Ervaringen Demon DSL-Express #15

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.972 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Demon Deel 15
Algemene informatie over het topic:

Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.

Als je verbinding is opgeleverd, vul dan de doorlooptijd in op http://tilbo.demon.nl

Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken:
  • * TD-er Geen statusberichten
    - Worden OW's voor uitgedeeld.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111"
  • ...en de rest van de policy
Eerdere topics:

Deel 2 is hier te vinden: Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Deel 3 is hier te vinden: Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 3

Deel 4 is hier te vinden: Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4

Deel 5 is hier te vinden: Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

En deel 6 is hier te vinden: Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #6

En deel 7 is hier te vinden: Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #7

En deel 8 is hier te vinden: [rml][ ervaringen] Demon DSL Express #8[/rml]

En deel 9 is hier te vinden: [rml][ Ervaringen] Demon DSL Express #9[/rml]

En deel 10 is hier te vinden: [rml][ Ervaringen] Demon DSL Express #10[/rml]

En deel 11 is hier te vinden: Ervaringen Demon DSL-Express # 11

En deel 12 is hier te vinden: Ervaringen Demon DSL-Express # 12
Meer informatie over DSL-Expess

:? Wat is DSL Express :?
DSL Express is het ADSL-produkt voor consumenten van Demon Internet. Demon staat bekend als 1 van de betere Internet Service Providers (ISP's) in Nederland en bestaat al sinds langere tijd. DSL Express is een zeer scherp geprijsd aanbod waarmee Demon een vergelijking met de concurrentie zeer goed kan doorstaan.

:? Waar vind ik meer informatie over DSL Express? :?
Uiteraard op de site van Demon DSL Express. Demon heeft zelf ook een FAQ samengesteld over DSL Expres. In deze FAQ staan alle kenmerken van het product.

:? Welke overboeking hanteert Demon :?
Demon hanteert een overboeking van 1:25. Demon zegt hierover het volgende:

"De werkelijk beschikbare hoeveelheid bandbreedte die beschikbaar is voor alle gebruikers is minder dan het totaal dat aan alle gebruikers aangeboden wordt. Het niveau van dit delen wordt aangeduid als de overboekingsfactor of ratio. Demon DSL Express heeft bijvoorbeeld een overboekingsratio van 25:1"

Oftewel: de minimale beschikbare snelheid is 1/25 van het afgenomen abbo.
In de praktijk zul je van de overboeking weinig tot niets werken en haal je gewoon de snelheid van je abonnement.

:? Dit snap ik niet :?

In een newsgroup stond een mooie analogie met een tuinslang:

"Er is één tuinslang voor al het water van 25 huizen. De slang is precies dik genoeg om continu water naar één huis te pompen. Maar omdat niet iedereen de kraan de hele dag vol open heeft staan, worden er wel 25 huizen op dezelfde slang gezet. Dus als ze allemaal de kraan laten lopen en lopen en lopen, dan komt er niet meer zoveel water uit.

Om te voorkomen dat een enkeling al het water opmaakt, is er een FUP. Als iedereen zich aan die FUP houdt is er in principe genoeg water voor iedereen beschikbaar. Zodra mensen echter excessief veel water gaan gebruiken kan het voorkomen dat de capaciteit van de slang onvoldoende is voor iedereen - er kan dan niet meer water doorheen.

MAAR: als jij nu persé meer water uit jouw aansluiting wilt, kun je vragen of je op een slang met minder aansluitingen kan komen (dus 1:10 overbooked bv). Dan kun je meer water uit je kraan halen. Of helemaal alleen op een slang (1:1). Voor dit soort producten betaal je echter ook de prijzen die daarbij horen."

Hoe verloopt de aansluiting?

:? Hoe lang duurt het dan voordat ik kan internetten :?
Dat is verschilend, bij somige 2 weken bij andere kan dit ook 5 weken zijn. Wacht rustig op het mailtje van demon,dat je lijn is opgeleverd. Hou er rekening mee dat gezien het enorme aantal aanvragen van de laatste tijd de wachttijden iets kunnen oplopen. Voordat je wordt aangesloten doorloop je de volgende stappen:

Dit voorbeeld is puur indicatief!

30-09-2003 Ingediend.
Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.

08-10-2003 Verzonden. (1 week later)
De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.

08-10-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

09-10-2003 Geaccepteerd. (1 dag tot 3 weken later)
Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden toegestuurd.

In de praktijk blijkt het niet nodig de 3 weken af te wachten, direct als het modem is ontvangen, zal internet meestal werken bij aansluiten. De lijntest duurt in het ene geval 1 dag, terwijl het bij een ander 3 weken kan duren.

Als je verbinding is opgeleverd, vul dan de doorlooptijd in op http://tilbo.demon.nl

:? Met wie werkt Demon samen :?
Demon werkt samen met BBNed en BabyXL(=Tiscali Wholesale). Beide netwerken zijn vergelijkbaar wat snelheid betreft; snelheidsverhogingen zullen voor beide netwerken gelden. Het maakt dus voor de snelheid niet uit of je via BBned of BabyXL bent aangesloten In de praktijk is BabyXL zelfs nog iets sneller vanwege het compenseren van de overhead.Daarnaast heeft BabyXL een over het algemeen een lagere ping. Overigens, je kan niet zelf kiezen voor BabyXL of BBned, dat doet Demon voor je. In gebieden waar BBned of BabyXL niet leveren bestaat de mogelijkheid om een Demon-verbinding via KPN Bitstream te krijgen. Gezien de prijsstelling is dit de meeste particuliere klanten echter geen optie.

Op dit moment levert Demon waar mogelijk via BabyXL gezien het relatief grote aantal problemen met BBned-aansluitingen (ping-problemen, wellicht veroorzaakt door een capaciteitstekort bij BBned).
Informatie over de verbinding

:? Waar geeft Demon de storings-informatie weer :?
Demon-DSL status pagina
Op deze pagina vindt u meldingen van storingen en onderhoudswerkzaamheden aan de netwerken van Demon's DSL-partners. Meldingen van storingen en onderhoudswerkzaamheden aan Demon's eigen netwerk vindt u op de netwerkstatus pagina.

:? Wordt de (upload)snelheid verhoogd :?
Zowel de up- als downloadsnelheden van alle abonnementen die zijn afgesloten vóór 18-09-2003 zijn verhoogd. Deze verhoging heeft inmiddels plaatsgevonden. Helaas is de upgrade bij een aantal klanten (nog) niet gelukt. Deze zullen begin april alsnog worden geupgrade.
Bij een aantal klanten die te ver van de centrale wonen was helaas geen upgrade mogelijk. Zij hebben hierover per e-mail bericht gehad.
Tevens is bij de klanten die een 'oude' Metro of Versatel-verbinding hebben de snelheid verhoogd. De exacte planning is hier te vinden.

De nieuwe abonnementsvormen en snelheden (die beide tevens gelden voor mensen die na 18-09-2003 zijn/worden aangesloten) even op een rijtje
gezet:

512/25619,95
1024/51239,-*
2048/102455,-
2048-8192/1024 65,-

*) de prijs schijnt per 1/2/2005 met 10 euro verlaagd te worden, evenals de kosten van het aanpassen van je abonement (van 50,- naar 10,-)

:? Welke snelheden kan ik halen :?
Hou er rekening mee dat de downloadsnelheden van het 2-8 mbit abonnement afhankelijk zijn van de afstand van je huis tot de telefooncentrale. Het is dus niet gegarandeerd dat je de 8 mbit haalt. Hetzelfde geldt voor de 1024 kbit/s upload. Onderstaande tabel laat zien welke snelheden in theorie mogelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!
Wil je weten wat voor snelheid andere mensen in jouw buurt halen, kijk dan bij je eigen postcode

:? Hoe bepaal ik de afstand naar de centrale? :?
Heel simpel: door hier je postcode en huisnummer in te vullen. De uitkomst geeft een goede indicatie van de lijnlengte naar de centrale. Houd er wel rekening mee dat lijnlengte wel iets maar niet alles zegt over de maximaal te behalen snelheid.
Zaken als de lijnkwaliteit spelen ook een belangrijke rol.

:? Hanteert Demon een datalimiet? :?
Demon hanteert een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die je, als Demon DSL gebruiker, mag downloaden. Dit houdt ook in dat Demon Internet kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer download dan het gemiddelde voor het betreffende DSL account.

:? Waarom moet ik m'n IP via DHCP instellen?
Omdat de routering op basis van DHCP requests wordt opgezet. Stel je het IPnr handmatig in, dan stuur je geen DHCP requests en valt na een 30-tal minuten de verbinding weg. Dat je verplicht bent met DHCP te werken betekent overigens niet dat je een dynamisch IPnr hebt: je krijgt een statisch IPnr.

:? Wat zijn de DNS-servers van Demon?

Als je de DNS-servers handmatig wil instellen zijn hier de IP-adressen:
194.159.73.135
194.159.73.136
194.159.73.137
194.159.73.138

Hoe zit het met de modems?

:? Kan ik mijn oude ADSL-modem blijven gebruiken :?
De meeste ADSL-modems zoals de Alcatel Speedtouch zijn zonder enig probleem bruikbaar bij Demon. Het Alcatel modem moet omgezet worden naar Bridge, zie http://www.wintervorst.com/ Daarna is hij in bridge stand te bereiken met lokaal ip 10.0.0.138. Het password is te achterhalen met de bekende tweak tools.

Drivers voor de Copperjet 800, het E-tech modem versie 1/2 voor PC en E-tech versie 2 voor Mac zijn te vinden op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

Alle door BBNed goedgekeurde modems vind je op http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls
Officieel is het zo dat als je geen goedgekeurd modem/router hebt je in geval van problemen ook geen support krijgt van BBNed (en Demon), daarnaast is het zo dat je bij een netwerk upgrade van BBNed het risico loopt dat je ineens problemen krijgt met je verbinding.

:? Is er nieuwere firmware voor mijn Copperjet 810 modem beschikbaar? :?
Alles wat je over dat modem wilde weten (en meer) staat op deze pagina: http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm

:? Hoe kan ik onder Linux het Copperjet 810 modem configureren? :?
http://www.cistron.nl/node.php?id=201

:? Kan mijn modem uberhaupt wel 1024kbps upload aan? :?
De Copperjet 810 haalt 960kbps, de Zyxel 650R gaat tot 864kbps. Het is sowieso maar de vraag of je die hoge upload gaat halen, ook al heb je een modem dat die snelheid aan kan. Dat is niet alleen afhankelijk van het modem, maar ook van de afstand tot de centrale, de kwaliteit van de kabels en of je een analoge (officieel tot 864kbps) of ISDN lijn (officieel tot 640kbps) hebt. Demon garandeert niet dat je 1024kbps haalt, enkel 512kbps is gegarandeerd.

Diverse informatie over de verbinding

:? In heb gehoord dat de combinatie van ISDN met een oude NT1 en Demon niet altijd even goed werkt :?
Dat klopt. Op de volgende URL is een fotoserie te vinden hoe je de boel kan aansluiten zodat het goed werkt: http://www.renekok.com/demoninstall/

Lordaeron voegt hier nog het volgende aan toe:
Mijn ervaring is dat het soms helemaal niet werkt, ofdat ADSL wel werkt maardat je telefonie er daarna mee ophoudt zolang ADSL is aangesloten. Via KPN zakelijk support ben ik er toen achter gekomen dat de NT1 kastjes revisies S1 t/m S3 problemen kunnen opleveren maar dat het vanaf revisie S4 (ze zitten tegenwoordig op S6) probleemloos moet kunnen werken. Aangezien de NT1 deel uitmaakt van het KPN netwerk wordt deze normaliter kosteloos vervangen door een nieuwere revisie.
Kortom, met een NT1, revisie S1 t/m S3 KAN het wel werken maar de kans is groot dat het niet lukt (zelf al meerdere keren meegemaakt). NT1's met revisie S4 of hoger MOETEN probleemloos werken volgens KPN.
:? Hoe lang duurt een overstap van een KPN ADSL-provider :?
Dat kan lang duren omdat er nog geen goede migratieprocedure tussen de verschillende ADSL-providers bestaat. Het belangrijkste is dat je lijn vrij MOET zijn als kort na aanvraag van DSL Expres de lijn gecontroleerd wordt. Met andere woorden: eerst moet je oude ADSL abonnement beëindigd zijn en moet je opzegging administratief verwerkt zijn. Hou bij het opzeggen van je oude abonnement rekening met de geldende opzegtermijn! Een voorbeeld:

BBNed/BabyXL accepteert een aanvraag pas als de telefoonlijn vrij is van ADSL, maw zodra MXStream is afgesloten. Demon hanteert een (verplichte) wachtperiode van 7 dagen tussen ADSLaanvraag en het doorsturen van de aanvraag naar BBNed, dus *als* je lijn echt op 1/12 gesloopt wordt zou je een week daarvoor kunnen aanvragen (zeg, 25/11), waarna je 3 tot 6 weken moet wachten op je aansluiting. De overstap zal dus altijd gepaard gaan met wat downtime.

:? Waar vind ik nieuwe firmwares voor mijn Zyxel-modem :?
Er staat Demon-specifieke firmware op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? Hoe kom ik in mijn Zyxel-modem :?
zorg dat je computer een vast ip heeft, zoals 192.168.1.33 en typ dan in je browser "192.168.1.1" in en druk op enter, voer als username: "admin" in en pass: "1234"

:? Kan ik meerdere PC's op het Zyxel-modem aansluiten? :?
Dat kan als je het modem in router-modus zet en er een switch op aansluit. De switch is nodig omdat het Zyxel-modem maar 1 lan-poort heeft. Het Zyxel-modem wordt door Demon standaard in bridge-mode geleverd, waardoor je bijvoorbeeld makkelijk een router op het modem kan aansluiten. Het omschakelen tussen bridge en router-mode kun je doen via het menu van het modem dat op bovenstaande wijze bereikbaar is.

:? Hoe zet ik het modem in router-modus :?
Zie daarvoor de Zyxel-site: http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

:? Hoe stel ik port-fowarding in op het Zyxel-modem :?
Met dank aan TD-er

Instellen van portforwarding:

In hoofd menu ga je naar 24.8 (Command Interpreter Mode)
Daar kun je met
code:
1
2
ip nat server load 1
ip nat server disp 1

de forwarding rules bekijken.

Een voorbeeld van mijn configuratie is:
ssh-poort(port 22) forwarden naar mijn server (192.168.100.1):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ip nat server load 1
ip nat server edit 2 active yes
ip nat server edit 2 svrport 22 22
ip nat server edit 2 intport 22
ip nat server edit 2 rulename ssh
ip nat server edit 2 forwardip 192.168.100.1
ip nat server edit 2 protocol TCP
ip nat server save 1

inkomende poort 32 forwarden naar port 22 op de fileserver (192.168.100.2):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ip nat server load 1
ip nat server edit 3 active yes
ip nat server edit 3 svrport 32 32
ip nat server edit 3 intport 22
ip nat server edit 3 rulename ssh_filesvr
ip nat server edit 3 forwardip 192.168.100.2
ip nat server edit 3 protocol TCP
ip nat server save 1

De ml-donkey-poorten forwarden naar de fileserver:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ip nat server load 1
ip nat server edit 4 active yes
ip nat server edit 4 svrport 4662 4669
ip nat server edit 4 intport 4662 4669
ip nat server edit 4 rulename Donkey
ip nat server edit 4 forwardip 192.168.100.2
ip nat server edit 4 protocol ALL
ip nat server save 1

oftewel de grammatica is:
code:
1
2
3
4
5
6
<laad de rules>
  ip nat server load 1
<stel de waarden in voor rule nr X>
  ip nat server edit X <parameter> <value(s)>
<save de rules>
  ip nat server save 1

Gebruik niet rule #1

Zoals je waarschijnlijk wel zult zien, is het verreweg het simpelst om de regels eerst in notepad oid in te typen en dan te cut'n-peesten naar de commandprompt.
Wanneer je echter via de seriele poort de boel zit in te stellen, dan is het mogelijk (door gebrek aan flowcontrol) dat het modem nog bezig is je opdracht te verwerken, terwijl jij qua invoer al een regel verder bent. Dan moet je de invoer dus per regel doen. Via een telnet over het netwerk heb je hier geen last van.

Verder wilde ik een webservertje draaien op een computer, dus heb ik op bovenstaande manier port 80 naar een machine hier binnen geforward. echter gaat het goed fout wanneer je intern port 80 gebruikt. Ik heb dus apache intern op port 81 draaien, terwijl die vanaf buiten dus op port 80 bereikbaar is...
Wanneer je intern je eigen website ook wilt bekijken, moet je de nat-loopback aanzetten:
Telnet naar de zyxel, kies menu 24.8 type dan in:
code:
1
ip nat loopback on

Vergeet niet je NAT-settings op te slaan! De portmapping blijft hierbij wel behouden:
code:
1
2
ras> ip nat server save
ip nat server: save ok

:? Hoe lang mag de kabel zijn :?
Probeer de kabel tussen de splitter en het modem zo kort mogelijk te houden, vanuit het modem naar de PC mag de utp 100m zijn.

:? Ik heb alles net aangesloten en m'n verbinding doet het niet :?
Het kan zijn dat je de aansluitingen op de splitter verkeerd hebt aangesloten. Aan de ene kant gaat je KPN-lijn erin en je DSL-eruit; aan de andere kant gaat je telefoon eruit. Zie onderstaand plaatje (met dank aan Wildfire):
Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.demon.nl/splitter.gif

:? Hoe kan ik zelf zien wat de kwaliteit van het signaal is op mijn ZyXEL :?
Je modem houd zelf een aantal gegevens bij over de lijnkwaliteit. Uiteraard is er de snelheid waarop de ATM-verbinding is ingesteld. Deze
snelheid komt tot stand na onderhandelingen tussen je modem en de ADSL-centrale aan het andere eind van de telefoonkabel. Bij mijn 2/1 Mbit abonement zijn die waarden 2048 kbit down en de upsnelheid schommelt tussen de 864 en 896 kbit.

Voor de andere meetwaarden is een kleine begrippenlijst nodig:
SNR (Signal to Noise) Margin:
Deze waarde geeft aan wat de relatieve sterkte is van het ADSL-signaal, vergeleken met de (achtergrond) ruis. Hogere waarde, een beter resultaat. De specificaties van Alcatel geven aan dat de SNR-waarde minimaal 6dB moet zijn om een sync te houden.

Attenuation:
Deze waarde geeft aan hoeveel het signaal slechter is geworden, gedurende de reis van het DSLAM-punt tot aan je modem en terug. Lagere waarde geeft een beter resultaat. De maximale attenuation die je nog kunt hebben ligt rond de 60-65 dB. Daarboven is het signaal vaak niet leesbaar meer.
(bron)

Als voorbeeld geef ik hier de waarden van mijn ZyXEL met een goed werkende 2/1 verbinding: (menu 24,8)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ras> wan adsl linedata far
relative capacity occupation: 107%
noise margin upstream: 7.0 db
output power downstream: 12.0 dbm
attenuation upstream: 11.0 db

ras> wan adsl linedata near
relative capacity occupation: 28%
noise margin downstream: 27.0 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 21.5 db

Via de web-browser:
Ga via je browser naar http://192.168.1.1 en inloggen (standaard admin met wachtwoord 1234). Dan maintenance en diagnostic. Daar dan DSL line kiezen en dan de knoppen Upstream Noise Margin voor de upload kant en Downstrem Noise Margin voor de download kant.

Wat de "relative capacity occupation" betekend, weet ik niet zeker, maar je zou verwachten dat mijn ZyXEL 650R (2048/0.28 = ) 7314 kbit down zou moeten kunnen halen.

Bij bovenstaande commando (wan adsl linedata far) krijg je ook nog een flinke lading getalletjes te zien. Deze geven aan hoeveel data er per frequentie-band overgestuurd kan worden. (elk cijfertje gaat van 0 - F) Indien er stukjes zijn waarbij de waarden ernaast heel er veschillen, kan dat een indicatie zijn dat er iets met de bekabeling niet goed zit. Vergelijk dat maar met een antenne-kabel van je TV. Wanneer je daar een scherpe knik in maakt zul je met de meeste zenders geen verschil merken in de ontvangst, maar een paar zenders zullen toch echt meer storing geven. Hoge frequenties kunnen nou eenmaal niet echt goed om een hoekje heen :) Dit laatste is met name van belang voor de mensen met een 8/1 verbinding, daar je dan tegen het maximale aan zit wat je met het modem kunt halen en er dus niet heel erg veel ruimte is voor ruis, zonder er last van te hebben.

:? Nieuwsserver van Demon :?
De newsserver die Demon gebruikt is die van Supernews Deze beschikt over meer dan 140 Tb (ja, da's ruim 140.000 Gb :9 ) opslagcapaciteit en heeft alle (binary)groepen die je je maar kunt wensen. De snelheid is (al dan niet tijdelijk) gelimiteerd tot 2 threads van 512 kbit/sec.

:? Hoe zit het nu eigenlijk met het herkennen van het mac adres bij demon :?
Alleen nieuwe MAC adressen zul je moeten aanmelden. Hier kun je dat aanmelden doen. In tegenstelling tot veel andere providers kun je dus meerdere MAC adressen aanmelden bij Demon. Eenmaal aangemeld gaat het ompluggen direct goed. (NB. wanneer je je modem dus in routermode zet moet je dat MAC-adres dus ook aanmelden bij Demon)

:? Wanneer is het zinvol om de firmware te updaten :?
Demon zegt hierover het volgende:
Recentelijk heeft u van ons een ZyXEL modem ontvangen. In sommige gevallen bleek dat modem geen stabiele verbinding te hebben of de verbinding niet vast te kunnen houden. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het updaten van de firmware (systeemsoftware) van de modem. Middels deze handleiding en het nieuwe firmware bestand kunt u uw ZyXEL voorzien van de meest recente firmware. Het bestand is speciaal aangepast voor Demon en het BaByXL/bbned netwerk.

:? Waar kan ik nieuwe firmware vinden:?
Er staat Demon-specifieke firmware op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? ZyXEL Prestige 650R analoog firmware updaten :?
updaten via http://192.168.1.1 (web dus) als ip moet je ff 192.168.1.33 instellen en als gateway 192.168.1.1
username: admin
Wachtwoord: 1234
en dan kan je via de webinterface je firmware updaten.

:? kan de ZyXEL ook in routermode alle functies van MSN-messenger aan :?
In de web-interface kun je uPnP aanzetten. Als het goed is geeft Windows (XP in mijn geval) vrijwel meteen aan dat 'ie een uPnP device gevonden heeft. Daarna werkt MSN-messenger een stuk makkelijker wat betreft bestanden oversturen, applicaties delen, webcammen en audio-conversatie.

Jeroen210, Wokschotel en andere tweakers zijn nergens voor
aansprakelijk, en dit is dus op eigen risco :o

:? ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN modem firmware updaten :?
a) Klik op "Start" en kies "Uitvoeren".
b) Tik nu "command" gevolgd door Enter.
c) Ga nu naar de directory waar het .bin bestand van de firmware staat (als u zoals eerder aangeraden het bestand in c:\ hebt gezet dan moet u hier intikken: "cd c:\" gevolgd door Enter.
d) Tik nu in (zonder de " ): ftp 192.168.1.1 gevolgd door Enter.
e) Vervolgens krijgt u als het goed is gegaan een inlog scherm te zien dat vraagt om een "user" danwel "gebruikersnaam". Hier tikt u in "root" en drukt op Enter.
f) Tik bij de vraag naar het wachtwoord "1234" in en druk op Enter.
g) Tik nu het volgende commando:
"put binfilename.bin ras"
Waar binfilename.bin de bestandsnaam van de gedownloade firmware is.

Als de file klaar is met uploaden (dit kan een paar minuten duren) dan zie je in het nog openstaande scherm dat de file correct is, en gaat de modem rebooten met de nieuwe firmware. (Dank aan Crusader)

:? Waar vind ik meer informatie over Demon :?
De newsgroup demon.nl.support is een prima plek om ervaringen van Demon-gebruikers te lezen en eventueel zelf vragen te stellen. Ook daar geldt: lees eerst even mee en zoek met Google! Groups of je vraag misschien al beantwoord is.

:? Ik wil mijn downloadsnelheid testen! :?
Download het testbestand vanaf ftp://ftp.demon.nl/pub/test/fullfile16M Zorg er wel voor dat je dit op een zo schoon mogelijke verbinding en PC doet, dus zorg ervoor dat er geen andere programma's van je verbinding gebruik maken en je PC vrij is van spyware e.d.

:? Ik mis iets :?
mail naar gijs.noorlander gmail.com en ik pas dit openingbericht aan :)

:*) Met dank aan: Wokschotel, Jeroen210, Crusader, cjdijk, Cowgirl, Lordaeron en Wildfire :*)

Wokschotel heeft aangegeven dat hij het op dit moment wat te druk heeft voor een nieuw deeltje en na overleg met Korakal heb ik de nieuwe editie gestart.
Mijn verzoek aan de mods is om deze post nog niet te editen om de HTML te activeren, zodat ik er nog wat dingen aan kan wijzigen.
Uiteraard zijn op- en aanmerkingen meer dan welkom, daar sommige informatie door de topics heen mogelijk gedateerd is geworden.

[ Voor 2% gewijzigd door Xandrios op 05-12-2004 21:26 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zo, wat is de newsserver weer lekker brak vandaag. Kom niet boven de 51 kb/s uit. Pfft. Maar ach, straks in januari kunnen we er voor 10 euro een betaalde newsserver bij pakken om dat ik 10 euro goedkoper uit ben.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Ik heb nu zo'n beetje een week een DSL-Express verbinding via het BBned netwerk en met een Allied Data Copperjet 816-2P (Annex-A) modem. In de startpost is nog niets over deze modem te vinden. Enkele punten die misschien interessant zijn:

- Plaatje: Afbeeldingslocatie: http://www.demon.nl/images/dslexpress/copperjet816voor.jpg
- Informatie over de modem op de Demon support site.
- Product pagina Allied Data.
- Enkele klachten over geluidsproductie van deze modem (onder andere genoemd in #14). Ik kan het bestaan van dit verschijnsel helaas bevestigen. Het betreft een sissend geluid, altijd aanwezig als de modem aan staat. Ik heb dit gemeld en wacht op een reactie van Demon.
- Standaard ingesteld als 'bridge'. Nu heb ik begrepen dat de modem ook als (NAT/)router ingesteld kan worden. Er is vast iemand die hier meer over kan vertellen (voor- en nadelen van beide instellingen, firewall port-forwarding, garantie/ondersteuning?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Nou, het bandbreedte-probleem is nog steeds niet gefixed. Zit nu op zo'n 480 kilobyte/sec totaal ipv m'n normale 800 - 850 kilobyte/sec.

En je maakt mij niet wijs dat nu iedereen op mijn VRF flink zit te leechen...

Aub geen gezeur dat ik maar tevreden moet zijn omdat mijn lijn 1:25 overboekt is, daar heeft dit niets mee te maken

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 05-12-2004 22:56 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Wildfire schreef op zondag 05 december 2004 @ 22:56:
Nou, het bandbreedte-probleem is nog steeds niet gefixed. Zit nu op zo'n 480 kilobyte/sec totaal ipv m'n normale 800 - 850 kilobyte/sec.

Aub geen gezeur dat ik maar tevreden moet zijn omdat mijn lijn 1:25 overboekt is, daar heeft dit niets mee te maken
Same here, Demon weet er van alleen die oplossing blijft uit. Beetje verrot 450 als je 850 gewend bent. Niet dat ik 24/7 leech maar als ik het is wil gebruiken is het er niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bepaal ik de afstand naar de centrale?
Goed, ik weet wat de lengte is naar de centrale.
Maar aangezien m'n download en uploadsnelheden op rustige momenten toch tegenvalt vraag ik me af ik wel de juiste afstand tot de centrale heb.
Ik ben aangesloten op het Tiscali netwerk, hebben ze de boel in hetzelfde gebouw zitten als BBnet :?

Tis gewoon net of ik geen dikke km maar ruim 3km van de centrale afzit.
Via de link in de startpost is "Tiscali afstand meter" niet beschikbaar maar die site heeft in heel 2004 geen update gehad.

Iemand hier die weet hoe het zit?

Ben al met al overigens wel tevreden, download erg veel, één X voor zover ik weet offline geweest voor een uur of 5 in de nachtelijke uren, en als het niet al te druk is een lekkere download.
Voldoet niet helemaal aan m'n verwachtingen maar nog geen seconde spijt gehad van de migratie vanaf chello een maand of 3 geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Wellicht een update voor de OP. Ik heb laatst (begin nov) ge-upgrade van 512/256 naar 1024/512 kreeg dit weekend een mail dat vanaf nu de prijs blijvend verlaagd is van 39 naar 29 euro per maand... dit staat nu ook op www.dslexpress.nl

Zit nu ook te kijken... was het niet eerder 512/128 en 1024/256? maw hebben ze de upload verdubbeld??

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Spyro_the_Dragon schreef op maandag 06 december 2004 @ 07:37:
Wellicht een update voor de OP. Ik heb laatst (begin nov) ge-upgrade van 512/256 naar 1024/512 kreeg dit weekend een mail dat vanaf nu de prijs blijvend verlaagd is van 39 naar 29 euro per maand... dit staat nu ook op www.dslexpress.nl

Zit nu ook te kijken... was het niet eerder 512/128 en 1024/256? maw hebben ze de upload verdubbeld??
Ik kreeg laatst ook zo'n mail. Scheelt weer 10euro per maand, erg relaxed. Maar mijn abonnement was altijd al 1024/512 maw het was dus altijd al 512 upload :)

|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 06:21:
[...]
Goed, ik weet wat de lengte is naar de centrale.
Maar aangezien m'n download en uploadsnelheden op rustige momenten toch tegenvalt vraag ik me af ik wel de juiste afstand tot de centrale heb.
Ik ben aangesloten op het Tiscali netwerk, hebben ze de boel in hetzelfde gebouw zitten als BBnet :?

Tis gewoon net of ik geen dikke km maar ruim 3km van de centrale afzit.
Via de link in de startpost is "Tiscali afstand meter" niet beschikbaar maar die site heeft in heel 2004 geen update gehad.

Iemand hier die weet hoe het zit?[...]
De te halen snelheid hangt niet alleen van de afstand tot de centrale af, maar ook van de kwaliteit van de kabels en de aansluiting in de centrale.
Wanneer je thuis de aansluiting van de splitter een beetje gammel hebt aangesloten, kun je ook een wisselende download ervaren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Spyro_the_Dragon schreef op maandag 06 december 2004 @ 07:37:

Ja dat klopt, augustus 2003 hebben ze de upload verdubbeld van alle abbo's. :D
8192/512->8192/1024 ; 2048/512->2048/1024 ; 1024/256->1024/512 ; 512/128->512/256

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
cjdijk schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:27:
[...]

Ja dat klopt, augustus 2003 hebben ze de upload verdubbeld van alle abbo's. :D
8192/512->8192/1024 ; 2048/512->2048/1024 ; 1024/256->1024/512 ; 512/128->512/256
Aug 2003? Toen had ik nog niet eens een abbo :) Maar wel onthouden dus...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
hmm, ben dus niet de enige die van mening is dat de download wat trager gaat. kwam voorheen altijd vaak boven de 800 uit, klein maandje geleden niet hoger dan 700,
en nu lijkt het alsof ik niet hoger dan 400 ga.
gaat ook moeilijk op gang en het meeste zit op de 220 (web downloads).
ftp transfers komen nog wel af en toe op de 5xx bij me, maar dis meestal met meerdere sources tegelijk, weinig voorgekomen de laatste tijd dat ik ruim over de 500 van 1 source trok. en dat zijn 100 of 1gb sites in europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:45:
[...]

De te halen snelheid hangt niet alleen van de afstand tot de centrale af, maar ook van de kwaliteit van de kabels en de aansluiting in de centrale.
Wanneer je thuis de aansluiting van de splitter een beetje gammel hebt aangesloten, kun je ook een wisselende download ervaren.
Begrepen,
enige zwakke punt van de aansluiting is de aansluiting op de telefoonlijn.
Momenteel komt er een telefoondraad binnen die via een kroonsteen met een utp kabel rechtstreeks naar de modem loopt.
Dat kroonsteentje is het enige zwakke punt waar ik wat aan kan doen.
Wat is het beste, solderen ipv de kroonsteen of een telefoonstekker en doos?
Lijkt me dat hooguit solderen een wat beter resultaat zou kunnen geven maar veel verwacht ik daar ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ikzelf heb ook een kroonsteentje gebruikt, maar goed ik heb dan ook "maar" een 2/1 verbinding.
Het vervangen van een kroonsteen kan effect hebben, maar kijk ook eens of de kabels mischien ergens geknikt zijn of langs een 220V leiding lopen.

Ik heb vanmiddag van ZyXEL support nav. dit topic een mailtje gehad met de nodige tips en uitleg over de ZyXEL modems en ADSL.
Ik moet dit nog even nalopen en verwerken in een aangepaste openingspost (het is nogal veel en vrij specifieke info)

Kijk voor de zekerheid ook even op http://pcdb.bbned.nl/ naar de afstand tot de centrale die bij BBned bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 05 december 2004 @ 22:56:

Ik baal als een stekker, sindsik een half jaar geleden naar een andere nrp ben gezet, is mijn verbinding superslecht. Hoge pings, en 's avonds kom ik meestal niet hoger dan 300-450 kb. Alleen snachts en overdag haal ik 850kb. En dat terwijl ik maar 900m van de centrale afzit (goede kabels liggen er in de grond en hier in huis heb ik hele dure utp kabels liggen. Kunnen we niet met een aantal heavy users (8mbit users) een bepaalde druk bij demon gaan neerleggen?

Ik heb al minstens 15x een mail gestuurd, maar telkens een lulsmoes als antwoord. Weet iemand een andere ADSL provider die wel lekker snel s'avonds is?

Rico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:58
Ik kom op dit moment de newsserver niet meer op.
Probeer al een tijdje te connecten, maar krijg geen verbinding.

Viel opeens weg!?
Meer mensen hier last van?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ja ik heb er nu ook last van. Geen idee waar het door komt. Ze zijn de afgelopen weken daarom wel vaak aanhet rommelen met de connectie naar Supernews. Khoop dat het snel voorbij is.
Bij mij de melding: unable to connect to news.demon.nl:119

Verder werkt alles naar behoren, geen klagen daarom.

[ Voor 11% gewijzigd door Bee.nl op 06-12-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

ping news.demon.nl --> corp.supernews.com [216.168.3.44]
Time-out bij opdracht...

Heb er zelf dus ook last van. Ligt de fout niet bij supernews dan ? Omdat het lijkt op gewoon een DNS forward.

Onderhand doet die het weer ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Facer op 06-12-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Vandaag sprak ik met een medewerker van demon sales, o.a. over de verlaging van de abbo-kosten, zoals die op de website vermeld staan. Hij zei dat ik een e-mail gekregen zou hebben dat ook bestaande gebruikers een lager bedrag zouden gaan krijgen. Per 1 feb 2005.
Nu heb ik nog geen mail hierover gezien, maar enkele anderen hier boven blijkbaar wel.
Is er iemand die er wat meer over kan vertellen?

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Major7 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 01:06:
Vandaag sprak ik met een medewerker van demon sales, o.a. over de verlaging van de abbo-kosten, zoals die op de website vermeld staan. Hij zei dat ik een e-mail gekregen zou hebben dat ook bestaande gebruikers een lager bedrag zouden gaan krijgen. Per 1 feb 2005.
Nu heb ik nog geen mail hierover gezien, maar enkele anderen hier boven blijkbaar wel.
Is er iemand die er wat meer over kan vertellen?
Ik heb het 8/1 abbo van demon en vraag me ook af of en wanneer onse abbo's omlaag gaan kwa prijs.

Zit er over te denken naar quicknet te gaan, maarja ik heb geen idee wat daar de ervaringen zijn

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Hier een Quicknet Power user dan in reactie op je vraag.
Ik zat er een tijdje over te denken om naar Demon adsl te gaan, maar
met wat ik allemaal lees vind ik het niet zeker genoeg.

Over Quicknet: stabiele download. overdag/'s avonds, 's nachts maakt nauwelijks uit.
Lage ping, ook met Counter-Strike bijvoorbeeld (speel het soms tot regelmatig).
Downloads zijn gewoon tot iets onder z'n max. (Laatst een verhoging gehad. Ik weet
effe niet wat ik nu heb, maar download vanuit newsgroupen is rond 290-300kB/sec.

De newsserver, tsja. Niet alle groepen compleet, maar de belangrijkste heb je wel.
Retentie wat aan de lage kant. Ik zou zeggen voor de meeste groepen 1.5-3 of 4 dagen tops.

Verder 'bijna' nooit uitval/storing of iets dergelijks.
Woon in Hoofddorp en die paar storingen die er dan per maand zijn zijn van hele korte
duur en hebben vaak alleen te maken met mailserver of whatever.

Voorbeeldje:
http://www.multikabel.nl/...ngen&l=2&m2=10&pp=actueel
Die melding van 23/11 was alleen televisie en ook nog eens niet mijn postcode gebied.
Weer paar maandjes zonder (gemelde) storing doorgekomen dus.

Ik ben er tevreden over, MAAR (en nu komt het), ik baal van DHCP. Statisch ip
werkt een stuk lekkerder (en kom even niet aan met dynamische dns etc.).
Kwil gewoon static ip. Punt klaar.

Okay, de draad kan weer verder over Demon :)

. o O (hmm, toch maar naar Cistron dan?) O o .

[ Voor 25% gewijzigd door Mujo op 07-12-2004 06:31 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Als ik nu zou upgraden van mijn 512/256 abbo naar een 1024/512 abbo, heb ik dan ook profeit van die korting? nieuwe en bestaande gebruikers krijgen die update namelijk en ik twijfel nu of ik mijn abbootje wil laten upgraden.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
morpheus schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:56:
Als ik nu zou upgraden van mijn 512/256 abbo naar een 1024/512 abbo, heb ik dan ook profeit van die korting? nieuwe en bestaande gebruikers krijgen die update namelijk en ik twijfel nu of ik mijn abbootje wil laten upgraden.
Lijkt met van wel toch? Ik heb een maand geleden en krijg de korting op 1024/512.

Maar als je het zeker wilt weten... stuur een mail naar Customer Service zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft: Downtime,

ADSL Demon Abonnement: (8192/1024)
Een tijdje geleden heb ik eens gepost over dat ik downtimes had van zeer korte duur (30sec).
Het probleem is gevonden, misschien heel dom/logisch... maar wanneer het alarm aan/uit wordt geschakeld gaat de verbinding er gewoon even uit.

Misschien dat iemand dit kan verklaren?

Verder ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Oplossing Linksys WAH54G ---> BBNET probleem

Download deze --> ftp://ftp.linksys.com/int...TSI_v1.01.7_0304_code.bin firmware en klaar ben je! Ik heb eventjes de linksys helpdesk gebelt en een helpdesk medewerker met verstand van zaken hielpe me (een van de weinige).

Verder wist deze meneer me nog te melden dat hij het probleem kon en dat een kennis van hem bij Tiscali werkte met VPI 0 & VCI 34 ipv de VPI 0 & VCI 35 die demon gebruikt en die heeft geen problemen. 8)7

P.S

Kan iemand btw uitleggen wat VPI & VCI pcies zijn?

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Let er wel op dat Demon ook 2 verschillende VCI-waarden gebruikt
34 voor mensen die via BabyXL gaan en 35 voor de BBned klanten (doe ik uit m'n hoofd, dus wel ff nakijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zins 1 1/2 Jaar Demon abonnee en altijd super tevreden geweest heb een 8Mbit verbinding bij BBXL.
Nou hebben ze vorige week ( Centrale Centrum Arnhem ) werkzaamheden uitgevoerd waar door ik onder andere een ander IP adres heb gekregen.
Zins die tijd alleen maar problemen, vaak geen verbinding ( wel DSL lampje ) alleen geen ping.
pings zijn erg hoog naar de 1ste router al meer dan 40ms, download komt niet meer boven de 400Kb uit.
Al een aantal keer contact gehad met de helpdesk alleen zeggen dat ze er niks aan kunnen doen.
Gelukkig ga ik over 1 maand verhuizen maar eens kijken naar een andere DSL aanbieder.
Met deze verbinding is online gamen niet meer te doen.
Wel leuk dat ze zo goedkoop zijn alleen moeten ze wel de kwaliteit hoog houden !! wat ik al zei 1 1/2 jaar geen enkel probleem gehad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb de laatste tijd enorme problemen met mijn adsl lijn. Ik heb een demon 1024/512 over een babyXL lijn, met een afstand van net geen 3 km tot de centrale en een prestige 650R-31 modem. Het probleem is dat de modem zichzelf automatisch reset, de verbinding opnieuw opbouwd, maar dan een lagere downstream snelheid intrained. Standaard moet ie op 1152 kbps intrainen, maar bij zo'n reset kiest ie zelf een waarde - op dit moment staat ie op 640 kbps, maar ik heb hem ook al zien staan op 480, 864 en andere waarden. Het ticket bij Demon loopt al ruim 2 maanden, en nog steeds geen oplossing voor mijn probleem. Als ik de modem met de hand reset, dan pakt ie wel de juiste snelheid, maar om dat 3x per dag te moeten doen............
Het ergste is ook nog: als ze bij BabyXL tijd hebben om naar de call te kijken, zijn de problemen tijdelijk verhopen, en zeggen ze dat ze er niets aan kunnen doen en dat het probleem zichzelf al heeft opgelost.
Hier wordt ik dus knettergek van.

Nu krijg ik de laatste tijd de volgende melding in de errorlog van de modem:
code:
1
Tue Nov 30 00:13:50 2004 PP0f  WARN  rt_drop: target = 52a16e00 nmask=24 code=05

Ik ben de melding een paar keer op internet tegen gekomen, telkens in relatie met een demon abbo, maar nooit een oplossing. Er zou een probleem zijn met emule, maar dat is een programma wat we niet gebruiken.

Kennen jullie deze melding en weten jullie een oplossing? Tevens, dat lager intrainen op de downstream, is dat bij anderen al eens voorgekomen?

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:07:
Het probleem is gevonden, misschien heel dom/logisch... maar wanneer het alarm aan/uit wordt geschakeld gaat de verbinding er gewoon even uit.
Ik heb niet heel veel verstand van alarmen maar misschien als hij op telefoonlijn aangesloten zit dat ie eventjes een verbinding maakt om zich aan of af te melden, of gewoon checked of er een kiestoon is. Zit het alarm dan wel achter de splitter?

Verder heb ik afgelopen uren last gehad van geen verbinding na een half uur met de helpdesk alles doorgenomen te hebben een storingsmelding gemaakt. Wordt ik even later teruggebeld dat het komt omdat er een glasvezel kabel was kapotgegraven ofzo bij a'dam sloterdijk! Is dat dezelfde reden waarom tweakers traag/down was?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FAD schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:07:
[...]

Ik heb niet heel veel verstand van alarmen maar misschien als hij op telefoonlijn aangesloten zit dat ie eventjes een verbinding maakt om zich aan of af te melden, of gewoon checked of er een kiestoon is. Zit het alarm dan wel achter de splitter?
We hebben bij ons thuis te maken met 4 verschillende telefoonnummers, kan best dat 1 van die nummers aan het alarm+internetverbinding zit. Ach, ik stoor me er niet zo aan eigelijk. Gelukkig weet ik nu waar het probleem zit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:31

Wirehub

Blaat

Ik ben sinds 1 feb 2003 aangesloten via Demon, nu de prijzen een van het 1024/512 abbonement verlaagd worden werd ik een beetje verrast daar ze de duurdere (2/1Mbit/s en 8/1Mbit/s) geen prijs correctie geven.

Had maar eens een mailtje gestuurd :

"ik lees net dat van bestaande klanten van DSL Express 1024/512 hun maandbedrag omlaag gaat van 39 euro naar 29 euro per maand (indien 1 jaar actief/nieuwe abonnee). Ik ben zelf benieuwd of er nu eindelijk eens iets aan de prijzen van 8/1 Mbit/s en 2/1Mbit/s abonnementen gedaan wordt. Ik ben zelf al twee jaar lid bij jullie en zie dat jullie concurenten goedkoper kunnen inkopen/goedkoper kunnen aanbieden.
Na 2 jaar 55 euro te betalen voor uitzonderlijk goede hulp en service hoop ik niet jullie teleur te moeten stellen en naar een andere provider te moeten stappen omdat jullie maandprijzen hoger liggen"

Demon antwoord:

"Wij zijn inderdaad ons hele portfolio aan het updaten. Hierover ontvangt u te zijner tijd meer informatie.
Als u nog vragen hebt horen wij het graag."

Nu ben ik benieuwd wat ze gaan doen, want ze hebben toendertijd al mensen geupgrade (1024/512 -> 2048/1024) voor het oud geldende prijstarief, maar aangezien er aardig wat aanbieders zijn die hun prijzen lager hebben dan Demon.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
Dat is heel mooi nieuws. Ik ben benieuwd.

Misschien maak ik dan wel de overstap van 2 naar 8 mbit. Ik ben sinds het pingprobleem is verholpen weer helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 10-09 17:44
Ja ik heb Demon gisteren ook een email gestuurd maar nog geen reactie.

Het ergste vind ik dat Casema nu naar de 10 Mbit gaat ( ik zit op 8Mbit van Demon ).
En dat er een rem op de nieuwsgroepen zit vind ik erg storend. Kan ik dik 800 KB downloaden dan moet ik het maar doen met 125 KB op de nieuwsgroepen terwijl ik wel 65 euro per maand betaal dan wil ik ook ongelimiteerd kunnen downloaden vanaf de nieuwsgroepen.

Dus als Demon hier niets aan gaat doen ben ik bang dat ik terug ga naar Casema waar ik wel vol kan downloaden van de nieuwsgroepen.

Ben uiterst tevreden over de service van Demon maar de concurrentie heeft nu toch echt mooiere aanbiedingen.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Mocht de prijs van het 8 megabit abbo idd ook omlaag gaan, dan ben ik heel happy... kan ik m'n Usenet payserver van bekostigen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik persoonlijk had liever een upgrade gehad, maar dat ligt meer aan de situatie hier. Mijn ouders vinden dat internet allemaal maar duur (ik heb nu 1024/512) en zijn allang blij dat het goedkoper wordt. Een upgrade naar 2048/1024 zal ik er waarschijnlijk dus niet door krijgen. Daarom had ik liever een upgrade gehad.
Maar ja, ik ben nu ook wel tevreden hoor. Demon is toppie hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik wil graag gebruik maken van de newsgroepen van Demon. Ik zit nu toevallig op mijn stage, dus kan niet op de website van demon, omdat die geblockt is door de firewall.

Ik weet de inloggegevens uit mijn hoofd. Maar hoe moet ik ze toepassen :?. Als ik news.demon.nl met username ## @demon.nl en wachtwoord ******** doe, werkt hij niet.

Ook ## . demon.nl werkt niet. Ik snap het niet helemaal, wat zie ik over het hoofd :?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Psboy schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:17:
Ik wil graag gebruik maken van de newsgroepen van Demon. Ik zit nu toevallig op mijn stage, dus kan niet op de website van demon, omdat die geblockt is door de firewall.

Ik weet de inloggegevens uit mijn hoofd. Maar hoe moet ik ze toepassen :?. Als ik news.demon.nl met username ## @demon.nl en wachtwoord ******** doe, werkt hij niet.

Ook ## . demon.nl werkt niet. Ik snap het niet helemaal, wat zie ik over het hoofd :?:?
Je kunt niet via een andere verbinding dan de demon verbinding op de nieuwsgroepen-server komen. Helaas.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:07:
Betreft: Downtime,

ADSL Demon Abonnement: (8192/1024)
Een tijdje geleden heb ik eens gepost over dat ik downtimes had van zeer korte duur (30sec).

Verder ben ik zeer tevreden.
Komt omdat alarm en DSL signaal op de zelfde lijn zitten ofzoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb van de week gebeld met Demon. Als je nu een 512/256 abbotje hebt (zoals ik) gaat de prijsverlaging in vanaf February. 29 euro voor 1024/512 vind ik toch niet gek :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Fr0zenFlame schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:28:
Oplossing Linksys WAH54G ---> BBNET probleem

Download deze --> ftp://ftp.linksys.com/int...TSI_v1.01.7_0304_code.bin firmware en klaar ben je! Ik heb eventjes de linksys helpdesk gebelt en een helpdesk medewerker met verstand van zaken hielpe me (een van de weinige).

Verder wist deze meneer me nog te melden dat hij het probleem kon en dat een kennis van hem bij Tiscali werkte met VPI 0 & VCI 34 ipv de VPI 0 & VCI 35 die demon gebruikt en die heeft geen problemen. 8)7

P.S

Kan iemand btw uitleggen wat VPI & VCI pcies zijn?
Elke telco gebruikt (of kan) andere VPI/VCI gegevens gebruiken. Het is zegmaar de verbinding tussen jou modem en de apparatuur in de centrale die zo staat geconfigureerd. BaByXL (tiscali-wholesale) gebruikt 0/34. BBned gebruikt 0/35 en KPN gebruikt dacht ik 8/48 ofzo.

De vraag is of deze firmware "de problemen op het BBned netwerk oplossen" en of dat ook impact heeft op mogelijke problemen met andere telco's. Er zijn nog erg veel variabelen. Zowel BBned als BaByXL gebruiken twee verschillende DSLAM's in hun netwerk momenteel (apparatuur in de centrale) en het "probleem" kan dus zelfs alleen op een bepaald type voordoen bij maar één telco. Of misschien heeft/had de modem alleen problemen met wide-open verbindingen bijvoorbeeld.....
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 20:45:
Ben zins 1 1/2 Jaar Demon abonnee en altijd super tevreden geweest heb een 8Mbit verbinding bij BBXL.
Nou hebben ze vorige week ( Centrale Centrum Arnhem ) werkzaamheden uitgevoerd waar door ik onder andere een ander IP adres heb gekregen.
Zins die tijd alleen maar problemen, vaak geen verbinding ( wel DSL lampje ) alleen geen ping.
pings zijn erg hoog naar de 1ste router al meer dan 40ms, download komt niet meer boven de 400Kb uit.
Al een aantal keer contact gehad met de helpdesk alleen zeggen dat ze er niks aan kunnen doen.
Gelukkig ga ik over 1 maand verhuizen maar eens kijken naar een andere DSL aanbieder.
Met deze verbinding is online gamen niet meer te doen.
Wel leuk dat ze zo goedkoop zijn alleen moeten ze wel de kwaliteit hoog houden !! wat ik al zei 1 1/2 jaar geen enkel probleem gehad !
Dan ben je aangesloten op het BaByXL netwerk (0/34 als VPI/VCI). Werkzaamheden in Arnhem-C was vervanging van de apparatuur. Mogelijk dat het door jou gebruikte modem type (en firmware versie) problemen geeft met die apparatuur.ISP-hoppen kan leuk zijn, maar met dit modem op hetzelfde dsl-netwerk blijf je hetzelfde houden natuurlijk. En als het specifiek jou lijn betreft houd je het altijd met DSL.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 10-12-2004 08:45 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon weer goed bezig met verlagen van maandbedrag van 1024/512 abo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:59:
spoiler:
Als ze dat nou ook eens met de andere abbo's doen...
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:41
Afgelopen woensdag is bij ons in de wijk (Breda-Ijperlaar) de DSLAM ook vervangen (BabyXL met een Demon 2/1 abbonement)

Sindsdien is mijn ping verdrievoudigd (van 12 a 13 ms naar 30 a 35 ms)
Het aantal connecties / minuut is met een factor 3 verlaagd (speedtest.nl van 1300 a 1500 naar 500) (dit merk ik zowel op speedtest.nl, alswel bij grote topics op got).

Ik heb demon hier over ge e maild, maar aangezien mijn download en upload wel gewoon strak zijn vinden ze dat ze er niets aan hoeven doen. Heb ze al gemaild dat ik het hier uiteraard niet mee eens ben. :(

I'll keep you posted :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Whoops! Voor het eerst een korte disconnect gehad (ongeveer een minuutje ofzo), ergens tussen 20:30 en 21:00... (Tilburg, VRF-02)

Nog anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mujo schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 06:27:
Ik ben er tevreden over, MAAR (en nu komt het), ik baal van DHCP. Statisch ip
werkt een stuk lekkerder (en kom even niet aan met dynamische dns etc.).
Kwil gewoon static ip. Punt klaar.

Okay, de draad kan weer verder over Demon :)

. o O (hmm, toch maar naar Cistron dan?) O o .
Veel ADSL ISP's leveren je wel een 'eigen IP' wat vaak alleen bij uitzondering of technische noodzaak veranderd. Maar toch dien je die altijd via DHCP te verkrijgen. Dat heeft met de infrastructuur te maken en kan je niet zomaar vast instellen.

't Is maar wat je met DHCP en "static ip" bedoelt exact.
SyS_ErroR schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:28:
Afgelopen woensdag is bij ons in de wijk (Breda-Ijperlaar) de DSLAM ook vervangen (BabyXL met een Demon 2/1 abbonement)

Sindsdien is mijn ping verdrievoudigd (van 12 a 13 ms naar 30 a 35 ms)
Het aantal connecties / minuut is met een factor 3 verlaagd (speedtest.nl van 1300 a 1500 naar 500) (dit merk ik zowel op speedtest.nl, alswel bij grote topics op got).

Ik heb demon hier over ge e maild, maar aangezien mijn download en upload wel gewoon strak zijn vinden ze dat ze er niets aan hoeven doen. Heb ze al gemaild dat ik het hier uiteraard niet mee eens ben. :(

I'll keep you posted :)..
Lijkt me niet geheel juist, 35ms op een DSL verbinding aan latency.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 10-12-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:31:

[...]

Lijkt me niet geheel juist, 35ms op een DSL verbinding aan latency.
Hoezo? Ik zit zelf altijd rond de 25 à 30ms... en met mij vele anderen. Ik denk dat zelfs het merendeel van de Demon abbo's die op het BBNed netwerk zitten een dergelijke latency hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF vraagje

Hebben meer mensen het probleem dat soms hun ip adres wegvalt en pas zodra je het modem uit/aan zet dat je dan pas weer een ip krijgt. Het is natuurlijk geen moeite om dat even te doen, maar tis wel gewoon steeds irritant. Dit gebeurd z'n 1x per 24 uur.

Is er missie iets in het modem (zyxel 650r-31) aan te passen dat hij niet het ip steeds wilt vernieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Geachte klant,

In de nacht van 10 op 11 december aanstaande zal er onderhoud verricht
worden aan centrale apparatuur in het DSL netwerk.

De werkzaamheden zijn gepland tussen 00:00 en 06:00 uur CET. Gedurende
deze periode zal uw Demon DSL-verbinding een of meerdere keren, met een
maximum van 60 minuten, onbeschikbaar zijn.

Na afloop van deze werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer opkomen.
Mocht dat niet het geval zijn dan verzoeken wij u zo spoedig mogelijk
contact op te nemen met de afdeling Support op het (gratis) nummer:
0800-3366668.

Wij verzekeren u dat dit onderhoud essentieel is voor de continuiteit
van de dienstverlening.
Alweer? wat zijn ze toch aan het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Cyberpope schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:37:
[...]

Je kunt niet via een andere verbinding dan de demon verbinding op de nieuwsgroepen-server komen. Helaas.
Als je dat gebruik wilt maken op een andere plek van de nieuwsgroepen, zal
je deze moeten tunnelen via ssh. Dan werkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:59:
Ik heb ze gebeld hierover omdat ik voor dit bedrag wel naar een 1024/512 abo wil in plaats van mijn huidige 512/256 abo en daar wisten ze me te vertellen dat die prijs vanaf 1 februari voor iedereen geldt en je dus ook kunt upgraden naar dat abo met de prijs van 29 euro. Nu is het wachten tot de hogere sneleheden ook goedkoper worden.

<edit> zie nu dat iemand anders dit ook al gepost had, sorry helemaal overheen gelezen</edit>

[ Voor 9% gewijzigd door @r!k op 11-12-2004 11:44 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
M55 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:27:
[...]

Alweer? wat zijn ze toch aan het doen.
Welke regio was dit dan?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-08 23:30
Ik word zo langzamerhand echt een beetje zuur van Demon. Ik heb het nu sinds mei dit jaar. In het begin was alles goed: strakke pingtijden, modem bracht de line up met gemiddeld 7200kbps; niets te klagen!

Echter, sinds een maand of 2 is het doffe ellende. Mijn modem traint nu in op 5568kpbs en de download snelheden liggen (of het nu peering of transit verkeer is, maakt allemaal niet uit) maximaal op 150kb/s.

Als ik bel met Demon dan wordt mij aangeraden om mijn modem te resetten, keer op keer, maar dat helpt uiteraard helemaal niets. Ik betaal voor 8mbit, dus ik verwacht niet dat mijn verbinding er op anderhalve mbit al mee stopt! Voordat ik Demon had ging alles via Planet Internet (2mbit abbo) en dat liep allemaal geweldig, nu niets dan ellende.

*zucht*

8mbit abbo
Regio 1272CJ (Noord Holland, Huizen)

[ Voor 4% gewijzigd door eXite op 11-12-2004 20:02 ]

Ja, ik bedoel, je kunt er wel moeilijk over doen, maar zo is het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXite schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:01:
Ik word zo langzamerhand echt een beetje zuur van Demon. Ik heb het nu sinds mei dit jaar. In het begin was alles goed: strakke pingtijden, modem bracht de line up met gemiddeld 7200kbps; niets te klagen!

Echter, sinds een maand of 2 is het doffe ellende. Mijn modem traint nu in op 5568kpbs en de download snelheden liggen (of het nu peering of transit verkeer is, maakt allemaal niet uit) maximaal op 150kb/s.

Als ik bel met Demon dan wordt mij aangeraden om mijn modem te resetten, keer op keer, maar dat helpt uiteraard helemaal niets. Ik betaal voor 8mbit, dus ik verwacht niet dat mijn verbinding er op anderhalve mbit al mee stopt! Voordat ik Demon had ging alles via Planet Internet (2mbit abbo) en dat liep allemaal geweldig, nu niets dan ellende.

*zucht*

8mbit abbo
Regio 1272CJ (Noord Holland, Huizen)
Heeft absoluut niks maar dan ook niks met je regio te maken. En ws. ook niet veel met Demon.

Aangezien je modem niet goed intrained ligt het probleem ergens bij de telefoonkabel die van je aansluiting naar de dslam in de telefooncentrale loopt.
Telefoonbekabeling al nagekeken? Zo ja, als je 100% zeker bent dat het niet aan jouw bekabeling ligt, ticket laten aanmaken bij Demon voor het nalopen van je dslam en een lijnmeting.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Ik zat zo eens te denken hoe de situatie bij ons was, en aangezien ik het niet zeker meer wist ging ik kijken. Nu zit het bij ons dus zo:

DSLAM --> 10 meter kabel naar boven --> Splitter --> Standaard kabel (1 meter ongeveer) naar modem.

Nu lees je overal dat die kabel tussen dslam en splitter, en splitter - router niet zo lang mogen zijn, maar hier zit er zo'n 8 - 10 meter tussen, maar ik haal wel hoge snelheden (800 down, 80-90 up). Kan dit komen omdat we hier ISDN hebben, en het signaal dus niet echt zwakker wordt o.i.d? Zou het uitmaken om de splitter en modem naar beneden te verhuizen en deze kabels zo kort mogelijk te houden... ik bedoel zal de snelheid er echt op vooruit gaan aangezien het nu al normaal tot hoog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Mijn idee is....
If it ain't broken, don't fix it.
en
Never change a winning team.

Maar goed, mijn upload zit op 95 kB/s (2/1 abonement)
Met ISDN zit je er qua upload iets onder ( 5 - 10%), dus ik denk dat je al heel erg goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 01:58:
[...]

Hoezo? Ik zit zelf altijd rond de 25 à 30ms... en met mij vele anderen. Ik denk dat zelfs het merendeel van de Demon abbo's die op het BBNed netwerk zitten een dergelijke latency hebben.
Ik doelde op de aansluitingen zoals deze specifiek via het BaByXL netwerk. Die zijn op een kale lijn altijd rond de 10 a 14ms zo'n beetje.

BBned gebruikt twee verschillende DSLAM's in het netwerk, Cisco heeft ongeveer 16 - 22ms en Alcatel 10 a 14ms ongeveer. Alleen als je een 512/256 lijntje hebt kan het ietsje hoger uitvallen (of bij netwerkdrukte of bij drukte op je eigen lijn).
m33p schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:21:
Ik zat zo eens te denken hoe de situatie bij ons was, en aangezien ik het niet zeker meer wist ging ik kijken. Nu zit het bij ons dus zo:

DSLAM --> 10 meter kabel naar boven --> Splitter --> Standaard kabel (1 meter ongeveer) naar modem.

Nu lees je overal dat die kabel tussen dslam en splitter, en splitter - router niet zo lang mogen zijn, maar hier zit er zo'n 8 - 10 meter tussen, maar ik haal wel hoge snelheden (800 down, 80-90 up). Kan dit komen omdat we hier ISDN hebben, en het signaal dus niet echt zwakker wordt o.i.d? Zou het uitmaken om de splitter en modem naar beneden te verhuizen en deze kabels zo kort mogelijk te houden... ik bedoel zal de snelheid er echt op vooruit gaan aangezien het nu al normaal tot hoog is?
't Kan ook prima gaan, als je goede kabels, goede, nette verbindingen maakt mag het geen probleem zijn. Blijkt in de praktijk bij ISP's dat ongeveer 90% van de gemelde storingen voort komt uit slechte aansluitingen tussen ISRA & modem. Om dat nu te voorkomen wordt er geadviseerd het zo kort mogelijk aan te sluiten.

Zo voorkom je home-made verlengkabels, doorgetrokken kabels door bestaande buizen in huis waardoor je kabels kapot kan trekken wat storing veroorzaakt. Veelal resulteert het in een onbetrouwbare verbinding (klapperen) of lagere snelheden dan eigenlijk mogelijk op de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:49

GieltjE

Niks te zien...

Ik wil overgaan naar het 1024/512 abo (van 512/256), maar heb bij het huidige abo geen modem gekregen.
Ik heb gemailt met demon of het mogelijk is over te gaan en alsnog een modem te krijgen (is immers gratis 8)7 ).

Volgens hun is dit niet mogelijk omdat het modem door de feitelijke provider gesponserd word.

Nou vraag ik me af hoelang ik zonder adsl zit als ik het af zech en me meteen weer aanmeld zodra dat kan. (ik ben dit e-tech router echt spuugzat).

Heeft iemand hier ervaring mee? (ik had iets gehoort dat het in de toekomst binnen 15min moet kunnen :9~ )

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Om nog even door te gaan op mijn verhaal (zie bovenstaand); ik trek deze gegevens uit het modem (SMC 7404BRB). Iemand enig idee of dit goed / slecht / normaal is? En dan bedoel ik niet de snelheden, maar meer de CRC error's en dergelijke, want dat zegt mij niet zo veel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Stream Type                   Interleaved Channel Data Rate
Up Stream                     896 (Kbps.)
Down Stream                   7072 (Kbps.)

Indicator Name          Near End Indicator  Far End Indicator
Fast Path FEC Correction    0           0
Interleaved Path FEC Correction 25750           25750
Fast Path CRC Error     0           1
Interleaved Path CRC Error  1008            254
Loss of Signal Defect       ---         ---
Loss of Frame Defect        ---         ---
Loss of Power Defect        ---         ---
Fast Path HEC Error     0           0
Interleaved Path HEC Error  910         141

Mischien niet dat het in dit topic hoort, maar het heeft er wel een beetje mee te maken; Het gaat nu zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ISRA punt
|
| (10 meter)
| 
Splitter ------------------
| (1 meter)                |
Modem / Router            NT1
| (10 meter)
Clients

Bij de router gaat ook nog een kabel weer 5 meter naar beneden naar een linux server die als DNS / DHCP dient. Als ik nou de splitter en modem onder de grond gooi (bij het ISRA punt) en die kabels zo kort mogelijk houd. Dan kan ik een UTP kabel van die router naar de server gooien, en vanaf de server (2 NIC's) weer een kabel naar een switch boven (8 meter). Ik kan dan op de switch NAT e.d. uitzetten.

Goed, waar doel ik op... met name op het NAT uitzetten. Ik wil dan gewoon alles los naar de linux bak en daat het NAT gebeuren gaan doen om de load op de router te verlagen. Ik weet dat deze het soms moeilijk heeft met de 8/1 mbit dus mijn vraag, zou het ook echt uitmaken en heeft hte wel degelijk zin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
m33p schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:21:
Om nog even door te gaan op mijn verhaal (zie bovenstaand); ik trek deze gegevens uit het modem (SMC 7404BRB). Iemand enig idee of dit goed / slecht / normaal is? En dan bedoel ik niet de snelheden, maar meer de CRC error's en dergelijke, want dat zegt mij niet zo veel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Stream Type                   Interleaved Channel Data Rate
Up Stream                     896 (Kbps.)
Down Stream                   7072 (Kbps.)

Indicator Name          Near End Indicator  Far End Indicator
Fast Path FEC Correction    0           0
Interleaved Path FEC Correction 25750           25750
Fast Path CRC Error     0           1
Interleaved Path CRC Error  1008            254
Loss of Signal Defect       ---         ---
Loss of Frame Defect        ---         ---
Loss of Power Defect        ---         ---
Fast Path HEC Error     0           0
Interleaved Path HEC Error  910         141

Mischien niet dat het in dit topic hoort, maar het heeft er wel een beetje mee te maken; Het gaat nu zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ISRA punt
|
| (10 meter)
| 
Splitter ------------------
| (1 meter)                |
Modem / Router            NT1
| (10 meter)
Clients

Bij de router gaat ook nog een kabel weer 5 meter naar beneden naar een linux server die als DNS / DHCP dient. Als ik nou de splitter en modem onder de grond gooi (bij het ISRA punt) en die kabels zo kort mogelijk houd. Dan kan ik een UTP kabel van die router naar de server gooien, en vanaf de server (2 NIC's) weer een kabel naar een switch boven (8 meter). Ik kan dan op de switch NAT e.d. uitzetten.

Goed, waar doel ik op... met name op het NAT uitzetten. Ik wil dan gewoon alles los naar de linux bak en daat het NAT gebeuren gaan doen om de load op de router te verlagen. Ik weet dat deze het soms moeilijk heeft met de 8/1 mbit dus mijn vraag, zou het ook echt uitmaken en heeft hte wel degelijk zin....
~7Mbit downstream kan komen door je bekabeling. Mogelijk dat er meer in je lijn zit en het 'verlies' toch de telefonie bekabeling is. Upload is wel mooi/netjes zo. Die error's niet te druk om maken, zeker met wide-open lijnen (dus 8Mbit) zijn er error's omdat de lijnen op hun maixma lopen.
GieltjE schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:12:
Ik wil overgaan naar het 1024/512 abo (van 512/256), maar heb bij het huidige abo geen modem gekregen.
Ik heb gemailt met demon of het mogelijk is over te gaan en alsnog een modem te krijgen (is immers gratis 8)7 ).

Volgens hun is dit niet mogelijk omdat het modem door de feitelijke provider gesponserd word.

Nou vraag ik me af hoelang ik zonder adsl zit als ik het af zech en me meteen weer aanmeld zodra dat kan. (ik ben dit e-tech router echt spuugzat).

Heeft iemand hier ervaring mee? (ik had iets gehoort dat het in de toekomst binnen 15min moet kunnen :9~ )
Opzeggen is wachten op einddatum, dan wachten tot de telco bericht naar KPN stuurt voor lijnsloop, dan wachten tot KPN de lijn daadwerkelijk sloopt, dan wachten tot KPN administratief je lijn ook weer "ADSL vrij" zet. Dan aanvragen, wachten op de 7 dagen bedenktijd, wachten op de porteringsdatum van KPN, wachten tot die datum dat je lijn is in geprikt.

Kan in 2 weken, kan ook 6 weken overheen gaan. Daarnaast hopen dat je geen capaciteitsproblemen tegenkomt op je centrale.

E-tech zou prima moeten werken, misschien een firmware uit 't jaar 0 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:49

GieltjE

Niks te zien...

bjck schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:39:
[...]

~7Mbit downstream kan komen door je bekabeling. Mogelijk dat er meer in je lijn zit en het 'verlies' toch de telefonie bekabeling is. Upload is wel mooi/netjes zo. Die error's niet te druk om maken, zeker met wide-open lijnen (dus 8Mbit) zijn er error's omdat de lijnen op hun maixma lopen.

[...]

Opzeggen is wachten op einddatum, dan wachten tot de telco bericht naar KPN stuurt voor lijnsloop, dan wachten tot KPN de lijn daadwerkelijk sloopt, dan wachten tot KPN administratief je lijn ook weer "ADSL vrij" zet. Dan aanvragen, wachten op de 7 dagen bedenktijd, wachten op de porteringsdatum van KPN, wachten tot die datum dat je lijn is in geprikt.

Kan in 2 weken, kan ook 6 weken overheen gaan. Daarnaast hopen dat je geen capaciteitsproblemen tegenkomt op je centrale.

E-tech zou prima moeten werken, misschien een firmware uit 't jaar 0 ofzo?
Ik heb hem al geupdate, het probleem is dat dat ******** ding eruit flikkert zodra er ook maar iets meer als een normaal aantal connecties worden gemaakt (heb zo'n blauwe v2), de dhcp server heeft het allang begeven, en hij verliest continue de verbinding met de dns servers. :X

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLigt het aan mij of hebben ze nou eindelijk dat ping probleem verholpen. Sinds een paar weken heb ik weer een lage ping, zelfs rond 20:00. (ff afkloppen :))

Jullie nog ping problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 16:28
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 03:02:
KLigt het aan mij of hebben ze nou eindelijk dat ping probleem verholpen. Sinds een paar weken heb ik weer een lage ping, zelfs rond 20:00. (ff afkloppen :))

Jullie nog ping problemen??
Het topic gaat een stuk minder snel, dus volgens mij kan je wel stellen dat er iets is opgelost idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
Inderdaad sinds een paar weken geen problemen meer van mijn kant. De ping was ineens weer ok op alle tijden. Bij mij was het niet eens na onderhoud ofzo. Alles was van de een op andere dag weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik vroeg me af; is er een manier om een bepaalde centrale om te laten bouwen voor ondersteuning door bbned? Ik woon zelf in Heerenveen, en je hebt dus verschillende centrales. De enige centrale die bbned ondersteund is die van Heerenveen-Centrum, waar ik dus (gelukkig) ook op zit. Alleen een vriend van me zit op een centrale iets meer naar het zuiden, en die ondersteund geen bbned/babyxl.

Is het mogelijk om op de één of andere manier die centrale om te laten bouwen? Hoe gaat zoiets in z'n werk? Heb je dan een petitie nodig van mensen die dan van plan zijn om demon aan te vragen ofzo? Want het nadeel is; je kan er wel chello krijgen, dus het overgrote deel van de mensen daar zit waarschijnlijk ook op kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik wil zelf nu gaan overstappen op Tiscali. Eerst ping problemen, nu heb ik last van packet loss, het is altijd wel wat met Demon. Begon goed, na snelheidsupgrade is alles mis.

Ik wil nu Tiscali gaan nemen, kan iemand mij dat nog aan of afraden?
O ja, nog zo'n Demon iets:
- Je gaat naar DLSexpress.nl
- Je zoekt je een weg door de menu's en gaat naar afmelden /opzeggne
- Na invullen van de pagina, klik je op verzenden, en krijg je een foutmelding, iets als "Kan de gegevens niet invoeren in de database". Leuk... wedden dat je je wel kunt aanmelden?
- Bel je de helpdesk: Nee, wij kunnen het ook niet anders, probeer het maandag nog eens, anders kunt u vragen of we een brief opsturen en dan kan het schriftelijk.

Mja, als je weg wilt, zie je maar weer, ze zullen alles doen om het te beletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

godver wat een kut snelheid van 45kb/s op de newsgroepen. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:41
hmm... helaas zijn mijn ping problemen en connecties / minuut nog steeds niet opgelost..

morgen maar weer e-mailen of anders ff bellen.. vind het hartstikke irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als casema met zijn 10mb verbinding komt. Dan verlaat ik Demon definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF? Ik krijg zojuist, en ik lieg niet, een stuk of 50 mailtjes binnen op m'n demon box, met als afzender support@nl.demon.net en als subject: Uw bericht / your mail.

Vervolgens een hele verhandeling over dat ik die mail krijg als ik zowel pop3 als smtp gebruik voor het ophalen van mail. Nou ik gebruik helemaal geen smtp.

Foutje in het script? Wel rete irritant iig. En nee ik draai geen mailserver zonder mijn medeweten.

Edit: ondertussen krijg ik dus elke minuut nog zo'n mail. Echt ranzig :r

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ingevoerd op dslexpress.nl dat ik mijn lijn wil laten upgraden van 2/1Mbit naar 8/1Mbit, kan iemand mij zeggen hoelang het duurt voor dat dit gerealiseerd kan worden? Ik heb dit namelijk nergens kunnen vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 00:22:
Ik heb ingevoerd op dslexpress.nl dat ik mijn lijn wil laten upgraden van 2/1Mbit naar 8/1Mbit, kan iemand mij zeggen hoelang het duurt voor dat dit gerealiseerd kan worden? Ik heb dit namelijk nergens kunnen vinden in dit topic.
Met een beetje geluik de eerst volgende maand. Staat als het goed is in de FAQ/voorwaarden bij demon.

[ Voor 7% gewijzigd door mjl op 13-12-2004 00:46 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 00:06:
WTF? Ik krijg zojuist, en ik lieg niet, een stuk of 50 mailtjes binnen op m'n demon box, met als afzender support@nl.demon.net en als subject: Uw bericht / your mail.

Vervolgens een hele verhandeling over dat ik die mail krijg als ik zowel pop3 als smtp gebruik voor het ophalen van mail. Nou ik gebruik helemaal geen smtp.
Volgens demon.nl.support is dat het gevolg van een 'oude' fout in de pop3 servers, waardoor de software denkt dat er gelijktijdig via pop3 en smtp mail wordt opgehaald (mailkick). Demon gaat er maandag naar kijken, omdat de fout opgelost zou zijn. Je zou het in een mail kunnen melden aan de helpdesk of even bellen (hoewel gratis kost het tamelijk veel tijd dat bellen).

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen dus al meer dan 100 exemplaren van die mail. Jottum. Het is gewoon SPAM zo.

Voor dat geld dat ik betaal elke maand zou je toch verwachten dat er minstens iemand op standby staat daar bij de servers. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Nu online
offtopic:
Wow, nieuwe opties in react, cool!

Gentlemen,

Ik zit met een probleem. Ik verhuis wrsch februari naar mijn eigen ho(n)k met mijn vriendin. Ik heb jarenlange goede ervaring (56k modems etc ;)) gehad met Demon, en zie dit als mijn kans om weer terug te gaan naar een goede provider.

Edoch, ik zie 2 vragen:

- Gaat mijn (2e hands gekochte) Allied Data CJ 810 werken met Demon?
- Hoe slecht is het nu daadwerkelijk met Demon?

De laatste vraag omdat ik me totaal NIET kan vinden in jullie verhalen. Is Demon dan daadwerkelijk gevallen qua kwaliteit? Ik zou dat erg jammer vinden!

Voor jullie idee, het zou gaan om centrale Rotterdam Centrum.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 10-09 23:44
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 01:10:
Ik heb ondertussen dus al meer dan 100 exemplaren van die mail. Jottum. Het is gewoon SPAM zo.

Voor dat geld dat ik betaal elke maand zou je toch verwachten dat er minstens iemand op standby staat daar bij de servers. :/
Ik heb er hier in Den Bosch voor alsnog geen last van met m'n Demon adres, maar idd, voor 65,= per maand mag je wel betere service verwachten. Kheb in princiepe een vrij hoge pet op van Demon, maar dit is toch weer minder...

[ Voor 49% gewijzigd door Knightwolf op 13-12-2004 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er iets fout gaat .. alá .. kan gebeuren natuurlijk. Knullig maar het kan de beste overkomen.
Dat ze niet direct aan een oplossing gaan werken, ook al is het zondagnacht, dat vind ik dus wel beduidend minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 01:27:
Dat er iets fout gaat .. alá .. kan gebeuren natuurlijk. Knullig maar het kan de beste overkomen.
Dat ze niet direct aan een oplossing gaan werken, ook al is het zondagnacht, dat vind ik dus wel beduidend minder.
En ik maar denken dat het aan een mailtje lag die ik via wap probeerde te versturen. Meerdere hebben hier dus last van, zit nog op een aantal van 7.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02
Zelf heb ik er sinds vrijdagavond last van gehad, en er loopt ook een draadje over in demon.nl.support. Ik heb tot nu toe een stuk of 80 van die mailtjes binnengehad.
Maar het schijnt een groter probleem te zijn dan dat ze eerst dachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
DiedX schreef op maandag 13 december 2004 @ 01:22:
[...]
Edoch, ik zie 2 vragen:

[...]
onder het kopje "Hoe zit het met de modems?" in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 16:18

De laatste vraag omdat ik me totaal NIET kan vinden in jullie verhalen. Is Demon dan daadwerkelijk gevallen qua kwaliteit? Ik zou dat erg jammer vinden!

Heb zelf sinds juli een 2/1 abo, in Rotterdam Centrum. Geen problemen, heel af en toe last van wat disconnects, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn houtje-touwtje aansluitmethode.

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om Demon DSL Express 8/1 te nemen. Maar ik heb een vraagje ik download regelmatig wat (150~250GB) ga ik hier problemen bij krijgen bij Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bartjeee schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:08:
Ik zit er aan te denken om Demon DSL Express 8/1 te nemen. Maar ik heb een vraagje ik download regelmatig wat (150~250GB) ga ik hier problemen bij krijgen bij Demon?
Nee, ik download ongeveer evenveel als jou en nooit iets gehoord, heb nu ongeveer een jaar een 8/1 abonnement bij Demon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hoe slecht is het nu daadwerkelijk met Demon?

Slecht, slecht is een groot woord. Maar ik heb zelf eerst een inbel verbinding bij demon gehad (1998-2000 :?) daarna een paar jaar HCC adsl en toen weer naar demon zodra dat redelijkerwijs mogelijk was. Echter ook ik moet erkennen dat demon niet meer de provider is die ik eerste kende van mijn inbel account. Met problemen wordt nu een heel stuk slechter omgaan als eerst. Dus ik denk dat je dat vergelijk niet moet trekken. Maar ja doen was demon voor inbellen ook duidelijk 1 van de duurdere, terwijl hij nu een van de goedekopere is voo ADSL. Wellicht dat daar verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 10-09 17:44
Ik heb zonet de overstap gemaakt naar casema.

Zeker nu ze met de 10 Mbit abbonement komen.
Heb vandaag de knoop door gehakt na een email terug te hebben gekregen van Demon.

Geachte heer ,

Dank u wel voor uw e-mail aan Demon.
Op dit moment is Demon ook bezig met een trail voor adsl2 verbinding.
Omdat dit zich in een zeer pril stadium bevindt kan ik u hier nog geen informatie over geven.
Zojuist hebben wij de prijs aangepast voor de 1024/512 verbinding en voorlopig zal er geen andere prijswijziging komen.
Mocht dit wel zo zijn voor klanten met een 8mbit verbinding dan zullen wij onze klanten hierover informeren.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Dus dan maar naar Casema

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Zucht, ik krijg ook steeds van die "SMTP/POP3" mailtjes van ze. Gelukkig heb ik er pas 10 binnen (en nog geen 80 zoals anderen), maar het staat idd wel een beetje sloom zo (aangezien het inmiddels maandag avond is en ik er zojuist weer 1 kreeg).

Volgende keer ga ik trouwens eerst op GoT kijken en pas daarna de hele riedel aan MX-settings en POP3 collectors verifieren zeg.. Ik kon me al haast niet voorstellen dat het aan mijn config lag ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:30

Wokschotel

Op 6 wielen

Goeie startpost :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nou had ik nog een vraagje ik heb net even gekeken hoe ver de centrale weg is die is circa 2859 meter hier vandaan. In de startpost staat dat je tot 2709 meter 8/1 haalt hangt natuurlijk ook van de kabels af. Zou dit in snelheid nou veel gaan schelen? Zijn er nog meer mensen die verder van de centrale zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Geachte klant,

Bij deze willen we u op de hoogte stellen van het feit dat het
maandbedrag van uw Demon DSL Express 1024/512 abonnement binnenkort
wordt verlaagd van 39 naar 29 euro inclusief BTW per maand.

Het nieuwe bedrag zal met ingang van de eerste maandtermijn na 31
januari 2005 berekend worden. Alleen het tarief van uw verbinding
wordt gewijzigd, de andere aspecten van de DSL-dienstverlening blijven
ongewijzigd.

We hopen u met dit prettige bericht voldoende geinformeerd te hebben.
_/-\o_ persoonlijk vind ik dat toch wel heel netjes, helemaal omdat ze dit niet verplicht zijn te doen.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
LuCarD schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 09:17:
[...]

_/-\o_ persoonlijk vind ik dat toch wel heel netjes, helemaal omdat ze dit niet verplicht zijn te doen.
Tja goed dat ze die dingen wel communiceren alleen blijft het verdacht stil rond de warperige snelheden die de mensen met een 8Mbits abbo hebben. En ja ik weet dat het een 2-8Mbits abbo is.

Maar dat je overdag net net de 800 trekt en in de avond braaf op 2Mbits speed zit bevalt me niet. Ik download zelden, maar als ik is iets wil downloaden wil ik het op full speed binnen trekken. Toch maar weer is Demon mailen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:03

Rio

Ik heb al een boek

Ben ik het helemaal mee eens. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik me kan herinneren dat iets zomaar een kwart goedkoper wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

offtopic:
Wow, nieuwe opties in react, cool!

Gentlemen,

Ik zit met een probleem. Ik verhuis wrsch februari naar mijn eigen ho(n)k met mijn vriendin. Ik heb jarenlange goede ervaring (56k modems etc ;)) gehad met Demon, en zie dit als mijn kans om weer terug te gaan naar een goede provider.

Edoch, ik zie 2 vragen:

Welke problemen :?
Alle mensen bij wie het goed werkt reageren niet in dit topic.
Bij mij werkt het probleemloos, sinds augustus 2003.
Of dat modem werkt, lijkt mij van wel,
maar waarom niet het gratis modem van Demon gebruiken :?
Yamy_Daffy schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:52:
Ik heb zonet de overstap gemaakt naar casema.

Zeker nu ze met de 10 Mbit abbonement komen.
Heb vandaag de knoop door gehakt na een email terug te hebben gekregen van Demon.

Geachte heer ,

Dank u wel voor uw e-mail aan Demon.
Op dit moment is Demon ook bezig met een trail voor adsl2 verbinding.
Omdat dit zich in een zeer pril stadium bevindt kan ik u hier nog geen informatie over geven.
Zojuist hebben wij de prijs aangepast voor de 1024/512 verbinding en voorlopig zal er geen andere prijswijziging komen.
Mocht dit wel zo zijn voor klanten met een 8mbit verbinding dan zullen wij onze klanten hierover informeren.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Dus dan maar naar Casema
Wel balen voor je dat je zo'n trage :P verbinding bij Casema hebt genomen.
Als je ligt te slapen 10 MegaBit, 's avonds en in het weekend 2-4 Megabit/s. ;)
Ze zijn bij BBNed al volop aan het testen met adsl2 op 12 Megabit/s.
Vrijwel alle centrales zijn al geschikt, de maximale afstand mag 2.5KM zijn. :Y)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
cjdijk schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:11:
[...]
Wel balen voor je dat je zo'n trage :P verbinding bij Casema hebt genomen.
Als je ligt te slapen 10 MegaBit, 's avonds en in het weekend 2-4 Megabit/s. ;)
Ze zijn bij BBNed al volop aan het testen met adsl2 op 12 Megabit/s.
Vrijwel alle centrales zijn al geschikt, de maximale afstand mag 2.5KM zijn. :Y)
\o/, traag? Demon 8Mbit abbo's behind VRF 02 doen precies het zelfde, ochtend 8Mbits vol gas. Avond uren 2~4Mbits net aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Nu online
marsman schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:52:
[...]

Heb zelf sinds juli een 2/1 abo, in Rotterdam Centrum. Geen problemen, heel af en toe last van wat disconnects, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn houtje-touwtje aansluitmethode.
Wat is je ping ongeveer?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Geachte klant,

Op 15-12-2004 wordt er uitgebreid onderhoud gepleegd aan centrale
apparatuur in het DSL-netwerk van onze DSL-partner bbned.

De werkzaamheden vinden plaats tussen 00.01 uur CET en 06.00 uur CET.
Als gevolg hiervan zal uw verbinding tussen die tijden een of meerdere
keren niet beschikbaar zijn. Het is noodzakelijk dat gedurende die
tijd uw DSL-modem aan blijft staan. Wij verzoeken u geen contact op te
nemen met de afdeling Support met inhoudelijke vragen over dit
onderhoud. De Support medewerkers hebben geen extra informatie.

Na afloop van deze werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer
opkomen. Mocht dat niet het geval zijn dan verzoeken wij u zo spoedig
mogelijk contact op te nemen met de afdeling Support op het (gratis)
nummer 0800 - 336 66 68. Vanaf een mobiele telefoon kunt u bellen met
0900 - 02 12 (EUR 0,10 p.m. plus de gebruikskosten van uw mobiele
telefoon).

Dit onderhoud is essentieel voor de continuiteit van de
dienstverlening.
de 3de keer alweer !
trouwens wel een slordigheidje van demon in het subject van de e-mail stond 15-11-2004 :)

vorige keren was: 11-12 en 1-12

[ Voor 3% gewijzigd door M55 op 14-12-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Derde keer alweer? Tijden geleden dat ik hier zo'n mailtje heb gehad. En tijdens de werkzaamheden lig ik toch lekker te :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

spokje schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:31:
Derde keer alweer? Tijden geleden dat ik hier zo'n mailtje heb gehad. En tijdens de werkzaamheden lig ik toch lekker te :z
Ik ook, maar ik had vannacht enkele uploads geplanned. Grote kans dat daar niet veel van kan doorgaan... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Wildfire schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:35:
[...]

Ik ook, maar ik had vannacht enkele uploads geplanned. Grote kans dat daar niet veel van kan doorgaan... :(
Beter dat ze nu is die download snelheid in de avond uren fixen. Das nl echt gaar zoals ik in een eerdere post al had aangegeven.

Beter nog een x in de avond er uit dan al die warps qua down speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Chutney schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:56:
[...]

Beter dat ze nu is die download snelheid in de avond uren fixen. Das nl echt gaar zoals ik in een eerdere post al had aangegeven.

Beter nog een x in de avond er uit dan al die warps qua down speed.
Daar had ik ook last van, maar het is ergens de afgelopen tijd gefixed... ik kan alweer een paar weken op volle snelheid downloaden 's avonds. Had afgelopen avond nog een Usenet download lopen à 850 kilobyte/sec... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Wildfire schreef op woensdag 15 december 2004 @ 02:18:
[...]

Daar had ik ook last van, maar het is ergens de afgelopen tijd gefixed... ik kan alweer een paar weken op volle snelheid downloaden 's avonds. Had afgelopen avond nog een Usenet download lopen à 850 kilobyte/sec... :)
Hmm hier was het nog altijd RUK:

Ochtend:
ftp.demon.nl (16MB file)
Transferred 1 file totaling 15,63 MB in 19,25 seconds (835,9 KB/s)

ftp.surfnet.nl (100MB file)
Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 2 minutes 6 seconds (814,6 KB/s)

Avond:
ftp.demon.nl (16MB file)
Transferred 1 file totaling 15,63 MB in 46,52 seconds (344,9 KB/s)

ftp.surfnet.nl (100MB file)
Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 5 minutes 16 seconds (325,4 KB/s)

Lets hope na vandaag dat het gefixt is :P... we gaan weer is gassen. Tis nu wel ff max speed (maar iedereen ligt d'r nu nog uit.. op de Tweakers na ;))
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!