heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
Deze WE9 is alleen nog traag met aannames en sommige acties.
Het is verder gewoon een topspel!
Gelukkig komt PES5 later uit dan WE9, want er zitten nog wel wat foutjes in hoor.
Komt Stankovic aan de bal roept de commentator keihard: MAAAAAAAKAAAAAAAAAY!!!
Shevchenko aan de bal: MAAAAARRRRRRRTTTTTTTTIIIIIIIIIIIINSSS!!!
Seedorf aan de bal: CAAAAAAAAAAAAAAANIZAAAAAAAREEESSS!!!
Overigens vind ik PES4 op de PS2 weer te snel, lijkt wel alsof alles in turbo mode gaat: maakt niet uit wat voor speler/team hebt: het lijken allemaal wel Martins zo snel. binnen 3 seconden ben je aan de overkant van het veld

PES4 op de Xbox is wel weer op 'normale' snelheid vind ik. WE8LE op m'n japanse PS2 vind ik ook niet traag, het kan liggen aan dat jij een PAL machine hebt - niet alle games verlopen soepel op andere regiomachines. WE7 daaraantegen vond ik wel slowmo.
I've been playing WE9 for a few days now (since Friday) and I'm kinda surprised about it.
I like the game, let that be clear. But I do have the feeling that I have to relearn the game when it comes to dribbling and passing... I think it's more realistic though, but I do have to adjust my playing style. So it'll take a little bit of time before I'm able to play on the level that I've been playing PES4.
So my experiences based on 10/15+ games against another human player (usually AC Milan versus AC Milan) on 5*'s can be found beneath.
I never play ML and only play friendly matches against the computer if I want to practice. I usually play just against my friends, because that's the most fun to me. And usually we play w/ the standard clubs or countries (AC Milan, Brazil, Barcelona, Arsenal, France, Real Madrid). So now you know my background as to what type of usage I get from PES/WE.
So the things I've noticed:
Overall:
+ The balance between dribbling and defending is much better. In PES4 it was too easy to dribble past defenders. Now, it's still possible, but you'll have to anticipate your opponents moves even more!
+ Overall I feel that you have more control over your players. For example: pressuring my opponents backs w/ my 3 forwards is much more useful, intercepting a pass is easier.
+ Defensive AI is a lot better.
+ You can really notice the difference between a good player and a bad player. E,g,: defenders are really slow to turn on the spot, as opposed to e.g. Kaka whos a lot quicker.
+ Offside is implemented so that you'll only be offside if the player touches the ball. A really good implementation in my opinion! This means that you can stop a player in his tracks if you see he is actually offside and use another player to run after the ball!
+ Advantage rule is implemented better than in PES4. Getting a card or seeing an injured player taken off will occur after advantage has not been used. Advantage rule is so much better.
+ Injuries will not only occur after a sliding tackle, but also by straining a muscle after shooting, or after being pushed over w/ an X nudge. Inzaghi is more prone to injuries than he has been before
+ Players don't turn on the spot anymore. There's a bit more delay. You can use this to your advantage in both offensive terms (know that a defender can't turn on the spot) and defensive turns (a player w/ the ball can't immediately go past ya).
- Keepers are not very good. Even Dida has problems w/ shots from outside the box. He'll usually knock 'em corner and not grab the ball w/ two hands.
- Reaction time near the goal is usually in favor of the attacking players. For example, if a cross comes in and the someone heads the ball right up in the air, the attackers will usually react faster w/ them being able to hit the ball before the defenders. I think the balance here is a bit off.
- HUGE CON: There's still a huge flaw in switching between players. When I'm running behind a forward and also press :square: to have another player join in, I'm running w/ two players behind the ball. So far, so good. But if this happens near the box (or even in the box) and I want to switch to another player that's in FRONT of the forward (somewhere near the goal for example), pressing L1 results in switching between the two players BEHIND the ball, which means I can't do a damn thing (unless I would tackle the forward hard with one of the players). I personally hoped that they'd resolve this problem, but it's still there. I wonder what there reasons are for this implementation of switching between players.
- HUGE CON: If I'm a defender and staying w/ a player w/out the ball, I want to be able to continue running. However, if e.g. a through-pass is given, a lot of times my defender will automatically stop to watch the pass go by and then start running again! This means that my defender has given up some room against the forward which could result in a 1-on-1 situation. If I'm running w/ the player I want to be able to CONTINUE running and not having him stop for a millisec and then continue! No improvement here, compared to PES4.
Running/dribbling:
+ A lot harder then in PES4!!! When you turn 180 degrees, they skid a little bit because they're not able to stop immediately, especially when running w/ R1. So this means that players don't stop the ball immediately when you turn.
+ Using R2 gives you a LOT more control, compared to dribbling w/ out R1 or R2. Big difference means other usage. Default dribbling is a lot harder now (seems as if players make one more step while dribbling).
+ You can't just run, run, run anymore when you have the ball. You have to find a new balance between running w/ R1 and just walking around. The default sidestep w/out R2 helps in this.
+ New controls when receiving the ball w/ R1 or R2. Receiving w/ R1 means knocking the ball forward (as was the case w/ R2 in PES4). Receiving w/ R2 means control (as was the case w/ standard receiving in PES4).
-/+ Some players will have to relearn how to walk/run w/ the ball and how to do tricks. For me this is something which I'll have to relearn. This control system is more consistent w/ the buttons (R1 being really fast running, so also faster acceptance and R2 giving more control).
Passing:
+ More realistic passing. Not every X pass ends up in your players feet. You have to position yourself really well and pay attention to where your opponents are to give a good pass.
+ Through balls w/ Triangle are also a bit faster in my opinion. Use wisely.
- L1 + Triangle passes are hard to use. In PES4 I used it quite often, but in WE9 the passes go way too hard and end up in the keepers hands.
- Triple tap w/ O doesn't work that often anymore
- Throwing the ball w/ the goalie isn't that safe anymore. You'll have to watch out w/ throwing the ball because it'll often lead to a throw to a player who's covered by a forward who'll be able to take the ball quite easily.
Heading:
+ Much more control over heading. Using R2 is much more useful.
+ I feel that heading is more precise. I can now control more which way my player will head the ball w/ X.
