Sinds de update afgelopen week, heb ik continu last van router resets.
Ik begin me dus af te vragen of er dus een hardware update geweest is of niet.
Mijn situatie:
Moeilijk intrainen, als hij intraint, is het nog maar de vraag of hij het lang genoeg volhoud om een IP te ontvangen. Als hij een IP ontvangt, dan houdt hij het misschien nog 2 a 3 minuten vol en dan restart de router weer.
Nu dacht ik, dat ligt aan mijn lieve oude routertje (e-tech V2).
Dus heb ik het volgende gedaan:
1) Nieuwere firmware (met veel geklungel 3.40 erop gekregen, 3.46 lukt nog steeds niet echt, ook al staat daar in de changelog dat het disconnect problemen op kan lossen met BBned)
Dit heb ik al eens eerder willen verhelpen met 3.46, maar zoveel last had ik nooit van het probleem, en was het ook geen noodzaak om 3.46 erop te forceren. Hij raakte z'n ATM kwijt en kwam er binnen notime weer op.
AUB niet reageren met: "
je geeft hier zelf het antwoord op!" (lees verder)
2) Splitter er eens tussenuit gehaalt en knielend met een laptopje op m'n schoot bij het isra punt gezeten met de modem router. Nog steeds het probleem
3) Ik heb zitten staren naar het ADSL status pagina'tje, en wat me opviel, was dat het probleem zich voordeed op het moment dat de
SNR margin beneden 1 kwam. Het was zelfs zo erg, dat het tot -5 uitsloeg! (zelfs zonder splitter!!!)
Na wat ge-GoT'erd te hebben, kwam ik tot de ontdekking dat het al vaker voorgekomen was en dat het over het algemeen aan de lijn ligt en niet aan de apparatuur die ik heb staan.
Wat kan ik hier nog meer aan doen om te controleren of het MISSCHIEN nog aan mij kan liggen ipv BBned/Demon? Dit is tot nu toe het meest irritante probleem wat ik met ADSL heb!
Ik heb al via demon support pages een incident gemeld, onder het kopje "ADSL - geen verbinding". Gelijk een mailtje gekregen, dat ik eerst het stappenplan moest volgen om het op te lossen. Helaas gaat dat niet voor mij op, omdat de verbinding het wel doet, maar niet naar behoren. (wat weer niet omschreven wordt in dat stappenplan)
Daarop gelijk weer een mailtje gestuurd, met de onderbouwing en de klacht + omschrijving.
Toch krijg ik het een beetje benauwd, in het andere topic is het nooit echt opgelost. Er zijn meerdere linesync testen geweest en heel wat heen en weer gestuurd, maar het mocht allemaal niet baten.
Ik hoop dat ze gewoon een klungelige fout hebben gemaakt tijdens de updates, voorheen kon ik makkelijk met 820Kb/s downloaden ... en nu mag ik blij wezen als ik een paar seconde 450 haal
PS: Nog meer mensen hier last van? Centrale Rotterdam-Holy.