[PC]Half-Life 2 deel 10! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.503 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
timcooijmans schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:38:
Wie helpt mij :D

spoiler:
Ik heb net met die kraan me auto met de kraan verplaats. Door het raam gereden met me auto, alleen nu kan ik met geen mogelijkheid over die brug heen springen met me buggy, (er hangt ook nog een gun ship boven me hoofd)
druk eens op shift voordat je de schans op gaat ;)

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:43

XyS

0.o.O

HuggyB schreef op zondag 28 november 2004 @ 01:35:
Zo mensen, noem mij maar een trage eikel... maar ga eens in Steam naar HL2 Properties, en dan Launch options, en voer daar in:

-heapsize 512000 -novid +map_background none

Nu start HL2 velen malen sneller op, want HL2 mag nu gebruik maken van 512MB ram (ipv 64 standaard, tja nooit geweten), hij laadt dat Valve intro filmpje niet en hij laadt geen maps als achtergrond voor het hoofdmenu (alleen dat vage plaatje heb je dan).
Eigenlijk gewoon een beetje zoals CS:S opstart. Misschien leuk voor de startpost.

Maar goed... beetje tweaker kende het al. :)
moet je heapsize 512000 doen als je 512mb intern hebt of moet je dan minder doen (hij ken tog niet al me geheugen gebruiken lijkt me |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 15:16

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

spoiler:
Ik heb net met die kraan me auto met de kraan verplaats. Door het raam gereden met me auto, alleen nu kan ik met geen mogelijkheid over die brug heen springen met me buggy, (er hangt ook nog een gun ship boven me hoofd)
Als je nou eens niet hersenloos door het spel ragt en gewoon op de hints let zoals "turbo" ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

spoiler:
spoiler:
shift = turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Thx iedereen, ik ben erlangs.
spoiler:
Met die tonnetjes had ik al geprobeerd maar dan aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 07:55
Heheh, Idd Hersenloos er doro heen raggen bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
XyS schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:41:
[...]

moet je heapsize 512000 doen als je 512mb intern hebt of moet je dan minder doen (hij ken tog niet al me geheugen gebruiken lijkt me |:( )
de helft van je geheugen moet je nemen, 512000 alsje 1024 heb
256000 als 512 heb dus

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:57
Ik heb hem nu ook uitgespeeld!!

spoiler:
En damn wat was het laatste level vet zeg, zoals ik al zei met die Geupgrade Gravity Gun en dat je Dr. Breen moet uitschakelen is vet, maar natuurlijk het einde, dat was echt vet vooral hoe de tijd dan vertraagt (- Dark Energy) en onze grote vriend G-Man komt opduiken.
Zo'n einde had ik eerlijk gezegt niet verwacht, maar zoals al eerder werdt vertelt Half-Life³ komt er zeker aan :p
Ikzelf vondt Half-Life² een super spel, het design (van de levels, de characters, tegenstanders en dergelijke), de graphics, de characters alles, het mooiste level vondt ik ''Follow Freeman'' omdat je hier toch de mooie plekjes van City17 ziet, het vetste level ''Dark Energy'' en het saaiste vondt ik toch ''Ravenholm'', omdat het enigste wat je daar doet is Zombies afknallen, niets mis mee natuurlijk, maar daar had ik ietsw meer verwacht.
Het vetste Wapen vondt ik de: ''Gravity Gun'' natuurlijk en al helemaal in zijn ''Geupgrade Status'', ook vondt ik de ''I-Rifle'' vet.
Het wapen wat ik het minst heb gebruikt is de ''Crowbar'' helaas :)
Kortom Vet Spel!! _/-\o_
Laat de mods maar komen, ennuh nu gaan we lekker cheaten :P >:)

Edt: Even een irritant probleem, mijn console sluit steeds wanneer ik iets in wil typen :? Laat maar heb de oplossing al gevonden ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Yonix op 28-11-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72628

dat gedoe van -novid +map_background none
intypen in je optie helpt bij mij super !!

vele malen sneller tnx

ik ga vandaag een image terug zetten dus moet ik steam opnieuw installeren . Dit keer doe ik het op een andere schijf . Ik neem aan dat ik dat dan opnieuw moet intypen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 21:24
Ik zit nog in het Water Hazard level (het begint nu irritant lang te worden :P) en tot nu toe is met het volgende opgevallen.

De AI. Echt verschrikkelijk! Ik heb al ee aantal keren meegemaakt dat ik een granaat gooide en snel achter een hoekje dook en er achter kwam dat de combine gewoon was blijven staan (en dus dood was). Ik hoop dat het de bedoeling is dat die gasten überdom zijn, want zelfs in HL1 liepen ventjes weg van granaten. Het was toch zo dat HL2 een supernieuwe revolutionaire AI had? Soms als er een aantal door een deurtje moeten, kan ik gewoon op mijn hurken gaan zitten en ze rustig 1 voor 1 afknallen als mak vee. Een spel als RTCW van een aantal jaren terug deed dat nog veel beter met wegduikende ventjes (en dames :P).
Verder valt het me op dat het zooo duidelijk gescript is allemaal. De interactiviteit valt me een beetje tegen. Er is maar 1 weg en je kan niet echt helemaal misgaan ofzo. Bijvoorbeeld: Als er iets ingewikkelds moet gebeuren gaat er iemand in de deuropening staan zodat ik er niet langs kan en daarna is de vortigaunt klaar met het monteren van mijn gun op de boot |:(. Als je zo'n superengine hebt met super -AI dan maak je dat toch gewoon helemaal interactief en zichtbaar!

Komt allemaal wat nefatief over misschien hoor, maar het valt nog wel mee. Ik vind het verder wel lekker spelen, en de graphics zijn echt heel erg oke! TOP zelfs. Ik denk dat HL2 het meer moet hebben van zijn mods dan van het spel zelf. Misschien verwachtten we ook wel teveel na het revolutionaire HL1. (alhoewel... lees mijn stukje over AI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 12:47
joostve schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:28:
hebben jullie ook wel eens last van deze bug?
zelf ff een filmpje gemaakt :P
http://www.xs4all.nl/~knmg0243/Filmpjes/halflife2bug.avi
Wat is de bug? Dat de buitenwereld uitfade als je naar achteren loopt? Lijkt me niet dat dat een bug is, maar eerder een instelling. Misschien even de settings induiken, staat wel iets bij van drawing distance als ik het me goed herinner. (Geen zin om HL2 op te starten, ben ik mijn hele zondag weer kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 12:47
Jack Flushell schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:04:
De AI. Echt verschrikkelijk! Ik heb al ee aantal keren meegemaakt dat ik een granaat gooide en snel achter een hoekje dook en er achter kwam dat de combine gewoon was blijven staan (en dus dood was). Ik hoop dat het de bedoeling is dat die gasten überdom zijn, want zelfs in HL1 liepen ventjes weg van granaten.
De combine soldiers doen dit wel degelijk, maar ik kan me voorstellen dat de AI niet altijd een mogelijkheid ziet. Vooral in open levels heb ik best wel wat goede AI reacties gezien. Als ik denk dat ze vanzelf wel op me afkomen, krijg ik eerst een granaat voor mijn kiezen. Als ze in open veld staan en ze krijgen kogels om zich heen, lopen ze weg of zoeken dekking. Ook ben ik een aantal keer geflanked en in fraai crossfire gesneuveld. Ze zijn alleen niet zo onsterfelijk, dus als ze 3 seconden te lang exposed staan, zijn ze al dood. Dan lijkt het al heel snel op domme AI.

Maar toegegeven, er zitten af en toe wel bugs/flaws in, soms als ik van een andere kant aan kwam, stond een combine doodstil met z'n rug naar me toe en begon pas wat te doen als ik schoot. En dan was het al te laat :) Zelfs in Wolfenstein 3D zaten patrol routes, jammer dat ze dat er niet in gezet hebben, dat geeft toch wel wat meer dynamiek aan een aanval. Dan weet je iig niet exact waar iedereen staat als je het een tweede keer moet proberen.

edit:
Hmm, edit was beter. Ik was vergeten dat ik al een reply had getypt...

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 28-11-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
DaCoTa schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:05:
[...]
Wat is de bug? Dat de buitenwereld uitfade als je naar achteren loopt? Lijkt me niet dat dat een bug is, maar eerder een instelling. Misschien even de settings induiken, staat wel iets bij van drawing distance als ik het me goed herinner. (Geen zin om HL2 op te starten, ben ik mijn hele zondag weer kwijt :)
het gekke is dat het door het andere raampje niet is (dat over zee kijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93525

Bug ontdekt! Gister toen ik in dat boot-achtig voertuigje moest varen zag ik de G-Man op een brug lopen, en ja ik raakte hem en er gebeurde uiteraard niets :P Is logisch, maar wel slordig dat ik hem zo kon raken. Maar dit is ook de enigste bug die ik heb ontdekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08-2023
Als ik achter een hoekje vandaan kom en weer terugga, werpen de combines zich 1 voor 1 voor mijn shotgun. Ik speel op normal, maar volgens mij is die AI niet zo normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 25-05 22:06
Anoniem: 93525 schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:43:
Bug ontdekt! Gister toen ik in dat boot-achtig voertuigje moest varen zag ik de G-Man op een brug lopen, en ja ik raakte hem en er gebeurde uiteraard niets :P Is logisch, maar wel slordig dat ik hem zo kon raken. Maar dit is ook de enigste bug die ik heb ontdekt :)
Nou ja bug ontdekt.... Heb je al geprobeerd op je vrienden te schieten (Barney, Alyx, etc...)? Die kun je namelijk ook niet neerknallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 02-06 12:44

Wiebbe

<none />

Thanatos schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:52:
Als ik achter een hoekje vandaan kom en weer terugga, werpen de combines zich 1 voor 1 voor mijn shotgun. Ik speel op normal, maar volgens mij is die AI niet zo normal.
idd, niet zoals je indat filmpje zag, eerst proberen ze de deur open te doen, dat lukt niet en dan schieten ze door de ramen, dat was gewoon cool..

trouwens, ik heb wel wat semi scripted stukjes gezien die ik cool vond..
als er een zombie is die jou ziet door een raam maar niet bij je kan komen, gaat hij automatisch op de ramen slaan :P wel grappig gedaan..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Anoniem: 93525 schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:43:
Wat is er slordig aan dan? Je ziet hem wel vaker zo dichtbij dat je op 'em kan schieten, lekker belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94113

dat is geen bug hoor een bus is eem fout is het spel wat niet de bedoeling was van de makers.
En dit hebben de makers exspres gedaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Cpt.Morgan schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:53:
[...]
Nou ja bug ontdekt.... Heb je al geprobeerd op je vrienden te schieten (Barney, Alyx, etc...)? Die kun je namelijk ook niet neerknallen...
Wat zou dat fijn zijn geweest als dat wel kon.

"Follow Freeman"
"Let me get ouf of the way Gordon".

En dan lekker een magazijn leegspugen en alleen alle vijanden afmaken.

* We Are Borg droomt verder 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 28-11-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Het is vast al honderd keer gezegd, maar Ravenholm is echt een kut level :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 34169 schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:34:
Het is vast al honderd keer gezegd, maar Ravenholm is echt een kut level :r
mee eens, maar alles wat erna komt is wel erg leuk om te spelen :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
Vond ravenholm juist vet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Wat is er kut aan? Vind hem juist erg goed, lekker sfeertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

HuggyB schreef op zondag 28 november 2004 @ 01:35:
Zo mensen, noem mij maar een trage eikel... maar ga eens in Steam naar HL2 Properties, en dan Launch options, en voer daar in:

-heapsize 512000 -novid +map_background none

Nu start HL2 velen malen sneller op, want HL2 mag nu gebruik maken van 512MB ram (ipv 64 standaard, tja nooit geweten), hij laadt dat Valve intro filmpje niet en hij laadt geen maps als achtergrond voor het hoofdmenu (alleen dat vage plaatje heb je dan).
Eigenlijk gewoon een beetje zoals CS:S opstart. Misschien leuk voor de startpost.

Maar goed... beetje tweaker kende het al. :)
Voeg ook ff dit toe -rate 85 Dit 'lockt' je refreshrate op 85Hz omdat het default op 60Hz staat en je zo keiharde koppijn krijgt. Ipv 85 kan je ook een ander getal intikken, gewoon wat je monitor ondersteunt (75/85/100 etc).

Je kan dit allemaal ook op een andere manier invoeren en wel zo:
HL2 icoontje op je desktop --> Properties --> Shortcut tabblad --> Target regel --> spatie en dan die zooi intikken (bv -heapsize 512000 -rate 85 -novid) ;)

ps. De mensen die Ravenholm niks aan vinden komt volgens mij doordat ze zeven kleuren ****** schijten tijdens het spelen van dat level :+ Moest ik ff kwijt })

[ Voor 23% gewijzigd door Energy99 op 28-11-2004 15:52 ]

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:06
Aikon schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:42:
Wat is er kut aan? Vind hem juist erg goed, lekker sfeertje :)
Dat klopt, maar volgens mij blijven de vijanden oneindig spawnen (in dat gebied als je over dat hek onder stroom geweest bent). Heb een beetje een hekel als er opeens weer nieuwe tegenstanders zijn, zonder dat ze er moeite voor gedaan hebben om het een beetje plausibeler te maken en ze ergens uit te laten komen.

