[plasma] Ervaringen Hitachi 42PD8600

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-06 06:54

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ervaringen Hitachi 42PD8600

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/CF682E8D81F232A9C1257209003EF9A9_big.jpg

Na een tijdje op zoek te zijn geweest naar een grote tv, kwam ik via een winkel die een ouder model voor 999 op marktplaats aanbood maar niet meer kon leveren bij dit nieuwe model terecht. Na een aantal (user) reviews en een draad op een ander forum over de grote broer te hebben gelezen heb ik gezien de aantrekkelijke prijs de gok genomen.

De 42PD8600 is een 42" plasmascherm met een Alis 1024 x 1080 paneel, hetzelfde paneel als de geprezen groter broer de 42PD9700 (die een beter geluidssysteem en een digitale tuner bezit).

Mocht je ervoor kiezen om dit scherm op te halen, zorg dan dat je niet in je smart of peugeot 206 komt, want je krijgt de enorme doos niet mee. Eenmaal thuis uitgepakt valt direct de nette en imo het mooie design en de mooie afwerking van de stevige behuizing op. Een nette zwarte lijst om het scherm, zoals het hoort, en geen grijze of glanzende rotzooi. Eenmaal aangesloten zorgen de slechte fabrieksinstellingen voor een eerste schok, maar brightness en contrast omlaag en het uitzetten van alle digitale fratsen doet wonderen.
Via component (HDMI schijnt nog beter te zijn) stuur ik vanaf de xbox een dvd geupscaled naar 1080i naar de tv, en dat geeft werkelijk waar een prachtig beeld. Blacklevel is heel goed te noemen, kleuren zijn schitterend, zo niet perfect en het contrast ditto.
Via RGB scart (UPC Digital ondersteunt niets beters raar genoeg) is de scherpte aanzienlijk slechter dan DVD maar het beeld is zeer goed te noemen en ik zie geen rare artifacts die goedkope plasma's en LCD's zo vaak laten zien met SD materiaal.

Al met al een van de 42" schermen met een zeer goede prijs-kwaliteit-verhouding. Anderen vergelijken de beeldkwaliteit met Pioneers die 2x zoveel kosten. Dat het beeld kwa kleuren, blacklevel en contrast de kont schopt van ongeveer alle LCD-schermen lijkt me duidelijk.

Ik open dit topic omdat er over dit model zeer weinig info te vinden is. Het model is namelijk nog niet zolang verkrijgbaar. Als gebruiker wil ik graag ervaringen uitwisselen over dit toestel. Met name over:

• Inbranden. Indraaien van plasma's (bijv 100 uur op ruis) wordt vaak aangeraden. Bij dit scherm schijnt het echter niet nodig te zijn, omdat het scherm bijzonder weinig gevoelig is voor inbranden. Wel aangeraden wordt om het contrast niet hoger dan 50% te zetten. Ik heb het echter nu op ongeveer 30% staan, en voor mijn gevoel is het beeld nu zeer goed. Hoe gaan anderen hiermee om?

• Problemen. Een bekend probleem bij de 42PD9700 is een auto-contrast feature die ervoor zorgt dat in bepaalde donkere scenes het beeld een soort van 'knipper'-effect geeft doordat brightness/contrast automatisch worden aangepast. Nu is dit op de genoemde tv in het service menu uit te zetten, alleen weet ik niet hoe je in het service menu van de 8600 komt. Het effect is me enkele keren opgevallen, maar ik vind het verder niet storend aanwezig (behalve tijdens aan- en aftitelingen). Uit is echter wellicht beter.

• Instellingen. Welke instellingen gebruiken anderen? Van het 9700 model is hier veel over te vinden alleen stemmen de schalen niet overeen met die van de 8600, vergelijk is dus niet mogelijk.

Specs:

Picture

Screen Size: 106cm Visible
Screen Type: Plasma
Resolution (Pixels): 1024 x 1080
Processor: I3
Panel Luminance (Typical): 1400cd/m2
Contrast Ratio: 4000:1
HD Ready: Y
PaP/PaT/PinPC
Aspect Ratio: 16:9

Tuner

Programmes: 100
Cable/Hyperband: Y
UK Specifications: PAL I I'
European Specifications: PAL / SECAM / I I' / BG / H / L L' / DK

Video Signal Input

PAL/PAL60: Y / Y
SECAM: Y
NTSC4.43/3.58: Y / Y

Video Connections

HDMI Input: Y
SCART Socket: 3
Component Video: Y
Progressive Input (PAL/NTSC): Y
S-VHS Video: Y
Composite Video: Y
Video Line Out: Selectable

Audio

RMS Output: 2 x 10W
Dynamic Bass: Y
3DS: Y

Audio Connections

Audio In: Y
Audio Line Out: Y
PC In: Y
Headphone Socket: Y

Computer Input

15-pin D-sub: Y

General

Country of Origin: Europe
Weight (Kg) (exc stand): 36kg
Dimensions (W x H x D) (mm) (inc stand): 1046 x 785 x 300
Dimensions (W x H x D) (mm) (exc stand): 1046 x 728 x 97
OSD Languages: UK, F, GE, IT, SP, SWE, NOR, GRE, TUR, DUT
IB Languages: UK, F, GE, IT, SP, SWE, NOR, GRE, TUR, DUT, POR, DAN, FIN
EAN Code: 4902530773323

Optional Accessories

Wall Mount: PWT006

Prijzen:

vanaf 1199,-

Groetjes, FaceDown.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59
Bedankt voor je review!

Ik zag deze plasma ook in de stad en ik vond het beeld in de winkel net zo mooi als de nieuwste lcd van Samsung. Let wel: dit was een full hd 1920x1080P scherm!

Ik vraag me alleen af hoe deze plasma de beelden weergeeft in snelle games op de xbox360. De vreemde resolutie van 1024x1080 baart me een beetje zorgen. Kan hij games in 720P weergeven en hoe ziet dit eruit?

Wel een hele mooie prijs. Ik zie ook hele goede reviews van die Panasonic TH-42PV60E, ongeveer dezelfde prijsklasse, en deze scoort echt heel hoog in beeldkwaliteit.
Ik neig een beetje meer naar de Panasonic omdat zijn native resolutie dichter bij de 720P zit.

Het beste schijnt die pioneer PDP-427XA te zijn, maar daar betaal je dan weer €2200 voor.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb alleen een classic xbox en kan daar het volgende over zeggen: Ik heb even snel Fifa 2007 daarop uitgeprobeerd; deze schakelt automatisch naar 720p en dat zag er echt super uit. Eerder heb ik dat spel gespeeld op een 800x600 Infocus beamer en op een oudere CRT tv en dit is echt zo ontzettend veel mooier. Met de snelle bewegingen heeft de TV absoluut geen moeite, maar dat is volgens mij ook een eigenschap van plasma (tov LCD).

Ik kan alleen maar zeggen; laat je niet verleiden door resolutie. Als ik op 3,5 m afstand naar een geupscalde DVD zit te kijken, dan is dit gewoon bijna HD kwaliteit (sterker nog, als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat het HD was). De extra scherpte die HD (en dan met name 720p) toe gaat voegen is op een scherm van deze grote en op mijn kijkafstand gewoon nauwelijks waar te nemen denk ik. Vergeet daarbij niet dat de ISF heeft gezegd dat resolutie pas de op 3 na belangrijkste factor is die de beeldkwaliteit bepaalt (de eerste 3 zijn contrast, verzadiging en kleurechtheid dacht ik).

Groetjes, FaceDown.

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Mijn broer heeft dit scherm.
Na een maand was de infra red receiver op de tv kapot en
moest dat ding gerepareerd worden.
Daarnaast 'golft' de zwarte matte lijst een beetje als je er langs afkijkt.

DVD playback is wel goed. Revenge of the Sith ziet op elke tv goed uit, maar op deze
was het echt bijzonder.

