Ervaringen Demon DSL-Express #15

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.981 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je kunt in elk geval niet met storingsklachten aankomen bij de helpdesk, want daar zeggen ze eerst dat je modem bij het ISRA-punt moet staan. Maar dat wil niet zeggen dat een modem dat een metertje of tien, vijftien ervandaan staat per definitie een brakke lijn tot gevolg heeft! Dat hoeft zeer zeker niet het geval te zijn. Ik heb zelf ook anderhalf jaar mn modem op 20 meter afstand gehad. Goed, ik had regelmatig storing, maar dat heb ik met mn modem bij het isra-punt ook. (mn telefoonkabel zit met slechts 1 adertje vast in het israpunt - vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerSp00n schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:37:
Gaat de lengte van de kabel een probleem worden? Dit is als we het iets ruimer nemen i.v.m. twising enzo ~15 meter. Het gaat om een 1/0,5mbit verbinding die misschien later geupgrade wordt naar 2/1...
Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

PowerSp00n schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:37:
Ok even een vraagje, mij is gevraagd om komend weekend een Demon ADSL verbinding aan te sluiten. Geen probleem, maar het modem moet dus naast de PC komen :/. Nou ja vooruit dan maar, de huidige UTP 2 RJ11 plugjes op maken en het modem kan boven staan. Gaat de lengte van de kabel een probleem worden? Dit is als we het iets ruimer nemen i.v.m. twising enzo ~15 meter. Het gaat om een 1/0,5mbit verbinding die misschien later geupgrade wordt naar 2/1...
Om je een idee te geven:
Als ik het modem (1Mbps verbinding) vrijwel direct op het ISRA punt aansluit, dan is de SNR margin 32.5dB voor de download.
Sluit ik het aan op m'n kamer, met zo'n 30 meter zeer dunne ronde (getwist?) telefoonkabel van de Gamma ertussen, dan daalt dit tot 8.5dB

Op een andere locatie (2Mbps verbinding) heb ik er al eens 20 meter fatsoenlijk UTP (met RJ12 stekkers erop) tussen gehad liggen en dat gaf een SNR margin van rond de 30dB (wat overigens niet direct vergelijkbaar is met voorgenoemde waardes, want ik heb het op die plek niet direct op het ISRA punt gemeten). Dus als je een langere kabel tussen ISRA en modem pakt, neem een fatsoenlijke getwiste kabel en niet platte telefoonkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:15

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

rvm schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:32:
[...]

Om je een idee te geven:
Als ik het modem (1Mbps verbinding) vrijwel direct op het ISRA punt aansluit, dan is de SNR margin 32.5dB voor de download.
Sluit ik het aan op m'n kamer, met zo'n 30 meter zeer dunne ronde (getwist?) telefoonkabel van de Gamma ertussen, dan daalt dit tot 8.5dB

Op een andere locatie (2Mbps verbinding) heb ik er al eens 20 meter fatsoenlijk UTP (met RJ12 stekkers erop) tussen gehad liggen en dat gaf een SNR margin van rond de 30dB (wat overigens niet direct vergelijkbaar is met voorgenoemde waardes, want ik heb het op die plek niet direct op het ISRA punt gemeten). Dus als je een langere kabel tussen ISRA en modem pakt, neem een fatsoenlijke getwiste kabel en niet platte telefoonkabel.
En dan nu in fatsoenlijk Nederlands: Neem een telefoonkabel die in een ronde behuizing zit, niet in een platte. Deze behuizing zorgt voor een betere afscherming tegen breuk en interferrentie tussen de kabels onderling en straling van buiten de kabel.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Opvallend dat het nieuwe 4mbit abbo nog steeds niet op hun site staat.
Lijkt me ook wel handig voor hun marketing ;)
4mbit voor 55 euri en 2mbit voor 34,50, kijk toch eens aan wat een aanbieding :P

Of gaan ze hierna stunten met het 4mbit abbo, en weer daarna met 8mbit })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Nitroglycerine schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:44:
En dan nu in fatsoenlijk Nederlands: Neem een telefoonkabel die in een ronde behuizing zit, niet in een platte. Deze behuizing zorgt voor een betere afscherming tegen breuk en interferrentie tussen de kabels onderling en straling van buiten de kabel.
Bij opmerkingen over fatsoenlijk Nederlands, zorg dat je eigen spelling klopt. 8)7
Overigens, ronde telefoonkabel is niet per definitie (goed/afdoende) getwist, althans dat idee kreeg ik bij de superdunne ronde kabel die ik bij de Gamma haalde (andere ronde kabel hadden ze daar niet). Qua breukgevaar maakt het niets uit, eerder andersom omdat getwiste ronde telefoonkabel veelal solide aders heeft terwijl de platte kabel aders heeft die uit vele kleine koperdraadjes bestaan (soepeler, breekt minder snel). Bij twijfel, gebruik UTP kabel en knijp daar de telefoonstekkers op. Het is dan wel een beetje prutsen om het goed erin te krijgen, maar als het eenmaal zit heb je een goed afgeschermde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Gebruik dan wel de getwiste paren op de juiste manier.
Ik meen dat de rode en blauwe in het midden zitten van die RJ11 stekker, dus gebruik daar dan een twisted pair voor.
offtopic:
Ik zie dat we al op 90% zitten van dit topic, dus als je nog suggesties hebt voor het volgende deeltje (ik heb er al een paar ontvangen via de mail, waaronder van ZyXEL zelf :) ) stuur die dan deze week. Na de 10e ga ik de openingspost vrijwel helemaal herschrijven (tentamen op de 10e), dus dan kan ik die dingen mooi meenemen.
Die pagina over dat nieuwe modem in routermode zetten neem ik in elk geval ook mee, net als de nieuwe tarieven en het up- en downgradetempo van Demon.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

iets over het upgrade tempo, precies 2 weken geleden verhoging aangevraagd nog geen verhoging. (1024/512 naar 2048/1024)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
bbned heeft er niet echt veel zin in dus houd rekening met nog 2 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
hier ook nog geen resultaat.. wanneer wordt 't geld voor feb. afgeschreven? heb nu een rekening ontvangen van 39 euro, waarschijnlijk voor de maand januari oid. :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 02:24:
Ja, je kunt in elk geval niet met storingsklachten aankomen bij de helpdesk, want daar zeggen ze eerst dat je modem bij het ISRA-punt moet staan. Maar dat wil niet zeggen dat een modem dat een metertje of tien, vijftien ervandaan staat per definitie een brakke lijn tot gevolg heeft! Dat hoeft zeer zeker niet het geval te zijn. Ik heb zelf ook anderhalf jaar mn modem op 20 meter afstand gehad. Goed, ik had regelmatig storing, maar dat heb ik met mn modem bij het isra-punt ook. (mn telefoonkabel zit met slechts 1 adertje vast in het israpunt - vandaar)
Nu toch wel met twee aders netjes vast ??
rvm schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:32:
[...]

Om je een idee te geven:

Twee verschillende locaties zijn twee verschillende koperlijnen. Al zou je twee aansluitingen in hetzelfde ISRA hebben (twee aparte aansluitingen/abonnemeten) kan het nog wezelijk verschillen. Zelfs de lijnlengte kan anders zijn per aderpaar.

