![]() Inhoudsopgave Half-Life kwam in December 1998 uit en werd zeer positief ontvangen door gamers over de hele wereld. Het spel kreeg hoge cijfers van allerlei bladen en websites en ontving ruim vijftig 'Game of the Year'-awards door de (toentertijd) indrukwekkende graphics en meeslepende verhaallijn, waarbij je alles uit de ogen van de hoofdpersoon, Gordon Freeman, zag. Na de release zijn de mensen bij Valve meteen gaan werken aan het vervolg, maar ze maakten dit pas rond de helft van 2003 bekend. De release dat was toen geplanned voor oktober. Deze datum werd echter niet gehaald: niet alleen de beta-build die op de E3 werd gebruikt ter demonstratie werd gelekt, maar zelfs delen van de source code kwamen op straat te liggen door een hack van een van de workstations bij Valve. Omdat de innerlijke werking van Half-Life 2 en Steam gedeeltelijk bekend was werd de release date verschoven naar 2004. Zo konden de mensen van Valve deze delen opnieuw programmeren, zodat kwaadwillende personen geen kans zouden krijgen zodra de game echt uit kwam. Uiteindelijk werd het spel op 16 november 2004 om 09:00 wereldwijd gereleased. Het verhaal is niet echt duidelijk. Zoals je waarschijnlijk wel weet speel je in het eerste deel als Gordon Freeman, een onderzoeker in het Anomalous Materials labs in het geheime ondergrondse Black Mesa research facility. Op een dag doe je onderzoek naar een sample, en het onderzoek heeft de hoogste prioriteit. Maar zodra je het experiment uitvoert, gaat alles fout: je opent een interdimensionaal gat in tijd en ruimte, waar allerlei aliens doorheen komen en Black Mesa overhoop gooien. Terwijl je je een weg naar de oppervlakte vecht, kom je er achter dat de regering soldaten heeft gestuurd om alles in de doofpot te stoppen. Uiteindelijk kom je op de buitenaarde planeet Xen, waar je een gigantische alien genaamd Nihilanth vermoord. Dan bevind je je opeens met de Gman (de man in het blauwe pak die je door het hele spel op verschillende plekken ziet toekijken) in een treintje en hij heeft een voorstel voor je. Hij en zijn compagnons zijn onder de indruk van je prestaties, en bieden je de mogelijkheid aan om later voor hun te werken. In Half-Life 2 wordt er van uit gegaan dat je op zijn voorstel bent ingegaan. Aan het begin van het spel vertelt de Gman: "Wake up Mr. Freeman. Wake and smell the ashes.", en je zit in een trein die net City 17 binnen rijdt.
Half-Life 2 is in verschillende uitvoeringen te krijgen, zowel in de winkel op DVD (USA heeft CD), of via Steam. De verschillen tussen de gold, silver en bronze package zijn hier te vinden. De gewone versie in de winkel bevat hetzelfde als de bronze package, de collectors edition is gelijk aan de gold package. In de gewone winkels is de game meestal te vinden voor tussen de vijftig en zestig euro. Op het internet is het spel ook te bestellen, bijvoorbeeld bij GCshop en Dimension Plus. De prijzen voor de packages die via Steam te kopen zijn staan hieronder. Kijk op de website van CNN Money voor de actuele koersen en een currency converter. Package Tax Shipping Totaal [b]Gold[/b] Dollar 89,95 17,09 29,90 136,94 Euro 74,68 14,19 24,82 113,69 [b]Gold met ATi coupon[/b] Dollar 40,00 7,60 29,90 77,50 Euro 33,21 6,31 24,82 64,34 [b]Silver[/b] Dollar 59,95 11,39 0 71,34 Euro 49,77 9,46 0 59,23 [b]Silver met ATi coupon[/b] Dollar 10,00 1,90 0 11,90 Euro 8,30 1,58 0 9,88 [b]Bronze[/b] Dollar 49,95 9,49 0 59,44 Euro 41,47 7,88 0 49,35 [b]Bronze met ATi coupon[/b] Gratis. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • Barricade [123 MB] • Bug Bait [166 MB] • Docks [48 MB] • Traptown [184 MB] • Tunnels [97 MB] • Kleiner's Lab [82 MB] • G-Man Presentation [69 MB] • Alyx Tech Video [54 MB] • Wall Tech Video [55 MB] • Direct X 9.0 Effects Video [115 MB] • E3 2004 Demo Half-Life 2 en Counterstrike 2.0 [33 MB] • 2e Filmpje van Counterstike Source [31 MB] • Coast Movie [162 MB] • Coastline [49 MB] • Intro [45 MB] • Psyche [6 MB] • Ravenholm [201 MB] • Striders [45 MB] • Tenements [98 MB] • Trainstation [158 MB] Half-Life 2 sites: • HalfLife-2 • HL2.nl • Planet Half-Life • Halflife2.net • Half-Life Fallout Walkthroughs/guides: • Half-Life Fallout HL2 guide - Zeer uitgebreide walkthrough met screenshots, en extra info zoals easter-eggs, Gman sightings, Lambda-logo locaties en cheat codes. • GameFAQs • HL2 console command uitleg Handige programma's: • HardwareOC Half-Life 2 Benchmark |
Bij welke van de twee Deel 12 topics moet ik nou zijn? 
//edit//
Deze niet dus
//edit//
Deze niet dus
[ Voor 51% gewijzigd door VirusInside op 12-12-2004 16:04 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Wie van Starship Troopers houdt:
http://www.gamer.nl/nieuws/24588Terwijl menig gamer nog bezig is met de Half-Life 2 singleplayer, zijn er ondertussen al vele handige mensen bezig geweest met het creëren van nieuwe maps. Een daarvan is de AntLion Troopers map, gemaakt door RomeoJGuy. Samen met andere Combine soldaten bevind je je in de Sahara waar je het op mag nemen tegen hordes AntLions. Veel tijd heb je niet om je voor te bereiden en het is nog maar de vraag of je het zal overleven. Een uitdaging is deze map dus wel, maar dat kan de pret natuurlijk niet onderdrukken.
Antlion Troopers
This map puts you on the squad of a combine expeditionary force stranded out in the sahara. Little did they know of the potent antlion population that subsided there. You have little time to prepare before the antlions strike with force. Will you stand up the challenge and fend them off or will your face hit the pavement in a puddle of blood?
De High Quality Version gemaakt voor high end computers:
- Mirror 1
- Mirror 2
De Low Quality Version gemaakt voor lower end computers:
- Mirror 1
Het verschil tussen beide versies is het aantal antlion-ragdoll effecten, bij de high-end versie is dit 25, de low-end moet het doen met 5.
Voor meer informatie over het hoe en wat over deze map vind je hier.
Good luck soldier! Remember your training, and you WILL make it out alive!
Jep, vrijdag uitgespeeld, retegaaf spel. Jammer dat ik er nu doorheen ben, zal nu toch nog maar eens op Hard proberen. Het einde schreeuwt om HL3.
Ik heb vandaag dan eindelijk het spel uitgespeeld (mijn 3e ooit, hoera daarvoor) vond het toch wel leuk, was niet echt als een idioot aan het wachten op het spel, maar het maakte mijn verwachting wel waar (die was niet zo extreem hoog overigens)
spoiler:
Die update van de gravity gun was een erg leuke "plottwist" imho
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik speel op hard, en zelfs dat is nog harstikke makkelijk.
Ik zit meestal op 100/100 en full ammo
. Ik ben best zuinig, en iedereen is nog makkelijk te verslaan ook..
spoiler:
ik weet niet hoe ik nu verder kan komen. Ik zit in Ravenholm. Ik ben uit het raam gesprongen, alle explosieve tonnen laten ontploffen, waardoor bijna alle zombies en headcrabs kapot gingen, daarna naar beneden gesprongen, waar een auto staat, en een explosieve ton achter een rooster. Dat rooster+explosieve ton laten ploffen, maar ik vind nergens een uitgang. Iemand?
[ Voor 20% gewijzigd door Steephh op 12-12-2004 16:18 ]
_@/'
BMRS schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:12:
spoiler:ik weet niet hoe ik nu verder kan komen. Ik zit in Ravenholm. Ik ben uit het raam gesprongen, alle explosieve tonnen laten ontploffen, waardoor bijna alle zombies en headcrabs kapot gingen, daarna naar beneden gesprongen, waar een auto staat, en een explosieve ton achter een rooster. Dat rooster+explosieve ton laten ploffen, maar ik vind nergens een uitgang. Iemand?
spoiler:
Dan moet je ff helemaal naar achter lopen (dus niet waar die explosieve ton zat achter dat rooster maar totaal de andere kant op) Daar zie je als het goed is een trap waar je naar boven kan klimmen
Ik zag die klotetrap ook iets van 100 keer over het hoofd lol 
\O/ weeeee =[specs]=
Energy99 schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:18:
[...]
spoiler:Dan moet je ff helemaal naar achter lopen (dus niet waar die explosieve ton zat achter dat rooster maar totaal de andere kant op) Daar zie je als het goed is een trap waar je naar boven kan klimmenIk zag die klotetrap ook iets van 100 keer over het hoofd lol
spoiler:
Ow ok. Eerst ff boekverslag afmaken voor nederlands (heb het boek nog niet gelezen :P:P) en daarna hl2en. :D:D:D
Trouwens:
spoiler:
Dr. Wallace Breen was "the Administrator" van Black Mesa en nu de burgemeester van City 17. Toen de Combine de aarde binnenvielen heeft hij een deal gesloten met ze: de mensheid zal voor de Combine werken, terwijl hij met hun technologie mag werken. Op de verschillende schermen in de stad verspreidt hij propaganda voor de Combine ("our Benefactors") en het verbeteren van de mensheid met hun kennis.
Nou:
spoiler:
Dan is het toch duidelijk? Naja, ik ben dan nog wel niet bij het einde van HL2, maar het verhaal is oppeens een heel stuk duidelijker. En zijn er dan ook menselijke combines?
[ Voor 39% gewijzigd door Steephh op 12-12-2004 16:24 ]
_@/'
Is de Start Post ge-update? Mooi gedaan zo, vooral het gedeelte over de wapens.
Ik ga nu ook even de Star Ship Trooper map maar eens downloaden, ben benieuwd.
Ik ga nu ook even de Star Ship Trooper map maar eens downloaden, ben benieuwd.
[quote]BMRS schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:23:
[...]
Trouwens:
Hier heb je een mooi HL2 history overzicht (ook soort van door Valve goedgekeurd) als je de hele zooi wil snappen (er zitten wel gigantische spoilers in dus pas op):
http://fragfiles.org/~hlstory//
Kan iemand deze link in de startpost verwerken a.u.b. Ik denk dat het wel goede aanvullende info is, als je HL2 een beetje wil snappen. Bvd!
[...]
spoiler:
Ow ok. Eerst ff boekverslag afmaken voor nederlands (heb het boek nog niet gelezen :P:P) en daarna hl2en. :D:D:D
spoiler:
lol join the club. Ik moet voor morgen ook nog heel wat doen aan een vak. Op een universiteit zitten is soms zo belemmerend als je lekker wil gaan gamen 
Trouwens:
spoiler:
Dr. Wallace Breen was "the Administrator" van Black Mesa en nu de burgemeester van City 17. Toen de Combine de aarde binnenvielen heeft hij een deal gesloten met ze: de mensheid zal voor de Combine werken, terwijl hij met hun technologie mag werken. Op de verschillende schermen in de stad verspreidt hij propaganda voor de Combine ("our Benefactors") en het verbeteren van de mensheid met hun kennis.
Hier heb je een mooi HL2 history overzicht (ook soort van door Valve goedgekeurd) als je de hele zooi wil snappen (er zitten wel gigantische spoilers in dus pas op):
http://fragfiles.org/~hlstory//
Kan iemand deze link in de startpost verwerken a.u.b. Ik denk dat het wel goede aanvullende info is, als je HL2 een beetje wil snappen. Bvd!
[ Voor 14% gewijzigd door Energy99 op 12-12-2004 16:51 ]
\O/ weeeee =[specs]=
Naja, eerst maar HL2 uitspelen. En geeft dit overzicht ook details over HL3?
spoiler:
Yes, boekverslag klaar. Ach, ik zit maar in 4 HAVO dus zo moeilijk is het niet. Trouwens de schrijver van het boek lijkt wel een beetje op een kruising tussen Eli en Gordon Freeman
. Die vent heet Jacques Hamelink.
[ Voor 12% gewijzigd door Steephh op 12-12-2004 16:50 ]
_@/'
Wie zei dat Gordon Freeman niet bestaat?
http://web.mit.edu/bin/cgicso?query=gordon+freeman
[ Voor 43% gewijzigd door Vinnienerd op 12-12-2004 16:51 ]
k weet niet of het al langs is geweest maar waarom kan je de handgranaten maar op één snelheid gooien?
wat ook vervelend is is dat er zo'n rode gloed aan zit, zo verraad je de positie van de granaat, is toch niet leuk in multiplayer
wat ook vervelend is is dat er zo'n rode gloed aan zit, zo verraad je de positie van de granaat, is toch niet leuk in multiplayer
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Cool.Vinnienerd schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:51:
Wie zei dat Gordon Freeman niet bestaat?
We kunnen hem zo opbellen. :P:P
Iemand die het gaat doen?
_@/'
Anoniem: 76438
Leuke map, maar erg moeilijk. Beetje weinig ammo, alleen maar genoeg voor die SMG, en ik had gráág wat meet schotgun shells gehad. De enige manier waarop mij het lukt is de volgende manier (en dan is het zo simpel dat het niet eens meer de moeite waard is imo):Hacku schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:47:
[...]
http://www.gamer.nl/nieuws/24588
spoiler:
Direct als je begint wapens en ammo pakken, zo snel mogelijk 2 van die guns op een statiefje over de muur gooien, ga de 3e halen en zet die op ongeveer 50m van de muur af en zet de andere 2 er ook naast. Als je de laatste ophaald begint de aanval net (als je snel bent).
Als ze alle 3 goed staan is het een kwestie van zorgen dat ze allemaal blijven staan.
Eigenlijk best lame, want met zo'n gun in je poten is het net als of je een aimbot gebruikt....
Als ze alle 3 goed staan is het een kwestie van zorgen dat ze allemaal blijven staan.
Eigenlijk best lame, want met zo'n gun in je poten is het net als of je een aimbot gebruikt....
Het is een Single Player mapfixxx schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:06:
hoe heet die starship troopers map eigenlijk, zie hem nergens in de serverlijsten staan
Sorry dat ik deze vraag stel maar ik kom er echt niet uit. Hoe kan ik al die singleplayer en multiplayer maps downloaden via Steam?? Als ik Steam opstart zie ik zo'n scherm met: Play Games, Browse Games, Friends, Servers, Settings, News. Ik heb ook op de steam site gecheckt maar niks gevonden...

\O/ weeeee =[specs]=
Eerst download je de maps, dan unzip je ze naar
Program Files\Valve\Steam\SteamApps\jouw@mail\half-life 2\hl2\maps voor singleplayer
Program Files\Valve\Steam\SteamApps\jouw@mail\half-life 2 deathmatch\hl2mp\maps voor multiplayer
dan start je HL2/HL2DM gewoon op via Steam
en typ je in je console (~) map [demapdiejewiltspelen]
Wel eerst de console enablen bij Keyboard->Advanced...
Program Files\Valve\Steam\SteamApps\jouw@mail\half-life 2\hl2\maps voor singleplayer
Program Files\Valve\Steam\SteamApps\jouw@mail\half-life 2 deathmatch\hl2mp\maps voor multiplayer
Anoniem: 76438
Soms kun je de game downloaden van de server (moet download custom maps enabled staan) verder kun je eens op www.planethalflife.com of vergelijkbare sites kijken.
Anoniem: 82495
Net ook maar even het spel verder uitgespeeld
echt goed spel 
spoiler:
In de TS staat dat die bullsquids nog niet gezien zijn? die lopen toch over die loopbrug als je met dat liftje door de citadel gaat? (verder kom je er niet tegen te spelen helaas
). Einde van het spel vond ik teveel op einde van HL lijke helaas, opzich best irritant zo'n open einde, maar aan de andere kant wakkert het je zin om het volgende deel te spelen alleen maar aan 
Uhm...dat weet ik allemaal wel lol. De vraag is eigenlijk hoe kan ik die sp en mp maps via STEAM downloaden? Dat installeren lukt wel. Gebeurt dat downloaden van die custom maps via Steam automatisch dan? (ja ik heb die auto update functie aanstaan) In dat geval zou dat erg loos zijn, ik wil namelijk kiezen welke maps ik wil downloaden, het is toch niet zo dat Steam gewoon alle custom maps die uitkomen zomaar in de achtergrond voor je downloadt??Vinnienerd schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:26:
Eerst download je de maps, dan unzip je ze naar
\O/ weeeee =[specs]=
Het is alleen als je naar een server connect die op dat moment een map draait die je niet hebt!Energy99 schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:33:
[...]
Uhm...dat weet ik allemaal wel lol. De vraag is eigenlijk hoe kan ik die sp en mp maps via STEAM downloaden? Dat installeren lukt wel. Gebeurt dat downloaden van die custom maps via Steam automatisch dan? (ja ik heb die auto update functie aanstaan) In dat geval zou dat erg loos zijn, ik wil namelijk kiezen welke maps ik wil downloaden, het is toch niet zo dat Steam gewoon alle custom maps die uitkomen zomaar in de achtergrond voor je downloadt??
Verveelde me eigen dus heb even iets leuks gedaan
:
Heb namelijk een soort van ''massive bom'' gemaakt

Vanaf de binnenkant gezien.

Vanaf de zijkant gezien.
Vanaf de buitenkant gezien.

Tijdens de explosie.

Na de explosie, zoals je ziet is er weinig van over gebleven
.
Dit alles heb ik natuurlijk opgenomen [.AVI - Codec Xvid MPEG 4 - 5,19 MB]
Tijdens de explosie krijg je een hapering, dit is de ''massive'' Frame drop vanwege de explosie, mijn excuses hiervoor.
Heb namelijk een soort van ''massive bom'' gemaakt

Vanaf de zijkant gezien.

Tijdens de explosie.

Na de explosie, zoals je ziet is er weinig van over gebleven
Tijdens de explosie krijg je een hapering, dit is de ''massive'' Frame drop vanwege de explosie, mijn excuses hiervoor.
[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 12-12-2004 18:20 ]
Valt mij op dat we Een overschot aan vuilnismannen hebben
http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|
HL3 moet nu maar senl uitkomen
Toch iedere keer weer 'jammer' als je een spel uitspeeld. Zeker als het een cliffhanger heeft als deze 
Nog effe een vraagje, om het eind van het oude draadje zag ik deze shot:

en de man daarboven zou de befaamde g-man zijn (hoe weten jullie eigenlijk dattie zo heet?). Ik heb hem daar echter niet gezien (enkel aan het begin en het eind). Toen ik bij die schuur kwam was het er helemaal verlaten. Had 'ie nog wat belangrijks moeten zeggen?

en de man daarboven zou de befaamde g-man zijn (hoe weten jullie eigenlijk dattie zo heet?). Ik heb hem daar echter niet gezien (enkel aan het begin en het eind). Toen ik bij die schuur kwam was het er helemaal verlaten. Had 'ie nog wat belangrijks moeten zeggen?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
spoiler:
Kan het in ravendom nu weer niet vinden. nu loop ik nadat ik een huis binnen ben gegaan weer rondjes. dan kom ik weer uit een deur waar ik weer uitkom waar ik eerst was
_@/'
Heej, dat is mijn screenshotBreepee schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:41:
HL3 moet nu maar senl uitkomenToch iedere keer weer 'jammer' als je een spel uitspeeld. Zeker als het een cliffhanger heeft als deze
[afbeelding]
Dat is de GMAN omdat ie zo heet. Ik weet ook niet waar iedereen dat van weet, misschien hadden wat scientists het erover in Half-Life 1 of zo. Hij hoort er wel te zijn, alleen je moet heel snel kijken, want zodra de schuur voor het eerst wanneer je uit de buis komt ziet, dan staat hij er, en daarna loopt hij weg, en vind je hem niet meer terug.
_@/'
Kijk daar hebben we wat aan.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Als je het had opgenomen als demo, had je m kunnen laten renderen met startmovie, en hadden je een ÜbervloeiendYonix schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:19:
Verveelde me eigen dus heb even iets leuks gedaan:
Heb namelijk een soort van ''massive bom'' gemaakt![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanaf de zijkant gezien.
[afbeelding]
[afbeelding]
Tijdens de explosie.![]()
[afbeelding]
Na de explosie, zoals je ziet is er weinig van over gebleven.
ja ik heb de map gedownload en volgens de readme geinstalleerd , mar nu doet ie het niet , me poppetjes staan stil en de antlions ook , alles is met 1 schot dood , en vaak gooit ie het spel er ineens uit
wie weet wat dit probleem is en hoe ik het eventueel kan voorkomen ?..
De Som van de Momenten ten opzichte van punt " A " = NUL
je hebt wel de legale versie neem ik aan?MWAD schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:16:
[...]
ja ik heb de map gedownload en volgens de readme geinstalleerd , mar nu doet ie het niet , me poppetjes staan stil en de antlions ook , alles is met 1 schot dood , en vaak gooit ie het spel er ineens uit
wie weet wat dit probleem is en hoe ik het eventueel kan voorkomen ?..
Damn, dit een beetje een te gruwelijke slachting. Na 3x potjes te hebben gedaan had ik 't eigenlijk wel gezien.Hacku schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:47:
[...]
http://www.gamer.nl/nieuws/24588
Desalniettemin leuk gedaan.
Godfather Bodybuilding topic reeks
`
LOL!, deze mod is echt grappig!!!
Kun je deze mod alleen gebruiken i.c.m. de map ''buildingblocks_final'' of kun je ook gewoon een ander level laden?
wat denk jij dan
tuurlijk heb ik het origineel`
ik heb deze error in me console (-console toegevoegd)
code:
1
2
3
4
| Error: Material "engine/occlusionproxy" uses unknown shader "Occlusion" MWAD connected Bad sequence (-1 out of 90 max) in GetSequenceLinearMotion() for model 'Police.mdl'! |
[ Voor 42% gewijzigd door MWAD op 12-12-2004 20:01 ]
De Som van de Momenten ten opzichte van punt " A " = NUL

spoiler:
Kan het in ravendom nu weer niet vinden. nu loop ik nadat ik een huis binnen ben gegaan weer rondjes. dan kom ik weer uit een deur waar ik weer uitkom waar ik eerst was
_@/'
Oei mensen wat een lekkere game is het toch. Naarmate je verder komt wordt ie ook echt steeds beter. Ik zit nu alleen in een zwaar moeilijk stuk. Kom maar niet verder. Heb het al een stuk of 10 keer over gedaan, maar ze blijven maar komen en ik ga steeds dood:
spoiler:
Dat stuk dat je 3 turrets moet plaatsen. Daarna komen er ineens hordes soldaten + vliegende cirkelzagen op je af. Echt zwaar moeilijk
[ Voor 3% gewijzigd door jagermeister op 12-12-2004 20:07 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
foto erbij graag zo snap ik er niets van?
Ik denk niet dat ie dan veel zegtBMRS schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:54:
[...]
Cool.
We kunnen hem zo opbellen. :P:P
Iemand die het gaat doen?
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Kan nu geen screenshot maken, m'n zusje zit achter hl2 computer. Te msnen.... Ik zal het beter proberen uit te leggen:Lt. Marx schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:07:
foto erbij graag zo snap ik er niets van?
spoiler:
Ik loop op een gegeven moment over planken, en er komen superzombies aan die mij aanvallen. Grigori staat op het dak mij mee te helpen die zombies af te knallen. Hierna spring ik op een ijzeren balkon wat schuin gaat hangen en ik ga een gebouw binnen.Hierin komen enorm veel zombies naar mij toe, welke ik met een cirkelzaagblad neerrag. Ik kan naar een zolder toe waar allemaal headcrabs zitten. Maar ik ga dan naar beneden toe en ik kom weer bij een punt uit waar ik eerst ook al was. Hierdoor kan ik namelijk rechts een gang door, daarna meteen rechts weer dat schuine balkon op
_@/'
Waarom niet, het is toch ook een bestaand persoon?
Edit:
Ow ik snap het al, gordon staat er bekend om vrij weinig te zeggen... Dat heeft valve trouwens mooi doorgevoerd. Maar dat is soms best wel dom zeg...
[ Voor 29% gewijzigd door Steephh op 12-12-2004 20:14 ]
_@/'
Anoniem: 37450
haha daar ben ik ook, maar dat is idd wel redelijk moeilijkjagermeister1 schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:06:
Oei mensen wat een lekkere game is het toch. Naarmate je verder komt wordt ie ook echt steeds beter. Ik zit nu alleen in een zwaar moeilijk stuk. Kom maar niet verder. Heb het al een stuk of 10 keer over gedaan, maar ze blijven maar komen en ik ga steeds dood:
spoiler:Dat stuk dat je 3 turrets moet plaatsen. Daarna komen er ineens hordes soldaten + vliegende cirkelzagen op je af. Echt zwaar moeilijk
heb een vraag over volgende screenshot (weet niet of er over dit al gesproken werd)

spoiler:
Volgens mijn zien we op de bovenste rij uiterst rechts Gordon, maar onder Gordon is dit de GMAN, dit wilt zeggen dan dat de GMAN ook een onderzoeker was in Black Mesa?!? Eveneens zien we Eli Vance & Isaac Kleiner. Maar weet er iemand wie de andere personen zijn en wie de persoon is die eruit is geknipt geworden?
Je kunt deze mod met ALLE maps gebruikenYonix schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:54:
[...]
`
LOL!, deze mod is echt grappig!!!![]()
Kun je deze mod alleen gebruiken i.c.m. de map ''buildingblocks_final'' of kun je ook gewoon een ander level laden?
Ook SP!
physgun_switch Om te wisselen tussen ballconstraint, rope en fixed
Voor de rest, check
http://www.hl2world.com/wiki/index.php/JBMod
Ok, hier dan nog even een screenshotje:
Hier in dit gedeelte was het ergens:
en dan nog maar een keer de tekst:
Hier in dit gedeelte was het ergens:

