De Sony 3LCD-TV serie

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken naar een betaalbare HD-Ready TV verscheen de 3LCD-TV serie van Sony in beeld. Een groot Rear Projection scherm tegen een betaalbare prijs.

Gezien de ontwikkelingen op HD gebied zal dit een perfecte aankoop kunnen zijn om toch de komende jaren te kunnen genieten van High Definition beelden maar dan zonder duizenden euro's kwijt te zijn aan een LCD/Plasma scherm van vergelijkbare grootte.

Voor meer informatie met betrekking tot de techniek van deze serie zie www.sony.nl.

De volgende TV heb ik op het moment op het oog, de KDF-50E2000. Hieronder de verkorte specificaties van Sony:

- 50-inch 3LCD-televisie
- 3 LCD-schermen (elk met een resolutie van 1280 x 720)
- Beelden met hoge dichtheid onder alle lichtomstandigheden
- Scherpere beelden verbeterd contrast bijzondere kleuren
- Geschikt voor HD

Voor verdere specificaties http://www.kieskeurig.nl/...4CF62C12571E6004F9E71.htm

Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/bravia_50e2000_f1_front_HDready_im.jpg

Ik heb reviews kunnen vinden, onder andere op kieskeurig, van eerdere modellen, maar niet van deze nieuwe serie.

Ik vraag me af wie ervaring met deze tv of dergelijke projectieschermen heeft. Het scherm zal voornamelijk gebruikt worden voor XBOX 360, andere consoles, digitale televisie en eventueel als extern scherm voor mn MacBook.

Verder ben ik op de hoogte van de meeste voor- en nadelen van projectieschermen. Eventuele uitbereiding van deze kennis is natuurlijk nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Had dit model (iets met A11E) 50 inch in de mediamarkt in Eindhoven gezien voor 1299 euro.
Stond op de grond dus ik moest flink bukken om de beeldkwaliteit te kunnen zien aangezien voor de verticale kijkhoek je toch ongeveer op ooghoogte moet zitten. Horizontaal valt het erg mee.
Het beeld was zeker niet slecht maar tussen al het plasma geweld waar het toestel tussen stond was het toch het minste beeld. 3lcd zorgt ervoor dat er een lichtbron door 3 kleine lcd's gaat met een native resolutie van 1280x720 en deze worden in een prisma gebundeld en vervolgens geprojecteerd.
Toen het scherm uit stond zaten er trouwens wel lichte vlekken op het scherm (ingebrand?)
Nadeel van deze schermen is dat je de lamp om de 6000 uur moet vervangen en die lamp (lc-2400) is niet erg makkelijk te verkrijgen. Goedkoopste prijs via internet ligt rond de 200 euro. Verder kan je dit scherm niet echt ophangen denk ik (40cm diep).
Maar voor 1299 koop je geen plasma scherm van 50 inch :) Goedkoopste plasma van 50 inch heb je rond de 2000 euro.
Hier heb je een filmpje over de werking.
http://www.sony.nl/view/S...jection+TV&site=odw_nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Filmpje al eerder gezien. Prijs op dit moment van genoemd 50 inch model is rond de 1150 op het internet. Voor die prijs koop ik graag na 6000 uur een nieuwe lamp van 200 euro als je snapt wat ik bedoel. Het gaat mij erom dat ik de komende jaren op het gebied van High Definition én een groot scherm goed zit. Gezien de opkomende ontwikkeling van HD kijken we over 2/3 jaar wel verder. Een LCD van enkele duizenden euro's terwijl de markt voor HD nog volop in ontwikkeling is, is mij te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ja ik zit er ook nog over te twijfelen.
Trouwens op een van de sites (redcoon) zag ik deze staan Sony KDF-50 E 2010 AEP met dubbele tuner (1x analoog en 1 x digitaal volgens redcoon duitsland) en voor 1133 euro. Denk dat het de opvolger is aangezien er nieuw product bijstaat. Wel vreemd dat ie goedkoper is.
Nog wat extra info over die 2010
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=391681
Foto's op dat forum zien er iig niet verkeer uit ;)
Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/5749/dscf0337bp7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/5315/dscf0338au6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/4614/hpim0401rn9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img433.imageshack.us/img433/3434/dscf0334copyou0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/144/dscf0381ns7.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door luckyjan op 26-11-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Bestaat er in deze serie al wel een die een native resolutie heeft van 1920x1080? Daar draait het uiteindelijk allemaal om. Ik heb er ooit een in MM Breda gezien met een diameter van 80"! Een Sony Quantum of zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
masser120 schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:50:
Bestaat er in deze serie al wel een die een native resolutie heeft van 1920x1080? Daar draait het uiteindelijk allemaal om. Ik heb er ooit een in MM Breda gezien met een diameter van 80"! Een Sony Quantum of zo :?
Ja bijv. de KDS-55A2000 (55 inch) alleen kost ie dan 1200 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
luckyjan schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:02:
Verder kan je dit scherm niet echt ophangen denk ik (40cm diep).
Kan je me 1 goede reden geven waarom in vredesnaam alles opgehangen moet worden? Ik word altijd een beetje nerveus van dat massa ophang gedrag, als je je bank op hangt kan de vloer er gewoon uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
baquelappe schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:45:
[...]

Kan je me 1 goede reden geven waarom in vredesnaam alles opgehangen moet worden? Ik word altijd een beetje nerveus van dat massa ophang gedrag, als je je bank op hangt kan de vloer er gewoon uit. :D
Niet alles moet opgehangen worden. Voor een groot scherm kan het wel handig zijn ivm ruimtegebrek zodat je geen meubel nodig hebt en het ziet er mooi uit (schilderij idee). Waarom jij nerveus word van ophang gedrag ontgaat me een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ophangen is niet echt een voorkeur, met alle kabels en dergelijke die ik er in wil hebben heb ik mn tv liever op een kastje staan. Foto's van dat forum zien er iig veelbelovend uit. Denk dat de tv eerdaags besteld gaat worden en zal dan ook een korte impressie posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:15:
Ophangen is niet echt een voorkeur, met alle kabels en dergelijke die ik er in wil hebben heb ik mn tv liever op een kastje staan. Foto's van dat forum zien er iig veelbelovend uit. Denk dat de tv eerdaags besteld gaat worden en zal dan ook een korte impressie posten.
Ik neem aan dat je dan die 2010 gaat bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
luckyjan schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:11:
[...]

Ik neem aan dat je dan die 2010 gaat bestellen?
Nee, 2010 is Engelse variant of iets dergelijks. 2000 is overigens maar twee tientjes duurder dus daar hoeven we het niet voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:26:
[...]

Nee, 2010 is Engelse variant of iets dergelijks. 2000 is overigens maar twee tientjes duurder dus daar hoeven we het niet voor te laten.
Weet je dat zeker?. Bij redoon.nl staat ' nieuw product ' en er zit een dubbele tuner in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is binnen. Besteld bij Redcoon.nl. Afgezien van het niet vermelde bedrag van 8 euro bij het bedrag wat we moesten betalen, en niet door Redcoon werd gemeld zodat de levering een week vertraging had, ben ik echt onwijs tevreden over het ding.

Tv kijken gebeurt via Digitenne van KPN. Beeldkwaliteit is heel erg goed voor projectie, kan nog beter, kwaliteit zat volgens de decoder op 87%. Kwaliteit van DVD's is geweldig, wordt door de Xbox360 576p van gemaakt, en dat zie je! Verder kwaliteit van games op de 360 is verbluffend, ultieme game ervaring door het grote scherm. Afstand tot tv is zo'n 3,5/4 meter.

Meer informatie en foto's volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:36:
Hij is binnen. Besteld bij Redcoon.nl. Afgezien van het niet vermelde bedrag van 8 euro bij het bedrag wat we moesten betalen, en niet door Redcoon werd gemeld zodat de levering een week vertraging had, ben ik echt onwijs tevreden over het ding.

Tv kijken gebeurt via Digitenne van KPN. Beeldkwaliteit is heel erg goed voor projectie, kan nog beter, kwaliteit zat volgens de decoder op 87%. Kwaliteit van DVD's is geweldig, wordt door de Xbox360 576p van gemaakt, en dat zie je! Verder kwaliteit van games op de 360 is verbluffend, ultieme game ervaring door het grote scherm. Afstand tot tv is zo'n 3,5/4 meter.

Meer informatie en foto's volgen.
Mooi om te horen. Die 8 euro was zeker de verwijderingsbijdrage. Wel vreemd dat ie dan niet meegeteld wordt en dat je daarom langer moest wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mooi scherm hoor, misschien wel een alternatief voor een 37" lcd scherm. Maar wat verbruikt dit bakbeest kwa stroom? Weet niet of mijn huisgenoten daar heel blij mee zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
StephaN900 schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:36:
Mooi scherm hoor, misschien wel een alternatief voor een 37" lcd scherm. Maar wat verbruikt dit bakbeest kwa stroom? Weet niet of mijn huisgenoten daar heel blij mee zullen zijn.
Gebruikt juist niet zoveel stroom. 175w dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
whaaaaaaaa mooie tv! hebbehebbehebbe :9~

maar nu serieus, zeer mooie tv. Tis alleen dat ik het geld er niet voor heb, anders had ik hem meteen gehaald / besteld. Dit is gewoon GEEN geld :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Dat is mooi, 175watt is net zoveel als een 37" lcd geloof ik? Na de vakantie deze maar eens in het echt bekijken, ben vooral benieuwd naar het beeld in lichte omstandigheden.

En ik hoop snel een review te lezen Ghalid :) en plaatjes natuurlijk! Vooral van de diepte die is mij niet helemaal duidelijk, maar afgaande van het meubel waar hij op bovenstaande pics opstaat kan het niet heel diep zijn (mijn huidige breedbeeld past maar net op dat meubel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
StephaN900 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:25:
Dat is mooi, 175watt is net zoveel als een 37" lcd geloof ik? Na de vakantie deze maar eens in het echt bekijken, ben vooral benieuwd naar het beeld in lichte omstandigheden.

En ik hoop snel een review te lezen Ghalid :) en plaatjes natuurlijk! Vooral van de diepte die is mij niet helemaal duidelijk, maar afgaande van het meubel waar hij op bovenstaande pics opstaat kan het niet heel diep zijn (mijn huidige breedbeeld past maar net op dat meubel)
Ik heb 'm ook besteld. Beeld in lichte omstandigheden is heel goed verder weinig last van reflextie's.
Hij is 40cm diep en die 40 cm kan je pas zien als je echt helemaal aan de zijkant kijkt. Voor iemand die het scherm ziet lijkt ie 6 cm diep. Dat kan je goed zien op deze foto. (van deze site gehaalt http://cfusionpm.com/setup/ )
Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/867/godly34fw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
En hoe ziet het beeld er op de 360 uit? ben een samsung n71 gewend. Ik begrijp dat de pixels natuurlijk wat groter zijn, maar voor de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
StephaN900 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:25:
En hoe ziet het beeld er op de 360 uit? ben een samsung n71 gewend. Ik begrijp dat de pixels natuurlijk wat groter zijn, maar voor de rest?
Zo ongeveer ;)
Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/2720/dscf0612qc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/3549/dscf0617ld7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Ik zei gewoon letterlijk "wow, wtf" toen ik dat zag :D Heel erg mooie kwaliteit, ondanks de crappy camerakwaliteit :P Alleen toch wel beetje jammer dat ie een aardige toeter heeft...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Hahn schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:40:
Ik zei gewoon letterlijk "wow, wtf" toen ik dat zag :D Heel erg mooie kwaliteit, ondanks de crappy camerakwaliteit :P Alleen toch wel beetje jammer dat ie een aardige toeter heeft...
Die toeter is maar 40 cm. Das echt niet veel en hij weegt minder dan de gemiddelde plasma van 42 inch (29kg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyjan schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:25:
[...]

Die toeter is maar 40 cm. Das echt niet veel en hij weegt minder dan de gemiddelde plasma van 42 inch (29kg).
Toch jammer dat die 50 inch tv van jou ook 29.5 kg weegt volgens kieskeurig.. en een 50 inch plasma +-31 dus zoveel scheelt het niet
Ik snap sowieso niet wat je met zo'n ding moet? Het neemt nog steeds veel ruimte in. en het is niet eens FULL HD. Voor hetzeflde geld heb je een 100 inch projectiescherm en full hd beamer.. Of als je wat meer uitgeeft een 42 inch FULL HD lcd tv.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:32:
[...]

Toch jammer dat die 50 inch tv van jou ook 29.5 kg weegt volgens kieskeurig..
Ik snap sowieso niet wat je met zo'n ding moet? Het neemt nog steeds veel ruimte in. en het is niet eens FULL HD. Voor hetzeflde geld heb je een 100 inch projectiescherm en full hd beamer.. Of als je wat meer uitgeeft een 42 inch FULL HD lcd tv.
Ik wil heel graag een 50 inch. In mijn geval is bigger = better. Die 29kg bedoelde ik de KDF-50E2000 mee want de meeste plasma's zijn zwaarder. En ik wil geen beamer maar een tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyjan schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:37:
[...]

Ik wil heel graag een 50 inch. In mijn geval is bigger = better. Die 29kg bedoelde ik de KDF-50E2000 mee want de meeste plasma's zijn zwaarder. En ik wil geen beamer maar een tv :)
Zie mijn gewijzigde reactie. een 50 inch plasma weegt +- 31 kg.. Dus zoveel zwaarder is dat niet..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyjan schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:37:
[...]

nu heb je een beamer op een relatief klein scherm, alleen dan met een zwarte kast erom heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Beamer ben je hetzelfde kwijt, maar dan zou ik die weer helemaal goed op moeten stellen , om over de kabels maar niet te spreken. En ik wil gewoon een tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
StephaN900 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:58:
Beamer ben je hetzelfde kwijt, maar dan zou ik die weer helemaal goed op moeten stellen , om over de kabels maar niet te spreken. En ik wil gewoon een tv :)
Ik ook en omdat ie intern net zo werkt als een projector wil niet zeggen dat ik daarom beter een projector kan kopen want dat kan je dan tegen iedereen zeggen die een grote tv wil kopen (met welke techniek dan ook). Een 50 inch plasma weegt trouwens snel over de 50kg.

[ Voor 36% gewijzigd door luckyjan op 13-12-2006 12:11 ]

Pagina: 1