Telefonie bekabelen is heel simpel eigenlijk met gezond verstand. Houd het simpel en alles wat overbodig is weghalen.
  • geen overbodige koppelstukken, liefst één stuk kabel
  • tisted pair gebruiken, dus middelste twee van RJ11 een paar (bijv blauw&blauw-wit uit UTP).
  • geen andere dingen door dezelfde kabel
  • netjes verbinden, werk netjes
  • geen overbodige verlengingen
  • platte snoer alleen voor minimale lengtes gebruiken, niet als verlengkabel liefs
Dus de optimale situatie is: dicht mogelijk bij ISRA met je splitter. Kort tussen splitter en modem. Alles achter je splitter naar telefonie toe is niet belangrijk verder. Alles achter je modem met ethernet kan prima 50 a 100 meter zijn mits je kabels netjes/goed zijn. Dan zit je probleem niet op "de DSL verbinding" meer maar in je netwerk ;)

En nog iets, kabels trek je niet, die leg je!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:15:
[...]
Nu toch wel met twee aders netjes vast ??
Eh, niet helemaal. Jij hebt er vast meer verstand van: punt is dat ik mn ISRA-punt niet open kan krijgen. Heb overigens gebeld met een KPN-monteur; uitgelegd dat ik geen KPN-abbo meer heb, maar wel ADSL met een ISRA-punt waar maar 1 adertje in steekt. Hij dacht ff na en zei dat ik gewoon het beste zelf dat ISRA-punt moest openen, adertje erbij moest prikken en lekker verder kon surfen. Scheelde weer 60 euro monteurkosten, zei hij.
Welnu, m.b.v. 2 schroevendraaiers kan ik dat kapje wel een beetje openbuigen, maar niet echt los. Niet aan 2 kanten tegelijk, zeg maar. Ik wil dat ding niet forceren, snap je? Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://img179.exs.cx/img179/3020/israpuntje27qg.jpg

Hoe krijg ik dat fucking ding open? Er zitten geen schroefjes ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Gewoon aframmen, zit niets spannends aanvast, dus je kan in principe niets vernielen, en kapje kan je er later gewoon weer aanvast plakken met duct tape oid :)

[ Voor 4% gewijzigd door spokje op 06-02-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik zie daar toch een vrij dikke draad uit je ISRA-punt komen.. Wedden dat daar 4 aders in zitten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spokje schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:25:
Gewoon aframmen, zit niets spannends aanvast, dus je kan in principe niets vernielen, en kapje kan je er later gewoon weer aanvast plakken met duct tape oid :)
uh... ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:36:
Ik zie daar toch een vrij dikke draad uit je ISRA-punt komen.. Wedden dat daar 4 aders in zitten? :P
Nee, jij ziet daar een vrij dikke draad in mijn ISRA-punt komen. :)

/edit: dat grote rode ding linksbovenin is een schroevendraaier, zie gewijzigde afbeelding met verhelderende pijltjes :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 08:50

Crusader

Arc Nature

Zo'n doos heb ik ook, er staat op dat als je 'm opent, het niet meer is dicht te krijgen op nette manier. Je verbreekt een soort verzegeling zegmaar. Maar geen punt, duct tape is al genoemd :)
Je moet 'm denk ik wel forceren om open te krijgen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee dan... opengebroken, en bij de pijl dat schroefje opengedraaid, in de opening uiteinde van blauwe ader gestoken, en weer dichtgedraaid. Goed zo?

Afbeeldingslocatie: http://img18.exs.cx/img18/1056/joepie5po.jpg

/edit: woehoe! strakke ping van 12 ms (voorheen: 150-250 :P )
/edit2: woehoe! surfen gaat nu supersnel. ging eerst supertraag, ook wanneer ik wel hoge downsnelheid had, bv met ftp.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:07:
Okee dan... opengebroken, en bij de pijl dat schroefje opengedraaid, in de opening uiteinde van blauwe ader gestoken, en weer dichtgedraaid. Goed zo?

[afbeelding]

/edit: woehoe! strakke ping van 12 ms (voorheen: 150-250 :P )
ISRA is eigenlijk niets anders dan een contactdoos wat de scheiding is tussen KPN deel en jou deel.

't Is heel simpel eigenlijk. Twee aders is één lijn. Dus zorgen dat hij netjes vast zit inkomend en ook uitgaand naar je eigen apparatuur toe (je splitter dus).

Kan zijn dat vorige eigenaar/bewoner er een zooitje van gemaakt heeft en je dus KPN moet bellen om het te herstellen. En dan is het lastig aantonen dat jij het niet gesloopt hebt maar het al zo was. Vandaar dat ze ook zeggen (en doordat het eigenlijk niet fout kan gaan met logisch nadenken) dat je het zelf kan oplossen.

Verbinding weer helemaal zoals je het zou verwachten dus? En niet zo raar dus blijkbaar maar weer dat een helpdesk bij problemen altijd heel erg nieuwsgierig is naar de bekabeling bij de mensen thuis :P

Overigens dat deel van het plaatje is de KPN-kant van je ISRA meen ik? Lijkt niet op de kant met het (kleine) consumetnen kapje.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 06-02-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:15:
[...]

Verbinding weer helemaal zoals je het zou verwachten dus? En niet zo raar dus blijkbaar maar weer dat een helpdesk bij problemen altijd heel erg nieuwsgierig is naar de bekabeling bij de mensen thuis :P
Nee 8)
Overigens dat deel van het plaatje is de KPN-kant van je ISRA meen ik? Lijkt niet op de kant met het (kleine) consumetnen kapje.
Nou, ik heb geen consumentenkapje kunnen vinden... Maar boeie, hij doet het nu. Verder maakt het allemaal geen fuck uit, ik woon in een studentenhuis enzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

@sputnik32:
Wat ik niet begrijp: je had dus voorzover ik kon volgen 1 adertje zitten voor je ADSL en had dus een slechte verbinding. Maar hoe kan je überhaupt verbinding hebben over 1 ader? Dan moet er toch gewoon compleet géén verbinding mogelijk zijn? Kun je dat nog eens uitleggen?
Ik heb namelijk ook al heel lang een probleem met mijn verbinding, wellicht dat ik dat kassie ook eens open moet breken, maar wil eerst zeker weten hoe dat bij jou zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

POP3 Weer aan het kloten?

Zit hier nu de nieuwe PC van een oom en tante te installeren, zij hebben ook Demon ADSL. Heb net Outlook Express ingesteld, ik wou ff testen... 86 berichten meldde OE mij, maar na 60 seconden kreeg ik een time-out voor m'n neus.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:19:
@sputnik32:
Wat ik niet begrijp: je had dus voorzover ik kon volgen 1 adertje zitten voor je ADSL en had dus een slechte verbinding. Maar hoe kan je überhaupt verbinding hebben over 1 ader? Dan moet er toch gewoon compleet géén verbinding mogelijk zijn? Kun je dat nog eens uitleggen?
Ik weet niet hoe dat signaal werkt. Ik weet alleen heel zeker dat ik maandenlang heb geinternet met maar 1 adertje - hoe gek het ook klinkt - en dat na aansluiting van het 2e adertje mijn verbinding optimaal is. Nog steeds niet weggevallen.

Blijkbaar heb je met 1 adertje wel een verbinding, maar gewoon een heel brakke. :)

/edit: wat is jouw probleem dan precies?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:27:
POP3 Weer aan het kloten?

Zit hier nu de nieuwe PC van een oom en tante te installeren, zij hebben ook Demon ADSL. Heb net Outlook Express ingesteld, ik wou ff testen... 86 berichten meldde OE mij, maar na 60 seconden kreeg ik een time-out voor m'n neus.
klik hier

Mijn tip: bekijk de e-mails via http://webmail.demon.nl. Verwijder handmatig wat je er aan spam e.d. tussen ziet staan. Vervolgens nog eens binnenhalen via OE.

Check anders of je internetverbinding wel stabiel is tijdens het binnenhalen (download bv een groot bestand, en check de vordering ervan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 23:04:
[...]
Dat ik op 900 meter van de centrale met een 8/1 abo train op slechts 4,5 Mbps.
KPN heeft een spectraalmeting gedaan: zo clean komen ze de lijnen nog maar zelden tegen, niks aan de hand dus. BBned monteurs paar keer langsgeweest: hun profi apparatuur traint ook niet hoger, rechtstreeks op het isra punt. Ze hebben al van alles gedaan, 2x 's nachts apparatuur vervangen in de centrale, ADSL kaart in de DSLAM vervangen, uiteindelijk kwamen ze er ook niet meer uit.

Wat ik nu heb gedaan is een tweede analoge telefoonlijn aangevraagd en daarop TweakDSL aangevraagd. Dan weet ik zeker dat ik een ander aderpaar krijg.
Na de aanvraag bleek trouwens dat ik moet wachten op een migratie van m'n centrale, van Cisco naar Alcatel, gaat pas 20 februari uitgevoerd worden. Waarom ze dan toch die centrale vrijgeven vooor nieuwe abo's is mij een raadsel, hij stond al een jaar "gelocked", dan kunnen die paar weken er ook wel bij leek mij.
Anyway, ik ben benieuwd wat straks de resultaten zijn, nieuw aderpaar, nieuw modem, nieuwe apparatuur in de centrale (Cisco -> Alcatel)... Kan niet anders zijn dan dat ik nu wel hoger ga trainen.

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 06-02-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 23:04:
[...]

Ik weet niet hoe dat signaal werkt. Ik weet alleen heel zeker dat ik maandenlang heb geinternet met maar 1 adertje - hoe gek het ook klinkt - en dat na aansluiting van het 2e adertje mijn verbinding optimaal is. Nog steeds niet weggevallen.

Blijkbaar heb je met 1 adertje wel een verbinding, maar gewoon een heel brakke. :)

Er gaat een hoogfrequent signaal over die kabels heen.
Wanneer je 1 kabeltje hebt wat een beetje leuk in de lucht staat te wijzen, zal deze als antenne fungeren en het signaal uitzenden als een radio-zender.
Het andere kabeltje (wat er eigenlijk aan vast had moeten zitten en nu dus ook als antenne werkt) ontvangt dit signaal, maar uiteraard voorzien van de nodige ruis en met een aantal dB verlies.
Theoretisch kan deze situatie dus werken, zij het vrij brak. Ik denk alleen niet dat je in een willekeurige omgeving dit zou kunnen reproduceren en dan ook een verbinding kunt opbouwen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

_cje_ schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:25:
- Enkele klachten over geluidsproductie van deze modem (onder andere genoemd in #14). Ik kan het bestaan van dit verschijnsel helaas bevestigen. Het betreft een sissend geluid, altijd aanwezig als de modem aan staat. Ik heb dit gemeld en wacht op een reactie van Demon.
Is er ondertussen al meer bekend over de geluidsproductie van de Copperjet 816? Ik heb afgelopen weekend dus Demon maar even ingesteld en na het aansluiten van het modem viel dit sissend geluid goed op. Erg irritant als het even stil is. Zelf heb ik geen enkel probleem met m'n zyxel kwa geluidsproductie ofzo (goh kan het modem toch nog iets goed :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Okee, ik sloop m'n isra punt maar niet. Bij mij zitten de aders goed en heb ik een hele stabiele verbinding, nooit uitval gehad. Alleen traint ie dus niet zo hoog. Ik wacht 20 februari af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 23:08:
[...]

klik hier

Mijn tip: bekijk de e-mails via http://webmail.demon.nl. Verwijder handmatig wat je er aan spam e.d. tussen ziet staan. Vervolgens nog eens binnenhalen via OE.

Check anders of je internetverbinding wel stabiel is tijdens het binnenhalen (download bv een groot bestand, en check de vordering ervan).
Laat maar, dit was één van die weinige keren dat ik zelf de probleemveroorzaker was... :P

Ik was ff vergeten dat ik op m'n andere PC een flinke download had lopen die m'n lijntje aardig dicht wist te trekken... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Crusader schreef op maandag 07 februari 2005 @ 00:36:
Okee, ik sloop m'n isra punt maar niet. Bij mij zitten de aders goed en heb ik een hele stabiele verbinding, nooit uitval gehad. Alleen traint ie dus niet zo hoog. Ik wacht 20 februari af.
Wieweet doet je huidige lijn het ook opeens een stuk beter met de nieuwe apparatuur. Zal na 20 februarie je aanvraag niet doorlopen? Lijkt me sterk dat ze de volgende dag gelijk iedereen aansluiten precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb rechtstreeks contact met een BBned monteur. Die helpt mij aan de nodige informatie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 20:19

oZy

Hmm, ik heb dit topic al LANG niet meer gevolgd (sinds #4 :Y)) maar ben blij dat ik weer eens kom buurten.

1. Whoa, leuk, ik heb een 2/1 lijn tegen €55. Die nieuwe prijs lijkt me een leuke deal!
2. Ik ben dus niet de enige met router resets :o Mijn Cisco 826 DSL router heeft periodes last gehad van SIGTRAP crashes, ca. 1 á 2 keer per uur. 2 weken geleden was het het ergst, toen had ik er wel 1 om het kwartier. Maar als ik nu kijk:

cisco826 uptime is 1 week, 2 days, 10 hours, 30 minutes
System returned to ROM by error - a SIGTRAP exception, PC 0x8014E238

Wellicht dat de onderhouds werkzaamheden de laatste tijd voor mij in ieder geval wel nut hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

PowerSp00n schreef op maandag 07 februari 2005 @ 00:34:
Is er ondertussen al meer bekend over de geluidsproductie van de Copperjet 816?
In het bijgeleverde boekje staat dat het geluid normaal is.
Het klinkt als een gaslek. Leuk, als je het modem in de meterkast hebt staan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Alle ADSL-modems maken een dergelijk lawaai (ja ook alle ZyXEL's die ik gezien heb) Alleen maakt de ene meer herrie dan de andere.
Het viel mij al op, toen ik op mijn vorige werk voor het eerst een ADSL-modem van dichtbij zag/hoorde.
Wat me wel opgevallen is, is dat de herrie een stuk luidruchtiger is wanneer je nog geen connectie hebt.

[conspiracy theorie]
Op die manier willen ze forceren dat de modems zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt komen te staan en dat mensen ze dus in een meterkast oid wegwerken.
[/conspiracy]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Heheh, ja er zit vast zo'n klein speakertje in die een sissend geluid produceert :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

spokje schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:46:
Heheh, ja er zit vast zo'n klein speakertje in die een sissend geluid produceert :) :P
hehe, daar heb ik het draadje van doorgeknipt.

Mijne maakt echt geen geluid hoor. Zowel mijn 1 jaar oude isdn zyxel als mijn huidige analoge. De laatste ligt nu in de woonkamer en ik hoor er helemaal niets van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ik heb een alcatel speed touch en die maakt vrijwel geen lawaai. Maar ik neem aan dat jullie die modems niet in de (slaap)kamer hebben staan? Hier staat het ding in de meterkast samen met de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
TD-er schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:04:
Alle ADSL-modems maken een dergelijk lawaai (ja ook alle ZyXEL's die ik gezien heb) Alleen maakt de ene meer herrie dan de andere.
Het viel mij al op, toen ik op mijn vorige werk voor het eerst een ADSL-modem van dichtbij zag/hoorde.
Wat me wel opgevallen is, is dat de herrie een stuk luidruchtiger is wanneer je nog geen connectie hebt.
Ooit een DrayTek Vigor 2600 serie horen sissen cq geluid horen produceren?... ik niet en heb er behoorlijk wat aangesloten.

Heb zelf hier 2 DrayTeks thuis... atm een uptime van bijna 8 maanden, sist niet hoor...soort van fluister stil eerder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t wordt steeds gekker

ik heb een analoge zyxel, en die maakt echt 0 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Same here. Heb een zyxel, dat ding maakt echt geen geluid.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

riotrick schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 08:58:
Same here. Heb een zyxel, dat ding maakt echt geen geluid.
Hier nog 1,

By the way, heeft er iemand nou al zijn lijnupgrade gehad? ik word een beetje moe van dat wachten inmiddels.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
OK, duidelijk...
Of ik heb de enige 5 ZyXEL modems in handen gehad die ik hoorde sissen, of ik heb extreem goede oren.

Laten we dit topic nou niet allemaal gaan roepen welk modem wel sist en welk modem niet.
Ik kan namelijk niet voor het weekend een nieuwe openingspost in elkaar zetten en we zitten al aardig dicht tegen de 1000 posts aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikH schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 08:59:
[...]

Hier nog 1,

By the way, heeft er iemand nou al zijn lijnupgrade gehad? ik word een beetje moe van dat wachten inmiddels.
idd, iemand al een upgrade gehad:(

en mijn modem sist niet hor:S zyxel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
  • Laatst online: 10-08-2024
[...]
Wees blij dat je tenminste online kunt :( ;)
* Tarwetijger wacht nu 5 weken op een aansluiting, ziet er naar uit dat het nog wel even gaat duren ... door al die upgrade-aanvragen van jullie! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:40:
[...]

idd, iemand al een upgrade gehad:(

en mijn modem sist niet hor:S zyxel:)
En jij zit ook bij BBned? of heb je babyxl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[...]

Hier nog 1,

Nope, de bbned lijnen hebben nog steeds geen upgrade ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Niemand heeft nog upgrade gehad, ik neem aan dat het hier wel gemeld wordt zodra de eerste upgrade van bbned erdoor is :P vorige week vrijdag zeiden ze toch nog 2 weken ongeveer. Daar reken ik nu maar op.

Denk dat dat voor een nieuwe aansluiting ook geld. Duurt wel erg lang allemaal. Ik had het niet erg gevonden als demon ff een mailtje typt naar alle upgraders/nieuwe-lijn-aanvragers over de vertraging die het hele zaakje oploopt.

Zelf zou ik graag willen weten _waarom_ het zo lang duurt :? Zijn er fouten gemaakt, is het een administratief rotzootje bij bbned oid? Ben ik wel benieuwd naar :)

Na ja, voor de rest is het gewoon rustig afwachten, ik ga er iig niet meer achteraan bellen. Ik weet dat ik op de lijst sta van upgrades dus het komt vanzelf goed neem ik aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is verteld dat ze in april pas gingen verhogen bij demon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:49:
Mij is verteld dat ze in april pas gingen verhogen bij demon :)
Gaan dan niet de nieuwe abonnementen voor iedereen in? het lijkt me sterk dat die upgrades pas in april gerealiseerd worden, en als dat wel zo is zou ik het erg slechte service vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik krijg een e-mail over onderhoud aan het netwerk in Zaandam,
Geachte klant,

Op 09-02-2005 zal onze DSL-partner BaByXL een ingrijpende
wijziging uitvoeren aan hun DSL-netwerk.

De werkzaamheden vinden plaats tussen 00:00 uur en 12:00 uur CET. Als
gevolg hiervan zal uw verbinding tussen die tijden gedurende enkele
uren niet beschikbaar zijn. Het is noodzakelijk dat gedurende die tijd
uw DSL-modem aan blijft staan. Na de werkzaamheden zal uw verbinding
automatisch een nieuw IP-adres toegewezen krijgen. Wanneer u na de
werkzaamheden dezelfde computer of router blijft gebruiken dan hoeft
u niets te doen om de verbinding weer tot stand te brengen.

Het is na de werkzaamheden niet meer mogelijk om gebruik te maken van
de MAC-adrespagina. Hierdoor is het noodzakelijk dat wanneer u een
andere computer of router aansluit op uw verbinding, u ons het
MAC-adres van dit apparaat doorgeeft. U kunt dit doen door een e-mail
te sturen naar support@demon.nl waarin u uw systeemnaam en het
MAC-adres vermeldt of door te bellen met onze afdeling Support op
0800-3366668 (gratis). Op
http://www.demon.nl/support/dslexpress/manualzyxel.html#3 vindt u
informatie over hoe u het MAC-adres van uw computer kunt achterhalen.

Het is gebleken dat ADSL-modems/routers van de merken E-tech, Sweex en
SMC na deze werkzaamheden in sommige gevallen niet meer goed
functioneren. Indien u een modem van een van deze merken gebruikt voor
uw Demon DSL-verbinding via BaByXL en uw verbinding functioneert na de
werkzaamheden niet meer naar behoren, neemt u hierover dan contact op
met de fabrikant. Mocht de fabrikant geen oplossing voor u hebben,
neemt u dan alsnog contact op met Demon Support.
Nu heb ik een e-tech router en ik zal niet nu al gaan roepen dat hij het straks niet meer doet maar fijn is het niet om te weten dat ik morgen aan mijn netwerk/verbinding kan gaan klooien. Maar even afwachten wat er gaat gebeuren.

Over het automatisch registreren ben ik minder blij, ik vond dit toch wel een fijne manier om je mac adres te registreren. Maar goed het zal wel weer loslopen, verder leveren ze een goede service.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Grappig... Bel ik vandaag naar Demon om te vragen hoe het zit met de upgrade. Medewerker #1: " Ik zie hier niets staan over een upgrade, weet u het wel zeker?" Euh, ja... Goed, doorverbonden naar medewerker #2 (Customer Service): " ja hoor, de upgrade staat in het systeem. Het kan alleen wat langer duren ivm de drukte" .

8)7

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Mijn abo is vandaag verhoogd, maar in de mail staat dat het pas morgen is :P

Maar ik heb zoals wel meerdere de laatste week last er van dat ik mijn router vaak moet resetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
willy83 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:42:
Mijn abo is vandaag verhoogd, maar in de mail staat dat het pas morgen is :P

Maar ik heb zoals wel meerdere de laatste week last er van dat ik mijn router vaak moet resetten :(
Aha, en wie is jouw dsl provider? bbned of babyxl? (ik gok babyxl)

[ Voor 3% gewijzigd door dolby op 08-02-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Biobakker schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:24:
Ik krijg een e-mail over onderhoud aan het netwerk in Zaandam,

[...]

Nu heb ik een e-tech router en ik zal niet nu al gaan roepen dat hij het straks niet meer doet maar fijn is het niet om te weten dat ik morgen aan mijn netwerk/verbinding kan gaan klooien. Maar even afwachten wat er gaat gebeuren.

Over het automatisch registreren ben ik minder blij, ik vond dit toch wel een fijne manier om je mac adres te registreren. Maar goed het zal wel weer loslopen, verder leveren ze een goede service.
In je E-tech wel firmware 3.46 zitten als het een V2 of ART03 type is? Zo'n 'oude zwarte ISDN' maakt niet uit wat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:31:
[...]

In je E-tech wel firmware 3.46 zitten als het een V2 of ART03 type is? Zo'n 'oude zwarte ISDN' maakt niet uit wat erin zit.
Hmm vanmorgen gechecked en ik heb een ABRT03. Ik heb echter geen idee wat de firmware is die er in zit. Zal het thuis even nakijken, maar moet je om je firmware te updaten niet verbonden zijn met het inet ? Kan even kijken of ik hem door kan lussen via mijn Zyxel.
Erg handig dit van Babyxl :O

[ Voor 3% gewijzigd door Biobakker op 09-02-2005 10:14 ]

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biobakker schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 09:36:
[...]
Hmm vanmorgen gechecked en ik heb een ABRT03. Ik heb echter geen idee wat de firmware is die er in zit. Zal het thuis even nakijken, maar moet je om je firmware te updaten niet verbonden zijn met het inet ?
Nee, bestandje vooraf downloaden, daarna doorsturen naar je router of modem (ging bij mij met een ftp commando in een dos-prompt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biobakker schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 09:36:
[...]

Hmm vanmorgen gechecked en ik heb een ABRT03. Ik heb echter geen idee wat de firmware is die er in zit. Zal het thuis even nakijken, maar moet je om je firmware te updaten niet verbonden zijn met het inet ? Kan even kijken of ik hem door kan lussen via mijn Zyxel.
Erg handig dit van Babyxl :O
nu alvast de firmware downloaden, voordat je geen verbinding meer hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:03:
[...]

nu alvast de firmware downloaden, voordat je geen verbinding meer hebt
Zit nu op mijn stage O-) maar anders prik ik mijn Zyxel er wel even in om het bestand te downloaden. Helaas werkt de router modes van mijn Zyxel niet om de een of andere ondefineerbare reden. Als het met die firmware niet lukt ga ik wel even op zoek naar een router om achter die zyxel te hangen.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Mijn modem maakt ook geen geluid, wel heb ik regelmatig diepgaande gespreken met hem. Ik vraag mijn modem regelmatig waarom mijn ping zo schommelt, hij antwoord altijd netjes "je moet je downlaods eens uitzetten wanneer je gaat gamen eikel... dit is al de 25e keer deze week dat je dat vraagt..."

Ik moet hem dus nodig naar een heropvoedschool doen om eens leren met restecp je eigenaar te behandelen.

* Roeligan w8 gewoon nog steeds op zn upgrade :+

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 19:07

Rio

Ik heb al een boek

Net gebeld met support over mijn disconnects, die de laatste tijd erger lijken te zijn geworden (lees: vaker voorkomen).

Ik had er een tijd geleden al eens over gebeld, maar moest mijn modem verplaatsen (volgens dat vaste script van hun waarschijnlijk). Dat deed, ik, maar zoals verwacht maakte dat geen enkel verschil. Ik liet het maar links liggen.

Vandaag dus weer gebeld, net nadat ik mijn modem aan- en uitgezet had. Dan checken ze een aantal dingen, doen een poortscan etc. Alles bleek 'prima in orde' en ik moest maar terugbellen als ik er weer last van had, voordat ik modem reset. Verder konden ze niets voor me doen.

Da's lekker dan, daar wordt ik aardig pissig van.

(BBned
Zyxel 650R
1024/512 met 2048-1024 ruim twee weken in aanvraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom ze niet iedereen even mailen die een upgrade heeft aangevraagd. Ik lees het hier wel (dat bijna niemand 'm al heeft, en dat sommigen hebben gebeld en weten dat het nog ff duurt) maar er zijn ook veel mensen die dat niet doen. Die mopperen, bellen de klantenservice, en dat kost allemaal extra werk. Gewoon even een mailtje naar iedereen waarin staat dat het nog ff kan duren, en je weet dat ze je in elk geval niet vergeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
Misschien een beetje een domme vraag, maar hoe kan ik Demon opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:56:
Misschien een beetje een domme vraag, maar hoe kan ik Demon opzeggen?
als je dsl express hebt (waarschijnlijk wel), ga naar www.dslexpress.nl, ga naar 'mijn dslexpress', mijn accounts, opties, ==> opzeggen van uw aansluiting.

een terzijde: waarom wil je opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
Nou, vanwege de dubbele facturatie, mijn vader was het hier niet mee eens.
Wat is jullie mening eigenlijk?, een vraag uit nieuwschierigheid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:31:
Nou, vanwege de dubbele facturatie, mijn vader was het hier niet mee eens.
Wat is jullie mening eigenlijk?, een vraag uit nieuwschierigheid :9
tja, daarover is al gediscussieerd. Samenvatting: is laffe streek, kost geld, maar Demon staat in zijn recht, en ach, als je opzegt kun je nog een maand 'gratis' surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de dubbele facturatie is geen goede rede om ervanaf te komen binnen het eerste jaar, na het eerste jaar heb je een opzegtermein.

btw dubbele facturatie is ff vervelend maar als verder alles goed is dan wil je er toch niet vanaf, heb je nog meer problemen emt demon dan?
-lage download
-hoge prijs
-slechte service
-hoge ping
-disconnects

dit soort dingen zijn eerder een rede om ervanaf te willen dan een dubbele afboeking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:00:
de dubbele facturatie is geen goede rede om ervanaf te komen binnen het eerste jaar, na het eerste jaar heb je een opzegtermein.
inderdaad. Vanwege veel disconnects (bleek achteraf aan mijn ISRA-punt te liggen) heb ik zeer intensief gezocht naar andere ISP's met vergelijkbare downstream/prijs-verhouding, en gekeken welke ervaringen mensen daar mee hebben, en ik heb niets beters kunnen vinden. Geweeklaag over ISP's als speedlinq en versatel (ware horrorverhalen, zeker vergeleken met klachten over disconnects of hoge pings in dit topic) resulteren zelfs vaak in de vraag 'ik ga overstappen - wie weet er een goed alternatief?' en dan komt demon opvallend vaak voorbij. ik zit hier nog wel ff goed :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Sja.. We krijgen voor een 'consumentenprijs' een 'consumentenprodukt' geleverd, en dat is in verhouding tot veel andere providers behoorlijk goed bij demon. Als je boven de 100 euro in de maand over hebt voor een verbinding met een datalimiet onder de noemer business dsl, dan mag je meer kwaliteit verwachten. Dat is althans de redenering die praktisch alle ISP's eropna houden. Vergeleken met andere europese landen krijgen we ook nog een hoop waar voor onze centen, het kan allemaal een stuk minder florisant, bijvoorbeeld lage datalimieten en/of lage snelheden.
Het enige dat ik graag nog wat hoger zie is de upstream hier in nederland.
Heb momenteel een 8/1 verbinding via demon, waarbij de 1 niet volledig benutbaar is vanwege de adsl standaard, en je de 8 maar weinig vol trekt. Over het algemeen is 4mbit down zat, de krappe 1mbit up is echter te weinig als je regelmatig je foto's e.d. het internet op kwakt.
Het zou dus een uitkomst zijn als voor hetzelfde bedrag als de huidige 8/1 verbinding een 4/2 verbinding zou worden geleverd, of nog wat meer upstream.
Kijkende naar SDSL geeft demon weinig duidelijkheid van prijzen, zelfs op de zakelijke pagina's.
Bijvoorbeeld een 2304/2304 verbinding, 1:10 overboeking, 1 vast ip en geen verkeerslimiet.

Al met al jammer dat UPC ook geen hogere abo's biedt, ondanks dat dat technisch wel mogelijk is. Het schijnt in a'dam goed te gaan met chello maarja, als ze datzelfde 10/2 abo nu eens overnemen van Multikabel (X-tra) zou dat wel een lokkertje kunnen zijn...

Misschien ben ik te veeleisend hoor ;) maar in een wereld waar computers steeds maar sneller worden, schijven groter, alles multimedialer, blijven de voor consumenten mogelijke transmissiesnelheden hopeloos achter, zelfs in de randstad.
Waar blijft eigenlijk glasvezel? :P

Wat betreft mijn huidige abonnement van demon heb ik niets te klagen:
Demon DSL Express 8/1mbit in Amsterdam over BabyXL.
Pingtijden rond de 9ms zelfs wanneer er traffic is (natuurlijk niet de complete pijp vol, maar wel een redelijke hoeveelheid).
Overigens gebruik ik wel een inpandige dns server, aangezien zowel demon's eigen dns servers als andere dns servers nogal 'ns op hun gat willen liggen, heheh ;)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ontwikkelingen gaan juist behoorlijk snel. De kabelaars denken honderden mbits per seconde te gaan halen; ADSL2 komt eraan, en er lopen inmiddels enkele tientallen projecten met glasvezel. Glasvezel vergt echter een investering van 500 tot 1000 euro per huishouden, omdat er graafwerk moet worden verricht. Tevens wordt het nut van glasvezel betwist, omdat daar nu vaak overheidsgeld aan wordt besteed, en er steeds meer geluiden opgaan die wijzen op het feit dat ADSL- en kabelaanbieders aardig aan het concurreren en innoveren zijn - oftewel, de marktwerking is behoorlijk goed. Het klopt dat we in Nederland veel betere voorzieningen hebben; in Engeland betaal je bijvoorbeeld 35 pond voor 1024/512, en sneller wordt bijna niet geboden. Alleen Scandinavië doet even leuk mee als ons.

Maar 'over het algemeen is 4mbit zat' is natuurlijk kul. Er zijn veel consumenten die bestanden van honderden mb's of meerdere gb's downloaden. Denk ook aan de opmars van streaming video - ik kijk regelmatig programma's via uitzendinggemist.nl, maar de beeldkwaliteit kan beduidend beter. Het is eigenlijk al een achterhaald begrip dat je uberhaupt moet wachten totdat je iets binnen hebt. Je hoeft toch ook niet te wachten tot je iets van je harde schijf opent? Waarom dan wel wachten tot je iets opent dat ergens anders fysiek ligt opgeslagen? Nog een paar jaar vervelend wachten tot de techniek overal zo ver is, en je hebt feitelijk onbeperkte up- maar ook downstream. Nu zitten we feitelijk in een miniem stukje geschiedenis, de ontstaangeschiedenis van het 'vroege' internet.
Een jaar of acht, negen geleden ging ik voor het eerst op internet, daarvoor moest ik speciaal naar de lokale bibliotheek (zoiets wordt later leuk om aan je kleinkinderen te vertellen. 'Nee, e-mail bestond nog niet, post ging toen met papier, door een gleuf in je voordeur' - net de steentijd, toch?). Nu is het niet meer weg te denken en wacht ik tot demon ook adsl2 aanbiedt.

Want om het weer (een beetje) ontopic te maken: demon is een goede ISP. Maar als een andere ISP eerder topsnelheden aanbiedt, waarmee ik écht fatsoenlijk kan downloaden, ben ik zo weg - goede service of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:01:
De ontwikkelingen gaan juist behoorlijk snel. De kabelaars denken honderden mbits per seconde te gaan halen; ADSL2 komt eraan, en er lopen inmiddels enkele tientallen projecten met glasvezel. Glasvezel vergt echter een investering van 500 tot 1000 euro per huishouden, omdat er graafwerk moet worden verricht. Tevens wordt het nut van glasvezel betwist, omdat daar nu vaak overheidsgeld aan wordt besteed, en er steeds meer geluiden opgaan die wijzen op het feit dat ADSL- en kabelaanbieders aardig aan het concurreren en innoveren zijn - oftewel, de marktwerking is behoorlijk goed. Het klopt dat we in Nederland veel betere voorzieningen hebben; in Engeland betaal je bijvoorbeeld 35 pond voor 1024/512, en sneller wordt bijna niet geboden. Alleen Scandinavië doet even leuk mee als ons.

Maar 'over het algemeen is 4mbit zat' is natuurlijk kul. Er zijn veel consumenten die bestanden van honderden mb's of meerdere gb's downloaden. Denk ook aan de opmars van streaming video - ik kijk regelmatig programma's via uitzendinggemist.nl, maar de beeldkwaliteit kan beduidend beter. Het is eigenlijk al een achterhaald begrip dat je uberhaupt moet wachten totdat je iets binnen hebt. Je hoeft toch ook niet te wachten tot je iets van je harde schijf opent? Waarom dan wel wachten tot je iets opent dat ergens anders fysiek ligt opgeslagen? Nog een paar jaar vervelend wachten tot de techniek overal zo ver is, en je hebt feitelijk onbeperkte up- maar ook downstream. Nu zitten we feitelijk in een miniem stukje geschiedenis, de ontstaangeschiedenis van het 'vroege' internet.
Een jaar of acht, negen geleden ging ik voor het eerst op internet, daarvoor moest ik speciaal naar de lokale bibliotheek (zoiets wordt later leuk om aan je kleinkinderen te vertellen. 'Nee, e-mail bestond nog niet, post ging toen met papier, door een gleuf in je voordeur' - net de steentijd, toch?). Nu is het niet meer weg te denken en wacht ik tot demon ook adsl2 aanbiedt.

Want om het weer (een beetje) ontopic te maken: demon is een goede ISP. Maar als een andere ISP eerder topsnelheden aanbiedt, waarmee ik écht fatsoenlijk kan downloaden, ben ik zo weg - goede service of niet.
Waanzinnig, heb mijn soulmate gevonden, ben het met ALLES wat je zegt eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:08:
[...]
Waanzinnig, heb mijn soulmate gevonden, ben het met ALLES wat je zegt eens.
:P

/edit, toevoeging: de service bij veel ISP's is inderdaad ruk. Maar dat komt vanzelf goed, als je kijkt naar hoe wild ISP's concurreren. Niet alleen op snelheid, maar ook op gratis of goedkope installaties, gratis helpdesk, et cetera. Wanneer iedereen over een paar jaar heel snel internet heeft (huidig adsl is dan wat dial-up nu is, namelijk: volslagen belachelijk), wordt service (naast natuurlijk prijs) een doorslaggevend concurrentiemiddel. En een goede servicecultuur stamp je niet uit de grond met 1 callcentertje extra. Gezien het feit dat qua prijzen de ISP's elkaar niet veel ontlopen, zit je bij Demon wel goed.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 21:27 ]

• Biobakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:29:
[...]
Gezien het feit dat qua prijzen de ISP's elkaar niet veel ontlopen, zit je bij Demon wel goed.
Ik neem aan dat ze daarin op het moment de grens aan het zoeken zijn. Aangezien ze mijn abbo met bijna €20,-/maand verlagen. Dat vind ik toch best veel als je gaat nadenken over hoeveel 2/1 abbo´s demon al hebben.

Het zou wel leuk zijn als we binnenkort inderdaar wat innovatie gaan zien mbt uploadsnelheden. Lastige is alleen dat je aan de Max van de lijn aanzit, maar goed daar zal binnenkort ook wel weer een oplossing voor komen.

In ander nieuws: Mijn e-tech modem (zie een paar posts hierboven) doet het weer prima. Na een reset pakte hij weer vrolijk een IP op en heb sindsdien helemaal een last gehad van
disconnects :Y) * Biobakker is erg tevreden

Dat zeg ik....

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Net maar even een mailtje gestuurd. Ben erg benieuwd...
L.S.,

Ik heb gisteren met dezelfde vraag gebeld met een van uw collega's;

Wat is het geval? Ik heb de laatste tijd, meer als voorheen, last van disconnects. Ik schat dat het zich ongeveer 1 maal per uur voordoet, waarna ik mijn modem (ZYxel 650R, laatste firmware) aan- en uit moet zetten en ik weer ongeveer een uur verbinding heb.

Uw collega heeft op mijn verzoek gisteren vanuit zijn positie alles gecheckt en kon niets vreemds ontdekken. Hij verzocht mij terug te bellen zodra het probleem zich weer voordeed, Welnu, vanmorgen heb ik nog even snel gekeken voor ik de deur uitging, en weer was er geen verbinding.

Ik heb in de gauwigheid niet gezien welke, maar er knipperde tevens een oranje ledje op het modem.

Wellicht raadzaam te vermelden dat de disconnects er naar schatting al een jaar zijn. Ik heb hier enkele maanden geleden al een over gebeld en toen, volgens uw vaste oplossingen-script, mijn modem dichter bij mijn ingangspunt gezet. Deze staat daar nu zo'n tien centimeter van verwijderd. Dat heeft welliswaar niet tot enige verandering geleid, maar heb er tot nu toe geen verdere aandacht aan besteed daar het destijds niet zo vaak voorkwam.

Ik reken erop dat u dit probleem samen met mij opkunt lossen. Ik wacht dan ook met belangstelling op uw antwoord.

Vriendelijke groet,

Rio.

NB

Kunt u mij tevens de status van de door mij aangevraagde update mededelen?

Verwijderd

Rio schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:37:
Kunt u mij tevens de status van de door mij aangevraagde update mededelen?

[...]
Update? Upgrade! :Y)

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Ja, inderdaad. Foutje, maar te laat. Straks gaan ze me uitlachen, oh jee! :P

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

hebben jullie ineens ook zo slecht ping..
zit op xs4all server (CS) en heb ping 100+
was vanochtend nog niet zo.
ook een ping naar tweakers.net is nu 60-80ms (ipv 18-20)

bbned-vrf-02.routern.nl.demon.nlet
bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.routern.nl.demon.net

[ Voor 21% gewijzigd door M55 op 10-02-2005 16:58 ]

Verwijderd

Disconnects is echt het meest wazige probleem van allen voor de meeste ISP's.
Als er geen signaal onderbrekingen en geen rare leases te zien zijn in DHCP log dan ga je al
snel achter je oor krabben.

Ga er niet van uit dat de ISP heel diep in gaat op het probleem "soms valt mijn verbinding weg".
Meestal kijken ze alleen in een looking glass tool en zeggen...ow hij is al zo en zo lang ingetraind. geen probleem. over en sluiten.
tis helaas echt zo. heb bij 2 ISP's gewerkt. kabel en DSL.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 106 ms 109 ms 107 ms bbned-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.86.1]
3 112 ms 193 ms 122 ms bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.246]
4 118 ms 115 ms 115 ms tc1-border-2-ae-1-0.router.nl.demon.net [82.161.255.42]
5 122 ms 125 ms 125 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 115 ms 113 ms 110 ms tweakers.net [213.239.154.35]
Nou tis weer lekker... paar maanden goed geweest maar de laatste paar dagen weer dikke ping overal op de vrf-02 :/

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
2 20 ms 20 ms 19 ms 212.238.154.1
3 20 ms 20 ms 20 ms bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.249]
4 20 ms 20 ms 20 ms tc1-border-2-ae-0-0.router.nl.demon.net [82.161.255.38]
5 32 ms 21 ms 32 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 21 ms 21 ms 20 ms tweakers.net [213.239.154.35]

Hier niet. Hier is ie gewoon goed.

Ik heb ff een andere vraag. Is het zo dat Demon zijn routers bij bbned heeft staan? Omdat ik geen aparte hop van een bbned router zie staan :D

• TD-er
Nog even een schaamteloze kick om iedereen toch ff te vragen om suggesties voor verbetering van de openingspost van het volgende topic. Daar ga ik morgen mee bezig. (we zitten weer bijna op de 1000 posts.)
gijs.noorlander op gmail punt com.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
m33p schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:14:
[...]

Nou tis weer lekker... paar maanden goed geweest maar de laatste paar dagen weer dikke ping overal op de vrf-02 :/
Och ja... ik mail al 3 maanden met die boeren daar bij Demon...

VRF 2 de snelheden daar zuigen echt... dan weer 200k dan weer 400.. alleen in de ochtend als je mazzel hebt.. vol strak 8Mbit.

Pings tja.. dan weer 100 dan weer 20.. VRF2 is 1 en al WARPie.

Demon weet van het probleem maar doet alsof hun neus bloed... zo doet men overkomen via de mail correspondentie.

Chutney!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat is handig. Factuur van demon:

DSL Express 1024 (2-1-2005 - 2-2-2005): 32,77
DSL Express 1024 (2-2-2005 - 2-3-2005): 24,37

Exclusief btw. Dat is dus 39 euro voor februari en 29 euro voor maart. Maar ik heb een fucking upgrade aangevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

hmm zojuist crashte m'n router weer.. na een probleemloze peroide van 1 week and 6 days. Ik hoop niet dat dit weer zo'n periode van crashes inluid :|

Ik vraag me af Wat Demon in hemelsnaam kan doen dat mijn router (en die van anderen) crasht?

[ Voor 38% gewijzigd door oZy op 11-02-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
  • Laatst online: 10-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:12:
Nee dat is handig. Factuur van demon:

DSL Express 1024 (2-1-2005 - 2-2-2005): 32,77
DSL Express 1024 (2-2-2005 - 2-3-2005): 24,37

Exclusief btw. Dat is dus 39 euro voor februari en 29 euro voor maart. Maar ik heb een fucking upgrade aangevraagd!
Je betaalt volgens mij pas voor je upgrade nadat deze daadwerkelijk is uitgevoerd. Ik kan alleen niet terug vinden waar ik dit gelezen heb... :z

[ Voor 7% gewijzigd door Tarwetijger op 11-02-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarwetijger schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:47:
[...]

Je betaalt volgens mij pas voor je upgrade nadat deze daadwerkelijk is uitgevoerd. Ik kan alleen niet terug vinden waar ik dit gelezen heb... :z
Ja, ok, dit is op zich wel terecht. Maar ik ga nu al voor máárt betalen, het 1024-bedrag voor máárt. Ik mag hopen dat die upgrade toch wel wat eerder wordt uitgevoerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:06:
[...]

Ja, ok, dit is op zich wel terecht. Maar ik ga nu al voor máárt betalen, het 1024-bedrag voor máárt. Ik mag hopen dat die upgrade toch wel wat eerder wordt uitgevoerd....
Een bbned gebruiker die al 7! weken wacht heeft gister contact opgenomen met Demon en die meldde dat het nog "maanden" kon gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

oZy schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:41:
hmm zojuist crashte m'n router weer.. na een probleemloze peroide van 1 week and 6 days. Ik hoop niet dat dit weer zo'n periode van crashes inluid :|

Ik vraag me af Wat Demon in hemelsnaam kan doen dat mijn router (en die van anderen) crasht?
In plaats van je af te vragen wat Demon met jouw router kan doen, kun je je ook eens afvragen wat jouw router nou doet om te hangen. :)
Nieuwe firnware eventueel?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

dolby schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:11:
[...]

Een bbned gebruiker die al 7! weken wacht heeft gister contact opgenomen met Demon en die meldde dat het nog "maanden" kon gaan duren.
Maanden? Nou ik hoop toch echt dat dat niet waar is.

Anders maar eens allemaal de klachtenservice van demon benaderen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:55
dolby schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:11:
[...]

maanden? :/ go demon! go demon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Verdorie, al die negatieve berichten, ik wil gewoon upgrade ffs :/

Had toch wel mogen verwachten dat voor de vakantie die upgrade doorgevoerd zou zijn :(
Misschien zo maar weer ff bellen, dit schiet niet op.

Bbned :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Tatsu schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:18:
In plaats van je af te vragen wat Demon met jouw router kan doen, kun je je ook eens afvragen wat jouw router nou doet om te hangen. :)
Nieuwe firnware eventueel?
Geloof me, dat heb ik tot in den treure uitgezocht.. En omdat ik A] soms periodes heb van weken/maanden dat het zonder problemen werkt, en B] andere Demon gebruikers dezelfde klachten hebben (met verschillende merken/types router) begin ik nu toch echt te vermoeden dat het probleem aan de andere kant van de lijn ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:06:
Als blijkt dat je eigenlijk meer/minder had moeten betalen door een up/downgrade, dan wordt dat op de volgende factuur gecompenseerd. Je wordt er niet later door ge-upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Ik wordt echt een beetje ziek van Demon... het moment dat ik daar kwam ging het vrrij goed, vrijwel altijd goeie verbinding.. tot na een maand of acht toen demon steeds populairder begon te worden, nu heb ik slechts zelde een goeie verbinding van 8mbit, als ik een ping open zet ziet ik gewoon structureel gewoon ping timeouts :s

Ik wordt er eerlijk gezecht een beetje heel erg moe van, weinig zin om te bellen je krijg gewoon weer iemand aan de lijn die amper "Computer" kan spellen. :(

Is overstappen dan een oplossing? Weet ik niet, heb er aan gedacht naar tweakDSL te gaan, maar daar zie ik weer dat de ping veel hoger is dan bij demon & moet je maar weer afwachten of het daar wel goed gaat, daarbuiten zit je er nog een haar aanvast ook.

Tis dus nog allemala verre van perfect, en dan betaal je daar nog 65Euro per maand voor ook :( beetje jammer!

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 22:00
ik heb al heel de dag last van connectie problemen :: mijn downstream wil niet hoger dan 50 kb/s terwijl ik normaal 850 haalde :S:S ik krijg om de minut disconnects e.d.

ik heb me router al 100x gereset me modem ook al 2x maar niets wil helpen weet iemand hoe dit op te lossen is want ik word er echt super moe van ik kan niet eens 5 minuten csen :(

bvd

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik maar denken dat ik met een groot probleem zat omdat ik nu 'nog' maar 730kb/sec kan downloaden terwijl dat 2 weken terug nog rustig 820kb/sec was :( Toch vreemd, vorige week was het nog 680kb/sec dus het stijgt wel. Maar ik wil toch wel mijn oude niveau terug, scheelt toch die paar kostbare secondes he ;)

* Mijn probleem staat nu niet in vergelijking met wat jullie allemaal mee moeten maken maar toch, ik moest het even kwijt. Trouwens ... Demon zou toch vorige maand dubbel facturen stond in 2 emails. Ik heb gewoon maar 1x de 65 euro van mijn rekening af zijn gaan ipv de 130 die volgens beide emails afgetrokken zou worden. Nou vind ik het gerust niet erg als jullie het hierbij laten hoor Demon, maar ik vind het toch raar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Heb je dan ook een schriftelijke factuur ontvangen?
Volgens mij zou Demon door middel van automatische incasso het bedrag voor twee maanden begin deze maand al factureren. Volgens de factuur zou het nog zo tot midden maart kunnen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Uit het mailtje van Demon:
Als gevolg van deze wijziging zullen in de maand februari eenmalig
twee maandbedragen in één keer in rekening worden gebracht. Dit zal
gebeuren bij het eerste factuurmoment na 31 januari.
Mijn factureringsdatum voor de afschrijving van februari was 28 januari. Dus eind feb, als je moet betalen voor maart, gaat het er 2 keer af.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

hebben we al een nieuw deeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Rio schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:42:
hebben we al een nieuw deeltje?
Nee ik ben druk bezig om de openingspost te herschrijven, maar er zijn een paar dingen tussen gekomen, waardoor ik iets minder tijd en aandacht heb gehad het afgelopen weekend... Maar dat nieuwe topic is in wording.
tips kunnen nog steeds gestuurd worden naar gijs punt noorlander bij gmail

Dit is vooralsnog de globale opzet van de openingspost van het nieuwe deel:
Algemene informatie over het topic
- richtlijnen
- vorige topics

informatie over DSL-express
- prijs
- snelheden
- aanpassen van je abonement
- meegeleverde modem
- werking van de mailboxen
- verschillen tussen BabyXL en BBned
- gestelde eisen/instellingen aan/van het modem

algemene informatie over Demon
- overboeking
- newsserver
- webmail
- helpdesk
- storingsinformatie
- frequentie van onderhoud en de mogelijke gevolgen
- doorgeven MAC-adressen
- FUP
- DNS-servers
- DHCP

Algemene informatie over ADSL
- werking van ADSL
- verschillen tussen ISDN en POTS
- mogelijke aanpassingen in geval van storingen
- mogelijke oorzaken van storingen
- standaard oplossingen voor veelvoorkomende storingen
- postcodecheck
- verwachte snelheid

specifieke informatie over de modems
- plaatjes
- in router-mode zetten van de ZyXEL
- in router-mode zetten van de Allied Data Copperjet
- firmware upgrade
Dus als daar nog op- of aanmerkingen op zijn hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er zeer compleet uit.

misschien kan je er ook onder bijschrijven dat dit topic eigenlijk een ophoping van problemen is, en dat er ook duizenden gebruikers zijn met een goede verbinding, want als je dit topic soms leest dan denk wordt je echt bang.

Verder zie ik de nieuwe TS met veel plezier tegemoed, aangezien de vorige al super uitgebreid was
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!