[PS2/PC/XBOX] Pro Evolution Soccer 4 - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.005 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pro Evolution Soccer 4
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/pes4-ttl.jpg
Game Info & Key Features

Pro Evolution Soccer is by far the greatest football game the world has ever seen; so great that the best real-life players in the world accept no substitute. 'Pro Evo' or 'PES' has been growing in strength since the series began in 1996, both in critical acclaim and with its burgeoning fan base. Eight years on, and the series is closer to playing real football than ever with a new dribbling system, weighted passes and shots using the sensitivity of analogue buttons, player-specific skills and animations, plus a referee seen patrolling the turf that is arguably more intelligent than you'll meet in real life!

As the name suggests, PES is a constantly evolving project, handled with utmost dedication from the development team headed by Shingo 'Seabass' Takatsuka in Tokyo, Japan. Their understanding of the game really shines through in PES4. There's improved artificial intelligence, instigating improved awareness for players on the pitch, plus the on-the-ball control is closer than ever. You'll certainly notice the difference between the world's finest players compared to their more workmanlike peers.

Tactically PES is beyond compare, and the new version introduces alternative free kick and penalty options, and a deadly offside trap on which to capitalise. You can create more chances while on the ball too using precision control over your pace. One-on-ones with the keeper are now laden with striking options to keep the goalie guessing.

Konami has licensed official club teams, with 56 official kits and sponsors spread across Holland, Spain, and Italy. Fans of Juventus, Inter or AC Milan, plus Real Madrid, Valencia, along with Ajax, PSV Eindhoven are among those represented in all their finery. Altogether there are 136 club teams from around the world, plus 50 national teams. Which means a total of 4,500 of the world's greatest players are included - many of whom have photo-realistic likenesses.

Arguably the crowning glory of PES is Master League, the player/manager mode that lets you develop a fledgling squad from lowest division zeroes to world-conquering heroes. Master League now features a new 'best eleven' option, allowing you to save your greatest teams for posterity. Players must also retire if they suffer serious injury, forcing you to work around the loss of key team members.

• Master League mode expanded for more realism and team spirit!

• Photo-realistic likenesses of the world's most famous players

• 136 club teams, including 56 officially licensed kits from Europe

• Enhanced dead-ball situations for more tactical options

Pro Evolution Story

Goed, even wat toelichting op Konami's mooie woorden over de nieuwste PES-telg.

Het meest positieve nieuws voor de mensen in dit kleine koude voetballandje is het feit dat de Nederlandse competitie in alle glorie te bewonderen en spelen is. Dit betekent uiteraard alle officiële namen, teams, shirts en logo's voor de gehele HCE.
Ditzelfde geldt voor de Spaanse Primera División en de Italiaanse Serie A.

Helaas nog geen licensie voor de overige competities, uit o.a. Duitsland en Frankrijk, maar de talloze opties om PES te editten alsmede de vele mensen die hier patches voor uitbrengen zullen dit ongetwijfeld perfect ondervangen.
En er moeten toch nog dingen aanwezig blijven om in PES5 te verbeteren. :)

Ook de Master League heeft een stevige evolutie ondergaan en is nu een stuk uitgebreider dan in PES3. Vooral de mogelijkheden m.b.t. het ontwikkelen van jonge spelers, de transfermarkt en trainingen zijn enorm verbeterd.

Over de toch al zo geroemde gameplay die we kennen van deel 3 kunnen we kort zijn, deze is nog verder verfijnd en uitgebalanceerd waardoor er een nog realistischer potje voetbal op de virtuele mat tentoongespreid kan worden.
Vooral de dode spel momenten zijn een stuk beter uitgevoerd.
Kortom: geweldig, wie voor een diepgaand en gevarieerd voetbalspel gaat zal hier absoluut geen miskoop aan hebben.

De graphics, misschien het enige minpuntje van het spel zijn ook verbeterd maar wellicht zal deel 5 een grotere stap voorwaarts vereisen om niet te ver achter te raken op de concurrentie. Enige gezichten van de spelers zijn eng realistisch nagebootst, zoals bijvoorbeeld Robert Pires, Raúl, Rafael v/d Vaart en Andriy Shevchenko. Ook is er nu voor het eerst een scheidsrechter zichtbaar op de velden en zijn de spelerswissels mooi in beeld gebracht. Echter zijn de stadions en de velden niet zo realistisch en gedetailleerd als de gameplay en de animatie wat toch een tikje afbreuk doet aan het spel.

En als laatste kan ik natuurlijk niet de belangrijkste feature vergeten; de online mogelijkheden.
PES4 kan online gespeeld worden via Xbox's Live en op de PC via TCP/IP. Dit is iets waar de fans van de serie al heel lang op wachten.
De multiplayer functionaliteit is nog niet perfect maar het is een begin en het spelen zelf gaat erg goed.
Helaas kunnen de PS2 speler dus geen gebruik maken van deze feature.

Konami heeft het spel dus weer zijn naam eer aan laten doen door PES3/WE7:i zo door te ontwikkelen dat het spel vertrouwd blijft, maar genoeg verbeteringen en toevoegingen aan te brengen, om de aanschaf van deel 4 te rechtvaardigen.

Sinds PES3 is er gelukkig ook een PC versie, dit is nu ook het geval. Hiernaast is wordt het spel voor zowel de PS2 als de Xbox uitgebracht.

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/pes4scr1s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/pes4scr2s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/pes4scr3s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/pes4scr4s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/pes4scr5s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/pes4scr6s.jpg

Meer screenshots kun je vinden op de officiële websites en diverse fansite , waarvan je de links hieronder vindt.
De PES4 website is zeker een kijkje waard vanwege de erg mooie en originele opzet, ook vind je er de officiële trailer.

Demo

Voor de PC versie is een demo uit waarin je met 4 verschillende landen een korte match kunt spelen om even een voorproefje van het spel te krijgen.

PC Demo op Soccergaming.com

Release

Het spel is in Nederland en Belgie inmiddels verkrijgbaar voor PS2, Xbox en PC bij je locale gamesdealer evenals bij diverse webshops.

Links

Officiele Konami Europe website
Officiele PES4 website

Links naar andere PES(4) websites

PESFan website en forum
Soccergaming
Het nederlandstalige SoccerGamez
ProEvolutiOnline
SoccerAccess
De website van de online league georganiseerd door mensen van op dit forum
Het topic van bovenstaande league
Het 1e deel van dit topic

Dus....

...have fun met PES4 allemaal, houd het netjes hier. AJB niets warez-gerelateerd. :r
Als je vragen hebt, lees dan eerst even de startpost door of zoek even op Google. Ook vind je veel dingen op de websites waar ik hierboven naar heb gelinkt.
Laat het me ook even weten als er iets toegevoegd dient te worden in de startpost.

[ Voor 4% gewijzigd door Zamorano op 17-12-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Mooie topic start! Ik draait nu zelf WOLF 3.0 en het is een wereldpatch met o.a Rosales :)

MIsschien even linkje naar Wolf 3.0 Soccergaming thread vermelden?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:39
Mooie startpost..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

@Macer,

Zou je wanneer je weer PES 4 speelt es willen kijken of je mijn nick er nog tussen ziet staan?
Ik heb namelijk het vermoeden dat mijn nick geblokt is oid...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:15
Mooie startpost... Beter als de mijne iig ;)

Gelijk maar ff dit topic gebruiken als uitlaatklep:

Net weer 3 potjes gespeeld op Xbox live: Ik kom telkens ruim voor te staan en wat doen de heertjes? Ja hoor! Quitten :X :X :X stelletje losers!!!!

Wou ik even kwijt, verder heb ik nog steeds erg veel plezier met deze goddelijke footie-game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

Mss een idee om moves te verzamelen en deze op te nemen in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 09:31
Kan iemand mij vertellen waar ik de wolf patch kan vinden voor de xbox?

Ik ga namelijk de overstap vanaf Fifa 2005 maken en wil natuurlijk meteen goed beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131549

Anoniem: 53218 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 09:15:
Mss een idee om moves te verzamelen en deze op te nemen in de startpost?
Op PESMoves.com kun je mooie moves (met filmpjes) bekijken. Heel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 11:02
Hallo iedereen,

Heb goed nieuws voor de Belgische PES'ertjes op got.
ben druk bezig de Jupiler Liga aan het creëeren,
alle spelers hebben correcte namen, lengte, gewicht & alle gezichten zijn gebasseerd op foto ook kloppen andere eigenschappen.
Kits zijn ook min of meer ok, ze hebben reclame op de truitjes enzo maar ze zullen niet 100 % correct zijn :p. Heb nu al 8 ploegen gecreëerd, dus nog 10 te doen.
Kverwacht dat het af zal zijn tegen volgende week.

screenshots volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik zal straks even wat links bijvoegen voor diverse patches en dan alleen de patches zelf, er staan al links naar sites met forums, dus daar kun je zelf al even speuren.

Een lijst met moves is misschien handig, maar dan alleen als ze niet in de handleiding staan. Een link naar zo'n pagina waar ze allemaal op staan lijkt me ideaal.
In principe is de startpost gericht aan mensen die het spel nog niet kennen of meer info willen, plus wat handige links voor de die-hard PES'ers.

Overigens heb ik de PC versie nog steeds niet binnen van Play.com (2 december verzonden), ik wacht nog even het antwoord op mijn mailtje af. Gelukkig kan ik gewoon offline oefenen op de PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee Macer je hebt me het knap lastig gemaakt.
Vooral toen je iets had veranderd in de 'rust' van het eerste partijtje.

Daardoor kreeg ik het knap lastig, je verdiende meer, hoe ik op sommige momenten door het oog van de naald ben gekropen is me dan ook totaal onduidelijk.
Het 2e en 3e partijtje vond ik jou ook veel beter.

Ik heb je nog aangesproken, jammer dat je je voice niet aan had.

Laters! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 21:43
wat is je gamertag Noax? wil wel een partijtje spelen :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:30

Smarron

The bend

Anoniem: 131549 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:41:
Op PESMoves.com kun je mooie moves (met filmpjes) bekijken. Heel handig
Damn, die link is idd handig! Thnx! :*)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Oh man, die 2e wedstrijd ging echt helemaal nergens over... Zoveel kansen missen om gek van te worden.. De eerste wedstrijd had je trouwens verdiend gewonnen.. Chelsea is een rare ploeg, de ene keer vliegen ze erin en de andere keer missen ze echt alle kansen (meer dan andere ploegen).. En Inter is altijd een lastige tegenstander (steeds meer mensen spelen ook met Inter ipv Real)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:14

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb gisteren ook de Wolf 3.0 patch geïnstalleerd en ik moet toch wel zeggen dat het een meesterwerkje is. Ik heb gewoon op zo'n patch gewacht voordat ik wou beginnen met de ML. Want eerlijk is eerlijk, met echt lijkende teams is het spel nog net ietsje leuker.

De ML heb ik nu ingedeeld in 4 europese regionen. Spanje+Portugal, Italie + Frankrijk, Engeland + Schotland en Nederland, Duitsland en België. Zo heb ik toch een beetje het idee van een landelijke competitie.

Mijn seizoenstart is erg matig, ik heb 2 keer verloren met 1-0, 1 keer gelijk gespeeld en 1 knallende 4-1 overwinning op Roda JC. Eerst maar eens zorgen dat ik mijn team (Feyenoord) een beetje op orde heb. Op mijn wishlist staan: Cruz, Bosvelt, Ono en Mexes op dit moment. Die zijn nog redelijk betaalbaar.

Wat me trouwens opvalt is dat ik ongelofelijk veel penalties krijg. In die wedstrijd tegen Roda JC heb ik in totaal 3! penalties gehad. En zo krijg ik bijna elke wedstrijd wel in ieder geval 1 penalty. Ligt dat aan mij of hebben meer mensen hier last (of plezier natuurlijk) van?

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19
ik krijg niet zo vaak penalties eigenlijk (hoewel ik ze imho vaak wel verdien :+ )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103069

Weet iemand hier hoe je op de PS2 een schot laag en hard kan schieten? Of gewoon überhaupt laag? Telkens als ik op doel wil schieten rond de 16 meter of in de 16 gaat die bal veel te veel omhaag. Ik wil gewoon laag en zuiver in de hoeken kunnen schieten! |:(
Het boekje helpt me ook niet echt verder, iemand enig idee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Anoniem: 103069 schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:44:
Weet iemand hier hoe je op de PS2 een schot laag en hard kan schieten? Of gewoon überhaupt laag? Telkens als ik op doel wil schieten rond de 16 meter of in de 16 gaat die bal veel te veel omhaag. Ik wil gewoon laag en zuiver in de hoeken kunnen schieten! |:(
Het boekje helpt me ook niet echt verder, iemand enig idee :/
Volgens mij wordt het schot bepaald door de kracht die je eraan geeft en de positie van de keeper. Meestal schiet de speler de bal net om de keeper heen dus volgens mij kun je niet echt heel zuiver op de hoeken mikken, maar normaal gesproken moet je dan de schietknop niet te lang inhouden (ook niet te kort, dan krijg je een roller). Het ligt ook aan de speler waarmee je het doet. De toppers schieten veel harder.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3281

Is er ook al eens een patch zodat de keepers eens normaal reageren. En dus niet zovaak gewoon blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
ik krijg ook redelijk vaak penalties in de ML..

Ben ik wel blij van want ik mis nog veels te veel kansen als ik 1 op 1 tegenover de keeper sta. Dus door al die pingels win ik tenminste ook nog regelmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens, geen idee of jij er ook last van had maar ik had wat last van 'lag'.
Sinds kort weet ik wat het is.
Eerst dacht ik dat het een smoes was om een wedstrijd te beeindigen, maar ondertussen weet ik wel beter.
Al geloof ik best wel dat er mensen zijn die dat onterecht roepen, tot die garde behoor ik overigens niet.

Ik speel overigens vanaf het begin met Inter.
Wat me opvalt is dat veel mensen idd met Real Madrid, Man United of Brazillie spelen.
Ook is het die groep die vaak afhaakt nadat ze achterstaan.

Vaak wachten ze ook tot dat ik een club gekozen heb voor ze een keuze maken met welke club ze gaan spelen.
Vorige week speelde ik 8 wedstrijden achter elkaar tegen 8 verschillende tegenstanders, allemaal haakten ze af. :(
Op zo'n moment heb ik veel meer lol om offine te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

ik heb sinds kort pes4 op de xbox, en speel het vooral met wat vrienden van me. er is alleen 1 probleem. als ik een league start met 2 spelers, kan ik met zijn 2 en in 1 team spelen. als ik hem vervolgens save, en een dag later verder wil gaan, kan het maar met 1 speler...de 2de speler krijg ik er met geen moglijkheid bij... heeft iemand anders ook dit probleem? ik heb al wat gezogd in de formas, maar kon er nix over vinden... sorry als dit al een keer gevraagd is.
heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
@Noax Ik had aardig wat lag bij jou, maar het was te doen.. je moet je speelstijl duidelijk aanpassen, wat in de 2e wedstrijd veel beter ging.
Volgende keer is het mijn beurt om te hosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Macer, wie host er eigenlijk wanneer je voor 'only friends' kiest.
Dus elkaar geen uitnodiging stuurt.
Voor dit probleem komt toch de gewilde patch uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terryb47 schreef op zondag 19 december 2004 @ 04:51:
wat is je gamertag Noax? wil wel een partijtje spelen :)
Lijkt me leuk Terryb47!
Maar nadat Macer met zijn spel de problemen die ik heb, zichtbaar heeft gemaakt, ga ik eerst nog even flink oefenen.

Wanneer ik uitgeoefend ben, hoor je van me! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Jackazz schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:49:
ik krijg ook redelijk vaak penalties in de ML..

Ben ik wel blij van want ik mis nog veels te veel kansen als ik 1 op 1 tegenover de keeper sta. Dus door al die pingels win ik tenminste ook nog regelmatig
Ik zat al te denken, misschien is dat wel ingebouwd om je af en toe een beetje op weg te helpen wanneer je nog niet zo goed bent. Ik vind het af en toe wel prettig want die mietjes die in het standaard ML team zitten schieten nog geen deuk in een pakje boter en vallen bij de minste of geringste aai omver. Dan is af en toe zo'n penalty wel prettig :)

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Is het nu wel of niet mogelijk om bewust te kiezen voor een volley ipv te koppen?
Of is het zoals in de handleiding staat afhankelijk van de omstandigheden of een speler de bal kopt of volleert. Dit zou jammer zijn want ik zou eigenlijk ten alle tijden de mogelijkheid willen hebben voor de volley te gaan ook al breekt een speler haast zijn poten of gaat de bal 30 meter naast of over. Eenmaal klikken en tweemaal klikken zou een mooie oplossing zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Dat ligt er natuurlijk aan waar je mannetje staat, met R2 (of black button op xboxpad) kan je je mannetje wel een beetje positioneren, maar meestal komt de bal niet eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:28
Anoniem: 126470 schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:51:
ik heb sinds kort pes4 op de xbox, en speel het vooral met wat vrienden van me. er is alleen 1 probleem. als ik een league start met 2 spelers, kan ik met zijn 2 en in 1 team spelen. als ik hem vervolgens save, en een dag later verder wil gaan, kan het maar met 1 speler...de 2de speler krijg ik er met geen moglijkheid bij... heeft iemand anders ook dit probleem? ik heb al wat gezogd in de formas, maar kon er nix over vinden... sorry als dit al een keer gevraagd is.
heeft iemand een idee?
Ja dit probleem heb ik ook..Ik kan als ik 2 players selecteer, niet eens met z'n 2en één team doen, maar we moeten dan twee teams spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120370

Dracul schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:24:
Is het nu wel of niet mogelijk om bewust te kiezen voor een volley ipv te koppen?
Of is het zoals in de handleiding staat afhankelijk van de omstandigheden of een speler de bal kopt of volleert. Dit zou jammer zijn want ik zou eigenlijk ten alle tijden de mogelijkheid willen hebben voor de volley te gaan ook al breekt een speler haast zijn poten of gaat de bal 30 meter naast of over. Eenmaal klikken en tweemaal klikken zou een mooie oplossing zijn geweest.
Ik heb weleens dat een speler de bal buiten de zestien aanneemt; de bal stuitert hoog op, ik druk op [], en dan kopt de speler... lekker slim, koppen buiten de zestien. :X
Maar 't is heel moeilijk in te schatten vind ik, dan denk je een volley te maken en dan krijg je een slap kopballetje. :r
Ik had liever gezien dat spelers buiten de 16 automatisch volleys maken, want koppen heeft dan toch geen zin... 8)7

Maarre, ik heb ook het idee dat ik mijn passes niet helemaal zelf richt, dat er een soort hulpsysteem is.
Soms wel handig, maar soms wil je naar de keeper terugspelen en dan speelt je speler 'm naar de laatste man, die echter niet vrijstaat.
Wel irritant, ik wil liever zelf richten...
Valt dit uit te zetten?

edit; oh, enne, kan je die tekst die altijd onder je bericht staat nog veranderen? ik heb nou wel genoeg van Matthew Modine en Sean Dinges :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 120370 op 20-12-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58392

Een volley uitvoeren ipv koppen doe je door R2 in te drukken als de bal gegeven is en tegelijkertijd je stickje naar achteren te halen (tegenovergestelde van de kant waar je wilt scoren dus). Dan wachten tot de bal bij je middel is of lager om uit te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Anoniem: 120370 schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:47:
[...]

Maarre, ik heb ook het idee dat ik mijn passes niet helemaal zelf richt, dat er een soort hulpsysteem is.
Soms wel handig, maar soms wil je naar de keeper terugspelen en dan speelt je speler 'm naar de laatste man, die echter niet vrijstaat.
Wel irritant, ik wil liever zelf richten...
Valt dit uit te zetten?
Als je langer pass-knopje ingedrukt houdt sla je als het ware een linie over en ga je helemaal terug, of bv. vanaf je laatste man naar je spits. Zo kun je in een keer terug...

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Dracul schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:24:
RTFM? :P

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58392 schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:25:
Een volley uitvoeren ipv koppen doe je door R2 in te drukken als de bal gegeven is en tegelijkertijd je stickje naar achteren te halen (tegenovergestelde van de kant waar je wilt scoren dus). Dan wachten tot de bal bij je middel is of lager om uit te kunnen halen.
Ik heb geen "stickje", maar is dat hetzelfde als de pijltoets op het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Is er misschien een lijstje waarop te zien is welke (team)namen er allemaal niet kloppen en welke transfers er niet in zijn verwerkt? Ik wil er nu nl wel ff een middagje voor uittrekken om alles goed te krijgen :)

En voor de stumpies: ja, ik heb de ps2 versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
_/-\o_ Ben ik wel een dagje zoet mee :Y)

edit: helaas staan de transfers er niet bij of wel? Iemand een andere link?

Alleen niet helemaal compleet :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door Benotti op 21-12-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26986

Jongens maak veel gebruik met de "R2" Knop dat lost een hoop op, en ja volley doe je door de "R2"knop in te houden en naar achter te drukken, zodat je een stukje naar achteren loopt, en hem dan met vanuit de lucht kan schoppen ivp, koppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26986 op 21-12-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26986 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:32:
Jongens maak veel gebruik met de "R2" Knop dat lost een hoop op, en ja volley doe je door de "R2"knop in te houden en naar achter te drukken, zodat je een stukje naar achteren loopt, en hem dan met vanuit de lucht kan schoppen ivp, koppen.
Oh, ik snap 'm al... 8)7 ...je bedoelt gewoon super-cancellen!
Ik dacht dat "stickje" iets was dat je alleen op de playstation had; zo'n analoge stick.
Maar oké, nu vat ik 'm, bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
de supercancel: R1+R2 tegelijk inhouden :Y)

wat ik al zei in m'n laatste post hierboven: met R2 kan je je mannetje iets positioneren, en door idd iets naar achteren te vallen kan je een volley schieten ipv te koppen, je kan natuurlijk ook voor de bal komen dan doe je een omhaal. maar wat hierboven ook zei je hebt er meestal geen tijd voor, want vaak genoeg hebt je tegenstander de bal dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Weet iemand of het mogelijk is om die Furry Evolution patch te installeren zonder die lelijke stadions? Dat vind ik namelijk het enige erg jammere aan die patch. Dankzij de patch is elk stadion nog maar voor 1 club geschikt. Dus als de mogelijkheid bestaat zou ik graag weer de originele stadions terug willen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het kan wel natuurlijk maar is erg omslachtig.
Moet je dus eerst weten welke files de stadions zijn, die files extracten van het origineel, de fury installeren en dan de originele stadions weer importeren. B)

Als het je alleen om de kits gaat kun je dan denk ik beter alleen kitserver gebruiken van die patch.
Geen idee of dat mogelijk is maar dat lijkt me toch van wel.

* LoneRanger vind stiekem WE7 nog steeds een betere feeling kwa gameplay hebben.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wat ik wel vreemd vind is dat ik, de spelers die ik unlock in de PES-shop, niet kan vinden als ik een ML ga spelen (opgestart nadat ik de spelers unlock).
Mis ik iets of heb je er dus niks aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar staat RMFP voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Gokje: Read My F***ing Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZAMoRANo schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:26:
Wat ik wel vreemd vind is dat ik, de spelers die ik unlock in de PES-shop, niet kan vinden als ik een ML ga spelen (opgestart nadat ik de spelers unlock).
Mis ik iets of heb je er dus niks aan?
In het eerste jaar zitten ze er niet in volgens mij. Heb al 2x in het eerste jaar gezocht op 'van Basten' maar hij zat er toen nog niet in. En ook heb ik al 2x in het jaar daarop gezocht op 'van Basten' en tadaa: hij zat erin! 17 Jaartjes jong slechts.

Als ik ML speel, heb ik een "probleem" en wel het volgende:

Ik zit in week 15 van het tweede seizoen en heb net tegen Ajax gespeeld en ga nu week 16 in: spelers kopen dus :9.
Afbeeldingslocatie: http://img72.exs.cx/img72/733/plaat18om.th.jpg

Volgens mijn 'Calendar' echter moet ik nog tegen Ajax :?.
Afbeeldingslocatie: http://img72.exs.cx/img72/8255/plaat25pt.th.jpg

En als ik nu op 'verder' klik moet ik tegen Arsenal! Vage poep of wat?

Meer mensen met dit probleem? Ik heb trouwens patch 1.10 niet geïnstaleerd, wel de Wolf 3.0 patch

• Zamorano
  • Niet online
Ik zie toch duidelijk "Win" staan onder Ajax, dus die is zeker afgewerkt.
Arsenal hoort bij de cup.

Klopt, maar volgens plaatje1 zou ik nu toch de onderhandelingsweken krijgen en geen pot tegen Arsenal?

