[Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 4

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.575 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:16:
[...]
Op de downloadsite van MSI staan de drivers voor een Raid configuratie. Verder kan je daar alle nodige andere drivers vinden:
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=572&kind=1
Dankjewel. Ik kon ze niet vinden bij de k8n-neo2. Zijn die drivers van dit eerdere mobo (neo) dus ook geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 00:08

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Sorry dat ik een apart topic heb geopend maar ik weet niet zeker of ik dit topic ermee mag vervuilen.

Zou iemand hier kunnen kijken.

Als het niet goed staat daar kopieer ik alles wel in dit topic, maar het is zo'n lap, vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAar klopt het dat als mijn geheugen niet goed was dat ik dus ook geen scherm te zien kreeg ??? Want hij gaf die fout aan op mijn D-Bracket.. en ik kreeg dus nog geen beeld ???

GReetz !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:27:
MAar klopt het dat als mijn geheugen niet goed was dat ik dus ook geen scherm te zien kreeg ??? Want hij gaf die fout aan op mijn D-Bracket.. en ik kreeg dus nog geen beeld ???

GReetz !!
dat klopt ja...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb nu ook de MSI K8N Neo2. Daarbij heb ik een AMD Athlon 64 3000+. Nu dacht ik dat Cool 'n Quiet op zijn langzaamste stand op 800 MHz draaide, maar hij draait op 1000 (5x200), dat geeft CPU-Z 1.26 aan.
Klotp dat bij deze processor, of moet ik iets anders installeren? Ik heb BIOS-versie 1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

@Tutti frutti (& wellicht ook anderen) betreffende de plaatsing van de CM Hyper 6 koeler in de openingspost:

het plaatje van tweakzone.nl is de enige juiste manier waarop hij geplaatst kan worden. De andere is fake (gephotoshopped?), en is volgens de auteur van het artikel alleen bedoeld ter illustratie (wel vreemd voor een review btw). De Hyper 6 kan nl. op deze manier NOOIT op de K8N geplaatst worden. Dit dankzij de plaatsing van de voet van de socket waarop de klemmen gezet moeten worden.

Nu zijn er dus nog 2 mogelijkheden:

1) Fan richting achterkant van de kast: Niet erg fijn als daar je outtake fans zitten... de fan van de H6 wil namelijk lucht naar binnen trekken (op deze wijze wordt je CPU niet erg goed gekoeld) - Hier heb ik ervaring mee, want:
2) Fan richting binnenkant van de kast: De perfecte manier omdat de fan van de H6 je outtake fans niet in de weg zit. Echter heb je wel een probleem als je bijv. een krappe kast zoals Antec 10x0AMG case hebt met 3 of 4 HDD's in het HDD rack. Hierdoor past de fan van de H6 namelijk niet meer |:( en ben je dus verplicht om dat ding te plaatsen zoals bij optie 1.

Ik ben in ieder geval al aan het rondkijken voor een andere kast want hoewel die Antec behoorlijk cute is, is airflow voor mij een stuk belangrijker (zeker als je beseft dat er een FX53 onder zit, die aardig heet kan worden)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Goedenavond.

Ik wil een neo 2 aanschaffen maar weet niet of mijn geheugen erop werkt: kingston khx3500k2/512. heeft iemand hier ervaring mee? Ook schijnt dit bh-5 geheugen te zijn, maar dit zou niet kloppen omdat hij geen strakke timings aankan. De enige manier om dit zeker te weten is om mijn heatsinks eraf te slopen... Is dit een beetje veilig te doen? En als ik ze eenmaal eraf heb, kan ik ze er dan weer op doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello

Even 2 kleine vraagjes:
  • Wat is het verschil tussen de 54G versie en de gewone Neo2 Platinum?
  • Waarom is de K8N beter of meer aan te raden dan de ASUS A8V Deluxe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:22:
Hello

Even 2 kleine vraagjes:
de a8v deluxe heeft de k8t800pro chipset, die over het algemeen minder snel is dan de nforce 3 ultra (ookal scheelt het niet heel veel). Bovendien heeft de nforce 3 ultra maar 1 bridge (ipv north en south bridge), wat ik een erg groot voordeel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:22:
Hello

Even 2 kleine vraagjes:
54G zit WiFi-pci kaart bij, kan je pc als AP laten fungeren (of gewoon wifi-en).
Zonder 54G scheelt je ong. 30 pleuris 8)

Overigens, ik bestelde bewust zónder 54G (naast switch/ap dus niet nodig én goedkoper) haal mobo op met CPU, krijg ik de MSI pci kaart twv 39 euro er apart alsnog bij, combodeal blijkt
_/-\o_

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even een vraag over deze MSI K8N Neo2 mobo.

Het volgende zou ik willen vragen, omdat ik dit bord ook wil aanschaffen met een AMD 64 3200+ en een SATA HDD van Seagate. Ik las dus op verschillende postings en reviews dat de SATA poorten 1 en 2 nog moeilijk doen.(dus als je in RAID configuratie 2 schijven instaleerd dat het bord dus geen moer doet.) Of dit ook geld voor 1 schijf. Of moet je uberhaupt SATA 1 en 2 vermijden, ongeacht of je wel of geen RAID configuratie neemt. Want in diverse reviews las ik ook dat men vond dat de plaatsing van de SATA 3 en 4 poorten nogal knullig waren geplaatst. Dit i.v.m. van het plaatsen van lange videokaart.

Wie heeft hier ervaringen mee. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
* Dupje wordt wat ongeduldig :/
Bestellingen laten echt wel op zicht wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
iedereen heeft er ervaring mee :)

sata 3+4 zitten tussen de proc en de vidkaart, imho gewoon goed bereikbaar.
als je wilt overklocken kan je op dit bord momenteel 2 sata poorten gebruiken, nie meer, wel minder

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

ik heb een tip voor mensen die een nieuw systeem samenstlelen en toevallig een NEC3500 brander hebben en last hebben van hangen tijdens booten.

Koppel de brander los, en installeer een schone xp.
Zodra windows opstart start je de handel in safe mode op
Zorg dat je vantevoren een gebrande cd hebt met Nfrce5.1 erop.
Installeer nu alle drivers, ook ide! en restart.
Koppel je brander eraan en hij werkt zonder hangen.
Althans bij mij :) fingers crossed uiteraard.

The Sartorialist

Verwijderd

Hey Allemaal..

Nu zit ik net na het werk dit topic te lezen: Athlon 64, K8V upgrade problemen

En bij die jongen blijkt het dus dat het bios leeg was !! Kan dit misschien ook zo het geval bij mij zijn ??? En kan ik dit eventueel testen ?? Ik kan dus mijn CMOS resetten ( iets wat ik nog niet geporobeerd heb ) Maar kan niet echt in mijn handleiding vinden hoe ik dat moet ( weet wel waar de CMOS Jumper zit ) Maar weet niet wat ik mee aan moet.. om de pinnetjes zit een groen kapje !! Moet ik dit weghalen en dan zonder voeding mijn powerknop 10 sec inhouden ?? Heb bij het GOT FAQ gekeken maar daar stond het nou niet super goed omschreven..

GReetz

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 01:50:
Hey Allemaal..

Nu zit ik net na het werk dit topic te lezen: Athlon 64, K8V upgrade problemen

En bij die jongen blijkt het dus dat het bios leeg was !! Kan dit misschien ook zo het geval bij mij zijn ??? En kan ik dit eventueel testen ?? Ik kan dus mijn CMOS resetten ( iets wat ik nog niet geporobeerd heb ) Maar kan niet echt in mijn handleiding vinden hoe ik dat moet ( weet wel waar de CMOS Jumper zit ) Maar weet niet wat ik mee aan moet.. om de pinnetjes zit een groen kapje !! Moet ik dit weghalen en dan zonder voeding mijn powerknop 10 sec inhouden ?? Heb bij het GOT FAQ gekeken maar daar stond het nou niet super goed omschreven..

GReetz
staat in het boekje van je mobo

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:39
f.stieger schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:45:
ik heb een tip voor mensen die een nieuw systeem samenstlelen en toevallig een NEC3500 brander hebben en last hebben van hangen tijdens booten.

Koppel de brander los, en installeer een schone xp.
Zodra windows opstart start je de handel in safe mode op
Zorg dat je vantevoren een gebrande cd hebt met Nfrce5.1 erop.
Installeer nu alle drivers, ook ide! en restart.
Koppel je brander eraan en hij werkt zonder hangen.
Althans bij mij :) fingers crossed uiteraard.
Zogauw ik een 250Gb maxtor DM 10plus Sata schijf heb ga ik dit proberen.
Mijn windows hangt idd bij het booten even, en ik heb dus idd de NEC 3500 eraan hangen.

Ik zoek het nu niet om weer opnieuw te gaan installeren.. :)

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Okey... heb de cmos reset door de jumper te veranderen en dan even te wachten ( weet niet of het zo moet maar iets anders stond er niet in mijn boekje...
Of heb ik nu niet mijn CMOS gereset ??? En zo nee hoe moet het dan wel ??? behalve de jumper veranderen en dan iets inhouden ofzo ??

GReetz

Verwijderd

Krijg vandaag het mb binnen, heeft het zit om mijn oude soundblaster live kaartje te gebruiken?
Of kan ik beter uit met met wat er op het board aanwezig is!

Graag julie reactie

bvd

• Warbringer
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:42:
Okey... heb de cmos reset door de jumper te veranderen en dan even te wachten ( weet niet of het zo moet maar iets anders stond er niet in mijn boekje...
Of heb ik nu niet mijn CMOS gereset ??? En zo nee hoe moet het dan wel ??? behalve de jumper veranderen en dan iets inhouden ofzo ??

GReetz
om zeker te zijn doe je het volgende.

PC uit
CMOS batterij eruit halen (is een zilverkleurige batterij. ong. even groot als een euromuntstuk, alleen lichter).
PC aan (zonder de batterij dus).
Pc afsluiten
Batterij er terug in.
PC aan
bios is nu gereset.

• Warbringer
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:54:
Krijg vandaag het mb binnen, heeft het zit om mijn oude soundblaster live kaartje te gebruiken?
Of kan ik beter uit met met wat er op het board aanwezig is!

Graag julie reactie

bvd
Ik gebruik nu de onboard soundcard, wel geinstalleerd met de Nvidia drivers.
Maar luister anders eens zelf, smaken verschillen nogal...

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

met de optische uitgang aangesloten is er hier niets aan de hand... als ik de analoge uitgang gebruikt klinkt het allemaal een stuk minder...

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Hey guys, Ik ga deze week eindelijk internet aanleggen op mijn neo2 :7
Ik wou dus ff vragen welke netwerkkaart jullie het beste vinden werken en het stabielste natuurlijk of maakt het niet uit welke ik pak?
1 LAN supports 10/100/1000 Fast Ethernet by Marvell 88E1111 PHY
of
1 LAN supports 10/100/1000 Fast Ethernet by Realtek 8110S (1000Mbps)

• Nilco
  • Laatst online: 11:13
Er is een nieuwe versie van Corecenter. Versie 1.7.2.0 en deze geeft nu wel alle waarden goed weer.

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Er is ook een nieuwe officiele BIOSop de site, versie 1.4.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:04:
Hey guys, Ik ga deze week eindelijk internet aanleggen op mijn neo2 :7
Ik wou dus ff vragen welke netwerkkaart jullie het beste vinden werken en het stabielste natuurlijk of maakt het niet uit welke ik pak?
1 LAN supports 10/100/1000 Fast Ethernet by Marvell 88E1111 PHY
of
1 LAN supports 10/100/1000 Fast Ethernet by Realtek 8110S (1000Mbps)
Ik gebruik de Nvidia LAN eigenlijk nu al 2 maanden naar volle tevredenheid op 100Mbps, niks mis mee :) Realtek nog geen ervaringen mee
Sandermvdb schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:18:
Er is ook een nieuwe officiele BIOSop de site, versie 1.4.
Deze als gevolg van de beta bios die al langer op internet rond aan het zwerven was? Welke verbeteringen zitten erin behalve diegene die MSI zegt:

This BIOS fixes the following problem of the previous version:
- System cannot detect SATA device after resume from S3.

Ervaringen?

[ Voor 40% gewijzigd door r0el op 16-12-2004 18:56 ]

• XDK
  • Laatst online: 12:05

XDK

MEGATRON schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:32:
Er is een nieuwe versie van Corecenter. Versie 1.7.2.0 en deze geeft nu wel alle waarden goed weer.
Ik heb sinds aantal dagen ook deze versie draaien maar nog steeds komt de temperatuur bij een koude boot boven 55C. Terwijl bij een warme re-boot de temperatuur vaak niet boven de 50C komt.

Heeft iemand anders ook dit probleem ?

Amd Athlon 64 3500+ (Newcastle)
Bios 1.4 (was 1.3)
Speedfan uit
Cool 'n quiet uit

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
xdk schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:29:
[...]

Ik heb sinds aantal dagen ook deze versie draaien maar nog steeds komt de temperatuur bij een koude boot boven 55C. Terwijl bij een warme re-boot de temperatuur vaak niet boven de 50C komt.

Bios 1.4 (was 1.3)
Speedfan uit
Cool 'n quiet uit
Is normaal... Ene keer heb je hoge uitlezing, andere keer lage. Ik heb nu een hoge zo te zien.

4015Wp west (Dordrecht)

• XDK
  • Laatst online: 12:05

XDK

MEGATRON schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:32:

Bios 1.4 (was 1.3)
Speedfan uit
Cool 'n quiet uit
Tutti-frutti schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:34:
[...]

Is normaal... Ene keer heb je hoge uitlezing, andere keer lage. Ik heb nu een hoge zo te zien.
Ja maar helaas wordt daar wel de snelheid van de fan op aangepast. Ik moet dus re-booten om me machine stiller te krijgen 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door XDK op 16-12-2004 20:40 ]

• Nilco
@xdk: de temp verschillen tussen coldboot en een reboot daarna is allang bekend. Het gaat er mij om dat ie bij mij nu wel de juiste volts en temps weergeeft. De cpu temp was altijd 4-5 graden te hoog, 3,3/5/12v waren altijd 0.2-0.3v te laag.

• vage
wat een K*Tbios die 1.4,
na de flash kwam ik windows niet meer in. ik kon ook niet opnieuw windows installen.

via de pc's van me huisgenoten een biosfloppy gemaakt en weer naar 1.3 geflashed en alles draait weer....
man wat een klerezooi :(

ik wacht wel ff op 1.5 :|

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 18:56
Vandaag ook dit moederbord gekocht, samen met AMD 3500+ en 2x512mb Transcend geheugen.
Ik wilde eerst Twinmos geheugen erin duwen, maar zij rade me dit af omdat er nogal wat problemen icm met MSI waren en vonden dit beter geheugen.
Ik heb tot nu toe nog niks vreemds mee gemaakt, het werkt allemaal als een zonnetje 8)
Heb ook gelijk de nieuwe bios 1.4 geinstalleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door MichelatNL op 16-12-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga morgen mij pc in elkaar zetten met de k8n neo nforce 3.
Mijn vorige systeem liep op een promise raid kaartje de serial ata tx2 plus.
Had hierop een ide en een sata hdd, raid 1.

Vraag: Is het beter om deze kaart in te zetten of die, die op het mb zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansboss
  • Laatst online: 27-05-2023
Heb net vol verwachting xp trachten installeren.
Na veel gezeur is dit gelukt,echter XP staat op H:
Ik wil XP op C
C,D,E,F zijn in beslag genomen door "verwisselbare schijf".
Waar komen die vandaan en hoe krijg ik XP op C?

[ Voor 4% gewijzigd door hansboss op 17-12-2004 14:08 ]

MSI K8N Neo2 54G; Athlon 64 3000 Winch; 2x512 MDT 3200; Asus Geforce 6800GT; Antec Sonata 380W; WD Raptor 74GB; 2 x Maxtor 200GB max10; Zalman NB47J en CNPS 7000B-CU koelers; 2x Sharkoon fan 120x120; Iiyama MA901U 19"; XP SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
hansboss schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:07:
Heb net vol verwachting xp trachten installeren.
Na veel gezeur is dit gelukt,echter XP staat op H:
Ik wil XP op C
C,D,E,F zijn in beslag genomen door "verwisselbare schijf".
Waar komen die vandaan en hoe krijg ik XP op C?
Heb je een USB-cardreader aangesloten? Typisch 4 verwisselbare schijven nl.

Via (althans in engels) Start/Accessories/System tools/Computermanagement en dan via Storage/Disk Management kan je driveletters van schijven/partities wijzigen. 8)

[ Voor 2% gewijzigd door goof. op 17-12-2004 15:52 . Reden: typoos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansboss
Maar niet van degeen waar xp op staat!
Dat lukt niet

MSI K8N Neo2 54G; Athlon 64 3000 Winch; 2x512 MDT 3200; Asus Geforce 6800GT; Antec Sonata 380W; WD Raptor 74GB; 2 x Maxtor 200GB max10; Zalman NB47J en CNPS 7000B-CU koelers; 2x Sharkoon fan 120x120; Iiyama MA901U 19"; XP SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen235
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09-2023
Systeem:
AMD 3500+
MSI K8N Neo2
1 GB Corsair 2.5
Powercolor X800 PRO
Tagan 380 Watt
Thermalthake Tsunami Dream Case

Situatie:
Als mijn pc een tijdje uit heeft gestaan en ik zet hem aan dan boot hij in eerste instantie gewoon. Dan ineens gaat hij tergend langzaam booten. Even resetknop indrukken en vervolgens boot hij weer helemaal normaal. Verder draait het systeem prima en stabiel.
Enig idee waar dit aan kan liggen??? Ik heb momenteel niets overgeklockt. wel heb ik de settings overgenomen die men aanraad aan het begin van deze post.

Dan nog effe wat anders, ik heb die Tsunami case en daar zitten 2 giant 12cm Fans in die enorme herrie produceren. Lijkt wel een kruimeldief man...
Ik ben dus op zoek naar zeer stille 12cm fans. Kan iemand me iets aanraden?

Thanks,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
dat opstarten, geen idee ?

de fans, sja 12 cm ... papst en ik zou er een fancontroller bijhalen kan je ze op 5 of 7 of 12 V laten draaien, op 5 en 7 hoor je dan bijna niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
"Ik ben dus op zoek naar zeer stille 12cm fans. Kan iemand me iets aanraden?"

pricewatch: Papst 8412 NGLE (80mm, 2p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Sharkoon (led)fans . Zijn 21dB, erg stil :) Te halen voor 12 euro bij alternate.

[ Voor 34% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-12-2004 18:45 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:54

bfm

Tot nu toe geen goede ervaringen met dit bord.

Last van een erg instabiel systeem, eplorer crasht telkens, veel bsod's. Heb al alles uitgesloten, nieuwe voeding, andere videokaart, ander geheugen, allerlei settings in de bios geprobeerd, alles ge-update, ge-downgrade en noem maar op.

Ik weet het nu ook niet meer, ik ga weer terug naar het vertrouwde asus nest. Daar heb ik persoonlijke iig nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
hansboss schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:58:
Maar niet van degeen waar xp op staat!
Dat lukt niet
:? Wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb de geheugen timings iets opgeschroeft met mijn corsair geheugen en alles is nu stabiel. De mensen die begonnen te blaten over de voeding en verder niets nuttigs toe te voegen hadden mogen volgende keer proberen met een goed antwoord te komen...

En ja, ik heb er nu ook een Enermax 485 Watt voeding in ipv een QTEC 500, maar daarvoor was het zaakje al stabiel.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij krijgt de systeem schijf niet van letter veranderd, nogal logisch lijkt me.
Opnieuw instaleren met enkel de schijf waar je windows op wilt hebben, daarna de rest eraan hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansboss
Ik word een beetje gek van de problemen.
Ik heb een WD raptor op sata 4 en had nForse 5.10 geinstalleerd.
Niets in Bios veranderd, Agressive timings disabled, temp ok.
Vanaf de eerste installatie wil de PC bij een koude boot niet opstarten. Blijft direct hangen, beeldscherm gaat niet aan.
Pas als ik de clearMOS jumper er even afhaal en stroomkabel eraf. Dan wil hij wel opstarten. Een warme boot doet hij wel.
Ben zelfs snel even een USB muis wezen kopen, zelfde resultaat. IDEdrivers nForce verwijder, zelfde resultaat.
Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier met een groot probleem..

Vanavond de CMOS gecleared dmv de jumper, maar ik ben vergeten hem terug te zetten naar de originele plaats (stomstomstomstom). Als ik nu het systeem aanzet, blijft het meteen hangen bij "BIOS Sign On" volgens het D-bracket.
Iemand enig idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe core center onthoud bij mij niet de fan snelheid 4/8,dus nu moet je elke keer na het booten de fan opnieuw instellen:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:45:

pricewatch: Papst 8412 NGLE (80mm, 2p)
Ik heber deze week een papst ingehangen ... ben er heel tevreden over :) Verplaatsen heel wat lucht en zijn echt wel fluisterstil ... Perfecte midden tussen stilte en perf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smartfan is echt wel stoem ? Stel 'm in op 40° met 1 graad marge, merk ik dat ie, eens ie op 38° staat , de fan zodanig afremt (beneden de 50%) zodat ie weer op 40 komt 8)7 8)7

Dus indien je smartfan gebruikt ga je niet onder de 40° komen ?

Gebruik nu weer speedfan bij boot ... chipsetfannetje op 70% (scheelt echt een hoop in lawaai) en zalman op 50% indien onder 40° => stil en +/- koel. Wat me wel opvalt is het grote tempverschil tussen idle en load !!

idle: +/- 36-38°
load: tot 60°

Is dit normaal ? Werk op 1.5 V Vcore ... (250x10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:11:
[...]

hij krijgt de systeem schijf niet van letter veranderd, nogal logisch lijkt me.
Opnieuw instaleren met enkel de schijf waar je windows op wilt hebben, daarna de rest eraan hangen
Idd! En ook heel logisch ;) ;
Windows cannot modify the drive letter of your system volume or boot volume.
Dan dus maar een reinstall doen ZONDER onnodige devices aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansboss
hansboss schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:18:
Ik word een beetje gek van de problemen.
Ik heb een WD raptor op sata 4 en had nForse 5.10 geinstalleerd.
Niets in Bios veranderd, Agressive timings disabled, temp ok.
Vanaf de eerste installatie wil de PC bij een koude boot niet opstarten. Blijft direct hangen, beeldscherm gaat niet aan.
Pas als ik de clearMOS jumper er even afhaal en stroomkabel eraf. Dan wil hij wel opstarten. Een warme boot doet hij wel.
Ben zelfs snel even een USB muis wezen kopen, zelfde resultaat. IDEdrivers nForce verwijder, zelfde resultaat.
Iemand een suggestie?
Daarbij kan ik nog toevoegen dat na de jumper van ClearMos te hebben gehad en opstart krijg ik de mededeling CMOS checksum error, default loaded. Misschien is dat normaal, dat weet ik niet.

Zou het kunnen zijn dat bv de batterij leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-AMD Athlon 64 3200+
-MSI K8N Neo2 Platinum (bios 1.30)
-Zalman 7700 processorcooler
-2x512 Twinmos
-ATI Radeon 9800 Pro
-1x Raptor 37Gig SATA
-1xSeagate Barracuda 200Gig SATA
-Pioneer DVR106 DVDbrander

kast + voeding: Cooler Master Cavalier T02 + Macron 300W voeding (15A@12V)

Probleem:

Computer loopt vaak zomaar vast, soms vlak na opstarten WinXP Pro SP2. Verder geen problemen met booten. Soms in windows ook spontane reboot.

Ene keer uren achter elkaar gamen geen probleem. Ander keer vlak na reboot alweer vast.

Hoe kan dit? En hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je voeding aan de zwakke kant is. Probeer is een andere voeding van een maat te lenen van een degelijk merk, en kijk of je nog steeds vastlopers hebt.
Als ie niet meer vastloopt, weet je wat je te doen staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:08:
Ik denk dat je voeding aan de zwakke kant is. Probeer is een andere voeding van een maat te lenen van een degelijk merk, en kijk of je nog steeds vastlopers hebt.
Als ie niet meer vastloopt, weet je wat je te doen staat ;)
Hmm ik had zelf al wel een beetje in gedachte dat 't de voeding zou zijn. Welke raad je me aan? Hoeveel Ampere bij 12V zou ik moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het echt aan de voeding zou liggen, zou ik het wel raar vinden. De voeding zat namelijk bij de Cooler Master kast meegeleverd. Zou wel een slechte zaak zijn dat Cooler Master dan dit soort bug voedingen meelevert met zo'n kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het even Welke voeding heb ik nodig? Deel 8 hier vragen, daar zit een echte expert die veel van voedingen weet.
Ikzelf kan je de Tagan voedingen aanraden, erg stil, veel ampere voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor veel mensen over piepjes praten.. bijvoorbeeld als er geen geheugen in het mobo zit.. nu hoor ik dus helemaal niks... ( denk niet dat er een speaker in zit maar oke... zou hij het dan niet moeten doen door de audio uitgaan van mijn PCI geluids kaart..

Ook zit ik met nog een kabeltje ( van de Thermaltake kast ) dat is een alarm kabeltje.. dit is voor het onbevoegd openmaken van de zijkant.. nu weet ik dus niet waar ik deze op moet aansluiten.. iemand een idee ???

GReetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste ervaringen: mooi mobo, maar veel problemen. Uiteindelijk een not-supported bios (1.41mod ipv originele 1.4) moeten installeren om uberhaupt winXP te kunnen installeren. Errug slecht.

Simpel fsb overklokken boven 7% niet mogelijk (Athlon 60 3000+) :| Morgen maar weer verder

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:42:
Ik hoor veel mensen over piepjes praten.. bijvoorbeeld als er geen geheugen in het mobo zit.. nu hoor ik dus helemaal niks... ( denk niet dat er een speaker in zit maar oke... zou hij het dan niet moeten doen door de audio uitgaan van mijn PCI geluids kaart..

Ook zit ik met nog een kabeltje ( van de Thermaltake kast ) dat is een alarm kabeltje.. dit is voor het onbevoegd openmaken van de zijkant.. nu weet ik dus niet waar ik deze op moet aansluiten.. iemand een idee ???

GReetz
Dat kabeltje moet op een Intrusion Alarm aansluiting. Die heeft jou Neo 2 niet. Ik heb zelf een Neo en ook een Thermaltake kast (mooi spul hè!) en wel een aansluiting die ik niet gebruik.....Er zit toch ook nog een slot op je TTkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik had zelf al wel een beetje in gedachte dat 't de voeding zou zijn. Welke raad je me aan? Hoeveel Ampere bij 12V zou ik moeten hebben?[/quote]

Wil je een voeding met goede 12 V neem dan een Tagan. Welk wattage je wil hebben is wat je voor de rest in systeem gaat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Een paar dagen geleden is één van mijn onboard netwerk kaarten er mee opgehouden. Ik was vrolijk wat aan het downloaden en opeens was mijn internet verbinding weg. Dus ik rebooten, drivers opnieuw proberen te installeren, apparaat verwijderen en opnieuw toevoegen, in de bios uitzetten, rebooten weer opnieuw aanzetten. Afijn, een hele hoop geprobeerd maar hij doet niets meer. In windows gaan er dus ook geen lampjes meer branden in dat netwerk icoontje (2 monitoren die knipperen). Zou het nou gewoon kapot zijn of heeft iemand anders ook zoiets meegemaakt en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat "HT frequency" is in de bios (Cell Menu). Volgens de handleiding: "Specifies the maximum operating frequency of the link's transmitter clock."
Dit zegt mij niets, maar op 5x loopt het systeem niet stabiel, op 4x wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@nielsbothof: Is zeg maar de vermenigvuldiging van je frontbus naar je cpu. Het verschil tussen 4x en 5x is nihil/niets. Gewoon op 4x laten staan als dat stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:03:
Kan iemand mij uitleggen wat "HT frequency" is in de bios (Cell Menu). Volgens de handleiding: "Specifies the maximum operating frequency of the link's transmitter clock."
Dit zegt mij niets, maar op 5x loopt het systeem niet stabiel, op 4x wel.
Verdere uitleg. Je HT bus (hypertransport) regelt de verbinding tussen je NB en je CPU. Deze HT bus staat op *xFSB, en bij amd64 is dat dus standaard 5x 200mhz, oftewel 1ghz HT bus. Zodra je overclocked gaat deze HT bus ook mee, maar deze vind dat niet altijd even leuk, daarom moet je op een gegeven moment je HT multi omlaag gooien om je systeem weer stabiel te krijgen (bijvoorbeeld 4x250mhz)

Beetje onduidelijk verhaal :+

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
deze week ga ik een neo2 +3200 aanschaffen.
nu heb ik een dangerdan 3(kloon) waterblok(socket a)met 4 gaten rond de socket,
is het mogelijk om dit blok op een neo 2 te tweaken :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:37:
[...]
Dat kabeltje moet op een Intrusion Alarm aansluiting. Die heeft jou Neo 2 niet. Ik heb zelf een Neo en ook een Thermaltake kast (mooi spul hè!) en wel een aansluiting die ik niet gebruik.....Er zit toch ook nog een slot op je TTkast?
Jazeker mooi spul.. Dan denk ik dat ik het kabletje weg ga knippen of er netjes af ga halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Winchester 3000+ aangeschaft, en de maximale kloksnelheid blijkt 2620 MHz. Dit werkt echter alleen als ik de HTT bus op 291 zet en mijn memlock op 100. Ik weet van het geheugen dat het op deze timings (2-2-3-8) met 2,85 volt makkelijk 220 MHz moet halen. Zet ik de memlock echter op 166, en de HTT bus op 220 (dus eigenlijk 183 op het geheugen), dan wil de pc niet eens booten, terwijl het geheugen en de CPU dat makkelijk aan moeten kunnen.

Ik heb 'agressive timings' al op disabled staan, en cnq staat uit.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? De kloksnelheid van de CPU is niet de bottleneck, en het geheugen zit ook nog lang niet aan zijn max. Kan het mijn voeding zijn, die niet goed genoeg is? Ik werk met een Antec Truepower 330W

Winchester 3000+
2*256 MB Corsair XMS 3200 1.2
MSI K8N Neo2 Platinum, modded bios 1.5x
XFX Geforce 6800LE @ 400/910
2* Seagate Barracuda 7200.7 RAID 0 (in poort 3 en 4)
NEC 1300-A
Asetek Waterchill op zowel GPU als CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met een klein "probleempje"
Sta op het punt om nieuw geheugen te bestellen voor mijn bord maar ik kom er niet uit met het boekje of het nou compatible is.
Zit te denken over de GeIL Value Dual Channel PC3200 400MHz DDR (http://www.geil.com.tw/portal/product_400_tv_dc.php) of het infineon zoals in de best buy stond(allebij 2*512).
Dat geil geheugen heeft eigenlijk een beetje mijn voorkeur doordat die heat spreaders heeft, maar goed.
Mijn vraag is eigenlijk wordt dat geil geheugen goed ondersteund. Als je in het testboekje kijkt blz 18 staat onderaan wel geil maar of het nou die dual channel kit is, is mij niet echt duidelijk.
Kan iemand hier wat meer duidelijkheid in geven?
(of kan ik toch beter infineon nemen wat zeker ondersteund wordt of omdat beter is als geil?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaaargh, klopt dit? en waarom is dit zo?

!!! LET OP: DIT MOEDERBORD WERKT NIET MET KINGSTON CL3 GEHEUGEN en Maxtor Diamond 10 HDD's!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:19:

!!! LET OP: DIT MOEDERBORD WERKT NIET MET KINGSTON CL3 GEHEUGEN en Maxtor Diamond 10 HDD's!!!
Van die Maxtor is toch alleen sata raid?
tenminste mijn IDE versie doet het gewoon.

En als je goedkoop geheugen wilt gebruiken, gebruikt dan Corsair Valueselect cas2,5 werkt perfect.

[ Voor 17% gewijzigd door M55 op 19-12-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
M55 schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:07:
[...]
En als je goedkoop geheugen wilt gebruiken, gebruikt dan Corsair Valueselect cas2,5 werkt perfect.
begrijp ik dat jij ook die value ram gebruikt ?
welke timings kan jij hebben, ik kom niet verder dan 2,5 3 3 7 en dan 2T, kan jij 1T hebben of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

ik heb een maxtor diamond 10 sata 200GB en die werkte perfect op mn mobo

ik heb ook het kingston geheugen dat ik heb werkt ook perfect tijdens mn post zie ik dat die op cl3 staat......

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

`JA van het geheugen klopt het !! Als je een paar paginas terug leest zie je dat ik hetzelde probleem heb !! Heb dus mijn kingston terug gestuurd en heb Crosair 3200XLTP besteld dit is goed om over te clocken en werkt zeker met MSI K8N Neo2 Platinum !!

Met die harde schijf werd mij ook afgeraden maar in dit topic staat ook een manier om het wel te laten werken ! *(helaas kwam ik daar te laat achter en had al een andere besteld..

GReetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Eigenlijk hoort de vraag hier niet, maar ik verwacht hier meer kennis omtrent de gebruikte onderdelen.

Sinds vrijdag dit moederbordje met een amd 64 3000+
Hierop heb ik 2x een diamond max 10 200GB in een raid 0 opstelling (spanning mode en verder alles auto) Dit alles is aangesloten op SATA 3 en 4.

Bij installeren XP geen probleem, gewoon de drivers meegeladen en gaan.
In XP uiteindelijk de laatste drivers gedownload van msi (zo'n alles in 1 driver pakket) en dat eroverheen.

In sisoft sandra heb ik nu een score van 54MB/s
met windows caching aan (optie in sandra) wordt het zelfs 32MB/s

Iemand tips om deze snelheid op te voeren? Dit lijkt mij erg langzaam.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 10-09 00:07
Je zou toch idd denk ik wel rondt de 85-100 Mb/s moeten zitten. Staat dma aan? Busmastering enabled in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
hardware matig staat dma aan. ik zie nu net ergens op een site dat in win2000 dma standaard nog niet aan staat, dat is denk ik ook voor XP? Alleen waar moet ik die instellingen vinden? Waarschijnlijk bij de scsi instellingen in apparaatbeheer?

Dat laatste kan ik ook niet zeggen, ga ik vanavond nakijken.

Het bios is dus zo standaard als maar zijn kan. Ik heb hooguit SATA 1 en 2 uitgezet omdat ik die toch niet gebruik.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Afbeeldingslocatie: http://img83.exs.cx/img83/1749/15eu.png

Afbeeldingslocatie: http://img21.exs.cx/img21/9908/23fq.png

Dit is alleen op een ander mobo. Princiepe is geheel hetzelfde.

[ Voor 25% gewijzigd door Pakjebakmeel op 20-12-2004 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

vage schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:25:
[...]

begrijp ik dat jij ook die value ram gebruikt ?
welke timings kan jij hebben, ik kom niet verder dan 2,5 3 3 7 en dan 2T, kan jij 1T hebben of nie?
Ik heb Corsair Valueselect,
draait nu op 2,5 3 3 8 1T en doet het goed. Ben niet bezig met overclocken, dus daar kan ik je niks over vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
M55 schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:04:
[...]

Ik heb Corsair Valueselect,
draait nu op 2,5 3 3 8 1T en doet het goed. Ben niet bezig met overclocken, dus daar kan ik je niks over vertellen :)
wat is beter? 2,5-3-3-6 of 2,5-3-3-(7/8) ? en dan 1T of 2T?

ik draai nu 2.5-3-3-6 1T op dit geheugen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Warbringer schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:06:
[...]

wat is beter? 2,5-3-3-6 of 2,5-3-3-(7/8) ? en dan 1T of 2T?

ik draai nu 2.5-3-3-6 1T op dit geheugen namelijk.
geen idee eigenlijk, zou je het eens moeten testen in SiSoft Sandra.
1T is in elk geval stuk sneller dan 2T

[ Voor 7% gewijzigd door M55 op 20-12-2004 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Pakjebakmeel schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:59:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is alleen op een ander mobo. Princiepe is geheel hetzelfde.
Daar had ik het op de servers inderdaad al gezien.

het betreft hier echter een raid 0 dus ik had de indruk dat ik bij scsi devices moest kijken?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
n0pe, als ik de ide driver heb geinstalleerd zie ik bij de channels nog steeds de schijven los van het array. Maw, ik zie ene SCSI disk van 148 GB onder disk drives maar als ik naar de eigenschappen van de Ata/Atapi controllers ga zie ik netjes 2x 74GB Raptors aan elk een channel waar je opties per schijf aan/uit kan zetten.

Het stelt echt niet veel voor, veel succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:56:
-AMD Athlon 64 3200+
-MSI K8N Neo2 Platinum (bios 1.30)
-Zalman 7700 processorcooler
-2x512 Twinmos
-ATI Radeon 9800 Pro
-1x Raptor 37Gig SATA
-1xSeagate Barracuda 200Gig SATA
-Pioneer DVR106 DVDbrander

kast + voeding: Cooler Master Cavalier T02 + Macron 300W voeding (15A@12V)

Probleem:

Computer loopt vaak zomaar vast, soms vlak na opstarten WinXP Pro SP2. Verder geen problemen met booten. Soms in windows ook spontane reboot.

Ene keer uren achter elkaar gamen geen probleem. Ander keer vlak na reboot alweer vast.

Hoe kan dit? En hoe op te lossen?
Heb het zelfde probleem behalve dat die van mij nooit automatisch opnieuw opstart, wel onverklaarbare freezes. Ik vraag me af of dit wel aan de voeding ligt, soms staat ie 3 dagen aan zonder vast te lopen. Alles zit in een ANtec lifestyle sonato kast met bijbehorende voeding (380 Watt), heb overigens de 3200+ variant van de AMD en een 9800 SE AIW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:19:

Mijn Kingston CL3A Value latje (single channel dus) doet het goed hoor. normaal haalt ie 230 op 3-3-3-8 1T. Heb hem ook op 220 2.5-3-3-7 1T draaien, allemaal stabiel. Dus iig geen problemen. Alleen als ik de timmigs versoepel naar bv 3-4-4-8 wil die nie zoo, bios resetten :)
Ik wou eerst nog een reepje halen maar ga toch ander geheugen halen voor betere OC. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:00:
[...]

Heb het zelfde probleem behalve dat die van mij nooit automatisch opnieuw opstart, wel onverklaarbare freezes. Ik vraag me af of dit wel aan de voeding ligt, soms staat ie 3 dagen aan zonder vast te lopen. Alles zit in een ANtec lifestyle sonato kast met bijbehorende voeding (380 Watt), heb overigens de 3200+ variant van de AMD en een 9800 SE AIW.
Kijk eens naar je Vcore? Ik had hem op auto staan en last van hetzelfde probleem. Mijne was op auto maar 1.45 volt. Nadat ik hem op 1.55 heb gezet meet speedfan 1.5 en is alles stabiel.

Misschien het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:12:
[...]

Kijk eens naar je Vcore? Ik had hem op auto staan en last van hetzelfde probleem. Mijne was op auto maar 1.45 volt. Nadat ik hem op 1.55 heb gezet meet speedfan 1.5 en is alles stabiel.

Misschien het proberen waard?
Mijn VCORE is inderdaad 1.45 volt zal hem eens hoger zetten. Hoop dat t werkt anders meld ik me hier weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen235
Tutti-frutti schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:45:
[...]

Sharkoon (led)fans . Zijn 21dB, erg stil :) Te halen voor 12 euro bij alternate.
In de handleiding van de case staat dat de meegeleverde Fans ook 21db produceren.
Nou ik weet zeker dat het eerder 41db is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
jeroen235 schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:06:
[...]

In de handleiding van de case staat dat de meegeleverde Fans ook 21db produceren.
Nou ik weet zeker dat het eerder 41db is...
Ok, maar deze zijn echt stil :) Ik heb er 3 van.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen235
Tutti-frutti schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:07:
[...]

Ok, maar deze zijn echt stil :) Ik heb er 3 van.
Das een snelle reply _/-\o_
Ok, ik ben beniewd, als ik ze erin heb zitten dan laat ik het wel even weten :)
P.S: Enig idee hoe het komt dat mijn machine zo traag gat booten als hij een tijdje uit heeft gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:25
jeroen235 schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:10:
[...]

Das een snelle reply _/-\o_
Ok, ik ben beniewd, als ik ze erin heb zitten dan laat ik het wel even weten :)
P.S: Enig idee hoe het komt dat mijn machine zo traag gat booten als hij een tijdje uit heeft gestaan?
Choke volledig open zetten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
erikdeprik schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:31:
deze week ga ik een neo2 +3200 aanschaffen.
nu heb ik een dangerdan 3(kloon) waterblok(socket a)met 4 gaten rond de socket,
is het mogelijk om dit blok op een neo 2 te tweaken :?
iemand dit probleem gehad/opgelost?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Welk bios moet ik nou nemen; 1.3 of 1.4? alles draait prima op t moment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Wat ik nou weer aan me broek heb hangen...
Heb een nieuwe MSI K8N Neo2 gekregen omdat me vorige van 2 weken oud niet meer aanging.
Goed... Deze gaat wel aan :) Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar:

Op het moment dat ik de bios gereset heb, en bijvoorbeeld gewoon naar de bios ga, en zeg exit without saving, blijft de PC in een reboot loop hangen.

Stel ik de HTT van 5 naar 3 in gaat het goed.
Stel ik dan na een reboot de HTT in op 5 gaat het ook goed.
Maar, doe ik dan een reset, of zet ik m uit, hangt ie gelijk in die loop!

Ik heb bios 1.3 en 1.4 (zat er standaard in, vandaag opgehaald) geprobeert.

Is dit bekend? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
ChkDsk schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:32:
Wat ik nou weer aan me broek heb hangen...
Heb een nieuwe MSI K8N Neo2 gekregen omdat me vorige van 2 weken oud niet meer aanging.
Goed... Deze gaat wel aan :) Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar:

Op het moment dat ik de bios gereset heb, en bijvoorbeeld gewoon naar de bios ga, en zeg exit without saving, blijft de PC in een reboot loop hangen.

Stel ik de HTT van 5 naar 3 in gaat het goed.
Stel ik dan na een reboot de HTT in op 5 gaat het ook goed.
Maar, doe ik dan een reset, of zet ik m uit, hangt ie gelijk in die loop!

Ik heb bios 1.3 en 1.4 (zat er standaard in, vandaag opgehaald) geprobeert.

Is dit bekend? :/
Klok je over ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

>:) Ja en nee...

Normaal gesproken wel, maar dit is nu allemaal nieuw, en alles op default.
Wellicht was me aarde niet goed. Hang nu een draadje aan de kachel, kijken hoe lang ie het volhoudt :)

[edit]
Na wat verwoedde pogingen dezelfde fout te veroorzaken kom ik op dit moment tot de conclusie dat de aarde het probleem was...
[/edit]

[ Voor 114% gewijzigd door ChkDsk op 22-12-2004 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansboss
hansboss schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:03:
[...]

Daarbij kan ik nog toevoegen dat na de jumper van ClearMos te hebben gehad en opstart krijg ik de mededeling CMOS checksum error, default loaded. Misschien is dat normaal, dat weet ik niet.

Zou het kunnen zijn dat bv de batterij leeg is?
Probleem is opgelost. Bios was kapot.
Nu een nieuwe erin en alles draait prima.
Enig probleempje is dat hij mijn cardreader niet vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden nieuwe pc in elkaar gestoken met dit moederbord.

MSI K8N NEO2 Platinum Socket 939

Vanaf het begin begon pc vast te lopen op de meest onverwachte momenten. Hij heeft een week niet vastgelopen maar begon dan terug meer en meer. Ik heb al veel geprobeert, maar vind niks om het op te lossen. PC freezed dus gewoon in windows of in games .... en er zit totaal geen regelmaat in.

Wat meer pc gegevens;

MSI K8N NEO2 Platinum Socket 939
AMD ATHLON64 939 3500+ Boxed Socket 939

en in mijn case zit deze voeding;

TAGAN 480W TG480-U01 Voeding

Alle hulp is welkom, k'weet totaal nie meer wat'k moet doen om het op te lossen ... of zou het een fout van mobo of proc zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Ik heb een probleem met dit moederboardje.
Wat ik ook doe, ik kan in de bios niet de primary master/slave UDMA enablen.
Doe ik dit wel dan start de computer niet meer op en blijft hij hangen op:
verifying DMI pool data waarna hij zegt van:
Disk Boot failure, insert disk.....

Zet ik UDMA op disable dan start hij gewoon op.
Het probleem is dan dat ik in windows PIO mode draai op de hardeschijven, en dat merk ik behoorlijk! Iemand met ditzelfde probleem of de oplossing?

tremble and despair for i am power!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.