Advies voor 42" Plasma.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Beste tweakers. De laatste dagen zit ik erg te twijfelen om over te gaan tot de aanschaf van een nieuwe tv. Mijn oog is gevallen op een 42" plasma. Niet dat ik een discussie op gang wel brengen maar plasma geniet toch mijn persoonlijk voorkeur.

De pijs: Max 2600/2700 euro. De consumentenbond voorspelde dat rond het einde van het jaar de prijs van grote plasma schermen rond de 2000 zou liggen en dat vind ik persoonlijk een leuk bedrag. Ik denk dat het binnen dit prijssegment mogelijk is een leuk scherm te kopen en wellicht dat andere tweakers het ook wel leuk vinden om hier ervaringen en meningen uit te wisselen en ook op zoek zijn naar een scherm in deze prijsklasse. Duurdere modellen bieden zeker meer opties en kwaliteit maar helaas laat mijn budget dat niet toe.

Modellen die in aanmerking komen zijn:

samsung ps-42d4s
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/11A189A754B3C86CC1256F1200397632_big.jpg

LG RZ-42PX10
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/BD2CFC10251218C4C1256EC4003676F2_big.jpg

Philips 42PF9946
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/A8FF67149C706273C1256ECC003143A3_big.jpg

Belangrijk vind ik een goede beeld kwaliteit en misschien een hogere resolutie. Welke modellen raden jullie aan? En is bv HDTV het wachten waard? Of blijven de prijzen van een dergelijk scherm de komende jaren boven de 2500 euro?

[ Voor 46% gewijzigd door Erhnam op 19-11-2004 12:01 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

plasma.. hmz.. kan je voor dat geld niet een CRT projector koper met tuner? Gaan langer mee, scherper/mooier beeld. Kan je toch wle een barco-tje voor kopen?
Maja.. je zit niet op dit soort antwoorden te wachten. Ik denk persoonlijk dat LG beter is dan philips.

(Lg verzorgd grote tv's voor gebouwen in het verre oosten enzo.. vandaar mijn gedachte)

[ Voor 15% gewijzigd door gitaarwerk op 19-11-2004 10:21 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 13:13
Gitaarwerk schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:20:
Ik denk persoonlijk dat LG beter is dan philips.
(Lg verzorgd grote tv's voor gebouwen in het verre oosten enzo.. vandaar mijn gedachte)
LG is van Philips en beide maken gebruik van de zelfde Philips schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Kijk ook eens bij Computerland zou ik zeggen, die hebben de Plasmaschermen van Jewel staan. Zit gewoon een compleet Samsung binnenwerk in. Beginnen bij 2000 euro geloof ik.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik hier een 26inch scherm van LG.

Ik moet zeggen echt super kwaliteit.

Ok het is geen plasma maar LG heeft een erg hoge kwaliteit als het staat in scherpte van beeld.

Dus ik denk dat de plasma zelf dat ook zo is.

Tenminste zoals ik al gezien heb bij De block bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens mij kun je voor dat geld idd beter een LCD tv kopen of een goede projector. Als je 't mij vraagt zullen de plasmaschermen binnen niet al te lange tijd uit de winkel verdwijnen. LCD schermen worden steeds goedkoper en leveren een betere kwaliteit.

Ga in de winkel maar eens plasma's met LCD tv's vergelijken. Ik zie een duidelijk verschil in beeldkwaliteit. LCD's zijn scherper en hebben een hogere lichtopbrengst. Tevens zijn ze minder storingsgevoelig.

Let wel: dit is natuurlijk mijn mening ;) Als jij echt een plasmascherm wilt heben raad ik je aan flink wat info te verzamelen m.b.t. de levensduur van zo'n ding. HDTV ondersteuning kun je op zo'n ding wel vergeten volgens mij (of hij moet gaan downscalen wat geen mooi plaatje oplevert). De resolutie van een plasmascherm ligt veel te laag.

Wil je HDTV ondersteuning dan zal je toch naar een projector moeten gaan kijken. Kijk eens op www.projectorcentral.com, hier staan reviews en beschrijvingen voor veel verschillende modellen. Voor onder de 2000 euro heb je al een projector met native HDTV ondersteuning.

Ik hoop dat ik je hier een beetje mee op weg help!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 13:53

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

MoNo79 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:25:
[...]

Maar de techniek achter het scherm is totaal anders. Het is dus niet met elkaar te vergelijken. We hebben ze alle twee in de winkel hangen en de helderheid van de philips is echt stukke beter.

Als ik jou was zou ik dan ook voor de philips gaan. Deze springt er echt tussen uit.
Nyarlathotep schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:30:
Volgens mij kun je voor dat geld idd beter een LCD tv kopen of een goede projector. Als je 't mij vraagt zullen de plasmaschermen binnen niet al te lange tijd uit de winkel verdwijnen. LCD schermen worden steeds goedkoper en leveren een betere kwaliteit.
En de plasma schermen komen nu juist meer in de winkels. Deze zijn namelijk goedkoper en gaan ook gewoon 60.000 uur mee. De kwaliteit is t.o.v. een jaar geleden een stuk beter geworden en het voordeel is is dat je geen ghosting heb met plasma.

[ Voor 40% gewijzigd door LoeiOrdinair op 19-11-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf ervaring met de 42" plasma van LG. Ik heb hem in de winkel naast de 26" en 30" LCD's van LG staan, en die geven beduidend betere kwaliteit. De LG heeft dan wel wat leuke features tegen inbranden bijvoorbeeld, maar ik vind de kleuren een beetje te flets. Alsof de brightness / contrast verhoudingen niet helemaal kloppen. Als je het hele zaakje naast elkaar wilt zien zou ik je aanraden om eens bij Office Centre langs te gaan, daar staat de 42" plasma aan, met daarnaast de LG LCD modellen van 23, 26, 30 en 32 inch. De concluesie die ik kan trekken is dat de 26" de mooiste beeldkwaliteit geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Kurkentrekker schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:37:
Ik heb zelf ervaring met de 42" plasma van LG. Ik heb hem in de winkel naast de 26" en 30" LCD's van LG staan, en die geven beduidend betere kwaliteit. De LG heeft dan wel wat leuke features tegen inbranden bijvoorbeeld, maar ik vind de kleuren een beetje te flets. Alsof de brightness / contrast verhoudingen niet helemaal kloppen. Als je het hele zaakje naast elkaar wilt zien zou ik je aanraden om eens bij Office Centre langs te gaan, daar staat de 42" plasma aan, met daarnaast de LG LCD modellen van 23, 26, 30 en 32 inch. De concluesie die ik kan trekken is dat de 26" de mooiste beeldkwaliteit geeft.
Heel logisch, 42" is wat uitgerekt. Je moet ook van een afstandje kijken (4-5m). En 26" kan je totaal niet vergelijken met een 42" (neem aan dat je vanaf 5-6m kijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 18:22
Kurkentrekker schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:37:
Bedenk wel dat in de winkels de TV's (alle TV's en monitoren trouwens) vaak helemaal niet prettig staan afgesteld. Zo staan alle conventionele TV's van Philips vrijwel altijd gedemonstreerd met PixelPlus e.d. (als die mogelijkheid er op zit) terwijl ik die functie echt nooit zou gebruiken, in mijn ogen komt het de beeldkwaliteit niet ten goede. Hetzelfde geld uiteraard voor de instellingen van Helderheid, contrast, kleur en scherpte.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 19-11-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ThaWout schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:43:
[...]

Bedenk wel dat in de winkels de TV's (alle TV's en monitoren trouwens) vaak helemaal niet prettig staan afgesteld. Zo staan alle conventionele TV's van Philips vrijwel altijd gedemonstreerd met PixelPlus e.d. (als die mogelijkheid er op zit) terwijl ik die functie echt nooit zou gebruiken, in mijn ogen komt het de beeldkwaliteit niet ten goede. Hetzelfde geld uiteraard voor de instellingen van Helderheid, contrast, kleur en scherpte.
Tel daar nog bij op dat alle tv's volgens mij ook 1 of misschien 2 inkomende signalen moeten delen, wat de kwaliteit natuurlijk niet ten goede komt. Wil een echt een demonstratie van zo'n scherm in zijn volle glorie, vraag dan of ze er een dvd op af kunnen spelen. Dan krijg je pas de kwaliteit van zo'n scherm te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 11-09 18:22
Nyarlathotep schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:47:
[...]

Tel daar nog bij op dat alle tv's volgens mij ook 1 of misschien 2 inkomende signalen moeten delen, wat de kwaliteit natuurlijk niet ten goede komt. Wil een echt een demonstratie van zo'n scherm in zijn volle glorie, vraag dan of ze er een dvd op af kunnen spelen. Dan krijg je pas de kwaliteit van zo'n scherm te zien.
D'r draait ook vaak wel een DVD, maar die wordt gemoduleerd op de TV's uitgezonden ... dus heb je weer het kwaliteitsverlies van de gedeelde aansluitingen.

Echt een losse DVD-speler met een goede kwaliteit scart-kabel erop aan laten sluiten dus :). Als ze je zo'n TV willen verkopen moeten ze het er toch voor over hebben om even een DVD-speler ergens vandaan te toveren. Dus gewoon om vragen en vergelijken met andere TV's.

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter! op 19-11-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

MoNo79 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:25:
[...]

dat kan heel goed.. maar je moet eens weten wat voor rotzooi philips gebruikt in de rest :{

Ook voor samsung.. gebruiken wel aardige binnenwerken, maar hun beeld'buizen' (of de combinatie ervan) vind ik meestal vet tegenvallen..

Ik heb ook laatst op een plasma van pioneer gekeken.. en helaas vond ik het nog steeds niet super.

Ik zal nog even wachten..zeker met zo een groot bedrag uit te geven..er komt een wat nieuwere techniek aan...en dat is wel de moeite waard om er een half jaartje op te wachten. (dan gaan de plasma's ook naar beneden)

Van dat spul wat geen achterverlichting nodig heeft, en minder zuipt ook dan tft's...

zijn aardig wat nieuwe ontwikkelingen.

TFT's vind ik ngo steeds niet mooi voor in films. Eigenlijk een van de weinige mooiere tft schermen vind ik die van apple's.. de tv schermen vind ik helemaal ruk..

crt heeft nog prioriteit bij mij. Helaas kan ik HEEEL erg slecht tegen die pieptoon (ja..beetje gevoelig in de boventonen )... en ik kan amper lang kijken naar een 50Hz tv. 100Hz is bij mij serieus noodzakelijk bijna :{

[ Voor 20% gewijzigd door gitaarwerk op 19-11-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Dan heb ik nog een vraag... Wordt de kwaliteit ook niet grotendeels bepaald door het type aansluiting? Kabel/Analoog, scart, decoder? En wat vinden jullie van Digitale televisie van de KPN? op zo'n 42" scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:46
Erhnam schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:55:
Dan heb ik nog een vraag... Wordt de kwaliteit ook niet grotendeels bepaald door het type aansluiting? Kabel/Analoog, scart, decoder? En wat vinden jullie van Digitale televisie van de KPN? op zo'n 42" scherm?
digitale TV van KPN. is dat niet via Digitenne? dat schijnt niet zo fantastisch te zijn door (hoge) compressie => soort divx achtig effect.

ik zou dan zelf voor een schotel gaan of voor digitale tv via de kabel (UPC). vooral met die laatste heb ik persoonlijk prettige ervaring qua beeldkwaliteit (op de beamer). alleen jammer dat de decoder wat minder tof is (zappen is traag)

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 13:36

Reda

HA DO KEN

Nyarlathotep schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:30:

Ga in de winkel maar eens plasma's met LCD tv's vergelijken. Ik zie een duidelijk verschil in beeldkwaliteit. LCD's zijn scherper en hebben een hogere lichtopbrengst.
plasma heeft een veeeeeeeeel hogere lichtopbrengst dan LCD, en ook het contrast ratio van Plasma ligt vele factoren hoger dan bij LCD.

Ga maar eens echt goed kijken in electro zaken en vergelijk gelijk aangesloten lcd en plasma tv's maar eens met elkaar. (dus dezelfde bron,dvd aangesloten via rgb scart)

[ Voor 3% gewijzigd door Reda op 19-11-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Reda schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:26:
[...]

plasma heeft een veeeeeeeeel hogere lichtopbrengst dan LCD, en ook het contrast ratio van Plasma ligt vele factoren hoger dan bij LCD.

Ga maar eens echt goed kijken in electro zaken en vergelijk gelijk aangesloten lcd en plasma tv's maar eens met elkaar. (dus dezelfde bron,dvd aangesloten via rgb scart)
Hmm, dan zal het misschien aan de kleurweergave liggen... Ik vind de kleuren op een LCD veel levendiger dan op een plasma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda

Reda

HA DO KEN

het zou per LCD kunnen verschillen uiteraard, maar technisch gezien kan een plasma tv meer kleuren weergeven en meer licht opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda

Reda

HA DO KEN

Let op de volgende zaken:

Lichtopbrengst:
Contrast:
Aantal kleuren:
Beeldtechniek(bijv. Pixelplus,DNi,Progres.Scan:
Mogelijkheden tot ophangen:
Pixelgarantie van de fabrikant:
DVI:
Component Video aansluiting:
Auto Pixel Shift(beveiliging tegen inbranden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik vind de vertraging bij plasma erg laag... ook de scherpte vind ik tegenvallen. LCD is weer heel scherp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdtv is echt het wachten waard.. die high definition is werkelijk super. vorig weekend bij vrienden dergelijk plasma gezien...en echt het verschil is er tov de normale plasmas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je moet er zoiezo rekening mee houden dat gewone analoge kabel tv niet echt lekkere kwaliteit kan laten zien op zo'n groot scherm... dus als je een groot scherm wilt raad ik wel aan digitale tv te nemen (digitale tv via kabel is volgesmij wel beste oplossing kwa kwaliteit en zenderaanbod :))...

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 19-11-2004 22:49 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik heb het de naam hiero niet gevonden maar ik heb hier een Thomson 42" hangen. Serie weet ik niet meer precies maar daar is er maar eentje van. Hier ben ik heel erg tevreden over :)
Die hebben we gekozen uit circa 8 merken plasmaschermen in een speciaal daarvoor bedoelde avond :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:34
Ik heb hier twee week lang een 42" Plasma in huis gehad (Medion met LG scherm) en wat me opviel is dat het belangrijk is dat je genoeg afstand neemt, anders vallen op zo'n groot scherm kleurovergangen erg op.
Over het beeld was ik erg te spreken :) hoewel dit bij sommige DVD's iets minder was (de eerder genoemde kleurovergangen). Let op zaken als contrastratio maar belangrijker nog: ga ze eens zelf in actie zien, er zijn wel winkels waar ze flinks wat van dit soort tv's hebben staan.

[edit]Oh ja, laat ze in de winkel ook wat anders opzetten dan de recentste Disney tekenfilm want daarmee vallen eerder genoemde kleurovergangen namelijk het minste op.

[ Voor 15% gewijzigd door Abbadon op 19-11-2004 22:57 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Abbadon schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:55:
[edit]Oh ja, laat ze in de winkel ook wat anders opzetten dan de recentste Disney tekenfilm want daarmee vallen eerder genoemde kleurovergangen namelijk het minste op.
Neem daarom zelf paar dvd's mee, ze willen die natuurlijk wel afspelen, anders ga je gewoon ergens anders naartoe ;)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Wij hebben die Philips staan, en mijn god, wat een mooi beeld!

Alleen moet je niet te dicht bij komen... vooral de ondertitels zijn dan erg "blokkerig". (ik voorspel binnen kort anti-aliassing op ondertitels enzo).

maar voor de rest een super tv hoor! (helaas kan ik geen vergelijking trekken, maar ik kan alleen maar positief zijn over de Philips, behalve misschien dat de knoppen bovenop zitten, en de aan/uit knop aan de zijkant van de tv. Opzich mooi weggewerkt, maar aan de andere kant, ook weer niet heel makkelijk.

* Nik heeft zojuist zijn centjes in een zakje gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Misschien leuk als de mensen die zo'n ding hebben niet alleen het merk vertellen maar ook of het een plasma/LCD is en het typenummer.
Ik ben ook zoekende. :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheBorg op 19-11-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 11-09 15:07
Eventjes een reactie waar jij misschien niet zo blij mee bent, maar vooral de verkopers niet.

Een klein jaar geleden zijn we met school (2e jaar bachelor electronica) naar Philips Brugge (België) geweest, waar de productielijnen ontworpen worden voor TV's, plasma's en TFT's. Tijdens de rondleiding sprak die persoon van Philips heel enthousiast over de grootte en het mooie beeld van plasma's (kvind ze persoonlijk geen mooi beeld hebben, ook die preproductiemodellen daar niet).
Ik wachtte even af maar op geen enkel moment repte ie over inbranden. Dus vroeg ik maar "dat probleempje met inbranden, dat na een 3 jaar je beeld op niets meer trekt, dat is dan al opgelost?". Ik hoopte om interessant nieuws te horen van voor het op Tweakers.net stond, maar ik zag alleen iemand die zijn uiterst best deed om zijn schaamte te verbergen.
Na een pijnlijke, maar vooral duidelijke stilte stamelde hij dat iemand met geld voor een plasma na 3 jaar wel een nieuwe TV koopt.
DUS als je geld over hebt, niets houdt je tegen op een plasma te kopen en zwaar bedrogen te worden voor je geld. Want na 3 jaar is je beeldkwaliteit weg, en dat vertelt de verkoper niet.

Een 5tal maanden later kreeg ik via-via de kans om een presentatie bij te wonen voor televisieverkopers, opnieuw van Philips. Hierin werd meteen veel duidelijker taal gesproken, met name dat op een presentatie over 3 jaar er niet meer van plasma's zal worden gesproken, dan maken ze dat niet meer, vanwege de lage levensduur en veel te hoge prijzen. Maar zeg dat niet aan je klanten, zolang de TFT's nog niet zo groot kunnen gemaakt worden als plasma's, verkoop je ze plasma. En let er heel goed op dat je niets zegt over inbranden tijdens je verkoopspraatje.
Dat was alles dat er werd gezegd over plasma, al de rest was TFT's, en die TFT die hij meehad was daadwerkelijk prachtig van kleur, contrast en helderheid. Veel beter dan plasma volgens mij.
Trouwens, een TFT is veel sterker dan een plasma, want plasma moet vooraan een dun glasplaatje hebben, wat heel gemakkelijk breekt. Wil je zoals in die reclame (van Philips) een half jaar geleden je plasma aan het plafond boven je bed hangen, is ie na een maand gegarandeerd kapot (glas gebroken door eigen gewicht). Een TFT heeft plastic vooraan, dat overleeft veel meer (nuttig als je kinderen hebt).
En dode pixels, daar merk je niets van bij een tv, je zit te ver van het beeld. Zit er een dode pixel, dan zorgen ze ervoor dat ie zwart is en dus niet flikkert.
De levensduur van een TFT wordt trouwens bepaald door de backlight, een CCFLetje. Deze gaan normaal een 20 à 25 jaar mee zijn zijn eenvoudig te vervangen. Dus levensduur 20 jaar tegen levensduur 3 jaar.....

Dus als ze zelf al toegeven dat plasma nooit meer is geweest dan een overgangstechniek, en dus geen tijd zal hebben om zijn kinderziektes te ontgroeien, zou het moeten duidelijk zijn dat een investering in plasma te vergelijken is met een investering in de nieuwe grafische kaart van bitboys, verloren geld dus.

@proller: de resolutie van een videobeeld is niet groot genoeg om de ervoor te zorgen dat de ondertitels niet blokkerig zijn van dicht bekeken, dat heeft niets te maken met het scherm maar alles met het inkomend TVstation, met al zijn ruis en beperkingen. Voor een verbetering is het wachten op HDTV, maar dat zal in europa echt niet voor binnenkort zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door naftebakje op 19-11-2004 23:43 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf de Philips 42PF9946 staan hier :D
Rond uit zeer tevreden.
Het beeld met Satelliet (Canalplus en tps hier in zuidfrankrijk) gegeven echt een heerlijk beeld.
Weet niet of de andere het hebben maar de Philips 42PF9946 kan je in heel verschillende beeldgrootes je beeld weergegeven. van breedbeeld tot 14:9 4:3 etc etc etc.
Verder is de weergaven van dvd met zwarte echt perfect. Ben hier best kritisch op geworden na me eerste plasma een Pioneer 42inch... Die had wat blijkbaar veel meer moeite mee.

Als je wil kan ik wel wat fotos schieten
Als je vragen heb neem contact of post gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LG RZ-42PX10 is ondertussen al echt een oud model. Na de LG RZ-42PX11 zijn we nu al bij de LG RZ-42PX12 aanbeland. Grote verschillen: helderheid : 1000 cd/m², contrastverhouding : 5000:1 en een hogere resolutie van 1024x768.

Prijs van deze ligt rond de 2900 euro (ff goed zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
naftebakje schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:30:
Eventjes een reactie waar jij misschien niet zo blij mee bent, maar vooral de verkopers niet.

Een klein jaar geleden zijn we met school (2e jaar bachelor electronica) naar Philips Brugge (België) geweest, waar de productielijnen ontworpen worden voor TV's, plasma's en TFT's. Tijdens de rondleiding sprak die persoon van Philips heel enthousiast over de grootte en het mooie beeld van plasma's (kvind ze persoonlijk geen mooi beeld hebben, ook die preproductiemodellen daar niet).
Ik wachtte even af maar op geen enkel moment repte ie over inbranden. Dus vroeg ik maar "dat probleempje met inbranden, dat na een 3 jaar je beeld op niets meer trekt, dat is dan al opgelost?". Ik hoopte om interessant nieuws te horen van voor het op Tweakers.net stond, maar ik zag alleen iemand die zijn uiterst best deed om zijn schaamte te verbergen.
Na een pijnlijke, maar vooral duidelijke stilte stamelde hij dat iemand met geld voor een plasma na 3 jaar wel een nieuwe TV koopt.
DUS als je geld over hebt, niets houdt je tegen op een plasma te kopen en zwaar bedrogen te worden voor je geld. Want na 3 jaar is je beeldkwaliteit weg, en dat vertelt de verkoper niet.
Ik vind het jammer dat je zo'n vooroordeel hebt over 'verkopers'. Een hoop winkelpersoneel is gewoon student en staat op een zaterdag of koopavond zijn geld bij te verdienen door mensen advies te geven, op eenzelfde manier als ze dat bijvoorbeeld op dit forum in een post doen. Het maakt mij echt niet uit of iemand €2000 uitgeeft of €1000, want ik zal het echt niet merken in mijn salaris. Daarom geef ik liever een degelijk advies dan dat ik er zoveel mogelijk euro's uit probeer te melken, dat geeft mijzelf ook een veel beter gevoel, want ik houd er niet zo van om onwetende klanten bewust verkeerd voor te lichten.

Wat ik daarom ook vooral laat zien bij de LG plasma tv die ik verkoop zijn de functies die hij heeft tegen het inbranden. Het is mogelijk om de TV een nachtje beeld weer te laten geven in negatieve waarden, zodat de kleuren omgedraaid worden. Daarbij heeft hij een 'orbit functie', die er voor zorgt dat het beeld langzaam maar zeker zich een stukje verplaatst voer de beeldbuis, waardoor nooit 1 plekje zal inbranden. Natuurlijk niet ideaal, maar toch een paar truucjes om het allemaal wat minder ernstig te maken.
Maar zeg dat niet aan je klanten, zolang de TFT's nog niet zo groot kunnen gemaakt worden als plasma's, verkoop je ze plasma. En let er heel goed op dat je niets zegt over inbranden tijdens je verkoopspraatje.
Tuurlijk, dat wil philips. Dat wil echter niet zeggen dat de verkoper dat ook doet, want de verkoper wil een goed advies geven, zodat hij zijn klanten nog eens terug ziet, en philips heeft liever dat de klant zo veel mogelijk uitgeeft aan een tv. Twee verschillende motieven.
Dat was alles dat er werd gezegd over plasma, al de rest was TFT's, en die TFT die hij meehad was daadwerkelijk prachtig van kleur, contrast en helderheid. Veel beter dan plasma volgens mij.
Mee eens, ook al wordt hierboven gezegd dat je het van een afstand moet bekijken, toch blijft de LCD er veel beter uitzien dan de plasma, in mijn optiek.
En dode pixels, daar merk je niets van bij een tv, je zit te ver van het beeld. Zit er een dode pixel, dan zorgen ze ervoor dat ie zwart is en dus niet flikkert.
De levensduur van een TFT wordt trouwens bepaald door de backlight, een CCFLetje. Deze gaan normaal een 20 à 25 jaar mee zijn zijn eenvoudig te vervangen. Dus levensduur 20 jaar tegen levensduur 3 jaar.....
Scheve vergelijking. Een degelijke plasma met voldoende anti inbrand maatregelen kan veel langer mee dan 3 jaar. Als je even googelt naar "lcd tv lifespan" zul je uit verschillende bronnen merken dan een plasma ongeveer 20.000-30.000 uur meegaat, tegenover 50.000-60.000 uur voor een LCD. Verhouding is ongeveer 1:2 en niet 1:6 zoals jij schetst. Wat zeggen die uren dan? De tijd die het duurt voordat een TV de helft van zijn originele brightness heeft verloren.
Dus als ze zelf al toegeven dat plasma nooit meer is geweest dan een overgangstechniek, en dus geen tijd zal hebben om zijn kinderziektes te ontgroeien, zou het moeten duidelijk zijn dat een investering in plasma te vergelijken is met een investering in de nieuwe grafische kaart van bitboys, verloren geld dus.
Och, met de uren die je met een plasma TV kunt doen kun je 13 jaar lang zo'n 4 uur per dag kijken. Koop je dus eens in de 10 jaar een nieuwe TV zit je prima met een degelijke plasma.

Nog even iemand anders quoten:
De vergelijking die ik maak berust op een TV waar ik zelf (ik verkoop ze tenslotte) de instelling kan bepalen van de TV's, en dan ging het om alle gevallen om een SCART aangesloten TV op een losse DVD speler met een film erin. Het blijft echter een kwestie van smaak, ik heb nog steeds collega's die zweren bij de plasma TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 5tal maanden later kreeg ik via-via de kans om een presentatie bij te wonen voor televisieverkopers, opnieuw van Philips. Hierin werd meteen veel duidelijker taal gesproken, met name dat op een presentatie over 3 jaar er niet meer van plasma's zal worden gesproken, dan maken ze dat niet meer, vanwege de lage levensduur en veel te hoge prijzen. Maar zeg dat niet aan je klanten, zolang de TFT's nog niet zo groot kunnen gemaakt worden als plasma's, verkoop je ze plasma. En let er heel goed op dat je niets zegt over inbranden tijdens je verkoopspraatje.
.
Het stukje dat je zegt dat plasma eruit gaat, klopt helemaal.

Een kennis van me werkt namelijk bij philips en heeft geconstateerd dat Plasma schermen binnen 5 jaar eruit gaat.
Plasma levensduur is te kort en te duur.
Het is een leuke techniek inderdaad om een groot scherm te nemen maar de levensduur is gewoonweg te kort.
Ze gaan wel iets nieuws op de markt zetten die plasma gaat vervangen en productiekosten omlaag brengt en levensduur 2 x zo hoog maakt en tevens schermen zullen komen boven de 42inch.

Helaas heb ik geen bron sorry maar hij werkt zelf aan de kant van planning.

Zelf mocht hij er nog niet veel meer over vertellen, het is dat ik dit weet omdat me pa advies had gevraagd omdat hij zelf ook een plasma scherm wou kopen van philips. Ook de 42inch.

Als je gewoon weg wacht of tevens een groot LCD TFT scherm koopt heb je voorlopig genoeg aan en het heeft haarscherp beeld met de nieuwe LCD TFT heeft het een levensduur van 60.000 uren vergeleken de oude die 20.000 had.

Het is doodzonder om 2 a 3 duizend euries neer te tellen en dat je na verloop van tijd kuren beginnen te onstaan.
Wat ik veel gehoord heb met plasma schermen nadat hun centrieke punt behaald hebben dat ze kleuren verschillen gaan vertonen en op een gegeven moment dode pixels vallen.

Mijn keuze was makkelijk, zelf kocht ik de 26inch van LG (vanwege kleur/duurzaamheid/kosten/scherpte)

Maar uiteraard is de keuze geheel aan jou zelf TS'r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hebben al die zeurpieten die bang zijn voor inbranden of een korte levensduur, zich wel 's bedacht dat een ouderwetse CRT naar verloop van tijd ook minder wordt qua beeld? Of accepteren we dat ineens wel omdat er "vroegah" niks anders was? Wil je groot en mooie kleuren, dan is plasma de enige manier om dat te bereiken (OK, je hebt nog projectors, maar dat laat ik ff buiten beschouwing omdat het toch iets lastiger werkt :))

Dat hele negatieve verhaal over verkopers van plasma's negeer ik maar ff, 'k ben ook zo'n student die de klant echt wel eerlijk vertelt dat een plasma wat minder lang mee gaat dan een LCD, maar ook leg ik uit dat je wel heel erg RTL4 fan moet zijn om dat logo in te laten branden. Bij ons duurde het een week voor het menu van een Bose demo DVD ingebrand was in een een Pioneer 435 HDE (ofzo) 42" plasma van iets van 6k euro :X Gelukkig trok dat vrij snel weg en draaien we er nu alleen nog films in. Die bose DVD gaat op een LCD TV (32" LG) geprojecteerd worden.

Blijkbaar vind je jezelf heel stoer dat je alles beter weet dan de verkoper, ik vraag me alleen af waarom je een verkoper aanschiet als je zelf al zo goed weet dat plasma suckt en LCD roeleert :Z

Erhnam: Als je jezelf een mening wil vormen wat nou beter is, LCD of plasma, ga dan zelf in de winkel kijken. Hoewel je aan de topictitel dat al voor jezelf uit hebt gemaakt. Overigens is het misschien interessant de laatste editie van What HiFi te kopen, daar staan de awards van 2004 in, dus ook met plasma TV's en hun waardering. Misschien heb je er wat aan :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Mijn mening is dat je voor een dikke 2000,- een instap plasmatje hebt.

Ik zat ook in deze situatie, ik wilde ook een plasma alleen lieft van rond de 2000,- heb best wat winkel gehad en goed gezocht, alleen de plasma's die ik tegenkwam waren om te huilen (LG :))

Als je het mij vraagt kan je beter wat extra bijleggen en ineens iets goeds kopen, want met een beeld van meer als een meter wordt er weinig verdoezeld op normale huiskamer kijkafstand.

Ik heb zelf gekozen voor hitachi, maar panasonic zou ik je ook van harte aanraden.

Plasma vind ik een 100x mooier beeld geven als LCD zwart is zwart en kleur is kleur en niets iets vaags ertussenin (zoals bij lcd of bij die vage philips plasma's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een groot Amerikaans hdtv forum werd de Panasonic vaak aanbevolen.
Beste kwaliteit voor het geld zo stelde men en als je hier kijkt bij gewone tv's dan lijkt dat geen onzin te zijn.
Prijze daar lagen op een dikke 2000 dollar, maar wellicht zijn ze hier weer belachelijk veel duurder.

Ondanks dat ik ook een tft voorstander ben denk ik dat je nu best wel voor een plasma kunt gaan.
hdtv laat voordat het gemeengoed is nog wel 10 jaar of zo op zich wachten en zo duurzaam als de oude tv's maken ze ze tegenwoordig toch niet meer.

Zou zeggen, koop er meteen voor 600 euro een mooie sat ontvangstinstallatie bij met hdd opname.
Je mist dan weliswaar wat details maar het ziet er wel allemaal wat strakker uit en naarmate je beeld groter is zul je dat meer waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plasma/lcd gaat niet langer mee dan 3-5 jaar beter projector kopen dan kunde zo groot gaan als ge wilt en is veel handiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Eerst even excuus aan de verkopers die zich aangesproken voelen. Ik had het niet echt tegen jullie :X Ik heb het tegen de marketingpipo's die halve waarheden vertellen, de grote winkelketens die het goed genoeg weten en hun "werkvolk" niet informeren.
Een gewoon studentje dat in het weekend wat bij staat te verdienen zoals barticus zegt, is niet echt de verkoper. Zijn werkgever, die weet wel hoe de vork aan de steel zit. En die zat bij die presentatie te kijken hoe hij de lastige vragen van zijn klanten moest laten pareren door zijn werkvolk...En das natuurlijk veel te cru gezegd, maar het is niet eenvoudig te zien of de persoon voor je de waarheid zegt of speelt.
En die functies die barticus toont, zal een andere winkel wel zeggen dat ie niet inbrand door die functies, terwijl barticus natuurlik zegt dat door die functies het beeld egaler kapot gaat, waardoor het minder opvalt.

Quote barticus: "De tijd die het duurt voordat een TV de helft van zijn originele brightness heeft verloren." Mag ik jou eens iets nieuws vertellen? bij een LCD tv kan je de lamp (die de brightness bepaalt) digitaal beschouwen. Of hij werkt perfect, of niet. Dus zolang je beeld hebt op je LCD tv, is je helderheid als nieuw. En als je je plasma de uren dat de fabrikant opgeeft wil laten werken, zal je altijd op minimale brightness moeten werken, en een donker beeld insturen. Labo-omstandigheden zijn anders dan real-life, nietwaar? Terwijl een LCD-TV op gelijk welke helderheid ongeveer even lang meegaat.
Dus je berekening van na 10 jaar een nieuwe mag je even herzien. En ik ken mensen die na 20jaar dezelfde TV, nu een plasma hebben gekocht. Denkende er ook 20 jaar mee weg te kunnen. Ik heb dan toch wel ff niet gezegd hoezeer ze wel genaaid zijn....

@Grrrrrene: zoals hierboven gezegd, kwas niet duidelijk. En ik schiet geen verkopers aan, ik baseer me op ervaringen in mijn omgeving. Trouwens, ik koop geen TFT of plasma, ik probeer gewoon ervoor te zorgen dat TS goed geïnformeerd is, en kan ik ondertussen zelf nog bijleren, dan heb ik nog wat intellectueel genot ook (8> .

offtopic:
@Grrrrrene: En als ik mezelf stoer vond zoals je ws bedoeld, dan werd mijn post verwijderd omdat ik flame. Ik vind mezelf veel stoerder dan dat, ik vertel heel duidelijk waarom ik mijn mening zo heb, dus kan je me perfect erop aanvallen. Jezelf kwetsbaar opstellen, met als doel bij te leren, vind ik veel stoerder dan te zeggen "je bent een zeurpiet....als je jezelf zo stoer vind....". Ik ben idd niet genuanceerd genoeg, maar dat is mijn karakter. En ik dacht dat we het hier over TV's hadden, en niet over mijn karakter...

@ace2k4: En waarom dan wel??? Is een projecter zoveel handiger? En je moet een tuner enzo bijkopen bij een beamer om te kunnen kijken naar TV, handig is dat niet. Om over beeldkwaliteit nog maar te zwijgen. Tenzij je altijd naar powerpointprsentatietv kijkt, vrees ik dat een TFT beter is.
En in een plasma zit geen tijdsbom van 3 jaar, als je een plasma 1 minuut per maand aanzet gaat ie wel langer mee hoor....

[ Voor 8% gewijzigd door naftebakje op 21-11-2004 11:23 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
Nou de discussie dwaalt iets af, maar ik heb ook dagenlang op internet zitten rondsurfen om te kijken wat nou beter is.

Maar zoals eerder gezegt zijn er wat voor- en nadelen tussen lcd en plasma, voor mij heeft lcd de doorslag gegeven, ik zal verder uitleggen waarom mijn keuze:

je kijkt nu voor een 42" plasma, hou rekening dat beeld van dichtbij slechter wordt dat heeft elke 'platte' (en ook wel gewone tv alleen in iets minder sterke mate) daarbij moet je dus rekening houden met de kijkafstand. Groter hoeft dus niet beter te betekenen, ze zeggen dat de beste kijkafstand 5 x de beelddiagonaal is. Dat betekend dat je er dus ong 5 meter vanaf moet zitten, das best veel voor een huiskamer (ik heb zelf 4 x aangehouden, maar dat was omdat ik dacht dat t 4 x de diagonaal was ;) ).

HDTV is verschrikkelijk veel mooier dan de prut die ze nu uitzenden en ik vind het eigelijk ronduit belachelijk dat het al zon beetje in heel de vs (en japan maar daar heb ik een andere meningover die vind ik hun tijd altijd al vooruit) te ontvangen is en hier nog zo goed als niks (astra heeft via de satelliet nu een zender euro 1080 die hdtv uitzendt, maar een decoder + abonnement kost nog teveel voor 1 zender dus heb het beeld nog niet gezien, maar op de verschillende fora schijnt het erg mooi te zijn),
Ik heb dus ook al naar HDTV tv's gekeken, ook al is het er nog niet hier, voor zover ik het begrepen hebis het simpel te ontvangen met een buitenantenne (!) en een hardwarematig kastje die het omzet oid (plus hdtv natuurlijk). Ik heb zelf een, ik hoop, vergelijkbare opstelling gemaakt door een HDTV promo van microsoft via mn pc en dvi aansluiting op de lcd tv afgespeeld, en de scherpte die daar te zien was op 1,5 meter tv kijken deed me verbazen, heel mooi om te zien.

Computer aansluiting, zoals je hierbven al las heb ik dat via DVI aan gesloten. Waarom ik dat wilde, HTPC loopt ook een topic over in dit subfora voor als je er niet bekend mee ben. Maar dit zit in mijn hoofd: htpc gaan bouwen met schotelaansluiting en dat voor tv kijken + een aansluiting voor opnemen, films en series afspelen etc met als uitbreid mogelijkheid een HDTV hardware kaart (zal vast wel bestaan).

Ok dit is geloof ik wel een erg lang verhaal geworden, maar uiteindelijk is de keuze gevallen op een sharp 32" lcd en hoewel het tv beeld op 2 meter (niet voor bedoeld ik weet t!) erg lelijk is om te kijken, is het op ong 3,5 m. ev. prachtig om te zien.

samengevat:

- bepaal budget
- bepaal in je (huis)kamer hoever je ervan af zit
- bepaal aan de hand daarvan of je voor de juiste beelddiagonaal gaat, iets groter neemt, of veel groter neemt.
- bepaal of je een hdtv optie wil
- bepaal of je er een pc op aan wil sluiten, of dat kan en wat de mogelijke resoluties zijn
- en eventueel (bij lcd) of je breedbeeld wil (let dan op 15:9 en 16:9, sommige ligt aan de fabrikant, resoluties heb je ook bij plasma, deel dat en vermenigvuldig met 9 en zie wat het is)
- En als laatste of je een ingebouwde tuner wil of een los kastje erbij, heeft beide weer voor een nadelen. nadeel: je hebt een kastje (tuner) erbij staan, voordeel: maar 2 kabels naar tv, en (makkelijkere) aansluitmogelijkheden opde tuner.

Verschil tussen kabel, digitenne, schotel weet ik niet, ik had het laatste al.

veel succes verder, hoop dat je er wat aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En let ook eens op het stroomverbruik van 300-400W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k zag deze staan:

PDP LG Plasma 42"106cm MZ42PZ45V +TV

Artikelnummer: 9224050
Leverancier: LG Electronics
Productgroep: Plasma Displays
Subproductgroep: Plasma 42"
Verkoopprijs: € 1.945,00 exclusief btw en verzendkosten

levertijd: 23/11/2004

Productspecificaties:

42" Beeldscherm, TV-tuner voorbereid
16:9 breedbeeld formaat
Resolutie: 852 x 480
Helderheid:1000cd/cm2
Contrast:1200:1
Kijkhoek 160gr
PIP en Pivot functie
TV-tuner option.
VGA, Video, S-video, DVI
2 jr garan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 01:06

Wimo.

Shake and Bake!

Ook ik heb wat vraagjes over een nieuwe televisie. Ik zit zelf nog flink te twijfelen tussen een tft of plasma.

Ik ga a.s. vrijdag bij een grote hifi winkel kijken naar verschillende plasma's/lcd's om zo mijn keuze te maken. Uiteraard heb ik al wat research gedaan ...

In de tussentijd heb ik een media center pc gemaakt en wat audio spul gekocht .. nou vroeg ik me een aantal dingen af:

Is het mogelijk de lcd via de dvi ingang op de videokaart aan te sluiten? Opzich zou dat super zijn omdat de tv dan in slaap kan vallen als je er niets mee doet + dat de tvout van mijn 5900xt zo belabberd is dat ik me gewoon schaam voor de output

Plasma's zijn STUKKEN goedkoper bij maten boven de 40", in principe heb ik genoeg aan 37" maar als het kan en haalbaar is kan groter ook.

Resoluties, hoe zit het daar mee? Ik neem aan dat een resolutie die native door de videokaart wordt gesuport beter is dan resoluties als 1024x12024? Of zie ik dit verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over iemand die goede bronnen heeft bij iemand van philips.... ;)

Het zal me jeuken dat me plasma over 6 jaar niet meer meegaat. Want ik ben toch in staat om over 3 jaar een nieuwe Flattv tehalen.

Mensen willen altijd sneller en groter en beter... WIE heeft nu nog een pc die nu 6 jaar meegaat zonder iets te vervangen... Niet veel mensen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Een PC is toch wel wat anders dan een TV. De technische vooruitgang is veel sneller, en vooral de acceptatie daarvan ook. Op een 20 jaar oude TV kun je nog steeds programma's kijken, probeer maar eens op en 20 jaar oude PC windows XP te installen..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Wimo. schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:58:
Ook ik heb wat vraagjes over een nieuwe televisie. Ik zit zelf nog flink te twijfelen tussen een tft of plasma.

Ik ga a.s. vrijdag bij een grote hifi winkel kijken naar verschillende plasma's/lcd's om zo mijn keuze te maken. Uiteraard heb ik al wat research gedaan ...

In de tussentijd heb ik een media center pc gemaakt en wat audio spul gekocht .. nou vroeg ik me een aantal dingen af:

Is het mogelijk de lcd via de dvi ingang op de videokaart aan te sluiten? Opzich zou dat super zijn omdat de tv dan in slaap kan vallen als je er niets mee doet + dat de tvout van mijn 5900xt zo belabberd is dat ik me gewoon schaam voor de output

Plasma's zijn STUKKEN goedkoper bij maten boven de 40", in principe heb ik genoeg aan 37" maar als het kan en haalbaar is kan groter ook.

Resoluties, hoe zit het daar mee? Ik neem aan dat een resolutie die native door de videokaart wordt gesuport beter is dan resoluties als 1024x12024? Of zie ik dit verkeerd
Iemand?

Verwijderd

Ha en dat terwijl er meer mensen tv kijken dan computeren. (8> Zei er iemand iets over dat een tft tv beter beeld geeft dan een pj? Hoezo ongenuanseerd. Maar goed er komt idd wat meer kijken bij projectie. Maar een +/- 42" beeld van bv. een Barco 8" pj is nog altijd superieur, in termen als contrast ratio, contrast dynamiek, kleur verzadiging vloeiendheid enz, aan alle platte tv's die je kan kopen vrees ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 16:18 ]

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
Wimo. schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:58:

Ja je kan lcd aan sluiten op videokaart, mits de lcd wel de nodige aansluitingen daarvoor heeft uiteraard en daarbij is dvi het mooiste (let op dvi-i/d uitgangen en wat voor dvi ingang de lcd heeft ivm je kabel). Ik moet weer een test opstelling maken, maar via dvi-i heb ik het werkend gekregen (tip let op de invoer op tv die moet op digitaal staan :X ) alleen is mijn scherm 1366 x 768 dat kon ik via dvi niet instellen, helaas ook geen 1280x720 maar ik heb inmiddels een nieuwe driver en powerstrip gedownload dus ik moet mn breedbeeld nog testen.

Waarom ik dat wil, simpel als ik tv-rips wil kijken of films hoef ik alleen op full screen te drukken, ipv eerst via de tv weer de goede (als dat al de goede verhoudingen zijn) instellen, en waarom moeilijk doen als het makkelijker kan. En aangezien jij een htpc erop aan wil sluiten is dit wel handig om te weten ;).

Grote plasma's zijn goedkoper itt lcd, maar zoalsik hierboven ook al zei hou rekening met kijk afstanden, groter staat mooier aan de muur dat weet ik ook wel, maar in de winkels draaien ze vaak allemaal dvd's en ik denk soms speciaal ontwikkelde show dvd's (pioneer verdenk ik hiervan) en dat beeld (ik vermoed hdtv, of iets in die richting) ziet er geweldig uit op hun plasma's, maar tv beeld hier is beduidend minder van kwaliteit en dat zie je op korte afstand erg goed.

Native resolutie is altijd beste uiteraard, maar je kan veel resoluties kiezen als je voor de dot by dot optie kiest, maar dan vul je niet je hele beeldformaat, dus zou ik een formaat kiezen wat hetzelfde is als de resolutie van je lcd scherm zelf, zoals gezegd eerder, en erbij verteld dat ik hiermee nog een beetje moet testen.

Verwijderd

Eerder in deze topic schreef men dat LG Phlips plasma's gebruikt. Maar is dit nou niet net andersom?

LG maakt de schermen in Korea en Philips heeft een samenwerkingscontract en laat haar naam op een aantal van de LG-fabrikaten plakken. [correct me if I'm wrong]

Dan was er altijd het probleem dat plasma schermen opdampen en na 5-6 jaar voor zeer veel Euries moeten worden hervuld. Er zijn verkopers die zeggen dat dit nu achterhaald is, maar daar zou ik toch nog even onderzoek naar plegen.
Enkele jaren terug speelde dit zeker!

Mijn eigen ervaring met een Philips 106 cm plasma is dat de grote pixels in een standaard huiskamer best opvallen. Verder bleek, maar dat is bij insiders zeker bekend, dat Philips meer signaal nodig heeft om ruisvrij beeld te geven.

Anders gezegd geeft onze oude Sony TV een prima beeld, hang ik er een Philips-plasma naast, steek het antenne stekkertje er in, zie ik sneeuw in beeld. Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:02:
Eerder in deze topic schreef men dat LG Phlips plasma's gebruikt. Maar is dit nou niet net andersom?

LG maakt de schermen in Korea en Philips heeft een samenwerkingscontract en laat haar naam op een aantal van de LG-fabrikaten plakken. [correct me if I'm wrong]

Dan was er altijd het probleem dat plasma schermen opdampen en na 5-6 jaar voor zeer veel Euries moeten worden hervuld. Er zijn verkopers die zeggen dat dit nu achterhaald is, maar daar zou ik toch nog even onderzoek naar plegen.
Enkele jaren terug speelde dit zeker!

Mijn eigen ervaring met een Philips 106 cm plasma is dat de grote pixels in een standaard huiskamer best opvallen. Verder bleek, maar dat is bij insiders zeker bekend, dat Philips meer signaal nodig heeft om ruisvrij beeld te geven.

Anders gezegd geeft onze oude Sony TV een prima beeld, hang ik er een Philips-plasma naast, steek het antenne stekkertje er in, zie ik sneeuw in beeld. Toch jammer.
Philips gebruikt LG schermen.. niet andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Wimo. schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:28:
[...]

Philips gebruikt LG schermen.. niet andersom
Philips heeft een groot aandeel in LG. Je zou bijna kunnen zeggen dat Philips = LG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvanderaa
  • Laatst online: 03-03-2023

.
Tegenwoordig is de techniek voort verbeterd, pixels zijn iets dieper geworden waardoor je in branden tegen gaat. Ook zitten er voort allerlei screensaver achtige tools in het scherm zodat je scherm eigenlijk niet in kan branden.

Verder zou ik persoonlijk voor de philips kiezen. Heeft voor het geld gewoon een hele mooi beeldkwaliteit. Ik vind lg en samsung persoonlijk altijd wat flets.

[Edit]Persoonlijk zou ik op dit formaat ook plasma kopen, dit omdat lcd (nog) niet in staat is om op grote schermen mooie vloeiende beelden te produceren.

[ Voor 12% gewijzigd door dannyvanderaa op 26-11-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Voor zover je er iets aan hebt:

M'n pa heeft (via een philips-insider, iedereen kent daar mensen ofzo? ;)) de 9942 gekocht. Hij hangt nu al een poosje bij ons aan de muur en het beeld is gewoon mooi. Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig vergelijking heb, maar het beeld is gewoon goed naar mijn idee. Zelf ben ik aardig kritisch wat beeld en geluid betreft, en ik heb gewoon weinig te klagen. Hiervoor hadden we een Loewe Vitros, dus ik ben qua beeld wel kwaliteit gewend. Ook het geluid dat uit de speakers komt is zeker niet slecht, dus als je even het nieuws wilt kijken hoef je niet je 5.1set erbij aan te zetten wanneer je wel goed geluid wilt.

Wederom, ik heb weinig vergelijkingsmateriaal. Ik heb in winkels wel gekeken en qua beeld vind ik deze dan ook vaak wel een van de betere of de beste. Uiteraard neem ik dan wel mee dat ze lang niet allemaal goed afgesteld staan, maar dat betekent niet dat je helemaal geen oordeel kunt opmaken.

Overigens ben ik zelf ook meer fan van plasma hoor, ik vind het beeld gewoon prettiger, maar dat is erg persoonlijk. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1607

Verschillen tussen plasma en lcd

[ Voor 93% gewijzigd door Erhnam op 26-11-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Trouwens, een TFT is veel sterker dan een plasma, want plasma moet vooraan een dun glasplaatje hebben, wat heel gemakkelijk breekt. Wil je zoals in die reclame (van Philips) een half jaar geleden je plasma aan het plafond boven je bed hangen, is ie na een maand gegarandeerd kapot (glas gebroken door eigen gewicht). Een TFT heeft plastic vooraan, dat overleeft veel meer (nuttig als je kinderen hebt).

@proller: de resolutie van een videobeeld is niet groot genoeg om de ervoor te zorgen dat de ondertitels niet blokkerig zijn van dicht bekeken, dat heeft niets te maken met het scherm maar alles met het inkomend TVstation, met al zijn ruis en beperkingen. Voor een verbetering is het wachten op HDTV, maar dat zal in europa echt niet voor binnenkort zijn.
Dit is echt onzin! Alles kan inbranden en een (nieuwe) plasma gaat +- 60.000 uur mee. (= een "normale" tv).

Dat Philips dit zegt lijkt mee heel sterk aangezien ik zo mijn connecties daar heb.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door LoeiOrdinair op 30-11-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
@mpass: En waar zijn jou argumenten? Ik dacht dat dit een serieus forum was....
Ik vertel wat ik 100% zeker gehoord heb, en trek mijn conclusies. Volgens mij is het verschil ertussen (mijn mening en de zekerheden) heel duidelijk, zodat je perfect mijn conclusies kan aanvechten. Kan je ze inderdaad omver werpen, mijn fout, en ik leer bij. Kan je ze niet logisch en duidelijk omverwerpen, moeten ze wel redelijk juist zijn aangezien je de feiten ziet waarop ik me baseer en je er niet omheen kunt....
Maar foert, ik heb gehoord en gesproken, en daar doe je mee wat je wil, maar dat er mensen bedrogen zijn met plasma's staat voor mij als een paal boven water. En wie daar schuldig aan is laat ik in het midden, maar aan mij zal het niet liggen, ik deel wat ik hoor, zodat elk kan kiezen met voldoende informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit geschreven is om de plasma TV er als overtuigend winnaar uit te laten komen. De reactiesnelheid van de pixels is bij plasma 8000 keer zo hoog als bij LCD, als je een 16ms LCD (of van mijn part 30ms) hebt, wat heb je dan aan een 8k keer zo snelle responsetijd? We hebben het hier over een _TV_. Ze leggen niet uit dat dat eigenlijk niet nuttig is en dat je het niet zult gebruiken. Ook het stroomverbruik wordt afgedaan met "maar ze worden steeds zuiniger hoor!". Dat het contrast van een LCD minder is en de helderheid ook, dat geloof ik wel, maar dat van de levensduur heb ik wel 's anders gelezen. Een lamp van een LCD zou 50-60k uur meegaan, geen 15-20k zoals ze daar claimen. Dat scheelt nogal in de levensduur :)

Maar goed, ik vond al wel dat je momenteel beter plasma kon kopen qua beeldkwaliteit :) Persoonlijk zou ik dat geld echter uitgeven aan een goede 28 of 32" CRT en een beamer :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een verkoper vertelde mij laatst inderdaad ook dat Plasma tv's enkel in de eerste 2 maanden niet te lang op hetzelfde scherm moesten staan ivm met inbranden.. maar dat het daarna geen probleem meer was. Ze zouden tegenwoordig inderdaad net zo lang mee gaan als LCD's.

Wat ik me wel nog afvroeg is of een DVI aansluiting scheelt voor de kwaliteit van het beeld. Dit zei de verkoper namelijk van wel. Maar daat geloof ik niet veel van. Hij liet het namelijk op een HDTV zien en dat is natuurlijk niet te vergelijken met normale LCD's.

Toevallig nog een BESTE keuze qua LCD tv's van 32" op het moment??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inbranden is alleen de eerste 1000 uur nog met de panasonic plasma's en 60.000 uur leeftijd. DVI heeft wel nut, je kunt er je computer aansluiten, of upconverting dvd-speler en in de toekomst de ps3 en andere high defenition apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

Ik heb zelf al een jaartje de Samsung PS42P3S (zonder de speakers), en ik ben er zeer tevreden over.
Voor mij was naast beeldkwaliteit vooral het design belangrijk.
Opmerkingen bij dit scherm :
- goede beeldkwaliteit
- strak minimalistisch design
- tig aansluitingen voor van alles en nog wat
- 2 tuners/PIP/teletext met cache/...
- geen high definition
- in het begin zoemde het scherm, gebeld naar samsung, en binnen 2 dagen was het probleem opgelost (slecht contact).
- Eigenschap van alle plasma's : het beeld loopt een heel klein beetje achter op het geluid, en dat valt soms wel op.. :(
Beoordeling : 4 op 5

Wat je eigenlijk het beste kan doen, is ff naar een winkel stappen, en gewoon kijken wat je wilt.
Misschien bestaat plasma binnen 5 jaar niet meer, en worden het allemaal tft's, maar ik wou persoonlijk geen 5 jaar wachten. Na de tft's komt er waarschijnlijk toch wel iets anders (oled/pled etc...), dus waarom blijven uitstellen ?

Ik heb mijn plasma op de kop getikt in FNAC Gent; het scherm was in promotie omdat het de laatste was die ze van die reeks verkochten, en ik heb nog eens 10% korting gekregen omdat ik die dag lid werd v/d FNAC-club. Op zo'n bedrag scheelt dat wel ff :)
Er stond die dag ook nog een 50'' van pioneer, dito beeldkwaliteit maar die was te groot voor onze voormalige woning. (nu zou die egenlijk wel perfect passen, maar dat is een ander verhaal ;) )

Enkele tips :
- houd rekening met een minimale kijkafstand van 4x je schermdiagonaal. Anders voel je je net als wanneer je in de bioscoop op de eerste rij zit.
- zorg dat je voor je tv-signaal een versterker hebt, want ruis/slecht signaal e.d. vallen direct op.
- als je een vrouwtje hebt, vraag dan ook ff haar mening, want het ding valt nogal op in de huiskamer :p
- als je kan, kies dan voor aparte speakers, want het geluid dat uit de standaard speakers komt is erg 'basic' (=understatement), zeker voor de prijs die ze er voor vragen.

offtopic:
Weet er iemand of ik ergens voor een democratisch prijsje een goede wallmount zou kunnen vinden ?

Veel succes met je toekomstiga aankoop !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx.. daar heb ik wel wat aan. Ga waarschijnlijk voor een nieuw model van sharp. Hoog contrast / helderheid, reactiesnelheid en afkoppelbare speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Eh, Sharp verkoopt zover ik weet geen plasma's, alleen LCD's. Of ik moet wat gemist hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, alleen lcd, zelfs de uitvinder van lcd claimt men...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:28
Van alle Plasma's en LCD's die ik ooit gezien heb vind ik de Philips 42PF9986/12 (maar die is LCD) de mooiste beeldkwaliteit hebben. Maar op nummer 2 staat de Philips 42PF9966/10 en die is wel Plasma. Deze hebben zelfs een betere beeldkwaliteit dan Bang & Olufsen, Loewe, Sony en zelfs beter dan CRT's goedkoper dan 1000 euro. Als ik jou was zou ik dus voor de Philips 42PF9966/10 gaan.

EDIT:
Ik heb trouwens in het buitenland wel een keer een Plasma met betere kwaliteit zien staan maar die koste 20.000 euro. |:(

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:13:
Eh, Sharp verkoopt zover ik weet geen plasma's, alleen LCD's. Of ik moet wat gemist hebben?
Sorry, had het ook over LCD schermen.

Heb trouwens geen 3000 euro te besteden, maar ca. 1500 euro. Een scherm van 32" is voldoende. LCD heb ik het liefst, maar plasma (mits zeker geen inbrandgevaar) is ook goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Voor 1500 heb je wel een leuke LCD tegenwoordig :) Ik heb zelf ook een Sharp en ben daar buitengewoon content mee. Alleen weet ik niet hoe het met de nieuwste serie Sharps is gesteld; ze zijn wel een stuk goedkoper geworden afgelopen half jaar maar missen nu een digitale HDCP aansluiting, speakers zijn niet meer detachable en ik geloof dat er ook het en en ander is veranderd aan het scherm en de tuner (waar ik overigens wisselende verhalen over lees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een plasma van LG en wel de 42PX4RV (opvolger van de PX11), het spijt me voor de andere merken, maar ik ben simpelweg geen mooier beeld tegengekomen, pioneer, philips, sony, viel voor mij in het niet tov dit scherm en dat voor een stuk minder van de prijs, met een contrast van 10.000:1 en dat zie je er toch echt van af, kleuren springen van het scherm waar andere een waas achter laten. Zowiezo hoef je voor kleuren niet naar LCD te gaan kijken, die houden op bij 262.000 waar de plasmas tot 1.8 miljard zitten en ghosting heb ik nog nooit gezien.

Ik ben zeer tevreden en mensen die over de vloer zijn geweest waren bijzonder onder de indruk, er zitten 2 tuners in (PIP), bergen met aansluitmogelijkheden (VGA, DVI, HDMI, component, meerdere scarts).

Als je hem ergens kunt bekijken, ben je meteen verkocht. Dat was ik wel iig :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik ben ook op zoek naar een 42"plasma, die PX11 van LG valt af, want op bestekeus.nl hoor ik iedereen dat dat ding herrie maakt, iets waarvan ik ook absoluut gek zou worden.

Ik heb mijn oog op laten vallen op Hitachi schempjes, echter beginnen deze pas vanaf 1700 euro en heb ik er liever 1tje van 1500 euro. Zie oa deze link: http://www.kieskeurig.nl/...CA7EAC1256FA70052DFC2.htm

Een merkloze plasma van 1400 heb ik liever niet, ik heb er al een aantal zien langskomen, maar als ik toch zoveel geld uitgeef, ga ik liever niet voor merkloos.

Alternatieven zoals Philips en Samsung beginnen helaas ook pas vanaf 1700e, eigenlijk zoek ik een merk plasma in de range van 1500e, zoals die LG PX11, wie o wie weet welke merken nog meer hieraan voldoen.

PS, bakman, wat was jij voor je 42PX4RV kwijt?

[ Voor 14% gewijzigd door Carel op 19-07-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar deze:

http://www.kieskeurig.nl/...06DE19737C12570210033B747

Die heeft noise reduction etc. alleen geen digitale ingang. Sowiezo heb je moeilijk 42inch, digitale ingang en 1500 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Carel; Geluid is geen issue want volgens mij zitten er niet eens fans in, enige wat je hoort is een tikje als je hem aanzet ;)

Ik heb 2200 betaald, nog geen 2 weken later was ie bij dezelfde toko 1975,-.

Er is nu trouwens een nieuw model naast komen te staan, 42PX3RV deze heeft een enkele tuner, de 42PX4RV heeft een dubbele tuner (leuk voor PiP). de 42PX3RV is bij hun 1758,- en heeft voor de rest dezelfde opties als mijn scherm.

Bij de PX11 is ook a/v synchronisatie een issue (bij alle schermen trouwens). Dat hebben ze bij de 4RV/3RV voor TV beeld verholpen.

Ik heb nu mijn XBOX in progressive er aan hangen en draai 720p HDTV films, je weet niet wat je ziet! En het rare hieraan is dat 720p er aanzienlijk veel scherper uit ziet dan 480p, terwijl dit qua resolutie niet zou "mogen" kunnen.....raar maar waar.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een paar maandjes wil ik ook een plasma of LCD gaan aanschaffen. Maar het aanbod is zo enorm, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. In feite is een 32" voor mij groot genoeg, maar een 42" zou erg leuk zijn natuurlijk.

Waar ik hem voor ga gebruiken:
- Xbox (en dan met name XBMC, maar ik speel ook weleens een spelletje)
- Kabeltelevisie (waarschijnlijk digitaal via zo'n decoder, maar daar begin ik pas aan als ik mijn nieuwe TV gekocht heb)
- Ik ga mijn PC er niet op aansluiten

Volgens mij heb ik dus helemaal geen high-end apparaat nodig en zou een relatief eenvoudig scherm al perfect zijn voor mij. (HDTV hoeft voor mij niet echt. Ik ben slechtziend dus ik zal niet superveel merken van de hogere beeldkwaliteit.)

Wat zou nou een goede keuze zijn voor mij? Ik zie tegenwoordig al 42" plasma's voor rond de 1500 euro. En meer dan dat wil ik ook absoluut niet uitgeven. Of kan ik toch beter gaan kijken naar een goede 32" plasma? Van LCD hoor ik redelijk vaak, dat je bij snelle actie toch wat vaag beeld krijgt (ghosting, zeg maar). Wat zijn de ervaringen op dat gebied?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 08:34:
Wat zou nou een goede keuze zijn voor mij? Ik zie tegenwoordig al 42" plasma's voor rond de 1500 euro. En meer dan dat wil ik ook absoluut niet uitgeven. Of kan ik toch beter gaan kijken naar een goede 32" plasma? Van LCD hoor ik redelijk vaak, dat je bij snelle actie toch wat vaag beeld krijgt (ghosting, zeg maar). Wat zijn de ervaringen op dat gebied?
als je pas over een paar maandjes wat wilt gaan afschaffen, dan zullen de nu dure apparaten al aardig zijn geslonken qua prijs.

32" plasma bestaan volgens mij niet ? Het begint bij 37". Dat ghosting nog steeds een issue is mag duidelijk zijn aangezien Philips net heeft aangekondigd 40 miljoen euro te investeren om dat probleem in de volgende generatie LCDs te gaan verminderen dmv een alternatief.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
@ Bakman, die PX11 schijnt geen herrie te maken met fans, maar ergen zit er iets in de PSU wat zwaar irritnat bromt.

@ Kippekop, hmm deze is inderdaad ook antrekkelijk, bij BCC heb ik echter een ander model gezien dan deze, waarbij het model nummer iig 4 laatste cijfers had en dus geen getallen. Volgens mij stond het modelnummer dus gewoon verkeer weergegeven daar, want ik kan hem niet terug vinden.

[ Voor 61% gewijzigd door Carel op 20-07-2005 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:18:
Beste tweakers. De laatste dagen zit ik erg te twijfelen om over te gaan tot de aanschaf van een nieuwe tv. Mijn oog is gevallen op een 42" plasma. Niet dat ik een discussie op gang wel brengen maar plasma geniet toch mijn persoonlijk voorkeur.

De pijs: Max 2600/2700 euro. De consumentenbond voorspelde dat rond het einde van het jaar de prijs van grote plasma schermen rond de 2000 zou liggen en dat vind ik persoonlijk een leuk bedrag. Ik denk dat het binnen dit prijssegment mogelijk is een leuk scherm te kopen en wellicht dat andere tweakers het ook wel leuk vinden om hier ervaringen en meningen uit te wisselen en ook op zoek zijn naar een scherm in deze prijsklasse. Duurdere modellen bieden zeker meer opties en kwaliteit maar helaas laat mijn budget dat niet toe.

Modellen die in aanmerking komen zijn:

samsung ps-42d4s
[afbeelding]

LG RZ-42PX10
[afbeelding]

Philips 42PF9946
[afbeelding]

Belangrijk vind ik een goede beeld kwaliteit en misschien een hogere resolutie. Welke modellen raden jullie aan? En is bv HDTV het wachten waard? Of blijven de prijzen van een dergelijk scherm de komende jaren boven de 2500 euro?
Haal absoluut de Panasonic TH-42 PA 50 Deze zit onder de € 2000 en heeft het beste beeld voor een non HDTV Plasma zonder twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:11:
[...]
Haal absoluut de Panasonic TH-42 PA 50 Deze zit onder de € 2000 en heeft het beste beeld voor een non HDTV Plasma zonder twijfel
uiteraard ben ik het hier niet mee eens ;) kijk ook even naar de contrast verschillen. De user ratings geven ook een verschil weer :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 08:48:
[...]

als je pas over een paar maandjes wat wilt gaan afschaffen, dan zullen de nu dure apparaten al aardig zijn geslonken qua prijs.
Daar hoop ik dus inderdaad op. Ik wacht bewust tot de tijd van "Kerstinkopen", omdat ik hoop dan net iets meer waar voor mijn geld te kunnen krijgen als ik goed ga zoeken. Voor zo'n grote uitgave neem ik die moeite op de koop toe.
32" plasma bestaan volgens mij niet ? Het begint bij 37". Dat ghosting nog steeds een issue is mag duidelijk zijn aangezien Philips net heeft aangekondigd 40 miljoen euro te investeren om dat probleem in de volgende generatie LCDs te gaan verminderen dmv een alternatief.
OK. Dat bericht had ik nog helemaal niet gezien. Dan zal ik toch "helaas" moeten gaan kijken voor een 42" plasma. (De 32" TV's die ik heb gezien blijken achteraf inderdaad allemaal LCD's te zijn, net nog even gekeken.)

Hopelijk kan ik rond het einde van het jaar binnen mijn budget iets leuks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 09-09 23:10

Paladin

Play Ball!

Even te reageren op het verhaal wij zijn pas ook opzoek geweest naar plasma tv tis de panasonic PA50 geworden, we hebben erg zitten twijfelen tussen de LG en de Panasonic, maar na lang vergelijken is het de Panasonic geworden deze had gewoon een mooier en voller beeld dan de LG, weet type nummer niet meer maar zat in dezelfde prijsklasse.

De LG had contrast van 1:5000 de panasonic 1:4000 maar de scherpte en kleuren van de panasonic waren veel voller dan die van de LG. Al met al zijn we er erg blij mee, en jah over 1 jaar is alles weer anders maar zo blijf je bezig :)

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die cijfers qua contrast zeggen niks, schromelijk overdreven. Er zijn wel tests op het internet waarin die 10.000:1 worden gereduceerd tot een echt gemeten waarde van 700:1...en ik zou ook altijd voor een goed merk als panasonic boven LG gaan.

Lcd's hebben trouwens geen last meer van ghosting, in ieder geval niet de laatste generatie. Philips heeft die techniek bedacht omdat het toen nog wel een probleem was, wellicht dat ze nu toch balen van die investering want ze zeiden toen dat ze de beeldsnelheid niet meer kregen verbeterd via de lcd techniek. Als ik naar mijn JVC lcd kijk is er echt nul komma nul ghosting, zelfs bij de aller aller snelste actiescenes (zwerkbal bij harry potter bijvoorbeeld)...laat dat je in ieder geval niet bang maken. Alleen op zeer zwak signaal zul je dit wellicht hebben, en ligt dus aan het signaal, niet de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:40:
Die cijfers qua contrast zeggen niks, schromelijk overdreven. Er zijn wel tests op het internet waarin die 10.000:1 worden gereduceerd tot een echt gemeten waarde van 700:1...en ik zou ook altijd voor een goed merk als panasonic boven LG gaan.
Praat je uit ervaring dat je het hebt gezien ?

Ze zijn beide goed en bij LG is trouwens de service uitstekend. Panasonic, LG, Philips, qua fabrikanten 1 pot nat. Die contrast verhoudingen worden misschien overdreven als je het daadwerkelijk test, maar ik kan je vertellen dat jij dit verschil echt wel ziet (ik zag het zelf namelijk ook tussen de verschillende types van LG's en andere merken)

Ik heb ook naar de panasonic, sony's en pioneers gekeken....de uitkomst is bekend, je kunt er niet tegenop, en nee dit is geen cognitieve disonantie :)
Lcd's hebben trouwens geen last meer van ghosting, in ieder geval niet de laatste generatie. Philips heeft die techniek bedacht omdat het toen nog wel een probleem was, wellicht dat ze nu toch balen van die investering want ze zeiden toen dat ze de beeldsnelheid niet meer kregen verbeterd via de lcd techniek.
Als ik naar mijn JVC lcd kijk is er echt nul komma nul ghosting, zelfs bij de aller aller snelste actiescenes (zwerkbal bij harry potter bijvoorbeeld)...laat dat je in ieder geval niet bang maken. Alleen op zeer zwak signaal zul je dit wellicht hebben, en ligt dus aan het signaal, niet de tv.
Wellicht is "ghosting" het verkeerde woord en "wazig" beter, en dit heet motion blur. Philips gaat niet zomaar 40 miljoen investeren voor iets wat "geen issue" zou zijn. Wat ze gaan implementeren heet scanningbacklight, dit gaat er voor zorgen dat motion blur/sample & hold verdwijnt en dat je dan een beeld krijgt zoals een CRT dat laat zien.
The visual effect of motion blur is self-explanatory and it is fairly intuitive to realise that a slow pixel response-time will cause this problem. What is less obvious, but at least as important in causing motion-blur, is the 'sample-and-hold' effect: an image held on the screen for the duration of a frame-time blurs on the retina as the eye tracks the (average) motion from one frame to the next.

By comparison, as the electron beam sweeps the surface of a cathode ray tube, it lights any given part of the screen only for a miniscule fraction of the frame time. It's a bit like comparing film or video footage shot with low- and high-shutter speeds. Motion-blur originating from sample-and-hold in the display can become less of an issue as the frame (refresh) rate is increased... provided that the source material (film, video, or game) contains that many unique frames. For LCD TV there is significant interest in the industry in strobing (flickering!) the backlight deliberately so as to reduce sample-and-hold motion-blur!
link

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:17:
[...]

uiteraard ben ik het hier niet mee eens ;) kijk ook even naar de contrast verschillen. De user ratings geven ook een verschil weer :Y)
Specs zeggen lang niet alles, staar je daar niet op blind. De LG's hebben over het algemeen een flets dood beeld. Waarbij de Panasonic gewoon veel voller is. Hierbij ben ik uitgegaan van dezelfde calibratie en source!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou me ook niet blindstaren op de technische gegevens!
Sterker nog, ik kijk er in het geheel niet naar (behalve of er een HDMI aansluiting op zit).

Luidsprekers koop je met je oren en plasma's met je ogen. Lijkt me simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:22:
[...]

Praat je uit ervaring dat je het hebt gezien ?

Ze zijn beide goed en bij LG is trouwens de service uitstekend. Panasonic, LG, Philips, qua fabrikanten 1 pot nat. Die contrast verhoudingen worden misschien overdreven als je het daadwerkelijk test, maar ik kan je vertellen dat jij dit verschil echt wel ziet (ik zag het zelf namelijk ook tussen de verschillende types van LG's en andere merken)

Ik heb ook naar de panasonic, sony's en pioneers gekeken....de uitkomst is bekend, je kunt er niet tegenop, en nee dit is geen cognitieve disonantie :)

[...]

Wellicht is "ghosting" het verkeerde woord en "wazig" beter, en dit heet motion blur. Philips gaat niet zomaar 40 miljoen investeren voor iets wat "geen issue" zou zijn. Wat ze gaan implementeren heet scanningbacklight, dit gaat er voor zorgen dat motion blur/sample & hold verdwijnt en dat je dan een beeld krijgt zoals een CRT dat laat zien.

[...]

link
Ik durf bijna te wedden dat jij niet kunt zien welk scherm een hoger contrast dan de andere heeft als er geen merkje en cijfertjes bij staan maar gewoon vier schermen naast elkaar hangen in precies dezelfde lijst. En die test heb ik gewoon uit een goed vakblad dus dat zal wel goed zitten. Waarom denk je anders dat mensen geen verschil zien tussen een 10.000 contrastratio samsung en 4000 contrastratio panasonic. De helderheid van plasma's is wel toegenomen, en er zijn nieuwe technieken die ervoor zorgen dat het beeld wat minder pixelachtig is...maar plasma is er ook nog helemaal.

Over philips, wanneer zijn ze begonnen met die nieuwe techniek? Techniek staat niet stil, en nieuwe ontwikkelingen kunnen alweer ingehaald worden. Ik zeg niet dat de techniek van philips niet goed is, ik zeg alleen dat het argument ghosting/motion blur whatever niet van toepassing meer is, behalve op erg slecht materiaal, plasma's met lage resolutie (852x480) hebben meer last van motion blur bij bewegende voorwerpen dan lcd's bij dvd's vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:56:
[...]

Over philips, wanneer zijn ze begonnen met die nieuwe techniek? Techniek staat niet stil, en nieuwe ontwikkelingen kunnen alweer ingehaald worden. Ik zeg niet dat de techniek van philips niet goed is, ik zeg alleen dat het argument ghosting/motion blur whatever niet van toepassing meer is, behalve op erg slecht materiaal, plasma's met lage resolutie (852x480) hebben meer last van motion blur bij bewegende voorwerpen dan lcd's bij dvd's vind ik.
Ik heb een ongeveer 2 jaar oude Philips LCD-TV (een kleintje, 18,1" geloof ik) en die heeft er wel last van. Op dat toestel is het niet echt hinderlijk te noemen, maar ik kan me voorstellen dat je er op een ruim 2x zo groot scherm meer last van zou kunnen hebben. Ik sluit zo op voorhand een LCD niet uit, je moet het toch met eigen ogen zien voor je zoiets koopt. Maar het is wel een punt waar ik, zeker bij de LCD-TV's, goed op ga letten. Toen ik mijn LCD-TV kreeg, kregen ze bij een kennis van me een plasma, daar viel het me eigenlijk helemaal niet op. En dat was dus een 480p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:56:
[...]
Ik durf bijna te wedden dat jij niet kunt zien welk scherm een hoger contrast dan de andere heeft als er geen merkje en cijfertjes bij staan maar gewoon vier schermen naast elkaar hangen in precies dezelfde lijst.
die weddenschap heb je dan verloren, want zo heb ik hem namelijk aangeschaft. Dat waren trouwens wel 20 verschillende schermen. Ik keek niet niet naar de specs alleen naar het type en ben op het net naar de specs gaan kijken.
deze techniek is net uitontwikkeld en als je dat stukje artikel had gelezen dan begrijp je ook waarom het nodig is om zo'n techniek te implementeren. Motion blur heb je wel degelijk in je scherm zitten, kijk maar naar de tickers bij RTL-Z of CNN daar ontstaat de wazigheid of is dat bij jou kraakhelder ?

Ghosting heb je bij een plasma geen last van, kan je dit onderbouwen ? Bij een interlaced source (bijv TV) zie ik ook motion blur op m'n plasma, m'n xbox draait in progressive dan is het volledig geelimineerd.

En als je denkt dat Philips met iets ouds op de markt komt, dan zou ik de announcement van Panasonic eens lezen, zelfde techniek, ander naampje.

@scarface666: Het is hier verre van flets! Sterker nog, het is een genot om er naar te kijken. Maar goed bij een zelfde calibratie zou dat kunnen, ik calibreer op basis van m'n eigen ogen :)

En zoals Erry zei: "kijken doe je met je ogen.", en dat heb ik gedaan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen zin om er veel langer over door te gaan, maar ik heb zelf een plasma voor een week gehad, en inmiddels een jvc lcd zo'n twee weken. Ik zie nul komma nul ghosting, vraag het aan iedereen die een nieuwe lcd heeft en niemand zal ook maar iets van ghosting of motion blur zien. Bij de plasma (de panasonic pa50e) zag je om bewegende voorwerpen duidelijk een soort motion blur: vooral bij armen en dergelijke zie je bij beweging duidelijk "oneffenheden" om het maar zo te noemen, zelfs bij dvd's...en ik zeg dit niet omdat ik mijn eigen koop wil goedpraten, eerlijk gezegd dacht ik dat mijn lcd niks zou zijn in vergelijking met plasma....het was meer een toekomstkoop op dat moment.

Contrast zie je echt vrijwel niet....hoe wil je contrast definieren bij jouw keuze??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Na veel kijken enzo ga ik toch voor de Hitachi 4200 42" mensen :), ik ben echt bij elke zaak geweest en deze blijft eruit springen, waarbij een hoop merken afvallen doordat die geen VGA of DVI hebben :(

Vooral dat laatste baal ik erg van, een hoop Sony's/ Panasonics die ik zag waren werkelijk erg mooi, alleen voldeden ze niet aan al mn (aansluitings) eisen.

Ik kijk trouwens geeneens meer naar specs, allemaal wel leuk, maar het schiet gewoon niet op gezien een hoop getallen zoals idd contrast etc nattevinger werk zijn helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door Carel op 22-07-2005 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Update ;) :

Ok, ik heb een hitachi 42pd4200 gehaald, voor 1650e inc muurbeugel/voet en speakers en 2 jaar garantie (zeer cheap dus :) ).

Scherm staat hier nu al fijn te draaien, wat een ongelooflijke helderheid/contrast, hij wint het gewoon dik van mn tft's.
Momenteel daar ik heb ook via VGA, de kwaliteit via VGA is erg goed en games is geen probleem. Op de PC draai ik 1280/1024 en de plasma huppelt vrolijk mee alleen stopte stiekem eigenlijk al op 852 ;)

Het geluid..... nou ik heb tot op heden nog nooit zulk helder/ruimtelijk geluid ooit uit tv speakers gehoord, een 5.1 set is haast overbodig zo goed klinkt het al.

Nu heb ik alleen 1 ding waar ik absoluut nu niet uit kom.
Wanneer ik via scart werk, dan vind ik het beeld matig, ik heb 2 dvd spelers geprobeerd en 2 kabels, waarbij de eerste top kwaliteit. Het beeld blijft echter gewoon niet mooi genoeg, echter is met S-video het beeld gewoon al beter.
Nu weet ik haast zeker dat scart beter zou moeten zijn als S-video, maar dit mag tot op heden gewoon niet blijken. Als laatste mogelijkhed heb ik nog die RGB aansluiting, dus de rode/blauwe/groene tulps, maar met welke kwaliteit kan ik dit vergeleijken, volgens mij met gewoon een scart alleen dan losse draadjes en geluid appart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:12:
Update ;) :

Ok, ik heb een hitachi 42pd4200 gehaald, voor 1650e inc muurbeugel/voet en speakers en 2 jaar garantie (zeer cheap dus :) ).
mooie koop :)
Wanneer ik via scart werk, dan vind ik het beeld matig, ik heb 2 dvd spelers geprobeerd en 2 kabels, waarbij de eerste top kwaliteit. Het beeld blijft echter gewoon niet mooi genoeg, echter is met S-video het beeld gewoon al beter.
Nu weet ik haast zeker dat scart beter zou moeten zijn als S-video, maar dit mag tot op heden gewoon niet blijken. Als laatste mogelijkhed heb ik nog die RGB aansluiting, dus de rode/blauwe/groene tulps, maar met welke kwaliteit kan ik dit vergeleijken, volgens mij met gewoon een scart alleen dan losse draadjes en geluid appart?
Heb je een progressive scan DVD speler ? Daarmee ga je de echte verschillen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:12:

Die rode/blauwe/groene tulpjes is de Component Video ingang van je plasma. Dit is de beste (analoge) manier van je plasma aansluiten, zeker beter dan scart of s-video. Als je DVD-speler progressive scan ondersteunt, komt 't uit deze uitgang. Gebruik wel goede kabels (75 Ohm) - te koop bij de betere hifi-zaak. Ik gebruik zelf de CinemaQuest YIQ-G tussen mijn Toshiba DVDspeler en Panasonic 37PA50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 16:40
Ik verkoop die dingen en als er anderen nog op zoek zijn zou ik je Sony en Sharp tft's aanraden. Die doen het gewoon geweldig en zijn zeer scherp, ook van dichtbij. De Philips tft's hebben naar mijn mening gewoon slecht beeld en hebben vaak productie fouten zoals ruis door geluid en van dode pixels kijk ik bij Philips ook niet op. Samsung tft's heb ik tot nu toe weinig problemen van gezien en ik hoop voor de mensen met een Samsung dat dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:51:
[...]

Die rode/blauwe/groene tulpjes is de Component Video ingang van je plasma. Dit is de beste (analoge) manier van je plasma aansluiten, zeker beter dan scart of s-video. Als je DVD-speler progressive scan ondersteunt, komt 't uit deze uitgang. Gebruik wel goede kabels (75 Ohm) - te koop bij de betere hifi-zaak. Ik gebruik zelf de CinemaQuest YIQ-G tussen mijn Toshiba DVDspeler en Panasonic 37PA50.
Mijn dvd speler heeft deze(rgb) uitgangen, dus dat zou betekenen dat hij dit(progressive scan) heeft ?
Ps, wat kost een kabeltje ongeveer ? 20e ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of hij progressive heeft kun je wel vinden in je handleiding of het internet. Voor een beetje goede component kabel ben je zeker 30-40 euro kwijt, ik heb een exorbitant dure kabel (140 euro) maar ja... ik zeg maar altijd dat het beeld en geluid net zo goed is als de zwakste schakel, en ik wil zeker niet dat dat mijn kabel is. Maar koop gewoon een ixos, qed of oehlibach component kabel en het zit wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Ik heb een RGB kabel gehaald bij Mediamarkt, ik ben bij een paar andere zaken geweest, maar helaas hadden die niets liggen.
Nu heb ik dan een setje gold connectors pro class van het merk Hama ( zo te zien duits).
http://www.hama.de/portal...chMode*1/bySearch*0062155

Net aangesloten, ziet er strak uit, geen rariteiten meer en uiteraard beter dan al mijn voorgaande pogingen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Carel op 23-07-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:08:
[...]

die weddenschap heb je dan verloren, want zo heb ik hem namelijk aangeschaft. Dat waren trouwens wel 20 verschillende schermen. Ik keek niet niet naar de specs alleen naar het type en ben op het net naar de specs gaan kijken.

[...]

deze techniek is net uitontwikkeld en als je dat stukje artikel had gelezen dan begrijp je ook waarom het nodig is om zo'n techniek te implementeren. Motion blur heb je wel degelijk in je scherm zitten, kijk maar naar de tickers bij RTL-Z of CNN daar ontstaat de wazigheid of is dat bij jou kraakhelder ?

Ghosting heb je bij een plasma geen last van, kan je dit onderbouwen ? Bij een interlaced source (bijv TV) zie ik ook motion blur op m'n plasma, m'n xbox draait in progressive dan is het volledig geelimineerd.

En als je denkt dat Philips met iets ouds op de markt komt, dan zou ik de announcement van Panasonic eens lezen, zelfde techniek, ander naampje.

@scarface666: Het is hier verre van flets! Sterker nog, het is een genot om er naar te kijken. Maar goed bij een zelfde calibratie zou dat kunnen, ik calibreer op basis van m'n eigen ogen :)

En zoals Erry zei: "kijken doe je met je ogen.", en dat heb ik gedaan ;)
Je calobreert nooit op basis van je eigen ogen, dat die je altijd met een calibratie DVD en kleurenfilters. Dat is hetzelfde als een (echte) 5.1 opstelling aftstellen op je gehoor, dat kan ook niet 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan een TH-42PV500 plasma scherm te kopen.Dit bij het internetbedrijf
plasmavisie.nl.Zijn er mensen die ervaring hebben met dit bedrijf.Ik kan nl. nergens
een shopsurvey vinden.Tips over andere internetbedrijven zijn uiteraard welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 04-09 12:32
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:37:
[...]Heb je een progressive scan DVD speler ? Daarmee ga je de echte verschillen zien.
dit geldt dan vooral voor jouw LG. Huidige LG plasma's hebben een heel matige de-interlacer waardoor verschil zo groot is. Andere merken doen dit veel beter waardoor het verschil tussen progressief en interlaced minder groot is. Voor de lol eens minder op contrast letten en de RTL-Z nieuwsticker op de nieuwe Philips 9966 vergelijken met jouw LG ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BartNL op 24-07-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartNL schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:21:
[...]

dit geldt dan vooral voor jouw LG. Huidige LG plasma's hebben een heel matige de-interlacer waardoor verschil zo groot is. Andere merken doen dit veel beter waardoor het verschil tussen progressief en interlaced minder groot is. Voor de lol eens minder op contrast letten en de RTL-Z nieuwsticker op de nieuwe Philips 9966 vergelijken met jouw LG ;)
Geloof ik best, maar ik vraag me af waar je deze informatie vandaan hebt (matige deinterlacer) ? Gelukkig maar dat ik vooral naar progressive sources kijk, tis niet normaal mooi ;)

* edit * ik lees op kieskeurig alleen maar klachten over dit toestel ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 04-09 12:32
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:33:
[...]Geloof ik best, maar ik vraag me af waar je deze informatie vandaan hebt (matige deinterlacer) ? Gelukkig maar dat ik vooral naar progressive sources kijk, tis niet normaal mooi ;)

* edit * ik lees op kieskeurig alleen maar klachten over dit toestel ??
M.b.t. de de-interlacer gewoon kijken was geloof wat ik hierboven ergens las ;)

De Philips heeft blijkbaar wel problemen maar de kieskeurig ervaringen zeggen mij weinig over beeldkwaliteit. Klachten lijken mij exemplarisch en dus een QC probleem bij Philips.
Dat de LG mooi beeld op progressief geeft ben ik met je eens maar zelf vind ik het niet beter dan andere goede plasma's. Panasonics en vooral Pioneers zijn momenteel m.i. overhyped omdat ze enkele jaren geleden wel veruit de beste waren. Momenteel zijn de verschillen, zo ze er al zijn, heel veel kleiner en dus is bijvoorbeeld Hitachi, LG, Philips of Sony ook een goede keus.

[ Voor 5% gewijzigd door BartNL op 24-07-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartNL schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:53:
[...]

De Philips heeft blijkbaar wel problemen maar de kieskeurig ervaringen zeggen mij weinig over beeldkwaliteit.
true.
Dat de LG mooi beeld op progressief geeft ben ik met je eens maar zelf vind ik het niet beter dan andere goede plasma's. Panasonics en vooral Pioneers zijn momenteel m.i. overhyped omdat ze enkele jaren geleden wel veruit de beste waren. Momenteel zijn de verschillen, zo ze er al zijn, heel veel kleiner en dus is bijvoorbeeld Hitachi, LG, Philips of Sony ook een goede keus.
De verschillen zie ik in helderheid/contrast, als je schermen naast zet, zie ik bij andere schermen dat er een soort van waas overheen hangt en lang niet zo sprankelend helder. bijv tov de PX11 en PX12 zag ik dit verschil ook duidelijk, wellicht heb ik het mis, maar mijn eigen ogen liegen niet ;)

en dan krijg je de 3x scart, 2x s-video, HDMI, RGB en Component ingangen er nog bij ook :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
OK, mijn volgende dillemma.

Ik liep gister nogal te zeiken op mijn plasma, omdat ik door kreeg dat een breedbeeld uitzending van 16:9 alsnog dikke balken standaard heeft, tenzij ik stiekem inzoom. Dat inzoomen is geen optie, want dat kost met stukjes zijkanten en zoiets moet gewoon werken.
Op zo'n tv is dat gewoon cruciaal, omdat je al gauw met een beetje zoom te weinig detial hebt.

Waar ben ik nu 8er gekomen, een breedbeeld uitzending op een tv is vaak geen breedbeeld, maar gewoon een 4:3 met zwarte balken :r
Dit is dus gewoon belachelijk, want zo heb je dus praktisch niet een voordeel aan een 16:9, omdat deze alsnog dezelfde handicap heeft als een 4:3 tv, maar dan toevallig kan inzoomen.

Nu vroeg ik me af hoe dit zat met digitale televisie, is dit hierop beter geregeld of eindig ik dan met hetzelfde probleem. Overigens vroeg ik me af wat de kwaliteit is qua resolutie van de digitale tv, of moet ik het gewoon vergelijken met het niveau de normale kabel, alleen dan ruisvrij. Persoonlijk dnek ik dat ik iig wel voor een kabel uitzending absoluut het maximale haalbare heb hier thuis, waar dus digitale tv geen toegevoegde waarde heeft, wanneer deze qua resolutie en manier van uitzenden hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:07:
Nu vroeg ik me af hoe dit zat met digitale televisie, is dit hierop beter geregeld of eindig ik dan met hetzelfde probleem. Overigens vroeg ik me af wat de kwaliteit is qua resolutie van de digitale tv, of moet ik het gewoon vergelijken met het niveau de normale kabel, alleen dan ruisvrij. Persoonlijk dnek ik dat ik iig wel voor een kabel uitzending absoluut het maximale haalbare heb hier thuis, waar dus digitale tv geen toegevoegde waarde heeft, wanneer deze qua resolutie en manier van uitzenden hetzelfde is.
Ik heb digitale TV van Kaaseema en hier heb ik nog steeds hetzelfde verhaal. Ik kan de output van de decoder schakelen van 4:3 naar 16:9 maar dit doet verder niets. Sommige kanalen worden op 16:9 uitgezonden maar dat zijn er niet veel. Digitaal is wat strakker dan analoog. Zie ook hier wat bevindingen.

16:9 zou geen zwarte balken mogen laten zien, die gaan hier beeldvullend.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:31:
[...]

Ik heb digitale TV van Kaaseema en hier heb ik nog steeds hetzelfde verhaal. Ik kan de output van de decoder schakelen van 4:3 naar 16:9 maar dit doet verder niets. Sommige kanalen worden op 16:9 uitgezonden maar dat zijn er niet veel. Digitaal is wat strakker dan analoog. Zie ook hier wat bevindingen.

16:9 zou geen zwarte balken mogen laten zien, die gaan hier beeldvullend.
Maar als ze bij jou beeldvullend zijn, zoomed de TV automatisch in of de beelden zijn wel echt breedbeeld bij jou? Bij sommige uitzendingen zie ik zelfs het logo ver uit het beeld staan in de zwarte balken, dan weet ik iig genoeg:).

Alle bevinding over de kwaliteit blijven helaas erg relatief, het liefste zou ik eens een digitale uitzending gewoon willen zien op een plasma (niet in een winkel met 4456 splitters).
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste