Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:53:
[...]

Hey thx! Staat alles al in dat ik nog moest weten.

Iemand nog iets leuks door te mailen dat ik kan op me foon zetten _/-\o_

Al die betalende sites... }:O buuuh :P
Lees dit topic even door en je vindt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik krijg Repligo niet meer werkend. Het programma installeert gewoon en start normaal op, maar ik kan geen RGO bestanden openen, en als ik het programma verwijs naar mn library, dan vindt het geen documenten. Als ik via Fexplorer een rgo bestand aanklik start repligo op, maar crasht vervolgens.

Ik heb al op hun site om hulp gevraagd, en ze raden me aan om mijn GSM een soft reset te geven. Doe ik dat met *#7370# of met *#7780#. EN wat raak ik allemaal kwijt als ik dit doe. Die resets zijn me nooit helemaal duidelijk. als ik nou bijvoorbeeld een backup van c maak, naar mn mmc, de gsm vervolgens reset en die backup weer terugzet, heeft die reset dan nut gehad?

heeft iemand hier misschien nog een idee wat ik zou kunnen doen om repligo weer aan de praat te krijgen?

Dit topic is trouwens wel aardig doogebloed zeg, ik hoop dat ik nog antwoord krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
komop mensen, is dit topic echt zo stil geworden?

ik ben toch niet de laatste der 6600ers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Byte_Me schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:20:

Waarschijnlijk niet.. maar probeer nog maar eens iemand te vinden die nog een 7650 gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik krijg m'n mms en gprs settings maar niet in orde.
Is er iemand die de oplossing weet? Ik gebruik tempo van mobistar.
Als ik op de mobistar site de instellingen aanvraag, en opsla, wilt 't nog niet werken!
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:27
Sjah en ik heb gezeik met BT.
Heb nwe drivers voor SP2 voor de MSI dongle geinstalleerd. Eerste paar keer met opstarten, vanzelf connecten met de 6600. Maar nu, ho maar. Ik d8 dat brakke BT ondersteuning met die SP2 drivers wel weg was maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Hmm en mij cardreader in de telefoon doet het niet meer :(

Hij wil nog maar af en toe het kaartje lezen, ook met het originele kaartje. In de cardreader doen beiden het zonder problemen. Is dit iets wat ze nog willen repareren bij een nokia service point als de telefoon jonger dan een jaar is?

Ik kijk hier trouwens nog regelematig, maar ik heb zelf nog niet echt iets interessants te melden gehad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack3770 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:14:
Ik krijg m'n mms en gprs settings maar niet in orde.
Is er iemand die de oplossing weet? Ik gebruik tempo van mobistar.
Als ik op de mobistar site de instellingen aanvraag, en opsla, wilt 't nog niet werken!
Iemand?
Ga eens kijken op de Nokia site, daar kun je de instellingen naar je toe laten smssen. Dit werkt al jaren. Je moet op ok klikken en de gegevens worden geimporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Byte_Me schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:20:

nee zeker niet, alleen net als m277755 zegt. Daarover gesproken:
m277755 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:35:
Hmm en mij cardreader in de telefoon doet het niet meer :(

Hij wil nog maar af en toe het kaartje lezen, ook met het originele kaartje. In de cardreader doen beiden het zonder problemen. Is dit iets wat ze nog willen repareren bij een nokia service point als de telefoon jonger dan een jaar is?

Ik kijk hier trouwens nog regelematig, maar ik heb zelf nog niet echt iets interessants te melden gehad :p
Tuurlijk. je hebt garantie van een jaar en daarnaast is er nog een europese regeling dat las electronische apparatuur in 2 jaar iets niet doet wat je van hem verwacht dan kan je alsnog aanspraak maken op de garantie. maar dat ligt nogal ingewikkeld.

Ik heb ergens ooit eens gelezen dat een andere nokia headset te gebruikent is voor de 6600, nou weet ik niet meer waar en welke het was. In de vorige topics kan ik er niks over terug vinden. Wie weet welke headset ik voor m'n 6600 kan gebruiken(geen BT)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solosmots schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:58:
Nou ik heb vandaag 5.53 erop gezet, maar verder nog geen verschillen gemerkt. Heb ook geen changelog oid gezien.
Firmwareänderungen zwischen 5.27 und 5.53 --> 6600

