[Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.579 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede avond mensen..

Mijn systeem komt overmorgen binnen ... heb het volgende besteld:

Processor: AMD 64 3500+ socket 939
Mobo: MSI K8N NFORCE NEO PLAT 939
Harddrice: Western Digital 200 GB
Videocard: ASUS V9999 GF 6800 Ultra Deluxe
Memory: Kingston HyperX PC3200 400 MHz Kit of 2, voor Athlon64 1024 MB
PSU : Thermaltake Silent PurePower 480 Watt

Nu is mijn vraag of het verstandig is om alleen mijn processor te gaan waterkoelen ?
Dit omdat ik bang ben dat mijn processor komt te overlijden naar zware inspanningen.
Zoals zware games als CounterStrike Source en Doom III !!! Of denken jullie dat het niet nodig is om waterkoeling te gaan gebruiken ?? ( na verloop als mijn systeem helemaal goed loopt en stabiel is wil ik wel een beetje gaaan overclocken !! ) Heb voor de processor een Thermaltake Extreme Volcane 12 koper besteld.

Graag jullie advies _/-\o_

Alvast bedankt..
GReetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Tjek mijn posts in de vorige delen. .. 2600Mhz op stock cooler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:38:
Is er al een oplossing gevonden voor toetsenborden die niet met die bord werken?
Mijn Logitech Media keyboard krijg ik niet aan de praat, een el-cheapo toetsenbordje zonder media functionaliteit etc werkt wel gewoon.. ;/
ik quote mezelf nog een keer, omdat ik nog geen antwoord had gekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 08:06
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:10:
Een goede avond mensen..

Mijn systeem komt overmorgen binnen ... heb het volgende besteld:

Processor: AMD 64 3500+ socket 939
Mobo: MSI K8N NFORCE NEO PLAT 939
Harddrice: Western Digital 200 GB
Videocard: ASUS V9999 GF 6800 Ultra Deluxe
Memory: Kingston HyperX PC3200 400 MHz Kit of 2, voor Athlon64 1024 MB
PSU : Thermaltake Silent PurePower 480 Watt

Nu is mijn vraag of het verstandig is om alleen mijn processor te gaan waterkoelen ?
Dit omdat ik bang ben dat mijn processor komt te overlijden naar zware inspanningen.
Zoals zware games als CounterStrike Source en Doom III !!! Of denken jullie dat het niet nodig is om waterkoeling te gaan gebruiken ?? ( na verloop als mijn systeem helemaal goed loopt en stabiel is wil ik wel een beetje gaaan overclocken !! ) Heb voor de processor een Thermaltake Extreme Volcane 12 koper besteld.

Graag jullie advies _/-\o_

Alvast bedankt..
GReetz
Hey maat, TT Extreme Volcane 12 past niet op socket 939 ;) Ik zou voor TT Venus 12 kiezen(die is zelfde als Extreme volcano 12 maar dan voor socket 754/939). Veder zou ik een Tagan 480watt voeding aanraden omdat hij betere amperes en iets goedkoper

succes veder met je pc :)

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
Pakjebakmeel schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:06:
Hai, kheb ondertussen een WD Raptor gekauft. Tot dusver lekker snel maar als ik Command Queing aanzet bij de properties van de controller gebeurd dit:

[afbeelding]

:X :X :X

Zonder NCQ :

[afbeelding]

De Neo2 ondersteund toch gewoon NCQ? iig, dit lijkt me niet ok :P Iemand een idee of hetzelfde probleem? Dipje aan het einde lijkt me ook niet ok

offtopic:
Automatisch de plaatjes resizen in de nieuwe template is wel kewl :)
Het lijkt wel dat zonder NCQ vele malen beter presteren dan met NCQ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

Inmiddels draait m'n pc stabiel (zie vorige pagina).
Ook heb ik ontdekt dat m'n 2 Maxtor D10 200GB hd's het gewoon doen zolang ik geen nvidia ide drivers gebruik!
Bij mij is dit dus de oplossing voor het instabiliteits probleem.
Ik raad iedereen die deze problemen herkent een nieuwe WinXP installatie (zonder F6 voor raid) de meegeleverde drivers op het cdtje wel te installeren maar deselecteer iig de IDE driver.
Dus wel GART, SM BUS en ethernet.
Na een maand tweaken heb ik eindelijk m'n probleem opgelost PFFFFFFFFFFFFFF
wat een opluchting.
Het fabeltje dat Maxtor D10 drives incompitabel zijn, is wat mij betreft tegenstrijdig O-)

[ Voor 8% gewijzigd door tweakraiser op 02-12-2004 19:56 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Lijkt me niet echt bevorderend voor je snelheid om je IDE Drivers niet te installeren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vraag is de volgende zijn er USB problemen bekend met dit mobo,ik heb soms dat als ik opstart dat dan de usb speedtuch het niet doet dan weer de usb muis niet en zo ja wat zijn de oplossingen?.
nvidia 5.10 geinstald en schone windows geen sp 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wenneyhanney schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:58:
[...]

Hey maat, TT Extreme Volcane 12 past niet op socket 939 ;) Ik zou voor TT Venus 12 kiezen(die is zelfde als Extreme volcano 12 maar dan voor socket 754/939). Veder zou ik een Tagan 480watt voeding aanraden omdat hij betere amperes en iets goedkoper

succes veder met je pc :)
Okey maat.. Hartstikke bedankt.. ( het systeempje is nu voor een deel binnen.. de videokaart duurt nog 2 tot 3 weken zei Salland... heb ze ook nog een mail gestuurd voor het veranderen van de cooler...
Maar zouden jullie nu voor waterkoeling gaan ?? Misschien alleen de processor ??
Bedankt alvast..

GReetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:13:
[...]

Okey maat.. Hartstikke bedankt.. ( het systeempje is nu voor een deel binnen.. de videokaart duurt nog 2 tot 3 weken zei Salland... heb ze ook nog een mail gestuurd voor het veranderen van de cooler...
Maar zouden jullie nu voor waterkoeling gaan ?? Misschien alleen de processor ??
Bedankt alvast..

GReetz
Het hangt eigenlijk vanaf hoe ver je wilt overclocken. TT Venus haalt makkelijk boven 2.5 GHZ
maar dan op medium en max snelheid = herrie!. Je geheugen is ook heel belangrijk, neem een kwaliteit(lees:duur) geheugen. En trouwens je behuizing moet ook voldoende airflow hebben.

Ik zou persoonlijk niet voor WC gaan(duur, onderhoud, ehuh.. hoe moet ik het monteren aan mijn behuizing enz.), maar de keuze ligt aan jou.

Watercooling is ook aan te raden als je hoog wilt OC:
Stile WC: Zalman reserator
Externe WC: Aquarius III
Prijs/kwaliteit: Tt BigWater 12cm Fan

info site: http://www6.tomshardware.com/cpu/20040920/index.html

greez

w-h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Pakjebakmeel schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:06:
Hai, kheb ondertussen een WD Raptor gekauft. Tot dusver lekker snel maar als ik Command Queing aanzet bij de properties van de controller gebeurd dit:

[afbeelding]

:X :X :X

Zonder NCQ :

[afbeelding]

De Neo2 ondersteund toch gewoon NCQ? iig, dit lijkt me niet ok :P Iemand een idee of hetzelfde probleem? Dipje aan het einde lijkt me ook niet ok

offtopic:
Automatisch de plaatjes resizen in de nieuwe template is wel kewl :)
De Western Digital Raptor harde schijven ondersteunen geen Native Command Queing (NCQ), maar zoals in andere reviews en op de site zelf beschreven Tagged Command Queing (TCQ) en dat is compleet anders dan NCQ helaas...TCQ schijnt zelfs de performance ZWAAR naar beneden te halen (overigens ondersteunt ENKEL de WD740GD 74GB versie TCQ!).
Hier kun je dit vinden:

http://www.wdc.com/en/library/sata/2579-001076.pdf

en hier wat testen:

http://print.tweakers.net/?nieuws/33049

Overigens ondersteunt de NVIDIA nForce 3 GEEN NCQ, maar wel TCQ wat meer als een rem dan als een snelheids boost werkt mits je dit activeert (NCQ is officieel een SATA 2 feature en heeft enkel INTEL momenteel in zijn ICH6 + 915P/925X/XE chipset serie als uitbreiding op hun SATA 1 dus intel ondersteundt nog geen SATA 2...echter de NVIDIA nForce 4 ULTRA & SLI chipset ondersteunen dit ook en gaan zelfs verder door volledige SATA 2 (300MB/s) ondersteuning!)

Dus nog even wachten...

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Pakjebakmeel schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:58:
Lijkt me niet echt bevorderend voor je snelheid om je IDE Drivers niet te installeren? :?
De standaard drivers van Windows XP zijn snel genoeg! En bieden bovendien meer stabiliteit(in mijn geval).

[ Voor 3% gewijzigd door tweakraiser op 02-12-2004 23:00 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
zodra ik bij zo'n nForce pakketje de nieuwe IDE drivers wil installen hangt mn hele pc.
geen idee waarom, het maakt niet uit welke versie van de nForce drivers ik pak. schone of gebruikte winxp allebei hetzelfde probleem.
snap er geen reet van, heb 3 sata schijben en een brander en cdrom op IDE :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 07:41
vage schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:32:
zodra ik bij zo'n nForce pakketje de nieuwe IDE drivers wil installen hangt mn hele pc.
geen idee waarom, het maakt niet uit welke versie van de nForce drivers ik pak. schone of gebruikte winxp allebei hetzelfde probleem.
snap er geen reet van, heb 3 sata schijben en een brander en cdrom op IDE :?
het is verstandiger om gewoon de standaard windows drivers te installeren, er is al meer bekend omtrent problemen met de nvidia IDE drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Ik ben van plan dit bordje te gaan kopen.
Nu vraag ik me af welk geheugen ik er het best bij kan kopen....
Ik zat te denken aan 2 reepjes van deze:
Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns
Op de site waar ik wil bestellen zijn de kits met twee identieke van deze momenteel uitverkocht... maar ik kan toch gewoon 2 van deze bestellen ipv een kit? Of heb ik dan het risico dat het niet werkt in dual-channel?
Dit C2 geheugen heb ik wel nodig om te overklokken toch? Of kan ik net zo goed "Corsair Value S." nemen (waarvan ze nu overigens wel een kit van twee op voorraad hebben).
Maar dat "Value S." zal wel CL3 zijn denk ik...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wenneyhanney schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:52:
[...]

Het hangt eigenlijk vanaf hoe ver je wilt overclocken. TT Venus haalt makkelijk boven 2.5 GHZ
maar dan op medium en max snelheid = herrie!. Je geheugen is ook heel belangrijk, neem een kwaliteit(lees:duur) geheugen. En trouwens je behuizing moet ook voldoende airflow hebben.
Hey allemaal..
Ik las net weer even dit topic door.. Maar is mijn geheugen wat ik gekozen heb voor dit systeem namelijk de : Kingston HyperX PC3200, 400 MHZ Kit of 2, voor Athlon 62 ( 1024 MB , 2 x 512 mb ) niet goed genoeg dan ?
Ik hoop van wel want het is duur geheugen :'( Dus ik hoop dat het goed geheugen is ook om later overteclocken . ???

GReetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shr3d
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jo,

Net mijn nieuwe rig klaar:
Athlon 64 3500+ 1600 FSB Boxed Athlon 64 - 512kb socket 939
MSI K8N NFORCE3 NEO2 PLAT 939
Corsair 1024MB DDR 400 2X64MX64
250gb maxtor IDE
Ati Radeon 9800 pro @ xt

Heerlijk, draait als een zonnetje. Superstabiel..dus dik tevreden..MAAR:

- Hij leest de temps niet goed uit? Ze verspringen van 45 naar 55 en dan weer in 1 tel terug :S (bios 1.3)
- Cool & quite is beetje overbodig, boxxed hoor je al nauwelijks
- Airflowmatig gezien klopt het niet, de warme lucht word naar mijn vidkaart gepompt en aan de andere kant tegen mijn RAM aan...misschien zo'n waaier gaan halen binnenkort?\
- Raden jullie me aan te gaan overclocken? Kan ik er veel profijt uithalen?

Thnx!

[ Voor 11% gewijzigd door Shr3d op 03-12-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

@Tutti-frutti:
Wat mij betreft mag het probleem met Nvidia IDE drivers op de startpost geplaatst worden!
Als ik het daar gelezen had was ik niet een maand bezig geweest om het zelf te ontdekken |:(
Verder is het een prettig topic! Keep it up.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:54:
[...]

Hey allemaal..
Ik las net weer even dit topic door.. Maar is mijn geheugen wat ik gekozen heb voor dit systeem namelijk de : Kingston HyperX PC3200, 400 MHZ Kit of 2, voor Athlon 62 ( 1024 MB , 2 x 512 mb ) niet goed genoeg dan ?
Ik hoop van wel want het is duur geheugen :'( Dus ik hoop dat het goed geheugen is ook om later overteclocken . ???

GReetz
Is dat geheugen met een heatspread? en CAS2? als dat zo is zou het goed kunnen overclocken.

meer info kan je hier vinden: http://www.tomshardware.com/motherboard/20040602/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
tweakraiser schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 15:54:
@Tutti-frutti:
Wat mij betreft mag het probleem met Nvidia IDE drivers op de startpost geplaatst worden!
Als ik het daar gelezen had was ik niet een maand bezig geweest om het zelf te ontdekken |:(
Verder is het een prettig topic! Keep it up.
Er is volgens mij alleen nog geen duidelijkheid over. Bij de ene werkt het wel goed, bij de andere niet. Ik heb er geen probs mee.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb sinds vanmiddag dit moederbord in huis icm met een winchester 3000+.

Ik alles in elkaar gezet. Opstarten. Lange piep, geen beeld. Ik denk ik reset ff het CMOS, wil tenslotte weleens helpen:-)

Opstarten, geen piep meer, geen beeld en 4 rode ledjes op de D-bracket.

Ik denk ik reset CMOS nog eens, weer een lange piep, geen beeld en drie rode leds en 1 groene led

Wat kan dit zijn: om zelf een voorzet te geven.....ik denk de CPU. Deze heeft overigens vanaf het begin al geen goede indruk bij mij gegeven want er zat een zwarter gekleurd deel op de goudkleurige pinnen ongeveer 1/4 deel. Plus afgeschuinde kanten en krassen op de bovenkant 8)7 Heel vreemd want het is een boxedversie en volledige geseald met originele amd warranty void stickers.

Wie o wie heeft misschien hetzelfde meegemaakt of kan me anders helpen. BVD _/-\o_

Alle fans draaien btw, voedingen aangesloten, 2 merken geheugen in div. slots getest, 2 videokaarten, satakabel geswitcht, voeding 400w zalman.....

Nog iets anders: deze versie heeft geen meegeleverde firewirepoorten uitbreiding ter hoogte van de pci sloten toch...want die heb ik er niet bijgekregen?

[ Voor 14% gewijzigd door objectief2 op 03-12-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
Hallo jongens,

Ik heb een probleem met HDD: Hij is 128GB ipv 160GB. Ik heb Windows XP SP2 geinstalleert
en technisch gesproken moet het lukken, maar jammer genoeg het wou niet werken.

Ik weet niet of het te maken heeft met mijn K8N Neo2 mobo (vandaar ik even vraagt), want ik heb namelijk de nVidia IDE driver niet geinstalleert omdat ik van veel mensen gehoord dat als je die driver geintalleert gelijk hangt bij opstarten. Moet ik een nieuwere (beta)BIOS installeren? (ik heb nu de officiele 1.3) of de IDE driver toch voor het risico installeren?

Spec:
AMD ATHLON 64 3500+
MSI K8N Neo2 Plat. met BIOS ver. 1.3
GEIL VALUE RAM
Hitachi Deskstar 7k250 160GB SATA aangesloten op SATA slot 3

greez

wenneyhanney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
objectief2 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:07:

Ik alles in elkaar gezet. Opstarten. Lange piep, geen beeld. Ik denk ik reset ff het CMOS, wil tenslotte weleens helpen:-)

Ik denk ik reset CMOS nog eens, weer een lange piep, geen beeld en drie rode leds en 1 groene led

Wat kan dit zijn: om zelf een voorzet te geven.....ik denk de CPU. Deze heeft overigens vanaf het begin al geen goede indruk bij mij gegeven want er zat een zwarter gekleurd deel op de goudkleurige pinnen ongeveer 1/4 deel. Plus afgeschuinde kanten en krassen op de bovenkant 8)7

Wie o wie heeft misschien hetzelfde meegemaakt of kan me anders helpen. BVD _/-\o_

Alle fans draaien btw, voedingen aangesloten, 2 merken geheugen in div. slots getest, 2 videokaarten, satakabel geswitcht, voeding 400w zalman.....

Nog iets anders: deze versie heeft geen meegeleverde firewirepoorten uitbreiding ter hoogte van de pci sloten toch...want die heb ik er niet bijgekregen?
Misschien is je Mobo stuk...... 8)7 of je geheugen levert dit probleem op en trouwens wat voor merk geheugen heb je? heb je alle kabels goed aangesloten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Weet je zeker dat je proc goed op de socket zit?. Als die er niet vanzelf invalt, maar met een beetje druk heb je kans dat 1van de pinnen verbogen is.

dergelijke storingen vanaf de eerste boot leid vaak na het niet correct monteren van de proc.

Wat kan dit zijn: om zelf een voorzet te geven.....ik denk de CPU. Deze heeft overigens vanaf het begin al geen goede indruk bij mij gegeven want er zat een zwarter gekleurd deel op de goudkleurige pinnen ongeveer 1/4 deel. Plus afgeschuinde kanten en krassen op de bovenkant 8)7

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb de CPU inderdaad weer eruit gehaald en er opnieuw ingedrukt. Totaal 2 keer geprobeerd en telkens het hierboven geschreven resultaat. Geen beeld, alleen rode leds.

Ik heb het met 1 reepje twinmos, 1 reepje corsair n 2 reepjes corsair geprobeerd. Het mobo zou inderdaad kapot kunnen zijn maar dan draaien de fans toch niet? Voeding kan het probleem niet zijn want mn asus k8n deluxe 754 draait prima, videokaart ook dubbel getest.

Hebben jullie ook een meegeleverde bracket met 2 firewire ingangen toevallig of zit deze niet standaard erbij?

[ Voor 57% gewijzigd door objectief2 op 03-12-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Dan verdenk ik je CPU van de storing. Of, wat heb je voor voeding??..minimaal 400watt van een redelijk kwaliteit vinden dit platform ook wel lekker
objectief2 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:22:
Ik heb de CPU inderdaad weer eruit gehaald en er opnieuw ingedrukt. Totaal 2 keer geprobeerd en telkens het hierboven geschreven resultaat. Geen beeld, alleen rode leds.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Voeding is een Zalman 400 watt aps
Ik verdenk zelf de CPU misschien ook en daarom dit Topic

Nieuwe AMD Athlon 64 3000 Winchester 1/3 deel 'zwart'

met foto van de winchester 3000 zoals ik hem vanmiddag ontving, boxed en geseald.

[ Voor 11% gewijzigd door objectief2 op 03-12-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo dan probeer ik het nog maar een keer,
Ik heb een probleem ik heb dit moederbord nu 2 weken met een athlon 3500 en 2x 512 crosair xl reepjes erin tagan 480 voeding.
Als ik soms opstart dan doet of de muis of de adsl modem het niet en zo doet alles het weer wel.(usb)
dus soms heb ik maar op 1 poort spanning terwijl er 4 zitten.
ik heb een schone xp instal gedaan zonder sp 2.
bios 1.3
ik heb de nvivia 5.10 driver geinstald staan (ook al opnieuw gedaan)
ik was benieuwd of er meer problemen meer waren meschien andere bios maar welke????
ik hoop hier reactie op te krijgen want ik zit te twijfelen is dit probleem nou hardware matig of software anders gaat het bord terug
P.S bios instelling on chip usb (v1.1+v2.0) enabled

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan dit zijn: om zelf een voorzet te geven.....ik denk de CPU. Deze heeft overigens vanaf het begin al geen goede indruk bij mij gegeven want er zat een zwarter gekleurd deel op de goudkleurige pinnen ongeveer 1/4 deel. Plus afgeschuinde kanten en krassen op de bovenkant 8)7 Heel vreemd want het is een boxedversie en volledige geseald met originele amd warranty void stickers.

Ik had hetzelfde probleem! Twee keer het mobo retour maar uiteindelijk lag het aan de voeding. Die Zalman van jou is op zich een mooie voeding maar voor jouw set te weinig Amp. op de 12V lijn. Ik meen dat Zalman 18Amp. heeft en bij zo'n zware set moet je toch minimaal aan 24Amp. op de 12V lijn hebben. Bij velen heeft dit het probleem verholpen na dagenlang zoeken en omruilen. Mijn CPU was ook aan de bovenkant beschadigd; alsof er met een grove vijl de hoeken waren bijgewerkt.....Ook boxed en geseald. Maar het is maar een afdekplaat van de core, dus die mag wel wat oneffenheden vertonen. Als het midden van die plaat maar gaaf is i.v.m. de koeleigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-08 21:06
Mensen, Help
ik wordt knettergek!

Eerst super geluid uit dit bordje... Bios gereset. ivm mislukken overclock en toen wilde ik fftjes een muziekje opzetten... kom ik erachter dat ik het meest zware kutgeluid heb dat ik ooit heb gehoord.

Het installeren van de Nvidia drivers maakt niet uit en het aarden van de compu ook niet....
Het geluid is vooral slecht wanneer ik het volume hoog open draai.

Als ik een mp3-tje aanklik dan hoor ik een soort van 'scheet'-geluid.

[ Voor 24% gewijzigd door GewoonNico op 04-12-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:58

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik heb gister mijn computer met dit moederbord opgebouwd maar heb er tot nu toe nogal wat problemen mee.

Op het moment doet hij helemaal niks meer, op een knipperende powerled na. Ik kan nergens op internet of in de handleiding terug vinden wat dit betekend.
Iemand enig idee waar een langzaam knipperde powerled op wijst?

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Nu online
Ernst: die 2x dat ik dat had bleek mijn voeding verrot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

MEGATRON schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:14:
Ernst: die 2x dat ik dat had bleek mijn voeding verrot te zijn.
Daar dacht ik ook direct aan, maar die is 100% zeker in orde. Het is een OCZ 470 watt powerstream die het perfect doet (al in een vorig systeem gestest) en ook voor de zekerheid nog getest met een andere voeding, alleen dat gaf precies het zelfde effect.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
@Sonsan

M'n 3000+ CPU is inmiddels RMA. Ik heb de foto van het zwartgekleurde gedeelte bij de gouden pinnen ook laten zien en ze waren het met me eens dat dit niet normaal was. Mocht de volgende het ook niet doen dan zal ik zeker eens bij de voeding gaan zoeken. Hoewel ik eerlijk moet zijn dat de kans me heel klein lijkt dat ie te weinig levert maar oke ;) Ik heb hem namelijk op een praktisch kaal mobo getest met een geforce2, superzuinig dus allemaal en toch geen effect. Maar het resultaat schrijf ik volgende week als ik de nieuwe heb.

Bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 21:31
Ik heb sinds vandaag ook dit bordje i.c.m. een AMD 3500.
Heb alleen een probleem tijdens de installatie van win XP.

Na het laden en installati van de sata drivers van het floppy krijg ik een zwart scherm met links boven een knipperend streepje.
De pc start dan weer opnieuw op en begint weer van voor af aan.
Iemand een idee of een oplossing?

Overige specs:

1 HD Maxtor 80 Gb SATA
1 HD Maxtor 80 Gb gewoon Ide.
1 DVD
1 CD brander.
2 * 512 Corsair Dual Channel.
Chieftech 340W voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein stop vraagje. maar ik ben van plan bij mijn casemod blacklight te gaan gebruiken
de vraag is. Al de witte lijntjes op dit bloedmooie zwarte mobo, lichten ze op onder blacklight?

-> moet geweldig mooi effect geven (en dan kannik mijn kabels met witte kousen meshen)
--> maar doet het dat ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel Amp. geeft je voeding dan op de 12 V lijn? Die is namelijk bepalend voor een goed functionerend systeem. Vooral de K8N Neo serie is erg gevoelig voor een te lage Amperage.
_Ernst_ schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:18:
[...]

Daar dacht ik ook direct aan, maar die is 100% zeker in orde. Het is een OCZ 470 watt powerstream die het perfect doet (al in een vorig systeem gestest) en ook voor de zekerheid nog getest met een andere voeding, alleen dat gaf precies het zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:57:
Hoeveel Amp. geeft je voeding dan op de 12 V lijn? Die is namelijk bepalend voor een goed functionerend systeem. Vooral de K8N Neo serie is erg gevoelig voor een te lage Amperage.
[...]
33 Ampere continu

Ik heb een OCZ 470 watt power stream voeding, dus aan de voeding zal het niet liggen ;) (als deze niet goed zou zijn zijn er vrij weinig voedingen te vinden die het wel zou kunnen trekken denk ik)

Edit: Heb nog geprobeert hem zo kaal mogelijk op te starten, alleen mobo, proc en video, maar wat ik ook probeer, nog steeds een knipperend powerledje.
Maandag ga ik terug naar Paradigit om hem te ruilen, mijn lijkt dat hij dood is, anders mogen ze hem daar testen.

[ Voor 21% gewijzigd door _Ernst_ op 04-12-2004 23:15 ]

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeeh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-03 12:34
ik lees overal dat een Thermalright Xp-90 niet past op een neo2 platinum met Corsair XL pro geheugen.
maar ik zie nergens staan of ie wel past als je geheugen in slot 3 en 4 propt.

het lijkt er toch op dat ie moet passen als je um in 3 en 4 doet.. toch?
plaatje

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Mikeeh schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:48:
ik lees overal dat een Thermalright Xp-90 niet past op een neo2 platinum met Corsair XL pro geheugen.
maar ik zie nergens staan of ie wel past als je geheugen in slot 3 en 4 propt.

het lijkt er toch op dat ie moet passen als je um in 3 en 4 doet.. toch?
plaatje
Was het niet zo dat het mobo daar niet echt blij mee was? bank 1 en 2 leeg en 3 en 4 vol? Dacht dat ik dat laatst ergens had gelezen dat ie daar instabiel van kon worden, ff zoeken.

Volgens de handleiding kan het wel gewoon en kan ook niet iets vinden waaruit blijkt dat het niet kan.
Maar of dat het dan wel past kan ik helaas niet zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door _Ernst_ op 05-12-2004 00:04 ]

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Zo eindelijk geupgrade van een:

Amd Athlon Xp 2400+ T-Bred
MSI K7T266 Pro2
Aopen 300 Watter

Naar:

Amd Athlon 64 3000+ Winchester @ 2.20Ghz
MSI K8N Neo2 Platinum :Y)
1Gb Twinmos PC3200 DDR400 Dual Channel ---> Zeg maar niks...
PNY GeForce Verto 6800GT
EnerMax NoiseTaker 370 Watt

Alles loop als een zonnetje O+, Wat een verschil zeg !! Mag ook wel voor 800 Euro !
Kheb niet eens memory probs/ boot probs/stabiliteit probs, gehad ! terwijl ik er toch veel over gelezen heb hier op het forum.
1 ding, wat is die Realtek Ac97 850 K*T, ik dacht toch maar even uitproberen, MAn ! nooit meer.
Niet normaal lelijk geluid zeg, en had ook last van een rare zoom die je continu hoorde !.

Verder wat een heerlijk bord zeg !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
Fusion_XT schreef op zondag 05 december 2004 @ 01:05:
Zo eindelijk geupgrade van een:

Amd Athlon Xp 2400+ T-Bred
MSI K7T266 Pro2
Aopen 300 Watter

Naar:

Amd Athlon 64 3000+ Winchester @ 2.20Ghz
MSI K8N Neo2 Platinum :Y)
1Gb Twinmos PC3200 DDR400 Dual Channel ---> Zeg maar niks...
PNY GeForce Verto 6800GT
EnerMax NoiseTaker 370 Watt

Alles loop als een zonnetje O+, Wat een verschil zeg !! Mag ook wel voor 800 Euro !
Kheb niet eens memory probs/ boot probs/stabiliteit probs, gehad ! terwijl ik er toch veel over gelezen heb hier op het forum.
1 ding, wat is die Realtek Ac97 850 K*T, ik dacht toch maar even uitproberen, MAn ! nooit meer.
Niet normaal lelijk geluid zeg, en had ook last van een rare zoom die je continu hoorde !.

Verder wat een heerlijk bord zeg !.
Probeer dan met nVidia SoundStorm driver.... die klinkt veel mooier!
In starttopic staat hoe je moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:57:
[...]
M'n Zalman 400 watt APS geeft 18A staat op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

wenneyhanney schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:18:
[...]

Probeer dan met nVidia SoundStorm driver.... die klinkt veel mooier!
In starttopic staat hoe je moet installeren.
Hey VET !, helemaal over het hoofd gezien !..., alleen dan vind ik het nog steeds jammer dat die Realshit :r geen dolby encoding ondersteunt, ook al heb je die nV drivers geinstalleerd !.
Kwil de Soundstorm !... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Koop geen Antec 350w
Wat er nu precies met dit type voeding aan de hand is dat het niet goed werkt met de neo 2, misschien de atx stekker (als je die aandrukt doet het systeem het), maar het is in ieder geval niet aan te raden deze voeding te kopen. Er zijn al 4 gevallen bekend onder de gotters hier met problemen.
Ik heb een Antec neopower 480watt op het oog, geeft deze voeding ook problemen?
Antec website

edit:
Heb hem besteld, hoop hem dinsdag / woensdag te krijgen.
Zal dan wel even kijken of het werkt :P

[ Voor 11% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 05-12-2004 14:27 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
NeOTheMaTriXM schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:26:
[...]

Ik heb een Antec neopower 480watt op het oog, geeft deze voeding ook problemen?
Antec website
Geen idee. Je zou aan de naam te zien toch zeggen.... ;)
Ik weet niet of iemand anders deze combinatie draaiende heeft ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Tutti-frutti schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:44:
1.51 is er, die lost problemen met de DMP 10 serie op van maxtor. Ik wacht op een link, omdat die niet hier genoemd wordt:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=46790
BIOS: http://www.lejabeach.com/MSIK8N/7025v151.rar
Award Flasher: http://www.lejabeach.com/MSIK8N/AWFL833D.EXE

1. Make MS-Dos startup disk
2. Copy Award Flasher and Bios to an empty disk
3. Once you boot off the bootable floppy disk, replace the bootable floppy disk for the floppy disk containing the two Bios files.
4. At the A:\ prompt, you will type in the following command:
AWFL833D.EXE W7025NMS.151
5. Do not turn off the power or reset/reboot the system before the bios update is complete.

[ Voor 55% gewijzigd door tweakraiser op 05-12-2004 15:52 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Ik heb dit BIOS inmiddels geïnstalleerd en is wat mij betreft stabiel tenoemen!
:) :) :)

[ Voor 188% gewijzigd door tweakraiser op 05-12-2004 15:45 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zijn er al meer ervaringen met dat 1.51 bios? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
Zo, heb dit plankje inmiddels paar daagjes draaien met wat andere nieuwe speeltjes en ik ben dik tevreden! :)

MSI K8N Neo2 Platinum
AMD 64 3000+ Box
2x Kingston 256Mb DDR400 CL2.5 (KVR400X64C25/256)
Maxtor DM9, 120 GB, SATA

in/met

AOpen HX45
Nexus NX3500SE, 350W
Club3d Radeon 9600 Pro
LiteOn CD-RW 52x/32x/52x

Installeren was fluitje van cent, Maxtor SATA (leeg natuurlijk!) werd direct herkend, XP install was ook zo gebeurd. 8)

nForce3 drivers 5.10 van nvidia.com gedownd, geen probs met IDE of andere drivers. Wel wat gepruts met de nVidia audio drivers; zoals in de TS gemeld driver vanuit aparaatbeheer bij trachten te werken maar hoewel nvmcp.inf er écht stond weigerde ie 'm te installen. Uiteindelijk laten zoeken op de bijgeleverde cd waarna ze beide (nVidia en Realtek) "tevoorschijn" komen, vreemd alleen dat ie tijdens install alsnog om nvmcp.inf vraagt, waarna je alsnóg naar nvmcp.inf in c:\NVIDIA\4.27\audiodrv-map moet verwijzen..... 8)7 nou ja, het werkt iig.

Vind het hele zaakje best stil, hoewel de geluidsproductie van de opspinnende Maxtor me wel beetje tegen valt. In volgorde 9600 Pro en koeler van nForce chip nog luidruchtigst.

OCen nog niet aan begonnen (behalve dan de 1T Memory Timing, maar ja...), maar zag al dat m'n überstabiele en zeer stille Nexus NX3500SE "slechts" 16A afgeeft (30A max.), dus dat is wel net an.... maar voorlopig zal wel redden, tzt Tagan psu aanschaffen.
Iig, pc staat alweer paar dagen super stabiel te pruttelen..... :z

Corecenter geinstalled, na een BIOS (gewoon 1.3) update hier geen last meer van "wisselende" temps, maar geen NB TEMP vreemd genoeg.... iemand hoe ik dat "oplos"? :? (behalve speedfan gaan gebruiken...)

[ Voor 4% gewijzigd door goof. op 05-12-2004 18:03 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen :) ,

IK ben sinds kort overgestapt op dit moederbord van msi, ik ben altijd een grote Intel fan

geweest maar na zoveel dingen te hebben gelezen over Amd heb ik mezelf toch overgehaald om

deze cpu met dit mamaplankie te gaan kopen.

Mijn specs:

MSI K8n Neo2 platinum 54g beta bios 1.51
AMD Athlon 64 3500+ Newcastle
1x Maxtor Diamondmax 9 80 gig ata (Boot HD)
1x Maxtor Diamondmax 9 160 gig ata
2x 256 mb a-data 3200 400 mhz geheugen op 1T(in slot 1 & 2)

Als ik alle instellingen gewoon standaard heb in de bios draait het system rete stabiel,
ben echt super tevreden over mijn nieuwe aanwinst en de amd cpu. _/-\o_

Maar ik ben gaan proberen om te overclocken, waar ik dit boordje ook voornamelijk voor heb
gekocht, nou vergeet het maar dus. Het maakt niet uit wat ik doe, maar ik krijg de htt
niet boven de 220 met de ht op 4x, heb de multiplier proberen te verlagen, htt proberen te
verlagen maar kom echt niet boven de htt van 220.

Nu heb ik alles op laag gezet, agressive timings op disabled, system cache disabled, ik
heb mn sata schijven eruit gegooid en in de bios sata volledig uitgeschakeld, Cool 'n' Quiet uitgeschakeld, de oc threat
op GoT helemaal door gelezen op eventuele dingen die ik fout doe en alle biossen
geprobeerd(1.3 - 1.41 - 1.51) en niks helpt.

Ook heb ik de Msi Nforce drivers geprobeerd en ook drivers van Nvidia

Zie ik iets over het hoofd, of wil het gewoon niet lukken met deze configuratie? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 18:51 . Reden: Oeps,volgens mij moet deze post in de OC Thread geplaatst worden,foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:53:
Hallo mensen :) ,

IK ben sinds kort overgestapt op dit moederbord van msi, ik ben altijd een grote Intel fan

geweest maar na zoveel dingen te hebben gelezen over Amd heb ik mezelf toch overgehaald om

deze cpu met dit mamaplankie te gaan kopen.

Mijn specs:

MSI K8n Neo2 platinum 54g beta bios 1.51
AMD Athlon 64 3500+ Newcastle
1x Maxtor Diamondmax 9 80 gig ata (Boot HD)
1x Maxtor Diamondmax 9 160 gig ata
2x 256 mb a-data 3200 400 mhz geheugen op 1T(in slot 1 & 2)

Als ik alle instellingen gewoon standaard heb in de bios draait het system rete stabiel,
ben echt super tevreden over mijn nieuwe aanwinst en de amd cpu. _/-\o_

Maar ik ben gaan proberen om te overclocken, waar ik dit boordje ook voornamelijk voor heb
gekocht, nou vergeet het maar dus. Het maakt niet uit wat ik doe, maar ik krijg de htt
niet boven de 220 met de ht op 4x, heb de multiplier proberen te verlagen, htt proberen te
verlagen maar kom echt niet boven de htt van 220.

Nu heb ik alles op laag gezet, agressive timings op disabled, system cache disabled, ik
heb mn sata schijven eruit gegooid en in de bios sata volledig uitgeschakeld, Cool 'n' Quiet uitgeschakeld, de oc threat
op GoT helemaal door gelezen op eventuele dingen die ik fout doe en alle biossen
geprobeerd(1.3 - 1.41 - 1.51) en niks helpt.

Ook heb ik de Msi Nforce drivers geprobeerd en ook drivers van Nvidia

Zie ik iets over het hoofd, of wil het gewoon niet lukken met deze configuratie? 8)7
Het kan je geheugen zijn. Ik weet niet of je fouten hebt, en hoeveel vcore je draait. Probeer je mem eens op 166 mhz te zetten.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
goof. schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:45:
Corecenter geinstalled, na een BIOS (gewoon 1.3) update hier geen last meer van "wisselende" temps, maar geen NB TEMP vreemd genoeg.... iemand hoe ik dat "oplos"? :? (behalve speedfan gaan gebruiken...)
Corecenter heb je eigk weinig aan.
NB temp bestaat niet op dit bord.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:59:
[...]

Het kan je geheugen zijn. Ik weet niet of je fouten hebt, en hoeveel vcore je draait. Probeer je mem eens op 166 mhz te zetten.
Ik denk idd dat ik gewoon goedkoop geheugen heb,want als het geheugen op 166 mhz draai, kan ik niet hoger dan 225 htt.

Welk geheugen raad je mij aan om goed te kunnen overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Nu online
Nadat ik CnQ en Smartfan heb uitgeschakeld heb ik ook geen last meer van verkeerde cpu-temp. Ik heb nu ook de fan van mijn 7000cu op 1400rpm ingesteld en idle-stressed 44-56 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
Weet trouwens iemand waarom die memlock nou niet werkt.
Zet hem op 166, overclock een beetje, en geheugen draait op 183mhz.
Pak tijdenlijk 2x512mb 500mhz crosair, zet lock op 200, kijk draait op 250mhz.

Dit is met 1.30 bios (zat er standard ingeflased :))
Hij negeert dus gewoon heel die mem lock :X 8)7

kan niet wachten op me nieuwe cooler (click).
of op me voeding (click).
ben benieuwd of het dan een stuk beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeOTheMaTriXM schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:38:
Weet trouwens iemand waarom die memlock nou niet werkt.
Zet hem op 166, overclock een beetje, en geheugen draait op 183mhz.
Pak tijdenlijk 2x512mb 500mhz crosair, zet lock op 200, kijk draait op 250mhz.

Dit is met 1.30 bios (zat er standard ingeflased :))
Hij negeert dus gewoon heel die mem lock :X 8)7
Die memlock werkt met een divider, als je em op 166 zet dan is je geheugensnelheid gelijk aan de clockspeed gedeelt door 11. Bij 200 draait je geheugen gewoon 1:1. Hij werkt dus niet zo als de parameter doet vermoeden. Heel verwarrend allemaal, dat vind ik ook. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Tutti-frutti schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:01:
[...]

Corecenter heb je eigk weinig aan.
NB temp bestaat niet op dit bord.
Tnx :)
Maar NB fan dus wel :?
Alsnog Speedfan installen dus.... of leest die het ook niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
:? Alles werkte ok. Ik de Nvidia System utility installeren om eens te kijken, slaat het gehele systeem vast. Na te rebooten doet geen een USB apparaat wat ik erin steek het meer. Hij zegt dat er een malfunction is :(

iig, ook als ik nu naar HW Monitor ga in de bios slaat ie ook vast en zegt ie 2-3 sec dat mijn system temp 35 graden is en dan springt ie ineens naar 255 en slaat het alles vast. Als ik niet naar HW Monitor draait het gewoon door, mijn windows doet het nu ook gewoon en ik kan hem stressen zonder vastloper.... :?

Wat denken jullie ? Corrupte bios? Dan ga ik vanmiddag uit mijn werk eens even flashen.

Ik zie nu dat speedfan soms ook zegt dat mijn cpu 0 graden is en daarna meteen weer 32 of 35. Ook wellicht iets niet helemaal lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen die hier gebruik maken van een Logitech Media Keyboard in combinatie met dit mobo?

ik wil dit graag weten, omdat het hier niet werkt (Toetsenbord is prima werkt wel op andere pc's). wanneer er iemand is die wel goed kan werken met deze combi wil ik mijn mobo om gaan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:50:
zijn er mensen die hier gebruik maken van een Logitech Media Keyboard in combinatie met dit mobo?

ik wil dit graag weten, omdat het hier niet werkt (Toetsenbord is prima werkt wel op andere pc's). wanneer er iemand is die wel goed kan werken met deze combi wil ik mijn mobo om gaan ruilen.
Ik heb de Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition. Deze werkt perfect (ook op ps/2 via convertertje).

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/983.jpg

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:50:

Werken andere toetsenborden wel?
Kan mischien een rotte ps/2 aansluiting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op maandag 06 december 2004 @ 08:22:
:? Alles werkte ok. Ik de Nvidia System utility installeren om eens te kijken, slaat het gehele systeem vast. Na te rebooten doet geen een USB apparaat wat ik erin steek het meer. Hij zegt dat er een malfunction is :(

iig, ook als ik nu naar HW Monitor ga in de bios slaat ie ook vast en zegt ie 2-3 sec dat mijn system temp 35 graden is en dan springt ie ineens naar 255 en slaat het alles vast. Als ik niet naar HW Monitor draait het gewoon door, mijn windows doet het nu ook gewoon en ik kan hem stressen zonder vastloper.... :?

Wat denken jullie ? Corrupte bios? Dan ga ik vanmiddag uit mijn werk eens even flashen.

Ik zie nu dat speedfan soms ook zegt dat mijn cpu 0 graden is en daarna meteen weer 32 of 35. Ook wellicht iets niet helemaal lekker?
Ik had precies dezelfde problemen (paar pagina's terug in dit topic). Op aanraden van TuttiFrutti heb ik toen m'n comp helemaal kaal laten draaien; op tafel zonder kast met alleen een vidkaart. Vanaf dat moment deden de temps weer normaal in het bios. Daarna ben ik alles 1 voor 1 weer gaan aansluiten en de boel bleef gewoon werken. Ik heb dus qua software niets hoeven doen.
Ik ben tijdens het slopen helemaal niets raars tegengekomen, het enige wat ik kan bedenken dat bij mij de problemen heeft veroorzaakt is dit: (i know, wat vergezocht...)
De enermax PSU heeft een apart voedingskabeltje voor de fan aan de onderkant. Om m'n kast netjes te maken moest ik zo'n 40cm overlengte kwijt van dat kabeltje. Ik heb toen dat kabeltje om de uitkomende kabels van de voeding heen gewikkeld. Misschien dat er daardoor wat vreemde stroopjes gingen lopen o.i.d. Anders dat dat heb ik geen idee... Check iig ook eens goed hoe(goed) alles aangesloten zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeOTheMaTriXM schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:13:
[...]

Werken andere toetsenborden wel?
Kan mischien een rotte ps/2 aansluiting zijn.
ja ik heb hier nu een simpele toetsenbord aan hangen zonder extra functies, die werkt perfect, maar het is gewoon een rot toetsenbord en ik wil me media bord gebruiken. ik heb nog een toetsenbord liggen met meerdere functies erop, die moet ik nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:29:
[...]

Ik had precies dezelfde problemen (paar pagina's terug in dit topic). Op aanraden van TuttiFrutti heb ik toen m'n comp helemaal kaal laten draaien; op tafel zonder kast met alleen een vidkaart. Vanaf dat moment deden de temps weer normaal in het bios. Daarna ben ik alles 1 voor 1 weer gaan aansluiten en de boel bleef gewoon werken. Ik heb dus qua software niets hoeven doen.
Ik ben tijdens het slopen helemaal niets raars tegengekomen, het enige wat ik kan bedenken dat bij mij de problemen heeft veroorzaakt is dit: (i know, wat vergezocht...)
De enermax PSU heeft een apart voedingskabeltje voor de fan aan de onderkant. Om m'n kast netjes te maken moest ik zo'n 40cm overlengte kwijt van dat kabeltje. Ik heb toen dat kabeltje om de uitkomende kabels van de voeding heen gewikkeld. Misschien dat er daardoor wat vreemde stroopjes gingen lopen o.i.d. Anders dat dat heb ik geen idee... Check iig ook eens goed hoe(goed) alles aangesloten zit...
Aha, ik zie het,... Maar heb jij toen het geheel in Lab-stand ( Op je bureau zonder kast ) eerst geboot oid. Of alleen in-uit gebouwd?* Laat maar , ik zie het al :P

Eerst gaat ik wel flashen en dan alles afkoppelen en wederom aankoppelen. Als dat niet werkt ga ik wel uitbouwen aangezien dat zo een ongelofelijk takkewerk is als je weet wat er allemaal inzit en het er ook pas net inzit :(

edit:
Bij mij werkte het iig prima al een tijdje. Na die freeze door de system utility kwam het probleem ineens. Lijkt me niet een hardware config probleem!? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-12-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:45:
[...]

Die memlock werkt met een divider, als je em op 166 zet dan is je geheugensnelheid gelijk aan de clockspeed gedeelt door 11. Bij 200 draait je geheugen gewoon 1:1. Hij werkt dus niet zo als de parameter doet vermoeden. Heel verwarrend allemaal, dat vind ik ook. :/
Zo verwarrend is dat niet.

HTT 200 en MEMSPEED 200 = 200 / 200 x 200 = 200 mhz geheugen
HTT 220 en MEMSPEED 200 = 220 / 200 X 200 = 220 mhz geheugen
HTT 220 en MEMSPEED 166 = 220 / 200 X 166 = 182 mhz geheugen

ik zelf heb ook nog steeds behoorlijk klote geheugen. Dat klokt niet hoger dan 219 mhz. Mijn instellingen zijn daarom ook

HTT 263 en MEMSPEED 166 = 263 / 200 x 166 = 218 mhz geheugen
cpu multiplier 9x = 263 x 9 = 2367 mhz
htt multiplier 4x = 263 x 4 = 1052 mhz
radeon 9800 pro @ 425/375

alles @ stock koeling en al 3 maanden stabiel. Hoop dat jullie de mem speed nu snappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Ik heb me spullen compleet voor het bouwen van me nieuwe systeem

MSI Neo2 plat 939
AMD 3000+
512 twinms
1x maxtor 80gg ata
1x wd 120 gb ata
nec 3500 dvd brander
sapphire radeon 9200se ( weet ik, ik ben geen gamer)

-iemand die weet waar ik nforce compatible firmware kan vinden voor mijn nec 3500a dvd brander?
Of moet ik gewoon de nvidia ide drivers niet installeren?

-Verder, ik heb een super flower sf-470ts voeding.470 watt uit mijn oude systeem, iemand hier ervaringen mee of hij het goed uithoudt?

-zoals je ziet heb ik geen sata drives en ben ik ook niet van plan op korte termijn raid te gaan inzetten, kan ik wel gewoon overklokken nu?

[ Voor 63% gewijzigd door fstieger99 op 06-12-2004 16:03 ]

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
f.stieger schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:56:
<knip>
-iemand die weet waar ik nforce compatible firmware kan vinden voor mijn nec 3500a dvd brander?
Of moet ik gewoon de nvidia ide drivers niet installeren?

-Verder, ik heb een super flower sf-470ts voeding.470 watt uit mijn oude systeem, iemand hier ervaringen mee of hij het goed uithoudt?

-zoals je ziet heb ik geen sata drives en ben ik ook niet van plan op korte termijn raid te gaan inzetten, kan ik wel gewoon overklokken nu?
Over je brander don't know

Voeding: die moet alles wel uithouden, anders even in je bios / corecenter je lijnen uitlezen.
Vooral je 12v lijn is belangrijk

Wel SATA port 1 & 2 uitschakenlijk, weet je iig zeker dat het daar niet aanligt als je comp crashed

[ Voor 13% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 06-12-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag dit mobo binnen gekregen, maar hij past niet in mijn kast ?!?
Ik heb een ATX Big Tower van 3 jaar geleden, En de aansluitingen van printer, muis, usb, audio etc.. vallen niet precies voor de gaatjes van het aluminium plaatje wat in mijn tower zit. Had verwacht dat er wel zon plaatje in de doos zou zitten, maar nee :(
Moet ik nu nieuwe kast kopen?

Ook heeft mijn voeding geen PJW stekker :(

Lekker maar weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

fulll load geeft de voeding 11,73 aand en idle 12.04

is dat voldoende?

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

zon plaatje zit zeker wel in de doos. bij mij in ieder geval wel

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Plaatje zou ook in de doos moeten zitten.

zeg ik

[ Voor 45% gewijzigd door goof. op 06-12-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het plaatje zit niet in de doos? ik heb de doos net helemaal binnenste buiten gekeerd en niks gevonden ;(

/me huilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
mail gewoon naar MSI. Krijg je waarschijnlijk zelfs gratis opgestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
f.stieger schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:30:
fulll load geeft de voeding 11,73 aand en idle 12.04

is dat voldoende?
Een voeding mag max een afwijking hebben van 5%
dus op de 12v lijn is dat 0.6 -> min 11.4 is minium.

Hoe der rekenning mee als je gaat overclocken, dat je processor van je 12v lijn gaat slurpen... een goeden voeding is dus een must

edit:
@Phaz0r
Die backplate van de cooling zat er bij mij ook al standard op, volgens mij wordt hij standard zo geleverd :)

[ Voor 15% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 06-12-2004 16:55 . Reden: Edit voor Phaz0r ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Die back plate aan de achterkant zat ook al op mijn moederbord geschroefd, terwijl in de handleiding staat dat je deze nog moet vastschroeven.

Heb ik soms een ingeruild moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:48
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:50:
Hmm. Die back plate aan de achterkant zat ook al op mijn moederbord geschroefd, terwijl in de handleiding staat dat je deze nog moet vastschroeven.

Heb ik soms een ingeruild moederbord?
Bij mij zat ie er ook al op, en het produkt leek toch echt wel nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het product ziet er bij mij ook stofvrij uit en ruikt lekker nieuw

Maar zonder die Back IO Shield past t gewoon niet in mijn kast.
Anders doe ik hem wel zonder dat aluminium plaatje inbouwen.
Of komt er dan weer teveel stof in mijn kast?

En mijn voeding heeft geen PJW stekker, is daar een splitter voor te krijgen? Of wordt het ook nog een andere voeding?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

ik ga het systeem in het weekend eerst maar eens out of the box proberen te installeren. Heb ff overzichtje gemaakt van alle problemen die in deze topic staan vermeld. en hou me hart vast. Toch raar dat er bij sommige geen vuiltje aan de lucht is, terwijl anderen maanden lopen te frutten.

Had ik nog 1 vraag zoals ik hieruit mag opmaken presteert de standaard audio driver dus slecht. Je kan dus een soundstorm proberen te instaleren ofzo. moet ik dan bij de nforce scherm, gewoon ide en sound uitklikken en de standaard windows ide laten gebruiken, en ergens zon nvidia soundbeta opsnorren om het geluid redelijk te krijgen? dit is wat ik een beetje opmaak uit voorafgaande posts, correct me if i am wrong en dat die realtek audio chip dus gewoon werkt onder een soundstorm driver?

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
@Phaz0r, gewoon terug gaan naar winkel. zij horen een compleet product te leveren.
of mailen met MSI, over stof hoef je niet al te veel zorgen maken.... is natuurlijk niet geweldig... maar wel een tijdenlijke oplossing

Zo ver ik weet zijn er geen splitters voor een 12v stekertje, maar probeer de pricewatch / google / telefoontje naar computer-winkel :)

@f.stieger
Heb de standard realtek driver _gebruikt_, geen problemen... heb ik geen top-of-the-art speaker set ;), tijdens de installatie van de nForce (5.10) divers heb ik alles geinstalleerd (ook IDE & Sound), en dan via de hardware manager... naar me geluids kaart -> update driver -> pad aangeven van je nforce divers :)
nForce 5.10 drivers

darn, nog nooit zoveel posts op 1 dag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Dank je Nag !!! Ik heb het ATX backplate er alleen maar uitgehaald en mijn IO devices los gemaakt. HD DVDRW's en usb extenders. Voor de rest alles gemonteerd gelaten. Ik leg het hele zooitje op mijn bureau en het werkt weer ?!?!?

iig meteen maar bios 1.51B erin geramd :) Tnx !!! ik ben gered :P

*Misschien iets voor in de startpost?

Ik zag dat de Nvidia RAID bios is gegaan van 1.60-->1.71 en ik dacht. Even testen.

2x WD Raptor 740 in Raid0 in HdTune2.10:

Bios1.3:
  • Minimum 90.4 MB/s
  • Maximum 115.0 MB/s
  • Average 104.9 MB/s
  • Access Time: 7.7ms
  • CPU Load: 9.6%
Bios1.51b:
  • Minimum 90.4 MB/s
  • Maximum 116.4 MB/s :)
  • Average 105.2 MB/s :)
  • Access Time: 7.7ms
  • CPU Load: 8.5% :)
Ze blijven toch verbeteren

[ Voor 74% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-12-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

M'n systeem leek een tijd stabiel te draaien nadat ik de ide drivers van nvidia niet geinstalleerd heb. Toch heb ik nu weer last van het zelfde probleem nl.: muis en keybord bliven voor een paar seconden hangen, weet iemand waar dit probleem op kan duiden?
ik denk nu zelf aan de voeding, nadat ik zo ongeveer alles wat los en vast zit "getweaked"(dit woord mag van mij in de van Dale naast gedownload ;))heb en dus nog met het probleem kamp.

Ik heb een Zalman 400Watt voeding
voltages:
vcore: 1.60
3.3V: 3.06 (te laag?)
+5V: 5.00
+12V: 11.38

specs:
paar usb apparaten
MSI K8 Neo2
Zalman 400 watt
amd 3500+
Asus/ATI X800 Pro
2 Maxtor D10 200 Gig Sata 3en4
plextor dvd fikker
plextor dvd gewoon
4 case fans
PS ik heb al geprobeerd zonder usb en casefans en zelfs met 1 HD te werken... zonder resultaat.
PSPS ik heb geen backplate op m'n MB geinstalleerd, kan dit een probleem vormen?

[ Voor 18% gewijzigd door tweakraiser op 06-12-2004 21:10 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

tweakraiser schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:47:
M'n systeem leek een tijd stabiel te draaien nadat ik de ide drivers van nvidia niet geinstalleerd heb. Toch heb ik nu weer last van het zelfde probleem nl.: muis en keybord bliven voor een paar seconden hangen, weet iemand waar dit probleem op kan duiden?
ik denk nu zelf aan de voeding, nadat ik zo ongeveer alles wat los en vast zit "getweaked"(dit woord mag van mij in de van Dale naast gedownload ;))heb en dus nog met het probleem kamp.

Ik heb een Zalman 400Watt voeding
voltages:
vcore: 1.60
3.3V: 3.06 (te laag?)
+5V: 5.00
+12V: 11.38

specs:
paar usb apparaten
MSI K8 Neo2
Zalman 400 watt
amd 3500+
Asus/ATI X800 Pro
2 Maxtor D10 200 Gig Sata 3en4
plextor dvd fikker
plextor dvd gewoon
4 case fans
PS ik heb al geprobeerd zonder usb en casefans en zelfs met 1 HD te werken... zonder resultaat.
PSPS ik heb geen backplate op m'n MB geinstalleerd, kan dit een probleem vormen?
Denk dat je voeding voor deze een reden van deze problemen kan zijn...is al eerder voorbij gekomen dat de zalman voeding niet echt een van de beste voedingen is voor dit moederbord en veel van de modernste (ENERGIE slurpende) moederborden helaas...400 WATT zegt hier weinig, maar gaat meer om de stabiele 12V en 5V lijnen, en naar wat ik gelezen en gehoort heb geeft deze voeding bij dit moederbord vaak problemen (zelfs als je een CD brand die onleesbaar blijkt te zijn achteraf dan kan dit al door de voeding komen!), :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

NeOTheMaTriXM schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:49:
[...]

Een voeding mag max een afwijking hebben van 5%
dus op de 12v lijn is dat 0.6 -> min 11.4 is minium.

Hoe der rekenning mee als je gaat overclocken, dat je processor van je 12v lijn gaat slurpen... een goeden voeding is dus een must

edit:
@Phaz0r
Die backplate van de cooling zat er bij mij ook al standard op, volgens mij wordt hij standard zo geleverd :)
Hier wordt overigens een deel verklaard...je 12V lijn is dus duidelijk te laag (11.75V en hoger is stabiel en draait perfect..zit zelf op 11.95 met een ENERMAX 460WATT voeding.

Ook zie ik dat je VCORE veelste hoog staat voor een Athlon 64...deze hoort standaard op 1.5V te staan (CPU voltage)..overigens schommelt de CPU dan tussen de 1.45-1.5v in de BIOS! :Y)

Overigens ligt het niet aan de NVIDIA IDE drivers want hier heb ik absoluut geen problemen meer mee vanaf de 4.27 nForce driver package op mijn oude nForce2 t/m de nieuwste 6.24 BETA op mijn nForce 3 250 Ultra moederbord..

[ Voor 25% gewijzigd door MaxPayne op 06-12-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Ik heb inmiddels m'n voltages in MBM 5 uitgelezen en deze komt met heel andere waardes:
+3.3: 3.07
+5.00: 5.00
+12.00: 12.59

CPU core stond idd bewust even hoog.
De +12 lijn lijkt naar deze metingen wel in orde te zijn maar ik twijfel over de 3.3 lijn?

Het probleem waar ik mee kamp is dus dat ik voor zeg 3-10 seconden m'n muis en keybord niet kan gebruiken en dat het beeld stil blijft staan staan, bv bij films of eigenlijk elke app.... in games freezed ze helemaal en moet ik m'n pc rebooten. Nogmaals waar duidt dit op?
En welke voltage uitlezingen kan ik vertrouwen?

[ Voor 27% gewijzigd door tweakraiser op 07-12-2004 00:16 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:52

The Legend

*Plop*

tweakraiser schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:37:
Ik heb inmiddels m'n voltages in MBM 5 uitgelezen en deze komt met heel andere waardes:
+3.3: 3.07
+5.00: 5.00
+12.00: 12.59

CPU core stond idd bewust even hoog.
De +12 lijn lijkt naar deze metingen wel in orde te zijn maar ik twijfel over de 3.3 lijn?

Het probleem waar ik mee kamp is dus dat ik voor zeg 3-10 seconden m'n muis en keybord niet kan gebruiken en blijft het beeld stil satan bv bij films of eigenlijk elke app.... in games freezed ze helemaal en moet ik m'n pc rebooten. Nogmaals waar duidt dit op?
En welke voltage uitlezingen kan ik vertrouwen?
Je 3V lijn is theoretisch te laag iig, of het in de praktijk die freezes kan veroorzaken weet ik niet. Een instabiel systeem iig wel.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Ik blijf er bij dat die ZALMAN voeding de schuld is...overigens zou ik motherboard monitor niet helemaal vertrouwen aangezien ik meen dat dit moederbord niet volledig ondersteunt wordt..de ontwikkeling is gestopt voordat dit bord op de markt kwam...lees in forums alleen maar problemen met zalman voedingen en deze combi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 14:06

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Nouja zeg, komt deze week nog mijn nieuwe setje binnen, lees ik net dat mijn nieuwe Zalman 400W voeding het niet lekker zal doen met dat mobo :(

Hmja, ik zal eerst maar eens proberen of het in mijn geval ook zo is.

Welk merk/model zouden jullie dan aanraden?

last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:52

The Legend

*Plop*

Loco-Motiv schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:15:
Nouja zeg, komt deze week nog mijn nieuwe setje binnen, lees ik net dat mijn nieuwe Zalman 400W voeding het niet lekker zal doen met dat mobo :(

Kijk ff in het Welke voeding heb ik nodig topic (in hardware algemeen, ff te lui om linkje erbij te pakken :P) Ik heb zelf een Tagan 480W, dat is zo ongeveer de stilste A-merk voeding die je kunt krijgen na passief gekoelde PSU's (18dB). Verder zeer krachtig:

3,3V: 28A
5V: 48A
12V: 28A

Je hebt wel wat over dus :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Loco-Motiv schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:15:

Volgens mij is het niet zeker dat het aan de desbetreffende Zalman voeding ligt!
Het zou mogelijk kunnen zijn in mijn geval... maar we hwbbwn vast niet de zelfde configuratie.
Ik zou zeggen probeer het uit!

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 14:06

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

tweakraiser schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:19:
[...]

Volgens mij is het niet zeker dat het aan de desbetreffende Zalman voeding ligt!
Het zou mogelijk kunnen zijn in mijn geval... maar we hwbbwn vast niet de zelfde configuratie.
Ik zou zeggen probeer het uit!
Uitproberen zal ik zeker :p (kan echt niet wachten)
(en ik zal mijn bevindingen dan ook posten, hoe meer informatie, hoe beter :))

Spec's zijn/worden:

K8N Neo2 :+
3500+ (winchester)
Kingston Dual-Channel 1Gb Kit, 2x512Mb, PC3200
Seagate Barracuda 7200.7 200.0Gb (SATA) x2 :Y)
Zalman 400B-APS
NEC 1100A
Liteon DVD 12x
ATI 9600XT 256MB

Lijkt mij opzich qua energie consumptie wel in orde?

last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:50
Ik heb gister mijn oude philips 8 speed ( :X ) CD brander vervangen door een NEC 3500 16x DVD dual layer brander.

Na deze ingebouwd te hebben, deed de PC erg lang over de post.. in de bios herkende hij mijn DVD SPELER onder een hele rare naam, maar na een auto-detectie en dat was in orde.

het vreemde was.. dat mijn brander niet in de bios herkent werd, en de lezer stond secondary master terwijl ik daar de brander wou hebben.

Bij het booten kreeg ik dan ook een fijne BSOD systemcrash waarbij mijn PC direct rebootte. F8 gebruikt om "niet direct opnieuw opstarten bij een systeemcrash" in te schakelen en TOCH reboot de PC bij de BSOD.

Als ik de NEC los koppelde dan was er niks aan de hand. Ik had ook een nieuwe floppy drive erin gezet (oude was stuk) dus ik heb op dat moment maar ff de 1.51 bios erop gezet.

Nog steeds hetzelfde probleem met de nieuwe bios. Toen ging ik eens kijken naar de master/slave jumpers op de DVD speler en DVD brander.. en wat blijkt? Staat ze allebei op de Master jumper |:(

Zo zie je maar dat niet alle problemen die hier gemeld staan aan de K8N Neo2 liggen, soms ook aan je eigen stommiteiten :)

Maar goed, ik draai nu dus ook de 1.51 bios en hij doet het verder goed.
Ik heb mijn systeem niet overgeklokt, dat komt misschien nog wel maar vooralsnog draai ik alleen Half Life 2 en die doet het soepeltjes. Vanaf Januari ga ik ook World of Warcraft spelen en die deed het op mijn oude setup al goed.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Nu m'n 2 plextor fikkers afgekoppeld zijn loopt m'n systeem* stabiel!
Ik begrijp er geen reet meer van.
Weten jullie 100 % zeker dat het aan m'n voeding ligt???
Ik denk nu zelf dat het misschien iets met m'n IDE aansluitingen te maken heeft, of met de DVD fikker.
Kan het zijn dat waneer ik m'n IDE DVD fikkers weer aansluit, m'n systeem te weinig juice krijgt?
In het laatste geval koop in maar een enermax 480Watt met een 31A sterke +12V lijn.
Misschien is die 15A op de 12V lijn, gewoon te weinig van m'n Zallman 400.
Stom want in verscshillende reviews heb ik gelezen dat de Zalman juist een hele stabiele 12 Volt lijn zou hebben. Stabiel zal wel een ander verhaal zijn dan de juice die ze kan leveren 8)7

*zie posts boven boven aan pagina

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Is er iemand bij wie de Zalman 400-APS voeding toevallig wel lekker werkt? Morgen komt m'n CPU retour van RMA en ga ik testen. Mocht deze dezelfde euvels hebben als de eerste CPU dan ga ik toch langzamerhand de voeding betwijfelen in dat geval. Dus als er iemand is met dezelfde voeding bij wie alles lekker werkt....meldt het dan ff graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist een coolermaster 450 watt voeding gekocht! :P

Dus kan ik beginnen met de inbouw van me mobo.

Alleen wacht ik nog steeds op nalevering van dat Back IO Shield plaatje (aluminium plaatje met gaatjes voor je muis, poorten, usb etc...) Kan het kwaad als ik dit plaatje niet monteer? I.v.m statische elektriciteit e.d. ?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:50:
Heb zojuist een coolermaster 450 watt voeding gekocht! :P

Dus kan ik beginnen met de inbouw van me mobo.

Alleen wacht ik nog steeds op nalevering van dat Back IO Shield plaatje (aluminium plaatje met gaatjes voor je muis, poorten, usb etc...) Kan het kwaad als ik dit plaatje niet monteer? I.v.m statische elektriciteit e.d. ?

Mvg
Kan geen kwaad, alleen moet je waarschijnlijk weer heel je mobo los koppelen van je kast voordat je het plaatje kan monteren.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

objectief2 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:53:
Is er iemand bij wie de Zalman 400-APS voeding toevallig wel lekker werkt? Morgen komt m'n CPU retour van RMA en ga ik testen. Mocht deze dezelfde euvels hebben als de eerste CPU dan ga ik toch langzamerhand de voeding betwijfelen in dat geval. Dus als er iemand is met dezelfde voeding bij wie alles lekker werkt....meldt het dan ff graag _/-\o_
Mijn systeem heeft altijd nog stabiel gedraaid met die voeding. Check specs, staan in signature. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoei!

Heb alles ingebouwd en het werkt heerlijk :P

Alleen moet er morgen nog ff XP Pro op i.p.v Home wat ik nu heb.
Dan heb ik nog meteen paar vraagjes:

1. Als je oude nvidia drivers wilt verwijderen, wat is dan de beste manier? Is er een speciaal programma'tje dat ook echt je registry enzo leeg gooit? Of is dat alleen nodig bij videokaart drivers?

2. Moet ik eerst de drivers van de CD installeren? Of heb ik die CD niet eens nodig en kan ik beter meteen nieuwe drivers downloaden?

3. Welke drivers zijn op dit moment het allerbeste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:35
objectief2 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:53:
Ik gebruik de Zalman 400-APS voeding samen met mijn MSI K8N neo2 inmiddels een ruime week en ik heb echt een superstabiel systeem :*) (fallout, nfsu2 draaien gewoon super, primestabiel). Ik moet er wel bij vertellen dat ik een vrij kaal systeem draai. Hier wat specs:

specs:
MSI K8 Neo2
Zalman 400-APS O-)
AMD 64 3000+ @ 2200 ghz stock cooler (kan wel verder maar ik w8 op mijn corsair geheugen :9 )
256mb kingston DDR333 (tijdelijk)
XFX Nvidia geforce 6800le
1 Maxtor D9 160 gieg
Nec 3500
4 case fans

voltages(van core center):
3.3v = 3.31 (speedfan geeft 3.07 aan)
5v = 5.03
12v= 11.38 (speedfan geeft 12.77 aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

Wat een heerlijk bordje is dit ;)

Na slechte ervaringen met mijn eerdere A8V Deluxe van ASUS (niet booten met dual channel met welke BIOS dan ook, Corsair en Kingston Dual Channel getest) heb ik dit bordje gisteren opgebouwd na hem besteld te hebben bij Informatique.

Specs:

MSI K8N Neo2 Platinum
AMD64 3500+
2x 512Mb DDR PC3200 Corsair XMS geheugen Cas2
ASUS GeForce 6800 GT

Bij de eerste boot op het buro met enkel proc, videokaart en geheugen wilde hij toch niet opstarten... Ik denk, shit, niet weer. Dus met 1 module geprobeerd, toen bootte hij wel. Bij de mem instellingen een en ander geconfigureerd, CAS ingesteld, iets op T1 gezet wat ik eerder al gelezen had in dit topic, save en close, boot uit laten draaien, PC uit, module erin, PC aan en hij bootte in Dual Channel. Meteen winXP erop en dat ging allemaal prima. In windows nForce stuurprogrammas, SP2 enz. Super stabiel en lekker snel! Vanavond ga ik heerlijk gamen op dit mooie nieuwe systeempje! Trouwens, het BIOS van het moederbord was bij mij al standarad 1.3, ik heb dus niet hoeven flashen ofzo. Nu ga ik ook proberen wat te overclocken. Heb mij sata schijf al op poort 3 hangen, I'll keep you informed ;)

I pitty the fools who took my game-station.....

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.