Even een chaotische opsomming van dingen als ik denk aan HL2.
Heel leuk spel, maar ik vind achteraf gezien de stennis er om heen... te veel geweest.... De physics zijn leuk... de puzzels ermee leuk, maar niet realistisch (net of ik af en toe bij een 3D conversie kwam van een SIMPEL leveltje uit The Incredible Machine). Het verhaal zelf ... tja lekker wazig uiteindelijk weer. En level design is wel OK, maar zeker niet briljant, zaten te vaak nog van die blokkerige gangentjes in die me teveel aan Doom 1/2 deden denken.
Als ik het volledige spel met de gelekte versie vergelijk, mis teveel leuke dingen die er wel in zaten oorspronkelijk. Het spel speelde ik in 4 dagen uit, het kon sneller, maar dat was niet gebeurd omdat ik simpel weg gewoon soms geen zin had om even door te spelen (iets wat ik bij Halo2 wel had, terwijl Half-Life 2 op veel punten beter is dan Halo2). Die levels met vehicles waren TE lang (wat zo'n beetje iedereen vind), sterker nog, had die vehicles er gewoon NIET ingedaan (Halo2 gebruikt ook vehicles, maar beter verspreid over de levels heen en de keuze OM ze te gebruiken, ipv 2 levels waarbij je ze MOET gebruiken).
Waarom is het dan eigenlijk zo'n COOL spel ? geen flauw idee , het was leuk (zeker niet UBER 1337 KEWL) zolang het duurde (m.u.v. RavenHolm en 2 vehicle levels), wat dus niet al te lang was, en ben ook blij dat ik me enorm kan vermaken met CS source, anders had dit dvd-tje snel weer in de hoek gelegen.
Het enige waar ik nu op zit te wachten is Natural Selection Source, iets wat echt leuk gaat worden (tenminste, dit verwacht ik er van) en de overige levels van CS Source, wat me op nog een STERK negatief punt brengt.
Half-Life 2 krijgt vanuit de release GEEN eigen MP functie , maar een cheap ass conversie van CS... DIE NOG NIET EENS COMPLEET IS !!!>>
Hoe kan je zoiets doen, de helft van de ECHTE cs levels er niet eens bijdoen (weliswaar in ontwikkeling, maar dat had er ECHT wel meteen al bij mogen zitten) en voor de rest ook niet eens alles voor elkaar hebben. (ontbreken van skins en mondjes bewegen nog niet zo cool mee met mic. talk, wat in de originele CS wel gebeurd..... etc etc)
Al met al een vermakelijk spel, dat HL2, maar dat was naar mijn mening Doom3 ook, waarbij je bij het laatste spel kan zeggen dat het ergens baanbrekend in was (GFX), is Half-Life 2 slechts meer van hetzelfde (HL1 dus) met iets meer ondersteuning voor hedendaagse videokaartjes en een paar goedkope/simpele zwaartekracht puzzels....
Wel credit voor engine opzich, want het loopt super op middelmatige pc's.
Het wordt wachten op de briljante MODS die geheid gaan komen, want om nu al weer te gaan wachten op HL3 zoals dat heb gedaan op HL2 ... NO ****** WAY, dat heeft HL2 me maar al te goed afgeleerd.
Als ik een cijfer voor dit spel zou geven, dan zou het een dikke 8 zijn, misschien 9- , maar zeker niet daarover, daarvoor hadden ze wel meer dingen mogen verzinnen!
Creative Director - Connec2