Nokia Mobile Phones Service Bulletin No.
SB-063/27.04.05

* Java installation notification with Ericsson gateway improved
* Bluetooth connection with PC Suite improved
* Operator name list updated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Hmmz niets van gemerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb sinds een week een nokia 6600. Op het eerste gezicht een prima toetsel, maar ik wil nu toch wel erg graag een communicatie aanleggen tussen de 6600 en de pc. Op welke manier is dit het beste te doen? Door middel van een bluetooth usb of door middel van een datakabel? Wat zijn de voor- en nadelen van elk middel?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 16:17
anders lees je ff één van de topics door... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]anders lees je ff één van de topics door...[quote]

Even :O heb je misschien enig idee in welk deel ik deze informatie dan het best kan vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:48:

Even :O heb je misschien enig idee in welk deel ik deze informatie dan het best kan vinden??
:? in alle 5 de delen staat de informatie verspreid. Zelfs in dit topic staat er nog genoeg over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

USB is sneller dan Bluetooth, maar Bluetooth kan ook tussen b.v. telefoons onderling, of telefoon en PDA. Kweet niet of je bij de 6600 een kabel geleverd krijgt, maar als het puur over beheer van bestanden gaat, ben je met een USB kabel beter af. Tis gewoon sneller! Prijzen zou ik zo niet weten.

MAAR! Sommige leuke programmaatjes laten je communiceren met je PC (b.v. WinAmp besturen, desktop besturen, je foon als webcam gebruiken, etc. etc.) en die werken alleen over Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myedvyed schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:25:
USB is sneller dan Bluetooth, maar Bluetooth kan ook tussen b.v. telefoons onderling, of telefoon en PDA. Kweet niet of je bij de 6600 een kabel geleverd krijgt, maar als het puur over beheer van bestanden gaat, ben je met een USB kabel beter af. Tis gewoon sneller! Prijzen zou ik zo niet weten.

MAAR! Sommige leuke programmaatjes laten je communiceren met je PC (b.v. WinAmp besturen, desktop besturen, je foon als webcam gebruiken, etc. etc.) en die werken alleen over Bluetooth.
Dank u! het is dus zeer lastig om te zeggen wat beter is. Ik wil in principe programma's, foto's, beltonen etc over kunnen zetten van pc naar mobiel en andersom... de prijs vind ik wel belangrijk en ook het gemak van communicatie (zonder al te veel problemen). In ieder geval nogmaals bedankt voor de korte samenvatting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:34:
[...]

Dank u! het is dus zeer lastig om te zeggen wat beter is. Ik wil in principe programma's, foto's, beltonen etc over kunnen zetten van pc naar mobiel en andersom... de prijs vind ik wel belangrijk en ook het gemak van communicatie (zonder al te veel problemen). In ieder geval nogmaals bedankt voor de korte samenvatting!
Graag gedaan!

Nog iets wat ik me net bedenk: Bluetooth werkt over het algemeen voor alle telefoons met Bluetooth, terwijl een datakabel alleen voor een beperkt aantal modellen werkt. Bij een nieuwe telefoon heb je daar dus waarschijnlijk niks meer aan. Foto's en beltonen gaan makkelijk over Bluetooth, programma's ook, alleen bij de grotere moet je een beetje geduld hebben.

Enige dat lastig kan zijn is Bluetooth aan de gang krijgen. Kheb zelf een van de eerdere USB-adaptors gehaald voor m'n 7650 destijds, en kreeg hem niet aan de gang via PC Suite. Maar gelukkig kon ik met het meegeleverde programma ook bestanden versturen en ontvangen. Voor de 6680 werkt ie nog steeds, maar ik gebruik liever de datakabel omdat ik nu met grotere bestanden werk en dat veel sneller is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Zijn er hier ook mensen met ervaring met de programma's remote S60 i.c.m. luminositi softcam? Ik wil m'n foon als webcam gebruiken en zoals het er nu naar uitziet moet ik bezig blijven met chatten om ervoor te zorgen dat de softcam van luminositi niet mijn browser of andere programma's doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 14:38
Ik heb 2 vraagjes welke ik zo 1-2-3 niet zelf kon oplossen/vinden:
• Ik heb TomTom Mobile 5 op mijn 6600 draaien, werkt prima, maar ik gebruik deze telefoon eigenlijk alleen daarvoor, is het mogelijk dat ik een soort "autorun" maak waarmee TTM automatisch opgestart word als de telefoon aangezet word?
• Kan ik ervoor zorgen dat de telefoon meteen doorstart bij het aanzetten, zonder dat hij om een pincode vraagt (ik heb 0000 een keer gehoord oid?)

Zoals gezegd gebruik ik heb dus alleen voor het navigatiegebeuren en dan wil je hem het liefst meteen aanzetten zonder pincode en opstartgedoe zegmaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
PIN kan je gewoon uitzetten in de security settings....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Zo, ik heb net mijn originele 32MB kaart eens geformatteerd. Werd hoog tijd want er stond zo veel prut op...