Edit: Heb tegen Arsenal gespeeld, ging daarna de transferperiode in en vervolgens moest ik weer tegen Arsenal. Het blijft vaag

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 131549 op 24-12-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZAMoRANo schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 23:27:
[...]

Gokje: Read My F***ing Post
Goede gok ZAMoRANo!
Thnx :)

Mijn creativiteit liet me even in de steek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik vindt het een fantastische game, maar speel het eigenlijk alleen 1 tegen 1, nooit tegen de computer.
Wat ik me echter afvroeg, wat zijn goede technieken om te gebruiken als je tegen iemand anders speelt. Wat ik namelijk heb is dat we beide (speel meestal tegen dezelfde persoon) altijd de sprint gebruiken...het is dan nog moelijk om daarnaast nog trucjes te oefenen omdat je minder controle hebt....wat zijn technieken waar ik in zou moeten oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79430

Walkman schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:36:
Ik vindt het een fantastische game, maar speel het eigenlijk alleen 1 tegen 1, nooit tegen de computer.
Wat ik me echter afvroeg, wat zijn goede technieken om te gebruiken als je tegen iemand anders speelt. Wat ik namelijk heb is dat we beide (speel meestal tegen dezelfde persoon) altijd de sprint gebruiken...het is dan nog moelijk om daarnaast nog trucjes te oefenen omdat je minder controle hebt....wat zijn technieken waar ik in zou moeten oefenen?
Ik zie vaak dat mensen online gewoon recht op mijn goal schieten in plaats van in een hoek. Om beter in de hoek te kunnen schieten kan je Free Training starten en dan de camera op Vertical zetten, en dan gewoon met je spits op de keeper afrennen. Als je dan tijdens het schieten je D-Pad naar links en onder vasthoudt (je speler loopt gewoon rechtdoor), schiet ie ook in dat hoekje. Als je dat eenmaal onder de knie hebt kan je de camera weer terugzetten en het met de 'gewone' camera proberen, hoewel je dan van andere hoeken uit moet gaan omdat de goal anders staat.
Het klinkt waarschijnlijk nogal vaag, maar je moet het maar eens proberen :). Ik schiet zelf nu veel vaker in de hoek waar ik de bal ook wil hebben online dan eerst, wat qua doelpunten toch behoorlijk scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Doelpunten scoren dat lukt me wel, ook vaak met een hoek....wat ik me meer afvraag is technieken op het veld tijdens duels. Ik zou graag minder gebruik van sprint willen maken en met technieken er voor te zorgen dat ik de bal beter bij me kan houden...merk vaak dat ik 'm veel te makkelijk kwijt raak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Walkman schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:26:
Doelpunten scoren dat lukt me wel, ook vaak met een hoek....wat ik me meer afvraag is technieken op het veld tijdens duels. Ik zou graag minder gebruik van sprint willen maken en met technieken er voor te zorgen dat ik de bal beter bij me kan houden...merk vaak dat ik 'm veel te makkelijk kwijt raak....
Je kunt dan misschien meer gebruik maken van de r2 knop. Dan kun je de bal vaak beter bij je houden en spelers ontwijken. Daarbij kun je met de r2 knop over een tackle heen springen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

ik gebruik juist alleen maar techniekjes. dat sprinten zou ik wat beter onder de knie willen hebben. ik word zelf altijd ingehaald als ik sprint maar kan op de een of andere manier iemand anders die sprint nooit goed inhalen.

ik krijg ook zat scoorkansen maar afmaken moet ik ook ff beter onder de knie krijgen. zal ff dat vertical camera gedoe s proberen :)

r2 of dat zwarte knopje op de xbox controller is een heel handige knop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
R2 gebruik ik niet...toch maar eens proberen....(had ik ook met driehoekje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122004

Bij ML, wat heb je aan de regulation training? Beetje noob vraag maar maakt niet uit :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 122004 op 24-12-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Laatst online: 01-01-2024
Daar kun je de conditie van je spelers op pijl houden. Als je een halve minuut ongeveer een partijtje doet staat er OK en dan ben je al klaar. Ik doe 't tussen elke wedstrijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als je de sprintknop achter elkaar indrukt ga je meestal sneller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX is ook weer begonnen met PES4.

In eerste instantie op de PS2, maar binnenkort ook op de PC. Gameplay is wel weer anders, maar IMO op veel punten verbeterd. De "feel" is weer beter.

Op pesfan was er voor PES3 zo'n enorm boekwerk te downen waarin het spel van voor naar achter werd beschreven. Is er zoiets ook al voor PES4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Jongens en meisjes,

Als jullie de PES4Launcher downloaden (vanaf http://www.pes4launcher.co.uk) dan zie je gebruikers waarmee je heel makkelijk mee kan hosten en joinen voor een online gaming (zelfde principe als met online gaming van FIFA)

Dit geldt overigens voor de PC versie, komt allen, dan wordt het nog gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik zoek een editor om m'n option file mee aan te passen, maar ik kan er geen vinden die voor pes4 (op de PC) geschikt is.

Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79430

gday schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:42:
Ik zoek een editor om m'n option file mee aan te passen, maar ik kan er geen vinden die voor pes4 (op de PC) geschikt is.

Anyone? :)
http://perso.numericable.fr/~ryannick/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Die had ik ook gevonden. Dat was ik vergeten erbij te zetten. :)

Ik zie echter niet hoe ik eenvoudig teams kan editten met dat programma, en veel functies lijken gewoon niet of onvolledig te werken. :(

* gday zou willen dat WeOptEditor overweg zou kunnen met PES4/PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:38
Is er toevallig bij een van jullie het probleem bekend dat het spel na onbepaalde tijd vervalt in slowmotion? :) Ik kan namelijk minuten/uren aan een stuk spelen, maar plotseling uit het niets schiet het spel in slowmotion :? Rommelen met de settings maakt niet uit. In zowel 1024*768 in med/low, of 800*600 of 640*480 doet het probleem zich voor. Aan mijn system specs mag het niet liggen (zie sig voor de nieuwschierigen :P), en de patch haalde ook niets uit.
Een restart van het systeem lost het 'tijdelijk' op, alleen het opnieuw opstarten van het spel niet.
(uitschakelen van achtergrondprocessen, nieuwe drivers, etc. allemaal al geprobeert natuurlijk ;))

Ik kon via google en andere zoekmachines hier niks over vinden, dus misschien dat een van jullie hier ooit eerder over gehoord heeft? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Crash op 28-12-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
is er een editor voor de xbox waar je het geluid van de stadions/clubs kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:35
gisteren heb ik de PES4 demo2 van mijn PC gegooid en meteen daarna werkte PES4 zelf niet meer: "Game not properly installed" zowel als ik op de exe druk als dat ik de settings op start.

