Advies voor 42" Plasma.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Thunderball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2013

Lord_Thunderball

oohh Scary

Zoals zo velen zit ik ook te twijfelen over mijn Plasma.

Ik twijfel tussen de Panasonic TH-42PV60 en de Pioneer PDP-436XDE

Volgens mij de beste Plasma's die er zijn op dit moment. Echter wil ik mijn plasma ophangen. Denk ik nu verkeerd of is de Pioneer dan veel handiger? De aansluitingen zitten niet achter de TV maar in het aparte kastje, waardoor ik minder kabels naar mijn TV krijg en eigenlijk nooit meer achter me TV hoef te komen.

Voor de Informatie, ik heb een Marantz DvD speler en ben nog op zoek naar een Media Center, deze bijde zullen moeten worden aangesloten op de TV's. (Weet iemand sowieso of Media Center aansluiten op deze TV's problemen opleveren met Beeld en/of aansluiting?)

Als bovenstaande redenatie goed is, dan mijn volgende vraag, zijn er dergelijke alternatieven met een Panasonic mogelijk?

[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Thunderball op 02-06-2006 14:15 ]

rc5 Stats || Matrix info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Thunderball schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:13:
Zoals zo velen zit ik ook te twijfelen over mijn Plasma.

Ik twijfel tussen de Panasonic TH-42PV60 en de Pioneer PDP-436XDE

Volgens mij de beste Plasma's die er zijn op dit moment. Echter wil ik mijn plasma ophangen. Denk ik nu verkeerd of is de Pioneer dan veel handiger? De aansluitingen zitten niet achter de TV maar in het aparte kastje, waardoor ik minder kabels naar mijn TV krijg en eigenlijk nooit meer achter me TV hoef te komen.

Voor de Informatie, ik heb een Marantz DvD speler en ben nog op zoek naar een Media Center, deze bijde zullen moeten worden aangesloten op de TV's. (Weet iemand sowieso of Media Center aansluiten op deze TV's problemen opleveren met Beeld en/of aansluiting?)

Als bovenstaande redenatie goed is, dan mijn volgende vraag, zijn er dergelijke alternatieven met een Panasonic mogelijk?
Als je twijfelt is deze link wellicht interessant voor je:
http://www.mediatotaal.nl/test/download.php?download=265
PDF met test tussen o.a. de twee modellen die je hierboven noemt!

Zelf heb ik de Panasonic besteld. De Pioneer is al met al gezien wel iets beter qua beeldkwaliteit. Maar het is echt een close call. Als je dan de prijsstelling van beide bekijkt, was ik zo klaar met de keuze maken.. er zit toch gauw 500 a 1000 euro prijsverschil in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Daarin tegen zie de Panasonic er wel goedkoop uit. Dus dat geld zit 'em wel ergens in (of uit). ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook maanden bezig geweest om een goede 42" plasma te scoren..
Ben uiteindelijk uitgekomen op de Hitachi DP9700.. Een plaatje! Vergeet deze ook vooral niet mee te nemen in je overweging.

Check trustedreviews.com avforums.com e.d. voor goede reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik weet nog steeds niet wat aan te schaffen. LCD Philips Cineos, Sony Bravia.
Plasma van Pioneer en Hitachi geeft ook prachtig beeld maar dan lees ik op die site (Trusted Reviews) hetvolgende:

"Before you get too carried away by this, though, a word of caution: as with the Hitachi 42PD9700, the new Philips model doesn’t by any means offer a completely scaling free 1080i experience. Its native resolution is actually 1,024 x 1,080 rather than the 1,920 x 1,080 you’d need for a true, totally unscaled 1080i rendition."

Dus met andere woorden, de plasma's kunnen HD niet in volle glorie weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zijn er nou eigenlijk al schermen verkrijgbaar die 1080P (True-HDTV) kunnen weergeven met een resolutie van 1920x1080? Mijn oog viel op de Samsung PS-42P5H, welke 1080P kan weergeven, maar deze heeft maar een resolutie van 1024x768. Geen volledige HD ondersteuning dus.

Dus voorlopig gaat mijn zoektoch nog steeds verder naar een Plasma van 42" met volledige 1080p ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:51
Black Eagle schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:27:
Zijn er nou eigenlijk al schermen verkrijgbaar die 1080P (True-HDTV) kunnen weergeven met een resolutie van 1920x1080? Mijn oog viel op de Samsung PS-42P5H, welke 1080P kan weergeven, maar deze heeft maar een resolutie van 1024x768. Geen volledige HD ondersteuning dus.

Dus voorlopig gaat mijn zoektoch nog steeds verder naar een Plasma van 42" met volledige 1080p ondersteuning.
Dan kan je lang zoeken, want die zijn er niet. Ook niet in de grotere maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TLer schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:16:
[...]

Dan kan je lang zoeken, want die zijn er niet. Ook niet in de grotere maten.
Dat is niet helemaal waar:
http://www.pioneer.eu/eur/content/press/news/PDP5000EX.html

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 21:17
Dat de TV 1080p accepteerd wil nog niet zeggen dat ie 'm intern niet naar 1080i schaalt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Luuk1983 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:22:
Dat de TV 1080p accepteerd wil nog niet zeggen dat ie 'm intern niet naar 1080i schaalt.
Een LCD of plasma geeft beelden toch altijd progressive weer?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
hij heeft anders wel de reso:

PDP-5000EX
Progressive Scan 720p, 1080i, 1080p
Resolution 1920 x 1080

http://www.pioneer.eu/eur...=12463&taxonomy_id=62-925

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit nou met de resolutie van plasma tv zie veel 852 x 480 / 1024 x 768 / 1024x1024 / 1366 x 768 / 1024x1080 wat is hier verhaal achter.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:05:
[...]

Als je twijfelt is deze link wellicht interessant voor je:
http://www.mediatotaal.nl/test/download.php?download=265
PDF met test tussen o.a. de twee modellen die je hierboven noemt!

Zelf heb ik de Panasonic besteld. De Pioneer is al met al gezien wel iets beter qua beeldkwaliteit. Maar het is echt een close call. Als je dan de prijsstelling van beide bekijkt, was ik zo klaar met de keuze maken.. er zit toch gauw 500 a 1000 euro prijsverschil in!
Goeie link, ik overweeg zelf de Samsung 42Q7H en die wordt ook genoemd. ga even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:39
Heeft er iemand ervaring met de 1024*1080 ALIS schermen? Zowel Hitachi als Philips gebruiken ze in bepaalde modellen.

Wat ik ervan begrijp is het een soort interlaced techniek. In de winkel zag het er wel strak uit, maar dat was met een HD demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 21:17
Apache4u schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:32:
[...]

1080p vaak niet. dat wordt vaak 1080i. Ik weet ook niet precies hoe dat zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk1983 op 26-06-2006 09:38 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Apache4u schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:32:
Ja, dat is inherent aan de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Oscar Mopperkont schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:34:
[...]

Ja, dat is inherent aan de techniek.
Kun jij dan uitleggen hoe het zit met de door mij aangehaalde ALIS panelen?
Hier een linkje: http://www.fransvaneeckhout.be/bijleren/beeld_plasma08.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Domino schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:09:
[...]

Kun jij dan uitleggen hoe het zit met de door mij aangehaalde ALIS panelen?
Hier een linkje: http://www.fransvaneeckhout.be/bijleren/beeld_plasma08.htm
Nope geen idee, die link had ik niet gezien. Weet alleen dat bij "standaard" LCD en plasma het beeld porgressive wordt weergegeven. Wat jij nu liet zien kende ik nog niet, maar ziet er interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Het ziet er retestrak uit, onder andere de Philips 42PF9631 en Hitachi 9700 gebruiken dit paneel.
Er is op het eerste oog geen verschil te zien met bijvoorbeeld pioneers of panasonic's.