[ Voor 22% gewijzigd door DasHMauL op 21-12-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar hoe is de kwaliteit met gewoon tv kijken? Daarvoor gebruiken de meeste mensen hun tv toch het meest. Dus:
  1. Hoe gaat hij om met een analoog kabelsignaal?
  2. Hoe snel zapt hij?
  3. Herkent hij automatisch een breedbeelduitzending, ook als het 4:3 met zwarte balken is?
  4. Heeft txt veel geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
1. Nog niet uitgeprobeerd (alleen UPC digital) maar ik zal dat snel eens gaan doen.
2. Zie 1 (zappen gaat nu via de UPC settopbox)
3. Zie 1
4. 1000 pagina's

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik heb hem ook sinds woensdag...

beeldkwaliteit: zeer goed
Ghosting: niet kunnen waarnemen
Zappen: geen ervaring (via Dreambox)
Teletext: geen ervaring (via Dreambox)
Geluid: geen ervaring (Dreambox aangesloten via glas op mijn Z-5500 Digital)
Tuner: Je gaat deze TV toch niet martelen d.m.v. een analoog signaal >:)

Ik heb hem aangesloten op een Dreambox DM7020-s
Eerst via scart/scart en nu via scart/component, via component is de kwaliteit vele malen beter!
Zowel op mijn Pioneer DV-444 DVD speler als op mijn Dreambox.

Over een paar weken krijg ik ook mijn "ziova Clearstream CS505" DVD/media HD speler met HDMI output en ethernet aansluiting.
http://www.ziova.com/cs505_specs.php

Deze ondersteund zowat alle beeld formaten (ook in HD) en hij ondersteund windows share's SMB _/-\o_
kan ik hem dus mooi aansluiten op mijn NAS.

Dat moet toch wel een schitterend plaatje gaan opleveren op mijn 42PD8600.

Als ik hem binnen heb zal ik laten weten hoe de kwaliteit is op 1080i HD input.

@FaceDown...

service menu:
De spanning er volledig afhalen!
Druk nu "power" "channel down" en "Input" tegelijk in en zet de spanning er weer op.
Als het goed is kom je dan in het service menu.

[ Voor 8% gewijzigd door fast-server op 22-12-2006 15:48 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Hee dat klinkt goed van die player.. wat kost zo'n ding en waar heb je die gehaald?

Met betrekking tot dat service menu, zijn dat knoppen op de afstandsbediening die je bedoelt? Welke knop is input precies dan, de knop waarmee je de EXT ingangen kiest?

Ik ben erg benieuwd naar HDMI kwaliteit tov component. Component is al erg goed, maar toch zie ik af en toe 'digitale' effecten, banding en dat soort ongein. Nou gebied de eerlijkheid me wel te zeggen dat ik een kabel van 10 meter gebruik (van het merk HQ) omdat dat de enige was die ik nog had liggen. Morgen haal ik een kortere kabel.

Wat ik wel irritant vind is dat je niet snel kan zappen tussen EXT uitgangen (of wel?) want ik ga altijd het menu in -> kanaal kiezen -> menu weer uit. Je kunt ook de EXT-knop gebruiken maar dan duurt elke 'zap' een paar seconden omdat ie moet checken op signaal lijkt het wel. Ook kiest ie niet automatisch het EXT kanaal waar signaal op staat. Hij geeft liever een grijs scherm weer..

[ Voor 5% gewijzigd door FaceDown op 22-12-2006 16:11 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Kijk even op:
http://www.mpcclub.com/mo...ms&file=viewtopic&t=10417

daar staat hoe of wat omtrend deze media speler

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:28

Smarron

The bend

Bookmarked, aangezien geen enkele 42" Philips plasma goed lijkt te functioneren is dit een zeer goed alternatief. Het enige minpuntje schijnt de speaker te zijn, maar wie zo'n TV heeft, heeft minstens een HT-set, dus voor mij in ieder geval geen minpunt.

FaceDown, kun je wellicht wat foto's maken en hier posten ? Ik ben zeer benieuwd hoe de speaker eruit ziet, want het design is niet direct mijn smaak zoals op de foto te zien is. Is de speaker trouwens demonteerbaar ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Hier 2 (brakke) fotootjes; TV hangt nog niet aan de muur. Foto's niet nabewerkt, op resizen en sharpening na.
De speaker is niet demonteerbaar!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/tv1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/tv2.jpg
(Bron: Nederland 1, UPC Digital via scart)

[ Voor 16% gewijzigd door FaceDown op 22-12-2006 20:28 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thanks. Kan nog niet echt wat zeggen over de beeldkwaliteit, maar zo op het eerste oog ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb geprobeerd nog wat foto's te maken wat betreft de beeldkwaliteit, maar deze foto's doen geen recht aan de kwaliteit in werkelijkheid. De ruisachtige vertekening op de foto's is in werkelijkheid niet aanwezig; het beeld is snaarstrak. Bron is Xbox Media Center op 720p. Foto's zijn zojuist genomen bij daglicht. Aan de donkere achtergrond kun je de prima brightness/contrast al waarnemen. Bij daglicht heb je prima beeld en dan heb ik brightness / contrast nog niet eens op 50% staan.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/tv3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/tv4.JPG

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 22-06 00:40
Waarom stuur je het scherm niet aan op 1080i dan hoeft er toch minder door de tv gescaled te worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46
iceme schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:41:
Waarom stuur je het scherm niet aan op 1080i dan hoeft er toch minder door de tv gescaled te worden? :?
Kan een Xbox dat dan? Enkel de 360 kan dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
iceme schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:41:
Op 1080i waren de letters heel klein in de oude versie van xbmc die er toen nog op stond, maar video draaide ik wel op 1080i. Nu heb ik de nieuwste versie van xbmc erop gezet en dan zijn de letters wel normaal op 1080i. 1080i geeft inderdaad met video mooier beeld dan 720p. Foto's zijn fenomenaal om te bekijken op 1080i, de kleuren en het contrast echt prachtig en de scherpte is ook zeer goed. Xbmc heeft een leuke slideshow functie a la XP Media Center.

En de xbox in NTSC mode kan inderdaad op 720p en 1080i uitsturen. Sommige spellen draaien zelfs in 720p en/of 1080i.

[ Voor 12% gewijzigd door FaceDown op 25-12-2006 01:12 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Heb je het beruchte "contrast shifting" al gezien? ik zit te denken dit scherm aan te schaffen omdat dit eigenlijk hetzelfde scherm is als de 9700 alleen iets uitgekleed maar daarom wel vet goedkoop, alleen het contrast shiften waar op avs over wordt gepraat maakt me een beetje huiverig?

Dan heb ik nog een vraagje is het scherm stil? zitten er bijvoorbeeld ventilatoren in? of maakt de voeding lawaai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat is contrast shifting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
iceme schreef op maandag 25 december 2006 @ 09:33:
Heb je het beruchte "contrast shifting" al gezien? ik zit te denken dit scherm aan te schaffen omdat dit eigenlijk hetzelfde scherm is als de 9700 alleen iets uitgekleed maar daarom wel vet goedkoop, alleen het contrast shiften waar op avs over wordt gepraat maakt me een beetje huiverig?

Dan heb ik nog een vraagje is het scherm stil? zitten er bijvoorbeeld ventilatoren in? of maakt de voeding lawaai?
Ja dat heb ik inderdaad waargenomen. Het contrast shift probleem ontstaat wanneer een of andere contrast verhogende digitale optie de mist in gaat waardoor je in bepaalde donkere scenes (dus zeker niet alle) in sommige films af en toe het contrast ziet verhogen en verlagen, net name op de achtergrond. Bij de 9700 is dit via het service menu uit te schakelen. Bij dit model waarschijnlijk ook, al weet ik niet hoe ik in het service menu moet komen. Echter doet het 'probleem' zich zeer zelden voor en ik heb er geen last van. Als ik weet hoe je in het service menu komt dan zal ik het wel eens proberen uit te schakelen, maar zo niet dan is het ook goed.

Het scherm is verder stil. Als ik m'n kop erachter steek hoor ik een zeer zachte brom van de voeding. Voor het scherm hoor je dit al niet meer. Het scherm bevat geen ventilatoren dacht ik gelezen te hebben (je hoort ze in ieder geval niet).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
FaceDown schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:27:
[...]

...

Als ik weet hoe je in het service menu komt dan zal ik het wel eens proberen uit te schakelen, maar zo niet dan is het ook goed.
...
volgens Fast-server hierboven;
service menu:
De spanning er volledig afhalen!
Druk nu "power" "channel down" en "Input" tegelijk in en zet de spanning er weer op.
Als het goed is kom je dan in het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
TLer schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:17:
[...]

volgens Fast-server hierboven;
[...]
Ik las het maar ik krijg het niet voor mekaar. Als ik die 3 knoppen ingedrukt houdt gaat de tv niet aan, en als ik daarnaast nog eens power on op de afstandsbediening indruk dan gaat de tv wel aan maar verschijnt er geen menu.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Ik wil het scherm wel eens in het echt bekijken, weet iemand een plek waar deze staat in het land tussen regge en dinkel ?(twente voor wie niet weet waar de regge en de dinkel liggen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik weet alleen een winkel in Arnhem met showroom. (Tevens de goedkoopste van NL volgens mij).

PlatteTV.nl

Daar is de TV te koop voor € 1199,- wat me een zeer nette prijs lijkt!

edit:
En een shop in Zwolle!! Zelfde prijs overigens, is iets dichterbij. Ik weet alleen niet of dit ook een winkel is, of alleen een webshop.

Coolsound
FaceDown schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:23:
Ik las het maar ik krijg het niet voor mekaar. Als ik die 3 knoppen ingedrukt houdt gaat de tv niet aan, en als ik daarnaast nog eens power on op de afstandsbediening indruk dan gaat de tv wel aan maar verschijnt er geen menu.
Geen flauw idee, maar ik lees het op deze manier:

- Spanning eraf (dus knop van de TV (als deze erop zit) uit)
- Die 3 knoppen ingedrukt houden op de AB
- Dan power on op de TV zelf.

Had je het zo geprobeerd ? Zo ja, dan hou ik mijn mond. :) Of gaat de TV niet automatisch aan als je deze aanzet via de power op de TV zelf ?

[ Voor 10% gewijzigd door Smarron op 25-12-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:17
Dit is voorlopig mijn eerste keus Plasma. Ik kijk de meeste tv/film 's avonds en dan komt het contrast van plasma veel beter voor de dag dan LCD.

Eerst wilde ik voor de Panasonic 42PV60E gaan, maar nu ik de trage groene fosfors gezien heb, wat een groene waas achterlaat bij pans, is dit mijn nieuwe favoriet.

Alleen wil ik hem nog wel graag IRL zien.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:20
Heb je al geprobeerd een pc er op aan te sluiten? HD materiaal af te spelen? Welke resolutie laat je je videokaart uitsturen? 1024x540? Heeft de tv anti-inbrand opties?

Wat ik nog steeds niet helemaal begrijp is de verhouding van plasma resoluties, hoe kan nu een 16:9 scherm een 1024x768 resolutie hebben (4:3) of 1024x540(1080i)? Ik heb iets gelezen over 'rechthoekige pixels'?

Mbt to geluid, ik begrijp dat je je xbox mce aangesloten hebt via component, hoe heb je geluid aangesloten? (beetje offtopic maar welke kabels zijn er allemaal beschikbaar voor een xbox mce?)

Klopt het btw dat hij ook te kijk/koop staat in Nijmegen Molenstraat 76 ? Dan ga ik morgen wel even 'n kijkje nemen :) Wat vind je van de kleur van de soundbar?

Wat vind je van de PD6600?

Zou je misschien wat meer/betere foto's kunnen plaatsen? Zou ik erg waarderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Magnolia op 26-12-2006 17:29 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Magnolia schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:19:
Heb je al geprobeerd een pc er op aan te sluiten? HD materiaal af te spelen? Welke resolutie laat je je videokaart uitsturen? 1024x540? Heeft de tv anti-inbrand opties?

Wat ik nog steeds niet helemaal begrijp is de verhouding van plasma resoluties, hoe kan nu een 16:9 scherm een 1024x768 resolutie hebben (4:3) of 1024x540(1080i)? Ik heb iets gelezen over 'rechthoekige pixels'?

Mbt to geluid, ik begrijp dat je je xbox mce aangesloten hebt via component, hoe heb je geluid aangesloten? (beetje offtopic maar welke kabels zijn er allemaal beschikbaar voor een xbox mce?)

Klopt het btw dat hij ook te kijk/koop staat in Nijmegen Molenstraat 76 ? Dan ga ik morgen wel even 'n kijkje nemen :) Wat vind je van de kleur van de soundbar?

De een-na-laatste 2 vragen:

Een Xbox heeft als output vaak optisch geluid als je een betere kabel koopt.

PlatteTV zit ook in Nijmegen dus wat dat betreft denk ik dat je daar ook kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 09:16

KrL

Foto foto..

Ben ook wel benieuwd hoe de aansturing mbv een pc is: welke resoluties pakt hij op VGA en op HDMI (DVI) en doet hij 1 op 1 pixelmapping of heb je last van overscan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Chilly_Willy schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:02:
Dit is voorlopig mijn eerste keus Plasma. Ik kijk de meeste tv/film 's avonds en dan komt het contrast van plasma veel beter voor de dag dan LCD.

Eerst wilde ik voor de Panasonic 42PV60E gaan, maar nu ik de trage groene fosfors gezien heb, wat een groene waas achterlaat bij pans, is dit mijn nieuwe favoriet.

Alleen wil ik hem nog wel graag IRL zien.
Wat bedoel je hiermee? Dit is de eerste keer dat ik er van hoor....?
Ik zit ook te twijfelen tussen de pana en hitachi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Magnolia schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:19:
Nee geen pc aangesloten en geen HD materiaal afgespeeld. Op mijn kijkafstand (3.5m) geeft DVD al perfect beeld. HD komt nog wel eens in de toekomst. De TV heeft screenwipe; een wit scherm waarmee je eventuele afterimages kunt 'wissen'. Echter heb ik nog niemand gehoord met inbrandproblemen op dit scherm en ik heb er ook totaal geen last van.
In feite maakt die verhouding de pixels rechthoekig ja. 1024 pixels horizontaal is genoeg voor zo'n 'klein' scherm. Je kan er ook 1920, 10.000 of 100.000 hebben maar de scherpte wordt er toch niet groter van tenzij je 2 meter van je scherm af gaat zitten.
Zoals gezegd; optisch inderdaad. Xbox kun je aansluiten met RF, RGB scart, component of zelfs VGA.
Klopt. Ik heb 'm daar voor 1125 gekocht. Het beeld was overigens daar verschrikkelijk. Een brakke DVD speler met een goedkope scartkabel en slechte instellingen. Het design incl boxen vind ik erg strak. De behuizing is ook van zeer zware goede kwaliteit.
Wat vind je van de PD6600?
Ik heb 'm niet gezien, maar ik heb gelezen dat het een minder goed scherm zou zijn (tov de 8600 / 9700).
Als je toch gaat kijken is dat niet echt nodig he ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
KrL schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:31:
Ben ook wel benieuwd hoe de aansturing mbv een pc is: welke resoluties pakt hij op VGA en op HDMI (DVI) en doet hij 1 op 1 pixelmapping of heb je last van overscan ?
Niet geprobeerd maar volgens de handleiding zijn de geaccepteerde resoluties;

1280 * 768
1028 * 1024
1152 * 864
800 * 600
640 * 480
848 * 480

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Hmm heb je misschien een pdf link naar die manual? op de Hitachi site kan ik hem niet vinden. Daarbij vind ik een goede pc aansluiting wel een must, aangezien ik mn pc gebruik als mediaspeler.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Magnolia schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:09:
Hmm heb je misschien een pdf link naar die manual? op de Hitachi site kan ik hem niet vinden. Daarbij vind ik een goede pc aansluiting wel een must, aangezien ik mn pc gebruik als mediaspeler.
Heb ik zo niet. Er zit een PC en een HDMI aansluiting op. HDMI is natuurlijk het beste en van iemand las ik dat deze nog veel beter is dan component (hoewel ik niet zo goed inzie hoe dat nog veel beter zou kunnen..)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Ik heb hem net bekeken in Nijmegen, en ik moet zeggen dat de tv echt 'n heel mooi beeld geeft. De verkoper wist me te vertellen dat een dvd speler (aangesloten via component) een upscaled 1080i plaatje op de tv toverde. Een of ander JVC demo filmpje.
Wat onder andere opviel was de scherpte, er kwamen wat kiwi's en sinasappelen langs, en je kon heel gedetailleerd de 'haartjes' en 'poriën' van de fruitschil zien. O+

Verder erg mooie, natuurlijke kleuren. Dit lag natuurlijk ook aan de superieure bron, maar het gaf weer wat de tv in huis had.

Ik heb wat pic's met mn w800 genomen (matige fotokwaliteit). Qua kleur was ik niet echt kapot van de soundbar, niet lelijk maar ook niet heel mooi. Er stond in een hoek een verkochte 6600, waarvan de kleuren me meer aanspraken
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/4084/frontrw7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/5600/backom8.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Magnolia op 27-12-2006 16:30 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nice pics. Heb je ook naar LCD gekeken om te vergelijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:30
hoe heb jij die xbox op hogere resolutie gekregen? met VGA kabel? Heb zelf ook xbox media center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
J_star schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:50:
hoe heb jij die xbox op hogere resolutie gekregen? met VGA kabel? Heb zelf ook xbox media center.
Er is een NTSC - Pal switcher waarmee je de Xbox op NTSC moet zetten. In het Microsoft dashboard moet je vervolgens de resoluties 480p, 720p en 1080i op 'enabled' zetten in de settings. Je kunt daarna in de instellingen van XBMC die resoluties kiezen. Echt een VET verschil tov standaard PAL.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Ja, ik heb ook een Sony 42" Full HD LCD bekeken, die stond naast n philips 42" plasma waarbij de sony heel behoorlijk beeld gaf, alleen de kleuren waren een beetje te fel tov het plasma scherm.

Daarnaast ook nog wat andere Samsung LCD's bekeken, zonder types of specs, maar ik moet zeggen dat plasma me meer en meer aanspreekt. Een plasma beeld lijkt 'realistischer' dan een LCD beeld.
Het is wel lastig vergelijken in zo'n zaak omdat je geen controle hebt over instellingen en de bronnen die gebruikt worden ter voorbeeld. Dus helemaal eerlijk vergelijken is het niet.

Verder heb ik ter vergelijking met mn neus boven op 't scherm gehangen, zowel bij plasma als LCD, verschil is miniem, je ziet bij lcd iets wat minder 'hokjes' per cm^2 maar zodra je maar iets ervan af gaat verdwijnt dit verschil.

Toen ik de verkoper naar zijn persoonlijke mening vroeg, lcd of plasma, zei hij dat hij zelf ook voor plasma zou gaan. Niet dat ik dat ooit als doorslaggevende factor beschouw, alleen zijn mening sloot wel aan bij mijn perceptie.

[ Voor 12% gewijzigd door Magnolia op 27-12-2006 20:50 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
FaceDown schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:42:
[...]

Er is een NTSC - Pal switcher waarmee je de Xbox op NTSC moet zetten. In het Microsoft dashboard moet je vervolgens de resoluties 480p, 720p en 1080i op 'enabled' zetten in de settings. Je kunt daarna in de instellingen van XBMC die resoluties kiezen. Echt een VET verschil tov standaard PAL.
Is dit een hardware iets of software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
J_star schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:48:
[...]

Is dit een hardware iets of software?
Software, die PAL NTSC switcher is een programmaatje dat je kunt downloaden. De rest is een kwestie van instellen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184056

blij met deze treath want ik kon erg weinig vinden over deze tv.
ben ook al langere tijd aan het kijken naar dit scherm.
zat te twijfelen tussen de panasonic 42pv60 en de hitachi 8600 maar na alle berichten over de "purple snakes" op de panasonic ben ik toch een beetje huiverig voor dit scherm geworden.
Heb de 8600 vorige week gezien bij boxxer in winterswijk, tv zag er goed uit maar de bron die ze er op aangesloten hadden was bagger.Ik hou jullie op de hoogte van mijn eventuele aankoop!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 184056 op 30-12-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:42:
[...]

hebben jullie het over de 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

XBMC draait niet op de 360 ;)

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Anoniem: 184056 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:28:
blij met deze treath want ik kon erg wijnig vinden over deze tv.
ben ook al langere tijd aan het kijken naar dit scherm.
zat te twijfelen tussen de panasonic 42pv60 en de hitachi 8600 maar na alle berichten over de "purple snakes" op de panasonic ben ik toch een beetje huiverig voor dit scherm geworden.
Heb de 8600 vorige week gezien bij boxxer in winterswijk, tv zag er goed uit maar de bron die ze er op aangesloten hadden was bagger.Ik hou jullie op de hoogte van mijn eventuele aankoop!
Op AVforums lijkt het er op dat pana japan er een oplossing voor gevonden heeft.
Wacht nog een paar dagen om het zeker te weten of bel even met pana nederland.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:17
TLer schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:15:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Dit is de eerste keer dat ik er van hoor....?
Ik zit ook te twijfelen tussen de pana en hitachi.
Bij horizontale bewegingen zie je een groene waas achterblijven. Dit komt omdat de groene fosfors langer nagloeien.

Het is vooral zichtbaar bij witte dingen die bewegen. Sin City schijnt bijna niet te kijken zijn op de pana.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=326067

Coïtus ergo sum

Chilly_Willy schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:21:
[...]

Bij horizontale bewegingen zie je een groene waas achterblijven. Dit komt omdat de groene fosfors langer nagloeien.

Het is vooral zichtbaar bij witte dingen die bewegen. Sin City schijnt bijna niet te kijken zijn op de pana.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=326067
nou het gaat om rare paarse strepen in het beeld bij vooral donkere stukken.ook wel purple snakes genoemd.
er is een heel topic over, maar ik hoor inderdaad dat panasonic er mee bezig is.
http://www.avforums.com/f...t=394430&highlight=purple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog een filmpje van de hitachi 8600.

http://www.youtube.com/wa...1_iA&mode=related&search=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Mensen zeggen dat resolutie niet zo belangrijk is op 3e of 4de plaatst staat, Maar nu is bij Games waar ik zo`n tv toch grotendeels voor ga gebruiken (ps3,xbox360) wel belangrijk lijkt mij? Maar hoe zijn de ervaringen daarmee in vergelijking met andere tv`s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
J_star schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:57:
Mensen zeggen dat resolutie niet zo belangrijk is op 3e of 4de plaatst staat, Maar nu is bij Games waar ik zo`n tv toch grotendeels voor ga gebruiken (ps3,xbox360) wel belangrijk lijkt mij? Maar hoe zijn de ervaringen daarmee in vergelijking met andere tv`s?
Supergoed. Fifa 2007 is echt haarscherp (op 720p). En ook bij games zijn kleuren en contrast echt belangrijk, dus daarom zou ik voor games ook altijd voor plasma kiezen.

Overigens heb ik afgelopen week naar een Philips zitten kijken met hetzelfde paneel. Ook een mooie TV, maar wel maar liefst 1600 euro. Met ambilight ging ie over de 2400. :X

Het is me btw nog niet gelukt om het service menu in te komen. Iemand ervaring ermee?

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 31-12-2006 15:30 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozzie4d
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-02 15:46
hallo allemaal,
na wat googlen kwam ik hier terecht, erg interessante topic.
zelf heb ik ook de pd8600 aangeschaft, ik ben daarom ook erg benieuwd naar ervaringen en adviezen voor instellen van contrast, helderheid, kleur enz..

het blijkt in de praktijk nogal wat uit te maken, hoe je deze instelt. de beeldkwaliteit wordt er voor een groot deel door bepaald.

ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de speaker? ik krijg er niet meer uit dan het geluid van een oude krant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

cozzie4d schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:37:
hallo allemaal,
na wat googlen kwam ik hier terecht, erg interessante topic.
zelf heb ik ook de pd8600 aangeschaft, ik ben daarom ook erg benieuwd naar ervaringen en adviezen voor instellen van contrast, helderheid, kleur enz..

het blijkt in de praktijk nogal wat uit te maken, hoe je deze instelt. de beeldkwaliteit wordt er voor een groot deel door bepaald.

ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de speaker? ik krijg er niet meer uit dan het geluid van een oude krant :)
2x 10watt is niet veel en dat is volgens mij ook direct het enige minpunt van deze TV. :)

Zou je ook misschien wat foto's kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Geluid is minpuntje inderdaad. Alhoewel ik persoonlijk sowieso weinig verwacht van geluid uit een TV. Als je een film gaat kijken zetten de meeste mensen toch wel een aparte geluidsinstallatie aan. Voor 't journaal kijken en dergelijke zal de 2x10W wel voldoen neem ik aan. Op AV forum las ik dat iemand een aantal 'sound option' had uitgezet (SRS WOW ofzo) wat de geluidskwaliteit ten goede kwam.

Daarbij ben ik nog steeds erg benieuwd naar hoe een pc aansluiten gaat. Op Avforums en kieskeurig.nl krijg ik ook geen sluitend antwoord. De topicstarter heeft hier geen behoefte aan, wellicht cozzie4d wel.

If so, tell me your results. :*)

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozzie4d
de vga/pc aansluiting werkt bij mij prima, ik draai een gf 7600gs met vga en dvi-out. heb tot nu toe alleen vga geprobeerd omdat ik geen dvi-kabel heb.

naar mijn weten kun je je videokaart met een beetje handigheid instellen op een desktop resolutie van 1280x768, dit stuur je dan progressive uit naar de tv.

zo is het denk ik probleemloos mogelijk om 720p wmv's enz. te kijken.
bij 1080i/p wordt het denk ik lastiger, tenzij je software iets kan doen, bijvoorbeeld een dvi-d kabel van je pc naar hdmi ingang op de tv en dan 1080i of p aansturen. De VGA-input is beperkt op horizontaal 1280 pixels.

ik heb wel het idee dat het nogal een verschil maakt tussen een dvd-speler via component of via hdmi. als ik dvd's kijk met mijn pioneer dv-380 (progressive) via component, dan is dat 576p. echter bij grotere oppervlakken ziet het er af en toe best "zanderig/korrelig" uit. wellicht dat dit te verhelpen is met een dvd-speler met hdmi uitgang.

of door betere contract/kleur/helderheid instellingen. iemand adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
cozzie4d schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:57:
de vga/pc aansluiting werkt bij mij prima, ik draai een gf 7600gs met vga en dvi-out. heb tot nu toe alleen vga geprobeerd omdat ik geen dvi-kabel heb.

naar mijn weten kun je je videokaart met een beetje handigheid instellen op een desktop resolutie van 1280x768, dit stuur je dan progressive uit naar de tv.

zo is het denk ik probleemloos mogelijk om 720p wmv's enz. te kijken.
bij 1080i/p wordt het denk ik lastiger, tenzij je software iets kan doen, bijvoorbeeld een dvi-d kabel van je pc naar hdmi ingang op de tv en dan 1080i of p aansturen. De VGA-input is beperkt op horizontaal 1280 pixels.

ik heb wel het idee dat het nogal een verschil maakt tussen een dvd-speler via component of via hdmi. als ik dvd's kijk met mijn pioneer dv-380 (progressive) via component, dan is dat 576p. echter bij grotere oppervlakken ziet het er af en toe best "zanderig/korrelig" uit. wellicht dat dit te verhelpen is met een dvd-speler met hdmi uitgang.

of door betere contract/kleur/helderheid instellingen. iemand adviezen?
toon volledige bericht
Ik kijk ook via component maar dan met een xbox. Deze scaled het beeld naar 1080i. Misschien dat dat het verschil maakt want ik herken het 'korrelige' niet. Wel zou ik het verschil eens willen zien met een DVD speler met HMDI die het beeld ook upscaled naar 1080i.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozzie4d
ja ik denk ook dat het tijd is dat ik over ga naar digitaal, ik gebruik nu als input: analoog kabel, vga, component. dat zijn 3 soorten analage signalen.

eigenlijk is het het "korrelige" het enige waar ik niet happy mee ben. overigens ligt het denk ik niet aan de tv. als ik HD 720p demo filmpjes of normale dvd's kijk, zowel op mijn 17inch CRT monitor als op de hitachi plasma, dan zijn grote oppervlakken met één kleur vrij korrelig.

leg ik de lat te hoog, of kan het komen doordat ik alleen maar analoge input signalen gebruik?
het beeld is overigens wel gewoon erg scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
cozzie4d schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:11:
ja ik denk ook dat het tijd is dat ik over ga naar digitaal, ik gebruik nu als input: analoog kabel, vga, component. dat zijn 3 soorten analage signalen.

eigenlijk is het het "korrelige" het enige waar ik niet happy mee ben. overigens ligt het denk ik niet aan de tv. als ik HD 720p demo filmpjes of normale dvd's kijk, zowel op mijn 17inch CRT monitor als op de hitachi plasma, dan zijn grote oppervlakken met één kleur vrij korrelig.

leg ik de lat te hoog, of kan het komen doordat ik alleen maar analoge input signalen gebruik?
het beeld is overigens wel gewoon erg scherp
Het kan ook komen doordat de bron gewoon korrelig is; dus dat de film met een bepaalde hoeveelheid ruis is opgenomen. Probeer eens een desktop op je tv te toveren met een egale kleur en kijk of het beeld nog 'korrelig' is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozzie4d
dat heb ik geprobeerd, en dan is het beeld wel helemaal strak. haarscherp zelf.

misschien moet ik dan wel concluderen dat veel videobronnen gewoon niet echt optimaal zijn opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Even nog over die resolutie, je draait dus 1280x768 via je Geforce 7600GS begrijp ik? Het beeld is dan een 16:9 verhouding? Is je desktop schermvullend? Scherp?

Dit staat in de 9700 manual. (8600 kan ik niet vinden, beide hebben zelfde paneel)

Afbeeldingslocatie: http://img364.imageshack.us/img364/5662/resdi6.jpg

Ik kan moeilijk begrijpen hoe het zit met die plasma resolutie, is native draaien niet altijd het beste? (1024x1080 ? of 540 ook als je kijkt naar de opmerking onderaan het plaatje).

[ Voor 32% gewijzigd door Magnolia op 04-01-2007 13:16 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozzie4d
als ik 1280x1024 draai via vga-out, is het inderdaad breedbeeld.
1024x768 is overigens scherper kwa leesbaarheid van teksten. in beide gevallen is het erg scherp.

wat ik nu aan het proberen ben is "force tv detection", zodat ik een "HDTV" heb als secondary display. vervolgens stuur ik fullscreen video naar secondary toe, geupscaled naar 720p of 1080i.

mocht het nog geen succes zijn, ga ik toch maar voor een dvi-kabel naar hdmi in op de plasma,
op die manier kan ik betere resoluties en kwaliteit oversturen, omdat de hdmi ingang hogere resoluties kan binnenhalen dan de vga-ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 14:10

sanook

_/-\o_

Mooi topic, topicstarter ligt in andere topics nogal onder vuur vanwege zijn grenzeloze vertrouwen in dit toestel en plasma tv's in het algemeen. O-) Maar als je dit topic leest lijkt het alsof de 8600 en 9700 bijna identiek zijn (zelfde paneel, verschil zou zijn dat de 9700 beter geluid heeft en een digitale ontvanger) maar als je je er een beetje in verdiept zie je dat er een wereld van verschil is tussen de 8600 en 9700. Zoveel dat ik niet vind dat je ze met elkaar kunt vergelijken. Enige overeenkomst is hetzelfde paneel, maar dan heb je het meteen gehad.
Zie ook www.hitachi.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Hmm het paneel is toch zo'n beetje het belangrijkste onderdeel van een tv? Als die identiek zijn zitten de verschillen in aansluitingen, design en speakers. Dan gaat een vergelijking toch aardig op denk ik. Ik ben niet heel technisch dus misschien kan de electronica die een paneel aanstuurt ook een wereld van verschil maken.

Een vergelijking van de specificaties op de site van hitachi bevestigen imo dit verhaal. Let wel vergelijk beide de 42" versie, de 55" versie heeft een andere paneel met ook een hogere resolutie.

[ Voor 23% gewijzigd door Magnolia op 05-01-2007 00:36 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Magnolia schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:32:
Hmm het paneel is toch zo'n beetje het belangrijkste onderdeel van een tv? Als die identiek zijn zitten de verschillen in aansluitingen, design en speakers. Dan gaat een vergelijking toch aardig op denk ik. Ik ben niet heel technisch dus misschien kan de electronica die een paneel aanstuurt ook een wereld van verschil maken.

Een vergelijking van de specificaties op de site van hitachi bevestigen imo dit verhaal. Let wel vergelijk beide de 42" versie, de 55" versie heeft een andere paneel met ook een hogere resolutie.
In de specificaties van de 9700 vind je onder andere PICTURE MASTER HD Technology terug, en dit zit niet in de 8600. Dit levert toch wel een hoop extra functionaliteit op volgens mij, zoals diverse soorten PIP, en zou ook betere beeldkwaliteit moeten geven.

Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met de 9700 ? Door het purple snake gedoe op de Panasonic 42pv60 ben ik erg terughoudend geworden voor de Panasonic en neig nu naar Hitachi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
hvangent schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:31:
[...]

In de specificaties van de 9700 vind je onder andere PICTURE MASTER HD Technology terug, en dit zit niet in de 8600. Dit levert toch wel een hoop extra functionaliteit op volgens mij, zoals diverse soorten PIP, en zou ook betere beeldkwaliteit moeten geven.

Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met de 9700 ? Door het purple snake gedoe op de Panasonic 42pv60 ben ik erg terughoudend geworden voor de Panasonic en neig nu naar Hitachi.
Ik zet die digitale beeldverbeteringspoespas toch altijd uit, want het enige dat dat spul oplevert is ellende. :) Over de 9700 loopt een heel lang topic op avforums.com (even zoeken op 42pd9700). Verder heeft de 8600 gewoon PIP dus wat ik met meerdere soorten PIP zou moeten? Ik gebruik het niet eens ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

FaceDown schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:59:
[...]

Ik zet die digitale beeldverbeteringspoespas toch altijd uit, want het enige dat dat spul oplevert is ellende. :) Over de 9700 loopt een heel lang topic op avforums.com (even zoeken op 42pd9700). Verder heeft de 8600 gewoon PIP dus wat ik met meerdere soorten PIP zou moeten? Ik gebruik het niet eens ;)
Nu spreek je jezelf toch een beetje tegen meneer (neem ik aan) FaceDown, in andere topics roep je juist dat persoonlijke meningen niet tellen en dat het om meetbare feiten gaat, en hier geldt dat dan niet meer opeens ??? Hitachi zal best ergens gemeten hebben dat die beeldverbeteringspoespas (zoals jij dat noemt) verbeteringen oplevert.
Je wilt alleen maar koste wat het kost jouw Hitachi 7200 aankoop verdedigen. Waarom eigenlijk, er is toch niemand die jou aanvalt op deze aankoop ? Er is ook helemaal niks mis met dat toestel, net zomin als er iets mis is met andere toestellen. Het is maar net waar je gevoelen en je voorkeur naar uit gaat. Laat iedereen in zijn waarde, en ageer niet op elk berichtje wat jou ook maar een beetje tegen de haren instrijkt want daarmee wordt de discussie alleen maar onnodig heftiger (en onzinniger).

Amen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
hvangent schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:15:
[...]

Nu spreek je jezelf toch een beetje tegen meneer (neem ik aan) FaceDown, in andere topics roep je juist dat persoonlijke meningen niet tellen en dat het om meetbare feiten gaat, en hier geldt dat dan niet meer opeens ??? Hitachi zal best ergens gemeten hebben dat die beeldverbeteringspoespas (zoals jij dat noemt) verbeteringen oplevert.
Het is helemaal geen voldongen feit dat 'beelverbeteringspoespas' betere beeldkwaliteit oplevert. Bovendien zijn veel van die opties bedoeld om inferieure signalen zoals analoge TV te corrigeren (zoals digitale comb filters) en ik maak alleen gebruik van digitale TV en DVD / Xbox.

De rest van je post was offtopic.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozzie4d
ondertussen krijg ik nog steeds het servicemenu niet actief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
cozzie4d schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:11:
Nee ik ook niet :(

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

cozzie4d schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:11:
Had je dit al geprobeerd:

TO GET INTO ADJUSTMENT MODE(service menu)
With the set turned off (standby)
Press the SUB-POWER button,INPUT SELECT button and PROGRAM DOWN button at the same time,and hold for more than 5 seconds.
The set turns on in adjustment mode.

Stond op AVforums in het pd9700 topic, dit stukje ging over service menu op de pd8600....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb dat geprobeerd maar het lukt me niet.. zowel op de tv zelf als op de a/b geprobeerd, maar misschien druk ik wel op de verkeerde knoppen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozzie4d
ik krijg het ook niet voor elkaar, erg vreemd. of bedoelen ze misschien die 3 toetsen op de tv zelf , onder het scherm/paneel?

kan het toch niet laten, maar ik las over beeldverbeterpoespas en comb filter!?! volgens mij doet dat comb filter niets anders dan de weergave van foto's verbeteren
(althans dat las ik in manual)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik denk dat ze de toetsen op de tv zelf bedoelen ja. Lijkt me niet dat de afstandsbediening een combinatiesignaal van 3 knoppen kan doorgeven.
Maar wat is 'subpower'-button?? Volgens mij gaat de tv uit als je de powerbutton indrukt terwijl deze in standby stond. :?

Dat combfilter is vooral om analoge signalen te verbeteren (dus via coax) las ik weer ergens anders. Met DVD weergave (component) zie ik geen verschil. Dus ik heb het maar uit gezet.

[ Voor 15% gewijzigd door FaceDown op 09-01-2007 14:02 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
heel toevallig dat ik deze topic ineens zie. Mijn ouders hebben sinds zaterdag de dp9700. Inderdaad de doos is echt gigantisch staat nu op mijn kamer echt niet normaal :s. Wat ook opviel is dat de plasma zelfs ook amper te tillen is. Ik heb nog weinig kunnen verdiepen in de tv want hij staat beneden :s.

Wat ik wel vreemd is dat het electronica bedrijf alle apparaten nog op scart erop installeerde. We hebben dan digitale tv wat helaas niet anders als scart kan, maar me ouders hebben ook een HDD recorder erbij gekocht en die sloten ze ook op scart aan. Ik wil me er dus een beetje in verdiepen want volgens mij kan dit beter. Alleen tja we hebben een zeer lastige opstelling thuis. We hebben een dvd-speler/receiver van jvc in 1 dus deze moet al noodgedwongen erop voor de radio en dolby surround via scart. Dan hebben we een digitale tv kastje met scart op de tv. Ook hebben we dan nog de HDD recorder via scart op de tv al met al een hele rotzooi. Ik hoop dat ik voor elkaar krijg dit makkelijker te maken.

[onzin mode] er zit serieus gewoon een knopje op de afstandbediening waarmee je de tv kan draaien, kortom de tv draait op de standaard :s [/onzin mode]

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozzie4d
ik begrijp half wat je bedoeld. wat alleen niet klopt (Denk ik) is dat je via scart dolby surround kunt versturen. althans, oldskool dolby surround wel (stereo vertaald 4 kanalen, l+r+center+achter), maar dolby digital zul je denk ik toch via een optical of coaxial digitale kabele moeten sturen.

ik blijf overigens nieuwsgierig naar mensen die op de pd8600 het service-menu naar voren hebben getoverd (los van wat waar dan ook beschreven staat). ik krijg het niet voor elkaar )-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rare vraag misschien maar kan iemand mij de afmetingen van de verpakkingsdoos van het toestel vertellen?dan kan ik namelijk even opmeten of hij in mijn auto past.en dus eventueel ander vervoer moet regelen.
trouwens kunnen jullie nog wat foto's plaatsen van de tv in aktie!

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 184056 op 12-01-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmj2
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:07
Anoniem: 184056 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:22:
rare vraag misschien maar kan iemand mij de afmetingen van de verpakkingsdoos van het toestel vertellen?dan kan ik namelijk even opmeten of hij in mijn auto past.en dus eventueel ander vervoer moet regelen.
trouwens kunnen jullie nog wat foto's plaatsen van de tv in aktie!
De doos is 43x89x114 cm (hxbxd). Staat toevallig in in de garage (vorige week gekocht)
Het lukt mij trouwens ook niet om in het service menu te komen. Verder ben ik zeer tevreden met deze plasma TV. Zat te twijfelen tussen een Sony bravia LCD en de 42PD8600, maar uiteindelijk toch voor de laatste gekozen. De kleuren en beeldweegave zijn toch natuurlijker dan op een LCD. (en erg scherp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gmj2 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:21:
[...]

De doos is 43x89x114 cm (hxbxd). Staat toevallig in in de garage (vorige week gekocht)
Het lukt mij trouwens ook niet om in het service menu te komen. Verder ben ik zeer tevreden met deze plasma TV. Zat te twijfelen tussen een Sony bravia LCD en de 42PD8600, maar uiteindelijk toch voor de laatste gekozen. De kleuren en beeldweegave zijn toch natuurlijker dan op een LCD. (en erg scherp)
Even de auto gemeten en wat denk je! precies 89 cm breed! haha dus dat gaat lukken.
Bedankt voor het opmeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cozzie4d schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:25:
ik begrijp half wat je bedoeld. wat alleen niet klopt (Denk ik) is dat je via scart dolby surround kunt versturen. althans, oldskool dolby surround wel (stereo vertaald 4 kanalen, l+r+center+achter), maar dolby digital zul je denk ik toch via een optical of coaxial digitale kabele moeten sturen.

ik blijf overigens nieuwsgierig naar mensen die op de pd8600 het service-menu naar voren hebben getoverd (los van wat waar dan ook beschreven staat). ik krijg het niet voor elkaar )-;
zo misschien ? is voor de 9700 maar misschien werkt het ook op de 8600.

With the panel on standby, and using the buttons on the right-hand side of the panel itself, press and hold the OK and P- buttons. While still holding these buttons, press the Power On button. The panel will turn on, but keep holding the OK and P- buttons, and after approx. 5 seconds, the service menu will appear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 22-06 10:27
Craytahar schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:17:
[onzin mode] er zit serieus gewoon een knopje op de afstandbediening waarmee je de tv kan draaien, kortom de tv draait op de standaard :s [/onzin mode]
Wij hebben een dusdanig grote woonkamer dat die feature erg handig is. Dan kan je de tv altijd zo draaien dat je er recht voor zit, ongeacht waar je zit. Echt geen onzin feature hoor.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozzie4d
op de pd8600 zitten een aantal knopjes, echter:

- er zit geen OK knop (wel P-, P+, menu en AV)
- daarbij is de power-pon button een drukknop die de stroom erop zet / eraf haalt

Dus ik vraag me af hoe realistisch die manier is bij de pd8600...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Laatst online: 06:26
waar blijft de onafhankelijke user review FaceDown?
waar blijft de ISF gecalibreerde superplasma van je die geriewed is tov fabrieksinstellingen?
waar blijft alles waar je zo op hamert nu ?

wel zeiken bij anderen maar zelf... omg triest gewoon. ik ben diep teleurgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

jozy schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:08:
waar blijft de ISF gecalibreerde superplasma van je die geriewed is tov fabrieksinstellingen?

wel zeiken bij anderen maar zelf... omg triest gewoon. ik ben diep teleurgesteld
Waar zou ie op moeten reageren dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
jozy schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:08:

Uhhhh... calm down? 8)7 :D

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Maar hij heeft wel een punt gezien je reactie('s) in (oa.) het Tatung topic
FaceDown schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:59:
Jammer dat iedereen nu zo lang al enthousiast wacht dat er nooit een objectieve user review uit zal komen rollen.
Tot op heden alleen het Hitachi evangelie gehoord, maar niets wat lijkt op een (objectieve) review.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb deze tv gekocht na het lezen van vele reviews, discussies etc. Ik was dus allerminst bevooroordeeld. Ik had net zo goed een ander model/merk kunnen kiezen als ik had gewild. Die Tatung wordt gekocht op basis van specs (er zijn geen reviews van te vinden) en dat vind ik persoonlijk erg dom, zeker aangezien je voor minder geld een veel betere plasma kan kopen. Iedereen zit elkaar op te naaien en men staat te springen om er zo snel mogelijk een exemplaar te bemachtigen. Ondertussen krijgt Tatung al wekenlang niks uitgeleverd. Als dat maar niet tekenend is voor de service van het bedrijf :D Men denkt in dat topic een of ander 'geheim' in de LCD-wereld te hebben gevonden: Tatung het topbedrijf met de topschermen dat niemand kent. Believe me; daar is een reden voor. Als hun produkten net zo goed waren als een Panasonic of een Pioneer dan waren ze echt wel bekender geweest. Maar ach; we zullen er vanzelf wel achter komen.

Nu weer ontopic please. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

offtopic:
Volgens mij zijn de bestellingen niet louter op basis van specs, maar mede vanwege de overwegend positieve waarderingen uit de UK. Daar wordt datzelfde toestel als 'Goodsmans' verkocht.

Dat jij het toestel hebt gekocht nav positieve reviews ontslaat je niet van je morele GoT-plicht ;) om een fatsoenlijke user review te schrijven. Dat jij jouw toestel de hemel in prijst(en wellicht nog terecht ook) is je goed recht, maar je bent ook snel geneigd om zaken te bagataliseren. En dan wil je wel eens een reactie als hierboven retour krijgen.....

Edit: PS. Hoewel ik het Tatung topic scherp in de gaten hou, gaat mijn voorkeur wel uit naar plasma. Hetzij 'jouw' Hitachi, dan wel een Pana. Dit om mijn mening in het juiste perspectief te plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door onsgeluk op 18-01-2007 13:42 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb de openingspost toch gemaakt of niet soms? Dat is mijn review en daar zul je 't mee moeten doen. Er zijn er genoeg die minder moeite doen hoor :/

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Dat is inderdaad een mooie lofzang en als kritische noot dat je niet in het service menu weet te komen :O Inderdaad, mooie review :+

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Doe het zelf beter zou ik zeggen. Oh nee wacht je hebt alleen kritiek. Als ik meer negatieve punten zou weten zou ik ze heus wel melden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Volgens mij sta jij erom bekend voor het alleen kritiek leveren ;)

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
onsgeluk schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:58:
Volgens mij sta jij erom bekend voor het alleen kritiek leveren ;)
Dat slaat nergens op natuurlijk want als je even je ogen open trekt zie je dat je hier zelf in een informatief topic van mij zit te typen. :X

Ga nu maar weer ergens anders spelen: Ontopic dus.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:30
Oh ik vind dat onsgeluk niet eens zo erg ongelijk heeft hoor. Een beetje oplettende lezer zal ondertussen al lang zijn opgevallen dat jij geen enkel punt van kritiek zomaar zal accepteren en elke spec van de Hitachi zal verdedigen tot het bittere einde.

Uiteraard heeft een full-hd buis geen zin, wánt de Hitachi heeft dat niet. Dús zie je dat niet. Zullen de full-hd Pioneer mensen nu balen dan! Dat 'ie geen fysieke 1080 beeldlijnen heeft maakt ook niet uit, want ofwel zie je dat niet dan wel is de Hitachi oplossing zo verdomde slim dat dat sowieso niet uitmaakt.

Is verder niet zo heel erg hoor. De meeste mensen willen nu eenmaal hun aankoop rechtvaardigen. Vandaar dat sites als Kieskeurig en dergelijke eigenlijk compleet zinloos zijn. Want élke Blokker Yamakawa dvd speler geeft perféct beeld volgens de eigenaren, heeft perféct geluid enz. Maar om dan te denken dat dat een "review" is, nee, en zéker niet objectief. Zo werkt het echter bij 95% van de mensen, zal wel iets natuurlijks zijn.

Zo. En hopelijk weer on-topic vanaf nu, al acht ik die kans niet zo groot :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Irritant wanneer je met je eigen gedrag wordt geconfronteerd? Dit is anders wat jij in meerdere AV topics doet...

Ontopic: Ik zit serieus te twijfelen over dit scherm, juist omdat ik de kritische noten mis. Dit onder het mom van; als iets te mooi klinkt om waar te zijn..... Het is moeilijk voor te stellen dat er geen downside is aan dit scherm. Zijn die er wel, dan is het aan mij om te beslissen of ik daarmee zou kunnen leven.

[ Voor 0% gewijzigd door onsgeluk op 18-01-2007 14:25 . Reden: typo ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
@ Brad Pitt

http://www.plasmadepot.com/plasmatv/howplasmaworks.html

Zoals je daar kunt lezen heeft een Alis panel wel degelijk 1080 beeldlijnen alleen worden ze om en om (odd / even) belicht.

Full HD plasma schermen zijn er in 42" uitvoering helemaal niet naar mijn weten. En als ze wel komen dan zal de beeldkwaliteit wellicht beter zijn (hoewel ik verwacht slechts marginaal) en de prijs minimaal het dubbele zijn van dit scherm.

Overigens geef ik best een aantal nadelen van het scherm aan, waaronder het mindere geluid. Voor mij is dat echter geen probleem omdat ik toch een DTS receiver heb staan. Dit wordt door meerdere mensen aangegeven op sites als kieskeurig. Plasma's / LCD met echt goed geluid zijn sowieso erg dun gezaaid, als ze al bestaan.

[ Voor 28% gewijzigd door FaceDown op 18-01-2007 14:31 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar je kunt toch zelf gewoon in de winkel gaan kijken? Nadeel van het scherm is volgens mij dat hij een soort van interlace techniek gebruikt. Vraag me af hoe dat zich vertaald als er progressive beelden worden aangeboden. Het zou allemaal best goed kunnen zijn, maar dat zijn toch dingen die je zelf moet ervaren.

En volgens mij was er iets met de zwartwaarden va ALIS schermen, meen ergens gelezen te hebben dat de techniek al langer bestond, maar niet gebruikt werd omdat de zwartwaardes niet goed genoeg waren voor een plasma scherm. Volgens mij is dat inmiddels opgelost, maar wellicht is het nog wat minder dan bij andere plasmaschermen.

[ Voor 34% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-01-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:29:
Maar je kunt toch zelf gewoon in de winkel gaan kijken? Nadeel van het scherm is volgens mij dat hij een soort van interlace techniek gebruikt. Vraag me af hoe dat zich vertaald als er progressive beelden worden aangeboden. Het zou allemaal best goed kunnen zijn, maar dat zijn toch dingen die je zelf moet ervaren.

En volgens mij was er iets met de zwartwaarden va ALIS schermen, meen ergens gelezen te hebben dat de techniek al langer bestond, maar niet gebruikt werd omdat de zwartwaardes niet goed genoeg waren voor een plasma scherm. Volgens mij is dat inmiddels opgelost, maar wellicht is het nog wat minder dan bij andere plasmaschermen.
Van interlacing is absoluut niets te zien. Het beeld is gewoon rustig en scanlines zijn niet waar te nemen. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat er bij Alis sprake is van een dermate snelle wisseling tussen lighting van even en oneven beeldlijnen dat dit niet waarneembaar is, itt 'echte' interlaced beelden.

Dit is in ieder geval al een 2e revisie van de Alis panels (1e was 1024 x 1024). De blacklevels zouden wel beter kunnen denk ik, maar dat denk ik ook vaak bij CRT tv's. Ik vind het dan ook moeilijk om hier een oordeel over te geven zonder ooit een andere plasma thuis te hebben gehad. In winkels is het doorgaans te licht om dit te kunnen beoordelen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

@ Oscar
Dit zijn de zaken waarnaar ik opzoek was/ben. Dan kan ik idd in de winkel checken in hoeverre dit storend zou zijn.

@ facedown
Hoewel voor eenieder anders, kan het geluid mij niet of nauwelijks boeien. Afgezien van bv het journaal, zet ik bij de meeste dingen mijn amp aan. Vwb de zwartwaardes, zou een goed uitgevoerde calibratie dit kunnen verbeteren? Vanuitgaand dat gelijk eerder genoemde auto brightness/contrast wordt uitgezet.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Bij het verschijnen van witte teksten op een zwarte achtergrond (bijv de cijfers 24 bij de serie 24 in het begin) zie je dat de achtergrond lichter wordt; het zgn contrast shift probleem. Dat verslechtert dus het blacklevel. Ik ga er vanuit dat wanneer die functie wordt uitgeschakeld, ook het blacklevel verbetert. Of dit door een ISF calibratie nog gebeurt durf ik niet te zeggen. De persoon waarvan ik weet dat deze calibraties uitvoert tegen een redelijke prijs blijkt dat alleen voor CRT's te doen. Bij Frank van htforum kost dit volgens mij zo'n 200,- en dat vind ik net teveel van het goede, zeker omdat de kleuren voor mijn gevoel al erg goed zijn juist. Overigens merk je dat 'mindere' blacklevel alleen bij zeer donkere scenes. Bij alle andere scenes is zwart gewoon zwart.

[ Voor 8% gewijzigd door FaceDown op 18-01-2007 14:56 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:30
Heb het nog even opgezocht (op andere sites dan de Hitachi site zelf, die ik wat onduidelijk vond) en het ziet er inderdaad naar uit dat de televisie 1080 fysieke verticale beeldlijnen heeft (zie ook http://www.masterclass.co.../622_1080i_resolution.jpg). Dat 'ie deze niet als 1080p weergeeft lijkt me niet zo relevant, het is de enige televisie (in deze klasse) die deze resolutie daadwerkelijk hééft dus bijzonder netjes.

I stand corrected, was dus voorbarig en fout van mij, excuses. :X

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 18-01-2007 15:46 . Reden: <link toegevoegt> ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Laatst online: 06:26
als je in het nauw bent, gelijk on topic schreeuwen....

je beschuldigd mensen in het tatung topic dat ze nooit een objectieve review zullen geven van het scherm en ze de tv alleen kopen ad hand van specs....

zelf heb ik niets van jouw kant gezien wat het tegenovergestelde bewijst: je prijst je scherm de hemel in en alles wat beter is wordt afgedaan door ofwel prijsverschil of wel afstand tov scherm politiek....

je hamert als een gek op ISF en alles wat zij beweren maar zelf doe je het niet... heeft dat ook geen nut na x aantal meter of is de prijs je opeens weer teveel meneer FaceDown?

En in het Tatung topic is genoeg informatie te vinden door links naar AVForum en de tests die smarron en zn maat hebben gedaan bij Tatung met alle benodigde films en fotos.

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Als je beter leest zie je dat ik ook genoeg minpunten van het scherm noem. Maar als die plaat voor je kop ook voor je ogen zit dan kan ik daar weinig aan doen he.

Die opmerking over het ISF slaat al helemaal nergens op. Als ik beweringen van het ISF aanhaal in mijn argumentatie dan betekent dat dat ik verplicht ben om een ISF calibratie uit te voeren? 8)7 Jij begrijpt er niet zoveel van volgens mij. :D

[ Voor 43% gewijzigd door FaceDown op 18-01-2007 16:02 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozzie4d
de ingebouwde tuner zorgt wel voor scanlijnen. dit probleem verwacht ik niet meer te hebben met dig. tv via een decoder
Pagina: 1 2 Laatste