kan iemand mij misschien vertellen , wat er precies in de Half life 2 (collectors edition) box zit ? heb het niet kunnen vinden helaas .
Anoniem: 60403
Iemand vroeg hier of er al clans voor HL2DM waren?
Dan moet je hier maar even rond kijken..
Clanbase
Dan moet je hier maar even rond kijken..
Clanbase
@ ^^
leer zoeken....
leer zoeken....
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
spuit 11
post ik nog een keer die ctrl alt del
[ Voor 159% gewijzigd door itsme op 13-12-2004 18:17 ]
Nothing to see here
heel weinigKunDun schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:45:
kan iemand mij misschien vertellen , wat er precies in de Half life 2 (collectors edition) box zit ? heb het niet kunnen vinden helaas .
ik heb hem sinds een paar dagen en het enige wat er bij mij in zat was een Tshirt, Prima strategie guide (opzich best leuk, maar niet het volledige boek) een dun dvd hoesje met hl2 CE
en dat was het
ja alles zit natuurlijk in zo'n tinnen doos
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
gelukkig dat ik er niet op heb gewacht
edit: voor de HL2 soundtracks:
http://www.halflifesource...thread.php?threadid=23942 ik weet niet of dit legaal is ofniet
http://www.halflifesource...thread.php?threadid=23942 ik weet niet of dit legaal is ofniet
[ Voor 65% gewijzigd door JvdM op 13-12-2004 18:49 ]
Vergeet niet HL:S.joostve schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:38:
[...]
heel weinig![]()
ik heb hem sinds een paar dagen en het enige wat er bij mij in zat was een Tshirt, Prima strategie guide (opzich best leuk, maar niet het volledige boek) een dun dvd hoesje met hl2 CE
en dat was het
ja alles zit natuurlijk in zo'n tinnen doos
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
die soundtracks zitten verstopt in de GCF files in je steamapps dirchromeeh schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:43:
Hmmmm ff heel wat anders....
Is het ook mogelijk om de 'soundtrack' van HL2 afzonderlijk van de game af te spelen
Want het zijn best relaxte tracks
je kunt die openen met bijvoorbeeld GCFScape
alleen de site is down (database down ofzo) en ik zoek nog om een werkende link
edit:
http://www.snarkpit.com/e...p?page=files&download=161
die geeft bij mij een fatal exeption
edit2:
je hebt dus .net framework nodig
[ Voor 25% gewijzigd door WJP op 13-12-2004 19:20 ]
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Mensen ik heb dus vandaag ook de HL2:CE binnen gekregen en wou gelijk de oude HL met de nieuw engine/graphics spelen maar ben ik nu gek of is er niks veranderd?
Textures etc alles ziet er bij mij compleet hetzelfde uit! Of heb ik iets niet goed meegekregen?
Textures etc alles ziet er bij mij compleet hetzelfde uit! Of heb ik iets niet goed meegekregen?
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Anoniem: 47289
zo goed is je systeem niet, ik heb ook een R9800Pro en ik kan alles echt niet zo mooi draaien als mijn maat met zijn 9800XT, die heeft gewoon een STUK hogere textureres die hij aankan, dat trekt mijn R9800Pro echt nietZAMoRANo schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:53:
De graphics vind ik ietwat tegenvallend, met name qua textures, [...] (zie sig. voor specs)
maarja, misschien heb jij een magische kaart van ATi gekregen
(dat klonk wat vijandig
edit:
dat de game aardig lineair is heb je dan wel weer gelijk in, maar daar kan ik niet echt wakker van liggen, dat was je stokpaardje FarCry ook...
dat de game aardig lineair is heb je dan wel weer gelijk in, maar daar kan ik niet echt wakker van liggen, dat was je stokpaardje FarCry ook...
je hebt iets niet goed meegekregen denk ikschnumi schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:52:
Mensen ik heb dus vandaag ook de HL2:CE binnen gekregen en wou gelijk de oude HL met de nieuw engine/graphics spelen maar ben ik nu gek of is er niks veranderd?
de textures zien er hetzelfde uit, alleen water niet, en flikker maar es een entity op de grond, dan merk je het wel
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 47289 op 13-12-2004 18:57 ]
Ik krijg ook een toepassingsfoutWJP schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:48:
[...]
die soundtracks zitten verstopt in de GCF files in je steamapps dir
je kunt die openen met bijvoorbeeld GCFScape
alleen de site is down (database down ofzo) en ik zoek nog om een werkende link
edit:
http://www.snarkpit.com/e...p?page=files&download=161
die geeft bij mij een fatal exeption
Sorry als het al genoemd is, maar ik heb een aantal pagina's doorgespit:
Is de versie met HL1:S (Zilver) al te koop bij winkels als Dixons, Free Record Shop etc? Heb nog een aantal CDbonnen liggen die daar uitermate voor geschikt zijn, en vorige week hadden ze m nergens.
Is de versie met HL1:S (Zilver) al te koop bij winkels als Dixons, Free Record Shop etc? Heb nog een aantal CDbonnen liggen die daar uitermate voor geschikt zijn, en vorige week hadden ze m nergens.
Was ook nog niet zo ver dus we gaan rustig verder.Anoniem: 47289 schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:53:
[...]
zo goed is je systeem niet, ik heb ook een R9800Pro en ik kan alles echt niet zo mooi draaien als mijn maat met zijn 9800XT, die heeft gewoon een STUK hogere textureres die hij aankan, dat trekt mijn R9800Pro echt niet
(dat klonk wat vijandig, maar FarCry met HL2 vergelijken gaat natuurlijk ook wel erg ver
)
edit:
[...]
je hebt iets niet goed meegekregen denk ik
de textures zien er hetzelfde uit, alleen water niet, en flikker maar es een entity op de grond, dan merk je het wel
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Nee ik weet dat mn kaart geen top of the line meer is maar ik heb FarCry en de demo van Doom 3 ook gespeeld op dezelfde kaart, das dus mn referentie en wel zo eerlijk.Anoniem: 47289 schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:53:
[...]
zo goed is je systeem niet, ik heb ook een R9800Pro en ik kan alles echt niet zo mooi draaien als mijn maat met zijn 9800XT, die heeft gewoon een STUK hogere textureres die hij aankan, dat trekt mijn R9800Pro echt niet
(dat klonk wat vijandig, maar FarCry met HL2 vergelijken gaat natuurlijk ook wel erg ver
)
Op die kaart vind ik (let wel, das een mening) FarCry mooier dan HL2, period.
Ik heb nooit gezegd dat FarCry mn stokpaardje is, sterker nog, ik heb gezegd dat ik HL2 de beste FPS vind die ik ooit gespeeld heb, ik vind gameplay altijd nog belangrijker dan graphics namelijk (die verdedigings-modus van mensen die zich persoonlijk aangevallen voelen bij kritiek op hun favoriete spel ook altijd)
FarCry is overigens wel lineair qua objectives en levels, echter ben je een stuk vrijer in het werken naar je objective toe (er leiden meerderen wegen naar Rome). Dat is toch iets wat ik persoonlijk een beetje mis met HL2.
Ik ben ook geen die-hard FPS speler (meer) en ook absoluut geen fan van een bepaalde game in dat genre, dus wellicht heb ik een wat objectievere blik op het geheel dan de meesten hier (wat niet impliceert dat jij dat niet hebt).
me vriendin zag vandaag de HL2 Collector's Edition liggen bij Dixons. De gene met een metalen cover.stefijn schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:58:
Sorry als het al genoemd is, maar ik heb een aantal pagina's doorgespit:
-- Microsoft Certified Professional --
Anoniem: 104748
Ja, tis echt een verschil va ndag en nacht een 9800pro of xt....wat een onzin zeg! Dat is hetzelfde dat de x8500xt vele male beter wordt dan de x800xt. Ik was verrast om te zien hoe me 9800pro256 presteerde in hl2!Anoniem: 47289 schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:53:
[...]
)
edit:
[...]
je hebt iets niet goed meegekregen denk ik
heb ff een probleempje.
Zit nu in Level 5
Maar als je de lift in moet met dr mossman gaat ze niet achter me aan en blijft ze stil staan zodat er nix gebeurt
Zit nu in Level 5
Maar als je de lift in moet met dr mossman gaat ze niet achter me aan en blijft ze stil staan zodat er nix gebeurt
Maak je misschien gebruik van een ''niet-legale'' versie van Half-Life² ?Sf1nX schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:55:
heb ff een probleempje.
Zit nu in Level 5
Waar jij last van hebt is: ai_disabled, de NPC's doen dus niets of niet veel meer.
Ik weet niet of er een oplossing voor dit probleem is, maar ik dacht van wel, maar daarvoor moet je even in Half-Life² Deel 10 en/of 11 kijken, gewoon even zoeken op ''ai_disabled'' in het topic.
ff zoeken in deel 11, daar staat de oplossing (als je het spel legaal hebt
)
ThnxCalvin&Hobbes schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:47:
[...]
@Buttje: gebruik de hl2 tweakguide: http://www.tweakguides.com/HL2_1.html
Zoiets zal het ongetwijfeld zijn. Bij DoomIII kon je de ingepakte .pak files uitpakken en zo in de DoomIII map stoppen en dan laadt het al een stuk beter!D³ schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:21:
[...]
Heb wat onderzoek gedaan naar de laadtijden. Wat blijkt, de warez versie laadt zo'n 2x sneller dan de retail versie! Bijv. een willekeurige loadplek in Ravenholm: mijn retail install doet er 7s over, de warez versie 3s. Zelfde in Anticitizen One: ~26s tegenover ~13s. Beide versies gebruikten dezelfde savegame, config en gelijke omstandigheden.
Behoorlijk verschil dus, waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat de legale versie het overgrote deel van zijn content uit die grote .gcf files moet vissen (en misschien zit daar ook nog wat encryptie op?), terwijl de warez versie ze uitgepakt op de HD heeft staan.
Ik zat zelf te denken aan de heapsize 512000 .. die zou default op 64MB staan ingesteld en men adviseert ca. de helft van je Ram je nemen .. maar ik merk geen enkel verschil. Als ik in een gangetje, met een load halverwege, heen en weer loop en de laadtijd ff klok, dan is dat precies hetzelfde!Tweaks die het laden zouden moeten verminderen halen bij mij weinig uit overigens.

Dit is echt zo'n mega domper op de spel ervaring hé
.. zit je op die waterscooter/hovercraft-dinges en mieter je van die allerhoogste rand af naar beneden!!
.. je zet je ff flink schrap!!
.. je raakt het water!!
... "loading" ............................................................................
(15~25 seconden verder!)
*plons*
/me de Tweakguide nog maar eens verder lezen gaat
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
@ ing._Buttje
Volgens mij raak je toch echt eerst het water (ik dan).
Misschien dat jij zo snel was en al verder schoot.
Overigens vond ik dat wel een spectaculaire scene.
Volgens mij raak je toch echt eerst het water (ik dan).
Overigens vond ik dat wel een spectaculaire scene.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
toen ik daar kwam toen ben ik denk ik te ver doorgeschoten want ik lande en dus mooi verder laden. Blijkt dat ik op een of andere manier de loading scherm was gemist want ik kon daar niet verderVanitas schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:56:
dus ik weer helemaal terug met noclip. (want ik dacht. mischien moet je daar toch niet naar beneden) en ik daar wat prutsen en uiteinelijk toch weer naar beneden en toen "Loading"

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
In navolging van de kip en het ei is er nu "Wat was eerst, de plons of "loading" ?? 
Je hebt gelijk .. je landt eerst, maar voordat je dat beseft staat er "loading" in beeld
Je hebt gelijk .. je landt eerst, maar voordat je dat beseft staat er "loading" in beeld

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Anoniem: 103735
Voor de mensen die het raar vinden dat ze niet kunnen kiezen waar ze HL2 geinstalleerd willen hebben dat komt omdat hij verplicht in de steam directory installed.
Als je dus steam installeerd op bijv d:\Steam dan zal half life 2 ook op d installeren.
(blijft vreemd natuurlijk aangezien ubisoft of sierra ook altijd gewoon een eigen mapje aanmaakte ergens anders)
Als je dus steam installeerd op bijv d:\Steam dan zal half life 2 ook op d installeren.
(blijft vreemd natuurlijk aangezien ubisoft of sierra ook altijd gewoon een eigen mapje aanmaakte ergens anders)
dat werkt ook echt man, mooi !! kan ik eindelijk het water mooi zien reflecteren met mn dx8 kaartjeAnoniem: 77587 schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:10:
Ik weet niet of deze al voorbijgkomen is:
Waterreflecties in DX8.
Normaal gesproken heb je in DX8 allemaal bruine soep, dat kan anders; er zijn een paar aangepaste textures die ook in DX8 de DX9 reflecties weergeven.
http://www.steampowered.c...88efe218c&threadid=197418
Staat voor HL2 en voor CSS.
Ehm... ik heb een Ti4400 en ik zie standaard waterreflecties in beeld. Ook zie ik veel textures glinsteren in het zonlicht. Ziet het er met deze 'patch' beter uit, of heb ik reeds dx9 features enabled staan?Rudyyy schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:50:
[...]
dat werkt ook echt man, mooi !! kan ik eindelijk het water mooi zien reflecteren met mn dx8 kaartje
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Aangezien een GF-4 geen directx9 kaart is... nope
zie een draadje over GCFScape : http://www.steampowered.c...ad.php?s=&threadid=187555D³ schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:21:
[...]
Heb wat onderzoek gedaan naar de laadtijden. Wat blijkt, de warez versie laadt zo'n 2x sneller dan de retail versie! Bijv. een willekeurige loadplek in Ravenholm: mijn retail install doet er 7s over, de warez versie 3s. Zelfde in Anticitizen One: ~26s tegenover ~13s. Beide versies gebruikten dezelfde savegame, config en gelijke omstandigheden.
Behoorlijk verschil dus, waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat de legale versie het overgrote deel van zijn content uit die grote .gcf files moet vissen (en misschien zit daar ook nog wat encryptie op?), terwijl de warez versie ze uitgepakt op de HD heeft staan.
Tweaks die het laden zouden moeten verminderen halen bij mij weinig uit overigens.
Edit: ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik zie dat draadje ook net pas en zit nu op m'n werk
[ Voor 6% gewijzigd door Apie! op 14-12-2004 08:16 ]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Tip: typ in je console mat_dxlevel 81 als je een DirectX 8 kaart hebt
Dit enabled directX 8.1 op die kaarten ipv. 8.0, laat dingen er nèt een btje mooier uitzien
Dit enabled directX 8.1 op die kaarten ipv. 8.0, laat dingen er nèt een btje mooier uitzien
en het vreemde is dat toen ik ooit mijn eerste steam account aan maakte, toen had ik steam zelf op c:\program files\ steam geinstaleerdAnoniem: 103735 schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:37:
Voor de mensen die het raar vinden dat ze niet kunnen kiezen waar ze HL2 geinstalleerd willen hebben dat komt omdat hij verplicht in de steam directory installed.
toen zat er in het account aanmaak dialoog echter een optie waarbij je kon kiezen waar hij de spellen instaleerde, het kwam er op neer dat k toen een tijdje heb gedraaid met de steamapps folder op d:\steam\
ik heb helaas na een reinstall nooit meer die optie gekregen, en ook bij het aanmaken van me hl2 account zat die optie er niet meer bij
Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.
Iemand dit al geprobeerd?Apie! schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 08:13:
[...]
zie een draadje over GCFScape : http://www.steampowered.c...ad.php?s=&threadid=187555
Edit: ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik zie dat draadje ook net pas en zit nu op m'n werk

Enige kans dat door het uitpakken van de gcf's valve accounts gaan bannen?

Waarom zou Valve een account bannen alleen omdat je gcf files uitgepakt hebt staan? Zolang je een legale serial key hebt, is er volgens mij niets aan de hand.MasterJR schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:39:
[...]
Iemand dit al geprobeerd?![]()
Enige kans dat door het uitpakken van de gcf's valve accounts gaan bannen?
Nou we het hier toch over hebben. Is het niet mogelijk om alles gewoon unencrypted op je schijf te zetten zodat het allemaal wat sneller laad ofzo? 30-60 sec. wachten op volgende level is wel frustrerend.MasterJR schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:18:
Nouja, in feite decrypt je files die geencrypt horen te zijn.. Right?
Ik vermoed dat het niet (lang) goed gaat omdat Steam de files dan niet meer kan updates. Daarnaast, als ze VAC aan gaan zetten voor CSS en HL2DM moeten de files toch beveiligd zijn.
Hmmja ik denk dat het wel mee zal vallen, het enige wat volgens mij kan gebeuren is dat je de bestanden opnieuw moet uitpakken als er een update komt via Steam.DaCoTa schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:23:
Ik vermoed dat het niet (lang) goed gaat omdat Steam de files dan niet meer kan updates. Daarnaast, als ze VAC aan gaan zetten voor CSS en HL2DM moeten de files toch beveiligd zijn.
Ik heb persoonlijk erg weinig last van stuttering, alleen de 1e 5 seconden na het laden van een level (wat wel erg lang duurt), verder eigenlijk nooit (1024x768, alles op max en FSAA op 2x).
Als ik thuis kom vanavond zal ik de tweak ook even proberen om te kijken of het een prestatiewinst oplevert.
Anoniem: 27195
Bij mij blijft dat proggie GCFScape de hele tijd hangen als ik op "File-Open" click. Ook met de shortcut key, en hij ondersteund geen drag & drop. Oh, en ook geprobeerd de bestand om te openen als parameter op te geven bij het starten van het proggie, dat negeert ie.-Jordy- schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:44:
gelukkig dat ik er niet op heb gewacht
Iemand anders ook last van?
Als die files geencrypt zouden zijn, zaten mensen HL2 al te spelen voor 16 nov.MasterJR schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:18:
Nouja, in feite decrypt je files die geencrypt horen te zijn.. Right?
[mijn-theorie]
Nee, GCF is voor Valve een systeem om de HL2-filetree makkelijk te kunnen updaten, en om de files in te pakken. Misschien werkt het wel met een soort diff/rsync systeem, zodat het updaten heel snel gaat. Ipv dat je een hele .gcf moet downloaden bij een update, stuurt ie alleen de verschillen tussen de oude en de nieuwe .gcf over in gecomprimeerde vorm.
[/mijn-theorie]
Anoniem: 74967
Is er nu al een mod om van het begin af aan met de blue gravity gun te spelen? Want als je eerst naar de laatste map gaat, terug gaat naar het begin, en dan gaat spelen en saven, heb je m niet meer nadat je je game geladen hebt. Is hier geen trainer voor o.i.d.? Ik wil m namelijk overnieuw gaan spelen met die gun
Anoniem: 69412
vul in de console : sv_cheats 1 , daarna typ je "map d3_citadel_04" , dan "changelevel d1_trainstation_01" , en dan als laatste "give weapon_physcannon" .Anoniem: 74967 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:18:
Is er nu al een mod om van het begin af aan met de blue gravity gun te spelen? Want als je eerst naar de laatste map gaat, terug gaat naar het begin, en dan gaat spelen en saven, heb je m niet meer nadat je je game geladen hebt. Is hier geen trainer voor o.i.d.? Ik wil m namelijk overnieuw gaan spelen met die gun
Nu kun je met de blauwe gun , het spel opnieuw spelen.
^^ leuk voor de mensen die nog niet zover zijn
meschien handig om even eea tussen spoiler tags te zetten.

meschien handig om even eea tussen spoiler tags te zetten.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
[quote]Anoniem: 69412 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:19:
[...]
Lol, heb je wel gelezen wat hij heeft gevraagd of niet?
en zet het allebei ff tussen spoiler tags
[...]
spoiler:
vul in de console : sv_cheats 1 , daarna typ je "map d3_citadel_04" , dan "changelevel d1_trainstation_01" , en dan als laatste "give weapon_physcannon" .
Nu kun je met de blauwe gun , het spel opnieuw spelen.[/quote]
Nu kun je met de blauwe gun , het spel opnieuw spelen.[/quote]
Lol, heb je wel gelezen wat hij heeft gevraagd of niet?
en zet het allebei ff tussen spoiler tags
Iemand al ervaring met ati 4.12 op half lif2 gebied i.c.m. 9800pro? Is het de moeite waard om m te installeren?
.................. van dat soort replys word ik even sprakeloos.
tuurlijk is het de moeite waaard!!!!
een van de beste spellen ooit, en met een 9800pro ziet dat er natuurlijk goed uit!
een van de beste spellen ooit, en met een 9800pro ziet dat er natuurlijk goed uit!
Dit is offtopic. Schoolzaken kun je beter op IRC/ICQ/MSN bespreken
[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 14-12-2004 18:32 ]
_@/'
hij bedoelt waarsch. de 4.12 catalyst driverT7D_Sneezy schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:28:
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ja, zelfs de beta van 4.12 was geoptimaliseerd voor HL2 en nog paar andere spellen. Als je die nog niet geinstalleerd had 4.12 installeren dus. Voor de rest merk ik iig geen verschil tussen 4.12beta en 4,12.Anoniem: 104748 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:01:
Iemand al ervaring met ati 4.12 op half lif2 gebied i.c.m. 9800pro? Is het de moeite waard om m te installeren?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
le·zen2 (ov.ww.)Anoniem: 69412 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:19:
[...]
vul in de console : sv_cheats 1 , daarna typ je "map d3_citadel_04" , dan "changelevel d1_trainstation_01" , en dan als laatste "give weapon_physcannon" .
Nu kun je met de blauwe gun , het spel opnieuw spelen.
1 kennis nemen van de inhoud van (iets dat geschreven of gedrukt is)
2 (iets) voorlezen
3 opmaken uit de beschikbare gegevens => aflezen
4 [archa.] inzamelen => verzamelen
5 selecteren van slechte exemplaren uit de goede

Anyway, iemand die wel hier wat op weet?
Blijkbaar tast zo'n reply ook je oogjes aan.T7D_Sneezy schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:28:
Maar even terug op de vraag, ik heb 4.12 ook draaien en ben laatst begonnen met HL2, en ik moet zeggen dat de performance niet slecht is, ik kom ook geen vage glitches tegen oid.
Andere drivers heb ik nog niet geprobeerd, heb ik geen aanleiding toe, en volgens de meesten is de 4.12 driver idd geoptimaliseerd voor o.a. HL2. Zou 'm dus zeker proberen.
Check mijn mod in m'n sigAnoniem: 74967 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:18:
spoiler:Is er nu al een mod om van het begin af aan met de blue gravity gun te spelen? Want als je eerst naar de laatste map gaat, terug gaat naar het begin, en dan gaat spelen en saven, heb je m niet meer nadat je je game geladen hebt. Is hier geen trainer voor o.i.d.? Ik wil m namelijk overnieuw gaan spelen met die gun
impulse 12 is you're friend
Ik ben net bruut uit het spel gecrashed toen ik met de standaard gravity gun een kartonnen doos naar een manhack schoot. Kon de foutmelding niet lezen. Is dit een bekend probleem? Zal zo eens proberen het te reproduceren.
Agree to disagree... | Sort that one out!
Zeg, kan iemand me uitleggen waarom ik ineens hl2 niet op kan starten?
En steam ook al niet?!
Als ik mijn muis een tijdje stil houd op het icoontje van steam dan staat er: Steam-uodating-0% complet.
Wil dit zeggen dat wanneer steam aan het updaten is ik geen hl kan spelen?
En steam ook al niet?!
Als ik mijn muis een tijdje stil houd op het icoontje van steam dan staat er: Steam-uodating-0% complet.
www.diovisuals.co,
Tja dat gebeurd wel vaker met Steam, later nog eens proberen.Sanity11 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:27:
En steam ook al niet?!
FF opnieuw opstarten (steam)Sanity11 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:27:
En steam ook al niet?!
edit:
Als je nu een mod hebt gedownload, moet je hem in /Steamapps/Sourcemods/ (ofzo) gooien, ipv in [account]/Half-Life 2/Steam Client Update Released
December 14, 2004, 10:57 am · valve
A platform update is available and will be applied automatically when Steam is restarted. The changes include:
Steam
* Source MODs will now automatically appear in the games list
* Improved startup process for Steam
* Fixed crash when creating a backup that would span multiple DVDs
* Fixed a bug that would unnecessarily validate Steam caches after a cache corruption
* Fixed Condition Zero: Deleted Scenes and Codename Gordon failing to backup correctly
* Fixed a bug where the message “the game files will be deleted and re-acquired” would repeat
* Fixed offline mode failing after not connecting to Steam for more than a month
Half-Life 2
* Optimization to the Steam filesystem to reduce game launch and level transition time
Source SDK
* Simplified debug-launch process for MOD developers. MOD developers no longer need to place a config file in their directory
* Added a registry key for MOD developers to use to locate a user’s Steam installation located at HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Steam\SourceModInstallPath
Dan komt hij in Play Games te staan onder third party games
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 60403 op 14-12-2004 21:15 ]
Steam update nu bij mij
Nu hopen dat ze misschien friends weer aan hebben gezet

Ik hoop dat ik weer kan lopen. Zat net in het spel en ik laadde een autosave, kon ik niet meer lopenVinnienerd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:14:
Steam update nu bij mij
http://www.steampowered.com/?area=news
Steam
• Source MODs will now automatically appear in the games list
• Improved startup process for Steam
YES!!! Kan ik weer wat sneller spelen op m'n baggerpcHalf-Life 2
• Optimization to the Steam filesystem to reduce game launch and level transition time
Kheb 4.12 ati er opgezet, en ik heb bij counter-strike stress test roffelroffelroffeltrommel....: 4fps winst!!!