Naast re-installen, wat zou het probleem/de oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
hmm, krijg ik gisteren mijn nieuwe breedbeeld binnen, d8 ik RELAXED meer beeld op de XBOX met PES, valt dat ff tegen, et spel ondersteund geen breedbeeld :@

heb trouwens ook ff een nieuwe option file op de xbox gezet, dies echt RELAXED alle goeie namen, reclame op shirt e.d.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
ik heb het probleem gevonden, nu nog iemand die mij zou kunnen helpen door een bestandje te sturen :9

(josthebossf1 @hotmail.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Laatst online: 01-01-2024
Joss schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:38:
ik heb het probleem gevonden, nu nog iemand die mij zou kunnen helpen door een bestandje te sturen :9

(josthebossf1 @hotmail.com)
Welke heb je nodig Joss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102419

Vertel ff welk bestand, want dat probleem had ik laatst dus ook.

Ik speel nu ook online dmv pes4 launcher , klopt het dat je hierbij geen formatie instellingen kan laden(stock)?

Oja, ik heb trouwens een vaag probleem, en dat gebeurt tot nu toe alleen bij pes4.
Tijdens de wedstrijd of in het menu wordt de verbinding met mn usb verbroken, alleen mn muis, wel usb, doet het dan nog. Mn keyboard, modem en gamepad vallen echter uit . Is er iets over dit probleem bekend ?

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 102419 op 29-12-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
nouja niet echt bestand, ik heb de hele map PES4 nodig uit "My documents"
die is namelijk gedelete tijdens uninstallen van PES4 demo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Joss schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:17:
nouja niet echt bestand, ik heb de hele map PES4 nodig uit "My documents"
die is namelijk gedelete tijdens uninstallen van PES4 demo :?
Goed dat je t ff zegt.

Je bent vast niet de enige die ook de demo nog op zn systeem heeft staan en die nu wil deinstalleren terwijl de full ook al geinstalleerd is.

Backupje maken van de PES4 map in My documents dus. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

ZAMoRANo schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:21:
[...]

Goed dat je t ff zegt.

Je bent vast niet de enige die ook de demo nog op zn systeem heeft staan en die nu wil deinstalleren terwijl de full ook al geinstalleerd is.

Backupje maken van de PES4 map in My documents dus. :Y)
Ik heb die map helemaal niet... :?

Ik had trouwens de demo er al afgegooid, voordat ik het volledige spel geïnstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ook geen pro map in my documents :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
hmm weird...
ik kwam er namelijk bij omdat ik de patch 1.1 wilde installeren en hij ook zei dat de game corrupt was. Hij gaf daarna de error dat hij My docs/PES4/Pro Evolution Soccer 4.msi niet kon vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Laatst online: 17-05 14:10

^^0nMe

Got Babana's?

Crash schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:12:
Is er toevallig bij een van jullie het probleem bekend dat het spel na onbepaalde tijd vervalt in slowmotion? :) Ik kan namelijk minuten/uren aan een stuk spelen, maar plotseling uit het niets schiet het spel in slowmotion :? Rommelen met de settings maakt niet uit. In zowel 1024*768 in med/low, of 800*600 of 640*480 doet het probleem zich voor. Aan mijn system specs mag het niet liggen (zie sig voor de nieuwschierigen :P), en de patch haalde ook niets uit.
Een restart van het systeem lost het 'tijdelijk' op, alleen het opnieuw opstarten van het spel niet.
(uitschakelen van achtergrondprocessen, nieuwe drivers, etc. allemaal al geprobeert natuurlijk ;))

Ik kon via google en andere zoekmachines hier niks over vinden, dus misschien dat een van jullie hier ooit eerder over gehoord heeft? :)
Vriend van me heeft hetzelfde probleem, icm de laggende sound-bug, maar helaas geen idee hoe we beiden kunnen verhelpen. Het probleem creeren lukt op zich wel, door bepaalde achtergrondprocessen te runnen vertraagt het spel icm met soundlag, maar zodra je die achtergrondprocessen sluit, dan is het probleem echter niet opgelost.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57975

Heb PES4 voor PS2 nu een tijdje, maar wordt een beetje gefrustreerd :( Scoren met een normaal schot lukt never nooit. Alleen wanneer ik de verdediging in z'n geheel uitspeel en een mannetje vrij voor het doel heb, kan ik scoren (als ze hem dan al niet 10 meter over of naast schieten). Echt frustrerend. Iemand tips hoe ik ook van buiten de 16 of met een gewoon schot kan scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Joss schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:07:
gisteren heb ik de PES4 demo2 van mijn PC gegooid en meteen daarna werkte PES4 zelf niet meer: "Game not properly installed" zowel als ik op de exe druk als dat ik de settings op start.

Het probleem nu WEL gevonden, de demo-uninstall nam de registry van PES4 mee weg. Dus ff een nieuwe aangemaakt

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\KONAMI]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\KONAMI\PES4]
"installdir"="F:\\Program Files\\KONAMI\\Pro Evolution Soccer 4\\"
"lang_e"=dword:00000001
"lang_f"=dword:00000000
"lang_g"=dword:00000000
"lang_i"=dword:00000000
"lang_s"=dword:00000000
"installfrom"="D:"

en hij werkt weer :)

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Graag gedaan Jos. ;)
Ik zag je probleem hier pas toen ik je al had geantwoord op evo-web.
[temp-guest]

Only fools are enslaved by time and space.

• Terryb47
Anoniem: 57975 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:05:
Echt frustrerend. Iemand tips hoe ik ook van buiten de 16 of met een gewoon schot kan scoren?
Allereerst: dit is geen FIFA }:O

maare, ik scoor regelmatig van buiten de 16, moet wel een speler zijn met een goed schot, en een aanloop helpt zeker ook.

