Reacher schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:14:
Het is jammer dat veel leveranciers hier hun mond over dicht houden. Wat dan wel weer jammer is, is dat fabrikanten als Behringer, Gemini, etc vaak een flinke stoot aan kritiek krijgen die lang aanhoudt wat soms niet eens meer op feiten is gebaseerd.
Je vergeet dat er heel veel leveranciers zijn die amper weten wat ze verkopen en zich blind staren op de specs. Ik kan op 1 hand tellen en dan min 4 vingers het aantal leveranciers wat echt maar dan ook echt weet wat ie verkoopt.
Die shop is hier ook bekend
Daarnaast zijn er ook heeeeeeeel veel fabrikanten die amper weten wat ze verkopen. Ik was bij reloop en begon over het tap verhaal van de RMX40 DSP.
Daar kreeg ik te horen dat de TAP functie vanwege de kosten weg was gelaten en dat de beatcounter prima werkte....
Je raad het al, ik kom thuis en sluit de mixer aan. Ik zie een functie auto BPM en begin te tappen op de button en verdomd ik kan dus wel handmatig een BPM invoeren wanneer ik dat wil......
En zoiets komt heel vaak voor, vaker dan je denkt zelfs.
Wat betreft de behringer DJX mixer. Ik heb al zoveel ellende gezien aan die mixer dat ik hem iedereen echt ten zeerste af raadt.
Probleem bij de DJX behalve de faders is namelijk dat de DJX een compleet onbruikbare effecten sectie heeft. De effecten zijn namelijk aan een bepaald aantal BPM's gelinkt.
Als je dus een echo hebt die gebaseerd is op 125BPm en je plaat is 118 BPM heb je een groot probleem want hoe ga ik nu die time parameter zo instellen bij de DJX dat ie wel klopt?
Juist dat kan niet en dus is een effecten unit op zo'n bak compleet waardeloos.
Ooit wel is gehoor van kanalen die nogal door lekken terwijl de fader dicht staat, heeft ie ook last van en daar word je niet echt vrolijk van.
Digitale ruis zo ontiegelijk veel..... de noordzee klinkt rustiger bij windkracht 8
De DJX is dus een complete ramp!!!!!
Gemini is ook niet meer wat het geweest is heb i het idee de laatste tijd. De nieuwe draaitafels zijn regelrechte aanfluiters met hun remsysteem uit de middel eeuwen. Volgens mij heeft het remblok uit de XL500 namelijk zijn intrede gedaan bij de TT01 en TT02....
Om maar te zwijgen over de kwaliteit van de toonarm e.d. Echter haalt men ondertussen wel de CDJ20/PT2100/PT2400 e.d uit het assortiment (hun goede producten) en brengt er zooi voor terug. De CDJ02 is namelijk nogal een cd speler die wel verdacht vaak terug komt bij de shops als ik dat zo links en rechts hoor.
Van behringer weten we dat hun gear op dj gebied nooit goed spul is geweest. Dat er mensen zijn geweest die 2000 gulden voor een DX1000 hebben betaald..... dan ben je flink genaaid.
Iets anders heb ik er amelijk niet voor te zeggen. Voor dat geld koop je een 2é hands dateq waar je overheen kunt pissen, je asbak in kunt legen en die altijd zal werken. Try that with a DX1000.
Ook de DX1000 is dus alles behalve een topper en ik moet het eerste goede dj product van behringer nog tegen komen. Ik zal het waarschijnlijk wel nooit mee maken