Ervaringen Demon DSL-Express #15

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.973 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43

Rio

Ik heb al een boek

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:47:
ziet er zeer compleet uit.

misschien kan je er ook onder bijschrijven dat dit topic eigenlijk een ophoping van problemen is, en dat er ook duizenden gebruikers zijn met een goede verbinding, want als je dit topic soms leest dan denk wordt je echt bang.

Verder zie ik de nieuwe TS met veel plezier tegemoed, aangezien de vorige al super uitgebreid was
Mee eens. Misschien kun je mensen uitnodigen hier vooral ook positieve ervaringen neer te zetten.
Ik zal beginnen door te zeggen dat ze nooit moelijk doen als je abonnementsgeld een keer niet afgeschreven kon worden ofzo. Verder vind ik dat ik bij Demon over het algemeen nooit ver van de beloofde snelheid af zit (kan niet op het woord komen). Heb vrienden met andere providers die lang niet zo'n goeie (instert woord voor verhouding snelheid/werkelijke behaalde snelheid) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rio schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:20:
[...]

Mee eens. Misschien kun je mensen uitnodigen hier vooral ook positieve ervaringen neer te zetten.
Ik zal beginnen door te zeggen dat ze nooit moelijk doen als je abonnementsgeld een keer niet afgeschreven kon worden ofzo. Verder vind ik dat ik bij Demon over het algemeen nooit ver van de beloofde snelheid af zit (kan niet op het woord komen). Heb vrienden met andere providers die lang niet zo'n goeie (instert woord voor verhouding snelheid/werkelijke behaalde snelheid) hebben.
Sterker nog, ik heb ervaringen vergeleken met die van andere ISP's, en vergeleken daarbij is Demon echt top. Dit topic is eerder zo populair omdat er relatief veel Tweakers (over het algemeen toch kenners) bij Demon zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:32:
[...]

Sterker nog, ik heb ervaringen vergeleken met die van andere ISP's, en vergeleken daarbij is Demon echt top. Dit topic is eerder zo populair omdat er relatief veel Tweakers (over het algemeen toch kenners) bij Demon zitten. :)
zeker, demon heeft over het algemeen lage ping en hoge download, er zijn alleen een hoop bbned`ers die veel ping problemen hebben. misschien ff een disclaimer schrijven met zo`n verhaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Wellicht nog even een kopje upgrade in de OP opnemen? Dit aangezien er aardig wat mensen toch al een flinke poos op wachten. Kijk maar of je er wat mee doet.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
Is er toevallig iemand die nog met de helpdesk gebeld heeft over de bbned upgrades? Ik heb mezelf voorgenomen om woensdag te bellen indien geen snelheidsverhoging, alleen het is een beetje doelloos om te bellen als iemand anders dat al gedaan heeft dus vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Hier is demon al 4 dagen down. Eergister kwam ik terug van vakantie en had ik geen internet. Gister opgebeld en toen is er een storingsmelding naar BBned gegaan, die binnen een paar dagen in behandeling word genomen.
Tot nu toe nog niks over gehoord, en nog steeds geen internet. Misschien met de upgrade te maken?

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

spokje schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:54:
Is er toevallig iemand die nog met de helpdesk gebeld heeft over de bbned upgrades? Ik heb mezelf voorgenomen om woensdag te bellen indien geen snelheidsverhoging, alleen het is een beetje doelloos om te bellen als iemand anders dat al gedaan heeft dus vandaar mijn vraag :)
Weet je wat? Ik ga NU bellen.

edit: nee, toch maar niet, bandje zegt meer dan een half uur wachten...

[ Voor 9% gewijzigd door Rio op 14-02-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Rio schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:42:
[...]

Weet je wat? Ik ga NU bellen.
1ste lijn zal zeggen:"deze week, of volgende"
Customer Service zal zeggen: "bbned blabla veel overzettingen blabla kan maanden duren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Denk ik ook ja, maar je moet gewoon vragen om iets concreets en niet ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Mischien ook een idee om een voorbeeld-helpdesk gesprek in de OP op te nemen.
"Helaas" heb ik nog nooit met Demon aan de lijn gehangen ivm een verbindingsprobleem, maar het lijkt me wel handig om even de standaard vragen van Demon-medewerkers neer te zetten.
Dan kunnen mensen zich erop voorbereiden, zodat je korter aan de lijn hangt en de wachttijden dus afnemen.

Dus iemand nog een idee van de standaard vragen?
De vragen die ik zo snel kan bedenken zijn:
- heeft u het modem gereset? (vrij naar de helpdesk van @home)
- heeft u download programmas actief?
- staat het modem in routermode?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
-Hoe lang is de kabel tussen de modem en de splitter?
-Heeft u dit probleem ook wanneer u de splitter er tijdelijk tussenuit haalt?
-Welk modem gebruikt u?

[ Voor 12% gewijzigd door Napsju op 14-02-2005 21:03 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07

_Ernst_

Mark It Zero!

- staat uw netwerk kaart op 10 mbit half duplex?
- hoe hebt u uw modem gereset?
- welke lampjes branden er op de modem?
- is de computer rechtstreeks op de modem aangesloten?

- wat is uw postcode en huisnummer? :+

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
(jarig!)
_Ernst_ schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:08:
8<
- wat is uw postcode en huisnummer? :+
Dat méén je niet?! :P
dolby schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:46:
[...]
8<
Customer Service zal zeggen: "bbned blabla veel overzettingen blabla kan maanden duren"
Ik hoop niet dat dat ook voor nieuw te realiseren aansluitingen geldt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Tarwetijger schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:16:
[...]

Ik hoop niet dat dat ook voor nieuw te realiseren aansluitingen geldt... :'(
Bij mijn broertje in Deventer hadden ze zo'n 12 weken nodig om de lijn aan te leggen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:11
De upgrade is bij mij laatst keurig uitgevoerd. Het heeft zo'n tien dagen geduurd m(aanvraag => uitvoering). Ik vind dat behoorlijk snel, aangezien ze natuurlijk veel verzoeken hebben gekregen tot upgrade c.q. downgrade. Verder brengt Demon altijd keurig van te voren de klanten op de hoogte van eventuele wijzigingen. De snelheid is over het algemeen goed. Zo nu en dan is de snelheid flucturerend, maar dat kan ook aan Bbned liggen of aan de nieuwsservers.
Over het algemeen ben ik goed tevreden over de prijs/kwaliteit en service van Demon.

Het enige wat ik jammer vind is dat Demon de threads en de snelheid van de threads vast heeft gesteld op 2 a 512 Kbit.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Jij hebt al een upgrade van BBned gehad? Wanneer heb jij je upgrade aangevraagd.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het aan de helpdesk ligt, dan komen alle problemen door het splittertje |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:54:
Als het aan de helpdesk ligt, dan komen alle problemen door het splittertje |:( 8)7
Nou dat klopt wel ongeveer... al je data komt ook door het splittertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update over mijn Upgrade :P
Ik heb voor de 2de keer gebeld met demon (sales) mijn aanvraag was 19 jan.
ze wisten me te vertellen dat me upgrade bij hun al wel doorgevoerd is naar hun dslpartner (bij mij BBned)
maar er op het moment veel up en downgrades zijn en dat het een beetje achter is geraakt.
mijn upgrade word zo snel mogelijk behandeld door BBned, toen ik vroeg hoelang dit nog ongeveer kon gaan duren kreeg ik als antwoord: Kan deze week nog zijn, maar kan ook over 1 of 2 weken.

dus mensen met een upgrade net als ik zullen helaas nog een tijdje moeten wachten... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klote dat het zo lang moet duren:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hmm weer 2 weken lol. Was laatst ook al zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:37

Chiron

Moderator Discord
18e aangevraagd, nog steeds wachtende... staat er iets in de algemene voorwaarden over het upgraden?

ik vind dit persoonlijk echt slechte service... het upgraden dan, de lijn zelf is retestabiel, verder niks te klagen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
Ik had mijn aanvraag zo rond de 28ste of 29ste januari aangevraagd, want de aktie liep toen nog tot 1 februari (dat is later verlengd tot en met eind februari. De upgrade vond plaats, ff goed nadenken, in de nacht van 10 en 11 februari. Het kan ook iets eerder zijn. Ik vond het in ieder geval sneller dan verwacht. Uiteraard heb je liever meteen na de aanvrag de upgrade. Maar dat is een utopie. Ik vond het in ieder geval netjes afgehandeld.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
@Emos: Maar jij hebt dan ook geen adsl via BBned, maar via Babyxl..

Edit: Huh, en dat weet je 100% zeker? Want voor de rest heeft nog niemand hier een upgrade gehad :)
Na ja, 't zijn best kunnen. Zou wel positief zijn, zijn ze er iig mee bezig.

[ Voor 66% gewijzigd door spokje op 15-02-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
Nee hoor BBned.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
(jarig!)
TD-er schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:12:
[...]
Bij mijn broertje in Deventer hadden ze zo'n 12 weken nodig om de lijn aan te leggen.
En dat noemen ze dan "supersnel internetten"? |:(
Had ik bij de keuze voor m'n provider misschien toch beter moet letten op de levertijd (of dat zwaarder mee laten rekenen). Als ik had geweten dat ik drie maanden moest wachten..!

[ Voor 30% gewijzigd door Tarwetijger op 15-02-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
Nu ga ik twijfelen. ;-) Ik zal het zometeen eens ff verifieren. Maar ik ben eigenlijk wel zeker. BBnedje.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Tarwetijger schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:34:
[...]

En dat noemen ze dan "supersnel internetten"? |:(
Had ik bij de keuze voor m'n provider misschien toch beter moet letten op de levertijd (of dat zwaarder mee laten rekenen). Als ik had geweten dat ik drie maanden moest wachten..!
Tsja dat kan gebeuren.
Mijn broertje hing 2x per week met Demon aan de lijn om te informeren, maar kennelijk lag het aan BBned.
Het nadeel was echter wel dat hij (volgens die helpdesk) dus niet zijn aanvraag kon annuleren (kon pas na 3 maand ofzo) en dus ook niet alsnog voor een andere provider kiezen.
Mogelijk dat de centrale bij hem vol zat, oid. maar daar is nooit opheldering over gegeven.

Iemand een idee in hoeverre die helpdesk-medewerker gelijk had over die max oplevertijd van 3 maand? is wel handig om dat in de OP te vermelden, maar uiteraard alleen wanneer het ook echt waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat je je aanvraag binnen 2 weken kon annuleren. weet eht niet zeker, maar dacht dit in mydslexpress ofzo gelzen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:02:
ik dacht dat je je aanvraag binnen 2 weken kon annuleren. weet eht niet zeker, maar dacht dit in mydslexpress ofzo gelzen te hebben
1 week, maar dat is de 'normale' afkoel periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Je mag ze natuurlijk altijd in gebreke stellen, waarbij je een redelijk termijn noemt om te annuleren (wel schriftelijk doen). Dat demon zegt dat dit niet kan is een 2de punt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:10:
Je mag ze natuurlijk altijd in gebreke stellen, waarbij je een redelijk termijn noemt om te annuleren (wel schriftelijk doen). Dat demon zegt dat dit niet kan is een 2de punt.
Dit heb ik ook gedaan:

ik had op een gegeven moment een download van 20/30 KB/s met een 8mbit abbo. ik heb enkele malen contact gehad met de helpdesk, resultaten doorgestuurd enz. maar na een maand nadat hun het probleem hadden erkent was er nog niks gebeurd, ik heb vervolgens een brief geschreven met daarin o.a: Dat de snelheid niet acceptabel was i.c.m het abbonment, er was dus sprake van een eenzijdige nalatigheid van het contract(hun zijde dus) ik heb hun vervolgens geschreven dat ik ze 2 weken de gelegenheid geef om de verbinding weer normaal te laten functioneren, als dit niet zou gebeuren zou ik in mijn recht staan om het contract per direct te verbreken.

Deze feiten heb ik gekregen van een kennis die advocaat is, je staat dus helemaal in je recht om het contract te beeindigen als demon niet in staat is een goede/normale dienst te leveren.

btw. de monteur belde een dag na aankomst van de aangetekende brief, kwam een dag later langs en het probleem was gefixt.

dus als je ooit problemen heb gebruik dan de volgende punten:
-eenzijdige nalatigheid
-periode geven om het te repareren
-dit op advies van advocaat
-contract beeindiging indien niet gerepareerd

zorg ook dat een helpdeskmedewerker(liefst per mail) het probleem erkent. je staat dan zo sterk dat ze niet kunnen weigeren het contract te verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:27:
[...]

dus als je ooit problemen heb gebruik dan de volgende punten:
-eenzijdige nalatigheid
-periode geven om het te repareren
-dit op advies van advocaat
-contract beeindiging indien niet gerepareerd

11. Overmacht

11.1 Het kan gebeuren dat Wij een verplichting die voortvloeit uit de Overeenkomst niet kunnen nakomen door omstandigheden die buiten onze wil liggen. In dat geval is er sprake van overmacht. Wij zijn niet tot nakoming gehouden zolang de overmacht duurt. De verplichtingen die Wij door overmacht niet kunnen nakomen, worden opgeschort voor de duur van de overmachtstoestand. 11.2 Indien de overmachtstoestand veertien (14) dagen heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de Overeenkomst uitsluitend voor de toekomst te ontbinden. In geval van overmacht heeft U geen recht op enige (schade)vergoeding. 11.3 Tot overmacht wordt in ieder geval gerekend: storingen in systemen die deel uitmaken van het Internet, storingen in de telecommunicatie-infrastructuur, en uitval van de elektriciteitsvoorziening.

Bron

Hmm grappig dat ze bij jouw de volgende dag op de stoep staan terwijl ze zich daar toch tegen ingedekt hebben met de algemene voorwaarden waarmee jij akkoord bent gegaan tijdens het verzoek tot levering van de dienst

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals je leest staat er ook:

11.2 Indien de overmachtstoestand veertien (14) dagen heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de Overeenkomst uitsluitend voor de toekomst te ontbinden. In geval van overmacht heeft U geen recht op enige (schade)vergoeding.

ik heb hun dus in mijn brief die 14 dagen gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Mailtje van Demon:
Geachte klant,

Als reactie op het door ons ontvangen verzoek om de snelheid van uw DSL Express verbinding te verlagen kan ik u mededelen dat wij uw verzoek ontvangen hebben en dat deze verwerkt zal worden tussen 21 en
25 februari. Wij zullen u per e-mail bevestigen wanneer de wijziging daadwerkelijk is uitgevoerd.
Ik zit via BBned en heb dit al een aantal weken geleden aangevraagd...

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Ritchie schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:11:
Mailtje van Demon:

[...]

Ik zit via BBned en heb dit al een aantal weken geleden aangevraagd...
Had je ze soms onlangs een mailtje gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
nope.. dit doen ze gewoon uit zichzelf.. ;)
ik denk dat ze gewoon een hele bulk naar BBned sturen ofzo

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBned zal ook wel heel veel aanvragen krijgen de laatste tijd, en ze hebben denk ik wel meer te doen dan die aanvragen van demon te behandelen. mja wel vervelend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:54

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik merkte vandaag wat mafs op.

Ik heb vandaag een UPS geinstalleerd voor m'n ADSL modem ( Zyxel 650 analoog ). En het maffe is dat ik MET m'n UPS ertussen een merkbaar snellere internet verbinding heb. Zowel gemeten met speedtest als een grote file op een ftpserver.

Zonder UPS haal ik gemiddeld 105kb/s down met UPS 115kb/s (1024/512 abbo ).

Nu weet ik dat ik hier in Lelystad een slechte spanning heb van de nuon ( gemiddeld 217V en veel ruis ) maar dat het zoveel impact zou hebben had ik niet verwacht.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Het enige wat zou kunnen is dat het stroomnet van jou erg vervuild is door bijvoorbeeld babyfoons in de buurt. Een UPS is namelijk ook een prima filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:58:
Het enige wat zou kunnen is dat het stroomnet van jou erg vervuild is door bijvoorbeeld babyfoons in de buurt. Een UPS is namelijk ook een prima filter.
Ow, dat wist ik niet :*) ...ze worden steeds betaalbaarder dus.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 12:50

jll

mkleinman64 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:12:
Ik merkte vandaag wat mafs op.

Ik heb vandaag een UPS geinstalleerd voor m'n ADSL modem ( Zyxel 650 analoog ). En het maffe is dat ik MET m'n UPS ertussen een merkbaar snellere internet verbinding heb. Zowel gemeten met speedtest als een grote file op een ftpserver.

Zonder UPS haal ik gemiddeld 105kb/s down met UPS 115kb/s (1024/512 abbo ).

Nu weet ik dat ik hier in Lelystad een slechte spanning heb van de nuon ( gemiddeld 217V en veel ruis ) maar dat het zoveel impact zou hebben had ik niet verwacht.
ik neem aan dat je het meerdere keren hebt geprobeerd ??? ff voor de zekerheid ! want dan heb ik hier nog een leuke link een Netspannings stabalizer/conditioner

Link

Maar goed ik heb dus ook nog steeds geen upgrade. ik vindt het aanmerkelijk dat de een wel een mailtje krijgt de andere weer niet, de ene zegt duurt nog maanden terwijl andere gewoon binnen redelijk snel termijn hun upgrade hebben.

Ik denk dat het tijd word om ff iemand door die ptt lijn heen te trekken. })

gr Jaac

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Begrijp ik nu goed dat je bij aanvraag van een upgrade niet direct een geautomatiseerd bevestigingsmailtje krijgt en je daardoor soms enige weken in het ongewisse blijft of het upgrade verzoek wel/niet is aangekomen?

PS. Toen ik eerder deze week het modem aansloot op en vers opgeleverde lijn, was ik direct online, zonder eerst naar de MAC-adres pagina te hoeven surfen. In demon.nl.support was er vanuit Demon gesuggereerd dat men het moeten registreren van het MAC-adres in de (nabije?) toekomst anders ging aanpakken (dhcp optie 82). Zijn er andere nieuwe klanten die hetzelfde ervaren hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvm schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 23:55:
Begrijp ik nu goed dat je bij aanvraag van een upgrade niet direct een geautomatiseerd bevestigingsmailtje krijgt en je daardoor soms enige weken in het ongewisse blijft of het upgrade verzoek wel/niet is aangekomen?
Yep dat mailtje duurt even omdat ze moeten uitzoeken wanneer je abbonement is ingegaan, vanaf die datum willen ze je namelijk upgraden. Althans, dat stond ik mijn mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buggy forum hier :r

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 12:54

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

jll schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 23:31:

ik neem aan dat je het meerdere keren hebt geprobeerd ??? ff voor de zekerheid ! want dan heb ik hier nog een leuke link een Netspannings stabalizer/conditioner

Link
Ik heb het gisteren meerdere malen gecontroleerd. Ik wilde het zelf namelijk ook niet geloven. Het is in Lelystad trouwens echt bar en boos met het electranet. Ik hoor daar meerdere mensen erover klagen.

Ik heb al een week twee controle kasten op m'n stroomnet in huis gehad om te kijken of ik de Nuon aansprakelijk kon stellen. De resultaten waren schokkend te noemen.

Gemiddeld tussen de 207V -- 221V afhankelijk van overdag / avond / nacht. ( 207V is nog NET toegestaan ).

Verder heel veel spikes en dips in het netwerk waaronder meerdere onder de 150V gedurende een paar milliseconden. ( ook uiteraard NET binnen de specs ).

waar het op neerkomt is dat het stroomnet bij mij thuis allemaal NET binnen de gestelde specs valt van de Nuon. Vandaar dat ik nu sommige apparaten met UPS'en aan het beveiligen ben.

Met het prettige gevolg dus dat m'n demon accountje nu stukken beter werkt _/-\o_

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

TD-er schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:53:
Mischien ook een idee om een voorbeeld-helpdesk gesprek in de OP op te nemen.
"Helaas" heb ik nog nooit met Demon aan de lijn gehangen ivm een verbindingsprobleem, maar het lijkt me wel handig om even de standaard vragen van Demon-medewerkers neer te zetten.
Dan kunnen mensen zich erop voorbereiden, zodat je korter aan de lijn hangt en de wachttijden dus afnemen.

Dus iemand nog een idee van de standaard vragen?
De vragen die ik zo snel kan bedenken zijn:
- heeft u het modem gereset? (vrij naar de helpdesk van @home)
- heeft u download programmas actief?
- staat het modem in routermode?
- Hoe ver staat uw modem van uw ingangspunt? (Verder dan een meter? Dan is dat sowieso de oorzaak volgens de helpdesk)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:43:
Update over mijn Upgrade :P
Ik heb voor de 2de keer gebeld met demon (sales) mijn aanvraag was 19 jan.
ze wisten me te vertellen dat me upgrade bij hun al wel doorgevoerd is naar hun dslpartner (bij mij BBned)
maar er op het moment veel up en downgrades zijn en dat het een beetje achter is geraakt.
mijn upgrade word zo snel mogelijk behandeld door BBned, toen ik vroeg hoelang dit nog ongeveer kon gaan duren kreeg ik als antwoord: Kan deze week nog zijn, maar kan ook over 1 of 2 weken.

dus mensen met een upgrade net als ik zullen helaas nog een tijdje moeten wachten... O-)
Ik heb 20 januari aangevraagd, dus ik neem aan dat ik in hetzelfde schuitje zit, ook BBned. Dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben, dat scheelt al weer.

Al zou Demon nou gewoon een standaard berichtje sturen zodra ze het aan BBned doorgeven... Hoef je ze ook niet aldoor lastig te vallen.

[ Voor 39% gewijzigd door Rio op 16-02-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De helpdesk van demon is niks vergeleken bij de gold supoort van dell, ik heb op mijn werk meerdere malen een dooie sx270/280 gehad, en dan vragen hun om het geheugen en HD eruit te halen. |:(

mja demon heeft ook altijd wel rare dingen, ze verwachten dat iedereen z`n pc binnen 1 meter van het isra punt zet 8)7 zoniet dan is het onze schuld als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Rio schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:01:
[

Ik heb 20 januari aangevraagd, dus ik neem aan dat ik in hetzelfde schuitje zit, ook BBned. Dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben, dat scheelt al weer.

Al zou Demon nou gewoon een standaard berichtje sturen zodra ze het aan BBned doorgeven... Hoef je ze ook niet aldoor lastig te vallen.
Misschien wacht bbned tot April met upgrades, omdat dan toch ook een 4/1 variant komt voor Demon.
Het is jammer dat Demon verschillende verklaringen geeft als je om info vraagt, van duurt nog 1,2 weken tot kan maanden duren.
Jammer dat ze afhankelijk van bbned zijn.

(ken 4 abonnees met een bbned lijn die nog steeds geen update hebben, 1wacht al sinds december)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat het btw met deeltje #16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:43:
De helpdesk van demon is niks vergeleken bij de gold supoort van dell, ik heb op mijn werk meerdere malen een dooie sx270/280 gehad, en dan vragen hun om het geheugen en HD eruit te halen. |:(

mja demon heeft ook altijd wel rare dingen, ze verwachten dat iedereen z`n pc binnen 1 meter van het isra punt zet 8)7 zoniet dan is het onze schuld als het niet werkt.
Naja, je modem kun je best binnen 1 meter van je isra kwijt, dan een netwerk kabeltje naar je pc en dat kan tot 100m ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Bij sommige mensen dus niet ;) hier komt de lijn binnen in de kelder, en daar is het gewoon te vochtig om een modem te plaatsen. Heb een gat door de vloer naar de meterkast moeten boren en ding staat nu maar in de meterkast :P 3 meter ofzo, haal nog goeie snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjl schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:32:
[...]

Naja, je modem kun je best binnen 1 meter van je isra kwijt, dan een netwerk kabeltje naar je pc en dat kan tot 100m ...
ja maar demon verwacht gewoon dat je niet meer dan die ene meter rode utp kabel gaat gebruiken, en als je dat wel doet dan geven ze je een schuldgevoel :O :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Ik zou wel eens zo'n belscript van die helpdeskers willen zien; ze hebben echt zo'n lijst met punten die ze van bovenaan moeten afwerken volgens mij.

If not ..... then ......
If not ..... then ......
If not ..... then ......
If not ..... then ......
If not ..... then ......
If not ..... then ......

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
Op de reactie van gisteren over de upgrade die bij mij snel is uitgevoerd.

Ik heb mij vergist. Ik heb BabyXL in plaats van BBned.. Sinds ik ziek ben kan ik mij niets meer herinneren... DAH! Je zou er toch gek van worden... 8)7

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik ben er mee bezig, maar helaas heb ik deze week vrij weinig tijd, omdat mijn vriendin in het ziekenhuis ligt sinds zondag.
Zo ben ik net pas weer terug van bezoekuur.
Anders post ik eventueel de posting die ik tot dan toe heb en pas ik de OP aan zodra ik meer afgemaakt heb, al geniet dat niet mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:45:
[...]

Ik ben er mee bezig, maar helaas heb ik deze week vrij weinig tijd, omdat mijn vriendin in het ziekenhuis ligt sinds zondag.
Zo ben ik net pas weer terug van bezoekuur.
Anders post ik eventueel de posting die ik tot dan toe heb en pas ik de OP aan zodra ik meer afgemaakt heb, al geniet dat niet mijn voorkeur.
das kut voor je.. maar er is geen haast bij wat mij betreft,

anders open je alvast deel 16 met de oude OP en als die andere klaar is kan je die in 1 keer helemaal goed en compleet erop gooien.
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:24:
[...]

das kut voor je.. maar er is geen haast bij wat mij betreft,

anders open je alvast deel 16 met de oude OP en als die andere klaar is kan je die in 1 keer helemaal goed en compleet erop gooien.
suc6
Lijkt me een goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Dat van dat ISRA-punt valt overigens best wel mee. Ik had jaren mijn modem op de 3e etage staan en het ISRA-punt is op de BG. Welliswaar met een 1024/512-abbo.
Wat dus niet goed ging was ADSL en ISDN samen door een 4-pair kabel (cat5).(Aparte lijn voor ADSL, vandaar.) Dus daar toen nog maar tig meter van een flut dun kabeltje langs gehangen. Totaal tegen de 20 m schat ik. En hij deed het boven net zo goed als beneden aangesloten.

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Major7 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:30:
Dat van dat ISRA-punt valt overigens best wel mee. Ik had jaren mijn modem op de 3e etage staan en het ISRA-punt is op de BG. Welliswaar met een 1024/512-abbo.
Wat dus niet goed ging was ADSL en ISDN samen door een 4-pair kabel (cat5).(Aparte lijn voor ADSL, vandaar.) Dus daar toen nog maar tig meter van een flut dun kabeltje langs gehangen. Totaal tegen de 20 m schat ik. En hij deed het boven net zo goed als beneden aangesloten.
Zolang je het maar niet zegt tegen zo'n helpdesk-dude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
zullen we hier verder gaan?
Ervaringen Demon DSL-Express # 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!