Advies voor 42" Plasma.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:51

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Jazeker, bij mij thuis! :D

Sinds afgelopen weekend. Gekocht bij Smits in Arnhem, dus gewoon in een normale audio/video winkel. Heb wel iets van 200 euro meer betaald dan de allerlaagste i-net prijs, maar met volledige on-site garantie en draaibare voet. En we hebben ter plekke een dode pixel test kunnen doen wat mij ook wat waard is.

Op aanbod van de verkoper werd het demo model even aangesloten op zowel een DVD als een HD bron; beiden zagen er erg goed uit. Vooral HD deed de spreekwoordelijke broek afzakken, maar aangezien ik qua TV uit het stenen tijdperk kom, mag dat geen wonder heten...

De DVD bron stond tevens op een ernaast staande Bravia en Pioneer afgespeeld, dus ik kon het goed vergelijken. De bravia moest het qua kleuren en zwartwaarden afleggen tegen beide plasma's; de beeldkwaliteit van de plasma's deden niet veel voor elkaar onder. Heb uiteraard niet lang kunnen vergelijken, maar ook de verkoper beaamde dat het beeld van de nieuwe serie was verbeterd t.o.v. de 500 serie.

Helaas is mijn DVD speler thuis kaduuk en heb ik alleen maar een crappy s-video kabel voor de PC, dus heb nog niet echt veel kunnen klieren hoewel ik een divx-je afspeelde wat er prima uitzag. De PV60 heeft in ieder geval zowel een VGA als 2 HDMI aansluitingen.

[ Voor 20% gewijzigd door gratis_vodka op 27-03-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
:o Bij Smits in Arnhem hebben ze dus een demo-model staan ?

Hier in Groningen nog nergens volgens mij :S

Maar anders 'fiets' is binnenkort even naar Arnhem om te kijken _/-\o_ Neem aan dat dit de winkel is die je bedoelt?

Bedankt voor de info in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Yep, dat is the place.

Behulpzame lui trouwens, ben blij dat ik toch voor een scherpe prijs gewoon bij een goede zaak terecht kon. Moest het ding vervoeren in mijn Corolla en wat blijkt: da past dus niet he! :) Maar na wat creatief denk- en schroefwerk van de verkoper kon 'ie toch mee. Ik had overigens wel het enige exemplaar mee wat voor verkoop beschikbaar is, maar je kunt dus in ieder geval het demo scherm bekijken. Tip: vraag of 'ie even op een DVD source kan; het kabelbeeld daar was niet echt je-van-het.

[ Voor 29% gewijzigd door gratis_vodka op 27-03-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 16:04
gratis_vodka schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:03:
Yep, dat is the place.

Behulpzame lui trouwens, ben blij dat ik toch voor een scherpe prijs gewoon bij een goede zaak terecht kon. Moest het ding vervoeren in mijn Corolla en wat blijkt: da past dus niet he! :) Maar na wat creatief denk- en schroefwerk van de verkoper kon 'ie toch mee. Ik had overigens wel het enige exemplaar mee wat voor verkoop beschikbaar is, maar je kunt dus in ieder geval het demo scherm bekijken. Tip: vraag of 'ie even op een DVD source kan; het kabelbeeld daar was niet echt je-van-het.
Oke, goed om te horen :) Je was dus iets van 2150/2200E kwijt? Als ze er een mooie muurbeugel bij kunnen doen lijkt me dat wel een redelijke prijs ;) Misschien kan ik nog iets regelen met Vicent van het htforum.nl aangezien die daar werkt.
Iemand een 32LX2R kopen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nog een tip: in de nieuwe Media Markt in Arnhem hangen twee PV60's ;) Voor 2299 euro trouwens. Ik wacht nog even op de 600. Hoewel design niet top-priority is bij de aanschaf, heb ik ook mijn grenzen: de PV60 ziet er simpelweg niet uit. Het plastic ziet er helaas erg goedkoop uit. Beeld is prima trouwens. Hangt bij de MM naast een PV500, dus je kunt mooi vergelijken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

PhuSioN schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:11:
[...]

Oke, goed om te horen :) Je was dus iets van 2150/2200E kwijt? Als ze er een mooie muurbeugel bij kunnen doen lijkt me dat wel een redelijke prijs ;) Misschien kan ik nog iets regelen met Vicent van het htforum.nl aangezien die daar werkt.
Iemand een 32LX2R kopen? :D
Ik was 2099 kwijt.

Het design vind ik overigens ook niet het mooiste wat er te krijgen is, daar ben ik eerlijk in, maar het is voor mij niet zo'n issue en zeker geen reden om 500 euro meer te betalen voor de PV600. Dan is de Pio 436 gewoon een stuk mooier.

[ Voor 26% gewijzigd door gratis_vodka op 27-03-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik overweeg momenteel de Pioneer inderdaad, maar wilde nog even wachten op deze Panasonics. Ik wist niet dat de PV600 500 euro duurder zou zijn trouwens :( ik rekende op zo'n 200-300 euro maximaal. Dan nog scheelt het veel geld met een Pioneer trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Vergeet niet: Media Markt is DUUR met LCD / Plasma TV's!
Was 2 jaar terug 400 euro goedkoper uit bij een wasmachinewinkel om de hoek (was een van de eerste LCD TV's die toen voor het grote publiek uit kwam: LG 26")

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gratis_vodka schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:31:
De DVD bron stond tevens op een ernaast staande Bravia en Pioneer afgespeeld, dus ik kon het goed vergelijken. De bravia moest het qua kleuren en zwartwaarden afleggen tegen beide plasma's; de beeldkwaliteit van de plasma's deden niet veel voor elkaar onder.
Welke Bravia stond ernaast? Als ik naar mijn Sony V40 kijk is zwart toch echt donker zwart.

Ballebek het klopt dat Mediamarkt vrij duur is, je moet het daar vaak echt van de acties hebben en zelfs dan moet je goed opletten...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Mijn 2 centen over HDready?

Als je echt plasma wilt hebben.

Koop nu de Panasonic PA50 voor 1400 euro of zo en kies dus gewoon voor niet HD.

Tegen de tijd dat HD gemeengoed is, kun je de HDready schermen ook voor dat bedrag kopen en heb je een plasma "over" voor op de slaapkamer. Als je alleen voor het WK een HD ready scherm koopt ben je gek.

Dat zou ik doen als ik de ruimte had voor een Plasma aan de wand. Nu kies ik hoogst waarschijnlijk voor een 32" Sharp Pal paneel LCD, waar HD ook heel mooi weergegeven wordt (gedownscaled ipv alles up te scalen met die hogere resolutie panelen)

Goede HDready plasma's zijn gewoon te duur voor wat ze nu kunnen bieden. IMHO

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf al zat videomateriaal op 1280*720, dus dat HD nog geen gemeengoed is is de grootste onzin die ik sinds 2005 al hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:09:
Ik heb zelf al zat videomateriaal op 1280*720, dus dat HD nog geen gemeengoed is is de grootste onzin die ik sinds 2005 al hoor :)
Niet iedereen download van alles van internet. Waar ik op doel, is dat tv uitzendingen echt niet allemaal HD zullen zijn. Ook is gedownscalede(is dat een woord?) HD naar Pal resolutie of wellicht zelfs 480 een hele mooie conversie waarvan je niets merkt als je op 3 meter zit.
Wellicht wel op een 50" heel misschien op een 42" dat weet ik dus niet, dat zou ik wel eens willen vergelijken, maar zeker niet op een 32" scherm.