Shooting:
+ Shooting from outside the box is much easier. You can really blast 'em in the goal if there are no opponents around. In PES4 I almost never shot from outside the box, but because it usually ended up in the scramble or against one of my own players.
+ Lobs (w/ L1) are much better to control. If you only tap it like in PES4 the ball goes really slow and low and definitely in the hands of the keeper. You can use the bar just like a normal shot which means you have to press Square longer.
-/+ In some situations, you have to aim more precise to score. I've had more shots going parallel to the backline and eventually going over the sideline than in PES4. But I don't think this is a WE9 specific issue. I also had this "problem" when switching from PES3 to WE8. So I guess it's more of a WE/PES difference then it is for this new release.
Free kicks:
+ More as in PES3, perhaps even EASIER than PES3... Way easier then PES4. PES4 was too difficult in my opinion, so tackling somebody and giving up a free kick wasn't that much of a problem. But now you have to be a lot more careful again.
+ New control system (selecting a player w/ R2 and passing to your shooter w/ L1 + X) is a lot better than the controls in PES4.
+ Bar when passing short w/ X. Now your opponent will not know whether you're gonna give a high pass w/ O or just a short pass w/ X.
- When getting a free kick around the midfield, your players will not be standing near the opponents box. They'll hang in between both the box and the midfield. So a O pass for a header isn't really possible. You have to wait longer for them to walk to the box.
Corners:
+/- Same as in PES4 in my opinion. But again the bar is seen when giving a low ball w/ X.
Defending:
+ Best ever controls! I feel like I control the player, as opposed to the control system in PES4. If I'm now running behind somebody, I"ll know that pressing X will lead to a soft tackle/nudge w/ the player falling down and getting a free kick, but w/out a yellow/red card!
- Using X leads too easy to penalties and sometimes makes your player slide tackle. A bit too much perhaps.
-/+ Some players will have to relearn how to defend. Pressing and holding X will lead to a lot of free kicks given which can be frustrating. YOu'll have to learn to walk near your player and only use X when in front of the player. For me it hasn't been much of a problem, but for my friend it has been.
Throw-ins:
- Same bad control system as in PES4. I liked the PES3 system better where you controlled the player in the field and not the thrower. Sometimes your infield players are trapped by your opponents and you can't do anything about it. This is especially clear when playing opponents that are defensively strong, like AC Milan who get a good default positioning with throw-ins and free kicks.
Graphics:
+ Much more detail in movement. New moves added (e.g. tapping the ball away from a defender w/ the outside of the boot)
+ More detail in player-faces (not that I care or anything).
+/- Better looking menu's, but I could not care less. It's all about the gameplay in my opinion.
- No crowd during gameplay, but I can't be bothered by that as some people are. I pay more attention to what happens on the pitch than what happens around it. And if the removal of crowd means better performance of the game, then I'm happy w/ it.
Sounds:
+ Sound of drums from the crowd which adds some atmosphere to the game...
+/- Can't really compare it to PES4, since there's Japanese commentary. Sound effects are about the same (haven't noticed any big improvements or anything).
CONCLUSION:
I think Konami have made a lot of differences in the game, especially when it comes down to playing the offensive game. I think it's a BIG improvement (more realistic) over PES4, but this DOES mean that some people will have to relearn the game. The improvements on the defensive end are also huge. So there's a good balance between offense and defense I think.
I can't make a good judgement of course, since I haven't played the game as often as PES4, but for now it seems like a good improvement.
But don't think that you can pick this game up and play on the same level as PES4. You'll to put some time and effort in it, to adjust to the new controls...
You can't assume that you can immediately go out and be a good WE9 player.
If that's what you expect, I can imagine you're being frustrated w/ the game.
You have to approach WE9 as a new game that you'll have to learn and that you may or may not have an advantage (or perhaps disadvantage) by playing previous installments of this game.
If you can adjust to this, I"m sure you'll enjoy this more than the previous installments because the tactical side of playing is so much better, even though some flaws are still present!
bvd
http://www.evo-web.co.uk/forums/showthread.php?t=23848
Je moet je wel reggen om het te kunnen lezen geloof ik.
Oh en filmpjes hier: http://www.pro-g.co.uk/news/nid/932/1233/
Wel met Japans commentaar natuurlijk.
Morgen 9/8 kun je daar een hele wedstrijd tussen Engeland en Ierland downloaden.
[ Voor 37% gewijzigd door LoneRanger op 08-08-2005 20:13 ]
Only fools are enslaved by time and space.
Nope, sorry... ik heb alleen PES4 gespeeld, voordat ik naar WE9 ben overgestapt...Terryb47 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:58:
Ook aan jou de vraag: heb je WE8LE gespeeld en zo ja, wat voor verschillen zitten er tussen die en WE9?
PES4 of WE9?PuDy schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:53:
Zou iemand mij wat tips kunnen geven voor vrijtrappen, ik heb altijd het probleem dat hij over gaat of in de muur. En als hij dan een keer over de muur gaat vangt de keeper hem 99/100 heel makkelijk. Heb weleens uit een vrijetrap gescoord maar dat was meer geluk dan skills.
bvd
PES4 is vrij lastig. Een vriend van me gebruikt de rechter analog stick om effect eraan te geven. Dus ver naast de muur mikken en dan meteen de analog stick naar links of rechts drukken om effect te geven.
R1 en/of omhoog met de pijltjes geeft extra snelheid, terwijl R2 en beneden de bal vertragen.
Op X drukken meteen nadat je hebt geschoten zorgt ervoor dat de bal aan het einde naar beneden duikt...
WE9 is een stuk gemakkelijker geworden, net zoals PES3 of misschien nog wel gemakkelijker. Hiermee kan je zelfs scoren door gewoon langs de muur te schieten in de desbetreffende hoek!
