Advies voor 42" Plasma.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 20:59
Ik heb een vraag/dilemma.
Op dit moment bezit ik een Philips 32PF9976/12 (32") LCD TV maar kan ook aan een
Phocus PDP 42" PHS Plasma komen.
Nu is mijn vraag wat zal ik doen, de LCD behouden, deze is ook ter volle teveredenheid in mijn bezit, of toch voor de Plasma gaan?
Energierekening maakt me niet uit, wil er gewoon qua beeld kwaliteit op vooruit gaan, en natturlijk de looks ;-) Afstand bank tot TV is 3-4 meter.
Graag wat meningen van jullie en jullie motivatie.

Ter informatie:

Phocus PDP 42" PHS Actuele PW-prijs € 1597,10(http://www.phocuselectronics.com/old/lanq/nl/plasma/42.php)
Optical Performance
Brightness 1000 cd/m2
Contrast 3000:1
Aspect Ratio 16:9
Resolution 1024*768 @ 85 Hz (pc mode)
Resolution compatibility:
852*480 – 832*624 – 848*480
800*600 – 640*480 – 720*400
Viewing Angle 160/160
Color 16,7 million

Tuning
PAL / SECAM / BG / LL’ / NTSC
Internal Embedded Multisystem Tuner
Direct Channel Selection
Automatic tuning system (ATS) euro plus

Picture
Display formats 4:3/16:9 Fit to screen – zoom - user zoom
Progressive scan via DVI
Digital Motion De-Interlaced
Digital Comb Filter
Digital Noise Reduction
Anti-Flicker
Non linear scaling – auto scaling
WSS (Auto scaling)
V&H Position Contrast
Sharpness, Brightness, Contrast
2-tuner PIP, PAP, PAT

Sound
Built in Tuner
Sound output 2*7 W (RMS)
5 band equalizer
6 Preset sound modes

Connections
Euro-Scart socket (2x)
S-Video in, CVBS in-out
DVI-I, VGA
Audio in-out, Speaker output

Teletext
Teletext 800 pages/ Fasttext

Electronic
Program naming auto & manual (5 char)
SWAP / Intelligent channel switch
Automatic volume levelling (AVL)
Program Memory 99/5AV
On - Sleep timer / Clock Function
Child Lock
Multilanguage Graphical OSD (24)

Philips 32PF9976/12 (32") Actuele PW-prijs € 1.849,- (http://www.kieskeurig.nl/...09BF9C859C1256F3C0041B1F0)
Zilver kleurig
Beelddiagonaal 81 cm
Helderheid 450 cd/m²
Contrast verhouding 800:1
Resolutie 1366 x 768 pixels
Horizontale kijkhoek 176 º
Vertikale kijkhoek 176 º
OSD
Comb filter
Ontvangstnorm PAL, SECAM, NTSC

Teletekst
Aantal pagina's in geheugen 1200
Stereo Vermogen 30 Watt

Aantal voorkeurzenders 100
Kinderslot
ACI
Scart-ingang 3
PC-ingang
Hoofdtelefoon uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Atomic-NI schreef op maandag 25 juli 2005 @ 00:27:
...deze is ook ter volle teveredenheid in mijn bezit, of toch voor de Plasma gaan?
Waarom iets anders 'gokken' als je iets hebt wat naar volle tevredenheid is?

Ik zou gewoon je huidige scherm houden totdat de tevredenheid eraf is, tegen die tijd koop je misschien veel mooiere schermen voor minder geld, dan het scherm waar je nu aan zit te denken...

of je moet nu, evenals 'straks', geld als water hebben...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Volgens mij zwerbven die Phocus schermen overal rond voor een stuk minder geld (1250-1400e). Ook las ik volgens mij het eea op een duits forum erover, waarbij men vrij veel erover liep te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het nooit doen, je philips lcd is beter dan een phocus plasma...

Vind je plasma mooier dan lcd ofzo? Ik zou gewoon lekker je huidige scherm nog een jaar of 2-3 houden en dan eens weer rondkijken wat er is...plasma's hebben ook nog steeds geen perfect beeld, vooral niet met zo'n lage resolutie op zo'n groot scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verkoop die troep al jaren en als ik deze zou moeten gaan vergelijken zou dit mijn top 3 zijn

1 LG
2 Philips
3 Samsung

Met de volgende reden die samsung schermen hebben heel veel last van inbranding, om maar ter zwijgen over de ghosting bij een goeie film (denk bv aan 2fast2furious). De philipos en de LG maken gebruik van dezelfde schermen al heeft dit type Philips wel een nieuwer scherm erin. Maar de LG heb ik toevallig ook al heb ik de px12 want die heeft een hogere res ivm me mediacenter. Maar de px 12 is niet (meer) in Nederland te krijgen. Verder vragen mail me maar @ p.koningh1etchellopuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 16:21
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 10:52:
Ik verkoop die troep al jaren en als ik deze zou moeten gaan vergelijken zou dit mijn top 3 zijn

1 LG
2 Philips
3 Samsung

Met de volgende reden die samsung schermen hebben heel veel last van inbranding, om maar ter zwijgen over de ghosting bij een goeie film (denk bv aan 2fast2furious). De philipos en de LG maken gebruik van dezelfde schermen al heeft dit type Philips wel een nieuwer scherm erin. Maar de LG heb ik toevallig ook al heb ik de px12 want die heeft een hogere res ivm me mediacenter. Maar de px 12 is niet (meer) in Nederland te krijgen. Verder vragen mail me maar @ p.koningh1etchellopuntnl
SPAM >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 10:52:

Met de volgende reden die samsung schermen hebben heel veel last van inbranding, om maar ter zwijgen over de ghosting bij een goeie film (denk bv aan 2fast2furious).
Vanwaar dan toch een plaats in jou top 3 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:32
Ejorne schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:20:
[...]Vanwaar dan toch een plaats in jou top 3 :?
waarschijnlijk heeft hij zich beperkt tot deze drie merken omdat hij de topic start wel gelezen heeft ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BartNL op 25-07-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 10:47:
plasma's hebben ook nog steeds geen perfect beeld, vooral niet met zo'n lage resolutie op zo'n groot scherm
ja daar is ie weer ;)

geen 1 scherm heeft perfect beeld, maar kom eens kijken hoe 1280x720 filmpje op mijn minne resolutieschermpje eruit ziet (nog via m'n minne xbox ook) en ik ben 100% zeker dat je het statement hierboven aanpast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

BartNL schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:46:
[...]

waarschijnlijk heeft hij zich beperkt tot deze drie merken omdat hij de topic start wel gelezen heeft ;)
Ik meen toch echt dat hij het heeft over zijn top 3...
je moet de overige reacties ook lezen he, ipv alleen de topic start...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:07:
[...]

ja daar is ie weer ;)

geen 1 scherm heeft perfect beeld, maar kom eens kijken hoe 1280x720 filmpje op mijn minne resolutieschermpje eruit ziet (nog via m'n minne xbox ook) en ik ben 100% zeker dat je het statement hierboven aanpast ;)
Die resolutie kan de tv niet geheel aan, dus het wordt gedownscaled, maar dat terzijde. Ik zeg alleen dat ook plasma's toch duidelijk ook nog mankementen hebben in het beeld, het is veel minder stabiel dan bij crt's, en inmiddels ook minder stabiel dan bij lcd's vind ik persoonlijk. Ik kan me echter goed voorstellen dat mensen voor plasma's kiezen: beter beeld bij analoog, groot scherm voor een goedkope prijs en betere zwartwaardes en contrast hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:11:
[...]
Die resolutie kan de tv niet geheel aan, dus het wordt gedownscaled, maar dat terzijde.
Ik weet het, dat is juist het vreemde: het is echt bijzonder veel scherper (als je ook een 720p/1080i source erin stopt) zoals ik eerder zei: zelfs m'n vriendin ziet dat ;)

en over dat "stabiel"; ik weet niet wat je er mee bedoeld, staat hier superstrak, in progressive zit er geen beweging in.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook van plan binnekort een 42'' plasma scherm te kopen, maar ik begrijp dat hdtv nog niet helemaal. heb je daar nu al voordeel mee, met dvd's ofzo? of is het echt iets wat nog in de toekomst nog zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakman> ja...er wordt zelfs gezegd dat hd op een ED scherm vanaf 4 meter niet meer anders is dan op een HD scherm. Je moet gewoon niet te dicht op een plasma scherm met lagere resolutie zitten vind ik, dan zie je teveel digitale verwerking (ik zat op 2.5 meter van 37 inch en zag het te vaak).

Willempie: In japan en amerika wordt al een tijd alles in HD opgenomen. Het is een veel hogere resolutie dan dvd's en ziet er echt likkebaardend goed uit. De nieuwe xbox 360 en playstation 3 zulden totaal high definition uitsturen, en de opvolger van dvd (wordt waarschijnlijk blue ray of hd-dvd) zullen dit ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:54:
Willempie: In japan en amerika wordt al een tijd alles in HD opgenomen. Het is een veel hogere resolutie dan dvd's en ziet er echt likkebaardend goed uit. De nieuwe xbox 360 en playstation 3 zulden totaal high definition uitsturen, en de opvolger van dvd (wordt waarschijnlijk blue ray of hd-dvd) zullen dit ook hebben.
bedankt voor t antwoord, ik zit erover te denken om pioneer PDP-435XDE te kopen, deze is hd ready.. ik hoorde van de verkoper dat het wk 2006 in duitsland ook op hd te zien is :D je kon daar ook zo'n filmje zien met het verschil tussen hd en 'gewoon'. het is inderdaad echt verbluffend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WK wordt inderdaad in HD opgenomen, of je het ook daarin kunt zien is nog maar de vraag. Je bent met je pioneer in ieder future proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 19:45
wij hebben de nieuwste panasonic 42" (PANASONIC TH-42PV500 )
en ik moet zeggen dat ik nog geen lcd heb gezien die in de buurt komt, behalve de philips.
lcd's zijn imho te traag voor bijvoorbeeld voetbal en F1 , ik erger me daar kapot aan die fading.
zwartwaarden zijn vaak ook niet best als ik dat in de winkels zie , en ik ben 1 1/2 jaar aan het zoeken geweest voor ik bij deze uitkwam, geloof me ik heb er een paar gezien..
kijk eens in de winkel als ze de lcd/plasma's op tmf hebben staan, of je de sms berichtjes fatsoenlijk kunt lezen.

de resolutie is 1024x768 , en aansluitingen zat (pc/hdmi/3x scart/tuner)

maar zoals velen voor mij zeiden.. je moet zelf zien wat je het mooiste vindt, dat kan niemand voor je beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joe-black
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:27

joe-black

D.O.A.

Nocturno schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:46:
Nocturno,

Kun je vertellen waarom deze panasonic en niet de TH-42PA50.
Ik wil een van deze 2 aanschaffen maar het prijsverschil is erg groot voor de hogere resolutie en de extra aansluiting(en) (1200 Euro !).
Ik heb beide schermen naast elkaar gezien in 2 verschillende winkels en ik vind het verschil niet erg groot, niet met een standaard antennesignaal en niet met DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nocturno schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:46:
en ik moet zeggen dat ik nog geen lcd heb gezien die in de buurt komt, behalve de philips.
lcd's zijn imho te traag voor bijvoorbeeld voetbal en F1 , ik erger me daar kapot aan die fading.
zwartwaarden zijn vaak ook niet best als ik dat in de winkels zie , en ik ben 1 1/2 jaar aan het zoeken geweest voor ik bij deze uitkwam, geloof me ik heb er een paar gezien..
kijk eens in de winkel als ze de lcd/plasma's op tmf hebben staan, of je de sms berichtjes fatsoenlijk kunt lezen.

de resolutie is 1024x768 , en aansluitingen zat (pc/hdmi/3x scart/tuner)

maar zoals velen voor mij zeiden.. je moet zelf zien wat je het mooiste vindt, dat kan niemand voor je beslissen.
Zoals ik al eerder heb gezegd, ghosting is geen probleem meer, ik kan prima voetbal/f1 en tennis kijken op mijn lcd. Zwartwaardes zijn inderdaad minder, dvd's via component mooier dan alle plasma's die ik tot nu toe heb gezien zonder twijfel...ze staan gewoon ontzettend slecht aangesloten in winkels. Zwartwaardes zijn inderdaad minder, maar begint er te komen...het is in ieder geval zwart ipv grijs tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Mag ik jou eens iets nieuws vertellen? bij een LCD tv kan je de lamp (die de brightness bepaalt) digitaal beschouwen. Of hij werkt perfect, of niet. Dus zolang je beeld hebt op je LCD tv, is je helderheid als nieuw."

Iemand heeft dit op pagina 2 verkondigd, wel: dit is dus een grove leugen.
Bij een LCD zijn er meestal meerdere backlight's (vergelijkbaar met CCFL's (mini-TL-buizen)) en de kleurtemperatuur en de lichtopbrengst van deze lampen gaat er met de jaren op achteruit. Ik zou je willen doorsturen naar een site die een bepaald LCD-scherm (SGI 1600SW) dat eind de jaren negentig verkocht is geweest, repareert en de backlight's vervangt om de LCD terug zijn volledige lichtopbrengst en juiste kleurtemperatuur mee te geven die hij aanvankelijk had. Maar jammer genoeg heb ik de url niet meer van die site.

Bij een CRT is het de convergentie die mettertijd afnam, dacht ik, o.a. door temperatuurschommelingen. De geometrie bleef wel redelijk juist over lange perioden dacht ik. Ik merk zelf zeer duidelijk de onscherpte in bepaalde delen van het beeld bij een CRT van meerdere jaren oud. Hier had ik een vraag bij: kan je die terug in nieuwstaat brengen door hem dmv de potmeters binnenin te (laten) calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen/adviseren?

Na een beetje georienteerd te hebben sta ik op het punt een plasmascherm aan te schaffen. Ik twijfel tussen de PIONEER PDP 435 HDE (vind ik ook gewoon het mooiste scherm wat ik tot op heden gezien heb) of de iets goekopere HITACHI 42PD7200. De laatste lijkt betere specs te hebben. (Het prijsverschil vind ik overigens bij deze uitgave van ondergeschikt belang.) Hitachi heeft een vaste (ingebouwde tuner) is dit beter of kun je beter een losse tuner hebben (zoals bij Pioneer).

