[Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 4

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.576 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Interessante reply chris10 ;) .

Heb ik wel een paar vraagjes voor je :P .

1. Welk geheugen gebruik je voor je moederbord? (belangrijk ;) )
2. Welke voeding is bij jou op dit mb aangesloten?
(Truepower schijnt problemen te geven, maar die antec sonata lifestyle heeft zo'n goede prijs kwaliteit verhouding >:) )

Laa maar :P , je sig :9 .......

Das dus wel meteen een puntje, ik heb het geld niet voor zulke geile gskill modules :| .
Als ik dit bord neem, komen er wel twinmos op }) .
Is er ergens een msi k8n neo2 platinum geheugen compatibiliteits lijst?

Wilde inderdaad ook Raid (2x80) en zal er dan rekening mee houden dat ik beter WD kan nemen.
(waar heb je die problemen met maxtor in raid gelezen??)

En natuurlijk weet ik wel dat op een forum mensen meestal hun problemen posten :> , je moet het me maar vergeven, heb met het huidige mb een aantal keren op het punt gestaan het complete setje te onderwerpen aan een persoonlijke "agressie kan heel zinnig zijn" kuur :X .

Gaan jullie me toch overhalen...... :o .

PS, de enige intel variant die ik de moeite waard vond was de P5P800, maar deze ondersteunt geen raid dus valt eigenlijk ook af.
(vaag trouwens, welk mb ondersteunt nou geen raid........deez dus :/ )

[ Voor 36% gewijzigd door chrisstructor op 24-11-2004 00:23 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
chrisstructor schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:35:

(Truepower schijnt problemen te geven, maar die antec sonata lifestyle heeft zo'n goede prijs kwaliteit verhouding >:) )

Laa maar :P , je sig :9 .......

Das dus wel meteen een puntje, ik heb het geld niet voor zulke geile gskill modules :| .

Wilde inderdaad ook Raid (2x80) en zal er dan rekening mee houden dat ik beter WD kan nemen.

En natuurlijk weet ik wel dat op een forum mensen meestal hun problemen posten :> , je moet het me maar vergeven, heb met het huidige mb een aantal keren op het punt gestaan het complete setje te onderwerpen aan een persoonlijke "agressie kan heel zinnig zijn" kuur :X .
De maxtor DMP 9 80 gb in raid werken hier prima.. maar de 10-serie wil volgens mij niet altijd.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb nu het board maar ff omgeruild.. nog steeds hangen :(((

ik heb corsair CMX512-3200C2PT (cas 2.5-3-3-6 bij athlon en 2-3-3-6 bij intel procs)

enig idee of daar problemen mee zijn?

begin er echt ziek van te worden :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmmmmmmm.....

Check dit, voor de Philips 1640

http://cdrinfo.com/FW/Phi...0K_1640P_P2.x_to_P2.4.zip

firmware... Staat in de release notes dat ie Nforce problemen oplost.. ik heb zo'n ding lol..

ff proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
@capone : ik moest ook firmware voor Benq1620 brander upgraden ivm nforce problemen. Ik heb corsair twinx512-3200C2 lopen op 2-3-6-3-1T op 2.7v.

btw philips1640=benq1620

[ Voor 9% gewijzigd door Nilco op 24-11-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, geinstalleerd, ik denk dat de problemen opgelost zijn, hij heeft (nog) niet gehangen...

@topicposter, kan je dit niet in de topic post vermelden? Dit is nu al het 2e persoon die er door wordt geholpen. ;)

edit: Thanks Megatron, door jouw post ben ik ook gaan zoeken, wist echter niet dat de BENQ brander hetzelfde was al de Philips. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Doe ik.

Vraagje: Is dit nou bij Benq en philips drives, of ook met Nec ?
Windows blijft bij opstarten hangen bij logo
Wanneer je deze kwaal hebt, heb je waarschijnlijk een Benq/Philips/Nec dvd-brander. Door de IDE-drivers van nforce gaat er iets niet goed in combinatie met deze drives, waardoor het windowslogo ~20 seconde blijft hangen. Dit is op te lossen door de nieuwste firmwares te halen voor je dvd-drive.

[ Voor 157% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-11-2004 09:14 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
chrisstructor schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:35:

Kijk of de Tagan in je budget past. Echt een zeer stabiele voeding die je tevens echt heel erg stil is, maar daar is genoeg over terug te vinden hier op GoT. In ieder geval zeker z'n geld waard en werkt erg goed icm dit bord.
Er is wel wat incompatibiliteit met sommige TwinMos modules, maar lees voor de volledigheid even dit topic (sticky) door op het MSI forum: :)
Ram that works well with MSI K8N (Neo2)
Zoiets zocht je toch? ;)
Zoals Tutti al hierboven zegt betreft het alleen de Maxtor DM-10 schijven. De DM-9 (waar de 80 GB ook onder valt) werkt wel goed icm dit bord.
Hier een topic waar over dit probleem gediscusieerd wordt:
Maxtor 16Mb Cache HDDs & Neo2 Problems
Daar weet ik alles van. Voor mij ook geen VIA chipset meer, maar zo'n "kuur" kan best opluchten! :P
Gaan jullie me toch overhalen...... :o .
Geen id :)
Zet de feiten op een rijtje en maak zelf een keuze.
Suc6! ;)

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook even mijn ervaringen met dit bord:

Uit de doos geinstalleerd; bios geupdate naar betabios 1.41 en geen enkel probleem tegengekomen. Net zoals Chris10 zegt verdiep je eerst een beetje. Dankzij het lezen van deze post op Tweakers ben ik super op weg geholpen (Tutti bedankt!). Ik wilde een Zalman 400 Watt voeding aanschaffen maar na lezen van de diverse boards kwam ik erachter dat deze voeding wel eens te licht zou zijn voor mijn set. Dus een Tagan aangeschaft na diverse positieve berichten. Ook de memorykeuze is een moeilijke. Dit moederbord doet soms erg moeilijk over bepaald geheugen en het is dus zaak om compatible geheugen erin te zetten. Ik had al Corsair TWINX 1024 C2PT liggen en besloot ervoor te gaan. Timings volgens Corsair voor AMD zijn 2,5-3-3-6 met een voltage van 2,75 V. Als je dit instelt is er geen probleem. Heb nu mijn setje een beetje overgeclockt (ben niet zo ervaren op dit gebied) naar 2300 Mhz (HTT multiplier op 4, FSB op 230 en multiplier op 10x, standaard vcore; geheugen gelocked op 166;5:6 divider) en hij is rockstable (getest met alle mogelijke benchmarks) en ik ben er erg tevreden mee. Misschien dat het nog harder kan maar dat ga ik wel een keertje proberen als ik meer tijd heb.

Kortom, niets dan tevreden over dit moederboard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

thanks chris10 en bass ;)

Waarom maakt asus trouwens geen nforce3 s939 bord?

Ik hou het dan wel op de antec sonata, 380 watt moet toch voldoende zijn en het is een echt A-merk voeding :> .