Op pesfan.com kun je The Complete Guide downloaden. Staat ook uitgebreid in hoe je vrije trappen kunt nemen a la Beckham enzo. Wel eerst even registreren.PuDy schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:53:
Zou iemand mij wat tips kunnen geven voor vrijtrappen, ik heb altijd het probleem dat hij over gaat of in de muur. En als hij dan een keer over de muur gaat vangt de keeper hem 99/100 heel makkelijk. Heb weleens uit een vrijetrap gescoord maar dat was meer geluk dan skills.
bvd
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Verwijderd
ik gebruikte vroeger www.winning-eleven.com , maar deze site bestaat helaas niet meer.
mijn pes4 voor de xbox is nml dringend aan een update toe!
thx
PSN: DutchTrickle PVoutput
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Verwijderd
ja, die zag ik ook al, maar de download link is atm offlineVerwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:18:
ik gebruik momenteel deze patch http://www.soccergaming.tv/showthread.php?t=124730 icm met wolfs 2005 patch. Werkt soms niet helemaal vlekkeloos maar je hebt wel de nieuwste shirts allemaal en transfers bijna allemaal verwerkt. Je kunt ook wachten dat wolf weer een nieuwe patch uitbrengt

Nu wil ik gaan beginnen met het maken van een stadion. En wel het NAC-stadion. Nu heb ik al wel wat rondgezocht, maar ik kan eigenlijk nergens vinden hoe je dit nu eigenlijk doet.
Ik heb inmiddels met de AFSExplorer de AFS bestanden kunnen openen. Maar ik neem aan dat je het te maken stadion met een ander programma moet maken, om die dan in de AFS in te voeren?
Mijn vraag is dan ook: heeft iemand ervaring met het zelf maken van stadions en/of weet iemand met welk programma dat dan kan?
Ik vraag me ook af, of dat je een compleet nieuw stadion moet maken of dat je een al in het spel bestaand stadion aan kan passen?
Is het zo dat als je een nieuw stadion invoert, je dan een ander stadion 'inleverd', of kan je zoveel stadions invoeren als je zelf wilt?
Misschien weet iemand een link (liefst NL) waar stap voor stap beschreven staat hoe het moet?
Zijn er hier mensen die al NL stadions gemaakt hebben? Want die wil ik ook wel graag hebben dan. Uiteraard heb ik de kuip en de arena al.
bvd
Verwijderd
http://pes4.edgegaming.com/editstadiums.html
nu staat er nog niet veel op omtrent het editen van stadions, maar volgens de maker komt dat er wel op in de nabije toekomst..
(sowieso een goede site als je dingen wil aanpassen in pes4)
over online spelen :
je bent bekend met het programma pes4online ?
[ Voor 60% gewijzigd door K-Jay op 18-08-2005 10:07 ]
Verwijderd
DMZ gebruiken.K-Jay schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:19:
Hm, dat pes4online is best handig! Ik kan helaas alleen maar als client spelen. Als ik een spel wil hosten blijf ik steken bij 'waiting'. Ik heb de hele UDP range opengezet maar dat mag niet baten...iemand een oplossing?
Ik gebruikte voorheen de wolf update, maar deze is van december 2004 en is dus van seizoen 04/05.
Wat is de beste manier om seizoen 05/06 te krijgen? Ik hoef eigenlijk alleen geupdate kits en all transfers (en misschien gewijzigde spelersattributen). Verder zou ik niet zo 1-2-3 weten wat er nog meer geupdate zou moeten worden om seizoen 05/06 te krijgen (die paar teams die gepromoveerd/gedegradeerd zijn, zijn voor mij geen must, maar kan verder natuurlijk geen kwaad.)
Ik heb op pesfan.com wat rondgekeken en kwam daar twee grote patches tegen. Een obsession en een nieuwe update die op de obsession gebaseerd is. Heeft iemand ervaring met een van deze twee updates?
Of ben ik beter uit met het gebruiken van de wolf patch en dan ergens anders geupdate kits en option file downloaden? (link aub, en liefst met een makkelijke install manier
edit:
na wat rondneuzelen heb ik deze update gevonden. Weet iemand of dit voor 05/06 is, of dat het nog 04/05 is?
[ Voor 9% gewijzigd door Benotti op 28-08-2005 23:39 ]
Hiervoor gebruikte ik altijd Wolf en die vind ik kwalitatief gezien net iets beter. Maar goed het gaat mij ook om 2005/2006.
Verwijderd
ik lees vanalles over MaxDrive enzo, maar ik kan ook gewoon bij mijn Xbox met een FTP-verbinding.

kan ik ook een option file downloaden en op die manier gebruiken?
Thanx.
mits je je game op je hd hebt staan, kan je een hele patch uploaden.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:29:
Ook een patch vraagje:
ik lees vanalles over MaxDrive enzo, maar ik kan ook gewoon bij mijn Xbox met een FTP-verbinding...
kan ik ook een option file downloaden en op die manier gebruiken?
Iig al 2 keer, de eerste keer omdat niemand op z'n sponsors klikte en de tweede keer vanwege schijnbaar anti-Amerikaanse houding jegens hem?
Neemt niet weg dat het wel jammer is.
Hij is zelfs overgestapt naar EA pingpong soccer 06
Patchmoeheid
Verwijderd
Bron: http://www.soccergaming.t...hp?p=1888671&postcount=85Just 'cos I'm saying "goodbye" doesn't mean I won't get PES5/WE9:I and make patches - I'm freaking obsessed with making patches, y'all know that by now!!! I might play FIFA 06 for fun but I'll make patches for the Konami titles still.
I'm just majorly pissed at Konami for the things I mentioned but I won't leave the fans of my work out to dry - I'll be working on patches within 5 seconds of having the PC versions of the game!

Net zoals sporters die 10x met pensioen gaan. Wat wil je nou?

[ Voor 49% gewijzigd door Benotti op 06-09-2005 21:07 ]
Verwijderd
Cool... ga ik vanavond (toevallig weer tijd) ook even proberen!!ratsja schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:42:
[...]
mits je je game op je hd hebt staan, kan je een hele patch uploaden.
2x gelijk en 1x gewonnen van Barcelona. Toen weer met Brazilie tegen Argentinie gespeeld, dik 4-0 gewonnen, op 6! sterren, terwijl ik tot voor gister op 3 sterren speelde
wijze woorden
2-0 gewonnen!Zosas schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:03:
Probeer dan nu eens met jamaica of een ander klein land Argentinie opzij te schuiven....