Anoniem: 129617
Pentium 4 Socket 775 3,2 GHz (Overclocked naar 4GHz)
Sapphire Radeon x600 XT 256MB (Overclocked 10%)
2048MB DDR PC-3200 RAM (400 MHz) Dual Channel (4x 512)
Asus P5GD1 Moederbord 2x 200GB Maxtor S-ATA 2x 80GB ATA RAID
Microsoft Windows XP Professional SP2 (ALLE service's die ik niet gebruik staan compleet uit, net zoals dat rottige beveiligings centrum waar je toch niks aan hebt dan resources die gejat worden.
Half Life 2 loopt met alles op max (resolutie 1024x768) en dan alle setting op het hoogste perfect zonder ook maar één stottering. Ik geef tevens de voorkeur aan OMEGA drivers inplaats van de Catalyst om eerlijk te zijn, mijn FPS wordt met de OMEGA drivers stukken beter... misschien een tip voor sommige mensen hier?
Laden duurt denk ik maar 10 seconden op zijn langs, maar dat zal ook wel door mijn 2GB Ram en 775 processor komen denk ik hehe...
Anyways... misschien mensen die weten waar mensen members recruiten voor een clan voor HL2:DM ? Ik zie eigenlijk nog geen een clan en wou er eigenlijk eentje gaan maken maar daarvoor moet ik mensen hebben en aangezien je ze op GoT niet mag werver... Weet iemand waar je kans hebt?
Best Regards,
P.S Friends list zuigt eigenlijk wel erg maar goed, ik heb een ventrilo server (dedicated) zogauw er wat mede GoT'ers mij op msn toevoegen om samen eens lekkkkkker te fraggen...
add me op msn via Project_Neverwinter@hotmail.com en laten we als GoT'ers eens lekker elkaar aan stukken schieten ^^
Microsoft Windows XP Professional SP2 (ALLE service's die ik niet gebruik staan compleet uit, net zoals dat rottige beveiligings centrum waar je toch niks aan hebt dan resources die gejat worden.
Half Life 2 loopt met alles op max (resolutie 1024x768) en dan alle setting op het hoogste perfect zonder ook maar één stottering. Ik geef tevens de voorkeur aan OMEGA drivers inplaats van de Catalyst om eerlijk te zijn, mijn FPS wordt met de OMEGA drivers stukken beter... misschien een tip voor sommige mensen hier?
Laden duurt denk ik maar 10 seconden op zijn langs, maar dat zal ook wel door mijn 2GB Ram en 775 processor komen denk ik hehe...
Anyways... misschien mensen die weten waar mensen members recruiten voor een clan voor HL2:DM ? Ik zie eigenlijk nog geen een clan en wou er eigenlijk eentje gaan maken maar daarvoor moet ik mensen hebben en aangezien je ze op GoT niet mag werver... Weet iemand waar je kans hebt?
Best Regards,
P.S Friends list zuigt eigenlijk wel erg maar goed, ik heb een ventrilo server (dedicated) zogauw er wat mede GoT'ers mij op msn toevoegen om samen eens lekkkkkker te fraggen...
add me op msn via Project_Neverwinter@hotmail.com en laten we als GoT'ers eens lekker elkaar aan stukken schieten ^^
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 129617 op 14-12-2004 21:38 ]
Anoniem: 111703
heh, na die no-cd patch die valve laatst uitgebracht heeft (wegens DVD drives die de DVD weigerden, dus dat kwam best goed uit!
) kan er alleen maar goeds uit komen 
Go Valve!!

Gaat het bij jullie trouwens ook zo langzaam??
Go Valve!!
no cd patch voor zover ik weet heeft valve geen no-cd patch uitgebracht hoor en zijn er alleen maar illegale versies uitgebracht,Anoniem: 111703 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:37:
heh, na die no-cd patch die valve laatst uitgebracht heeft (wegens DVD drives die de DVD weigerden, dus dat kwam best goed uit!) kan er alleen maar goeds uit komen
Go Valve!!![]()
Als je de meest recente update van HL2: DM hebt gehad via steam kon je zien in News:M1lamb3r schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:45:
[...]
no cd patch voor zover ik weet heeft valve geen no-cd patch uitgebracht hoor en zijn er alleen maar illegale versies uitgebracht,
Ik kan nu iig gewoon al m'n spellen zonder DVD spelenHalf-Life 2
Solved disc in drive incompatibility error by removing Securom disc check routine
Half-Life 2 is simpelweg geupdate met een patch die onder andere de CD check eruit haalt. Zelfde idee, alleen minder zichtbaar voor de eindgebruiker.M1lamb3r schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:45:
[...]
no cd patch voor zover ik weet heeft valve geen no-cd patch uitgebracht hoor en zijn er alleen maar illegale versies uitgebracht,
show off...Anoniem: 129617 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:36:
Best Regards,
ik heb met veel lagere specs op 1280x960 geen enkele stottering, het gehele spel niet...
maar toch leuk dat je je specs wilde delen...
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Yo bedankt voor de informatie....Anoniem: 129617 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:36:
[...]
[...]

Ach, nu staat m'n DVD doosje lekker stof je happen met de rest van de spellen in de kast, en zo hoort het ook 
offtopic:
Waar heb je in hemelsnaam 2GB ram voor nodig? Ik kan al flink multitasken met 1 GB, dus is dat voor een Gamebak niet een beetje overkill? :x
Waar heb je in hemelsnaam 2GB ram voor nodig? Ik kan al flink multitasken met 1 GB, dus is dat voor een Gamebak niet een beetje overkill? :x
even een vraagje, ik weet dat jullie niet snel antwoord geven over het verloop van het spel maar ik probeer het even...
Dat level op een gegeven moment dat je het citadel ingaat en die blauwe gravitygun krijgt. Ik kom daar niet verder. Ik heb even gespiekt bij die gozer die het spel binnen 3 uur heeft uitgespeeld maar die springt de hele tijd. Maar ik kan niet springen in dat level!!!!! wat moet ik doen. Je moet over een hekje heen springen maar ik kan dus niet springen. is dit een error ofzow? ow ja heb een legale versie...
Dat level op een gegeven moment dat je het citadel ingaat en die blauwe gravitygun krijgt. Ik kom daar niet verder. Ik heb even gespiekt bij die gozer die het spel binnen 3 uur heeft uitgespeeld maar die springt de hele tijd. Maar ik kan niet springen in dat level!!!!! wat moet ik doen. Je moet over een hekje heen springen maar ik kan dus niet springen. is dit een error ofzow? ow ja heb een legale versie...
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Anoniem: 47289
ok, dan niet... ik merk het verschil gewoon enorm, als jij dat niet merkt dan zal er wel iets anders aan de hand zijn... ook fineAnoniem: 104748 schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:53:
[...]
Ja, tis echt een verschil va ndag en nacht een 9800pro of xt....wat een onzin zeg! Dat is hetzelfde dat de x8500xt vele male beter wordt dan de x800xt. Ik was verrast om te zien hoe me 9800pro256 presteerde in hl2!
Als je nu je mod-folders in je Steam\SteamApps\SourceMods folder gooit, komen ze bij Third Party Games te staan
[/quote]
[quote]even een vraagje, ik weet dat jullie niet snel antwoord geven over het verloop van het spel maar ik probeer het even...
Dat level op een gegeven moment dat je het citadel ingaat en die blauwe gravitygun krijgt. Ik kom daar niet verder. Ik heb even gespiekt bij die gozer die het spel binnen 3 uur heeft uitgespeeld maar die springt de hele tijd. Maar ik kan niet springen in dat level!!!!! wat moet ik doen. Je moet over een hekje heen springen maar ik kan dus niet springen. is dit een error ofzow? ow ja heb een legale versie
Je moet de level opnieuw beginnen bij new game,heb het zelfde probleem gehad.
[quote]even een vraagje, ik weet dat jullie niet snel antwoord geven over het verloop van het spel maar ik probeer het even...
