Ok... toevallig ook nog enig idee hoe ik voorbij die gang van betonnen buizen kom waarin toxic waste drijft? Ik zie geen andere mogelijkheid dan daar doorheen te zwemmen (wat natuurlijk niet lukt).Hacku schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:12:
1) 4-5 rockets, maar je hebt nog geen rocket launcher in die levels
2) je moet nog een bootje hebben ja (tenzij ik me van level vergis)
Niet, je hebt het bootje nodig.
Mss staat het op een andere plaats, of speel het level eens opnieuw.
Mss staat het op een andere plaats, of speel het level eens opnieuw.
Met je bootje juist 
Het is belangrijk die hoovercraft bij je te houden totdat je bij black mesa komt. Tot die tijd zul je hem echt nodig hebben. OA dus bij deze toxic waste.
Teruglopen en bootje halen dus. Die heli kun je nu nog weinig aandoen. Het is nu gewoon een kwestie van hard doorvaren en proberen de boel te overleven.
Het is belangrijk die hoovercraft bij je te houden totdat je bij black mesa komt. Tot die tijd zul je hem echt nodig hebben. OA dus bij deze toxic waste.
Teruglopen en bootje halen dus. Die heli kun je nu nog weinig aandoen. Het is nu gewoon een kwestie van hard doorvaren en proberen de boel te overleven.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Jah je hebt het bootje nodig. Dus gewoon even teruglopen naar de plek waar je hem hebt achtergelaten en dan omvaren naar de geopende sluisdeuren.
Het bootje verdwijnt namelijk niet dus moet er nog zijn.
Het bootje verdwijnt namelijk niet dus moet er nog zijn.
Verwijderd
spoiler:
Zo ik heb half life 2 uitgespeelt en wat een cool einden zeg echt vet.
Ik had veel verwacht van half life 2 maar dit overtreft mijn stouste dromen.
Wat een ziek spel is dit echt cool.
Alleen 1 min puntje en dat is de ia van je meeden spelers die loopen iets te veel in de weg.
Maar voor de rest echt een super game :P:P:P
Ik had veel verwacht van half life 2 maar dit overtreft mijn stouste dromen.
Wat een ziek spel is dit echt cool.
Alleen 1 min puntje en dat is de ia van je meeden spelers die loopen iets te veel in de weg.
Maar voor de rest echt een super game :P:P:P
Ik zag hem zo snel nog niet in dit topic, maar er is een mod die de leaked versie physics gun enabled. Nog niet geprobeerd en schijnt nog redelijk buggy te zijn, maargoed, is ook nog pas een vroege versie. bron
Ik heb een leuk truukje ontdekt voor de magnum. Houdt "Z" ingedrukt voor de HEV zoom modus. Houdt dan Mouse1 ingedrukt. De magnum zal in deze modus niet schieten, maar wel als je de Z loslaat, en ook nog eens direct. Het wapen verandert dan in een beter sniper wapen dan de crossbow, met een grote insta-kill kans en 0 flighttime.
Een tip die ik kreeg gaat over het standaard pistool. Als je eerst Mouse2 ingedrukt houd en dan Mouse1 indrukt, gaat het pistool kogels verzamelen voor een burst. Je kan tot 14 kogels inzamelen voor een insta-kill schot. Niet geprobeerd, kan niet met zekerheid zeggen of het werkt.
-edit-
Trouwens, is de map dm_mars nog wat leuks? Of gewoon een droge map met wat autowrakken erin.
Een tip die ik kreeg gaat over het standaard pistool. Als je eerst Mouse2 ingedrukt houd en dan Mouse1 indrukt, gaat het pistool kogels verzamelen voor een burst. Je kan tot 14 kogels inzamelen voor een insta-kill schot. Niet geprobeerd, kan niet met zekerheid zeggen of het werkt.
-edit-
Trouwens, is de map dm_mars nog wat leuks? Of gewoon een droge map met wat autowrakken erin.
[ Voor 9% gewijzigd door HuggyB op 04-12-2004 03:07 ]
zegt dat nou niieeett!! nu weet de halve wereld het al zucht naja ze fixen het binnekort hoop ik
Facts don't care about your feelings
Verwijderd
Ik ben bang dat het weer een simpele test map is met slechts 1 ruimte.HuggyB schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 03:02:
fixxx schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:15:
ben nu in ravenholm, maar vind dit level toch beetje jammerbeetje teveel zombies naar mijn zin
spoiler:
Ik vind hem anders moeilijk en ook grappig (zombie in de fik steken die in een celletje zit). Mijn probleem zijn 2 nieuwe opgefokte headcrabs waar ik heel erg veel problemen mee heb... bah 
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
als je wat bij de zijkant oploopt kunje er zonder al teveel schade doorheen komen, maar dat is NIET de bedoeling,ezwizard schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:16:
[...]
Ok... toevallig ook nog enig idee hoe ik voorbij die gang van betonnen buizen kom waarin toxic waste drijft? Ik zie geen andere mogelijkheid dan daar doorheen te zwemmen (wat natuurlijk niet lukt).
je moet er met je hovercraft doorheen varen. hint: je moet die ramp gebruiken tegenover de ingang van de tunnel
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Meelobee schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:37:
En hoe krijg je em in de eerdere levels? Gewoon om een beetje mee rond te kloten
spoiler:
de game vanaf het begin spelen met gravity gun:
open console, voer de volgende commands in :
sv_cheats 1
map d3_citadel_04
changelevel d1_trainstation_01
give weapon_physcannon
hf
open console, voer de volgende commands in :
sv_cheats 1
map d3_citadel_04
changelevel d1_trainstation_01
give weapon_physcannon
hf
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 12:43 ]
Als je bij de zijkant oploopt dan kunje er ook lopend zonder al teveel schade doorheen komen, maar dat is NIET de bedoeling.ezwizard schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:16:
[...]
Ok... toevallig ook nog enig idee hoe ik voorbij die gang van betonnen buizen kom waarin toxic waste drijft? Ik zie geen andere mogelijkheid dan daar doorheen te zwemmen (wat natuurlijk niet lukt).
je moet er gewoon met je hovercraft doorheen varen (zolang je in dat watergebied bent moetje hem blijven gebruiken) hint: gebruik de ramp tegenover de ingang van de tunnel
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Misschien is het al ergens langs gekomen, maar ik heb niks gevonden op diverse fora....
Ik ben de G-man tegengekomen bij de nederzetting waar je voor het eerst de rocketlauncher krijgt uit handen van een Brit. Op het balkon van dat gebouw stond ie te praten met iemand. Na de battle die volgt na het krijgen van de RL ben ik op dat balkon gaan kijken en daar lag ie: dood. Ik heb verder nergens iets gelezen over deze G-man sighting. Ik vond het al wat raar dat de G-man zo maar zou sterven zonder nadere uitleg, maar haalde mijn schouders op en ging verder.
Het stomme is dat ik em daarna gewoon nog een paar keer tegenkom!!! Bijv op een security-camera in de prison.
Kan iemand dit uitleggen?
(Ik heb screenshots van de dode G-man, maar geen serverruimte).
Ik ben de G-man tegengekomen bij de nederzetting waar je voor het eerst de rocketlauncher krijgt uit handen van een Brit. Op het balkon van dat gebouw stond ie te praten met iemand. Na de battle die volgt na het krijgen van de RL ben ik op dat balkon gaan kijken en daar lag ie: dood. Ik heb verder nergens iets gelezen over deze G-man sighting. Ik vond het al wat raar dat de G-man zo maar zou sterven zonder nadere uitleg, maar haalde mijn schouders op en ging verder.
Het stomme is dat ik em daarna gewoon nog een paar keer tegenkom!!! Bijv op een security-camera in de prison.

Kan iemand dit uitleggen?
Huh? Dood?Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:57:
Misschien is het al ergens langs gekomen, maar ik heb niks gevonden op diverse fora....
Het stomme is dat ik em daarna gewoon nog een paar keer tegenkom!!! Bijv op een security-camera in de prison.![]()
Kan iemand dit uitleggen?![]()
Ik ben de G-Man vaak tegengekomen in het spel, en elke keer was hij toch echt levend.
Is er misschien een andere mogelijkheid dat je de screen kunt posten?, want ik ben namelijk wel benieuwd.
Verwijderd
Maak dan serverruimte !Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:57:
Het stomme is dat ik em daarna gewoon nog een paar keer tegenkom!!! Bijv op een security-camera in de prison.![]()
Kan iemand dit uitleggen?![]()
Anders gelooft niemand je
Verwijderd
anders bied jij even aan dat je ze uploadt als je me je een email adres geeft bv. Pretty please with sugar on top
*Knip*Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:03:
anders bied jij even aan dat je ze uploadt als je me je een email adres geeft bv. Pretty please with sugar on top
[ Voor 8% gewijzigd door Yonix op 04-12-2004 13:09 ]

Dit is inderdaad heel erg vaag??
Misschien is het een klein ''bugje''?
Maar het is wel tof dat je het hebt ontdekt
Hij is wel erg trouw aan zijn koffertje
[ Voor 14% gewijzigd door Yonix op 04-12-2004 13:12 ]
HUH? vet!Yonix schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:11:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik snap er ook niks van.
Ga zo es opnieuw die scene spelen, kijken of het dan weer gebeurt.
dat ie daar dood gaat is zondermeer weird, maar is iemand anders hem sowieso tegengekomen op dat balkon? Ik heb nergens deze balkon-sighting gevonden.
dat ie daar dood gaat is zondermeer weird, maar is iemand anders hem sowieso tegengekomen op dat balkon? Ik heb nergens deze balkon-sighting gevonden.
Dit is dus de scene, waar je ook de Vuurtoren hebt? Want dan ga ik ook eens kijken.Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:16:
Ik snap er ook niks van.
Verwijderd
Nee, dit is eerder: nadat je een tijd over het strand gecrossed hebt terwijl die groene kakkerlakken (want dat zijn het :-) ) achter je aan rennen kom je bij zo'n compound aan waar het verzet zit. Je krijgt daar de RL en moet een gunship verslaan voor je verder kunt.
Net weer gedaan, maar dit keer blijft het balkon keurig leeg.
edit: al heb ik een 'smoking gun' in mijn hand op die screen, IK heb em niet gefragd, eerlijk waar :-)
Net weer gedaan, maar dit keer blijft het balkon keurig leeg.
edit: al heb ik een 'smoking gun' in mijn hand op die screen, IK heb em niet gefragd, eerlijk waar :-)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 13:39 ]
Verwijderd
Bovenstaande G-Man 'sightning' is trouwens wel gewoon bekend hoor.
Die balkon is dezelfde plaats die je eerder ziet als je door die night vision verrekijker kijkt.
De G-Man zou na die scene dus moeten verdwijnen, maar dat gebeurde bij jou blijkbaar niet.
De G-Man zou na die scene dus moeten verdwijnen, maar dat gebeurde bij jou blijkbaar niet.
hmz.. ben ik de enige die nog zit te wachten op zijn HL2 collector's edition? hijs nog niet verstuurd bij gcshop.nl.. Of klopt die releasedate van 2 dec. bij gcshop niet? Want op de site van de bart smit zag ik pas 10 dec. staan.. wat is het nou?
[ Voor 3% gewijzigd door Sartsj op 04-12-2004 13:54 ]
Hij staat bij mij ook nog op "betaald, in behandeling"ThaSarge schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:53:
hmz.. ben ik de enige die nog zit te wachten op zijn HL2 collector's edition? hijs nog niet verstuurd bij gcshop.nl.. Of klopt die releasedate van 2 dec. bij gcshop niet? Want op de site van de bart smit zag ik pas 10 dec. staan.. wat is het nou?
Dus je bent niet de enige...
Verwijderd
He kan iemand voor mij nog een keer die tweak posten ik heb er naar gezocht maar kan hem niet meer vinden.
BIj google ook op dit forum maan niks gevonden
Ik weet dat het all veel gepost is maar na dat ik half life 2 had uitgespeelt heb ik hem er van af gehaalt maar ik wil hem weer gaan spellen.
Dus als iemand hem voor mij kan posten heel erg graag
thx
BIj google ook op dit forum maan niks gevonden
Ik weet dat het all veel gepost is maar na dat ik half life 2 had uitgespeelt heb ik hem er van af gehaalt maar ik wil hem weer gaan spellen.
thx
DIE tweak = WELKE tweak?Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:05:
He kan iemand voor mij nog een keer die tweak posten ik heb er naar gezocht maar kan hem niet meer vinden.
BIj google ook op dit forum maan niks gevonden![]()
thx
useVerwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:05:
[...]
thx

kan HL2DM ook al los gedownload worden via steam als dedicatded server?
@ steam site heb ik er niet over kunnen vinden
of moet het weer via de andere manier
[ Voor 13% gewijzigd door ThaHandy op 04-12-2004 15:11 ]
Verwijderd
De releasedatum is als ik het goed heb verschoven naar 9 December.ThaSarge schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:53:
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 15:17 . Reden: verkeerd ge-quote ]
ik denk dat hij door een bugje niet is weggespawd en dat hij later door zo'n gunship is neergeschotenYonix schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:11:
[afbeelding]
k zou het anders ook niet weten
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
lol
ik ga zo even voor lol gewoon die hightway 17 spelen als ik gman zie doe ik sv_cheat 1 dan noclip (gewoon voor lol he)
dan kun je m zo dood schieten denk ik ;x
of disable_ai 1 denk ik, dan staan ze still (als ik t goed heb)
^^
ik ga zo even voor lol gewoon die hightway 17 spelen als ik gman zie doe ik sv_cheat 1 dan noclip (gewoon voor lol he)
dan kun je m zo dood schieten denk ik ;x
of disable_ai 1 denk ik, dan staan ze still (als ik t goed heb)
^^
War .... War Never Changes!
Verwijderd
Ik heb HL2 CE besteld bij www.dvdzone2.com
Daar zou ie pas 10 december beschikbaar zijn (release date ? )
Daar zou ie pas 10 december beschikbaar zijn (release date ? )
je zou idd zeggen dat het zou moeten werken maar als ik de maps in deze dir zet krijgt ie hem niet gevonden. doe alles hetzelfde als jouYonix schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:39:
[...]
Mijn excuses, maar misschien is dit de oplossing:
Ik had gisteren een map gedownload (dm_cars) en die staat hier:
''C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\Jouw E-Mail\half-life 2 deathmatch\hl2mp\maps''
En zo heb ik het level gestart:
[afbeelding]
En dan kun je hem de volgende keer ook meteen gebruiken/selecteren:
[afbeelding]
Hopelijk is dit het antwoord op je vraag?
IEMAND HELP MIJ!!!!
[ Voor 4% gewijzigd door Jeronimusius op 04-12-2004 15:53 ]
Jij vraagt informatie over 'die' tweak. Maar zonder dat wij weten welke je met 'die' bedoelt kunnen we je moeilijk helpen.
Verwijderd
Jeronimusius,
misschien lukt het als je de maps zet in
''C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\Jouw@mail.com\source dedicated server\hl2mp\maps''
''C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\Jouw@mail.com\source dedicated server\hl2mp\maps''
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 16:05 ]
Bedankt! werktVerwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:05:
Jeronimusius,
Verwijderd
Jup, dat kanThaHandy schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:10:
[...]
use [afbeelding]
kan HL2DM ook al los gedownload worden via steam als dedicatded server?
@ steam site heb ik er niet over kunnen vinden
of moet het weer via de andere manier
tnx, zeer nuttige tipsHuggyB schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 03:02:
Ik heb een leuk truukje ontdekt voor de magnum. Houdt "Z" ingedrukt voor de HEV zoom modus. Houdt dan Mouse1 ingedrukt. De magnum zal in deze modus niet schieten, maar wel als je de Z loslaat, en ook nog eens direct. Het wapen verandert dan in een beter sniper wapen dan de crossbow, met een grote insta-kill kans en 0 flighttime.
-edit-
Overigens voelen beide truukjes een beetje bug exploit achtig aan dus tis nog maar de vraag of ze na enige updates nog zullen werken (zeker dat standaard pistool truukje). Maargoed zolang het nog werkt zal ik er gebrui van maken
Verwijderd
o sorry die tweak waar half life 2 beter van gaat lopen meet wat doom 3 ook hadBrons schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:03:
[...]
Jij vraagt informatie over 'die' tweak. Maar zonder dat wij weten welke je met 'die' bedoelt kunnen we je moeilijk helpen.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:47:
[...]
o sorry die tweak waar half life 2 beter van gaat lopen meet wat doom 3 ook had
Misschien heb je wat aan de Half-Life 2 Tweak Guide
zie hier de gcshop reply op mijn vraag hierover:ThaSarge schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:53:
Het spel is in Nederland uitgesteld naar 10 december. Hij zal dus pas eind
volgende week worden verstuurd. Hoe de Collectors Edition er in Nederland
uit gaat zien weten we nog niet precies. Zelf hebben wij de zwarte doos als
plaatje op onze site staan, maar ik heb inderdaad ook van verschillende
kanten gehoord dat wij waarschijnlijk een soort van blikken versie zullen
krijgen.
ik vind het eerlijk gezegd zowiezo maar een loze actie dat de collectors edition bijna een maand later uitkomt dan de originele release datum.. Welke lamme aap heeft dat verzonnen bij vivendi... Vinden ze het leuk om de mensen die het meest uitgeven voor een game te kwellen?
Daarnaast hoop ik dan maar dat we de blikken versie krijgen. Ik wist overigens niet dat er ook meerdere versies waren van de CE..
Daarnaast hoop ik dan maar dat we de blikken versie krijgen. Ik wist overigens niet dat er ook meerdere versies waren van de CE..
Verwijderd
Wat is de cheat van die laatste gravitygun, wil het spel ff stilletjes overdoen met dat wapen:D..
Waar ik alleen nu nog steeds niet over uit ben is het volgende:
Als ik m'n HL2 op m'n andere pc wil proberen (dus installen verify'en via Steam) etc.
Kan ik dan gewoon zonder problemen het proberen en vervolgens op m'n andere de game gewoon blijven behouden?? (De 'test' versie word na het spelen gewoon verwijdert)
(En ja uiteraard heb ik een oficiele dvd versie)
Ik dacht zelf dat ik toch gewoon m'n steam inlog gegevens kan invoeren en dan spelen
Als ik m'n HL2 op m'n andere pc wil proberen (dus installen verify'en via Steam) etc.
Kan ik dan gewoon zonder problemen het proberen en vervolgens op m'n andere de game gewoon blijven behouden?? (De 'test' versie word na het spelen gewoon verwijdert)
Ik dacht zelf dat ik toch gewoon m'n steam inlog gegevens kan invoeren en dan spelen
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ja dat werkt, alleen kan je niet 2x op het zelfde moment inloggen. (dus je kan altijd maar op 1 pc spelen)chromeeh schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:23:
Waar ik alleen nu nog steeds niet over uit ben is het volgende:
Staat al meerdere keren vermeld, gebruik de quicksearch bovenaanVerwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:43:
Wat is de cheat van die laatste gravitygun, wil het spel ff stilletjes overdoen met dat wapen:D..
[ Voor 20% gewijzigd door XWB op 04-12-2004 18:27 ]
Ok maar dat is oo kniet de bedoeling, het is puur alleen even testen of het looptHacku schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:26:
[...]
Ja dat werkt, alleen kan je niet 2x op het zelfde moment inloggen. (dus je kan altijd maar op 1 pc spelen)
[...]
T.z.t maar even een 2e copy aanschaffen eventueel voor die pc...
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
Tjah ik heb die tweak geprobeerd en 't werkt nietHacku schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:26:
[...]
Staat al meerdere keren vermeld, gebruik de quicksearch bovenaan
Zit ik beetje met no-clip te spelen zie ik dit:
http://img47.exs.cx/my.ph...=32-d1_trainstation_0.jpg
Zit die vent in ene klein cubusje die preek te houden die je op de monitor krijgt te horen.
Wete allene niet of je mij daar zou zien staan eigenlijk
(Zou wel appart zijn dan
)
Zit die vent in ene klein cubusje die preek te houden die je op de monitor krijgt te horen.
Wete allene niet of je mij daar zou zien staan eigenlijk
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
ja/nee
de gewone steam wel blijkbaar
maar bij HldsUpdateTool.exe (dedicated server) niet dus
update: Install or update HLDS
parameters:
-game <game> - Mod name: cstrike, tfc, dod, dmc, valve, czero, or ricochet
magoed heb de gewone steam gebruikt, 1 min install en zegt dat ik er gebruik van kan maken. Het is immers nog steeds (3 uren) aan het downloaden @ ~150

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 04-12-2004 21:26 ]
Verwijderd
Dat is gewoon een techniek die bijna alle 3D games gebruiken. Veel van die dingen die je op monitors ziet (2D), en ook de achtergrond (flats, heuvels in de verte) worden ergens anders wel in 3d weergegeven. Dat is gewoon makkelijker en efficienter om locaties en berekeningen uit te voeren.Illegal_Alien schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 20:41:
Zit ik beetje met no-clip te spelen zie ik dit:
Wete allene niet of je mij daar zou zien staan eigenlijk(Zou wel appart zijn dan
)
Kent iemand toevallig nog wat goede servers waar je lekker kunt gamen met een goed groepje mensen? Ping etc boeied mij niet, maar ik zou graag wat tegenstand willen hebben.
Ik ben niet zo'n gamer, speel weinig games, maar zoals vanavond vond ik een uurtje online gamen wel cool. Helaas mis ik wat tegenstand. Ik ben geen echt goede gamer ofzo (teminsten, ik heb niet echt veel gespeeld
) maar ik ben nu in een uur tijd een aantal servers afgeweest, en overal eindig ik zonder dat ik mij inspan bovenaan
.
Eventjes een voorbeeld:

(kutteam, maar toch wederom bovenaan
)
Ik heb nu in totaal anderhalf uur online gespeeld, en ben nog niet echt een geweldige server tegengekomen. Een server waar echt samengespeeld word zou ook wel cool zijn, dus echt 2 teams. Ook een server waar niet van die 56kérs rondlopen zou cool zijn, dan loopt opeens alles bagger!
Ik ben niet zo'n gamer, speel weinig games, maar zoals vanavond vond ik een uurtje online gamen wel cool. Helaas mis ik wat tegenstand. Ik ben geen echt goede gamer ofzo (teminsten, ik heb niet echt veel gespeeld
Eventjes een voorbeeld:

(kutteam, maar toch wederom bovenaan

Ik heb nu in totaal anderhalf uur online gespeeld, en ben nog niet echt een geweldige server tegengekomen. Een server waar echt samengespeeld word zou ook wel cool zijn, dus echt 2 teams. Ook een server waar niet van die 56kérs rondlopen zou cool zijn, dan loopt opeens alles bagger!
Net ook HL2:DM gespeeld, dit keer op een goed systeem.
Maar het is echt super slecht uitgewerkt.
Die revolver is echt te over-powerd, en dan kan je em ook nog eens als sniper gebruiken.
Eveneens als dat combine-rifle (2nd fire-mode) en de rocket-launcher.
Pistool heeft nog steeds dezelfde bug als in de SP (15 kogels ineens afschieten).
Met het machinegeweer ga je enkel zelf dood, tenzij dat je granaten hebt.
Hier moet nog wel een heleboel veranderen dus.
Maar het gegooi met de gravity-gun is super leuk.
Die revolver is echt te over-powerd, en dan kan je em ook nog eens als sniper gebruiken.
Pistool heeft nog steeds dezelfde bug als in de SP (15 kogels ineens afschieten).
Hier moet nog wel een heleboel veranderen dus.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Zie hierboven, ik probeer eens een andere manier van mijn posts schrijven, in de oude post ipv een nieuwe, kijken of dat makkelijk is.Vanitas schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:48:
Geef je gedeeltelijk gelijk
Hier irriteer ik mij ook mateloos aan, 1 shot = dood... zeker in close combat of in een lange gang gegarandeerd kills! Maar aan de andere kant vind ik het ook wel cool, als je mis schiet ben je de sjaak, reloaden duurd lang, best cool!
Eveneens als dat combine-rifle (2nd fire-mode)
vind ik niet, je maakt maar 1 persoon dood...
en de rocket-launcher. Duh, daarom is het een rocket-launcher, ik vind het wel cool, recht omhoog schieten, dan laser naar beneden en de raket boord zich _achter_ het gebouw in de vijand
Niet tegengekomen
Niet mee eens, als je gecontrolleerd schiet (en dus niet je magazijn leegrammen) en je blijft in het hoofd schieten maak je goede kills ben ik achter gekomen!
Zo true
Ik heb net even een filmpje opgenomen dmv die "bind "F11" "host_framerate 30; startmovie"", maar dan begint hl2 behoorlijk te schokken. Vind het niet één van de beste methodes dus.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Verwijderd
Vanitas schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:48:
Valt wel mee hoor. Het is een mooie fun DM, veruit de meeste dingen zijn een voldoende, hier en daar kan er nog wel wat aan gesleutelt worden
Het is idd zeer makkelijk mee te killen, mischien in de toekomst 1 shot 1 kill als je alleen op het hoofd schiet...?
Het is niet zo dat je dat wapen op elke hoek van de map kan tegenkomen en die 2nd fire mode is af en toe beschikbaar, je moet maar net een paar van die 'kogeltjes' tegenkomen, verder kan je er alleen maar 1 iemand mee doden en het afschieten duurt ook een bepaalde tijd. Absoluut niet overpowerd. Je kan niet verwachten dat elk wapen eerlijk is tegenover een ander wapen, daar zijn de DM games juist mee op gebouwd...
Binnenkort een simpele update,![]()
Zeer leuk en het mooie ervan is dat je je zelf nog meestal kan verdedigen van een gravity aanval dmv het object proberen op te vangen.![]()
paar tips voor mensen die veel klagen:
TIP #1:
speel op grote servers (10-20 man) team deathmatch, gewone deathmatch wordt snel erg chaotisch en een beetje teamwork is nooit mis
TIP #2:
zorg dat je altijd op servers speelt met een lage ping (< 50 heb ik het dan over), dat verbetert de physics enorm
speel nogmaals op de grotere servers nooit standaard deathmatch, ik weet dat de meeste servers geen tdm draaien maar geloof me als ik zeg dat het flink wat frustratie kan schelen, zo heb je plots veel minder last van instant kills met crossbow of magnum, hard rennen wordt ook iets minder belangrijk (het blijft iets te langzaam, maar ik heb me er bij tdm nog niet echt aan gestoord), en ineens heb je ook veel meer aan een rpg - vooral in dm_overwatch...
... btw: hoe kun je doe "auto-switch on pickup" uitschakelen, het is vervelend als je lekker met een zware gun aan het raggen bent en opeens iets als een xbow in je handen hebt
TIP #1:
speel op grote servers (10-20 man) team deathmatch, gewone deathmatch wordt snel erg chaotisch en een beetje teamwork is nooit mis
TIP #2:
zorg dat je altijd op servers speelt met een lage ping (< 50 heb ik het dan over), dat verbetert de physics enorm
speel nogmaals op de grotere servers nooit standaard deathmatch, ik weet dat de meeste servers geen tdm draaien maar geloof me als ik zeg dat het flink wat frustratie kan schelen, zo heb je plots veel minder last van instant kills met crossbow of magnum, hard rennen wordt ook iets minder belangrijk (het blijft iets te langzaam, maar ik heb me er bij tdm nog niet echt aan gestoord), en ineens heb je ook veel meer aan een rpg - vooral in dm_overwatch...
... btw: hoe kun je doe "auto-switch on pickup" uitschakelen, het is vervelend als je lekker met een zware gun aan het raggen bent en opeens iets als een xbow in je handen hebt
[ Voor 9% gewijzigd door Balkz op 05-12-2004 00:59 ]
Was nichts kostet, ist auch *NIX.
Verwijderd
Gedraag jeIcey schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:18:
Kent iemand toevallig nog wat goede servers waar je lekker kunt gamen met een goed groepje mensen? Ping etc boeied mij niet, maar ik zou graag wat tegenstand willen hebben.
Ik ben niet zo'n gamer, speel weinig games, maar zoals vanavond vond ik een uurtje online gamen wel cool. Helaas mis ik wat tegenstand. Ik ben geen echt goede gamer ofzo (teminsten, ik heb niet echt veel gespeeld) maar ik ben nu in een uur tijd een aantal servers afgeweest, en overal eindig ik zonder dat ik mij inspan bovenaan
.
Eventjes een voorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]
(kutteam, maar toch wederom bovenaan)

[ Voor 4% gewijzigd door Crash op 05-12-2004 14:40 ]
zoek en probeer fraps maar eensCopyman schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:19:
Ik heb net even een filmpje opgenomen dmv die "bind "F11" "host_framerate 30; startmovie"", maar dan begint hl2 behoorlijk te schokken. Vind het niet één van de beste methodes dus.
een servertje waar jullie op kunnen
83.98.146.205 hf
[ Voor 14% gewijzigd door ThaHandy op 05-12-2004 06:04 ]
Zo net was ik weer eens met HL2 aan het spelen en loopt in eens vast net na een save/loading punt.
Alleen als ik de game herstart blijft de error maar komen. Wat kan ik eraan doen? 

Iemand misschien eerdere ervaringen met dit probleem of tips?
[ Voor 13% gewijzigd door BeZaX op 05-12-2004 10:27 ]
Op gamershell staat sinds vanmorgen een Half-Life2 done quick movie
Hmm misschien ben ik achtelijk, maar ik heb die CE al een week of 2 geleden zien liggen bij Fame Music hier in Amsterdam.
*knip, doe maar niet
[ Voor 89% gewijzigd door Crash op 05-12-2004 14:41 ]
Wilde hem gister al posten, maar het was me even ontschoten. Ik heb even wat met tonnetjes zitten kloten. Dit is er uit gekomen (nog in 1 keer gelukt ook):
http://members.home.nl/copyman/hl2.rar
http://members.home.nl/copyman/hl2.rar
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Geheugen goed (memtest)? Overclocking? Illegale versie?BeZaX schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:26:
Zo net was ik weer eens met HL2 aan het spelen en loopt in eens vast net na een save/loading punt.Alleen als ik de game herstart blijft de error maar komen. Wat kan ik eraan doen?
[afbeelding]
Wil iedereen even een screenshot neer zetten waar hij boven aan staat. Dan is dit probleem ook weer opgelostIcey schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:18:
Ik ben niet zo'n gamer, speel weinig games, maar zoals vanavond vond ik een uurtje online gamen wel cool. Helaas mis ik wat tegenstand. Ik ben geen echt goede gamer ofzo (teminsten, ik heb niet echt veel gespeeld) maar ik ben nu in een uur tijd een aantal servers afgeweest, en overal eindig ik zonder dat ik mij inspan bovenaan
.
Eventjes een voorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]
(kutteam, maar toch wederom bovenaan)
Legaal natuurlijk. Maar het probleem is al gevonden. Tijdens het saven van de save game is er wat verkeerd gegaan waarschijnelijk. Daarom heb ik een oude save game terug gepakt en verder gespeelt toen had ik geen probleem meer... Game trouwens uitgespeeld! En nu wachten op HL3.Dutchmega schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:03:
[...]
Geheugen goed (memtest)? Overclocking? Illegale versie?
ik heb ff een stukje zitten kijken maar het stikt van de bugs man, alex loopt niet maar schuiftMaxow schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:32:
sommige ventjes staan ook nog met hun armen wijdt, lijkt wel alsof ze nog niet geactiveerd zijn.
ik had totaal geen last van dit soort problemen, raar hoor
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Denk het niet, dit probleem had/heb ik ook, geheugen is goed en absoluut legale versie! Maar ik had toen gewoon een oude save geladen...(en sindsdien niet meer verder gespeeldDutchmega schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:03:
[...]
Geheugen goed (memtest)? Overclocking? Illegale versie?
Oh, dat die poppetjes zo stijf erbij lopen...dat zag ik gisteren ookjoostve schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:16:
[...]
ik heb ff een stukje zitten kijken maar het stikt van de bugs man, alex loopt niet maar schuift
sommige ventjes staan ook nog met hun armen wijdt, lijkt wel alsof ze nog niet geactiveerd zijn.
ik had totaal geen last van dit soort problemen, raar hoor
[ Voor 39% gewijzigd door Evolutionz op 05-12-2004 11:20 ]
Hoezo je kan er maar 1 iemand mee doden?Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:49:
Het is niet zo dat je dat wapen op elke hoek van de map kan tegenkomen en die 2nd fire mode is af en toe beschikbaar, je moet maar net een paar van die 'kogeltjes' tegenkomen , verder kan je er alleen maar 1 iemand mee doden en het afschieten duurt ook een bepaalde tijd. Absoluut niet overpowerd. Je kan niet verwachten dat elk wapen eerlijk is tegenover een ander wapen, daar zijn de DM games juist mee op gebouwd...

Verwijderd
Hmm cool, wist ik nieteens....Evolutionz schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:27:
[...]
Hoezo je kan er maar 1 iemand mee doden?Als er een groepje mensen bij elkaar staan, dan gaan ze allemaal dood hoor
![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Even wat nieuws van Sven Coop voor HL2.

sven coopA feature that fits in with the lives system is the player revival system. In SC2, rather than dying instantly, players will normally lie unconscious for a time before dying... and during this time, other players will be able to revive them via a functionality of the medkit. This will take a few seconds, however, requiring players to guard each other's backs while someone is being revived, or maybe drag the unconscious player to a safe position before beginning the revival process.
Iemand behoefte om HL2 opnieuw (of bepaalde levels) te spelen met deze features:
- Impulse 12 = Upgrade/Get Super PhysCannon
- Impulse 13 = Downgrade to normal PhysCannon
- MP7 is more accurate
- RPG is HL1 style (shoot with or without laserpointer)
- Combine(s) drop the weapons when shot by MegaPhysCannon (they don't disappear)
- Shotgun can hold 8 shells (HL1 style)
Of zal ik nog effe wachten met releasen totdat ik wat meer features heb?
En heeft iemand nog meer ideeen om de HL2 singleplayer leuker te maken
.
- MP7 is more accurate
- Combine(s) drop the weapons when shot by MegaPhysCannon (they don't disappear)
En heeft iemand nog meer ideeen om de HL2 singleplayer leuker te maken
http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=15867Voor velen was het even slikken toen bekend gemaakt werd dat Half-Life 2 geen eigen multiplayer zou bevatten, behalve Counter-Strike: Source. Valve maakte dit echter goed door onlangs toch nog HL2: DM uit te geven als gratis cadeau'tje. Het ding bevat echter slechts twee maps en slechts twee gamemodes, niet genoeg voor de diehard-gamer! Maar wees gerust: Valve werkt momenteel met man en macht verder aan HL2: DM. Zo zullen binnenkort nieuwe maps en een nieuwe gamemode geïmplementeerd worden. Ook de crowbar komt terug, daar waar je het voorlopig moet stellen met de gravity gun.
http://www.gamer.nl/nieuws/24513
Lijkt me wel handig, vooral dat eerste dat je niet meer van map hoeft te switchen.Jerry schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:31:
Iemand behoefte om HL2 opnieuw (of bepaalde levels) te spelen met deze features:
- MP7 is more accurate
En heeft iemand nog meer ideeen om de HL2 singleplayer leuker te maken.
Hoe doe je dit?
Verwijderd
Voor de maker van dit filmpje: get a lifeMaxow schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:32:
[ Voor 94% gewijzigd door Crash op 05-12-2004 14:44 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Het is een illegale versie dus hoef je hier geen hulp te verwachten.
Net even HL2DM gespeeld. We lgrappig, alleen jammer dat er geen gravgun only servers zijn, en die overwatch map (in de stad) zit zo'n punt bovenop het dak met een rocketlauncher. Als je daar weet e komen own je het level, zeker als je met weinig mensen bent. Erg jammer, en natuurlijk nog jammerder dat mensen dat gaan uitbuiten.
[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 05-12-2004 14:46 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zou je voortaan even de spoiler tags kunnen gebruiken?