Een kopbal uit een corner en een 1-on-1 na een steekpass. Beide goals in de tweede helft
edit:
OMG
Net met Saudi Arabie gespeeld tegen Brazilie op zes sterren. Eerste helft kom ik 1-0 achter vanwege een kopbal na een corner, maar in de tweede helft scoor ik twee keer dankzij een kopbal na een voorzet van de flanken (blijft toch de makkelijkste manier om te scoren)
De 2-1 viel in blessuretijd
[ Voor 35% gewijzigd door Benotti op 13-09-2005 01:36 ]
Kennelijk, tot voor eergister nooit hoger geprobeerd dan 3 sterrenNippletwister schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:29:
6 sterren is niet zo moeilijk als het lijkt,
En nu win ik met Saudi Arabie van Brazilie op 6 sterren
het valt mij ook op dat 3 sterren moeilijker is dan 6 sterren, volgens mij komt dit omdat bij 3 sterren de ai vaker loopt dan rent.
Hoe kan ik pes updaten op de xbox? en wat is de beste update (ik las ergens dat er ook een update is die de gameplay verandert, maar dat wil ik niet)
oh nog een vraag, hoe zet ik mijn (omgebouwde) xbox op breedbeeld?
[ Voor 11% gewijzigd door gotfurrr op 14-09-2005 12:00 ]
Je kunt PES op de xbox updaten door een MAX-drive te gebruiken en een option file naar je Xbox te kopieren.meneer_brinkman schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:54:
Vet spel man, pro evo
het valt mij ook op dat 3 sterren moeilijker is dan 6 sterren, volgens mij komt dit omdat bij 3 sterren de ai vaker loopt dan rent.
Hoe kan ik pes updaten op de xbox? en wat is de beste update (ik las ergens dat er ook een update is die de gameplay verandert, maar dat wil ik niet)
oh nog een vraag, hoe zet ik mijn (omgebouwde) xbox op breedbeeld?
Een goede option-file is PESfan V4
Verwijderd
Ben ik nu scheel, of kan ik die gewoon niet vinden op PESfan.com??Nippletwister schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:44:
[...]
Een goede option-file is PESfan V4
Ik kan alleen de V3 versie vinden, maar die is volgens mij niet erg up to date?
Hier is een snelle linkdjmantri schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:31:
de demo van pes 5 is uit voor de pc (meer info op gamer.nl of andere sites!)
ik heb wel veel meer moeite om kansen te creeren en spelers te paseren. De voordeel regel lijkt nu eindelijk goed te werken en het spel tempo is ook eindelijlk wat omlaag gegooit Ik moet er nog wat langer meespelen maar die demo tijd is zo kort

daag
Een fatsoenlijke gamepad is eigenlijk ook wel noodzakelijk bij dit spel. Toch jammer dat ze niet meer aandacht hebben besteed aan dit aspect voor de toetsenbord-gebruikers idd.magnifor schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:11:
Vind het nog steeds vaag van Konami dat ze de besturing niet fatsoenlijk hebben aangepast op de PC:
[afbeelding]
Je ziet nog steeds PS2 buttons enzo.
Ben al vrij enthousiast maar zal toch nog wat meer potjes moeten spelen. Ga 'm sowieso kopen
Nog steeds dezelfde matige grafische engine met te weinig kleuren, lage resoluties en geen mogelijkheid om antialiasing aan te zetten. Los daarvan ziet alles er haast identiek uit als bij PES4.
De gameplay is op enkele details na zo goed als het zelfde alleen voelt het dus zeer houterig aan vergeleken met PES4. Wat me opviel is dat bij een voorzet door de lucht de bal wordt aangenomen
ipv direkt te koppen of de bal in een volley te nemen. Maar goed, uiteindelijk is dat waarschijnlijk een kwestie van een andere bediening. Ook viel me op dat de keepers de bal nu veel verder uitgooien.
Negatief nog steeds is dat er pas voor buitenspel wordt gefloten op het moment dat de speler de bal raakt en dat geeft dus irritatie aangezien een speler soms eerst nog het halve veld overrent naar de bal toe en de buitenspel allang geconstateerd zou moeten zijn.
Het geluid van PES is nooit echt goed geweest maar in deze demo klinkt bijvoorbeeld het geluid van de bal wel erg metaalachtig. Verder vind ik het gejuich en de gezangen nog steeds niet echt indrukwekkend.
Heb nu tien potjes gespeeld op vijf sterren maar ik vind de demo totaal geen uitdaging. De tegenstander komt zo goed als niet in de buurt van mijn goal.
Ik hou me maar vast aan de gedachte dat de demo van PES4 uiteindelijk ook redelijk anders aanvoelde dan het uiteindelijke produkt maar anders sla ik deze PES over en hou het wel bij PES4.
Je hebt een mooie ATi kaart, dus ik ga er maar even vanuit dat je ook de ATi-drivers hebt geinstalleerd. In die drivers kun je ook instellen of je AA/FSAA gebruikt en hoeveel etc etc.
Verder zou het wel leuk zijn als er grensrechters meerenden langs de zijlijn.
Ach, uiteindelijk gaat het om de lol van het spel, en dat is in PES zeker aanwezig. Zodra het spel te koop is zal ik er ook wel weer aan moeten geloven.
Als je een beetje ervaring hebt met PES dan zou je weten dat antialiasing niet werkt met PES en dat is een slechte zaak met een oudere en beperkte engine die slechts een maximale resolutie heeft van 1280x1024.Miles Teg schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:38:
[...]
Je hebt een mooie ATi kaart, dus ik ga er maar even vanuit dat je ook de ATi-drivers hebt geinstalleerd. In die drivers kun je ook instellen of je AA/FSAA gebruikt en hoeveel etc etc.
http://calenulma.no.sapo.pt/pes5demoTrainer.zip
Verwijderd
Grootste verbetering vind ik de animaties, het ziet er allemaal wat gelikter uit en loopt lekker soepel.
Ik ben er weer blij mee, deze komt zeker naast deeltje 3 en 4 bij me in de kast te staan.
Met jou kan ik door een deur wat je mening betreft.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:44:
Persoonlijk vind ik hem wel weer lekker, en is het wel degelijk een ander spel dan zijn voorganger. De grootste minpunten zijn er uit (behalve de ingooi) en het spel is wat moeilijker geworden omdat niet alle passes even goed aankomen en je eindelijk zelf op een bal moet inlopen. In dit geval hoef je geen super cancel meer te gebruiken wat het besturen wat prettiger maakt.
