Nee.Anoniem: 5907 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:31:
[...]
Is dit er weer een van die: Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden?
Kennelijk snap je na al die pagina's nog niet waar het over gaat. Erg jammer.En, als jij mij wetenschappelijk kunt bewijzen dat mijn manier van muziek beleven de verkeerde manier is en de jouwe de wetenschappelijk perfecte, dan praten wij weer verder
Kennis op gebied van audio is absoluut geen benodigdheid om een ervaren luisteraar/genieter van muziek te zijn.... Waar dit topic over begon.
Als er informatie verloren gaat die je niet kan horen heeft dat geen invloed op hetgeen je wel kan horen.Anoniem: 5907 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:30:
En dat bedoel ik dus juist. Er gaat dus informatie verloren, ook al kunnen we die niet horen. Het is niet bewezen of dat wel of niet een invloed heeft op hetgene wat je hoort.
Het gaat om informatie die je niet kan horen. Als die al op de LP terecht komen heb je er tijdens het luisteren alsnog niks aan.Maar sowieso, als het gaat om wat is het technisch betere medium cd of lp, bij cd wordt bewust gekozen om een heel beperkt frequentie bereik mee te nemen, terwijl dat bij de lp misschien gedeeltelijk ook zo is, maar als het registreerbaar is voor de opname apparatuur, dan wordt het op de lp in wat voor vorm dan ook wel meegenomen, op de cd niet.
Dus?En iets heel anders, wij tweakers kennen natuurlijk allemaal het fenomeen cd-rot
[ Voor 44% gewijzigd door Tsurany op 11-06-2013 19:39 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N