Dat level op een gegeven moment dat je het citadel ingaat en die blauwe gravitygun krijgt. Ik kom daar niet verder. Ik heb even gespiekt bij die gozer die het spel binnen 3 uur heeft uitgespeeld maar die springt de hele tijd. Maar ik kan niet springen in dat level!!!!! wat moet ik doen. Je moet over een hekje heen springen maar ik kan dus niet springen. is dit een error ofzow? ow ja heb een legale versie
Je moet de level opnieuw beginnen bij new game,heb het zelfde probleem gehad.
Ben ik nou de enige die Halflife 2 een verschrikkelijk slecht spel vindt?
!! Pas op troll mode :-)
-AI. De AI is om te janken. Niet alleen die van de enemies (die meestal gewoon op je in komen rennen, vergeten dat je er bent en niet schieten, tegen palen aan blijven staan, handgranaten misgooien... En dan heb ik het niet eens over je éigen allies: die presteren het om met zijn vieren om je heen te gaan staan zodat je geen kant meer op kan (na een poosje gaan ze wel opzij, maar toch), ze blokkeren je als de AI van een enemy besluit toch maar een granaat naar je voeten te gooien, ze duiken voor raketten, als je ze in een kamer zet met de opdracht daar te blijven komen ze alsnog achter je aan (en duiken het liefst nog voor een stel turrets - good riddance). Voor een 'revolutionaire AI' vind ik het eigenlijk om te janken.
-Verhaal. Welk verhaal? Af en toe zegt er iemand dat ik dichter bij de citadel kom en dat ze een of andere kwaaie peer bijna te grazen hebben, en dat ze me volgen als een leider. WTF? Ik was niet een of andere commando? Ik ben maar een wetenschapper hoor! Ik bedoel, apparently kom ik daar om dingen uit te zoeken (weet te schappen) maar het eerste wat ze doen is me kei-hard knokkend door een of andere stad sturen (spoiler
). Ik krijg vrijwel niet te horen waarom ik wat aan het doen ben, meer dan simpele opdrachten krijg ik niet te verwerken (ga daar en daar heen) en het komt er telkens op neer dat Alyx een snelle weg weet en jij weer een uur door moerassen en riolen mag kruipen. Nou is dat niet erg maar vertel me dan aub, des noods met een cutscene ofzo, waarom de nuek ik allemaal shit uit moet vreten en mezelf door gebouwen moet schieten. Als er al iets verteld wordt is dat terwijl er een hele hoop dudes mij tegelijk dood proberen te krijgen. Dat vond ik nou net zo goed aan HL1: een logisch klinkend, goedlopend, aannemelijk (binnen de grenzen van sci-fi) plot. Het aaneensluitend doorlopen van dezelfde gebouwen zonder reden waarom ik juist daar rond moet lopen vind ik daar niet onder vallen. Brengt mij op het volgende puntje.
-Lineariteit. Of liever gezegd constantheid; lineair is voor dit spel een te groot woord. Ik loop een kamer in, er spawnen 4 dudes, ik maak ze dood, volgende kamer open. Ik loop er in, spawnen gasten, maak ze dood. Los van het absurde niveau van scripting (Alles kan écht op maar 1 manier, en alles gaat iedere poging vrijwel hetzelfde) is het zo vanzelfsprekend dat het allemaal niet grappig meer is. Een heli uit de lucht schieten? Hee, fijn er staat al een (oneindige) doos raketten klaar. En dat iedere keer dat er wat groots kapot moet.
Verder is het me nog nooit overkomen dat ik van de hoofdlijn af kan wijken (bonuskamers daargelaten). Je hoeft je nooit af te vragen welke kant je op moet want je KAN maar 1 kant op. Nou kan het aan mij liggen maar voor mij grenst dat te veel aan non-interactie om leuk te zijn. Doom3 was minder linear - en dat zegt wat.
-Wapens. Het zal aan mij liggen, maar ik vind éigenlijk vrijwel alle wapens kut. Het pistooltje doet geen damage (iig niet snel genoeg). Voor de magnum kan je heel weinig ammo meenemen (eigenlijk voor ieder wapen behalve het machinegeweer), maar verder is die wel ok. Het machinegeweer heeft genoeg ammo, maar maar 3 van die granaten die weinig damage doen en een klein bereik hebben en is alleen close range nuttig met die gigantische onnauwkeurigheid. Pulsecannon is way te snel leeg, die bollen die er uitkomen zijn hooguit grappig. De shotgun voelt niet lekker aan en dat zuigt daar dat vrijwel altijd mijn weapon of choice is - weinig damage, klein bereik (zelfs voor een shotgun) en maar 6 kogels in de kamer.
Granaten hebben een kleine blastradius, de rocket launcher heeft maar 3 raketten en kan niet rechtuit schieten en antlions zijn kwa AI nog erger dan je slaafsoldaten - mijn god was wat dat deel met die kutbeesten in de gevangenis een ramp. De crossbow is leuk maar een funwapen - weinig nodig en te weinig ammo te vinden. De Physgun is gewoon een extratje - het is dat ze het nodig hebben gemaakt voor sommige stukken (verplicht dat ding gebruiken, zoals voor de generators).
Nou zitten er natuurlijk ook goeie dingen aan het spel zoals de graphics enzo, en alles klinkt lekker (op de oinkjes in het geluid na). De Physics zijn ook even leuk (maar mi geenszinds spraakmakend of revolutionair). En natuurlijk is het voor veel mensen vooral een basis voor mods. Maar vergeleken bij HL1? Geen schijn van kans. Ze hebben het verhaal geschrapt, de wapens allemaal generfed en volgens mij is zelfs de AI teruggetuned.
Vaak had ik ook gewoon het gevoel dat ze de engine aan het showcasen waren. Ravenholm? Waar kan dat verder op slaan? Rechtstreeks uit Blood gejat trouwens imho. Ook die (eenmalige) grappen met die turrets die je zelf kan deployen, de antlions die je volgen, karretjes waar je op kan rijden (god wat duurde dat stuk met die buggy lang), tonnen die je onder een object moet hangen zodat het gaat drijven (een schans)...
En tóch maakte het gezicht van het water wat je kan zien als je met de waterscooter bij een dam een heli moet slopen het allemaal bijna weer waard
-AI. De AI is om te janken. Niet alleen die van de enemies (die meestal gewoon op je in komen rennen, vergeten dat je er bent en niet schieten, tegen palen aan blijven staan, handgranaten misgooien... En dan heb ik het niet eens over je éigen allies: die presteren het om met zijn vieren om je heen te gaan staan zodat je geen kant meer op kan (na een poosje gaan ze wel opzij, maar toch), ze blokkeren je als de AI van een enemy besluit toch maar een granaat naar je voeten te gooien, ze duiken voor raketten, als je ze in een kamer zet met de opdracht daar te blijven komen ze alsnog achter je aan (en duiken het liefst nog voor een stel turrets - good riddance). Voor een 'revolutionaire AI' vind ik het eigenlijk om te janken.
-Verhaal. Welk verhaal? Af en toe zegt er iemand dat ik dichter bij de citadel kom en dat ze een of andere kwaaie peer bijna te grazen hebben, en dat ze me volgen als een leider. WTF? Ik was niet een of andere commando? Ik ben maar een wetenschapper hoor! Ik bedoel, apparently kom ik daar om dingen uit te zoeken (weet te schappen) maar het eerste wat ze doen is me kei-hard knokkend door een of andere stad sturen (spoiler
-Lineariteit. Of liever gezegd constantheid; lineair is voor dit spel een te groot woord. Ik loop een kamer in, er spawnen 4 dudes, ik maak ze dood, volgende kamer open. Ik loop er in, spawnen gasten, maak ze dood. Los van het absurde niveau van scripting (Alles kan écht op maar 1 manier, en alles gaat iedere poging vrijwel hetzelfde) is het zo vanzelfsprekend dat het allemaal niet grappig meer is. Een heli uit de lucht schieten? Hee, fijn er staat al een (oneindige) doos raketten klaar. En dat iedere keer dat er wat groots kapot moet.
Verder is het me nog nooit overkomen dat ik van de hoofdlijn af kan wijken (bonuskamers daargelaten). Je hoeft je nooit af te vragen welke kant je op moet want je KAN maar 1 kant op. Nou kan het aan mij liggen maar voor mij grenst dat te veel aan non-interactie om leuk te zijn. Doom3 was minder linear - en dat zegt wat.
-Wapens. Het zal aan mij liggen, maar ik vind éigenlijk vrijwel alle wapens kut. Het pistooltje doet geen damage (iig niet snel genoeg). Voor de magnum kan je heel weinig ammo meenemen (eigenlijk voor ieder wapen behalve het machinegeweer), maar verder is die wel ok. Het machinegeweer heeft genoeg ammo, maar maar 3 van die granaten die weinig damage doen en een klein bereik hebben en is alleen close range nuttig met die gigantische onnauwkeurigheid. Pulsecannon is way te snel leeg, die bollen die er uitkomen zijn hooguit grappig. De shotgun voelt niet lekker aan en dat zuigt daar dat vrijwel altijd mijn weapon of choice is - weinig damage, klein bereik (zelfs voor een shotgun) en maar 6 kogels in de kamer.
Granaten hebben een kleine blastradius, de rocket launcher heeft maar 3 raketten en kan niet rechtuit schieten en antlions zijn kwa AI nog erger dan je slaafsoldaten - mijn god was wat dat deel met die kutbeesten in de gevangenis een ramp. De crossbow is leuk maar een funwapen - weinig nodig en te weinig ammo te vinden. De Physgun is gewoon een extratje - het is dat ze het nodig hebben gemaakt voor sommige stukken (verplicht dat ding gebruiken, zoals voor de generators).
Nou zitten er natuurlijk ook goeie dingen aan het spel zoals de graphics enzo, en alles klinkt lekker (op de oinkjes in het geluid na). De Physics zijn ook even leuk (maar mi geenszinds spraakmakend of revolutionair). En natuurlijk is het voor veel mensen vooral een basis voor mods. Maar vergeleken bij HL1? Geen schijn van kans. Ze hebben het verhaal geschrapt, de wapens allemaal generfed en volgens mij is zelfs de AI teruggetuned.
Vaak had ik ook gewoon het gevoel dat ze de engine aan het showcasen waren. Ravenholm? Waar kan dat verder op slaan? Rechtstreeks uit Blood gejat trouwens imho. Ook die (eenmalige) grappen met die turrets die je zelf kan deployen, de antlions die je volgen, karretjes waar je op kan rijden (god wat duurde dat stuk met die buggy lang), tonnen die je onder een object moet hangen zodat het gaat drijven (een schans)...
En tóch maakte het gezicht van het water wat je kan zien als je met de waterscooter bij een dam een heli moet slopen het allemaal bijna weer waard
heb hem echt net 5 minuten geleden uitgespeeld. ( new game starten bij citadel werkte dus ) maar ik ben het ook een een beetje met meneer boven mij eens. alleen niet zo heel dramatisch. Het is een game, een verdomd goeie game maar ze hebben op een aantal punten wat steekjes laten vallen ja. Speel hem is op hard dan valt die AI echt wel mee hoor. Ben een fanatiek gamer maar duurde me toch een behoorlijk tijdje voordat ik dit spel had uitgespeeld op hard....
ach ja wat moet ik daar nou op zeggen, ik had ook wel wat puntjes van kritiek maar het blijft een gaaf spel. Ik vraag me af welk spel jij wel goed vindt dan? Farcry, MOH CD? nee want daar kan je het verhaal ook niet zelf bepalen, het kan mij geen bal schelen of ik het verhaal zelf mag bepalen, je moest eens weten wat een hoop extra werk dat als gevolg kan hebben voor de makers. Het mooie van hl2 is dat je juist zo weinig weet over wat er precies aan de hand is en dat maakt het ook zo aantrekkelijk, alles wat de G-man zegt zit je woord voor woord te intrepeteren.
even over de wapens ik neem aan dat ze elk wapen met opzet zo'n kort magazijn gegeven hebben, anders werd het gewoon te makkelijk, stel je voor dat je 100 kogels voor je magun hebt nou dan hoef je nooit te wapen switchen

[ Voor 7% gewijzigd door joostve op 14-12-2004 23:45 ]
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Over het verhaal, mensen gaan er van uit dat je dat weet (in HL2) want jij bent idd hun bevrijder (ze kennen je nog uit HL1) en hebben er geen idee van dat jij 20 jaar ofzo bent weggeweest.Thomix schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:09:
-Verhaal. Welk verhaal? Af en toe zegt er iemand dat ik dichter bij de citadel kom en dat ze een of andere kwaaie peer bijna te grazen hebben, en dat ze me volgen als een leider. WTF? Ik was niet een of andere commando? Ik ben maar een wetenschapper hoor! Ik bedoel, apparently kom ik daar om dingen uit te zoeken (weet te schappen) maar het eerste wat ze doen is me kei-hard knokkend door een of andere stad sturen (spoiler). Ik krijg vrijwel niet te horen waarom ik wat aan het doen ben, meer dan simpele opdrachten krijg ik niet te verwerken (ga daar en daar heen) en het komt er telkens op neer dat Alyx een snelle weg weet en jij weer een uur door moerassen en riolen mag kruipen. Nou is dat niet erg maar vertel me dan aub, des noods met een cutscene ofzo, waarom de nuek ik allemaal shit uit moet vreten en mezelf door gebouwen moet schieten. Als er al iets verteld wordt is dat terwijl er een hele hoop dudes mij tegelijk dood proberen te krijgen. Dat vond ik nou net zo goed aan HL1: een logisch klinkend, goedlopend, aannemelijk (binnen de grenzen van sci-fi) plot. Het aaneensluitend doorlopen van dezelfde gebouwen zonder reden waarom ik juist daar rond moet lopen vind ik daar niet onder vallen. Brengt mij op het volgende puntje.
ik bedoel jij vertelt toch ook niet tegen ieder willekeurige nederlander die je tegenkomt de geschiedenins van de afgelopen 20 jaar?
misschien een tip voor iedereen die het verhaal niet snapt, lees het linkje wat een paar pagina's terug staat en ga evt. boeken lezen ofzo, in boeken wordt namelijk ook het verhaal echt verteld en moet je er ook met je hoofd bijblijven (als je teminste goede boeken hebt)
ik ben absoluut geen die-hard gamer, veel spellen begin ik aan maar maak ik nooit af omdat ze niet boeiend genoeg zijn.
afgelopen paar maand heb ik maar een paar spellen uitgespeeld: HL2, NFSU2, COD + uitbreiding, owjah en battlefield 1942 ( maar dat kunje amper single player noemen).... Verder probeer ik heel veel spellen wel: far cry, painkiller, rome total war, WC3 zijn allemaal spellen die ik de laatste maanden nog gespeeld heb, maar die boeien me toch niet genoeg.
en grafisch is HL best heel erg ok, geen far cry maar het komt er in de buurt. gampelay voor mij ook een dikke 9, het verhaal is maar hoe je het bekijkt... maar het totale verhaal is groots van opzet en erg goed uitgedacht... alleen hebje dr in de game niet veel mee te maken.
ik wil iig wel weten wie die G-man nu is!
afgelopen paar maand heb ik maar een paar spellen uitgespeeld: HL2, NFSU2, COD + uitbreiding, owjah en battlefield 1942 ( maar dat kunje amper single player noemen).... Verder probeer ik heel veel spellen wel: far cry, painkiller, rome total war, WC3 zijn allemaal spellen die ik de laatste maanden nog gespeeld heb, maar die boeien me toch niet genoeg.
en grafisch is HL best heel erg ok, geen far cry maar het komt er in de buurt. gampelay voor mij ook een dikke 9, het verhaal is maar hoe je het bekijkt... maar het totale verhaal is groots van opzet en erg goed uitgedacht... alleen hebje dr in de game niet veel mee te maken.
ik wil iig wel weten wie die G-man nu is!
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik ben bang dat alleen een paar mensen bij Valve dat weten, en dat we er pas in Half-Life 5 ofzo achter komen
https://niels.nu
Ben het voor het grootste gedeelte wel met je eens.Thomix schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:09:
een lap tekst.......
Het verhaal wordt vrij summier uit de doeken gedaan maar als je goed oplet en het verhaal van HL1 nog in je achterhoofd hebt, kom je een heel eind.
Wat de AI betreft ben ik het niet met je eens, het is een beetje hit-and-miss, soms is het heel goed in een gevecht met de combine en soms is het echt dramatisch.
Niet echt revolutionair nee.
nou ik denk dat ze het bij Valve nog niet eens weten. volgens mij vinden ze het geweldig dat iedereen Theorie verzint over die G-Man.Hydra schreef op woensdag 15 december 2004 @ 09:08:
[...]
Ik ben bang dat alleen een paar mensen bij Valve dat weten, en dat we er pas in Half-Life 5 ofzo achter komen
ik heb zelf halflife 2 ook uitgespeeld en vond het toch wel een leuk spel,ZAMoRANo schreef op woensdag 15 december 2004 @ 09:23:
[...]
Ben het voor het grootste gedeelte wel met je eens.
Het verhaal wordt vrij summier uit de doeken gedaan maar als je goed oplet en het verhaal van HL1 nog in je achterhoofd hebt, kom je een heel eind.
Wat de AI betreft ben ik het niet met je eens, het is een beetje hit-and-miss, soms is het heel goed in een gevecht met de combine en soms is het echt dramatisch.
Niet echt revolutionair nee.
maar ik ben het ook echt eens op gewoon alle punten van zijn kritiek over het spel.
Het spel is gewoon zijn hype niet waard. Halflife 1 had daarnaast ook nog eens alien wapens die het alleen maar cooler maakte, en de AI was voor die tijd gewoon erg goed. (mannetjes die weg duiken bij granaten enzo)
Maar ik heb zelfs op de PS1 al gezien dat de AI granaten oppakte en ze terug gooide, ook dat mooie stukje van het eerste filmpje dat we zagen werkt niet in het spel.
(een deur blokkeren, zodat ze hem niet kunnen open maken, en dat ze dat door het raam gaan schieten) als je dat nu probeerd, doen ze de deur open en verschuiven gewoon de 20 tonnen+auto die voor de deur stonden terwijl er een open raam naast staat..
De ai voor de zombies en antlions was meer dan genoeg aangezien dat aliens zijn en nogal dom eruit zien enzo, maar de combine moeten toch tactics gebruiken enzo?
En ik hoor eigelijk alleen maar niet positieve reacties over de AI, bij Farcry hoorde ik iedereen zeggen: wow, wat die is AI cool. terwijl je hier alleen maar teleurstelling hoort..
En inderdaad, de wapens vond ik ook veeels te weinig ammo hebben..
ik snap best dat de magnum geen 40043043 ammo moet hebben, maar 12 is wel heel erg weinig. (ok 18 dan in clusief het magazijn) en de pulse rifle was erg cool, maar leeg in alike 10 seconden..
Ik werd gewoon ziek van die machinegun die je altijd maar weer moest gebruiken en je gewoon GRATIS ammo voor kreeg. (in die buggy enzo)
Het verhaal van HL2 is dan misschien wel te volgen mocht je HL1 gespeeld hebben, dan nog heb je geen flauw idee wat je nou aan het doen bent, je loopt maar een beetje rond, komt dan wat resistance tegen en je gaat weer 2 stappen vooruit..
serieus, waarom moest ik oppeens met die boot? of die buggy? Wat ik nu gespeeld heb is misschien 1/10 van het verhaal dat halflife 1 had, want ze vertelde ook gewoon niks over het verhaal, (blijkbaar stond er ergens een vortigaunt die vertelde over de portal storms, sorry hoor, flikker dat in een cutscene, ik wil niet eerst 30 keer op use drukken voordat ik een verhaal mee krijg..)
Ik vond het een leuk spel, maar het is niet HET SPEL VAN JAAR, dat is voor mij nog steeds doom3, aangezien dat echte sfeer had, coole wapens, en een AI die hoorde bij dat soort monsters..
[ Voor 4% gewijzigd door Wiebbe op 15-12-2004 10:09 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Doom3 vind ik ook niet echt spel van het jaar, alhoewel dat natuurlijk altijd subjectief is. Gameplay is erg simpel en verhaal enorm cliché, ook erg lineair en weinig variatie.
Voor mij zijn FarCry, HL2 en Doom3 allen verre van perfect en hebben de laatste 2 enorm veel moeite om de vooraf gecreerde hype waar te maken.
Laat STALKER maar komen.
Voor mij zijn FarCry, HL2 en Doom3 allen verre van perfect en hebben de laatste 2 enorm veel moeite om de vooraf gecreerde hype waar te maken.
Laat STALKER maar komen.
Woei.... heb nieuwe boxen en geluidskaart gekocht. Heb nu 7.1 surround en wat een geluid in Half Life 2 joh niet normaal meer. Spel word e alleen maar stoerder doer nog.
Cutscenes zouden de hele HalfLife filosofie vernaggelen. Ik haat cutscenes omdat het je uit de setting haalt en je het verhaal overlaat aan een verhaalverteller.Wiebbe schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:08:
[...]
...(blijkbaar stond er ergens een vortigaunt die vertelde over de portal storms, sorry hoor, flikker dat in een cutscene, ik wil niet eerst 30 keer op use drukken voordat ik een verhaal mee krijg..)
De perfecte HalfLife game (let wel, ook HL2 is niet perfect) zou zijn dat je volledige controle hebt over wanneer en hoe je aan informatie komt en hoe je tot het uiteindelijke slot van de game komt. Dus zoals het in de echte wereld ook gaat :
Je wordt wakker ergens, weet niets en gaat maar op onderzoek uit. Het verhaal moet je zelf 'maken' door alle info uit je omgeving te gebruiken om verder te komen of om meer achtergronden te weten te komen.
Niet dat je opeens opstijgt en je een observerende persoonlijkheid krijgt en dat een verteller je informatie geeft.
Cutscenes passen niet in een 100% first person shooter omdat het FIRST PERSON is en niet zo nu en dan THIRD PERSON whatever !
Maargoed dit is een persoonlijke mening. Ik hou dus niet van shooters die niet first person zijn of gebruik maken van cutscenes.
Valve doet er goed aan niet van deze filosofie af te stappen !
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Anoniem: 103735
Nu weet je hoe ik al maanden zit te gamen :-)WeAreLegion schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:42:
Woei.... heb nieuwe boxen en geluidskaart gekocht. Heb nu 7.1 surround en wat een geluid in Half Life 2 joh niet normaal meer. Spel word e alleen maar stoerder doer nog.
Ik snap niks van die mod. Heb m geinstalleered, maar hoe krijg ik dan nu die gunJerry schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:17:
[...]
Check mijn mod in m'n sig.
impulse 12 is you're friend.
Maar dit begrijp ik niet:
http://www.xs4all.nl/~zee...enshot/d1_town_040008.jpg
Resize voortaan even
wel relaxt, autoresize
Resize voortaan even
wel relaxt, autoresize
[ Voor 18% gewijzigd door Crash op 15-12-2004 18:29 ]
_@/'
Dat kan er wel eens op duiden dat er ook resistance is aan de kant van de combine iets waar we misschien meer van krijgen te zien in HL-3.
bij een cutscene hoef je helemaal niet in 3RD persoon verder te gaan, het is gewoon een onderbreking van het huidige gedeelte.Xymox schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:07:
[...]
Cutscenes zouden de hele HalfLife filosofie vernaggelen. Ik haat cutscenes omdat het je uit de setting haalt en je het verhaal overlaat aan een verhaalverteller.
De perfecte HalfLife game (let wel, ook HL2 is niet perfect) zou zijn dat je volledige controle hebt over wanneer en hoe je aan informatie komt en hoe je tot het uiteindelijke slot van de game komt. Dus zoals het in de echte wereld ook gaat :
Je wordt wakker ergens, weet niets en gaat maar op onderzoek uit. Het verhaal moet je zelf 'maken' door alle info uit je omgeving te gebruiken om verder te komen of om meer achtergronden te weten te komen.
Niet dat je opeens opstijgt en je een observerende persoonlijkheid krijgt en dat een verteller je informatie geeft.
Cutscenes passen niet in een 100% first person shooter omdat het FIRST PERSON is en niet zo nu en dan THIRD PERSON whatever !
Maargoed dit is een persoonlijke mening. Ik hou dus niet van shooters die niet first person zijn of gebruik maken van cutscenes.
Valve doet er goed aan niet van deze filosofie af te stappen !
Het is nu zo dat je het verhaal amper hoeft te volgen aangezien ze je zoveel vrijheid geven, nou is vrijheid leuk, maar het verhaal moet daar niet onder gaan lijden vind ik. Je moet mensen niet dwingen het spel tot op 100% uit te spelen.
Nou kun je wel zeggen: " is je eigen schuld, moet je maar meer op onderzoek in gaan ipv snel willen uitspelen." maar dit vind ik dus echt onzin, in halflife 1 heb ik ook gewoon normaal gespeeld ipv overal in proberen te komen, of met iedereen te praten en toen had ik ook gewoon het verhaal helemaal begrepen.
En nog had ik verhaal van HL1 gewoon goed binnen gekregen. Dit kwam omdat het verhaal gewoon zo duidelijk was. Ook de stukjes die cruciaal waren kon je niet verder. Nu heb je dit ook wel bijv in HL2 de stukjes als je in een lab bent bijvoobeeld, maar dan moet je toevallig naar een prikbord kijken met kranten knipsels willen ze je wat vertellen.
Niet iedereen vind het leuk om 40 uur bezig te zijn met een spel om alle kleine dingetjes eruit te halen. tuurlijk details is logisch, maar het globale verhaal zit er amper in bij mij.
Dit is wat ik zo'n beetje begreep na het spel te hebben uitgespeeld:
spoiler:
- Je hebt iets van 10 jaar geslapen en word wakker op een trein richting city 17.
- De combine hebben de aarde helemaal overgenomen, in iets van 7 uur ofzo. (stond op dat prikbord) En Breen leidde de onderhandelingen.
- Blijkbaar zijn de vortgigaunts niet evil, want ze zijn slaven van de combine, en helpen de resistance.
- De headcrabs die van dezelfde planeet kwamen als de vortigaunts zijn wel evil en worden gewoon gebruikt?
- Jij bent DE man, iedereen kent je, niemand heeft je volgens mij gemist, of vroeg zich af waar je was ook al zie je er nog precies hetzelfde uit als 10 jaar geleden
- De G-Man loopt aardig wat rond en verhuurd jou(?) als een soort mercenary uit aan rassen of hogere powers om dingen te fixen. De aarde redden was even een demo'tje.
- Breen wist daar volgens mij van af, want ik weet nog wel dat hij bepaalde dingen zei over dat hij je ook kon "huren" ofzo
- G-Man is een soort hogere power, en kom je halen voor je volgende opdracht?
verder kwam ik niet. dat hele portal storms verhaal kreeg ik ook alleen binnen door die HL2 en HL1 story site. Ook dat die soort slaven striders moeten zijn had ik ook niet helemaal binnen gekregen.
Ik wil gewoon dat als ik in een lab ben, ik wel rond kan lopen, maar verder geen kant op kan gaan, en niet zoals bij die vortigaunt je eerst 20x moet usen. En dan het verhaal binnen gegoten krijg door middel van het gepraat van scientists of resistence
tis toch raar dat ook al heb ik een spel uitgespeeld, ik nog steeds een website moet lezen om het hele verhaal (vooral dat portal storms gedoe) te begrijpen?
[ Voor 38% gewijzigd door Wiebbe op 15-12-2004 15:18 ]
Dat het verhaal je niet met de pollepel in gegoten wordt betekent niet dat het er niet is. Je kunt een hele boel opmaken door gewoon naar de gesprekken te luisteren (imho is het juist heel realistisch dat je tegenspelers er vanuit gaan dat je alles wat er gebeurt is al weet. Een vergelijking die ik eerder heb gezien was dat je, wanneer je door New York loopt, ook niet telkens aangesproken wordt door iedereen om te vertellen dat het WTC is ingestort omdat er een paar vliegtuigen ingevlogen zijn), HL1 in je achterhoofd te houden en door her en der verspreide dingen. In het eerste lab hangt bijvoorbeeld een prikbord vol met krante knipsels met wat meer info.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Kijk dat het verhaal er niet met een paplepel ingegoten moet worden dat begrijp ik ook nog wel. Maar ik vind dat er een grens moet zijn tussen hoeveel je zelf moet doen om het globale verhaal te snappen en voor de details...Janoz schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:37:
Dat het verhaal je niet met de pollepel in gegoten wordt betekent niet dat het er niet is. Je kunt een hele boel opmaken door gewoon naar de gesprekken te luisteren (imho is het juist heel realistisch dat je tegenspelers er vanuit gaan dat je alles wat er gebeurt is al weet. Een vergelijking die ik eerder heb gezien was dat je, wanneer je door New York loopt, ook niet telkens aangesproken wordt door iedereen om te vertellen dat het WTC is ingestort omdat er een paar vliegtuigen ingevlogen zijn), HL1 in je achterhoofd te houden en door her en der verspreide dingen. In het eerste lab hangt bijvoorbeeld een prikbord vol met krante knipsels met wat meer info.
Ze hebben in halflife 2 het globale verhaal al zo verstopt tussen allemaal kleine extra'tjes dat je teveel moeite moet gaan doen om het een beetje binnen te krijgen.
Kijk bij doom3 was het globale verhaal gewoon goed duidelijk, portal open, monsters eruit, iedereen dood, en jij ben de held. De kleine details werden duidelijk door een optioneel systeem waarbij je naar audio logs moest luisteren en emails lezen.
Dit gaf je niet alleen keycodes voor extra dingen als wapens enzo. Maar zorgde ook voor meer details in het verhaal. Terwijl je toch gewoon het spel kon spelen zonder die extra's en toch duidelijk het verhaal binnen krijgen.
Dat je verteld dat in newyork ook niet iedereen je verteld van het WTC snap ik ook wel, maar waarom moet het dan zo zijn in een spel? De makers kunnen toch wel iets meer duidelijkheid geven. Ze hebben misschien een gedetaileerd verhaal er wel in gestopt maar dit zo verstopt en op een paar bepaalde punten neer gezet dat het moeilijk te volgen is.
Bijv van dat prikbord, ik kom daar maar 1 keer langs, als ik nou iets meer aandacht had gehad voor alyx die daar rondloopt ipv de krantenknipsels, dan mis je meteen een heel stuk. Als ik daar nou vaker langs was gekomen ok, maar ik heb misschien 2/3 minuten de kans voordat het daar verder gaat.
Ik had helaas ook die vortigaunt gemist in het begin, en las later pas dat hij allemaal goede info had over het verhaal. Waarom moet ik dat dan missen?
In de readme.txt staat:Anoniem: 74967 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:25:
[...]
Ik snap niks van die mod. Heb m geinstalleered, maar hoe krijg ik dan nu die gun?
impulse 12 (= get super physcannon)
Dus impulse 12 intikken in console (wel eerst ervoor zorgen dat je sv_cheats 1 aan hebt staan).
Anoniem: 95989
daar hang je daneborn schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:20:
Maar het blijft leuk, die crossbow:
[afbeelding]
Uhm, iemand enig idee hoe je die ondertiteling aanzet? soms maken die NPC's dusdanig oveel geluid dat je de Tv's / omgeving nieteens hoort, en soms lees ik beter al dat ik luister
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Anoniem: 27195
Euhm tja, Options->tab Audio...Thiaz schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:02:
Uhm, iemand enig idee hoe je die ondertiteling aanzet? soms maken die NPC's dusdanig oveel geluid dat je de Tv's / omgeving nieteens hoort, en soms lees ik beter al dat ik luister
Anoniem: 44568
BMRS schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:49:
Maar dit begrijp ik niet:
spoiler:
Mijn interpretatie:
- Caste => Kaste
- Combine worden uitgebeeld als beschermer (de overwinnaars)
- Mensen worden uitgebeeld als hulpeloos (7 uur oorlog was genoeg)
- de Combine sust de mensen in de slaap (drinkwater/propeganda) onder het mom van 'mensen zijn kinderen in de evolutie' (zie videobeelden van Breen bij treinstation).
- Het woord Kaste suggereerd dan dat er nooit gelijkheid zal zijn (of vrijheid uit de klemmende millitaire greep [zie broek] van de Combine)
- De spray is imo van mensen die nog weten hoe de wereld in elkaar steekt. Hij is nooit erg versleten (net als de Lambda markeringen), dus is iig recent in de HL2 geschiedenis.
Anoniem: 44568 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 21:07:
[...]
spoiler:Mijn interpretatie:
- Caste => Kaste
- Combine worden uitgebeeld als beschermer (de overwinnaars)
- Mensen worden uitgebeeld als hulpeloos (7 uur oorlog was genoeg)
- de Combine sust de mensen in de slaap (drinkwater/propeganda) onder het mom van 'mensen zijn kinderen in de evolutie' (zie videobeelden van Breen bij treinstation).
- Het woord Kaste suggereerd dan dat er nooit gelijkheid zal zijn (of vrijheid uit de klemmende millitaire greep [zie broek] van de Combine)
- De spray is imo van mensen die nog weten hoe de wereld in elkaar steekt. Hij is nooit erg versleten (net als de Lambda markeringen), dus is iig recent in de HL2 geschiedenis.
Maar goed, ik vind het jammer dat sommige mensen het spel de grond in trappen....
Als het je gerne niet is of als je het niet bevalt speel het dan niet
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Wat een onzin, als je betaald hebt voor het spel en het valt je tegen, heb je het volste recht om te klagen.chromeeh schreef op woensdag 15 december 2004 @ 21:19:
[...]
goede theorie
Maar goed, ik vind het jammer dat sommige mensen het spel de grond in trappen....
Als het je gerne niet is of als je het niet bevalt speel het dan niet
Moet je dat natuurlijk wel kunnen beargumenteren.
Dit topic is gesloten.