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Joss schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:07:

Ik had PES4 naast PES3 geïnstalleerd en kon na de uninstall van PES3 ook PES4 niet meer opstarten met dezelfde melding als jij. Alleen opnieuw installeren hielp. Wel vaag, want ik had PES4 op andere partitie geïnstalleerd dan PES3.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Anoniem: 36714

Anoniem: 57975 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:05:
Heb PES4 voor PS2 nu een tijdje, maar wordt een beetje gefrustreerd :( Scoren met een normaal schot lukt never nooit. Alleen wanneer ik de verdediging in z'n geheel uitspeel en een mannetje vrij voor het doel heb, kan ik scoren (als ze hem dan al niet 10 meter over of naast schieten). Echt frustrerend. Iemand tips hoe ik ook van buiten de 16 of met een gewoon schot kan scoren?
Afstandsschoten gaan het best door de bal in ene te raken, dus niet eerst aannemen. Als je toch de bal aan de voet hebt, zorg er voor dat je genoeg ruimte hebt om te schieten (als er een verdediger vlak voor je staat dan blokt ie 9 van de 10 keer het schot) en dat je speler zoveel mogelijk al richting het doel loopt, want vanuit de draai schieten is erg moeilijk, alleen hele goede spelers kunnen dan nog een aardig schot op doel produceren.
Voor de normale schoten is vooral het kiezen van een hoek (uiteraard) erg belangrijk. Kom je bijvoorbeeld schuin vanaf links naar het doel lopen, dan kun je, net als in het echt, het beste voor de lange hoek kiezen, dus de rechterhoek in dit geval. Drukt dan ook naar rechts als je schiet!

Anoniem: 57975

Terryb47 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 08:27:
[...]

Allereerst: dit is geen FIFA }:O

maare, ik scoor regelmatig van buiten de 16, moet wel een speler zijn met een goed schot, en een aanloop helpt zeker ook.
Dat weet ik ook wel :P Maar het is ook totaal onrealistisch als geen enkel schot raak gaat, of 10 meter over of naast, terwijl je een vrije schietkans hebt of voor een zo goed als leeg doel staat. Enige keren dat ik scoor met een schot zijn zachte schoten, als ik hard probeer te schieten gaat de bal alle kanten op behalve richting doel. Ben een totale noob met PES4 en PS2, dus wat aanwijzing in trent van combinatieknoppen zijn welkom :P

Speel nu dus m'n eerste competitie met Ajax. Maar zouden Sonck en Zlatan moeten kunnen scoren of zijn die crap kwa afstandsschoten?

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Zlatan wil er nog wel is een inleggen :)

Computer Specs

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 57975 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:36:
[...]

Dat weet ik ook wel :P Maar het is ook totaal onrealistisch als geen enkel schot raak gaat, of 10 meter over of naast, terwijl je een vrije schietkans hebt of voor een zo goed als leeg doel staat. Enige keren dat ik scoor met een schot zijn zachte schoten, als ik hard probeer te schieten gaat de bal alle kanten op behalve richting doel. Ben een totale noob met PES4 en PS2, dus wat aanwijzing in trent van combinatieknoppen zijn welkom :P

Speel nu dus m'n eerste competitie met Ajax. Maar zouden Sonck en Zlatan moeten kunnen scoren of zijn die crap kwa afstandsschoten?
Op doel schieten van afstand is een kwestie van een hoop factoren goed inschatten. Je moet voldoende ruimte hebben, de bal moet voor de juiste voet liggen, je moet de bal de juiste hoek in richten en je moet de schietknop op het juiste moment loslaten. Als de bal ook nog stuitert of uit de lucht komt vallen moet je dat ook nog precies timen (De bal daalt snel als je hem uit de stuit een beetje op de bovenkant raakt).

Het beste leer je dat door gewoon in de trainingsmode (tegen alleen de keeper) te oefenen. Je kan echt hele mooie schoten op doel produceren maar in een wedstrijd moet je niet denken, nu ga ik van afstand scoren. Nee, als de mogelijkheid zich voor doet moet je die kunnen inschatten en er gebruik van maken. Net als in het echt zo'n beetje dus. ;)

Anoniem: 81768

er zijn nieuwe soort ballen beschikbaar voor pes4 PC
en kijk eens hoe mooi ze eruit zien
Afbeeldingslocatie: http://screenshots.socceraccess.com/galleries/Konami/Pro_Evolution_soccer_4/PC/ballrevolution2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://screenshots.socceraccess.com/galleries/Konami/Pro_Evolution_soccer_4/PC/ballrevolution1.jpg

http://pes.socceraccess.com/

brotherlouie99 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:21:
Jongens en meisjes,

Als jullie de PES4Launcher downloaden (vanaf http://www.pes4launcher.co.uk) dan zie je gebruikers waarmee je heel makkelijk mee kan hosten en joinen voor een online gaming (zelfde principe als met online gaming van FIFA)

Dit geldt overigens voor de PC versie, komt allen, dan wordt het nog gezellig!
gebruik liever pes4online http://pes4online.acsv.net/
vind het veel beter in gebruik en veel meer users. Alleen is de interface wat minder mooi, maar wel functioneel.

Ohja nog een vraagje, wie gebruik hier een usb ps2 to pc convertor? Kan diegene me vertellen welke hij heeft en of deze goed werkt, met name de analogue functies.
Ik ken die van play.com al, maar ik kan daar helaas niet bestellen omdat ik geen creditcard heb. Dus het liefst een shop in NL.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 81768 op 30-12-2004 19:23 ]

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 81768 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:23:
Ohja nog een vraagje, wie gebruik hier een usb ps2 to pc convertor? Kan diegene me vertellen welke hij heeft en of deze goed werkt, met name de analogue functies.
Ik ken die van play.com al, maar ik kan daar helaas niet bestellen omdat ik geen creditcard heb. Dus het liefst een shop in NL.
Ten 1e, je kan ook je post editten. ;)

Dan terug naar je vraag, ik heb er 1 besteld via Liksang; de MayFlash Super Dual Box. Analoge functies werken prima, rumble werkt prima, aansluitingen voor 2 pads, absolute aanrader.
Maar ik denk dat je voor Liksang ook een CC nodig hebt, ik heb niet gekeken of het ook anders kon.

• PromoX

PromoX

Flying solo

ZAMoRANo schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:09:
[...]

