[Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.578 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:16:

2. Moet ik eerst de drivers van de CD installeren? Of heb ik die CD niet eens nodig en kan ik beter meteen nieuwe drivers downloaden?

3. Welke drivers zijn op dit moment het allerbeste?
Gewoon de nForce3 drivers downloaden van nvidia.com, is v5.10, op cd staat geloof ik v5.03. Ik geloof dat ik de cd alleen gebruikt heb om de nVidia audiodrivers "op te sporen" omdat het om wat voor reden dan ook niet mogelijk was om direct vanuit apparaatbeheer/drivers bijwerken direct naar de drivers op de hd te verwijzen (zie mijn eerdere post en TS) waarna ik tijdens install alsnog moest verwijzen naar de nVidia-drivers op de hd.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen...

Heb dus vandaag alles binnen gekregen..
En ben lekker vroeg begonnen met alles in elkaar te zetten.. ging allemaal prima.. geen problemen gevonden ( tot nu toe :*) ) ...

Maar zat over 1 ding te twijfelen... ( ik heb het ergens gelezen maar kan het niet meer vinden dus twijfel er nu over )
Ik heb dus een DVD-speler ( LG ) en DVD-Brander ( NEC 3500 ) Maar nu zijn ze beide aangesloten op 1 IDE slot.
Ik dacht dus dat ik ergens gelezen had dat het beter is om de ene op de 2de IDE slot te plaatsen zodat je meer snelheid hebt in de overdracht van gegevens ? ( bijvoorbeeld bij het branden van DVD naar DVD.... En kan het kwaad dat ik dan 2 rounded cables heb voor 2 devices maar dan 1tje niet gebruik zeg maar.. ??

Is dit zo ??? want ik weet het niet meer zeker... ( alvast bedankt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Hulp gevraagd: :)

Oude situatie....

ASUS K8N-E Deluxe...socket 754, nforce3-chipset
Athlon 64 3000+
SATA Raptor 74 GB

Nieuwe situatie:

MSI K8N Neo2,
Athlon 64 3000+ 939
SATA Raptor 74 GB

Ik heb zo'n beetje alle drivers van de raptor gewist. En toch blijft hij na een streepje in Windows een blauw scherm geven en opnieuw opstarten. Zelfs met een zo kaal mogelijk systeem. Ik wil graag zoveel mogelijk software van de Raptor behouden. Hoe kom ik in Windows op het nieuwe systeem. Ik kan via het oude systeem de Raptor nog gebruiken en wil hem graag in z'n geheel overzetten.

Iemand tips. Bedankt alvast natuurlijk ;)

Edit: Twinmos zojuist in de plaats gezet van Corsair geheugen, weer Blauw scherm

[ Voor 8% gewijzigd door objectief2 op 08-12-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
je bedoelt dat je windows nog op de raptor hebt staan, hem in je nieuwe systeem hangt en hoopt dat het gaat werken ?

lukt je niet!

je zal winthoos er opnieuw op moeten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
objectief2 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:04:
Hulp gevraagd: :)

Oude situatie....

ASUS K8N-E Deluxe...socket 754, nforce3-chipset
Athlon 64 3000+
SATA Raptor 74 GB

Nieuwe situatie:

MSI K8N Neo2,
Athlon 64 3000+ 939
SATA Raptor 74 GB

Ik heb zo'n beetje alle drivers van de raptor gewist. En toch blijft hij na een streepje in Windows een blauw scherm geven en opnieuw opstarten. Zelfs met een zo kaal mogelijk systeem. Ik wil graag zoveel mogelijk software van de Raptor behouden. Hoe kom ik in Windows op het nieuwe systeem. Ik kan via het oude systeem de Raptor nog gebruiken en wil hem graag in z'n geheel overzetten.

Iemand tips. Bedankt alvast natuurlijk ;)

Edit: Twinmos zojuist in de plaats gezet van Corsair geheugen, weer Blauw scherm
nieuwe instal erop ,en dan bij de installatie "geen wijzegingen aanbrengen in het huidige bestandsysteem "kiezen.
dan heb je kans dat de meeste progesels nog werken.
iig staan alle bestanden er dan nog op

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Bedankt en inmiddels nieuwe install gedaan. Superbordje dit hoor! En werkt perfect met mn Zalman 400B-APS btw. Alleen jammer van die re-install....maar ja.....hij flitst lekker snel zodat ik morgen in een paar uur wel weer klaar ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:09:
Hoi mensen...

Heb dus vandaag alles binnen gekregen..
En ben lekker vroeg begonnen met alles in elkaar te zetten.. ging allemaal prima.. geen problemen gevonden ( tot nu toe :*) ) ...

Maar zat over 1 ding te twijfelen... ( ik heb het ergens gelezen maar kan het niet meer vinden dus twijfel er nu over )
Ik heb dus een DVD-speler ( LG ) en DVD-Brander ( NEC 3500 ) Maar nu zijn ze beide aangesloten op 1 IDE slot.
Ik dacht dus dat ik ergens gelezen had dat het beter is om de ene op de 2de IDE slot te plaatsen zodat je meer snelheid hebt in de overdracht van gegevens ? ( bijvoorbeeld bij het branden van DVD naar DVD.... En kan het kwaad dat ik dan 2 rounded cables heb voor 2 devices maar dan 1tje niet gebruik zeg maar.. ??

Is dit zo ??? want ik weet het niet meer zeker... ( alvast bedankt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ze beide op een aparte kabel aansluit, kan je on-the-fly branden, tenminste dat is wat ik altijd heb gedacht.
Ik heb dvd speler en HD op IDE1 en een andere HD op IDE2. Dus op IDE2 gebruik ik 1 connector niet en dat kan gewoon, is dat wat je bedoelt?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Corecenter proggie d'r af geragd. Zoals al eerder door TS gezegd, weinig toegevoegde waarde.
NB fan in idle regematige wisselende rpm 's en temperatuur aanduiding niet naar mijn zin, MBM5 gaf nagenoeg zelfde waardes.

Nadat ik Corecenter uitgezet heb in MBM5 temps 4 graden koeler :? ;
AMD64 3000+, st. boxed cooler, C&Q uit, nog geen OC: idle 42 graden, stressed 51 graden

[ Voor 4% gewijzigd door goof. op 09-12-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo beste mensen, gisteren heb ik mn nieuwe systeem in elkaar gezet maar nu heb ik een klein probleem waarover ik niets kon vinden in de search en in dit topic. Wordt geheugen automatisch voor dual of single channel aangezien? (De specs staan hieronder) Ik krijg bij het opstarten namelijk de melding dat het single channel is terwijl het dual zou moeten zijn. In de bios kon ik geen optie om je geheugen in dual channel mode te zetten oid vinden.
de specs
msi k8n neo nforce3
amd 64 3200+
Corsair 1024MB DDR400 64MX64 TWINX 2x512 2,3,3,6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat ik niet meer terug kon vinden; kan ik de Zalman ZM-NB47J passieve northbridge koeler gebruiken icm de ZM80D-HP VGA koeler zonder dat deze 2 botsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:26
@kapoe: Je hebt het geheugen wel in slot 1+2 gedaan (1 groene + 1 paarse)?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

r0el schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:54:
Wat ik niet meer terug kon vinden; kan ik de Zalman ZM-NB47J passieve northbridge koeler gebruiken icm de ZM80D-HP VGA koeler zonder dat deze 2 botsen? :)
Lees de statpost maar eens, volgens mij kan het net wel of net niet....

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemmand nog een leuk nb wc blok (moet 13mm aansluitingen hebben) die op dit bord past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MEGATRON schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:57:
@kapoe: Je hebt het geheugen wel in slot 1+2 gedaan (1 groene + 1 paarse)?????
Oeps, thanks. Ik las in de beschrijving dat je eerst de groene sloten moet vullen... Heb ik dus ook braaf gedaan :9
Nu gaat het oke, nogmaals thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Hallo,

Ik heb dit moederbord nu 3 weken ofzo en er begint zich een probleem voor te doen. Ik heb dit al vanaf begins af aan maar wordt steeds irritanter. Als ik mn pc opstart hoor je continu een knarsend geluid, als ik met mn muiswiel scrol hoor je een hoge piep, dit komt dan allemaal door mn koptelefoon. Ik ben bang dat ik mn audiopoort verneukt heb ik heb de nvidia drivers erop gehad en ik heb nu de nieuwste realtek drivers van de msi website afgehaald maar ik heb er nog steeds last van. Weet iemand wat dit kan zijn? Is het mn hardware, software? Bedankt alvast want ik begin me ernstig te irriteren aan dat geknars aan mn hoofd.

EDIT:

Als ik mn geluid op 7.1 surround set lijkt het geluid wel goed te zijn, misschien omdat dan een andere poort mn links/rechts aanstuurd :?

EDIT2:

Onzin natuurlijk, anders want t geluid loopt nu ook gewoon over de groene poort....

[ Voor 17% gewijzigd door KeaveXL op 09-12-2004 19:38 ]

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik beter een tagan 480 of een ocz powerstream 520 halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:18:
Kan ik beter een tagan 480 of een ocz powerstream 520 halen?
Ik draai met zo'n Tagan 480 en ik moet zeggen dat ie lekker fijn draait. Volt lijnen zijn allemaal prima binnen de marge en bij stress testen ook. Prima voeding hoor! Die ocz ken ik nie, lees er eens wat reviews over ;)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond all...

Heb dus vandaag een 7 in 1 card reader proberen te installeren...
Maar ik kom er dus niet uit 8)7
Ik kan dus nergens vinden waar ik de kabeltjes op moet aansluiten..
Ik heb dus een MSI K8N 939
en de cardreader is een: apacer
Er komen uit de cardreader 2 kabels met ieder 2 stekkertjes
1 kabel met een 3 pin gaatjes en een zwarte met 1 pin gaatje :
3pin staat op: USB 1 + VCC + D0- + D0+
de andere kabel precies hetzelfde alleen dan met :
USB 2 + VCC + D1- + D1+

Ik kan dus nergens vinden waar ik ze in moet doen :'( 8)7 B)
Moeten ze in de gele bankjes ? waar ook de D-Bracket in moet ???

GRaag jullie hulp en alvast bedankt... Sorry voor de waarschijnlijke noob vraag _/-\o_

EDIT 1 : Nu heb ik dus net gekeken welke kleuren er uit de D-Bracket komen en dan in de JUSB1 gaan en naar de cardreader gekeken en nu komen de kleuren overeen ( DUHH lijk me ) en als ik ze nu het zelfde er in steek als de D-Bracket dan klopt het toch ? en de 2de kabel kan er dan toch onder ?

Sorry :D

EDIT 2 :
Heb nu dus even de manuel van de MSI site gedownload en ( stond ook in de normale hoor )
Maar was gewoon de gele USB dingen niet gewent.. Maar het is dus zoals ik zei :D En het werkt allemaal :D

8)7 _/-\o_ |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Ulti23 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:10:
[...]

Lees de statpost maar eens, volgens mij kan het net wel of net niet....
Dat wordt zagen :P Ik ben wel benieuwd of het gaat passen met die nieuwe vga cooler van zalman VF700 Oid?

[ Voor 18% gewijzigd door Pakjebakmeel op 10-12-2004 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Nieuwe bios is uit: 1.4 official

http://216.158.218.35/edoc/bios_uploads/7025v14.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XDK
  • Laatst online: 14:27

XDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Is er verschil tussen de onboard netwerkkaartjes van dit mobo? Kan het nergens vinden... maakt het dan niks uit welke je gebruikt?
Oja, de nvidia netwerkkaart heeft een firewall natuurlijk... maar heeft de realtek ook nog voordelen? Iemand een idee?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

Al uitgeprobeerd?

Over de Nvidia Firewall gesproken...
Hoe kun je die precies configureren... ik heb het antwoord niet gevonden in de handleiding van MSI.

[ Voor 25% gewijzigd door tweakraiser op 11-12-2004 00:16 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@tweakraiser: volgens changelog is er iets met sata verholpen. Aangezien ik geen sata heb blijf ik dus gewoon bij beta-1.41-mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even de overstap gemaakt van het OC gedeelte naar dit board om erachter te komen of meerdere mensen dit probleem hebben.

kreeg dit probleem plotseling, sinds een paar dagen nu al:

pc start op.

mn muis ledje slaat aan. boot in windows en slaat weer uit. muis doet niks.

ik verwijder al mn USB controllers en alles wat er mee te maken heeft, en laat ze weer vinden door XP zelf. en hop, de muis gaat weer aan en werkt direct... snap dr dus echt geen bal van..

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

De beta 1.51 is ook al te verkrijgen.

Kleine correctie 1.51mod -> 1.51

[ Voor 37% gewijzigd door NaZGuLL op 11-12-2004 11:06 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Hmm, zie net dat de Zalman 7700 CU niet compatibel is met dit moederbord op de zalman site. :/
Toch iemand die het al geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
NaZGuLL schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 10:19:
De beta 1.51 mod is ook al te verkrijgen.
Ik verwacht een link :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Moet wel een "kleine" correctie aangeven het betreft hier geen mod versie 8)

http://www.lejabeach.com/MSIK8N/k8nneo2.html

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-08 21:06
Wilt iemand eens naar dit topic kijken

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/986452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 10:53:
Hmm, zie net dat de Zalman 7700 CU niet compatibel is met dit moederbord op de zalman site. :/
Toch iemand die het al geprobeerd heeft?
Lijkt me sterk dat dat gaat passen, hij komt namelijk over het AGP slot heen en dus past er geen AGP kaart meer in dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
MEGATRON schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:49:
Vandaag weer een paar keer koud gestart en weer staat de cpu-temp niet goed en werkt smartfan niet. Het maakt dus niet uit of quickboot enabled of disabled is. Ziet er dus uit dat ik na elke koude start een keer moet rebooten om dit wel goed te laten werken.
goof. schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:35:
Corecenter proggie d'r af geragd. Zoals al eerder door TS gezegd, weinig toegevoegde waarde.
NB fan in idle regematige wisselende rpm 's en temperatuur aanduiding niet naar mijn zin, MBM5 gaf nagenoeg zelfde waardes.

Nadat ik Corecenter uitgezet heb in MBM5 temps 4 graden koeler :? ;
AMD64 3000+, st. boxed cooler, C&Q uit, nog geen OC: idle 39 graden, stressed 51 graden
Ja, ik quote mezelf :P
CoreCenter heeft er waarschijnlijk geen snars mee te maken, ook hier bij koude start idle temps van ong. 46 graden, na reboot 39 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor, een gast wil zijn

[ een msi k8n neo2 (939) met een a64 3000 winchester en eventueel 512mb kingston hyperX pc3200. ]

Ruilen Tegen Mijn P4 3.4+Asus P4P800+Infinion Pc2700@431 Mhz .

Is dit een goede deal?Hij betaald ook een klein bedragje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb sinds gisteren dit moederbord en programma's worden vaak afgesloten met een foutmelding en ik heb een groot aantal bsod's. Ook reboot de pc vaak spontaan. Ik heb de geheugen timings met de hand ingesteld, ook al iets ruimer en de agressive timings uitgezet.

Specs:

AMD 64 3500+
Corsair TWINX 3200 C2 2x512 Dual Channel kit
AOpen GF6800GT 256
2x WD Raptor 74 GB
500 Watt QTEC voeding

Op het moment dat ik 1x512 gebruik werkt alles goed. Ik kan dan zonder problemen 3D Mark 03 runnen. Wissel ik het geheugen om voor de andere 512 dan werkt dit ook goed. Als ik ze er samen indoe, in een groen en paars slot, dual channel stand dus, dan treden de problemen op. Memtest86 een aantal keren doorlopen met 0 errors. 3D Mark 2005 loopt voor geen meter, schokt, soms 20 seconden lang alleen een zwart beeld etc. Dit laatste is ook zo met 1x512.

Nieuwste 1.4 BIOS, nieuwste mobo/nforce drivers, nieuwste videokaart drivers.

Iemand een idee wat er mis is?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@Niko D70 misbruiker: Ik zeg maar 1 ding. Pleur die Qtec voeding weg en koop een goede voeding. Die Qtec is de oorzaak van al je problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Er staat nog steeds een nieuwe Enermax 470 Watt in bestelling, maar wilde niet nog ~2 weken wachten terwijl alle andere onderdelen er al waren. Ik weet inderdaad dat deze voeding niet alles is, maar de voltages zijn op dit moment wel goed dus ik betwijfel of dit hele probleem aan deze voeding ligt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Met die enermax zal je straks geen enkel probleem meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
toch wel een boude stellingname "met de enermax geen probs meer"

in welke sata poorten heb je de raptors hangen ?
(toch wel in 3+4, dicht bij de processor), en hoe staat het met de latency's: 2.3.3.7 of heb je wat minder heftigs, ik zou daar ook eens naar kijken zonder alles blindelings op de voeding af te schuiven.
owjah hij kan zeker de oorzaak zijn, maar toch ff sjekken, anders zit je over 2 week nog met de gebakken peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Zijn er hier meer mensen waarbij de bios vastloopt als je HT Frequency wil veranderen?
Dit heb ik nou met 3 verschillende biossen gehad, met de originele, v1.3 en v1.4. Zodra ik het dropdown menutje van HT Frequency wil openen loopt alles vast en moet ik rebooten met ctrl-alt-del.

En weet ook iemand wat het precies betekend? wat heb je eraan met overklokken? Hij staat nu trouwens op 5x ingestelt.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:00:
Zijn er hier meer mensen waarbij de bios vastloopt als je HT Frequency wil veranderen?
Dit heb ik nou met 3 verschillende biossen gehad, met de originele, v1.3 en v1.4. Zodra ik het dropdown menutje van HT Frequency wil openen loopt alles vast en moet ik rebooten met ctrl-alt-del.

En weet ook iemand wat het precies betekend? wat heb je eraan met overklokken? Hij staat nu trouwens op 5x ingestelt.
Is bij mij niet, maar je moet het dan gewoon met de + en - toets veranderen op je numpad.
HT frequency is de snelheid waarmee het geheugen met de chipset communiceert (toch?) dit mag niet of nauwelijks boven de 1000 uitkomen (dus bijv 5x 220 is veel te veel, dan moet je HT multi naar 4 = 880) Alles boven de 800 is goed had ik een keer ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:02:
[...]
Is bij mij niet, maar je moet het dan gewoon met de + en - toets veranderen op je numpad.
HT frequency is de snelheid waarmee het geheugen met de chipset communiceert (toch?) dit mag niet of nauwelijks boven de 1000 uitkomen (dus bijv 5x 220 is veel te veel, dan moet je HT multi naar 4 = 880) Alles boven de 800 is goed had ik een keer ergens gelezen.
thx :)

Met num - en + werkt het wel ja. En vandaar dat ik niet boven de 225 uit kwam, HT had ik dus steeds op 5x staan, snapte ook al niet waarom ie niet hoger kwam :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey all..
Heb vandaag mijn nieuwe case binnen gekregen... en nu was ik dus alles aan het overzetten ;) en ik kwam het volgende probleem tegen :
De power switch die op mijn ThermalTake Tsunami zit is een 3 pin stekker ( waarvan er maar 2 gebruikt worden ( blauw en wit ) de buitenste en de middelste wordt niet gebruikt ... dit was bij mijn andere case niet zo die was maar 2 pin.. maar op de MSI poster ( MSI K8N Neo 2 platinum ) staat dat er 2 power switches op kunnen de ene met de 2 pin en de ene met de 3 pin.. snap ik het dus goed dat ik dan gewoon hem in die andere moet doen ?? ( ja misschien een domme vraag maar wil niets stuk maken dus vandaar )

Specs:
Mobo: MSI K8N Neo2 Platinum 939
Proc: 3500 +
Geheugen Kingston HyperX 1024
Voeding Thermaltake..

Alvast bedankt..
En oja als je bijvoorbeeld een fan verkeerd aansluit kan dit dan funest zijn voor je mobo ?? of voor de fan ?? of wat dan ook ? is dit ook zo bij andere stekkertjes als je dat verkeerd doet ??

GReetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

vage schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:33:
toch wel een boude stellingname "met de enermax geen probs meer"

in welke sata poorten heb je de raptors hangen ?
(toch wel in 3+4, dicht bij de processor), en hoe staat het met de latency's: 2.3.3.7 of heb je wat minder heftigs, ik zou daar ook eens naar kijken zonder alles blindelings op de voeding af te schuiven.
owjah hij kan zeker de oorzaak zijn, maar toch ff sjekken, anders zit je over 2 week nog met de gebakken peren
Ja, dat is inderdaad een makkelijke manier om het probleem "weg te wuiven". De raptors zitten op 3+4 ja, geheugen staat op 2.5/3/3/8 net zoals op het geheugen zelf staat en op de Corsair site. Waar moet trouwens het ram voltage op staan?

Iemand nog een andere oplossing dan blindelings te schreeuwen dat het de voeding is? Ik weet dat het een slechte voeding is, maar de voltages zijn goed, ik weet dat hij nooit die 500 Watt kan en zal leveren die die beloofd, maar 2 raptors, een dvd speler, 1024 ram, een amd 3500+ cpu, een 6800gt256 trekken hem nooit over zijn maximum, dat wil ik gewoon niet geloven.

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 12-12-2004 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Oke. Ik was misschien kortaf maar ik had precies hetzelfde. Ik had een Qtec 550w met minder hardware erin (1x 80gig ide, ati9000pro, 2x256mb corsair, 1x dvd-brander en 1x dvd-rom). Ook mijn voltages zagen er goed uit in bios, mbm5 en speedfan. Steeds BSODs, hangers, niet opstarten, enz. Ik heb toen ook echt van alles geprobeerd. Zonder dvd-brander/rom, 1 reep geheugen, andere videokaart geleend, Schone WinXP instalatie, alle drivers vervangen, enz maar ik bleef tegen dezelfde problemen aanlopen. Na het vervangen van mijn Qtec heb ik geen enkele DSOD of hanger meer gehad. Ik had/heb alles gewoon op stockspeed. Nadat ik die Tagan480 erin heb gehangen heb ik een superstabiel systeem.
Voor zover ik weet draait corsair standaard op 2,7volt.

Ik hoop dat mijn reply nu wel (naar jullie maatstaven) onderbouwd is?

[ Voor 4% gewijzigd door Nilco op 12-12-2004 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Ik dacht , ga een bittorrent proberen, dus ik download die BitSpirit.
Maar mijn netwerk kapt er na een tijd mee :S.. is dat wellicht fout van netwerk driver?
De server waar het internet op wordt verdeeld heeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey All...
Zit net dus alles aan te sluiten zie ik het volgende mijn fans hebben een mannetje en een vrouwtje stekker aan 1 zitten zeg maar...
Maar mijn voeding heeft alleen een vrouwtje.. wat moet ik dan doen met het vrouwtje aan mijn voeding ?? of kan ik het zeg maar doorlussen ?? dus fan op fan en dan op voeding ? of moet ik voeding op fan en dan een vrouwtje open laten ?? snappen jullie het ??
Hoop op een spoedige reactie :D

Specs:
Voeding Thermaltake..

Alvast bedankt..
En oja als je bijvoorbeeld een fan verkeerd aansluit kan dit dan funest zijn voor je mobo ?? of voor de fan ?? of wat dan ook ? is dit ook zo bij andere stekkertjes als je dat verkeerd doet ??

GReetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juultje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:18
ik heb sinds vrijdag dit plankje maar ik krijg er geen geluid uit :'(
ik heb geprobeert:

-drivers van cd
-nvidia drivers
-irq's nagelopen
-bios nagelopen
-verschillende koptelefoons geprobeert
-alle aansluitingen op het mobo met die koptelefoons geprobeert
-instellingen in cofiguratiescherm nagelopen
etc etc

vu metertjes in nvmixer enzo springen gewoon.
als ik de pc via remote overneem, krijg ik wel gewoon geluid op de pc waar ik dan achter zit.

Zie ik iets over het hoofd? of is hier waarschijnlijk gewoon iets hardwarematig kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:56:
Hey All...
Zit net dus alles aan te sluiten zie ik het volgende mijn fans hebben een mannetje en een vrouwtje stekker aan 1 zitten zeg maar...
Maar mijn voeding heeft alleen een vrouwtje.. wat moet ik dan doen met het vrouwtje aan mijn voeding ?? of kan ik het zeg maar doorlussen ?? dus fan op fan en dan op voeding ? of moet ik voeding op fan en dan een vrouwtje open laten ?? snappen jullie het ??
Hoop op een spoedige reactie :D

Specs:
Voeding Thermaltake..

Alvast bedankt..

GReetz
Die mannetjes en vrouwtjes zijn zo gemaakt dat je dus geen mannetjes verliest zeg maar. Je moet ze dus inderdaad doorlussen/ertussen zetten, dan houdt je evenveel aansluitingen over, maar je fans hebben dan ook voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

MEGATRON schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:59:
Oke. Ik was misschien kortaf maar ik had precies hetzelfde. Ik had een Qtec 550w met minder hardware erin (1x 80gig ide, ati9000pro, 2x256mb corsair, 1x dvd-brander en 1x dvd-rom). Ook mijn voltages zagen er goed uit in bios, mbm5 en speedfan. Steeds BSODs, hangers, niet opstarten, enz. Ik heb toen ook echt van alles geprobeerd. Zonder dvd-brander/rom, 1 reep geheugen, andere videokaart geleend, Schone WinXP instalatie, alle drivers vervangen, enz maar ik bleef tegen dezelfde problemen aanlopen. Na het vervangen van mijn Qtec heb ik geen enkele DSOD of hanger meer gehad. Ik had/heb alles gewoon op stockspeed. Nadat ik die Tagan480 erin heb gehangen heb ik een superstabiel systeem.
Voor zover ik weet draait corsair standaard op 2,7volt.

Ik hoop dat mijn reply nu wel (naar jullie maatstaven) onderbouwd is?
Dat is inderdaad duidelijker :)

Je geeft nu aan waarom je dat zei, en als ik dit zo hoor heb ik het idee dat het dan inderdaad aan de voeding ligt. Mocht het niet aan de voeding liggen, wat zijn dan verder nog mogelijkheden om het probleem uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

M55 schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:19:
Ik dacht , ga een bittorrent proberen, dus ik download die BitSpirit.
Maar mijn netwerk kapt er na een tijd mee :S.. is dat wellicht fout van netwerk driver?
De server waar het internet op wordt verdeeld heeft geen problemen.
Heb je het al met de andere netwerk aansluiting geprobeerd op het mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@Nikon D70 misbruiker: Als je na het vervangen van je voeding nog steeds BSODs of spontane hanger/reboots hebt kun je stap voor stap alles checken. Maar dat doen we dan op dat moment wel. Zelf denk ik dat met je nieuwe voeding een stabiel systeem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo nog 1 klein probleempje hier,
Bij het opstarten van de pc ziet hij soms mijn dvd brander niet in windows (bij apparaatbeheer)
ik heb de nec 2510a met de laatste firm en hij zit op de slave
bij het weer opnieuw opstarten is het wel goed bios 1.3 is dit een bekend probleem?of wat er aan te doen ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem met dit moederbord:

Na installatie en enkele uren te werken starte de pc niet meer op? Gewoon dood. Eerst dacht ik aan de voeding die stuk was, maar met een ander moederbord werkt de voeding wel. Dus kan het alleen het moederbord zijn. Terug naar de winkel gegaan en direct een nieuw moederbord gekregen.

Dit werkte perfect tot na 1 dag, terug hetzelfde???? Alleen het ledje van de powerknop brand nog verder niks, geen voeding, niks??? Het 2° moederbord deed in het begin ook al raar zoals:

alleen opstarten als je de knop van de voeding op en af zet en dan de powerknop?

Wat zou dit kunnen zijn? Nu moet ik al terug dit moederbord omruilen?

Mijn pc bestaat uit hetvolgende:

MB MSI K8N NEO2
CPU AMD64 3200+ 939 winchester
GEH CORSAIR 2*512 PC3200 PRO
KAST THERMALTAKE Xaser 2
VOEDING Chieftech 360 W
VIDEOK Hercules 9800 SE all in one wonder

Bedankt voor jullie help!!!

Svenneke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

MEGATRON schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:05:
@Nikon D70 misbruiker: Als je na het vervangen van je voeding nog steeds BSODs of spontane hanger/reboots hebt kun je stap voor stap alles checken. Maar dat doen we dan op dat moment wel. Zelf denk ik dat met je nieuwe voeding een stabiel systeem hebt.
Waarom draait 3DMark05 dan zo slecht, ook om de voeding? Hij start, begint, zwart beeld voor 20 secs, dan zie ik ~3 seconden van de test, weer 20 secs zwart, 3 secs van de test, etc.

Ik weet niet precies wat een slechte voeding voor klachten geeft, maar dit zou ik wel heel vaag vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik heb momenteel een Abit NF7-S ver v2.0 met een AMD Athlon-M 2600+ op 2400Mhz en ik zou graag de MSI Neo2 Platinum 54G willen kopen met een AMD 64 3000+ s939. Nu is mijn probleem dat ik niet goed weet of ik alles terug zal moeten installeren, dus mijn Win XP bedoel ik hiermee. Alles staat in RAID 1 en ik heb 2x 160GB (SATA) erin steken. Gaat mijn HD er niet onder lijden of hoe doe ik het om zo goed mogelijk systeem terug te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Kingskawn schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:16:
Ik heb momenteel een Abit NF7-S ver v2.0 met een AMD Athlon-M 2600+ op 2400Mhz en ik zou graag de MSI Neo2 Platinum 54G willen kopen met een AMD 64 3000+ s939. Nu is mijn probleem dat ik niet goed weet of ik alles terug zal moeten installeren, dus mijn Win XP bedoel ik hiermee. Alles staat in RAID 1 en ik heb 2x 160GB (SATA) erin steken. Gaat mijn HD er niet onder lijden of hoe doe ik het om zo goed mogelijk systeem terug te hebben?
Onmogelijk om je HD zonder nieuwe Windows install op te starten. Ik heb het ook gemakkelijk willen doen maar je komt niet onder een volledige herinstallatie uit waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen kerels, ik had eerder gepost dat iemand zijn AMD 643000+MSI K8N Neo2 (-54G) tegen mijn P4 3.4+Asus P4P800 wilde ruilen met bijbetaling van zijn kant, maar nu hebben we een nieuwe overeenkomtst:
Hij geeft mij:
MSI K8N Neo2 (-54G)
AMD 3000+
ATI Radeon 9700 Pro
Tagan 480 Watt voeding

Ik geef:
Intel Pentium 4 3.4 Northwood
Asus P4P800
POV Geforce 4 4680 128 MB
+70 Euro

Dus bijbetaling van mijn kan, nou denk je op het eerste gezicht van gelijk doen..maar mijn Pentium 4 meer als 2x zo duurder als die AMD, en nog is bijbetaling van mijn kant.

Is het een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:20:
Goedemorgen kerels, ik had eerder gepost dat iemand zijn AMD 643000+MSI K8N Neo2 (-54G) tegen mijn P4 3.4+Asus P4P800 wilde ruilen met bijbetaling van zijn kant, maar nu hebben we een nieuwe overeenkomtst:
Hij geeft mij:
MSI K8N Neo2 (-54G)
AMD 3000+
ATI Radeon 9700 Pro
Tagan 480 Watt voeding

Ik geef:
Intel Pentium 4 3.4 Northwood
Asus P4P800
POV Geforce 4 4680 128 MB
+70 Euro

Dus bijbetaling van mijn kan, nou denk je op het eerste gezicht van gelijk doen..maar mijn Pentium 4 meer als 2x zo duurder als die AMD, en nog is bijbetaling van mijn kant.

Is het een goede deal?
Ik zou het niet doen. Zonder die 70 euro is het min of meer gelijk. Ik denk dat je misschien wel 200 euro voor je CPU via MP krijgt +70 =270 euro. Hierbij reken ik de prijs voor je mb nog niet eens mee. Hiervoor heb je makkelijk een MSI+3000. De videokaart kun je blijven gebruiken en anders koop je een 6800 le a 200 euro.. Met volledige garantie alles natuurlijk ook nog. :)

Trouwens het is maar afwachten welke serie van het moederbord en processor je krijgt en wat er mee gedaan is.....

[ Voor 6% gewijzigd door objectief2 op 13-12-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zegt dat ze 2 weken oud zijn en met Garantie papieren? (MoBo+PRoC. dan)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Ff over de northbridge koeler; in de SP wordt de Zalman N47J genoemd, maar als ik wat rond google moet dat niet de NB47J zijn :?

http://www.zalmanusa.com/...list.asp?pr_name=ZM-NB47J
pricewatch: Zalman ZM-NB47J (passief)
Afbeeldingslocatie: http://www.zalmanusa.com/upload/product/zm_nb47j_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Taro schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:35:
[...]

Waarom draait 3DMark05 dan zo slecht, ook om de voeding? Hij start, begint, zwart beeld voor 20 secs, dan zie ik ~3 seconden van de test, weer 20 secs zwart, 3 secs van de test, etc.

Ik weet niet precies wat een slechte voeding voor klachten geeft, maar dit zou ik wel heel vaag vinden.
Als door een slechte voedingen 1en 0en worden en omgekeerd omdat het voltage niet hoog genoeg is, dan kun je je denk ik wel voorstellen dat het heel onvoorspelbaar is wat er met een systeem gebeurt met zwakke voeding.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds dit weekend ook een nieuw systeem met dit moederbord. Alles aangesloten en daarna Win XP erop gezet. Alles nog prima. Daarna drivers moederbord en videokaart geinstalleerd! Alles werkte nog. Daarna weer opnieuw opgestart en bleef even hangen bij winxp logo.. maar daarna uiteindelijk toch in Windows. Daarna gelijk alles afgesloten. Uurtje later pc weer aangezet en bleef hangen..herstart nu wel door naar windows al duurde het opstarten ERG lang...Weer uitgezet en weer een paar uur later aangezet! Nu als ie net windows wil ingaan elke keer een blauw scherm met verschillende meldingen en begint weer opnieuw op te starten... Dit blijft zich nu herhalen.. Kent iemand dit probleem!!

AMD 3400+
XFX 6800LE
LG dvd speler
NEC 3500A brander
2 x 512 MB ddr 400 (Kingston)
H600B 350W kast
2 x Maxtor 20 GB SATA
Help!!!!!!!!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
morpheus schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:18:
[...]

Als door een slechte voedingen 1en 0en worden en omgekeerd omdat het voltage niet hoog genoeg is, dan kun je je denk ik wel voorstellen dat het heel onvoorspelbaar is wat er met een systeem gebeurt met zwakke voeding.
Ik heb iets soortgelijks alleen loopt 3dMark05 bij mij wel alleen heel schokkerig. Vreemd genoeg heeft hij ooit op ditzelfde moederbord met 3000+ wel soepel gelopen. Ik verdenk de voeding ervan dat hij het lastig heeft. Zalman 400B-APS. Zijn er meer mensen waarbij 3DMark05 schokkeriger loopt als daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:17:
Ik heb sinds dit weekend ook een nieuw systeem met dit moederbord. Alles aangesloten en daarna Win XP erop gezet. Alles nog prima. Daarna drivers moederbord en videokaart geinstalleerd! Alles werkte nog. Daarna weer opnieuw opgestart en bleef even hangen bij winxp logo.. maar daarna uiteindelijk toch in Windows. Daarna gelijk alles afgesloten. Uurtje later pc weer aangezet en bleef hangen..herstart nu wel door naar windows al duurde het opstarten ERG lang...Weer uitgezet en weer een paar uur later aangezet! Nu als ie net windows wil ingaan elke keer een blauw scherm met verschillende meldingen en begint weer opnieuw op te starten... Dit blijft zich nu herhalen.. Kent iemand dit probleem!!

AMD 3400+
XFX 6800LE
LG dvd speler
NEC 3500A brander
H600B 350W kast
2 x Maxtor 20 GB SATA
Help!!!!!!!!!!!
Als je nu 1 van die meldingen gaf.... ;)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3400+ met dit mobo kan niet, je zal wel de k8n neo hebben.

Maar probeer eens je dvd drives los te koppelen, scheen dat daar wat problemen mee waren, en evt. de firmware ervan te updaten.

als dat niet werkt, je memory even 1 voor 1 een uurtje testen met memtest.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand mij misschien vertellen wat het laagste CPU-core voltage is dat je in de bios kunt instellen? Wil dit bord misschien als linux server gaan inzetten en 'm zo instellen dat ie minimaal stroom verbruikt...

Weet iemand trouwens ook of er voor linux progjes zijn waarmee je on the fly de multiplier/voltage kan aanpassen?

/usr/man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:32:
Hallo,

Kan iemand mij misschien vertellen wat het laagste CPU-core voltage is dat je in de bios kunt instellen? Wil dit bord misschien als linux server gaan inzetten en 'm zo instellen dat ie minimaal stroom verbruikt...

Weet iemand trouwens ook of er voor linux progjes zijn waarmee je on the fly de multiplier/voltage kan aanpassen?

/usr/man
0,80 volt volgens mij, dus dat moet geen probleem zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-12-2004 19:19 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:17:

AMD 3400+
XFX 6800LE
LG dvd speler
NEC 3500A brander
H600B 350W kast
2 x Maxtor 20 GB SATA
Help!!!!!!!!!!!
Alle tips uit de startpost al toegepast ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
Hogere Memory-bandwidth
Voor hogere geheugen scores moet je in het Cell-menu, bij memory settings de "1T/2T Memory Timings" op 1T zetten. De score met een HTT van 200 (ddr400) vliegt dan van zo'n 4800 MB/s naar 5900 MB/s !
klopt het dat 1T timings bij anderen ook niet werken als de SATA poorten 1 en 2 in gebruik zijn?
of ligt het aan het geheugen wat ik heb (cosair valueram @ 2,5 3 3 10)

vooral bij COD reboot mijn pc zonder foutmelding om de haverklap, gooi ik de timings weer op 2T dan draait ie gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Net bericht gekregen dat m'n athlon 64 3500+ winchester morgen geleverd wordt.
Maar mobo laat nog op zich wachten.
Dat wordt pijn hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW iemand ervaring en met het 802.11g ontvangertje. Heb zonet een US.robotics wireless accesspoint gekocht en hoop dat het zonder problemen zal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

vage schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:48:
[...]

klopt het dat 1T timings bij anderen ook niet werken als de SATA poorten 1 en 2 in gebruik zijn?
of ligt het aan het geheugen wat ik heb (cosair valueram @ 2,5 3 3 10)

vooral bij COD reboot mijn pc zonder foutmelding om de haverklap, gooi ik de timings weer op 2T dan draait ie gewoon goed.
Ik heb SATA 1 in gebruik en 1T timings maar heb nergrens last van (behalve dan dat m'n "DRAM Idle Timer" op 256 clocks staat in CPU-Z).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Wat is nu exact het verschil tussen de normale en de -54G versie?
Enkel dat er dus een verbeterde wifi opzit?

Volgens mij is bij mijn bestelling de normale besteld, maar zie nu dat ze ook de 54G hebben en ik vroeg mij af of ik het bij ophalen nog zou moeten omruilen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
morpheus schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:12:
Wat is nu exact het verschil tussen de normale en de -54G versie?
Enkel dat er dus een verbeterde wifi opzit?

Volgens mij is bij mijn bestelling de normale besteld, maar zie nu dat ze ook de 54G hebben en ik vroeg mij af of ik het bij ophalen nog zou moeten omruilen.
de 54g versie heeft wireless, de normale niet ... that's the only difference.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Thanks.

Dat kan me dus aan me kont roesten eerlijk gezegd. Ik zal altijd wel een switch gewoon in de buurt hebben. En alles produceert tegenwoordig al straling, ik geef bijna licht ;)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:49:
BTW iemand ervaring en met het 802.11g ontvangertje. Heb zonet een US.robotics wireless accesspoint gekocht en hoop dat het zonder problemen zal verlopen.
Ik heb de ontvanger bij het mobo gekregen. Werkt probleemloos. Wel ff de drivers van de cd installeren en de WLAN software van de MSI-site. Key ingeven en je bent online. Prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn fans zitten dus mannetjes en vrouwtjes molexen die heb ik nu dus doorgelust maar ik zie dus ook dat er een aansluiting op zit met een geel draadje en bruin pin connector.. deze kan denk ik op het moederbord ??? Of waar is het voor ???

Hoop op een snelle reactie :D

GReetz en alvast bedankt,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:17:
Bij mijn fans zitten dus mannetjes en vrouwtjes molexen die heb ik nu dus doorgelust maar ik zie dus ook dat er een aansluiting op zit met een geel draadje en bruin pin connector.. deze kan denk ik op het moederbord ??? Of waar is het voor ???

Hoop op een snelle reactie :D

GReetz en alvast bedankt,...
offtopic:
groeten, bedankt en iemand de hel in verwijzen doen we hier al standaard ;) laat dat maar achterwege :P

verder kan je ook gewoon die 'kleine' aansluiting aansluiten... biedt zelfs nog een voordeel dat je die kan monitoren op je mamaplank...

verder had ik nog een vraag... met de beta audio drivers heb ik zo af en toe dat de boel een beetje stil blijft staan of overslaat... iemand met andere drivers die een beter resultaat heeft ?? bij mij hielpen de -spuuglelijke- standaard realtek drivers niet helaas...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is dit beter dan ??? Krijgt mijn fan hierdoor extra stroom ??
Maar inplaats van op mijn mobo aan te sluiten kan dit ook op mijn Aerogate 3 ??? Toch ??

GReetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Laatst online: 14-08 22:28
Ik heb gister zojuist moederbord besteld samen met een A64 3200+. Ik zie nu echter dat er naast de normale ATX-stekker een 4-punts voedinginput (iemand een ander woord? :) ) zit. Aangezien ik dit wil inbouwen in mijn huidige kast, en ik niet zeker weet of zo een stekker reeds op mijn voeding zit, ben ik bang dat ik nu wellicht ook in een nieuwe voeding val. Heeft iemand een idee of het echt noodzakelijk is om deze stekker ook daadwerkelijk aan te sluiten, of kan ik het voorlopig nog even af met mijn huidige voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is noodzakelijk, bij mij wou ie niet eens opstarten toen ik em vergeten was aangesloten, beeld bleef dus gewoon zwart :( Even kijken dus of er zon molex op zit, en anders ben je genoodzaakt een nieuwe voeding te kopen, de Tagan voedingen kan ik aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Laatst online: 14-08 22:28
Thnx, zal hopen dat de stekker er nu bij zit, anders denk ik dat ik gelijk een nieuwe kast zal aanschaffen (Antec Sonata Lifestyle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
KeeZ schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:40:
verder had ik nog een vraag... met de beta audio drivers heb ik zo af en toe dat de boel een beetje stil blijft staan of overslaat... iemand met andere drivers die een beter resultaat heeft ?? bij mij hielpen de -spuuglelijke- standaard realtek drivers niet helaas...
De nVidia drivers :? Zie de uitleg in de SP.
goof. schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:11:
Ff over de northbridge koeler; in de SP wordt de Zalman N47J genoemd, maar als ik wat rond google moet dat niet de NB47J zijn :?

http://www.zalmanusa.com/...list.asp?pr_name=ZM-NB47J
pricewatch: Zalman ZM-NB47J (passief)
[afbeelding]
@Tutti; miniscule aanpassing SP? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

goof. schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:58:
[...]

De nVidia drivers :? Zie de uitleg in de SP.
die heb ik dus ook draaien.... na opnieuw opstarten leek het ineens opgelost |:( en draai ik nu lekker met dit bordje :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik heb tweedehands dit mobo overgenomen en alles zat erbij behalve de cd en de diskette. Erg lastig, want ik wil een SATA raid0 setup draaien. Nu heb ik op de MSI website gekeken, maar kan geen drivers vinden voor de raid configuratie. Weet iemand waar ik die zou kunnen vinden? Staat er nog meer op de cd of diskette wat ik niet kan downloaden?

Is iemand bereid om tegen kostprijs de cd en diskette te kopieren en op te sturen? Zoja, dan graag even een reactie per E-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Misschien een eerder genoemd probleem, maar ik krijg het (weer) niet voor mekaar om na installatie van SP2 (of zelfs SP1) de USB-poorten te gebruiken. Dit gebeurde me ook al op een ASUS K8N-E Deluxe btw. :) Zonder ServicePacks geen enkel vuiltje aan de lucht.

Kan iemand vertellen hoe je dat voor elkaar krijgt? BVD _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door objectief2 op 14-12-2004 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal...
Heb het volgende probleem...:"(eerst de specs )
Mobo: MSI K8N Neo2
Proc: AMD 64 3500+
PSU: Thermaltake 480 watt butterfly edition\
Geheugen: KingstonHyperX 1024 MB

MAar als ik mijn systeem aan zet krijg ik dus geen beeld. Ik heb het volgende geprobeerd:
Ander TFT scherm. Geen DVI maar gewoon VGA geprobeerd. Andere video kaart..
Maar toen dacht ik HEY ik kan even op mijn D-Bracket kijken..
En ja hoor.. lampjes branden.. de volgende branden: Nummer 1-3-4 dus nummer 2 is groen gekleurd. Dit wilt zeggen dat hij volgens het boekje:
"memory Detection Test" - Testing onboard memory size. The D-led will hang if the memory module is damaged or not installed properly.

( denk dat ze het nu dus over mijn Kingston HyperX hebben ??? )
Dus ik heb ze even in slot 3-4 gedaan.. weer hetzelfde probleem :'(
Met mijn andere pc kan ik dit geheugen niet testen omdat het een oude P4 is met het oude geheugen. SDRAM pin168.

Wat zou er kunnen zijn ?? Kan het zijn dat het uberhaupt niet werkt kingston ?? Of kan het zijn dat er iets anders is ??? Mijn processor is schijnbaar niet stuk toch ?? Want hij laat niet alle 4 de rode lampjes branden !! ( dit wilt zeggen dat de CPU damaged is )
EN ik krijg dus ook geen beeld.

Kan iemand mij helpen :'(

GReetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Tommpie.. ik denk dat het toch echt je geheugen is die de boosdoener speelt...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heb je ook een oplossing ??? Terug sturen ofzo ?? Of iets anders ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:08:
En heb je ook een oplossing ??? Terug sturen ofzo ?? Of iets anders ???
Ik dacht gelezen te hebben op www.cool-prices.nl dat dit moederbord slecht (lees: niet) werkt met Kingston geheugen helaas. Ze noemen hier wel specifiek CL3. Check maar ff. Je CPU is niet kapot want dan branden er inderdaad 4 en dat is mij een aantal weken geleden gebeurd.

Draaien je fans wel eigenlijk?

[ Voor 23% gewijzigd door objectief2 op 14-12-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
objectief2 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:11:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben op www.cool-prices.nl dat dit moederbord slecht (lees: niet) werkt met Kingston geheugen helaas. Ze noemen hier wel specifiek CL3. Check maar ff. Je CPU is niet kapot want dan branden er inderdaad 4 en dat is mij een aantal weken geleden gebeurd.
Onzin, hier 2 x Kingston ValueRam 256MB CL2.5 (KVR400X64C25/256), draait prima 8), voorlopig op 2.5-3-3-6.

edit:
Oeps, staat op de site (http://www.cool-prices.nl/product_detail.php?id=1276) idd dat het CL3 betreft...... Toch wordt volgens de site van MSI Kingston CL3 mem (KVR400X64C3A) gewoon ondersteund.

[ Voor 24% gewijzigd door goof. op 14-12-2004 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
goof. schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:21:
[...]

Onzin, hier 2 x Kingston ValueRam 256MB CL2.5 (KVR400X64C25/256), draait prima 8), voorlopig op 2.5-3-3-6.
Ik zeg ook niet met zekerheid dat het niet werkt alleen dat ik het ergens gelezen heb. Het gaat hier dus meer specifiek om CL3, gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eens met 1 module, kan zijn dat er een oude bios in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
objectief2 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:23:
[...]

Ik zeg ook niet met zekerheid dat het niet werkt alleen dat ik het ergens gelezen heb. Het gaat hier dus meer specifiek om CL3, gelukkig maar.
zeg ik ;)
zie edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb dus ook de CL3 omdat ik dus dacht dat dat super spul was. Heb ondertussen Salland Automatisering gebeld en de helpdesk zei dat ik beter de Corsair TWINX1024-3200XLPT PC3200, 400 MHz, Kit of 2 kon nemen omdat ze zeker zijn dat dit geheugen wel werkt.

QUOTE : Ja alle fans draaien. Alle lampjes branden ( van DVD-speler - Brander )
De voeding fans draaien. De knopjes werken. Hij zegt ook specifiek dat het mijn geheugen is ( de d-bracket he )

QUOTE : Heb 1 geheugen module geprobeerd maar werkt ook niet :'(

GReetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:34:
Nou ik heb dus ook de CL3 omdat ik dus dacht dat dat super spul was. Heb ondertussen Salland Automatisering gebeld en de helpdesk zei dat ik beter de Corsair TWINX1024-3200XLPT PC3200, 400 MHz, Kit of 2 kon nemen omdat ze zeker zijn dat dit geheugen wel werkt.

QUOTE : Ja alle fans draaien. Alle lampjes branden ( van DVD-speler - Brander )
De voeding fans draaien. De knopjes werken. Hij zegt ook specifiek dat het mijn geheugen is ( de d-bracket he )

QUOTE : Heb 1 geheugen module geprobeerd maar werkt ook niet :'(

GReetz
Ik gebruik Corsair Twinx1024-3200XLPT inderdaad en werkt heerlijk. Het is dat m'n processor niet verder kan als 2500mhz maar anders kon ik richting de 240mhz op 2,5-3-3-8 met dit geheugen, dualchannel 2x512mb.

Als de fans draaien is je mb. goed en krijgt het ook voldoende opstartpower. Voor de zekerheid zou je het CMOS nog kunnen resetten maar ik geef je weinig kans. Sterkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 12:06

greatgonzo

schit-te-rend!

wat ik me nog afvroeg:

heb hier twee dimmetjes

- 512 mb ddr pc 2700 (333 mhz)
- 512 mb ddr pc 3200 (400 mhz)

is het mogelijk om dat in een dual channel configuratie te draaien op de neo platinum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jps schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:23:
Ik heb tweedehands dit mobo overgenomen en alles zat erbij behalve de cd en de diskette. Erg lastig, want ik wil een SATA raid0 setup draaien. Nu heb ik op de MSI website gekeken, maar kan geen drivers vinden voor de raid configuratie. Weet iemand waar ik die zou kunnen vinden? Staat er nog meer op de cd of diskette wat ik niet kan downloaden?

Is iemand bereid om tegen kostprijs de cd en diskette te kopieren en op te sturen? Zoja, dan graag even een reactie per E-mail.
Op de downloadsite van MSI staan de drivers voor een Raid configuratie. Verder kan je daar alle nodige andere drivers vinden:
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=572&kind=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 10-09 00:07
greatgonzo schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:55:
wat ik me nog afvroeg:

heb hier twee dimmetjes

- 512 mb ddr pc 2700 (333 mhz)
- 512 mb ddr pc 3200 (400 mhz)

is het mogelijk om dat in een dual channel configuratie te draaien op de neo platinum?
Op 333Mhz wel denk ik... Of je andere dimmetje moet 400 kunnen :9~
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.