En er staat duidelijk dat je geen vragen mag stellen over illegale versies
spoiler:
na leuk met DOG gespeeld te hebben kom ik in een lange gang terecht. Ik moest daar naar binnen omdat we worden aangevallen en de gewone doorgang was geblokkeerd. Aan het einde van die gang zit een kapotte lift. Daar gaat een trap naar boven waar je niet bijkan. Ik heb al dingen opgestapeld om bij die trap te komen maar ik kan niet naar boven klimmen met die trap. Is er een andere manier om verder te komen of is dit een foutje in het spel en moet ik wel die trap gebruiken?
obsidian schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:33:
[...]
Zou je voortaan even de spoiler tags kunnen gebruiken?
En er staat duidelijk dat je geen vragen mag stellen over illegale versies
spoiler:na leuk met DOG gespeeld te hebben kom ik in een lange gang terecht. Ik moest daar naar binnen omdat we worden aangevallen en de gewone doorgang was geblokkeerd. Aan het einde van die gang zit een kapotte lift. Daar gaat een trap naar boven waar je niet bijkan. Ik heb al dingen opgestapeld om bij die trap te komen maar ik kan niet naar boven klimmen met die trap. Is er een andere manier om verder te komen of is dit een foutje in het spel en moet ik wel die trap gebruiken?
spoiler:
Daar heb ik ook een tijdje vast gezeten, van alles opgestapeld, maar kwam niet hoog genoeg voor die ladder... Blijkt er gewoon een slot te zitten op dat rooster wat voor die trap zit wat je stuk kan slaan 
*knip, doe maar niet
[ Voor 89% gewijzigd door Crash op 05-12-2004 14:47 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het feit dat je screenshots post zegt al genoeg, opscheppen met scores en dan als excuus een vraag eromheen dat jij te goed bent en je servers zoekt met geen noobs, dat is zielig gamers gedrag.
Zeg dan gewoon : ik zoek servers met "betere" spelers aangezien de meeste vol zitten met noobs en die voor mij geen uitdaging bieden, zelfde vraag maar dan zonder het feit dat mensen denken dat je dik zit op te scheppen.
nofi indeeded maar denk eraan
[ Voor 12% gewijzigd door Crash op 05-12-2004 14:48 ]
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Ik heb een mod gemaakt voor HL2 die deze dingen in zich heeft.VirusInside schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:40:
[...]
Lijkt me wel handig, vooral dat eerste dat je niet meer van map hoeft te switchen.
Hoe doe je dit?
Voor de mensen die het leuk vinden om ermee te spelen:
Download link
Lees de readme.txt even voor installatie methode.
Verwijderd
Als je 33 keer gekilled wordt, dat met een score van 47 hebt dan zoek je een andere en moeilijkere server? In ieder geval wisten die 'noobs' je wel eventjes 33 keer te killen.
Is het mogenlijk om de Hud en Crosshair + wapens te verbergen? Das wel zo mooi om screenshots te maken.
Deze vraag heb je al vier keer gesteld!GG85 schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:09:
Is het mogenlijk om de Hud en Crosshair + wapens te verbergen? Das wel zo mooi om screenshots te maken.

Natuurlijk is dat mogelijk, maar hoe zal je zelf moeten uitvinden...
Check eens je config.cfg
[ Voor 5% gewijzigd door Epitome op 05-12-2004 14:17 ]
Verwijderd
Ik zit nu dat filmpje te kijken, van die gast die het spel uit heeft gespeelt in 2 uur, maar het valt me op dat Alex enorm aan het moonwalken is. Loopt die gast niet enorm te cheaten oid?
Daarnaast kan hij zo langs die opslurp beesten lopen zonder omhooggetrokken te worden... mmm...
Daarnaast kan hij zo langs die opslurp beesten lopen zonder omhooggetrokken te worden... mmm...
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 15:03 ]
Verwijderd
http://www.planetquake.com/sda/other/HalfLife2.htmlVerwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:58:
Ik zit nu dat filmpje te kijken, van die gast die het spel uit heeft gespeelt in 2 uur, maar het valt me op dat Alex enorm aan het moonwalken is. Loopt die gast niet enorm te cheaten oid?
If any Valve employees are reading this I implore you to fix the glitches associated with recording demos in HL2...including, but not limited to:
1. The "scarecrow" effect on allies and enemies alike.
2. Alyx's ice skating glitch.
3. In some areas the crowbar becomes unselectable when recording a demo. Instead, the item with the highest number comes out (i.e. bug bait, rocket launcher).
4. The 'gun down glitch.' When warping from Nova Prospekt to Kleiner's Lab something BAD happens to your weapons. I think this has something rooted in recording at any part of the game, because it still happens if I don't record. However, before this I completed the game three times and it never happened.
He's alive! Ik ben in dit topic al een dode G-man tegengekomen, maar hier is 'ie in the flesh! Raar bugje in de scripting, denk ik. Er zijn ook opeens twee colonels Courage(?), die ik maar even bij elkaar heb geduwt.

Ik heb in eerste instantie de verrekijker in het vervallen huis niet gebruikt en ben meteen naar de eerste gunship-missie gegaan. Daarna teruggereden naar de verrekijker en die gebruikt. Dat triggert de G-man scene, maar zonder dat ' ie weg gaat.

Ik heb in eerste instantie de verrekijker in het vervallen huis niet gebruikt en ben meteen naar de eerste gunship-missie gegaan. Daarna teruggereden naar de verrekijker en die gebruikt. Dat triggert de G-man scene, maar zonder dat ' ie weg gaat.
Hey cool. Gewoon release joh, later kan je altijd nog een update, of een nieuwere versie uitbrengen.Jerry schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:31:
- MP7 is more accurate
En heeft iemand nog meer ideeen om de HL2 singleplayer leuker te maken.
Ik wil em iig zo wel.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Dit topic is gesloten.
Let op:
* Hou het nuttig. Niet nuttige posts worden getrashed *
* Zoek eerst zelf voordat je een vraag stelt! *
* Het is niet interessant om te melden dat je het spel gekocht hebt
of dat je niet met Steam kan connecten *
* Spoil het spel niet voor mensen! Gebruik [spoiler] en [/spoiler] tags en resize je pics! *
* Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC. irc.tweakers.net #HalfLife2 (link) *
* Zoek eerst zelf voordat je een vraag stelt! *
* Het is niet interessant om te melden dat je het spel gekocht hebt
of dat je niet met Steam kan connecten *
* Spoil het spel niet voor mensen! Gebruik [spoiler] en [/spoiler] tags en resize je pics! *
* Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC. irc.tweakers.net #HalfLife2 (link) *