conrad heeft ze gewoon...
http://inkoopacties.net/ia/gyjq8t9zwaterkoud schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:35:
Mag ik vragen waar je die UV LEDs besteld hebt? Ik zoek me gek naar die dingen. LEDS in alle soorten en maten, maar UV nergens. Bij Conrad kon ik ze ook al niet ontdekken.
edit:
overigens vandaag mijn nieuwe systeem besteld
eindelijk
moet alleen nog een paar weekjes wachten omdat de proc wat langere levertijd heeft
en vergeten na te vragen of ik een batchpick mag doen, maar dat doen we nog wel 
nieuw werkstation:
-Athlon 64 X2 Toledo 4400+, Socket 939, Boxed
-Corsair TWINX1024-4400C25PT DDR SDRAM, 1 GB, PC4400 cl 2,5
-2x Maxtor DiamondMax Plus 10 250 GB, 7.200 rpm, 16 MB cache Sata
-Asus A8N-SLI Premium
-NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zilver, OEM
-Antec True Power 2.0 550 Watt
-Asus EN7800GTX TOP/2DHTV 256 MB, PCI Express x16
tb.v. oude werkstation (wordt MCE systeem)
-Microsoft Media Center Remote Comtrol
-Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS OEM
-Hauppauge WinTV PVR 500 MCE
overigens vandaag mijn nieuwe systeem besteld

nieuw werkstation:
-Athlon 64 X2 Toledo 4400+, Socket 939, Boxed
-Corsair TWINX1024-4400C25PT DDR SDRAM, 1 GB, PC4400 cl 2,5
-2x Maxtor DiamondMax Plus 10 250 GB, 7.200 rpm, 16 MB cache Sata
-Asus A8N-SLI Premium
-NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zilver, OEM
-Antec True Power 2.0 550 Watt
-Asus EN7800GTX TOP/2DHTV 256 MB, PCI Express x16
tb.v. oude werkstation (wordt MCE systeem)
-Microsoft Media Center Remote Comtrol
-Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS OEM
-Hauppauge WinTV PVR 500 MCE
[ Voor 58% gewijzigd door floriske.nl op 17-08-2005 19:05 ]
leuk systeempje 
wanneer krijgen we de volgende update te zien?
Hmmz, volgens mij zijn er mensen die echt geld teveel hebben 
Had ik dat maar
Achja, ik hou het nog wel ff voor met me p4 3ghz, 1024 mb ddr en ati 9800 pro
Had ik dat maar
Leuke CPU, spreek uit ervaring 
Owja je hoeft niet echt bang te zijn dat je je bios niet kunt flashen naar een DC compatible bios. Lukte mij gewoon met mijn 4400.
@liquid-man Tja als je werkt kan het soms wat makkelijker zijn
* Aapenootjes heeft 2 maanden zijn rug verneukt, maar kon wel een nieuwe pc kopen >.<
*bookmarked
Owja je hoeft niet echt bang te zijn dat je je bios niet kunt flashen naar een DC compatible bios. Lukte mij gewoon met mijn 4400.
* Aapenootjes heeft 2 maanden zijn rug verneukt, maar kon wel een nieuwe pc kopen >.<
*bookmarked
www.world-led.comwaterkoud schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:35:
Mag ik vragen waar je die UV LEDs besteld hebt? Ik zoek me gek naar die dingen. LEDS in alle soorten en maten, maar UV nergens. Bij Conrad kon ik ze ook al niet ontdekken.
Casemod: Cubeleon
Daar kan ik nog niks over zeggen, wacht momenteel nog op mijn nieuwe plaat 3mm groen plexi voor het laatste front, eerder kunnen de onderdelen ook niet naar de poedercoater. (en wacht op mijn leds natuurlijkshello schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:48:
leuk systeempje
Ik zwem ook niet in het geld hoor, heb voor dit systeem moeten sparen vanaf het moment dat ik aan het project begon en een deel van mijn vakantiegeld apart gezet ook nog.Liquid-Man schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:42:
Hmmz, volgens mij zijn er mensen die echt geld teveel hebben
Had ik dat maar![]()
Bovendien wilde ik eigenlijk 4x 512MB geheugen ipv 2x, maar ook dat zal weer even sparen worden. En dan doorsparen voor waterkoeling en heeeel misschien 2e vid kaart, maar dan zijn we in totaal dus ook alweer een half jaar tot een jaar verder.
* floriske.nl zwemt dus niet in het geld
Ik heb er in ieder geval best hoge verwachtingen van, zeker met 3dmax etc.aapenootjes schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 03:32:
Leuke CPU, spreek uit ervaring
*bookmarked
De Asus A8N-SLI Premium heeft overigens standaard ondersteuning voor de X2 processoren dus daarover hoef ik me geen zorgen te maken.
nogmaals: http://inkoopacties.net/ia/gyjq8t9zbrinkdinges schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 07:57:
[...]
www.world-led.comConrad is veel te duur voor leds, vergelijk maar eens.
[ Voor 62% gewijzigd door floriske.nl op 18-08-2005 18:35 ]
Kan ook ja, zeer betaalbaar daar

Hehe, eindelijk begin ik dan het idee te krijgen dat mijn ontwerp voor de front bestikkering ergens op begint te lijken
Het idee van de 2 casebadges moet ik nog verder uitwerken, heb er nu zomaar iets in gezet, maar daar ga ik nog even de invulling van aanpassen, maar vond het zelf wel apart
Het logo dat er bij staat kan/mag ik nog niet zeggen waar dat precies van is, maar geloof me maar als ik aangeef dat het zekers bij me past
[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 20-02-2006 20:28 ]

clickable
nog even met max zitten spelen om een klein beetje een indruk te krijgen hoe het er straks ongeveer uit gaat zien (geen 3dmax wizz kid, dus echt realistisch is niet voor me weg gelegd
[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 20-02-2006 20:29 ]
Ga je dan die 19" rack ook modden? als je de zijkanten van je case's er doorheen wilt laten zien, neem ik aan van wel...
Wat ga je doen met alle ruimte onder je kasten? ik neem aan van niks trouwens. Misschien kun je er een mooi 19 inch versterkertje in hangen ofzo, heb je ook nog geluid
.
daar kan 'ie mooi alle kabels inleggen. De router inleggen ed.Zjosh schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:44:
Wat ga je doen met alle ruimte onder je kasten? ik neem aan van niks trouwens. Misschien kun je er een mooi 19 inch versterkertje in hangen ofzo, heb je ook nog geluid.
Deurtje aan de voorkant, zodat ie er toch makkelijk bijkan. Zou een hele mooie oplossing zijn lijkt me zo
Mooi rack. Ik heb nog een ideetje voor je. De voorzijde lijkt nu erg massief. Misschien een idee om de tussen liggende alu profilen aan de boven en onderzijde te voorzien van groen plexi. Op die manier "breek" je als het ware het massieve deel. Ik bedoel dit:
- Case
- 3mm groen plexi
- Alu profiel
- 3mm groen plexi
- Case
- etc.
[ Voor 19% gewijzigd door Underground75 op 22-08-2005 17:57 ]
Dat 19" rack wordt ook volledig zelfbouw, beetje in dezelfde stijl als mijn meubels, maar dan zonder beuken deur.Liquid-Man schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:25:
Ga je dan die 19" rack ook modden? als je de zijkanten van je case's er doorheen wilt laten zien, neem ik aan van wel...
* floriske.nl werkt als audio visueel technicus en heeft in de 3,5 jaar bij zijn vorige baas ervaring opgedaan met het bouwen van flightcases en racks dus dat zal wel goed komen
thx
Zjosh schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:44:
Wat ga je doen met alle ruimte onder je kasten? ik neem aan van niks trouwens. Misschien kun je er een mooi 19 inch versterkertje in hangen ofzo, heb je ook nog geluid.
onderin komt direct onder de computer een 3he 19" lade voor mijn gamepad etc. de overig ruimte wordt afgedekt met een blindpaneel zodat ik daar altijd eventueel e.e.a. aan andere 19" zooi of bijvoorbeeld een extra lade kwijt zou kunnen.addictive schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:55:
[...]
daar kan 'ie mooi alle kabels inleggen. De router inleggen ed.
Deurtje aan de voorkant, zodat ie er toch makkelijk bijkan. Zou een hele mooie oplossing zijn lijkt me zo
En inderdaad zoals addictive al schreef komen mijn router en kvm switch onderin te liggen.
dat is dus het nadeel van mijn 1337 3d max skillsThe Undertaker schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:55:
Mooi rack. Ik heb nog een ideetje voor je. De voorzijde lijkt nu erg massief. Misschien een idee om de tussen liggende alu profilen aan de boven en onderzijde te voorzien van groen plexi. Op die manier "breek" je als het ware het massieve deel. Ik bedoel dit:De zijkanten zien er iig stoer uit.
- Case
- 3mm groen plexi
- Alu profiel
- 3mm groen plexi
- Case
- etc.
het zijn dus geen alu profielen zoals het nu misschien lijkt
edit:
* floriske.nl heeft vandaag een mailtje gehad dat zijn nieuwe 3mm plexi panel eindelijk onderweg is overigens
[ Voor 34% gewijzigd door floriske.nl op 22-08-2005 22:41 ]
Wat worden eigenlijk de afmetingen van je 19"rack??
Enneh, komt die kast dan op je kamer te staan? dat zou wel gaaf zijn 
Tja, ik heb hier geen ruimte, wel een grote kamer, alleen de vorm is een beetje klote, zodat ik alleen alles wat er nu staat kwijt kan... beetje jammer!
Maarja, ik wacht op de update's
(ik neem aan dat je het maken van de 19" kast ook hier laat zien...)
Tja, ik heb hier geen ruimte, wel een grote kamer, alleen de vorm is een beetje klote, zodat ik alleen alles wat er nu staat kwijt kan... beetje jammer!
Maarja, ik wacht op de update's
hoogte circa 150cmThe Undertaker schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:51:
Wat worden eigenlijk de afmetingen van je 19"rack??
breedte 52 cm (inbouwbreedtemaat voor 19" glijprofiel is 49cm +2x 15mm hout)
diepte circa 65cm
de exacte bouwtekening etc moet ik nog maken en ook de exacte hoogte en diepte bepalen aan de hand van mijn bestaande meubels
Het is de bedoeling dat de kast naast mijn bureau komt te staan inderdaad.Liquid-Man schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:16:
Enneh, komt die kast dan op je kamer te staan? dat zou wel gaaf zijn
Maarja, ik wacht op de update's(ik neem aan dat je het maken van de 19" kast ook hier laat zien...)
* floriske.nl heeft geluk gehad dat hij toen zijn broer het huis uit ging die kamer d'r bij heeft weten te bemachtigen
Ben langzaam maar zeker ook op zoek naar een eigen stekkie waar hij uiteraard in de huiskamer zal moeten pronken, maar eerst maar eens zien dat ik klaar ben
* floriske.nl mod gestaag maar zeker

Ook het maken van de kast zal uiteraard uiteindelijk hier te zien zijn, hoort bij het project dus hoort ook hier op de site die mij het virus bezorgd heeft
dat is TE geil ... op LANS mag je er een teiltje met een gat naar een lokale rivier voor zetten om het kwijl af te voeren en de kwakjes
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Ik denk niet dat die hele kast meegesleept wordt... of wel ?noksiejus schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:45:
dat is TE geil ... op LANS mag je er een teiltje met een gat naar een lokale rivier voor zetten om het kwijl af te voeren en de kwakjes
Deze mod wordt mooier en mooier. Bedankt voor je tip van die leds bij inkoopacties.net, ik heb ze daar ook besteld. Die bestickering laat je die gewoon bij zo´n shop maken waar ze reclamebelettering maken of ga je zelf aan de slag met een mesje.
noksiejus schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:45:
hehe, ben niet zo'n lanparty bezoeker en * floriske.nl gaat iets bekennenVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:45:
[...]
Ik denk niet dat die hele kast meegesleept wordt... of wel ?

Wel zou ik graag tegen de tijd dat het project afgerond is het geheel best een keer op een beurs o.i.d. willen tonen aan het publiek, maar jah daar moet dan ook wel animo voor zijn
Thx, doet altijd goed om een dergelijk compliment te horen van iemand die ook flink van aanpakken weet! en ...... ben niet de beroerdste om een collega tweaker vooruit te helpen als ik kan hoorwaterkoud schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:35:
Deze mod wordt mooier en mooier. Bedankt voor je tip van die leds bij inkoopacties.net, ik heb ze daar ook besteld. Die bestickering laat je die gewoon bij zo´n shop maken waar ze reclamebelettering maken of ga je zelf aan de slag met een mesje.
De spiegelfolie achter het groen plexi snij ik uiteindelijk zel (simpelweg opplakken en langs de randen uitsnijden).
De folie tussen de twee lagen in daar laat ik alleen het "logo" vast uitsnijden en de rest doe ik ook weer zelf.
Gedeeltelijk de stickerboer en gedeeltelijk het mesje dus
* floriske.nl kan zich voorstellen dat sommige mensen zitten te springen om een eindresultaat (ik zelf ook
ook m'n vriendin, vrienden en overige hobbies nemen nog wat vrije tijd weg, maar mijn streven is toch om het geheel inclusief kast etc. voor het einde van het jaar klaar te hebben.
ik heb eergisteren dan eindelijk mijn nieuwe 3mm plexi plaat binnen gekregen 
Ik ga deze week een keertje 's avonds aan het knutsellen om ook het 4e front af te maken, dan kunnnen eindelijk de oren naar de poedercoater
Ik ga deze week een keertje 's avonds aan het knutsellen om ook het 4e front af te maken, dan kunnnen eindelijk de oren naar de poedercoater
zow, na een aantal weken "mod sabbatical"
vandaag toch maar eens met mijn nieuwe plexi panel aan de slag gegaan.
Niet echt een update, bovendien zijn alle handelingen voor het maken van de fronts reeds vermeld dus ook geen spannende nieuwtjes.
Het 4e groene front is nu grotendeels klaar en ik verwacht met 1 dezer dagen nog een paar uurtjes knutsellen de fronts alle 4 klaar te hebben en de oren naar de coater te kunnen sturen.
Morgen komt mijn nieuwe sys binnen dus zal er weinig gemod worden
en het weekend heb ik ook alweer zo goed als vol gepland, maar ik ga zeer zeker op korte termijn bovenstaande realiseren
daarna verder met de leds die ik inmiddels ook al binnen heb.
Stay tuned, ook al laten de updates soms wat op zich wachten
Niet echt een update, bovendien zijn alle handelingen voor het maken van de fronts reeds vermeld dus ook geen spannende nieuwtjes.
Het 4e groene front is nu grotendeels klaar en ik verwacht met 1 dezer dagen nog een paar uurtjes knutsellen de fronts alle 4 klaar te hebben en de oren naar de coater te kunnen sturen.
Morgen komt mijn nieuwe sys binnen dus zal er weinig gemod worden
Stay tuned, ook al laten de updates soms wat op zich wachten

100% zeeer strakke cases
ff vraagje, ik wil namelijk zelf (misschien) ook een 19" atx kast van een desktop case maken, dus ik ben wat rond gaan kijken en ik zag dat die case die je gebruikt maar 43cm breed is. 19" is 48cm, hoe heb je dat dan opgelost (dat het past en niet naar beneden flikkert)?
ff vraagje, ik wil namelijk zelf (misschien) ook een 19" atx kast van een desktop case maken, dus ik ben wat rond gaan kijken en ik zag dat die case die je gebruikt maar 43cm breed is. 19" is 48cm, hoe heb je dat dan opgelost (dat het past en niet naar beneden flikkert)?
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Verwijderd
HIj heeft aangegeven dat hij een eigen serverrack gaat bouwen, dus zal hij denk ik geen 19" gaan gebruiken.
Ge64 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:45:
100% zeeer strakke cases
Ik ga wel degelijk 19" gebruiken voor het geheel.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:04:
HIj heeft aangegeven dat hij een eigen serverrack gaat bouwen, dus zal hij denk ik geen 19" gaan gebruiken.
Als je het topic doorleest kan je ook precies zien hoe ik dit opgelost heb door middel van nieuwe zijpanelen (oren in 19" termen) waardoor de kasten 48cm breed worden.
Toch zal ik de kasten zelf niet aan 19" profiel gaan bevestigen, maar komen deze op laderails te staan zodat ze in geval van onderhoud etc eenvoudig naar voren uit het rack te schuiven zijn.
Bovendien loop ik liever niet het risico dat het plexiglas van de fronts scheurt door de bevestiging.
Het is even stil geweest rond mijn project, maar ik had ook al aangegeven dat ik naast casemodden nog redelijk wat andere zaken te doen heb.
Deze week staat op zijn minst 1 avond werken in de planning om te zorgen dat de zijpanelen eindelijk dan toch gecoat kunnen gaan worden.
Tevens heb ik inmiddels mijn nieuwe systeem binnen en ingebouwd in 1 van de chassis' en uiteraard heb ik ook even wat tijd gestoken in het installeren en oc'en hiervan
heb overigens ook de waterkoeling voor mijn nieuwe systeem inmiddels besteld:
-Aquacomputer 120mm Rad
-Aqua computer Cuplex Evo 1.1 CPU blok
-Alphacool NexXxoS NVXP-3 6800/7800 video kaart blok
-Eheim compact 600 pomp met....
-Aquatube reservoir voor compact 600
-Diverse koppelingen, slang en ramkoelers
[ Voor 27% gewijzigd door floriske.nl op 19-09-2005 18:53 ]
Dit hele topic heeft me echt aan het denken gezet. Inmiddels ben ik eruit. Geen losse cases meer maar een home-build 19" rack. Niet met een zelfde lay-out als de -XIXIV- maar wel alles in 1 stijl. Op dit moment ben ik bezig met het maken van schetsen over hoe het geheel eruit moet komen te zien. In de tussentijd gebruik ik dit topic om inspiratie op te doen, floriske.nl bedankt voor de inspiratie met deze geweldige CiP.
Ik denk dat we in de toekomst meer van dit soort projecten kunnen verwachten, want laten we eerlijk zijn: 19"heeft een hoge pimp-factor maar een home-build 19" overruled het geheel toch echt.
Ik denk dat we in de toekomst meer van dit soort projecten kunnen verwachten, want laten we eerlijk zijn: 19"heeft een hoge pimp-factor maar een home-build 19" overruled het geheel toch echt.
Ik ben blij dat ik met mijn CIP mensen op deze manier kan inspirerenThe Undertaker schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:53:
Dit hele topic heeft me echt aan het denken gezet. Inmiddels ben ik eruit. Geen losse cases meer maar een home-build 19" rack. Niet met een zelfde lay-out als de -XIXIV- maar wel alles in 1 stijl. Op dit moment ben ik bezig met het maken van schetsen over hoe het geheel eruit moet komen te zien. In de tussentijd gebruik ik dit topic om inspiratie op te doen, floriske.nl bedankt voor de inspiratie met deze geweldige CiP.![]()
Mijn project ligt inmiddels alweer een ruime tijd stil, helaas, maar ook weer niet.
Heb namelijk sinds 1 oktober eerst even een HIP (Homemod in progress
Eindelijk weer een tweaker met zijn eigen stekkie zullen we maar zeggen.
Zodra ik klaar ben met mijn appartementje en mijn "tweakhok" ingericht heb ga ik uiteraard weer verder met het project.
De waterkoeling voor mijn werkstation ligt te springen om ingebouwd te worden en mijn mediacenter systeem draait inmiddels naar behoren.
Wat ik nog moet doen? VEEL!!
-laatste front afmaken en de oren van de laatste kast in orde maken zodat ze allemaal gecoat kunnen worden.
-Fronts voorzien van leds en folie en definitief afwerken (randen schuren etc.)
-alle kasten definitief monteren
-waterkoeling werkstation inbouwen
-19" rack bouwen (hier moet ik qua kosten nog even kijken wat dit in gaat houden want op jezelf wonen betekend uiteraard ook minder centen
-etc
-etc
Dit project bloedt dus niet dood, maar ligt gewoon even stil
-
Dat zal ik zeker doen!!floriske.nl schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:45:
[...]
Ik ben blij dat ik met mijn CIP mensen op deze manier kan inspirerenBen wel erg benieuwd naar je ontwerp en hoop dan ook dat je dit hier zal posten zodra je een en ander bedacht hebt!
- CoolerMaster CM Stacker RC-810
- 3x hardware
- Plexi & Leds
De rest houd ik nog even voor me, de schetsen komen langzaam tot leven en oplossing volgen uit de schtesen voor de problemen die ik tegenkom. Tegen de tijd dat ik al een eindje op weg ben zal ik toestemming vragen voor een CiP. Tot zo ver, veel succes met je stekkie, maak er wat van!!
Laat ik, na circa 2 maanden niet posten jullie maar weer eens even een klein beetje op de hoogte houden 
Zoals aangegeven ben ik sinds kort eindelijk op mezelf gaan wonen en heeft dit nog wat meer van mijn vrije tijd weggenomen waardoor mijn project helemaal stilgevallen is.
Maarrrrrrrrrr ....... vorige week heb ik eindelijk de draad weer een heel klein beetje opgepakt
Dit wil niet zeggen dat de updates jullie rond de oren zullen vliegen
Alle 4 de chassis en fronts heb ik inmiddels zover afgemaakt dat de zijpanelen en de stalen delen van de fronts gecoat kunnen gaan worden, maar gezien de dure decembermaanden zal ik hiermee even moeten wachten op de volgende salarisronde
Ik wil tot die tijd in de uurtjes die ik er voor vrij kan/wil maken mijn waterkoeling voor mijn werkstation gaan installeren en mijn nieuwste pc aanwinst, een PIII 400
ook in een kast gaan proppen als mijn linux bak (linux is iets waar ik nog geen kaas van gegeten heb, maar me wel in wil gaan verdiepen.)
Dan zitten al mijn kasten vol en hoeven de systemen er als het goed is ook niet meer uit.
In de vrije uurtjes op mijn werk heb ik alle maten voor het meubel uitgerekend en bekeken wat ik exact aan hout nodig zou hebben hiervoor.
De kast wil ik maken uit fins berken AA multiplex en naderhand bruin af laten lakken door een vriend van me in dezelfde kleur als mijn meubels, maar tegen die tijd zijn we waarschijnlijk ook weer een aantal maandjes verder.
Zow, nu zijn jullie weer een klein beetje op de hoogte van de status van mijn "langlopende" projektje
maar niet getreurd, het moet en het zal tot een goed einde komen
Zoals aangegeven ben ik sinds kort eindelijk op mezelf gaan wonen en heeft dit nog wat meer van mijn vrije tijd weggenomen waardoor mijn project helemaal stilgevallen is.
Maarrrrrrrrrr ....... vorige week heb ik eindelijk de draad weer een heel klein beetje opgepakt
Dit wil niet zeggen dat de updates jullie rond de oren zullen vliegen
Alle 4 de chassis en fronts heb ik inmiddels zover afgemaakt dat de zijpanelen en de stalen delen van de fronts gecoat kunnen gaan worden, maar gezien de dure decembermaanden zal ik hiermee even moeten wachten op de volgende salarisronde
Ik wil tot die tijd in de uurtjes die ik er voor vrij kan/wil maken mijn waterkoeling voor mijn werkstation gaan installeren en mijn nieuwste pc aanwinst, een PIII 400
Dan zitten al mijn kasten vol en hoeven de systemen er als het goed is ook niet meer uit.
In de vrije uurtjes op mijn werk heb ik alle maten voor het meubel uitgerekend en bekeken wat ik exact aan hout nodig zou hebben hiervoor.
De kast wil ik maken uit fins berken AA multiplex en naderhand bruin af laten lakken door een vriend van me in dezelfde kleur als mijn meubels, maar tegen die tijd zijn we waarschijnlijk ook weer een aantal maandjes verder.
Zow, nu zijn jullie weer een klein beetje op de hoogte van de status van mijn "langlopende" projektje
ik heb het altijd al mooi project gevonden
ik was al bang dat je ermee gestopt zou zijn

I've GoT a solution
Héhé ik zat daarstraks nog te denken hoe het met je project gesteld zou zijn, goed dus !
Veel succes zo op je allene (of met het vriendinnetje) daar !
Ik vind dit eigenlijk ook wel een beetje een superproject moet ik zeggen !
Kan je nog eens een totaalshot maken van alle kasten ?
Bij de weg : PIII's rulen
Ik vind dit eigenlijk ook wel een beetje een superproject moet ik zeggen !
If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...
haha, niet bang worden, stoppen nooit!! ben misschien soms wat minder enthousiast bezig, zeker nu ik op mezelf woon en allerlij andere zaken aan mijn hoofd heb, maar het project komt hoe dan ook AF!!roelke schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 22:46:
![]()
ik heb het altijd al mooi project gevonden![]()
ik was al bang dat je ermee gestopt zou zijn
Totaalshot maken van de kasten gaat moeilijk momenteel, drie kale chassis' staan hier langs me op mijn bureau, de 4e staat klaar om 1 dezer dagen voorzien te worden van pomp, rad en pompsturing en alle zijpanelen en fronts liggen op mijn werk, ik zal de kasten waarschijnlijk ook niet meer gedeeltelijk monteren voor alles af is, dus nu is geduld een schone zaakJado schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 22:56:
Héhé ik zat daarstraks nog te denken hoe het met je project gesteld zou zijn, goed dus !
Ik vind dit eigenlijk ook wel een beetje een superproject moet ik zeggen !![]()
![]()
foto's volgen uiteraard nog wel, maar dat zal meer zijn van inbouw van de waterkoeling van mijn werkstation, inbouw van mijn nieuwe systeem en gestage montage van het geheel.
[ Voor 54% gewijzigd door floriske.nl op 13-01-2006 16:55 ]
update in de openingspost 8e post op de 1e pagina
12-02-2006 
* floriske.nl hoort een aantal mensen zuchten: "Eindelijk
"
* floriske.nl hoort een aantal mensen zuchten: "Eindelijk

[ Voor 30% gewijzigd door floriske.nl op 17-02-2006 22:52 ]
* Nox vind floriske wel overdreven met dual XXL TFT
verder geile spekjes, maar wat heb je qua modding nog verder gedaan ?
en wat ben je verder nog van plan ?
verder geile spekjes, maar wat heb je qua modding nog verder gedaan ?
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
lol, als grafisch vormgever is 2x 19" niet zo heel overdreven hoornoksiejus schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:52:
* floriske.nl vind floriske wel overdreven met dual XXL TFT
verder geile spekjes, maar wat heb je qua modding nog verder gedaan ?en wat ben je verder nog van plan ?
Wat ik qua modding verder nog gedaan heb en van plan ben? Aan deze systemen? alles wat er in de topics staat
even in heel erge vogelvlucht omdat ik anders net zo goed het hele topic hier kan posten
done:
• Alle 4 de chassis zijn dus nagenoeg klaar
• de oren (zijkanten) zijn klaar,
• Al het zaag en breekwerk aan alle lagen van de fronts is klaar op de leds na
• heb een vervanger gemaakt voor het front dat gebroken was
to do:
• waterkoeling werkstation inbouwen
• p3 in huidig chassis werkstation frotten
• oren voorzien van gaas (liggen nu nog bij de coater)
• oren definief monteren
• fronts voorzien van leds en folies
• Geheel assembleren
• meubel maken
Zoals gezegd is het project snel begonnen en loopt het naar een wat langzamer einde
[ Voor 61% gewijzigd door floriske.nl op 12-02-2006 23:27 ]
aargh, als ik dit dan zie voel ik me maar een amateur zeg

klik
maar ach, anderzijds is bij mij alles ook weer handwerk en heb ik niet de beschikking over dit soort apparatuur, maar toch als het wel zo zou zijn.................

klik
maar ach, anderzijds is bij mij alles ook weer handwerk en heb ik niet de beschikking over dit soort apparatuur, maar toch als het wel zo zou zijn.................
DarkBladefloriske.nl schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:56:
aargh, als ik dit dan zie voel ik me maar een amateur zeg![]()
[afbeelding]
klik
Maar die is volledig CNC gemaakt

Maar dat veranderd niets aan het feit dat ie echt
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ja die DarkBlade is wel aardig geil ^^...
Ben benieuwd naar de foto's ^^
Ben benieuwd naar de foto's ^^
Idd, geheel machinaal gedaan, jammer is dat. Hij ziet er wel natuurlijk goed uit daar niet van, maar een paar cijfertjes in voeren en de onderdelen komen zo de machine uitrollen. Lijkt tegenwoordig steeds meer te gebeuren.. Waar zijn de decoupeerzagen, dremels, figuurzaagjes gebleven?MewBie schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:00:
[...]
DarkBlade![]()
![]()
![]()
Maar die is volledig CNC gemaaktDat is dan wel weer jammer.
Maar dat veranderd niets aan het feit dat ie echt![]()
![]()
is

Bij ene Ediejo haha ^^ en nog velen anderen die weten dat handwerk zo veel meer belonender is dan CnC materiaal, alhoewel ik best wel eens met zo'n machine zou willen werken, daar niet van.
zoals het nu staat, die 3 pc's opelkaar geeft dat niet heelveel herrie?
aangezien het ook je woonkamer is?
verder leuk dat je weer verder kan gaan (ivm tijd) ben benieuwd.
en volgens mij is dat wel 1 van de langzaamste langstlopende mod's
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
en bij floriske.nl dus (alhoewel ed wel heel rigoreus te werk gaatX-G schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:03:
Bij ene Ediejo haha ^^ en nog velen anderen die weten dat handwerk zo veel meer belonender is dan CnC materiaal, alhoewel ik best wel eens met zo'n machine zou willen werken, daar niet van.
ok ok, moet toegeven dat de zijpanelen gelaserd zijn, maar dat was een cadeautje anders was het ook handwerk geweest
hehe, de onderste pc is mijn UT server, dit is een willamette voorzien van een zahlman CN-7000 welke op allerlaagste stand van de fanmate de processor nog steeds ruim onder de temps van de stock cooler houdt, de voedingsfan hoor je amper.Geckoo schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:21:
zoals het nu staat, die 3 pc's opelkaar geeft dat niet heelveel herrie?
De middelste is mijn mediacenter, watergekoeld en de fan draait ook op lage snelheid (waarop de temps nog steeds acceptabel zijn voor een overgeklokte PIV 3,06), alleen de chipsetfan is rot, maar deze wil ik toch nog passief gaan koelen.
De enige erge herrie bak is momenteel mijn werkstation, maar zoals je hebt kunnen zien ben ik daar de waterkoeling voor aan het voorbereiden, hiervoor heb ik tevens de tp101 van sunbeam besteld welke uiteindelijk alle fans (radiator/intake, voeding en outtake) zal gaan sturen.
Bovendien worden alle kasten uiteindelijk in een meubel gebouwd waardoor het geluidsniveau ook weer af zal nemen door isolatie.
en..........geduld is een schone zaak ';) maar we komen er wel, dat krijg je als je naast je werk zoveel hobbies hebt hé, vriendin, motor, grafisch vormgeven, biertje met de vrienden etc. etc.

[ Voor 71% gewijzigd door floriske.nl op 13-02-2006 23:37 ]
@ Floriske:
die andere case is tekenen, en vervolgens als een Ikea pakketje in elkaar zetten
die andere case is tekenen, en vervolgens als een Ikea pakketje in elkaar zetten
hehe, lol dat is waar en heeft niet echt iets met casemodden te maken, maar hij is wel vetnoksiejus schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:25:
@ Floriske:
Verwijderd
Ziet er erg vet uit man.
Maaruh die zijkanten zijn die open? of heb je daar plexi achter gedaan?(of heb ik iets gemist)
Maaruh die zijkanten zijn die open? of heb je daar plexi achter gedaan?(of heb ik iets gemist)
Zeeeeeer mooie case dit! Ik heb dit topic vandaag (alle 10 ja) doorgelezen en vooral foto's bekeken
,
en moet zeggen dat het echt 1 van de beter is die ik tot nu toe gezien heb! Ja, ik sta pas net geregistreed maar ik kijk al een paar maand hier
Ik wacht vol verlangen (geduldig) op updates.
en moet zeggen dat het echt 1 van de beter is die ik tot nu toe gezien heb! Ja, ik sta pas net geregistreed maar ik kijk al een paar maand hier
aangezien de kasten vrij "klein zijn" en alles dus behoorlijk dicht op elkaar gepakt zit en daarnaast alles ook nog eens in een meubel komt te hangen is voldoende warmte-afvoer/koeling erg belangrijk/Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:04:
Ziet er erg vet uit man.
De zijkanten (oren) zijn nu nog open inderdaad, maar er komt gaas achter te zitten, waarschijnlijk gewoon racegaas, maar heeeeel misschien ga ik er nog iets anders mee doen, maar ze blijven dus in ieder geval geventileerd.
Ik zal mijn kasten dan iets vaker van binnen met de compressor onder handen moeten nemen, maar ik weet zeker dat het de temperaturen bevorderd
TEAMIKKE schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:05:
Zeeeeeer mooie case dit! Ik heb dit topic vandaag (alle 10 ja) doorgelezen en vooral foto's bekeken,
en moet zeggen dat het echt 1 van de beter is die ik tot nu toe gezien heb! Ja, ik sta pas net geregistreed maar ik kijk al een paar maand hierIk wacht vol verlangen (geduldig) op updates.
en ik ben blij dat je/jullie geduld op kan/kunnen brengen want ik weet het, ik ben eigenlijk te traag bezig

Verwijderd
Heb je enig idee hoeveel werk het is om alle hardware nauwkeurig op te meten, zodat het allemaal past nadat je de onderdelen hebt bewerkt? Bij handwerk kun je altijd nog een beetje dremelen of schuren, bij CNC moeten alle bewerkingen in 1 keer op de juiste plaats, anders past de hardware niet goed en kun je helemaal opnieuw beginnen. Naderhand nog even dremelen of schuren zie je direkt. En daar komt nog bij, als een onderdeel niet naar wens is kun je het 9 van de 10 keer niet eens aanpassen, maar moet je een nieuwe maken.noksiejus schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:25:
Anyway, floriske, zeer mooie case(s).
Ik heb ook al je foto's op mn hd staan, inmiddels 211floriske.nl schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:21:
[...]
ik ben blij dat ik mensen op deze manier kan inspireren en bezig kan houden met m'n (inmiddels ruim 200) foto's
aaarghhhhhhhhh, volgens mij heeft lycos doorgekregen dt ik m'n ruimte daar enkel gebruik voor plaatjes opslag 
Zal 's kijken of ik het vanavond gefixed krijg
edit:
helaas:
en lycos was nog wel redelijk rap 
ben ze nu op chello aant knallen, maar jah, maar 50Mb he
was lycos overigens ook, maar daar had ik gewoon meerdere accounts voor diverse zaken waaronder 1 apparte voor deze mod en eentje voor de silvertec, maar de vraag hoe lang ze die nog online laten
edit:
zow, de pics werken weer en nu vanaf mijn chello account, nu maar hopen dat ze silvertec niet ook plat gooien anders moet ik die er bij gaan zetten en dan wordt het krap
edit:
helaas:
nieuwe ruimte zoeken om de pics op te knallen dusBeste Tripod Member,
Om de kwaliteit van de Tripod service te kunnen garanderen, hebben we
besloten om de toegang tot je website http://members.lycos.nl/xixiv/ te
sluiten vanwege de volgende reden: Remote loading .
Je hebt de komende 3 maanden toegang tot je site via WebFTP of andere
FTP software, om belangrijke bestanden op te slaan. Na deze periode heb
je geen toegang meer tot je site, noch via browser, noch via FTP.
Het Lycos Tripod team

ben ze nu op chello aant knallen, maar jah, maar 50Mb he
edit:
zow, de pics werken weer en nu vanaf mijn chello account, nu maar hopen dat ze silvertec niet ook plat gooien anders moet ik die er bij gaan zetten en dan wordt het krap
[ Voor 95% gewijzigd door floriske.nl op 16-02-2006 19:28 ]
Verwijderd
Zoiets als in een CoolerMaster Ammo (van dat gaas?) als je er dan net zoals bij de voorkant van de Coolermaster Ammo een stof-guard doet dan heb je toch nog een redelijke lucht doorlating en er komt geen stof in.floriske.nl schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:21:
aangezien de kasten vrij "klein zijn" en alles dus behoorlijk dicht op elkaar gepakt zit en daarnaast alles ook nog eens in een meubel komt te hangen is voldoende warmte-afvoer/koeling erg belangrijk/
De zijkanten (oren) zijn nu nog open inderdaad, maar er komt gaas achter te zitten, waarschijnlijk gewoon racegaas, maar heeeeel misschien ga ik er nog iets anders mee doen, maar ze blijven dus in ieder geval geventileerd.
Ik zal mijn kasten dan iets vaker van binnen met de compressor onder handen moeten nemen, maar ik weet zeker dat het de temperaturen bevorderd
offtopic. Jah ik heb een CoolerMaster Ammo.
Nope, je moet meer denken aan dit soort gaas (iets meer industriële look) maar ik moet eerst kijken of irl de look me daadwerkelijk aan staat, anders ga ik naar iets anders zoekenVerwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:54:
[...]
Zoiets als in een CoolerMaster Ammo (van dat gaas?) als je er dan net zoals bij de voorkant van de Coolermaster Ammo een stof-guard doet dan heb je toch nog een redelijke lucht doorlating en er komt geen stof in.
offtopic. Jah ik heb een CoolerMaster Ammo.

17-02-2006 
nu niet gaan denken dat ik in deze hoeveelheid updates bezig blijf he
nu niet gaan denken dat ik in deze hoeveelheid updates bezig blijf he
[ Voor 12% gewijzigd door floriske.nl op 20-02-2006 20:39 ]
Verwijderd
Keep on going...
Ik heb begrepen dat de kasten in een meubel te komen hangen.
Vertel eens meer over die " meubel ".
Hoe komen ze in de meubel te hangen?
Ga je die meubel zelf maken?
Iets intressants te melden over die meubel?
een andere vraag: hoe zwaar is 1 kast met alle hardware erin?
ben erg benieuwd naar aangezien ik een rack aan het bouwen ben met bouwmarkt-spullen en wil kasten gebruiken die ik al heb liggen welk zwaar zijn (staal) en voor de gebruiksgemak sliding-rails wil gebruiken. Echter die dingen kunnen meestal niet meer dragen dan 20KG.
Uiteraard ga ik de kasten "choppen" zoals jij hebt gedaan met de oren.
<toekomst_muziek>
ben weer gemotiveerd om mijn eigen rack cases, die ik wil gaan bouwen,
iets mooier te maken dan ik wou.
</toekomst_muziek>
Ik hoop dat ik een paar ideetjes mag jatten
ben erg benieuwd naar aangezien ik een rack aan het bouwen ben met bouwmarkt-spullen en wil kasten gebruiken die ik al heb liggen welk zwaar zijn (staal) en voor de gebruiksgemak sliding-rails wil gebruiken. Echter die dingen kunnen meestal niet meer dragen dan 20KG.
<toekomst_muziek>
</toekomst_muziek>
Mooie mod hoor!
Maaruh 4 pc's niet een beetje overdreven? Met 1 Game/Design ding en 1 voor filestorage en je ut2004 server kan je ook wel uit
Maaruh 4 pc's niet een beetje overdreven? Met 1 Game/Design ding en 1 voor filestorage en je ut2004 server kan je ook wel uit
Verwijderd
Manman
blijft een enorm mooi stukje werk.
@Catch22: hij heeft toch al aangegeven de systemen gewoon tot zijn beschikking te hebben?
Wat maakt het dan nog uit of het overdreven is of niet.
@Catch22: hij heeft toch al aangegeven de systemen gewoon tot zijn beschikking te hebben?
20-02-2006 
Voor mensen die het hele verhaal liever aan 1 stuk lezen: http://members.chello.nl/f.bosman10/xixiv maar ik garandeer niet dat deze altijd volledig up tot date is!!
De kast komt als het waren boven en onder klem te zitten waardoor deze naar voren te halen is zonder dat hij er uit valt (behalve als je hem er té ver uit trekt uiteraard
)
geen idee wat de kasten wegen en ik heb ook geen weegschaal in huis
dus dat blijft nog even een raadsel 
Ik heb de systemen toch en het lijkt voor sommigen misschien overdreven, maar ik vind het prettig om voor iedere toepassing een apart systeem te hebben
-game/werkstation
-mediacenter (mediacenter edition draait grafische toepassingen namelijk zwaar bagger
)
-UT server (lekker automatisch laten draaien en niks meer aan doen)
-linux bakje om te proberen linux onder de knie te krijgen
en inderdaad, je hebt de spreekwoordelijke koe exact bij de horens
Voor mensen die het hele verhaal liever aan 1 stuk lezen: http://members.chello.nl/f.bosman10/xixiv maar ik garandeer niet dat deze altijd volledig up tot date is!!
Het meubel wordt eigenlijk meer een kast met gedeeltelijk open zijkantenVerwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 05:47:
Keep on going...![]()
<toekomst_muziek>
</toekomst_muziek>
de kasten worden hier als het ware ingeschoven, in het hout dat tussen de kasten zit aan de zijkant frees ik een sleuf (met aluminium hoeklijn indien nodig) waar de kast in zal glijden, beetje lastig uit te leggen, maar het komt goed
De kast komt als het waren boven en onder klem te zitten waardoor deze naar voren te halen is zonder dat hij er uit valt (behalve als je hem er té ver uit trekt uiteraard
geen idee wat de kasten wegen en ik heb ook geen weegschaal in huis

thx!418O2 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 05:51:
Mooie mod hoor!
Ik heb de systemen toch en het lijkt voor sommigen misschien overdreven, maar ik vind het prettig om voor iedere toepassing een apart systeem te hebben
-game/werkstation
-mediacenter (mediacenter edition draait grafische toepassingen namelijk zwaar bagger

-UT server (lekker automatisch laten draaien en niks meer aan doen)
-linux bakje om te proberen linux onder de knie te krijgen
thx again, complimenten houden het mede de moeite waard om met m'n project bezig te zijnVerwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:34:
Manmanblijft een enorm mooi stukje werk.
en inderdaad, je hebt de spreekwoordelijke koe exact bij de horens
[ Voor 11% gewijzigd door floriske.nl op 12-03-2006 15:18 ]
Hey, ik heb net ff je mod doorgelezen en ik moet zeggen: Dit is echt een supermooie mod!!! (eigenlijk de mooiste die ik ooit gezien heb (ik ben net zoals TeamIkke nog niet zolang geregistreerd, maar heb al wel een stuk of 20 (bekende) mods gelezen)).floriske.nl schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:54:
aaarghhhhhhhhh, volgens mij heeft lycos doorgekregen dt ik m'n ruimte daar enkel gebruik voor plaatjes opslag
edit:
helaas:
[...]
nieuwe ruimte zoeken om de pics op te knallen dusen lycos was nog wel redelijk rap
ben ze nu op chello aant knallen, maar jah, maar 50Mb hewas lycos overigens ook, maar daar had ik gewoon meerdere accounts voor diverse zaken waaronder 1 apparte voor deze mod en eentje voor de silvertec, maar de vraag hoe lang ze die nog online laten
edit:
p.s.: Als je veel ruimte zoekt: www.0moola.com . 5GB!!! aan storage ruimte (wel maximale file-size van 20MB ). Ze klagen eigenlijk nergens over, hooguit als je een *** site begint
Edit:
offtopic:
hoe kom jij aan die teken skills en met welk programma die je dat? (3DS max toch?)
hoe kom jij aan die teken skills en met welk programma die je dat? (3DS max toch?)
[ Voor 7% gewijzigd door XplodingForce op 21-02-2006 00:32 ]
Everybody lies
Ziet er belovend uit kleine note, de update is 22-2-2006 gedateerd, en dat is morgen pas
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Verwijderd
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen over de "meubel" en gave pic... ziet er erg representatief uit...
Inderdaad dat er mensen zijn die met meerdere systemen alle kanten op kunnen...
zo spreek ik uit ervaring.
Ik heb momenteel 2 systemen draaien... 3e is bijna klaar.
- Workstation
- Web/FTPserver
- Router (bijna klaar)
Eerst had ik voor de 2 aparte KVM, maar sinds ik een KVM switch heb aangeschaft is het een geweldige ervaring. (8ports KVMswitch)
Het is fantastish dat ik niet meer afhankelijk ben van 1 systeem om dingen uit te proberen. In het verleden zat ik weleens paar dagen en 1 keer 6 maanden zonder computer
Maar nu weet ik dat er altijd een computer aanwezig is en als 1 raar doet tijdens testen dan is het niet erg.
Hardware in de loop van tijd verzameld heb ik altijd bewaard. en dat is niet nutteloos gebleken. Ik heb zoveel mensen met kleine hardware problemen geholpen.
En nu, aantal maanden als Linux gebruiker komen hardwares van te pas, wat me een hoop scheelt in de portomonee en het stimuleert mijn creativiteit en tevens aanzet tot vergaren van meer kennis. (Router)
Dus mensen die denken dat ze het met minder kunnen doen, fijn voor ze. Maar mij niet gezien. Ik wil nog meer computers
en een mooi rack 
PS. 2x19" is ook niet raar... Ik heb 3 TFT monitors naast elkaar op mijn bureau... 2x 15" en 1x 17" allen Prophetview van Hercules. Geeft echt een kick om mooie monitors voor weinig op de kop te tikken... Die 17" was net 1 maand over de garantie van 3 jaar heen. Destijds kostte dat ding 1600 euro!! en ik heb het voor 1/10 gekocht
Zo, ik denk dat ik je genoeg complimenten heb gegeven om vooral door te blijven aan...
Inderdaad dat er mensen zijn die met meerdere systemen alle kanten op kunnen...
zo spreek ik uit ervaring.
Ik heb momenteel 2 systemen draaien... 3e is bijna klaar.
- Workstation
- Web/FTPserver
- Router (bijna klaar)
Eerst had ik voor de 2 aparte KVM, maar sinds ik een KVM switch heb aangeschaft is het een geweldige ervaring. (8ports KVMswitch)
Het is fantastish dat ik niet meer afhankelijk ben van 1 systeem om dingen uit te proberen. In het verleden zat ik weleens paar dagen en 1 keer 6 maanden zonder computer
Maar nu weet ik dat er altijd een computer aanwezig is en als 1 raar doet tijdens testen dan is het niet erg.
Hardware in de loop van tijd verzameld heb ik altijd bewaard. en dat is niet nutteloos gebleken. Ik heb zoveel mensen met kleine hardware problemen geholpen.
En nu, aantal maanden als Linux gebruiker komen hardwares van te pas, wat me een hoop scheelt in de portomonee en het stimuleert mijn creativiteit en tevens aanzet tot vergaren van meer kennis. (Router)
Dus mensen die denken dat ze het met minder kunnen doen, fijn voor ze. Maar mij niet gezien. Ik wil nog meer computers
PS. 2x19" is ook niet raar... Ik heb 3 TFT monitors naast elkaar op mijn bureau... 2x 15" en 1x 17" allen Prophetview van Hercules. Geeft echt een kick om mooie monitors voor weinig op de kop te tikken... Die 17" was net 1 maand over de garantie van 3 jaar heen. Destijds kostte dat ding 1600 euro!! en ik heb het voor 1/10 gekocht
Zo, ik denk dat ik je genoeg complimenten heb gegeven om vooral door te blijven aan...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 13:32 ]
hahaha, het is vandaag de 21ste en gisteren stond je laatste update van 22/02/2006 er al! (Bekend van DVD, TIMESHIFTING
)
Edit: sorry, het stond al hierboven zie ik net.
[ Voor 34% gewijzigd door XplodingForce op 21-02-2006 19:06 ]
Everybody lies
Ziet er erg gaaf uit met dat plexie voor die bays. Nice job
*Bookmarked
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
AC-Ryan backfire 4 fan eigenaren gezocht!!!
even geen tijd voor de replies, maar dit komt nog wel
Hopelijk zijn er meer mensen hier op GOT die de ACryan backfire 4 120mm fans gebruiken.
ik kom er net namelijk pas achter dat ik totaal geen rpm readout krijg van deze fans op mijn a8n-sli premium, geen idee of het aan de fans of het mobo ligt dus hopelijk zijn er mensen die deze fans gebruiken en hetzelfde probleem hebben of juist niet zodat ik e.e.a uit kan sluiten
even geen tijd voor de replies, maar dit komt nog wel
Hopelijk zijn er meer mensen hier op GOT die de ACryan backfire 4 120mm fans gebruiken.
ik kom er net namelijk pas achter dat ik totaal geen rpm readout krijg van deze fans op mijn a8n-sli premium, geen idee of het aan de fans of het mobo ligt dus hopelijk zijn er mensen die deze fans gebruiken en hetzelfde probleem hebben of juist niet zodat ik e.e.a uit kan sluiten
ik zou zeggen, stuur een emailtje naar AC-Ryan
reeds gedaan, geen reactie op gehadDennist4 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:08:
ik zou zeggen, stuur een emailtje naar AC-Ryan

Verwijderd
He vette mod man! Ik heb zelf ook 2 van die AC-Ryan fans in 80mm, de een werkt perfect in de psu en de andere heeft een los contactje in de led en het stekkertje
Suc6 met je mod verder!
Suc6 met je mod verder!
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 12:16 ]
Ik heb een heel stel 80mm ac ryan fan's, maar momenteel even geen PC bij de hand waarop ik ze kan testen qua readout, ik heb 2x epox en 1x asus mobo waar ik ze IIG op kan testen
Zl het proberen later op de dag even vor je te doen
(Over die Chipset, is het niet een idee om de passive koeling van Asus eraf te slopen, en dan gewoon die ook te watercoolen???)
Everybody lies
haha lol, thx 4 noticing, maar heb tot nu toe nog geen zin gehad het te veranderenGeckoo schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:29:
Ziet er belovend uit kleine note, de update is 22-2-2006 gedateerd, en dat is morgen pas
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:23:
.......
ik kan tijdrijzen met al die CPU kracht naast me, wisten jullie dat nog niet?XplodingForce schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:04:
hahaha, het is vandaag de 21ste en gisteren stond je laatste update van 22/02/2006 er al! (Bekend van DVD, TIMESHIFTING)
thx, maar bookmarken is niet echt nodig hoor, zodra ik weer wat interessants te melden heb schop ik het topic vanzelf weer omhoogTommyGun schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:23:
Ziet er erg gaaf uit met dat plexie voor die bays. Nice job*Bookmarked
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:14:
He vette mod man! Ik heb zelf ook 2 van die AC-Ryan fans in 80mm, de een werkt perfect in de psu en de andere heeft een los contactje in de led en het stekkertje![]()
Suc6 met je mod verder!
ik wacht ondertussen nog steeds op een reactie van AC ryan_ferry_ schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:19:
Ik heb een heel stel 80mm ac ryan fan's, maar momenteel even geen PC bij de hand waarop ik ze kan testen qua readout, ik heb 2x epox en 1x asus mobo waar ik ze IIG op kan testenZl het proberen later op de dag even vor je te doen
ennuh, ferry, je hoeft niet speciaal voor mij de moeite te doen hoor, maar als je de mogelijkheid hebt zonder al teveel moeite dan zou ik het wel op prijs stellen natuurlijk
nope, dat is nu net de reden waaron ik het premium bord en niet de deluxe gekocht heb, bij de meeste SLI borden is het alleen met een low profile blok (lees: FlowKiller!) mogelijk je chipset te koelen omdat deze net onder de 2 PCI X16 sloten valt, ik heb nog maar 1 Video kaart, maar zelfs nu past er al geen gewoon waterblok meer op, laat staan als ik uit wil breiden naar 2.XplodingForce schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:33:
(Over die Chipset, is het niet een idee om de passive koeling van Asus eraf te slopen, en dan gewoon die ook te watercoolen???)
* floriske.nl gaat nog heel even kort over de volgende update kletsen:
helaas zijn mijn zijpanelen volgende week pas weer retour van de coater, vandaar dat het weer even stil licht, bovendien heb ik deze week lekker een weekje vakantie en mijn meisje ook, vandaar dat er deze week ook niet veel van komt om nog iets te doen
[ Voor 35% gewijzigd door floriske.nl op 02-03-2006 14:20 ]
OK, 'k begrijp het (moet zeggen dat die premium ook wel een hele mooie passive cooling heeft
)
Als je de rest van je MoBo niet zo warm word zou je natuurlijk een ULTRA stille fan direct op je passive cooler stoppen, dan koelt het wel (papst ofzo...)! Of gewoon 1 stil intake en 1 stil uittake fannetje in je case, dat is nog mooier!
('k denk eigenlijk dat deze post niet eens nodig was geweest met jouw creativiteit
!)
Als je de rest van je MoBo niet zo warm word zou je natuurlijk een ULTRA stille fan direct op je passive cooler stoppen, dan koelt het wel (papst ofzo...)! Of gewoon 1 stil intake en 1 stil uittake fannetje in je case, dat is nog mooier!
('k denk eigenlijk dat deze post niet eens nodig was geweest met jouw creativiteit
Everybody lies
hehe, lol,XplodingForce schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:42:
OK, 'k begrijp het (moet zeggen dat die premium ook wel een hele mooie passive cooling heeft)
('k denk eigenlijk dat deze post niet eens nodig was geweest met jouw creativiteit![]()
!)
Ik ben misschien ietwat onduidelijk geweest in m'n verhaal
Het probleem is niet dat ik nu 2 120mm fans er in heb hangen, deze komen er sowieso in te zitten, maar momenteel heb ik nog niet de mogelijheid de fans te regelen.
Omdat de kast toch open staat wilde ik 1 fan er uit halen tijdelijk om zo voorlopig de herrie wat te drukken, maar dan werd e.e.a. toch te heet.
Ik had een fan controler besteld voor m'n werkstation, namelijk deze:
http://www.sunbeamtech.com/PRODUCTS/Theta/theta_tp101.htm
maar volgens CT-systemen is deze "end of life" en zou dus niet meer geleverd kunnen worden
Momenteel staan er dus 2 AC ryan 120mm fans plankgas naast me te draaien en deze zijn alles behalve still

edit:

op deze foto linksonder hang het rad en dus de intakefan, deze blaast eigenlijk over de chipset etc.
Boven de heatsink van de heatpipe hangt de outtakefan, als ik die weg laat dan wordt de chipset op gevoel gewoon TE warm
[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 03-03-2006 13:54 ]
Als je ze tijdelijk even op 5 of 7 volt laat draaien? Totdat je een (nieuwe) fancontroller gevonden/hebt. Met het geluid maakt het een hoop uit en je hebt toch nog een redelijk flow.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!TEAMIKKE schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:25:
Als je ze tijdelijk even op 5 of 7 volt laat draaien? Totdat je een (nieuwe) fancontroller gevonden/hebt. Met het geluid maakt het een hoop uit en je hebt toch nog een redelijk flow.
Everybody lies
moet eigenlijk weg en heb geen tijd, maar omdat ik het niet kan laten hier alvast de foto's van de volgende update, type de update zelf morgen even
[ Voor 88% gewijzigd door floriske.nl op 12-03-2006 15:23 ]
wat moet je met 2 van die powerballs?

K to the KillaZ
hey man dat is een mooie update, kun je ook een foto maken dat de front en de side panelen eropzitten
offtopic:
ik heb me wel eens afgevraagd of een vrouw het lekker zal vinden als je die dingen opspint en met 20k rpm naar binnen brengt. wel ff een rubbertje eromheen zien te krijgen oid dat dat balletje binnenin niet ergens tegenaan komt
ik heb me wel eens afgevraagd of een vrouw het lekker zal vinden als je die dingen opspint en met 20k rpm naar binnen brengt. wel ff een rubbertje eromheen zien te krijgen oid dat dat balletje binnenin niet ergens tegenaan komt
Ziet er nice uit!! nice stapeltje
Moet je dat op deze manier openbaren?noksiejus schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:34:
[...]
offtopic:
Ziet er nice uit!! nice stapeltje
Mooie plaatjes! Maarre, je hebt nu nog precies 20 min. om die update te plaatsen
* XplodingForce heeft het gevoel jij daar niet meer aan toe gaan komen...
Everybody lies
haha, en het gaat zelfs nog morgen worden ookXplodingForce schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:40:
Mooie plaatjes! Maarre, je hebt nu nog precies 20 min. om die update te plaatsen![]()

Ja, dat denk ik ook. Je stelt ons ernstig teleur 
Enne, nu weer ontopic he
Enne, nu weer ontopic he
[ Voor 25% gewijzigd door XplodingForce op 11-03-2006 23:51 ]
Everybody lies
Ik heb geen vriendin, en zoek er ook niet haastig naar 1. vind het wel lekker zo. heb jij geen vriendin ?endless schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:32:
[...]
Moet je dat op deze manier openbaren?Zoek een vriendin zou ik zeggen en post de resultaten in de HK.
Wanneer wil je aan je meubel beginnen ?
[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 12-03-2006 14:15 ]
12-03-2006 
maar ik ben niet zo'n fan van 7 volt, 5 volt is nog een optie, maar dan moet ik ff een paar verloopjes in elkaar bakken, maar stom dat ik er zelf niet aan gedacht heb en dat noemt zichzelf dan een tweaker

Puur voor een foto ga ik dit momenteel ff niet doen dus jullie zullen een beetje geduld moeten hebben, maar dat zijn jullie inmiddels wel gewend van me
verder thx voor de complimenten maar weer en tot de volgende update (wanneer die ook moge zijn
)
@noksiejus: het meubel begin ik pas aan als de kasten klaar zijn ennuh, FOEI!!

TEAMIKKE schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:25:
haha, soms lijkt het leven zo simpel heXplodingForce schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:46:
jah, ik had niet goed gelezen
![]()
[...]
Hier sluit ik me helemaal bij aan!

in de tijd dat ik die dingen nog fanatiek gebruikte was eentje als het ware mijn oefenbal en de andere enkel voor pogingen mij record te verbreken..... en alle reacties op bovenstaande......
Nope dat gaat nog niet lukken, de fronts kunnen er wel op, maar niet zoals de kasten nu staan, de fronts zijn namelijk hoger dan de kasten en dan zou ik eerst even iets tussen de kasten moeten leggen.__Deathscythe__ schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:02:
hey man dat is een mooie update, kun je ook een foto maken dat de front en de side panelen eropzitten
Puur voor een foto ga ik dit momenteel ff niet doen dus jullie zullen een beetje geduld moeten hebben, maar dat zijn jullie inmiddels wel gewend van me
verder thx voor de complimenten maar weer en tot de volgende update (wanneer die ook moge zijn

@noksiejus: het meubel begin ik pas aan als de kasten klaar zijn ennuh, FOEI!!
floriske.nl schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:02:
geen oc resultaat maar wel een prangende vraag:
Mijn X2 4400+ liep al maanden als een zonnetje op 2650 MHz, maar met de nadruk op "LIEP" dus
Heb niks veranderd of toegevoegd aan de config en nu kapt prime95 bij de eerste berekening al, pas als ik de proc terug schroef naar 2400 MHz lijkt het systeem weer stabiel te worden.
Nu heb ik terwijl het systeem aan stond per ongeluk een fan connector losgetrokken en is het systeem direct uitgevallen (niet thermisch dus!), nadien is bovenstaand probleem ontstaan.
Nu vraag ik me dus af, heb ik m'n mobo gesloopt of m'n proc of... of.... of ligt het misschien aan prime
Voedingsspanningen zijn stabiel en normaal, temps ook
iemand een idee?
[ Voor 91% gewijzigd door floriske.nl op 26-03-2006 12:26 ]
hmm, ik had prime al opnieuw geinstalleerd, maar ook op de CPU test van 3dmark 06 liep hij direct vast.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:25:
@ hierboven + prime: gezichtsbedrog![]()
en verder: keep on going!!!
Maar schiet mij maar lek, ik heb mijn biosinstellingen op standaard instellingen gezet en ben opnieuw per 50 MHz gaan overclocken en nu blijft m'n systeem weer gewoon retestabiel

Verwijderd
Ziet er netjes uit
.
Ik vroeg me alleen af hoe je het met je kvm switch hebt gedaan en je dual monitor ? Gewoon 1 monitor standaard achter je main rig en de andere kun je mee switchen ?
Je probleem met je overclock zou ik zo niet weten.
Ik vroeg me alleen af hoe je het met je kvm switch hebt gedaan en je dual monitor ? Gewoon 1 monitor standaard achter je main rig en de andere kun je mee switchen ?
Tjonge, hij is toch wel heeel gaaf hoor
Over dat 5 volt : ik zou gewoon de draadjes ff anders in de connector doen, kleine moeite en hoef je ook geen verloopstukjes te ''bakken''
Over dat 5 volt : ik zou gewoon de draadjes ff anders in de connector doen, kleine moeite en hoef je ook geen verloopstukjes te ''bakken''
offtopic:
wil je in je startpost even op 'check images' drukken, dan verspringt de pagina niet zo veel tijdens het laden van de plaatjes
wil je in je startpost even op 'check images' drukken, dan verspringt de pagina niet zo veel tijdens het laden van de plaatjes
Ziet er gaaf uit. Maar zou je niet eens door gaan werken? Je bent nu al 1,5 jaar bezig ofzo

Oh ja, 5 of 7 volt is een kwestie van die pennetjes eruit werken met paperclips ofzo, 'verkeerd' terug prikken (nadat je de weerhaakjes hebt teruggebogen) en je bent klaar.
[ Voor 30% gewijzigd door MBV op 13-03-2006 21:09 ]
Hij neemt er gewoon de tijd voor en dat zie je wel in het resultaat. Niet iedereen heeft ook veel tijd, laat hem lekker z'n gang gaanMBV schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:08:
Ziet er gaaf uit. Maar zou je niet eens door gaan werken? Je bent nu al 1,5 jaar bezig ofzo
Oh ja, 5 of 7 volt is een kwestie van die pennetjes eruit werken met paperclips ofzo, 'verkeerd' terug prikken (nadat je de weerhaakjes hebt teruggebogen) en je bent klaar.
En over die pinnetjes, wel de conector van de fan veranderen he. Ik heb al meerdere keren gelezen over mensen die de connector van hun voeding op zo'n manier veranderden, om hem later in een HD te steken en deze op te blazen

inderdaad de linker monitor aan mijn werkstation en de rechter aan de kvm switch, alleen het werkstation heeft dus dual monitor.Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:14:
Ziet er netjes uit.
haha, dan moet je wel 3 pin molex naar 4 pin hebben, maar even speuren en ik vond de verdwaalde verloopjes van mijn ac ryan fans, dus dat wordt geregeldTEAMIKKE schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:28:
Tjonge, hij is toch wel heeel gaaf hoor![]()
check images: doneMBV schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:08:
offtopic:
qua verloopjes, zie boven, qua doorwerken:
ik werk fulltime, woon alleen op mezelf (meisje woont er nog niet bij), werk in mijn vrije tijd als grafisch vormgevere, heb een vriendin, rijd motor, drink graag een biertje met m'n vrienden .............. etc.
Dus sorry, maar ik spendeer niet elke vrije minuut (en overgebleven cent, want het is ook geen goedkoop project!) aan mijn pc's maar heb ook nog andere zaken en bovenal geen haast.
zie bovenbrinkdinges schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:34:
[...]
Hij neemt er gewoon de tijd voor en dat zie je wel in het resultaat. Niet iedereen heeft ook veel tijd, laat hem lekker z'n gang gaan![]()
En over die pinnetjes, wel de conector van de fan veranderen he. Ik heb al meerdere keren gelezen over mensen die de connector van hun voeding op zo'n manier veranderden, om hem later in een HD te steken en deze op te blazen
en verder, allen thx voor alle complimenten
[ Voor 5% gewijzigd door floriske.nl op 15-03-2006 11:57 ]
Ediejo had ook n deadline>CeBit
Joejoe!
Verwijderd
vraagje over de gaas die je eventueel gaat gebruiken om achter logo in oortjes te plaatsen...
waar kan je die kopen? of heeft een naam?
Ik heb de bouwmarkt afgezocht, maar de afstand tussen de vierkantjes zijn te groot... Ik zat al te denken aan racegaas, maar die is weer te duur...
waar kan je die kopen? of heeft een naam?
Ik heb de bouwmarkt afgezocht, maar de afstand tussen de vierkantjes zijn te groot... Ik zat al te denken aan racegaas, maar die is weer te duur...
Verwijderd
gaas -> modders mesh -> AC Ryan MeshX -> search in de pricewatch
of om je vraag direct te beantwoorden: gaas is oa te koop bij Informatique en Salland Automatisering
of om je vraag direct te beantwoorden: gaas is oa te koop bij Informatique en Salland Automatisering