en dan nog maar een keer de tekst:
spoiler:Ik loop op een gegeven moment over planken, en er komen superzombies aan die mij aanvallen. Grigori staat op het dak mij mee te helpen die zombies af te knallen. Hierna spring ik op een ijzeren balkon wat schuin gaat hangen en ik ga een gebouw binnen.Hierin komen enorm veel zombies naar mij toe, welke ik met een cirkelzaagblad neerrag. Ik kan naar een zolder toe waar allemaal headcrabs zitten. Maar ik ga dan naar beneden toe en ik kom weer bij een punt uit waar ik eerst ook al was. Hierdoor kan ik namelijk rechts een gang door, daarna meteen rechts weer dat schuine balkon op
[ Voor 67% gewijzigd door Steephh op 12-12-2004 20:57 ]
_@/'
is dat op die zolder?PilatuS schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:10:
je moet boven waar die ene headcrap zit door een deur heen, dan kom je op het dak en kan je verder
want ik kan al wel vrolijk rondjes lopen door dat hele stuk screenshot is dat je weet waar het ongeveer is, de rest kan je denk ik wel uit het verhaal afleiden...
[ Voor 18% gewijzigd door Steephh op 12-12-2004 21:21 ]
_@/'
jongens, de spoiler tag 
maar ik heb hem zojuist uitgespeeld, viel oooook weer alles mee
maar ik heb hem zojuist uitgespeeld, viel oooook weer alles mee
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
BMRS schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:17:
[...]
is dat op die zolder?
want ik kan al wel vrolijk rondjes lopen...
spoiler:
Wat ik me nog kan herrineren is dat er een soort kampvuur was waar zombie´s op geroostert werden, dat is volgens mij ook de eerste keer dat je Gregory tegenkomt.
Daar achter dat kampvuur moet dus een deur zitten, maar je moet er eerst voor zorgen dat je de gas kraan dicht draait zodat je er doorheen komt. Die gas kraan, moet ook ergens links of rechts van dat kampvuur bevestigd zijn
Daar achter dat kampvuur moet dus een deur zitten, maar je moet er eerst voor zorgen dat je de gas kraan dicht draait zodat je er doorheen komt. Die gas kraan, moet ook ergens links of rechts van dat kampvuur bevestigd zijn
Edit: Laat maar, dacht dat je ergens anders in Ravenholm was.
[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 12-12-2004 21:22 . Reden: *Yonix heeft zich al aangemeld voor een cursus-relaxed lezen :) ]
lol, daar is ik allang voorbij ik ben veel verder... ik heb al een shotgun en zow en ik ben bij een stuk waar je op een dak loopt en grigory ook, dus niet uit een raam, en hij staat dan te schietenYonix schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:20:
[...]
spoiler:Wat ik me nog kan herrineren is dat er een soort kampvuur was waar zombie´s op geroostert werden, dat is volgens mij ook de eerste keer dat je Gregory tegenkomt.
_@/'
enne welke headcrap? er zijn er zoveel...PilatuS schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:10:
je moet boven waar die ene headcrap zit door een deur heen, dan kom je op het dak en kan je verder
_@/'
BMRS schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:23:
[...]
lol, daar is ik allang voorbij ik ben veel verder... ik heb al een shotgun en zow en ik ben bij een stuk waar je op een dak loopt en grigory ook, dus niet uit een raam, en hij staat dan te schieten
spoiler:
Ah, wacht ik denk dat ik het nu weet, aangezien je het over een zolder had en Gregory die mee vecht
. Oke, je gaat dus naar de zolder en gaat door de deur, als het goed is en je loopt naar rechts en kijkt dan naar beneden moeten daar allemaal zombies lopen, maar daar moet jij niet naar toe. Zodra je door de deur heen gaat moet jij naar links er komt dan zo'n fast zombie aanlopen die knal je kapot, maar je moet gewoon van dak, naar dak. Hopelijk heb ik het dit keer wel goed 
Er zitten 3/4 headcraps. En de deur in de zolder zit dicht. Wacht ff, ik nog wel een paar duidelijke screenshots maken. Zit nu achter HL2 pc.
_@/'
Anoniem: 77658
Je hoeft niet ver in het spel te zijn om te begrijpen dat dit Dr. Wallace Breen was "the Administrator"scatman schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:31:
heb een vraag over volgende screenshot (weet niet of er over dit al gesproken werd)
[afbeelding]
spoiler:Volgens mijn zien we op de bovenste rij uiterst rechts Gordon, maar onder Gordon is dit de GMAN, dit wilt zeggen dan dat de GMAN ook een onderzoeker was in Black Mesa?!? Eveneens zien we Eli Vance & Isaac Kleiner. Maar weet er iemand wie de andere personen zijn en wie de persoon is die eruit is geknipt geworden?
Damn, nu gaat die deur wel open...BMRS schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:33:
Er zitten 3/4 headcraps. En de deur in de zolder zit dicht. Wacht ff, ik nog wel een paar duidelijke screenshots maken. Zit nu achter HL2 pc.
enne
Wat is eigenlijk de taak van 'the Adminstrator'? Opdrachten geven aan soldiers (hl1)?Anoniem: 77658 schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:36:
[...]
Je hoeft niet ver in het spel te zijn om te begrijpen dat dit Dr. Wallace Breen was "the Administrator"
_@/'
Anoniem: 89518
HeadCRAPS? lolBMRS schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:33:
Ze zijn wel crap als ze je af en toe helemaal de crap laten schrikken.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Zo... weer even gespeeld
kzit nu in een soort loods met allemaal headcraps... best wel crap zeg... maar die grigory vin ik nie aardig... hielp hij mij nou of reageert hij nu zo gestoord... enne... kom ik hem nog een keer tegen?
kzit nu in een soort loods met allemaal headcraps... best wel crap zeg... maar die grigory vin ik nie aardig... hielp hij mij nou of reageert hij nu zo gestoord... enne... kom ik hem nog een keer tegen?
_@/'
Is er eigenlijk al een goede walkthrough?
Ik ben niet in staat om HL2 zelf te spelen (te brakke computer, onder de minimum req.), maar ik zou wel willen weten wat er allemaal te zien is, en wat het verhaal nou in detail is (dus transcripties van alle gesprekken)
Ik heb enorm genoten van HL1, OF, BS en nog een paar add-ons, en zou nu willen weten wat HL2 nou precies te bieden heeft
Vanmiddag niet goed gelezen dus, ben na de 4e link opgehouden, omdat ik zat te balen dat PlanetHalflife niet up-to-date meer is
Ik ben niet in staat om HL2 zelf te spelen (te brakke computer, onder de minimum req.), maar ik zou wel willen weten wat er allemaal te zien is, en wat het verhaal nou in detail is (dus transcripties van alle gesprekken)
Ik heb enorm genoten van HL1, OF, BS en nog een paar add-ons, en zou nu willen weten wat HL2 nou precies te bieden heeft
Vanmiddag niet goed gelezen dus, ben na de 4e link opgehouden, omdat ik zat te balen dat PlanetHalflife niet up-to-date meer is

[ Voor 16% gewijzigd door Resistor op 12-12-2004 22:25 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Anoniem: 8385
Donderdag ook m'n exemplaar ontvangen (€38 voor betaald
) en naar aanleiding van de kritieken dat het veel te vlug uitgespeeld was maar op hard gezet.
Ik moet toegeven dat het best moeilijk is. Al veel dood geweest.
't Is een vernieuwend spel. En de physics maken het echt af.
PS: Wat zijn die manhacks irritant
Ik moet toegeven dat het best moeilijk is. Al veel dood geweest.
't Is een vernieuwend spel. En de physics maken het echt af.
PS: Wat zijn die manhacks irritant
BMRS schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:20:
Zo... weer even gespeeld
spoiler:
Zonder father gregory kom je niet uit Ravenholm 
Nee man manhacks roeleren. Ze klinken ook zo stoer.
Gewoon je crowbar gebruiken, dat werkt super.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
ben nu alleen nog maar aan het CS-en en dus eigenlijk aan het wachten op HL3
Nou dan kun je nog even wachtenThe_Scarabial schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:12:
ben nu alleen nog maar aan het CS-en en dus eigenlijk aan het wachten op HL3
Ikzelf speel zo nu en dan CS:S, eigenlijk meer HL²-DM en ik speel ook wat modificaties.
Ik wacht nu gewoon op de aankomende ''veelbelovende'' modificaties
oja, de mods hebben we ook nog helemaal nog nie aan gedachtYonix schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:15:
[...]
Nou dan kun je nog even wachten
Ikzelf speel zo nu en dan CS:S, eigenlijk meer HL²-DM en ik speel ook wat modificaties.
Ik wacht nu gewoon op de aankomende ''veelbelovende'' modificaties

Svencoop lijkt me wel tof, dat heb ik in HL1 toen gigantisch vaak gedaan met lanparty's
Anoniem: 54100
Zo, het zit erop
Ook HL2 uitgespeeld.. een van de weinige spellen die me tot het eind kunnen boeien..
Graphics, en de game-engine zijn echt geweldig! Miste alleen dat geweer wat je kan gebruiken om dingen aan elkaar te plakken (zat wel in die gestolen "source" toch?)
Graphics, en de game-engine zijn echt geweldig! Miste alleen dat geweer wat je kan gebruiken om dingen aan elkaar te plakken (zat wel in die gestolen "source" toch?)
Ik vrees dat ik dat ook hebAnoniem: 54100 schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:29:
Zo, het zit eropOok HL2 uitgespeeld.. een van de weinige spellen die me tot het eind kunnen boeien..
Wordt de eerst game in tig jaar die uit ga spelen.
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Hmmmz .. ik heb deel 6 t/m 12 doorzocht op "laadtijd(en)" maar naast dat er nogal wat over geklaagd werd, niet de reply kunnen vinden met de gouden tip ..
Iemand die hem alsnog een keertje zou willen geven!? 'k Zit soms wel 20~30 seconden te wachten
.. kan bijna koffie gaan zetten .. en dat met een P4, 1Gig RDRAM, ATI 9800 en RAID 0 @90MB/s !! 
btw .. het frisbeeën met die cirkelzaagbladen en het smijten met vanalles en nogwat is toch wel een geniale vondst!!
.. met name dat frisbeeën von'k hum0r!

De water effecten zijn eveneens gruwelijk mooi .. evenals die spiegeling van zonlicht op reflecterende oppervlakten. Té gek !

btw .. het frisbeeën met die cirkelzaagbladen en het smijten met vanalles en nogwat is toch wel een geniale vondst!!
De water effecten zijn eveneens gruwelijk mooi .. evenals die spiegeling van zonlicht op reflecterende oppervlakten. Té gek !
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Laadtijden is voor zover ik weet niks aan te doen, misschien detail heel laag zetten, maar dat wil je ook niet denk ik
Hij unload het oude level en laadt het nieuwe.. onderandere een hele berg textures uitpakken ofzo denk ik... who knows
Erg fijn is het iig niet..
Anoniem: 89184
Start Steam > Play Games > daarna rechtermuisklik op Half-life 2 > "properties" > "launch options" en hier vul je +map_background none ining._Buttje schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:38:
Hmmmz .. ik heb deel 6 t/m 12 doorzocht op "laadtijd(en)" maar naast dat er nogal wat over geklaagd werd, niet de reply kunnen vinden met de gouden tip ..Iemand die hem alsnog een keertje zou willen geven!? 'k Zit soms wel 20~30 seconden te wachten
.. kan bijna koffie gaan zetten .. en dat met een P4, 1Gig RDRAM, ATI 9800 en RAID 0 @90MB/s !!
Inderdaad, beats the hell out of piling up boxes!. Ben nu bij Ravenholm beland maar die professor zei toch duidelijk "don't go through R....". Echt creepy sfeertje hangt er!btw .. het frisbeeën met die cirkelzaagbladen en het smijten met vanalles en nogwat is toch wel een geniale vondst!!.. met name dat frisbeeën von'k hum0r!
![]()
Trouwens heb reflect all staan maar ik zie mezelf niet in het water!
@Buttje: gebruik de hl2 tweakguide: http://www.tweakguides.com/HL2_1.html
[ Voor 13% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 12-12-2004 23:49 ]
Klopt, er bestaat geen Gordon model. Of hij bestaat wel, maar hij wordt niet gebruikt in HL2 singleplayer. In thirdperson mode zie je alleen een pistool in de lucht hangen (maar goed, die reflecteert ook niet).Calvin&Hobbes schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:47:
[...]
Inderdaad, beats the hell out of piling up boxes!. Ben nu bij Ravenholm beland maar die professor zei toch duidelijk "don't go through R....". Echt creepy sfeertje hangt er!
Trouwens heb reflect all staan maar ik zie mezelf niet in het water!
@Buttje: gebruik de hl2 tweakguide: http://www.tweakguides.com/HL2_1.html
Neej joh, grav gunVanitas schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:53:
[...]
Nee man manhacks roeleren. Ze klinken ook zo stoer.
Gewoon je crowbar gebruiken, dat werkt super.
Zie ze knallen als je ze de muur laat zoenen...
Hmmm, ik heb nu iets ellendigs.
Vlak nadat ik die rocketlauncher heb gekregen van de kolonel en even later de helicopter begint te schieten crashed HL2 naar de desktop. Maakt niet uit waar ik sta (nog in het gebouw of erbuiten), welke settings gebruikt worden (audio op low, video alles op low en lage resoluties). Verder draait HL2 super stabiel en snel zonder stotteren en haperen.
Ik kom dus niet voorbij dit ene stukje...
Zou iemand even kunnen vertellen (spoiler tags) wat er precies gebeurt op het moment dat die helicopter gaat schieten ? Ontploft het gebouw ofzo (en meteen mijn HL2) ?
Vlak nadat ik die rocketlauncher heb gekregen van de kolonel en even later de helicopter begint te schieten crashed HL2 naar de desktop. Maakt niet uit waar ik sta (nog in het gebouw of erbuiten), welke settings gebruikt worden (audio op low, video alles op low en lage resoluties). Verder draait HL2 super stabiel en snel zonder stotteren en haperen.
Zou iemand even kunnen vertellen (spoiler tags) wat er precies gebeurt op het moment dat die helicopter gaat schieten ? Ontploft het gebouw ofzo (en meteen mijn HL2) ?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
HL2DM gaat lekker.
Zijn er al clans voor of zullen die niet komen?
Zijn er al clans voor of zullen die niet komen?
Anoniem: 86168
Xymox schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:33:
Hmmm, ik heb nu iets ellendigs.
spoiler:
Nadat je de rocketlauncher heb gekregen is het de bedoeling dat je de helicopter uit de lucht knalt, als de heli begint te schieten ontploft het gebouw niet. het is gewoon mitrialeur vuur.
boven op de bovenste verdieping van het huis dus het gebouw waar je de rocket launcer krijgt daar liggen ook nog 2 rakketten. eenmaal de heli neer stap je weer in de auto en wordt het hek geopend. en dan kan je verder.
boven op de bovenste verdieping van het huis dus het gebouw waar je de rocket launcer krijgt daar liggen ook nog 2 rakketten. eenmaal de heli neer stap je weer in de auto en wordt het hek geopend. en dan kan je verder.
Anoniem: 77587
Ik weet niet of deze al voorbijgkomen is:
Waterreflecties in DX8.
Normaal gesproken heb je in DX8 allemaal bruine soep, dat kan anders; er zijn een paar aangepaste textures die ook in DX8 de DX9 reflecties weergeven.
http://www.steampowered.c...88efe218c&threadid=197418
Staat voor HL2 en voor CSS.
Waterreflecties in DX8.
Normaal gesproken heb je in DX8 allemaal bruine soep, dat kan anders; er zijn een paar aangepaste textures die ook in DX8 de DX9 reflecties weergeven.
Ben m'm nu ook aan het spelen en ik moet zeggen dat het redelijk vermakelijk vind.
De graphics vind ik ietwat tegenvallend, met name qua textures, alhoewel sommige levels, vooral die zich buiten afspelen, er wel heel goed uitzien qua belichting en reflectie (zie sig. voor specs). Ook de effecten (water, gas, hitte, enz..) zijn erg goed.
Maar wat ik geweldig vind zijn de characters, ongelooflijk hoe goed die eruit zien, de animatie en gezichtsuitdrukkingen. Als een NPC je iets aan het vertellen is en tegelijkertijd voor je uitloopt, gaat hij/zij regelmatig achteruitlopen om je aan te kijken tijdens het gesprek en de animatie blijft perfect, dat vind ik geweldige details.
In Ravenholm met de Gravity-gun ga je echt goed merken hoe geweldig de physics zijn. Zombies in lichterlaaie zetten, op welke manier dan ook, blijft ook wel humor.
De graphics zijn misschien niet zo oogverblindend als FarCry maar het is IMHO wel overtuigender qua sfeer en beleving. En ik vermoed dat het verhaal zich ook wat minder suf ontpopt.
Ik ben nu net begonnen met het rijden in de buggy, en das ook best leuk gedaan.
Het stukje in de Hovercraft duurde me eigenlijk iets te lang en bood weinig afwisseling. Dan zijn de stukjes die je met de boot aflegt in FarCry (daar gaan we weer met die vergelijking) toch iets leuker en vooral iets meer afwisselend.
Sowiezo vind ik HL2 wat te lineair, het is jammer dat het er altijd zo dik bovenop ligt waar je heen moet, een klein beetje zoeken wat de bedoeling is of de mogelijkheid om verschillende paden naar je bestemming te nemen waren leuk geweest.
Al bij al wel de beste, meest complete, FPS die ik ooit gespeeld heb.
Enige minpuntjes vind ik dus de enorme lineariteit en de graphics die op sommige locaties wat tegenvallen. Laadtijden zijn ook niet geweldig maar vergeleken met andere shooters niet vreemd.
De graphics vind ik ietwat tegenvallend, met name qua textures, alhoewel sommige levels, vooral die zich buiten afspelen, er wel heel goed uitzien qua belichting en reflectie (zie sig. voor specs). Ook de effecten (water, gas, hitte, enz..) zijn erg goed.
Maar wat ik geweldig vind zijn de characters, ongelooflijk hoe goed die eruit zien, de animatie en gezichtsuitdrukkingen. Als een NPC je iets aan het vertellen is en tegelijkertijd voor je uitloopt, gaat hij/zij regelmatig achteruitlopen om je aan te kijken tijdens het gesprek en de animatie blijft perfect, dat vind ik geweldige details.
In Ravenholm met de Gravity-gun ga je echt goed merken hoe geweldig de physics zijn. Zombies in lichterlaaie zetten, op welke manier dan ook, blijft ook wel humor.
De graphics zijn misschien niet zo oogverblindend als FarCry maar het is IMHO wel overtuigender qua sfeer en beleving. En ik vermoed dat het verhaal zich ook wat minder suf ontpopt.
Ik ben nu net begonnen met het rijden in de buggy, en das ook best leuk gedaan.
Het stukje in de Hovercraft duurde me eigenlijk iets te lang en bood weinig afwisseling. Dan zijn de stukjes die je met de boot aflegt in FarCry (daar gaan we weer met die vergelijking) toch iets leuker en vooral iets meer afwisselend.
Sowiezo vind ik HL2 wat te lineair, het is jammer dat het er altijd zo dik bovenop ligt waar je heen moet, een klein beetje zoeken wat de bedoeling is of de mogelijkheid om verschillende paden naar je bestemming te nemen waren leuk geweest.
Al bij al wel de beste, meest complete, FPS die ik ooit gespeeld heb.
Enige minpuntjes vind ik dus de enorme lineariteit en de graphics die op sommige locaties wat tegenvallen. Laadtijden zijn ook niet geweldig maar vergeleken met andere shooters niet vreemd.
Hier kun je een filmpje vinden dat laat zien dat HL2 binnen 3 uur uitgespeeld wordt:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=1974
Als je die filmpje (het is wel 700MB en het duurt 3 uur, maar dat boeit niet
) bekijkt, dan zie je dat Alyx Vance als het ware zweeft. Is dat een slordige bug van Valve of is het iets anders?
http://games.fok.nl/news.php?newsid=1974
Als je die filmpje (het is wel 700MB en het duurt 3 uur, maar dat boeit niet
[ Voor 3% gewijzigd door magnifor op 13-12-2004 12:34 ]
noclipYonix schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:30:
[...]
spoiler:Zonder father gregory kom je niet uit Ravenholm
neej, das nie eerlijk
of heel veel chips klaarzetten, en als hij aan het laden is heel veel chips naar binnen proppen...Bosmonster schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:43:
Laadtijden is voor zover ik weet niks aan te doen, misschien detail heel laag zetten, maar dat wil je ook niet denk ikHij unload het oude level en laadt het nieuwe.. onderandere een hele berg textures uitpakken ofzo denk ik... who knows
Erg fijn is het iig niet..
Ooit Max Payne 1/2 gespeeld? Dat kon mij ook wel helemaal tot het eind boeien. En daar zijn de graphics en ook bv. het reloaden in slow motion supermooi.Anoniem: 54100 schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:29:
Zo, het zit eropOok HL2 uitgespeeld.. een van de weinige spellen die me tot het eind kunnen boeien..
_@/'
Is jullie trouwens opgevallen dat het kruisboog geen munutiehouder heeft en dat het op het "oranje-selecteer-schermpje" wel wordt werergegeven?
ziehier:
ziehier:

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Anoniem: 13169
Ik heb een vraagje, als ik nou de game zou kopen samen met mijn broer kunnen we dan ook tegelijk spelen in de zin van de ene doet Single player en dan ben ik op multiplayer bezig. Het blijft dus in hetzelfde huis en IP. Of moet ik eerst Steam compleet afsluiten voordat mijn broer kan spelen?
Want ik vind het echt absurd als ik dadelijk hiervoor 2x HL2 moet kopen wat is dus echt niet ga doen want het is al duur genoeg.
Want ik vind het echt absurd als ik dadelijk hiervoor 2x HL2 moet kopen wat is dus echt niet ga doen want het is al duur genoeg.
Eigenlijk heeft Max Payne (2) aardig wat overeenkomsten met Half Life 2BMRS schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:27:
[...]Ooit Max Payne 1/2 gespeeld? Dat kon mij ook wel helemaal tot het eind boeien. En daar zijn de graphics en ook bv. het reloaden in slow motion supermooi.
- Havok physics
- Radiosity gerenderde levels
- Ongeveer dezelfde kwaliteit models
- Veel compleet nutteloze kisten om een stuk level op te vullen
- Grafisch hetzelfde, qua textures. Afgebladderde verf, kapotte gangen etc.
Viel me zomaar even op
Anoniem: 131484
de physics in mp2 zijn volkomen nutteloosLiToKi schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:34:
[...]
Eigenlijk heeft Max Payne (2) aardig wat overeenkomsten met Half Life 2.
- Havok physics
- Radiosity gerenderde levels
- Ongeveer dezelfde kwaliteit models
- Veel compleet nutteloze kisten om een stuk level op te vullen
- Grafisch hetzelfde, qua textures. Afgebladderde verf, kapotte gangen etc.
Viel me zomaar even op.
Ik heb anders wel veel lol beleeft aan de ''Ragdoll-Physics'' in MP²Anoniem: 131484 schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:37:
[...]
de physics in mp2 zijn volkomen nutteloos
Iemand dit al gezien?
http://www.student.itn.liu.se/~troja881/cookie/
http://www.student.itn.liu.se/~troja881/cookie/
[ Voor 16% gewijzigd door Motabeatz op 13-12-2004 15:02 ]
motabeatz.com

3x raden waar dit zich afspeelt in HL2
edit:
Oeps.. kom er laat achter
Oeps.. kom er laat achter
[ Voor 18% gewijzigd door Dutchmega op 14-12-2004 17:54 ]
Wow, bedankt voor de tip!Anoniem: 77587 schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:10:
Ik weet niet of deze al voorbijgkomen is:
Waterreflecties in DX8.
Ik heb het gelijk uitgeprobeerd (GeForce 5900XT in directx8.1 mode (default)) en ik zie het verschil meteen! Ik heb even het water hazard level gespeeld en het zie er nu echt veeeel mooier uit. Strak werk van de maker!
https://www.strava.com/athletes/10490675
Heb wat onderzoek gedaan naar de laadtijden. Wat blijkt, de warez versie laadt zo'n 2x sneller dan de retail versie! Bijv. een willekeurige loadplek in Ravenholm: mijn retail install doet er 7s over, de warez versie 3s. Zelfde in Anticitizen One: ~26s tegenover ~13s. Beide versies gebruikten dezelfde savegame, config en gelijke omstandigheden.ing._Buttje schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:38:
Hmmmz .. ik heb deel 6 t/m 12 doorzocht op "laadtijd(en)" maar naast dat er nogal wat over geklaagd werd, niet de reply kunnen vinden met de gouden tip ..Iemand die hem alsnog een keertje zou willen geven!? 'k Zit soms wel 20~30 seconden te wachten
Behoorlijk verschil dus, waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat de legale versie het overgrote deel van zijn content uit die grote .gcf files moet vissen (en misschien zit daar ook nog wat encryptie op?), terwijl de warez versie ze uitgepakt op de HD heeft staan.
Tweaks die het laden zouden moeten verminderen halen bij mij weinig uit overigens.
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Haha, lol.Dutchmega schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:19:
[img]http://www.ctrlaltdel-online.com/images/comics/20041213.jpg[/img[
3x raden waar dit zich afspeelt in HL2
Bijna net zo goed als de Gordon die vast zit in een deur dmv npc's
Hmmmm ff heel wat anders....
Is het ook mogelijk om de 'soundtrack' van HL2 afzonderlijk van de game af te spelen
Want het zijn best relaxte tracks
Is het ook mogelijk om de 'soundtrack' van HL2 afzonderlijk van de game af te spelen
Want het zijn best relaxte tracks
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Dit topic is gesloten.