Een goede bron is het belangrijkst. De resolutie komt op de 2e plek. De meeste mensen kijken nog gewoon hun dvd-tjes.

Ik moet vanaf 3 meter nog overtuigd worden van het verschil en van de demo's die ik tot op heden gezien heb, ben ik daar niet van overtuigd.

Ik kijk ieder geval geen tv op 50cm :)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is downloaden van het internet tegenwoordig niet vrij simpel én legaal? Zelf kijk ik uberhaupt niet naar nederlandse televisie, vanwege de storende ondertiteling, het verkrachte geluid, het feit dat ze 2 jaar op America achterlopen en de slechte programmering.

HD-TV gedownscaled naar 480, krijg je dan niet hetzelfde beeld of slechter beeld dan een bron die standaard al 480 is? Omdat je dan pixels gaat indrukken / laat verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Ik geloof idd niet dat we heel snel alles in HD zullen hebben hier.

Die PA50 heb ik ook overwogen; reden dat ik toch voor dit schem ben gegaan is het feit dat je voor een, naar verhouding, zeer prima prijs een 9e generatie scherm hebt (waarsch. net ff wat beter dan de vorige; ik merk bijv. dat inbranden bij dit scherm in de paar dagen dat ik 'm heb nog helemaal niets is van te merken, zelfs bij dat felle SBS logo of mijn Pc desktop!).

En ik kan in ieder geval alvast wat Hd materiaal via m'n HTPC'tje afspelen. Misschien, als we mazzel hebben, dat UPC van de zomer wat fatsoenlijks kan aanbieden met een filmkanaal in HD, maar daar ga ik gemakshalve nog even niet van uit :)

Wat die Bravia betreft, ik weet niet welk type het was. Het zag er zeker niet slecht uit, begrijp me niet verkeerd, maar de plasma's deden het toch net ff wat beter imo.

[ Voor 13% gewijzigd door gratis_vodka op 28-03-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Ik zeg niet dat men niet een HD scherm moet kopen. Dat moet men helemaal zelf weten. Zeker als je het geld kun missen :) Dat is bij mij een ander verhaal :P

Je moet gewoon een keus maken naar je wat je uit kan en wil geven.
Voor mij is de prijs/kwaliteit verhouding een keuzefactor. En voor mij betekent dat, dat al ik heel blij zou zijn met een scherm met een lagere resolutie omdat ik bij downscalen van HD naar PAL geen zichtbaar verschil zag van een normale kijkafstand..

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb vandaag de Hitachi 42PD7200 in actie gezien. Deze is prijstechnisch momenteel erg interessant (ca. 2100 euro) en hij stond binnen gezichtsafstand van een Pioneer. Als je gaat miereneuken is de Pioneer mooier, maar als die Hitachi eenmaal thuis aan de muur hangt (of staat op de electrisch draaibare voet) dan ben je volgens mij een droge blije baby dat je die 900 euro in de zak hebt gehouden :) Erg strak plaatje, gewoon goed, gedetailleerd, diepe kleuren. Waarschijnlijk ga ik dus op korte termijn voor die Hitachi en toch niet voor de Pioneer of de Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:08

jOzh

Sweet dude!

De nieuwste Panasonic serie (pv60) is voor diezelfde prijs (2100) te krijgen. Dan zou ik die Hitachi mooi laten voor wat ie is.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zoals gezegd: ik vind een hoop leuk, maar die PV60 is echt lelijk en toont erg goedkoop. Met afstand de lelijkste plasma TV van dit moment (don't argue about taste though ;)). Jammer, het beeld is prima. Nogmaals: design is niet het belangrijkste, maar ik heb mijn grenzen. Misschien toch wachten op de PV600...

Maar ik ben wel benieuwd: heb je ervaringen met de Hitachi? Ik vond het beeld prima en de recensies zijn ook positief. Dat zijn ze van de PV60 ook trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Heb vandaag ook de PV60 in actie gezien...bleek dus ondertussen gewoon in Groningen bij de MegaMax te staan... (sinds zaterdag).

Ik snap niet dat veel mensen zo'n probleem hebben met het design, ik vind hem echt totaal niet lelijk, maargoed, smaken verschillen. Het beeld was eveneens perfect (ik keek naar een DVD van een concert uit 1994...zag er gewoon echt goed uit op ongeveer 3m afstand).

Ze hadden zaterdag twee tv's binnen gekregen, één als demo model en de ander voor verkoop...is ondertussen al verkocht maar donderdag komt er weer ééntje. Viavia echter even geinformeerd en te weten gekomen dat de MediaMarkt Groningen er 30 besteld heeft en ze naar verwachting deze week uitgeleverd worden (so no worries :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

kingrichard47 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:28:
Heb vandaag ook de PV60 in actie gezien...bleek dus ondertussen gewoon in Groningen bij de MegaMax te staan... (sinds zaterdag).

Ik snap niet dat veel mensen zo'n probleem hebben met het design, ik vind hem echt totaal niet lelijk, maargoed, smaken verschillen. Het beeld was eveneens perfect (ik keek naar een DVD van een concert uit 1994...zag er gewoon echt goed uit op ongeveer 3m afstand).

Ze hadden zaterdag twee tv's binnen gekregen, één als demo model en de ander voor verkoop...is ondertussen al verkocht maar donderdag komt er weer ééntje. Viavia echter even geinformeerd en te weten gekomen dat de MediaMarkt Groningen er 30 besteld heeft en ze naar verwachting deze week uitgeleverd worden (so no worries :) )
Voor welke prijs? En welke zit je aan te denken? 37 of 42? Ik heb alleen maar oude gezien in die maten, 42 lijkt mij toch een beetje te groot... 37 is iets gangbaarder. Maar dat is persoonlijk denk ik.

edit; zat idd wel zoals eerder gepost in dit topic te denken aan de 42, maar die is echt huge... voor aan mijn muur

[ Voor 6% gewijzigd door SgtStrider op 28-03-2006 23:31 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

hoi, ik zit nu zelf zo'n 3 meter van de tv af en dan is 42 inch nog wel te doen; veel dichterbij moet je niet zitten! Bij een kleinere afstand zou ik zeker 37 inch overwegen. Het beste is om even exact op te meten hoever je van de TV thuis zit en dan gewoon in een winkel met meetlint diezelfde afstand uitmeten. Heb ik ook gedaan. En ja, je staat voor lul, maar who gives a shit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Heb nu zelf 32inch lcd aan de muur zitten en zit zo'n +3.5 meter er vanaf. Voor een filmpje is het opzich te doen, maar groter kan zeker geen kwaad heb ik het idee. Op deze afstand vind ik 32" al te klein worden. Vandaar dat ik dus weer aan het kijken ben naar een plasma en dan gericht naar de pv60 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door PhuSioN op 29-03-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Laatst online: 22-07-2024
Oscar Mopperkont schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:12:
Wat maakt het uit of die schermen 1080p ondersteunen als ze het toch bij lange na niet kunnen weergeven? Of heb ik iets gemist en zijn er ineens plasmaschermen die een 1920x1080 paneel huisvesten?
YEP: :) de pioneer PDP5000EX :)

http://www.pioneer.nl/nl/content/press/news/PDP5000EX.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Die had iemand anders ook al laten zien ;)

