Misschien klopt dit niet, maar heb je de jumpers op je HD's al bekeken en goedgezet?Rush schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:58:
Ik heb een probleem met dit moederboardje.
Wat ik ook doe, ik kan in de bios niet de primary master/slave UDMA enablen.
Doe ik dit wel dan start de computer niet meer op en blijft hij hangen op:
verifying DMI pool data waarna hij zegt van:
Disk Boot failure, insert disk.....
Zet ik UDMA op disable dan start hij gewoon op.
Het probleem is dan dat ik in windows PIO mode draai op de hardeschijven, en dat merk ik behoorlijk! Iemand met ditzelfde probleem of de oplossing?
Moet je op je HD dan ook instellen of je UDMA/PIO wilt? Ik heb ze nl alleen op respectievelijk master en slave staan! (Slave is geen jumper bij de seagates van 160gb).
Ik heb ze nu allebei op cable select gezet.
Ze worden bij de devices wel gedecteerd als
LBA, ATA 100
LBA, ATA 100
Maar weer krijg ik de foutmelding.
Wat ik ook zie is dat 1 pinnetje boven uit de rij ontbreekt. Datzelfde pinnetje is bij me 2e hd ingedrukt. Waarschijnlijk is de IDE kabel er eens verkeerd ingekomen. Zou dit de oorzaak kunnen zijn van dat hij geen UDMA aankan?
Ik heb ze nu allebei op cable select gezet.
Ze worden bij de devices wel gedecteerd als
LBA, ATA 100
LBA, ATA 100
Maar weer krijg ik de foutmelding.
Wat ik ook zie is dat 1 pinnetje boven uit de rij ontbreekt. Datzelfde pinnetje is bij me 2e hd ingedrukt. Waarschijnlijk is de IDE kabel er eens verkeerd ingekomen. Zou dit de oorzaak kunnen zijn van dat hij geen UDMA aankan?
[ Voor 59% gewijzigd door Rush op 21-12-2004 13:26 ]
tremble and despair for i am power!
Verwijderd
effe een klein vraagje,
Weet iemand waarom ik met speedfan niet mijn 2 casefans (die op mobo zijn geprikt dus) kan aansturen? als ik nu diezelfde casefan prik op de plaats waar normaal de cooler van de nforce chip zit, kan ik hem wel voledig aansturen..
Weet iemand waarom ik met speedfan niet mijn 2 casefans (die op mobo zijn geprikt dus) kan aansturen? als ik nu diezelfde casefan prik op de plaats waar normaal de cooler van de nforce chip zit, kan ik hem wel voledig aansturen..
Leuk breinbrekertje.
MSI K8N Neo2 in reset loop!
MSI K8N Neo2 in reset loop!
Hallo mensen heb hier een neo2 voor me liggen. met serienummer 410xxxxx. Zijn er mensen die hun ervaringen met deze reeks kunnen posten. Anders breng ik hem morgen weg met de hoop op een 412 reeks.
tnx
tnx
Er is maar een beperkt aantal fan'poorten' te besturen, dat zie je op heel veel moederborden terug helaas, want het is toch wel een erg fijne functie.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:03:
effe een klein vraagje,
[ Voor 5% gewijzigd door Rival24 op 21-12-2004 23:54 ]
Ik kwam met mijn Corsair XMS geheugen i.c.m. een Chieftec 360W niet verder dan een overklok van 210 HT. Daarom heb ik het geheugen vervangen door OCZ PC3200 Platinum rev2, volgens AnandTech het beste en snelste geheugen voor de Athlon 64 momenteel. Zodat hopelijk dat nu geen bottleneck meer kan vormen. De voeding heb ik na lang overwegen vervangen door een Tagan 480W. Dit omdat er op GOT veel positieve reacties waren en deze een sterke +12V lijkt te hebben. De andere overwogen voeding was de OCZ 520W, maar deze was nergens verkrijgbaar en bovendien bijna dubbel zo duur dan die Tagan.
Maar ik heb nu een probleem met de voltages. Volgens mij is de MSI K8N Neo2 gewoon niet lekker met voltages uitlezen want ik krijg hele tegenstrijdige readings.
Mijn bios geeft nu aan 11,73V en dit was met de Chieftec 360W 11,67V en dus de reden voor een upgrade. Deze waarde lijkt me dus veelste laag aangezien uit alles testen blijkt dat de Tagan gewoon een bijna perfecte +12V zou moeten hebben en in ieder geval een stuk beter dan die Chieftec 360W.
Het word nog raarder want CoreCell geeft zelfs maar 11,56V aan, maar Speedfan daar en tegen geeft 12,56V aan.
Ik snap er dus niks meer van, maar ik wil dus graag weten of die Tagan gewoon niet lekker is en niet zo goed is als iedereen beweerd of dat dat MSI bord gewoon extreem gaar is met voltages uitlezen.
Mijn vraag is nu concreet: kunnen de mensen hier hun voltages posten + gebruikte voeding en prog waarmee 't is uitgelezen?
Maar ik heb nu een probleem met de voltages. Volgens mij is de MSI K8N Neo2 gewoon niet lekker met voltages uitlezen want ik krijg hele tegenstrijdige readings.
Mijn bios geeft nu aan 11,73V en dit was met de Chieftec 360W 11,67V en dus de reden voor een upgrade. Deze waarde lijkt me dus veelste laag aangezien uit alles testen blijkt dat de Tagan gewoon een bijna perfecte +12V zou moeten hebben en in ieder geval een stuk beter dan die Chieftec 360W.
Het word nog raarder want CoreCell geeft zelfs maar 11,56V aan, maar Speedfan daar en tegen geeft 12,56V aan.
Ik snap er dus niks meer van, maar ik wil dus graag weten of die Tagan gewoon niet lekker is en niet zo goed is als iedereen beweerd of dat dat MSI bord gewoon extreem gaar is met voltages uitlezen.

Mijn vraag is nu concreet: kunnen de mensen hier hun voltages posten + gebruikte voeding en prog waarmee 't is uitgelezen?
pak eens een multometer... das zekerheid
Zorg dat je de laatste versie van de bios op je mobotje hebt.
Ikzelf gebruik de modded 1.51beta bios. Werkt perfect.
Over de 1.4 bios hoor ik slechte dingen, ook over de officiele 1.4 release van MSI.
Ik raad dan ook de 1.3 aan of de 1.51 beta.
En anders zoals hierboven gezegd, een fatsoenlijke multimeter. Die dingen zijn nagenoeg 100% accuraat.
Ikzelf gebruik de modded 1.51beta bios. Werkt perfect.
Over de 1.4 bios hoor ik slechte dingen, ook over de officiele 1.4 release van MSI.
Ik raad dan ook de 1.3 aan of de 1.51 beta.
En anders zoals hierboven gezegd, een fatsoenlijke multimeter. Die dingen zijn nagenoeg 100% accuraat.
I want to live forever, so far.. so good.
ik heb ook rond de 11,8 met mn tagan 480W voeding.KarlMarX schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:11:
11.76 volt verhaal
maar pak ik de multimeter erbij, dan zit ik strak op of iets boven de 12V. dus ja, de uitlzezing is brak op het mobo
Bedankt voor de reacties.
Ik zal kijken of ik ergens voordelig een multimeter op de kop kan tikken.
Maar jullie denken dus niet dat het aan de Tagan ligt?
Zou er een groot verschil tussen de Tagan 480W en de OCZ 520W te merken zijn?
Quote van Anandtech:
Ik zal kijken of ik ergens voordelig een multimeter op de kop kan tikken.
Maar jullie denken dus niet dat het aan de Tagan ligt?
Zou er een groot verschil tussen de Tagan 480W en de OCZ 520W te merken zijn?
Quote van Anandtech:
Zonder ook met die OCZ 520W te testen zal ik waarschijnlijk wel nooit weten of het verschil maakt.We learned that the Athlon 64 quest for a 1T Command Rate is worth the search, but you also will need the tools to allow the best overclock with memory on the Athlon 64. As surprising as it will seem to some, that should include the highest quality power supply that you can find at 500 watts or more. We found that replacing a well-respected 465 watt PS with a 520 watt PowerStream allowed even higher memory overclocks. This was true with both the power-hungry nVidia 6800 Ultra as well as the more mainstream ATI 9800 PRO. If top memory overclocks on the Athlon 64 is your goal, don't skimp on the power supply. Putting the best PS that you can find in your system will pay off in higher memory overclocks with greater stability.
Het lijkt wel een opsomming van problemen te worden. Ook ik had enkele dagen terug mijn probleem gepost en helaas nog geen oplossing.
Het probleem, ik heb een SATA raid 0 met 2x een diamond max 10 200GB. Werkt zonder problemen op SATA 3 en 4, maar perfect is het niet te noemen. Sandra en hdbench geven een score tussen de 50 en 60MB.. hdbench is maximaal dus 60MB en loopt dan af. Met windows caching aan in sandra is het zelfs een score van slechts 32MB/s.
dma is aangezet in de raidbios toen ik de raid aanmaakte (daar vroeg ie om) en heb de blokken op automatisch gezet. 128k volgens mij?
dma staat aan in windows volgens onderstaand screenshot

iemand had het nog over busmastering aanzetten in de bios, maar dat is een setting die ik niet zou weten te vinden. Iemand tips wat het verder nog zou kunnen zijn?
Het probleem, ik heb een SATA raid 0 met 2x een diamond max 10 200GB. Werkt zonder problemen op SATA 3 en 4, maar perfect is het niet te noemen. Sandra en hdbench geven een score tussen de 50 en 60MB.. hdbench is maximaal dus 60MB en loopt dan af. Met windows caching aan in sandra is het zelfs een score van slechts 32MB/s.
dma is aangezet in de raidbios toen ik de raid aanmaakte (daar vroeg ie om) en heb de blokken op automatisch gezet. 128k volgens mij?

iemand had het nog over busmastering aanzetten in de bios, maar dat is een setting die ik niet zou weten te vinden. Iemand tips wat het verder nog zou kunnen zijn?
Zoals wat? Ben zelf nog geen rare dingen tegen gekomen.Warbringer schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:55:
Bij het aanmaken van het raid heeft ie het automatisch op JBOD gezet. Mij is niet echt duidelijk of dat iets zou kunnen uitmaken nog?morpheus schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:02:
Het lijkt wel een opsomming van problemen te worden. Ook ik had enkele dagen terug mijn probleem gepost en helaas nog geen oplossing.
[afbeelding]
Eigenlijk is alles dus out of the box, geen bios updates wel de laatste drivers. Het board is 1week terug gekocht.
@ tutti,
ik zag je ouwe mobo in de verkoop, wlke nieuwe ga je halen ?
nforce4 ?
nforce4 ?
Ik heb een k0411 gekochtvage schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:24:
@ tutti,
nforce4 ?
Ik hoor verhalen van mensen die standaard de 1.3 bios hadden en hem geflashed hadden met de 1.4 bios.MEGATRON schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:53:
[...]
Zoals wat? Ben zelf nog geen rare dingen tegen gekomen.
Nadat de flash klaar was, startte hun PC niet meer op en kregen ze een fijne BSOD.
Herflashen van 1.4 haalde niets uit.
Terugflashen naar de 1.3 en de PC liep als een zonnetje.
Ik persoonlijk heb de 1.4 overgeslagen en ben van 1.1 -> 1.3 -> 1.51 gegaan.
het is dus een hear-say..
I want to live forever, so far.. so good.
Ik heb standaard de 1.4 op m'n mobo denk ik, en nergens problemen mee? 
Alles draait heel goed, zelfs op m'n oude chieftec 300W voeding
Straks gelukkig een iets zwaardere voeding...
En is er iemand die weet welke de juiste instellingen zijn voor MBM ?
Cpu is nu 47 graden, maar case maar 13
Alles draait heel goed, zelfs op m'n oude chieftec 300W voeding

Straks gelukkig een iets zwaardere voeding...
En is er iemand die weet welke de juiste instellingen zijn voor MBM ?
Cpu is nu 47 graden, maar case maar 13
[ Voor 26% gewijzigd door Dupje op 23-12-2004 10:17 ]
Verwijderd
Kan het zijn dat dit bordje momenteel zo moeilijk leverbaar is?
Ik heb hem zelf al binnen, maar een kennis die hem een week later heeft besteld wacht er al twee weken op.
Anderen die er ook al zo lang op wachten?
Verder zeer tevreden over het bordje.
Hij werkte bij mij direct goed en ik heb er nog helemaal geen problemen mee gehad.
Ik heb hem zelf al binnen, maar een kennis die hem een week later heeft besteld wacht er al twee weken op.
Hij werkte bij mij direct goed en ik heb er nog helemaal geen problemen mee gehad.
0411 is dat een niuewe revisie ?Tutti-frutti schreef op donderdag 23 december 2004 @ 07:36:
[...]
Ik heb een k0411 gekochtGewoon neo2 , want die bevalt me prima, en heb geen zin om pci-e kaart aan te schaffen.
tell eens wat more
* vage is gewoon onbeschoft nieuwsgierig
Verwijderd
@Tutti ( en anderen ) Is het niet mogelijk ergens alleen een nieuwe NForce chip te halen als je een K0411 of hoger wil hebben ipv een heel nieuw mobo te kopen?
Ik heb het bordje gister binnengekregen, nadat ik deze anderhalve week terug besteld had. De lange levering had bij mij echter meer te maken met het slecht leverbaar zijn van de processor dan van het moederbord. Deze hadden ze niet in voorraad, maar was binnen 3-4 dagen besteld bij de shop waar ik hem besteld heb.Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:58:
Kan het zijn dat dit bordje momenteel zo moeilijk leverbaar is?
Verwijderd
Zou graag een tweede power-led aansluiten ...
1° zit aangesloten (standaard) op JFP1 (2 en 4)
Nu zie ik bij JFP2 ook 'power led' staan (1 en 5). Kan ik daar zomaar een tweede op aansluiten of dient dit ergens anders voor ?
1° zit aangesloten (standaard) op JFP1 (2 en 4)
Nu zie ik bij JFP2 ook 'power led' staan (1 en 5). Kan ik daar zomaar een tweede op aansluiten of dient dit ergens anders voor ?
Dat gaat nogal moeilijk met een chip die volledig vastgesoldeerd zitVerwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:19:
@Tutti ( en anderen ) Is het niet mogelijk ergens alleen een nieuwe NForce chip te halen als je een K0411 of hoger wil hebben ipv een heel nieuw mobo te kopen?

Ik heb nu een k0412 met bios 1.4. Mn 3000+ winchester draait nu op 2385mhz super stabiel. 9*265. Aopen 300watt en oude samsung en twinmos pc2700@440mhz.
Heerlijk bordje.
Is het onmogelijk om hogere MP's te kiezen bij A64's?
Heerlijk bordje.
Is het onmogelijk om hogere MP's te kiezen bij A64's?
Check de startpost van het oc topicvage schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:55:
[...]
0411 is dat een niuewe revisie ?
tell eens wat more![]()
* vage is gewoon onbeschoft nieuwsgierig
[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 23-12-2004 19:01 ]
Ik heb de Neo 2 sinds gisteren, vandaag komt mijn Winchester 3000+ binnen alsmede mijn Dane-Elec match pair 1GB PC3200.
Ik ga hem zeker wel OCén alleen ik snap nog geen bal van Athlon 64 OC vanwege die HT bus etc.
Ik ga hem zeker wel OCén alleen ik snap nog geen bal van Athlon 64 OC vanwege die HT bus etc.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar de ultieme 939 cpu cooler die ook nog eens past op neo2...
Wat raden jullie me aan?
Ik volg bv nu niet meer of de hyper6 van coolermaster past.
Thermalright heeft ook mooie cpu coolers,
Helaas past de Thermalright XP120 niet? Die leek me namelijk wel wat.
Dan dacht ik aan de thermalright SB2, zal die wel passen?
Wat raden jullie me aan?
Ik volg bv nu niet meer of de hyper6 van coolermaster past.
Thermalright heeft ook mooie cpu coolers,
Helaas past de Thermalright XP120 niet? Die leek me namelijk wel wat.
Dan dacht ik aan de thermalright SB2, zal die wel passen?
Verwijderd
ik heb sinds vandaag ook mn AMD 64 S939 3000+ binnen icm een winchester 3000+, echter als ik ook maar iets in het bios instel of hem opnieuw aanzet dan boot hij niet meer, alleen een cmos clear helpt, kent iemand dit probleem? zoja, wat heb je eraan gedaan?
Je hebt een NEO2 neem ik aan? Bios al geflashed.. zo ja naar wat?Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:03:
ik heb sinds vandaag ook mn AMD 64 S939 3000+ binnen icm een winchester 3000+, echter als ik ook maar iets in het bios instel of hem opnieuw aanzet dan boot hij niet meer, alleen een cmos clear helpt, kent iemand dit probleem? zoja, wat heb je eraan gedaan?
Verwijderd
jep, de neo2, heb de nieuste volgens dat live update geflashed, probleem blijft. echter het gekke is de verschillende waardes tussen msi corecenter en het bios, beide idle getest.
Corecell:
3.3V @ 3.1V
5V @ 4,95V
12V @ 11.56V
bios:
12V @ 11.79V/11.85V
5V @ 4,96V
3.3V @ 3.26V
welke zal ik eerder geloven? ik dacht nl. dat corecenter bekend stond om brakke weergaves.
Corecell:
3.3V @ 3.1V
5V @ 4,95V
12V @ 11.56V
bios:
12V @ 11.79V/11.85V
5V @ 4,96V
3.3V @ 3.26V
welke zal ik eerder geloven? ik dacht nl. dat corecenter bekend stond om brakke weergaves.
En als je eens meet met een multimeter? Ik ga morgen ook maar eens m'n spanningen meten met multimeterVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:42:
jep, de neo2, heb de nieuste volgens dat live update geflashed, probleem blijft. echter het gekke is de verschillende waardes tussen msi corecenter en het bios, beide idle getest.
.....

[ Voor 19% gewijzigd door Dupje op 24-12-2004 19:08 ]
ik heb nu een WD360 op het bord hangen maar ik krijg xp niet geinstalllerd..
als ik van cd boot, setup de bestanden laat copieeren, en reboot krijg ik iedere keer 'fout tijdens laden van besturingssysteem' terwijl normaalgesproken de windows setup zou moeten beginnen.
Ik heb nu talloze keren de installatie opnieuw gedaan op verschillende manieren, maar de melding blijft terugkomen
-de schijf wordt herkend in de bios
-als ik van oude installatie op ide schijf start zie ik in XP de schijf wel gewoon als secundaire schijf en kan ik 'm ook gewoon gebruiken..
ik heb geprobeert:
-drivers laden met f6 (storage driver en raid driver)
-alle sata poorten
-verschillende biosjes (heb nu 1.4)
-andere xp cd
-full format en quick format
etc
ben nu al een aantal avonden hiermee aan het klungelen en weet eigenlijk niet meer wat ik er mee aanmoet, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
als ik van cd boot, setup de bestanden laat copieeren, en reboot krijg ik iedere keer 'fout tijdens laden van besturingssysteem' terwijl normaalgesproken de windows setup zou moeten beginnen.
Ik heb nu talloze keren de installatie opnieuw gedaan op verschillende manieren, maar de melding blijft terugkomen

-als ik van oude installatie op ide schijf start zie ik in XP de schijf wel gewoon als secundaire schijf en kan ik 'm ook gewoon gebruiken..
ik heb geprobeert:
-alle sata poorten
-andere xp cd
etc
ben nu al een aantal avonden hiermee aan het klungelen en weet eigenlijk niet meer wat ik er mee aanmoet, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Satapoorten staan wel op enabled in bios he, en boot van hdd0 of iets staat ook aan he ? Misschien even een driver floppy proberen.. www.computer-tuning.nl/driverfloppy.zip. De 2 drivers moet je laden tijdens de setup door aan het begin f6 te rammen.juultje schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:25:
ik heb nu een WD360 op het bord hangen maar ik krijg xp niet geinstalllerd..
Ik heb nu talloze keren de installatie opnieuw gedaan op verschillende manieren, maar de melding blijft terugkomen![]()
ik heb geprobeert:
-alle sata poorten
-andere xp cd
etc
[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-12-2004 21:47 ]
Verwijderd
Waar kan je de drivers downloaden voor die realtek onboard netwerkkaart? die op de site van msi werken bij mij niet (geen install bestand) en me driver cd ben ik kwijt

Verwijderd
misschien domme vraag...maar heb je om een RAID-config in te schakelen per se een floppydrive nodig? Of kan het ook met een cd of USB-Stick? Heb floppies sinds mijn vorige pc namelijk afgezworen en krijg maandag mijn nieuwe HD. Zijn er nog dingen waar je op moeten letten behalve de dingen uit de startpost?
tenzij je geen kale installatie doet (dus op IDE ff installen, dan overghosten naar je RAID config) heb je wel degelijk een floppy drive nodig... 1tje in de kast knallen met een kabeltje kan nooit kwaad... dat ding komt je altijd eens van pas...Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:39:
misschien domme vraag...maar heb je om een RAID-config in te schakelen per se een floppydrive nodig? Of kan het ook met een cd of USB-Stick? Heb floppies sinds mijn vorige pc namelijk afgezworen en krijg maandag mijn nieuwe HD. Zijn er nog dingen waar je op moeten letten behalve de dingen uit de startpost?
Deze plek is te koop.
Of met nlite een windowsxp cd´tje maken waarin je die raid drivers slipstreamt.
Verwijderd
rrrrrrrrrrright ik leen wel ff de floppydrive van mn broer. Gewoon die floppy gebruiken die bij mn mobo zat of is er iets nieuws te downloaden?Hoodlum2000 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:07:
Of met nlite een windowsxp cd´tje maken waarin je die raid drivers slipstreamt.
Dit topic is gesloten.