Ik heb op dit moment besloten om toch voor plasma te gaan (ondanks mijn positieve kijk naar de Tatung V42EMGI) vanwege ik veel films kijk en vooral racespellen speel en voetbal op mijn 360. Ik wil geen enkel risico lopen wat betreft ghosting en/of zwartwaarden. Ook full HD (resolutie) is geen prioriteit meer nu ik met eigen ogen heb kunnen zien hoe 720p eruit ziet. Nu ben ik tot de volgende schermen gekomen (met daarbij een aantal punten die mij aanspreken):
LG 42PC1R
+ zeer scherp geprijsd
+ 30 watt vermogen
+ 2x HDMI
+ design (geheel persoonlijk)
€ 1099,-
LG 42PC1RR
+ 2 tuners
+ 30 watt vermogen
+ ingebouwde HDD-recorder
+ slechts € 100,- duurder dan de 1R (Een reden om de DVR van UPC digital niet te hoeven huren à € 5,- p/m extra)
+ design (net als de 1R geheel mijn smaak)
+
EISA Award Best European Product of the Year 2006-2007
€ 1189,-
Hitachi PD8600
+ slechts 30cm diep incl. voet (waarschijnlijk niet ophangen)
+ helderheid 1400 cd/m²
+ positieve ervaringen @ GoT en hetzelfde panel als de PD9700
€ 1199,-
Panasonic TH42PV60E
+ helderheid 1500 cd/m²
+ 2x HDMI
+ laag verbruik, slechts 261 watt
+ zeer populair en volgens verschillende gebruikers na ruim een half jaar intensief gebruik geen inbrandproblemen waargenomen
€ 1299,-
Ik heb de TV's op de Hitachi na goed kunnen bestuderen in de BCC en de Mediamarkt (schandalige prijzen overigens, maar goed). In beide winkels zag je goed het verschil in kwaliteit t.o.v. Samsung, Philips en Sony. De LG's en de Panasonic waren in beide winkels veel scherper en mooier (afstelling?) en het zwart was veel donkerder dan de overige merken in deze prijsklasse. Kleuren sprongen eruit, niet hard, maar levensecht. Nu neig ik heel erg naar de LG met ingebouwde HDD-recorder. Onwijs handig, want ik wilde al een HDD-recorder kopen of een DVR van UPC, maar dit is natuurlijk een geweldige optie (En de meerprijs heb ik er binnen anderhalf jaar alweer uit vergeleken met UPC). Ik vind het design echt mooi (
persoonlijk veel mooier dan de Hitachi en Pana), de prijs is ontzettend concurrerend en de EISA award is niet zomaar een Mickey Mouse award. De 2 tuners vind ik een leuke extra optie. Het zwart is dus nog dieper vanwege een soort folie en dat viel mij echt positief op tussen de andere TV's. De reviews op kieskeurig zijn eveneens positief. De kleine 'bugs' zijn reeds verholpen met nieuwe batches. Ik moet helaas nog ruim een maand wachten, maar mijn keuze is bijna zeker gemaakt. Het blauwe lampje van de power is ook grappig. Verslaafd aan blauw licht

. Welke TV het van deze 4 ook wordt, ik ben ervan overtuigd dat geen enkele een miskoop zou zijn.
En nog een plaatje.
productsheet