MSI K8N Neo2 in reset loop!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 00:08

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Topicstarter
Aangesloten apparaten:

Enermax 460W voeding
MSI K8N Neo2 Platinum (939)
AMD Athlon 64 3000+ (939)
2x 512MB G.Skill PC4400 geheugen
2x Maxtor 160GB S-ATA @ Raid0
MSI GF2MX 32MB / POV GF4MX 128MB (9800PRO @ XT is verkocht en ik wacht op een 6800GT Ultra :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.tjuh.nl/william/opstellingklein.jpg

Dit is mijn tweede topic over dit moederbord, en wederom een aparte omdat het anders het algemene topic te veel gaat vervuilen denk ik.

Mijn vorige K8N Neo2 ging niet meer aan. Goed, terug naar zaak, en week later een nieuwe. Enfin, das deze dus. Alles netjes ingebouwd. Natuurlijk eerst even gekeken of die wel aan ging, en dat ging die, dus toen begonnen met inbouwen. Dom dom dom. Niet gekeken of er ook beeld uit wilde komen!

Goed, ik alles netjes ingebouwd. Slinger m aan: Huh, geen beeld. Huh, wat doen me CD-ROM spelers raar, net alsof die in een reset loop hangt. Ach, nou ja, eerst maar ns een bios reset.
Heej! Beeld! Nou, das mooi! Eers maar ns ff de optimized defaults loaden. Huh, geen beeld. Huh, wat doen we CD-RO.... Argh! Reset loop!

Nou enfin... Alles los behalve het broodnodige... Reset bios, load optimized... Reset loop!
Nou ja, een uurtje of 2 aant klooien geweest totdat me opviel dat ie na een bios reset op HTT 2.5x ingesteld stond. En de default is 5 (lees: 5 is dus normaal en moet werken).
Goed, laten we defaults nog eens laden en dan HTT naar 4: heej, een boot, ten minste, nog ff me RAID array instellen. En ja hoor. We komen in Windows (vorige installatie).

Ik denk mooi. Dan gaan we nu naar 5x HTT dat is immers standaard. Heej, een boot! Wat leuk!
Nou, da komt mooi uit, kan ik me andere zooi er weer in zetten. Maar, als meneer MSI uit geweest is, wil die niet anders meer dan hangen in een reset loop, zelfs in de bios komen is dan te veel gevraagd. Dus dat vroeg weer om een reset, en om een idee om de standaard 1.4 bios die erin zat, te flashen naar 1.3.

Om een lang verhaal kort te maken; zelfde resultaat. Bios 1.4 Bèta 1, zelfde resultaat.
Draai nu weer gewoon 1.4

Afbeeldingslocatie: http://www.tjuh.nl/william/dbracketklein.jpg

De D-Bracket melding... BIOS Sign On. :? This will start showing information about logo, processor brand name, etc...

Als ik bij de 1e keer dat ik in de BIOS kan komen 4x of lager HTT in stel kan ik gewoon opstarten. Gamen, primen, super_pi-en enz enz. Zet ik m daarna uit, en weer aan; reset loop!

Goed, de opstelling is nu moederbord op me buro, cpu erin, geheugen, koeler erop, 2x hdd, GF2MX en een voeding.

Wat ik verder geprobeert heb is ook nog:
- 1 reepje geheugen
- totaal ander reepje geheugen
- mijn geheugen in andere pc (doet in dit bord geen 5-2-2-2 (reset loop) maar op DFI Lanparty wel)
- andere videokaart (GF4MX 128MB)
- Bord in kast, bord uit kast, bord op buro, met hdd's, zonder hdd's, zonder optische apparaten... enz enz.

De conclusie is eigenlijk dat het bord niet op standaard instellingen werkt, en op niet-standaard instellingen niet langer dan 1 power-on.

Ik word hier echt niet goed van omdat dit bord al zo'n 24 uur oud is!

Maar zou het nu me CPU zijn, of het bord? Persoonlijk verwacht ik niet dat de CPU het is, aangezien het geheugen ook niet naar behoren lijkt te werken, en omdat op 4x HTT 200MHz FSB de CPU gewoon 32MB super_pi stabiel is.

Schiet mij maar lek, ik snap het niet meer. :(

[ Voor 17% gewijzigd door ChkDsk op 23-12-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
"We komen in Windows (vorige installatie)"

Ik neem aan dat dit de vorige kale installatie van Windows is met je 1ste mb. Voor de duidelijkheid ff vragen :)

Heb je geprobeerd de timings aan te passen van je geheugen. ipv 2-2-2-5 bijv. 2,5-3-3-8?

Wat misschien ook nog kan is een brakke CMOS-batterij :)

[ Voor 14% gewijzigd door objectief2 op 21-12-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Topicstarter
Ja dat is de vorige installatie van mijn vorige mobo.
Wat er naar mijn mening overigens niet toe doet, omdat het moederbord niet eens door de post komt, met of zonder HDD's

Ja, natuurlijk met andere timings :) Anders kon ik nu niet tikken :)
De timings zijn 8-3-3-2.5, dat vind de bios default. Voor de duidelijkheid:
Ik heb niets verandert aan de bios behalve de HTT naar 4x en m'n raid ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Topicstarter
Ok... Na in een sneltreinvaart een nieuw moederbord gekregen te hebben, en simpelweg gedacht te hebben dat het niet aan de CPU kan liggen ben ik vol goede moed naar huis gegaan.

De fout om het bord niet eerst goed te testen alvorens het in te bouwen heb ik nu niet gemaakt.
De eerste keer aansluiten:

- Power On; geen beeld
Ik denk, ow nee, niet weer!
- Clear CMOS
- Power On; beeld!
- "CMOS checksum error, defaults loaded" (zei de vorige ook)
- F1 to continue; doen we dan maar. Maar moest nog raid instellen.
- Power Off
- Power On; geen beeld :(

Ik kom alleen maar geboot als de HTT 4x of lager is! Naar mijn idee is het een fout in deze versie van het moederbord (041290....) of misschien een brakke Winchester? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.tjuh.nl/william/cpu.jpg

Mensen uit de zaak waar ik vandaag (Yorcom) was zouden dit topic even in de gaten houden dus ik hoop even een reactie te krijgen :) Ik heb helaas niet de mogelijkheid een andere CPU te testen. Verder heb ik elk stukje hardware al vervangen voor een andere, wat niet mocht baten... :(

[ Voor 6% gewijzigd door ChkDsk op 22-12-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Welke bios zit erin ?
Weet even niet zeker of alle biossen goede winchester support hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Topicstarter
Dus dat vroeg weer om een reset, en om een idee om de standaard 1.4 bios die erin zat, te flashen naar 1.3.

Om een lang verhaal kort te maken; zelfde resultaat. Bios 1.4 Bèta 1, zelfde resultaat.
Draai nu weer gewoon 1.4
Het bord is vandaag nieuw uit de verpakking gekomen, en ik heb nog geen bios flash gedaan.

Sowieso had 1.3 (dat standaard op mijn 0411 zat) wel goede support.
Neem aan dat 1.4 dat dan ook heeft ;)

edit:

Het is dan wel niet vanuit een cold boot, maar het geheugen wil nu wèl 5-2-2-2 doen, en HTT x5... Ik ga m zo ns ff een half uurtje uitzetten en kijken of ie nog aan wil :)

Edit !! :*)

Nu snap ik er helemaal geen bal meer van! Ik heb eergister (meen ik) nacht memtest eroverheen gedraaid. De ene error na de andere. 200MHz @ 5-2-2-2 resulteerde in een reset. Nu op dit moederbord lijken zowaar de problemen voorbij! :*) De enige mogelijke wijziging die ik me kan indenken is dat ik AGP op 67MHz heb gezet, maar dat moet toch niet hoeven als je "Optimized defaults" laadt?! Ik ga wel een nachtje door met testen. En hou jullie, voor zover iemand het volgt, op de hoogte! >:)

[ Voor 67% gewijzigd door ChkDsk op 22-12-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• to0n
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:37
Tja, dan reageer ik op een post van 5 maanden oud....

Ik ben wel benieuwd wat nu de 'oplossing' is geweest....Ik heb nl precies hetzelfde probleem, alleen wil mijn mobo slechts booten bij een multipl.: 3x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Topicstarter
Ik meen me te herinneren dat ik een nieuw bord gekregen heb (3e)
Maar die draait nog steeds bij een maat van me en heb zelf nu een DFI SLi-DR...
Sorry |:(
Pagina: 1