Nu heb ik alleen het probleem dat alle standaard programa's ook weg zijn, waaronder Opera e.d.

Is er een manier om de inhoud van de originele MMC ergens te downloaden? Of heeft iemand die misschien ergens online zien staan?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb een Nokia 6600 en een Jabra BT250 maar nu gaat de telefoon dus niet over als ik gebeld word, alleen op de headset.
Is dit al opgelost in nieuwe firmware versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
zo werkt dat met een headset, tenminste als ik je verhaal goed begrijp. bij het aansluiten van een accessoire gaat hoor je dat alleen op de accessoire. is het ook zo dat je tel niet meer overgaat als je de headset "afgesloten" hebt? en kan je met de headset ook telefoneren? of is het alleen een mono/stereo koptelefoon? vergeet ook niet te kijken bij je instellingen --> toebehoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Het kan gewoon niet op de 6600, op mn 6310i gaan zowel de GSM als de headset over.

Ik zag dat de Nokia 6600 dit ook kon na een firmware update maar dit moet ik wel zeker weten voordat ik voor niks die update laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
iPodje schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 07:04:
Zo, ik heb net mijn originele 32MB kaart eens geformatteerd. Werd hoog tijd want er stond zo veel prut op...

Nu heb ik alleen het probleem dat alle standaard programa's ook weg zijn, waaronder Opera e.d.

Is er een manier om de inhoud van de originele MMC ergens te downloaden? Of heeft iemand die misschien ergens online zien staan?
iemand?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
iPodje, check ff je mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Ik zit te zoeken naar een carholder voor deze telefoon en ik zie nu dat er een inkoopactie voor deze dingen is. Nu heb ik even naar de "phonemounts" gekeken en blijven er volgens mij 2 keuzes over, namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.arkon.com/imgs_site/pop_cm160w.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.arkon.com/imgs_site/thumb_cm160-w.jpg
en deze
Afbeeldingslocatie: http://www.arkon.com/imgs_site/thumb_cm123.jpg

Nu ziet de eerste er op het eerste gezicht beter uit, maar ik vraag me af of ik die wel zo "smal" kan maken dat mijn 6600 er in blijft klemmen.

Ze zijn overigens even duur

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door flipjevandejam op 30-05-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flipjevandejam schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:13:
Nu ziet de eerste er op het eerste gezicht beter uit, maar ik vraag me af of ik die wel zo "smal" kan maken dat mijn 6600 er in blijft klemmen.

Ze zijn overigens even duur

Iemand een idee?
Elke telefoonhouder voldoet voor de 6600. Ik heb er zelf een gekocht voor in bevestiging in het ventilatierooster. Dit werkt maar die klemmetjes zijn erg fragiel. Ik heb het vermoeden dat dit bij elk systeem zo is.

Volgens mij zijn van die zuignap dingen een stuk stabieler, maar misschien kan iemand anders daar meer info over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Er is er ook 1 van Nokia zelf. Past perfect, is wel aan de prijs..
Heb er zelf ook 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.rocketfuel.nl/images/zx/mods/interieur.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
De 2 zijn beide 15 euro in de inkoopactie, dat heb ik er op zich nog wel voor over. Die van Nokia kost daarentegen meteen weer een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:13
Weet iemand of dit frontje in NL te koop is, internet of gewone winkel, en dan eigenlijk niet deze, maar waarbij de bovenkant van de achterkant zilver is en de onderkant aan de voorkant ook en de rest zwart.

Afbeeldingslocatie: http://www.367net.com/Images%5CHousing%5Ccopy%20original%5Cnokia%5Cnokia-6600.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
De bovenkant van de achterkant is altijd zwart hoor, dat is een stukje 'body' van de telefoon. Of bedoel je het bovenste stukje bij de cameralens? Je zou eens op de zwarte markt in Beverwijk kunnen kijken. Voor zover ik weet zijn er geen officiële frontjes van nokia voor de 6600, maar op de zwarte markt vind je er tientallen voor een schappelijke prijs (de mijne was 10 euro). Alleen de kwaliteit van deze frontjes is duidelijk minder dan het originele frontje. Het scherm is wazig en de onderdelen sluiten net niet mooi aan op de telefoon: gevolg --> scherpe randjes e.d. Vraag dus eerst of je mag kijken of alles naar jouw wens is.
Via internet heb ik geen idee waar je zulke frontjes kan kopen. Hoewel... Volgens mij heeft ByteMe er een boel te koop via marktplaats. Kijk eens even of je een post van hem kan vinden in dit topic. In zijn sig. staat een linkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Voor iedereen die gebruik maakt van Mac OS X Tiger (10.4) en het programma iSync, de volgende tip:

Misschien was het je al opgevallen, maar iSync werkt dus niet meer sinds Tiger. Op 10.3.x had ik hier zelf geen last van. De grote truuc is door je telefoon op engelstalig te zetten (dus heel het OS), dat het dan allemaal vlekkeloos werkt.

