Welke voeding heb ik nodig? Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 13.480 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet er worden aangesloten:

DVD/CD Speler
DVD Brander
2 hardeschijven IDE 120GB each
Geforce 6800 GT 256mb ( XFX )
Moederbord asus a7n8x-e deluxe
Floppydrive
(Thermaltake kast big tower)
  • 5 a 6 casecoolers
  • Coolerregelaar
Daarnaast:
2.8 AMD
1 pci slot inbeslag netwerkaart

Overige dingen:
  • Joystick USB
  • Headset USB
  • Muis USB
  • Toetsenbord USB
  • Webcam USB
Kan deze week nog sata schijf 250 gb bijkomen

Voedingen zelf in ged8
Zalman ZM400B-APS
Of een
Enermax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edgarf28 schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:19:
iemand ervaring met de "silentmaxx semi FANLESS 450W"?

kon in de start post geen review vinden van deze... en met de zoekfunctie ook niet...

heb ook nog een vraagje over deze psu... is deze gewoon geschikt voor alle systemen? (ook voor 478 moederborden?, omdat er staat ondersteuning voor 775 moederborden!)

mijn systeem:
P4 478 3.0 GHz HT
asus P4C800 Deluxe moederbord
1024 mb ram
ATI radeon X800 XT PE
1 HD (160 GB) S-ATA
1 16x DVD DL brander
1 56x cd station
1 floppy
Die SilentMaxx is zeker geschikt voor jou systeem, de ondersteuning voor socket 775 moederborden zal ongetwijfeld te maken met het feit dat hij een 24-pins stekker zal hebben. Met een beetje geluk past hij op je moederbord (als je er ruimte hebt), anders moet je een verloopstekkertje 24-pins --> 20-pins hebben. :) Vaak zitten deze verloopjes wel bij dergelijke voedingen.
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:24:
@Eraser,

nee helaas kan ik niet aan een multimeter komen.

Bedankt voor je hulp trouwens ;)
De Chieftec 360 Watt is een goede keuze, in ieder geval beter dan dat je nu hebt.
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:25:
Wat moet er worden aangesloten:

DVD/CD Speler
DVD Brander
Floppydrive
  • 5 a 6 casecoolers
  • Coolerregelaar
Daarnaast:
2.8 AMD

Overige dingen:
  • Joystick USB
  • Headset USB
  • Muis USB
  • Toetsenbord USB
  • Webcam USB

Voedingen zelf in ged8
Zalman ZM400B-APS
Of een
Enermax
Zorg eens dat deze post voldoet aan de eisen die in de topicstart staan vermeld. Hier staat nog niet eens een vraag in, laat staan dat ik weet wat ik met deze vraag aan moet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag is welke voeding echt geschikt zou zijn voor mijn pc want me oude voeding is namelijk dood om zo maar te zeggen, ik zat zelf te twijvelen tussen Zalman ZM400B-APS of een enermax heb zelf niet veel verstand van voedingen daarom dat ik het hier maar even post.
Mag ook ander merk voeding zijn maar khad gehoord dat zalman en enermax goeie voedingen zijn.

Systeem

DVD/CD Speler
DVD Brander
Floppydrive

* 5 a 6 casecoolers
* Coolerregelaar

Daarnaast:
2.8 AMD

Overige dingen:

* Joystick USB
* Headset USB
* Muis USB
* Toetsenbord USB
* Webcam USB

Doeleinden
Gebruik me computer vooral voor gamen kga naar veel lan`s dus moet zkr tegen stootje kunnen.

Overclocken
Het systeem is niet overclockt kan ik de nabije toekomst wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:58:
Mijn vraag is welke voeding echt geschikt zou zijn voor mijn pc want me oude voeding is namelijk dood om zo maar te zeggen, ik zat zelf te twijvelen tussen Zalman ZM400B-APS of een enermax heb zelf niet veel verstand van voedingen daarom dat ik het hier maar even post.
Mag ook ander merk voeding zijn maar khad gehoord dat zalman en enermax goeie voedingen zijn.

Systeem

DVD/CD Speler
DVD Brander
Floppydrive

* 5 a 6 casecoolers
* Coolerregelaar

Daarnaast:
2.8 AMD

Overige dingen:

* Joystick USB
* Headset USB
* Muis USB
* Toetsenbord USB
* Webcam USB

Doeleinden
Gebruik me computer vooral voor gamen kga naar veel lan`s dus moet zkr tegen stootje kunnen.

Overclocken
Het systeem is niet overclockt kan ik de nabije toekomst wel komen
Je hebt minimaal 350 Watt nodig van een goed A-merk (zie topicstart), met een voorkeur voor een 380 Watter voor de speling. Zalman en Enermax zijn beide A-merken, dus wat dat betreft is dat een goede keuze. Uiteraard voldoen ook alle andere A-merken. Kies gewoon de voeding die het beste past mijn eisen, jou wensen en je budget. Succes met je keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagie...een tijdje geleden is mijn maxtor diamond max 9 80gig kapot gegaan... ik zette mijn pc aan en hoorde ineen getik dus wist al dat me hdd kapot was.. ik had die hdd ongv 1.5 jaar. heb nu een western digital omdat ik hoorde dat deze een stuk betrouwbaarder zijn. Maar ik draaide dus is een keertje speedfan en kwam met deze resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bowie/Picz/wtf.JPG
en mij viel op dat me -12 en -5 volts heel veel afwijken :S tis zo'n crap ding van codegen zat bij mijn kast.(300watt geloof ik)

Dus mijn vraag is kan dit kwaad? en kan dit ook de oorzaak geweest zijn van het slopen van mijn vorige hdd?

Dit zijn mijn sys specs:
A7V8X-X
AMD Athlon 2400+
2* 256ddr kingston pc2700
Club 3d Geforce 5900xt
Soundblaster live 5.1
WD 160GB 8mb cache
Samsung dvd speler
Medion cd writer
2* Sunbeam uv neons
1* Sunbeam rode neon
1* Sunbeam Led stick
1* blue Led fan op me cpu 80mm
1* blue Led fan in me case 80mm
1* normale fan in me case 80mm
1* green Led fan in me voeding 80mm

Ik heb nix overgeclocked of wat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:23:
Ik heb een vraagie...een tijdje geleden is mijn maxtor diamond max 9 80gig kapot gegaan... ik zette mijn pc aan en hoorde ineen getik dus wist al dat me hdd kapot was.. ik had die hdd ongv 1.5 jaar. heb nu een western digital omdat ik hoorde dat deze een stuk betrouwbaarder zijn. Maar ik draaide dus is een keertje speedfan en kwam met deze resultaten:
[afbeelding]
en mij viel op dat me -12 en -5 volts heel veel afwijken :S tis zo'n crap ding van codegen zat bij mijn kast.(300watt geloof ik)

Dus mijn vraag is kan dit kwaad? en kan dit ook de oorzaak geweest zijn van het slopen van mijn vorige hdd?

Dit zijn mijn sys specs:
A7V8X-X
AMD Athlon 2400+
2* 256ddr kingston pc2700
Club 3d Geforce 5900xt
Soundblaster live 5.1
WD 160GB 8mb cache
Samsung dvd speler
Medion cd writer
2* Sunbeam uv neons
1* Sunbeam rode neon
1* Sunbeam Led stick
1* blue Led fan op me cpu 80mm
1* blue Led fan in me case 80mm
1* green Led fan in me voeding 80mm
en een normale 80mm fan

Ik heb nix overgeclocked of wat.
Nouja, erg royaal is de voeding niet, maar onmogelijk is het niet hoor. De voltages zijn goed. De negatieve voltages worden vaak verkeerd gelezen, maar zijn dan ook niet belangrijk. Je zou de 5 en 12 V voor de zekerheid na kunnen meten met een multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Goed, Tagan TG480-U01 PSU (net) besteld. :)

Als ik hem binnen heb, dan zal ik ook van mijn kant even een bijdrage doen door een review te posten. Een aardig tijdje terug heb ik ook om advies gevraagd, alleen er is één en ander inplaats voor gekomen :9 *kuch TFT*

Maar nu begint mijn AOpen PSU te dusdanig te slijten (fan die herrie maken, piept :X, etc) dus vandaar.....

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ok..een dringende vraag aan de kenners onder ons ..

Morgen kan ik afhalen een Saphire X800XT PE....
Voor deze kaart heb ik een Q-Tec 500 wat voeding gekocht.
Echter door deze topic kwam ik er achter dat het een bagger voeding is die helemaal geen 500 wat kan leveren,
Zover ik begreep is dit alleen zijn piek vermogen.

Nu mijn vraag...als ik toch deze kaart afhaal en in de pc plaats...kan ik dan schade aan de kaart of pc toebrengen door deze voeding doordat hij inderdaad teweinig vermogen heeft?

Specs:
Athlon 3500+
2x 512MB
2x DVD brander
1x floppy
2x HD van 120 Gig
1x HD van 200 Gig
Soundblaster 5.1 Digital
( X800XT PE )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
melly schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:53:
Ok..een dringende vraag aan de kenners onder ons ..

Morgen kan ik afhalen een Saphire X800XT PE....
Voor deze kaart heb ik een Q-Tec 500 wat voeding gekocht.
Echter door deze topic kwam ik er achter dat het een bagger voeding is die helemaal geen 500 wat kan leveren,
Zover ik begreep is dit alleen zijn piek vermogen.

Nu mijn vraag...als ik toch deze kaart afhaal en in de pc plaats...kan ik dan schade aan de kaart of pc toebrengen door deze voeding doordat hij inderdaad teweinig vermogen heeft?

Specs:
Athlon 3500+
2x 512MB
2x DVD brander
1x floppy
2x HD van 120 Gig
1x HD van 200 Gig
Soundblaster 5.1 Digital
( X800XT PE )
De normale capaciteit van de voeding ligt rond de 360 Watt, maar aangezien de reëele output iets lager ligt omdat het een B-merk is, denk ik dat het verstandiger is om meteen voor een 370/380 Watt A-merk te kiezen. Succes met je keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:25:
[...]
De normale capaciteit van de voeding ligt rond de 360 Watt, maar aangezien de reëele output iets lager ligt omdat het een B-merk is, denk ik dat het verstandiger is om meteen voor een 370/380 Watt A-merk te kiezen. Succes met je keuze. :)
Bedankt voor je hulp,maar dat is niet echt wat ik bedoel.
Als de kaart of pc geen kans lopen op schade door de voeding wil ik het eerst proberen...mischien dat hij het toch net trekt.
maar als mijn systeem naar de knoppen gaat door de verkeerde voeding ga ik dit natuurlijk nooit niet proberen...dan zal ik helaas het zekere voor het onzekere moeten nemen en geld uitgeven voor een voeding.
En aangezien ik dat nu net ff niet meer heb zal dat dan een probleem gaan worden ;)

(snap trouwens nog steeds niet hoe ik kan zien dat het geen 500 wat is...op de voeding staat duidelijk 500 wat...dit is toch bedonderen dan?...Q-Tec PSU 500W BIG FAN LN PFC)

[ Voor 10% gewijzigd door melly op 06-12-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
melly schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:39:
[...]

Bedankt voor je hulp,maar dat is niet echt wat ik bedoel.
Als de kaart of pc geen kans lopen op schade door de voeding wil ik het eerst proberen...mischien dat hij het toch net trekt.
maar als mijn systeem naar de knoppen gaat door de verkeerde voeding ga ik dit natuurlijk nooit niet proberen...dan zal ik helaas het zekere voor het onzekere moeten nemen en geld uitgeven voor een voeding.
En aangezien ik dat nu net ff niet meer heb zal dat dan een probleem gaan worden ;)

(snap trouwens nog steeds niet hoe ik kan zien dat het geen 500 wat is...op de voeding staat duidelijk 500 wat...dit is toch bedonderen dan?...Q-Tec PSU 500W BIG FAN LN PFC)
Ja, maar dat is de piekspanning, die bestaat ook gewoon hoor. Ik heb al meerdere verhalen gehoord van mensen die hun hardware zagen doodgaan door hun Q-tec. Als die Q-tec nou enige kans had dat systeem te trekken had ik 'geen probleem' gezegd. Aangezien ik schat dat hij het lang niet zal trekken, zeg ik 'ja, ik verwacht dan problemen'. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ok...wederom bedankt voor je hulp.
Aangezien ik er totaal geen kaas van heb gegeten ga ik af op jouw advies...niet doen dus :(
Ik weet dat er types zat worden vermeld in deze topic..maar durf jij mij een voeding aan te bevelen die heel betaalbaar is maar wel voldoende voor dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 20:47
Systeem

Athlon 64 3200+1mb NC Box,
Zalman CNPS7000B-AlCu,
MAXTOR 80.0Gb 7200RPM 6Y080M0 8MB SATA,
DDR ValueRAM 512Mb 400MHz Non ECC CL3,
MSI K8N NEO Platinum Nforce3,
Asus nvidia 6800,
aopen dvd rom
aopen cd-rw
floppy drive

Doeleinden
Veel gamen...en uiteraard ook office

Overclocken
gpu zou ik wel eens willen overklocken

Voeding
Ik heb nu een antec true power 380 ( cdrw en dvd functioneren niet, mogelijk door stroom tekort)

Voltages
:o

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
melly schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:58:
Ok...wederom bedankt voor je hulp.
Aangezien ik er totaal geen kaas van heb gegeten ga ik af op jouw advies...niet doen dus :(
Ik weet dat er types zat worden vermeld in deze topic..maar durf jij mij een voeding aan te bevelen die heel betaalbaar is maar wel voldoende voor dit systeem?
Zoals ik al zei, je hebt zo'n 370/380 Watt nodig van een goed A-merk. Optie's zijn dan de Tagan 380 Watt, Antec TruePower 380 Watt, Enermax voedingen vanaf 370 Watt en dergelijke. Welke je uiteindelijk zult kiezen laat ik aan jou over. Met de eis 370/380 Watt, een A-merk (zie topicstart voor een lijstje), de reviews in dit topic, de productsites en jou wensen (budget, stilte, regelbare zaken, enz) moet je er wel uit kunnen komen.
spyros schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 05:15:
Systeem

Athlon 64 3200+1mb NC Box,
Zalman CNPS7000B-AlCu,
MAXTOR 80.0Gb 7200RPM 6Y080M0 8MB SATA,
DDR ValueRAM 512Mb 400MHz Non ECC CL3,
MSI K8N NEO Platinum Nforce3,
Asus nvidia 6800,
aopen dvd rom
aopen cd-rw
floppy drive

Doeleinden
Veel gamen...en uiteraard ook office

Overclocken
gpu zou ik wel eens willen overklocken

Voeding
Ik heb nu een antec true power 380 ( cdrw en dvd functioneren niet, mogelijk door stroom tekort)

Voltages
:o
Ik heb nu juist de voltages van je voeding nodig, anders kan ik je voeding de schuld niet geven. Zonder de voltages zou ik zeggen dat de voeding je problemen niet veroorzaakt, want zowel op papier als in de praktijk zal hij jou systeem baas kunnen. Voordat ik dit met 100% zekerheid kan zeggen, zul je de ' :o ' moeten vervangen door je voltages. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16
Ik neem aan dat een Antec 430W genoeg is voor het volgende systeem?

Asus A7V333
3 * 512Mb PC 2700
4 * 200Gb sata
2 * 200GB ATA
2 * 80 ATA
Radeon 9200SE 128Mb
3 IDE/SATA controllers
3com 905TX-M
4 koelers

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 08:25:
Ik neem aan dat een Antec 430W genoeg is voor het volgende systeem?

Asus A7V333
3 * 512Mb PC 2700
4 * 200Gb sata
2 * 200GB ATA
2 * 80 ATA
Radeon 9200SE 128Mb
3 IDE/SATA controllers
3com 905TX-M
4 koelers
Ja hoor, dat is geen probleem. Zolang je geen last hebt van instabiliteit of gekke voltages, is er niets aan de hand. Je bent trouwens de processor vergeten te vermelden, maar vanwege de redelijke speling die je nu al hebt, zal het geen probleem zijn als dat een hele snelle is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem
Intern
Asus A7N8X-X
Athlon XP 2400+ Thoroughbred B
1 * 512 MB TwinMos PC2700
1 * 512 MB MDT PC3200 sinds kort (maandje)
1 * 80 GB Maxtor 7200 2 MB IDE
1 * 120 GB Maxtor 7200 8 MB IDE sinds kort (maandje)
Radeon 9500 128 MB Non-Pro
LiteOn CD-Rewriter 52x 32x 32x
LiteOn DVD-Rom 16x 48x
Adaptec 29160 SCSI
SoundBlaster Live VE
3Com 3C905B-TX
1 * 3,5" 1,44 MB Floppy :P

Extern
1 * SCSI DLT unit (HP SureStore DLT40)
1 * USB muis (Logitech MX500)
1 * USB Joypad (Logitech wingman nogwat dinges)
1 * USB Joystick (Thrustmaster nogwat)
1 * USB cardreader

Doeleinden
Gamen, internetten en fotobewerking.

Overclocken
Athlon XP 2400+ loopt op 12 * 166 ipv 15 * 133.
Geheugen loopt op 166 MHz.

Voltages
Alleen idle voltages beschikbaar.

+12 V = 12,10 V
+ 5 V = 4,81 V
+ 3,3 V = 3,28 V
Vcore = 1,62 V

Er zit momenteel een 400W Superflower voeding in, zat standaard in de kast. Sinds een aantal dagen krijg ik spontane crashes en reboots. Zou dit iets met de voeding te maken kunnen hebben? Het valt me op dat de + 5V lager is dan ie zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:09:
Systeem
Intern
Asus A7N8X-X
LiteOn DVD-Rom 16x 48x
Adaptec 29160 SCSI
SoundBlaster Live VE
3Com 3C905B-TX

Extern
1 * USB cardreader

Doeleinden

Overclocken

Voltages

+12 V = 12,10 V
+ 5 V = 4,81 V
+ 3,3 V = 3,28 V
Vcore = 1,62 V

Er zit momenteel een 400W Superflower voeding in, zat standaard in de kast. Sinds een aantal dagen krijg ik spontane crashes en reboots. Zou dit iets met de voeding te maken kunnen hebben? Het valt me op dat de + 5V lager is dan ie zou moeten zijn.
Zijn die voltages gemeten met een multimeter? De 5 V zit namelijk vrij laag, een kleine afwijking in het uitlezen en het kan een oorzaak zijn. Ik zou je een 300-330 Watter aangeraden hebben, dus je zou het wel af moeten kunnen met je 400 Watt Superflower. In eerste instantie geef ik je voeding niet de schuld. Heb je voordat hij begon met spontane crashes en reboots toevallig iets gedaan dat dit kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:28:
[...]
Zijn die voltages gemeten met een multimeter? De 5 V zit namelijk vrij laag, een kleine afwijking in het uitlezen en het kan een oorzaak zijn. Ik zou je een 300-330 Watter aangeraden hebben, dus je zou het wel af moeten kunnen met je 400 Watt Superflower. In eerste instantie geef ik je voeding niet de schuld. Heb je voordat hij begon met spontane crashes en reboots toevallig iets gedaan dat dit kan veroorzaken?
Nope, een maandje (of anderhalf) terug heb ik wel een 512 MB module en een 120 GB schijfje erbij gezet. Daar heb ik verder geen problemen mee gehad, totdat ik een paar dagen geleden opeens die reboots kreeg.

Ik heb de waardes uitgelezen met Asus PC Probe, niet met een multimeter. Ik kan het wel eens proberen. Ik zie trouwens wel dat de Vcore niet helemaal stabiel is, hij schommelt tussen de 1,61 en 1,63 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:21:
[...]

Nope, een maandje (of anderhalf) terug heb ik wel een 512 MB module en een 120 GB schijfje erbij gezet. Daar heb ik verder geen problemen mee gehad, totdat ik een paar dagen geleden opeens die reboots kreeg.

Ik heb de waardes uitgelezen met Asus PC Probe, niet met een multimeter. Ik kan het wel eens proberen. Ik zie trouwens wel dat de Vcore niet helemaal stabiel is, hij schommelt tussen de 1,61 en 1,63 volt.
Ja, ik zou even kijken wat de voltages doen als je ze meet met een multimeter. Dat de VCore schommelt tussen die waardes is vrij normaal hoor, dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:23:
[...]
Ja, ik zou even kijken wat de voltages doen als je ze meet met een multimeter. Dat de VCore schommelt tussen die waardes is vrij normaal hoor, dat moet geen probleem zijn.
Ah ok, dat zal ik eens doen dan, thx.

't Kan natuurlijk ook nog altijd aan het geheugen liggen. :/ hoop van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik wil een nieuwe videokaart kopen ( Geforce 6800 GT 256 DDR ) en aangezien mijn 300 Watt voeding zeker te weinig zal zijn ( nu al op het randje ) zal ik hem moeten upgraden.
Maar zal een Zallman 400 Watt genoeg zijn ? of moet hij nog hoger ?

Systeem

Processor: AMD 64 3200+
Moederbord: Asus K8V De Luxe
Geheugen: 2 x 512 MB DDR PC3200
Videokaart: Geforce 4 Ti4600
Geluidskaart: Audigy platinum
Opticals: DVD speler + DVD brander
HD's: 1 x S-ATA 200 Gb + 1 x ATA 120 Gb
Koelers: 2 x hd koelers, 3 x casefans, 1 x cpu fan, 2 x vidcard fan
Voeding: Zallman 300 Watt

Doeleinden
Gamen, en het office & dev werk ( java/php/mysql/photoshop )

Overclocken
Nee ook niet van plan.

Voltages

http://www.recon-design.nl/temp/currents_idle.jpg
http://www.recon-design.nl/temp/currents_stressed.jpg

Ik zie dat mijn 12v rail een beetje laag is btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:44:
Hey,

Ik wil een nieuwe videokaart kopen ( Geforce 6800 GT 256 DDR ) en aangezien mijn 300 Watt voeding zeker te weinig zal zijn ( nu al op het randje ) zal ik hem moeten upgraden.
Maar zal een Zallman 400 Watt genoeg zijn ? of moet hij nog hoger ?

Systeem

Processor: AMD 64 3200+
Moederbord: Asus K8V De Luxe
Geheugen: 2 x 512 MB DDR PC3200
Videokaart: Geforce 4 Ti4600
Geluidskaart: Audigy platinum
Opticals: DVD speler + DVD brander
HD's: 1 x S-ATA 200 Gb + 1 x ATA 120 Gb
Koelers: 2 x hd koelers, 3 x casefans, 1 x cpu fan, 2 x vidcard fan
Voeding: Zallman 300 Watt

Doeleinden
Gamen, en het office & dev werk ( java/php/mysql/photoshop )

Overclocken
Nee ook niet van plan.

Voltages

http://www.recon-design.nl/temp/currents_idle.jpg
http://www.recon-design.nl/temp/currents_stressed.jpg

Ik zie dat mijn 12v rail een beetje laag is btw.
Ja, die voltages zijn inderdaad niet erg goed. De 3,3 en 5 V zijn prima, maar de 12 V is vooral stressed aan de lage kant. Aangezien er een afwijking in het aflezen kan zitten, kijk ik daar verder niet naar. Je zult namelijk voor de nieuwe situatie minimaal 350 Watt nodig hebben van een A-merk. Zalman is een A-merk, 400 Watt is genoeg, dus dat is een goede optie. Kijk echter ook naar andere A-merken. Kies degene die het beste bij jou wensen en mijn eisen aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem
Mobo: Biostar M8KVHA Pro AMD k8 ATX
CPU: AMD Athlon 64 320+ 1 MBb Cache CPU
CPU koeling: AMD Socket 754 Athlon 64 Cooler
Mem: 2x 512MB PC 3200 DDR Geheugen
VGA: 128 MB Ati Radeon 9800 PRO
DVD-RW: 52x32x52 IDE CD/Rewriter Black
HDD's: 120GB 7200RPM IDE 8MB Cache
Casefans: 1 xtra case fan van een doorsnede van 8 cm

Doeleinden

Internetten, zware/nieuwste games

Overclocken

Nope, gewoon standaard snelheden

Voltages
Afbeeldingslocatie: http://pim.pcextreme.nl/speedfan.gif

Andere bijzonderheden
De pc valt af en toe gewoon plotseling uit en dan blijft het powerlampje gewoon branden of blauwe schermen(verschillende wazige meldingen).... Voornamelijk bij het spelen van games.

Er zit nu een voeding in van output 350 watt van het merk: Highlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:35:
Systeem
Mobo: Biostar M8KVHA Pro AMD k8 ATX
CPU: AMD Athlon 64 320+ 1 MBb Cache CPU
CPU koeling: AMD Socket 754 Athlon 64 Cooler
Mem: 2x 512MB PC 3200 DDR Geheugen
VGA: 128 MB Ati Radeon 9800 PRO
DVD-RW: 52x32x52 IDE CD/Rewriter Black
HDD's: 120GB 7200RPM IDE 8MB Cache
Casefans: 1 xtra case fan van een doorsnede van 8 cm

Doeleinden

Internetten, zware/nieuwste games

Overclocken

Nope, gewoon standaard snelheden

Voltages
[afbeelding]

Andere bijzonderheden
De pc valt af en toe gewoon plotseling uit en dan blijft het powerlampje gewoon branden of blauwe schermen(verschillende wazige meldingen).... Voornamelijk bij het spelen van games.

Er zit nu een voeding in van output 350 watt van het merk: Highlight.
Als ik die voltages mag geloven, is je voeding de schuldige niet. Helemaal onmogelijk is het namelijk ook nog niet eens. Ik had je zo'n 330-350 Watt aangeraden van een A-merk. Weet je 100% zeker dat het de voeding is of heb je nog geen zaken uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb memtest gedaan.... en powermax gedraait zou niet weten waar het nog meer aan kan liggen

ik kreeg net precies nog de melding: page_fault_in_nonpaged_area

0x00000050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:43:
ik heb memtest gedaan.... en powermax gedraait zou niet weten waar het nog meer aan kan liggen

ik kreeg net precies nog de melding: page_fault_in_nonpaged_area

0x00000050
Die BSOD code heeft niets met voedingen te maken. Kijk maar eens in de WOS FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:09:
Systeem
Intern
Asus A7N8X-X
LiteOn DVD-Rom 16x 48x
Adaptec 29160 SCSI
SoundBlaster Live VE
3Com 3C905B-TX

Extern
1 * USB cardreader

Doeleinden

Overclocken

Voltages

+12 V = 12,10 V
+ 5 V = 4,81 V
+ 3,3 V = 3,28 V
Vcore = 1,62 V

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:28:
[...]
Nou, waarden gemeten met multimeter, deze vallen zelfs nog iets beter uit dan met Asus PC Probe. Volgens de Fluke:
+ 5 V = 4,98 V
+ 12 V = 12,53 V.

Heb er als test even een 300W noname voeding aangehangen, liep prima, + 5V zat ongeveer op + 4,89 V, de +12 V zat echter op 13,30 V! :? Hij liep nu echter wel een hele tijd stabiel. Tijdens een potje Vampire: Bloodlines rook ik opeens een brandlucht en viel de pc uit. :| De stank kwam uit de voeding, ojee ;(

300W voeding krijg ik nu niet meer aan de praat, als ik de groene draad korstluit met de zwarte gaat de ps fan heel even draaien en dat was het dan. Ik kan er denk ik wel vanuit gaan dat ie nu kapot is?

PC draait nu op de 400 W voeding van SuperFlower, maar hij is nog steeds zeer instabiel. Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor een 400W Be Quiet voeding, is dit aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 23:37
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:11:
[...]
Al gedacht aan temperaturen en dergelijke? De voltages zijn namelijk prima en je voeding is toereikend genoeg.
tja, temps zijn naar weten wel goed.
Stressed:
CPU 58 (binnenkort de stofzuiger maar weer ff pakken ;) )
Case 23
HDD3 31 (niet gekoeld)
HDD2 23 (wel gekoeld)
HDD1 geen temp sensor

en de lucht uit de koeling voelt een klein beetje warm aan, ligt dus iets hoger als kamer temperatuur

dat het crashen door de temps komt lijkt me haast uitgesloten, het gaat namelijk heel erg willekeurig en soms na een crash crashed ie tijdens de POST weer... :/

maar dit probleem is dus nu offtopic geworden omdat het niet aan de voeding zou liggen... ach misschien is ie wel kapot aan het gaan... (je hoort namelijk de voeding: KLIK doen (gebeurt ook wel eens bij opstarten/afsluiten zal wel iets van een relais zijn ofzo)

[ Voor 17% gewijzigd door MewBie op 08-12-2004 01:18 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:09:
[...]

[...]

Nou, waarden gemeten met multimeter, deze vallen zelfs nog iets beter uit dan met Asus PC Probe. Volgens de Fluke:
+ 5 V = 4,98 V
+ 12 V = 12,53 V.

Heb er als test even een 300W noname voeding aangehangen, liep prima, + 5V zat ongeveer op + 4,89 V, de +12 V zat echter op 13,30 V! :? Hij liep nu echter wel een hele tijd stabiel. Tijdens een potje Vampire: Bloodlines rook ik opeens een brandlucht en viel de pc uit. :| De stank kwam uit de voeding, ojee ;(

300W voeding krijg ik nu niet meer aan de praat, als ik de groene draad korstluit met de zwarte gaat de ps fan heel even draaien en dat was het dan. Ik kan er denk ik wel vanuit gaan dat ie nu kapot is?

PC draait nu op de 400 W voeding van SuperFlower, maar hij is nog steeds zeer instabiel. Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor een 400W Be Quiet voeding, is dit aan te raden?
Ja, je 300 Watter is defect, dat kon je ook wel verwachten met zo'n hoog voltage. :)

De Be Quiet is een aanrader, al is het alleen om het feit dat het een A-merk is. 400 Watt is misschien een overkill, maar niet onverstandig. Ik raad je ongeveer 320-350 Watt van een A-merk voeding aan. Succes met je keuze. ;)
MewBie schreef op woensdag 08 december 2004 @ 01:15:
[...]

tja, temps zijn naar weten wel goed.
Stressed:
CPU 58 (binnenkort de stofzuiger maar weer ff pakken ;) )
Case 23
HDD3 31 (niet gekoeld)
HDD2 23 (wel gekoeld)
HDD1 geen temp sensor

en de lucht uit de koeling voelt een klein beetje warm aan, ligt dus iets hoger als kamer temperatuur

dat het crashen door de temps komt lijkt me haast uitgesloten, het gaat namelijk heel erg willekeurig en soms na een crash crashed ie tijdens de POST weer... :/

maar dit probleem is dus nu offtopic geworden omdat het niet aan de voeding zou liggen... ach misschien is ie wel kapot aan het gaan... (je hoort namelijk de voeding: KLIK doen (gebeurt ook wel eens bij opstarten/afsluiten zal wel iets van een relais zijn ofzo)
Die klik komt van je harde schijf. Dat kan betekenen dat je harde schijf aan het dood gaan is. Het kan ook aan je voeding liggen, maar dat sluit ik uit vanwege de goede voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:18:
[...]
Ja, je 300 Watter is defect, dat kon je ook wel verwachten met zo'n hoog voltage. :)

De Be Quiet is een aanrader, al is het alleen om het feit dat het een A-merk is. 400 Watt is misschien een overkill, maar niet onverstandig. Ik raad je ongeveer 320-350 Watt van een A-merk voeding aan. Succes met je keuze. ;)

[...]
Die klik komt van je harde schijf. Dat kan betekenen dat je harde schijf aan het dood gaan is. Het kan ook aan je voeding liggen, maar dat sluit ik uit vanwege de goede voltages.
Die klik hoor ik ook, zelfs als ik mijn schijven loskoppel. Het is ook niet echt een klik zoals die van een harde schijf, hij lijkt meer uit de voeding te komen. Ik heb nu ook gemerkt dat mijn pc uitvalt als ik tegen de kast stoot, of een voedingskabel aanraak. Zou het kunnen dat er ergens een los contact in de voeding zit waardoor hij ergens sluiting maakt? Dat zou ook verklaren waarom na het uitvallen eerst de stroom eraf moet voordat ie opnieuw wil opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:11:
[...]

Die klik hoor ik ook, zelfs als ik mijn schijven loskoppel. Het is ook niet echt een klik zoals die van een harde schijf, hij lijkt meer uit de voeding te komen. Ik heb nu ook gemerkt dat mijn pc uitvalt als ik tegen de kast stoot, of een voedingskabel aanraak. Zou het kunnen dat er ergens een los contact in de voeding zit waardoor hij ergens sluiting maakt? Dat zou ook verklaren waarom na het uitvallen eerst de stroom eraf moet voordat ie opnieuw wil opstarten.
Dat kan natuurlijk allemaal, maar ik denk dat hij bij een eerste kortsluiting binnenin de voeding de geest al zou hebben gegeven. Het komt er in ieder geval op neer dat je met deze voeding niet verder kan. Als je nog garantie hebt kun je hem nog terug sturen, maar ik zou gewoon voor een nieuwe, kwalitatief goede voeding gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de beste (en meest stille) voeding voor ongeveer 60 euro, met minimaal 400 watt vermogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:45:
Wat is de beste (en meest stille) voeding voor ongeveer 60 euro, met minimaal 400 watt vermogen..
Daar moet je met behulp van de topicstart wel uit kunnen komen, toch? Kies voor een A-merk (de 'beste' bestaat niet), pak de pricewatch erbij, kijk in de rubriek 'Reviews op GoT' en beslis welke het beste aansluit op jou wensen en budget.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:57:
[...]
Dat kan natuurlijk allemaal, maar ik denk dat hij bij een eerste kortsluiting binnenin de voeding de geest al zou hebben gegeven. Het komt er in ieder geval op neer dat je met deze voeding niet verder kan. Als je nog garantie hebt kun je hem nog terug sturen, maar ik zou gewoon voor een nieuwe, kwalitatief goede voeding gaan.
Dan doen we dat maar :P

Thx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem:

Moederbord MSI K7T266 Pro2
Processor Athlon XP 1600+ (Palomino)
2* 256 Mb Kingstone DDR PC2100
160 Gb WD PATA 7200 RPM (WD1600JB)
60 Gb IBM PATA 7200 RPM (IC35L060)
2* 40 GB IBM PATA 7200 RPM (IC35L040)
Realtek RTL8139 10/100 NIC
ATI Radeon 9200 Vivo
2* 17 Inch CRt schermen
4*80mm Coolermaster case fan
2*90 mm Zalman case fan
Brander (lite on ltr-52327s)
DVD-rom Pioneer (106S)
Keyboard (PS2)
Logitech optische muis (ps2)
Logitech cordless desktop (muis en toetsenbord) USB
USB 2.0 scanner HP 3500 (heeft eigen voeding)
USB 2.0 Externe DVD brander Nec 3500 (Heeft eigen voeding)
USB 2.0 Externe 2.5 Inch hdd (heeft geen eigen voeding!) Fujitsu MHK2060AT
USB BT dongel
Fanbus Enermax (UC-A5FATR2)
Cardreader Apacer

Mijn voeding: Chieftec HPC-340-201

De voltages (met 3 hdd’s (eentje niet dus) en zonder brander):
Voltages Idle volgens speedfan:
5VDC 4.92
-5VDC -5.05
+12VDC 12.22
-12VDC -11.79
+3.3VDC 3.28
+5VSB 5.54
Ik gebruik het system hoofdzakelijk voor internet en office doeleinden, maar maak ook regelmatig “back up’s “ van DVD films. Een stil systeem vind ik erg belangrijk.
Systeem is niet overgeclocked en dit is ook niet de bedoeling.

Momenteel heb ik een 40 Gb schijf niet in de kast zitten (RMA) en de cd brander ook niet. Een aantal weken geleden heb ik problemen met mijn RAID opstelling gehad en zijn beide schijven kapot gegaan (gelukkig nog garantie). Omdat RMA bij IBM altijd een aantal weken duurt en ik de twee schijven na elkaar moest omruilen (maar een doosje dat aan de verpakkingeisen van IBM voldoet) heb ik de 160 GB schijf erbij gekocht.
Ook heb ik sinds de RAID problemen, problemen met mijn tweede ide kanaal. De cd brander wordt niet altijd herkend.
Ik ben zelf aan het rekenen geslagen met de tips die in dit topic gegeven worden samen met de specs die ik kon vinden van mijn onderdelen. Volgens mijn berekeningen is de 12V lijn aan de krappe kant. Volgens mijn berekening met een aantal schattingen heeft deze lijn 13.5 A nodig en de voeding kan 15 A leveren.
Uit de PSU vermogens schatter (excel sheet) komen de volgende getallen:
320,5 W
70%
457,8 W

De vraag is dan ook: Voldoet mijn voeding nog wel?
Mocht mijn voeding niet meer voldoen, dan zat ik te denken aan de Cooler Master Real Power 450W. Na een review te hebben gelezen lijkt me ook bij deze voeding de 12V lijn aan de zwakke kant. Misschien andere voedingen die stil zijn? De 120 mm fan in deze PSU spreekt met wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:17:
Mijn systeem:

Moederbord MSI K7T266 Pro2
Processor Athlon XP 1600+ (Palomino)
2* 256 Mb Kingstone DDR PC2100
160 Gb WD PATA 7200 RPM (WD1600JB)
60 Gb IBM PATA 7200 RPM (IC35L060)
2* 40 GB IBM PATA 7200 RPM (IC35L040)
Realtek RTL8139 10/100 NIC
ATI Radeon 9200 Vivo
2* 17 Inch CRt schermen
4*80mm Coolermaster case fan
2*90 mm Zalman case fan
Brander (lite on ltr-52327s)
DVD-rom Pioneer (106S)
Keyboard (PS2)
Logitech optische muis (ps2)
Logitech cordless desktop (muis en toetsenbord) USB
USB 2.0 scanner HP 3500 (heeft eigen voeding)
USB 2.0 Externe DVD brander Nec 3500 (Heeft eigen voeding)
USB 2.0 Externe 2.5 Inch hdd (heeft geen eigen voeding!) Fujitsu MHK2060AT
USB BT dongel
Fanbus Enermax (UC-A5FATR2)
Cardreader Apacer

Mijn voeding: Chieftec HPC-340-201

De voltages (met 3 hdd’s (eentje niet dus) en zonder brander):
Voltages Idle volgens speedfan:
5VDC 4.92
-5VDC -5.05
+12VDC 12.22
-12VDC -11.79
+3.3VDC 3.28
+5VSB 5.54
Ik gebruik het system hoofdzakelijk voor internet en office doeleinden, maar maak ook regelmatig “back up’s “ van DVD films. Een stil systeem vind ik erg belangrijk.
Systeem is niet overgeclocked en dit is ook niet de bedoeling.

Momenteel heb ik een 40 Gb schijf niet in de kast zitten (RMA) en de cd brander ook niet. Een aantal weken geleden heb ik problemen met mijn RAID opstelling gehad en zijn beide schijven kapot gegaan (gelukkig nog garantie). Omdat RMA bij IBM altijd een aantal weken duurt en ik de twee schijven na elkaar moest omruilen (maar een doosje dat aan de verpakkingeisen van IBM voldoet) heb ik de 160 GB schijf erbij gekocht.
Ook heb ik sinds de RAID problemen, problemen met mijn tweede ide kanaal. De cd brander wordt niet altijd herkend.
Ik ben zelf aan het rekenen geslagen met de tips die in dit topic gegeven worden samen met de specs die ik kon vinden van mijn onderdelen. Volgens mijn berekeningen is de 12V lijn aan de krappe kant. Volgens mijn berekening met een aantal schattingen heeft deze lijn 13.5 A nodig en de voeding kan 15 A leveren.
Uit de PSU vermogens schatter (excel sheet) komen de volgende getallen:
320,5 W
70%
457,8 W

De vraag is dan ook: Voldoet mijn voeding nog wel?
Mocht mijn voeding niet meer voldoen, dan zat ik te denken aan de Cooler Master Real Power 450W. Na een review te hebben gelezen lijkt me ook bij deze voeding de 12V lijn aan de zwakke kant. Misschien andere voedingen die stil zijn? De 120 mm fan in deze PSU spreekt met wel aan.
Bij een dergelijk systeem hoort een A-merk voeding met een capaciteit van ongeveer 350 Watt. Aangezien je nu een Chieftec hebt met 340 Watt, zou het wel goed moeten zijn. De voltages zien er tenslotte prima uit. Ik betwijfel dus of je voeding wel de veroorzaker van al je problemen is. Als jij daarvan wel overtuigd bent, is de Cooler Master een goede optie, hoewel het wel een overkill is. Schaf dan in ieder geval een voeding aan met de zojuist genoemde capaciteit. In feite komen alle A-merken daarvoor in de aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:43
Systeem
2* Intel Xeon 2400 604
Aopen Aeolus FX5900XT
2* Dane-Elec PC3200 512MB CAS3
Seagate Cheetah 73GB 10K
WD 1200JD 120GB SATA
2* Maxtor 40GB 5.4K 2MB (Raid 1)
2* Plextor 504 4x DVD+R brander
Asus PCH-DL
Floppy Drive
Keyboard & Mouse
LSI U320 SCSI Raid controller (softraid) (64bits PCI-X)
Terratec EWS 88MT multi geluidskaart
Terratec Cinergy 400 tv-kaart
3* 80mm Led Fan
4* 80mm Systeem Fan
1* 92mm tbv Artic NV Silencer
2* 92mm Systeem Fan
Cold Cathode Tube Light

Doeleinden
Emailen, webbrowsen enzo :)

Geintje dus :P Is gekocht voor 3D bewerken en wat spelletjes als Doom3

Overclocken
Aopen Aeolus FX5900XT loopt standaard 390Mhz Core / 700Mhz Mem (350DDR)
Aopen Aeolus FX5900XT loopt momenteel 440Mhz Core / 780Mhz Mem (390DDR)
2D modus momenteel 300Mhz Core / 780Mhz Mem (390DDR)

Voeding
Tagan 480W EPS

Voltages
Volgens SiSoft Sandra, SpeedFAN wil niets geven. Gezien het een gelieft beestje is hier, zit ik liever niet te prutsen met een multimeter. Waardes zijn dus softwarematig verkregen.
CPU1 = 2.46V
CPU2 = 3.17V
+3.3V = 3.31V
+5V = 5.05V
+12V = 11.31V
-12V = -14.91V
-5V = -7.71V

Ervaringen
Volgens dat calculatiedingetje in eerste reply op startpost, zou ik, als ik dit in een excelsheet goed onderbreng, een 536W voeding nodig hebben. Ik heb een 480W voeding en zal te weinig zijn. Wat ik mij afvraag, hoe komen ze in hemelsnaam aan die waardes? Als ik verder kijk, dan kom ik nieteens op de helft van het vermogen wat ze aangeven per onderdeel? Het is gewoon duimzuigerij lijkt wel. Wat zeggen jullie over dit systeem icm de Tagan 480W?
Zelf heb ik ondertussen de ervaring dat de voeding behoorlijk goed mee wil gaan. Ik ben zelf blind voor waardes betreft voltage. Van mij mogen deze te veel afwijken zolang het systeem maar niet instabiel wordt. Ik heb vaker gehad met andere systemen dat het meer dan 10% afweek en pc stabiel 24/7 draait.

Vermogen
Gemeten over systeemkast alleen, Denver Cost Controller.
Boot opgenomen = 210W
Doom 3 (3d perf) = 221W
Idle (standaard downloads + msn + winamp) = 150-160W
Normaal (hierboven incl Skype en Webcam) = 160-170W

Conclusie
Ik zie geen enkel verband tussen de 536W die ik nodig zal hebben volgens http://www.jscustompcs.com/power_supply/ en de gemeten waarden. Als ik het maximaal opgenomen vermogen hier op 80% stel, de marge voor een langere levensduur, dan zit ik op de 276W als minimaal benodigde voeding. Zou een goede 350W al zat zijn? Indien ik dus niets over het hoofd zie, was het de bedoeling om een 2.66Ghz Xeon ernaast te zetten met een 350W voeding.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hardware Junk schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:05:
Systeem
2* Intel Xeon 2400 604
Aopen Aeolus FX5900XT
2* Dane-Elec PC3200 512MB CAS3
Seagate Cheetah 73GB 10K
WD 1200JD 120GB SATA
2* Maxtor 40GB 5.4K 2MB (Raid 1)
2* Plextor 504 4x DVD+R brander
Asus PCH-DL
Floppy Drive
Keyboard & Mouse
LSI U320 SCSI Raid controller (softraid) (64bits PCI-X)
Terratec EWS 88MT multi geluidskaart
Terratec Cinergy 400 tv-kaart
3* 80mm Led Fan
4* 80mm Systeem Fan
1* 92mm tbv Artic NV Silencer
2* 92mm Systeem Fan
Cold Cathode Tube Light

Doeleinden
Emailen, webbrowsen enzo :)

Geintje dus :P Is gekocht voor 3D bewerken en wat spelletjes als Doom3

Overclocken
Aopen Aeolus FX5900XT loopt standaard 390Mhz Core / 700Mhz Mem (350DDR)
Aopen Aeolus FX5900XT loopt momenteel 440Mhz Core / 780Mhz Mem (390DDR)
2D modus momenteel 300Mhz Core / 780Mhz Mem (390DDR)

Voeding
Tagan 480W EPS

Voltages
Volgens SiSoft Sandra, SpeedFAN wil niets geven. Gezien het een gelieft beestje is hier, zit ik liever niet te prutsen met een multimeter. Waardes zijn dus softwarematig verkregen.
CPU1 = 2.46V
CPU2 = 3.17V
+3.3V = 3.31V
+5V = 5.05V
+12V = 11.31V
-12V = -14.91V
-5V = -7.71V

Ervaringen
Volgens dat calculatiedingetje in eerste reply op startpost, zou ik, als ik dit in een excelsheet goed onderbreng, een 536W voeding nodig hebben. Ik heb een 480W voeding en zal te weinig zijn. Wat ik mij afvraag, hoe komen ze in hemelsnaam aan die waardes? Als ik verder kijk, dan kom ik nieteens op de helft van het vermogen wat ze aangeven per onderdeel? Het is gewoon duimzuigerij lijkt wel. Wat zeggen jullie over dit systeem icm de Tagan 480W?
Zelf heb ik ondertussen de ervaring dat de voeding behoorlijk goed mee wil gaan. Ik ben zelf blind voor waardes betreft voltage. Van mij mogen deze te veel afwijken zolang het systeem maar niet instabiel wordt. Ik heb vaker gehad met andere systemen dat het meer dan 10% afweek en pc stabiel 24/7 draait.

Vermogen
Gemeten over systeemkast alleen, Denver Cost Controller.
Boot opgenomen = 210W
Doom 3 (3d perf) = 221W
Idle (standaard downloads + msn + winamp) = 150-160W
Normaal (hierboven incl Skype en Webcam) = 160-170W

Conclusie
Ik zie geen enkel verband tussen de 536W die ik nodig zal hebben volgens http://www.jscustompcs.com/power_supply/ en de gemeten waarden. Als ik het maximaal opgenomen vermogen hier op 80% stel, de marge voor een langere levensduur, dan zit ik op de 276W als minimaal benodigde voeding. Zou een goede 350W al zat zijn? Indien ik dus niets over het hoofd zie, was het de bedoeling om een 2.66Ghz Xeon ernaast te zetten met een 350W voeding.
Je moet niet vergeten dat voedingen ook klappen opvangen met piekstromen hé. Hetgeen wat jij gemeten hebt met de Cost Controller is waarschijnlijk zo'n beetje gemiddeld. Je hebt nu een 480 Watter, maar dat had wat mijn betreft wel een 350-380 Watter mogen zijn, aangezien je met een goed A-merk en die capaciteit ook wel voldoende sap kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
Daarom "boot" erbij gezet. Men heeft mij in het verleden gezegt dat een voeding de grootste klap maakt bij het opstarten. De waarde van 210W is de maximale piekwaarde voordat de pc opgestart is. Dus een echte piek en geen gemiddelde. Daarna Doom 3 opgestart en de 221W als piek waarde genomen (was gemiddeld ongeveer 115W dus geen grote piek dus).

Kan dus met een gerust hart de 350W aansluiten, de 2.66Ghz zal een gamebak worden en minder uitgedost worden, enkel een zwaardere videokaart (6800GT). Wordt wel een uni bak gezien ik geen 2e 2.66Ghz kan vinden voor een schappelijke prijs.

Voeding is een Arora 350W geval. Zeg maar zelfde binnenwerk als de Aopen met die 12cm Fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hardware Junk schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:50:
Daarom "boot" erbij gezet. Men heeft mij in het verleden gezegt dat een voeding de grootste klap maakt bij het opstarten. De waarde van 210W is de maximale piekwaarde voordat de pc opgestart is. Dus een echte piek en geen gemiddelde. Daarna Doom 3 opgestart en de 221W als piek waarde genomen (was gemiddeld ongeveer 115W dus geen grote piek dus).

Kan dus met een gerust hart de 350W aansluiten, de 2.66Ghz zal een gamebak worden en minder uitgedost worden, enkel een zwaardere videokaart (6800GT). Wordt wel een uni bak gezien ik geen 2e 2.66Ghz kan vinden voor een schappelijke prijs.

Voeding is een Arora 350W geval. Zeg maar zelfde binnenwerk als de Aopen met die 12cm Fan.
Ja, dat is een prima keuze. Net zoals de AOpen's zullen de Arora's (klikt me bekend in de oren) ook het binnenwerk hebben van FSP (Fortron Source Power).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Tagan TG480-U01 PSU Review

Tagan was een onbekend merk voor mij, maar aangezien ik dit topic al even volg en lading reviews heb gelezen van dit schatje heb ik er één aangeschaft. Dit komt ook mede doordat mijn oude flink aan het slijten was - rare pieptonen, fan die begint te ratelen en etc :X - maar ook dat ik voor de toekomst nog genoeg power heb.

Nu ik eenmaal deze PSU binnen heb, hou ik me aan mijn woord om een review te schrijven, dus here we go!

De voeding

Het pakketje ziet er - zoals gewoonlijk - netjes uit van Eynstein. Waarom hier besteld? Gewoon goeie ervaringen met deze shop en daar was niet heel duur ± € 90,- :Y)

Najah de goede man van TPG Post kwam vandaag een "zwaar" pakketje afleveren
en hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/tagan/pakje_tn.jpg

Eenmaal het goed verpakte pakje open, zien we het volgende een stevige doos - die helaas enig sinds beschadigd is :( arghh TPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/tagan/doos_tn.jpg

Vervolgens de hele lading eruit gehaald, wat me opviel dat alles wel heel netjes verpakt was - hulde. Alleen klipje van ATX stekker is eraf geknapt - najah boeie - zit zo ook goed vast :9

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/tagan/alles_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/tagan/kabels_tn.jpg
* klik voor grotere versie
Inhoud:
• PCI Express power kabel
• Handleiding
• Klittenband 5x
• 2 wraps
• Schroefjes
• Power kabel (Ook gold plated, zoals ze dat noemen)
• En de voeding :)

Hier 2 close-ups van de voeding:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/tagan/voeding1_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/tagan/voeding2_tn.jpg
* klik voor grotere versie

Zoals we zien zijn er genoeg kabels om al je apparaten en overige dingen aan te sluiten, wat me wel echter wel opvalt dat deze uitvoering héél anders is dan die van Eraser. Nieuwe versie wellicht?

Specificaties

• +3.3v = 28A / +5v = 48A / +12v = 28A / -12v = 1.0A / -5v = 0.8A / +5 VSB = 2.5A

• ATX 20-pin + ATX 4-pin ~ P4/12V 4-pin + P4/12V 4-pin
• EPS/BTX 24-pin & P4/12V 8-pin (combinatie van ^^)
• HDD 4-pin (4x2)
• FDD 4-pin (2x1)
• SATA 15-pin (2x2)
• VGA 4-pin (Blauw) (2x1)

• 533rpm (21dB) bij 20% load
• 600rpm (21dB) bij 50% load
• 1194rpm (24dB) bij 80% load
• 1827rpm (28dB) bij 100% load

Stil?

Zoals de specificaties het al aangeven is dit ding echt stil - oke mijn vorige (AOpen w/120mm) was al stil, maar dit slaat echt alles :D
In één woord: Heerlijk :z

Foto's

Hieronder enkele foto's:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/tagan/kast_back_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/tagan/kast_los_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/tagan/kast_inhoud_tn.jpg
^^ klik voor grotere versie

Het was even een gepruts om alles netjes weg te werken in mijn kast (AOpen H600B), maar als dat eenmaal klaar is - dan lijkt het ook netjes :)

Voltages

Deze tagan geeft nu erg strakke voltages aan, itt mijn oude:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/tagan/speedfan.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/tagan/voltages_bios.jpg

Goed, deze dingen moet je soms met een korreltje zout nemen - maar dit lijkt me erg netjes ;)

Test setup:
• AOpen H600B Super Miditower
• AMD Athlon XP 2600+
• Asus A7N8X Deluxe Gold Rev2.0
• Dane-Elec 512 Mb PC2700 CL2.5
• Maxtor 6E030L0 30GB [7200/2MB]
• Asus V9280S /TVD [Ti4200, 275/600Mhz]
• Sony DDU1612 DVD-Rom
• NEC 2510A DVD±RW
• Hercules GameSurround Fortissimo III 7.1
• Logitech MX510 Optical Mouse & Logitech UltraX Keyboard
• Arctic Copper Silent 2L + 4x Zalman ZM-F1

Conclusie

Zeer tevreden :*)

Pos:
• Zeer stil
• Degelijk
• Mooi zwart kleurtje (zie er alleen zo weinig van :X )
• Genoeg kabels en power om je hele kerstboom aan te sluiten :9
• Verdomd goeie specs en prestaties

Min:
• [zeik-mode] Misschien wel iets te lange kabels :9
• Prijskaartje

Notitie: Ik denk niet dat het aangeraden is om deze voeding in een goedkope computerkast te monteren, want hij weegt namelijk nogal wat. Het kan dus best zo zijn dat je "goedkope" kast krom trekt.

Let op! De afbeeldingen en specs qua SATA & VGA aansluiten kunnen misschien niet overeen komen met de versie die er besteld word bij de verschillende computer winkels.

* Mijn exemplaar heb ik bij Eynstein weg zoals in het begin is vermeld.

Kijk voor meer info bij de post: Hardware Junk

x86-based
* Bedankt Eraser voor je advies en de gedeeltelijk gebruikte layout

[ Voor 5% gewijzigd door rlkz op 08-12-2004 17:30 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En jij bedankt voor deze mooie bijdrage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 20:04
Hey jongens,

Ik heb een beetje probleem met tagan 480watt voeding..of SpeedFan is niet geweldig.

Spec:

AMD ATHLON 64 3500+
2GB GeiL value ram PC3200
MSI K8N Neo2 Pla mobo
Hitachi Deskstar 7k250 SATA 160GB Harddisk
Geforce 4 Ti 4200 grafische kaart
NEC ND3500
LITE-ON DVD SPELER
Samsung Floppy

Thermaltake LANFIRE Alu case met 5 Fan's en Hardcano fancontroller

Jammer genoeg kan ik geen screenshot maken van speedfan....

Dit leest speedfan:

Vcore: 1.50v
+12volt: 12.5v
+3.3volt: 3.23v
Vcc: 5.1v
VinC: 0v

5Vbc: 4.98v
COREA; 3.36v
COREB: 3.36v
+3.3v:4.43v

+5v: 6.71v
+12v: 16.10v
-12v: 8.45v
-5v: 2.89v

Weet iemand hoe dat komt??

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
@x86-based

Ik heb dat dingetje dus ook he. Erg leuk dat jij hem zo krijgt, maar je bent één van de weinige die hem zo krijgt.

Mijn ervaring:

Zo als je de plaatjes ziet, heb ik de voeding besteld. Mooi afgewerkte kabels, getwiste bedrading en mooie kousjes. Mooi afgeschermde voedingskabel.

Ik kreeg hem binnen. Ik dacht "wow dat is heavy". Maakte meteen de doos open. Tot mijn grote schrik bleken de kabels leijk gedraait te zijn. Er zat alleen een kousje om de ATX/EPS connector die bijna letterlijk uit elkaar viel. Echt lelijk. Zelf dus maar gesleeved en mooier getwist. Veel werk later, de voeding ingebouwt. Tijd om hem aan te sluiten. Ik in de immense doos zoeken naar de mooi afgeschermde voedingskabel. Zoeken. Blijven zoeken. Doos omgekeerd. Nogmaals in iedere hoek gezocht van de doos. Stortte me teleurgesteld neer op de stoel. Paar sjekkies later heel beduust nog maar eens zoeken. Geen afgeschermde voedingskabel dus.

Meteen een klacht opgesteld. Kreeg ik te horen dat de leverancier zo immens veel oudere generatie had staan en deze eerst op moesten. Dan vraag ik mij af, als er zoveel oude op voorraad zijn, waarom moest ik dan meer dan een week extra wachten omdat ze niet op voorraad waren. Laatst nog eens nagevraagt, ze zitten nog met een immens grote oude berg, dat de kans zéér klein zou zijn dat je hem op de "nettere manier als afgebeeld" krijgt.

Het is dat ik me er een beetje in had verdiept en wist dat het zo'n beetje de stabielste voeding was, anders had ik hem teruggestuurd.

Let dus wel goed op, de review hier boven is een uitzondering die hem zo krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Okaj,
ik was van plan een nieuwe pc te kopen, dus ik heb alles besteld enzo maar toen ik de hardware in huis had, dacht ik in een keer "dahm...voeding vergeten... |:( " ik had al mijn geld al in die pc gestoken dus dat was mooi balen... nu had ik nog een no-name cheap 300watt voeding liggen..
dus tja gewoon aangesloten... alles werkt opzich gewoon goed... alleen nu naar de voltage's keek schrok ik wel even, ik weet ze niet meer uit mijn hoofd maar de +5 was +9 en de +12 was +17 ofzo 8)7 goed fout dus...

Dit voedinkje maakt ook een ontzettend lawaai... dan koop je een dure zalman koeler omdat ie zo stil is en dan heb je zo'n lawaaimaker van een voeding er inzitten :P

Dus nu ben ik opzoek naar een goede voeding, maar ik zie door de bomen het bos niet meer zegmaar :P

Specs:
AMD 3000+
Asus A7V880
2x 256MB mem
WD 200 gig hdd(s-ata)
Asus Radeon 9200Se
Nec dvd 16 +/- brander
en 2 case fan's

Gebruik
Ik gebruik mijn pc voor: Photoshop,After effects, internet, films kijken en school enzo. Ik ben geen gamer (vind er geen zak an :P )
-------
Nu had ik al wat voedingen op het oog:

Tagan TG380-U01 (ATX, 380W) € 55,58
Aerocool Aeropower Black/Silver, 350W (ATX € 47,-
AOpen AO350-12APN, 350W € 59,-
Be Quiet! Blackline 1 Fan Titanium, 350W € 66,79

Mijn budget ligt ongeveer rond de 60 euro, mijn voorkeur gaat een beetje uit naar die Tagan omdat het erg goeie voedingen zijn en ook erg stil zijn... (ook een must vind ik wel, omdat hij de helft van de maand continu aan staat... en hij staat op mijn slaapkamer dus is wel zo prettig als die stil is.)

als iemand een andere (misschien wel betere) voeding weet dan hoor ik dat graag :) bvd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xevox op 08-12-2004 17:15 ]

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Hardware Junk schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:11:
@x86-based

Ik heb dat dingetje dus ook he. Erg leuk dat jij hem zo krijgt, maar je bent één van de weinige die hem zo krijgt.

Mijn ervaring:

Zo als je de plaatjes ziet, heb ik de voeding besteld. Mooi afgewerkte kabels, getwiste bedrading en mooie kousjes. Mooi afgeschermde voedingskabel.

Ik kreeg hem binnen. Ik dacht "wow dat is heavy". Maakte meteen de doos open. Tot mijn grote schrik bleken de kabels leijk gedraait te zijn. Er zat alleen een kousje om de ATX/EPS connector die bijna letterlijk uit elkaar viel. Echt lelijk. Zelf dus maar gesleeved en mooier getwist. Veel werk later, de voeding ingebouwt. Tijd om hem aan te sluiten. Ik in de immense doos zoeken naar de mooi afgeschermde voedingskabel. Zoeken. Blijven zoeken. Doos omgekeerd. Nogmaals in iedere hoek gezocht van de doos. Stortte me teleurgesteld neer op de stoel. Paar sjekkies later heel beduust nog maar eens zoeken. Geen afgeschermde voedingskabel dus.

Let dus wel goed op, de review hier boven is een uitzondering die hem zo krijgt
hmm daz wel even mooi kl*te voor je, ik zal na aanleiding hiervan ook een melding plaatsen in mijn review.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x86-based schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:20:
hmm daz wel even mooi kl*te, ik zal na aanleiding hiervan ook een melding plaatsen in mijn review.
als dat de voltwaarden zijn, gwoon terugsturen hoor, dat zijn hele belabberde waarden.

@hardwarejunk? jij hebt hetzelfde probleem? (voltwaarden?)bij wie heb je die tagan dan besteld? heb je wel een andere ervoor in plaats gekregen? ik zou niet tevreden zijn met een ouwe die nog in de kast ligt en weg moet voor dezelfde prijs als nieuwe tagan 480 iig :|

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voeding heeft het begeven en nu wil ik wel een keer een goede voeding :P .
Specs:
DFI LP UT (amd64)
AMD 64 3000+
512MB OCZ
6800LE (overclocked)
36 GB Raptor(binnenkort nog 1)
DVD Speler.

Ik wil graag met dit systeem overclocken en daarom is een goede voeding wel een vereiste dacht ik zo.En ik speel ook veel games.
Ik weet echt niet wat ik nodig heb.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wenneyhanney schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:59:
Hey jongens,

Ik heb een beetje probleem met tagan 480watt voeding..of SpeedFan is niet geweldig.

Spec:

AMD ATHLON 64 3500+
2GB GeiL value ram PC3200
MSI K8N Neo2 Pla mobo
Hitachi Deskstar 7k250 SATA 160GB Harddisk
Geforce 4 Ti 4200 grafische kaart
NEC ND3500
LITE-ON DVD SPELER
Samsung Floppy

Thermaltake LANFIRE Alu case met 5 Fan's en Hardcano fancontroller

Jammer genoeg kan ik geen screenshot maken van speedfan....

Dit leest speedfan:

Vcore: 1.50v
+12volt: 12.5v
+3.3volt: 3.23v
Vcc: 5.1v
VinC: 0v

5Vbc: 4.98v
COREA; 3.36v
COREB: 3.36v
+3.3v:4.43v

+5v: 6.71v
-5v: 2.89v

Weet iemand hoe dat komt??
Puur een uitleesfout door de programma's. De enige manier waarmee jij goed kunt gaan controleren is een multimeter. Als je trouwens geen enkel raar probleem hebt wat iets met de voeding te maken kan hebben en als je systeem gewoon stabiel is, zou ik me niet druk maken om die voltages hoor.
LJ LIGHTNING schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:12:
Okaj,
ik was van plan een nieuwe pc te kopen, dus ik heb alles besteld enzo maar toen ik de hardware in huis had, dacht ik in een keer "dahm...voeding vergeten... |:( " ik had al mijn geld al in die pc gestoken dus dat was mooi balen... nu had ik nog een no-name cheap 300watt voeding liggen..
dus tja gewoon aangesloten... alles werkt opzich gewoon goed... alleen nu naar de voltage's keek schrok ik wel even, ik weet ze niet meer uit mijn hoofd maar de +5 was +9 en de +12 was +17 ofzo 8)7 goed fout dus...

Dit voedinkje maakt ook een ontzettend lawaai... dan koop je een dure zalman koeler omdat ie zo stil is en dan heb je zo'n lawaaimaker van een voeding er inzitten :P

Dus nu ben ik opzoek naar een goede voeding, maar ik zie door de bomen het bos niet meer zegmaar :P

Specs:
AMD 3000+
Asus A7V880
2x 256MB mem
WD 200 gig hdd(s-ata)
Asus Radeon 9200Se
Nec dvd 16 +/- brander
en 2 case fan's

Gebruik
Ik gebruik mijn pc voor: Photoshop,After effects, internet, films kijken en school enzo. Ik ben geen gamer (vind er geen zak an :P )
-------
Nu had ik al wat voedingen op het oog:

Tagan TG380-U01 (ATX, 380W) € 55,58
Aerocool Aeropower Black/Silver, 350W (ATX € 47,-
AOpen AO350-12APN, 350W € 59,-
Be Quiet! Blackline 1 Fan Titanium, 350W € 66,79

Mijn budget ligt ongeveer rond de 60 euro, mijn voorkeur gaat een beetje uit naar die Tagan omdat het erg goeie voedingen zijn en ook erg stil zijn... (ook een must vind ik wel, omdat hij de helft van de maand continu aan staat... en hij staat op mijn slaapkamer dus is wel zo prettig als die stil is.)

als iemand een andere (misschien wel betere) voeding weet dan hoor ik dat graag :) bvd :)
Je hebt in ieder geval ongeveer 330-350 Watt nodig van een A-merk. Aangezien al je suggestie's eraan voldoen, laat ik de keuze aan jou over. Daar moet je met alle informatie toch wel mee uitkomen.
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:30:
Specs:
DFI LP UT (amd64)
AMD 64 3000+
512MB OCZ
6800LE (overclocked)
DVD Speler.

Ik wil graag met dit systeem overclocken en daarom is een goede voeding wel een vereiste dacht ik zo.En ik speel ook veel games.

Ongeveer 350 Watt van een A-merk voldoet wel voor jou systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:28:
[...]

als dat de voltwaarden zijn, gwoon terugsturen hoor, dat zijn hele belabberde waarden.
Volgens mij zijn mijn voltages prima te noemen...tog :? :9
+12v lijn is atm 12.04v

En mijn moederbord is helaas gaar in dingen aflezen, ene aflezing klopt wel - andere weer niet.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Laatst online: 16-09 20:04
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:30:
Specs:
DFI LP UT (amd64)
AMD 64 3000+
512MB OCZ
6800LE (overclocked)
DVD Speler.

Ik denk dat een Tagan 380watt net genoeg voor zijn, maar dat zit beetje krap aanzien dat je 6800LE oc hebt ( ja die vreet ong. 180watt non-oc, in stress). Je kan een goede A-merk 400watt of hoger nemen. Ik heb zelf een Tagan 480watt en ik zou zeggen dat hij heel stil en stabiel is.

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:23
Hier nog wat te lezen: 35 voedingen met malkaar vergeleken :) (pas op , alles op Duits en 85 bladzijdes )

http://www.planet3dnow.de/artikel/hardware/35nts/

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik ga over 2 weken een nieuw systeen in elkaar zetten en vraag me af of een voeding van 400w toereikend is.

Systeem
Kast: 3R System R202 Li
Mobo: MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra
CPU: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB)
HDD: Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB)
RAM: 512MB x 2 PC3200 DDR (Corsair VS1GBKIT400)
Graka: XFX GeForce 6800 LE 128MB
DVDR: NEC ND-3500 16x (Dual-layer)
Geluid: Terratec Aureon 5.1 Fun
Muis: Logitech MX1000
Extra: Mogelijk later een 2e HDD

Doeleinden
Grafische shit
Gamen
Films kijken

Overclocken
Niet van plan. Wellicht ga ik de videokaart OC'en (indien mogelijk)

Voeding
Voorstel: Zalman ZM400B-APS 400Watt

Voltages
Onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
@ Mr Tweak
@hardwarejunk? jij hebt hetzelfde probleem? (voltwaarden?)bij wie heb je die tagan dan besteld? heb je wel een andere ervoor in plaats gekregen? ik zou niet tevreden zijn met een ouwe die nog in de kast ligt en weg moet voor dezelfde prijs als nieuwe tagan 480 iig
Probleem was de levering. Leveringsvoorwaarde van een leverancier is dat de specificaties af mogen wijken zondar dat daar een vermelding voor gedaan hoeft te worden. Een nieuw plaatje van een nieuwe revisie is dus gebruikt om van een hele boterberg oude revisie's af te kunnen komen waarbij je niets kunt maken tegen de leverancier. Terug sturen was geen optie.

De prestaties liegen er niet om, Tagan heeft een goed binnenwerk. Dat heeft zowel de nieuwe als de oude revisie van die 480W. Alleen zullen de productiekosten lager zijn en ben ik dus gewoon genaait voor wat euro's. Dit is te verwaarlozen verder, want de prestaties zijn echt goed. Het was echt de teleurstelling over de afwerking eromheen. Ten slotte, ik steek toch weken tijd in de afwerking van de pc zelf en had nog een halve sleeving kit liggen. Mensen vinden schijnbaar ook een probleem van Tagan dat de kabels te lang zijn. Een schaar bied uitkomst en door de lente tot de eerste connector juist erg makkelijk opnieuw te sleeven.

Voltwaarden vind ikzelf netjes, deze kunnen afwijken en als ze niet goed waren, had ik allang vlammen uit de pc gehad. Heb de binnenkant wel bekleed met een brandwerende laag ;)

Voeding komt bij Alternate vandaan.

En wees eerlijk, tis toch altijd FiFo, ik had alleen domme pech en behoed mensen die aan het likkebaarden zijn bij de foto's, dat ze dezelfde teleurstelling kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voeding is stuk, alle lijnen wijken meer af dan 8%. Kortom tijd voor nieuwe voeding.

Ik heb nu een cheap Sweex cl4 case.
Ik heb heel veel forums gechecked en een hoop gelezen.
Zo weet ik bijna zeker, dat een tagan 480 (3,5 kg) dwars door de kast heenzakt.

Aangezien ik ongeveer over een half jaar een nieuwe pc ga samenstellen wil ik een sterke voeding (nieuwe pc iets van: amd 4000+, socket 939, 6800 kaart, 2a3 HD's, 2 casefans enz.)
Ik heb dus een voeding nodig waarmee die ik in de verre toekomst ook nog kan gebruiken.

mijn buget voor nieuwe case + voeding is ongeveer 130-150 Euro.
Ik twijvel tussen 2 opties:

1. Antec lifestyle sonata 380W, goede kwaliteit en mooi kast. De vraag is alleen of de 380W sterk genoeg is om de bovenstaande onderdelen van energie te voorzien.

2. losse case + voeding
Ik heb op internet een heleboel cases gezien maar ik zie door de bomen het bos niet meer. 8)7
heeft iemand suggestie voor een een stevige, solide en handige kast ? (wel zwart of grijs svp en optie tot inbouwen van casefans) (een lichtje hier en daar is leuk, maar zo'n neon disco in mijn pc hoef ik niet).

Qua voeding twijvel ik aan een:
tagan 480
tagan 380
Cooler Master Real Power 450W review http://www.tweakers.net/reviews/514
Zalman 400W B-ABS

om samen vatten: voor toekomst =>
of
1.antec sonata 380
of
2.case (suggestie?) + sterkte voeding

alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x86-based schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:07:
Volgens mij zijn mijn voltages prima te noemen...tog :? :9
+12v lijn is atm 12.04v

En mijn moederbord is helaas gaar in dingen aflezen, ene aflezing klopt wel - andere weer niet.
het is laat... ik snap nu niet wat je bedoelt?

[q]+5v: 6.71v
-5v: 2.89v[/]

dit stond in je vorige post? en nu zeg je 12.04?

ohw issie gaar :| kep nix gezegd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik krijg van Sisoft, de volgende voltage van mijn Tagan terug.

CPU1 Voltage 2.64V
CPU2 Voltage 3.32V
+3.3 Voltage 3.39V
+5 Voltage 5.11V (met multimeter 5.0V)
+12 Voltage 11.49V (met multimeter 12.20V)
-12V Voltage 2.45V Lijkt me dat er hier is fout gaat met uitlezen, hoe kan ik dat meten btw?
-5V Voltage -7.71V Lijkt me dat er hier is fout gaat met uitlezen, hoe kan ik dat meten btw?
Standby Voltage 4.44V
Batterij Voltage 3.23V

Tagan 480 Watt

Gaat het hier de fout in met uitlezen??

Systeem
Tagan 480Watt EPS
Asus PCH-DL
2x Intel XEON 2.8GHz @ 512Kb cache
2x 256MB @ DDR3 komt hedenmiddag nog 1GB bij >:)
3x 80GB @ 7200 rpm @ 8Mb Cache
Hitachi CML174-SXWB
NEC 3500 A
aOpen 52x CD writer
Intel XEON wind tunnel 604 cooler
Club3d MX440 64MB komt volgende week Asus GeForce 6800Ultra Deluxe bij :9

Doeleinden
Multitasking
Networking
Visio
Games

OC
Niet van plan

Voeding
Tagan 480 Watt

mmz denk dat het aan SiSoft en Everest ligt omdat ze beide meer dingen niet kunne uitlezen omdat ze het mobo nog niet hebben opgenomen in hun systemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Movinghead op 09-12-2004 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wenneyhanney schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:18:
[...]

Ik denk dat een Tagan 380watt net genoeg voor zijn, maar dat zit beetje krap aanzien dat je 6800LE oc hebt ( ja die vreet ong. 180watt non-oc, in stress). Je kan een goede A-merk 400watt of hoger nemen. Ik heb zelf een Tagan 480watt en ik zou zeggen dat hij heel stil en stabiel is.
Dat is een pure overkill, vanwege die 6800 LE hoef je heus geen 400+ Watter te nemen hoor.
SlowikPL schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:29:
Hier nog wat te lezen: 35 voedingen met malkaar vergeleken :) (pas op , alles op Duits en 85 bladzijdes )

http://www.planet3dnow.de/artikel/hardware/35nts/
Ik zal het eens doorlezen. Als het wat is, vind je deze link terug in de topicstart.
ZjieB schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:04:
Ik ga over 2 weken een nieuw systeen in elkaar zetten en vraag me af of een voeding van 400w toereikend is.

Systeem
Kast: 3R System R202 Li
Mobo: MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra
CPU: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB)
HDD: Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB)
Graka: XFX GeForce 6800 LE 128MB
DVDR: NEC ND-3500 16x (Dual-layer)
Geluid: Terratec Aureon 5.1 Fun
Muis: Logitech MX1000
Extra: Mogelijk later een 2e HDD

Doeleinden
Grafische shit
Gamen
Films kijken

Overclocken
Niet van plan. Wellicht ga ik de videokaart OC'en (indien mogelijk)

Voeding
Voorstel: Zalman ZM400B-APS 400Watt

Voltages
Onbekend
Dat is een goede optie, hoewel het een lichte overkill is. Je kunt het ook wel doen met ongeveer 350 Watt van een A-merk. Succes met he keuze. :)
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:27:
Mijn voeding is stuk, alle lijnen wijken meer af dan 8%. Kortom tijd voor nieuwe voeding.

Ik heb nu een cheap Sweex cl4 case.
Ik heb heel veel forums gechecked en een hoop gelezen.
Zo weet ik bijna zeker, dat een tagan 480 (3,5 kg) dwars door de kast heenzakt.

Aangezien ik ongeveer over een half jaar een nieuwe pc ga samenstellen wil ik een sterke voeding (nieuwe pc iets van: amd 4000+, socket 939, 6800 kaart, 2a3 HD's, 2 casefans enz.)
Ik heb dus een voeding nodig waarmee die ik in de verre toekomst ook nog kan gebruiken.

mijn buget voor nieuwe case + voeding is ongeveer 130-150 Euro.
Ik twijvel tussen 2 opties:

1. Antec lifestyle sonata 380W, goede kwaliteit en mooi kast. De vraag is alleen of de 380W sterk genoeg is om de bovenstaande onderdelen van energie te voorzien.

2. losse case + voeding
Ik heb op internet een heleboel cases gezien maar ik zie door de bomen het bos niet meer. 8)7
heeft iemand suggestie voor een een stevige, solide en handige kast ? (wel zwart of grijs svp en optie tot inbouwen van casefans) (een lichtje hier en daar is leuk, maar zo'n neon disco in mijn pc hoef ik niet).

Qua voeding twijvel ik aan een:
tagan 480
tagan 380
Cooler Master Real Power 450W review http://www.tweakers.net/reviews/514
Zalman 400W B-ABS

om samen vatten: voor toekomst =>
of
1.antec sonata 380
of
2.case (suggestie?) + sterkte voeding

alvast bedankt
Met die 380 Watter van Antec in combinatie met die kast kun je dat nieuwe systeem wel draaien en zelfs daarna heb je nog wat speling over. Je kunt ook voor een loss voeding gaan en daarvoor voldoen alle merken en types die je noemde. Je hebt voor het systeem in ieder geval ongeveer 370/380 Watt nodig van een A-merk. Succes met je keuze. :)
Movinghead schreef op donderdag 09 december 2004 @ 06:46:
Ik krijg van Sisoft, de volgende voltage van mijn Tagan terug.

CPU1 Voltage 2.64V
CPU2 Voltage 3.32V
+3.3 Voltage 3.39V
+5 Voltage 5.11V (met multimeter 5.0V)
+12 Voltage 11.49V (met multimeter 12.20V)
-12V Voltage 2.45V Lijkt me dat er hier is fout gaat met uitlezen, hoe kan ik dat meten btw?
-5V Voltage -7.71V Lijkt me dat er hier is fout gaat met uitlezen, hoe kan ik dat meten btw?
Standby Voltage 4.44V
Batterij Voltage 3.23V

Tagan 480 Watt

Gaat het hier de fout in met uitlezen??

Systeem
Tagan 480Watt EPS
Asus PCH-DL
2x Intel XEON 2.8GHz @ 512Kb cache
2x 256MB @ DDR3 komt hedenmiddag nog 1GB bij >:)
3x 80GB @ 7200 rpm @ 8Mb Cache
Hitachi CML174-SXWB
NEC 3500 A
aOpen 52x CD writer
Intel XEON wind tunnel 604 cooler
Club3d MX440 64MB komt volgende week Asus GeForce 6800Ultra Deluxe bij :9

Doeleinden
Multitasking
Networking
Visio
Games

OC
Niet van plan

Voeding
Tagan 480 Watt

mmz denk dat het aan SiSoft en Everest ligt omdat ze beide meer dingen niet kunne uitlezen omdat ze het mobo nog niet hebben opgenomen in hun systemen.
Het is inderdaad een uitleesprobleem. De negatieve voltages zijn trouwens lastig te meten, maar zijn dan ook niet belangrijk. Zo te zien meet je met een multimeter stabiele 5 en 12 V lijnen en daar gaat het tenslotte om. De 3,3 V lijn wordt in de meeste gevallen wel goed uitgelezen, dus wat dat betreft zit je ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
ff vraagje:

heb mijn oude pIII-450 systeem een beetje geupgrade. Er stak een no-name 250W voeding in en alles werkte maar het was waarschijnlijk nipt (heb wel geen voltages gemeten). Nu is dit mijn "nieuwe" systeem (eigenlijk zijn alleen mobo en cpu veranderd):

mobo: MSI K7T Turbo2
cpu: AthlonXP 2400+
ram: 3x SDRAM pc133
GeForce4 MX440
SB Live Player
1x LG CDROM 52x (word vermoedelijk vervangen door NEC-3500 DVD Writer)
1x Plextor 48/40/12 CDRW
HD 1x Quantum Fireball@5400rpm
HD 1x WD@7200rpm

nog wat PCI kaartjes: 2 netwerkkaarten, 1 PCI-Firewire controller waarop een externe HD hangt (Maxtor OneTouch 250GB), er komt waarschijnlijk ook nog wel een case-fan bij maar daarvoor wil ik eerst het temperatuurshuishouden bezien.

Ik veronderstel dat mijn 250 het niet meer gaat trekken met het verschil dat die Athlon vraagt tov de pIII. Daarom ben ik aan het rondzien voor een nieuwe voeding. Welke van deze zijn goed genoeg en is het een probleem dat op sommige een S-ATA connector zit want ik heb die helemaal niet nodig?

- Case-Master PS-400 400W PSU Single Fan (is dit een goed merk? vind het niet tussen de A-merken, compenseert die 400W het feit dat het geen A-merk is?)
- Aopen 300W PSU Ultra Silent 120mm fan (stuk duurder, en "maar 300W", geluid is niet zo belangrijk dus dat Ultra Silent is nu ook nie zo belangrijk)
- Chieftec PSU 350W PFC with S-ATA (is wel een A-merk, maar 2 keer zo duur voor zover ik ze vind als de eerste, en wil het toch low-budget houden)

Misschien nog andere suggesties die voor max 50eur gemakkelijk in Belgie te verkrijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nokie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:24:
ff vraagje:

heb mijn oude pIII-450 systeem een beetje geupgrade. Er stak een no-name 250W voeding in en alles werkte maar het was waarschijnlijk nipt (heb wel geen voltages gemeten). Nu is dit mijn "nieuwe" systeem (eigenlijk zijn alleen mobo en cpu veranderd):

mobo: MSI K7T Turbo2
cpu: AthlonXP 2400+
ram: 3x SDRAM pc133
GeForce4 MX440
SB Live Player
1x LG CDROM 52x (word vermoedelijk vervangen door NEC-3500 DVD Writer)
1x Plextor 48/40/12 CDRW
HD 1x Quantum Fireball@5400rpm
HD 1x WD@7200rpm

nog wat PCI kaartjes: 2 netwerkkaarten, 1 PCI-Firewire controller waarop een externe HD hangt (Maxtor OneTouch 250GB), er komt waarschijnlijk ook nog wel een case-fan bij maar daarvoor wil ik eerst het temperatuurshuishouden bezien.

Ik veronderstel dat mijn 250 het niet meer gaat trekken met het verschil dat die Athlon vraagt tov de pIII. Daarom ben ik aan het rondzien voor een nieuwe voeding. Welke van deze zijn goed genoeg en is het een probleem dat op sommige een S-ATA connector zit want ik heb die helemaal niet nodig?

- Case-Master PS-400 400W PSU Single Fan (is dit een goed merk? vind het niet tussen de A-merken, compenseert die 400W het feit dat het geen A-merk is?)
- Aopen 300W PSU Ultra Silent 120mm fan (stuk duurder, en "maar 300W", geluid is niet zo belangrijk dus dat Ultra Silent is nu ook nie zo belangrijk)
- Chieftec PSU 350W PFC with S-ATA (is wel een A-merk, maar 2 keer zo duur voor zover ik ze vind als de eerste, en wil het toch low-budget houden)

Misschien nog andere suggesties die voor max 50eur gemakkelijk in Belgie te verkrijgen zijn?
Als jij een A-merk voeding aanschaft met een capaciteit van ongeveer 300-330 Watt, zit je wel goed. Voedingen die aan jou eisen voldoen zijn bijvoorbeeld de Chieftec 360 Watt, AOpen 300/350 Watt, Zalman 300 Watt en de Tagan 330 Watt. Of deze ook verkrijgbaar zijn in België en of de prijs daar ongeveer hetzelfde is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woolysheep
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Systeem
Geforce6800 TD/GT (Asus V9999TD/GT)
HD Maxtor 120 gig IDE
HD Western Digital 80 gig IDE
Athlon64 AMD 3000+ + koeler
MSI K8N
Nec 3500A DVD brander
4 fannetjes
2x 512 MB geheugen (Kingston)
Floppy
Toestenbord
Muis

Doeleinden
GamePC, InternetPC

Overclocken
Niet van plan te overcloken

Is dit te doen met een voeding van 350 watt (Enermax o.i.d)
Zodat ik weet welke kast ik kan aanschaffen voor me nieuwe pc.

OKido bedankt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door woolysheep op 10-12-2004 11:40 ]

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
woolysheep schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:38:
Systeem
Geforce6800 TD/GT (Asus V9999TD/GT)
HD Maxtor 120 gig IDE
HD Western Digital 80 gig IDE
AThlon64 AMD 3000+ + koeler
MSI k8N
Nec 3500A dDVD brander
4 fannetjes
2x 512 MB geheugen (kingston)
Floppy
Toestenbord
Muis

Doeleinden
GamePC, InternetPC

Overclocken
Niet van plan te overcloken

Is dit te doen met een voeding van 350 watt (Enermax o.i.d)
Zodat ik weet welke kast ik kan anschaffen voor me nieuwe pc.
Ja, je moet denken aan minimaal 350 Watt van een A-merk. Dan komt alles prima in orde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga maandag een nieuwe pc bestellen, maar nu moet ik alleen nog een voeding erbij hebben; zou iemand mij please kunnen vertellen wat voor voeding ik nodig heb bij deze configuratie? Ik wil hem zo stil mogelijk maar niet al te veel geld uitgeven.. Of kan ik net zo goed een goedkope 400W voeding nemen en daar een double ball bearing fan inzetten?
alvast bedankt!

Er komt ook nog een 160GB schijf bij die ik hier al heb liggen.

PC case Blue-Line-U
(zonder voeding) 4x 5,25" / 2x 3,5" 2x 3,5" ATX

AMD Athlon 64 3000+ (2.0 GHz)
(OPGA, "Newcastle", Boxed) 128/512 KB 800 MHz

Zalman CNPS 7000B-AlCu
socket 754 3200+

MSI K8T Neo-FSR
(Sound, Gb-LAN, S-ATA RAID) VIA K8T800 ATX 800 MHz

Maxtor DiamondMax Plus 9 (80 GB)
(6Y080P0) 9,4/8192/7200 U-133 IDE

Kingston DIMM 512 MB
(ValueRAM) voor PC PC3200

MSI RX9600SE-T128
(TV-Out, Retail) 128 MB DDR-SDRAM Radeon 9600SE AGP 8x

Samsung SyncMaster 710V
(zilver) 17" 1280x1024 16 ms

LiteOn SOHW-1633S
(2.4x Dual Layer, Bulk) 16/4/16x, 48/24/48x DVD±RW, DVD±R, DVD+R DL 2048 KB ATAPI

Logitech Media Keyboard
PS/2

Logitech Optical Wheel Mouse S96 OEM
(zwart) 3 knoppen PS/2

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zorg eens dat je post voldoet aan de eisen, gesteld in de startpost. Op deze manier werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:47:
[...]
Zorg eens dat je post voldoet aan de eisen, gesteld in de startpost. Op deze manier werkt het niet.
sorry.. Ik wil hem gewoon gebruiken om mee te gamen/downloaden/branden/etc en ik ben niet van plan om ermee te gaan overclocken, de voltages kan ik niet geven aangezien ik de pc nog moet kopen. Meer info? Het gaat me er vooral om hoeveel Watt ik dus waarschijnlijk nodig zal hebben ongeveer en welk type voeding gewoon heel stil is zonder dat je er 200 euro voor hoeft te betalen.. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Waarom staan alle prijzen erbij? Wou je de weten wat de prijs/watt verhouding gaat worden ofzo?
En waarom zoveel specs per onderdeel?

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacScum op 11-12-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:27:
[...]

Waarom staan alle prijzen erbij? Wou je de weten wat de prijs/watt verhouding gaat worden ofzo?
En waarom zoveel specs per onderdeel?
wat maakt dat nou weer uit... 8)7 kga deze pc bestellen en heb alles gewoon van de site gekopieerd naar een document en dat heb ik nu gewoon in 1 keer naar dit topic gekopieerd..

edit: maargoed, kep de prijzen voor je weggehaald hoor... :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:42:
[...]

wat maakt dat nou weer uit... 8)7 kga deze pc bestellen en heb alles gewoon van de site gekopieerd naar een document en dat heb ik nu gewoon in 1 keer naar dit topic gekopieerd..

edit: maargoed, kep de prijzen voor je weggehaald hoor... :X
Nog 1 klein offtopic-je

Maakt ook niets uit, maar vond het zo frapant :P

Ik dacht namelijk dat je alles had ingetypt 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door ManiacScum op 11-12-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:24:
[...]

sorry.. Ik wil hem gewoon gebruiken om mee te gamen/downloaden/branden/etc en ik ben niet van plan om ermee te gaan overclocken, de voltages kan ik niet geven aangezien ik de pc nog moet kopen. Meer info? Het gaat me er vooral om hoeveel Watt ik dus waarschijnlijk nodig zal hebben ongeveer en welk type voeding gewoon heel stil is zonder dat je er 200 euro voor hoeft te betalen.. thnx
Ik had het liever in één duidelijke post gehad, maar goed, ik ben ik een goede bui vandaag. Elk A-merk voeding (zie topicstart voor een lijst) met een capaciteit van minimaal 350 Watt voldoet voor jou systeem. Welke voeding je moet kiezen hangt van je budget en wensen af. Succes met je keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mijn huidige systeem:

Intel (R) P4 CPU 3.00GHz(Northwood),
Mobo: Intel SL-B8E-F (Intel 865g+ICH5) met dual channel support, Onboard 6-Channel AC'97 Audio.
1024 MB 333 MHz DDR
NEC ND-1300A DVD/RW
Nvidia GeForce FX5200
Maxtor 7Y250M0 (234GB)
Creative Live! 5.1 Geluidskaart
Iiyama E430 TFT
Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical
Epson Stylus C64 kleurenprinter
Canon Canoscan 1200x2400 flatbed scanner

Bepaalde onderdelen worden vervangen:
-AMD Athlon 64 FX-55 (ipv Intel Processor)
-Asus Radeon X800 XT PE 256MB (Ipv GeForce FX5200)
-MSI K8N Neo2 Platinum, (Ipv Intel SL-B8E-F)
-NEC ND-3500 16x (Dual-layer, Zilver) € 62,99 € 62,99 (Gaat samen met de andere NEC draaien)
-Nexus Breeze

De Nexus Breeze komt in twee uitvoeringen, een met 350w voeding en 1 met 400. Zeg maar welke ik nodig heb :+

alvast bedankt

Ps: voltages lijken me hier niet echt van belang?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:26:
Dat is mijn huidige systeem:

Intel (R) P4 CPU 3.00GHz(Northwood),
Mobo: Intel SL-B8E-F (Intel 865g+ICH5) met dual channel support, Onboard 6-Channel AC'97 Audio.
1024 MB 333 MHz DDR
NEC ND-1300A DVD/RW
Nvidia GeForce FX5200
Maxtor 7Y250M0 (234GB)
Creative Live! 5.1 Geluidskaart
Iiyama E430 TFT
Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical
Epson Stylus C64 kleurenprinter
Canon Canoscan 1200x2400 flatbed scanner

Bepaalde onderdelen worden vervangen:
-AMD Athlon 64 FX-55 (ipv Intel Processor)
-Asus Radeon X800 XT PE 256MB (Ipv GeForce FX5200)
-MSI K8N Neo2 Platinum, (Ipv Intel SL-B8E-F)
-NEC ND-3500 16x (Dual-layer, Zilver) € 62,99 € 62,99 (Gaat samen met de andere NEC draaien)
-Nexus Breeze

De Nexus Breeze komt in twee uitvoeringen, een met 350w voeding en 1 met 400. Zeg maar welke ik nodig heb :+

alvast bedankt

Ps: voltages lijken me hier niet echt van belang?
Met de 350 Watt red je het wel. Veel plezier ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Systeem
MSI KT4a Ultra
AMD Athlon XP 220+ met Artic super silent pro
512mb ddr PC2700 Kingston
Lite-on cd-rw
DVD-rom (bulk)
floppy
30,7gb Maxtor
80gb Maxtor
Qtec 400W

videokaart: was Gforce2, met Powercolor Ati radeon 9800 pro EZ kwamen de problemen

Doeleinden
Normaal gebruik voor internetten bladiebla en leuk spelletjes spelen, tenminste daar heb ik de 9800 voor gekocht

Overclocken
niet overgeclocked en ook niet van plan

Voltages
Idle:
VCORE: 1.60V
+3,3V: 3.25V
+12V: 11.92V
-12V: -12.53V
-5V: -5.65V (te hoog volgens het tabelletje in de SP)
+5VSB: 5.51V (ook te hoog)

Probleem:
Met de 9800 pro in de computer gaat het verkeerd, dan lopen spelletjes als Need for speed underground 2 en GTA: Vice City vast. Met de Gforce2 gebeurt het echter niet, maar dat ziet er natuurlijk niet mooi uit.
Nu lees ik hier op goT dat het wel eens aan de voeding kan liggen. een 400W Qtec van 20 maanden lijkt me toch wel redelijk. Ook en Qtec moet 300W aankunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even een vraagje, ik lees nl. net in deel 7 over de voeding die ik wil kopen het volgende:
Stil genoeg! (Ik heb de Tagan 380 W), die is absoluut verwaarloosbaar in vgl met CPU fan, disks, etc.

Maar: je moet wel een kast hebben die goed gekoeld is want de voeding koelt niet meer.
dus mijn vraag of mijn pc wel genoeg gekoeld zal worden... (even herhaling: niet bedoeld voor overclocken, gebruik voor gamen/downloaden/branden/etc. en voltages weet k niet)
thnx ;)

- PC case Blue-Line-U
- Tagan TG380-U01
ATX 380 Watt
- AMD Athlon 64 3000+ (2.0 GHz)
- Zalman CNPS 7000B-AlCu
socket 754 3200+
- MSI K8T Neo-FSR
- Maxtor DiamondMax Plus 9 (80 GB)
- en maxtor 7200 160 GB
- Kingston DIMM 512 MB
- MSI RX9600SE-T128
- Samsung SyncMaster 710V
- LiteOn SOHW-1633S
(2.4x Dual Layer, Bulk) 16/4/16x, 48/24/48x DVD±RW, DVD±R, DVD+R DL 2048 KB ATAPI
- Logitech Media Keyboard
PS/2
- Logitech Optical Wheel Mouse S96 OEM
(zwart) 3 knoppen PS/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:26:
nog even een vraagje, ik lees nl. net in deel 7 over de voeding die ik wil kopen het volgende:

[...]

dus mijn vraag of mijn pc wel genoeg gekoeld zal worden... (even herhaling: niet bedoeld voor overclocken, gebruik voor gamen/downloaden/branden/etc. en voltages weet k niet)
thnx ;)

- PC case Blue-Line-U
- Tagan TG380-U01
ATX 380 Watt
- AMD Athlon 64 3000+ (2.0 GHz)
- Zalman CNPS 7000B-AlCu
socket 754 3200+
- MSI K8T Neo-FSR
- Maxtor DiamondMax Plus 9 (80 GB)
- en maxtor 7200 160 GB
- Kingston DIMM 512 MB
- MSI RX9600SE-T128
- Samsung SyncMaster 710V
- LiteOn SOHW-1633S
- Logitech Media Keyboard
PS/2
- Logitech Optical Wheel Mouse S96 OEM
(zwart) 3 knoppen PS/2
Ja hoor, dat gaat prima.
Jelte schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:17:
Systeem
MSI KT4a Ultra
AMD Athlon XP 220+ met Artic super silent pro
512mb ddr PC2700 Kingston
Lite-on cd-rw
DVD-rom (bulk)
floppy
30,7gb Maxtor
80gb Maxtor
Qtec 400W

videokaart: was Gforce2, met Powercolor Ati radeon 9800 pro EZ kwamen de problemen

Doeleinden
Normaal gebruik voor internetten bladiebla en leuk spelletjes spelen, tenminste daar heb ik de 9800 voor gekocht

Overclocken
niet overgeclocked en ook niet van plan

Voltages
Idle:
VCORE: 1.60V
+3,3V: 3.25V
+12V: 11.92V
-12V: -12.53V
-5V: -5.65V (te hoog volgens het tabelletje in de SP)
+5VSB: 5.51V (ook te hoog)

Probleem:
Met de 9800 pro in de computer gaat het verkeerd, dan lopen spelletjes als Need for speed underground 2 en GTA: Vice City vast. Met de Gforce2 gebeurt het echter niet, maar dat ziet er natuurlijk niet mooi uit.
Nu lees ik hier op goT dat het wel eens aan de voeding kan liggen. een 400W Qtec van 20 maanden lijkt me toch wel redelijk. Ook en Qtec moet 300W aankunnen toch?
De voltages zien er op de -5 en 5VSB na goed uit. Ik denk dat je daar te maken hebt met een afwijking in het uitlezen ervan. Ik zou een multimeter regelen, zodat je er beter op kunt vertrouwen. Pas dan kan ik ook met zekerheid zeggen of je problemen door de voeding worden veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:48:
[...]
De voltages zien er op de -5 en 5VSB na goed uit. Ik denk dat je daar te maken hebt met een afwijking in het uitlezen ervan. Ik zou een multimeter regelen, zodat je er beter op kunt vertrouwen. Pas dan kan ik ook met zekerheid zeggen of je problemen door de voeding worden veroorzaakt.
Aangezien ik geen multimeter heb, vraag ik toch zo maar ff of een videokaart last kan hebben van die twee wat hoge voltages? En is een 400w Qtec genoeg voor deze configuratie? Lijkt mij wel, maar toch, jullie hebben meer ervaring :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jelte schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:19:
[...]
Aangezien ik geen multimeter heb, vraag ik toch zo maar ff of een videokaart last kan hebben van die twee wat hoge voltages? En is een 400w Qtec genoeg voor deze configuratie? Lijkt mij wel, maar toch, jullie hebben meer ervaring :D
De meningen over Q-tec verschillen nogal, maar ik vertel je dat het een B-merk is dat slecht presteert. 400 Watt is genoeg, maar de Q-tec haalt dat bij lange na niet.

En ja, natuurlijk kan een videokaart slecht presteren bij slechte voltages, maar het kan van zoveel andere zaken afhankelijk zijn. Sluit eerst eens andere zaken uit, voordat je, met in achtneming van de wellicht verkeerd uitgelezen voltages, een andere voeding gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:24:
[...]
De meningen over Q-tec verschillen nogal, maar ik vertel je dat het een B-merk is dat slecht presteert. 400 Watt is genoeg, maar de Q-tec haalt dat bij lange na niet.

En ja, natuurlijk kan een videokaart slecht presteren bij slechte voltages, maar het kan van zoveel andere zaken afhankelijk zijn. Sluit eerst eens andere zaken uit, voordat je, met in achtneming van de wellicht verkeerd uitgelezen voltages, een andere voeding gaat kopen.
Hmm naja in het videoplanken topic heb ik ook al vele zaken gelezen en gevraagd. Ik weet het niet meer. Ik stuur het ding terug. Volgende upgrade van mijn computer zal ook duidelijk een nieuwe voeding krijgen ;)
thx in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Sinds twee weken heb ik een nieuw systeempje in mekaar gezet, maar mijn fps in games is zeer laag voor het systeem dat ik heb, en volgens mij ligt het aan de voeding.

Systeem
Kast: Antec Sonata
Mobo: ASUS AV8 DELUXE
CPU: AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz)
HDD: Seagate Barracuda, 200GB (7200rpm, IDE, 8MB)
Graka: XFX GeForce 6800 GT 256MB
CDR: 1 CDRom speler en 1 dvdspeler
Geluid: Soundlbaster Live!
Extra: 2e HD ( Quantum 60GB 7200 rpm

Doeleinden
Games
Games
en nog eens games :)

Overclocken
nope

Voeding
Antec Truepower 380W

Voltages
Afbeeldingslocatie: http://beret.nl/voltage.jpg

De voeding leek mij in eerste instantie voldoende, aar de 12+ lijkt mij wel erg laag. Help me out, ant ik heb verder de ballen verstand van voedingen.

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi... Ik wou graag weten of mijn Antec NeoPower 480W voeding toereikend is voor mijn komende PC:

CPU: AMD Athlon 64 4000+
Mobo: ASUS K8N-SLI Deluxe
RAM: Corsair OF Kingston 2x 512MB (Matched Pair)
HD: 2x Western Digital 74GB (SATA+RAID 0)
VGA: ASUS X800XT Platinum Edition (Is nergens te krijgen??)
Kast: Thermaltake Tsunami Dream
Fans: 3x 120mm en de Thermaltake Venus 12 CPU koeler
Sound: Terratec Sixpack 5.1 (jah, bijna antiek)

Ik zal 'm hoofdzakelijk gebruiken voor games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cadamink schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:32:
Sinds twee weken heb ik een nieuw systeempje in mekaar gezet, maar mijn fps in games is zeer laag voor het systeem dat ik heb, en volgens mij ligt het aan de voeding.

Systeem
Kast: Antec Sonata
Mobo: ASUS AV8 DELUXE
CPU: AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz)
HDD: Seagate Barracuda, 200GB (7200rpm, IDE, 8MB)
Graka: XFX GeForce 6800 GT 256MB
CDR: 1 CDRom speler en 1 dvdspeler
Geluid: Soundlbaster Live!
Extra: 2e HD ( Quantum 60GB 7200 rpm

Doeleinden
Games
Games
en nog eens games :)

Overclocken
nope

Voeding
Antec Truepower 380W

Voltages
[afbeelding]

De voeding leek mij in eerste instantie voldoende, aar de 12+ lijkt mij wel erg laag. Help me out, ant ik heb verder de ballen verstand van voedingen.
Die voeding is sterk genoeg voor jou systeem en kan het dan ook met gemak aan hoor. Die voltages zijn niet erg betrouwbaar, dus je zult ze na moeten meten met een multimeter (zie startpost hoe). Ik zou trouwens geen link tussen een lage FPS en je voeding hoor, dat heeft er geen fluit mee te maken.
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:39:
Hoi... Ik wou graag weten of mijn Antec NeoPower 480W voeding toereikend is voor mijn komende PC:

CPU: AMD Athlon 64 4000+
Mobo: ASUS K8N-SLI Deluxe
RAM: Corsair OF Kingston 2x 512MB (Matched Pair)
HD: 2x Western Digital 74GB (SATA+RAID 0)
VGA: ASUS X800XT Platinum Edition (Is nergens te krijgen??)
Kast: Thermaltake Tsunami Dream
Fans: 3x 120mm en de Thermaltake Venus 12 CPU koeler
Sound: Terratec Sixpack 5.1 (jah, bijna antiek)

Ik zal 'm hoofdzakelijk gebruiken voor games...
Ja hoor, met gemak. Je kunt er nog fors mee uitbreiden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnoon
  • Laatst online: 16-08 12:07
Systeem
P4C800 Deluxe
P4 3000 Mhz
Zalman Proc Cooler
1024 Twinx Corsair DDR
DVD Rewriter
2x Seagate 80 Gb S-ATA
1x Western D. 80 Gb ATA
USB Webcam
Floppydrive
USB Muis
PS/2 Toetsenbord
Radeon 9700 Pro
ATI TV Kaart PCI.
4 Casefans, waarvan 2 met LED

Doeleinden
Gaming vooral

Overclocken
Niets overgeclockt, misschien wel van plan

Ik wilde graag een stille voeding met die natuurlijk niet al te heet word. Alleen 1 ding, ik wil er wel graag 2 sata connectors op hebben zodat ik dat allemaal kan aansluiten zonder zo'n extra converter.

Heeft iemand een aan te raden voeding? (Of voedingen dat ik zelf nog even kan kijken qua prijs/qualiteit?)

Ohja, en ik wil em een beetje ruim dat niet als ik er een topmodel videokaart in stop ik gelijk een nieuwe voeding nodig heb ;)

Alvast bedankt! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Magnoon op 13-12-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ok...ik heb sinds zaterdag een X800XT PE + nieuwe voeding Zalman 400Wat(zm400b-aps).
Helaas krijg ik vastlopers+reboots en nu ben ik zoekende waar dit nu aan ligt.
Heb mijn probleem al in een ander gedeelte van dit forum gedropt,maar daar werd gesuggereerd dat het mischien de voeding kan zijn.
Vandaar dat ik mijn probleem ook hier ff drop.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/986929 voor het volledige verhaal.

Dit is mijn systeem:

Athlon 3500+
2x 512MB Kingston
Mobo-A8V Asus
2x HD van 120Gig
1xHD van 200 Gig
Floppy
Soundblaster live 5.1 digital
1 dvd speler
1 dvd brander
Sapphire X800XT PE
Voeding- Zalman 400Wat (zm400b-aps)

Nu de vraag...kunnen mijn problemen idd door de voeding komen?
Is deze toch niet voldoende voor dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Magnoon schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:41:
Systeem
P4C800 Deluxe
P4 3000 Mhz
Zalman Proc Cooler
1024 Twinx Corsair DDR
DVD Rewriter
2x Seagate 80 Gb S-ATA
1x Western D. 80 Gb ATA
USB Webcam
Floppydrive
USB Muis
PS/2 Toetsenbord
Radeon 9700 Pro
ATI TV Kaart PCI.
4 Casefans, waarvan 2 met LED

Doeleinden
Gaming vooral

Overclocken
Niets overgeclockt, misschien wel van plan

Ik wilde graag een stille voeding met die natuurlijk niet al te heet word. Alleen 1 ding, ik wil er wel graag 2 sata connectors op hebben zodat ik dat allemaal kan aansluiten zonder zo'n extra converter.

Heeft iemand een aan te raden voeding? (Of voedingen dat ik zelf nog even kan kijken qua prijs/qualiteit?)

Ohja, en ik wil em een beetje ruim dat niet als ik er een topmodel videokaart in stop ik gelijk een nieuwe voeding nodig heb ;)

Alvast bedankt! ;)
Dan moet je een voeding hebben met minimaal 350 Watt van een A-merk. Welke merken en de types ervan dan in de aanmerking komen, moet je zelf kunnen bepalen met alle informatie in de topicstart en die ik je nu geef.
melly schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:30:
Ok...ik heb sinds zaterdag een X800XT PE + nieuwe voeding Zalman 400Wat(zm400b-aps).
Helaas krijg ik vastlopers+reboots en nu ben ik zoekende waar dit nu aan ligt.
Heb mijn probleem al in een ander gedeelte van dit forum gedropt,maar daar werd gesuggereerd dat het mischien de voeding kan zijn.
Vandaar dat ik mijn probleem ook hier ff drop.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/986929 voor het volledige verhaal.

Dit is mijn systeem:

Athlon 3500+
2x 512MB Kingston
Mobo-A8V Asus
2x HD van 120Gig
1xHD van 200 Gig
Floppy
Soundblaster live 5.1 digital
1 dvd speler
1 dvd brander
Sapphire X800XT PE
Voeding- Zalman 400Wat (zm400b-aps)

Nu de vraag...kunnen mijn problemen idd door de voeding komen?
Is deze toch niet voldoende voor dit systeem?
Dat is erg lastig te zeggen als je de voltages niet post. Ik schat de kans overigens klein, want op papier moet hij dat systeem wel aankunnen. Maar voordat ik bindende uitspraken ga doen, raad ik je aan eerst de rest uit te sluiten en de voltages in dit topic te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Dat is erg lastig te zeggen als je de voltages niet post. Ik schat de kans overigens klein, want op papier moet hij dat systeem wel aankunnen. Maar voordat ik bindende uitspraken ga doen, raad ik je aan eerst de rest uit te sluiten en de voltages in dit topic te posten.
Ok..sorry..hier dan de voltages.
Hoop dat ik het goede laat zien want van dit heb ik weinig kaas gegeten.
(hoop ook dat ik het proggy goed heb geinstalleerd en dat hij hierdoor wel de juiste waardes weer geeft)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/melvin.hamaker/voeding.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnoon
  • Laatst online: 16-08 12:07
Ok, dus ik heb een 400 - 450 watt voeding nodig.

Moet ik nou elke fabrikant site etc afgaan om te kijken welke er 1tje heeft met 2 sata aansluitingen?

Of weet iemand er een aantal te noemen welke .aan te raden zijn/ dat hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
melly schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:10:
[...]

Ok..sorry..hier dan de voltages.
Hoop dat ik het goede laat zien want van dit heb ik weinig kaas gegeten.
(hoop ook dat ik het proggy goed heb geinstalleerd en dat hij hierdoor wel de juiste waardes weer geeft)

[afbeelding]
Nee, die waardes zijn verkeerd uitgelezen. Als dit echt zo was geweest, dan had je systeem bij de eerste de beste keer al meteen zitten roken. Het ligt niet aan de installatie van het programma, het ligt aan de verkeerde uitlezing van de chip. Lees eens het stukje over het uitlezen van de voltages in zijn algemeen helemaal door.
Magnoon schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:31:
Ok, dus ik heb een 400 - 450 watt voeding nodig.
Nee, minimaal 350 Watt, dus 350 Watt of meer, maar niet minder. :)
Moet ik nou elke fabrikant site etc afgaan om te kijken welke er 1tje heeft met 2 sata aansluitingen?

Of weet iemand er een aantal te noemen welke .aan te raden zijn/ dat hebben
Kom op zeg, toon eens een beetje inzet. Als je er naar op zoek gaat leer je ook nog eens welk aanbod er momenteel is en wat ze allemaal te bieden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Nee, die waardes zijn verkeerd uitgelezen. Als dit echt zo was geweest, dan had je systeem bij de eerste de beste keer al meteen zitten roken. Het ligt niet aan de installatie van het programma, het ligt aan de verkeerde uitlezing van de chip. Lees eens het stukje over het uitlezen van de voltages in zijn algemeen helemaal door.
Aiii...sorry...ik vond nog een tooltje wat bij mijn mobo-cd zat.
Mischien dat dit is wat je bedoeld?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/melvin.hamaker/voeding.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
melly schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:55:
[...]

Aiii...sorry...ik vond nog een tooltje wat bij mijn mobo-cd zat.
Mischien dat dit is wat je bedoeld?

[afbeelding]
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel precies wat er in de topicstart staat beschreven. Zolang jij dat niet goed leest, ben ik niet in staat jou antwoordt te geven. Hint: lees het hele stukje over het aflezen van voltages, waarbij het op het einde alsmaar belangrijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:04:
[...]
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel precies wat er in de topicstart staat beschreven. Zolang jij dat niet goed leest, ben ik niet in staat jou antwoordt te geven. Hint: lees het hele stukje over het aflezen van voltages, waarbij het op het einde alsmaar belangrijker wordt.
Was idd iets te overhaast..dacht dat ik het gevonden had ;)
Affijn...ik heb topicstart goed gelezen...vooral het stuk over voltages uitlezen.
Heb gelijk Speedfan gedownt en opgestart.
Echter zie ik weinig verschil met mijn bovengeplaatste screenie.
Wat ik zo zie lees ik dezelfde waardes af.
Ben ik nu weer verkeerd bezig?..of is dit nu wat je bedoelt.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/melvin.hamaker/voeding2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
melly schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:51:
[...]

Was idd iets te overhaast..dacht dat ik het gevonden had ;)
Affijn...ik heb topicstart goed gelezen...vooral het stuk over voltages uitlezen.
Heb gelijk Speedfan gedownt en opgestart.
Echter zie ik weinig verschil met mijn bovengeplaatste screenie.
Wat ik zo zie lees ik dezelfde waardes af.
Ben ik nu weer verkeerd bezig?..of is dit nu wat je bedoelt.

[afbeelding]
Er staat toch dat het uitlezen met de programma's en de BIOS niet altijd betrouwbaar is. Aangezien je voltages nogal onwaarschijnlijk zijn/lijken, moet je het gaan meten met een multimeter. Daar staat in dezelfde rubriek 'voltages meten' ook een stukje over. Je hebt hem dus nog steeds niet helemaal gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:14:
[...]
Er staat toch dat het uitlezen met de programma's en de BIOS niet altijd betrouwbaar is. Aangezien je voltages nogal onwaarschijnlijk zijn/lijken, moet je het gaan meten met een multimeter. Daar staat in dezelfde rubriek 'voltages meten' ook een stukje over. Je hebt hem dus nog steeds niet helemaal gelezen.
Jazeker dat ik dat ook gelezen had...echter als ik tot deze stappen moet overgaan houdt het voor mij helaas op.
Ik heb de apperatuur en de kennis niet helaas..
Dan ga ik er maar van uit dat de kans te verwaarlozen is dat het de voeding is ..
Wat ik tot zover gelezen en gehoord heb is de Zalman 400Wat in theorie ruim voldoende.

Bedankt voor je moeite Eraser :)
Vind het opvallend hoe snel en zorgvuldig jij de vragen beantwoord...pluim..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
Systeem

Mobo: ASUS A8N- SLI DELUXE
CPU: AMD Athlon 64 3000+ (S939)
HDD: Maxtor Diamondmax 10 160 gb sata
RAM: 512MB x 2 PC3200 DDR (Kingston)
Graka: XFX GeForce 6600 GT
dvd-r(w): NEC 3500
Tv kaart: haupage 150

Doeleinden
Gamen, office pc

Overclocken
Ik ben niet van plan om te gaan overclocken.

Ik begrijp dat als ik de SLI functie van dit moederbordje (als ik hem eenmaal geleverd krijg) wil gaan gebruiken, dat ik dan wel een sterkere voeding moet, maar zou hij voldoende ]zijn voor dit systeem?

[ Voor 21% gewijzigd door ppleeuw op 14-12-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ppleeuw schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:18:
ik vraag me af om de voeding in de aopen qf50c (een 300 watt) voldoende is voor volgend systeempje:

Mobo: ASUS A8N- SLI DELUXE
CPU: AMD Athlon 64 3000+ (S939)
HDD: Maxtor Diamondmax 10 160 gb sata
RAM: 512MB x 2 PC3200 DDR (Kingston)
Graka: XFX GeForce 6600 GT
dvd-r(w): NEC 3500
Tv kaart: haupage 150

Ik begrijp dat als ik de SLI functie van dit moederbordje (als ik hem eenmaal geleverd krijg) wil gaan gebruiken, dat ik dan wel een sterkere voeding moet, maar zou hij voldoende ]zijn voor dit systeem?
Kijk eens naar de startpost. Er staat notabene een waarschuwing bij de (quick)reply functie. Zorg dat je post voldoet aan de gestelde eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medion MD8000
Voeding FSP group inc B)
Model no: FSP250-60MDN-120
250 Watt Lownoise
P4 2,66GHz 533MHz
512 MB ddr
Geforce ti 4200 128MB
Sony cd-rw
DVD-rom
Seagate 120 GB 7200
Maxtor Diamond Plus 160 GB 7200
TV-kaart
Card-reader
4-Fans + light
Binnenkort: Fancontroller

Doeleinden
Gamen
Internetten
Administratie
Toekomst misschien overklokken (als ik de bios geunlockt krijg)

Voltages
Komt er nog aan (ben ermee bezig)
[img src=http://home.hccnet.nl/stevenvos/steven/fotos/Voltages.JPG]
Wist ff niet hoe ik em hier zo direct in kon plaatsen.
Dit zijn mijn voltages op dit moment maar 2 casefans zijn niet aangesloten.

Problemen
Soms spontane reboot
Spellen die zomaar afsluiten (ineens terug in Windows)
Crashes

Extra Info

Vermoed dat de voeding het niet echt meer trekt sinds de plaatsing van een extra schijf en casemod met extra fans (met van die blauwe lichtjes) en zo een soort van TL-balkje.
Krijg vage crashes e.d. Andere zaken al gecheckt (geheugen,schijf,winsows enz.)
Heb ook het progje geprobeerd om te berekenen hoeveel watt je nodig hebt...kwam op 370.
Zou dit aan voeding kunnen liggen?
Ben opzoek naar andere voeding. Ik wil geen cheapy maar ook geen extreem dure, het liefst een beetje lownoise.
Welk merk is goed/type is geschikt voor mij?

Thanxx

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:34:
Medion MD8000
Voeding FSP group inc B)
Model no: FSP250-60MDN-120
250 Watt Lownoise
P4 2,66GHz 533MHz
512 MB ddr
Geforce ti 4200 128MB
Sony cd-rw
DVD-rom
Seagate 120 GB 7200
Maxtor Diamond Plus 160 GB 7200
TV-kaart
Card-reader
4-Fans + light

Doeleinden
Gamen
Internetten
Administratie
Toekomst misschien overklokken (als ik de bios geunlockt krijg)

Voltages
Komt er nog aan (ben ermee bezig)
[img src=http://home.hccnet.nl/steven/fotos/voltages.jpg

Problemen
Soms spontane reboot
Spellen die zomaar afsluiten (ineens terug in Windows)
Crashes

Extra Info

Vermoed dat de voeding het niet echt meer trekt sinds de plaatsing van een extra schijf en casemod met extra fans (met van die blauwe lichtjes) en zo een soort van TL-balkje.
Krijg vage crashes e.d. Andere zaken al gecheckt (geheugen,schijf,winsows enz.)
Heb ook het progje geprobeerd om te berekenen hoeveel watt je nodig hebt...kwam op 370.
Zou dit aan voeding kunnen liggen?
Ben opzoek naar andere voeding. Ik wil geen cheapy maar ook geen extreem dure, het liefst een beetje lownoise.
Welk merk is goed/type is geschikt voor mij?

Thanxx
In feite voldoen alle A-merken (topicstart) met aanhangende types met een capaciteit van ongeveer 320-340 Watt. Lager dan 320 Watt moet je niet gaat zitten, vooral niet als je nog even vooruit wilt met je voeding. Kies de voeding die het beste aansluit bij mijn eisen, jou wensen en je budget. :)

Edit: Hoewel ik vrijwel zeker weet dat je voeding het niet trekt; voordat ik dat echt met zekerheid kan zeggen en bovenstaande dus 'geldig' wordt, even de voltages posten (liefst met een multimeter).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobo P4P800
P4 2,4 GHZ 800FSB
2x512 MB Corsair PC 3200
geluidkaart onboard is uit
1x 160GB S-ATA
1x CD-RW
1x CD drive 52x
Pinnacle PCTV kaart
Geluidskaart M-Audio 2497
Videokaart Asus FX 5200
1x Netwerkkaart onboard
1x Netwerkkaart PCI
Diskette drive
USB aangesloten 1x Bluetooth stick
USB aangesloten 1x PS2 converter

Voeding 300 watt is dat genoeg???
Mijn systeem is ook niet sil als het vergelijk met die van m'n vriendin. Die is zo stil dat als die monitor uit is en we in bed liggen we gewoon vergeten dat die pc nog aanstaat.

Ben van plan deze kast te kopen met 350 watt voeding de CoolerMaster Centurion 5.

Is het een goeie keus?? Hij staat op de mycom site. Hij moet stil zijn!! Ik moet met m'n pc die in me kamer staat aan kunnen slapen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:22:
Mobo P4P800
P4 2,4 GHZ 800FSB
2x512 MB Corsair PC 3200
geluidkaart onboard is uit
1x 160GB S-ATA
1x CD-RW
1x CD drive 52x
Pinnacle PCTV kaart
Geluidskaart M-Audio 2497
1x Netwerkkaart onboard
1x Netwerkkaart PCI
Diskette drive
USB aangesloten 1x Bluetooth stick
USB aangesloten 1x PS2 converter

Voeding 300 watt is dat genoeg???
Mijn systeem is ook niet sil als het vergelijk met die van m'n vriendin. Die is zo stil dat als die monitor uit is en we in bed liggen we gewoon vergeten dat die pc nog aanstaat.

Ben van plan deze kast te kopen met 350 watt voeding de CoolerMaster Centurion 5.

Is het een goeie keus?? Hij staat op de mycom site. Hij moet stil zijn!! Ik moet met m'n pc die in me kamer staat aan kunnen slapen. :)
Ja, die Cooler Master voeding is erg stil. Hoewel je vergeten bent je videokaart te vermelden, voldoet de 350 Watter wel, zelfs als je de zwaarste kaart hebt die er momenteel is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja was me videokaart vergeten |:( hehe
Ik denk dat die coolermaster voeding ook erin zal zitten he, want is een Coolermaster kast :/

Maar bedankt :) Ik ga mezelf die kast cadeau doen met kerst :)

Misschien een beter idee betreft kast met voeding of kast apart en voeding voor rond de 100 euro???

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:28:
Ja was me videokaart vergeten |:( hehe
Ik denk dat die coolermaster voeding ook erin zal zitten he, want is een Coolermaster kast :/

Maar bedankt :) Ik ga mezelf die kast cadeau doen met kerst :)

Misschien een beter idee betreft kast met voeding of kast apart en voeding voor rond de 100 euro???
De Cooler Master is een goede optie hoor. Als jij de kast mooi vind, is het prima. De voeding is namelijk goed die erbij zit.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart aandachtig alvorens te posten!