[ Voor 95% gewijzigd door chrisstructor op 24-11-2004 11:54 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Tutti al hierboven zegt betreft het alleen de Maxtor DM-10 schijven. De DM-9 (waar de 80 GB ook onder valt) werkt wel goed icm dit bord.
Hier een topic waar over dit probleem gediscusieerd wordt:
Maxtor 16Mb Cache HDDs & Neo2 Problems
De msi site is even onbereikbaar maar ik heb wel een vraag over deze problemen met maxtor DM-10? Wat voor soort problemen zijn dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
Hi allemaal!

Ik heb voor een vriend van mij een systeem op basis van een MSI K8N NEO2 Platinum gebouwd en was aangenaam verrast.
Was nogal Intel fan, maar sinds ik dat systeem heb zien draaien denk ik er serieus over na om voor mijzelf ook maar zo'n systeem in elkaar te draaien.

Echter is het een vereiste dat het systeem compatible is met verschillende video editing produkten.
Als dat niet lukt gaat het al niet door.
Nou gaat het voornamelijk om Canopus produkten, dus heb ik Canopus al gevraagd of dit gaat werken.
Helaas waren ze daar zelf nog niet zeker van, maar ze vertelden me wel dat de nForce2 chipset niet 100% compatible is. Je snapt wel dat ik niet op de gok een nForce3 based systeem ga bouwen terwijl ik dit weet. :P

Dus mijn vraag: is hier iemand die aan video editing doet op een MSI K8N NEO2 Platinum mobo, en zo ja wat zijn je ervaringen?
De CPU wordt waarschijnlijk een AMD 64 (Winchester) 3200+ en er komt 1024mb aan geheugen in.

Nou kun je denken, waarom zou het niet werken?!
Dat kan nog wel eens tegenvallen. In het verleden heb ik zoveel gezeik gehad met VIA/SiS chipsets dat ik sowieso al geen AMD systemen meer wilde hebben.
Ik heb dan ook weinig zin om geld te steken in een systeem waarvan ik niet weet wat het doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:13:
[...]
Is er misschien ook nog iemand 2xSATA in Raid 0 zonder IDE met alleen Winxp + Service Pack 1 + driverdisk succesvol aan de praat heeft gekregen?
Nope, wel met Sp2.

2x Maxtor DM10 200Gb SATA (RAID 0).
Zie ook mijn post iets eerder in dit topic: [rml]Funcracker in "[ Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 4"[/rml]

Verder heb ik ook de IDE disk (heb een kleine IDE backup disk) afgekoppeld op het moment dat ik de RAID maakte en Win erop installeerde.
Daarna IDE weer aangekoppeld en geen probleem. in Bios heb ik SCSI disk (zo ziet het je SATA RAID Array) als eerste device gezet in de HD Startup volgorde. Daarna pas mijn IDE.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm bass2004 zei hierboven dat hij gelezen had dat een zalman 400watt toch wat te weinig was voor dit bordje

zou dat de reden zijn waardoor ik niet hoger kom dan 220HTT aan gezien ik die voeding gebruik? ik kom wel hoger maar krijg dan fouten @ prime

als dat zo is ga ik over een tijdje nog wel een sterkere voeding kopen, 'k draait nu zo stabiel als het maar kan zonder oc'en dus ik heb er niet echt haast bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:06:
hmmm bass2004 zei hierboven dat hij gelezen had dat een zalman 400watt toch wat te weinig was voor dit bordje

zou dat de reden zijn waardoor ik niet hoger kom dan 220HTT aan gezien ik die voeding gebruik? ik kom wel hoger maar krijg dan fouten @ prime

als dat zo is ga ik over een tijdje nog wel een sterkere voeding kopen, 'k draait nu zo stabiel als het maar kan zonder oc'en dus ik heb er niet echt haast bij
Dit is gewoon voldoende hoor :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm naja, het zou kunnen natuurlijk, dat is het dus niet.

ik heb trouwens ook me SB live 5.1 erin gedrukt gister omdat ik totaal niet te spreken ben over de qualiteit van de onboard soundchip, en ik hoorde mijn HDD gekraak over mijn speakers.

Voor de rest prima bord :) jammer dat het oc'en niet lekker wil lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 09:36
'k Ben hier net muziek aan het luisteren via de onboard chip. Dit gebeurt via een stereoinstallatie die zo'n 5 meter achter me staat. Muziek speelt zeer goed af, voor zover ik kan horen geen rare geluiden. Als ik echter mijn hoofdtelefoon gebruik hoor ik soms licht de activiteit van de harde schijven (2 x Hitachi Deskstar 7K250 SATA 250GB -RAID 0-). Hier ligt nog een Live 5.1 (evenals de platinum versie), ik ga binnenkort eens proberen de kwaliteit van de onboard met deze te vergelijken (gewoon met mijn hoofdtelefoon enkele dezelfde liedjes afspelen of zo, niets te fancy dus :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet waar een irritante brom vandaan kan komen, als ik mijn speakers aan heb staan, geeft ie een mateloos irritant geluid, en als ik dan nog scroll met m'n muis gaat ie nog meer brommen/ruisen, is er iemand die weet wat dit kan zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:51:
Is er iemand die weet waar een irritante brom vandaan kan komen, als ik mijn speakers aan heb staan, geeft ie een mateloos irritant geluid, en als ik dan nog scroll met m'n muis gaat ie nog meer brommen/ruisen, is er iemand die weet wat dit kan zijn???
Misschien werkt het aarden van de pc.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 14:47
ik zoek de sata/raid drivers voor dit moederbord. Maar de msi site is nogal onduidelijk:

http://www.msi.com.tw/pro...r/spt_dvr_list.php?part=1

kan iemand mij helpen welke sata raid driver ik moet downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
savale schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:18:
ik zoek de sata/raid drivers voor dit moederbord. Maar de msi site is nogal onduidelijk:

http://www.msi.com.tw/pro...r/spt_dvr_list.php?part=1

kan iemand mij helpen welke sata raid driver ik moet downloaden?
Ik zet zo wel een zipje online die je moet extracten naar een floppy :).

Je kan ook zelf gewoon de nieuwste drivers downloaden, en direct na uitpakken cancelen. Dan moet je de IDE drivermap naar floppy gooien (zonder map, direct de bestanden).

[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-11-2004 22:27 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 14:47
Tutti-frutti schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:24:
[...]

Ik zet zo wel een zipje online die je moet extracten naar een floppy :).

Je kan ook zelf gewoon de nieuwste drivers downloaden, en direct na uitpakken cancelen. Dan moet je de IDE drivermap naar floppy gooien (zonder map, direct de bestanden).
thanx gaat wel lukken dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
savale schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:43:
[...]

thanx gaat wel lukken dan. :)
Dan toch maar ;) Komen uit de nieuwste beta 6.14: http://83.98.147.47/~tuttifru/driverfloppy.zip

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goofy666 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:44:
'k Ben hier net muziek aan het luisteren via de onboard chip. Dit gebeurt via een stereoinstallatie die zo'n 5 meter achter me staat. Muziek speelt zeer goed af, voor zover ik kan horen geen rare geluiden. Als ik echter mijn hoofdtelefoon gebruik hoor ik soms licht de activiteit van de harde schijven (2 x Hitachi Deskstar 7K250 SATA 250GB -RAID 0-). Hier ligt nog een Live 5.1 (evenals de platinum versie), ik ga binnenkort eens proberen de kwaliteit van de onboard met deze te vergelijken (gewoon met mijn hoofdtelefoon enkele dezelfde liedjes afspelen of zo, niets te fancy dus :)).
jup zo met de stereo eraan is het goed genoeg, maar met koptelefoon is het geluid gewoon brak in vergelijking met sb of audigy kaartjes.
aangezien ik zelf 80% van de tijd een koptelefoon op heb vind ik het wel erg belangrijk :D

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
ok, ikke nie snap nie

ik heb een floppy met sata/raid drivers voor tijdens de windows installatie.

1. kan ik deze vervangen voor nieuwere
2. als ik nieuwe moederbord drivers installeer, worden de drivers van punt 1 dan vervangen
3. hoe vervang ik in een "draaiende" windows de raid/sata drivers en niet alle mobo zooi
4. ben ik dom ? :+

dank u!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Mensen nu lees ik hier vanalles over RAID.

Ik sta op het punt om over te stappen van mijn ASUS K8V naar dit MSI bordje. Probleem op mijn ASUS bordje was dat 1 van de 2 RAID controllers (ik draai 2x RAID 0) problemen gaf bij overklokken. Nu lees ik dat dat min of meer ook geld voor het MSI bordje. In welke mate klopt dit? Zal ik weer tegen hetzelfde probleem aanlopen?

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• vage
SATA poorten 1&2 niet gebruiken, dan kan je overclocken.
dus als je IDE raid gebruikt geen probs, 4* SATA schijven, dan ben je het haasje

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben van plan om 1 Maxtor Diamondmax Plus 10 300gb 16mb erin te gooien.. Werkt dat wel goed? Ik zie wel veel problemen met meerdere van zulke schijven in RAID-0 maar ik zie geen berichten van mensen met 1 schijf :P

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
@ Dutchmega

Volgens mij had ik ergens gelezen dat Maxtor DM 10 schijven niet lekker werken op dit bord. Vraag anders de leverancier waar je het bord hebt gekocht of een andere zaak ofzo, succes ;)

Juist ja: hier stond het:

http://www.tweakers.net/shopsurvey/6354 en dan ff naar beneden scrollen

Doe er je voordeel mee.

[ Voor 25% gewijzigd door objectief2 op 25-11-2004 12:02 ]

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

vage schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:00:
dus als je IDE raid gebruikt geen probs, 4* SATA schijven, dan ben je het haasje
Ja dat is dus slecht nieuws voor mij - want ik heb 4x sata - maar die Nforce 3 chipset heeft toch wel een fatsoenlijk PCI lock? Dus als ik een extern RAID controller kaartje neem is het wél mogeijk?

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Verwijderd

Een n00b vraagje :)

Ik draai nu IDE raid op een nforce 2 bord en wil dit binnenkort overzetten naar neo 2 nforce 3 zonder gegevens verlies. Is dit mogelijk?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
vage schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:34:
[...]

ok, ikke nie snap nie

ik heb een floppy met sata/raid drivers voor tijdens de windows installatie.

1. kan ik deze vervangen voor nieuwere
2. als ik nieuwe moederbord drivers installeer, worden de drivers van punt 1 dan vervangen
3. hoe vervang ik in een "draaiende" windows de raid/sata drivers en niet alle mobo zooi
4. ben ik dom ? :+

dank u!
1 Ja.. format je floppy en gooi de content van de ide drivers (uitgepakt van de nvidia setup) op de floppy, of pak gewoon de zip van mij.
2 Ja, maar omdat ze hetzelfde zijn als dat je met f6 hebt geinstalleerd worden ze denk ik niet herinstalleerd, en anders is het geen verschil.
3 Nvidia setup doen en alleen IDE driver aanvinken
4 :+

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Ik las een stukje terug dat het ook zonder raidsetup goed was om de storagecontroller te installeren, kan iemand dit bevestigen en welk voordeel levert het op?
Kan de storagecontroller ook nog geinstallleerd worden als windows er al op staat?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:02

The Legend

*Plop*

Voor mensen die willen helpen:

PC Boot/Post niet

MSI K8N Neo 2 + AMD 64 3000+ -> geen boot/post en alles al geprobeerd :(

Ik ben toch malle pietje niet!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:04:
Ik heb zelf ook last gehad bij installatie winxp met sata en ide. Ik had nu 2 keer als ik mijn sataschijf en ideschijf erop liet zitten en dan xp ging installeren dat die na de insatallatie, eerste handmatige reboot blijft hangen net voor xp-loadscreen. Eerste keer zei iets over realtech(?) tweede keer een of andere afkorting (maar weet niet meer precies). Heb boot volgorde gecheckt, klopte allemaal. Ook in ide0 en ide1 geprobeert
Mijn oplossing is nu gewoon alleen met sata installeren en pas na de hele installatie mijn ideschijf aankoppelen en het werkt. Ziet sata als C, en ide als F, dus dat klopt allemaal.

Vreemd is dat jullie ( FLOK ) ook met alleen sata geen xp installatie kunnen doen.
Heb je in bios ook alles aan staan, schijven (jumpers) ook goed gezet?
The Legend schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:27:
Voor mensen die willen helpen:

PC Boot/Post niet

MSI K8N Neo 2 + AMD 64 3000+ -> geen boot/post en alles al geprobeerd :(
De oplossing hiervoor is heel simpe! Dit moederbord accepteerd geen maxtor schijven en blijft dus steeds in het POST en/of Windows laad scherm hangen. De oplossing is een andere harde schijf! Probeer het! Ik ben dit probleem al 100 keer tegen gekomen (had het zelf ook, nu een WD schijf)

[ Voor 11% gewijzigd door LoeiOrdinair op 25-11-2004 16:37 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

objectief2 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:00:
@ Dutchmega

Volgens mij had ik ergens gelezen dat Maxtor DM 10 schijven niet lekker werken op dit bord. Vraag anders de leverancier waar je het bord hebt gekocht of een andere zaak ofzo, succes ;)

Juist ja: hier stond het:

http://www.tweakers.net/shopsurvey/6354 en dan ff naar beneden scrollen

Doe er je voordeel mee.
LOL. Mijn pc had het probleem. Sinds dien geven hun het overal aan. Cool-prices heeft mij daar ook super mee geholpen en mijn schijf kosteloos vervangen! Top service!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
LoeiOrdinair schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:37:
[...]

[...]

De oplossing hiervoor is heel simpe! Dit moederbord accepteerd geen maxtor schijven en blijft dus steeds in het POST en/of Windows laad scherm hangen. De oplossing is een andere harde schijf! Probeer het! Ik ben dit probleem al 100 keer tegen gekomen (had het zelf ook, nu een WD schijf)
Hij heeft mobo+cpu+mem+graka al geprobeerd.... zonder schijven dus ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• XDK

XDK

Ik had ook problemen met Maxtor DM 10 aangesloten op SATA1. Na aantal posts op MSI forum te hebben gelezen. Ik heb de schijf overgezet naar de SATA3 aansluiting en sindsdien heb ik geen probleem meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
De nieuwste harde schijven van maxtor die niet ondersteund worden? Is dit werkelijk zo?

Of is het zoals hierboven gezegd wordt enkel betrouwbaar in SATA slot 3 en 4?

* morpheus heeft bordje in bestelling inclusief 2 maxtor diamond max 10 van 200GB

BTW, dit bordje heeft geen SATA II toch? Hmmm, ik zou bijna toch nog de bestelling willen aanpassen en het laatste 939 nforce 4 bordje van MSI willen krijgen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er 3 maxtor's in hangen.
De 6Y200P0 en 2 7Y250P0.
Het loopt aardig stabiel. Zelfs terwijl ik gewoon het moederbord (ASUS A7N8X rev 1.06) en cpu heb vervangen zonder ook maar drivers te deinstalleren. Tuurlijk ga ik nog wel een keer een reinstall doen maar hij loopt nog. Ook had hij bij de eerste boots wat moeite met opkomen maar eenmaal nieuwe drivers geinstalleerd te hebben op de slordige manier loopt ie als een tiet.

Of je moet het over sata schijven hebben want mijne zijn op de ide aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:48:
[...]

Ik heb er 3 maxtor's in hangen.
De 6Y200P0 en 2 7Y250P0.
Het loopt aardig stabiel. Zelfs terwijl ik gewoon het moederbord (ASUS A7N8X rev 1.06) en cpu heb vervangen zonder ook maar drivers te deinstalleren. Tuurlijk ga ik nog wel een keer een reinstall doen maar hij loopt nog. Ook had hij bij de eerste boots wat moeite met opkomen maar eenmaal nieuwe drivers geinstalleerd te hebben op de slordige manier loopt ie als een tiet.

Of je moet het over sata schijven hebben want mijne zijn op de ide aangesloten.
Hij heeft het over sata, maar vreemd genoeg ik heb die 200 gig sata van maxtor en dat draait gewoon. Zolang ze maar LEEG zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
tormentor1985 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:09:
[...]

Hij heeft het over sata, maar vreemd genoeg ik heb die 200 gig sata van maxtor en dat draait gewoon. Zolang ze maar LEEG zijn
Ik wil natuurlijk wel wat data op die 200GB zetten ;)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
morpheus schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:34:
[...]

Ik wil natuurlijk wel wat data op die 200GB zetten ;)
Tuurlijk. Dat heb ik later ook weer gedaan d.m.v. backup. Het probleem met windows setup is alleen dat hij bestaande partitie's aanziet als C D etc. etc.

Het grote nadeel is dus dat je geen C schijf kan aanmaken en dat je windows straks op schijf Y staat ofzo :S

Daarom gewoon schijf leeg halen installeren en eventuele schijven met data weer toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
En in jouw geval betreft het dus ook een nieuwe diamond max 10. Ok

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een K8N Neo Platinum en worstelde met hetzefde probleem. Ik heb via IDE 2X Maxtor 80gb PATA schijven in Raid0 en nu ook 2x Maxtor DaimondMax10 200gb SATA in Raid0 op poort 3+4. Na dagen lang klooien met nieuwe drivers, Windows opnieuw installeren enz. erachter gekomen dat alleen SATA poort drie en vier werken met die SATA schijven. De PATA schijven afkoppelen en XP installeren op de 2X200gb Raid. Daarna pas de andere schijven aansluiten. Het loopt als een sneltrein. Dus dat de DaimondMax10 schijven niet compatible zijn is wat voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:40:
Ik heb zelf een K8N Neo Platinum en worstelde met hetzefde probleem. Ik heb via IDE 2X Maxtor 80gb PATA schijven in Raid0 en nu ook 2x Maxtor DaimondMax10 200gb SATA in Raid0 op poort 3+4. Na dagen lang klooien met nieuwe drivers, Windows opnieuw installeren enz. erachter gekomen dat alleen SATA poort drie en vier werken met die SATA schijven. De PATA schijven afkoppelen en XP installeren op de 2X200gb Raid. Daarna pas de andere schijven aansluiten. Het loopt als een sneltrein. Dus dat de DaimondMax10 schijven niet compatible zijn is wat voorbarig.
hm.. en eentje zonder RAID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In eerste instantie had ik alleen de PATA raid0 op de IDE poorten, daarna kwam er een Maxtor 10 200gb (als enige schijf). Die gaf ook het probleem van het hangen in de POST. Zowel op poort 1 als 2. Daarna op poort 3 en hopla, probleem opgelost. Na een paar weken de 2e Maxtor 10 200gb erbij geprikt op poort 4, Raid0 ingesteld en wederom hopla, draaien als een tierelier. Als laatste weer de PATA Raid0 aangesloten, en : het draait! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:04:
Ik heb zelf ook last gehad bij installatie winxp met sata en ide. Ik had nu 2 keer als ik mijn sataschijf en ideschijf erop liet zitten en dan xp ging installeren dat die na de insatallatie, eerste handmatige reboot blijft hangen net voor xp-loadscreen. Eerste keer zei iets over realtech(?) tweede keer een of andere afkorting (maar weet niet meer precies). Heb boot volgorde gecheckt, klopte allemaal. Ook in ide0 en ide1 geprobeert
Mijn oplossing is nu gewoon alleen met sata installeren en pas na de hele installatie mijn ideschijf aankoppelen en het werkt. Ziet sata als C, en ide als F, dus dat klopt allemaal.

Vreemd is dat jullie ( FLOK ) ook met alleen sata geen xp installatie kunnen doen.
Heb je in bios ook alles aan staan, schijven (jumpers) ook goed gezet?
Ik krijg geen windows install voor elkaar met 2x sata in RAID(!), dat is volgens mij iets anders dan jij bedoelt.

Dit kun je niet zo stellen. In mijn geval accepteerd dit moederbord wel maxtor schijven, ik heb er namelijk nu 2 op sata raid0 draaien...hij post wel en hij hangt niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat vage problemen met dit bord, misschien dat jullie me kunnen helpen...

Ik heb een tijdje geleden geprobeerd de msi drivers te vervangen door de nvidia reference drivers (geen beta spul ofso). Waarschijnlijk daardoor zijn een aantal problemen begonnen:

1. wat ik ook aan de usb poorten hang -> het wordt niet herkend (mn usb muis zit nu in de ps2 geplugd...)
2. Nu ik mn muis in de ps2 poort heb zitten blijft ie regelmatig "hangen". Het enige wat ik er dan mee kan is vensters mini- en maximaliseren. Pas zodra ik ef de taskmanager dr bij heb gehaald en weer sluit doet ie het weer (voor een tijdje...).
3. de floppydrive waarvan ik weet dat ie goed is werkt niet meer (reageerd alsof dr geen floppy in zit)
4. de bios meldingen voor temperatuur kloppen voor geen meter meer. Volgens mn bios verspringen de temperaturen van cpu en system willekeurig van 1 naar 188 naar 10 enz. Klopt echt helemaal niets meer van. Als ik kijk in het bios bij de hardware monitor heb ik hetzelfde probleem en blijft me pc zelfs hangen zodat ik moet resetten...

Ik heb echt geen flauw idee wat dit soort problemen kan veroorzaken. Ik heb eerst mn bios gereset maar dat werkte niet. Toen v1.3 opnieuw geflashed, hielp ook niet.

Iemand een idee???

Systeem:
Enermax 465W
AMD 3500+ boxed cooler
MSI K8N Neo2 Platinum
2x Corsair 3200XL 512Mb 2.2.2.5 @200MHz
MSI 6800GT
Terratec DMX 6Fire 24/96
2x Maxtor 80Gb SATA RAID 0
1x Maxtor 80Gb PATA
1x Maxtor 30Gb PATA
LiteOn Dvd-Rw
LiteOn Dvd-Rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 01:59:
Ik heb wat vage problemen met dit bord, misschien dat jullie me kunnen helpen...

Ik heb een tijdje geleden geprobeerd de msi drivers te vervangen door de nvidia

...

2x Maxtor 80Gb SATA RAID 0
1x Maxtor 80Gb PATA
1x Maxtor 30Gb PATA
LiteOn Dvd-Rw
LiteOn Dvd-Rom
Lijkt verrot, je moederboard. Probeer eens even buiten je kast je setup te testen (op iets niet gelijdends).

Als je dan nog steeds die probs hebt, zou het je moederboard waarschijnlijk zijn. Maar test eerst nog even een andere voeding als je die hebt liggen.

[ Voor 50% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-11-2004 11:50 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Waar ik ook een gestoord van word is het feit dat ik altijd mijn pc na een koude start met herstarten om smartfan/temp-sens goed te laten werken. Bij een koude start staat cpu-temp op 55 graden en draait mijn cpu-fan voluit (herrie dus). Na een herstart staat cpu-temp op 38 graden en draait mijn cpu-fan wel langaam. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:30
MEGATRON schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:46:
Waar ik ook een gestoord van word is het feit dat ik altijd mijn pc na een koude start met herstarten om smartfan/temp-sens goed te laten werken. Bij een koude start staat cpu-temp op 55 graden en draait mijn cpu-fan voluit (herrie dus). Na een herstart staat cpu-temp op 38 graden en draait mijn cpu-fan wel langaam. Iemand hier een oplossing voor?
kan zijn dat ik ongeveer etzelfde probleem heb. Als ik mn pc opstart en kijk in everest zie ik bij de cpu vcore 2,24 volt ofzo en de temp ligt ook wat hoger doe een herstart en hij staat op default waarde 1,40 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had gelijk Tuttifrutti ;)

Heb me mobo nu kaal met alleen videokaart, keyboard en floppy op me tafel liggen. Gelijk doen de temperaturen weer normaal en doet de floppy het weer...
Nu alles maar een voor een weer aansluiten en kijken waar het fout gaat.
Beetje minder dat ik die pc weer helemaal uit elkaar heb moeten halen, maja, da's veel beter dan 6 weken me mobo kwijt zijn... :)

Bedankt voor de tips iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:04:
In eerste instantie had ik alleen de PATA raid0 op de IDE poorten, daarna kwam er een Maxtor 10 200gb (als enige schijf). Die gaf ook het probleem van het hangen in de POST. Zowel op poort 1 als 2. Daarna op poort 3 en hopla, probleem opgelost. Na een paar weken de 2e Maxtor 10 200gb erbij geprikt op poort 4, Raid0 ingesteld en wederom hopla, draaien als een tierelier. Als laatste weer de PATA Raid0 aangesloten, en : het draait! ;)
Dus ik kan met een gerust hart een Maxtor 10 300gb bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MEGATRON ik heb hetzelfde hier, de temps in de bios zijn gemiddeld 42 idle
maar met corecenter klopt er echt niks van.
Ook als ik opnieuw start zijn de temps soms beduidend lager,soms start ik op en is de cpu 50 idle dat kan echt niet en dan start ik opnieuw op en dan is die 40 idle of zo.
tagan 480
msi k8n2, cpu 3500 mijn koeler is een 7000cu (backplate zalman)
de uitlezing van het hele temp gebeuren is kl........ (zeker software matig)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Fijn om te zien dat ik niet de enige ben met dit probleem (cpu-temp + smartfan) maar is er geen oplossing voor?

edit:
Ik weet het niet zeker maar misschien willen degene, die ook dit probleem hebben, dit ook even testen. Ik heb nu in de bios de Quickboot gedisabled. Als ik nu mijn pc "koud" opstart wordt nu wel de cpu-temp goed weergegeven en werkt smartfan ook goed. Blijkt dat wanneer Quickboot enabled is deze bij het koud opstarten diverse settings niet check/test. Kans is dus groot dat ie dan ook niet de temp en smartfansettings check/test.

[ Voor 83% gewijzigd door Nilco op 28-11-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

tormentor1985 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:50:
[...]

Tuurlijk. Dat heb ik later ook weer gedaan d.m.v. backup. Het probleem met windows setup is alleen dat hij bestaande partitie's aanziet als C D etc. etc.

Het grote nadeel is dus dat je geen C schijf kan aanmaken en dat je windows straks op schijf Y staat ofzo :S

Daarom gewoon schijf leeg halen installeren en eventuele schijven met data weer toevoegen.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:40:
sonsan heeft dus precies hetzelfde gedaan als ik, en zoals bekend werkte dat hier ook prima.

Dus morpheus maakt denk een goede kans met zijn bestelling, want dat was ook mijn bestelling en dat draait hier prima :)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
vage schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:00:
Okee, maar ik heb nu mijn opstartschijf aan Sata 1 hangen,Kan ik overklokken als ik mijn Opstartschijf aan bijv.Sata 3 hang ? en de twee maxtors die ik nu heb lopen in raid 0 aan bijv 1 v an de andere 3 poorten.

Of geld het probleem zo ie zo als je er Sata schijven in hebt hangen ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 08:06
Misschien is dit een domme vraag,

Mijn muis en toetsenboord LED blijven aan als mijn pc uitgaat, hoe kan ik dit uitzetten? of kan het helemaal niet ?

En als ik mijn voeding uitschakelen en weer aan doen werkt de muis niet meer, en dus moet ik weer opnieuw pluggen, en dat is echt kl*te :X . Heeft iemand dit ook meegemaakt?

AMD ATHLON 64 3500+
MSI K8N Neo2 pl.
GeiL Value Ram
Tagan 480watt voeding

ja alvast bedankt :)

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@wenneyhanney: Kijk eens in je bios. Volgens mij kan je ergens instellen dat je de pc ook via keyboard/muis aan kan zetten. Dit moet je dan disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Le_Freak ! schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:36:
[...]

Okee, maar ik heb nu mijn opstartschijf aan Sata 1 hangen,Kan ik overklokken als ik mijn Opstartschijf aan bijv.Sata 3 hang ? en de twee maxtors die ik nu heb lopen in raid 0 aan bijv 1 v an de andere 3 poorten.

Of geld het probleem zo ie zo als je er Sata schijven in hebt hangen ?
Als je ver gaat overklokken, ongeveer boven de 220 fsb, dan gaat de controler op sata 1 en 2 slecht functioneren. Als je daar dus ook maar 1 schijf aan hebt hangen, zal die niet lekker gaan werken. Dus overklokken = max 2 schijven.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:10:
[...]

Als je ver gaat overklokken, ongeveer boven de 220 fsb, dan gaat de controler op sata 1 en 2 slecht functioneren. Als je daar dus ook maar 1 schijf aan hebt hangen, zal die niet lekker gaan werken. Dus overklokken = max 2 schijven.
Is dat trouwens een hardware-probleem of kan het opgelost worden via een (niet-bestaande) BIOS-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Dutchmega schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:59:
[...]

Is dat trouwens een hardware-probleem of kan het opgelost worden via een (niet-bestaande) BIOS-update?
Zit in de nforce 3 , hardwarematig en er is geen oplossing voor, komt er volgens mij ook niet.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

Apoca

Array Technology Industry

Ik ben der over aan het denken om dit mobo te kopen. Nu heb ik ff een paar vraagjes / onduidelijkheden. Als ik het zo allemaal doorlees heb je alleen last van het "maxtor probleem" als ik het zo mag noemen, als je SATA schijven hebt en deze in raid gebruikt ook nog eens.

Ik heb 2 maxtor's 6Y120P0 dus dat zou op zich geen probleem moeten opleveren dan neem ik aan, raid gebruik ik ook niet. Tenzij ik iets over het hoofd heb gezien. Dat met het geheugen is een kwestie van de handleiding lezen.

Trouwens ik heb een CWT-480 watt voeding, deze zou identiek moeten zijn aan een antec 480 watt. Maar ik lees op verschillende plaatsen dat een antec voeding met een Nforce 3 mobo niet altijd de juiste combo is. Of is dit nu alleen de 350 zoals ook in dit en vorige topics stond aangegeven?

Hoe zit nu met die nieuwe 90nm 3200+ werkt die nu wel of niet fatsoenlijk op deze mobo :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Tutti-frutti schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:10:
[...]

Ik heb nu een WD Raptor aan Sata 1 hangen (dat is mijn opstartschijf) en twee maxtors van 80 GB aan 3 en 4 .

Als ik nu de Raptor aan 3 of 4 hang kan ik dan nwel overklokken ?

Hij zit nu dus in 1 en als ik ook maar iets probeer,dus zeg maar de 1% overklokstand van MSI zelf (DOT) dan hangt ie al laat staan als ik general neem.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Le_Freak ! schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:36:
[...]

Ik heb nu een WD Raptor aan Sata 1 hangen (dat is mijn opstartschijf) en twee maxtors van 80 GB aan 3 en 4 .

Hij zit nu dus in 1 en als ik ook maar iets probeer,dus zeg maar de 1% overklokstand van MSI zelf (DOT) dan hangt ie al laat staan als ik general neem.
Dat is raar. Maar ik heb zelf die standen nog nooit geprobeerd, ik doe het lekker handmatig zoals iedereen denk ik ;).

Feit is, dat als je bijvoorbeeld 220 HTT gaat draaien, dat de poorten sata 1 en 2 niet goed gaan functioneren, dus mocht je daar je raid op zetten en daar data op gaan zetten, dan kan die wel eens corrupt worden.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
Le_Freak ! schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:36:
[...]

ik heb hetzelfde verhaal, raptor op 1, en 2 andere schijven in raid op 3 en 4. ik kan ook niet overklocken.
denk dat ik voor xtra snelheid een 2de raptor koop en die in raid 0 met de eerste hang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 14:06

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Gekke vraag,

maar is dit bord ook nog steeds het beste bord als je niet wilt oc-en?

last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Loco-Motiv schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:26:
Gekke vraag,

maar is dit bord ook nog steeds het beste bord als je niet wilt oc-en?
Dan kan je net zo goed een via bord nemen. Die hebben wat minder probleempjes waarschijnlijk.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Tutti-frutti schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:28:
[...]

Dan kan je net zo goed een via bord nemen. Die hebben wat minder probleempjes waarschijnlijk.
VIA borden hebben max 800Mhz HT. En de leuke AMD64's hebben 1Ghz HT. Niet dat je dat meteen merkt maar wel handig voor eventuele toekomstige CPU upgrade...

Hier trouwens ook prblemen met CPU temperatuur bij 'cold'-boot. Zal quicktest ook disabled gaan zetten. Kijken of het helpt.

Hier trouwens ook problemen met USB bij overklokken. Snap er niks van. Iemand nog tips/opmerkingen waar het misschien aan kan liggen?

Aangesloten zijn:
- Mx1000 op backplate bij NVidia lan
- USB1.1 hub op backplate bij realtek lan
- - USB 1.1 Scanner op hub
- - MSI Bluetooth Dongle op hub
- - Losse kabel van digicam op hub
- - Losse USB verleng kabel op hub
- Apacer USB 2.0 Card-Reader intern (5&6 dacht ik)
- Front USB connector van chieftec kast (7&8 dan...)

[ Voor 36% gewijzigd door NBK op 29-11-2004 19:38 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Vandaag weer een paar keer koud gestart en weer staat de cpu-temp niet goed en werkt smartfan niet. Het maakt dus niet uit of quickboot enabled of disabled is. Ziet er dus uit dat ik na elke koude start een keer moet rebooten om dit wel goed te laten werken.

Ik heb speciaal geen VIA board genomen ivm met de problemen dit ik met mijn vorige VIA-amd boarden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

He He eindelijk ik heb hem ook ! ...

Prachtig bordje hoor, geen problemen met geheugen enz... :D...
Starte 1 keer op, Geen stabiliteits probleme or what so ever !.

Systeem:
Amd 64 3000+ Winchester
Twinmos PC3200 DDR 400 ----> Hou maar op :D. Kben blut.
PNY GeForce 6800 GT
Aopen 300 Watter ---> Ghehe, over een paar dagen een Tagan 480 :).

Alleen ik krijg maar geen geluid via mijn Digital out ! :S....op mijn Inspire 5500.
Nah jah, dat moet ik dan nog maar ff uitzoeke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Tutti-frutti schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:58:
[...]

Dat is raar. Maar ik heb zelf die standen nog nooit geprobeerd, ik doe het lekker handmatig zoals iedereen denk ik ;).

Feit is, dat als je bijvoorbeeld 220 HTT gaat draaien, dat de poorten sata 1 en 2 niet goed gaan functioneren, dus mocht je daar je raid op zetten en daar data op gaan zetten, dan kan die wel eens corrupt worden.
Maar wat doe je dan handmatig ? welke handelingen kun je dan doen,sorry dat ik het vraag maar overklokken deed ik altijd via de stappen van MSI dus captain,general etc.

Wat is safe om te doen en wat kan ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb een bestelling uitstaan voor dit moederbord zonder wireless lan. Nu kan ik voor een meerprijs van 11 euro de wireless variant krijgen.

-Mijn vraag is heeft iemand hier goede of minder goede ervaringen mee?

-En zou ik voor een meerprijs van 24 euro bijvoorbeeld beter een ASUS WL-G 138 PCI kunnen nemen?

-En wat ik me ook afvraag is of de wifi van msi alleen met dit mobo werkt aangezien er een speciaal slot voor aanwezig is.

Bedankt alvast voor de snelle reactie:-) Ik kan de keuze voor het mb nog wijzigen nl en dat wil ik dan evt morgenvroeg gaan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door objectief2 op 29-11-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

GVD !!

Ja hoor, die Pokke Realtek ondersteunt geen 5.1 in spellen zoals die Onwijze mooie Soundstorm via Digital ouT .
Heb ik weeR !, WRM zit er dan zó'n aansluiting op !.
En wat is dat geluid DRAMATISCH SLECHT ! :( ....OMFG, zelfs op mijn koptelefoon klinkt het voor geen Drol !. Verdomme !
Ik weet het Leze HeerschT !, voortaan iets meer opletten... ;(

HEB ik dat nou weer...
Ja sorry jongens, zit vandaag niet echt me, zeg maar.
Kmoest ff me hart luchten ;(

Korte Uitleg van deze daG !.

Eerst haal ik mijn Amd 64 Winchester 3000+ op, blijkt ie later een NewCastle te zijn :| , daarna gaat mijn DVD-Rom stuk, dan blijkt mijn Voeding te zwak te zijn voor mijn systeem !, ( Dus een nieuwe kope ! ). :/
Ik had nog een Audigy liggen, d8t bij mezelf hey kheb nu toch een dikke onboard Digital Out !, vaarwel Audigy ( VerkochT ), Komt ik later a8ter dat die HELE POKKE Realtek geen Digital Out ondersteund in spellen enzo :r , ( Ja ik weet het LeZe HeerschT ).
Nou laat ik zeggen ik HEB niet eens geluid !, via mijn Inspire 5500.
Wat ik ook doe, ik kan geen geluid uit mijn boxen toveren !.

Alles zit me echt tot hiER !. 8)7

Verder is het board onwijs goed :D, en wat gaat dat tog allemaal snel !

Systeem:

Amd Athlon 64 3000+ --> Winchester binnenkort.
512Mb Twinmos PC3200 --> Werkt PerfecT.
PNY GeForce 6800 GT
Aopen 300 Watter --> Morgen een Tagan 380 Watter.
MaXtor 40G 7200 RPM ATA --> Sata komt eraan !.

[ Voor 12% gewijzigd door Fusion_XT op 29-11-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat die onboard audio zo slecht is als je beschrijft. Vraag aan anderen: Is dit werkelijk zo? Wat is het verschil ten opzichte van een audigy 1 / 2.

Ik zit er zelf ook aan te denken om dit board te kopen. Maar nu ik lees dat overclocken niet lekker werkt als sata 1-2 actief zijn, de nieuwe generatie maxtor sata-schrijven niet goed met dit board werken en dat er blijkbaar ook wat opstart/compatibiliteitsproblemen zijn, twijfel ik toch wel. Vraag me af of ik dan beter niet de Asus A8V kan nemen. Maar ook daar is weer iets mis mee, wat de reden is dat er een rev 2.0 uitgebracht zal worden. (is deze er al?)

Moeilijk.. moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het bordje paar dagen nog geen grote problemen alleen dat me lan af en toe uit valt en dat in me digitaal ( S/PIF ) niet aan de praat kan krijgen.
Zijn al mensen die het probleem met g/lan porten op gelost hebben maak het uit als ik een losse 3com kaart er in zet ??? alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 14:02

The Legend

*Plop*

Eerst haal ik mijn Amd 64 Winchester 3000+ op, blijkt ie later een NewCastle te zijn :|
Dat kan niet eens, de 3000+ ís er alleen in Winchester :>

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 00:13:
Ik kan me niet voorstellen dat die onboard audio zo slecht is als je beschrijft. Vraag aan anderen: Is dit werkelijk zo? Wat is het verschil ten opzichte van een audigy 1 / 2.
Ben zelf net overgestapt van soundstorm op Nforce2 (analoog) naar(tijdelijk)deze onboard "zooi" :'( ...baal nu dat ik geen eurie's heb overgehouden voor een Audigy2 oid....verschil is echt zeer duidelijk hoorbaar scheller geluid,minder bass, kortom de standaard "klachten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 02:15:
[...]

Ben zelf net overgestapt van soundstorm op Nforce2 (analoog) naar(tijdelijk)deze onboard "zooi" :'( ...baal nu dat ik geen eurie's heb overgehouden voor een Audigy2 oid....verschil is echt zeer duidelijk hoorbaar scheller geluid,minder bass, kortom de standaard "klachten"
Heb je wel de Nvidia drivers geinstalleerd en niet die realtek drivers van de CD/msi site?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
objectief2 schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:05:
Ik heb een bestelling uitstaan voor dit moederbord zonder wireless lan. Nu kan ik voor een meerprijs van 11 euro de wireless variant krijgen.
offtopic:
Ik ging vorige week dit plankje halen (samen met AMD64 3000+), bewust zónder wifi, krijg ik de wifi pci kaart (twv 39,-) er gratis bij 8)7
Combodeal :)

[ Voor 6% gewijzigd door goof. op 30-11-2004 10:17 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Degene die spidf niet aan de gang krijgen: Hebben jullie ook de drivers die msi zelf vrijgeeft voor deze onboard sound geprobeerd?

Ik ben er namelijk achter gekomen als je de truc uit de tips gebrukt (door handmatig de nforce sound driver te installeren) dat dingen zoals microfoon ook niet werken. Dit doet het wel met de realtek drivers van realtek zelf

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
goof. schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:14:
[...]

offtopic:
Ik ging vorige week dit plankje halen (samen met AMD64 3000+), bewust zónder wifi, krijg ik de wifi pci kaart (twv 39,-) er gratis bij 8)7
Combodeal :)
Het belangrijkste: hoe vind je dat hij werkt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Hallo,

Ik zit met een probleempje met dit bord. Af en toe blijkt hij vanzelf uit te slaan, echter niet als de kast open staat. Ik vermoed dus een temperatuursprobleem.

Ik heb een 3500+ Newcastle core.

Als seti aan staat heb ik volgende temps bekomen met speedfan met kast open:

55-56° processor
27° case
23° northbridge.

De case temps kan makkelijk stijgen tot 34° als de kast gesloten is.
Als ik het koelblok van de CPU aanraak blijkt die echter koud tot lauw aan te voelen.

Ik gebruik stock koeling en koelblok lijkt zeer stevig en juist vast te zitten. Volgens mij klopt iets niet dus. Is de temperatuursuitlezing gewoon verkeerd of is er iets verkeerd geïnstalleerd? En tot hoe hoog mag een case temp eigenlijk worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
objectief2 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:59:
[...]

Het belangrijkste: hoe vind je dat hij werkt? ;)
Haha :P Zit nog te wachten op m'n geheugen (2x Kingston 256Mb 2.5CL) en harddisk (120Gb S-ATA Maxtor DM9), zal wel vandaag of morgen worden. Ingebouwd en dus met oude PC2100 geheugen alleen kunnen zien dat het hele zaakje aangaat en in de BIOS terecht komt, maar verder kan ik daar dus (nog) niets zinnigs over zeggen......

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warbringer schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:07:
[...]

Heb je wel de Nvidia drivers geinstalleerd en niet die realtek drivers van de CD/msi site?
Jazeker, heb die standaard Realtek drivers maar meteen overgeslagen na t lezen van dit topic...ik weet niet hoe t digitale geluid is, maar analoog is gewoon slecht..
Denk nu aan een audigy2, ivm gamen...of misschien een terratec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe zit met uit vallen van beide lan porten had ergens gelezen dat er meer mensen waren die er last van hadden is nou op te lossen. :? :O :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:51:
En hoe zit met uit vallen van beide lan porten had ergens gelezen dat er meer mensen waren die er last van hadden is nou op te lossen. :? :O :?
Heb met dit bord dergelijke problemen nog niet gehad, maar had dit wel met m'n Nforce2 DFI Lanp. bordje.

Oplossing via bios oid was er (ook) niet, enig remedie was in apparaatbeheer computer veranderen van ACPI naar-> ACPI (Advance Power Config..blabla)
reboot..klaar.
kostte me een paar IRQ's maar Lan dropouts waren verholpen..

Heb geen idee of dit ook werkt bij dit bord.. :? , en moet natuurlijk alleen gezien worden als laatste redmiddel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik heb een groot probleem met m'n pc.
mijn configuratie:
AMD 3500+
2* Kingston 512MB ddr400 cl 2.5
MSI K8Neo2 :Y)
Asus X800 Pro vivo
2* Maxtor 200GB op Sata 3+4 geen Raid
Plextor dvd burner
Plextor dvd

Temperatuur:
CPU 32
Sys 16
NB: NA
(klopt geen zak van ajmv)

Voor mijn gevoel heb ik alle bios settings uitgeprobeerd maar ik blijf op een probleem stuiten:
Na een X aantal uur blijft m'n cursor stil staan en reageerd de pc niet meer, geen crt alt del niets werkt meer.
Ik herinner me dit probleem bij de vorige pc nog... toen der tijd heb ik CPU Spread Spectrum uitgesckakeld en was het probleem verholpen. Nu werkt deze oplossing niet. Na een Bios update naar 1.3 blijft het zelfde probleem aanwezig.
Ook na het aansluiten van een andere muis en het afkoppelen van een HD geen verbetering.
Wie o wie heeft de oplossing?
It's driving me completely nuts :(
Het lijkt wel alsof dit moederbord niet stabiel te krijgen is!
Ik lees overal dat maxtor schijven funest zijn voor dit moederbord, kunnen de hieboven geschreven sypmtomen hier op duiden?

[ Voor 20% gewijzigd door tweakraiser op 30-11-2004 14:46 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Mijn cpu temps kloppen ook niet: Speedfan geeft 48 graden aan & 2 sec later is het weer 55 graden (Idle). Ook Corecenter en in mijn bios veranderen de temps / voltages om de seconde :/

Bios is 1.00 btw...

[ Voor 17% gewijzigd door Sak3d op 30-11-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Sak3d schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:49:
Mijn cpu temps kloppen ook niet: Speedfan geeft 48 graden aan & 2 sec later is het weer 55 graden (Idle). Ook Corecenter en in mijn bios veranderen de temps / voltages om de seconde :/

Bios is 1.00 btw...
Ik zou sowieso je bios updaten. Scheelt wat bugs etc :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

sorrz voor de n00b vraag.
hoe kom ik achter mijn memtimings?
dus niet de ingestelde timings maar de timings die het geheugen aan kan?
ik weet dat het CL2 is maar de rest niet

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakraiser schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:30:
www.kingston.com ..??

Over je andere probleem, had dit dus ook op m'n nforce2 bordje, muis en screen freeze, geen BSOD maar wel compleet vast, werd meestal vooraf gegaan door
lan-dropouts.
Lag bij mij uiteindelijk aan de voeding...misschien een idee om die ff te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 07:41
Wat ik mij nog afvraag; ik ben ook van plan dit bord te kopen maar heb thuis een ATI radeon 9800pro zitten, is de performance van deze kaart icm dit bord echt heel negatief of valt dit mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

tweakraiser schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:30:
Download effe CPU-Z (www.cpu-z.com) en kijk onder het tabblad SPD naar de SPD Timings Table.

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
1.51 is er, die lost problemen met de DMP 10 serie op van maxtor. Ik wacht op een link, omdat die niet hier genoemd wordt:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=46790

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

@ Nesto:

Thanks voor je antwoord!
Ik wist wel van CPU-Z maar niet dat deze ook "stock" timings kan lezen :X !

Ik heb inmiddels m'n 2 Maxtor D10 HD's ingewisseld voor 2 Hitachi HD's en heb de IDE drivers van Nvidia niet geinstalleerd (!TIP!): systeem loopt als een reet.
Ik kan dus niet 100% zeggen of het met m'n IDE drivers te maken heeft maar laat jullie later weten!
Nou nog OC'en :*)

[ Voor 7% gewijzigd door tweakraiser op 30-11-2004 23:04 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Ik ben toch maar van aankoop van de k8n neo2 afgestapt, vanwege te veel incompatibiliteiten :'( .
Zit nu te kijken naar de msi k8t neo2.
Misschien niet dezelfde overclock speeds, maar als het goed is wel een betere stabiliteit.
Ik lees eigenlijk nooit ergens in een review over de stabiliteit van een mb.
(k8n neo2 is dat in ieder geval niet, das zoveel als duidelijk.
Hoe ligt dit bij de k8t neo2 fir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

The Legend schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 01:57:
[...]

Dat kan niet eens, de 3000+ ís er alleen in Winchester :>
Neej dat dacht ik ook, maar kwam er later achter dat mijn versie van CPU-Z weer eens achterliep ! :/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Hai, kheb ondertussen een WD Raptor gekauft. Tot dusver lekker snel maar als ik Command Queing aanzet bij de properties van de controller gebeurd dit:

Afbeeldingslocatie: http://img58.exs.cx/img58/2544/Slowraptor.png

:X :X :X

Zonder NCQ :

Afbeeldingslocatie: http://img24.exs.cx/img24/2544/Slowraptor.png

De Neo2 ondersteund toch gewoon NCQ? iig, dit lijkt me niet ok :P Iemand een idee of hetzelfde probleem? Dipje aan het einde lijkt me ook niet ok

offtopic:
Automatisch de plaatjes resizen in de nieuwe template is wel kewl :)

[ Voor 47% gewijzigd door Pakjebakmeel op 01-12-2004 23:54 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.