Maar dat is wel leuk en aardig, alleen is dat een 50"!!!! scherm. Probleem bij plasma is nog steeds dat ze de pixels niet echt klein kunnen krijgen, dus dat je niet op schermen van normale grootte, zeg 32", dat voor elkaar kunnen krijgen. Bij die 50" hebben ze het met name voor elkaar gekregen door dan maar een groter scherm te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

PhuSioN schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:41:
Heb nu zelf 32inch lcd aan de muur zitten en zit zo'n +3.5 meter er vanaf. Voor een filmpje is het opzich te doen, maar groter kan zeker geen kwaad heb ik het idee. Op deze afstand vind ik 32" al te klein worden. Vandaar dat ik dus weer aan het kijken ben naar een plasma en dan gericht naar de pv60 ;)
op 3,5m is 42 inch inderdaad lekker denk ik, zit je toch een stuk beter 'in' je films enzo. Zou zeggen ga eens naar de winkel en meet het uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
SgtStrider schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:30:
[...]

Voor welke prijs? En welke zit je aan te denken? 37 of 42? Ik heb alleen maar oude gezien in die maten, 42 lijkt mij toch een beetje te groot... 37 is iets gangbaarder. Maar dat is persoonlijk denk ik.

edit; zat idd wel zoals eerder gepost in dit topic te denken aan de 42, maar die is echt huge... voor aan mijn muur
Bij de Megamax vragen ze €2399, prijs van de MediaMarkt weet ik nog niet. Maar voor die prijs zou ik hem sowieso niet kopen, ter vergelijking: NoRRod heeft hem op hun site staan voor €1886, echter nog niet op voorraad.

Ik wil zelf sowieso een 42" , ik zit nu op een meter of 4 van de tv af en dat is eventueel nog op te rekken tot een meter of 7 (alleen dan ziet de inrichting er niet meer uit 8)7 ) Maar kijkafstand is voor mij dus in principe geen probleem, daarom de 42. Bij een afstand van minder dan 3meter zou ik zelf voor een 37" gaan denk ik. Bij de MegaMax zat ik na schatting op 3,5meter...dat was te doen maar dichter erop lijkt me niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Bij de Megamax vragen ze €2399, prijs van de MediaMarkt weet ik nog niet. Maar voor die prijs zou ik hem sowieso niet kopen, ter vergelijking: NoRRod heeft hem op hun site staan voor €1886, echter nog niet op voorraad.
Let even op wat i-net aanbieders betreft, of ze volledige NL garantie geven (d.w.z. dat behoort twee jaar on-site te zijn, met reparatie ter plekke of leentoestel) en of het incl. voet betreft. 1 van de redenen dat ik 'm toch niet bij een internetshop heb gekocht...

[ Voor 32% gewijzigd door gratis_vodka op 30-03-2006 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

gratis_vodka schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:18:
[...]

Let even op wat i-net aanbieders betreft, of ze volledige NL garantie geven (d.w.z. dat behoort twee jaar on-site te zijn, met reparatie ter plekke of leentoestel) en of het incl. voet betreft. 1 van de redenen dat ik 'm toch niet bij een internetshop heb gekocht...
Panasonic heeft zelf een on-site garantie telefoonnummer. Die kan je gewoon bellen, sturen ze iemand langs.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kans bestaat dat ze niet langskomen als je geen Nederlands model hebt, let daar dan in elk geval op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
gratis_vodka schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:18:
[...]

NoRRod is geen webshop...ja, ze hebben ook een mogelijkheid om artikelen volledig online te bestellen maar verder is het gewoon een traditionele winkel met iets van 6 vestigingen. Ik verwacht niet dat zij buitenlands spul verkopen. De voet hoef ik zelf niet, komt toch aan de muur te hangen dus voor mij alleen maar gunstiger wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 08-09 13:52
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:00:
Kans bestaat dat ze niet langskomen als je geen Nederlands model hebt, let daar dan in elk geval op.
Als ik daar bij de binnendienst naar vraag, krijg ik een antwoord. Ze zijn verplicht 1 jaar garantie te geven en vragen naar je serial nummer. Bij te grijze import krijg je wel garantie en leentoestel maar, je betaald vervoers kosten. Na 1 jaar betaal je zelfs alles. Via een een nederlandse gewone winkel heb je 2 jaar on-site garantie.
NoRRod is geen webshop...ja, ze hebben ook een mogelijkheid om artikelen volledig online te bestellen maar verder is het gewoon een traditionele winkel met iets van 6 vestigingen. Ik verwacht niet dat zij buitenlands spul verkopen.
Norrod koopt via Dld in, dus import. Het zijn tot op heden duitse serie nummers.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinus op 30-03-2006 20:09 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik ben nog altijd erg gecharmeerd van die Hitachi 7200. Mooi beeld en mooi design. Al moet je houden van die licht spiegelende rand.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ben op korte termijn van plan een plasma TV te kopen. Ik twijfel nog tussen een Panasonic en een Hitachi, maar daar kom ik wel uit. Waar het om gaat is de muurbeugel. Ik ga de TV dus aan de muur hangen, en ik kan volgens de verschillende verkopers kiezen tussen een originele muurbeugel van het merk zelf, of een universele. Die universele zijn vaak rond de 100-120 euro, waar de originele rond de 200-225 euro kosten. Zit er nou groot verschil tussen een originele of een niet-originele? Wat adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Martinus schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:05:
[...]

[...]

Norrod koopt via Dld in, dus import. Het zijn tot op heden duitse serie nummers.
Hmm, doel je hiermee op Norrod algemeen, op de reeds geleverde Panasonics of op Panasonics door Norrod geleverd?

Als de reeds geleverde allemaal uit duitsland komen dan heeft het garantie aspect wel mijn aandacht...

Het lijkt mij trouwens sterk dat Norrod al PV60's heeft uitgeleverd? Aangezien ze op de site als niet voorradig staan...

[ Voor 13% gewijzigd door Dick op 03-04-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ouch! Ik ben afgelopen weekend bezig geweest met vergelijken van prijzen, maar er is iets tussen gekomen. De PV60, waar ik voor kwam, stond naast een Samsung 40M51B. De Samsung is dan wel een LCD, maar de beeldkwaliteit was STUKKEN beter dan de PV60, en superscherp. Alle scherm waren op dezelfde bron aangesloten (volgens de verkoper DVD speler met HDMI, kon ik niet zien). Ik begin nu serieus na te denken over mijn initiele plan tot aankoop van de 37" PV60 van Panasonic. Die Samsung is werkelijk waar subliem qua beeldkwaliteit. Ik raad iedereen aan om even te vergelijken in een winkel waar ze allebei staan, want ik was in eerste instantie ook vrij gefixed op de PV60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08
SgtStrider schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:35:
Ouch! Ik ben afgelopen weekend bezig geweest met vergelijken van prijzen, maar er is iets tussen gekomen. De PV60, waar ik voor kwam, stond naast een Samsung 40M51B. De Samsung is dan wel een LCD, maar de beeldkwaliteit was STUKKEN beter dan de PV60, en superscherp. Alle scherm waren op dezelfde bron aangesloten (volgens de verkoper DVD speler met HDMI, kon ik niet zien). Ik begin nu serieus na te denken over mijn initiele plan tot aankoop van de 37" PV60 van Panasonic. Die Samsung is werkelijk waar subliem qua beeldkwaliteit.
yep, ik ben ook gegaan voor een plasma te kopen maar naar verglijken in verschillende winkels toch gegaan voor de samsung 40m61. De betere lcd's vind ik mooier dan de plasma's. Een paar jaar geleden vond ik dat nog absoluut niet zo. Het is een overigens wel een kwestie van smaak, plasma en lcd groeit wat betref veel eingenschappen naar elkaar toe, maar er zijn nog verschillen die echt een personelijke keuze vragen.

Kijk overigens ook eens naar de nieuwest lcd's van Samsung, de r7x serie. Deze zijn nog niet goed verkrijgbaar, maar lijken top prijs prestatie neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
SgtStrider schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:35:
Ouch! Ik ben afgelopen weekend bezig geweest met vergelijken van prijzen, maar er is iets tussen gekomen. De PV60, waar ik voor kwam, stond naast een Samsung 40M51B. De Samsung is dan wel een LCD, maar de beeldkwaliteit was STUKKEN beter dan de PV60, en superscherp. Alle scherm waren op dezelfde bron aangesloten (volgens de verkoper DVD speler met HDMI, kon ik niet zien). Ik begin nu serieus na te denken over mijn initiele plan tot aankoop van de 37" PV60 van Panasonic. Die Samsung is werkelijk waar subliem qua beeldkwaliteit. Ik raad iedereen aan om even te vergelijken in een winkel waar ze allebei staan, want ik was in eerste instantie ook vrij gefixed op de PV60.
De resolutie van deze samsung is ook weer hoger wat ten goede komt aan de beeldkwaliteit uiteraard. Maar hoe duidelijk was het verschil op 3meter afstand?

Heb je ook nog dingen opgemerkt over de kijkhoek en zwartwaardes? Van wat ik heb gezien valt de kijkhoek van lcd me toch vies tegen...als staat bij deze samsung wel weer 170graden.

Toch nog maar weer eens gaan vergelijken dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 08-09 13:52
kingrichard47 schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:03:
[...]

Hmm, doel je hiermee op Norrod algemeen, op de reeds geleverde Panasonics of op Panasonics door Norrod geleverd?

Als de reeds geleverde allemaal uit duitsland komen dan heeft het garantie aspect wel mijn aandacht...

Het lijkt mij trouwens sterk dat Norrod al PV60's heeft uitgeleverd? Aangezien ze op de site als niet voorradig staan...
De vorige versie PA50 waren meestal dld. Ik zal eens navragen welk serie nummer bij NL hoort,dan is de rest import. BTW de laatste Mediamarkt actie (geen btw etc) met de PA50 was ook het grootste deel duits. Uiteraard doet Panasonic niet moeilijk met garantie, maar als het op hun strepen gaat staan, krijgt de ene klant 2 jaar garantie en een ander 1 terwijl het allebei bij de MM vandaan komt.

M

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Heb de PV60 opgehaald. Bij Norrod waren ze ondertussen op voorraad. Ik heb besloten om toch bij Norrod te kopen omdat ze daar € 1880 kosten en bij de meeste andere zaken €2399. Voor dat prijsverschil neem ik voorlief dat ik mogelijk een Duits model is.

Zou je mij zo kunnen vertellen waar ik het serienr. kan vinden? Gewoon om te weten of die nou Duits of NL is (eventueel voor anderen misschien interessant). Vanavond ga ik hem ophangen, dus mocht er behoefte zijn aan foto's (met dvd beeld, via schotel of gewoon kabel) moet je maar even roepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 19:57

Appie

F1RST Racing

Voor mensen die geintresseerd zijn: deze week bij de MM in de aanbieding een 42" Philips plasma scherm voor 1399 euro

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Appie_Pils schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:40:
Voor mensen die geintresseerd zijn: deze week bij de MM in de aanbieding een 42" Philips plasma scherm voor 1399 euro
Let wel: Reslotie 852 x 480 pixels, dus niet hd-ready....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
420p toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Zie dit topic
Ware HDTV prestaties vereist op z’n minst 720p prestaties. Als een TV programma, film of welk videomateriaal ook niet op z’n minst 720p is, is het geen HDTV. Als een TV geen 720 beeldlijnen heeft is de TV niet geschikt voor HDTV.
en
HD Ready is kwaliteitslabel voor toestellen die HDTV ondersteunen. HDTV wordt algemeen gezien als de opvolger van de PAL-standaard. Eén van de grote voordelen van HDTV is dat de resolutie ongeveer 5 keer zo hoog kan liggen als bij de klassieke PAL-standaard. De toestellen die het label mogen dragen, moeten echter wel aan een aantal kwaliteitsnormen voldoen:

Zo moet eerst en vooral een minimale resolutie van 720 lijnen (pixels dus) in breedbeeld geëerbiedigd worden.
Daarnaast moeten de apparaten signalen kunnen ontvangen via zowel 1920 x 1080 pixels 50/60 Hz (ook gekend als interlaced, 1080i) als 1280 x 720 pixels 50/60 Hz (ook gekend als progressive scan, 720p).
Tenslotte dienen de toestellen die het label dragen ervoor te zorgen dat ze zowel HDMI en DVI (digitaal) als YPbPr (analoog) kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

480p is dat :Y)
Heb zelf ook een 480p plasma van Panasonic (37PA50) en bevalt erg goed. Vind ik het jammer dat ie geen hd aankan... niet echt.. duurd toch nog veels te lang voordat hd echt pas goed uitgezonden word hier. En een blue ray via component achter een 480p ziet er ook erg erg goed uit :) Mediamarkt hengelo had mijn panasonic met blue ray aan het draaien en het ziet er echt 10x beter uit als een dvd op 480p hoe raar het ook klinkt.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

_PoTaToX_ schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:56:
[...]

480p is dat :Y)
Heb zelf ook een 480p plasma van Panasonic (37PA50) en bevalt erg goed. Vind ik het jammer dat ie geen hd aankan... niet echt.. duurd toch nog veels te lang voordat hd echt pas goed uitgezonden word hier. En een blue ray via component achter een 480p ziet er ook erg erg goed uit :) Mediamarkt hengelo had mijn panasonic met blue ray aan het draaien en het ziet er echt 10x beter uit als een dvd op 480p hoe raar het ook klinkt.
Helaas, Blu-ray is nog niet uit, je moet dus iets anders gezien hebben. Waarschijnlijk een DVD.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingrichard47 schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:04:
Heb de PV60 opgehaald. Mocht er behoefte zijn aan foto's (met dvd beeld, via schotel of gewoon kabel) moet je maar even roepen. :)
ja, graag 10 foto's met alles erop! Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Arx schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:48:
[...]

Helaas, Blu-ray is nog niet uit, je moet dus iets anders gezien hebben. Waarschijnlijk een DVD.
Nou toch was het echt een Philips apparaat met grote letters erop waarop Blue Ray stond. Die dingen zie je tegenwoordig in elke mediamarkt bijna in het plasma/grote lcd-schermen hoekje.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
_PoTaToX_ schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:32:
[...]

Nou toch was het echt een Philips apparaat met grote letters erop waarop Blue Ray stond. Die dingen zie je tegenwoordig in elke mediamarkt bijna in het plasma/grote lcd-schermen hoekje.
toch raar;

http://www.nu.nl/news.jsp?n=651509&c=134
AMSTERDAM - Philips Electronics introduceert in de tweede helft van 2006 Blu-ray spelers. Dit heeft het elektronicaconcern donderdag bekendgemaakt bij de start van de Consumer Electronics Show in Las Vegas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:43
Een beetje advies gevraagd.

Ik wil morgen een Plasma halen, mijn keus is in principe gevallen op:

of

Samsung PS 42 P5H

of

Philips 42 PF 9966/10

Kunnen jullie mij een handje helpen? welke kan ik het best nemen, en waarom.

Zie ik nog andere modellen over het hoofd die mischien ook de moeite waard zijn?

En weet iemand hoe het met de branduren zit van de Samsung en de Philips?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik zie hier weinig mensen die een hitachi scherm hebben ik heb de 42PD7200 laatst zien spelen en vind het persoonlijk een top display _/-\o_ . Philips plasma's ben ik helemaal niet over te spreken maar dat is natuurlijk persoonlijk :Z Het is over het algemeen niet het merk wat genoemd word als een "goede" plasma

[ Voor 49% gewijzigd door iceme op 11-04-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceme schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:35:
Ik zie hier weinig mensen die een hitachi scherm hebben ik heb de 42PD7200 laatst zien spelen en vind het persoonlijk een top display _/-\o_ . Philips plasma's ben ik helemaal niet over te spreken maar dat is natuurlijk persoonlijk :Z Het is over het algemeen niet het merk wat genoemd word als een "goede" plasma
pioneer / fujitsu / panasonic
dat zijn de beste plasmas
hitachi en toshiba volgen hierna
avoid philips/sony/samsung/lg etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

iceme schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:35:
Ik heb inmiddels een Hitachi 42PD7200 ;) Zit nog wel pas halverwege de inspeel periode, dus kan er nog niet veel over zeggen, behalve dat het er nu al behoorlijk goed uitziet. Ik heb deze gekozen voor de uitstekende prijs kwaliteit verhouding en het design (speakers kunnen eraf). Nog een voordeel: je kunt per ingangskanaal (AV1, AV2 etc) de zaken als contrast en kleuren apart instellen. Dus je kunt voor TV andere voorkeuren instellen dan voor DVD, bijvoorbeeld. En ik heb hem nu nog op de op afstand bedienbare draaibare voet staan, maar binnenkort gaat het hele zaakje tegen de muur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 12 april 2006 @ 01:17:
[...]

Ik heb inmiddels een Hitachi 42PD7200 ;) Zit nog wel pas halverwege de inspeel periode, dus kan er nog niet veel over zeggen, behalve dat het er nu al behoorlijk goed uitziet. Ik heb deze gekozen voor de uitstekende prijs kwaliteit verhouding en het design (speakers kunnen eraf). Nog een voordeel: je kunt per ingangskanaal (AV1, AV2 etc) de zaken als contrast en kleuren apart instellen. Dus je kunt voor TV andere voorkeuren instellen dan voor DVD, bijvoorbeeld. En ik heb hem nu nog op de op afstand bedienbare draaibare voet staan, maar binnenkort gaat het hele zaakje tegen de muur :)
Staat dat niet raar? Zo'n op afstand bedienbare draaibare voet aan de muur?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hmm, misschien heb je gelijk.... dan maar het hele zaakje minus de voet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 00:17:
[...]

Sony fabriceert geen plasma's meer ;)

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jOzh schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:07:
[...]

Sony fabriceert geen plasma's meer ;)
gelukkig, waardeloze schermen waren dat. als ze goed waren dan waren ze niet gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

kingrichard47 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 01:33:
[...]

De resolutie van deze samsung is ook weer hoger wat ten goede komt aan de beeldkwaliteit uiteraard. Maar hoe duidelijk was het verschil op 3meter afstand?

Heb je ook nog dingen opgemerkt over de kijkhoek en zwartwaardes? Van wat ik heb gezien valt de kijkhoek van lcd me toch vies tegen...als staat bij deze samsung wel weer 170graden.

Toch nog maar weer eens gaan vergelijken dan :Y)
Blijkbaar heb je de PV60 al gehaald, zal overigens geen miskoop zijn. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen de Sam en de Pan, maar ik moet echt een paar keer langsgaan voor de zekerheid. LCD was wel duidelijk scherper hoor, die M51 dus. Weet alleen niet of die in 37" beschikbaar is of komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

SgtStrider schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:28:
[...]

Blijkbaar heb je de PV60 al gehaald, zal overigens geen miskoop zijn. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen de Sam en de Pan, maar ik moet echt een paar keer langsgaan voor de zekerheid. LCD was wel duidelijk scherper hoor, die M51 dus. Weet alleen niet of die in 37" beschikbaar is of komt.
Ik geloof niet dat Samsung LCD's in de maat 37" maakt. 32", 40" en 46" wel als ik het goed heb.

Dat de LCD scherper was is vrij logisch gezien de hogere resolutie. Hoewel, misschien dat het er bij de 46" om zal hangen.
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:50:
[...]

gelukkig, waardeloze schermen waren dat. als ze goed waren dan waren ze niet gestopt
Sony zag meer toekomst in LCD dan plasma, dat is de reden dat ze met plasma gestopt zijn. Mijns inziens een foute move, ik vind plasma nog altijd een mooier beeld geven dan LCD. Maar dat is uiteraard persoonlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door jOzh op 12-04-2006 14:57 ]

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
Mijn keus is waarschijnlijk gevallen op de Panasonic TH 42 PV-60E

Nu heb ik er alleen een vraag over weten jullie of er van die rood, groen, blaauwe cinch aansluitingen opzitten (Y, Pr, Pb), dit om mijn Xbox 360 op aantesluiten. Ik kan nergens lezen of dit erop zit, ik wil namelijk wel het beste beeld uit mijn Xb360 halen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Dyna20 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:09:

Nu heb ik er alleen een vraag over weten jullie of er van die rood, groen, blaauwe cinch aansluitingen opzitten (Y, Pr, Pb), dit om mijn Xbox 360 op aantesluiten. Ik kan nergens lezen of dit erop zit, ik wil namelijk wel het beste beeld uit mijn Xb360 halen.

Dat is een component aansluiting en ja die zit er op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Dyna20 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:09:

Die heeft ook dvi/hdmi, als je xbox die aankan moet je natuurlijk daarvoor gaan als het kan.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
De pv60 heeft alleen 2x hdmi en vga. De 360 kan dan alleen op de vga en de component aangesloten worden (360 ondersteund geen hdmi/dvi (via een converter is het wel mogelijk om dvi te gebruiken met de vga kabel van de 360)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

PhuSioN schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:01:
De pv60 heeft alleen 2x hdmi en vga. De 360 kan dan alleen op de vga en de component aangesloten worden (360 ondersteund geen hdmi/dvi (via een converter is het wel mogelijk om dvi te gebruiken met de vga kabel van de 360)).
Hieronder een foto van de aansluitingen van de PV60, er zit dus zeker wel een component ingang op.
Afbeeldingslocatie: http://home.btconnect.com/apollos/DSCF0041.JPG

[edit]
Hmm, ik denk dat ik je berichtje niet helemaal geod begrepen heb PhuSioN, ik dacht dat je bedoelde dat er geen component op zit, maar je bedoelde zeker dat er geen dvi ingang opzit?

[ Voor 17% gewijzigd door jOzh op 14-04-2006 11:18 ]

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
jOzh schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:16:
[...]

Hieronder een foto van de aansluitingen van de PV60, er zit dus zeker wel een component ingang op.
[afbeelding]

[edit]
Hmm, ik denk dat ik je berichtje niet helemaal geod begrepen heb PhuSioN, ik dacht dat je bedoelde dat er geen component op zit, maar je bedoelde zeker dat er geen dvi ingang opzit?
Stond duidelijk WEL component en GEEN dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
thx allemaal, mijn keuze is gevallen op de PV60 ga hem morgen bestellen, ik laat mijn ervaringen nog wel ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Ik heb eindelijk hier nu alles netjes staan/hangen. Zal van het weekend even foto's maken van de PV60 met beeld van verschillende bronnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
kingrichard47 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:52:
Ik heb eindelijk hier nu alles netjes staan/hangen. Zal van het weekend even foto's maken van de PV60 met beeld van verschillende bronnen
Altijd leuk om wat aktie pics te zien! Laat ze maar snel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand vertellen aan welk zijde (dus als je er voor staat) de aansluitingen van de PV60 zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

PhuSioN schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:34:
[...]

Stond duidelijk WEL component en GEEN dvi.
Mja, ik was wat te snel met m'n berichtje, ik las alleen het volgende:
PhuSioN schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:01:
De pv60 heeft alleen 2x hdmi en vga.
Maar goed, een foto van de aansluitingen van de PV60 is altijd handig toch?
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:40:
Kan iemand vertellen aan welk zijde (dus als je er voor staat) de aansluitingen van de PV60 zitten ?
De foto hierboven is van de achterkant van de Panasonic. Aan de voorzijde zitten nog wel de standaard composite (en volgens mij ook s-video) aansluitingen onder een klepje.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jOzh schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:44:
De foto hierboven is van de achterkant van de Panasonic. Aan de voorzijde zitten nog wel de standaard composite (en volgens mij ook s-video) aansluitingen onder een klepje.
Maar zitten deze aansluitingen aan de zijkant (en zo ja, aan welke zijde) of ergens in het midden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:08:
[...]

Maar zitten deze aansluitingen aan de zijkant (en zo ja, aan welke zijde) of ergens in het midden ?
Aan de VOORKANT in het midden:
Afbeeldingslocatie: http://www.asbyon.com/images/testberichte/th42pv60_frontav.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhuSioN schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:25:
[...]

Aan de VOORKANT in het midden:
[afbeelding]
Het ging mij dus om de aansluitingen aan de achterzijde ;) . Maar goed, ik ben er inmiddels al achter. Vanmiddag het toestel nog even bij een winkel bekeken. Pfffff, wat stond hij slecht afgesteld. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat iemand die de plasma daar voor het eerst ziet hem zal kopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Hmm, heb even wat foto's gemaakt...let echter niet op mijn fotografeer kwaliteiten :X

Door de zon zijn er behoorlijk wat reflecties op het scherm, ik kon de kamer op het moment niet verder verduisteren...

Mocht er belang zijn bij betere foto's dan maak ik 's avonds nog wel eens een keer een paar :Z

Foto's

RTL4 & TMF : Satelliet signaal
NED1: Kabel
The Matrix Reloaded - DVD

[ Voor 4% gewijzigd door Dick op 19-04-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Bedankt voor de foto's Richard. Er staan nog wel een aantal foto's op 0 bytes.

Heeft er hier iemand ervaring met een xbox 360 op de pana 42pv60? Op andere fora lees ik over groene randen om bijvoorbeeld de bergen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chilly_Willy op 20-04-2006 10:31 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

dit topic al tijdje ff niet gelezen, heb de PV60 sinds 3 weken in huis. Tip als je 'm wilt aansluiten op je HTPC: gebruik NIET de HDMI aansluiting maar de VGA aansluiting; HDMI is niet beeldvullend.

Het beeld van het ding bevalt me wel, nu heb ik eigenlijk tot nu toe alleen maar kabel beeld gezien, totdat ik van de week voor 't eerst m'n HTPC'tje gebruikte om een DVD af te spelen (LOTR) en my f*cking goodness, wat een bizar mooi beeld zeg! En wat een ongelofelijk verschil met dat brakke kabelsignaal...

Heb je dus interesse in dit scherm en ga je 'm bekijken in de winkel, vraag dan ajb ff of ze 'm op DVD willen zetten (en maak het jezelf makkelijk, neem een DVD'tje mee welke je thuis ook wel eens hebt gezien, ter vergelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Heeft iemand een foto van de afstandsbediening. Ik heb m nog nergens kunnen vinden.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

gratis_vodka schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:47:
Heb je dus interesse in dit scherm en ga je 'm bekijken in de winkel, vraag dan ajb ff of ze 'm op DVD willen zetten (en maak het jezelf makkelijk, neem een DVD'tje mee welke je thuis ook wel eens hebt gezien, ter vergelijk).
Of juist niet, aangezien de meeste mensen meer naar kabel tv kijken dan naar DVD's. Alle plasma's en LCD's geven bij een DVD signaal erg goed beeld. Het verschil wordt meestal gemaakt bij de verwerking van het kabelsignaal. Sommige tv's gaan daar erg slecht mee om en anderen weer best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:08:
[...]

Of juist niet, aangezien de meeste mensen meer naar kabel tv kijken dan naar DVD's. Alle plasma's en LCD's geven bij een DVD signaal erg goed beeld. Het verschil wordt meestal gemaakt bij de verwerking van het kabelsignaal. Sommige tv's gaan daar erg slecht mee om en anderen weer best goed.
Klopt, daar heb je een punt, voor onderling vergelijk in de winkel is dat wel handig maar het kabel beeld in de winkel wijkt natuurljik wel af van het kabel beeld bij jouw thuis. Met 'n DVD kun je in ieder geval de vergelijking tussen de LCD/plasma in de winkel en je huidige toestel maken. M.a.w., wil je zien hoe het scherm onder optimale omstandigheden (lees: goed signaal) presteert, dan zegt een DVD meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:02
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 12 april 2006 @ 01:17:
[...]

Kan je misschien foto`s laten zien van het scherm? liefst zonder speaker. Zit namelijk zelf nog te twijfelen tussen de Hitachi 42PD7400 en de Panasonic 42PV60E.

Persoonlijk vind ik een Plasma monitor zonder speakers en tuner (heb digitale decoder) het mooist, alleen mis je hier standaard de HDMI en scart aansluitingen op. nu komt de Hitachi met afneembare speakers wel in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Wat raden jullie voor afstand aan om van je plasma af te zitten? Is 3,5 nog te doen? Meer ruimte heb ik niet met mijn huidige inrichting...

[ Voor 4% gewijzigd door Arx op 25-04-2006 15:50 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 42" is de minimumafstand 3meter, verder is natuurlijk altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
Iemand bekend met de 42" Hyundai Vvuon Q421HR, reviews ofzoiets? Hoe doet deze het in vergelijking met panasonic 42PV60E.

Vind deze plasma er zeer strak uitzien.

[ Voor 3% gewijzigd door Chimsie78 op 25-04-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Chimsie78 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:42:
[...]

Kan je misschien foto`s laten zien van het scherm? liefst zonder speaker. Zit namelijk zelf nog te twijfelen tussen de Hitachi 42PD7400 en de Panasonic 42PV60E.

Persoonlijk vind ik een Plasma monitor zonder speakers en tuner (heb digitale decoder) het mooist, alleen mis je hier standaard de HDMI en scart aansluitingen op. nu komt de Hitachi met afneembare speakers wel in de buurt.
Ik zal vanavond wel even wat posten voor je: de speakers zitten er bij mij niet aan namelijk. Het design is fraai te noemen!

Overigens zijn de speakers behoorlijk goed: ik heb ze wel even aan gehad, en het klonk prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier dan de Hitachi 42PD7200 zonder speakers. Let niet op de schittering: in het echt is dit veel minder. De zon stond er vol in. En de snoertjes worden nog weggewerkt achter een RVS profiel.

Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/8074/img88535yo.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img446.imageshack.us/img446/760/img88571uc.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
BeQuietAndDrive schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:36:
Hier dan de Hitachi 42PD7200 zonder speakers. Let niet op de schittering: in het echt is dit veel minder. De zon stond er vol in. En de snoertjes worden nog weggewerkt achter een RVS profiel.

[afbeelding]

[afbeelding]
Bedankt voor het posten van de foto`s ziet er zeker mooi uit zonder speakers, maar denk toch dat ik voor een 37inch ga en dan kom ik toch bij de 37pv60e van panasonic uit, Niet zo mooi als de hitachi jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ziet er mooi uit die Hitachi! hebj een versie zonder speakers gekocht of zijn die gewoon afkoppelbaar? heb wat gezocht anar dit modle op inet maar kom alleen de versie met speakers tegen.

ik ben de laatste tijd ook wat plasma's wezen bekijken, wat bij opvalt zijn de 43" series van pioneer! echt poeppiestrak beeld! mooiste beeld wat ik tot nu toe gezien heb! erg mooi design ook lekker strak. Toch lees ik op intenret nog veel verhalen over het inbranden van logo's en daar zit ik toch echt niet op te wachten bij een tv van 3000 euro!

[ Voor 49% gewijzigd door Chaoss op 16-05-2006 23:01 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:59:
ziet er mooi uit die Hitachi! hebj een versie zonder speakers gekocht of zijn die gewoon afkoppelbaar? heb wat gezocht anar dit modle op inet maar kom alleen de versie met speakers tegen.

ik ben de laatste tijd ook wat plasma's wezen bekijken, wat bij opvalt zijn de 43" series van pioneer! echt poeppiestrak beeld! mooiste beeld wat ik tot nu toe gezien heb! erg mooi design ook lekker strak. Toch lees ik op intenret nog veel verhalen over het inbranden van logo's en daar zit ik toch echt niet op te wachten bij een tv van 3000 euro!
de pioneer staat bekend om zijn naijl / inbrand effect. koop dus een panasonic. die kunnen niet inbranden tenzij je hem een maand lang 24/7 op een stilstaand beeld zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 22:15
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:07:
[...]

de pioneer staat bekend om zijn naijl / inbrand effect. koop dus een panasonic. die kunnen niet inbranden tenzij je hem een maand lang 24/7 op een stilstaand beeld zet.
en waar basseer jij dat op!? Ik heb een 434, dus van 2 generaties geleden en kijk heel veel TV en nog geen ingebrand logo te vinden hoor!

Kopen maar die Pioneer, krijg je geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nou, wrcveen, dat JIJ er geen last van hebt, wil niet zeggen dat het NIET voorkomt. Als je een beetje om je heen leest, dan lees je inderdaad dat de Pioneers gevoeliger zijn voor inbranden dan andere plasma's. Het is natuurlijk wel ook afhankelijk van hoe je ermee omgaat, en het wil niet zeggen dat andere plasma's NIET gevoelig zijn voor inbranden. Alleen wat minder gevoelig dan de Pioneer.
Chaoss schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:59:
De speakers zijn afneembaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 00:17:
[...]

He interessant. Waarom zou ik Philips moeten avoiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@hierboven, tjah ga zelf kijken bij hifi-zaken etc... persoonlijk vindt ik de Philips plasma's geen denderende kwaliteit hebben... het is niet slecht maar gewoon gemiddeld goed vergelijkbaar met de beeldkwaliteit van een samsung maar bij Philips betaal je wat meer voor de naam.

wat betreft dat pioneer VS Panasonic:

ben vanmiddag in de pauze ff langs een winkel geweest waarvan ik wist dat ze beide merken verkopen, helaas hadden ze de laatste pioneer die aan de wand hing ook verkocht :P ze kregen hem volgende week weer binnen, dan hangen ze naast elkaar, ideeal om de beeld kwaliteit te vergelijken. Bij deze zaak zeiden ze ook dat ze nog nooit klachten over het inbranden van logootjes hebben gehad.

zit nogal een verschil in de prijs, ze hadden daar een 42" Panasonic hangen die iets van 1900 kost, terwijl de modellen met ingebouwde tuner van pioneer op 3000 zitten, met losse tuner is helaas nog wat duurder.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 17-05-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pioneer 436 heeft dus echt wel last van naijlen/inbranden. Een schande voor de goede naam van plasma's. Die verkopers vertellen dat niet aan jou omdat er op een plasma van 3000 euro misschien wel iets meer winst op zit dan een plasma van 1900 euro maar dat weet ik niet zeker, ik ben geen verkoper......

Anyway, philips maakt zelf geen plasma schermen, wordt allemaal ingekocht, er zijn maar 4, 5 fabrikanten die zelf plasma panels maken, zoals pioneer, fujitsi, panasonic.

Koop de panasonic van 1800 euro, best value for money.

Overigens als je een plasma koopt, neem je eigen dvdtje mee, laat de dvd speler via COMPONENT direct op de plasma aansluiten en kijk daar naar. Bij de Mediamarkt waar ze 30 keer het beeld verdelen over al die schermen is het niet geheel toevallig dat het beste beeld die plasma is waar ze de meeste winst op maken, kunnen ze allemaal instellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

haha jah of je zoekt overal iets achter!!

die winkel waar ik ben geweest is zo eentje waar de vekopers verstand van zaken hebben, mensen met een passie voor beeld en geluid. Zo'n zaakje waar je hifi speakers mee naar huis mag nemen om te testen (kennis van mij heeft 2 dagen lang een set Mission speakers mee naar huis gehad om te testen).

oftewel mensen die ik kan vertrouwen... als die meneer mij verteld dat ZIJ nog geen klachten hebben gehad over de pioneer dan geloof ik dat. (betekend idd niet dat het probleem niet bestaat).

Ze gaan me terug bellen zodra ze weer een pioneer moel hebben hangen die zou naast de panasonic komen te hangen ideaal om de schermen puur op beeldkwaliteit te vergelijken. lijkt me weinig eigen belang in te zitten... ik ga gewoon kijken wat me bevalt kwa beeld.

eigenlijk gaat het ook wat vlugger dan bedoeld... we krijgen 3 juli de sleutel van ons nieuwe huis... dan moeten we eerst 2 weken klussen oid... eerder kan ik geen tv gebruiken... ben niet van plan zo'n plasma scherm mee te verhuizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik geniet nog steeds elke dag van mijn Hitachi 42PD4200. Mensen realiseren zich nog steeds niet hoe mooi een 852*480 reso kan zijn, zelfs op 3 meter afstand. Een DVD9 haalt nog steeds verreweg niet niet het niveau van wat zo'n plasma aankan. Enkel met een paar HDTV samples via VGA of DVI haal ik de max uit mn plasma, met name de kleuren en de zuiverheid van HDTV is erg fijn, niet zozeer die veel hogere reso.

Ik blijf me echt verbazen waarom mensen perse een 1080i HDTV TV willen zien en daarom sneller voor een LCD gaan Het is nog steeds een feit dat niet elke pixel een unieke is. Natuurlijk is het wel mooier, maar iedereen blaat nu als alsof het een must is terwijl nog niets qua source echt in de buurt komt.

Trouwens, op veel plama's kan je de source verkleinen, dus dat je maar een klein beeldje hebt van iets van 380 bij 270. Best grappig, want zelfs op een klein beeldje is het dan behoorlijk strak. Kan men nagaan als de TV (bij kabel signaal) echt bij een volledig scherm zulk goed beeld zou geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik zit wat op de panasonci site te kijken naar de 42" plasma's

daar zijn 2 van, de TH-42PV60 en de TH-42PV600.

zijn dat nou precies dezelfde schermen maar zit de TH-42PV600 vast op een voet? want opzich vind ik het design van de TH-42PV600 mooier (dunnere rand en grotendeels zwart) maar ik hoef geen tv op zo'n meubel... De TH-42PV60 ziet er ook wel redelijk uit, maar ik vind die dikke grijze rand aan de onderkant maar niets. (vandaar dat ik eerst ook voor de mooie pioneer viel).

en wat is het verschil tussen de TH-42PA60 en de TH-42PV60? die eerste heeft 1 hdmi aansluiting en de 2'de heeft 2 hdmi aansluitingen, zijn er verder nog technische verschillen?

de TH-42PV60 is kwa design wat strakker en ik vermoed dat 1 hdmi aansluiting ook wel voldoende is.

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 19-05-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Chaoss schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:32:
ik zit wat op de panasonci site te kijken naar de 42" plasma's

daar zijn 2 van, de TH-42PV60 en de TH-42PV600.

zijn dat nou precies dezelfde schermen maar zit de TH-42PV600 vast op een voet? want opzich vind ik het design van de TH-42PV600 mooier (dunnere rand en grotendeels zwart) maar ik hoef geen tv op zo'n meubel... De TH-42PV60 ziet er ook wel redelijk uit, maar ik vind die dikke grijze rand aan de onderkant maar niets. (vandaar dat ik eerst ook voor de mooie pioneer viel).

en wat is het verschil tussen de TH-42PA60 en de TH-42PV60? die eerste heeft 1 hdmi aansluiting en de 2'de heeft 2 hdmi aansluitingen, zijn er verder nog technische verschillen?

de TH-42PV60 is kwa design wat strakker en ik vermoed dat 1 hdmi aansluiting ook wel voldoende is.
Andere behuizing, de pa60 heeft de pa50 behuizing. De pv60 heeft een hogere reso. HD ready. De pa60 is hoogstens HD compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb me wat meer verdiept in plasma schermen en moet zeggen dat ik uitkwam op de panasonic TH-42PV60 en de Philips 42PF9631D/10. Vooral de Philips maakt op mij een erg goede indruk. Om een indruk te geven, dit is de televisie:

Afbeeldingslocatie: http://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/Monitoren/9631d.jpg

Vanmiddag ben ik bij Media Markt en Correct geweest en heb de toestellen aan het werk gezien. Nou ben ik geen kenner, maar ik vond het beeld echt heel strak. Ik vind het alleen vreemd dat ik nergens op GoT iets kon vinden en ook tijdens het zoeken naar reviews heb ik niks kunnen vinden behalve op kieskeurig.

Is het scherm niet populair genoeg? Of komt het omdat het scherm net in de winkel ligt? Is het een goede keus? Ik ga hem wss morgen bestellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Royz op 22-05-2006 00:37 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
A.s. woensdag krijgen we hier thuis de Hitachi 42PD9700 binnen. Na afweging van Pioneer (té duur), Panasonic (slecht leverbaar, slechte garantie-ervaringen) is de keuze toch op de Hitachi gevallen.

Uiteindelijk is de prijs gezet op 2800 euro, incl bezorgen aan huis. Ik zal de ervaringen hier wel spuien als de plasma binnen is. Een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.hitachidigitalmedia.com/products/42pd9700/xl_42pd9700-3.jpg

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Dit topic loopt ook niet echt storm zeg!

maar goed
RobertJ schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:55:
A.s. woensdag krijgen we hier thuis de Hitachi 42PD9700 binnen. Na afweging van Pioneer (té duur), Panasonic (slecht leverbaar, slechte garantie-ervaringen) is de keuze toch op de Hitachi gevallen.

Uiteindelijk is de prijs gezet op 2800 euro, incl bezorgen aan huis. Ik zal de ervaringen hier wel spuien als de plasma binnen is. Een plaatje:

[afbeelding]
Wat zijn je ervaringen? Heb je foto's van hoe hij erbij hangt? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
Zoals beloofd de foto's. Het staat er allemaal nog wat rommelig bij, omdat er nog een mooi meubel moet komen, en omdat de kabels van alle speakers enzo nog goed gelegd moeten worden. Maar goed...

(klik voor grotere foto's)
Afbeeldingslocatie: http://www.robertjan.org/pics/TV/DSC_1151thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.robertjan.org/pics/TV/DSC_1149thumb.jpg

Het toestel bevalt tot nu toe erg goed. Het beeld is acceptabel bij kabeltelevisie, een digitaal signaal zou de tv waarschijnlijk meer recht aandoen. Dat is iets wat in de toekomst nog voor mekaar gemaakt moet worden. DVD is smetteloos.

Een positieve noot, naast de noten die de andere user met deze tv al eerder in dit topic vertelde, is het zeer goede geluid. Ik heb de subwoofer rechtstreeks op de televisie aangesloten, en zeer zachtjes afgesteld. Dan heb je echt een magistraal geluid, waarbij spraak/film/muziek enorm goed tot zijn recht komt. Een echt super verschil met andere plasma's , waarbij het geluid vaak erg matig is.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste