En dan heb ik het nog geen eens over de vele twijfelgevallen betreffende terugspelen of het per ongeluk aanraken of blokken van een bal.

Nee ik ben al jaren een zeer groot fan van PES en PES5 staat dan ook samen met Oblivion en PoP TTT als enige op mijn lijstje voor het laatste kwartaal maar de regels zijn in mijn ogen gewoon het grootste minpunt samen met het feit dat je niet altijd de totale controle hebt over waar je je speler heen beweegt. Ik vind het jammer dat bij spelhervattingen er een onzichtbare muur is rond de plek waar de spelhervatting genomen wordt. Ik zou graag de totale vrijheid hebben dingen te doen met mijn eigen verantwoordelijkheid voor een eventuele kaart die ik krijg.

Verder is het spel natuurlijk top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 122793 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:12:
[...]

En jij weet veel van pes af?
*Buitenspel was al goed in pes4
*Muurtje kon ook al naar voren rennen

En als je het goed timed met X en je niet iemand op de hielen tikt is het makkelijk te doen om de bal af te pakken, een kwestie van wennen en timen.
Buitenspel in PES4 is niet in orde. Staat speler A buiten spel, speler B niet, en je speelt naar B dan zal die toch fluiten.

Muurtje kon in 4 ook naar voren rennen ( O ), maar in 5 werkt dit beter.

En ik heb niet gezegd dat ik er veel vanaf weet, ik zeg alleen dat het lekker arcade speelt als je met 4 man achter 1 ps2 multiplayerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

is iemand al een goeie site tegengekomen die de transfers allemaal in europa bijhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Anoniem: 126470 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:26:
is iemand al een goeie site tegengekomen die de transfers allemaal in europa bijhoudt?
www.pesfan.com

heb zelf voor PES 4 de laatste patch erop, met alle transfers van seizoen 2005-2006.

voor PES 5 komt er een patch beschikbaar op de releasedate van PES 5 (20-10)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09-2024
Help, ik heb een probleem.

Ik heb een tijdje terug PES4 (Xbox) gekocht bij de Media Markt. Nu heb ik opeens door waarom die rukkers zo goedkoop zijn, want ik heb dus een versie met Spaanse handleiding gekregen. Nou vond ik het niet zo'n groot probleem, maar het begint me nu toch de keel uit te hangen. Ik snap namelijk de ballen van al die functies en instellingen die je in het spel kunt aanpassen.

Op internet ben ik nog nergens een downloadbare engelse of nederlandse handleiding tegengekomen. Wie kan mij helpen aan een begrijpelijke handleiding???

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dabien schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:54:
Help, ik heb een probleem.

Ik heb een tijdje terug PES4 (Xbox) gekocht bij de Media Markt. Nu heb ik opeens door waarom die rukkers zo goedkoop zijn, want ik heb dus een versie met Spaanse handleiding gekregen. Nou vond ik het niet zo'n groot probleem, maar het begint me nu toch de keel uit te hangen. Ik snap namelijk de ballen van al die functies en instellingen die je in het spel kunt aanpassen.

Op internet ben ik nog nergens een downloadbare engelse of nederlandse handleiding tegengekomen. Wie kan mij helpen aan een begrijpelijke handleiding???

Alvast bedankt.
http://www.gamefaqs.com/console/xbox/game/921668.html

Okay.. 't gaat daar voornamelijk om de PS2 versie van PES4, maar qwa instellingen en functies zullen die niet zo veel van elkaar verschillen, denk ik zo..

[ Voor 10% gewijzigd door scorpion303 op 04-11-2005 14:42 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste