"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Mmmm, min of meer zelfde situatie dus. Nou, ben zeer benieuwd, keep me postedVerwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:09:
[...]
Nou, mijn upgrade is in elk geval goed aangekomen. Of hij wordt doorgevoerd is nog even de vraag, maar ik heb dus ook geen kpn-abonnement. Ik denk dat het wel lukt
Assumption is the mother of all fuck-ups
Verwijderd
Voor mij zou het een vrij simpele keuze zijn: 2mbit is meer dan zat om gewoon te surfen, en voor het downloaden: tja, dan duurt het gewoon iets langer. Maar dan scheelt het je wel mooi 12x20=240 euro per jaar. Kun je toch een paar keer van uit eten... ehm een paar computerspullen (ja, het is hier wel GoT natuurlijk) van kopen.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:23:
Toch lastig nu, mn 2 mbit houden en naar voortaan 35 euro betalen, of die upgrade nemen en voortaan 4mbit krijgen, maar ook die 55 euro blijven betalen. Lastig lastig
Of je moet geld teveel hebben, dat kan natuurlijk ook.
Verwijderd
is connection, ping wel hetzelfde dan? of hebben ze dat ook ingekrimpt?Vincent Bovelander schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:32:
[...]
Voor mij zou het een vrij simpele keuze zijn: 2mbit is meer dan zat om gewoon te surfen, en voor het downloaden: tja, dan duurt het gewoon iets langer. Maar dan scheelt het je wel mooi 12x20=240 euro per jaar. Kun je toch een paar keer van uit eten... ehm een paar computerspullen (ja, het is hier wel GoT natuurlijk) van kopen.
Of je moet geld teveel hebben, dat kan natuurlijk ook.
Verwijderd
Bovendien wanneer haal ik die 200kb/sec nu? .. lekker belangrijk dan.
Hetzelfde, er wordt niets ingekrimpt behalve de prijs. Zou wel een mooie zijn he, als ze je huidige pakket gewoon gingen verneuken in de hoop dat je niet de lagere prijs zou nemen.is connection, ping wel hetzelfde dan? of hebben ze dat ook ingekrimpt?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 15:20 ]
Verwijderd
ik heb vanochtend even gebeld, en alels was goed doorgekomen, ik kan niet wachetnVerwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:48:
ey
ik heb net een aanvraag gedaan bij demon, van 1024-512 naar 2048-1024, maar ik heb er geen mailtje van gehad ofzo? klopt het dat je niets hoord, en als ik kijk bij status aanvraag zie ik hem er ook niet bij staan?
mvg
Ik heb een melding gemaakt bij demon. Zij schakelen babyxl in. Dit kan nog 5 dagen duren alvorens ze tot een oplossing komen. Het probleem heb ik sinds 27 januari.
Ik hoop dat het allemaal goed komt, beetje jammer dit.
Heb je ook de splitter vervangen?
Die kan ook kapot namelijk.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Zeker weten, ook zonder splitter geen adsl signaal te vinden op me telefoonlijn. Kabels vervangen, alles erop en er aan. Nieuwe modem/router aangeschaft.TD-er schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:53:
@Pluisman:
Heb je ook de splitter vervangen?
Die kan ook kapot namelijk.
ADSL is gewoon niet meer actief op mijn telefoonlijn. Nu kijken hoelang het duurt voordat babyxl dit door heeft.
Ehm, ongeveer hetzelfde wat je hier ook al heel vaak had kunnen lezen?WiNlUx schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 00:32:
Kijk eens wat ik hier lees:
http://sphear.demon.nl/Pa...f8-4ca1-ad88-826152d758ae

Een hele rij microsoft certificeringen.
same hereErikH schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:28:
1 februari inmiddels, zijn er mensen die al wat gehoord hebben? Ik wacht met smart op mijn mailtje dat de upgrade voltooid is maar tot nu toe nog niks gekregen helaas
Verwijderd
ik denk dat demon het heel erg druk heeft met nieuwe verbindingen, up en down grdades, dus je zal wel erg lang kunnen wachten, en het lijkt mij dat nieuwe verbindingen prioriteit hebben.
babyxl up-downgrades gaan meestal binnen 5 werkdagen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:53:
[...]
ik denk dat demon het heel erg druk heeft met nieuwe verbindingen, up en down grdades, dus je zal wel erg lang kunnen wachten, en het lijkt mij dat nieuwe verbindingen prioriteit hebben.
bbned duurt weken.
Verwijderd
hier ook nog niet:(ErikH schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:28:
1 februari inmiddels, zijn er mensen die al wat gehoord hebben? Ik wacht met smart op mijn mailtje dat de upgrade voltooid is maar tot nu toe nog niks gekregen helaas
ik denk dat het nog wel even duurt:(
Verwijderd
hier ook nog niets, ik denk dat het nog wel even duurt:(ErikH schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:28:
//edit sorry voor mijn dubbel post er ging iets fout

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 12:28 ]
16 januari aangevraagddolby schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:12:
[...]
babyxl up-downgrades gaan meestal binnen 5 werkdagen.
bbned duurt weken.

Ik heb nu bijna een maand geleden een 1024/512 abbo aangevraagd, toen was dat 2/1 abbo nog niet in prijs verlaagd. Zoals het er nu naar uitziet ga ik direct upgraden als het werkt!
Alleen dat aanvragen alleen al duurt zo lang...