Maar wat mij een beetje zorgen baart is de resolutie van dit scherm. 1080/2 (want interlaced) is 540, dus verre van HD ready. Ook was het beeld van SD uitzendingen wat minder van kwaliteit, maar mogelijk was hij hier ook niet goed voor afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:14
Hoi,

Ik loop al een tijdje rond te kijken voor een plasma scherm.
Ondertussen heeft er al enige schifting plaats gevonden bij mij en zijn er paar over gebleven.

Hitachi 42PD7200
Pioneer PDP42RXE
Samsung 42Q7H
Samsung 42C7H

De hitachi lijkt mij een erg veelzijdig apparaat met ook een hoop aansluit mogelijkheden en wat ik er van gezien heb vergelijkbaar in kwliteit met de Pioneer.

Ook de samsung zag er goed uit maar was in een andere winkel ( wel het HD demo kanaal )

Wat zou hier noude beste keuze zijn?

Ik wil er vooral DVD op kijken voorlopig en DivX streams.
Verder misschien Digitale TV maar zal voorlopig nog wel even kabel signaal zijn.
Geluid heb ik mijn yamaha multimedia systeem voor dus dat is van secundair belang
verder twijfel ik nog even tussen neer zetten of aan de muur hangen.

Greets

Bert

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De Hitachi heb ik zelf. Voordelen (naast de zeer goede beeldkwaliteit) zijn dat je de speakers eraf kunt laten, als je ze niet nodig zou hebben. Daarnaast heeft de Hitachi een voet met een motor erin, die je kunt draaien met je afstandsbediening. Ik gebruik die voet nu niet meer omdat ik hem aan de muur heb hangen, maar wellicht is het in jouw situatie handig.

Het aantal aansluitingen is prima, maar vergeet niet dat er ook al TV's met meerdere HDMI-aansluitingen geleverd worden. De Hitachi heeft er maar 1.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Hoi BeQuiet,

Dat van die voet had ik idd gezien.

Even over de mogelijkheid voor 2e HDMI aansluiting?
Zou dat echt zo belangrijk zijn?
Welke bronnen zou ik aan moeten die daarmee uitgevoerd gaan worden in de komende 5 jaar?

Er is toch ook de componenten ingang? en de dvi ? Of is die te slecht?

greets

Bert

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

DVI is voor PC's, die gebruik ik nu niet maar die zit er wel op inderdaad. Voor DVD gebruik ik nu Component via Progressive, en dat is superstrak.

HDMI ga je nodig hebben voor toekomstige DVD-spelers, HD-DVD-spelers, Blue Ray-spelers, digitale HDTV decoders, dat werk. Er schijnen wel goede, nu nog wel vrij prijzige, HDMI splitters op de markt te zijn. Vooralsnog gebruik ik de HDMI aansluiting niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
OK be quiet, bedankt voor dat stukje info dat ik miste.
Nou dat er 1 ingang op zit neem ik dan voorlopig maar voor lief;)

Nu wat de rest van de eigenschappen van die schermen aan gaat?

Een kennis vertelde mij dat er nogal wat verschil zou zitten in de reflectie eigeschappen van de diverse schermen en de levensduur die beloof wordt.
Zo zou je met sommige schermen heel veel last van ghosting hebben en als je een beetje schuin kijkt dubbele beelden zien?
En deze figuur probeerde me wijs te maken dat zo'n scherm maar een jaar of twee mee zou gaan en dan al veel van zijn helderheid zou verliezen.
Nou mag ik vrij nieuw zijn op het gebied van plasma TV's maar als ik zie dat er 10.000 of zelfs 60.000 uur gegarandeerd wordt en ik ga dat uitreken kom ik toch wel aan heel wat meer dan twee jaar TV kijken? Dat aantal 'branduren' is toch waar de gemiddelde helderheid gehalveerd is??
Dat lijkt me ook de grootste ramp niet want ik begrijp dat de meeste plasma's toch te helder ingesteld kunne n worden voor normaal gebruik??

Greets

Bert

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
BeQuiet,

kun jij eens een pc of laptopje aansluiten op je hitachi? Eens kijken of de resolutie van 1024*540 echt klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

@ Domino: kun je dan even uitleggen hoe dat moet? Mijn laptop heeft een d-sub uitgang, die kan ik wel gebruiken, maar hoe stel ik de resolutie in van de TV? Maar die resolutie die jij noemt klopt sowieso niet, volgens de specificaties is het 1024x1024.
mrbert schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 08:54:
OK be quiet, bedankt voor dat stukje info dat ik miste.
Nou dat er 1 ingang op zit neem ik dan voorlopig maar voor lief;)

Nu wat de rest van de eigenschappen van die schermen aan gaat?

Een kennis vertelde mij dat er nogal wat verschil zou zitten in de reflectie eigeschappen van de diverse schermen en de levensduur die beloof wordt.
Zo zou je met sommige schermen heel veel last van ghosting hebben en als je een beetje schuin kijkt dubbele beelden zien?
En deze figuur probeerde me wijs te maken dat zo'n scherm maar een jaar of twee mee zou gaan en dan al veel van zijn helderheid zou verliezen.
Nou mag ik vrij nieuw zijn op het gebied van plasma TV's maar als ik zie dat er 10.000 of zelfs 60.000 uur gegarandeerd wordt en ik ga dat uitreken kom ik toch wel aan heel wat meer dan twee jaar TV kijken? Dat aantal 'branduren' is toch waar de gemiddelde helderheid gehalveerd is??
Dat lijkt me ook de grootste ramp niet want ik begrijp dat de meeste plasma's toch te helder ingesteld kunne n worden voor normaal gebruik??
Levensduur weet ik niet, maar twee jaar lijkt me stug. Ik ken mensen met een vier jaar oude Pioneer en die ziet er nog schitterend uit. Wel is het met elke Plasma zo dat hij in het prille begin de hoogste helderheid heeft. Daar moet je wel mee oppassen, anders kan bij te hoge contrast settings je beeld gaan inbranden. Ze raden altijd een periode van 150-200 uur inspelen aan, op lage settings voordat je de settings gaat opschroeven.

De dubbele beelden heb je bij iedere Plasma, hoewel de mate waarin per plasma verschilt. Het komt omdat er ruimte zit tussen paneel en glasplaat. Je kunt het bij de Hitachi ook zien, maar dan moet je er met je gezicht boven gaan hangen, en er schuin inkijken. Kortom, dat doe je nooit. Geloof me, daar heb je totaal geen erg in.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-07-2006 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
Ik heb de Hitachi 9700PDdinges aangesloten aan mijn laptop met een DVI-HDMI kabel. Vervolgens de resolutie ingesteld op 1280x720 (omdat ik alleen maar 720p materiaal heb) en dan een film gekeken. Het water liep mij in de mond, zo strak was het beeld....

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Wat ik eigenlijk begreep is dat de ALiS schermen maar de helft van de horizontale resolutie weergeven.
ALiS werkt namelijk met een soort interlaced techniek.

@BeQuiet: Er zijn twee soorten ALiS panelen, 1024*1024 en 1024*1080. Maar stel eens een dekstop in op 1024*786. Ziet dat er goed uit? Of zie je de desktop wat wazig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik twijfel zelf nog tussen de onderstaande modellen

Hitachi 42PD9700
Samsung 42Q7H (is op de hoogglans afwerking na idem aan de C7H)

Voordeel van de Hitachi de vele aansluitingen, wo. 2xHDMi
nadeel speakers kunnen niet los, en ik moet zeggen dat ik die lichte speakers op de zijkant niet echt mooi vind.

Samsung is net weer andersom mooi design, iets minder aansluitingen.

Beeld van de samsungheb ik al kunnen vewonderen en ik was erg tevreden over wat ik zag.
De 9700 heb ik nog nergens live kunnen bewonderen, maar uit de reacties van anderen maak ik op dat dit echt een plaatje is. Het Alis panel van de Hitachi schijnt erg goed te zijn.

Iemand die de samsung naast de Hitachi heeft zien draaien en/of ergens een goede test weet van de hitachi 9700;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoNo79 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:25:
[...]

LG is van Philips en beide maken gebruik van de zelfde Philips schermen.
Maar hoogst waarschijnlijk zit er bij de budget modellen in de LG een beter chippie dan de philips.
voor top range zou ik voor philips gaan. Die heeft toch net wat betere software. Zoom mogelijkheden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Hi all,

Dankzij de postings hier ben ik naar mijn gevoel tot de voor mij juiste keuze gekomen.
Het is de hitachi 42pd7200 geworden en de prijs was nog geen 1900 dus ruim binnen mijn budget.

Ikheb um voorlopig op de draaivoet gezet om te bekijken of ik dat vaak gebruik. Daarna besluit ik wel of ik um op hang.

Mijn 1e impressie is WOW!!!!!!
wat een beeld zeg en wat een mooi apparaat om te zien. Het geluid van de bijbehorende speakers zeer acceptabel voor TV en voor het echte werk zet ik de 5.1 set wel aan.

Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik alle aansluitingen het beste kan hebben.

DVD speler heeft componenten uitgangen en er is ook progressive scan mogelijk alsook RGB.
Ik vind he heel moeilijk om zo op het oog te zeggen wat het beste is.

Ze zijn in ieder geval allen beter dan mijn oude SVHS:)

Bert

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Gefeliciteerd met je aankoop! Doorgaans biedt een component aangesloten DVD speler met Progressive Scan een betere beeldkwaliteit dan een Scart-aangesloten speler. Maar dat hangt ook van de gebruikte speler af, denk ik.

Misschien kun je bij iemand een component kabel lenen, om het verschil eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Hi Be Quiet,

Ik heb het hier op dit moment aangesloten via 3 losse interlink kabeltjes en dat werkt in ieder geval.:)
Het beeld is idd heel fraai.

Ik heb ook elke dag het scherm gewoon aan als ik thuis ben en zet um afentoe ook een uurtje op wit om egeaal in te branden.

Gister even een PC aangesloten via VGA en dat zag er wel heeeeeel mooi uit;)
Ook foto's waren zeer fraai.

Het lastigste met de PC vind ik overigens dat het beeld dan vervormd raakt in breedbeeld stand.
1024x1024 op de PC in natuurlijk een vierkant beeld.
En als ik 1024x768 kies is de aspectratio ook niet correct. IK ben daar nog niet echt uit! heb jij al een resolutie/instelling gevonden waarbij dat mooi blijft?

Greets

Bert

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Probeer eens met powerstrip een resolutie van 1024*512. Dat is namelijk de native resolutie van jouw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
1280x720 werkt hier perfect, moet wel zeggen dat ik ook niets anders heb geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Hoi Domino en Robbertj

Ik ga dat zeker FF proberen:) (zit alleen nu op het werk dus dat lukt zo 123 niet.) Daar had ik helemaal niet aan gedacht dat ik natuurlijk vertikaal de helft moest nemen.

IS er nog veel winst te verwachten als je DVI ipv de VGA aansluiting gebruikt?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik denk dat wel meevalt, DVI wordt pas echt nodig bij lange kabels icm een hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Ik gebruik de DVI aansluiting van mijn laptop, en die plug ik dan in de HDMI aansluiting van de tv. Maar dit is eigenlijk gewoon puur gebruiksgemak, omdat het 1 mooie kabel is, waarbij ik eenvoudig resoluties kan aanpassen. Kwalitatief weet ik eigenlijk niet of het iets uitmaakt, het zal allicht niet slechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Domino schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:10:
Probeer eens met powerstrip een resolutie van 1024*512. Dat is namelijk de native resolutie van jouw scherm.
Die 1024x1024 zijn toch geen alis schermen (of hoe heette die techniek?) dat gold toch alleen voor die 1024x1080 schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Volgens de folder is het en H4 plasma scherm en idd 1024x1024 resolutie,
MAar het gaat er mij nu om dat een cirkel op een foto ook een cirkel op het scherm is.
Lijkt me wel leuk als je ook je foto's wil laten zien op het scherm:)

greets
Bert

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Jawel, er zijn maar een paar 'echte' plasma resoluties.

852*480, 1024*768, 1366*768 en 1920*1080.

1024*1024 en 1024*1080 zijn alis panelen, die in feite interlaced 1024*512 of 1024*540 weergeven.
Die zijn perfect voor video/TV maar voor PC aansturing zijn ze niet zo geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Domino schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 15:15:

1024*1024 en 1024*1080 zijn alis panelen, die in feite interlaced 1024*512 of 1024*540 weergeven.
Die zijn perfect voor video/TV maar voor PC aansturing zijn ze niet zo geschikt.
Precies, dat zijn zogenaamde Alis panels. Door een foefje wordt de verticale resolutie verdubbeld maar wel interlaced. Goedkoper te produceren dus. Hitachi, Philips en ik meen ook Samsung maken hier gebruik van in sommige van hun modellen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Domino schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 15:15:

Bij Hitachi vermelden ze alleen bij de 1024x1080 modellen dat het om ALIS schermen gaat. Het is toch ook gek om zowel 1024x1024 als 1024x0180 als Alis scherm te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
ALiS is gestart met 1024*1024 schermen (H1/H2/H3), deze schermen hebben geen verticale scaling.
Er vallen dus telkens 56 beeldlijnen weg bij een true-HD signaal.

Daarop hebben ze bij de vierde zesde generatie gekozen voor zowel 1024*1024 als 1024*1080. Waarbij de laatste natuurlijk wel Full HD aan kunnen zonder scaling. Overigens worden die panelen benoemd als 1080i. Dus hier wordt er wel gewezen op het interlaced karakter van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 15:28:
[...]

Bij Hitachi vermelden ze alleen bij de 1024x1080 modellen dat het om ALIS schermen gaat. Het is toch ook gek om zowel 1024x1024 als 1024x0180 als Alis scherm te leveren?
en toch is het zo volgens mij, ook al vermeldt Hitachi dit niet duidelijk op zijn website.
Als ik op "42pd7200 alis" google is dit de eerste hit :

http://www.audiovisiegoethals.be/HVT%2042PD7200.pdf

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik zit er een beetje naast. 1024*1080 is een H6 paneel, overigens ook ALiS.

ALiS is een techniek, geen specifiek merk of scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kan zijn, maar Hitachi geeft een resolutie op van 1024x1024, dus niet 1024x512, dus ik denk dat je daar mis zit Domino.

@mrbert: ik heb er nog geen PC aan gehangen, heb daar nog niet de behoefte/tijd voor gehad. Ga het wel eens proberen met mijn laptop, maar ik moet wel een heel lange kabel hebben naar de TV toe om het ding dan nog op schoot te kunnen houden. Twee meter voor dit scherm gaan zitten heeft geen zin :) Laptop heeft alleen dsub trouwens, misschien dat we op het werk nog wel een lange kabel hebben liggen. Als ik er wat mee gedaan heb, post ik het hier nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Hi Be quiet,

Ik ben het met je eens over de vertikale resolutie, maar mogelijk kan het wel helpen voor de beeld maatstaf als je vertikaal met de halve waarde werkt.
Ik heb er ook geen PC naast staan en moet mijn eigen PC vanuit de andere plek er gen slepen.
Dit was een eerste test om te zien of HTPC bij mij een goeie optie zou kunnen zijn. En daar liek ik tegen de beeldverhoudingen aan.

Wat de anderen aan gaat in ieder geval ook thankls voor de info.
Ik vroeg me al af waar de 1024 vertikaal vandaan kwam. En of het een probleemis. Het zal inieder geval makkelijker maken om andre vertikale resoluties the scalen.

Ik vraag me trouwnes af hoe veel invloed de video kaart nog heeft op de beeld kwaliteit als he digitaal verbind met het scherm. (ik heb het niet over shaders e.d.)

Greets

Bert

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:10:
Kan zijn, maar Hitachi geeft een resolutie op van 1024x1024, dus niet 1024x512, dus ik denk dat je daar mis zit Domino.

@mrbert: ik heb er nog geen PC aan gehangen, heb daar nog niet de behoefte/tijd voor gehad. Ga het wel eens proberen met mijn laptop, maar ik moet wel een heel lange kabel hebben naar de TV toe om het ding dan nog op schoot te kunnen houden. Twee meter voor dit scherm gaan zitten heeft geen zin :) Laptop heeft alleen dsub trouwens, misschien dat we op het werk nog wel een lange kabel hebben liggen. Als ik er wat mee gedaan heb, post ik het hier nog wel.
Nee, daarin heb ik echt gelijk. Ik ben mezelf helemaal simpel aan het zoeken naar het voorbeeld. Was een review van een ALiS paneel.

ALiS werkt interlaced, vandaar de verticale resolutie van 512.

[edit]
Nou het is niet helemaal wat ik bedoel, maar hier dan twee linkjes:

Link 1, let vooral op de term 'pixelperfect'. Pixelperfect in deze context betekend 1:1 pixelmapping.

Link 2, een discussie over de resolutie van ALiS panelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Domino op 14-07-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Tnanks Domino,

Ik heb ze even snle bekeken die linkjes en zie dat er daar gespoken wordt over interlaced display, maar ook dat iemand foto's heft gemaakt tot 1/600 sec van het scherm zonder halfbeelden te krijgen.

Ik zal idd zelf maar eens gaan experimenteren als ik wat meer tijd en de middelen heb om het wat uitgebreider te doen.
Mij oorspronkelijk vraag ging uiteindelijk om het vierkant weergeven van een plaatje waar een vierkant op getoond wordt met behulp van een PC.
uitgerekend zou ik dan de PC kaart in moeten stellen op 1024X576.
Dan kan ik dat over de volle breedte tonen maar als dat dan verdubbled wordt verliesin dus 128 lijnen maar ook op een 1080 scherm zou ik er nog 72 verliezen volgens mij.
greets

Bert

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe goed gaan die Alis schermen dan eigenlijk met een progressive signaal om zoals bv 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
@mrbert: Kun je met powerstip niet een alternative resolutie maken? Bijvoorbeeld 1024*512 of 1024*540.

@oscar: waarschijnlijk wordt het 720p signaal door de elektronica geinterlaced, en hierna op het paneel gezet. Eigenlijk de omgekeerde wereld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Domino schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:55:
@oscar: waarschijnlijk wordt het 720p signaal door de elektronica geinterlaced, en hierna op het paneel gezet. Eigenlijk de omgekeerde wereld dus.
Maar levert dat nog wel een goed resultaat op? Lijkt me niet echt bevordelijk voor de beeldkwaliteit, zeker niet bij snellere beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Eh Domino,

Nee had ik nog niet gedaan.
Ik zal dat tooltje eens ophalen en proberen met mijn scherm en PC;)

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:58:
[...]

Maar levert dat nog wel een goed resultaat op? Lijkt me niet echt bevordelijk voor de beeldkwaliteit, zeker niet bij snellere beelden.
Vandaar ook mijn vraag aan de bezitters van zo een paneel om effe een PCtje aan te sluiten.

Gewone DVD's zien er wel strak uit, evenals HD-TV. Maar ik twijfel nog steeds, effe 3K euro uitgeven doe ik niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Oscar,

Ik heb er gelukkig ook geen 3000 aan uitgegeven hoor;)

Ik was krap 1900 kwijt maar dat ter zijde.
Het weer is er alleen niet naar om nu even met de boel te gaan slepen.
Ik heb er wel verder over na gedacht.

Ik weet even niet hoe ik het met snellere beelden zou meoten checkenmet alleen dit scherm ter beschikking.

@all

Ik twijfel nog steedswelke PCscherm resolutie het beste resultaat zou gaan geven.
1024x576 (oid)
of bijvoorbeeld:
1820x1024

(als het scherm dat ook aan zou kunnen naturlijk he;)

Ik neem aan dat ik beide resoluties in zou moeten kunnen stellen met powerstip?
Dan moet horizontaal de boel gescaled worden maar heb ik wel vertikaal ook de max resolutie.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik heb met powerstip nooit een 852/480 reso kunnen krijgen op mijn Hitachi 4200 PD4200 (altijd fucked up beeld). Voor Windows is een niet native inderdaad irritant, bij games en films maakt het echt geen zak uit welke reso ik kies, alles is wel ongeveer even scherp vanaf 1024. Verder plaatst hij via VGA elke reso goed in beeld, of het nou breedbeeld is of 4:3, hooguit kloppen de verhoudingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

naftebakje schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:30:
Een 5tal maanden later kreeg ik via-via de kans om een presentatie bij te wonen voor televisieverkopers, opnieuw van Philips. Hierin werd meteen veel duidelijker taal gesproken, met name dat op een presentatie over 3 jaar er niet meer van plasma's zal worden gesproken, dan maken ze dat niet meer, vanwege de lage levensduur en veel te hoge prijzen. Maar zeg dat niet aan je klanten, zolang de TFT's nog niet zo groot kunnen gemaakt worden als plasma's, verkoop je ze plasma. En let er heel goed op dat je niets zegt over inbranden tijdens je verkoopspraatje.
Dat was alles dat er werd gezegd over plasma, al de rest was TFT's, en die TFT die hij meehad was daadwerkelijk prachtig van kleur, contrast en helderheid.
Hmm...ben blij dat iemand een keer bevestigd wat ik ook gehoord heb van Philips mensen. Ik heb daar krap een jaartje geleden gewerkt (in Eindhoven via AO voor een ontwikkelklus). Een van die Philips mensen zei ook al dat Philips geen ontwikkeling meer doet in Plasma omdat het er langzaam maar zeker uit gaat. Ik bedoel maar, als Philips mensen zoiets zeggen...en het was een kerel die daar al een jaar of 30 werkt en geen lage floeperd is. Vreemd. Niemand buiten kan of wil dit bevestigen en de HT frieks die gek zijn op plasma zeggen dat ik stapelgestoord ben om zoiets te geloven. Plasma is here to stay. Ik begon zelf al te denken dat die kerel een beetje interessant zat te doen. Op zich een beetje raar in zulke dingen te roepen dan, maar goed...ik hoor zoveel 'goeds' van het plasma front dat ik dat ook wel begon te geloven.

Maar...is het ook écht zo? Of is het misschien weer een van de beroemde 'Philips booboo's' waar ze zich weer gruwelijk vergissen en zich terugtrekken en de rest van de wereld gruwelijk veel geld laten verdienen... ;)
Ondertussen moet je ook wel de realiteit in het oog houden. Sites als Plasma-LCD feiten doen ze ook niet voor niets. Als plasma écht weg is over drie jaar krijgen ze wel grote problemen met de mensen die ze eerst verteld hebben dat het beter is dan LCD. I'm confused (maar dat is niet erg, want there is no way in hell dat ik 2 ruggen betaal voor een plasmaar scherm, terwijl ik een CRT voor €650 kan kopen van dezelfde maat).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Domino
1: Waar koop jij een LCD van >42" voor 650 euro?
Dat is de gangbare maat voor een plasma, behoudens de 37" panasonic modellen.

2: Philips heeft er in het verleden ook nog al eens naast gezeten, wie kent er nog DCC en CDi?

3: Natuurlijk is LCD over 3 jaar wellicht beter als plasma nu? Maar dat is een oneerlijke vergelijking.
\
Het heeft mij in ieder geval er niet van weerhouden om een plasma aan te schaffen, en als ik heel eerlijk ben is het een wereld van verschil met de LCD die op de slaapkamer hangt (en die is nog geen jaar oud!). De plasma wint het op alle fronten.

Maar je moet niets geloven van wat een ander vertelt, geloof je eigen ogen. Ga kijken wat er met jouw budget te krijgen is, en vertrouw niet op technische specificaties. Niets is zo objectief als luisteren en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Domino schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:55:
1: Waar koop jij een LCD van >42" voor 650 euro?
Dat is de gangbare maat voor een plasma, behoudens de 37" panasonic modellen.
Daar was ik een beetje onduidelijk in denk ik...
Ik bedoel dus dat ik momenteel plasma of LCD veel te duur vind voor wat ik krijg. Als ik kijk naar de topbuis van Philips ben ik daar €650 voor kwijt. Ik moet minimaal €2000 neertellen wil in een LCD of plasma hebben die een beter beeld geeft. En dat vind ik een beetje veel. We praten wel over bijna FL4500 in oud geld. Ik weet dat we geen guldens meer hebben, maar ik (ouwe lul) vind dat toch best een hoop centjes voor een 42" of 50" scherm.
Maar dat is mijn persoonlijke mening. De techniek word beter en beter, maar als je dat spul nu koopt ben je alleen maar bezig de R&D te spekken. De prijs gaat met enorme sprongen omlaag en ik denk dat het product over een 3-5 jaar echt volwassen is. Ik ben echt niet op zoek naar smoesjes om een aankoop uit te kunnen stellen (het eeuwig wachten syndroom), maar in het begin betaalden mensen ook FL10.000 voor een breedbeeld TV. En die was op geen enkele manier te vergelijken met wat er nu te krijgen is. De vertekening was gruwelijk en breedebeelduitzendingen waren er nog lang niet.
Situatie is behoorlijk vergelijkbaar met plasma/LCD/HD nu. Er zijn nauwelijks uitzendingen, er is nog heel weinig content en nieuwe spelers (HD/BR) zijn gruwelijk duur. Bovendien is een real HD scherm ook nog erg duur en moet je je behelpen met surrogaat schermen (die het ook niet slecht doen, mind you, maar het kán zoveel beter).
Vandaar dus... Ik doe niets af aan iemand die perfectly happy is met zijn Pioneer 50" HD scherm met complete toestand erbij. Wie wil, mag het van mij kopen. Ik probeer alleen aan te geven dat er wat mij betreft meer een soort massa-hysterie is uitgebroken en iedereen zijn nek lijkt te breken en bakken met geld uitgeeft om 20-30cm kamerdiepte terug te winnen.

(nou, als dát geen onderbouwde mening is, weet ik het ook niet meer... ;) )

edit: ik ga over een paar jaar gewoon full-hd met een 60" big-ass scherm. Ik voorspel dat zo'n scherm over een jaar of 3-5 (tegenwoordig gaat het erg hard, dus het kan makkelijk 3 jaar zijn) €2000 kost. En dan zijn ze zo goed als die Pioneer die nu €8000 kost. Hou me er aan.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 01-12-2006 00:22 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Helemaal met je eens. Als je (zoals ik) met je laptop 1080i materiaal gaat kijken op je tv dan is een leuke plasma een verademing tov een normale beeldbuis. Zeker op 42 inch. Maar als je het puur voor tv of dvd gebruikt is een zeer goede beeldbuis echt minstens zo goed zo niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertJ schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:22:
Helemaal met je eens. Als je (zoals ik) met je laptop 1080i materiaal gaat kijken op je tv dan is een leuke plasma een verademing tov een normale beeldbuis. Zeker op 42 inch. Maar als je het puur voor tv of dvd gebruikt is een zeer goede beeldbuis echt minstens zo goed zo niet beter.
Dat en het formaat. Die Philips 32" 'HD-Prepared' buis doet het ook erg goed en wordt in een vergelijkingstest (door een panel; vergeleken met verschillende LCD's en plasma's) ten opzichte van de flatjes tot ongeveer €2000 nog steeds als beter ervaren. Boven dat bedrag krijg je de zware jongens die écht een veel beter beeld als een CRT opleveren. Maar uiteindelijk praat je toch over minimaal 2,5x zoveel geld uitgeven...je moet het er voor over hebben. En natuurlijk nooit meer één advertentie openslaan...over een jaar zijn die dingen weer gehalveerd en voor hetzelfde bedrag koop je dan ook weer het meest supersonische wat er is. En zo gaat het alleen in een markt die nog in ontwikkeling is. Ik betaalde 6 jaar geleden +/- FL2100 voor mijn 28" Sony breedbek. Nu leg je €600 neer voor de top-CRT. Die Sony was niet het absolute topmodel, maar zat er volgens mij niet veel onder. 32" was toen nog erg veel duurder. €600 is FL1300 dus die prijsafbraak is niet zo dramatisch. Een halvering in 6 jaar tijd is nog altijd minder erg als een halvering in 1-2 jaar tijd. En daar gaat het met LCD's en plasma's wel rap heen. Maar het gaat de laatste jaren sowieso veel sneller. Vroegâh duurde het echt jaren voor iets een beetje goedkoop werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Vraagje; wat is een faire prijs voor een 42" Grundig plasma van 2 jaar oud (geen garantie meer) resolutie 852x480 geen HMDI, wel DVI en component?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FaceDown schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:21:
Vraagje; wat is een faire prijs voor een 42" Grundig plasma van 2 jaar oud (geen garantie meer) resolutie 852x480 geen HMDI, wel DVI en component?
Je zou eens kunnen kijken wat dat scherm in prijs gedaald is in die 2 jaar. Ik kan me voorstellen dat zoiets 2 jaar terug misschien wel €3500 kostte. En nu misschien nog maar €2000 (om en nabij dan). Laten we zeggen €1000...of is dat nog te hoog? Het is een plasma van de oude stempel; zijn die niet gevoeliger voor inbranden enzo. of is dat kwats?
Boven de €1000 zou ik sowieso niet gaan. Straks is ie na een jaar stuk en heb je op een dure manier geld bespaard ;)

Vraag: is dit nog wel een beetje goed ding? Die resolutie is toch niet helemaal wat je zou willen (minder dan DVD in de hoogte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
FaceDown schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:21:
Je hebt al aanbiedingen af en toe voor onder de 1000 euro van samsung en LG met dezelfde resolutie en wel een hdmi ingang dus dan kan je beter daarvoor gaan. Van hitachi heb je al een scherm met 1024 voor 999,- euro.
http://www.plattetv.nl/info?p=176

[ Voor 4% gewijzigd door luckyjan op 01-12-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
ik zag op een ander forum een grundig plasma met 1024 resolutie en voor 800 euro kun je die vermoedelijk meenemen. Jouw plasma zou ik op 700 of minder inschatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n vader begon deze week ook ineens over een Plasma scherm wat hij had gezien bij de foto klein.
Nadat ik wat verder gezocht heb kwam ik met nog een model erbij.

Het gaat in dit geval om de volgende 2 modellen:

LG 42pc1r
Panasonic TH-42PV60E

Op de site van Panasonic zie ik trouwens nergens deze versie staan. Wel de 42PV60, dus zonder de E. Is dit nou wel dezelfde?
Deze staat op kieskeurig.nl voor rond €1340,-
Ook de EH versie is voor die prijs. Ik zie eigenlijk weinig verschil qua specificaties.

De LG daarintegen is qua merknaam iets minder bekend, maar ik hoor veel goeie verhalen over de LG LCD/Plasma televisies.
Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik zelf niet super onder de indruk was van de LG toen ik hem bij de MM en foto Klein zag staan. Nou moet ik ook wel zeggen dat ze daar een televisie van 2700 euro er naast hadden hangen. Dat is ook niet echt bevoordelijk voor de mening.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:26:
M'n vader begon deze week ook ineens over een Plasma scherm wat hij had gezien bij de foto klein.

LG 42pc1r
Panasonic TH-42PV60E

Op de site van Panasonic zie ik trouwens nergens deze versie staan. Wel de 42PV60, dus zonder de E. Is dit nou wel dezelfde?
Ook de EH versie is voor die prijs. Ik zie eigenlijk weinig verschil qua specificaties.

De LG daarintegen is qua merknaam iets minder bekend, maar ik hoor veel goeie verhalen over de LG LCD/Plasma televisies.
Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik zelf niet super onder de indruk was van de LG toen ik hem bij de MM en foto Klein zag staan. Nou moet ik ook wel zeggen dat ze daar een televisie van 2700 euro er naast hadden hangen. Dat is ook niet echt bevoordelijk voor de mening.
Ze hebben geen HD decoders op elke TV aangesloten, das het jammere. Vergelijken bij de MediaMarkt heeft daarom ook vrijwel nooit zin, tenzij je voor uiterlijk gaat, of graag analoge crapTV kijkt. Daarom is het ook niet realistisch in veel gevallen.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zelf de Pioneer PDP 427XA aanraden kost wel aardig wat (2400 euro met voet) maar is denk niet te overtreffen momenteel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:26:

LG 42pc1r
Panasonic TH-42PV60E

TH-42PV60E --> dat is de europese versie.

Ik heb erg lang gezocht naar een plasma voor +/- €1500. Uiteindelijk is het de PANA geworden. In mijn optiek (en van vele andere) de beste plasma in zijn klasse. Het verschil met de pioneer, zoals hierboven genoemd, is minimaal en in mijn ogen het geld niet waard.

Kijk eens op internet naar de diverse reviews / forums ed. dan zul je zien dat die pana gewoon een goede kandidaat is. Daarnaast heeft pana diverse awards (eisa) gewonnen voor haar plasma's.

Die LG is ook de moeite waard, zeker gezien het feit dat hij weer stuk goedkoper is dan de pana .. alleen vond ik de pana toch betere scherpte en kleuren weergeven. Maar goed, het beste wat je kan doen is naar de winkel gaan en dan vergelijken. Laat je niet "gek maken" door de verkopers, die zijn vaak bevooroordeeld gezien hun verkoopmarges per merk.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:46:
Kan zelf de Pioneer PDP 427XA aanraden kost wel aardig wat (2400 euro met voet) maar is denk niet te overtreffen momenteel. _/-\o_
Yup. Ik heb aardig lopen weg kwijnen bij dat ding. :9~

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:01:
[...]

TH-42PV60E --> dat is de europese versie.

Ik heb erg lang gezocht naar een plasma voor +/- €1500. Uiteindelijk is het de PANA geworden. In mijn optiek (en van vele andere) de beste plasma in zijn klasse. Het verschil met de pioneer, zoals hierboven genoemd, is minimaal en in mijn ogen het geld niet waard.

Kijk eens op internet naar de diverse reviews / forums ed. dan zul je zien dat die pana gewoon een goede kandidaat is. Daarnaast heeft pana diverse awards (eisa) gewonnen voor haar plasma's.

Die LG is ook de moeite waard, zeker gezien het feit dat hij weer stuk goedkoper is dan de pana .. alleen vond ik de pana toch betere scherpte en kleuren weergeven. Maar goed, het beste wat je kan doen is naar de winkel gaan en dan vergelijken. Laat je niet "gek maken" door de verkopers, die zijn vaak bevooroordeeld gezien hun verkoopmarges per merk.
Met een beetje zoeken op het internet komt het verschil op rond de 200 euro.
Als die panasonic dan echt zo beter is.. en aan de specs te zien ook 1080i aan kan, wat de LG zoals ik overal lees, niet kan. Is die 200 euro beter besteed aan de pana begrijp ik.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 23:45

KrL

Foto foto..

Hoe zit het nou precies met Plasma's en hun 'lage' resolutie t.o.v. LCD's ? Een 1024x1024 Plasma kan m.i. nooit een 720p of 1080i signaal native weergeven dus gaat altijd downscalen.. Wordt hierbij het beeld minder t.o.v. een HD-ready of Full-HD LCD panel of zie ik iets over het hoofd ?

Sta op het punt de keuze te maken voor een 42" Plasma (Pioneer of Panasonic) of een 40" LCD (Sony) maar bovengenoemde doet me neigen naar een LCD, ook omdat ik er een Mac mini aan wil gaan hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:46:
Vind ik ook :)
Arx schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:40:
[...]

Yup. Ik heb aardig lopen weg kwijnen bij dat ding. :9~
Eindelijk verstandig Peter :P

Maar denk sowieso dat het gewoon belangrijk blijft dat je wat koopt wat je _zelf_ mooi vind, en prettig vind om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Freezerator schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:05:
[...]

Vind ik ook :)

[...]

Eindelijk verstandig Peter :P

Maar denk sowieso dat het gewoon belangrijk blijft dat je wat koopt wat je _zelf_ mooi vind, en prettig vind om te kijken.
Yup. Na het zien naar de Pioneer met eindelijk een fatsoenlijke demostratie, i.p.v. een gare tv kanaal kijken in de winkel (soms heb je echt het idee dat winkeliers dit met opzet dit doen). Trouwens, als jij er niet over begonnen was, Bas, had ik allang mijn keuze gemaakt. Nu moet ik weer twijvelen tussen een plasma en LCD. 8)7 Maar ik heb al het vermoeden wat het gaat worden. :)
KrL schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:43:
Hoe zit het nou precies met Plasma's en hun 'lage' resolutie t.o.v. LCD's ? Een 1024x1024 Plasma kan m.i. nooit een 720p of 1080i signaal native weergeven dus gaat altijd downscalen.. Wordt hierbij het beeld minder t.o.v. een HD-ready of Full-HD LCD panel of zie ik iets over het hoofd ?

Sta op het punt de keuze te maken voor een 42" Plasma (Pioneer of Panasonic) of een 40" LCD (Sony) maar bovengenoemde doet me neigen naar een LCD, ook omdat ik er een Mac mini aan wil gaan hangen..
Bij plasma wordt het beeld anders opgebouwd dan bij LCD. Door wordt slimme technieken toe te passen weten ze toch alle pixels op beeld te toveren waardoor een plasma plaatje er minstens zo scherp uitziet als bij een LCD scherm bij bewegende beelden, misschien zelfs iets scherper omdat bij een LCD scherm je toch last hebt van wat na ijlen. Ikzelf was hier ook wat bang voor dat je niet alle pixels ziet van een HD bron, heb toen toch eens gevraagd naar een HD demostratie en had daarna absoluut niet het idee dat ik iets 'miste'. Het zag er gewoon fantastisch uit. :)

Persoonlijk ga ik voor Pioneer omdat het design van Pioneer mij meer aanspreekt. Je vind Panasonic mooi of niet, maar het ziet er niet tussen in bij dat merk. Ook lees ik op internet wat meer positievere reacties met de nieuwste generatie Pioneer dan over de Panasonic. Ik zou zeggen kijk een naar deze Pioneer, vraag om een demo en overtuig je zelf. Ik ben eigenlijk ook bekeerd! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
zou dit een goede plasma zijn ? en ziet 720p er wel goed uit op zo'n grote scherm
Sony KDF-50E2010
€ 1.269,00
http://www.cameranu.nl/artikel/4954/Sony_KDF-50E2010.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is geen plasma maar een rear projection tv. Ik heb hem sinds kort thuis staan, tv kijken via digitenne is heel erg goed te doen in vergelijking met crt beeldbuizen. XBOX 360 is werkelijk prachtig, groot, helder en ontzettend scherp. DVD's worden 576p via de 360 en dat ziet er ook onwerkelijk mooi uit.

Check dit topic over de tv: De Sony 3LCD-TV serie

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 23:31 ]

Verwijderd

Ik zit een beetje op kieskeurig.nl reviews te lezen van mensen.
Ik las daar een bericht van iemand die zei dat zijn LG 42pc3r mooier is dan de Panasonic Viera van zijn ouders.
Ik twijfel dus hierdoor weer, want ik ging er eigenlijk van uit dat de panasonic, mede door zijn wat duurdere prijs, toch de betere van de 2 was.
Is er iemand die dit kan beamen of de kop indrukken?

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:51
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:34:
Ik las daar een bericht van iemand die zei dat zijn LG 42pc3r mooier is dan de Panasonic Viera van zijn ouders.
Ik twijfel dus hierdoor weer, want ik ging er eigenlijk van uit dat de panasonic, mede door zijn wat duurdere prijs, toch de betere van de 2 was.
Is er iemand die dit kan beamen of de kop indrukken?
Meningen zijn er in alle soorten en maten maar uiteindelijk telt alleen die van jezelf.

• luckyjan
  • Laatst online: 03-09 15:36
TLer schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:07:
[...]

Meningen zijn er in alle soorten en maten maar uiteindelijk telt alleen die van jezelf.
Zo is het en als je slim bent ga je gewoon naar bijv. een mediamarkt waar je zelf met de AB mag spelen aangezien ze in veel winkels alleen de dure schermen prachtig afstellen .

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:34:
Je kent het referentiekader van die figuur helemaal niet. Je weet niet of die Pana die hij gezien heeft misschien wel helemaal fout staat afgesteld oid. Of misschien is ie in denial omdat ie inziet dat het toch niet zo'n beste keus was.

Ik ben een zelfverklaard flatscreen criticus en heb gisteravond een Panasonic 37" Plasma bij mijn broer gezien. Ik heb 'm op de pijnbank gelegd (en ben toen de tv gaan bekijken ;) ) met de Burosch DVD Discovery test/calibratie DVD en ik was onder de indruk. Retestrak beeld, goede kleurweergave en de resolutie is ook dik in orde. Nog een paar leuke DVD's afgespeeld om goed te zien hoe ie in real-life performd en ik zou zó naar de winkel zijn gelopen... (als ik geld had).

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:59:
[...]heb gisteravond een Panasonic 37" Plasma bij mijn broer gezien.
Welk type/modelletje ?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk de TH-37PA50. De andere 37" is 2x zo duur en hij heeft alles bij elkaar iets van 1200 betaald. Nette prijs voor een net scherm. Ik heb 6 jaar geleden iets van 2200 guldens betaald voor een 28" breedebeeld glasbak, dus het gaat de goede kant uit. Ik kan nog even toe met die glasbak en ik schat dat met 2-3 jaar de full-HD plasma's betaalbaarder zijn. Kan ik ook meteen zien of dat hele HD wel zo aan gaat slaan. Tegen die tijd kan de TV toch naar de schroothoop en kan ik lekker een 42" ophangen.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik kan de Hitachi 42PD8600 voor 1125 kopen. Dit is een nieuw model 1024 x 1080 scherm. Weet iemand of dit een goed scherm is? Ik ga er in de eerste instantie weinig HD materiaal op kijken, maar voornamelijk DVD (upscaled naar 720p door xbox classic) en wat TV (UPC digital). De weinige (user) reviews die ik kan vinden zijn wel positief.

Groetjes, FaceDown.

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
FaceDown schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:17:
Ik kan de Hitachi 42PD8600 voor 1125 kopen. Dit is een nieuw model 1024 x 1080 scherm. Weet iemand of dit een goed scherm is? Ik ga er in de eerste instantie weinig HD materiaal op kijken, maar voornamelijk DVD (upscaled naar 720p door xbox classic) en wat TV (UPC digital). De weinige (user) reviews die ik kan vinden zijn wel positief.
Volgens mij is de 8600 de uitgekleede 9700, dus technisch redelijk hetzelfde alleen op uiterlijk en aansluitingen na dan, de 9700 is wel een behoorlijk goed toestel op avforum http://www.avforums.com/f...p?t=335070&highlight=8600 gaat een behoorlijke tread over deze tv. Ik geloof dat de tv goed bevalt, de zwartwaardes best aardig zijn (niet de beste te koop voor plasma begrippen) alleen er is een probleem met een auto aanpassen van het contrast maar er is een optie in het service menu wat dat uit kan schakelen, de alis schermen zoals deze staan bekend voor hun helderheid en 1080i aangestuurd zijn ze echt top :D Ik denk dat je voor dat geld absoluut geen miskoop doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
@FaceDown

Die prijs komt me bekent voor... woon je toevallig in regio Arnhem :P

Ik heb hem ook besteld en krijg hem woensdag of donderdag _/-\o_

Als je in regio Arnhem zit vindt ik het zielig voor de TV dat ie maar een UPC digital signaal krijgt aangeboden.

Heb vandaag alvast een goede scart en component kabel besteld.
Kan niet wachten tot er goede HDTV sat ontvangers uit zijn.

Met sattelliet heb je zoveel beter beeld t.o.v. UPC

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

fast-server schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:09:
@FaceDown

Die prijs komt me bekent voor... woon je toevallig in regio Arnhem :P

Ik heb hem ook besteld en krijg hem woensdag of donderdag _/-\o_

Als je in regio Arnhem zit vindt ik het zielig voor de TV dat ie maar een UPC digital signaal krijgt aangeboden.

Heb vandaag alvast een goede scart en component kabel besteld.
Kan niet wachten tot er goede HDTV sat ontvangers uit zijn.

Met sattelliet heb je zoveel beter beeld t.o.v. UPC
Ik werk in Nijmegen en daar zijn de tv's ook erg plat punt nl ;) Ik woon in het zuiden maar helaas ook daar UPC digital via analoge scart :X niks aan te doen helaas maar het gaat me toch voorlopig om geupscalde dvd's via de xbox te kijken (component aansluiting). Ik ga 'm trouwens straks ophalen dus vanavond of morgen kan ik al meer vertellen. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 11-09 11:23
Ik ben nu ook in de markt voor een 42" plasma, en mijn oog valt op de Panasonic TH-42PV60E. Ik ga er voornamelijk digitale satelliet mee kijken, eerst in PAL, op termijn ook HDTV (720p).

Wie weet een winkel bij voorkeur centraal gelegen waar je hem tegen de laagste prijzen kan krijgen. Ik bestel liever niet online als hij tegen geringe meerprijs ook bij een service leverende winkel kan kopen. Maar verschil moet niet teveel worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik heb een plasma besteld! :D Het is van de Philips, naar de Sony, uiteindelijk de Pioneer 427XA geworden. :) Na twee jaar kritisch kijken vond ik het wel welletjes en uiteindelijk toch een plasma gekozen. Het is dat ik uiteindelijk toch een goede plasma demostratie heb gezien, anders had ik toch LCD genomen. Ik zat namelijk nog met de resolutie van het plasma scherm in mijn maag, maar dat viel gelukkig mee na deze demostratie. Wat me aansprak van het scherm was de illusie van diepte, en dat het beeld scherp blijft bij snelle bewegingen waardoor je op een 1 of andere manier de film werd ingezogen. Dit gevoel had ik toch minder bij de Sony (40W2000, mijn oude eerste keus).

Ik heb hem bij www.pick2pay.nl besteld. Als deze webwinkel een beetje meehelpt heb ik hem hopelijk voor de kerst binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Nou ik heb 'm opgehaald; de Hitachi 42PD8600 voor 1125 + 8 euro verwijderingsbijdrage. UPC Digital via een goedkope scartkabel (moet nog een betere halen) ziet er al goed uit, toen effe m'n xbox aangesloten via component en xbox media center op 1080i ingesteld. Dan scaled ie alle video ook naar 1080i en WOW dat ziet er echt goed uit. Bij LOTR en Finding Nemo heb ik gewoon serieus het gevoel dat ik naar HD zit te kijken. En ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik een groot verschil met HD ga waarnemen op mijn kijkafstand van 4 meter.
De kleuren zijn verder perfect; zonder al te veel te wijzigen aan de instellingen spatten ze van het scherm, zoals ze dat zo mooi noemen.
Het geluid valt me ook niet zeker niet tegen. Voor gewone tv meer dan goed genoeg. Voor film heb ik toch m'n DD5.1/DTS set.
Ik denk dat de prijs-kwaliteit verhouding van dit scherm niet makkelijk te kloppen is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
FaceDown schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:16:
Nou ik heb 'm opgehaald; de Hitachi 42PD8600 voor 1125 + 8 euro verwijderingsbijdrage. UPC Digital via een goedkope scartkabel (moet nog een betere halen) ziet er al goed uit, toen effe m'n xbox aangesloten via component en xbox media center op 1080i ingesteld. Dan scaled ie alle video ook naar 1080i en WOW dat ziet er echt goed uit. Bij LOTR en Finding Nemo heb ik gewoon serieus het gevoel dat ik naar HD zit te kijken. En ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik een groot verschil met HD ga waarnemen op mijn kijkafstand van 4 meter.
De kleuren zijn verder perfect; zonder al te veel te wijzigen aan de instellingen spatten ze van het scherm, zoals ze dat zo mooi noemen.
Het geluid valt me ook niet zeker niet tegen. Voor gewone tv meer dan goed genoeg. Voor film heb ik toch m'n DD5.1/DTS set.
Ik denk dat de prijs-kwaliteit verhouding van dit scherm niet makkelijk te kloppen is.
Ik ben toch wel heel benieuwd hoe die xbox360-games eruit zien op dit scherm. Zijn ze alleen in 1080i af te spelen of ook in 720p?
Ik begrijp er niks van, want ik lees toch overal dat de hd-resoluties voor de xbox360 òf 1280x720 =720P òf 1920x1080i =1080i zijn en dit scherm is 1024x1080. Mis je dan niet een gedeelte van je game?
En waarom hebben ze het scherm niet 1080x1024 gemaakt? Dat zou dan toch beter zijn?
Wel een mooie prijs voor zo`n grote bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ferry34 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 01:36:
[...]
Ik begrijp er niks van, want ik lees toch overal dat de hd-resoluties voor de xbox360 òf 1280x720 =720P òf 1920x1080i =1080i zijn en dit scherm is 1024x1080. Mis je dan niet een gedeelte van je game?
Daarom is het een 'HD Ready' scherm. Hij zal het scalen naar zijn eigen resolutie. Full-HD schermen heb je niet onder de €veel... ;) Pioneer 50" van +/- €7000 is een leuke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ferry34 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 01:36:
[...]

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe die xbox360-games eruit zien op dit scherm. Zijn ze alleen in 1080i af te spelen of ook in 720p?
En waarom hebben ze het scherm niet 1080x1024 gemaakt? Dat zou dan toch beter zijn?
Wel een mooie prijs voor zo`n grote bak.
Nou ik heb geen xbox360 maar wel een 'xbox 1' dus. Gisteren voor het slapen gaan nog snel even Fifa 2007 aangezwengeld en ja hoor netjes in 720p. Wauw wat is dat opeens scherm als je een 800x600 beamer en een oude CRT tv gewend bent.
Xbox Media Center zelf is in zowel 720p als 1080i in te stellen.

Die 1080 beeldlijnen zorgen ervoor dat er 1080 beeldlijnen weergegeven kunnen worden, zonder te hoeven scalen (bijverzinnen of weglaten van pixels). Horizontaal gebeurt dit wel want inderdaad van de 1920 pixels kunnen er 'maar' 1024 worden weergegeven. Wat je echter in de praktijk ziet is dat 1024 pixels op amper een meter breed al zo klein worden dat je ze op een afstand van 3 a 4 meter echt niet meer ziet (laat staan voor DVD want de horizontale resolutie van DVD's is nog kleiner dan 1024, namelijk 720).
Ik durf dus wel m'n hand ervoor in het vuur te steken dat de verschillen (kwa scherpte) tussen een 1024x1080 en een 1920x1080 paneel minimaal zijn. Je zal het misschien zien als ze naast elkaar staan, maar als je eenmaal in een film ziet?
1080x1024 is absoluut geen logische resolutie, want je zal altijd horizontaal + verticaal moeten scalen. Nu hoeft dat alleen horizontaal, want m'n xbox stuurt alle dvd's + divx's etc op 1080i uit.

Overigens vind ik de scherpte van het beeld van DVD zo goed nu dat ik op het moment eigenlijk helemaal niet zo'n behoefte heb aan HD (voor films althans). Tenslotte komt resolutie ook slechts pas op de 4e plek van factoren die beeldkwaliteit bepalen (aldus de experts..).

[ Voor 6% gewijzigd door FaceDown op 19-12-2006 09:15 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik zal toch s kijken in zo`n winkel en dan mn xbox meenemen. Als het zo weinig scheelt in beeldkwaliteit als jij zegt...
Die 42" plasma van Hitachi 1024x1080i kost maar €1300 euro en een 42" plasma met hogere resoluties kost een stuk meer.
Maar die lcd`s dalen ook gigantisch in prijs. Nu al een 82 cm Philips HDready 1366x768 met ambilight voor €1400 en €2200 voor n 94 cm full hd 1920x1080 (wel interlaced helaas) met ambilight.

Het gaat de goede kant op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe mooi laten die 1024x1080i schermen eigenlijk progressive beelden en desktops zien? Kun je er fijn mee werken als je er een HTPC aanhangt of kun je beter een Plasma kopen met een 133x768 of een 1024x768 resolutie (dwars trouwens dat er niet gewoon plasma's zijn met een 1280x720 reso).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
En nogmaals, als je kijkt naar sites in Amerika...
Daar koop je een absoluut full hd (zowel componenten als hdmi en dvga ingang) voor maar 1500 dollar, dat is ong 1200 Euri!

Een Westinghouse 42 inch, volgens mij een hele goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:29:
Hoe mooi laten die 1024x1080i schermen eigenlijk progressive beelden en desktops zien? Kun je er fijn mee werken als je er een HTPC aanhangt of kun je beter een Plasma kopen met een 133x768 of een 1024x768 resolutie (dwars trouwens dat er niet gewoon plasma's zijn met een 1280x720 reso).
Ik snap ook niet waarom die plasma`s niet in 1280x720 te krijgen zijn.
Ben benieuwd of je zo`n 1024x768 dan op 720P krijg met je xbox360, ja toch? Hij downscaled t dan ietsjes in de breedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ferry34 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:30:
En nogmaals, als je kijkt naar sites in Amerika...
Daar koop je een absoluut full hd (zowel componenten als hdmi en dvga ingang) voor maar 1500 dollar, dat is ong 1200 Euri!

Een Westinghouse 42 inch, volgens mij een hele goeie.
Plasma schermen? Verschi zal wel te verklaren zijn doordat de prjzen daar ex btw zijn, in Europa er wel één of ander hoog invoertarief zal bestaan en omdat bedrijven vrijwel nooit een één op één euro dollar onversie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:29:
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Op zich ziet het xbox dashboard in 1080i er mooi scherp uit. Echter als je weergave van desktops heel belangrijk vindt dan denk ik dat je beter voor een LCD kan kijken.

Gisteren weer met verbazing naar de kleuren, het zwart en de scherpte zitten kijken van Austin Powers 3 en een stukje King Kong.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
FaceDown schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:12:
[...]

Nou ik heb geen xbox360 maar wel een 'xbox 1' dus. Gisteren voor het slapen gaan nog snel even Fifa 2007 aangezwengeld en ja hoor netjes in 720p. Wauw wat is dat opeens scherm als je een 800x600 beamer en een oude CRT tv gewend bent.
Xbox Media Center zelf is in zowel 720p als 1080i in te stellen.

Die 1080 beeldlijnen zorgen ervoor dat er 1080 beeldlijnen weergegeven kunnen worden, zonder te hoeven scalen (bijverzinnen of weglaten van pixels). Horizontaal gebeurt dit wel want inderdaad van de 1920 pixels kunnen er 'maar' 1024 worden weergegeven. Wat je echter in de praktijk ziet is dat 1024 pixels op amper een meter breed al zo klein worden dat je ze op een afstand van 3 a 4 meter echt niet meer ziet (laat staan voor DVD want de horizontale resolutie van DVD's is nog kleiner dan 1024, namelijk 720).
Ik durf dus wel m'n hand ervoor in het vuur te steken dat de verschillen (kwa scherpte) tussen een 1024x1080 en een 1920x1080 paneel minimaal zijn. Je zal het misschien zien als ze naast elkaar staan, maar als je eenmaal in een film ziet?
1080x1024 is absoluut geen logische resolutie, want je zal altijd horizontaal + verticaal moeten scalen. Nu hoeft dat alleen horizontaal, want m'n xbox stuurt alle dvd's + divx's etc op 1080i uit.

Overigens vind ik de scherpte van het beeld van DVD zo goed nu dat ik op het moment eigenlijk helemaal niet zo'n behoefte heb aan HD (voor films althans). Tenslotte komt resolutie ook slechts pas op de 4e plek van factoren die beeldkwaliteit bepalen (aldus de experts..).
Het antwoord is al gegeven zie ik, de hitachi laat t wel zien in 720P! :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste