Dat zeker niet. Maar vooral de platformers waren echt top in de 90-er jaren. Ook over RPG's had niemand destijds wat te klagen. Wat mij betreft is er in haast ieder genre wel een spel uit de jaren '90 dat nooit is overtroffen en ook ervoor zijn gelijke niet kende.
2D Platformers: de DKC reeks
3D Platformers: Mario 64
Fighting: Street Fighter (II Turbo

), Mortal Kombat
2D Shooters: R-Type, Parodius

3D Shooters: Goldeneye, Half-Life
Stealth: Metal Gear Solid (ok, Twin Snakes is cooler, maar dat is natuurlijk gewoon een remake)
Horror: Resident Evil reeks
Adventure: Zelda 3 en OoT, Grim Fandango
RPG: SNES RPG's zoals Lufia, Pokemon Red/Blue
ECHTE 3D games: Virtual Boy games.
Ervoor zijn er wat mij betreft maar een paar games die zich kunnen meten aan deze fantastische spellen, zoals Tetris en Bomberman. En erna... tja... alles is gewoon een upgrade van wat er al was, en vaak wordt het spel daar zelfs niet beter van. Race games zijn wel een genre waarin wat mij betreft een stuk betere games van zijn tegenwoordig, omdat daar realisme wel erg belangrijk in is.... maar racegames interesseren me dan weer niet

(Behalve Mario Kart e.d. dan

)
Er zijn een paar uitzonderingen wat mij betreft: Metroid Prime, Super Smash Bros. Melee (ik heb de N64 game nooit gespeeld), uh......... Natuurlijk zijn er veel fantastische spellen, maar het Wow!-effect is een beetje verdwenen, omdat alles alleen maar steeds mooier wordt, en verder niet. Natuurlijk was dat gedeeltelijk zo, vroegah... maar toen waren de stappen steeds veel groter. Nu wordt alles steeds minder hoekerig, en wat leuke effectjes hier en daar. Maar het is niet zo dat je ineens ipv een vierkantje een bewegend weet ik veel hoeveel kleuren bevattend poppetje ziet. Of ipv 2D ineens helemaal 3D. De echte revoluties zijn een beetje op.

Gelukkig doet de DS goed z'n best met z'n touch screen
[
Voor 15% gewijzigd door
Captain N op 23-11-2004 15:10
]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.