Het Grote Gamecube Topic Deel 49 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.888 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ohja ik ga daar ook nog een platinum controller halen. Maar over je vraag: Ik heb daar laatst een hoesje voor mijn gameboy advance gekocht en met paypal betaald (dus dan hebben ze het meteen) Ik had zondag betaald, dus maandag verzonden en die week erop woensdag had ik het in huis.

[ Voor 6% gewijzigd door Bianca op 22-11-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Anoniem: 105012 schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:32:
Gister de Power unlimeted ontvange:
Metroid Prime:97/100
Paper Mario:91/100
(offtopic maar wel leuk:Zelda the Minish Cap:93/100)
offtopic:
Ja en GTA:SA een 98/100 :S

Met graphics score van een 9, wtf. Het ziet er werkelijk niet uit.
En dan speel je nog het merendeel van de tijd met gigantische framedrop.
Echt bijna onspeelbaar op bepaalde punten.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik kan me voorstellen dat dat zo'n geval is als die dude van Hoogspel (toch?) beschrijf in die 'afscheidsbrief' waar iemand hier een tijdje geleden een linkje naar plaatste.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Vanitas schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:06:
[...]

offtopic:
Ja en GTA:SA een 98/100 :S

Met graphics score van een 9, wtf. Het ziet er werkelijk niet uit.
En dan speel je nog het merendeel van de tijd met gigantische framedrop.
Echt bijna onspeelbaar op bepaalde punten.
Ja ik vind het ook een lelijk spel, ook omdat ik er niet van hou

Geef Mystikal maar de O+ nieuwe Zelda O+ , dan wordt het pas leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 21:02

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Anoniem: 100176 schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:25:
Ik wil vandaag een bestelling plaatsen bij Liksang voor een platinum controller en een memory card.

Iemand enig idee of ik deze bestelling zeker weten a.s. vrijdag in huis heb ? (ik betaal met creditcard). Het is namelijk voor de verjaardag voor een vriend van mij. En ik moet het dus uiterlijk vrijdag hebben.
Vergeet het. Althans, bij Lik-sang in verweggistan. Lik-sang Europe zou misschien nog kunnen, daar heb ik geen ervaring mee. Die versturen vanuit Duitsland, als ik me niet vergis.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 22:59
Anoniem: 115248 schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:32:
[...]

Ik heb het ook gezien, en ik moest er wel om lachen. ;)
En op zich vond ik het nog wel functioneel ook. Die ene reviewer die het wel leuk vond (heb echt geen idee hoe ze allemaal heten) die zei op een gegeven moment ook: "Ik had echt gehoopt dat dit spel zo goed was dat zelfs jij door die vrolijke kleurtjes heen kon kijken. Maar niet dus." Ik denk dat een groot deel van de kijkers net zoals Rogier denkt, dus op zich is het goed dat ze zoiets er toch bij zeggen. Als ze alleen maar de eindconclusie zouden geven van: "Dit is 1 van de beste rpg's van de laatste tijd. Verplichte aanschaf." Dan zouden allicht toch weer een paar mensen die eigenlijk alleen van stoere games het geprobeerd hebben... en er een miskoop aan overgehouden hebben.

Ik zou ook gedacht hebben dat iedereen het wel leuk moet vinden... als ze het maar eenmaal zouden spelen. Maar dat is dus blijkbaar toch niet zo.
Dat is ook de enige reviewer samen met die dikke, die ik serieus neem. Voor de rest is t gewoon humor (waar je wel van moet houde) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Anoniem: 105012 schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:14:
[...]

Ja ik vind het ook een lelijk spel, ook omdat ik er niet van hou

Geef Mystikal maar de O+ nieuwe Zelda O+ , dan wordt het pas leuk
Ik begrijp die ophef ook niet zo over die GTA games. Beetje gameplay voor de simpelen, over zinloos geweld gesproken. Maar ja, zal wel aan mij liggen, ik zal er geen cent aan uitgeven in ieder geval. Maar dat het echt ZO hoog, en inderdaad .... goed ziet het er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glorix Jim schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:51:
[...]Dat is ook de enige reviewer samen met die dikke, die ik serieus neem. Voor de rest is t gewoon humor (waar je wel van moet houde) :)
Uiteindelijk neem ik ze allemaal wel redelijk serieus. Ze hebben gelukkig ook allemaal andere smaken, het is alleen niet zo dat het andersom ook gebeurt .... heb ik zelf ook, Mario games vind ik leuk, ik hou wel van die vrolijke kleuren en goeie gameplay, maar wat duistere games kan ik ook best wel trekken. Maar zoals met reviewers, het is maar 1 persoon, en ze geven toch geen echte review vind ik, meer hun mening. Dus ze weten niet op 'grotere schaal' te kijken, en dat is toch redelijk beperkt voor een reviewer. Daarom moet je ze ook vaak in een groepje zien zitten ouwehoeren over die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 13:26
Anoniem: 86074 schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:12:
[...]Maar zoals met reviewers, het is maar 1 persoon, en ze geven toch geen echte review vind ik, meer hun mening. Dus ze weten niet op 'grotere schaal' te kijken, en dat is toch redelijk beperkt voor een reviewer. Daarom moet je ze ook vaak in een groepje zien zitten ouwehoeren over die game.
Behalve de mensen van Game Informer, die kennelijk wel weten wat men 'op grote schaal' leuk zou moeten vinden, en daarom Paper Mario 2 een 6,75 heeft gegeven, omdat het op kinderen gericht zou zijn.

:/

bron heb ik ff 1, 2, 3 niet bij de hand, maar kan ik wel opzoeken als 't moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074 schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:08:
[...]

Ik begrijp die ophef ook niet zo over die GTA games. Beetje gameplay voor de simpelen, over zinloos geweld gesproken. Maar ja, zal wel aan mij liggen, ik zal er geen cent aan uitgeven in ieder geval. Maar dat het echt ZO hoog, en inderdaad .... goed ziet het er niet uit.
Ja want het ziet er blokkerig uit en het is een stuk hoger cijfer dan ik verwacht had..... GTA San Andreas kan niet tippen aan de graphics van Metroid Prime 2: Echoes, dat is pas een spel dat zijn cijfer waard is... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 15:30
ze beoordelen de games per console, dus blijkbaar is GTA:SA het mooiste op de PS2....zegt dus meer over de PS2 dan over GTA:SA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ben ik dan de enige die 'phatte dope shit' van Gamekings niet kan waarderen? :? Ik dacht dat alleen kinderen onder 15 dat programma leuk zouden vinden, het niveau is echt om te janken. Maar blijkbaar niet :P (No offence ;))

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45287

Dman moest reactie zijn

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 45287 op 22-11-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:09
Maegrim schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:11:
ze beoordelen de games per console, dus blijkbaar is GTA:SA het mooiste op de PS2....zegt dus meer over de PS2 dan over GTA:SA :P
idd, de PS2 is nou eenmaal inferieur aan de GameCube (qua graphics). Ik heb zelf GTA: SA ook gespeeld en vond het echt een leuke game (laten we nou niet de Cube-fanboy uit gaan hangen he ;)). Oke, het is wel simpel dom geweld, maar dat is gewoon harstikke lachen, vooral met paar vrienden en wat bier erbij. ;) Ook het typische 'nigga'-taalgebruik maakt de game gewoon niet saai. Hij is gewoon fun, geen hoogstaand niveau a la Half-Life 2 of Halo 2 waarbij gewoon echt allerlei coole artwork en speciale muziek voor is geschreven. :+ Maar dat betekent dus niet dat het een slecht spel is, want games draaien nou eenmaal om fun.

Edit:
Anoniem: 105012 schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:56:
[...]

Ja want het ziet er blokkerig uit en het is een stuk hoger cijfer dan ik verwacht had..... GTA San Andreas kan niet tippen aan de graphics van Metroid Prime 2: Echoes, dat is pas een spel dat zijn cijfer waard is... _/-\o_
Hoe weet jij dat? Heb jij MP2E soms al uitgespeeld ofzo? :p Of ga je puur vanuit wat reviews/screenies af? Heb je GTA: SA ook al gespeeld dan? Sorry dat ik zo kritisch ben, maar zolang je het nog niet hebt gespeeld kan je natuurlijk nog geen oordeel vellen he. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Thijs op 22-11-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47

NoTimeRemains

I know

wrom moet alles met alles vergeleken worden?

je kan tog in de catagorie PS2 games kijken: dan is GTA:SA een van de beter spellen, net als fable dat voor de xbox games is en pm2 dat voor de cube is

why wil je cross platform gan vergelijken?

PS San Andereas is kwam spel vorm, vrijheid en diepte (extratjes: veranderen van je character, tot spelen op je console die thuis staat, tot een bmx fiets, tot datveel eten je dikker maakt) gewoon top

[ Voor 31% gewijzigd door NoTimeRemains op 22-11-2004 17:01 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56

Sagat

Is pappa x2!

Thijs schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:46:
[...]

idd, de PS2 is nou eenmaal inferieur aan de GameCube (qua graphics). Ik heb zelf GTA: SA ook gespeeld en vond het echt een leuke game (laten we nou niet de Cube-fanboy uit gaan hangen he ;)). Oke, het is wel simpel dom geweld, maar dat is gewoon harstikke lachen, vooral met paar vrienden en wat bier erbij. ;) Ook het typische 'nigga'-taalgebruik maakt de game gewoon niet saai. Hij is gewoon fun, geen hoogstaand niveau a la Half-Life 2 of Halo 2 waarbij gewoon echt allerlei coole artwork en speciale muziek voor is geschreven. :+ Maar dat betekent dus niet dat het een slecht spel is, want games draaien nou eenmaal om fun.

Edit:

[...]

Hoe weet jij dat? Heb jij MP2E soms al uitgespeeld ofzo? :p Of ga je puur vanuit wat reviews/screenies af? Heb je GTA: SA ook al gespeeld dan? Sorry dat ik zo kritisch ben, maar zolang je het nog niet hebt gespeeld kan je natuurlijk nog geen oordeel vellen he. ;)
Als het nieuwe games waren zou ik het volkomen met je eens zijn, maar zowel SA als echoes hebben nou niet echt onwijze verbeteringen ten opzichte van hun voorgangers. Ik denk dat je dus wel degelijk een mening over deze spellen kan hebben zonder ze gespeelt te hebben.

Wat ik wel met je eens bent is dat SA bashen om de gfx wel een beetje jammer is, juist wij nintendo gamers zouden verder moeten kijken dan onze neus lang is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maegrim schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:11:
Ook dat is dan niet waar. Er zijn veel mooiere games op de PS2 :)!

Mijn opmerking was niet bedoeld ten nadele van de PS2, ik ga geen console vergelijken. Ik had het puur over de game, en als dat het beste is voor de PS2 .... uit ervaring voor mezelf weet ik van niet.

GTA is inderdaad een game voor de simpelen. Ik heb ook wel games die ik voor de lol soms wel ff grappig vind .... ik doelde alleen op het feit dat het spel gezien wordt als het beste spel voor dat ding, en dat zoiets stompzinnigs wereldwijd kennelijk zo gewaardeerd wordt. Ikkuh niet snap, afgezien van het feit dat het niet aan mij besteed is. Ik bedoel, Devil May Cry, dat is voor mij het beste PS2 spel, sterker nog, voor mij het beste console spel ooit. Dat ziet er stukke beter uit al .... ik kan nog wel wat voorbeelden noemen. Het blijft smaak, dat weet ik, maar soms snap je niet waarom ze een goed spel wat volgens hen 'kleurig' is afkraken, en een doodsimpel spel de hemel inprijzen alleen maar omdat het geweldgehalte zo hoog is? .... dat zegt eerder wat over die lui zelf dacht ik!

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 22-11-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:04

SD5k

>4&X

Ik reageer wel niet meer zo vaak, maar dit wil ik jullie toch nog even mededelen. 8)

Mijn nieuwe aanwinsten:
- Metroid Prime 2 (US)
- Metroid Prime stand-up
- Metroid Prime 2 promotie-doos-ding
- Nintendo Gaming 24:7 vlag.

Laatste drie heb ik allemaal gekregen bij mn aankoop van MP2 in de plaatselijke gameshop. Met behulp van wat slijmwerk uiteraard. :)

Ook was daar net de DS binnen gekomen, en daar heb ik nog even Mario 64 op gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
Thelema schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:13:
Ik reageer wel niet meer zo vaak, maar dit wil ik jullie toch nog even mededelen. 8)

Mijn nieuwe aanwinsten:
- Metroid Prime 2 (US)
- Metroid Prime stand-up
- Metroid Prime 2 promotie-doos-ding
- Nintendo Gaming 24:7 vlag.

Laatste drie heb ik allemaal gekregen bij mn aankoop van MP2 in de plaatselijke gameshop. Met behulp van wat slijmwerk uiteraard. :)

Ook was daar net de DS binnen gekomen, en daar heb ik nog even Mario 64 op gespeeld.
Nu kan ik maar 1 ding zeggen natuurlijk... PICS! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Anoniem: 86074 schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:10:
Ook dat is dan niet waar. Er zijn veel mooiere games op de PS2 :)!
volgens mij kijken ze ook naar het feit dat het moeilijk is het spel veel mooier te maken, omdat het zo tering groot is :)
GTA is inderdaad een game voor de simpelen.
ik zou mezelf niet simpel noemen, en ook ik haal em volgend jaar voor de pc...er is natuurlijk altijd een groepje dat het speelt voor het geweld dat er in zit, maar ik hou gewoon van de vrijheid die je in de GTA reeks hebt, net als in bijvoorbeeld the wind waker enzo.

edit: en nee, de PU is leuk maar gamekings vind ik niks :p

[ Voor 5% gewijzigd door Maegrim op 22-11-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Ooh sinterklaas komt er al aan en ik moet nog echt vanmezelf veel games uitspelen voordat ik aan een nieuwe begin.

Nog uittespelen games:

Starwars Roque Leader
Zelda TWW
Starfox
en mkdd de mirror al starcup :P

en Paper Mario 1 ! Anders kan ik niet beginnen aan 2 natuurlijk

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69968

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo-europe.com/NOE/newsletter/metroid60hz/nl/metroid_sw_r1_c1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.nintendo-europe.com/NOE/newsletter/metroid60hz/nl/metroid_sw_r1_c3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo-europe.com/NOE/newsletter/metroid60hz/nl/metroid_sw_r2_c1.jpg

Stoere teksten in het Nederlands |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
-PM2
-MP2
-CoD:UO
-NFSU2
(-Diablo II verslaving)
-HL2

zat te spelen :(

[ Voor 4% gewijzigd door Maegrim op 22-11-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45287

Anoniem: 100176 schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:25:
Ik wil vandaag een bestelling plaatsen bij Liksang voor een platinum controller en een memory card.

Iemand enig idee of ik deze bestelling zeker weten a.s. vrijdag in huis heb ? (ik betaal met creditcard). Het is namelijk voor de verjaardag voor een vriend van mij. En ik moet het dus uiterlijk vrijdag hebben.
Van lik-sang weet ik het niet ,maar als ze tnt hebben wel iig .

Ik had op play-asia de platinum wavebird besteld en dan met tnt en dat was zondag en op woensdag stonden ze al aan te bellen alleen was ik er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
Captain N schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:24:
Ben ik dan de enige die 'phatte dope shit' van Gamekings niet kan waarderen? :? Ik dacht dat alleen kinderen onder 15 dat programma leuk zouden vinden, het niveau is echt om te janken. Maar blijkbaar niet :P (No offence ;))
Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens. En het ergste is dan nog dat ze naast dat popiejopie gelul ook nog eens pretenderen games te reviewen. Ik heb daar nooit veel van gemerkt :P

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 13-06 16:02

rajackar

Blood Minister

Ik heb dat hele prgramma (gelukkig) nog nooit gezien maar als het maar de helft is van wat ik hier hoor heb ik er nu al een spuug hekel aan. Maar ja, ik hoor ook niet in de doelgroep van 15 jarige jochies die zo stoer mogelijk willen zijn voor hun vriendjes ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Gelukkig, dan voel ik me toch niet zo alleen :D ;) Ik houd meer van een serieuze review. Waar serieus de pluspunten en negatieve punten behandeld worden, en waar er objectief naar gekeken wordt. Eigenlijk kan de mening die een reviewer er aan geeft me gestolen worden, ik wil gewoon feiten horen over het spel. En op grond van die feiten (en natuurlijk het spel zelf, maar voordat het zover is) wil ik voor mezelf een mening kunnen vormen. Wat voor cijfer een PS2 fanboy geeft aan Zelda ofzo maakt mij verder weinig uit, en andersom ook. Als er maar genoeg info in staat. En dat vind ik bij de PU en dat programma Gamekings redelijk ver te zoeken. En ik irriteer me ZOOOO verschrikkelijk aan de manier waarop ze hun zegje doen. Ali B. is er een intellectueel bij. :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-06 15:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Je moet dat programma ook met een flinke korrel zout nemen..
Niet zo serieus zeg mensen :P

Ik kijk het elke keer met plezier.
Geinig programma met verschillende reviews van spellen.
Leuk om te zien dat ze het vaak helemaal niet met elkaar eens zijn over een spel.
Daar heb je tenminste wat aan.

Ah well, ieder z’n ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Captain N schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 02:03:
Gelukkig, dan voel ik me toch niet zo alleen :D ;) Ik houd meer van een serieuze review. Waar serieus de pluspunten en negatieve punten behandeld worden, en waar er objectief naar gekeken wordt. Eigenlijk kan de mening die een reviewer er aan geeft me gestolen worden, ik wil gewoon feiten horen over het spel. En op grond van die feiten (en natuurlijk het spel zelf, maar voordat het zover is) wil ik voor mezelf een mening kunnen vormen. Wat voor cijfer een PS2 fanboy geeft aan Zelda ofzo maakt mij verder weinig uit, en andersom ook. Als er maar genoeg info in staat. En dat vind ik bij de PU en dat programma Gamekings redelijk ver te zoeken. En ik irriteer me ZOOOO verschrikkelijk aan de manier waarop ze hun zegje doen. Ali B. is er een intellectueel bij. :P
Hier kan ik me voor de volle 100% bij aansluiten.
Gelukkig zijn er een hoop goede e-zines dus dat soort pubershows hoef ik gelukkig niet te kijken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100176

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar: zijn gc controllers universeel ? Dat wil zeggen als ik er 1 in Japan of USA koop kan ik die dan ook gebruiken op mijn NL GC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jahoor daar zit geen regiocode op dus een japanse controller kan je op je europese cube gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thijs schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:46:
[...]

Edit:

[...]

Nee, maar ik vind de graphics van GTA:SA gewoon :r slecht :r eruitzien in vergelijking met _/-\o_ Metroid Prime 2 _/-\o_ . Verder heb ik niks tegen GTA maar je moet er van houden.... Als je er niet van houd is het een stom spel. En dat is dus precies de reden waarom ik het geen 98/100 vind verdienen.... Ga eens na, dat cijfer is bijna een 10 en dat vind ik niet kunnen voor een spel met zulke graphics, en het is een spel dat niet iedereen leuk vind.... Zo dat is eruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Gamekings zijn geen reviews -> eerder indrukken en zwaar (door de dev'ers) beinvloede (dmv kado, goodies, etc) meningen ...

maar damn das lachen die E3 reports ... al die babes bekijken en dan zo'n gast in zo'n pak irriteren. das toch wel hoog niveau lachen (voor mij iig)

@MystikalXL => je bent dus een graph.whore (naam is grappig bedoeld en niet flamend) > gaat het je meer om de graphics dan om de gameplay? want die is van hoogstaande kwaliteit bij GTA:SA

[ Voor 29% gewijzigd door NoTimeRemains op 23-11-2004 12:53 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 15:22
Mja een review is gebasseerd op een mening dus als degene die de review vindt dat de graphics voor dat spel voor dat systeem gewoon op en top zijn, dan kan het makkelijk zo hoog verdienen.
Een review is niet, zoals jij doet vermoeden, gebasseerd op meningen van de hele gamingwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
HIValicious schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:50:
@MystikalXL => je bent dus een graph.whore (naam is grappig bedoeld en niet flamend) > gaat het je meer om de graphics dan om de gameplay? want die is van hoogstaande kwaliteit bij GTA:SA
Tja, dat is jou mening. Zoals Baserunner zegt, en ik bepleitte is een review alleen maar een mening van iemand. Het kan prima dat sommigen een spel geweldig vinden en er een 10 aan willen geven, en andere het een suf spel vinden. Neem Halo. ZO bijzonder vind ik het niet. Neem DKC1,2,3... voor mij is dat (samen met MP) het ultieme gameplezier :) Voor vele anderen valt dat wel weer mee.

Daardoor interesseert MIJ het persoonlijk niks wat iemand anders van een game vindt... smaken verschillen. Waar ik wel naar kijk zijn zijn argumenten waarom 'ie iets goed of slecht vindt. Dat zijn vooral feiten, op grond waarvan ik zelf ook een idee kan krijgen of het misschien een spel voor mij zou zijn en of ik dezelfde conclusie zou trekken als de reviewer. Dus een review als "GTA:SA is tha bomb want de gfx zijn phat en tha gameplay is dope shit" heb ik dus niks aan :P Leuk dat hij/zij het leuk vindt... maar waarom?

Overigens vind ik het wel altijd leuk als een spel dat ik leuk vind een hoog cijfer krijg. Niet voor mijzelf of zo, maar wel voor de makers van het spel. Er zijn namelijk ook mensen die wel op grond van zo'n cijfer naar de winkel rennen of juist niet. En hoe meer mensen een spel kopen dat ik leuk vind, hoe groter de beloning voor de makers. En dat is dus weer een grote kans op een nieuwe game van de maker :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 15:29

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
DKC1,2,3 (3 iets minder) waren toch wel me favoriete platformers naast Mario :)
Ik mis zulke games echt zwaar :(

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Inderdaad. Voor mij hoeven platformers niet zo nodig in 3D. "O jee! Een vijand!.... Aaah, boeiend. Ik loop er wel in een boogje om heen." :/ Ik begin me steeds meer een ouwe lul te voelen :P Vroegah was alles beter! Games waren beter, de muziek was beter, etc. De jaren '90 zijn tof :Y) _/-\o_

Niet dat games tegenwoordig niet meer leuk zijn, hoor. Maar de beste games komen wat mij betreft toch nog uit de jaren '90 :) Op een enkele uitzondering na.

[ Voor 24% gewijzigd door Captain N op 23-11-2004 13:28 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Captain N schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:27:
Inderdaad. Voor mij hoeven platformers niet zo nodig in 3D. "O jee! Een vijand!.... Aaah, boeiend. Ik loop er wel in een boogje om heen." :/ Ik begin me steeds meer een ouwe lul te voelen :P Vroegah was alles beter! Games waren beter, de muziek was beter, etc. De jaren '90 zijn tof :Y) _/-\o_

Niet dat games tegenwoordig niet meer leuk zijn, hoor. Maar de beste games komen wat mij betreft toch nog uit de jaren '90 :) Op een enkele uitzondering na.
Games uit de jaren '80 waren ook niet verkeerd hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HIValicious schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:50:
Gamekings zijn geen reviews -> eerder indrukken en zwaar (door de dev'ers) beinvloede (dmv kado, goodies, etc) (<= elk games blad krijgt kadotjes :P ) meningen ...

maar damn das lachen die E3 reports ... al die babes bekijken en dan zo'n gast in zo'n pak irriteren. das toch wel hoog niveau lachen (voor mij iig)

Nee, dat heb ik dus echt helemaal nog nooit gezegd.... Het enige wat ik hiermee wil zeggen is, dat ik GTA:SA niet het cijfer vind verdienen dat het heeft. Het kan best een leuk spel zijn, maar het heeft gewoon, voor deze tijd, niet zulke graphics, dat ik denk; nou dat is me toch wel een 9 waard....Nee, de game zelf kan echt wel heel vet zijn maar ik vind het gewoon GEEN 9,8 waard.... Dat is het enige wat ik probeer
te zeggen is dat ik het een te hoog gegeven cijfer vind!!!! Nogmaals, het kan best een leuk spel zijn en een fantastische gameplay hebben, maar als cijfer een ->9.8<-!!!!!! Even voor de duidelijkheid, een 9,8 is op 0,2 na een 10, en met zulke graphics kan dat het nooit zijn..... Nee, dat kan er bij mij gewoonweg niet in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Dat zeker niet. Maar vooral de platformers waren echt top in de 90-er jaren. Ook over RPG's had niemand destijds wat te klagen. Wat mij betreft is er in haast ieder genre wel een spel uit de jaren '90 dat nooit is overtroffen en ook ervoor zijn gelijke niet kende.

2D Platformers: de DKC reeks
3D Platformers: Mario 64
Fighting: Street Fighter (II Turbo :)), Mortal Kombat
2D Shooters: R-Type, Parodius :+
3D Shooters: Goldeneye, Half-Life
Stealth: Metal Gear Solid (ok, Twin Snakes is cooler, maar dat is natuurlijk gewoon een remake)
Horror: Resident Evil reeks
Adventure: Zelda 3 en OoT, Grim Fandango
RPG: SNES RPG's zoals Lufia, Pokemon Red/Blue
ECHTE 3D games: Virtual Boy games.

Ervoor zijn er wat mij betreft maar een paar games die zich kunnen meten aan deze fantastische spellen, zoals Tetris en Bomberman. En erna... tja... alles is gewoon een upgrade van wat er al was, en vaak wordt het spel daar zelfs niet beter van. Race games zijn wel een genre waarin wat mij betreft een stuk betere games van zijn tegenwoordig, omdat daar realisme wel erg belangrijk in is.... maar racegames interesseren me dan weer niet :P (Behalve Mario Kart e.d. dan :))

Er zijn een paar uitzonderingen wat mij betreft: Metroid Prime, Super Smash Bros. Melee (ik heb de N64 game nooit gespeeld), uh......... Natuurlijk zijn er veel fantastische spellen, maar het Wow!-effect is een beetje verdwenen, omdat alles alleen maar steeds mooier wordt, en verder niet. Natuurlijk was dat gedeeltelijk zo, vroegah... maar toen waren de stappen steeds veel groter. Nu wordt alles steeds minder hoekerig, en wat leuke effectjes hier en daar. Maar het is niet zo dat je ineens ipv een vierkantje een bewegend weet ik veel hoeveel kleuren bevattend poppetje ziet. Of ipv 2D ineens helemaal 3D. De echte revoluties zijn een beetje op. :P Gelukkig doet de DS goed z'n best met z'n touch screen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Captain N op 23-11-2004 15:10 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
omfg bij RPG noem je toch echt de RPG's (kuch,...pokemon?..kuch) op die je NIET wil hebben :P

ik denk eerder aan Final Fantasy, Zelda:LTTP, Secret of Mana, Chrono Trigger, Earhtbound, en laat 90's: Mario RPG

[ Voor 56% gewijzigd door Max|Burn op 23-11-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:04

SD5k

>4&X

En de Virtual Boy games zijn echt kut met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Captain N schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:07:
Dat zeker niet. Maar vooral de platformers waren echt top in de 90-er jaren. Ook over RPG's had niemand destijds wat te klagen. Wat mij betreft is er in haast ieder genre wel een spel uit de jaren '90 dat nooit is overtroffen en ook ervoor zijn gelijke niet kende.

2D Platformers: de DKC reeks
3D Platformers: Mario 64
Fighting: Street Fighter (II Turbo :)), Mortal Kombat
2D Shooters: R-Type, Parodius :+
3D Shooters: Goldeneye, Half-Life
Stealth: Metal Gear Solid (ok, Twin Snakes is cooler, maar dat is natuurlijk gewoon een remake)
Horror: Resident Evil reeks
Adventure: Zelda 3 en OoT, Grim Fandango
ECHTE 3D games: Virtual Boy games.

Ervoor zijn er wat mij betreft maar een paar games die zich kunnen meten aan deze fantastische spellen, zoals Tetris en Bomberman. En erna... tja... alles is gewoon een upgrade van wat er al was, en vaak wordt het spel daar zelfs niet beter van. Race games zijn wel een genre waarin wat mij betreft een stuk betere games van zijn tegenwoordig, omdat daar realisme wel erg belangrijk in is.... maar racegames interesseren me dan weer niet :P (Behalve Mario Kart e.d. dan :))

Er zijn een paar uitzonderingen wat mij betreft: Metroid Prime, Super Smash Bros. Melee (ik heb de N64 game nooit gespeeld), uh......... Natuurlijk zijn er veel fantastische spellen, maar het Wow!-effect is een beetje verdwenen, omdat alles alleen maar steeds mooier wordt, en verder niet. Natuurlijk was dat gedeeltelijk zo, vroegah... maar toen waren de stappen steeds veel groter. Nu wordt alles steeds minder hoekerig, en wat leuke effectjes hier en daar. Maar het is niet zo dat je ineens ipv een vierkantje een bewegend weet ik veel hoeveel kleuren bevattend poppetje ziet. Of ipv 2D ineens helemaal 3D. De echte revoluties zijn een beetje op. :P Gelukkig doet de DS goed z'n best met z'n touch screen :)
Het origineel hiervan is zoveel malen beter dan de psx/ps2/cube/pc versie's imo.
Metal Gear en Metal Gear : Solid Snake waren echt hun tijd vooruit op de MSX, enige wat de psx eraan toevoegde was het 3d aspect (neemt niet weg dat dat een heel gaaf spel is ofcoz)

Maar voor de rest heb je wel gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
MaxBurn schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:41:
omfg bij RPG noem je toch echt de RPG's (kuch,...pokemon?..kuch) op die je NIET wil hebben :P

ik denk eerder aan Final Fantasy, Zelda:LTTP, Secret of Mana, Chrono Trigger, Earhtbound, en laat 90's: Mario RPG
Pokemon heb ik nooit gespeeld maar alle RPG's die jij noemt zijn toch echt niet beter dan Lufia; imho mischien wel de beste RPG voor de snes alles tijden. En vergeet Illusion of Time en Terranigma niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ecco op 23-11-2004 17:23 ]

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
nee snap ik, was een reactie op pokemon eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
MaxBurn schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:41:

Captain N schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:07:
;)

En Red en Blue vind ik zeker wel heel erg leuke spellen, en ook zeker wel de 'start van een revolutie'.

[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 23-11-2004 17:24 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
LTTP is schemergebied..boeie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
Anoniem: 105012 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:00:
[...]

Nee, dat heb ik dus echt helemaal nog nooit gezegd.... Het enige wat ik hiermee wil zeggen is, dat ik GTA:SA niet het cijfer vind verdienen dat het heeft. Het kan best een leuk spel zijn, maar het heeft gewoon, voor deze tijd, niet zulke graphics, dat ik denk; nou dat is me toch wel een 9 waard....Nee, de game zelf kan echt wel heel vet zijn maar ik vind het gewoon GEEN 9,8 waard.... Dat is het enige wat ik probeer
te zeggen is dat ik het een te hoog gegeven cijfer vind!!!! Nogmaals, het kan best een leuk spel zijn en een fantastische gameplay hebben, maar als cijfer een ->9.8<-!!!!!! Even voor de duidelijkheid, een 9,8 is op 0,2 na een 10, en met zulke graphics kan dat het nooit zijn..... Nee, dat kan er bij mij gewoonweg niet in.....
Dus als ik het goed begrijp kan een GBA-spel nooit een 10 krijgen volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:22

S2S

BTW ik hoop dat Metroid Prime 2 wat eerder verkrijgbaar is, het liefst morgen :)
Meestal verkopen de gameshops hem gewoon als ze hem binnen hebben.
Morgen maar is even langs lopen.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thijs schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:57:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan een GBA-spel nooit een 10 krijgen volgens jou?
Oooh, jawel hoor, maar dat is omdat het een handheld is, die goede graphics heeft voor de handheld generatie(tot nu toe dan). Maar, nogmaals, ik vind dat GTA:SA slechte grapics heeft in vergelijking met andere spellen op de PS2...... Dan kan je dus in principe, een spel maken dat 2D is en dan vervolgens gaan claimen dat het een 10 moet krijgen, "omdat de gameplay zo goed".... Nee van een spel op de PS2 verwacht ik meer, veel meer... Zeker van een spel als GTA. Maar nogmaals, het spel kan heel erg leuk zijn, en een goede gameplay hebben, maar toch vind ik de graphics onder maat. Ze verdienen in mijn opzicht geen 9, maar GTA kan best een leuk spel zijn. Ik snap alleen niet dat je er zo'n ophef over maakt, ik zeg alleen maar dat ik GTA:SA geen 98 vind verdienen. Het spel verdient een 94.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Eerlijk gezegd vind ik het overgrote deel van de PS2 spellen lelijk afsteken t.o.v de Xbox en GC. (Vaak aardig te vergelijken tussen cross-platform games)

[ Voor 23% gewijzigd door Max|Burn op 23-11-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
Tja, ik denk niet dat GTA er veel mooier uit had kunnen zien met die grote wereld waarin het zich afspeelt. Maar goed, de discussie is nu idd wel erg lang bezig en nogal off-topic dus laten we het er maar bij laten. ;)

Metroid Prime 2 zal idd morgen wel bij de grotere winkels al liggen. Anders overmorgen wel. :p Can't wait. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik heb naast Mario Paper 2 en morgen Metroid Prime 2: Echoes nu ook LoZ:The Minish Cap

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56

Sagat

Is pappa x2!

Anoniem: 105012 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:53:
[...]

Oooh, jawel hoor, maar dat is omdat het een handheld is, die goede graphics heeft voor de handheld generatie(tot nu toe dan). Maar, nogmaals, ik vind dat GTA:SA slechte grapics heeft in vergelijking met andere spellen op de PS2...... Dan kan je dus in principe, een spel maken dat 2D is en dan vervolgens gaan claimen dat het een 10 moet krijgen, "omdat de gameplay zo goed".... Nee van een spel op de PS2 verwacht ik meer, veel meer... Zeker van een spel als GTA. Maar nogmaals, het spel kan heel erg leuk zijn, en een goede gameplay hebben, maar toch vind ik de graphics onder maat. Ze verdienen in mijn opzicht geen 9, maar GTA kan best een leuk spel zijn. Ik snap alleen niet dat je er zo'n ophef over maakt, ik zeg alleen maar dat ik GTA:SA geen 98 vind verdienen. Het spel verdient een 94.....
[off topic nitpicking]
Je zegt overal ik vind dus het is je eigen mening, dus daar kan ik niets tegen in brengen, maarreuh wat is in hemels naam het verschil tussen 94 en 98? Als je nou zegt dat de 'slechte' gfx je zo storen trek het cijfer dan verder naar beneden :)
[/off topic nitpicking]
Dan kan je dus in principe, een spel maken dat 2D is en dan vervolgens gaan claimen dat het een 10 moet krijgen, "omdat de gameplay zo goed".
Lees de vorige posts door met betrekking to dkc (ik zelf zie liever een nieuwe marioworld), ik denk dat heel veel mensen het zouden toejuichen.
2d gaming _/-\o_

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Inderdaad! Geef mij maar Super Mario World 3 of Super Mario Bros 4 ipv Super Mario Sunshine 2. Hoewel ik sowieso meestal niet klaag met een Mario game hoor :)

[ Voor 26% gewijzigd door Captain N op 24-11-2004 00:06 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Ik vind het zo storend dat onder "graphics" tegenwoordig meestal wordt verstaan hoe goed een spel technisch in elkaar steekt. Hoeveel polygonen ervoor gebruikt worden, en op hoeveel frames per second het draait. :/
Dat zijn toch allemaal maar details? Vind ik dan hoor. In een filmrecensie lees ik ook nooit iets over de belichting of het camerawerk.

Onder "graphics" zou ik zelf veel meer verstaan hoe mooi de levels zelf zijn ontworpen. Qua architectuur zegmaar. Bestaat een bos alleen maar uit een lange rij boomstammen, of is het echt mooi sfeervol in elkaar gezet vol leuke doorkijkjes. Zijn de vijanden standaard 13 in een dozijn "enge beesten", of zijn ze leuk bedacht en vol fantasie in elkaar gezet? Dat is toch veel belangrijker? Daar lees ik bijna nooit wat over. Het is altijd maar dat technische geleuter... daar zou een aparte categorie voor verzonnen moeten worden. Voor de mensen die dat zo belangrijk vinden. "technische uitwerking" ofzo... naast graphics, gameplay en geluid. :p Ik ken Nintendo64 spellen die ik er veel mooier uit vind zien dan het gros van de cube games. En dan kijk ik er echt dwars doorheen dat die cube games misschien een wat hogere resolutie hebben en alles er wat minder hoekig uitziet... dat boeit me nauwelijks.

Ik heb GTA:SA nog nooit gespeeld. Maar als ik de reviews mag geloven slaagt het er heel goed in om de sfeer van een typisch amerikaanse stad in de 90's neer te zetten. Als dat nou helemaal perfect gelukt is... waarom de graphics dan geen 9 of hoger geven? Okee, misschien is er wat pop-up en ziet alles er enigszins rafelig en hoekig uit. Maar dat zijn nu eenmaal de beperkingen van dit moment op de PS2. Je gaat hitchcock ook niet afkraken omdat Psycho niet in kleur was. 8)7 Dat kon toen gewoon nog niet. Het gaat om de sfeer, en die is schijnbaar erg geslaagd in GTA.
Dan kan je dus in principe, een spel maken dat 2D is en dan vervolgens gaan claimen dat het een 10 moet krijgen, "omdat de gameplay zo goed"
Absoluut. :D
2D gaming zal altijd wel mijn voorkeur blijven houden. Nooit last van camera's die niet doen wat je willen, om maar eens wat te zeggen. En het is eigenlijk ook gewoon een heel ander speltype geworden. Een "platformgame" tegenwoordig, je kan het beter een "verzamelgame" noemen denk ik soms. Je moet zo'n level 20x ondersteboven keren om alle diamantjes, muntjes, sterretjes, ringetjes, insectjes en bloemetjes zien te vinden. Vroegâh... vroeger moest je gewoon het einde van een level zien te bereiken. :p En dat had toch iets heel bevredigends kan ik je vertellen. Als je de eindstreep gehaald had lekker door naar het volgende level. Een frisse nieuwe uitdaging. Oude mario-games --> vele tientallen levels. Nieuwe mario-games --> een stuk of 10 levels die je allemaal op 8 verschillende manieren moet doorlopen. Dat heeft heus ook wel z'n charmes... maar ik ben totnutoe nog geen enkel 3D-spel tegengekomen dat voor mijn gevoel een perfecte 10 verdient. Terwijl ik wel een paar 2D games zou kunnen verzinnen die er voor mijn gevoel heel erg dicht tegenaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Captain N schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:05:
Inderdaad! Geef mij maar Super Mario World 3 of Super Mario Bros 4 ipv Super Mario Sunshine 2. Hoewel ik sowieso meestal niet klaag met een Mario game hoor :)
Er is maar 1 SMW hoor..dan wordt het SMW2 :P Yoshi's Island was wel heel iets anders dan SMW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:22

S2S

Nieuwe Zelda pix staan op IGN. Link ziet er erg vet uit maar de textures op de vijanden en op Links paard (Epona) kunnen wat beter, beetje n64 vind ik.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:02

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

S2S schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:56:
Nieuwe Zelda pix staan op IGN. Link ziet er erg vet uit maar de textures op de vijanden en op Links paard (Epona) kunnen wat beter, beetje n64 vind ik.
Ik zie wat je bedoelt, het verschil in detail tussen Link en Epona is heel duidelijk. Ook de texturen van het veld doen duidelijk aan OOT denken... Ik denk (en hoop) dat dat nog wel verbeterd gaat worden, ze hebben nog wel wat maanden te gaan!
Wat ik wel geweldig vind is die verre horizon op het eerste plaatje en duidelijk zichtbaar zijn erg mooie lichteffecten over de modellen!

Zo, de pics zijn geweest, nu mag er weer een mooi filmpje komen :9~ :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Twee Dee op 24-11-2004 09:10 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

nieuw stukje over RE4 op IGN:

http://cube.ign.com/articles/568/568644p1.html

Ik begin wel steeds meer het gevoel te krijgen dat ze een standaard actie spel aan het maken zijn en dat het qua gameplay echt heel erg weinig met vorige RE's te maken heeft.
Erg jammer imho maar het zal bij de grote massa allicht meer aanslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75177

OK OK, ik weet dat Nintendo niet al te veel spellen wil verkopen in NL 8)7
Maar nu maken ze het wel heel bont. Ik wou voor de sinterklaas Donkey Konga kopen, en dat is nog gelukt. maar nu wil ik er een tweede setje drums bij hebben, kan ik die nergen vinden. Was bij ToysRus hebben ze daar maar 2 DK games gehad en geen losse drums. Waar is Nintendo toch mee bezig :'(

Nu mijn vraag, weet iemand waar je, in het midden van het land, je losse drums kunt kopen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Anoniem: 115248 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 02:04:
Ik vind het zo storend dat onder "graphics" tegenwoordig meestal wordt verstaan hoe goed een spel technisch in elkaar steekt. Hoeveel polygonen ervoor gebruikt worden, en op hoeveel frames per second het draait. :/
Dat zijn toch allemaal maar details? Vind ik dan hoor. In een filmrecensie lees ik ook nooit iets over de belichting of het camerawerk.

Onder "graphics" zou ik zelf veel meer verstaan hoe mooi de levels zelf zijn ontworpen. Qua architectuur zegmaar. Bestaat een bos alleen maar uit een lange rij boomstammen, of is het echt mooi sfeervol in elkaar gezet vol leuke doorkijkjes. Zijn de vijanden standaard 13 in een dozijn "enge beesten", of zijn ze leuk bedacht en vol fantasie in elkaar gezet? Dat is toch veel belangrijker? Daar lees ik bijna nooit wat over. Het is altijd maar dat technische geleuter... daar zou een aparte categorie voor verzonnen moeten worden. Voor de mensen die dat zo belangrijk vinden. "technische uitwerking" ofzo... naast graphics, gameplay en geluid. :p Ik ken Nintendo64 spellen die ik er veel mooier uit vind zien dan het gros van de cube games. En dan kijk ik er echt dwars doorheen dat die cube games misschien een wat hogere resolutie hebben en alles er wat minder hoekig uitziet... dat boeit me nauwelijks.
Dat heet level/character design ;) Ik vind het prima dat mensen graphics een lager cijfer geven als die niet top zijn ondanks dat de rest van he spel het wel is. Maar het totaal cijfer hoeft geen gemiddelde te zijn natuurlijk. Bovendien heb ik begrepen dat GTA:SA een gigantisch spel is, dus dan krijg je al snel wat mindere graphics.

@ Maxburn: Yoshi's Island heeft als subtitel Super Mario World 2 ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 11-06 21:02

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Anoniem: 75177 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:07:Nu mijn vraag, weet iemand waar je, in het midden van het land, je losse drums kunt kopen!!!
Ik zag ze laatst voor iets meer dan EUR 30,- bij de Dixons... misschien ff Dixons.nl checken?

[edit]
Ja! hier! EUR 34,99, maar niet voorradig. In de lokale winkel (Zoetermeer) zag ik ze twee weken geleden staan.

[ Voor 41% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 24-11-2004 13:00 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
oh inderdaad... SMW2: Yoshi's Island.. helemaal vergeten. slaat ook nergens op want tis echt een HEEL ander soort spel.. vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36087

MaxBurn schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:38:
oh inderdaad... SMW2: Yoshi's Island.. helemaal vergeten. slaat ook nergens op want tis echt een HEEL ander soort spel.. vind ik ;)
Vind ik wel meevallen, zelfde idee nietwaar?
Ik bedoel, mario 1 2 en 3 verschillen ook eh, aardig wat van elkaar nietwaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iNSaNe-oNe schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:56:
[...]

Ik zag ze laatst voor iets meer dan EUR 30,- bij de Dixons... misschien ff Dixons.nl checken?

[edit]
Ja! hier! EUR 34,99, maar niet voorradig. In de lokale winkel (Zoetermeer) zag ik ze twee weken geleden staan.
Dixons heeft ze inderdaad, maar niet op voorraad, heb nu diverse frs'en dixons etc gebeld en niemand heeft ze. Ze hebben eenmaal een minimale levering gehad en verder niets meer. Kl*te Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
Klopt, zo is Nintendo nou eenmaal. Die maakt zichzelf kapot op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 16:16
En na Mario Kart, Mario Golf en Mario Tennis krijgen we....

MARIO BASEBALL
Afbeeldingslocatie: http://www.eurogamer.net/assets/articles/a57262/925314_20041123_screen002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.eurogamer.net/assets/articles/a57262/925314_20041123_screen003.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.eurogamer.net/assets/articles/a57262/925314_20041123_screen001.jpg

Weet niet zeker of Nintendo nou mijn zegen krijgt voor allemaal sportspellen met de Mario characters erin. Een honkbal spel wilde ik al een tijdje kopen, geen serieuze maar eentje met "quirky" characters, zoals bijvoorbeeld Mario. Maar hadden ze niet gewoon een paar simpele nieuwe characters kunnen verzinnen "/

En nog een paar plaatjes te vinden in dit bericht. Waaronder de nieuwe Zelda en Kirby.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Kirby ziet er nog liefelijker uit dan liefelijk;
Afbeeldingslocatie: http://www.eurogamer.net/assets/articles/a57261/kirby2.jpg

Verder bekruipt mij het gevoel dat ze bij Nintendo alle originaliteit laten varen :/. Kom op zeg; Mario Sunshine, Mario Party (1 t/m 5), Mario Tennis, Mario Golf, Mario Kart, Paper Mario en nu Mario Baseball... buiten Paper Mario niet echt heel erg speciaal allemaal... imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 21:35
LiToKi schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:15:
Verder bekruipt mij het gevoel dat ze bij Nintendo alle originaliteit laten varen :/. Kom op zeg; Mario Sunshine, Mario Party (1 t/m 5), Mario Tennis, Mario Golf, Mario Kart, Paper Mario en nu Mario Baseball... buiten Paper Mario niet echt heel erg speciaal allemaal... imho :)
Bedoel je nu originaliteit tussen de Nintendo (Mario) games of tussen de Nintendo stellen vergeleken met andere spellen in dezelfde categorie (platform, party, sport, racen, rpg)?

GC is m'n eerste console, maar op beide punten vind ik ze toch goed scoren:
- Nintendo (Mario) games hebben allemaal dat echte vrolijke Nintendo sfeertje met vrolijke kleuren en leuke karakters, maar zijn onderling wel verschillend (op Mario Party 1..5 wellicht na).
- Nintendo games hebben ten opzichte van andere games in dezelfde categorie een goede kwaliteit en toch wel wat unieks

Met 'erg speciaal' bedoel je volgens mij nieuwe gameplay concepten? Tja, dan is Donkey Konga misschien wat voor je :P Maar zelfs een bekend gameconcept uitvoeren in de unieke Nintendo stijl heeft wat mij betreft toch zeker meerwaarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
MP2 ligt bij Dixons in de schappen zag ik net, voor de geïnteresseerden. Zonder holografische hoes ;( Dat wordt importen dus :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

Thijs schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:35:
Klopt, zo is Nintendo nou eenmaal. Die maakt zichzelf kapot op deze manier...
Precies, Nintendo gaat helemaal falliet en kapot, OMDAT ZE NIET SNEL GENOEG DRUMS LEVEREN.

Jullie worden bedankt. :/

Anyways, de nieuwe Zelda spel voor hands-down de mooiste spel OOIT op de GC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Paar nieuwe plaatje van de nieuwe zelda:

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/screen0/920769_112304_screen001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/screen0/920769_112304_screen002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/screen0/920769_112304_screen003.jpg

Mooi he. _/-\o_
Het begint steeds meer op LOTR te lijken.

En nog 2 oude:

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/screen0/920769_20040511_screen003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/screen0/920769_20040511_screen004.jpg

Dat zijn wel de 2 mooiste imo.
Let niet op de compressie

*All clickable*

@ Aristagon, beetje stiekem die pics in je post verstoppen he. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Vanitas op 24-11-2004 17:23 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:10:
MP2 ligt bij Dixons in de schappen zag ik net, voor de geïnteresseerden. Zonder holografische hoes ;( Dat wordt importen dus :)
Hoes zal me een rotzorg zijn, maar ik zag hem ook bij Dixons. Ik wacht wel tot íe bij MM ligt of zo, want ik koop geen games meer bij die zaakjes die de schijfjes in die kartonnen mapjes douwen, niet op de schijfjes zelf letten en ze er met brute kracht uithalen, vooral die domme mut**n bij de FRS (omdat ze op hun nagels moeten letten of zo?). Helaas voor ze, ze zijn toch al te duur en dan nog zo met je prdoukten omgaan! L8r!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aristagon schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:53:
En na Mario Kart, Mario Golf en Mario Tennis krijgen we....

MARIO BASEBALL
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Weet niet zeker of Nintendo nou mijn zegen krijgt voor allemaal sportspellen met de Mario characters erin. Een honkbal spel wilde ik al een tijdje kopen, geen serieuze maar eentje met "quirky" characters, zoals bijvoorbeeld Mario. Maar hadden ze niet gewoon een paar simpele nieuwe characters kunnen verzinnen "/

En nog een paar plaatjes te vinden in dit bericht. Waaronder de nieuwe Zelda en Kirby.
Misschien, maar ze blijken tot nu toe wel allemaal top te zijn! MArio Golf is in ieder geval erg tof!!!

Wel apart, men begint wel over Mario Sport games, maar iedereen koopt wel ieder jaar de nieuwe FIFA, en daar hoor je niemand over evt., uitmelken van ieder jaar hetzelfde spel uitbrengen, maar dan met de huidige spelers van dat jaar (lekker boeiend)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

Tijdje geleden dat ik hier postte, maar het is weer zover. Ik heb de game van het jaar voor de Cube te pakken. MP2 is miiiiiiiine! :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Laatst online: 10-06 20:42

Copycat

Stamgast @ HGGCT

spaceboy schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:55:
Tijdje geleden dat ik hier postte, maar het is weer zover. Ik heb de game van het jaar voor de Cube te pakken. MP2 is miiiiiiiine! :)
Hier net zo. Alleen heb ik het probleem dat ik ook net ToS heb gekocht en geen flauw idee heb met welke ik het eerst moet beginnen :X

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

Copycat schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:14:
[...]

Hier net zo. Alleen heb ik het probleem dat ik ook net ToS heb gekocht en geen flauw idee heb met welke ik het eerst moet beginnen :X
Dat probleem het ik met HalfLife 2. Die is namelijk ook moddddddddervet! :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
Anoniem: 72901 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:10:
[...]

[...]

Precies, Nintendo gaat helemaal falliet en kapot, OMDAT ZE NIET SNEL GENOEG DRUMS LEVEREN.

Anyways, de nieuwe Zelda spel voor hands-down de mooiste spel OOIT op de GC. :)
Doe aub niet zo sarcastisch. Denk je dat die Bongo Controllers mij veel uitmaken? Nee. Ik heb het hier over ALLE topgames van Nintendo. Ik zal even een lijstje maken:

• Viewtiful Joe, na de eerste levering, 3 a 4 maanden moeten wachten op een nieuwe lading
• Pikmin 2, de helft geleverd bij de eerste levering
• Donkey Konga, ik wacht nog steeds op een 2e levering sinds de release!
• Paper Mario 2, na paar dagen uitverkocht. Wordt weer in december verwacht.
• ToS, minder dan 10% geleverd. De rest volgt deze week (ZEGGEN ze).

Allemaal stuk voor stuk TOPgames, maar goed leverbaar? Ho maar. Als je een Fifa 2005 nodig hebt hoef je nergens te zoeken. Maar Nintendo games zijn altijd een RAMP. Mensen hebben na een tijdje geen zin meer om daarop te wachten en kopen Donkey Konga niet meer omdat ie al 'zo oud is'. Dan loop je dus een verkocht exemplaar mis. Dat KAN gewoon niet goed zijn voor het bedrijf. Waarom ze het doen weet ik nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
ik kocht PM2 vorige week, er waren er nog zat hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
Ja, ze raken natuurlijk niet OVERAL uitverkocht, er zullen heus nog wel winkels zijn die hem hebben liggen. Maar de distributeurs hebben hem niet meer en zodra ze in de winkels op zijn kan je dus erg lang wachten op nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Viewtiful Joe is niet van Nintendo he. ;)

En trouwens die nieuwe pics zien er wel strak uit hoor! Ga jij maar eens Halo 2 ofzo spelen en naar de grond kijken, dan valt het ook tegen.

En bovendien moet je beeld altijd bewegend zien. En voor de rest kun je op dat 1ste screenshot goed zien hoe gigantische groot het gebied is, echt super. _/-\o_

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ben maar weer eens begonnen met SSBM. Had alle chars etc al maar nu ook maar eens alle target test afgemaakt

Dream Land N64 als stage erbij ..jeeej! :)
Dat haast ska-achtige deuntje is grappig :D

edit:

ok ik heb nu:

Alle 51 Events (ook alle 51 afgemaakt)
Alle Characters
Alle Stages

en ik heb geen Sound test ? :(
Ik wil sound test dus maar kan hem nergens vinden. :)

edit2: ok ik denk dat ik Yoshi's Island past stage nog niet heb :( Ik had de sandbag trophy al...blijkbaar moet ik nog verder slaan voor deze stage in de homerun contest...

edit3: kolere..net homerun 408 meter gehaald..pfft..en daarna 15 minute melee voltooid... echt geestdodend eentonig :P

jaaaaa..heb de soundtest ! woei! Eindelijk grooven op Dr. Mario, Mario Bros. 2, 3, big blue :P etc :D 8)

ps: Geen idee waarom ik nu ineens weer SSBM doe ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Max|Burn op 24-11-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Anoniem: 86074 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:46:
vooral die domme mut**n bij de FRS (omdat ze op hun nagels moeten letten of zo?). Helaas voor ze, ze zijn toch al te duur en dan nog zo met je prdoukten omgaan! L8r!
lol. Ik kocht een keer een GBA-spelletje bij de FRS. Gooide die verkoper gewoon het hele binnenwerk van dat doosje in de prullenbak. 8)7 Zeg maar dat kartonnen gevalletje met een uitsparing voor het spel erin. Toen ik zei dat ik dat er eigenlijk ook wel bij wilde hebben keek hij me heel wazig aan. En ging toen toch maar naar het magazijn om een nieuwe voor me te halen.

Bij Bart Smit daarentegen, waar ik paper mario kocht, ging de verkoopster uitgebreid het schijfje inspecteren. En liet hem toen ook nog even aan mij zien zodat ik zelf kon zien dat er geen krassen opzaten. Ze hebben zeker vaak dat mensen de volgende dag komen ruilen en dat het dan onder de krassen zit? Ik vond het wel een aardige service in ieder geval.

edit:
Hey en maxburn, leuk allemaal met ssbm. Maar hoever ben je ondertussen met de story mode in GX? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 115248 op 24-11-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60967

ps: Geen idee waarom ik nu ineens weer SSBM doe ;)
gefeliciteerd met je soundtest, het is een verdomde goed spel. Ik speelde laatst weer een paar uurtjes multiplayer, gaaf als vanouds. Alleen een beetje jammer dat ik in een spannende battle zat met een vriend, allebei nog 1 leven en 140%. toen viel er een krat (waarschijnlijk met bom erin) op mn kop en vloog ik van het veld af. maar goed, dat is dan weer vermaak voor de kijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Anoniem: 115248 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:24:
[...]
edit:
Hey en maxburn, leuk allemaal met ssbm. Maar hoever ben je ondertussen met de story mode in GX? :)
Euh, 4 of 5 stuks op Very Hard gehaald, 2 op Normal en 3 op Hard? :) Verder niet meer mee bezig geweest. Kan niet alles tegelijk en heb het best druk :)

Ik heb eigenlijk al 10 maanden alles gehaald op een paar dingetjes na in SSBM ..ik dacht ik maak het eens af :)

[ Voor 19% gewijzigd door Max|Burn op 24-11-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Rukapul schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:33:
[...]

Bedoel je nu originaliteit tussen de Nintendo (Mario) games of tussen de Nintendo stellen vergeleken met andere spellen in dezelfde categorie (platform, party, sport, racen, rpg)?
Ik bedoel qua Mario games. Ik vind Mario een grappig game-figuur hoor, maar zoveel games gebaseerd op 1 karakter vind ik een beetje jammer. Genoeg andere vrolijke, grappige, leuke karakters te verzinnen lijkt me? Ze houden een beetje angstvallig vast aan Mario en consorten lijkt 't wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Mario is eerder een kwaliteitskeurmerk geworden. Mario hoeft van mij niet minder, wat wel mag wat mij betreft is meer nieuwe franchises/games/figuren/etc verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 16:43

jasjenl

Liab A Tymo

Even een misschien wat rare vraag: als ik Metroid Prime (de oude dus) bij mij op 60 hz speel, valt me op dat het beeld verticaal teveel uitgerekt lijkt t.o.v. de 50 hz mode. Op zich wel verklaarbaar, aangezien je op 60 hz minder beeldlijnen hebt, maar het verschil is hierbij wel erg groot en ik vraag me af of dat nu aan de cube of het spel of de instellingen van m'n tv ligt. Het valt vooral op bij bijvoorbeeld het logo van Metroid Prime dat je in het start scherm ziet: dat hoort een perfect ronde cirkel te zijn (toch?) en op 60 hz is het bij mij een verticaal sterk uitgerekt ei. Zou iemand hier eens kunnen kijken hoe dat bij hem of haar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
LiToKi schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:58:
[...]

Ik bedoel qua Mario games. Ik vind Mario een grappig game-figuur hoor, maar zoveel games gebaseerd op 1 karakter vind ik een beetje jammer. Genoeg andere vrolijke, grappige, leuke karakters te verzinnen lijkt me? Ze houden een beetje angstvallig vast aan Mario en consorten lijkt 't wel.
idd, enige nieuwe karakter wat erbij is gekomen is Pikmin/Captain Olimar. De rest is allemaal Mario, Zelda, Metroid of Pokemon. Ze moeten écht wat nieuws verzinnen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Hey

Kga even (nieuwe) diskuzzie hier in werpen :P We vinden de GameCube allemaal geweldig natuurlijk bla bla bla :P maar wat (vinden wij) wat eigenlijk slecht is of beter had gemoeten. Ik denk hier bij niet aan de Graphics, want dat kan altijd beter natuurlijk. En ook niet per se nieuwe opties die je mist maar wat je nou vervelend vind werken met de Cube.

Ik begin zelf met wat ik minder vind:
• De memorycard. vooral als ik met paar vrienden speel, heb je altijd het probleem er passen maar 2stuks in de Cube. Dus 1persoon kan zijn charater bijv. niet laden of per se op een andere memorycard. Daarbij heb je dus ook nog wel eens dat veel games alleen slot A ondersteunen en dus maar 1memorycard kan gebruiken.
• Ook de versies met PAL/JAP/USA. Eigenlijk gewoon 1standard. nu blijf je met die dickloader prusten als je een andere game uit jap wilt spelen zegmaar. of je moet meerdere cube's hebben.
• En wat bijna iedereen toch wel jammer vind is de (slechte) online/LAN optie en de GBA link. Te weining games ondersteunen dit of maken ergebruik van. Erg jammer.

Wat vinden jullie nu niet fijn werken

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Thijs
Memory Card en NTSC/PAL probleem heb ik geen last van. Online functie vind ik wel jammer aan de ene kant ja.

Maar hetgene wat ik écht minder vind aan de Cube is het aanbod van de games. Zijn maar erg weinig topgames (ja oke, wel heleboel, maar toch heb ik het idee dat er op de PS2 en Xbox meer coole games uitkomen, zoals bijvoorbeeld Burnout 3). Ook de timing hiervan is erg slecht (maanden langs niks supervets en dan opeens 3 topgames achter elkaar). Dat zou ik toch wel beter willen zien.

[quote]Anoniem: 72901 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:10:
[...]

[...]

Erg leuk dat cynisme. Maar blijkbaar zie je de grote lijn niet. Dit gebeurd niet alleen met die drums maat met veel van hun software. Maar ik ben blij dat ik je een aanleiding heb kunnen geven om leuk voor de dag te komen.

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

-die pal/ntsc/jap moet je de tv fabrikanten boos aankijken -> elke werelddeel heeft eigen tv standaard (en dat blijft ook nog wel zo)
-het is idd wel jammer dat er geen goede online games zijn.

This is the Way.

aaap schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:53:
Kijk, wat ik goed of slecht vind, heeft eigenlijk alleen met games te maken.

Ikzelf vind het niet erg dat bepaalde sport-games met Mario etc uitkomen, de kwaliteit is goed, alles is herkenbaar en de gameplay blijft tof.

Ze mogen inderdaad WEL wat aan nieuwe franchises doen ipv alleen voortborduren op oude. Ik zit wel te wachten op bijvoorbeeld iets a la 'Eternal Darkness', misschien nog geeneens een vervolg, maar wel gewoon iets nieuws. Wat ik bijvoorbeeld slecht vond, was die Kirby game, ik hoop dat die nieuwe wel goed wordt.

Third party developers lopen te zeuren over de Cube, terwijl ze beter zichzelf aan kunnen kijken omdat ze of slechte spellen, of slechte ports uitbrengen. Wel makkelijk zeuren op de Cube. Gelukkig komen Ubisoft games er wel op uit, die zijn meestal wel erg goed.

Wat ik ook vind, is dat de verhouding Single Player / Multiplayer spel wat beter kan. Ik vind ze leuk hoor, de party games etc .... maar soms komen er alleen maar multiplayer games uit (splitscreen spellen, wel met een soort singleplayer achtig iets, maar het draait om de MP), maar wissel dat beter af.

En misschien moet Nintendo het maar eens zoeken bij nieuwe developers, op PC zijn bijvoorbeeld een aantal games in ontwikkeling in Oost-Europa die veelbelovend zijn. Ik hoop dat ze vooral de kwaliteit van de games hoog houden, en het hoeft voor mij niet, maar misschien een paar games die niet 'kleurig' zijn, om het ding misschien wat breder te 'trekken'. Veel mensen gaan alleen maar voor games die grafisch mooier zijn, ik ken ze, de spelen zelf vallen vaak best tegen. En wat Cube games gaan toch naar PS2 van Capcom, probeer Devil May Cry 1 maar naar de Cube te krijgen :), of beter nog, probeer ZO'N spel te maken, dat mis ik namelijk wel op de Cube. Breng ook wat meer RPGs uit.

• Vanitas
Ik vind de cube eigenlijk zo wel goed.
Enkel had er wel een HD in gemogen, want dat is echt fijn.
En meer knoppen op de controller.

• Captain N
Nog meer knoppen op de controller? :P

Dat PAL/NTSC verhaal ligt trouwens niet alleen aan de fabrikanten hoor. In Japan en Amerika gebruiken ze beiden NTSC, maar toch kan je normaalgesproken een USA cart niet in een JAP N64 stoppen en andersom. Dit omdat er een ander gleufje in de cart zit. En neem nou de NES... je haalt 1 solderinkje los, en je kunt vrolijk NTSC spellen spelen...

Wat mij irriteert ligt niet zozeer aan de Cube, maar meer aan Nintendo zelf. Ze doen de laatste tijd wel beter hun best om in te zien dat er in Europa ook mensen wonen die games kopen, maar het is het nog steeds niet helemaal. Het recentste voorbeeld dat ik kan bedenken: waarom is de PAL hoes van MP2 in godsnaam niet holografisch?

Mijn foto's op Flickr.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:02

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

HOI!! TOS is binnen!
Gave doos, gewoon echt :9~ :9~

Nu even 2 sollicitaties de deur uit, stofzuigen, en dan kan ik fijn gaan spelen O+ O+

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

aaap schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:53:
Hey

Kga even (nieuwe) diskuzzie hier in werpen :P We vinden de GameCube allemaal geweldig natuurlijk bla bla bla :P maar wat (vinden wij) wat eigenlijk slecht is of beter had gemoeten. Ik denk hier bij niet aan de Graphics, want dat kan altijd beter natuurlijk. En ook niet per se nieuwe opties die je mist maar wat je nou vervelend vind werken met de Cube.

...

* Persoonlijk vind ik de controller gewoon matig, de psx controller blijft toch echt de beste controller ooit. Vooral het vierkantje op de gc controller die te klein is, en de Z toets geven mij het gevoel alsof er gewoon slecht over nagedacht is.
* Het hele connectivity gba-cube gebeuren waar teveel op gefocused is, deze meerwaarde is mij totaal onduidelijk.
* Dat er geen demodisc's worden verstrekt bij ONM oid, dit vind ik gewoon erg jammer. Een indruk krijg achter een demopod geeft gewoon geen goed beeld van een spel imo. Toch wel een must bij een volgende console.
* Oude franchises niet te innnovatief willen benaderen. Hoeveel kritiek is er wel niet geleverd toen cellshaded zelda ww uitkwam of zeepkisten mario kart ? Hadden ze daar misschien niet beter nieuwe franchises voor kunnen bedenken met die visuele styl en hun oude franchises op de zelfde weg uit te breiden ? Ook het hele mario "uitmelk" gedrag met de mario party, golf, tennis en nu binnenkort baseball spellen, geven mij het gevoel om alleen het aanbod in de schappen wat te verzachten om toch nieuwe content te kunnen aanbieden aangezien de 3rd party devvers steeds vaker de gamecube overslaan.

In retroperspectief:
Toen de cube uitkwam was hij 200 euro. Momenteel 99 met mariokart erbij. Als ze vanaf het begin de console hadden uitgebracht voor 99 euro excl. spel ofso hadden ze een zoveel groter marktaandeel gehad denkik. Helemaal omdat ps2 en XBOX toen met hun prijsverlaging naar 250euro (geloofk) al verlies per console maakten. En groter markaandeel trekt weer 3rd party developpers aan en zitten ze nu niet weer in hetzelfde dilemma als met de n64 waarvoor steeds minder 3rd party developers voor produceerden.

Desondanks blijf ik de gc persoonlijk de leukste console van de huidige generatie vinden :)

ik zag twee beren fout parkeren....

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.