[ Voor 9% gewijzigd door sewer op 28-11-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Laatst online: 04-06 20:06

H3llSiNG

Meh.

Energy99 schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:45:
[...]

Voeg ook ff dit toe -rate 85 Dit 'lockt' je refreshrate op 85Hz omdat het default op 60Hz staat en je zo keiharde koppijn krijgt. Ipv 85 kan je ook een ander getal intikken, gewoon wat je monitor ondersteunt (75/85/100 etc).

HL2 icoontje op je desktop --> Properties --> Shortcut tabblad --> Target regel --> spatie en dan die zooi intikken (bv -heapsize 512000 -rate 85 -novid) ;)

ps. De mensen die Ravenholm niks aan vinden komt volgens mij doordat ze zeven kleuren ****** schijten tijdens het spelen van dat level :+ Moest ik ff kwijt })
Dat denk ik dus ook ...ravenholm vind ik zeker wel 1 van de betere levels.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ben ik de enige die vind dat sommige tegenstanders gewoon niet in de game thuis horen. De Striders (misschien wel de coolste vijanden ooit in een videogame), Gunships, Combines (deden me op het eind heeeel erg aan de Stormtroopers denken :)), die helicopters enzo zijn echt zo goed vormgegeven, zo gedetailleerd, echt heel vet ziet het eruit. Maar die zombies (met name die fast zombies), die headcrabs, enzo zien er echt niet uit! Die fast zombies zijn net stickfigures, echt heel lelijk en simpel. (Vergelijk ze voor de gein met de D³ zombies) Die passen gewoon niet bij de rest in mijn ogen. Zonder die zombies (en Ravenholm ;)) zou de game toch echt veel beter zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 10:18

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Jaja, donderdag het spel uitgespeeld en ik kan niets anders zeggen dat ik me te gruwelijk vermaakt hebt en niet kan wachten tot Half Life3! :P

Wat ik ook wel aardig vond is dat je de moeilijkheidsgraad 'on the fly' kon instellen! Dit heb ik zelf nog niet eerder gezien volgens mij.

Al met al, een dikke pluim voor Valve!

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Energy99 schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:45:
[...]

Bedankt voor de tips.
En Ravenholm OWNS!! :D Wat een sfeertje dames en heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
wat mooie plaatjes :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/Fotos/hl21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/Fotos/hl22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/Fotos/hl23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/Fotos/hl24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/Fotos/hl25.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

R-B

Blokkert

lol, ging net ff spelen HL 2 (eindelijk na paar dagen) maar op gegeven moment kreeg ik artifacts lol. Ik denk dat er teveel pasta opzit (Zalman HP dinges ofzo) Van de week maar is nakijken :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 | Marstek 5.12KWh V151+CT003 V115 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Anoniem: 72628 schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:48:
dat gedoe van -novid +map_background none
intypen in je optie helpt bij mij super !!

vele malen sneller tnx
Waarom is trouwens de ene optie met een '-' en de andere met een '+'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72628

Syntagma schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:42:
[...]

Waarom is trouwens de ene optie met een '-' en de andere met een '+'? :)
weet ik niet , ik heb hem zo gekopieerd en er in gezet.
Nu heb ik die Valve opstart logo niet meer. Hij start gelijk op met de Start screen van HL2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66402

spoiler:
Heb wat liggen experimenteren met de turrets van nova prospect. Heb ze namelijk overal meegezeuld tot het einde met die portal, daar kan ik ze jammer genoeg niet allemaal in de portal duwen :'( dna ging ik dood door object stuck of zo :P moest immers op al die turrets gaan staan :P

enkele screenies:
http://users.pandora.be/YN/d2_prison_070001.jpg
http://users.pandora.be/YN/d2_prison_080006.jpg
http://users.pandora.be/YN/d2_prison_080013.jpg
http://users.pandora.be/YN/d2_prison_080017.jpg
http://users.pandora.be/YN/d2_prison_080023.jpg

Ook nog enkele screenies van G-man die ik onderweg ben tegengekomen (ben em wel meerdere keren tegengekomen maar dan heb ik geen screenie genomen :()
http://users.pandora.be/YN/d1_canals_120000.jpg
http://users.pandora.be/YN/d1_canals_130002.jpg
http://users.pandora.be/YN/d3_c17_020026.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 66402 op 28-11-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70997

Nou mensen ik heb hem nu ook uitgespeeld.

Had hem op 16 november binnen en heb rustig aan gespeeld. Niet teveel levels op 1 dag want tja voor 50 euro wil ik wel een paar dagen lol hebben.

Paar punten die ik geweldig vond:

-Striders en andere enorme sequences
-Gravity gun
-Physics
-Verhaallijn
-Levels buiten

Punten die ik minder vond:

-Levels met buggy en boot waren te lang.
-Ravenholm viel een beetje uit de toon met de rest.
-De canals waren ook eenttonig
-AI

Al met al veel lol aan gehad. Echt een super game!
Laat de mods en aanvullingen maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110333

Ik zie dat sommige mensen de buggy levels te lang vonden. Ik vond dit echt geweldige levels :D, de sfeer in deze levels bij al die huisjes langs de weg enzo was echt top.

--

Mening Respect!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 110333 op 28-11-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27195

Hmm, vind je die 'captioning' subtitles niet een beetje irri? Das volgens mij voor slechthorenden ofzo, je kunt hem ook op 'subtitles only' zetten. :)

spoiler:
Ik probeerde trouwens ook een turret mee te nemen in die transporter, ik ging niet dood, maar was hem wel kwijt.

Bij die transporter punt lette ik trouwens ook op alyx toen dat vrouwtje ongezien in die transporter stapte, dat hebben ze wel goed gedaan: dat je ook tijdens die 'filmpjes' zelf mee wil kijken en lopen. Toch jammer dat je die vrouwtje niet kan tegenhouden, ze is wel sterker dan ze lijkt, duwt je zo weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 21:24
Thanatos schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:09:
[...]

En Ravenholm OWNS!! :D Wat een sfeertje dames en heren.
Ik vind dit inderdaad ook wel cool, alleen het is meer een Doom3 sfeertje dan een Half-Life sfeertje... maar boeie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ik was een beetje aan het rondlopen door Dr. Kleiners lab, beetje aan het expirimenteren met de Geupgrade Gravity Gun (:P) en toen kwam ik dit tegen, ikzelf vondt het wel een zeer intressante ontdekking:

spoiler:
De foto waarmee Dr. Kleiner de ruimte open maakt waar de teleporter staat heb ik eens van dichtbij bekeken en toen kwam ik dit tegen:
- Bekijk de foto van dichtbij
Ik zie daar dus Dr. Eli Vance, Dr. Kleiner, Dr. Gordon Freeman, Dr. Breen (Is weg gekalkt :P) en nog een paar andere wetenschappers, maar diegene die helemaal rechts staat (staat een rondje om zijn hoofd) lijkt verdacht veel op........de G-Man.....zou het de G-Man zijn?
Ik stond er wel van te kijken dat ik dit vondt, wie weet is het hem wel en werkte hij vroeger samen met de andere alleen is hij ook betrokken geraakt bij het ongeluk en naar een andere dimensie geteleporteerd......dit is mijn theorie natuurlijk :), maar dit moest ik gewoon even met jullie delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 12:32
Kan iemand mij het hele verhaal van deel 1 vertellen (niet te lang) en de connectie van deel 1 en deel 2 snap ik niet echt. :S

spoiler:
Gordon was dus verantwoordelijk voor het experiment, dan gaat ie dus proberen uit Black Mesa te komen... verder kom ik niet :P

Ja... ik heb HL1 nooit uitgespeeld.... :shame:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 06:20

b3ta

Hallo

Leuk detail is dat de foto genomen is in het aller eerste level als je uit je treintje stapt bij hl1 :D echt gaaf al die kleine details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
b3ta schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:35:
Leuk detail is dat de foto genomen is in het aller eerste level als je uit je treintje stapt bij hl1 :D echt gaaf al die kleine details
Nou je het zegt :D
Ook echt dat rooster daar rechts ook enzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Hidde schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:33:
Kan iemand mij het hele verhaal van deel 1 vertellen (niet te lang) en de connectie van deel 1 en deel 2 snap ik niet echt. :S

spoiler:
Gordon was dus verantwoordelijk voor het experiment, dan gaat ie dus proberen uit Black Mesa te komen... verder kom ik niet :P

Ja... ik heb HL1 nooit uitgespeeld.... :shame:
Voor degenen die het niet helemaal snappen of een beter overzicht willen van de alle gebeurtenissen rondom Half-Life zie hier:

Half-Life History Overview:
http://members.shaw.ca/storage_4/hl2story/

Misschien is het ook handig om www.halflife2.net forums te bezoeken als je meer info wilt.

@ Yonix: nee die gast daar rechts op die foto is niet G-Man dit is al 100 keer uitgelegd op halflifedotnet. (goeie poging ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door Energy99 op 28-11-2004 18:43 ]

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Energy99 schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:37:
[...]
@ Yonix: nee die gast daar rechts op die foto is niet G-Man dit is al 100 keer uitgelegd op halflifedotnet.
Ah, oké......vondt het best grappig...maarja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 12:32
Kan iemand me uitleggen wat het Nova Prospekt is? Het zit in HL2 dus, ik heb geen idee meer wat er gebeurde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 18:54
Beste mensen , ik heb een mogelijke fix voor het geluids-haper probleem.

Dit werkt waarschijnlijk alleen voor mensen met een Creative geluidskaart.

Ik heb gister namelijk de KX Project drivers geinstalleerd, daar iemand zei dat deze beter waren.

Na de installatie heb ik HL2 gespeeld. het bleek dus dat zowel tijdens het laden en vlak na het spelen, waar de geluidshaper-bug zich voordoet , compleet verdwenen is. na het laden loopt het spel gelijk super soepel.

Of het voor jullie ook werkt weer ik niet , voor mij iig wel.

Ik denk ik meld het even :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621

Hidde schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:01:
Kan iemand me uitleggen wat het Nova Prospekt is? Het zit in HL2 dus, ik heb geen idee meer wat er gebeurde..
spoiler:
nova prospekt is de gevangenis aan de kust waar eli and mosbreen(of zoiets) naar toe zijn genomen toen de basis van de rebels op black mesa east werd binnengevallen door sweapende combines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Visgek24 schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:36:
Beste mensen , ik heb een mogelijke fix voor het geluids-haper probleem.

Dit werkt waarschijnlijk alleen voor mensen met een Creative geluidskaart.

Ik heb gister namelijk de KX Project drivers geinstalleerd, daar iemand zei dat deze beter waren.

Na de installatie heb ik HL2 gespeeld. het bleek dus dat zowel tijdens het laden en vlak na het spelen, waar de geluidshaper-bug zich voordoet , compleet verdwenen is. na het laden loopt het spel gelijk super soepel.

Of het voor jullie ook werkt weer ik niet , voor mij iig wel.

Ik denk ik meld het even :)
Ik ben hem nu aan het downloaden en zal straks mijn bevindingen posten.
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Laatst online: 08-01-2023
Vet verhaal man! Thanks voor die link! Ik snap het hele Half Life gebeuren nu toch echt vele malen beter (terwijl ik toch echt HL en HL² heb uitgespeeld :)) Deze screenie is ook erg cool moet ik zeggen:

http://members.shaw.ca/st...y/evidence/gmanatbase.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Mijn bevindingen met de KX-drivers voor Creative-geluidskaarten:

SUPER! :D
Geluidsproblemen zijn voor 99% verdwenen! Helemaal top! Let er bij de installatie wel even op dat je niet alle componenten hoeft te installeren. Verder hou je er na de installatie een icon in je tray op na, maar daarin zijn alleen handige volumeregelaars etc. verwerkt. Geen spyware dus ofzo, en dat icoontje is vast wel uit te schakelen.
Misschien dat die KX-driver even in de startpost kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 15:46
Elke keer als ik Half Life 2 opstart krijg ik "Unable to get IFileSystem Interface from filesystem factory.
Op internet staat dat je dan na een batch bestand moet aanmaken met hl2.exe -steam. Maar dan krijg ik na 2 minuten "Connection to steam servers lost. COuld not acquire necessary game files"
Wat moet ik doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben benieuwd wanneer de eerste goede multiplayer patch uitkomt. Die modders krijgt veel credit. Dit spel moet gewoon online gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Laatst online: 09-04 17:46

KreKkeR241

11101001010

Anoniem: 93525 schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:22:
Ben benieuwd wanneer de eerste goede multiplayer patch uitkomt. Die modders krijgt veel credit. Dit spel moet gewoon online gaan..
Echt he. Ik zit met smart te wachten op HL2 DM Crossfire!

Geweldige map was dat in HL! \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Thanatos schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:42:
Mijn bevindingen met de KX-drivers voor Creative-geluidskaarten:

SUPER! :D
Geluidsproblemen zijn voor 99% verdwenen! Helemaal top! Let er bij de installatie wel even op dat je niet alle componenten hoeft te installeren. Verder hou je er na de installatie een icon in je tray op na, maar daarin zijn alleen handige volumeregelaars etc. verwerkt. Geen spyware dus ofzo, en dat icoontje is vast wel uit te schakelen.
Misschien dat die KX-driver even in de startpost kan?
Ah, fijn om te horen, dan zal ik ze ook eens snel gaan downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:43

XyS

0.o.O

uitgespeeld :'( :'(
spoiler:
wat een ^%# einde zeg...
en zo snel al :?
ik wil meeeeeer !!! :(
zoou wel mogen na 6 lange jaren :/

en ik hoop dat mensen een mod maken waarmee je wel weer kan "lassen" met de gravgun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Naar mijn idee zijn er in de trailers en screenshots beelden vertoond die ik in het spel niet ben tegengekomen.

Hebben ze niet heel veel geschrapt?

Deze bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamegal.com/halflife2_pc_pre/4.jpg

Ik kan me ook nog een herinneren dat er van die Ant Lions door de ramen kwamen springen. Dit ben ik ook niet tegengekomen.

Zouden ze er snel een einde aan gedraaid hebben? Of wat zou anders de reden zijn dat er dingen weg zijn?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Tja niet alles komt erin, misschien nog een keer in een expansion-pack oid.
Er zullen iig wel eerst met een exp-pack komen en dan de opvolger van HL2.
Hopelijk halen ze OF weer aan, alleen heb ik niet echt een idee hoe ze dit in het verhaal willen verwerken,

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Laatst online: 31-05 06:20

b3ta

Hallo

Vanitas schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:19:
Tja niet alles komt erin, misschien nog een keer in een expansion-pack oid.
Er zullen iig wel eerst met een exp-pack komen en dan de opvolger van HL2.
Hopelijk halen ze OF weer aan, alleen heb ik niet echt een idee hoe ze dit in het verhaal willen verwerken,
Gewoon dan kan je spelen als combine :D

en daarna komt er een vervolg dat je als barney kan spelen etc etc :P :D oh nee dat hebben ze bij hl1 al gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 16:58
masser120 schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:08:
Elke keer als ik Half Life 2 opstart krijg ik "Unable to get IFileSystem Interface from filesystem factory.
Op internet staat dat je dan na een batch bestand moet aanmaken met hl2.exe -steam. Maar dan krijg ik na 2 minuten "Connection to steam servers lost. COuld not acquire necessary game files"
Wat moet ik doen? :?
Ik weet een oplossing; koop HL2 in de winkel ;) (of lees de readme die er bij zit :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 15:48

OMD

Mensen met de niet originele versie hoeven toch eigenlijk helemaal geen vragen hier te posten??? ik bedoel, ze zijn allemaal niet in orde of lopen vast maar toch blijven er maar vragen komen over gekraakte versies.

Koop gewoon HL2 in de winkel dan heb je nergens last van :D

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:15
b3ta schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:25:
[...]

Gewoon dan kan je spelen als combine :D

en daarna komt er een vervolg dat je als barney kan spelen etc etc :P :D oh nee dat hebben ze bij hl1 al gedaan ;)
Ik denk niet dat ze dat gaan doen, dan speel je namelijk niet met een mens... :/

Eerder zal je met Alyx spelen in een andere setting! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Epitome schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:15:
[...]

Ik denk niet dat ze dat gaan doen, dan speel je namelijk niet met een mens... :/
Wat is Barney dan? ;)

Volgens mij bestaat Civil Protection (metrocops) uit gewone mensen, maar zijn de echte soldiers en elites een soort combine-human hybrids. Voordat je in het begin het station uit gaat, heb je aan de rechterkant een rij mensen die eten in zakken uit een automaat halen. Eentje daarvan zei geloof ik ook dat hij alleen al voor een fatsoenlijke maaltijd voor Civil Protection zou gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13571

Ik denk dat ze gewoon aparte stukjes level hebben gemaakt voor demonstraties. Om op die manier zo min mogelijk van het verhaal te verklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27195

Rafe schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:25:
[...]

Wat is Barney dan? ;)

Volgens mij bestaat Civil Protection (metrocops) uit gewone mensen, maar zijn de echte soldiers en elites een soort combine-human hybrids. Voordat je in het begin het station uit gaat, heb je aan de rechterkant een rij mensen die eten in zakken uit een automaat halen. Eentje daarvan zei geloof ik ook dat hij alleen al voor een fatsoenlijke maaltijd voor Civil Protection zou gaan werken.
Civil Protection zijn volgens mij gewoon beide, combines en mensen, maar vooral combine. Combine kan zich verschillende vormen aannemen, en een menselijke vorm is gewoon handig op aarde, om gereedschappen te kunnen gebruiken en door deuren te passen. :)

Maar als de mensen vrijwillig angeven dat ze willen helpen zal de combine natuurlijk niet weigeren, dan hebben ze echt iets aan ze, ipv dat het ze alleen maar eten en drinken kost.

Die hele half-life (2) sfeer en relaties lijken eig heel erg op de 2e wereldoorlog in een bezette land. Die combines zijn dan de duitsers en de NSBers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:28

Pater

Terry Tate

spoiler:
Combines zijn genetische gemanipuleerde cyborgs, die bestaat uit een deel Combine genetica, een deel uit menselijke genetica (omdat de mensen aan de top van de voedselketen staan. Dit doen ze waarschijnlijk om gebruik te maken van de fysiek van een wezen dat aan de top in een bepaalde omgeving staat. Ook voor intelligent leven is het makkelijk om redelijk herkenbare wezens als bezetters te presenteren) en voor een deel uit mechanica. Er is ook een plaatje beschikbaar van:

Afbeeldingslocatie: http://members.shaw.ca/storage_4/hl2story/evidence/combine_evolution.jpg

Je ziet dat de mechanica versmolten is met de overige biomassa. De normale mensen zien gewoon de maskers en de humanoïde vorm, dus ik denk dat zij niet weten hoe een Combine Metrocop er uit ziet zonder zo'n masker (is volgens mij ook lastig van het gezicht af te halen, omdat deze ermee versmolten is). Combine Soldaten hebben betere wapens en pantser, maar zijn volgens mij hetzelfde als de Metrocops.

Als je als mens bij de Combine aansluit, dan worden er de nodige genetische manipulaties op je toegepast.

[ Voor 22% gewijzigd door Pater op 29-11-2004 01:18 ]

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Laatst online: 19-05 07:35

BaT

Even een chaotische opsomming van dingen als ik denk aan HL2.

Heel leuk spel, maar ik vind achteraf gezien de stennis er om heen... te veel geweest.... De physics zijn leuk... de puzzels ermee leuk, maar niet realistisch (net of ik af en toe bij een 3D conversie kwam van een SIMPEL leveltje uit The Incredible Machine). Het verhaal zelf ... tja lekker wazig uiteindelijk weer. En level design is wel OK, maar zeker niet briljant, zaten te vaak nog van die blokkerige gangentjes in die me teveel aan Doom 1/2 deden denken.
Als ik het volledige spel met de gelekte versie vergelijk, mis teveel leuke dingen die er wel in zaten oorspronkelijk. Het spel speelde ik in 4 dagen uit, het kon sneller, maar dat was niet gebeurd omdat ik simpel weg gewoon soms geen zin had om even door te spelen (iets wat ik bij Halo2 wel had, terwijl Half-Life 2 op veel punten beter is dan Halo2). Die levels met vehicles waren TE lang (wat zo'n beetje iedereen vind), sterker nog, had die vehicles er gewoon NIET ingedaan (Halo2 gebruikt ook vehicles, maar beter verspreid over de levels heen en de keuze OM ze te gebruiken, ipv 2 levels waarbij je ze MOET gebruiken).

Waarom is het dan eigenlijk zo'n COOL spel ? geen flauw idee , het was leuk (zeker niet UBER 1337 KEWL) zolang het duurde (m.u.v. RavenHolm en 2 vehicle levels), wat dus niet al te lang was, en ben ook blij dat ik me enorm kan vermaken met CS source, anders had dit dvd-tje snel weer in de hoek gelegen.

Het enige waar ik nu op zit te wachten is Natural Selection Source, iets wat echt leuk gaat worden (tenminste, dit verwacht ik er van) en de overige levels van CS Source, wat me op nog een STERK negatief punt brengt.

Half-Life 2 krijgt vanuit de release GEEN eigen MP functie , maar een cheap ass conversie van CS... DIE NOG NIET EENS COMPLEET IS !!!>>

Hoe kan je zoiets doen, de helft van de ECHTE cs levels er niet eens bijdoen (weliswaar in ontwikkeling, maar dat had er ECHT wel meteen al bij mogen zitten) en voor de rest ook niet eens alles voor elkaar hebben. (ontbreken van skins en mondjes bewegen nog niet zo cool mee met mic. talk, wat in de originele CS wel gebeurd..... etc etc)

Al met al een vermakelijk spel, dat HL2, maar dat was naar mijn mening Doom3 ook, waarbij je bij het laatste spel kan zeggen dat het ergens baanbrekend in was (GFX), is Half-Life 2 slechts meer van hetzelfde (HL1 dus) met iets meer ondersteuning voor hedendaagse videokaartjes en een paar goedkope/simpele zwaartekracht puzzels....

Wel credit voor engine opzich, want het loopt super op middelmatige pc's.

Het wordt wachten op de briljante MODS die geheid gaan komen, want om nu al weer te gaan wachten op HL3 zoals dat heb gedaan op HL2 ... NO ****** WAY, dat heeft HL2 me maar al te goed afgeleerd.

Als ik een cijfer voor dit spel zou geven, dan zou het een dikke 8 zijn, misschien 9- , maar zeker niet daarover, daarvoor hadden ze wel meer dingen mogen verzinnen!

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Mwah, ik vond juist bijv. de buggy level erg leuk. Beetje cruisen, zelf kiezen of je een huisje wilt doorzoeken, of gewoon wilt gaan doorblazen etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24869

Hehe grappig berichtje:
'Gamers worden ziek van spelen Half-Life 2'

Uitgegeven: 29 november 2004 09:35
Laatst gewijzigd: 29 november 2004 09:37

AMSTERDAM - Veel gamers klagen op het officiele forum van het populaire spel Half-Life 2 over duizeligheid en misselijkheid na het spelen van de game. Sommige gebruikers op het forum zeggen dat het komt omdat het spel zo realistisch is: "je hoofd denkt dat je beweegt, maar je lichaam staat gewoon stil."

Op het forum staan tips van gebruikers om de misselijkheid tegen te gaan. Zo wordt er voorgesteld om de frame-rate van het spel aan te passen of gewoon verder van het beeldscherm te gaan zitten.

De gamers hebben last van zogenaamde 'motion sickness', een verzamelnaam van een aantal bewegingsziektes zoals luchtziekte en zeeziekte. Deze ziekte wordt veroorzaakt omdat wat het lichaam voelt niet overeenkomt met wat je ogen zien.

Half-Life 2 (voor de pc) is de langverwachte opvolger van het eerste deel, dat zes jaar geleden werd geintroduceerd. De 3D Shooter werd een van de best verkochte spellen aller tijden. In Half-Life speel je een wetenschapper (Gordon Freeman) die de strijd aangaat met buitenaardse wezens. "
Bron: nu.nl (http://nu.nl/news.jsp?n=448804&c=55)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

BaT schreef op maandag 29 november 2004 @ 02:09:
Even een chaotische opsomming van dingen als ik denk aan HL2.
...............................
Ieder zn mening over deze game, ik heb bijv. halo2 nog niet uitgespeeld (geen zin) en half life2 binnen 1 week (kheb meer te doen). Met dit soort meningen gaat het er ook om waar je voorkeur naar uitgaat. Halflife2 pakt me veel meer dan halo2, en ik vindt zelfs na de hype deze game nog beter dan ik had gehoopt.
Je ziet momenteel dat veel gamers zwaar genieten nadat ze de game gaan spelen, en als de game eenmaal uitgespeeld is gaan ze de game zeer rationeel bekijken, en moeten er minpunten uitkomen. Het gaat toch om het geheel, en het uiteindelijk gevoel dus. Waarom dan zo zeiken achteraf? Als je van halflife setting houdt kan ik me niet voorstellen dat je deze game minder vindt dan een halo2 of doom3. Dan ga je gewoon tegen je eigen smaak. Ik heb zwaar genoten van deze game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19725

ik denk niet dat het alleen door het realisme komt, de laatste keer dat ik een misselijk gevoel had was bij het spelen van Wolvenstein en die had (uiteraard toen) een gare framerate. Dus ik denk omdat half-life 2 wel ene zwaar spel is voor velen, de framerate zeker niet constant is en leidt tot duizeligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Volgens mij komt het omdat de refresh rate op 60 hz staat. Hierdoor komt de misselijkheid gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MrJ schreef op maandag 29 november 2004 @ 09:32:
Mwah, ik vond juist bijv. de buggy level erg leuk. Beetje cruisen, zelf kiezen of je een huisje wilt doorzoeken, of gewoon wilt gaan doorblazen etc. :)
Yep, een erg leuk level ook RavenHolm was toppie, het laatste level, hoewel er indrukwekkende uitzichten zijn, is erg mager, alleen bij die Stider was t even lastig. Een erg makkelijk level.

Slechtste level is het boot level imho daarna het laatste.
(Dan heb ik t overigens niet over de verhaal stukjes maar over het daadwerkelijk rondrennen)

Bij het buggie level zijn de antlions gaaf, erg leuk om uit te stappen en eens te kijken hoe ver je te voet komt :+ Een MP mod waarbij ant lions een fort bestormen, zoals in star ship troopers, lijkt me erg gaaf :)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

't heeft wellicht toch iets met die vehicles te maken. Van dat stuk met die vliegboot wordt ik idd ook na een tijd misselijk, en HL2 is bepaald niet het zwaarste spel, of het spel met de meeste fps fluctuaties dat ik gespeeld heb. Verder heb ik er dat eerste lopende stuk totaal geen last van gehad.

Vind het op zich wel vreemd. Dit is het 2e spel ooit waar ik er last van heb, en ik kan mezelf toch wel een redelijk diehard gamer noemen als ik eerlijk ben ;) 1e was een of andere james bond game op de n64, maar dat schrijf ik toe aan het extreme blurry beeld waar ik te dichtbij zat.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 16:46
MrJ schreef op maandag 29 november 2004 @ 09:32:
Als je doorblaast is het buggy level wel erg snel voorbij hoor :)

Waar ik overigens misselijk werd van de airboat, had ik er bij de buggy absoluut geen last van.

Waarschijnlijk doordat je bij de buggy je muis niet nodig hebt (die proppenschieter op de voorkant haalt toch weinig uit).

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 29-11-2004 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123304

Vind het wel jammer dat ze veel dingen hebben geschrapt die niet in het spel voorkomen :(

Ik moet zeggen sinds mijn nieuwe entertaiment hoek met mijn 26inch flatscreen lcd tft schermpie en mijn nieuwe audigy 2 zs en mijn z-5300 5.1 setje is het echt mega om te gamen, je zit echt helemaal in het spel zelf.

Dit is mijn entertaiment hoekje :D

Afbeeldingslocatie: http://img131.exs.cx/img131/6284/foto22.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

Met zo'n scherm met bijbehorde resolutie lijkt mij dat het er echt ps2 achtig uit gaat zien en dan nog om hoog moeten kijken. Dan speel ik toch liever op mijn eigen knalsysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735 schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:03:
Met zo'n scherm met bijbehorde resolutie lijkt mij dat het er echt ps2 achtig uit gaat zien en dan nog om hoog moeten kijken. Dan speel ik toch liever op mijn eigen knalsysteem
Lol dit is een speciaal scherm en totaal geen ps2 resolutie maar wel 1280x1024.

Ziet er net zo haar scherp eruit als een 17inch tft scherm.

En ik kijk niet zo erg omhoog hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Is het einde nou in die citadel dat je die installatie bovenaan kapot schiet met die energy ballen, en dat die bol de hele tijd van boven naar beneden gaat?

Dat wijfie (alex ofzo) blijft ook maar stil staan, en verder gebeurd er niks :?

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Inderdaad een strakke opstelling.. Al vind ik ik persoonlijk dat je er te dicht opzit, het scherm te hoog staat en aan je muis/toestenbord positie te zien ook nog eens schuin voor zit :P

Aangezien ik al de hele dag achter het bureau zit is zo'n RSI positie voor mij thuis niet echt een optie :P

Ook: 'bureau' als je het al zo wilt noemen, is niet diep genoeg. Geen ondersteuning voor je armen dus bij het gebruik van je toetsenbord/muis. -> RSI

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 29-11-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:12:
Inderdaad een strakke opstelling.. Al vind ik ik persoonlijk dat je er te dicht opzit, het scherm te hoog staat en aan je muis/toestenbord positie te zien ook nog eens schuin voor zit :P

Aangezien ik al de hele dag achter het bureau zit is zo'n RSI positie voor mij thuis niet echt een optie :P
hehehe! ja mijn bureau moet iets meer naar achteren alleen het probleem dat mijn bed in de lengte nog staat.
Dat is deel 2 wat ik allemaal moet aanpassen :P

Als ik mijn 2 pers. bed krijg.

Ik heb de opstelling zo gemaakt vanwege me bureau wat lager staat dan hoe ik zit.

Als ik ervoor zit kom ik bijna op dezelfde hoogte als het scherm :)

Speelt ook lekkerder voor me rug! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Bosmonster schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:59:
[...]

Als je doorblaast is het buggy level wel erg snel voorbij hoor :)

[..]
Heb ik idd gemerkt toen ik de game had uitgespeeld en even die level startte om er snel doorheen te blazen. :)

Ben ik even blij dat ik ervoor gekozen had om alles lekker rustig aan te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Anoniem: 123304 schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:18:
[...]

hehehe! ja mijn bureau moet iets meer naar achteren alleen het probleem dat mijn bed in de lengte nog staat.
Dat is deel 2 wat ik allemaal moet aanpassen :P

Als ik mijn 2 pers. bed krijg.

Ik heb de opstelling zo gemaakt vanwege me bureau wat lager staat dan hoe ik zit.

Als ik ervoor zit kom ik bijna op dezelfde hoogte als het scherm :)

Speelt ook lekkerder voor me rug! :)
Yup.. moet je mee oppassen.. ik dacht ook altijd van 'ach al dat gedoe om positie en RSI etc.'. Totdat ikzelf naar de fysiotherapeut mocht voor mn rug en nek. Ik kan nu niet eens meer fatsoenlijk een film uitzitten in de bioscoop....

Ik irriteer me ook altijd mateloos aan de 'computermeubels' die ze gebruiken in Eigen Huis en Tuin en dat soort programma's.. Daar valt toch niet fatsoenlijk aan te werken/internetten/spelen?

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 29-11-2004 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:21:
[...]

Yup.. moet je mee oppassen.. ik dacht ook altijd van 'ach al dat gedoe om positie en RSI etc.'. Totdat ikzelf naar de fysiotherapeut mocht voor mn rug en nek. Ik kan nu niet eens meer fatsoenlijk een film uitzitten in de bioscoop....
Ja daarom heb je gelijk in.

Heb daarvoor ook rekening gehouden met mijn rug en nek.

Maar moet zeggen, het geluid raast alle kanten op echt super met Half Life 2.
Vooral met NFSU2 is het erg merkbaar want ik tril bijna weg op me stoel lol.

Handig die wieltjes eronder :P

Mooiste effect is met dt geweer met die kogels die een beetje licht geeft. (weet effe de naam niet meer)

Heb hem al uitgespeeld maar doe het nu op HARD! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 13:06

Masterfvz

AKA Freakazoid

spoiler:
vonden jullie niet dat die vechtscenes in city 17 veel op call of duty leken?

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Masterfvz schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:30:
spoiler:
vonden jullie niet dat die vechtscenes in city 17 veel op call of duty leken?
Inderdaad heb je gelijk in :9

Vond ik ook al, wel vet gedaan hoor moet ik zeggen al die AI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spoiler:
Het geweldigste is echt het smijten met mannetjes met je opgevoerde gravity gun :D Ze vallen echt zo leuk als ze honderden meters naar beneden vallen en vervolgens op een rand afketsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Laatst online: 09-04 15:19
man in background bij opstartscherm van follow freeman

spoiler:
weet iemand wie die man is die je ziet in het startscherm van hl2 als je bij follow freeman bent.
je ziet een man in de ruines lopen en weer bukken en lopen. heel vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 93525 schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:06:
spoiler:
Het geweldigste is echt het smijten met mannetjes met je opgevoerde gravity gun :D Ze vallen echt zo leuk als ze honderden meters naar beneden vallen en vervolgens op een rand afketsen :+
spoiler:
Ze als schild gebruiken is ook geinig :+

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chester schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:17:
[...]

spoiler:
Ze als schild gebruiken is ook geinig :+
spoiler:
Idd, je moet wel anders wordt je kapot geschoten nadat je uit die koker bent gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Jeronimusius schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:16:
man in background bij opstartscherm van follow freeman

spoiler:
weet iemand wie die man is die je ziet in het startscherm van hl2 als je bij follow freeman bent.
je ziet een man in de ruines lopen en weer bukken en lopen. heel vaag allemaal.
spoiler:
Gok op de Gman. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrJ schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:28:
[...]

spoiler:
Gok op de Gman. :)
offtopic:
Hoi J

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zvljeugd/images/zwaaien.gif

Ik vind die stem van die GMAN echt gruwelijk vaag in het begin tijdens dat filmpje. Net alsof hij aan het drukken was oid. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Anoniem: 93525 schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:59:
[...]

offtopic:
Hoi J

[afbeelding]

Ik vind die stem van die GMAN echt gruwelijk vaag in het begin tijdens dat filmpje. Net alsof hij aan het drukken was oid. :X
Idem aan het einde! :P

Ik hoop stilletjes dat de surprise die Valve ons deze week in het vooruitzicht heeft gesteld HL3 was. 8)

Denk eerder dat het de kippen in Italy in CS:Source zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07-06 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 93525 schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:59:
[...]

offtopic:
Hoi J

[afbeelding]

spoiler:
Wacht maar op het einde, dan hoor je 'm weer. Hij praat wel een beetje vreemd ja, was mij ook al opgevallen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Laatst online: 19-05 07:35

BaT

Oh ja, wat ik niet snap ... en dat is al eerder gezegd, dat er zoveeeeeel mensen vast komen te zitten steeds. Het hele spel door, ben ik 1 keer uit frustratie even gestopt, en toen ik het spel weer hervatte, werd binnen 5 minuten duidelijk wat ik moest doen. Ik snap echt niet hoe mensen met een IQ van 100 of meer (= gemiddelde tweaker :P ) zo snel, zo veel en zo vaak komen vast te zitten, want zo moeilijk waren de puzzeltjes nou echt niet.

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 03-04 16:15
MrJ schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:09:
[...]

Idem aan het einde! :P

Ik hoop stilletjes dat de surprise die Valve ons deze week in het vooruitzicht heeft gesteld HL3 was. 8)

Denk eerder dat het de kippen in Italy in CS:Source zijn. :)
Ik vind het wel wat hebben, die stem van G-man misschien is ie toch alien aangezien hij tijd en ruimte kan beïnvloeden. Alleen invloed op goed Engels praten heeft ie niet! ;)

Denk niet dat HL3 nu gaat worden aangekondigd omdat ze eerst nog goed moeten binnenlopen op HL2. Daar kunnen ze nog een paar jaar op teren. Maar hopen kunnen we natuurlijk altijd. Het zal wel iets met multiplayer te maken hebben, omdat het in één zin met de SDK wordt genoemd... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:08

chromeeh

the Gnome

Ik zit met een dillema:

Ik heb het volgende systeem:
1.3 GHz
512 MB ram
Radeon 9200SE 128 mb ram
genoeg storage ruimte

De vraag is nu of HL2 dus een beetje lekker zal lopen op m'n machine, want heb geen zin om >50,- uit te geven en dat tie dan niet loopt.
Heeft iemand ervaring met een soort gelijke machine.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
Epitome schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:49:
Denk niet dat HL3 nu aangekondigt gaat worden omdat ze eerst nog goed moeten binnenlopen op HL2. Daar kunnen ze nog een paar jaar op teren. Maar hopen kunnen we natuurlijk altijd. Het zal wel iets met multiplayer te maken hebben, omdat het in één zin met de SDK wordt genoemd... (8>
Denk het ook. Mensen die menen dat we nu HL3 gaan krijgen moeten eens even rustig gaan zitten nadenken ;) Ik denk wel dat we over niet al te lange tijd een expansion krijgen, en het zou me niet verbazen als je daar met Alyx speelt, maar HL3 zal wel weer de volgende 'stap' worden, en in ieder geval nog wel even duren.

spoiler:
Grappig dat die persoon waar G-man mee spreek dezelfde gozer is als die waar jij de rocketlauncher van krijgt. Kennelijk verwachten ze bij Valve dat mensen gaan cheaten om het van dichtbij te zien.

Mijn interpretatie: ze hebben die RL van G-man gekregen, en G-man heeft er meteen even bijverteld wat de beste manier is om die gunships aan te pakken. Die gozer weet kennelijk hoe het moet, terwijl ze net die RL gekregen hebben.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Zit ik net op nu.nl te lezen kom ik dit tegen: 'Gamers worden ziek van spelen Half-Life 2' Heeft iemand hier al iets van gemerkt???????
Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=448804&c=55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
chromeeh schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:50:
Ik zit met een dillema:

Ik heb het volgende systeem:
1.3 GHz
512 MB ram
Radeon 9200SE 128 mb ram
genoeg storage ruimte

De vraag is nu of HL2 dus een beetje lekker zal lopen op m'n machine, want heb geen zin om >50,- uit te geven en dat tie dan niet loopt.
Heeft iemand ervaring met een soort gelijke machine.
Ik denk dat je CPU wat aan de langzame kant is, maar ik gok dat het wel redelijk loopt als je niet te hoge eisen stelt aan de graphics.

Probeer hem anders eens te downloaden en hem (zonder i-net verbinding) te spelen. Eigenlijk zou er verplicht een demo moeten zijn van elk spel, voor dit soort gevallen.
Eindhoven schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:54:
Zit ik net op nu.nl te lezen kom ik dit tegen: 'Gamers worden ziek van spelen Half-Life 2' Heeft iemand hier al iets van gemerkt???????
Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=448804&c=55
Ja, lees de topic eens door.

[ Voor 11% gewijzigd door Aikon op 29-11-2004 14:00 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Hou het nuttig. Niet nuttige posts worden getrashed *

* Zoek eerst zelf voordat je een vraag stelt! *

* Het is niet interessant om te melden dat je het spel gekocht hebt
of dat je niet met Steam kan connecten *

* Spoil het spel niet voor mensen! Gebruik [spoiler] en [/spoiler] tags en resize je pics! *

* Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC. irc.tweakers.net #HalfLife2 (link) *