X800XT PE...Vastlopers en reboot's..iemand enig idee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hi,
Sinds 2 dagen heb ik een andere voeding en grafische kaart.
Hierdoor ziet mijn systeem er als volgt uit.

Athlon 3500+
2x 512MB Kingston
Mobo-A8V Asus
2x HD van 120Gig
1xHD van 200 Gig
Soundblaster live 5.1 digital
1 dvd speler
1 dvd brander
Sapphire X800XT PE
Voeding- Zalman 400Wat (zm400b-aps)
XP
Catalyst 4.11

Verder draait alles op defaulth...niets geklokt

Ok..nadat ik zowel de voeding en de kaart geinstaleerd had ben ik uiteraard gaan gamen en testen.
Score in 3Dmark05 kwam rond de 6000 te liggen dus hij presteerde naar behoren.
Nu ff gamen met HL2 en CS...echter hier ging het fout.
Bij HL2 liep hij steeds na 5 sec. vast.
Beeld bevroor...geluid bleef hangen...en na 10 sec kreeg ik een melding dat er problemen waren met de grafische kaart...hmmm :(
Ook in CS verliep het niet lekker...na 5 min spelen zag ik in eens allemaal artifacts en kort ernaar een reboot..
Dit probleem bleef zich herhalen dus ik ging andere drivers proberen.
Catalyst 4.8...4.10...en uiteindelijk na een hele grondige deinstallatie van mijn oude drivers weer terug naar 4.11
Ook had ik ondertussen mijn AGP aperture size terug gebracht van 256 naar 128..
En oppeens deed alles het..geen idee of het nu de driver was of de aperture size...maargoed.
Na een tijdje gegamed te hebben zette ik aperture size weer op 256...prima..niets aan de hand :)

Echter vanavond begon het weer..begon met CS te spelen en na 30 sec. een crash.
Beeld vast....en na 20 sec. de beruchte melding in beeld dat er een probleem was opgetreden :(
Weer aperture size terug gebracht en nu kan ik weer spelen.
Tot zover geen crashes.

Nu mijn vraag...iemand enig idee wat nu de oorzaak kan zijn??
Aperture size moet toch gewoon op 256 kunnen???
En dit kan toch nooit een crash veroorzaken??
Tot zover heb ik dit alleen gehad met HL2 en CS..andere spellen nog niet getest omdat XP er net 5 dagen opstaat en de rest nog geinstalleerd moet worden.
Ik speel met open kast....dus de temp. moet goed zijn.
Temp. van de kaart is trouwens zo rond de 45..
Wil graag weten wat nu de oorzaak is want als de kaart of voeding niet goed is kan ik het nog ruilen.
Mocht ik nog nodige info achterwege gelaten hebben...pls let me know .

[ Voor 3% gewijzigd door melly op 12-12-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:26
melly schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:26:
Hi,
Sinds 2 dagen heb ik een andere voeding en grafische kaart.
Hierdoor ziet mijn systeem er als volgt uit.

Athlon 3500+
2x 512MB Kingston
Mobo-A8V Asus
1 dvd speler
1 dvd brander
Sapphire X800XT PE
Voeding- Zalman 400Wat (zm400b-aps)
XP
Catalyst 4.11
Ook nog één HDD erbij? Als je er nou 4 hdd's in hebt zitten kan die voeding toch wel te weinig worden... :P
de beruchte melding in beeld dat er een probleem was opgetreden :(
"dé" beruchte melding? Welke melding precies? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Sorry...wist dat ik wat vergeten was :)
Ik heb 3 HD's
2x 120 Gig en 1 van 200 Gig
En was ook mijn geluidskaart vergeten te vermelden ;)

Helaas heb ik de melding niet genoteerd:(
Dit doe ik uiteraard wel zodra er weer een melding komt.

Maar is 400 dan krap aan denk je?
Heb uitdrukkelijk hier om gevraagt in de winkel en er werd mij verzekerd dat deze 400Wat ruim voldoende moest zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door melly op 12-12-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:26
melly schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:31:
Maar is 400 dan krap aan denk je?
Heb uitdrukkelijk hier om gevraagt in de winkel en er werd mij verzekerd dat deze 400Wat ruim voldoende moest zijn.
Kun je je voltages laten loggen tijdens het gamen? Misschien zakken ze wel hopeloos in tijdens het gamen.
Ik heb eigenlijk geen idee of 400W genoeg is, ben niet zo goed thuis in voedingen, maar je zou hier eens een kijkje kunnen nemen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 8

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Hmmm...het wordt beetje onlogisch voor me nu.
Na de laatste crash had ik AGP aperture size op 128 gezet,en dat ging goed.
Kon een tijd spelen en er gebeurde niets.
Wilde het toch weten en zette het terug op 256...start CS op en na 30 sec een vastloper+reboot..hmmm..
Na de reboot weer terug op 128 en voila..kon weer spelen :)
Dussss...voor de zekerheid nog 1x AGP aperture op 256 gezet ennnnn!!!...niets :?
Ik kon gewoon spelen...heb zowel CS als HL2 15 min gespeeld zonder problemen.
*zucht*....en toen wist ik het niet meer.. :/
XanderH schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:36:
[...]

Kun je je voltages laten loggen tijdens het gamen? Misschien zakken ze wel hopeloos in tijdens het gamen.
Ik heb eigenlijk geen idee of 400W genoeg is, ben niet zo goed thuis in voedingen, maar je zou hier eens een kijkje kunnen nemen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 8
Oof...hiermee ben ik dus ook totaal niet thuis.
Geen idee of dit kan en weet ook niet hoe helaas :/
Mochten nu teveel dingen inderdaad richting de voeding wijzen dan ga ik idd eens wat posten in die topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Download ff Mbm en ga gamen en stop en kijk bij mbm wat de hoge en lage waardes zijn die je krijgt van je voltlijnen.

http://mbm.livewiredev.com/download.html

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:27
Is genoeg. Vooral Zalman maakt redelijk goede voedingen dus daar ligt het niet aan. 350/300 zou al genoeg moeten zijn @ default met een redelijke voeding.

Misschien is mem kapot? Denk eerder hitte probleem, ga er gewoon even mee terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je qua voeding wel goed zit. Persoonlijk weet ik niet veel af van de KT800 chipsets van via, maar de stabiliteit was in het verleden ver te zoeken bij deze chipsetbakker. Hitte probleem lijkt me sterk, maar als er iets is wat hitte veroorzaakt, is het de grafische kaart. Zet voor de gein VPU recovery es uit.

Memtesten is ook een goed idee, je hoort vaker dat de A64 memcontroller en kingston elkaar bijten, dat was voor mij ook de reden om corsair value te nemen. Kingston en Twinmos doen het vaak niet, of... vaag. Memtest86 geeft die fouten dan wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
J0J0 schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:24:
Download ff Mbm en ga gamen en stop en kijk bij mbm wat de hoge en lage waardes zijn die je krijgt van je voltlijnen.

http://mbm.livewiredev.com/download.html
Ok..ik heb het gedownd...ga morgen ff uitzoeken hoe het werkt :)
Nu beetje laat..bedankt voor de hulp
STIMPPYYY schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:25:
Is genoeg. Vooral Zalman maakt redelijk goede voedingen dus daar ligt het niet aan. 350/300 zou al genoeg moeten zijn @ default met een redelijke voeding.

Misschien is mem kapot? Denk eerder hitte probleem, ga er gewoon even mee terug naar de winkel.
Hitte lijkt me onwaarschijnlijk...de Temp. in de driver zegt rond de 43 graden.
Speel ook met een open kast....dus alle warmte kan goed weg.
Of is 43 wel teveel?
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:37:
Ik denk dat je qua voeding wel goed zit. Persoonlijk weet ik niet veel af van de KT800 chipsets van via, maar de stabiliteit was in het verleden ver te zoeken bij deze chipsetbakker. Hitte probleem lijkt me sterk, maar als er iets is wat hitte veroorzaakt, is het de grafische kaart. Zet voor de gein VPU recovery es uit.

Memtesten is ook een goed idee, je hoort vaker dat de A64 memcontroller en kingston elkaar bijten, dat was voor mij ook de reden om corsair value te nemen. Kingston en Twinmos doen het vaak niet, of... vaag. Memtest86 geeft die fouten dan wel aan.
Maar met mijn vorige kaart+voeding had ik nergens last van (Qtec 500 wat+9700pro)
Is toch raar dan dat met een andere kaart oppeens mijn Kinston reepjes gaan protesteren?
Morgen ga ik verder testen en draai ik eens met VPU recovery uit..is dit dan zo'n buggy iets?

[ Voor 78% gewijzigd door melly op 12-12-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPU recovery = problemen maker/relschopper. Fastwrites vaak ook, maar ik heb d'r met mijn X800PRo geen problemen mee, maar ik heb een heuse nForce 3.

Je geheugen protesteert nu: boterhamzakje als handschoenen gebruikt en de kat even met je koperen rampinnetjes geborsteld? Ik noem maar een mogelijke doodsoorzaak: ESD.

Overigens had ik voor m'n X800PRO een 9600PRO, en die wou níet werken op deze nForce3 plank (_O_), vóórdat ik AGP op 4x, en fastwrites uit had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ik heb MemTest-86 v3.1 gedownd en die heeft de hele nacht staan draaien.
Vanacht de hele nacht gedraaid en vanochtend stond hij pas op 65% finished.
Heb hem helaas uit moeten zetten maar ik zag wel dat er geen errors waren gevonden.
Kan ik er van uitgaan dat mijn mem. wel goed zit?
Of toch de volle 100% laten draaien...

Heb nu mijn VPU recovery uitgezet...kan me alleen haast niet voorstellen dat dit artifacts,crashes en reboots kan veroorzaken.
Vanavond weer gamen...zodra ik wat weet drop ik het hier.
Alle verdere info+hints zijn van harte welkom.

[ Voor 27% gewijzigd door melly op 13-12-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download prime95 http://www.mersenne.org/freesoft.htm memtest gaf bij mij geen errors, terwijl mijn geheugen verkeerd was... ik had het op 400mhz lopen en teruggezet naar 333 toen geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:15:
download prime95 http://www.mersenne.org/freesoft.htm memtest gaf bij mij geen errors, terwijl mijn geheugen verkeerd was... ik had het op 400mhz lopen en teruggezet naar 333 toen geen problemen meer.
Ok...thx..ga hem vanavond weer testen:)

** Ehmm...kan je me een hint geven wat ik moet doen met het programma'tje?..ik kan niets vinden wat duidt op een memtest..**

[ Voor 18% gewijzigd door melly op 13-12-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Net ff CS weer gespeeld..na 2 min een vastloper...en 10 sec later een reboot.
Bij het opstarten zag ik deze boodschap:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/melvin.hamaker/error2.JPG

Oja..VPU recovery is het dus niet...die stond uit :/

Rare is dat ik 4 drivers geprobeerd heb..maar volgens die boodschap zou het daar aan moeten liggen?

[ Voor 18% gewijzigd door melly op 13-12-2004 18:02 ]

Pagina: 1