[plasma] Ervaringen Hitachi 42PD8600

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 09:20
Jezus lijkt hier net een vismarkt af en toe :p Lelijke geschreeuw :>

Over minpunten gesproken, op kieskeurig.nl staat de volgende reactie:

19-01-2007
Hariapepa: De tv nu 2 maanden in huis en bevalt prima. Nu is al wel het begin te zien van een ingebrand logo van RTL 4. Weet iemand wat daartegen te doen?

Dat is al erg vlot, misschien heeft hij het contrast en helderheid in het begin niet fors teruggeschroefd, waardoor dit ontstaat. Zo niet zie ik al een groot minpunt van dit scherm. Wil niet betekenen dat het ook persee met ieder scherm gebeurd (een beetje zoals 'the purple snakes' van Panasonic verhaal).

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:00

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Dat is dan het eerste geval van inbranden wat ik hoor over dit scherm. Zal wel een idioot zijn met het contrast vol open die 20 uur per dag RTL4 kijkt. Dan verdien je ook een ingebrand scherm. >:)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 09:20
Weetje waar jouw reactie me aan doet denken Face Down? Aan Bill O'Reilly, die kerel van Fox News.

Die is zo ongelofelijk partijdig dat 't bijna lachwekkend wordt. Volgens hem vermoorden ze hier (in 'Holland') baby's als het een vingertje mist. En dan elk weerwoord systematisch wegwuiven, bagataliseren of negeren.

Nog zo'n mooi voorbeeld: De Irakeze minister van Buitenlandse Zaken in 2003. 'We have everything under control' op de achtergrond zag je de Amerikaanse tanks Bagdad al binnen rollen.

Prachtig :p Net cabaret.

Anyway het is goed mogelijk dat de bovenstaande gebruiker het toestel verkeerd gebruikte waardoor hij nu met een probleem zit. Alleen dat is helemaal niet zeker, dit toestel is pas onlangs geintroduceerd op de markt, en mensen met lange gebruikservaringen zijn er nog nauwelijks (lang in de zin van meer dan 3 maanden).

Het is dus afwachten of dit een foutief gebruik geval is, of dat -in tegenstellling wat in de openingspost staat- de scherm wel gevoelig is voor inbranden.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Opzich zouden Alis schermen inderdaad minder last van inbranden moeten hebben, omdat de pixels niet continu worden belicht, maar het blijft plasma, dus niet gek dat het nog steeds gebeurt. Volgens mij is er geen enkele plasma die niet kan inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:01:
Opzich zouden Alis schermen inderdaad minder last van inbranden moeten hebben, omdat de pixels niet continu worden belicht, maar het blijft plasma, dus niet gek dat het nog steeds gebeurt. Volgens mij is er geen enkele plasma die niet kan inbranden.
Natuurlijk kan elke plasma inbranden. Het forfor verkleurt namelijk na verloop van tijd. Dit is een heel traag proces, na ik geloof 80.000 uur is de lichtoutput gehalveerd. Als je het contrast en de brightness nu heel hoog hebt staan, dan versnel je dit proces. Ga je ook nog continu tv kijken met een wit logootje in de hoek, dan is dat vragen om problemen, met name in de beginperiode van het scherm. Daarom heb ik m'n scherm de eerste 200 uur ook een groot deel van de tijd op screensaver gehad, en heb ik opgelet om geen statische beelden te laten staan. Na deze periode van 100 a 200 uur wordt een scherm veel en veel minder gevoelig voor inbranden.
Ga je met het contrast en brightness vol open (zoals een plasma vaak de fabriek uitrolt) continu naar rtl4 zitten kijken, dan is de kans groot dat je last van inbrandingsverschijnselen krijgt. Dat is dan imho niet te wijten aan een slecht paneel maar aan verkeerd gebruik. Een auto moet je ook de eerste paar duizend kilometer rustig inrijden. Je kan ook met een koude motor met hoge toeren wegscheuren, maar dat is vragen om problemen (hoewel ook hier genoeg gevallen zullen zijn waarin het wel goed gaat).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Magnolia schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:36:
[..]
Nog zo'n mooi voorbeeld: De Irakeze minister van Buitenlandse Zaken in 2003. 'We have everything under control' op de achtergrond zag je de Amerikaanse tanks Bagdad al binnen rollen.

Prachtig :p Net cabaret.
:P
Anyway het is goed mogelijk dat de bovenstaande gebruiker het toestel verkeerd gebruikte waardoor hij nu met een probleem zit. Alleen dat is helemaal niet zeker, dit toestel is pas onlangs geintroduceerd op de markt, en mensen met lange gebruikservaringen zijn er nog nauwelijks (lang in de zin van meer dan 3 maanden).

Het is dus afwachten of dit een foutief gebruik geval is, of dat -in tegenstellling wat in de openingspost staat- de scherm wel gevoelig is voor inbranden.
Het Alis 1024x1080 paneel is natuurlijk al een stukje ouder dan 3 maanden en wordt in tal van toestellen toegepast. Het staat erom bekend niet gevoelig voor inbranden te zijn. Het geval van deze meneer is ook echt het eerste geval wat ik hoor/zie/lees. Ik vermoed overgens dat het in zijn geval gewoon weg zal trekken of dat het weg is na een uurtje 'screen wipe' (wit scherm). Misschien heeft zijn toestel ook wel een exemplarisch probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 20-01-2007 15:44 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:27
Magnolia schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:36:
Wij hebben thuis de 42PD9700 en die heeft al flink wat uurtjes er op zitten maar nog geen inbrandverschijnselen. Ik verwacht net als FaceDown dat er sprake is van foutief gebruik hoor, want dit scherm is eigenlijk voor inbranden helemaal niet zo gevoelig (als je het goed doet). En waag het niet om me met Bill O'Reilly te vergelijken. ;)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zullen we eens stoppen met op de man spelen en persoonlijke vete's uitknokken? Doe dat maar lekker via de mail. Dit is echt superkinderachtig allemaal.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 06:26
JvS schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:21:
Zullen we eens stoppen met op de man spelen en persoonlijke vete's uitknokken? Doe dat maar lekker via de mail. Dit is echt superkinderachtig allemaal.
Ik denk dat het verstandiger is dit 'probleem' bij de bron aan te pakken ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Net weer eens Lord of the Rings 1 gekeken, man o man wat een beeldje :D ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat HD nog veel scherper/beter gaat zijn, althans op de afstand waarop ik nu zit (4 meter).

Iemand toevallig al ontdekt hoe in het service menu te geraken?

Het valt me trouwens op dat het scherm erg verbeterd is in beeldkwaliteit tov direct na aankoop. Scherper, van dichtbij minder ruis in ieder geval. Merken andere eigenaren dat ook?

[ Voor 25% gewijzigd door FaceDown op 23-01-2007 17:02 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208283

misschien dat hier toch nog iemand kan reageren. Ben op zoek naar beginners instelling( tot 200 uur) voor gebruik(burn in).
en wilde graag weten hoe je 720p/1080i beelden kunt krijgen....
bedankt vast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h00ligan83
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik ben ook zeer geintresseerd in dit scherm. Heb hem laatst in de winkel gezien met discovery HD en dit zag erg goed uit. Ook de prijs spreekt mij erg aan.

Er is iets wat ik nog niet helemaal begrijp dus misschien kan iemand mij hier mee helpen. Een aantal post terug heeft Magnolia een overzicht van de beschikbare resoluties gepost. Hier staat bij dat de TV 1920*1080 accepteerd via de HDMI ingang. Als ik hier mijn mediacenter op aansluit en ik stel deze in op deze resolutie van 1980*1080 zal het beeld dan schermvullend zijn?

De windows desktop gebruik ik nooit op mijn mediacenter dus dat de letters en iconen klein zijn vind ik niet erg. De mediacenterinterface zal ongetwijfeld goed leesbaar zijn lijkt mij.

Als ik deze resolutie uitstuur betekent dit dat ik dan 1080i HD materiaal zonder problemen kan bekijken? Volgens mij wordt een 1080i HD bestand, wat bv op een 800*600 ingestelde mediacenter wordt afgespeeld, niet op HD weergegeven. Als dit gebeurd zal de mediacenter volgens mij het beeld terug rekenen naar de ingestelde resolutie. Please correct me if i'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208567

Hallo

Face Down op welke getallen heb jij contrast kleur helderheid etc staan.

Wat ik ook heb is dat soms bepaalde beelden trillen en lijntjes ziet
weet je misschien hoe je dit kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Anoniem: 208567 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:20:
Hallo

Face Down op welke getallen heb jij contrast kleur helderheid etc staan.

Wat ik ook heb is dat soms bepaalde beelden trillen en lijntjes ziet
weet je misschien hoe je dit kan oplossen
Trillen en lijntjes heb ik geen last van. Bij wat voor een bron heb je dit? Ik zal vanavond de waardes even posten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:23:
[...]

Trillen en lijntjes heb ik geen last van. Bij wat voor een bron heb je dit? Ik zal vanavond de waardes even posten.
Ik heb de plasma op een Topfield reciever aangesloten.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Anoniem: 208567 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:30:
[...]

Ik heb de plasma op een Topfield reciever aangesloten.

alvast bedankt
Wat voor signaal stuur je naar de TV, via welke aansluiting? Ik heb met een 1080i signaal over component geen enkel probleem.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:13:
[...]

Wat voor signaal stuur je naar de TV, via welke aansluiting? Ik heb met een 1080i signaal over component geen enkel probleem.
Ik heb er weinig verstand van bedoel je rgb met scart.

scart in tv ext 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Je moet sowieso ext 2 of 3 nemen, want ik meen ergens gelezen te hebben dat op scart 1 geen RGB zit. Heb je die lijntjes bij een DVD ook? Wat voor DVD-speler / signaal / aansluiting?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:21:
Je moet sowieso ext 2 of 3 nemen, want ik meen ergens gelezen te hebben dat op scart 1 geen RGB zit. Heb je die lijntjes bij een DVD ook? Wat voor DVD-speler / signaal / aansluiting?
Dus dan moet ik de schotelreciever op ext 2 doen bv.
Had je het contrast etc hoog staan of gemiddeld.

De lcd is die pal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:21:
Waar heb jij de reciever in ook in ext 2 dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
De receiver van UPC digital heb ik op ext 2 inderdaad, receiver in RGB modus. Ben gisteren vergeten de waardes na te kijken, maar uit m'n hoofd heb ik zowel contrast als brightness ergens rond het midden staan, afgesteld met de THX Optimizer van de Finding Nemo DVD, instellingen op 'natural'. Let erop dat je de instellingen per bron moet afstellen! Dus niet alleen voor ext 2 maar ook voor andere ext's en ingebouwde tuner als je die gebruikt.
De lcd is die pal
:?

Op wat voor aansluiting heb je de DVD speler zitten? Het beste kun je een DVD speler aansluiten via de HDMI-aansluiting of component-aansluiting en het beeld upscalen naar 1080i. Het lijkt me namelijk dat de problemen waar jij het over hebt door een brakke DVD-speler komen, of een te laag beeldsignaal.

[ Voor 28% gewijzigd door FaceDown op 13-02-2007 11:18 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:16:
De receiver van UPC digital heb ik op ext 2 inderdaad, receiver in RGB modus. Ben gisteren vergeten de waardes na te kijken, maar uit m'n hoofd heb ik zowel contrast als brightness ergens rond het midden staan, afgesteld met de THX Optimizer van de Finding Nemo DVD, instellingen op 'natural'. Let erop dat je de instellingen per bron moet afstellen! Dus niet alleen voor ext 2 maar ook voor andere ext's en ingebouwde tuner als je die gebruikt.

[...]

:?

Op wat voor aansluiting heb je de DVD speler zitten? Het beste kun je een DVD speler aansluiten via de HDMI-aansluiting of component-aansluiting en het beeld upscalen naar 1080i. Het lijkt me namelijk dat de problemen waar jij het over hebt door een brakke DVD-speler komen, of een te laag beeldsignaal.
oke bedankt

De dvd speler is van philips en koste 400 euro met harddisc hoe kan je dt upscalen naar 1080i en geld dat ook voor de reciever (schotel) er zit overens op de dvd recorder geen hdmi aansluiting volgens mij.
wat is een component aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Anoniem: 208567 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:31:
[...]

oke bedankt

De dvd speler is van philips en koste 400 euro met harddisc hoe kan je dt upscalen naar 1080i en geld dat ook voor de reciever (schotel) er zit overens op de dvd recorder geen hdmi aansluiting volgens mij.
wat is een component aansluiting
Een componentaansluiting bestaat uit 3 'tulp'-aansluitingen, rood, groen en blauw gekleurd (wordt vaak met RGB verward dat normaliter over een scart-aansluiting gaat). Ik neem aan dat je Philips die heeft. Of je Philips ook 1080i kan uitsturen weet ik niet, dat moet je in je handleiding napluizen. In ieder geval gaat dat alleen met een component of HDMI aansluiting werken (waarvan je de laatste dus niet hebt).
Zelfde geldt voor de receiver; deze zal alleen een scartaansluiting hebben neem ik aan? Is op zich geen probleem, mijn UPC Digital receiver heeft dat ook en ik heb prima beeld.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:17:
[...]

Een componentaansluiting bestaat uit 3 'tulp'-aansluitingen, rood, groen en blauw gekleurd (wordt vaak met RGB verward dat normaliter over een scart-aansluiting gaat). Ik neem aan dat je Philips die heeft. Of je Philips ook 1080i kan uitsturen weet ik niet, dat moet je in je handleiding napluizen. In ieder geval gaat dat alleen met een component of HDMI aansluiting werken (waarvan je de laatste dus niet hebt).
Zelfde geldt voor de receiver; deze zal alleen een scartaansluiting hebben neem ik aan? Is op zich geen probleem, mijn UPC Digital receiver heeft dat ook en ik heb prima beeld.
oke bedankt verder nog 1 vraagje

op menu en dan beeld staat onderaan aangegeven RGB 50Hz heb jij dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Anoniem: 208567 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:30:
[...]

oke bedankt verder nog 1 vraagje

op menu en dan beeld staat onderaan aangegeven RGB 50Hz heb jij dat ook
Dat is het signaal dat je binnenkrijgt. Apart overgens want ik heb er PAL 50Hz staan. (edit: stom kabel in de verkeerde output van de mediabox geduwd |:( nu heb ik eindelijk wel RGB signaal.. is nog beter ook :P )

Als ik m'n xbox aansluit staat er 1080i H:33kHz V:60Hz

Overigens de rest van m'n instellingen:

Stand: Natuurlijk
Contrast: 19
Helderheid: 30
Scherpte: 10
Kleur: 35
Kleurtemp: normaal
Ruisonderdrukking: uit
Filmmode: uit
3dcomb: aan

[ Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 13-02-2007 20:42 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Smarron

The bend

FaceDown schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:31:
[...]

Dat is het signaal dat je binnenkrijgt. Apart overgens want ik heb er PAL 50Hz staan. (edit: stom kabel in de verkeerde output van de mediabox geduwd |:( nu heb ik eindelijk wel RGB signaal.. is nog beter ook :P )

Als ik m'n xbox aansluit staat er 1080i H:33kHz V:60Hz

Overigens de rest van m'n instellingen:

Stand: Natuurlijk
Contrast: 19
Helderheid: 30
Scherpte: 10
Kleur: 35
Kleurtemp: normaal
Ruisonderdrukking: uit
Filmmode: uit
3dcomb: aan
Als ik die instellingen op mijn TV instel, heb ik amper beeld. Het zijn wel erg lage instellingen zeg! Ik ga er vanuit dat het zeer merk-afhankelijk is als ik het zo zie.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Smarron schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:25:
[...]
Als ik die instellingen op mijn TV instel, heb ik amper beeld. Het zijn wel erg lage instellingen zeg! Ik ga er vanuit dat het zeer merk-afhankelijk is als ik het zo zie.
Ja ze gelden alleen voor de 42PD8600 natuurlijk 8)7 en zelfs daarvoor zullen ze niet perfect zijn, maar voor de bron die ik gebruik (Xbox via component) werken ze prima.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Smarron

The bend

FaceDown schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:45:
[...]

Ja ze gelden alleen voor de 42PD8600 natuurlijk 8)7 en zelfs daarvoor zullen ze niet perfect zijn, maar voor de bron die ik gebruik (Xbox via component) werken ze prima.
Was ook meer hypothetisch bedoeld.

Mijn "zachte" instelling zit daar ruim boven en dat vind ik al donker genoeg. Maar elke bron geeft idd een ander beeld. TV en DVD zijn bij mij ook erg verschillend. Maar ik vond de waarden zo laag.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag een blu ray speler staan bij een dealer,maar hiermee kan je alleen dvd's mee spelen geen
tv ontvanger dus toch?

Wel mee op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Gisteren nog eens een winkel ingelopen en daar stonden echt alleen maar LCD schermen aan. Echter er was niet een scherm bij wat ook maar in de buurt kwam van de Hitachi. Zelf een of andere Samsung 32" waarop @home HDTV te zien was haalde het nog niet bij gewoon UPC Digital op de Hitachi.
Ik ben benieuwd of dat HDTV wel zo'n grote winst op gaat leveren. Ik kijk op 4 meter afstand ongeveer en als ik een goede kwaliteits-DVD op zet (bijv Symfonica in Rosso - Marco Borsato) dan denk ik dat veel mensen het 'per ongeluk' voor HD aan zullen zien.
Heeft er iemand al ervaring met het afspelen van HD op deze TV???

[ Voor 5% gewijzigd door FaceDown op 18-02-2007 11:20 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een andere voorbeeld:
Enige documentaire's opgenomen van internet van BBC-HD formaat 720p en div films meest(1280x720)
dat afgespeeld via een notebook (ha ha via S-VIDEO) en echt een beeld van z'n mooie Q . En dat is nog maar via s-video!!. heb de _/-\o_ Hitachi nu voor een week, gebruik UPC MB via RGB zonder meer goed te noemen, DVD via HDMI(1080i) dat is pas echt genieten, de dvdspeler eens gekocht bij de Aldi voor z'n 7 tientjes en een hdmi kabeltje bij MM voor 20 euri.
ALs ik dan toch al een - puntje kan vinden is het de "ticker" deze id bijna niet te lezen(blurry)
En een vraag je aan mede gebruikers, als ik b.v na z'n kwartiertje naar een zender kijk lijkt het of mijn beeld een millimeter naar beneden zakt, komt er een fijn wit/gijs horizontaal lijntje boven het beeld, :'( echter als ik van Aspect verwissel is dit verschijnsel weer ff weg en na einige tijd verschijnt die weer, iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Anoniem: 208283 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:37:
Even een andere voorbeeld:
Enige documentaire's opgenomen van internet van BBC-HD formaat 720p en div films meest(1280x720)
dat afgespeeld via een notebook (ha ha via S-VIDEO) en echt een beeld van z'n mooie Q . En dat is nog maar via s-video!!. heb de _/-\o_ Hitachi nu voor een week, gebruik UPC MB via RGB zonder meer goed te noemen, DVD via HDMI(1080i) dat is pas echt genieten, de dvdspeler eens gekocht bij de Aldi voor z'n 7 tientjes en een hdmi kabeltje bij MM voor 20 euri.
ALs ik dan toch al een - puntje kan vinden is het de "ticker" deze id bijna niet te lezen(blurry)
En een vraag je aan mede gebruikers, als ik b.v na z'n kwartiertje naar een zender kijk lijkt het of mijn beeld een millimeter naar beneden zakt, komt er een fijn wit/gijs horizontaal lijntje boven het beeld, :'( echter als ik van Aspect verwissel is dit verschijnsel weer ff weg en na einige tijd verschijnt die weer, iemand een idee???
Heb je pixel shifting aan staan in het menu? Dit zorgt ervoor dat om de zoveel minuten het beeld een paar pixels verschuift om inbranding tegen te gaan, maar dit is echt niet nodig. Kun je dus gewoon uit zetten.
Wat bedoel je met 'ticker'?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, het fijne lijntje is idd verholpen met de pixel shifting :) . voor wat betreft de "ticker" 8)7 dat is een info band die van L n R loopt over het scherm met info (b.v. beursberichten e.d) echter die lopen nu zo dat je ze gewoon lezen kunt. waarschijnlijk een digi storingtje geweest! Bedankt voor je info.
Hebt je misschien nog tips voor wat betreft de waardes(bright,color) voor de eerste tijd?
staan nu op bright +25 color +27 rest op < 15..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Anoniem: 208283 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:24:
Oke, het fijne lijntje is idd verholpen met de pixel shifting :) . voor wat betreft de "ticker" 8)7 dat is een info band die van L n R loopt over het scherm met info (b.v. beursberichten e.d) echter die lopen nu zo dat je ze gewoon lezen kunt. waarschijnlijk een digi storingtje geweest! Bedankt voor je info.
Hebt je misschien nog tips voor wat betreft de waardes(bright,color) voor de eerste tijd?
staan nu op bright +25 color +27 rest op < 15..........
Mijn instellingen staan hierboven.. zo heb ik ze altijd gehad. Wel ff opletten in het begin dat je niet teveel met zwarte balken kijkt, niet te veel logootjes in beeld etc. ik heb in het begin de screensaver van de xbox flink laten draaien.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:36:
[...]

Mijn instellingen staan hierboven.. zo heb ik ze altijd gehad. Wel ff opletten in het begin dat je niet teveel met zwarte balken kijkt, niet te veel logootjes in beeld etc. ik heb in het begin de screensaver van de xbox flink laten draaien.
Waar kan ik de pixelschifting uitzetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Anoniem: 208567 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:09:
[...]

Waar kan ik de pixelschifting uitzetten??
In het menu onder 'schermbeveiliging' en dan pixel verplaatsing (ff uit m'n hoofd, maar zoiets is het).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:36:
[...]

oke das duidelijk, heb alleen nog wel ff een vraag dan:
als ik via ext6(hdmi, 720p/1080i)) dvd kijk kun je de "zwarte balken" dus niet uitzoemen |:( , optie alleen full 1,2 kiezen.
echter wel als je de uitgang op 576p zet, maar je raad het al, minder fraai beeld dus........
op ext2(RGB) kun je dat ook uitzoemen , maar dan lijkt het wel "knip en plak" werk!! :? het beeld mist e.e.a

Dus hoe schadelijk zij de zwarte balken?? n.l niet al mijn dvd's zin 2.35:1 anamorf meeste zijn toch wel 1.78:1 dus al veel minder "zwart" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50
Harde schop!

Ik ben heel hard aan het twijfelen geslagen de laatste tijd met betrekking tot aankoop van een nieuwe TV voor in de woonkamer waar ik alleen DVD op kijk en digitale TV via UPC.

Nu viel mijn oog op de Hitachi 42PD8600 vs de Hitachi 42PD9700, is de 9700 echt het extra geld meer waard? Verder iemand ervaring met de LCD's van Hitachi, aangezien ik ook opzoek ben naar een 32" voor in de slaapkamer en ik het eigenlijk wel netjes vind om gelijke modellen te hebben kwa uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:37

delorean7

Let's take the Aston toni

ConZito schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:13:
Harde schop!

Ik ben heel hard aan het twijfelen geslagen de laatste tijd met betrekking tot aankoop van een nieuwe TV voor in de woonkamer waar ik alleen DVD op kijk en digitale TV via UPC.

Nu viel mijn oog op de Hitachi 42PD8600 vs de Hitachi 42PD9700, is de 9700 echt het extra geld meer waard? Verder iemand ervaring met de LCD's van Hitachi, aangezien ik ook opzoek ben naar een 32" voor in de slaapkamer en ik het eigenlijk wel netjes vind om gelijke modellen te hebben kwa uiterlijk.
Zit in de PD9700 niet hetzelfde scherm?

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Nog steeds heel tevreden met dit scherm. Onlangs een PS3 aangeschaft en Blu-ray films (en games natuurlijk) zien er werkelijk waar subliem uit op 1080i!

Nou wil ik het scherm eindelijk eens tegen de muur gaan hangen. Kan ik hiervoor een gewoon standaard muurbeugel van 50 euro kopen? Ik weet niet goed welke 'VESA-standaard' ik nou precies moet hebben, want ik begrijp dat er meerdere zijn?

Groetjes, FaceDown.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50
FaceDown schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:14:
Nog steeds heel tevreden met dit scherm. Onlangs een PS3 aangeschaft en Blu-ray films (en games natuurlijk) zien er werkelijk waar subliem uit op 1080i!

Nou wil ik het scherm eindelijk eens tegen de muur gaan hangen. Kan ik hiervoor een gewoon standaard muurbeugel van 50 euro kopen? Ik weet niet goed welke 'VESA-standaard' ik nou precies moet hebben, want ik begrijp dat er meerdere zijn?
Staat vast in je boekje welke je moet hebben en welke gaten je moet gebruiken voor het hangend monteren. Die gaten opmeten en je weet je standaard als je niet in je boekje wil kijken :)

• cryppy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 14:46
Ik heb nu een poos de hitachi, tweedehands gekocht.

Ook ik heb dat auto contrast probleem. Heb net op internet een hint gevonden hoe in het service menu te komen. Daar ga ik het vanavond proberen uit te zetten.

Maar ik heb nog een vervelend minpuntje. Als ik films kijk waarin iets roods. (kleding, auto zoals in cars) en het beste voorbeeld. De open ings scene van Notebook. Dan is het erg lelijk. De overgangen van rood naar donkerrood zijn erg slecht.

Is dit een verkeerde instelling? Of heeft dit met het contrast verhouding te maken?

Heeft iemand dit probleem ook? De film Notebook is de beste test. Bij cars is het minimala te zien.

Ik hoop dat iemand hetzelfde probleem had en een instelling de oiplossing is.
Pagina: 1 2 Laatste