(Ik heb weinig verstand van hardware, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want voedingen hebben nogal wat voor mij onduidelijke specs.)
Ik wil in mijn pc een nieuwe voeding zetten, omdat de of de voeding of de videokaart kapot is en als ik een nieuwe videokaart neem, dan moet dat toch zo'n snelle worden dat mijn voeding meer watt moet leveren (althans, 350 watt schijnt niet genoeg te zijn). Dus ik neem eerst een nieuwe voeding en als mijn pc dan nog vastloopt, dan neem ik ook nog een nieuwe videokaart. Ik heb alleen geen flauw idee wat voor voeding ik moet hebben. Mijn systeem is als volgt:
-cpu: AMD Athlon XP 2500+ 333FSB SO-A
-koeler: CPU cooler socket A TM XP3000+ spire ln
-mobo: ASUS A7V8X-X SO-A DDR333/400
-ram: 2x DIMM 512mb PC2700 DDR
-hd: 2x Western Digital 80gb UDMA100 7200RPM
-dvd: DVD ROM 16x 48x IDE LG
-gpu: ASUS geforce 4 ti4800se 128mb DDR VIVO AGP8x
-geluid: Create Soundblaster Audigy 2
-floppy: floppy disc drive 3,5" 1.44mb
-kast ventilator: 80x80mm 12 volt
-scanner: HP scanjet 3400C (USB)
-printer: Epson Stylus Color 880 (printerpoort)
-modem: Alcatel ADSL Speedtouch USB
-penpad: Wacom graphire A6 USB
Ik klok niks over.
Ik wil die videokaart waarschijnlijk vervangen voor een pixel shader 3.0 kaart, dus dat wordt waarschijnlijk een Nvidia Geforce 6xxx, maar wanneer en of dat daadwerkelijk gebeurt is nog ongewis.
Ik gebruik deze pc vooral voor 3d modelling van complexe scenes, dus hij moet veelvuldig flink op zijn staart getrapt kunnen worden (20 uur renderen moet kunnen en dan draaien CPU en geheugen continue op 100%). Daarnaast gebruik ik deze pc ook voor Photoshop, games, programmeren, internet, muziek-editing en downloaden.
Ik heb geen idee welk deel van de herrie afkomstig is van de koeler, maar als het echt hoorbaar uitmaakt, dan heb ik graag een behoorlijk stille koeler. Als die koeler niet hoorbaar is omdat de processor-koeler 10x meer herrie maakt, dan is het zonde van het geld om een erg stille te kopen.
Ik hoorde ergens dat je voor een geforce 6xxx een 450watt voeding nodig hebt, is dit waar?
Anyway, welke voeding moet ik hebben als ik er een wil die goedkoop, goed, duurzaam, stil, krachtig en betrouwbaar is? (ja, die eisen zijn conflicterend)
Alvast bedankt!
[
Voor 46% gewijzigd door
Oogst op 15-11-2004 11:53
]