MSI K8N Neo2 gaat niet aan, maar wel uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 00:08

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Topicstarter
Ja... Na enige frustrerende momenten toch maar getracht het in te kloppen:

Systeem:
Enermax 460W voeding (automatische fans)
MSI K8N Neo2 Platinum (939)
AMD Athlon 64 3000+ (939)
2x 512MB G.Skill PC4400 geheugen
2x Maxtor 160GB S-ATA @ Raid0
Sapphire 9800PRO @ XT
DVD-brandertje enz enz...

Goed, ik was "lekker" aan het huiswerk doen moest er even kerstverlichting op mijn stopcontact aangesloten worden. Ik zeg nou, vooruit, prima. Dus ik netjes start, uitschakelen je kent het wel. PC-tje gaat netjes uit. Stekker dr uit, contactdoosje ertussen met kerstverlichting (overigens nix spectaculairs, gewoon paar saaie lampjes), stekker dr weer in. (inmiddels een minuutje of 4 later)

Laat ik me PC maar weer ns aanzetten, kan ik me weer nuttig maken. Geen reactie. Ik denk what the... Nou had ik voor deze voeding ook een Enermax 460 (met handmatig regelbare fans) en die is overleden in de tijd dat ik mijn DFI Lanparty nog had. Daar is deze toen voor geruild en heeft daarna prima gewerkt. Het gekke is dat die voeding op een soortgelijke manier aan zijn eind gekomen is. 's Avonds naar bed, netjes stekker eruit (gaat er overigens elke avond uit) en 's ochtends ging die gewoon niet meer aan.

Dus ik denk, ver.. weer me voeding. Mobo uit kast, voeding uit kast... No go! Met andere voeding, no go! Ik denk grrr :(
Dus, in een helder moment denk ik even groen en zwart (ATX stekker) te verbinden, voeding ging aan. Maar dat deed m'n vorige ook :|
Maar nu dacht ik nog helderder en ging de soldeerpuntjes onder de atx stekker op het moederbord verbinden. En ja hoor! Mobotje gaat aan! En kon m gewoon uitzetten met de schakelaar zegmaar (2 pinnetjes van pw swtch op mobo verbinen). Maar aan via die weg gaat niet!

edit:
Ook getest met AOpen 350W voeding, ook geen run. Mijn Enermax op de PC van m'n broertje werkt wel... :/

Wie o wie heeft hier een op of aanmerking op?

Bij voorbaat dank :)

P.s. het bord/cpu/geheugen is nog geen maand oud.

[ Voor 5% gewijzigd door ChkDsk op 14-12-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al met een andere voeding getest voor de zekerheid? om even zeker te weten dat het aan je moederbord ligt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Topicstarter
Vergeten te melden, ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Voor wat betreft voedingsproblemen komt het me bekend voor. Ik had het eens met een voeding die een extreem lage 5V standby had. Slechts 0,1A, terwijl haast iedere moderne voeding minimaal 2A aankan voor de 5V standby. Deze voeding wou vaak ook niet inschakelen, zelfs het ledje op het moederbord dat normaal altijd aan het branden is, brandde met deze voeding maar zwak als het systeem uit stond. Als het systeem echter met groen+zwart geforceerd werd ingeschakeld werkte alles prima.

Mogelijk is er met je moederbord ook iets waardoor deze 5V standby niet goed meer oppikt (aangezien een andere voeding het ook niet doet). Het is wellicht mogelijk dat dit komt omdat je zo vaak de stekker uit het stopcontact haalt. Normaal gesproken blijft 5V standby altijd aanstaan, maar doordat je iedere dag de stekker uit het stopcontact trekt gaat dat iedere dag aan, en weer uit. Zou het in principe tegen moeten kunnen, maar praktijk en theorie zijn wel vaker gebotst :). Het hoeft niet zo te zijn, maar dit is een mogelijkheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 15-12-2004 03:36 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Topicstarter
Hmmz.. Vannacht dus een jumper op de pwswitch pinnetjes houden zitten om een eventuele condensator leeg te trekken. Ik haal de jumper eraf, sluit de voeding aan, zet de voeding uit, en doe de stekker erin. Ik schakel de voeding in met het knopje achterop en hup, bord aan.

Maarr... Ik wilde m toen helemaal niet aan ;) Dus ik zet m uit (met de pw switch pinnetjes) maar hijs gewoon weer niet aan te krijgen :( Klinkt als RMA :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ja, dat klinkt het zeker... Lijkt erop dat je mobo het niet echt fijn meer vindt :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Topicstarter
Nou... Happy happy joy joy... Anderhalve week levertijd voor een nieuwe.
Schiet lekker op zo! :( Bord is 2 weken oud, daarna dus 2 weken geen plezier ervan, sterker nog, moederbordloos. Ben benieuwd. :)

edit:

Al met al valt het mee, heb vandaag een nieuwe gekregen.
Maar daar heb ik óók alweer probs mee, blijft soms in een reset loop hangen :/

[ Voor 28% gewijzigd door ChkDsk op 20-12-2004 20:34 ]

Pagina: 1