Grootste verbetering vind ik de animaties, het ziet er allemaal wat gelikter uit en loopt lekker soepel.
Ik ben er weer blij mee, deze komt zeker naast deeltje 3 en 4 bij me in de kast te staan.
Over pluspunten gesproken, maakte een mislukte sliding [overtreding] maar de tegenstander kon door.
De speler geeft een voorzet die net over Henry heen gaat en de bal gaat uit.
Krijgt mijn speler alsnog geel!
De gameplay is zeker verfijnt, het gaat iets langzamer kwa spel en kwa handeling die er ook nog eens realistischer uitzien.
Dat het grafisch geen toppertje is zal me worst zijn, de feel is erg lekker en een gotere stap voorwaards dan Pes4 t.o.v. Pes3.
Maar dat is mijn bescheiden mening.
Een plaatje:

Mijn eerste goal
[ Voor 11% gewijzigd door LoneRanger op 15-09-2005 21:43 . Reden: plaatjes ]
Verwijderd
Je hebt meer vrijheid in je spel nu, dat gevoel heb ik. En nog zo iets, dit is een spel dat je op de PS2 moet spelen, het speelt nog een stuk leuker. Dit is een port en merkwaardig genoeg merk je dat ook telkens opnieuw.
Gfx zijn minder belangrijk, ze zijn goed genoeg voor deze generatie imo...Dat is waar fifa de fout ook maakt elk jaar. Ze besteden te weinig aandacht aan de gameplay, het zijn de kleine dingen die een voetbalspel goed maken. En daar zit PES vol van, prachtig toch
Ook deze PES zal ik wel aanschaffen; het wordt de eerste keer in jaren dat ik alleen de PC versie koop trouwens; sinds ik PES3 goed aan de gang kreeg op de PC met de Wolf patch heb ik de PS2 versies van PES3 en PES4 niet meer aangeraakt eigenlijk.
Cheeky trouwens van Konami om alleen de twee licensed Premier League teams in de demo te stoppen; voor de andere Engelse ploegen is nl. nog steeds geen licensie. Qua features laat PES5 het volgens mij ook redelijk liggen; qua gameplay was PES4 geen grote verbetering t.o.v. PES3, maar de uitgebreidere Master League maakte het spel toch de moeite waard. De ML schijnt in PES5 vrijwel identiek te zijn, dus ik vermoed niet dat er veel toegevoegde waarde aan PES5 is in dat opzicht; dat Konami nog steeds geen volledige licenties heeft is gewoonweg treurig.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik krijg alleen die demo expander niet aan de praat. Bij welk menu moet je de toetsen indrukken?
Ik heb het overal geprobeerd maar geen resultaat.
Henry, die helemaal uit balans, de bal keurig in de verre hoek krult.
ZAMoRANo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:22:
Net even gespeeld, voelt goed. Balaannames en animaties zijn verscherpt, spelers lijken iets slimmer te lopen.
Ik krijg alleen die demo expander niet aan de praat. Bij welk menu moet je de toetsen indrukken?
Ik heb het overal geprobeerd maar geen resultaat.
Geen idee wbt die expander, nog niet geprobeerd.
Het speelt nu echt heerlijk verfijnd maar de graphics beginnen wel een beetje te vervelen moet ik toch toegeven.
Maargoed, ik snap idd ook niet hoe iemand die een beetje kennis van voetbal heeft de veranderingen in PES5 t.o.v. 4, als negatief kan zien. Geweldig hoeveel detail er nu in de rechtstreekse duels zitten en hoe vloeiend het spel ineens loopt als je de juiste combinatie maakt terwijl het daarvoor echt rommelen op het middenveld was.
Verwijderd
Enig minpunt is dat de keeper zijn bewegingen nogwat hetzelfde zijn, ik had gehoopt op saves met één hand enzo, maar zal voor volgende generatie zijn
Al bij al is pes er weer op vooruit gegaan, mark my words.
Dit is echt de slechtste versie van de serie sinds PES (1). Constant overtredingen als je ook maar naar een tegenstander wijst. In voorgaande versies van PES maakte ik sowieso zelden slidings, en gewone overtredingen maakte ik 3-4 keer per wedstrijd. Nu in één helft 12 (!!!).
Passing ziet er strakker uit maar is het niet. De bal rolt realistischer, maar het systeem is vrijwel gelijk, alleen heeft Konami nu irritant vaak een slechte aanname geprogrammeerd; de bal schiet opvallend vaak van de voet. Verder zijn de idiote passes op de hakken nog steeds aanwezig.
Nieuwe animaties: goh leuk. En? Het speelt er niet beter van.
Combinaties op het middenveld... tja. Dat ging in PES4 ook prima bij mij. Skilzzz
O ja, het geluid is nog steeds brak. Een helft lang dezelfde chant? Kom op zeg.
Een paar pluspuntjes: uitgooien van de keeper is nu echt nuttig, je loopt niet het risico dat je de bal naar een spits gooit. En de nieuwe Wide Cam is erg mooi; hij zoomt wat uit of neemt een lager standpunt als de bal bovenaan het scherm is, waardoor crosses naar het doel (beneden) makkelijker te plaatsen zijn en de vrije man makkelijker te vinden is zonder gebruik van de radar.
Verwijderd
Hehe idd.. voor het eerst kan je "echte" Henry style goals maken. Tussen 2 man richting keeper en met een flitsende voetbeweging de bal in de verre hoek leggen..prachtig. Toch vind ik het scoren redelijk lastig, en combinaties uitvoeren lukt me nog niet al te vaak. Dat komt waarschijnlijk door PES 4, waar je met een bepaalde opstelling eigenlijk onoverwinnelijk bent tegen de AI, waarschijnlijk heb ik teveel op die manier gespeeld en moet ik nu weer overnieuw beginnen..LoneRanger schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:35:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die het verschil niet voelen en zien of het als negatief ervaren.
Henry, die helemaal uit balans, de bal keurig in de verre hoek krult.[ai]
Dat voordeel geven is wel beter uitgewerkt, ik schopte iemand half onder de zoden en er werd voordeel gegeven, en 3 minuutjes later toen de bal uit het spel was kreeg die persoon idd nog de gele kaart. Dat zijn nou dingetjes die ik kan waarderen en die je bij FIFA nooit als eerste zult zien.
Verder voelt het allemaal wel houterig aan en is echt snel one touch voetbal er niet meer bij. En rushes met ala Rivaldo in PES3 al helemaal niet meer. Zelfs met Robben is het lastig iemand passeren in PES5. Maar scoren kan ie wel
http://miekol.www.cistron.nl/robben.avi
Geen idee hoeveel potjes je gespeeld hebt maar volgens mij hangt het erg af van welke scheids je hebt.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:37:
Net nog een kwartiertje gespeeld.
Dit is echt de slechtste versie van de serie sinds PES (1). Constant overtredingen als je ook maar naar een tegenstander wijst. In voorgaande versies van PES maakte ik sowieso zelden slidings, en gewone overtredingen maakte ik 3-4 keer per wedstrijd. Nu in één helft 12 (!!!).
Ik vreesde nml ook voor het doodfluiten aangezien dat een groot minpunt schijnt te zijn in WE9.
Van de +/- 10 potjes die ik gespeeld heb zat er een tussen met een hoofdrol voor de scheids.
Ik denk dat dat toch echt een kwestie van gewenning is.Passing ziet er strakker uit maar is het niet. De bal rolt realistischer, maar het systeem is vrijwel gelijk, alleen heeft Konami nu irritant vaak een slechte aanname geprogrammeerd; de bal schiet opvallend vaak van de voet. Verder zijn de idiote passes op de hakken nog steeds aanwezig.
Nieuwe animaties: goh leuk. En? Het speelt er niet beter van.
Combinaties op het middenveld... tja. Dat ging in PES4 ook prima bij mij. Skilzzz
Die nieuwe animaties zien er wat mij betreft iig realistischer uit.
Dat de bal vaker van de voet schiet zou idd wel eens een minpunt kunnen zijn naar mate je vaker speeld.
Mee eens maar misschien dat er in de full wat meer varriatie zit.O ja, het geluid is nog steeds brak. Een helft lang dezelfde chant? Kom op zeg.
Het geluid wat de bal maakt klinkt igg niet.
Een paar pluspuntjes: uitgooien van de keeper is nu echt nuttig, je loopt niet het risico dat je de bal naar een spits gooit. En de nieuwe Wide Cam is erg mooi; hij zoomt wat uit of neemt een lager standpunt als de bal bovenaan het scherm is, waardoor crosses naar het doel (beneden) makkelijker te plaatsen zijn en de vrije man makkelijker te vinden is zonder gebruik van de radar.
Pluspunten:
- Betere/soepelere animaties.
- Betere besturing bij lobs/vrije trappen (kan komen door het iets langzamere spel).
- Voordeel-regel werkt naar behoren.
- Bal rolt nog realistischer/kan eerder van je voet afspringen.
- Mannetje die doorloopt in het doel komt vast te zitten in het net
- Keeper is nog iets verbeterd.
Minpunten:
- Snelheid spel is iets langzamer dan bij PES4 (maar dat is meer gewenning dan hinderlijk).
- Geluid van bal klinkt niet (hopelijk wordt dat nog verbeterd).
- Bergkamp niet standaard in de basis bij Arsenal
Toch ben ik zeer tevreden over deze versie
"Never change a winning team"
Volgens mij heb ik gisteren wel een save met 1 hand gezien. Steekpass door het midden van Zidane op Raul en deze schiet van op de 16-meter lijn richting de linkerkruising over de keeper heen. Maar Lehmann kreeg er nog een handje tegenaan (waarna Zidane uit de rebound makkelijk binnen tikt met een volley).Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:08:
yep precies, balaaname is enorm veel beter dan bij PES4, bewegingen zijn vloeiender! wat houterig?
Enig minpunt is dat de keeper zijn bewegingen nogwat hetzelfde zijn, ik had gehoopt op saves met één hand enzo, maar zal voor volgende generatie zijn
Al bij al is pes er weer op vooruit gegaan, mark my words.
Dat heb ik idd ook gezien. Robben schoot op bijna identieke wijze als in mijn filmpje (wel van iets verder af) en keeper tikte hem met een handje de lucht in en vervolgens over het doel. Best cool.ZAMoRANo schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:19:
De speelsnelheid is wel een stuk realistischer zo, als je een hoge snelheid wilt moet je de bal het werk laten doen en deze meer snelheid meegeven.
[...]
Volgens mij heb ik gisteren wel een save met 1 hand gezien. Steekpass door het midden van Zidane op Raul en deze schiet van op de 16-meter lijn richting de linkerkruising over de keeper heen. Maar Lehmann kreeg er nog een handje tegenaan (waarna Zidane uit de rebound makkelijk binnen tikt met een volley).
Verwijderd
Als ik over de vleugels aanval en een assist doe voor een kopbal dan kopt mijn mannetje hem haast altijd over wat doe ik verkeerd ?
Verwijderd
Nu ik weet dat de PES reeks altijd een beetje sneller speelt dan de WE reeks, en waarom? Om dat konami weet dat in europa en amerika de mensen liever wat meer arcade feel willen, beetje de fifa kant op met andere woorden. In japan is dit niet het geval en daar ligt de speelsnelheid dan ook lager.
Ik heb ze ook liever wat trager, als je eens naar een echte wedstrijd kijkt zul je zien dat in vergelijking met PES4 het spel veel trager is, vooral rond het middeveld.
Er zijn uiteraard terug wat minpuntjes aan PES5, alhoewel ik afwacht op de PS2 versie. Maar dit is toch een enorme vooruitgang op PES4 hoor.
Trouwens de AI is ook een stuk beter hoor, vooral in het positie spel. Als je dan eens de demo van fifa06 speelt
Ben ik niet helemaal met je eens. Dan ga ik echter wel uit van de PES5 demo. Zie vaak situaties waarbij je de bal verovert en een counter kan creëren maar dat teamgenoten op het middenveld dan niet meerennen. Vind ik toch erg raar. Niet dat dit in WE8 zo was maar hier hadden ze toch wat aan kunnen doen.Trouwens de AI is ook een stuk beter hoor, vooral in het positie spel.
Verder merk ik dat spelers soms een tikje inhouden op sommige momenten waardoor je een duel om de bal net verliest omdat hij dan te laat is. Erg irritant.
Ik vind ook het wisselen van spelers vaak niet goed gekozen: je tegenstader verliest de bal, iemand van je team rent erop af, jij wilt wisselen naar die speler maar dan wisselt 'ie naar een speler die er net iets verder van af staat!
Dat de speelsnelheid omlaag is gegaan en dat het moeilijker is geworden om spelers 1-1 te passeren, vind ik wel een pluspunt. Het wordt er realistischer van. Maar helaas ben ik nog niet helemaal enthousiast.
Daarom zet ik altijd de cursor select (ik geloof dat het zo heette) op manual, zodat ik zelf bepaal wie ik kiesDelTorro schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:44:
[...]
Ik vind ook het wisselen van spelers vaak niet goed gekozen: je tegenstader verliest de bal, iemand van je team rent erop af, jij wilt wisselen naar die speler maar dan wisselt 'ie naar een speler die er net iets verder van af staat!
Terwijl de voorzet onderweg is kun je, met R2 ingedrukt, met de richtingtoetsen de ontvangende speler bewegen. Als je een stukje achteruit loopt zal hij lager koppen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:24:
Heren ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het volgende is namelijk het geval.
Als ik over de vleugels aanval en een assist doe voor een kopbal dan kopt mijn mannetje hem haast altijd over wat doe ik verkeerd ?
Probeer te variëren met een lange (1x O) en een korte (2x O) assist.
Ja, idd. Ik dacht dat hij het ook over "wanneer je van speler wisselt" had. Maar blijkbaar had ik dat niet goed gelezen.Benotti schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:03:
Je bepaalt dan toch alleen wanéér je van speler verwisseld? Toch niet naar wélke speler je wisselt?
Maar zelf heb ik geen moeite met wisselen van een speler. Af en toe kiest ie wel eens een speler die verkeerd staat, maar de meeste keren kiest ie de goede speler.
De meeste goals maak ik met voorzetten met 2x O. Daarna als ik wil koppen druk ik altijd 2x snel op de schietknop dan heeft ie precies de goede snelheidK-Jay schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:42:
[...]
Terwijl de voorzet onderweg is kun je, met R2 ingedrukt, met de richtingtoetsen de ontvangende speler bewegen. Als je een stukje achteruit loopt zal hij lager koppen.
Probeer te variëren met een lange (1x O) en een korte (2x O) assist.
[ Voor 35% gewijzigd door Jerry op 19-09-2005 13:05 ]
Verwijderd
Idd de AI is nog niet perfect maar wel een stuk beter dan PES4 en daar had ik het op. Bij pes4 kon je gelijk altijd kappen en draaien, tot je een plekje had om te schieten, altijd raak! Nu lukt dit niet meer. Al moet ik zeggen dat dit de beste AI is dat ik al bij een voetbalspel heb gezien.DelTorro schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:44:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. Dan ga ik echter wel uit van de PES5 demo. Zie vaak situaties waarbij je de bal verovert en een counter kan creëren maar dat teamgenoten op het middenveld dan niet meerennen. Vind ik toch erg raar. Niet dat dit in WE8 zo was maar hier hadden ze toch wat aan kunnen doen.
Verder merk ik dat spelers soms een tikje inhouden op sommige momenten waardoor je een duel om de bal net verliest omdat hij dan te laat is. Erg irritant.
Dat de speelsnelheid omlaag is gegaan en dat het moeilijker is geworden om spelers 1-1 te passeren, vind ik wel een pluspunt. Het wordt er realistischer van. Maar helaas ben ik nog niet helemaal enthousiast.
Er zijn nogwel een aantal dingen waar ik me aan erger, maar de meeste problemen van pes4 lijken opgelost te zijn.
Ik wacht wel de PS2 versie af want deze speelt altijd wel een stukje beter dan op PC.
En ik ben trouwens erg benieuwd wat de volgende generatie ons gaat brengen van zowel physics als grafisch geweld.
Pes5 gaat me jaren bezig houden als in vergrotende trap.
Ben sinds 3 [of deel 1 op de pc] niet meer zo verslaafd geweest.
heb van die scheids weinig last, timing is PES
Reality is PES
Enig nadeel er had wel wat meer verschil in snelheid kwa handeling/ reactie snelheid nogen zitten tussen toppers en semi-toppers.
Heerlijk demo
Tja, in de PSX versies had je gewoon een slider waarmee je de snelheid van het spel kon instellen... probleem opgelost.Nu ik weet dat de PES reeks altijd een beetje sneller speelt dan de WE reeks, en waarom? Om dat konami weet dat in europa en amerika de mensen liever wat meer arcade feel willen, beetje de fifa kant op met andere woorden. In japan is dit niet het geval en daar ligt de speelsnelheid dan ook lager.
Ik heb ze ook liever wat trager, als je eens naar een echte wedstrijd kijkt zul je zien dat in vergelijking met PES4 het spel veel trager is, vooral rond het middeveld.
Verwijderd
Trouwens volgens mij komt er heel wat meer aan te pas om een realistisch voetbal spel te maken( lees traag) dan gewoon de speelsnelheid te verlagen, er komen te veel factoren bij kijken. Vroeger was alles een tikkeltje eenvoudiger, zoals de physics enz...
Verwijderd
Verwijderd
- radar is duidelijker geworden
- in aanvallend opzicht lijkt de computer veel meer de diepte te zoeken dan voorheen
- geluid van de bal is iets beter geworden
- (lucht)duels zijn realistischer geworden, in de gewone duels kun je bijvoorbeeld met geluk nog langs een speler komen, ipv dat je de bal gelijk kwijt bent aan de verdediger als je er niet in een keer langskomt
-een dieptepass(vooral door de lucht)is minder nauwkeurig/harder
- aan de bal krijg je minder tijd om na te denken dan in pes4, de verdedigers zitten er beter boven op
Ik had nog wel wat andere dingen maar ik ben ze vergeten

Nu maar afwachten hoe de volledige versie gaat uitpakken maar ik heb er 100 % vertrouwen in
wat me erg opviel t.o.v WE8LE: bal aanname is zo erg wennen, je kan idd in 1 keer langs je tegenstander wegdraaien, maar tegelijkertijd ook de bal meteen kwijtraken. het verdedigen was ook niet erg makkelijk, zelfs op "manual" deed m'n verdediging niks, ook heb ik problemen met de keeper..
scoren gaat prima, alleen het bal geluid? klinkt alsof je tegen een goedkope plasticbal trapt.
Met de demo expander kun je wel een stuk langer spelen natuurlijkVerwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:50:
Even een korte impressie wat betreft de pes5 demo(wel zonde dat je maar 1 helft kunt spelen)
Er is trouwens een apart topic voor PES5:
Pro Evolution Soccer 5
And I'm the only one and I walk alone.
De clipping (spelers die (half) door elkaar heen lopen) is helemaal weg en je kan zelfs een obstructie maken
Voordeelregel
Buitenspelregel
Muurtje kan nu ook vooruit rennen bij vrije trap
Verwijderd
En jij weet veel van pes af?fredkroket schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:35:
Ik heb het spel al enkele dagen op mijn ps2 staan (volledig, zonder network optie), maar het kan me toch niet zo heel erg bekoren. Ik speelde het vooral met vrienden achter de tv, maar waar ik bij PES4 altijd leuke potjes heb met kansen over en weer, mag ik bij PES5 blij zijn als 1 vd 2 spelers binnen de 90 minuten scoord. Het is idd meer sim geworden, maar als het aan mij ligt een klein beetje TE. PES4 is gewoon lekker spelen, knallen, passen, tackelen etc... PES5 is overtreding op overtreding (zelfs al je een bal afpakt met X). De enige merkbare verbeteringen zijn:
Voordeelregel
Buitenspelregel
Muurtje kan nu ook vooruit rennen bij vrije trap
*Buitenspel was al goed in pes4
*Muurtje kon ook al naar voren rennen
En als je het goed timed met X en je niet iemand op de hielen tikt is het makkelijk te doen om de bal af te pakken, een kwestie van wennen en timen.
Voor buitenspel wordt veels te laat gefloten omdat het afhankelijk is van de balaanname van een speler. Dat betekent dus vaak in de praktijk dat een dieptepass vanaf de eigen helft op bijvoorbeeld Henry pas wordt afgefloten op het moment dat ie rond de zestien de bal eens aanraakt en dat is niet acceptabel in mijn ogen. Ik heb liever dat de scheids en de grens er wat vaker naast zitten dan dat ze te laat fluiten.
De voordeelregel wordt heel goed toegepast op het moment dat de computer aan de bal is. Ben jij echter aan de bal wordt er veels te vaak gefloten terwijl er nog perspectief zit in de situatie.
De terugspeelbalregel idemdito. Jij kunt absoluut niet terugspelen op de keeper waarna de keeper hem in de handen pakt maar de computer zie ik zeker vijf keer per wedstrijd de bal terugspelen(met de voet uiteraard) waarna de keeper hem gewoon in de handen pakt. En dan heb ik het nog geen eens over de vele twijfelgevallen betreffende terugspelen of het per ongeluk aanraken of blokken van een bal.
Nee ik ben al jaren een zeer groot fan van PES en PES5 staat dan ook samen met Oblivion en PoP TTT als enige op mijn lijstje voor het laatste kwartaal maar de regels zijn in mijn ogen gewoon het grootste minpunt samen met het feit dat je niet altijd de totale controle hebt over waar je je speler heen beweegt. Ik vind het jammer dat bij spelhervattingen er een onzichtbare muur is rond de plek waar de spelhervatting genomen wordt. Ik zou graag de totale vrijheid hebben dingen te doen met mijn eigen verantwoordelijkheid voor een eventuele kaart die ik krijg.
Verder is het spel natuurlijk top.
Buitenspel in PES4 is niet in orde. Staat speler A buiten spel, speler B niet, en je speelt naar B dan zal die toch fluiten.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:12:
[...]
En jij weet veel van pes af?
*Buitenspel was al goed in pes4
*Muurtje kon ook al naar voren rennen
En als je het goed timed met X en je niet iemand op de hielen tikt is het makkelijk te doen om de bal af te pakken, een kwestie van wennen en timen.
Muurtje kon in 4 ook naar voren rennen ( O ), maar in 5 werkt dit beter.
En ik heb niet gezegd dat ik er veel vanaf weet, ik zeg alleen dat het lekker arcade speelt als je met 4 man achter 1 ps2 multiplayerd.
www.pesfan.comVerwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:26:
is iemand al een goeie site tegengekomen die de transfers allemaal in europa bijhoudt?
heb zelf voor PES 4 de laatste patch erop, met alle transfers van seizoen 2005-2006.
voor PES 5 komt er een patch beschikbaar op de releasedate van PES 5 (20-10)
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik heb een tijdje terug PES4 (Xbox) gekocht bij de Media Markt. Nu heb ik opeens door waarom die rukkers zo goedkoop zijn, want ik heb dus een versie met Spaanse handleiding gekregen. Nou vond ik het niet zo'n groot probleem, maar het begint me nu toch de keel uit te hangen. Ik snap namelijk de ballen van al die functies en instellingen die je in het spel kunt aanpassen.
Op internet ben ik nog nergens een downloadbare engelse of nederlandse handleiding tegengekomen. Wie kan mij helpen aan een begrijpelijke handleiding???
Alvast bedankt.
http://www.gamefaqs.com/console/xbox/game/921668.htmlDabien schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:54:
Help, ik heb een probleem.
Ik heb een tijdje terug PES4 (Xbox) gekocht bij de Media Markt. Nu heb ik opeens door waarom die rukkers zo goedkoop zijn, want ik heb dus een versie met Spaanse handleiding gekregen. Nou vond ik het niet zo'n groot probleem, maar het begint me nu toch de keel uit te hangen. Ik snap namelijk de ballen van al die functies en instellingen die je in het spel kunt aanpassen.
Op internet ben ik nog nergens een downloadbare engelse of nederlandse handleiding tegengekomen. Wie kan mij helpen aan een begrijpelijke handleiding???
Alvast bedankt.
Okay.. 't gaat daar voornamelijk om de PS2 versie van PES4, maar qwa instellingen en functies zullen die niet zo veel van elkaar verschillen, denk ik zo..
[ Voor 10% gewijzigd door scorpion303 op 04-11-2005 14:42 ]