Verder heb ik goed surround systeem welke ik dus ook prima kan gebruiken voor het geluid. Echter heb ik twijfels bij het plaatsen van een grote (diepe) center speaker onder zo'n mooi (subtiel) plat scherm. Doe ik er verstandig aan speakers erbij te nemen? (standaard bij Hitachi maar maakt totaal plaatje minden mooi)

Nou als iemand op deze vragen anntwoord heeft ben ik een stuk verder en iemand erg dankbaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend stond ik op het punt om de voordelig geprijsde LG 42 PX3 RV te kopen. Deze televisie heeft 2 tuners (PIP) en veel aansluitmogelijkheden.

Ik heb net de LG 42 PX3 RV(A) vergeleken met een aantal andere plasma schermen, en ik moet zeggen dat ik de kwaliteit niet optimaal vind. Vooral de uiterst zwart en uiterst wit beelden (blauwe lucht met witte wolken) komen slecht door. Ik heb dit vergeleken met de Sony KE-P 42 M 1 en de Samsung PS42D5SX (overigens ook PIP). Deze laatste 2 gaven een beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:02:
Vanochtend stond ik op het punt om de voordelig geprijsde LG 42 PX3 RV te kopen. Deze televisie heeft 2 tuners (PIP) en veel aansluitmogelijkheden.
de PX3RVA heeft 1 tuner en geen PIP. De PX4 heeft 2 tuners en PIP. Tevens is het beeld niet normaal (van de PX4, die zou verder hetzelfde zijn als de PX3).

Sony kan er niet aan tippen, alleen qua design, maar daar heb ik niets aan ;) Ik weet niet waar je het hebt gezien, maar dat moet een brakke kabel geweest, want hier is het kraakhelder met HD input.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 19:09
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:46:
Wie kan mij helpen/adviseren?

Na een beetje georienteerd te hebben sta ik op het punt een plasmascherm aan te schaffen. Ik twijfel tussen de PIONEER PDP 435 HDE (vind ik ook gewoon het mooiste scherm wat ik tot op heden gezien heb) of de iets goekopere HITACHI 42PD7200. De laatste lijkt betere specs te hebben. (Het prijsverschil vind ik overigens bij deze uitgave van ondergeschikt belang.) Hitachi heeft een vaste (ingebouwde tuner) is dit beter of kun je beter een losse tuner hebben (zoals bij Pioneer).

Verder heb ik goed surround systeem welke ik dus ook prima kan gebruiken voor het geluid. Echter heb ik twijfels bij het plaatsen van een grote (diepe) center speaker onder zo'n mooi (subtiel) plat scherm. Doe ik er verstandig aan speakers erbij te nemen? (standaard bij Hitachi maar maakt totaal plaatje minden mooi)

Nou als iemand op deze vragen anntwoord heeft ben ik een stuk verder en iemand erg dankbaar!!
Hallo,

Ik sta ook momenteel op het punt een 42"plasma te kopen. Ik zelf denk aan de Panasonic 42PV500, Hitachi 42PD6600/42PD7200. De 6600 heeft hetzelfde scherm als de 7200. Alleen heeft dit laatste scherm de Picture Master techniek aan boord. Ik weet nog niet of dit ech zo geweldig is. De laatste tijd kom ik ook veel op www.avforums.com. Dit is een Engelstalige site specifiek gericht op audio/video. HIer kan je ook veel gebruikers info vinden. Denk zoals het er nu voorstaat het de Hitachi 7200 gaat worden (bij www.acnservices.nl kost dit scherm €2749 inclusief muurbeugel).

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:52
en? de Panasonic gekocht of niet?

no comment

Verwijderd

waarom ga je voor de Hitachi 7200 en niet voor de panasonic 42pv500.
Ik wil namelijk ook 42" plasma kopen en ik denk ook aan deze panasonic.
Ik heb hem ook al in de winkel gezien en hij is echt mooi. (beeld enzo)
De Hitachi 7200 heb ik niet gezien. daarom wil ik weten waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
Ok, wat is nu inmiddels de beste keuze :) Aangezien de laatste post van november is...

[ Voor 11% gewijzigd door innocent op 09-01-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:38
pioneer 436 FDE/XDE :)

Heb em besteld

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
knny schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 07:53:
pioneer 436 FDE/XDE :)

Heb em besteld
Is dat deze PDP-436XDE Plasma of deze PDP-436FDE Plasma?

[ Voor 7% gewijzigd door innocent op 10-01-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
innocent schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:54:
[...]

Is dat deze PDP-436XDE Plasma of deze PDP-436FDE Plasma?
beide. er zit een klein verschil in de mediabox die erbij geleverd word
voor meer details kijk even op de pioneer website

of kijk hier ff

http://gathering.tweakers...essages/1076675///pioneer

[ Voor 15% gewijzigd door knny op 10-01-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
knny schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:43:
[...]

beide. er zit een klein verschil in de mediabox die erbij geleverd word
voor meer details kijk even op de pioneer website

of kijk hier ff

http://gathering.tweakers...essages/1076675///pioneer
Hoe zit het met de kabel of kabels van het scherm naar de tuner?
Ik wil namelijk geen kabels kunnen zien en ben dus van plan om een leiding in de muur weg te werken.

Onderstaande zaken zijn dan wel handig om te weten:
1. Lengte kabel van tv naar tuner.
2. wat moet de diameter van de leiding wezen om de kabels er doorheen te kunnen krijgen.
3. Wat voor stekkers zitten er aan de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Waarom bijf ik toch steeds verhalen over inbranden horen :(
Dat vind ik echt dood eng :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Valt in de praktijk reuze mee tegenwoordig.

Paar jaar geleden een plasma van JVC gehad, binnen half jaar ondertitels ingebrand.
Wegen goede service van Expert, een tv kunnen krijgen van Pioneer (434). En die hebben wij nu aleen jaar, en nog steeds niks ingebrand.

Is dus aardig verbeterd de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
innocent schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:55:
[...]

Hoe zit het met de kabel of kabels van het scherm naar de tuner?
Ik wil namelijk geen kabels kunnen zien en ben dus van plan om een leiding in de muur weg te werken.

Onderstaande zaken zijn dan wel handig om te weten:
1. Lengte kabel van tv naar tuner.
2. wat moet de diameter van de leiding wezen om de kabels er doorheen te kunnen krijgen.
3. Wat voor stekkers zitten er aan de kabels.
antwoorden zover ik weet:

1. 3 meter kabel
2. diameter weet ik niet precies weet wel dat je 3 kables hebt. 1 voor stroom en 2 voor de meidiabox
3 2 van de 2 naar 2 van de mediabox

wij hebben trouwens onze koop veranderd van een pio 436FDE naar een XDE.

Wij betalen nu 3500 euro. incl muurbeugel en montage en 3 jaar vision (pioneer) garantie _/-\o_

begin volgende week komt ie :P

[ Voor 14% gewijzigd door knny op 11-01-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
knny schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:39:
[...]

antwoorden zover ik weet:

1. 3 meter kabel
2. diameter weet ik niet precies weet wel dat je 3 kables hebt. 1 voor stroom en 2 voor de meidiabox
3 2 van de 2 naar 2 van de mediabox

Wij betalen nu 3500 euro. incl muurbeugel en montage en 3 jaar vision (pioneer) garantie _/-\o_

Nou hoe bevalt het scherm ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
innocent schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:27:
[...]

Nou hoe bevalt het scherm ? :)
Nog niet binnen helaas. :| Maar hij zou deze week komen dus heb geduld. Het schijnt dat er juist NU net voor het WK heel veel vraag is naar de schermen.
Als we hem hebben volgen pics!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
knny schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:00:
[...]

Nog niet binnen helaas. :| Maar hij zou deze week komen dus heb geduld. Het schijnt dat er juist NU net voor het WK heel veel vraag is naar de schermen.
Als we hem hebben volgen pics!! :P
Misschien dat je dan nog uit één van de nieuwe modellen kunt kiezen, al weet ik nog niet wat de voor-/nadelen van deze twee modellen zijn.

De modellen, met het typenummer PDP-436RXE en PDP-436SXE hebben een schermgrote van 43 inch (105 cm). Beide modellen hebben een HDMI ingang inclusief de HDCP coderingondersteuning. Daarnaast zijn bij beide modellen de luidsprekers in het geheel ingebouwd. De PDP-436RXE kost rond de 3500 euro terwijl het model met de DVB-T ontvanger, de PDP-436SXE, gaat rond de 3650 euro kosten.

[ Voor 28% gewijzigd door innocent op 18-01-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Ok, hier dan de volledig post:

Het Japanse electronicaconcern Pioneer heeft dinsdag twee nieuwe breedbeeld plasmaschermen op de markt gebracht. Eén van de twee modellen beschikt naast een analoge terrestoriale tuner ook over een digitale terrestoriale (DVB-T) tuner.

De modellen, met het typenummer PDP-436RXE en PDP-436SXE hebben een schermgrote van 43 inch (105 cm). Nadeel is dat de schermen een resolutie van 1024×768 pixels ondersteund. Hierdoor hebben de beide plasmaschermen wel het "HD-Ready" predikaat maar kan men een HD signaal in 720p formaat niet in het geheel op het scherm brengen. Hiervoor is zijn op de horizontale lijn 1280 pixels nodig.

Beide modellen hebben een HDMI ingang inclusief de HDCP coderingondersteuning. Daarnaast zijn bij beide modellen de luidsprekers in het geheel ingebouwd. De PDP-436RXE kost rond de 3500 euro terwijl het model met de DVB-T ontvanger, de PDP-436SXE, gaat rond de 3650 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
innocent schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:27:
Ok, hier dan de volledig post:

Het Japanse electronicaconcern Pioneer heeft dinsdag twee nieuwe breedbeeld plasmaschermen op de markt gebracht. Eén van de twee modellen beschikt naast een analoge terrestoriale tuner ook over een digitale terrestoriale (DVB-T) tuner.

De modellen, met het typenummer PDP-436RXE en PDP-436SXE hebben een schermgrote van 43 inch (105 cm). Nadeel is dat de schermen een resolutie van 1024×768 pixels ondersteund. Hierdoor hebben de beide plasmaschermen wel het "HD-Ready" predikaat maar kan men een HD signaal in 720p formaat niet in het geheel op het scherm brengen. Hiervoor is zijn op de horizontale lijn 1280 pixels nodig.

Beide modellen hebben een HDMI ingang inclusief de HDCP coderingondersteuning. Daarnaast zijn bij beide modellen de luidsprekers in het geheel ingebouwd. De PDP-436RXE kost rond de 3500 euro terwijl het model met de DVB-T ontvanger, de PDP-436SXE, gaat rond de 3650 euro kosten.
T liefst wilde ik de XDE en juist omdat ie geenn speakers heeft. Daar hebben we een homecinema set voor :D. Je ziet bij de 436 fde/xde dat de tv lekker slank blijft t is niet zo'n bak waar ook nog speakers aan zitten gelukkig. Vind t ook minder mooi een tv met van die speakers eraan

Heb net telefoon gehad en hij komt vrijdag binnen en dan maken ze een afspraak voor installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
knny schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:35:
[...]

T liefst wilde ik de XDE en juist omdat ie geenn speakers heeft. Daar hebben we een homecinema set voor :D. Je ziet bij de 436 fde/xde dat de tv lekker slank blijft t is niet zo'n bak waar ook nog speakers aan zitten gelukkig. Vind t ook minder mooi een tv met van die speakers eraan

Heb net telefoon gehad en hij komt vrijdag binnen en dan maken ze een afspraak voor installatie
Ok, en nu dan :) Hoe bevalt ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Al mijn onderzoek maakt het er niet makkelijker op :(

Ik wil namelijk graag HD TV gaan kijken, maar daar zitten momenteel nogal een aantal haken en ogen aan. :(

Qua TV beeld dacht ik aan Plasma, maar dan wordt 1920x1080 onmogelijk of heel erg duur, daarnaast hoor ik nog steeds verhalen over inbranden. (logo's e.d)

LCD is in TRUE HD wel betaalbaar, maar daar is zwart weer niet zwart en zijn contrast e.d. weer niet fantastisch.

Qua satteliet ontvanger heb ik De reelbox lite of avantgarde in gedachte, maar momenteel is alleen de lite leverbaar en is de software ervan nog lang niet door ontwikkeld. Het ding wordt namelijk als 1080i HD ontvanger aangeboden, maar kan nog geen MPEG4 of 1080i/p aan ???

Linkje, waarin de huidige status/ontwikkelingen van de reelbox worden aangegeven.
http://www.onlinelaufwerk...ReelBox_lite_feature_list

Eigenlijk moet ik wachten op LED LCD of OLED, maar daar heb ik het geduld weer niet voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Al mijn onderzoek maakt het er niet makkelijker op :(

Ik wil namelijk graag HD TV gaan kijken, maar daar zitten momenteel nogal een aantal haken en ogen aan. :(

Qua TV beeld dacht ik aan Plasma, maar dan wordt 1920x1080 onmogelijk of heel erg duur, daarnaast hoor ik nog steeds verhalen over inbranden. (logo's e.d)

LCD is in TRUE HD wel betaalbaar, maar daar is zwart weer niet zwart en zijn contrast e.d. weer niet fantastisch.

Qua satteliet ontvanger heb ik De reelbox lite of avantgarde in gedachte, maar momenteel is alleen de lite leverbaar en is de software ervan nog lang niet door ontwikkeld. Het ding wordt namelijk als 1080i HD ontvanger aangeboden, maar kan nog geen MPEG4 of 1080i/p aan ???

Linkje, waarin de huidige status/ontwikkelingen van de reelbox worden aangegeven.
http://www.onlinelaufwerk...ReelBox_lite_feature_list

Eigenlijk moet ik wachten op LED LCD of OLED, maar daar heb ik het geduld weer niet voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 19:44

themeparktommy

Pretparkgek!

innocent schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:08:
[...]

Ok, en nu dan :) Hoe bevalt ie :)
Hij hangt sinds gisteren..;)

Echt een enorm gaaf beeld geeft hij. Nu nog een dvdspeler bij kopen die via hdmi ansluiten die upscaling naar 1080i kan ;)

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
themeparktommy schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:38:
[...]

Hij hangt sinds gisteren..;)

Echt een enorm gaaf beeld geeft hij. Nu nog een dvdspeler bij kopen die via hdmi ansluiten die upscaling naar 1080i kan ;)
Ook bij normale uitzendingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Ik was ff ingelogdf als mijn broertje zag ik ;)

Ja ook bij normale uitzendingen, dit omdat wij digitale box hebben van Tvhome

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/6340/pioneerplasmaklein0ke.jpg
kabels moeten allleen nog netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
knny schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 23:59:
Ik was ff ingelogdf als mijn broertje zag ik ;)

Ja ook bij normale uitzendingen, dit omdat wij digitale box hebben van Tvhome

[afbeelding]
Wel nog even netjes de kabeltjes in de muur wegwerken en de bank laten uitzien op de tv :)

EDIT: Oeps deze opmerking zag ik net wat te laat :)

[ Voor 17% gewijzigd door innocent op 26-01-2006 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:51

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Voor geïnteresseerden, Panasonic komt binnenkort met nieuwe plasma's, in diverse smaken voor zeer vriendelijke prijsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gratis_vodka schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:42:
Voor geïnteresseerden, Panasonic komt binnenkort met nieuwe plasma's, in diverse smaken voor zeer vriendelijke prijsjes.
Wat is binnenkort :) een plasma op mijn kamer lijkt me wel vet namelijk >:) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:05:
[...]

Wat is binnenkort :) een plasma op mijn kamer lijkt me wel vet namelijk >:) !
De dealershows zijn ergens midden maart, en vlak daarna zullen de eerste modellen ook leverbaar zijn. dus reken begin april dat de eerste nieuwe plasmas in de winkel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaf welk prijs? Mediamarkt had de 42 inch in de aanbieding voor 1300 euro 2 weken geleden.
Nu standaard voor 1200 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit, maar mag ik jou eens vragen in hoeverre je last heb van weerspiegeling op je beeld en dan met name overdag. Ik wilde ook gaan voor een plasma echter in de winkel leek de 436XDE wel bijna een spiegel bij donkere scenes. En als ik naar jouw foto kijk zie ik jou ook weerspiegeld in het beeld (ik begrijp wel dat hij daar uit staat), maar goed misschien valt het (hopelijk) wel mee in de praktijk. Hoewel die randen van de 436XDE altijd blijven zullen glimmen ....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:28:
[...]

vanaf welk prijs? Mediamarkt had de 42 inch in de aanbieding voor 1300 euro 2 weken geleden.
Nu standaard voor 1200 euro?
volgens mij zo vanaf 2000 maar let wel, dit zijn hd ready schermen. Degene die ze bij de MM hebben niet, want naar mijn weten was enkel de PV500 dat maar die is al een tijd niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Laatst online: 09-09 15:19
Prijsindicatie van de nieuwe panasonic schermen 37PV60E en de 42PV60E:

37PV60E
42PV60E

Respectievelijk € 1.699,- en € 1.899,50.

specs:
nieuw G9 Panel 1024 x 768 Pixel
Real Black Drive, Contrast: 10000 : 1
HD ready, 2x HDMI-Eingang, PC-ingang, 3 Scart

Andere aangekondige nieuwkomers zie http://www.av-magazin.de/Bild_News.5+M5be048c9f36.0.html

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Ik zal een na vragen bij de interne dienst... wanneer ze er zijn. Wrs voor Cebit en das volgende week. Heeft toch zn voordeln bij Panasonic werken ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Iemand op AVforums heeft er al 1: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=312486

deze heeft zeker mijn interesse, zeker voor die prijs...voor zover ik kan beoordelen hebben de duurdere series als verschil een digitale tuner waarvan het nog maar de vraag is of de NL modellen deze ook hebben (in veel gevallen zal je toch een extern kastje nodig hebben, toch?) en een SD slot voor foto's. Aangezien ik toch een nieuwe dvd speler wil, zou ik meteen een dvd speler kunnen sjeffen die zo'n sd slot heeft, althans ik begreep dat deze bestaan (off topic: als je hiervoor tips hebt graag ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

?vaag ik kan mijn bericht hierboven niet editen. Anyway, ik ben erg benieuwd welke modellen we precies in NL gaan krijgen. In een ander draadje op AVforums wordt erover gesproken dat ze in de UK nu bij meerdere winkels zeer binnenkort te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
gratis_vodka schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:16:
?vaag ik kan mijn bericht hierboven niet editen. Anyway, ik ben erg benieuwd welke modellen we precies in NL gaan krijgen. In een ander draadje op AVforums wordt erover gesproken dat ze in de UK nu bij meerdere winkels zeer binnenkort te verkrijgen zijn.
Ik weet iig dat alle modellen die nu het nummer 50/500 dragen 60/600 worden (in Nederland) en wezenlijk er weinig dingen veranderen. Uiteraard wat betere specs, meer aansluitingen, maar in basis is het nog steeds de 50/500. Ik hoop dat ze binnenkort de beide modellen naast elkaar zetten in de showroom, kan ik zien of er ook echt verschil in zit. Marketing technisch is het een beter machine of dat in werkenlijkheid ook zo is??
Heb zelf 42pa50 en die is praltisch gelijk aan de 500 en het rechtvaardigde de meerprijs absoluut niet. Mss dat de 60 nu wel de kwaliteit van de 500 serie heeft, dus iets beter is dan de 50. Maar ben nog dik tevreden en anders verkoop ik hem wel weer ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Alle specs en foto's van de nieuwe panasonics voor Europa
PV/PX-600 serie HD-Ready, SD-card, Advanced sound speaker system
50" => 1366x768
42" => 1024x768
37" => 1024x720
PX = PV + DVB-tuner.
PV/PX-60 HD-ready, keine SD-card, 2 range speaker system
50" => 1366x768
42" => 1024x768
37" => 1024x720
PX = PV + DVB-tuner.
PA/PD-60
keine 50"
42" => 852x480
37" => 852x480
PD = PA + DVB-tuner.

[ Voor 64% gewijzigd door jschoorl2 op 04-03-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 19:45
heb zelf 42pa50 en die is praltisch gelijk aan de 500
euh , jij hebt dus ook 1024 resolutie , HDMI aansluiting, mpg4 recording (heb je geen reet aan,maar toch)? ;)

is toch wel een ander toestel hoor, wij hebben heel lang naar een pa50 uitgekeken en toen net op het nippertje voor de 500 gekozen, die was toen net uit.. zijn echt niet hetzelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

jschoorl2 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:48:
Alle specs en foto's van de nieuwe panasonics voor Europa
PV/PX-600 serie HD-Ready, SD-card, Advanced sound speaker system
50" => 1366x768
42" => 1024x768
37" => 1024x720
PX = PV + DVB-tuner.
PV/PX-60 HD-ready, keine SD-card, 2 range speaker system
50" => 1366x768
42" => 1024x768
37" => 1024x720
PX = PV + DVB-tuner.
PA/PD-60
keine 50"
42" => 852x480
37" => 852x480
PD = PA + DVB-tuner.
Interessant, thanks!

Zou je veel verschil zien in resoluties? 50 inch is wel echt redelijk groot zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog ergens een prijslijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook Pioneer komt met nieuwe modellen, inclusief een full-HD-plasma-paneel. Heb een testexemplaar al zien spelen en het is 'Wow' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jschoorl2 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:51:
Prijsindicatie van de nieuwe panasonic schermen 37PV60E en de 42PV60E:

37PV60E
42PV60E

Respectievelijk € 1.699,- en € 1.899,50.

specs:
nieuw G9 Panel 1024 x 768 Pixel
Real Black Drive, Contrast: 10000 : 1
HD ready, 2x HDMI-Eingang, PC-ingang, 3 Scart

Andere aangekondige nieuwkomers zie http://www.av-magazin.de/Bild_News.5+M5be048c9f36.0.html
Die specs zijn niet van die twee schermen neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:18:
[...]

Die specs zijn niet van die twee schermen neem ik aan...
Yep, zijn ze wel, dus een 1024*768 panel voor onder de 2000 Euro. In Dld prijzen nu al 1747 Euro voor de 42".

42PV60 vergelijkbaar met de 42PV500.

Het complete overzicht van alle nieuwe panasonics modellen, inclusief specs en foto's, afmetingen etc.(LCD en Plasma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:30:
[...]

Ook Pioneer komt met nieuwe modellen, inclusief een full-HD-plasma-paneel. Heb een testexemplaar al zien spelen en het is 'Wow' ;)
is dat dat 50 inch scherm? zal inderdaad wel zeer :P zijn, maar ik hoorde dat de adviesprijs 10.000 euro werd ofzo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08 15:31
Ik heb net een Samsung PS-42P5H gekocht voor 1799 euries.
Heb ik daar goed aan gedaan. D8 zelf van wel :)

bij de block overigens

[ Voor 11% gewijzigd door merlin_33 op 05-03-2006 19:08 ]

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Nocturno schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:59:
[...]
euh , jij hebt dus ook 1024 resolutie , HDMI aansluiting, mpg4 recording (heb je geen reet aan,maar toch)? ;)
is toch wel een ander toestel hoor, wij hebben heel lang naar een pa50 uitgekeken en toen net op het nippertje voor de 500 gekozen, die was toen net uit.. zijn echt niet hetzelfde 8)7
Zijn uiteraard niet hetzelfde, vind alleen het prijsverschil de geringe meerwaarde van de kwaliteit niet te rechtvaardigen. Idd de specs van de 500 zijn beter dan de 50, maar goed je loert er naar en daar was voor mij weinig verschil. Voor jou blijkbaar wel, maar das een keuze toch?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Ik ben nu op zoek naar een leuke plasma, en als ik
het zo lees is die Panasonic 42PV60E wel een heel
interessant toestelletje.
Bestaan er ook gewone muurbeugels voor zo'n toestel of
moet je zo'n panasonic beugel hebben?
Ik vindt die nogal prijzig die orginele

searisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

merlin_33 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:05:
Ik heb net een Samsung PS-42P5H gekocht voor 1799 euries.
Heb ik daar goed aan gedaan. D8 zelf van wel :)

bij de block overigens
als jij denkt van wel, dan is het toch gewoon een goede koop? Ik heb deze wel eens gezien, volgens mij prima beeld. Je zult altijd hebben dat er weer iets nieuws op de proppen komt, maar eens moet je toch die knoop doorhakken...daarom ga ik maar die Panasonic halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08 15:31
gratis_vodka schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:26:
[...]

als jij denkt van wel, dan is het toch gewoon een goede koop? Ik heb deze wel eens gezien, volgens mij prima beeld. Je zult altijd hebben dat er weer iets nieuws op de proppen komt, maar eens moet je toch die knoop doorhakken...daarom ga ik maar die Panasonic halen :9
Naja 1024 x 768
Was idd prima beeld
1080p heeft ie. Alhoewel ik altijd vraagtekens bij trucen uithalen heb.
Software van hitachi is iets beter met dezelfde beeldbuis.
Kan ik eventueel updaten.
Maar voor zon prijs kon ik het niet laten.

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Die TH-42PV60 wordt hem..... dat weet ik zeker. Nu nog even wachten wanneer 'ie bij de MediaMarkt staat, ga ik er gelijk eentje halen :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

merlin_33 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:22:
[...]

Naja 1024 x 768
Was idd prima beeld
1080p heeft ie. Alhoewel ik altijd vraagtekens bij trucen uithalen heb.
Software van hitachi is iets beter met dezelfde beeldbuis.
Kan ik eventueel updaten.
Maar voor zon prijs kon ik het niet laten.
Mooi toch :) En 1080p zal wel d.m.v. downscaling zijn? Voor volledige 1080p resolutie komt 'ie natuurlijk nog wat te kort.

En @ SgtStrider: goed idee, maar weet wel dat ik net 1 plek voor jou in de rij sta ;)

[ Voor 10% gewijzigd door gratis_vodka op 06-03-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Nog een update, iemand op HT forum meldde dat het Duitse blad Video de panasonic had getest, hierbij werden de volgende quotes gemeld:

bildtest: sehr gut, 33 punkte
tontest: gut, 15 punkte
messlabor: hervorragend, 18 punkte
bedienung: gut, 6 punkte
ausstattung: gut, 7 punkte
video-urteil: sehr gut, 79 punkte
preis/leistung: hervorragend

noch etwas zum stromverbrauch: standby: 0,3 watt, werkseinstellung: 320 watt, video-einstellung 274 watt

besonders gefallen hat video der hervorragende schwarzwert, perfekte hdtv wiedergabe und das kaum noch vorhandene pixelrauschen

verglichen wurde mit dem pioneer rxe 436. dieser war bei progressiv scan dem pana überlegen, die motivkanten des pana sollen beständig flimmern/zuckeln. filmfans wird daher ein dvd player mit hochwertigem de-interlacer ans herz gelegt.

in der bildnote kommen beide auf 33 punkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:05:
hdtv is echt het wachten waard.. die high definition is werkelijk super. vorig weekend bij vrienden dergelijk plasma gezien...en echt het verschil is er tov de normale plasmas
Maar was het ook een HDTV bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Bij de RAF in A'dam staat een Pioneer 436 plasma welke 720p aankan; deze is aangesloten op een HD source via satelliet. Ziet er inderdaad prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn grote wens is om ergens nog 1080p te mogen bewonderen, staat er in nederland al ergens in een showroom een TV die dat aankan?

Mijn videokaart kan het helaas net niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

knny schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:39:
[...]

Hoi! Ik denk ook sterk aan de aanschaf van de Pioneer 436. Ik twijfel alleen tussen de FDE en de XDE. Ik ga hem gebruiken in combinatie met UPC Digital. Heeft de digitale tuner van de XDE nog wel zin dan? Wat zijn jouw beweegredenen geweest om toch voor de XDE te kiezen?

Thanx! Mooi apparaat trouwens :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Hmm...volgens mij zit ik met dezelfde keuze als enkele van jullie hier. Ik twijfel tussen de:

1. Panasonic TH-42PV60E -> €1899,50

2. Pioneer PDP-436FDE -> €3509 (€2558)

Volgens mij zijn ze beide redelijk aan elkaar gewaagd? Maar waar zit hem dan dat toch redelijk grootte prijsverschil in? In de winkel is de Pioneer gewoon €1609,5 duurder 8)7 Ik kan deze tv overigens krijgen voor €2558 ... dat maakt hem al wel weer een stuk aantrekkelijker maar nog steeds een verschil van €658,5 , niet niks lijkt mij.

Over de Pioneer heb ik heel veel goede ervaringen gelezen, bijna iedereen is er positief over. De Panasonic is nog maar net uit (nog niet eens in NL te krijgen volgens mij? niet op voorraad in ieder geval bij diverse winkels) en daar is dus ook veel minder over bekend, geen tot weinig reviews/ervaringen.

Het enige wat ik kan bedenken wat het verschil zou zijn zijn de speakers misschien? De speakers van de Panasonic PV60 zijn natuurlijk de 'mindere variant' van de speakers in de PX600 terwijl de PDP-436FDE volgens mij wel de 'betere' speakers heeft? Nu zijn speakers voor mij niet belangrijk aangezien het geluid toch via de Home Cinema Set gaat.

Iemand die mij op 'echte' verschillen kan wijzen? Anders kan ik beter die €650 in m'n zak houden :+ .

K zal sowieso de Panasonic eerst willen zien spelen (uiteraard) voordat ik tot aanschaf over zal gaan, de Pioneer heb ik al gezien (MediaMarkt) en dat zag er erg goed uit...

De Panasonic is trouwens een 9e generatie scherm, de Pioneer een 8e generatie. Zijn er nog verbeteringen doorgevoerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Dick op 08-03-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:28:
[...]

Hoi! Ik denk ook sterk aan de aanschaf van de Pioneer 436. Ik twijfel alleen tussen de FDE en de XDE. Ik ga hem gebruiken in combinatie met UPC Digital. Heeft de digitale tuner van de XDE nog wel zin dan? Wat zijn jouw beweegredenen geweest om toch voor de XDE te kiezen?

Thanx! Mooi apparaat trouwens :)
Kijk even op de site van pioneer zou ikzeggen. Die XDE heeft idd een digitale tuner aanboord maar is niet geschikt voor UPC en of TVhome :(
Wij zijn juist voor de XDE gegaan omdat deze 2x HDMI en een VGA aansluiting heeft. Ik kan dus zo me laptop inpluggen en HDTV films kijken :P. Moet alleen nog een 5.1 geluidskaart kopen voor in me laptop.

er zijn nu 4 versies van de pioneer 436, dus let daar goed op
op volgorde:

436FDE 1x HDMI heeft geen VGA aansluiting,
436XDE 2x HDMI VGA aansluiting, digitale tuner

436 RXE ,436 SXE Bij deze modellen is de tv een stuk groter omdat hij boxen onder zitten dus de tv "oogt" weer groter. Deze versies worden nu heel veel aangeboden voor onder de 3000 euro. Wij wilden die boxen niet en zijn dus voor de XDE gegaan. Thuis gebruiken we het geluid alleen via de home cinema en wij bedienen alle apparaten met 1 afstandbediening. De logitech harmoney 885.
Het werkt super

Mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

kingrichard47 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:05:
Hmm...volgens mij zit ik met dezelfde keuze als enkele van jullie hier. Ik twijfel tussen de:

1. Panasonic TH-42PV60E -> €1899,50

2. Pioneer PDP-436FDE -> €3509 (€2558)

Volgens mij zijn ze beide redelijk aan elkaar gewaagd? Maar waar zit hem dan dat toch redelijk grootte prijsverschil in?

*knip*

De Panasonic is trouwens een 9e generatie scherm, de Pioneer een 8e generatie. Zijn er nog verbeteringen doorgevoerd?
Welnu uit de post hierboven heb je dus al wat verschil: die Panasonic heeft 2 HDMI ingangen terwijl de FDE er 1 heeft. En kennelijk dus geen VGA, die de Panasonic wel heeft. Mij klinkt het ook vreemd in de oren, dat prijsverschil..

Reviews zijn er nog weinig; enige wat ik heb gevonden is die Duitse review; zie mijn post hier wat boven. Uiteraard maakt 1 zwaluw nog geen zomer ;). Mensen op AVforums berichten dat de PV60 er na wat tweaking nog wat beter uitziet dan de PV500, welke dus een 8e generatie scherm hebben. Maar of dat in de praktijk echt merkbaar is... Mijn idee is dat, als die schermen inderdaad zo'n 2000 euro zijn, je gewoon erg veel waar voor je geld krijgt. Minpunten lijken me wel de mindere speakers (voor wie het nodig heeft) en tsja, eerlijk is eerlijk, het design.

Die 2500 is trouwens een scherpe prijs; mag ik vragen waar je dat hebt geregeld? :P

[ Voor 42% gewijzigd door gratis_vodka op 09-03-2006 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die nieuwe Panasonics houd ik ook in de gaten, wellicht dat die een prijsdaling van de Pioneers kunnen inluiden als ze echt zo goed zijn als men hier en daar beweert. Qua prijs zijn ze zeker aantrekkelijk en ik ben benieuwd hoe ze presteren. Nog even wachten voor ze in de winkel hangen, de PV500 is al bijna niet meer leverbaar. Alleen inderdaad, het design, dat lompe zilvergrijze plastic onderaan is niet aan mij besteed.
knny schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 07:43:
[...]
436 RXE ,436 SXE Bij deze modellen is de tv een stuk groter omdat hij boxen onder zitten dus de tv "oogt" weer groter. Deze versies worden nu heel veel aangeboden voor onder de 3000 euro. Wij wilden die boxen niet en zijn dus voor de XDE gegaan. Thuis gebruiken we het geluid alleen via de home cinema en wij bedienen alle apparaten met 1 afstandbediening. De logitech harmoney 885.
Het werkt super

Mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust
Bedankt voor je reactie. Als aanvulling: de RXE en SXE hebben de respectievelijke analoge en digitale tuner in het scherm ingebouwd, waar de FDE en XDE deze extern hebben. Scheelt in dikte van je TV, en het aantal kabels dat naar je TV loopt. Die externe tuner is voor mij een heel groot voordeel van de FDE en XDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Het PV60 37/42 scherm staat eind april bij de Media Markt, dus nog wel even wachten :( Maargoed. meestal is het het wachten waard. Overigens wordt de prijs in Nederland bij MM 2300 euro, dus een stuk hoger dan Norrod.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
gratis_vodka schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:20:
[...]

Die 2500 is trouwens een scherpe prijs; mag ik vragen waar je dat hebt geregeld? :P
Bedankt voor je reactie. Die prijs komt rechtstreeks van Pioneer, altijd makkelijk als je daar de nodige mensen kent ;)

Ik zal ze dus eerst echt naast elkaar moeten zien, jammer dat de PV60 pas eind april bij de MM komt terwijl die nu eigenlijk al leverbaar is... Weet iemand misschien of er in Duitsland een winkel is waar die hangt? Daar wordt die namelijk al volop uitgeleverd :s
SgtStrider schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:33:
Het PV60 37/42 scherm staat eind april bij de Media Markt, dus nog wel even wachten :( Maargoed. meestal is het het wachten waard. Overigens wordt de prijs in Nederland bij MM 2300 euro, dus een stuk hoger dan Norrod.
Dat wordt dus bij MediaMarkt kijken en bij Norrod kopen :P Bij MM valt sowieso altijd wel wat af te dingen trouwens, hadden ze daar niet ook zo'n laagste prijs garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

kingrichard47 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:20:
Dat wordt dus bij MediaMarkt kijken en bij Norrod kopen :P Bij MM valt sowieso altijd wel wat af te dingen trouwens, hadden ze daar niet ook zo'n laagste prijs garantie?
Nee, maar alleen binnen een bepaalde straal van het betreffende filiaal. Aan de andere kant; als je een beetje goed babbelt en aantoonbaar een extreem lage prijs ergens anders weet (en ergens anders is in NL, met afhaal-mogelijkheid en showroom), dan wil de verkoper soms toch wel heel erg ver mee gaan in je prijs.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Sterker nog, bij de MM lopen er een aantal mensen rond die authorisatie hebben hiertoe en er training voor hebben gehad :)

MM is helemaal niet zo goedkoop, maar ze hebben de perceptie heel goedkoop te zijn dankzij aanbiedingen en dergelijke. Voor mij wordt 't: kijken bij de MM en kopen bij m'n vertrouwde i-net shop waar ik ook met volle tevredenheid en goede service m'n audio installatie vandaan heb :P

Edit: gespot op de Duitse site: http://www.produkte.panas...ra@&altMod=N&upper=&prop=

Leverbaar volgens deze site vanaf 13.3 en adviesprijs 2.199 euro. In de UK staat 'ie er op, in Duitsland ook, nog nog precies daar middenin..

[ Voor 33% gewijzigd door gratis_vodka op 09-03-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 19:16
SgtStrider schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:39:
Die TH-42PV60 wordt hem..... dat weet ik zeker. Nu nog even wachten wanneer 'ie bij de MediaMarkt staat, ga ik er gelijk eentje halen :)
Een van de nieuwe panny's komt hier ook te hangen, zit alleen nog te twijfelen over de maat. Mijn max. kijkafstand is zo'n 3.10m. Mijn vriendin heeft liever de 37" maar zelf ga ik denk ik liever voor de 42". Maar zo'n plasma moet natuurlijk niet te overheersend worden in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
SgtStrider schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:33:
Vind dit een erg hoge prijs als Panasonic Dld een adviesprijs van 2199 Euro meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Op Goedkopen.nl staat 'ie ondertussen voor 1979 euro's. Verwachte levertijd max 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Maar nog nergens melding van de PV600 dus...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jschoorl2 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:56:
[...]

Vind dit een erg hoge prijs als Panasonic Dld een adviesprijs van 2199 Euro meld.
nederland btw = 19% , duitsland 16% .
adviesprijs nl - 2300 euro
en
mediamarkt = duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:08:
Maar nog nergens melding van de PV600 dus...?
volgens mij komt 'ie in juni pas. Ik ga zelf voor die PV60, vind het design niet echt lelijker dan de PV600, de sd slot is leuk maar mis ik niet bijster veel aan en als ik goed geluid wil, dan zet ik m'n Dali speakers wel in actie. Maar ik kan het me goed voorstellen dat mensen liever net een stapje hoger gaan dan de PV60. Wat dat betreft heeft Panasonic 't goed gedaan, mooie range met voor iedereen wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de specificaties die panasonic bij de pv60 opgeeft wordt maximaal 1080i resolutie ondersteund.
Wat ik mij afvraag of blu-ray straks in 1080P wordt uitgebracht en of dit op de huidige ( 720P )plasmaschermen is te draaien. Of is er dan de mogelijkheid om het op de speler om te zetten naar 1080i? Het zou echt lullig zijn als je nu 2000 euro neerteld en over 6 maanden erachterkomt dat je een aantal films niet kan draaien. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komen ook blue-ray/HD-DVD spelers die 1080i naar je tv zenden. Maar je moet wel goed kijken welke dit zijn, want anders is het idd wel lullig dat je daar een speler van 800€ koopt en dat je het niet kan afspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Volgens de PDF:

1080p Digital Processing Chip-Set
The full-HD video signal allows the reproduction of highly
expressive images with exceptional detail and full 1920 x 1080
resolution. Used in VIERA, this high-performance chip-set
processes the HD signal without altering its natural
specifications.

1080p Digital Re-mastering Processor
This processor up-converts a variety of video signals, such
as those from analogue broadcasts and DVD movies, to
provide a level of image quality that approaches full-HD.
The resulting images have sharper details and more lifelike
realism.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op av forums heeft iemand een foto van z'n manual van een th42px60 ( is bij ons pv60 ) en daar staat in een tabel maximale ondersteuning voor 1080i:

http://www.avforums.com/f...hread.php?t=312486&page=3

in de pdf sheet staat bij de specs ook max support voor 1080i:

http://www.panasonic.it/_ftp/catalogs/VIERActlg_EU_06.pdf

Wel verwarrend, in de tekst van de folder staat wel 1080p support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

mm..zo te zien heb je gelijk....ik vraag me dan toch af wat er gebeurt als je dit ding een 1080p signaal voert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Hmm, op http://www.hifi-forum.de/viewthread-96-8378-14.html lees ik van iemand (OriginalBuckRogers, onderaan) dat hij de PV60 geen beter beeld vindt geven als de PV500 maar ze beide wel mooier vindt dan pioneer plasma's ?

En één berichtje daaronder staat dat alle nieuwe panasonics 1080p weerkunnen geven? Raar..dat in combinatie met die handleiding :s

Nou is mijn duits erg slecht dus is hier misschien iemand die het een beetje voor mij kan vertallen? Wordlingo maakt dr al helemaal een onbegrijpelijk zootje van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat maakt het uit of die schermen 1080p ondersteunen als ze het toch bij lange na niet kunnen weergeven? Of heb ik iets gemist en zijn er ineens plasmaschermen die een 1920x1080 paneel huisvesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
Oscar Mopperkont schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:12:
Wat maakt het uit of die schermen 1080p ondersteunen als ze het toch bij lange na niet kunnen weergeven? Of heb ik iets gemist en zijn er ineens plasmaschermen die een 1920x180 paneel huisvesten?
Ik zou het wel interessant vinden om te weten of de pana met het signaal overweg kan, ik vind hdready beeld op een plasma nog steeds mooier dan het beeld op een hdready lcd. En als je zeker weet dat die het ondersteund weet je ook zeker dat je niet voor verassingen komt te staan later als je een 1080p filmpje wilt gaan bekijken op je goedkope hongwa blueray dvd speler die geen scaler heeft.

Er komt binnenkort wel een plasma van pioneer op de markt die 1920x1080 native heeft, zal wel 10k kosten maar toch. zie http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=37570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Ondertussen iemand al enig nieuws over of er al ergens een PV60 te bewonderen is? Mag eventueel in Duitsland/België zijn....
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste