My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Verwijderd
heb vannacht eindelijk half life 2 met steam kunnen downloaden (coupon:D), maar toen ik het net aanzette, liep het meteen vast in het "loading..." scherm.
ik heb een amd atlon xp 2600+ met radeon 9800xt,... 512mb ram.. dus zou toch genoeg moeten zijn?
heb ik speciale drivers nodig ofzo??
iemand idee waar het fout gaat?
Verwijderd
Ik heb nu nog steeds last van stotteren.., helemaal in het begin (g-man, en train station), daar zitten veel stemmen. Vind het erg storend...

Heb al veel geprobeerd ; andere audio drivers, pc getuned, meer hmz door mn videokaart, FSB omhoog..., niets helpt! Instellingen van HL2 naar beneden.., helpt ook niet.
Spec: Nforce2 deluxe, barton 2600+, 512 ddr, 9800pro, genoeg ruimte op gedefrafmenteerde HD.
Gebruik catalyst 4.12beta (aanrader trouwens.., het loopt een stuk beter als met 4.10!!)
En de nieuwste Nvidia drivers.
Het forum van steam is gelukkig ook weer online nu..., daar loopt een grote discussie over het geluid.., ik ben niet de enige
http://www.steampowered.c...1a6b48b96&threadid=176237
Iemand nog tips??? / Ervaringen??
Mem zal het niet zijn als ik het met de helft van jou al trek.Thiaz schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:13:
[...]
En anders vanmiddag maar een andere CPU + wat mem bijkopen
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
[ Voor 4% gewijzigd door Boely op 17-11-2004 09:43 ]
Welk?
http://www.tcmagazine.inf...ews&file=article&sid=8386
misschien die drivers eens proberen
Verwijderd
Ik heb het vanochtend even gespeeld. Het is Half-Life 1 met mooi water en ragdoll effects. Als je scientists neerratelt, dan vallen ze mooi op de grondPeppio schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:09:
Is er al iemand die HL1 source heeft geprobeerd???
Groot pluspunt, je kan bij 'New game' kiezen in welk hoofdstuk je wilt beginnen, ook bij de eind scene. Leuk voor de mensen (zoals ik) die afgehaakt zijn bij het Xen gedeelte.
Verwijderd
Die drivers zijn alleen voor je Ati kaartje.., dit heeft volgens miij helemaal niets met het stotterende geluid te maken. Graphics gaan vloeiend.Magic666 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:43:
geluid stottert inderdaad zo nu en dan, misschien te verhelpen door een patch van Valve?
http://www.tcmagazine.inf...ews&file=article&sid=8386
misschien die drivers eens proberen
In het forum van Steam zijn mensen met een X800pro of 6800Gt etc die het zelfde probleem hebben.
Meer ram schijnt ook niet te helpen....
Ik denk idd dat er een fix moet komen van valve. Zowel mensen met een Audigy kaart als lui met een Nforce2 hebben dit
Beetje jammer vind ik.., zo lang aan gewerkt en dan toch dit.
Voor de rest natuurlijk een mega gaaf spel.., "best I had in years
Ik gebruik overigens een SB Live! en draai Win XP Sp2. Zijn er mensen met Sp1 die hetzelfde ondervinden?
https://www.strava.com/athletes/10490675
Gisteravond thuis, en het duurde een half uurtje (unlockgedeelte), het duurde een tijdje voordat steam begon met unlocken, dus ondertussen wat gegeten
Wat overigens wel grappig was: blikjes tegen die kerels op het treinstation aan te gooien (npc's?), en dat ze dan zo op je af rennen, om je in elkaar te rossen, waarna je doodleuk weer een koffer oppakt, en naar z'n hoofd gooit
Nu weer tot half vijf wachten, voordat ik weer kan spelen
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
Verwijderd
Heb 2 GB RAM, P4 3.0 GHZ, Radeon 9800 Pro en nog steeds zo nu en dan een schokje.GoldieLox schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:55:
Ik heb hetzelfde probleem, af en toe stottert ie ineens qua beeld en geluid. Vooral het geluid is irritant als er net mensen praten. Voor mijn specs, zie onderschrift. Ik dacht dat meer RAM het zou oplossen, maar ik lees dat veel mensen met 1Gb RAM hetzelfde probleem hebben....
Ik gebruik overigens een SB Live! en draai Win XP Sp2. Zijn er mensen met Sp1 die hetzelfde ondervinden?
Btw.
Hoe kan je de console starten en b.v je fps zien?
Verwijderd
Ik ben zo koppig nog steeds mn XP zonder sp2 te draaien.., dus daar ligt het ook niet aan.GoldieLox schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:55:
Ik heb hetzelfde probleem, af en toe stottert ie ineens qua beeld en geluid. Vooral het geluid is irritant als er net mensen praten. Voor mijn specs, zie onderschrift. Ik dacht dat meer RAM het zou oplossen, maar ik lees dat veel mensen met 1Gb RAM hetzelfde probleem hebben....
Verwijderd
Mja ik ook, heb daar ook maar gelijk alle manhacks afgemaakt. Damn wat een irritante klotebeestjes...Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 08:26:
[...]
Hoe ben jij na dit stuk verder gekomen? Zit een beetje vast...
Verwijderd
En toen de game....... WOW. 1 woord voor: FENOMENAAL
De instellingen op 1024x768, alles op High, 6x AA en 16x AF op onderstaand systeem, ziet er zeer gelikt uit en loopt zonder ook maar 1 hickup, erg mooie real life graphics. En dan die facial animation, fantastisch!
De sfeer is van begin af aan subliem, het begint al op het station waar je als een soort slaaf wordt behandeld en daarna wordt je door die freaks opgejaagd, creepy onderdrukt sfeertje hangt er, echt een dictatuur
Heb het gisteren tot 01.00 uur gespeeld en ben diep, diep onder de indruk!!
Denk dat dit de eerste game wordt sinds jaren die ik ga uitspelen. De laatste was MGS op de PSX..... dus dat wil wel wat zeggen
Welke drivers geberuik je voor je videokaart (heb jij de patch van valve voor ati kaarten gebruikt?) Ik heb om de 2 minuten een hikup, ook als ik stil sta, zeer irritant.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:04:
Ik ben er gisteren rond 19.30 mee begonnen. Installatie ging perfect, steam ging perfect, reggen ging perfect en unlocken ging perfect, no problem whatsoever![]()
En toen de game....... WOW. 1 woord voor: FENOMENAAL![]()
![]()
![]()
De instellingen op 1024x768, alles op High, 6x AA en 16x AF op onderstaand systeem, ziet er zeer gelikt uit en loopt zonder ook maar 1 hickup, erg mooie real life graphics. En dan die facial animation, fantastisch!
De sfeer is van begin af aan subliem, het begint al op het station waar je als een soort slaaf wordt behandeld en daarna wordt je door die freaks opgejaagd, creepy onderdrukt sfeertje hangt er, echt een dictatuur![]()
Heb het gisteren tot 01.00 uur gespeeld en ben diep, diep onder de indruk!!
Denk dat dit de eerste game wordt sinds jaren die ik ga uitspelen. De laatste was MGS op de PSX..... dus dat wil wel wat zeggen
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Verwijderd
hier : http://www.halflife2.net/....php?t=51480&page=3&pp=15
spreekt Rick Ellis Rick Ellis van Valve over het probleem:
"Try:
snd_async_fullyasync 1
See if it's any better. It might de-sync some of the dialog, but it should remove the stuttering.
Rick
Valve"
Ik zit op mn werk.., dus kan het niet echt testen...., zou iemand het willen checken?
Verwijderd
Ik gebruik gewoon de 4.12beta drivers van ATI. Ik weet niets van een patch van Valve voor ATI kaarten hoor?JTB81 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:14:
[...]
Welke drivers geberuik je voor je videokaart (heb jij de patch van valve voor ati kaarten gebruikt?) Ik heb om de 2 minuten een hikup, ook als ik stil sta, zeer irritant.
mag ik er op wijzen dat de revolver geen magnum is, magnum maak munitie, geen wapens
[ Voor 21% gewijzigd door Schuey op 17-11-2004 10:24 ]
Dan zal ik de nieuwe beta drivers eens testen, misschien dat dat het ;probleem oplost.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:17:
[...]
Ik gebruik gewoon de 4.12beta drivers van ATI. Ik weet niets van een patch van Valve voor ATI kaarten hoor?
[ Voor 28% gewijzigd door JTB81 op 17-11-2004 10:21 ]
Verwijderd
Laatste chipset drivers?JTB81 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:11:
Ik heb sinds gisteren ook half life 2, maar als ik het speel op 1024*768 met alles op high en 4* aa en 8*af stotterd het spel, terwijl ik hier mensen zie met een minder systeem+videokaart die het wel fatsoenlijk getrokken krijgen.
Specs:
AMD 64 3000+
Gigabyte K8VT800
1 gig DDR 400
ATI X800XT PE
160 gig SATA
Ik gebruik de laatste omega drivers en de nieuwste bios
Het spel ziet er overigens zeer goed uit waarbij nagedacht is over detail.
[offtopic]Ik ben wel ooit bij A2 racer II uit een map gereden. Ik reed ergens tussendoor en toen was ik uit de map. Dat was raar zeg.
_@/'
Verwijderd
Alles draait soepel op high detail en 1024x768 op mijn:
P2,4C@3GHz, ati 9500 np, 1024mb memory
Ik ben nog niet zo ver maar,
Valt me dus absoluut niet tegen dit spel, ondanks dat mijn verwachtingen ook erg hoog waren
Erg klote hoor da tje niet kon spelen, maar ik heb gisteravond de hele avond zitten spelen, en ook een paar keer opnieuw gestart omdat ik iemand de intro wou laten zien. Ik vind dat constante gezeur over steam wel een beetje jammer.HuggyB schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:38:
Oh, en niks geen e-mailtje van Valve of een statement of iets dergelijks, we zitten allemaal lekker in het duister te tasten wanneer we weer kunnen spelen.
https://niels.nu
en en en? Al iemand getest?Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:17:
Om nog ff door te gaan over het audio probleem...
hier : http://www.halflife2.net/....php?t=51480&page=3&pp=15
spreekt Rick Ellis Rick Ellis van Valve over het probleem:
"Try:
snd_async_fullyasync 1
See if it's any better. It might de-sync some of the dialog, but it should remove the stuttering.
Rick
Valve"
Ik zit op mn werk.., dus kan het niet echt testen...., zou iemand het willen checken?
Helaas kon ik gister door al die drukte niet eens gewoon inloggen om single player HL1 te spelen.
Wat niet kan is nog nooit gebeurd
Het draait redelijk goed op m'n systeem
1024
2xAA
xp2500@2.6
x800pro @ xt
512 geheugen
Alleen bij zware explosie stottert ie heel erg en loopt ie haast vast. Zou dit aan het geheugen kunnen liggen? Verder een goede shooter met echt goede sfeer maar ben nog niet helemaal door het verhaal gepakt, met hl1 had ik dat gelijk vanaf het begin.
Vonden jullie dat stuk met die hoovercraft/scooter ding ook zo (te)lang?
Ik kan het interview even niet vinden, maar ben toch benieuwd waar hij het over heeft gehad. Hebben jullie iets gemerkt van iets 'extraŽs' ?
(Ik hoopte trouwens op toch een DM versie).
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ja ook laatste chipset drivers
Verwijderd
Na ff door lezen op het forum bij Halflife2.net blijkt dit ook niet te helpen...
Er zijn zoveel mensen met zoveel verschillende soorten hardware, met het zelfde probleem.
Ik heb Vampires Bloodlines ook gespeeld en die had ook dit soort stotteringen..
Zou het dan de Source engine zijn....?
K zal vanavond es aan de slag met die beta drivers van Nvidia voor mn sound.., maar heb er geen hoge pet van op.
Verwijderd
Ik denk dat ie CS:S bedoelde.Xymox schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:55:
Ik heb waarschijnlijk iets gemist, maar Gabe Newell heeft enige tijd voor de HL2 release in een interview gezegd dat er een verrassing voor de gamers in petto zou zijn (hij speelde het elke dag) !!
Ik kan het interview even niet vinden, maar ben toch benieuwd waar hij het over heeft gehad. Hebben jullie iets gemerkt van iets 'extraŽs' ?
(Ik hoopte trouwens op toch een DM versie).

Euh, op deze instellingen speel ik het ook met een Radeon 9800 SlowEdition en een XP 3000+ dus je doet toch ergens iets fout, dat is zekerKanter schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:54:
Helemaal top dit spel!![]()
Het draait redelijk goed op m'n systeem
1024
2xAA
xp2500@2.6
x800pro @ xt
512 geheugen
Alleen bij zware explosie stottert ie heel erg en loopt ie haast vast. Zou dit aan het geheugen kunnen liggen? Verder een goede shooter met echt goede sfeer maar ben nog niet helemaal door het verhaal gepakt, met hl1 had ik dat gelijk vanaf het begin.
Vonden jullie dat stuk met die hoovercraft/scooter ding ook zo (te)lang?
Nog een vraagje trouwens, hoe kun je voorwerpen draaien die je oppakt? Dat moet mogelijk zijn, maar ik kan de controls ervoor niet vinden
[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 17-11-2004 11:01 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
hmmmm...... dan moet er idd iets mis zijn met de engine.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:58:
[...]
Na ff door lezen op het forum bij Halflife2.net blijkt dit ook niet te helpen...
Er zijn zoveel mensen met zoveel verschillende soorten hardware, met het zelfde probleem.
Ik heb Vampires Bloodlines ook gespeeld en die had ook dit soort stotteringen..
Zou het dan de Source engine zijn....?
K zal vanavond es aan de slag met die beta drivers van Nvidia voor mn sound.., maar heb er geen hoge pet van op.
Maar dat zouden ze zelf toch ook moeten ondervinden?
Tis iig niet erg storend, ik speel rustig door
Met 3dmark haal ik ook lagere scores dan andere--MeAngry-- schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:01:
[...]
Euh, op deze instellingen speel ik het ook met een Radeon 9800 SlowEdition en een XP 3000+ dus je doet toch ergens iets fout, dat is zeker
Nog een vraagje trouwens, hoe kun je voorwerpen draaien die je oppakt? Dat moet mogelijk zijn, maar ik kan de controls ervoor niet vinden

Heb alle drivers al geprobeerd maar niks lijkt te helpen.
Chipsetdrivers wel geinstalleerd? Maakt veel uit namelijkKanter schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:08:
[...]
Met 3dmark haal ik ook lagere scores dan andere![]()
Heb alle drivers al geprobeerd maar niks lijkt te helpen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Bron? Bron?TomSmit82 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:57:
Als je hem uitspeelt op hard word de DM unlocked
Hoe kom je daar aan!? Is het je al gelukt? OMFGz0Rz!!!
Verwijderd
De oplossigen wat ik tot zover gevonden heb. Ik heb zelf het probleem ook, alleen wel in mindere mate. Heb deze oplossingen nog niet kunnen testen... helaas zit ik op het werk

Oplossing 1
Oplossing 2Getting the game to load as much of its self into memory as possible also helps a lot; to do this, right click on Half-Life 2 in steam and select properties, then click launch options, put in "-heapsize 256000" without the quote marks. For the number, choose half your total system memory, in the examples case, its for a system with 512megs ram, you should use 512000 for systems with a gig of ram.
Oplossing 3I had the same problem, fixed it. Edit the config.cfg file if the hl2\cfg folder and set the following.
cl_forcepreload "1"
sv_forcepreload "1"
cl_smooth "0"
The first 2 were there but set to "0", I had to add the last line.
I still get the odd tick but few and far between and it only lasts an instant.
I hope this helps a lot of people.
Verder is het spel echt super, alleen jammer dat Valve hier niet eerder achter gekomen is, het is een probleem bij veel mensen en het schijnt ook in CSS te zitten.If you're still getting sound stuttering, or popping, or static after the above (which should help with HD pauses, but not the sound pauses), then change the following setting in config.cfg - eliminated sound stuttering completely for me.
snd_mixahead is originally set to "0.1"
Change it to a higher number - the number will vary by PC, but for me it was:
snd_mixahead "0.4"
That'll fix it - if it doesn't, set the number higher. If you set it lower than the default setting, the popping/stuttering gets much worse,
With the above, that should fix it.
Succes en laat ff weten als het helpt
Verwijderd
thnx, had deze oplossingen al uitgeprint van diverse fora voor vanavond mee naar huis om te testen
maar.., als er mensen zijn die deze opties nu al kunnen testen ....
Kort en bondig: ik denk dat HL2 nu de nieuwe benchmark is qua gameplay. OPm toch maar even de 2 groten naast mekaar te leggen: D3 haalt het, IMHO, never nooit niet bij HL2. Waar Doom 3 het moest hebben van de dynamische lighting, is HL2 gewoon fun, fun, fun.
* Physics: ja, het main selling point, in een woord super: ik kan het gewoon niet laten dingen in 't rond te smijten, mensen zware objecten naar hun hoofd te gooien, en zombies wit te verven met een blik verv voordat ik ze in de fik zet met een gasfles. De physics zijn ook gewoon simpelweg realistisch, een baksteen gedraagt zich heel anders dan een plastic container (en komt een stuk harder aan). De GravGun is m'n main wapen, en het is ontzettend tof om zo creatief mogelijk je tegenstanders om zeep te helpen met dat ding.
* Karakteranimatie. In een woord: WOW! Ik kan er eigenlijk weinig over zeggen zonder plotspoilers te geven, maar die gezichtstrekken zijn absoluut realistisch en een erg grote ondersteuning.
* Leveldesign: de levels zijn 'levend', vol objecten die je in het rond kunt smijten, maar ook levend in de zin dat de oostblok setting erg realistisch is. De voertuig levels zijn bovendien ERG uitgebreid. Een nadeel van zulke grote levels is dat je vaak moet laden, maargoed, dat heb ik er graag voor over.
* AI: Combine soldiers kunnen een aardige pest zijn. Ze zoeken dekking, en proberen je te flanken. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat een combine ergens dekking zocht, ik 'em na een tijdje ergens opzocht, en dat hij toen achter me opdook. Ze blijven tenminste niet dom staan.
* Geluid: Goeie muziek, en de soundeffects zijn soms echt bijzonder creepy, vooral die van de snelle zombies. Wat een kutbeesten zeg!
Nou, kan niet wachten tot ik weer mag
ben benieuwd inderdaad!Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:20:
@ GoTTommie
thnx, had deze oplossingen al uitgeprint van diverse fora voor vanavond mee naar huis om te testen![]()
![]()
maar.., als er mensen zijn die deze opties nu al kunnen testen ....![]()
![]()
Een tussentest zou wel lekker zijn ja
Het begin is er iig!
Omg das erg dom dat ik dat niet gezien heb

Thx btw
Wat niet kan is nog nooit gebeurd
Fluisterde Gabe in mijn oor! Mij is het nog niet gelukt moet nog wachten tot december op de CE editieVerwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:13:
[...]
Bron? Bron?
Hoe kom je daar aan!? Is het je al gelukt? OMFGz0Rz!!!
maar goed, zo ver ben ik nog niet dus het mooiste moet nog komen
Huh zie niet eens een multiplayer optie in het menu zitten?
Enne die instellingen om die sound te fixen.. en dat swappen te voorkomen lijken me wel logisch ja. Ga het gelijk testen als ik thuis ben
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
ik zei alleen wat dm betekentNLuna schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:36:
[...]
Huh zie niet eens een multiplayer optie in het menu zitten?
Hebbes:
Het schijnt te werken, maar de players zijn niet geskinned (je ziet alleen een grijs model) en er zijn geen maps.Here's how:
net_start
sv_lan 0
deathmatch 1
maxplayers (whatever you want)
map (mapname)
restart
It will add you to the master server and it works.
Iemand op een duits forum had even snel een map gemaakt, maar dat kan ik niet meer vinden.
Heb geen screenies, kon ik ook nog niet vinden. Klinkt allemaal fishy, maar veelbelovend voor de modders.
EDIT: een map die werkt met wat items erin: http://home.ripway.com/2004-11/205425/hl2multitest.zip

Linkje naar de thread: http://www.hl2world.com/b...s=0&postorder=asc&start=0
[ Voor 22% gewijzigd door Clavius op 17-11-2004 11:50 ]
edit : Maak me ook zeker niet druk, vind het alleen beetje vaag allemaal.
[ Voor 10% gewijzigd door mach2 op 17-11-2004 12:03 ]
Hallo
Achja zal ook wel weer een crack voor uitkomen. Ik zou me daar maar niet zo druk over maken.mach2 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:51:
Ik vind het ook een supergame, de mooiste tot nu toe, het enige nadeel vind ik Steam. .... . Dit zal wel niet gebeuren, maar toch vind ik het wel vaag.
Je hoeft je alleen aan te melden via internet en daarna kun je toch gewoon de offline mode gebruiken als je toch alleen half-life 2 speelt? En als steam er achter een paar jaar niet meer zou zijn, zit google vast wel vol met "workarounds"mach2 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:51:
Ik vind het ook een supergame, de mooiste tot nu toe, het enige nadeel vind ik Steam. Je kan het niet eens spelen als je geen internet hebt (meest stompzinnig iets ooit voor een single player game). Stel over een jaar of 4-5 denk ik "kom laat ik dat oude spel nog eens spelen" en steam blijkt niet meer te bestaan (failliet ofzo), kan ik mijn DVD dus gewoon weg donderen. Dit zal wel niet gebeuren, maar toch vind ik het wel vaag.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Verwijderd
Ja, dat is echt fenomenaal!Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:00:
Nog niemand gehoord over dat ribbeltjesglas in die deuren.. dat ziet er zo realistisch uit, echt niet normaal.
OcNewB schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:00:
Kan iemand mij hier verder helpen?
spoiler:in die kamer waarin je komt waar al die ontplofbare tonnen staan met wat ladders en buizen, hoe kom je dan verder? Als je de ladder opgaat, over de buizen heen naar de kamer ernaast, wat moet ik doen?
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Verwijderd
OcNewB schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:00:
Kan iemand mij hier verder helpen?
spoiler:in die kamer waarin je komt waar al die ontplofbare tonnen staan met wat ladders en buizen, hoe kom je dan verder? Als je de ladder opgaat, over de buizen heen naar de kamer ernaast, wat moet ik doen?
tnx
Sorki#2242
Verwijderd
Bij mij is het geluid stotteren nu bijna compleet verdwenen door die 3 dingen(of misschien alleen cl_smooth) dus zou ik het zeer zeker gaan proberen als ik jou was. OMG wat is die game goed aan het worden zeg, nu eindelijk een stuk kunnen spelen zonder dat irritante gestotter. Bedankt iig gottommie voor de tips.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:20:
@ GoTTommie
thnx, had deze oplossingen al uitgeprint van diverse fora voor vanavond mee naar huis om te testen![]()
![]()
maar.., als er mensen zijn die deze opties nu al kunnen testen ....![]()
![]()
Ohw en ik heb eens ff flink defrag gedraaid
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 12:20 ]
Zou je even een screenshot willen nemen, want ik herriner me die plek ff niet.Sorki schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:07:
k'ziet hier een beetje vastenige help?
spoiler:daar waar je die zombies in de fik kan steken & zo een zwartgeblakerd ventje aan het hek aan de elektriciteit hangt... ik weet niet naar waar/hoe...
tnx
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Sorki schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:07:
k'ziet hier een beetje vastenige help?
spoiler:daar waar je die zombies in de fik kan steken & zo een zwartgeblakerd ventje aan het hek aan de elektriciteit hangt... ik weet niet naar waar/hoe...
tnx
Was nichts kostet, ist auch *NIX.
Ik had vanochtend precies hetzelfde, maar dan op 82%.Tekn0z schreef op woensdag 17 november 2004 @ 07:24:
Heb het proberen op te zoeken in deze inmense topics, maar tot dusver geen resultaat. So here we go!
Na 900 mins van downloaden (had de ATi Voucher) kwam ik net tot t punt dat ik m kun spelen! Ik netjes Play game gedaan, gebeurde niets, steam opnieuw opgestart. Kreeg de mededeling dat mijn subscription klopte e.d.
Alles leuk en wil, wil je de bon uitprinten? Niet gedaan geen prob. HL2 starte op, zag t Valve logo, en toen het loading scherm @ 640x480 pixels, met mijn muiscursor er door heen, w8 nu al 20 mins, maar geen HDD activiteit, ook niet na een reboot. Weet iemand wat dit kan zijn
Heeft het hier misschien mee te maken( de HL2 map in Steam is ook "maar 800 nog wat MB groot
)
[afbeelding]
Las ergens dat iemand t zelfde prob had, maar heb geen oplossing ervoor kunnen vinden! Iemand
Hij load, laad het eerste schermpje zien (die kop met dat kraantje erin).
Daarna heel even een loading, en dan niets, helemaal niets.
Zit nu op m'n werk, zal het vanmiddag nog een keer proberen.
Ik heb 1x vast gezeten, en dat was omdat ik niet naar rechts keek waar gewoon een open gang zat waar ik doorheen moest

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
http://sorki.be/images/d1_town_010004.jpgChester schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:17:
[...]
Zou je even een screenshot willen nemen, want ik herriner me die plek ff niet.
http://sorki.be/images/d1_town_010005.jpg
Sorki#2242
Verwijderd
Ok dat is al goed nieuwsVerwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:16:
[...]
Bij mij is het geluid stotteren nu bijna compleet verdwenen door die 3 dingen(of misschien alleen cl_smooth) dus zou ik het zeer zeker gaan proberen als ik jou was. OMG wat is die game goed aan het worden zeg, nu eindelijk een stuk kunnen spelen zonder dat irritante gestotter. Bedankt iig gottommie voor de tips.
edit:
Ohw en ik heb eens ff flink defrag gedraaid
ik zit nu in het level met de buggy, meestal is het idd een kwestie van even goed om je heen kijken, works for me...Keesr schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:18:
Snap niet waarom iedereen vast zit
Ik heb 1x vast gezeten, en dat was omdat ik niet naar rechts keek waar gewoon een open gang zat waar ik doorheen moest
Was nichts kostet, ist auch *NIX.
Moest net dikke sentry guns plaatsen om de teleportal te beschermen, gaat erop
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Khad ook even het probleempje dat steam de subscription niet wilde accepteren, maar een restart van steam hielp direct.
Ik moet ook zeggen dat ik het wel lang vind duren voordat de files unlocked zijn

Maar goed je moet er wat voor over hebben
Iedereen veel speel plezier toe gewenst!
zeker in het veld "Entanglement" zoja daar ben ik ook lastig stuk ben er nog niet voorbij gekomen je kan gvd geen goeie headdies makenKeesr schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:25:
Ik zit al bijna aan het einde volgens mij
Moest net dikke sentry guns plaatsen om de teleportal te beschermen, gaat erop
athans ik zit in het gedeelte waar je dat voor de 2e keer moet doen
[ Voor 11% gewijzigd door Games op 17-11-2004 12:31 ]
_@/'
De oplossing voor het geluidsprobleem bij mij was bijvoorbeeld de -heapsize 512000 te zetten en dat was dan een post van een ruim uurtje geleden... Dan is er een compact topic om alle tips en tweaks in te zetten
Oplossing 1 helpt dusVerwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:14:
Het geluids probleem
De oplossigen wat ik tot zover gevonden heb. Ik heb zelf het probleem ook, alleen wel in mindere mate. Heb deze oplossingen nog niet kunnen testen... helaas zit ik op het werk![]()
![]()
Oplossing 1
Oplossing 2
Oplossing 3
Verder is het spel echt super, alleen jammer dat Valve hier niet eerder achter gekomen is, het is een probleem bij veel mensen en het schijnt ook in CSS te zitten.
Btw, dit is op zich een kleine mededeling, maar kan hier niet even gaan irc-en
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
(ivm headshots)
Krijg je daarvoor ook een berichtje dat hij niet met steam kan connecten? Dat heb ik iig. En ik ben niet de enige met dat probleem.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 08:12:
Heeft iemand al het probleem gehad dat hl2 er voor of tijdens het spelen gewoon uitvliegt?
Ik krijg dan de foutmelding:
"the instruction at "0x241f8977" referenced memory at "0x01c6f5c0". the memory could not be "read"."
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
18 wekenBMRS schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:31:
Als je als noob ongeveer een uurtje per avond 2x in de week speelt, op het moeilijkste niveau, wanneer heb je HL2 dan ongeveer uitgespeeld?
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Ah, dan ben ik dus nog wel even bezig. Maja, ik begin toch pas in december of begin januari aan HL2.
_@/'
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Vanavond gelijk alle 3 ff invoeren
Nee hoor maar de magnum is nog veel bruterWildfire schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:31:
Ben ik de enige die z'n 9mm pistool prefereert boven een submachinegun?
(ivm headshots)
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Inderdaad, zelfs op grote afstand is de pistool nog beter dan de submachinegun. En de revolver heerst helemaal. Wat een terugslag geeft dat ding.Wildfire schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:31:
Ben ik de enige die z'n 9mm pistool prefereert boven een submachinegun?
(ivm headshots)
Vooral op lange afstand is dat ding belachelijk nauwkeurigThe_DoubleU schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:38:Inderdaad, zelfs op grote afstand is de pistool nog beter dan de submachinegun. En de revolver heerst helemaal. Wat een terugslag geeft dat ding.
GravGun blijft m'n favoriet trouwens, echt gaaf
[ Voor 21% gewijzigd door Hydra op 17-11-2004 12:41 ]
Ondertussen wil valve lekker eigenwijs een spel releasen en zorgen dat je het niet offline kan spelen, en zelfs al heb je internet dan lukt het nog niet...
Mijn respect voor valve is gewoon enorm gedaald, ik heb niet eens veel zin meer in het spel.
Helaas kan ik World of Warcraft zo ook niet spelen, daar gaan mijn waardevolle dagen voordat de beta is afgelopen

3x raden wie dat zou kunnen zijn!
Hij kijkt van een afstand, daarna verdwijnt hij uit beeld......
[ Voor 25% gewijzigd door pluisman op 17-11-2004 12:44 ]
Verwijderd
ik krijg het niet voor elkaar. Als ik bij HL2 properties kijk dan zie ik dat de OFF-LINE mode ready is. Maar nu ? want ieder keer als ik op HL2 opstart dan start hij ook steam op

Volgens mij is het sinterklaas...pluisman schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:43:
[afbeelding]
3x raden wie dat zou kunnen zijn!
Hij kijkt van een afstand, daarna verdwijnt hij uit beeld......
Nog geprobeerd hem neer te schieten? Dat lukte me in Half-Life 1 nooit, ook al was het met een RPG. Schiet je recht op um als je met /clip hem van achter had genaderd, kijkt hij je zo raar aan...

_@/'
EDIT: Dat spelen met die gravity gun rulezz.. Zeker als je met die robot een balletje over gaat gooien.. Ik kreeg die bal alleen niet door de basketbal basket heen.
[ Voor 17% gewijzigd door LaZZ op 17-11-2004 12:57 ]
Ik kan me nog een interview herinneren waarin vermeld werd dat het een zeer slecht idee was om deze keer op hem te schieten.BMRS schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:50:
[...]
Volgens mij is het sinterklaas...
Nog geprobeerd hem neer te schieten? Dat lukte me in Half-Life 1 nooit, ook al was het met een RPG. Schiet je recht op um als je met /clip hem van achter had genaderd, kijkt hij je zo raar aan...

Is dat probleem met die schaduwen nog niet opgelost en/of heeft Valve hier al iets over gezegd? Of is het een instelling welke op systemen met lagere specs wordt uitgeschakeld omdat het complexe berekeningen zijn?
Wat ik bedoel is dat de schaduw van de magneet door de containers heen zichtbaar is. En dus samen met die van de containers op de grond wordt geprojecteerd
Iemand die weet hoe ik hier verder kom?
Dan moet je zeker opnieuw beginnen of zow? Omdat je gearresteerd wordt misschien? Probeer eens iemand!TomSmit82 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:56:
[...]
Ik kan me nog een interview herinneren waarin vermeld werd dat het een zeer slecht idee was om deze keer op hem te schieten.
_@/'
Verwijderd
Zelfs bij offline mode moet steam opgestart worden...Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:49:
even terug te komen op de OFF-LINE mode.
ik krijg het niet voor elkaar. Als ik bij HL2 properties kijk dan zie ik dat de OFF-LINE mode ready is. Maar nu ? want ieder keer als ik op HL2 opstart dan start hij ook steam op
MAAR, waarom wil je offline-mode als je gewoon internet hebt?
Als bij mij chello eens uitligt dan krijg ik zo'n bericht van steam dat ie geen connectie kan maken, dan kan ik kizen om het nog een x te proberen, of in off-line mode te gaan.
Dan krijg ik een ander steam-icoontje en staat duidelijk dat steam in off-line mode is.
Trek je netwerk kabel er uit, of zet je netwerkkaart uit in windows.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:49:
even terug te komen op de OFF-LINE mode.
Start Steam
Krijg je een melding dat er geen verbinding mogelijk is met het netwerk.
Kan je kiezen, retry of Off-line mode.
Als je een internet aansluiting hebt dan zal Steam in online mode gaan werken.
Verwijderd
ps ik snap dat we het spel natuurlijk niet tegelijk kunnen spelen. Daar gaat het me ook niet om. Als ik bij hem wegben kan hij natuurlijk niet op mijn account verderspelen (toch?).
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 13:27 ]
Het probleem is nog net zo merkbaar als in de Bink-video van een tijdje terug. Ik denk zelf dat het een bugje is in de manier waarop schaduwen berekend worden, maar in de rest van het spel heb ik dit probleem niet gezien.Gody schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:59:
Mijn eigen Half Life 2 exemplaar moet nog binnenkomen (gisteren pas besteld) maar wat me een aantal screenshots terug opviel was het volgende plaatje:
[afbeelding]
Is dat probleem met die schaduwen nog niet opgelost en/of heeft Valve hier al iets over gezegd? Of is het een instelling welke op systemen met lagere specs wordt uitgeschakeld omdat het complexe berekeningen zijn?
Wat ik bedoel is dat de schaduw van de magneet door de containers heen zichtbaar is. En dus samen met die van de containers op de grond wordt geprojecteerd
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Is dit nu puur voor stotterende audio? als ik het goed begrijp zijn de eerste twee genoemde fixen bedoeld om haperen in het algemeen te voorkomen (waar ook best wat mensen last van hebben (incl. /me). Vanavond eens ff uitproberen.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:14:
Het geluids probleem
De oplossigen wat ik tot zover gevonden heb. Ik heb zelf het probleem ook, alleen wel in mindere mate. Heb deze oplossingen nog niet kunnen testen... helaas zit ik op het werk![]()
![]()
Oplossing 1
[...]
Oplossing 2
[...]
Oplossing 3
[...]
Verder is het spel echt super, alleen jammer dat Valve hier niet eerder achter gekomen is, het is een probleem bij veel mensen en het schijnt ook in CSS te zitten.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
gewoon helemaal doorlopen naar rechts totdat je bij een deur komt. (na container richting hek lopen en hek volgen naar rechts)Keesr schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:01:
Ik zit eindelijk een keer vastNeed help!
spoiler:Ik zit vast bij dat stuk waar die 'independance day' gun je probeer af te meppen. Je moet dat grote gebouw in maar er staat een grote poort en een aantal van die schilden.
Iemand die weet hoe ik hier verder kom?
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Dit topic is gesloten.
* Zoek eerst zelf voordat je een vraag stelt! *
* Het is niet interessant om te melden dat je het spel gekocht hebt
of dat je niet met Steam kan connecten *
* Spoil het spel niet voor mensen! Gebruik [spoiler] en [/spoiler] tags en resize je pics! *
* Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC. irc.tweakers.net #HalfLife2 (link) *