Verwijderd
Dat is toch altijd zo. Alle adsl-aanbiedingen bij alle ISP's zijn altijd 'voor 1 [eerstvolgende maand] bestellen'. Wordt altijd verlengd. Is gewoon marketingtaal. Soms staat er zelfs bij 'op = op' - alsof de adsl-pakketjes ergens fysiek in een magazijn liggen....Tarwetijger schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:06:
Ik zie dat de actie met verlaagde prijzen gewoon is voortgezet, eerst stond er "bestellen tot 1 febr." is nu gewoon 1 maart gemaakt.
Ik heb nu bijna een maand geleden een 1024/512 abbo aangevraagd, toen was dat 2/1 abbo nog niet in prijs verlaagd. Zoals het er nu naar uitziet ga ik direct upgraden als het werkt!
Alleen dat aanvragen alleen al duurt zo lang...
Als dit zo is zouden ze het deze week toch wel moeten fixen die upgrades. Waarschijnlijk kan demon zelf hier weinig aan doen, maar misschien moeten ze bbned wat meer achter hun aarsch aanzitten
Verwijderd
Intrainen is het "overleg" wat het CPE met de DSLAM (of preciecer, de lijnkaart) doet op welke snelheid ingetraind kan worden op basis van de KWALITEIT VAN DE LIJN
De waarden die je in je modem ziet staan voor upstream en downstream gaan hierover.
Als (met name je download) minder is dan je zou moeten hebben dan moet je er rekening mee houden dat het de lijnkwaliteit is. Met name de S/N ratio is dan van belang, als die waarde onder de 6 db komt tijdens het intrainen dan is dat de maximale lijnkwaliteit.
Voor mensen met een Zyxel, in de command interpreter mode via telnet is dit (24 -
wan adsl linedata near (lijn data bij het CPE)
wan adsl linedata far (lijn data bij het DSLAM)
Die eerste is natuurlijk belangrijk. kijk vooral naar de "noise margin". dit is de Signaal - ruis verhouding. als deze rond de 6 , 7 db is dan heeft het geen zin om naar de ISP de bellen voor een te lage snelheid. Wat je WEL zou kunnen doen is je afvragen of het modem direct op het IS/RA punt staat, of dat er andere interferende factoren zouden kunnen zijn.
Allemaal niet het geval??? jammer dan. downgraden.
Als het CPE WEL intraind op de juiste snelheid, maar de verbinding is langzaam, sluit dan als eerste een probleem bij jezelf uit. (wormvirus, spyware etc)
start een command prompt en voer het volgende uit:
C:\>netstat -an
(voor lokaal adres neem ik voor gemak even localhost)
Proto Lokaal adres Extern adres Status
TCP 127.0.0.1:random 82.168.100.1:445 SYN_SENT
TCP 127.0.0.1:random 82.168.101.1:445 SYN_SENT
TCP 127.0.0.1:random 82.168.102.1:445 SYN_SENT
(ip adres is fictief.......)
Als je veel van dit ziet (SYN_SENT) vaak over poort 445 (NETBIOS), dan heb je bijna zeker
een wormvirus. onder win9x is dit vaak 135-139 (poort) Dit heeft meestal VEEL INVLOED
op de verbinding.
Het volgende:
TCP 127.0.0.1:random 82.168.100.1:1525 ESTABLISHED
TCP 127.0.0.1:random 82.168.100.1:2525 ESTABLISHED
TCP 127.0.0.1:random 82.168.100.1:3525 ESTABLISHED
TCP 127.0.0.1:random 82.168.100.1:4525 ESTABLISHED
TCP 127.0.0.1:random 82.168.100.1:5525 ESTABLISHED
TCP 127.0.0.1:random 82.168.100.1:6525 ESTABLISHED
Zijn een aantal verbindingen waar je je van af moet vragen....wat is dit voor verbinding?
poorten zuig ik even uit mijn duim, maar zijn mij niet bekend... er zijn nu verbindingen
gemaakt door applicaties waarvan jezelf niet weet welke het zijn...maar ze hebben blijkbaar
wel een verbinding! grote vraag....hoeveel bandbreedte gebruiken ze?????
Dit zou spyware kunnen zijn. Het is niet de bedoeling dat hier iets in staat wat "established" is anders dan poorten die jij zou kennen, zoals poort 80 en 110 bijvoorbeeld.
(bij de huis tuin en keuken gebruiker dan, zakelijke toepassing veelal lokaal even daargelaten)
Let wel....het gaat alleen om SERVER side poorten. niet de poorten aan je eigen kant.
Spyware...soms wat lastiger te herkennen, heeft over het algemeen MINDER INVLOED op de verbinding dan wormvirussen.
Dit allemaal gekeken??
Nog steeds langzame verbinding?
Bel dan je provider.
Ehrr... iets is er toch loos.. gezien het feit dat ik van 8 uur in de ochtend tot net net 4 uur in de middag stabiel de volle snelheid op 8Mbits (+- 840KB/s) strak trek en daarna van 4 tot 12 uur super onstabiel, kwakkelend, met een maximum van net aan 400KB/sVerwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:02:
knip
Dit allemaal gekeken??
Nog steeds langzame verbinding?
Bel dan je provider.
Ik denk dat dit wel degelijk iets te maken heeft met capaciteit, aangezien ik hier voorheen nooit last van had (sinds 3 maanden is dit).
Ik zit achter VRF 2 met een 2-8Mbit/1Mbit connectie.
Dat is wat ik bedoel met onstabiel
bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net (213.222.28.249)
Lekker!
Ja, okay, da's waar. Maar toen ik dat 1024 abbo bestelde was de 2048 nog niet in prijs verlaagd, anders had ik die direct wel genomen. Dus het kan natuurlijk wel zo zijn dat er na de eerste van de maand weer prijzen veranderen (in positieve danwel negatieve zin).Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:13:
[...]
Dat is toch altijd zo. Alle adsl-aanbiedingen bij alle ISP's zijn altijd 'voor 1 [eerstvolgende maand] bestellen'. Wordt altijd verlengd. Is gewoon marketingtaal.
Soms staat er zelfs bij 'op = op' - alsof de adsl-pakketjes ergens fysiek in een magazijn liggen....
Vooralsnog noemen ze het nog actieprijzen. Zou ook zomaar kunnen dat 2048/1024 39 euro wordt daarna (net als dat het 1024/512 eerder kostte).sylvesterrr schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:15:
[...]
Lijkt mij sterk. Demon introduceert 4/1mbit voor € 55,-
/edit: te laat
Mijn upgrade is nog niet doorgevoerd helaas. Nog even w88 dus.
[ Voor 11% gewijzigd door riotrick op 01-02-2005 15:04 ]
@kampoe1: Pfew gelukkig, gaat dat straks ook iets sneller
Btw, als je extra threads wilt moet je toch een payserver nemen
[ Voor 29% gewijzigd door spokje op 01-02-2005 15:43 ]
Verwijderd
dan ff een vraagje van mijn kant:
is het mogelijk om een extra thread erbij te kopen? waar kan dat en hoe duur kost dat?
Verwijderd
Was de aanvraag bij degenen die dit ook hebben gedaan in mijndslexpess zichtbaar?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 16:35 ]
Ik ben nu 3dmark05 aan het binnenhalen met 238K/s
[ Voor 40% gewijzigd door Sayko op 01-02-2005 16:38 ]
Das vast geen demon account danHoodlum2000 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:37:
Ik heb het na een week gekregen 2240/832
Ik ben nu 3dmark05 aan het binnenhalen met 238K/s

[ Voor 28% gewijzigd door Sayko op 01-02-2005 16:53 ]
Bij mijn weten is het niet mogelijk om van Demon een extra thread erbij te kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:40:
ik heb 8mbit en haal altijd de volle 128kB/s. als dat niet eens zo zou zijn
dan ff een vraagje van mijn kant:
is het mogelijk om een extra thread erbij te kopen? waar kan dat en hoe duur kost dat?
Ik heb zelf een extra usenet account afgesloten bij Usenetserver.com>
De kosten hiervan zijn 14.95 Dollar voor een onbeperkte aantal GB aan downloads
en een maximum van 4 threads.
Met die threads trek ik mijn 8Mbit lijntje helemaal dicht.
De maand Januari heb ik 488 GB gedownload.
Met de fup van Demon zit het dus blijkbaar wel erg goed.
AMD Athlon 64 3500+ Venice | DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D | 2x Corsair CMX512R-3200C2 | Sapphire X800 GT 256MB DDR3
Hij bedoelt denk ik dit: "Das vast een babyxl account dan."Hoodlum2000 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:40:
Das vast een Demon account dan. Waarom denk je dat ik het anders hier post.
[afbeelding]
Oftewel, je hebt vast geen bbned
Verwijderd
Nee. Wel bevestigingsmail, maar niet zichtbaar bij 'bekijk de status van uw aanvraag'.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:34:
Ik heb afgelopen vrijdag ook handmatig geupgrade naar 2048.
Was de aanvraag bij degenen die dit ook hebben gedaan in mijndslexpess zichtbaar?
Altijd netjes gehaald waar ik voor betaalde met "extreem lage" pingtijden. Maar sinds die speedupgrade een en al trammelant.
Zou gaan naar 8/1 (unlimited) lijn. Goh leuk dacht ik maar niets is minder waar.
Situatie als volgt: ISDN lijn 1200 meter van de centrale af zo'n beetje. Dit in combinatie met een zyxel modem. Ding post zich prima op de juiste snelheden maar haal amper 2 mbit al het een x goed is zit ik rond de 2.5 mbit. Gemiddelde ping is rond de 120.
Heb contact op genomen met de helpdesk verschijdene procedures door gelopen en deze heeft mij al een nieuwe splitter gestuurd want daar zou het aan moeten liggen
Al met al zit ik nu met een zogenaamd 8mbit account waar ik nog geen 1/4e deel van kan gebruiken. En gamen wat gewoon serieus niet meer mogelijk is want m'n ping ligt rond de 120 op nederlandse servers. Dit was voorheen gemiddeld 16 ms.
Hebben meer mensen hier last van? En hoe gaan we dit verhelpen.
<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)
Verwijderd
Hmm ik hoop niet dat ik dat ook ga krijgen... ik heb net Demon aangevraagd, en ik speel vaak online. latency is veel belangrijker dan bandbreedte wat dat betreft, de meeste games vergen niet zoveel bandbreedte.knip knip.... En gamen wat gewoon serieus niet meer mogelijk is want m'n ping ligt rond de 120 op nederlandse servers. Dit was voorheen gemiddeld 16 ms.
Hebben meer mensen hier last van? En hoe gaan we dit verhelpen.
Ik had voorheen via Tiscali 8mbit personeelsaansluiting
Of heeft iemand hier ook positieve verhalen over bbnet?
Verwijderd
zoals ik de laatste tijd lees wordt er niemand meer op bbned aangesloten(correct me if i`m wrong) mijn ping is gewoon goed, maar problemen doen zich altijd en overal wel eens voor.Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 09:17:
[...]
Hmm ik hoop niet dat ik dat ook ga krijgen... ik heb net Demon aangevraagd, en ik speel vaak online. latency is veel belangrijker dan bandbreedte wat dat betreft, de meeste games vergen niet zoveel bandbreedte.
Ik had voorheen via Tiscali 8mbit personeelsaansluitingen de latency was prima. Maar nu ik niet meer bij Tiscali werk, hoop ik dat Demon me via babyxl gaat aansluiten.
Of heeft iemand hier ook positieve verhalen over bbnet?
in dit topic zie je een ophoping van alle problemen, dus laat je niet bang maken want meer 90% van alle verbindingen zullen wel goed lopen, helemaal bij BabyXL
Verwijderd
das jammer want ik heb geen zin om naast de 65€ ook nog eens 15$ te betalen, mja zoveel gebruik ik het ook niet, ik ga na een jaar(mei 05) denk ik downgraden naar 2mbit als het nog steeds 35€ kost danLeviathan_nl schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:42:
[...]
Bij mijn weten is het niet mogelijk om van Demon een extra thread erbij te kopen.
Ik heb zelf een extra usenet account afgesloten bij Usenetserver.com>
De kosten hiervan zijn 14.95 Dollar voor een onbeperkte aantal GB aan downloads
en een maximum van 4 threads.
Met die threads trek ik mijn 8Mbit lijntje helemaal dicht.
De maand Januari heb ik 488 GB gedownload.
Met de fup van Demon zit het dus blijkbaar wel erg goed.
Naar wat ik er van begrepen heb, ga ik wel aangesloten worden op BBned. Het modem dat ik krijg is ook een Allied Copperjet.Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:23:
[...]
zoals ik de laatste tijd lees wordt er niemand meer op bbned aangesloten(correct me if i`m wrong)
Bij deze dan een correctieVerwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:23:
zoals ik de laatste tijd lees wordt er niemand meer op bbned aangesloten(correct me if i`m wrong)
Er wordt wel degelijk nog aangesloten via BBned. Zelf zit ik in een gebied waar zowel BabyXL als BBned leverbaar is. Toch krijg ik gewoon BBned. Op zich niks mis mee. Dat heb ik de voorgaande 2 jaren ook gehad, zonder problemen (ja, even een ping probleem gedurende de avonduren, maar dat was vrij snel weer verholpen).
Als je het modem krijgt, staat in de bijgeleverde brief of je via BBned of BabyXL wordt aangesloten.
Zelf ben ik nog steeds erg tevreden hoewel de prijsverlaging wel iets eerder mag van mij.
Toen ik mijzelf had aangemeld kreeg ik BBNed, en ook een paar na mij (zelfde woonplaats).
Later viel mij op dat er daarna velen Tiscali kregen (meesten zeggen BabyXL).
En de laatste tijd zie ik steeds BBNed, hoewel beide nog steeds leverbaar zijn hier.
Geen idee wat de reden daarvoor is, zal wel met prijs te maken hebben.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Verwijderd
Na het upgraden gebeurt er vrij weinig.
Dan krijg je na een paar dagen -bij 7- een bevestigingsmail
Dan hoor je een hele tijd niets, todat het account omgezet wordt.
Deze week zouden de aanvragen omgezet moeten worden. -eerste week van de maand-
Info verkregen via de Help!desk.
Verwijderd
ok thx, maar wordt er snachts geupgrade of gebeurt dat overdag of allebij?Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:31:
Voor de mensen die zich afvragen waarom het upgraden zo lang duurt:
Na het upgraden gebeurt er vrij weinig.
Dan krijg je na een paar dagen -bij 7- een bevestigingsmail
Dan hoor je een hele tijd niets, todat het account omgezet wordt.
Deze week zouden de aanvragen omgezet moeten worden. -eerste week van de maand-
Info verkregen via de Help!desk.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 22:03 ]
Daar ben ik dus ook benieuwd naarVerwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:01:
[...]
ok thx, maar wordt er snachts geupgrade of gebeurt dat overdag of allebij?
ik hoop dat hij evenveel routermogelijkheden als de zyxel bied
Verwijderd
Zit nu ook als +/- twee weken te wachten op een reactie van demon
Is er wat meer bekend over het feit of je een upgrade krijgt als je het KPN gedeelte eruit hebt geknikkerd? Ben ook zo stout geweest omdat niet meer te betalen
Bereikbaarheid van Demon is laatste tijd ook niet om warm van te worden. Heb 2x meer dan 20 min in de wacht moeten staan met een beetje slecht muziek

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor je helder antwoord
Antwoord op uw vraag. Nee ik heb gelukkig geen extra rekening van gekregen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 23:44 . Reden: typpo's, typpo's :( ]
Verwijderd
De meeste upgrades naar 2/1 zijn nog niet uitgevoerd, anders was dat al gemeld. Ik heb wel een bevestiging gekregen, maar is nog niet uitgevoerd. Ik heb ook geen KPN-abbonement meer. Ik neem trouwens aan dat jij ook geen verhoging van 9 of 9,5 euro hebt gekregen (die kpn aan bbned, bbned aan demon en demon aan jou zou moeten doorberekenen wegens gebruik van KPN-draden terwijl je geen KPN-abbo hebt)? Of wel?Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:27:
Zo mede tweakers,
Zit nu ook als +/- twee weken te wachten op een reactie van demon![]()
Is er wat meer bekent over het feit of je een upgrade krijgt als je het KPN gedeelte eruit hebt geknikkerd? Ben ook zo stout geweest omdat niet meer te betalenuiteindelijk afgesloten, geen gezeur meer van die gasten. Kheb nog altijd mijn demon verbinding, maar zeeer geinteresseerd in de upgrade naar 2/1 Mbit lijntje
![]()
Bereikbaarheid van Demon is laatste tijd ook niet om warm van te worden. Heb 2x meer dan 20 min in de wacht moeten staan met een beetje slecht muzieken toen maar opgehangen, ik weet dat het beter geweest is ....
/edit: om je vraag specifieker te beantwoorden: je kúnt wel een upgrade krijgen ja. Ook is het is mogelijk om je KPN-abbo op te zeggen met behoud van je ADSL; het is alleen nu de vraag of de upgrade slaagt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 23:38 ]
Verwijderd
zover ik weet ondersteunt de copperjet 816-2p geen router mogeiljkheden, correct me if i am wrong.HKS-Skyline schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:53:
ik sta op het punt dsl express aan te vragen (2/1 mbit) maar ik kan alleen de Copperjet 816-2P selecteren, waarom niet de zyxel, en welke is beter? want ik hoor veel goeds over zyxel, maar die ander heb ik nog nooit van gehoord.
ik hoop dat hij evenveel routermogelijkheden als de zyxel bied
Iemand van bbned al een upgrade gehad? ik helaas nog neit, elke ochtend naar ww.speedtest.nl, maar nee:(
Jawel. Kijk maar eens in het webinterface van die router. Niet geprobeerd (lijn nog niet opgeleverd), maar zo te zien zit het er wel in.Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:57:
zover ik weet ondersteunt de copperjet 816-2p geen router mogeiljkheden, correct me if i am wrong.
nog niets hier.. is toch wel jammer als het pas over een week ofzo klaar is.. en je wel al de nieuwe prijs moet betalenVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:57:
[...]
Iemand van bbned al een upgrade gehad? ik helaas nog neit, elke ochtend naar ww.speedtest.nl, maar nee:(
"De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres."
Ik zat me af te vragen, wat komt hierna eigenlijk nog? Wordt dan daadwerkelijk de aansluiting in orde gebracht of komen er nog allerlei tussenstappen?
Er staat nu:
5 jan. Ingediend
17 jan. Verzonden
17 jan. Bevestigd
Waarom je van indienen naar verzonden maar liefst twaalf dagen nodig hebt is me al een raadsel...

Dat heeft geloof ik te maken met de wettelijke afkoeltermijn van 7(?) dagen.Tarwetijger schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:16:
Even een vraag; bij de status van mijn aanvraag staat nu al twee weken:
"De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres."
Ik zat me af te vragen, wat komt hierna eigenlijk nog? Wordt dan daadwerkelijk de aansluiting in orde gebracht of komen er nog allerlei tussenstappen?
Er staat nu:
5 jan. Ingediend
17 jan. Verzonden
17 jan. Bevestigd
Waarom je van indienen naar verzonden maar liefst twaalf dagen nodig hebt is me al een raadsel...Bah wachten duurt lang.
Zou best kunnen, maar wel zonde van de tijd als ze echt 7 dagen je aanvraag laten staan (zonder er iets mee te doen) voor het geval je je nog eens bedenkt.Vincent Bovelander schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:18:
[...]
Dat heeft geloof ik te maken met de wettelijke afkoeltermijn van 7(?) dagen.

http://www.nutz.nl/pubdoc/techniek/816-2PVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:57:
[...]
zover ik weet ondersteunt de copperjet 816-2p geen router mogeiljkheden, correct me if i am wrong.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Tja, zonde van de tijd wellicht. Maar het is natuurlijk helemaal zonde als zij in de die 7 dagen al van alles gaan aansluiten en jij op dag 6 besluit toch maar van de deal af te zien. Zonde voor Demon dat is.Tarwetijger schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:24:
[...]
Zou best kunnen, maar wel zonde van de tijd als ze echt 7 dagen je aanvraag laten staan (zonder er iets mee te doen) voor het geval je je nog eens bedenkt.Maar dat "technische onderzoek" duurt nu ook al twee weken. Ach, ik ben ook gewoon chagerijnig, zullen wel ontwenningsverschijnselen zijn... 'kheb een mooie nieuwe computer maar geen internet.
Verwijderd
Beetje slordig omschreven. Wanneer gaat die bedenktijd periode in? Zie hier.En die bedenktijd is er zeker, want het kan enige tijd duren voordat er, nadat de aanvraag is ingediend, ook daadwerkelijk een ADSL-aansluiting tot stand komt. Vanaf het moment dat de consument eenmaal gebruik maakt van de dienst (in dit geval het breedbandsignaal) is de bedenktijd automatisch beëindigd, zegt de wet. In ieder geval geldt dat, zolang de (eventueel met drie maanden verlengde) bedenktijd geldt, iemand kan overstappen naar een andere provider die inmiddels een aantrekkelijker aanbieding in petto heeft.
Het klopt; op het moment dat je de bestelling plaatst gaan die zeven dagen in. Maar als je niet gewezen wordt op de bedenkperiode, heb je 3 maanden langer de tijd om de boel eens even uit te proberen:
.Belangrijk bij een verkoop op afstand is ook dat de verkoper bepaalde informatie moet geven, bijvoorbeeld over die bedenkperiode. Doet hij dat niet, dan wordt de termijn van 7 dagen automatisch met nog eens 3 maanden verlengd. Dat tikt fors aan, zeker als wordt bedacht dat zulke informatie heel vaak niet wordt gegeven.
Wees blij dat het op één dag is ingediend én bevestigd. Bij mij duurde de stap van 'Ingediend' naar 'Bevestigd' 16 dagen. Van 'Bevestigd' naar 'Geaccepteerd' duurde 4 weken.Tarwetijger schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:24:
[...]
Zou best kunnen, maar wel zonde van de tijd als ze echt 7 dagen je aanvraag laten staan (zonder er iets mee te doen) voor het geval je je nog eens bedenkt.Maar dat "technische onderzoek" duurt nu ook al twee weken. Ach, ik ben ook gewoon chagerijnig, zullen wel ontwenningsverschijnselen zijn... 'kheb een mooie nieuwe computer maar geen internet.
--
Ik vind het echt jammer dat de 8mbit-verbinding niet goedkoper wordt. Ik denk dat ik over een paar weken (als ik al een jaartje klant ben) maar eens ga downgraden naar 2mbit, want € 30 per maand is niet niks...
sylvesterrr schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:08:
[...]
Wees blij dat het op één dag is ingediend én bevestigd. Bij mij duurde de stap van 'Ingediend' naar 'Bevestigd' 16 dagen.
Van 'Bevestigd' naar 'Geaccepteerd' duurde 4 weken.
Kan mij dat nou schelenVincent Bovelander schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:27:
[...]
Tja, zonde van de tijd wellicht. Maar het is natuurlijk helemaal zonde als zij in de die 7 dagen al van alles gaan aansluiten en jij op dag 6 besluit toch maar van de deal af te zien. Zonde voor Demon dat is.
[ Voor 41% gewijzigd door Tarwetijger op 03-02-2005 13:16 ]
was misschien wel zo netjes geweest om meteen op het moment van aanvraag een mailtje te sturen via het script met een bevestiging dat 't 2 weken kan duren etc...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd
ik denk het, of de week daarna, ga daar maar van uit:(spokje schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:09:
Hmzz, nog geen upgrade? Willen ze alles op vrijdag doen ofzo?
5 x per dag zit ik nu op speedtest:(
ik ken een bbned gebruiker die op 28-12 een upgrade heeft aangevraagd,en die heeft ie nog steeds niet gehad.Chiron schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:05:
net maar even gebeld, omdat ik na m'n upgrade verzoek de 18e helemaal niks gehoord heb of 't goed was aangekomen etc... blijkt dat ze er 2 weken over doen, en in mijn geval zou het een dezer dagen rond moeten komen en ik krijg pas een bevestiging als de upgrade daadwerkelijk is uitgevoerd..
was misschien wel zo netjes geweest om meteen op het moment van aanvraag een mailtje te sturen via het script met een bevestiging dat 't 2 weken kan duren etc...
[ Voor 3% gewijzigd door dolby op 03-02-2005 14:59 ]
Verwijderd
ok, maar wat moeten wij hiermeedolby schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:59:
[...]
ik ken een bbned gebruiker die op 28-12 een upgrade heeft aangevraagd,en die heeft ie nog steeds niet gehad.

nieumand heeft nog upgrades gehad:(, het zal vandaag of morgen moeten gebeuren
Omdat Chiron het heeft over 2weken, iets wat de helpdesk hem heeft verteld, klopt dus niet.Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:13:
[...]
ok, maar wat moeten wij hiermee![]()
nieumand heeft nog upgrades gehad:(, het zal vandaag of morgen moeten gebeuren
Verwijderd
Als het goed is gaan ze deze week nog upgraden...dolby schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:14:
[...]
Omdat Chiron het heeft over 2weken, iets wat de helpdesk hem heeft verteld, klopt dus niet.
Verwijderd
Iemand een indicatie van hoe lang het 'ongeveer' op het moment zal duren?
Verwijderd
demon heeft mij toegezegt dat het deze week gebeurt...Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:37:
Nou ik ben ook aan het wachten op mijn Demon verbinding. (2/1 mbit)
Iemand een indicatie van hoe lang het 'ongeveer' op het moment zal duren?
Ja? zou toppie zijn als bbned het doet.Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:46:
[...]
demon heeft mij toegezegt dat het deze week gebeurt...
[ Voor 4% gewijzigd door spokje op 03-02-2005 19:05 . Reden: Sorry sputnik32 ;) (was ook wel een egde vaud ;)) ]
Verwijderd
kben bang dat je gelijk heb:'(spokje schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:32:
Nou, eerlijk gezecht denk ik niet dat bbned zoiets heeft van laten we iedereen lekker op vrijdag nog ff omzetten. Demon kan zeggen wat ie wil van deze week, maar bbned is nog altijd degene die het moet doen. Dus als bbned geen zin heeft morgen gebeurd het ook niet
Verwijderd
Verwijderd
Misschien dat het tegen de geldende policy is om te zeiken over spelfouten, maar dit wordt me al te gortig. "Eerlijk gezecht"? Van het werkwoord "zechen"?spokje schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:32:
Nou, eerlijk gezecht denk ik niet dat bbned zoiets heeft van laten we iedereen lekker op vrijdag nog ff omzetten. Demon kan zeggen wat ie wil van deze week, maar bbned is nog altijd degene die het moet doen. Dus als bbned geen zin heeft morgen gebeurd het ook niet
(o en gebeurt is met een t)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 19:02 ]
Hier kon uw advertentie staan
Pingproblemen...
't Is lang geleden, maar 't is weer zover. Ik zit nu op ruim 3x zo hoge pings als normaal. Normale ping rond de 20ms naar t.net of demon.nl, nu 60ms...
Zelfs al zou je dat kunnen. Voordat je er over uitgevochten benet en demon dat toe zal geven is het 3 maart... Zou hem nu opzeggen. 1 maand opzeg termijn, ben je er op 3 maart vanaf (of nu al migreren)Nitroglycerine schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 19:30:
Ik ben van plan om mijn Demon aansluiting op te zeggen en over te stappen naar xs4all, als gevolg van het uitermate slecht behandeld te zijn door Demon en herhaaldelijke adsl problemen. Nu is mijn vraag: als ik de problemen goed beargumenteer, zou het dan mogelijk kunnen zijn om eerder onder het contract uit te komen, of zit ik zo wie zo tot 3 maart 2005 (1 jaar na de oplevering) vast aan hun?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Het spijt me te horen van die slechte behandeling want ik zit al jaren bij demon en heb ze ook vaak aan anderen aanbevolen, maar idd had ik laatst ook een telefoontje met een medewerk(st)er waarvan ik dachtNitroglycerine schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 19:30:
Ik ben van plan om mijn Demon aansluiting op te zeggen en over te stappen naar xs4all, als gevolg van het uitermate slecht behandeld te zijn door Demon en herhaaldelijke adsl problemen. Nu is mijn vraag: als ik de problemen goed beargumenteer, zou het dan mogelijk kunnen zijn om eerder onder het contract uit te komen, of zit ik zo wie zo tot 3 maart 2005 (1 jaar na de oplevering) vast aan hun?

Daarna nog wat verkeerde administratieve handelingen zonder excuses en mijn upload is de laatste dagen erg slecht en men weet er geen oplossing voor....
Dit doet wel afbreuk aan mijn goede ervaring met Demon.
Maar ik hoor van collega's dat 'het bij allemaal net zo'n puinhoop is' .
De klant is geen koning meer, dat is duidelijk.
En jah! wat is het druk daar de laatste tijd, daar zal het wel aan liggen, of is het druk omdat ze er een rommeltje van maken?
Er zou iig wel wat beter communicatie gepleegd kunnen worden, zowel algemene (bv. we gaan dan-en-dan de snelheden aanpassen) als specifiek (emails met alleen antwoord op de eerste vraag en niet kijken naar wat er nog meer staat).
Dat zou al een boel gebel schelen.
Enne, 3 maart is het toch al gauw?
[ Voor 3% gewijzigd door Major 7 op 04-02-2005 00:59 ]
UNFAQ --- Unfrequently Answered Question
Ik was vol moet naar Demon gegaan van @Home, nu, een jaar later, gedesillusioneerd de overstap naar XS4all maar maken. Eens kijken wat zij ervan bakken. Ga er wel op vooruit (downsteam - 1600 ipv 1024 voor dezelfde oude 1024 prijs).
Enfin, we merken het wel.
Je gaat erop achteruit, omdat demon dat abonnement heeft verhoogd naar 2048/1024Nitroglycerine schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 01:12:
Een slechte ervaring bij Demon is o.a. dat ze het lijnprobleem nog steeds niet opgelost hebben, terwijl ik er al ruim een half jaar problemen mee heb. De modem reset de lijn, en traint vervolgens op een lagere downstream in, waardoor ik soms slechts 64 kbit down heb terwijl ik er 1024 hoor te hebben. Nu hebben ze vandaag zonder te communiceren mijn upstream afgekapt "om te kijken of dit probleem zo opgelost wordt". Nou, ik werk zelf in de IT, en zo'n handeling doe je niet zonder er netjes over te communiceren. Dat schijnen ze niet te doen in dit soort situaties.
Ik was vol moet naar Demon gegaan van @Home, nu, een jaar later, gedesillusioneerd de overstap naar XS4all maar maken. Eens kijken wat zij ervan bakken. Ga er wel op vooruit (downsteam - 1600 ipv 1024 voor dezelfde oude 1024 prijs).
Enfin, we merken het wel.
Nope, de prijs is verlaagd van 39 naar 29 euro, ik ben er niets in snelheid op vooruit gegaan.M55 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 08:29:
[...]
Je gaat erop achteruit, omdat demon dat abonnement heeft verhoogd naar 2048/1024
Ja.. zo kan je al je problemen wel op Demon afschuiven...Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 18:59:
Ik heb m`n kabel tv opgezegd omdat ik dacht te gaan streamen. Ik kijk namelijk alleen het nieuws. Nu kan dat dus niet omdat Demon mij nog steeds niet heeft geupgrade.. Zucht.. Het is moeilijk leven met m`n 512 verbinding.

- NAC Breda -
Het ligt zoiezo niet aan demon dat wij nog op de oude snelheid internetten, alle schuld bij bbned neerleggen. Het is wel zo dat als ik maandag nog niets gehoord heb dat ik dan wel effe demon ga bellen, want ik vind dit niet kloppen. We betalen al voor nieuw tarief, maar nog op oude speeds..Ritchie schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:58:
[...]
Ja.. zo kan je al je problemen wel op Demon afschuiven...
Moeten ze bbned maar wat harder schoppen ofzo.
[ Voor 6% gewijzigd door spokje op 04-02-2005 13:14 ]
Verwijderd
Precies - misschien komt het door bbned, maar demon is verantwoordelijk. Daar hebben wij een contract mee. (P.S.: het is sowieso)spokje schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:13:
[...]
Het ligt zoiezo niet aan demon dat wij nog op de oude snelheid internetten, alle schuld bij bbned neerleggen. Het is wel zo dat als ik maandag nog niets gehoord heb dat ik dan wel effe demon ga bellen, want ik vind dit niet kloppen. We betalen al voor nieuw tarief, maar nog op oude speeds..
Moeten ze bbned maar wat harder schoppen ofzo.

En idd, 'eej' is geen correct nederlands woord.
Mierenneuken doe je maar ergens anders hoor

Wat is er tegenwoordig mis met doodgewone behulpzaamheid? Hij komt niet betweterig over ofzo. Maak er toch niet zo'n punt van.spokje schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:38:
Anders ga je steeds mensen verbeteren eej
En idd, 'eej' is geen correct nederlands woord.
Mierenneuken doe je maar ergens anders hoor
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
Volgens een bbned-er die vandaag contact heeft gehad met Demon customer service kan het nog 1 a 2 weken duren voordat bbned de wijzigingen verwerkt.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:41:
kga zo dan ook maar een mailtje sturen naar demon:(, khad gehoopt vandaag snel te kunnen downloaden majah.
Als dat zo is dan mag ik toch hopen dat demon niet al de nieuwe prijzen hanteert vanaf februari, het zou wel zo klantgericht zijn om dat dan pas per 1 maart te doen als we het pas over 2 weken krijgen.dolby schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:42:
[...]
Volgens een bbned-er die vandaag contact heeft gehad met Demon customer service kan het nog 1 a 2 weken duren voordat bbned de wijzigingen verwerkt.
Anders ga ik nog wel even klagen.
Je betaalt een tarief dat bij een bepaalde snelheid hoort zodra je ook daadwerkelijk die snelheid hebt, tariefsysteem van Demon werkt wel goed, wijziging in het midden van de maand bijv wordt correct verwerkt.ErikH schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:45:
[...]
Als dat zo is dan mag ik toch hopen dat demon niet al de nieuwe prijzen hanteert vanaf februari, het zou wel zo klantgericht zijn om dat dan pas per 1 maart te doen als we het pas over 2 weken krijgen.
Anders ga ik nog wel even klagen.
Nou goed ik ben dus ook z'n iemand die al in december een update heeft aangevraagd van 512 naar 1024. we zijn nu inmiddels bijna twee maand verder nog niets. Je hoort niets van demon, en als je er achter aanbeld zeggen ze; ja duurt twee wekendolby schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:59:
[...]
ik ken een bbned gebruiker die op 28-12 een upgrade heeft aangevraagd,en die heeft ie nog steeds niet gehad.
Nou goed wordt langsamerhand een beetje sneu van

gegroet en ik post wel eens weer als de lijn is geupgrade.
the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi
Verwijderd
Het is helaas waar in de meeste gevallen. Ik heb bij 3 providers gewerkt, 1 kabel en 2 DSL providers. Ik heb nagenoeg nog nooit meegemaakt dat er serieus ingegaan is op "snelheids of data problemen", als de modem op de juiste snelheid in kan trainen en er geen signaal verlies te zien is, en geen onderbrekeingen in bijv. DHCP log zijn (netjes steeds een nieuwe lease). Dan gebeurd er over het algemeen weinig tot niets.Major7 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:58:
[...]
Maar ik hoor van collega's dat 'het bij allemaal net zo'n puinhoop is' .
Het overgrote deel aan klanten zijn GEEN tweakers en nemen verhalen van mogelijke spyware en wormvirussen altijd aan voor zoete koek als oorzaak van het probleem.
De gemiddelde tweaker doet een netstat, ziet geen vreemde open sessies (geen spyware) en geen SYN_SENTS over dubieuze poorten (445 bijv.) en zegt dan: Als al mijn internet applicaties uit zijn, dan staat er niks open, is er niks "established" en staat de hele boel alleen te "luisteren" of te wachten. Dus wat nou spyware / virus ???
De gemiddelde helpdesker maakt vervolgens met een beetje geluk een service verzoek aan o.i.d. naar een "2e lijn" of whatever.
Waar je 9 van de 10 keer nooit meer wat van zal horen overigens.
Ik nodig iedereen hier uit verhalen te posten van providers die WEL ingegaan zijn op een te lage snelheid, dan ga ik daar namelijk direct naar toe.
Overigens hebben sommige providers zelfs het lef om helemaal geen snelheid te garanderen en zeggen gewoon botweg, ja helaas kunnen we niks aan doen, kijk maar in de algemene voorwaarden. Bij Chello staat ook zo'n zinnetje als ik het goed heb. (correct me if i'am wrong..)
Ik irriteer me er mateloos aan dat veel providers met geen zin reppen over overboeking en over de garantie die je NIET krijgt bij een snelheid, terwijl ze diezelfde snelheid wel met koeieletters
aanprijzen. Wat mij betreft zou er een wet moeten komen die het ISP's VERPLICHT bij elke expliciete snelheid die ze proberen te verkopen daarbij moeten zetten dat ze dat niet kunnen garanderen en welke minimale snelheid ze dan WEL kunnen garanderen, en tevens moet OVERBOEKING altijd vermeld worden.
Ik snap best dat ISP's overboeken, ik snap ook dat er soms een dipje zit in de bandbreedte, maar wat er nu eigenlijk structureel gebeurd is het halve verhaal maar vertellen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 16:46 ]
Wel jammer dat ik dus waarschijnlijk nog iets van 2 weken kan gaan wachten.
[ Voor 10% gewijzigd door Magnolia op 04-02-2005 18:31 ]
Ontspan.

Je telefoonkabel van IS/RA punt naar je modem moet je zo kort mogelijk houden.PowerSp00n schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:37:
Ok even een vraagje, mij is gevraagd om komend weekend een Demon ADSL verbinding aan te sluiten. Geen probleem, maar het modem moet dus naast de PC komen. Nou ja vooruit dan maar, de huidige UTP 2 RJ11 plugjes op maken en het modem kan boven staan. Gaat de lengte van de kabel een probleem worden? Dit is als we het iets ruimer nemen i.v.m. twising enzo ~15 meter. Het gaat om een 1/0,5mbit verbinding die misschien later geupgrade wordt naar 2/1...
Als je verbindingsproblemen hebt, is vraag 1 op de checklist van de dame aan de telefoon "Hoe lang is de kabel van de splitter naar de modem?"
Liever neem je max. 5 meter telefoonkabel en achter de modem een UTP kabel zolang als je nodig hebt.
Dit topic is gesloten.
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!