Dan terug naar je vraag, ik heb er 1 besteld via Liksang; de MayFlash Super Dual Box. Analoge functies werken prima, rumble werkt prima, aansluitingen voor 2 pads, absolute aanrader.
Maar ik denk dat je voor Liksang ook een CC nodig hebt, ik heb niet gekeken of het ook anders kon.
Deze is in Nederland te koop bij FutureMax:
http://www.futuremax.nl/p...h=110_112&products_id=257

Daar kun je ook op andere manieren betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132693

Kun je op de pc versie ook met z´n tweeen in 1 team samen spelen? Zo ja, moet dat dan met 2 controllers op 1 computer of kan het ook via LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132693

Ben nu al over de helft van een seizoen met ML. Maar ik heb nog steeds geen bekerwedstrijden. Komt dit pas na het 1e seizoen? Zijn er ook geen landelijke bekerwedstrijden, zoals de amstelcup enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kousje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 07:02
Kan iemand me even de link geven van de WOLF 3.0 Patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

kousje schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 11:55:
Kan iemand me even de link geven van de WOLF 3.0 Patch?
Hier staat wel ergens een link:
http://soccergaming.tv/fo...c06e04f8c1c477&forumid=39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Anoniem: 132693 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 11:16:
Ben nu al over de helft van een seizoen met ML. Maar ik heb nog steeds geen bekerwedstrijden. Komt dit pas na het 1e seizoen? Zijn er ook geen landelijke bekerwedstrijden, zoals de amstelcup enz.
Of je bent met een gewone competitie bezig (Daarin zitten idd geen bekerwedstrijden) Of je bent in de ML en je hebt de bekerwedstrijden niet door. Het wordt namelijk niet heel erg best aangegeven wanneer iets een bekerwedstrijd is.

Maar eigenlijk heb ik het vermoeden dat het de eerste optie is, aangezien je over landelijke wedstrijden begint. De ML is niet ingedeeld in landen, maar in regions waarin teams uit verschillende landen zitten.

Overigens wordt ik compleet wanhopig van die standaard ML spelers. Mijn centrale verdedigers doen er gemiddeld een minuut over om de bal onder controle te krijgen. Die minuut hebben ze dus niet, waardoor meneer de tegenpartijspits de bal alweer heeft afgepakt en alleen voor de goal komt.

Ook het slim lopen hebben de spelers niet echt onder de knie. Loop ik met een centrale verdediger naar buiten, omdat de vleugelverdediger in het midden loopt te lanterfanten, gaat de vleugelverdediger lekker met me meelopen en laat een ontzettend groot gat achter in de verdediging. Aanvallend is het ook droevig gesteld met het intelligente lopen van medespelers. Houd je even in om daarna de ball mooi te kunnen geven, gaat de spits fijntjes naar achteren lopen en ben ik de bal weer kwijt.

Op een of andere manier heb ik het idee dat dit soort dingen in PES3 veel beter geregeld waren.Daar kan ik me in ieder geval niet van die slechte aannames en looprichtingen herinneren. Misschien moet ik ook gewoon wachten tot ik wat betere spelers heb :(

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Smoonshine schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 11:58:
[...]

Of je bent met een gewone competitie bezig (Daarin zitten idd geen bekerwedstrijden) Of je bent in de ML en je hebt de bekerwedstrijden niet door. Het wordt namelijk niet heel erg best aangegeven wanneer iets een bekerwedstrijd is.

Maar eigenlijk heb ik het vermoeden dat het de eerste optie is, aangezien je over landelijke wedstrijden begint. De ML is niet ingedeeld in landen, maar in regions waarin teams uit verschillende landen zitten.

Overigens wordt ik compleet wanhopig van die standaard ML spelers. Mijn centrale verdedigers doen er gemiddeld een minuut over om de bal onder controle te krijgen. Die minuut hebben ze dus niet, waardoor meneer de tegenpartijspits de bal alweer heeft afgepakt en alleen voor de goal komt.

Ook het slim lopen hebben de spelers niet echt onder de knie. Loop ik met een centrale verdediger naar buiten, omdat de vleugelverdediger in het midden loopt te lanterfanten, gaat de vleugelverdediger lekker met me meelopen en laat een ontzettend groot gat achter in de verdediging. Aanvallend is het ook droevig gesteld met het intelligente lopen van medespelers. Houd je even in om daarna de ball mooi te kunnen geven, gaat de spits fijntjes naar achteren lopen en ben ik de bal weer kwijt.

Op een of andere manier heb ik het idee dat dit soort dingen in PES3 veel beter geregeld waren.Daar kan ik me in ieder geval niet van die slechte aannames en looprichtingen herinneren. Misschien moet ik ook gewoon wachten tot ik wat betere spelers heb :(
Ik vind het veel leuker om de teams zelf in te delen in de 4 leagues (optie die je kunt kopen in de Shop).

Dan doe ik een Spaanse, Italiaanse en Engelse competitie en de 4 league met de overige (sub-) topclubs uit Europa.
En je kunt natuurlijk ook gewoon voor de echte spelers kiezen aan het begin van de ML.

De individuele tactiek instellen van de spelers is idd best wel belangrijk geworden en ik heb het idee dat de "role" ook invloed heeft op het gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

ZAMoRANo schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:07:
[...]

Ik vind het veel leuker om de teams zelf in te delen in de 4 leagues (optie die je kunt kopen in de Shop).

Dan doe ik een Spaanse, Italiaanse en Engelse competitie en de 4 league met de overige (sub-) topclubs uit Europa.
En je kunt natuurlijk ook gewoon voor de echte spelers kiezen aan het begin van de ML.

De individuele tactiek instellen van de spelers is idd best wel belangrijk geworden en ik heb het idee dat de "role" ook invloed heeft op het gedrag.
Ik heb de leagues ook zelf ingedeeld, maar ik heb gewoon combinaties gemaakt. Nederland, België, Duitsland / Italie, Frankrijk + overige. / Spanje, Portugal / Engeland, Schotland. Op die manier heb je wat meer variatie aan teams wanneer ik straks "europees" ga spelen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132693 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:50:
Kun je op de pc versie ook met z´n tweeen in 1 team samen spelen? Zo ja, moet dat dan met 2 controllers op 1 computer of kan het ook via LAN?
jah kan, gewoon met een controller en keyboard bv.
via lan weet ik niet, ik geloof dat dat alleen dmv online kan en dan kan je alleen tegen elkaar, maar dat weet ik niet zeker.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste