[PS2/PC/XBOX] Pro Evolution Soccer 4 - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.016 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 21:32

Smarron

The bend

Anoniem: 102419 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:49:
hmm volgens mij kan je dat voorkomen door gewoon eerst goed te draaien zodat je zeg maar naar die andere kant toe gedraaid staat...
als je gewoon in een keer op lange ball drukt dan heb je idd kans dat hij ineens terug speelt naar de verdediging..
Zeker wel geprobeerd, maar af en toe is de speler gewoon eigenwijs en speelt hij terug. Echt irritant als aan de andere kant van het veld iemand compleet vrij staat.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:13

Turfschipper

Hup NAC

Wat ik ook nep vind is dat je verdediging altijd rond je eigen 16 staat. Zelfs bij een corner van jou team. als er dan een counter volgt en je middenveld wordt overspeeld, staat je verdedigende lijn dus helemaal terug op de eigen 16.
Zo kun je nooit druk zetten.

Ik heb al van alles geprobeerd kwa settings, maar dat gat op het middenveld blijft. Jammer en heel onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:59

Martinspire

Awesomeness

hmm ik heb wel vaak bij all attack dat ze dan naar voren komen maar ehm dat is soms wel irritant ja

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:10
stalscu schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 03:21:
Wat ik ook nep vind is dat je verdediging altijd rond je eigen 16 staat. Zelfs bij een corner van jou team. als er dan een counter volgt en je middenveld wordt overspeeld, staat je verdedigende lijn dus helemaal terug op de eigen 16.
Zo kun je nooit druk zetten.

Ik heb al van alles geprobeerd kwa settings, maar dat gat op het middenveld blijft. Jammer en heel onrealistisch.
Wel grappig hoe iedereen andere problemen ervaart... Ik speel met Italië in een 4-4-2 met ruit op het middenveld en redelijk compact en heb hier eigenlijk weinig last van. Als het middenveld overgeslagen wordt staan mijn verdedigers bij een counter vaak net achter het middenveld... Wat jij misschien ervaart is de irritatie dat counters (ook van de tegenpartij) nooit snel gaan als de bal achter is geweest. Voordat de keeper dan uittrapt of passt naar een van zijn verdedigers die vervolgens de lange bal zou kunnen geven is iedereen en alles al weer gehergroepeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 22:06
ff een vraagje want ik snap nu niks meer over de verschillende versie's van het spel.

Ik heb nu Pro Evolution soccer 4 en Winning Eleven 8 international.

Nou heb je ook nog de normale Winning Eleven 8 en de Liveware editie. Wat is nu het beste deel ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

wanneer je het in volgorde gaat bekijken dan lijkt WE 8 I waar helaas geen engels commentaar in zit evenals engelse menu's het meest op Pro Evolution soccer 4.
WE LW speelt naar mijn mening enorm lekker en is de beste in deze reeks! _/-\o_

Wanneer je de keus hebt, altijd voor de LW versie gaan aangezien deze positief merkbaar veranderd is.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 04-05-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent17
  • Laatst online: 06-06 22:06
Ow ik heb de Winning Eleven 8 International wel met Engels commentaar hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb ook Winning Eleven 8 International met Engels commentaar. Ik merk niet echt een verschil met PES4.

Zitten er dan grote verschillen in de 2 versies?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat die WE bij 1 van die 2 links die ik boven jou heb genoemd?

Winning Eleven 8 LW is echt een verbetering, het is een verademing!
Daar is geen woord van overdreven, de game speelt zo ontzettend veel soepeler!
Ook zie je dat grafisch heel mooi terug.

Ik had Wining Eleven 8 International net een kleine week in huis toen ik erachter kwam dat ik WE LW moest hebben.
Uiteraad heb ik die direct besteld en zo had ik 2 Winning Eleven's binnen een maand gekocht..
Beetje zonde eigenlijk aangezien die WE international nu licht te verstoffen..

Ik vond eigenlijk WE international al vrij snel een miskoop aangezien ik de verbetering t.o.v van PES 4 vrijwel nihil vond.
Ik zag WE I eerder als een 'buitenlandse' versie van PES 4

Ondertussen ben ik zo verslaafd aan WE LW dat ik het wel minimaal 2 uur per dag speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

die lw is zeker alleen voor de ps2 verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij wel ja...
Was op zich wel leuk geweest als aanvulling te hebben op de pc.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 04-05-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ondersteund WE LW ook 50hz optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116406

Eej mensen, als ik een speler verbeter. En ik ga daarna master league met hem spelen zijn zijn stats weer slecht. Is dit ook bij jullie en wat kan je er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 84457 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:20:
Staat die WE bij 1 van die 2 links die ik boven jou heb genoemd?

Winning Eleven 8 LW is echt een verbetering, het is een verademing!
Daar is geen woord van overdreven, de game speelt zo ontzettend veel soepeler!
Ook zie je dat grafisch heel mooi terug.

Ik had Wining Eleven 8 International net een kleine week in huis toen ik erachter kwam dat ik WE LW moest hebben.
Uiteraad heb ik die direct besteld en zo had ik 2 Winning Eleven's binnen een maand gekocht..
Beetje zonde eigenlijk aangezien die WE international nu licht te verstoffen..

Ik vond eigenlijk WE international al vrij snel een miskoop aangezien ik de verbetering t.o.v van PES 4 vrijwel nihil vond.
Ik zag WE I eerder als een 'buitenlandse' versie van PES 4

Ondertussen ben ik zo verslaafd aan WE LW dat ik het wel minimaal 2 uur per dag speel.
Ah kijk, ik heb het over de PC versie :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kazuka schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:48:
Ondersteund WE LW ook 50hz optie?
Ik heb geprobeerd om het even voor je op te zoeken.
Wat ik ervan begrijp is dat de 50 hz niet wordt ondersteund.

Maar 100% zeker weten doe ik dat niet.
Misschien zou je die vraag het beste in een bestaande topic kunnen stellen op evo-web.co.uk

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Ik heb net weer even een aantal potjes gespeeld in mijn International League, en ben alweer vreselijk gefrustreerd geraakt. Kan iemand mij vertellen hoe het in godsnaam mogelijk is dat Thomas Gravesen (toch niet een van de allersnelsten, hoor het sarcasme in deze zin) MET de bal sneller is dan al mijn Italianen zonder bal (die overigens nog in perfecte conditie zijn)? En dat Martin Laursen (weer niet iemand die bekend staat om zijn snelheid) met speels gemak een achterstand van een metertje of 6 op Cassano binnen 20 meter inhaalt? Dit klopt toch niet??? Aaaargh!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij zijn er een paar spelers van jouw spel gigantisch aan de doping. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Hahahahahaha! Daar lijkt het inderdaad verdacht veel op ja! Ook tegen Oostenrijk had ik weer de grootste problemen. Hun wereldspitsen (ahum) creeëren kans op kans, slalommen en passen dwars door mijn verdediging heen omdat mijn backs zich keer op keer helemaal verkeerd opstellen (ik ga hun individuele posities en hun verdedigende 'lijnen' wel wat veranderen). Gelukkig stond Buffo goed te keepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb gisteren een paar gewone potjes gevoetbald op 6 sterren. Ik speel met PSV. Ik win simpel van Ajax en Feyenoord, maar tegen Willem II kan ik amper een kans creeren! Wat een rotteam is dat zeg. Net van die parasieten die je overal achteraan hobbelen (en uiteraard sneller zijn). Complete tactiek aan moeten passen om toch net te kunnen winnen met 1-0 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Eindelijk weer iemand met dezelfde frustaties... Met Italië speel ik Brazilië en Tsjechië ook van de mat, Nederland iets lastiger (ik moet dan eigenlijk mijn tactiek aanpassen om goed tegen de drie spitsen te kunnen spelen) maar win ik ook van. De kleine teams zijn echter vreselijk. Juist als je denkt dat je wel even met 6-0 over Saudi Arabia kan heen wandelen omdat je ook al met 3-0 van Brazilië won zonder ook maar iets weg te geven, heb je in de 89e minuut een laffe goal nodig om te winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102419

hmm , ik vind pro4 juist te makkelijk, jammer genoeg. Voor mij is 6 sterren geen uitdaging meer tegen de computer, daarom speel ik ook liever online tegen andere spelers, alhoewel het niveau daar ook niet altijd even hoog ligt. Ik speel nu meestal random teams,met de formatie en opstellingen standaard, tegen de computer, zodat er toch nog enige uitdaging is(met mijn favo team inter win ik met gemak). Of ik speel met een heel slecht team tegen een heel goed team, de graafschap tegen barcelona laatst nog, won ik met 2-0. Tegen teams als real en barcelona win ik altijd, omdat ze te aanvallend spelen. Als je een beetje goed kan verdedigen en je kansen gewoon maakt, dan is er weinig aan de hand. Tegen de kleinere ploegen, is het inderdaad lastiger spelen, maar pas gewoon je taktiek erop aan. Meestal speel ik dan, in de 2e helft met een 2-4-4 formatie, je hebt echt niet 4 verdedigers nodig tegen 1 spits. Als het je dan nog niet lukt om kansen te creeeren, tja , dan weet ik het ook niet ;)

De computer is gewoon te voorspelbaar, zeker aanvallend gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

is er eigenlijk verschil tussen PES 4 en WE 8 op de Xbox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

miss beetje van de graphics, maar voor de rest alleen controls denk ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 102419 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:03:
hmm , ik vind pro4 juist te makkelijk, jammer genoeg. Voor mij is 6 sterren geen uitdaging meer tegen de computer, daarom speel ik ook liever online tegen andere spelers, alhoewel het niveau daar ook niet altijd even hoog ligt. Ik speel nu meestal random teams,met de formatie en opstellingen standaard, tegen de computer, zodat er toch nog enige uitdaging is(met mijn favo team inter win ik met gemak). Of ik speel met een heel slecht team tegen een heel goed team, de graafschap tegen barcelona laatst nog, won ik met 2-0. Tegen teams als real en barcelona win ik altijd, omdat ze te aanvallend spelen. Als je een beetje goed kan verdedigen en je kansen gewoon maakt, dan is er weinig aan de hand. Tegen de kleinere ploegen, is het inderdaad lastiger spelen, maar pas gewoon je taktiek erop aan. Meestal speel ik dan, in de 2e helft met een 2-4-4 formatie, je hebt echt niet 4 verdedigers nodig tegen 1 spits. Als het je dan nog niet lukt om kansen te creeeren, tja , dan weet ik het ook niet ;)

De computer is gewoon te voorspelbaar, zeker aanvallend gezien...
Klopt eigenlijk wel ja. De grotere teams vallen meer aan, dus valt er (mocht de verdediging het houden) makkelijker te scoren via counters enzo. Dit merk je echt. Ik speel met PSV en altijd wel tegen landen. Is toch wat leuker dan tegen clubs en wat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Ik heb, door het boekje eens door te lezen, ook allemaal nieuwe dingen ontdekt... Waar ik dacht dat die kleurschakeringen onder je spelersnaam (van lichtblauw tot rood) voor vermoeidheid en conditie stonden, bleek dit de mate van aanvallen en verdedigen te zijn, die je handmatig kan aanpassen, geweldig! Ik scoor nu veel meer... Ook het op R2 drukken als je met iemand een pass hebt gegeven om hem door te laten lopen naar voren werkt goed bij mij en het nemen van vrije trappen en daadwerkelijk ook je tweede speler daarvoor gebruiken is geweldig. Ik heb alle plezier weer terug en een deel van mijn frustraties zijn verdwenen :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130861

Ik wil graag een online game doen met een mede-gamer. Wanneer we connecten is alles nog goed en de wedstrijd begint ook gewoon maar na enkele minuten gespeeld te hebben disconnecten we ineens allebei :'(

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb misschien een noob vraag, maar toch.

Is het mogelijk dat ik (XP) online speel tegen iemand die linux heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101411

Misschien is deze vraag al een keer gesteld maar toch,

ik speel nu met de logitech ps2 wannabe controller, ik ben niet anders gewend, maar deze begint echt kuren te krijgen, kan bijvoorbeeld niet naar rechts lopen.

Nu wil ik dus een nieuwe kopen, maar mij lijkt de orginele ps2 controller van betere kwaliteit, maar daar is zo'n ps2 to usb omvormer voor nodig. Zijn die ergens te krijgen in Nederland tegen een redelijke prijs ? en wat zijn de ervaringen ermee ?

Bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:22

miekol

erm

Anoniem: 101411 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:12:
Misschien is deze vraag al een keer gesteld maar toch,

ik speel nu met de logitech ps2 wannabe controller, ik ben niet anders gewend, maar deze begint echt kuren te krijgen, kan bijvoorbeeld niet naar rechts lopen.

Nu wil ik dus een nieuwe kopen, maar mij lijkt de orginele ps2 controller van betere kwaliteit, maar daar is zo'n ps2 to usb omvormer voor nodig. Zijn die ergens te krijgen in Nederland tegen een redelijke prijs ? en wat zijn de ervaringen ermee ?

Bvd,
MM Utrecht heeft ze volgens mij voor een euro of 15. Ik heb er zelf een vna lik-sang.com (was in totaal ook 15 euro ofzo). Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:36
einderlijk! na een hoop moeite, nr1 op de uefa ranking :)
Afbeeldingslocatie: http://maverick.dynasoft.nl/pics/pesrec1.png

en dit is het elftal waarmee ik het gedaan heb :)

Afbeeldingslocatie: http://maverick.dynasoft.nl/pics/pesrec2.png

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Anoniem: 101411 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:12:

Bvd,
Coenuh, ik neem aan dat je de Logitech Dual Action hebt. Die heb ik ook en zoals je misschien al wel weet hebben veel mensen er na verloop van tijd problemen mee. Ik kon op een gegeven moment ook niet meer naar rechts lopen: erg vervelend. De oplossing voor mij was echter DXTweak2. Probeer dat eerst eens voordat je een nieuwe koopt. Ik heb de instellingen van de X-as veranderd en hij doet het nog steeds perfect.

Als je toch zo'n converter wilt hebben moet je mss eens kijken bij futuremax.nl. Ik weet alleen niks van eventuele bevindingen ervan want ik ben nu weer tevreden met mijn Logitech :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101411

DelTorro schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:55:
[...]

Coenuh, ik neem aan dat je de Logitech Dual Action hebt. Die heb ik ook en zoals je misschien al wel weet hebben veel mensen er na verloop van tijd problemen mee. Ik kon op een gegeven moment ook niet meer naar rechts lopen: erg vervelend. De oplossing voor mij was echter DXTweak2. Probeer dat eerst eens voordat je een nieuwe koopt. Ik heb de instellingen van de X-as veranderd en hij doet het nog steeds perfect.

Als je toch zo'n converter wilt hebben moet je mss eens kijken bij futuremax.nl. Ik weet alleen niks van eventuele bevindingen ervan want ik ben nu weer tevreden met mijn Logitech :)
Woej, bedankt :D scheelt me een hoop frustraties ;) en weer 30 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 09:03

amahusu

taking over the world!

w0000000000000t!

net ene potje gespeeld tegen een maat van me, ik was inter. Adriano krijgt de bal op het middenveld, ik zie vieri op m'n rader weglopen van z'n directe tegenstander en geef een diepte bal. En dan booooooooom:

www.resoluut.com/misc/vieri.avi

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Hehe, die zit lekker. Heb ook een zooi goals lopen saven op m'n Xbox helaas heb ik geen goede camera :|

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:51
Als er nog mensen zijn die tegen mij durven te spelen op de pc, voeg me dan toe op msn en dan geef ik je een lesje!!!!!!!! >:) >:)

pietje_puk3@hotmail.com

Tussen pietje en puk zit een _ maar die zie je bijna niet.

[ Voor 19% gewijzigd door dennis112 op 09-06-2005 09:30 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119036

Leuk goaltje, maar check deze dan eens allemaal:

http://members.home.nl/sovranosm/PES4%20replay's/

Dan de laatste van Vieri met zijn "slechte" been. Hoe mooi kun je een keeper te kijk zetten op zo'n schot.

Verder nog een goaltje Recoba achter het standbeen :)
Watch it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

http://users.pandora.be/mywebspace23/MVI_0287.avi

Dit een pas een recoba:p

Gemaakt door een vriend van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van Recoba heb ik er ook veel van dikke afstand met een geweldige curling (Worship Recoba daarvoor haha)..

Hij is links en dan van met een curve van buiten naar binnen er in aan de linkerkant, gewoonweg cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-06 06:47

vanDaal

-ismeereentje

Wow, had zojuist ook weer een aardig goaltje te pakken 8)

>> Henry in actie (1,2mb - avi)

Er staan er nog meer in die folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-06 06:47

vanDaal

-ismeereentje

Nog een aardige :)

>> Henry weer in actie (1mb - avi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die converter van FutureMax werkt echt super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:56
Screenshots van Pro Evo 5!!!

http://uk.gs.konami-europe.com/news.do?idNews=93

Ziet er helaas nog niet al te vernieuwend uit, ook geen officieel gelicenseerde nationale shirts :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Voor het eerst in 7 jaar kijk ik met minder dan gemiddelde interesse uit naar PES... PES4 bevalt me uitstekend, zeker met de Wolf patch erbij. Het zou wel fijn zijn als sommige eigenaardigheden uit de ML werden verwijderd werden, en officiële kits standaard zou ook niet verkeerd zijn. Belangrijkste zou echter zijn om het maken van mods makkelijker te maken, ik vind dat nu nog erg lastig.

Wie weet dat er nog interessante dingen op gaan duiken, maar ik denk dat ik PES een jaartje oversla.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
Dr. Strangelove schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:52:
Wie weet dat er nog interessante dingen op gaan duiken, maar ik denk dat ik PES een jaartje oversla.
Wat is dan de reden hiervoor als het je wel uitstekend bevalt vraag ik me af? Ik kan me af en toe ergeren aan PES4 maar het blijft een wereldse game! (maar dat is een mening ntrlk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het is bij mij gewoon een "vast ritueel" om elk jaar de laatste versie van PES te kopen, speel dit spel al jarenlang zowat elke dag en een versie overslaan is voor mij geen optie :P

Hopelijk zit Sparta er nu met officieel tenue ook in, lekker mijn maten afdrogen die dan mat AC Milan spelen :) Bring it on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha dromen zijn bedrog ;)..

Verder als er iemand op de PC online wilt spelen tegen mijn Internaziola dan is mijn msn beschikbaar: sovrano@vincitore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Paar screenshots gevonden van WE9/PES5 op Pesinsight:

http://img124.echo.cx/img...200506201505100big6dm.jpg
http://img241.echo.cx/img241/4125/we9artwork5ak9aq.jpg
http://img20.echo.cx/img20/2982/11194593075689cn.jpg
http://img221.echo.cx/img...ingeleven9f864a8yr6xv.jpg
http://img20.echo.cx/img2...ingeleven9f864b1hp6ek.jpg
http://img20.echo.cx/img2...ingeleven9f864c4px5ch.jpg
http://img20.echo.cx/img20/538/winningeleven9f864d5uq5gh.jpg

Bron: Evo-web en Pesinsight:
More details have been announced in Japanese magazine on the forthcoming Winning Eleven 9, which will then become Pro Evolution Soccer 5 upon release in PAL regions.

There are four new stadiums in this years game:

Mestella - Valencia (Spain)
Riazor - Deportivo la Coruna (Spain)
Newlands - Ajax Cape Town (South Africa)
Saitama - Urawa Red Diamonds (Japan
Players will now be seen to have their shirts untucked, and can also have tape on their fingers (generally used to cover rings). Wristbands are also now included in multiple colours and players can wear cycling shorts underneath the club shorts. Updated kits have been added for the unlicensed clubs (England remains unlicensed). 2005/06 kits will be added for the clubs from La Liga and the Dutch Eredivisie. Real numbers and lettering is included for the licensed teams.

Geen Santiago Bernabeu (Real Madrid) helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

@Sovrano

wil best spelen maar dat online gebeuren krijg ik niet aan de praat. Zit niet achter een router, maar toch lukt het niet.

wat moet je op dit moment om online te kunnen spelen allemaal hebben geinstalleerd?

1. Pes 4
2. patch ?
3. etc.

[ Voor 32% gewijzigd door Turfschipper op 29-06-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
Ik las op een ander forum het volgende over PES5/WE9:

- Konami heeft de rechten voor de Spaanse 2e divisie verkregen. Dit zijn teams zoals Real Madrid B, Levante, enz, enz...
- Konami is bezig met de licentie voor de Bundesliga, maar met nog zo kort voor de uitgave van de game is het mogelijk dat dit er niet meer van komt.
- Er zijn twee nieuwe camerastanden toegevoegd. Namelijk 'bench' en 'coaching'. Hierdoor is ook duidelijk dat de trainer meer aandacht krijgt.
- De WE-shop bevat meer spelers zoals Lalas, Skuhravy en Sutter.
- De Edit-Mode bevat meer huidskleuren. (Turks getint is niet meer Chinees geel)
- De nieuwe beker 'Cup WWL' bevat de 6 beste teams van de continenten. Met andere woorden dus de op dit moment lopende Confederations Cup.
- 'My Stadium' wordt een nieuwe optie voor tijdens de Master League. Hierin zou je naar verluidt een stadion kunnen herontwerpen en kleuren geven. (De Kuip in het roze )
- Een nieuwe stat is toegevoegd in de vorm van 'Nature'. Deze gaat van 1 tot 5. 5 is voor de meest aggressieve spelers en 1 is voor de scheitbakken. Voor 1 hebben we dus dat watje Charisteas van Ajax en 5 is natuurlijk voor spelers als 'pitbull' Davids, Materazzi, Roy Keane en Jan Wouters (in zijn oude dagen)
- Voor de Duitsers onder ons... schwalbes!!! Nee, eigenlijk niet, maar het magazine houdt het hier een beetje in het duister. Het wordt niet bevestigd, maar ook niet ontkend. We zullen zien.
- Nieuwe stadions in de vorm van het 'Mestalla' van FC Valencia en het 'Riazor' van Deportivo la Coruna. Dit is echter wel zelf uitgezocht door fans van de game die zelf op onderzoek gingen na het bekijken van de screenshots.

Ook is er vanuit een hetzelfde Japans gamemagazine (Famitsu) informatie vertaald over de online mode (!)
- 2 vs 2 mode (twee spelers per PS2 kunnen online)
- Zodra de bal achter of uit gaat is er de mogelijkheid om een bericht naar je tegenstander te sturen
-Tijdens de rust verandert het spel van host. Dit is gedaan omdat de host namelijk geen slowdown ervaart. Zodoende blijft het spel eerlijk.
- Je kunt je team uit de Master League gebruiken om online te spelen. Daar kan je echter niet aan meedoen met toernooien dus waarschijnlijk alleen vriendschappelijke wedstrijden.

Uit datzelfde magazine is nog meer ander nieuws vrijgekomen;
- De belangrijkste verandering is dat je veel meer controle hebt over de spelers. De producer noemt het 'complete control'. Een voorbeeld: Wanneer je een voorzet geeft dan zul je de koppende speler moeten plaatsen op de goede plek en hem op het jusite tijdstip laten springen. Ditzelfde geldt voor verdedigen. Goed plaatsen en timen is de sleutel. Verdedigen wordt hierdoor een echte kunst.
- Schoten gaan makkelijker over de lat (realistischer dus)
- R2 is niet meer nodig om opzij te stappen (hoe het dan moet is niet beschreven)
- R2 is wel nodig om meer 'feints' / trucs te doen.
- AI is verbeterd. Het is nog geen 'next-generation' klasse, maar het komt dichterbij.
- Als je schiet met de R2 knop ingedrukt, dan schiet de speler altijd met de binnenkant van de voet. Hierdoor wordt e krachtmeter een stuk belangrijker om geplaatste schoten ook echt het doel in te krijgen
- Ultieme wreeftrap. Wanneer de bal stilligt of naar je toe rolt, dan kun je de bal 8 tot 9 keer zo hard trappen dan normaal.
- Spelers met de special ability 'Striker' kunnen de bal meer effect geven met de buitenkant van de voet.
- Alle Aziatische teams zitten in het spel (Woohoo! Iraqi freedom!)
- In plaats van direct meedoen met het WK, zul je eerst een stel van kwalificatie wedstrijden en extra toernooien moeten volgen. Een beetje zoals bij FIFA 98 Road to the World Cup
- De luchtgevechten zijn realistischer

- Grafisch zijn er een wat meer motion-capture bewegingen toegevoegd zoals spelers die tegen elkaar opknallen.
- In toevoeging tot het ives worden van de broekjes en shirtjes, kunnen shirts nu ook loskomen van de broek. Hierdoor komt het shirt los te zitten. Hetzelfde geldt voor sokken die kunnen zakken. Met nieuwe animaties zie je de spelers deze weer optrekken.
- Vingerbandjes en polsbandjes zijn opties die je bij een speler kunt voegen.
- In sneeuwtijden is er een oranjebal beschikbaar. (In natuurlijk in de Adidas Pelias 2.0 en Finale vorm)
- De Nakamura vrije trap is ingevoerd!!! Deze unieke stijl van vrije trap nemen is uitgevonden door Shunsuke Nakamura en de stijl is erg heel apart. De speler hangt erg naar achter wanneer de trap wordt genomen en wordt genomen met de binnenkant van de voet van precies tussen de grote teen en de binnenkant van de wreef. De stijl is vergelijkbaar met de Beckham stijl, maar de experts zijn er over eens dat Nakamura door zijn techniek net wat meer effect aan de bal weet te geven dan Beckham. Ook daalt de bal sneller. Een beetje vergelijkbaar met Juninho Pernambuco. De verschillende vrije trappen zijn ook van belang met wat hoe je schiet. Als de vrije trap van ver is en je wilt hem hard trappen, neem dan een speler die de stijl van Roberto Carlos heeft (enorme aanloop + knal) en voor geplaatste schoten kun je de Beckham, Nakamura of Ronaldinho stijl gebruiken.

EDIT: en verder nog:

- the biggest change: the player you control has become "baka" (idiotic), which means that he will do less and less by himself and that you will have to make a lot more movements for him. for example, when clearing crosses and jumping for headers, you HAVE to place him and make him jump at the right time. you cant just mash the square button. so, less auto, more manual. you will also have to control him to go after passes, cleared balls, etc. should give you more control over your players (meaning a steeper learning curve), but after you master it it should make playing against the 6 star AI even easier. however, player vs player should be even more exciting. "complete control," the producer of the series mentioned. he also said that this will give the gave a lot more excitement, especially when you get crosses coming into the box. i guess defending might become an art.

[ Voor 10% gewijzigd door DelTorro op 29-06-2005 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

stalscu schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:39:
@Sovrano

wil best spelen maar dat online gebeuren krijg ik niet aan de praat. Zit niet achter een router, maar toch lukt het niet.

wat moet je op dit moment om online te kunnen spelen allemaal hebben geinstalleerd?

1. Pes 4
2. patch ?
3. etc.
PES4 + patch 1.10 zou voldoende moeten zijn. Verder moet je natuurlijk geen firewall hebben die PES blokkeert.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:53
Gelijk maar ff een link naar de patch O-)

[ Voor 1% gewijzigd door JanW op 29-06-2005 11:14 . Reden: Spatie vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130889

DelTorro schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 02:26:

EDIT: en verder nog:

- the biggest change: the player you control has become "baka" (idiotic), which means that he will do less and less by himself and that you will have to make a lot more movements for him. for example, when clearing crosses and jumping for headers, you HAVE to place him and make him jump at the right time. you cant just mash the square button. so, less auto, more manual. you will also have to control him to go after passes, cleared balls, etc. should give you more control over your players (meaning a steeper learning curve), but after you master it it should make playing against the 6 star AI even easier. however, player vs player should be even more exciting. "complete control," the producer of the series mentioned. he also said that this will give the gave a lot more excitement, especially when you get crosses coming into the box. i guess defending might become an art.
Eindelijk, dit is waar ik me vaak aan heb geergert. Eindelijk verlost van die super cancel. Deze ga ik zeker kopen. Losse shirtjes kan ook wel leuk zijn (als er aan getrokken kan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
super cancel is idd irritant, vooral als je weer es net te laat of net te vroeg bent :@

ben zeer benieuwd naar dit spel, hoop dat de nieuwe voor de xbox ook system link ondersteuning heeft, xblive is mij te duur

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Goed. Heb nu een paar weken gespeeld. Tijd voor wat bemerkingen:

- De AI maakt het spelletje wel erg saai imo. :/ Ik spel op 3 sterren (standaard) en er vallen per wedstrijd maximum 2 doelpunten met een gemiddelde van 1 ofzo. Ik speel dan nog eens helften van 6 minuten waardoor deze wedstrijden erg langdradig worden. Ik zie niet direct in hoe dat aan mij kan liegen aangezien de AI meestal gewoon pack defense speelt.
- Eentonigheid is ook terug te vinden in de doelpunten. Het zijn ongeveer steeds dezelfde scenario's waarin mijn doelpunten vallen.
- Zit een bug in bij de vrije trappen waarbij je gewoon niet naar de kant van de muur richt maar naar de kant van de keeper en de keeper hem in 60% van de gevallen gewoon binnen laat gaan. (zat er bij PES 3 ook al in geloof ik)

Met andere woorden: aan PES 3 heb ik leukere herrineringen. Meer variatie, meer doelpunten en overall meer fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat dat aan jou ligt.
Heb pes2 een jaar gespeeld, vervolgens pes3, en nu pes4 bijna een jaar. Meestal elke dag een paar potjes. Na een tijdje begin je echt alles goed onder controle te krijgen hoor en dan kun je steeds nieuwe dingen proberen. Ik speel btw op 6 sterren en de AI kan aanvallend vrij goed mee, ik ben akkoord dat de AI wel wat steken laat vallen aanvallend, maar verdedigend zit het vrij goe in elkaar, veel beter dan bv fifa.

Bij mij gaan 60% van die vrije trappen er niet in hoor ;) Nuja kan aan mij liggen...

En ja er vallen idd weinig doelpunten, maar dit is dan ook geen fifa waarin een past patroon zit, eens je dat onder de knie hebt speel je potjes van 5-0 en meer, die zijn dan geen uitzondering meer.
Dat is wat pes zo goed maakt, af en toe heb je een wedstrijd waarin enorm mooie doelpunten gemaakt word en waar het goed op en neer gaat, andere wedstrijden kunnen saai zijn. Maar je hebt nog veel te weinig gespeeld om een oordeel te kunnen geven over het volledige spel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Enige standaard manier die ik ken om kansen te creeëren is om op de rand van het strafschopgebied heen en weer te lopen; m.b.v. L1 kan je blijven kappen en draaien, er zullen nooit meer dan 2 spelers op je afkomen en met een paar keer heen en weer kan je meestal op doel schieten. De verdedigers reageren erg dom; hetzelfde gebeurt als je naar de achterlijn rent en opeens 180 graden keert, makkelijk voorzet richting goal.

Let wel dat het kappen en draaien vaak voorkomt en bijna altijd lukt; scoren is dan nog een tweede. Op de hierboven omschreven manieren scoor ik misschien eens in de twee wedstrijden; er zit wat mij betreft dus zat variatie in de goals.

Het enige dat ik jammer vindt is dat scoren van afstand bijna nooit lukt; in ISS Pro Evo 2 was dit op een gegeven moment met een speler als Davids of Roberto Carlos erg makkelijk. Davids was vaak topscorer in mijn team met rond de 30 goals in een seizoen, en Carlos kwam vanaf zijn linksback positie ook vaak mee naar voren om aan het eind van het seizoen een stuk of 15 streepjes achter zijn naam te hebben :) Dit was niet realistisch natuurlijk, maar sinds PES is het altijd lastig geweest om te scoren van afstand; de ballen gaan in 50% van de gevallen over of naast en in de andere 50% van de gevallen worden ze geblokt door je de tegenstander of je eigen spelers. De keeper hoeft zelden in actie te komen. Ik heb echter begrepen dat hier voor PES5 een aparte ability voor komt; dan heeft Van Bommel dus weer bestaansrecht in mijn team ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-07-2005 12:36 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

als je tegen een ander iemand speeld (van het type mens ;) ) dan is pes echt 100x leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scoren van afstand doe ik genoeg. Vooral met Adriano, Nedved, Vieri en Recoba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Ik volg de pes4 scene niet erg (laatste paar maanden al helemaal niet vanwege geen internet), maar wat is nu de beste, complete update voor pes4 opt moment (ala wolf update)? Of is dat nog steeds een update van wolf? Liefst met een recente optionfile :)

Als iemand mij hier ff mee zou willen helpen (incl. link maybe), erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

met Wolf2005 patch krijg je niet alleen recente shirts met echte logos maar ook bijna recente rosters en snelheid is wat weggehaald dus meer realisme. En ik wil nog iets opmerken. Ik vind beetje dom om over AI te zeuren als je maar met 3 sterren speelt. ;)

BTW als iemand nieuwe informatie over WE5 en WE voor PSP heeft, zou hier even willen posten? _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door DJkim op 21-07-2005 19:07 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 22:33
DJkim schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 02:27:
met Wolf2005 patch krijg je niet alleen recente shirts met echte logos maar ook bijna recente rosters en snelheid is wat weggehaald dus meer realisme. En ik wil nog iets opmerken. Ik vind beetje dom om over AI te zeuren als je maar met 3 sterren speelt. ;)

BTW als iemand nieuwe informatie over WE5 en WE voor PSP heeft, zou hier even willen posten? _/-\o_
was dat voor mij gericht? hehe ;)

ik speel inmiddels ook op 6 sterren(ps2) maar ik moet zeggen dat ik me nog steeds gruwelijk erger aan de scheidsrechter!
waar ik al vrije trappen tegen krijg voor een schouderduw worden mijn spelers vaak gesandwiched vlak voor de goal en gebeurt er niets

net had ik een speler 1 meter van de goal met de bal aan de voeten die onderuit geschoffeld wordt, maar geen penalty...

enige positieve is dat noorwegen in de halve finale wel een rode kaart kreeg maar vaak krijgen ze niet eens geel als de laatste man je onderuit haalt, terwijl ik voor een tackle op het middenveld oid vaak al geel krijg...

hoop dat pes5 een optie krijgt om die scheids uit te zetten, mischien helemaal niet realistisch maarja als het zo frustrerend werkt...

wel de konami cup gewonnen overigens op 6 sterren zonder een goal tegen dus tjah :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Laatst online: 11-03 14:03
Tering zeg, hoe werkt die puntentelling voor die uefa ranking eigenlijk?

Ik zit al in mijn zoveelste seizoen, al kampioen paar keer geweest en ook championsleague en fa cup gewonnen, (nog niet alle 3 in 1 seizoen, maar dat gaat nu gebeuren, al 15-20 wedstrijden allemaal gewonnen tot nu) maar kom nog maar niet bovenaan. sta 3e nu.

Is er een vaste lijn in die puntentelling, want volgens mij wordt ik benadeeld.

ps: wel op 6 sterren uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.thehandvseye.com/proevo5.htm

Filmpjes van iemand op Evo-web die PES 5 beta heeft. Hij kan alleen training en online spelen.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Die bal gaat wel makkelijker in volgens mij... bij tweede film dan door Henry

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een controlled shot, dat doe je door op R2 te drukken terwijl je gaat schieten.
Dan geef je een mooie plaatsbal met binnenkant van de voet.

Ook spelers zoals Lampard, Henry, Ronaldhino, etc hebben een ability om van buiten de 16 makkelijker te scoren met een shot dan andere spelers.

Er is trouwens een grote verrassing die Konami voorlopig nog niet wil vrijgeven, ook de persoon van deze beta filmpjes mocht nog nix vrijgeven.
Ik kdenk en hoop dat het indoor of een soort van straatvoetbal is omdat je in de trailer vrij veel straatvoetbal ziet, waarom zouden ze dit anders in de trailers stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 06-06 14:45
Ik had een zware dip, maar eindelijk heb ik weer wat van mijn vorm terug gevonden nadat ik weer overgestapt ben naar mijn oude cluppie AC Milan..

Nog even en PES5 is uit, dan kan ik na een jaar eindelijk een ander spel spelen dan PES4 :)

Op het forum van peslive.nl hebben we trouwens een hoop info over PES5 verzameld.

[ Voor 16% gewijzigd door M@cer op 27-07-2005 23:14 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
Wat ik trouwens heel irritant vindt aan WE8I (en even kwijt wil omdat ik me er zojuist weer aan irriteerde):
je maakt een overtreding en de verslaggever zegt: "He really deserves a card here" ofziets. Dan krijg je ook A-L-T-I-J-D een kaart. HOE KAN DIE KNAKKER DAT VAN TE VOREN NOU WETEN?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

DelTorro schreef op zondag 31 juli 2005 @ 01:21:
Wat ik trouwens heel irritant vindt aan WE8I (en even kwijt wil omdat ik me er zojuist weer aan irriteerde):
je maakt een overtreding en de verslaggever zegt: "He really deserves a card here" ofziets. Dan krijg je ook A-L-T-I-J-D een kaart. HOE KAN DIE KNAKKER DAT VAN TE VOREN NOU WETEN?!
lol zoiets heet toch AI? Je denkt toch niet dat er echte commentator zit he ;)

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Dat zijn stukjes AI die voor verbetering vatbaar zijn. Je ziet het trouwens heel vaak in sportspellen.
Ben je aan het golfen dan zegt de commentator als de bal nog in de lucht is dat hij in het hoge gras terecht komt terwijl hij vervolgens eerst nog in de baan beland en slecht een paar centimeter het hoge gras in rolt. De commentator heeft dan ook altijd gelijk. Met NBA Live heb je bijvoorbeeld dat als er vrije worpen genomen mogen worden je kunt zien of de laatste vrije worp raak geschoten zal worden of niet omdat ze in het ene geval voor de laatste vrije worp spelers wisselen en anders na de vrije worp. Als je op zulke dingen teveel let gaat het inderdaad iriteren. Maar goed, je hebt ook wel eens spellen gehad(NHL-serie) waarbij de commentator steeds fout zat en dat ging ook iriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Hallo mensen ik heb na lange tijd mijn pro evo 4 weer uit het stof gehaald en nu ook zo'n logitech rumblepad erbij gehaald zodat ik genoeg knoppen en pedals etc heb...Ik heb al een hoop sites afgestruind naar moves ed, maar 1 ding snap ik nog steeds niet...hoe moet je nou goed schieten? Als je die powerbar maar iets te vol laat lopen schietn je gelijk veel te hoog en vaak probeer ik hem in de lange hoek te schieten en dan schiet de speler in de korte hoek...heeft iemand misschien wat tips voor me? Alvast grote dank van deze pes 4 newbe.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:06

K-Jay

Klaas Jan

Staat toch gewoon op pagina 11 van de handleiding? En zorg dat je niet aan het sprinten bent terwijl je schiet.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Dat ligt er natuurlijk aan van waarvandaan je schiet, maar met afstandschoten is juist een aanloopwel nodig. van dichtbij (binnen de 16) hoeft je vrijwel nooit meer dan halve balk power te geven, meestal is 1/3de al genoeg. schiet je harder: gaat ie vaak voorlangs, of tegen de keeper op. Je kan trouwens ook de bal nog een beetje sturen na je schot (op d-pad up of down - dit wanneer je van links naar rechts speelt) tis een beetje oefenen/wennen maar je kan je schot wel degelijk plaatsen.

zijn er al mensen die PES5 of WE9 hebben besteld? de tijd vliegt want het is alweer een jaar geleden dat ik PES4 kocht en amper online heb gespeeld - zonde van m'n account..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Is er uberhaupt al een releasedate voor pes5?

Sorry, ben niet zo op de hoogte :z (tijdje geleden wel gezocht, maar niet gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
PES5 releasedate staat bij play.com op 28-10 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 3 WE9 versies: CD-ROM versie voor PS2, de originele kopie en de Engelstalige gepatchede versie. In 1 woord super!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Heb je toevallig ook WE8LE gespeeld? zo ja zit er veel verschil tussen WE8LE en WE9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de liveware idd gespeeld. Het spel LE is beter dan PES4, maar alles is gewoon zo traag dat ik toch maar PES4 speelde.

Deze WE9 is alleen nog traag met aannames en sommige acties.
Het is verder gewoon een topspel!

Gelukkig komt PES5 later uit dan WE9, want er zitten nog wel wat foutjes in hoor.

Komt Stankovic aan de bal roept de commentator keihard: MAAAAAAAKAAAAAAAAAY!!!
Shevchenko aan de bal: MAAAAARRRRRRRTTTTTTTTIIIIIIIIIIIINSSS!!!
Seedorf aan de bal: CAAAAAAAAAAAAAAANIZAAAAAAAREEESSS!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik speel zelf op dit moment WE8LE (heb een japanse 1st gen PS2) en ik vind die veel beter dan PES4. Veel meer controle over de bal, je kan weer lekker hard schieten op doel. PES4 speel ik dus nooit meer, ik vrees dus dat WE9 niet zo'n heel groot verschil uitmaakt met WE8LE. Denk dat ik WE9 dus oversla en op PES5 voor op de Xbox wacht.

Overigens vind ik PES4 op de PS2 weer te snel, lijkt wel alsof alles in turbo mode gaat: maakt niet uit wat voor speler/team hebt: het lijken allemaal wel Martins zo snel. binnen 3 seconden ben je aan de overkant van het veld 8)7 ook met "trage" spelers.

PES4 op de Xbox is wel weer op 'normale' snelheid vind ik. WE8LE op m'n japanse PS2 vind ik ook niet traag, het kan liggen aan dat jij een PAL machine hebt - niet alle games verlopen soepel op andere regiomachines. WE7 daaraantegen vond ik wel slowmo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 16:25
Eventjes mijn ervaringen met WE9 (wel in het Engels, omdat ik het ook op wat andere forums heb gepost).

I've been playing WE9 for a few days now (since Friday) and I'm kinda surprised about it.
I like the game, let that be clear. But I do have the feeling that I have to relearn the game when it comes to dribbling and passing... I think it's more realistic though, but I do have to adjust my playing style. So it'll take a little bit of time before I'm able to play on the level that I've been playing PES4.
So my experiences based on 10/15+ games against another human player (usually AC Milan versus AC Milan) on 5*'s can be found beneath.
I never play ML and only play friendly matches against the computer if I want to practice. I usually play just against my friends, because that's the most fun to me. And usually we play w/ the standard clubs or countries (AC Milan, Brazil, Barcelona, Arsenal, France, Real Madrid). So now you know my background as to what type of usage I get from PES/WE.

So the things I've noticed:

Overall:
+ The balance between dribbling and defending is much better. In PES4 it was too easy to dribble past defenders. Now, it's still possible, but you'll have to anticipate your opponents moves even more!
+ Overall I feel that you have more control over your players. For example: pressuring my opponents backs w/ my 3 forwards is much more useful, intercepting a pass is easier.
+ Defensive AI is a lot better.
+ You can really notice the difference between a good player and a bad player. E,g,: defenders are really slow to turn on the spot, as opposed to e.g. Kaka whos a lot quicker.
+ Offside is implemented so that you'll only be offside if the player touches the ball. A really good implementation in my opinion! This means that you can stop a player in his tracks if you see he is actually offside and use another player to run after the ball!
+ Advantage rule is implemented better than in PES4. Getting a card or seeing an injured player taken off will occur after advantage has not been used. Advantage rule is so much better.
+ Injuries will not only occur after a sliding tackle, but also by straining a muscle after shooting, or after being pushed over w/ an X nudge. Inzaghi is more prone to injuries than he has been before ;)
+ Players don't turn on the spot anymore. There's a bit more delay. You can use this to your advantage in both offensive terms (know that a defender can't turn on the spot) and defensive turns (a player w/ the ball can't immediately go past ya).
- Keepers are not very good. Even Dida has problems w/ shots from outside the box. He'll usually knock 'em corner and not grab the ball w/ two hands.
- Reaction time near the goal is usually in favor of the attacking players. For example, if a cross comes in and the someone heads the ball right up in the air, the attackers will usually react faster w/ them being able to hit the ball before the defenders. I think the balance here is a bit off.
- HUGE CON: There's still a huge flaw in switching between players. When I'm running behind a forward and also press :square: to have another player join in, I'm running w/ two players behind the ball. So far, so good. But if this happens near the box (or even in the box) and I want to switch to another player that's in FRONT of the forward (somewhere near the goal for example), pressing L1 results in switching between the two players BEHIND the ball, which means I can't do a damn thing (unless I would tackle the forward hard with one of the players). I personally hoped that they'd resolve this problem, but it's still there. I wonder what there reasons are for this implementation of switching between players.
- HUGE CON: If I'm a defender and staying w/ a player w/out the ball, I want to be able to continue running. However, if e.g. a through-pass is given, a lot of times my defender will automatically stop to watch the pass go by and then start running again! This means that my defender has given up some room against the forward which could result in a 1-on-1 situation. If I'm running w/ the player I want to be able to CONTINUE running and not having him stop for a millisec and then continue! No improvement here, compared to PES4.

Running/dribbling:
+ A lot harder then in PES4!!! When you turn 180 degrees, they skid a little bit because they're not able to stop immediately, especially when running w/ R1. So this means that players don't stop the ball immediately when you turn.
+ Using R2 gives you a LOT more control, compared to dribbling w/ out R1 or R2. Big difference means other usage. Default dribbling is a lot harder now (seems as if players make one more step while dribbling).
+ You can't just run, run, run anymore when you have the ball. You have to find a new balance between running w/ R1 and just walking around. The default sidestep w/out R2 helps in this.
+ New controls when receiving the ball w/ R1 or R2. Receiving w/ R1 means knocking the ball forward (as was the case w/ R2 in PES4). Receiving w/ R2 means control (as was the case w/ standard receiving in PES4).
-/+ Some players will have to relearn how to walk/run w/ the ball and how to do tricks. For me this is something which I'll have to relearn. This control system is more consistent w/ the buttons (R1 being really fast running, so also faster acceptance and R2 giving more control).

Passing:
+ More realistic passing. Not every X pass ends up in your players feet. You have to position yourself really well and pay attention to where your opponents are to give a good pass.
+ Through balls w/ Triangle are also a bit faster in my opinion. Use wisely.
- L1 + Triangle passes are hard to use. In PES4 I used it quite often, but in WE9 the passes go way too hard and end up in the keepers hands.
- Triple tap w/ O doesn't work that often anymore :( But I found it too easy in PES4 actually.
- Throwing the ball w/ the goalie isn't that safe anymore. You'll have to watch out w/ throwing the ball because it'll often lead to a throw to a player who's covered by a forward who'll be able to take the ball quite easily.

Heading:
+ Much more control over heading. Using R2 is much more useful.
+ I feel that heading is more precise. I can now control more which way my player will head the ball w/ X.

Shooting:
+ Shooting from outside the box is much easier. You can really blast 'em in the goal if there are no opponents around. In PES4 I almost never shot from outside the box, but because it usually ended up in the scramble or against one of my own players.
+ Lobs (w/ L1) are much better to control. If you only tap it like in PES4 the ball goes really slow and low and definitely in the hands of the keeper. You can use the bar just like a normal shot which means you have to press Square longer.
-/+ In some situations, you have to aim more precise to score. I've had more shots going parallel to the backline and eventually going over the sideline than in PES4. But I don't think this is a WE9 specific issue. I also had this "problem" when switching from PES3 to WE8. So I guess it's more of a WE/PES difference then it is for this new release.

Free kicks:
+ More as in PES3, perhaps even EASIER than PES3... Way easier then PES4. PES4 was too difficult in my opinion, so tackling somebody and giving up a free kick wasn't that much of a problem. But now you have to be a lot more careful again.
+ New control system (selecting a player w/ R2 and passing to your shooter w/ L1 + X) is a lot better than the controls in PES4.
+ Bar when passing short w/ X. Now your opponent will not know whether you're gonna give a high pass w/ O or just a short pass w/ X.
- When getting a free kick around the midfield, your players will not be standing near the opponents box. They'll hang in between both the box and the midfield. So a O pass for a header isn't really possible. You have to wait longer for them to walk to the box.

Corners:
+/- Same as in PES4 in my opinion. But again the bar is seen when giving a low ball w/ X.

Defending:
+ Best ever controls! I feel like I control the player, as opposed to the control system in PES4. If I'm now running behind somebody, I"ll know that pressing X will lead to a soft tackle/nudge w/ the player falling down and getting a free kick, but w/out a yellow/red card!
- Using X leads too easy to penalties and sometimes makes your player slide tackle. A bit too much perhaps.
-/+ Some players will have to relearn how to defend. Pressing and holding X will lead to a lot of free kicks given which can be frustrating. YOu'll have to learn to walk near your player and only use X when in front of the player. For me it hasn't been much of a problem, but for my friend it has been.

Throw-ins:
- Same bad control system as in PES4. I liked the PES3 system better where you controlled the player in the field and not the thrower. Sometimes your infield players are trapped by your opponents and you can't do anything about it. This is especially clear when playing opponents that are defensively strong, like AC Milan who get a good default positioning with throw-ins and free kicks.

Graphics:
+ Much more detail in movement. New moves added (e.g. tapping the ball away from a defender w/ the outside of the boot)
+ More detail in player-faces (not that I care or anything).
+/- Better looking menu's, but I could not care less. It's all about the gameplay in my opinion.
- No crowd during gameplay, but I can't be bothered by that as some people are. I pay more attention to what happens on the pitch than what happens around it. And if the removal of crowd means better performance of the game, then I'm happy w/ it.

Sounds:
+ Sound of drums from the crowd which adds some atmosphere to the game...
+/- Can't really compare it to PES4, since there's Japanese commentary. Sound effects are about the same (haven't noticed any big improvements or anything).

CONCLUSION:
I think Konami have made a lot of differences in the game, especially when it comes down to playing the offensive game. I think it's a BIG improvement (more realistic) over PES4, but this DOES mean that some people will have to relearn the game. The improvements on the defensive end are also huge. So there's a good balance between offense and defense I think.

I can't make a good judgement of course, since I haven't played the game as often as PES4, but for now it seems like a good improvement.

But don't think that you can pick this game up and play on the same level as PES4. You'll to put some time and effort in it, to adjust to the new controls...
You can't assume that you can immediately go out and be a good WE9 player.
If that's what you expect, I can imagine you're being frustrated w/ the game.
You have to approach WE9 as a new game that you'll have to learn and that you may or may not have an advantage (or perhaps disadvantage) by playing previous installments of this game.

If you can adjust to this, I"m sure you'll enjoy this more than the previous installments because the tactical side of playing is so much better, even though some flaws are still present!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ook aan jou de vraag: heb je WE8LE gespeeld en zo ja, wat voor verschillen zitten er tussen die en WE9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:54

Polycom

Poes van goud

Zou iemand mij wat tips kunnen geven voor vrijtrappen, ik heb altijd het probleem dat hij over gaat of in de muur. En als hij dan een keer over de muur gaat vangt de keeper hem 99/100 heel makkelijk. Heb weleens uit een vrijetrap gescoord maar dat was meer geluk dan skills.

bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hier valt wel het een en ander te lezen wat er anders is t.o.v. WE8le.

http://www.evo-web.co.uk/forums/showthread.php?t=23848

Je moet je wel reggen om het te kunnen lezen geloof ik.

Oh en filmpjes hier: http://www.pro-g.co.uk/news/nid/932/1233/
Wel met Japans commentaar natuurlijk. 8)

Morgen 9/8 kun je daar een hele wedstrijd tussen Engeland en Ierland downloaden. 8)

[ Voor 37% gewijzigd door LoneRanger op 08-08-2005 20:13 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Terryb47 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:58:
Ook aan jou de vraag: heb je WE8LE gespeeld en zo ja, wat voor verschillen zitten er tussen die en WE9?
Nope, sorry... ik heb alleen PES4 gespeeld, voordat ik naar WE9 ben overgestapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
PuDy schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:53:
Zou iemand mij wat tips kunnen geven voor vrijtrappen, ik heb altijd het probleem dat hij over gaat of in de muur. En als hij dan een keer over de muur gaat vangt de keeper hem 99/100 heel makkelijk. Heb weleens uit een vrijetrap gescoord maar dat was meer geluk dan skills.

PES4 of WE9?
PES4 is vrij lastig. Een vriend van me gebruikt de rechter analog stick om effect eraan te geven. Dus ver naast de muur mikken en dan meteen de analog stick naar links of rechts drukken om effect te geven.
R1 en/of omhoog met de pijltjes geeft extra snelheid, terwijl R2 en beneden de bal vertragen.
Op X drukken meteen nadat je hebt geschoten zorgt ervoor dat de bal aan het einde naar beneden duikt...

WE9 is een stuk gemakkelijker geworden, net zoals PES3 of misschien nog wel gemakkelijker. Hiermee kan je zelfs scoren door gewoon langs de muur te schieten in de desbetreffende hoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

PuDy schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:53:

Op pesfan.com kun je The Complete Guide downloaden. Staat ook uitgebreid in hoe je vrije trappen kunt nemen a la Beckham enzo. Wel eerst even registreren.

Anoniem: 126470

heeft iemand voor mij een site waar een overzicht van alle transfers staan?
ik gebruikte vroeger www.winning-eleven.com , maar deze site bestaat helaas niet meer.
mijn pes4 voor de xbox is nml dringend aan een update toe!
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
heeft iemand een link naar een goede option file (of hele patch incl shirts, nog beter) voor pes4 met alle nieuwe teams van 05/06?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 09:03

amahusu

taking over the world!

www.evo-web.co.uk staan de beste patches en option files (althans voor de ps2 meestal wel, voor pc weet ik niet)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik momenteel deze patch http://www.soccergaming.tv/showthread.php?t=124730 icm met wolfs 2005 patch. Werkt soms niet helemaal vlekkeloos maar je hebt wel de nieuwste shirts allemaal en transfers bijna allemaal verwerkt. Je kunt ook wachten dat wolf weer een nieuwe patch uitbrengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Anoniem: 102419 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:18:
ik gebruik momenteel deze patch http://www.soccergaming.tv/showthread.php?t=124730 icm met wolfs 2005 patch. Werkt soms niet helemaal vlekkeloos maar je hebt wel de nieuwste shirts allemaal en transfers bijna allemaal verwerkt. Je kunt ook wachten dat wolf weer een nieuwe patch uitbrengt :)
ja, die zag ik ook al, maar de download link is atm offline :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

is er ook al bekend of dat er in PES 5 voor de PC een fatsoenlijk online optie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik ben nu ook een aardig tijdje met pes4 bezig (PC). En ben nu ook aan het editten geslagen.

Nu wil ik gaan beginnen met het maken van een stadion. En wel het NAC-stadion. Nu heb ik al wel wat rondgezocht, maar ik kan eigenlijk nergens vinden hoe je dit nu eigenlijk doet.

Ik heb inmiddels met de AFSExplorer de AFS bestanden kunnen openen. Maar ik neem aan dat je het te maken stadion met een ander programma moet maken, om die dan in de AFS in te voeren?

Mijn vraag is dan ook: heeft iemand ervaring met het zelf maken van stadions en/of weet iemand met welk programma dat dan kan?

Ik vraag me ook af, of dat je een compleet nieuw stadion moet maken of dat je een al in het spel bestaand stadion aan kan passen?

Is het zo dat als je een nieuw stadion invoert, je dan een ander stadion 'inleverd', of kan je zoveel stadions invoeren als je zelf wilt?

Misschien weet iemand een link (liefst NL) waar stap voor stap beschreven staat hoe het moet?

Zijn er hier mensen die al NL stadions gemaakt hebben? Want die wil ik ook wel graag hebben dan. Uiteraard heb ik de kuip en de arena al.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor het editen zou ik deze site even in de gaten houden :
http://pes4.edgegaming.com/editstadiums.html

nu staat er nog niet veel op omtrent het editen van stadions, maar volgens de maker komt dat er wel op in de nabije toekomst..
(sowieso een goede site als je dingen wil aanpassen in pes4)

over online spelen :
je bent bekend met het programma pes4online ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Hm, dat pes4online is best handig! Ik kan helaas alleen maar als client spelen. Als ik een spel wil hosten blijf ik steken bij 'waiting'. Ik heb de hele UDP range opengezet maar dat mag niet baten...iemand een oplossing?

[ Voor 60% gewijzigd door K-Jay op 18-08-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Is er een LAN optie in de PC versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91635

K-Jay schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:19:
Hm, dat pes4online is best handig! Ik kan helaas alleen maar als client spelen. Als ik een spel wil hosten blijf ik steken bij 'waiting'. Ik heb de hele UDP range opengezet maar dat mag niet baten...iemand een oplossing?
DMZ gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 20:59
cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik wil weer pes4 spelen en dan uiteraard met seizoen 05/06, alleen ben ik niet zo into het editten van pes4.
Ik gebruikte voorheen de wolf update, maar deze is van december 2004 en is dus van seizoen 04/05.

Wat is de beste manier om seizoen 05/06 te krijgen? Ik hoef eigenlijk alleen geupdate kits en all transfers (en misschien gewijzigde spelersattributen). Verder zou ik niet zo 1-2-3 weten wat er nog meer geupdate zou moeten worden om seizoen 05/06 te krijgen (die paar teams die gepromoveerd/gedegradeerd zijn, zijn voor mij geen must, maar kan verder natuurlijk geen kwaad.)

Ik heb op pesfan.com wat rondgekeken en kwam daar twee grote patches tegen. Een obsession en een nieuwe update die op de obsession gebaseerd is. Heeft iemand ervaring met een van deze twee updates?

Of ben ik beter uit met het gebruiken van de wolf patch en dan ergens anders geupdate kits en option file downloaden? (link aub, en liefst met een makkelijke install manier :P)

edit:

na wat rondneuzelen heb ik deze update gevonden. Weet iemand of dit voor 05/06 is, of dat het nog 04/05 is?

[ Voor 9% gewijzigd door Benotti op 28-08-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Ik gebruik de Obsession patch en de twee bijbehorende patches(2.0 en 2.5) en heb verder er zelf een beetje bij geedit zover ik dat nodig vond. Bevalt me prima en de kwaliteit is gewoon goed.

Hiervoor gebruikte ik altijd Wolf en die vind ik kwalitatief gezien net iets beter. Maar goed het gaat mij ook om 2005/2006.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste