twijfel nu over SLIX-G schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:36:
Ik zou gewoon voor die eerste gaan Floriske. AMD anzich is sneller, en met SLi al helemaal. Een prima systeempje, maar misschien kun je ipv Ultra voor GT gaan?
Lees net dat met SLI enabled dual monitor niet wordt ondersteund

Heb vaak met games toch mijn 2e monitor aanstaan voor diverse overige zaken en een standaard PCI kaartje naast de 2 6800's kan ook niet schijnbaar.
Bovendien werk ik ook met 3D max en ook dit is niet te doen op 1 monitor en dus zou ik dat met SLI disabled moeten doen waardoor ook daarbij het nut van SLI weg valt.
Voor mij is de verhouding games/design ongeveer 10/90% dus als blijkt dat ik tijdens gebruik van al mijn ontwerp software SLI uit moet schakelen dan heb ik er niet echt veel aan.
ofwel SLI is nog niet echt optimaal in mijn ogen en om dan toch maar ongeveer 1000 euri uit te geven aan 2 kaarten weet ik niet of ik daar wel aan wil beginnen, misschien dan toch maar 1 6800 Ultra of zelfs toch naar ATI en die andere 500 euro ergens anders aan uitgeven (meer geheugen en hdd ruimte bijvoorbeeld)
* floriske.nl gaat maar weer eens opnieuw rekenen
[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 23-04-2005 20:37 ]
Verwijderd
Met hem eensch ! De GT's zijn beter leverbaar + goedkoperX-G schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:36:
Ik zou gewoon voor die eerste gaan Floriske. AMD anzich is sneller, en met SLi al helemaal. Een prima systeempje, maar misschien kun je ipv Ultra voor GT gaan?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 20:36 ]
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een compacte airco unit (zonder luchtbevochtiging) voor ruimtes tot 2 m2
Nee, even zonder gein, ik zou mijn kast graag van wat extra koeling voorzien dmv een kleine airco unit.
Nu is het enige dat ik kon vinden "mobiele units" - deze zijn veel te groot en te kostbaar/overdreven in verhouding tot wat ik er mee wil kunnen doen (kasttemperatuur op kamertemperatuur of net iets lager houden) en dit zo stil mogelijk, bovendien gebruiken de meeste huis tuin en keuken airco's een vracht stroom.
Iemand enig idee waar ik ergens een simpele compacte (laagvermogen) unit voor een aangename prijs vandaan zou kunnen halen?
Het enige nadeel bij een airco unit is de afvoer van het geproduceerde vocht
kan natuurlijk ook gewoon 2 240mm fans de kast van verse lucht laten voorzien, maar ik zou liever de lucht in de kast ook nog ietsjes koelen (niet teveel ivm condens uiteraard, alhoewel ik denk dat als de temperatuur in de complete kast hetzelfde is dit wel mee zal vallen als je niet subzero gaat)
[ Voor 36% gewijzigd door floriske.nl op 24-04-2005 16:26 ]
tjah, mijn eerste keuze was ook intel inderdaad, aangezien ik altijd met intel heb gewerkt en nog nooit rare problemen ben tegen gekomen, maar van de andere kant ben ik ook weer erg nieuwsgierig wat een AMD in mijn situatie zou doen en hoe goed deze zou bevallen.Skyline GT-R schreef op zondag 24 april 2005 @ 18:01:
Om even terug te komen op je 'welke hardware moet ik nu gaan kopen' probleem zou ik in jouw geval gaan voor een Pentium 4 6x0, een nieuw 955X mobo (ze komen weldra uit), 1 GB DDR2 geheugen met 3-2-2-8 latencies (ala Corsair XMS2 5400UL) en een mooie ATi X800XL. Zeer snelle config en je krijgt waar voor je geld... Deze config is in zijn geheel niet zo duur waardoor je al het overige geld aan andere dingen kunt spenderen
Bovendien zijn intels momenteel zo'n ontzettende heethoofden dat maakt AMD natuurlijk ook weer een stuk interessanter.
Het duur nog eventjes voor ik iets ga aanschaffen, dus ik heb nog tijd genoeg om wat rond te neuzen
p.s. de eerste 955X moederborden begin binnen te druppelen, van asus bijvoorbeeld:
http://www.asus.com/produ...3=0&model=493&modelmenu=1
maar goed, ik wil niet de zoveelste "wat is beter" discussie opwekken
Het liefst was ik al klaar geweest, maar ik wil dit keer een mod maken waar ik een aantal jaren mee vooruit kan, die er netjes uit ziet en functioneel is, dus ik heb (zeker omdat er toch al redelijk wat tijd verstreken is) besloten om er gewoon mijn tijd voor te blijven nemen en niet straks als ik mijn laatste onderdeeltjes heb het geheel ineens af te raffelen.
[ Voor 19% gewijzigd door floriske.nl op 24-04-2005 18:46 ]
[ Voor 61% gewijzigd door floriske.nl op 14-05-2005 20:26 ]
Een beetje verlies heb je altijd...
Kan je met gemak met een 2 mm staalplaat je hele kast ervan maken zonder dat hij doorbuigt? Daar ben ik namelijk beetje bang voor
Wordt met de update gaver!
X-G schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:58:
Erg mooie fronts, ga zo door!
The Undertaker schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:19:
Het ziet er goed uit met die fronts. Ik ben wel erg benieuwd naar het eindresutaat in de 19"kast met de zijpanelen
frickY schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:34:
* frickY vind je updates mooi.
Wordt met de update gaver!
Thx voor alle complimentenPeGys schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:02:
Coole fronts, spijtig van het barstje in je plexi...
dat barstje zit in het groene plexi en zie je straks dus niet meer, is overigens alleen bij dit front, vandaar dat ik deze telkens als eerste gebruik voor iets nieuws
Als ik zo mijn oren erbij pak zijn ze inclusief het freeswerk nog steeds superstevig, dus ik denk dat 2mm wel moet lukkenJeroenz18 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:03:
@floriske
Kan je met gemak met een 2 mm staalplaat je hele kast ervan maken zonder dat hij doorbuigt? Daar ben ik namelijk beetje bang voor
[ Voor 15% gewijzigd door floriske.nl op 26-04-2005 19:25 ]
Ja weet, die van MSI staat ook al op de site, maar dat maakt ze nog nie verkrijgbaar in de winkels bedoelde ikfloriske.nl schreef op zondag 24 april 2005 @ 18:36:
[...]
...
p.s. de eerste 955X moederborden begin binnen te druppelen, van asus bijvoorbeeld:
http://www.asus.com/produ...3=0&model=493&modelmenu=1
...
Verder mooie mod, met oog voor detail wat nooit slecht is.
[ Voor 3% gewijzigd door Skyline GT-R op 27-04-2005 21:21 ]
MIJN BEZELS ZIJN EINDELIJK BINNEN
[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 15-05-2005 21:06 ]
heb ook hier zo een case staan als server , nu ook echt wel aant denken om er iets mee aan te vangen
*bookmarked*
grts,
shello
wow

[ Voor 12% gewijzigd door floriske.nl op 17-05-2005 21:54 ]
* floriske.nl moet extra groen plexiglas gaan bestellen <-zegt misschien al genoeg

Wat is er gebeurd?
R.I.P. frontplate...
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

418O2 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:45:
aii lelijk.. Maarja je kan niet alles mee hebben he..
GGS_106 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:52:
MIschien een tip om hem niet zo op die stoel te showen? Kan je beter gewoon ergens neerleggen
The Undertaker schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:01:
Zonde man, verder ziet er goed uit en gaat dit zeker goedkomen. Wees alleen wel voorzichtig met je andere fronts
hij lag op de vloer toen ik er op ging staan

Schoenmaat 46 is dus de schuldige helaas

[ Voor 62% gewijzigd door floriske.nl op 17-05-2005 21:55 ]
EB cardetailing tot aan uw huis
een schrale troost, maar alle beetjes helpenEdiejo schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:03:
Oh wat zonde van dat front paneel, maar wees niet getreurd je bent niet de enige die dat is over komen. Ik ga van de week voor de 3de keer de achterplaat van de lian li maken waar de psu’s aan vast zitten.
Gewoon doorgaan op hetzelfde niveau en als het even tegen zit lekker wat anders gaan doen. Succes verder met deze klasse mod.
De een is een schroefje kwijt de ander een spanbekje van de proxxon.
Tuurlijk ga ik er niet minder enthousiast van aan mijn project werken, gewoon een nieuw plaatje regelen en 1 front opnieuw maken, heb het origineel nog als "mal" dus het is in ieder geval minder werk dan de eerste
thx voor de complimenten, geven toch net dat kleine beetje extra enthousiasme, maar daar weet jij volgens mij alles van
en wéér 1
[ Voor 10% gewijzigd door floriske.nl op 01-08-2005 18:25 ]
Verwijderd
maar als ik het goed lees, ging je op je plexi frontje staan ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dat heb ik ook al eens gedacht, maar mijn verhaal zal wel helemaal duidelijk zijnVerwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 00:20:
Lage replycount, voor een toch zeker goede CiP. Ziet er echt strak uit.
Bovendien is plaatjes kijken toch ook veel leuker
tjah, opgeven is ook zo zonde heVerwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 00:57:
aahh kut voor je van dat plexi, maar hulde dat je er gewoon nieuw voor besteldVerder kan ik er nx anders van zeggen dan dat het een enorm strakke mod is, kan niet wachten (jij waarschijnlijk ook niet) tot ie af is
Jep, met mijn lompe maat 46 er bovenop, had het even aan de kant gelegd om iets te pakkennoksiejus schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:51:
ziet er lekker uit...
maar als ik het goed lees, ging je op je plexi frontje staan ?

Verwijderd
verder echt super mod! vooral het transperante matte plexi ervoor is er nice:)
die komen van de lokale ijzerwarenhandel, geen idee of je ze ergens online kan halen.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:39:
vraagje? waar heb je die inbus boutjes vandaan? is er een shop waar je ze online kunt bestellen?
verder echt super mod! vooral het transperante matte plexi ervoor is er nice:)
Ik hoop dat je het iets anders omschreven hebt dan je bedoelde
Het transparante plexi is namelijk glashelder en het groene gematteerd, maar daar zie je uiteindelijk niet alles van, alleen de rand bij de fan, knoppen en 5,25" bays en waarschijnlijk een logo dat ik uit de folie die er tussen komt laat snijden.
[ Voor 34% gewijzigd door floriske.nl op 19-05-2005 18:07 ]
ik zit momenteel te druk om echt concrete zaken te doen aan mijn mod i.v.m. het feit dat ik over 3 weken af moet studeren voor mijn opleiding grafisch vormgever en we het nogal druk hebben om alles op tijd klaar te krijgenshello schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:11:
wanneer mogen we van jouw mod nog is een updateje verwachten
ben benieuwd wat de volgende stap is
wel heb ik inmiddels het tweede front zover klaar gemaakt dat alle onderdelen er in zitten en is mijn bigwater setje voor mijn uiteindelijke mediacenter pc binnen gekomen.
Nieuwe plexiplaat en 4 CCFL setjes zullen ook op korte termijn binnenkomen.
Ik zit dus niet helemaal stil, maar flinke updates zitten er momenteel helaas niet in.
Over 3 weken is alle ellende voor school afgelopen en wil ik weer flink aan de slag!!
[ Voor 11% gewijzigd door floriske.nl op 04-06-2005 15:13 ]
Komend weekend ga ik dan eindelijk afstuderen
Wat houd dit in voor mijn project?
2 juli mag ik mijn welverlangde papiertje op gaan halen en daarna ben ik voor het eerst in drie jaar tijd weer elke zaterdag vrij en zit ik doordeweeks 's avonds niet meer met huiswerk te koekeloeren
Wel moet ik er even bij vermelden dat er inmiddels een zekere persoon bijgekomen is in mijn leventje die graag ook wat van mijn aandacht zou willen, maar gemiddeld gezien houdt ik nu een hele zaterdag en zo'n 10 tot 15 avonduren over ten opzichte van voorgaande jaren (met namen het afgelopen half jaar was erg hectisch.
Persoonlijk hoop ik rond- of in de bouwvakvakantie klaar te zijn met de kasten, dan het meubel nog en wat poedercoatwerk waarvoor de kasten weer gedeeltelijk gedemonteerd zullen moeten worden.
I'll keep you posted
floriske.nl schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:13:
ok, voor de nieuwsgierigen onder ons
Wel moet ik er even bij vermelden dat er inmiddels een zekere persoon bijgekomen is in mijn leventje die graag ook wat van mijn aandacht zou willen.

no just kidding
maar ik ook kijk uit naar een vernieuwing in dit topic
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ik kan er ook best inkomen dat er nu geen tijd meer is dan
[ Voor 19% gewijzigd door Liquid-Man op 30-07-2005 14:11 ]
die zekere persoon speelt inderdaad ook een rol, maar ook mijn afstudeerperiode en de eerste week genieten van mijn vakantie spelen een rol, maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...............drumrollllllllllllLiquid-Man schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:10:
Zie dit niet als een topic-bump, maar zijn er nog vorderingen in deze CiP? of komt het door de zekere persoondat er nu geen updates meer komen? best jammer, want het is wel vet 4x dezelfde mod!
Ik kan er ook best inkomen dat er nu geen tijd meer is dan
update in de openingspost 2e post op de 1e pagina
Zow, voor het eerst in lange tijd de draad van mijn project weer serieus opgepikt, wordt langzaamaan tijd voor een eindresultaat
[ Voor 53% gewijzigd door floriske.nl op 02-08-2005 17:36 ]
* floriske.nl kan niet heksen heshello schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:19:
ben nog steeds benieuwd naar de volgende updates
maar ben maar niet bang, komt heus wel af
Als je gaat dremelen doe dan alsjeblieft een veiligheidsbril op.
Deze jongen is gisteren aan het dremelen gegaan met zijn gewone bril op en heeft daarbij toch 2 staalsplintertjes in zijn oog gekregen.
Resultaat: Amper geslapen van de irritatie en vanmorgen naar de huisarts geweest om ze er uit te laten halen
Maar volgens de huisarts kan ik er vandaag nog eventjes last van hebben en is morgen alles weer als vanouds
En nu ga ik weer naar mijn werk scheuren om verder te knutselen
[ Voor 42% gewijzigd door floriske.nl op 02-08-2005 18:18 ]
Klinkt altijd leukfloriske.nl schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:28:
En nu ga ik weer naar mijn werk scheuren om verder te knutselen
weer wat verder en weer wat interessante pics
[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 04-08-2005 21:02 ]
komen die 4 kasten boven elkaar te staan zoja in welke kast of ding
btw hoe is het met je ogen gesteld?
grtz
de 4 kasten komen uiteindelijk in een 19" rack boven elkaar te staan idd, tussen iedere kast komt ook nog een paneeltje met diverse aansluitingen etc.shello schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:44:
mooie update floris
komen die 4 kasten boven elkaar te staan zoja in welke kast of ding
btw hoe is het met je ogen gesteld?
grtz
Deze kast ga ik uiteindelijk ook zelf maken, maar eerst maar eens zien dat mijn kasten af zijn
M'n oog is nog steeds flink geïrriteerd omdat ze de 2 splinters er "uitgeboord" hebben, maar volgens de huisarts zou dit morgen over moeten zijn, thx 4 asking!
ik heb besloten mijn updates vanaf nu ook telkens op zich te posten, maar voor dat de mods hun oren spitsen wil ik er wel even bij vermelden dat ik bij elke nieuwe update de voorgaande zal verwijderen.
Alle updates komen dus gewoon in de openingspost, maar de laatste update zal ook telkens in het topic te vinden zijn.
Dit om de laatste updates wat eenvoudiger bereikbaar te maken voor de lezers en hiermee misschien iets meer reacties, commentaar en tips uit te lokken
[ Voor 97% gewijzigd door floriske.nl op 11-08-2005 21:31 ]
Verwijderd
ZO te zien zijn het Alphacool of Nexxxos blokkies

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 21:19 ]
[ Voor 23% gewijzigd door D-Three op 04-08-2005 21:37 ]
Ben benieuwt hoe het eruit ziet als het aluminium ook behandeld is.
Maar wat ziet je hardware er houterig uit man!
BTW: Gaan de voedingen nog UV-groen gesleeved worden?
[ Voor 11% gewijzigd door Xato op 04-08-2005 21:54 ]
Omdat het systeem ook regelmatig vervoerd zal moeten worden heb ik het liefst zo min mogenlijk koppelingen natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:17:
Je kunt de slangen toch netter laten lopen door knikfittingen te kopen? Ik vind het nu ook een beetje rommelig eerlijk gezegd...
ZO te zien zijn het Alphacool of Nexxxos blokkiesMaar waar is de pomp
Ik heb inmiddels al gekeken en met een paar kleine doorzichtige tie-wraps (die ik dus niet heb liggen
Het zijn geen Alphacool of Nexos blokjes, maar de bigwater set van thermaltake btw
ennuh, wat betreft de pomp:
Het is inderdaad veel werk en soms heb ik wel eens de neiging om te denken "waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen"Xato schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:52:
Zit er echt toppie uit allemaal! Vooral omdat alles maal 4 moet, en dat maak het allemaal net een stukje moeilijker...
Ben benieuwt hoe het eruit ziet als het aluminium ook behandeld is.
offtopic:
Maar wat ziet je hardware er houterig uit man!
BTW: Gaan de voedingen nog UV-groen gesleeved worden?
De hardware is inmiddels overigens niet meer houterig
De voeding op de pics van de test opstelling is een oudje en puur voor het testen van de WC, de voeding die er uiteindelijk in komt (en nu ook zit) heb ik nog niks aan gedaan, maar zal inderdaad uiteindelijk nog gesleeved worden.
Hetgeen dat uiteindelijk in elke kast (fluo) groen zal worden is sowieso het front, de fans, de sleeving van de voedingen en een twin CCFL set per kast.shello schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:02:
ziet er leuk uit
ga je nog veel zaken in het (fluo)groen doen?
grtz
Overige details zal per kast wat verschillen ivm verschillende koelingen. Wel heb ik al een idee voor de deksels van de kasten, maar dat moet ik nog uitwerken, het idee omvat iig: 120mm uv groen outtake, window en groen plexi details, maar dat komt later dan weer.
vandaag even mijn systeem onder de WC gezet niet echt boeiende pics en geen update waard, dus post ik ze hier even.
Heb enkel en alleen het systeem overgebouwd en een aantal kabels vast weggewerkt.
De voeding heb ik nog niks mee gedaan en is dus alleen maar aangesloten, verder niets.
Toch maar even de twee pics en de temps voor de nieuwsgierigen:

temps:
lucht:
idle:
CPU: 36
Mobo: 31
Aux: 33
(geen idee wat de derde sensor meet, is een sensor welke ik niet terug heb kunnen vinden op het net, mobo is een Epox EP4-PEA+)
stress:
CPU: 44
Mobo: 31
Aux: 35
Thermaltake bigwater (VGA en CPU):
idle:
CPU: 33
Mobo: 30
Aux: 33
stress:
CPU: 39
Mobo 30
Aux: 34
dit is met zowel de VGA kaart en de proc gestressed (ut2004 en CPUstab)
[ Voor 5% gewijzigd door floriske.nl op 11-05-2006 18:03 ]
Op PcXperience ben ik langs een stand gelopen waar ze volledig koperen waterblokken hadden voor de GForce 6800 serie (GPU en MEM in 1 blok, dus geen los GPU blokje), maar denk je dat ik nog weet welk bedrijf het was en van welk merk de blokken waren

Het was als je vanaf het terras, langs de dremelstand liep, de volgende kruising overstak en dan meteen aan de linkerkant.
Iemand enig idee welke winkel dit was of welk merk koelers?
edit: denk hierbij dus een beetje aan de vol koperen versie van de aquagrafx van aqua computer

[ Voor 16% gewijzigd door floriske.nl op 05-08-2005 23:40 ]
nope, heb 'm inmiddels gevonden bij freezing hardware overigens:-l-Arjan-l- schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:52:
Was dat niet 1st quality? http://www.1st-quality.nl/
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2596
Alphacool NexXxoS NVXP2

degene die ik op PCX heb gezien bleek van atro af te komen (www.atro.nl) en van het merk scaro te zijn, lijkt verdacht veel op die van alphacool overigens
http://atro.nl//product_i...=379_796&products_id=6950
Scaro VGA Koeler ScaRex-Z-1-Geforce 6800/6800Ultra

edit: thx voor de info nog r@mon!
[ Voor 36% gewijzigd door floriske.nl op 07-08-2005 10:08 ]
Ik ga waarschijnlijk voor de AMD X2 4400+
Nu wil ik het systeem ook gaan waterkoelen en mijn oog is gevallen op de asus GeForce 7800GTX , blijkt daar nog geen blok voor te krijgen te zijn als bovenstaand
Moederbordkeuze is ook al lastig, DFI lanparty NF4 of Asus A8N-SLI premium, maar SLI of niet
Daarentegen is de niet SLI versie een stuk goedkoper en misschien met wat geluk zelfs naar SLI te flashen.
Daar zijn we al uit, wordt de Asus A8N-SLI premium, waarom? Geen gekloot met de chipset koeling, beter layout dan DFI volgens de reviews, en...... een parallele poort (waarvoor? mijn LCD natuurlijk
Ga toch niet extreem overklokken met phase-change etc, dus denk dat de oc-opties van de Asus wel toereikend zullen zijn om het max er uit te halen op WC.
Ook waterkoelen van de chipset van DFI is lastig, zijn van mips wel blokjes voor te krijgen, maar deze zijn zo dun dat ze je flow kunnen beperken. Heb geen ruimte voor een flinke pomp, dus ook daar weer een lastig verhaal. Bij asus is dit geen probleem, gezien de heatpipe koeler op de chipset
denk dat ik alphacool maar eens ga mailen of ze verwachten dat er op korte termijn een Nexxxos NVX komt voor de 7800 GTX.
keuzes, keuzes, keuzes
in het kort zal het waarschijnlijk hier ongeveer op neer gaan komen:
-AMD Athlon 64 X2 Toledo 4400+, Socket 939, Boxed
-Corsair TWINX1024-4400C25PT DDR SDRAM, 1 GB, PC4400, 550 MHz, TWINX, matched pair (2x 512 MB), Platinum
-2x Maxtor DiamondMax Plus 10 250 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/150
-Asus A8N-SLI Premium
-Asus EN7800GTX TOP/2DHTV 256 MB, PCI Express x16
-NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zilver, OEM
-Antec True Power 2.0 EPS 12V 550 Watt
-Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Retail
geheugen en proc zijn nog steeds twijfel gevallen
[ Voor 42% gewijzigd door floriske.nl op 07-08-2005 21:44 ]
[ Voor 92% gewijzigd door floriske.nl op 12-08-2005 17:46 ]
Nu vind ik het niet meer leuk, sinds ik dit topic volg begint het steeds meer te kriebelen om voor een custom 19"rack te gaan
Nee zonder dollen, het ziet er echt waanzinnig uit zo. Alles in dezelfde look, een beetje retro met die fanguards maar toch heel strak en modern met de alu-plexi combi. Er zit wel een "leegte" tussen de fanguard en je 5.25" drives, even wennen. De zijpanelen zien er strak uit. Keep on modding my friend
[ Voor 7% gewijzigd door Underground75 op 11-08-2005 18:32 ]
het lijkt kermit de kikker wel zo groen
doet gewoon pijn aan mn ogen
888 voor ondertiteling
Thx voor de complimenten, ik sta zelf ook telkens weer met een big smile te kijken als het project zich verder ontwikkeld.The Undertaker schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:31:
@floriske.nl:
Nu vind ik het niet meer leuk, sinds ik dit topic volg begint het steeds meer te kriebelen om voor een custom 19"rack te gaan![]()
Nee zonder dollen, het ziet er echt waanzinnig uit zo. Alles in dezelfde look, een beetje retro met die fanguards maar toch heel strak en modern met de alu-plexi combi. Er zit wel een "leegte" tussen de fanguard en je 5.25" drives, even wennen. De zijpanelen zien er strak uit. Keep on modding my friend
Die leegte tussen de fan en de 5,25" bays daar heb ik nog plannen voor, als je heel het topic door leest dan kom je er achter wat ik precies met de fronts ga doen.
Achter het groene deel komt spiegelfolie om het nóg groener te laten lijken, heb dit reeds getest door een stukje voor de spiegel te houden en het is echt een verschil van dag en nacht.
Tussen het groene deel en het transparante deel kom uiteindelijk een folie in aluminiumlook (zelfde looks als de bezels) met daaruit (tussen de fan en 5,25" bezels) een logo gesneden.
Uiteindelijk blijft er van het groene plexi dus nog maar een klein deel zichtbaar:
-alle kopse randen van het plexi (bij de fan en de randen)
-de halve centimeter rond de knoppen
-de halve centimeter rond de 5,25" bezels
-het uitgesneden logo.
de rest krijgt dus een alu look.
zie boven!!Ramoonus schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:30:
je hebt groen en groen
het lijkt kermit de kikker wel zo groen
doet gewoon pijn aan mn ogen

[ Voor 9% gewijzigd door floriske.nl op 11-08-2005 21:30 ]
[ Voor 91% gewijzigd door floriske.nl op 12-08-2005 20:25 ]
Denk dat je server beter gaat werken met IDE kabels aan de drivesfloriske.nl schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:46:
[afbeelding]
update in de openingspost 2e post op de 1e pagina12-08-2005
![]()
miniscuul update'je: 12-08-2005
Geen update van wereldformaat, maar voor mij wel een reden om vanavond eens een extra pilsje te pakken
Ik heb vandaag de 2e en 3e kast weer gedemonteerd en in 1 van de chassis mijn server overgezet, op deze manier had ik de laatste kast vrij voor aanpassing.
Zoals jullie weten heb ik 1 front gesloopt door op het groene plexi deel te staan en helaas wacht ik nog steeds op nieuw plexi(ze hadden per abuis 5mm op gestuutd ipv 3mm
)
De aanpassingen aan het chassis van de 4e kast heb ik echter vandaag wel volledig afgewerkt, dus bij deze laatste kast rest nu helaas de voormontage van het front nog.
Ik heb geen pics gemaakt van het aanpassen aan de kast, aangezien dit al een keer uitgebreid behandeld is, maar ik heb wel wat foto's gemaakt van mijn servertje in zijn nieuwe jasje en de manier waarop ik de kabels zoveel mogenlijk weggewerkt heb.
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]
Nuja, tot nu toe zijn je cases wel top
Een beetje verlies heb je altijd...
Helaas is ook de tweede post van dit topic al vol, en omdat ik niet ergens op pagina 6 verder wilde gaan, maar toch graag op de openingspagina heb ik er voor gekozen de eerstvolgende post van mezelf hier aan te wijden (de 8e op de openingspagina)
[ Voor 85% gewijzigd door floriske.nl op 12-02-2006 21:56 ]
lolPeGys schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:40:
[...]
Denk dat je server beter gaat werken met IDE kabels aan de drives![]()
Nuja, tot nu toe zijn je cases wel top
Ik had op mijn werk geen ronde ide kabel bij, dus deze kon ik er daar nog niet in zetten, maar in mijn tweede update van vandaag (hierboven) zie je hoe ik deze uiteindelijk weggewerkt heb.
de kabels van de switches en leds heb ik nog niks mee gedaan, dit komt zodra deze daadwerkelijk aan het front aangesloten worden.
Verwijderd

Ik heb even de hulp nodig van iemand die wat meer ervaring heeft met het plaatsen van leds in plexiglas dan mij.
Het zit namelijk als volgt, in bovenstaande afbeelding (clickable) zie je allereerst het ontwerp dat ik gemaakt heb voor de bestickering tussen de twee plexilagen.
In het groene deel ga ik uiteindelijk een 12tal leds verwerken om het geheel aan de randen en op de plaatsen waar het groene plexi zichtbaar blijft mooi op te laten lichten.
Zelf heb ik niet zoveel ervaring met het gebruik van leds in plexiglas en ik hoop dan ook dat iemand me een klein beetje op weg kan helpen.
De onderste tekening is ruwweg een opzet van de opbouw van de fronts, maar dan gebaseerd op "waar kan ik leds kwijt" ik heb hierin reeds aangegeven waar ik denk dat de leds zouden moeten komen, maar misschien zijn er mensen met wat meer ervaring die denken dat ik het beter anders kan doen.
Ik hoop dat het geheel een beetje duidelijk is, maar als kleine aanvulling op de legenda nog even het volgende:
-bij de zwarte delen zit er enkel en alleen een obstakel achter het front, hier loopt het groene plexiglas dus ook gewoon door, maar omdat er iets achter gemonteerd zit kan ik op deze plaatsen geen leds kwijt.
Het gaat dus in totaal om 12 leds per front!
-donkergroen zijn openingen in alle lagen van het front
-ik kan alleen in geel leds monteren omdat hier zowel het stalen deel als het groene deel vanaf de achterzijde toegankelijk zijn, wil persé geen leds in alleen de groene laag (boven en onder) maar door het staal heen de groene laag in.
project name:
XIXIV
Floriske.nl
^^ dat kan je wel laten staan evt nog jaartal erbij maar ik zou de rest van de tekst laten..
qua leds.. de ervaring die ik heb is gewoon aan de zijkant erin stoppen.. en niet naar voren.. want je wil het geheel laten oplichten.. dus evt je leds overdwars erin stoppen als je mij begrijpt
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Dat is ook een beetje de reden waarom ik de tekening hier post, ben zelf zo lang aan het rommelen geweest om iets te ontwerpen voor het midden dat ik op een gegeven moment er niet meer uit kwam en dus eigenlijk nog geen resultaat naar tevredenheid had.Spacejam schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:38:
mooie mod + goed afgewerkt. maar wel heeeeeel erg jammer van de tekst die je er voorin gaat maken. dat verknalt alles vind ik.
Deze post was dus mede bedoeld als peiling om te kijken wat anderen er van vinden, ik zal wel eens kijken vanavond of ik iets anders ontworpen krijg (wil eigenlijk meer een logo in het midden, maar heb de creatieve ingeving hiervoor nóg niet gehad
Wat betreft het ontwerp in het midden, zie bovenReseTTim schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:53:
ffies naar die tekeningen kijken.. wil je dat er allemaal eruit cutten in het midden.. ik zou dat niet doen.. beetje druk en jammer..
project name:
XIXIV
Floriske.nl
^^ dat kan je wel laten staan evt nog jaartal erbij maar ik zou de rest van de tekst laten..
qua leds.. de ervaring die ik heb is gewoon aan de zijkant erin stoppen.. en niet naar voren.. want je wil het geheel laten oplichten.. dus evt je leds overdwars erin stoppen als je mij begrijptzodat je hetzelfde effect krijgt alsof je een led aan de zijkant erin hebt gestopt..
overigens wordt dit niet uit het plexi gesneden, maar wordt een folielaag die tussen de twee plexilagen komt te zitten, op deze manier kan ik altijd iets anders er tussen doen als ik het beu ben om het geheel een nieuwe look te geven.
Helaas is het groene plexi slechts 3mm dik (inclusief stalen laag heb ik dus 4mm) om de leds in te zetten. Kopse kant of dwars is dus geen optie aangezien het oog ook nog wat wil.
Wat ik met de leds ga doen is het volgende:
-gat boren 5mm
-afgevlakte led hierin waarvan de kopse kant mat geschuurd/geschilderd is waardoor al het licht er wel aan de zijkant uit moet komen.
Dit heb ik indertijd ook gedaan bij de baybus van mijn silvertec
toen heb ik dat op deze manier gedaan (de leds inkorten) en daarbij verspreidde het licht zich keurig netjes door het plexi (wat ik uiteindelijk toen niet heb gebruikt in de baybus, maar wel getest) ondanks dat de leds er recht in zaten.

[ Voor 70% gewijzigd door floriske.nl op 15-08-2005 12:05 ]
ten eerste is 3mm vaak een stuk minder fel, en ten tweede heb ik 100 5mm leds liggen dus vandaar de keuze voor 5mmVerwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:03:
en kleinere (3mm) leds geen optie?
Ik ga 1 dezer dagen even een proefstukje maken met bovenstaande opzet, kijken hoe het effect/de licht verspreiding is op deze manier
Zoiets heb ik hierbij gedaan:
klik1
klik2
Daarbij schijnt de led dus in de lengte van het plexiglas, doordat deze ook nog eens een hoek van 120graden heeft wordt het allemaal best wel netjes en gelijkmatig verlicht.
aangezien ik toch tijd over heb een plaatje:

ferry dat zei ik dus ook_ferry_ schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:52:
5mm kun je afvlakken met de dremel aan de zijkanten tot +/- 3mm![]()
Zoiets heb ik hierbij gedaan:
klik1
klik2
Daarbij schijnt de led dus in de lengte van het plexiglas, doordat deze ook nog eens een hoek van 120graden heeft wordt het allemaal best wel netjes en gelijkmatig verlicht.
aangezien ik toch tijd over heb een plaatje:
[afbeelding]
het probleem is alleen dat ik echt rondom de leds effect moet hebben, en ik kan niet volledig aan de randen van het plexi leds kwijt, maar zoals gezegd zal ik eens een proefstukje maken met een afgezaagde led waarvan de kopse kant afgedekt is, heb net vlug al even gekeken hier op 't werk in een afvalstukje en het lijkt goed te komen.ReseTTim schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:48:
[...]
ferry dat zei ik dus ookmaar zoals het plaatje moet je het dus doen.. dan heb je het meeste effect van een led..
Zodra ik pics heb zal ik deze posten
* floriske.nl vraagt zich af of die 15 of 120 graden afhankelijk is van de diode zelf of puur van het omhulsel, volgens mij het laatste namelijk, maar kan me vergissen.
[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 15-08-2005 16:14 ]
Ik heb ze hier allebei liggen, en het ligt wel degelijk aan de diode. Bij de 15 graden LED is het namelijk een schoteltje wat licht uit straalt, en bij de 120 graden is het een soort gloeiend bolletje. De 120 graden versie is ook een beetje gekleurd (het plastic), terwijl de 15 graden versie 100% transparant is. De 120 graden versie is ook 'korter' dan die van 15 graden.floriske.nl schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:13:
* floriske.nl vraagt zich af of die 15 of 120 graden afhankelijk is van de diode zelf of puur van het omhulsel, volgens mij het laatste namelijk, maar kan me vergissen.
“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm
thx voor de info!! ook al ga ik dus voor het afzagen van de leds kan ik dus toch beter de 120 graden versie gebruiken maak ik hieruit op, alhoewel deze wel wat minder fel zijn dan 25 graden.oshiro schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:18:
[...]
Ik heb ze hier allebei liggen, en het ligt wel degelijk aan de diode. Bij de 15 graden LED is het namelijk een schoteltje wat licht uit straalt, en bij de 120 graden is het een soort gloeiend bolletje. De 120 graden versie is ook een beetje gekleurd (het plastic), terwijl de 15 graden versie 100% transparant is. De 120 graden versie is ook 'korter' dan die van 15 graden.
edit: even opgezocht: 25 graden=10.000 mcd / 120 graden 1200 mcd (die ik heb liggen dan)
[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 15-08-2005 16:24 ]
gewoon 4 stuks per keer in een rondje zodat elke een kwart inneemt..
dan kom ik helaas weer met de ruimte die ik heb in de knoeiReseTTim schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:57:
je hebt er toch zoveel.. monteer er dan meer
gewoon 4 stuks per keer in een rondje zodat elke een kwart inneemt..
fuck dan die leds en gooi er een ccfl tussen.. in 1 keer klaarfloriske.nl schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:16:
dan kom ik helaas weer met de ruimte die ik heb in de knoeimaar ik ben inmiddels weer thuis en ga zo eventjes kijken wat ik voor elkaar kan boxen hier
lolReseTTim schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:18:
[...]
fuck dan die leds en gooi er een ccfl tussen.. in 1 keer klaar

dit is met een afgezaagde led, aan de kopse kant van zilververf voorzien haaks in het plexi, omgerekend qua oppevlakte zou het met 12 leds zoals ik ze getekend had per front redelijk dekkend zijn. (als indicatie: het stuk op de foto heeft de hoogte van het gat waar de bezels in zitten, is daar een afvalstuk van namelijk)
dit plexi is overigens lang niet zo mat geschuurd als mijn fronts, bovendien zit er hier nog een wit velletje papier achter terwijl dit spiegelfolie zal worden.
Nu is alleen nog de vraag: 120 graden 1200 mcd of 25 graden 10.000 mcd, maar daar komen we nog wel achter
[ Voor 41% gewijzigd door floriske.nl op 20-02-2006 20:28 ]

Iemand nog geniale ideeën toevallig?

maar dan iets veranderd ofzo, deze is maar een beetje snel en scheef.
“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Ik kloot maar wat aan, maar miss is't wat
[ Voor 48% gewijzigd door Liquid-Man op 15-08-2005 22:33 ]
Heb vandaag 2 identieke stukjes plexiglas naast elkaar gezet met in de ene een 10.000 mcd 25 graden witte led (links) en in de andere een 300 mcd 25 graden UV led (rechts
De keuze is simpel: UV, veel mooier groen en nauwelijks minder fel

[ Voor 4% gewijzigd door floriske.nl op 16-03-2006 12:17 ]
lol, uiteraardVerwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:40:
Denk even aan me als je UV leds gaat bestellen
zijn besteld
[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 17-08-2005 16:36 ]
De folielaag tussen de transparante en de groene lagen van het front komt op het transparante deel te zitten en is als het goed is niet lichtdoorlatend.Zjosh schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:56:
Die uv leds zien er idd wat mooier uit, maar nog ff 1 dingetje hea, je hebt nu plakband over die leds heen gedaan, hoe ga je dat oplossen in de eigelijke mod? anders zit je namelijk dat je allemaal felle punten ziet, en dat zou niet echt de bedoeling zijn neem ik aan
De leds zitten overal achter deze folie dus als het goed is zie je deze lichtpunten niet (de plakband was even tijdelijk ipv stickerfolie) als dit wel zo is dan kan ik zonder problemen hier iets extra's tussen zetten om dit tegen te gaan.
Beetje lastig uit te leggen, maar geloof me, komt goed