Sja.. We krijgen voor een 'consumentenprijs' een 'consumentenprodukt' geleverd, en dat is in verhouding tot veel andere providers behoorlijk goed bij demon. Als je boven de 100 euro in de maand over hebt voor een verbinding met een datalimiet onder de noemer business dsl, dan mag je meer kwaliteit verwachten. Dat is althans de redenering die praktisch alle ISP's eropna houden. Vergeleken met andere europese landen krijgen we ook nog een hoop waar voor onze centen, het kan allemaal een stuk minder florisant, bijvoorbeeld lage datalimieten en/of lage snelheden.
Het enige dat ik graag nog wat hoger zie is de upstream hier in nederland.
Heb momenteel een 8/1 verbinding via demon, waarbij de 1 niet volledig benutbaar is vanwege de adsl standaard, en je de 8 maar weinig vol trekt. Over het algemeen is 4mbit down zat, de krappe 1mbit up is echter te weinig als je regelmatig je foto's e.d. het internet op kwakt.
Het zou dus een uitkomst zijn als voor hetzelfde bedrag als de huidige 8/1 verbinding een 4/2 verbinding zou worden geleverd, of nog wat meer upstream.
Kijkende naar SDSL geeft demon weinig duidelijkheid van prijzen, zelfs op de zakelijke pagina's.
Bijvoorbeeld een 2304/2304 verbinding, 1:10 overboeking, 1 vast ip en geen verkeerslimiet.
Al met al jammer dat UPC ook geen hogere abo's biedt, ondanks dat dat technisch wel mogelijk is. Het schijnt in a'dam goed te gaan met chello maarja, als ze datzelfde 10/2 abo nu eens overnemen van Multikabel (X-tra) zou dat wel een lokkertje kunnen zijn...
Misschien ben ik te veeleisend hoor

maar in een wereld waar computers steeds maar sneller worden, schijven groter, alles multimedialer, blijven de voor consumenten mogelijke transmissiesnelheden hopeloos achter, zelfs in de randstad.
Waar blijft eigenlijk glasvezel?
Wat betreft mijn huidige abonnement van demon heb ik niets te klagen:
Demon DSL Express 8/1mbit in Amsterdam over BabyXL.
Pingtijden rond de 9ms zelfs wanneer er traffic is (natuurlijk niet de complete pijp vol, maar wel een redelijke hoeveelheid).
Overigens gebruik ik wel een inpandige dns server, aangezien zowel demon's eigen dns servers als andere dns servers nogal 'ns op hun gat willen liggen, heheh