Misschien een leuke toevoeging voor de startpost.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Voor de gamefreaks onder ons:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v224/turkishskater/nokiapad.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v224/turkishskater/nokiapad2.jpg
Chainpus announced that BGP100, a universal Bluetooth GamePad designed for Smartphones, Pocket PC phones (PPC) and PDAs, will be launched in May 01, 2005.

By supporting a number of platforms including "Windows Mobile 2003 for Smartphones and PPC, Symbian Series 60 and Symbian UIQ, BGP100 caters for a large number of Smartphones and handheld devices on the market. It is a breakthrough amongst other Bluetooth accessories and is currently one of a kind.

BGP100 comes in black, white, white and grey and royal blue, with a glossy finish. The dimensions are 145mm x127.3mm x 30.5mm with a weight of 130.2g (open and battery included, see exhibit 1). Its ergonomic design fits comfortably in the hands of both adults and children, making mobile game-play an enjoyable experience.
Each BGP100 pack contains the following items:
- Bluetooth GamePad 1x
- Battery 3A 1x
- CD-R for User's Manual 1x
- Lanyard 1x
- Quick Install Guide 1x

more info at :

http://www.chainpus.com/products/gamepad/bgp100.html
Hoezo n-gage? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand zo hoe je gemakkelijk je smsjes kan kopieren naar je mmc? en hetzelfde voor je contacten? Welke files zijn dit? en kan ik die gewoon op mijn mmc gooien?

Morgen nl. opgehaald i.v.m. kapotte trilfunctie en dus moet ik ff snel alles backuppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
ga naar geheugen - reservekopie tel. geh. Daar maak je een back-up van alles wat in je telefoongeheugen staat op je geheugenkaartje. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleempje:
na heel wat wikken en wegen heb ik uiteindelijk een bluetooth usb stick genomen. ik heb het forum helemaal doorgelezen, maar het lukt me maar niet om een fatsoenlijke verbinding te leggen met de pc naar mn nokia 6600. ik heb namelijk een aantal programma's welke ik erop wil zetten, maar het lukt me dus nog steeds niet. heeft iemand misschien de gouden tip voor mij? ik heb btw windows xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Solosmots schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:05:
Er is er ook 1 van Nokia zelf. Past perfect, is wel aan de prijs..
Ik heb ook de originele Nokia houder (mbc19) maar behalve de houder heb je ook een frame nodig om hem naast je radio te schroeven. ennuh ik heb er een aantal geprobeerd maar ze pasten niet in mijn auto. Dus hou de telefoon nou maar gewoon in mijn zak en bel via bluetooth headsetje.
En die houder ligt dus op de plank zolang.

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
flipjevandejam schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:44:
• Ik heb TomTom Mobile 5 op mijn 6600 draaien, werkt prima, maar ik gebruik deze telefoon eigenlijk alleen daarvoor, is het mogelijk dat ik een soort "autorun" maak waarmee TTM automatisch opgestart word als de telefoon aangezet word?
Er zijn een paar autoexec achtige programma's waarin je zaken kunt zetten die gestart moeten worden. De 6600 maakt intern overigens al van een opstart programma gebruik want een paar programma's die ik standaard gebruik starten automatisch al op bij het opstarten vd foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
EnsconcE schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:58:
zo werkt dat met een headset, tenminste als ik je verhaal goed begrijp.
Ik heb een bluetek G2 bluetooth headset en de telefoon gaat eerst een keer over (incl trilling) voordat de headset zelf geluid doorgeeft.
EnsconcE schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:58:
is het ook zo dat je tel niet meer overgaat als je de headset "afgesloten" hebt? en kan je met de headset ook telefoneren? of is het alleen een mono/stereo koptelefoon?
Tuurlijk is een headset ook om mee te telefoneren. Ik doe alles via voice dailing. En als je de headset even uitschakelt hoor je het geluid weer over de foon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:23:
ik heb een probleempje:
na heel wat wikken en wegen heb ik uiteindelijk een bluetooth usb stick genomen. ik heb het forum helemaal doorgelezen, maar het lukt me maar niet om een fatsoenlijke verbinding te leggen met de pc naar mn nokia 6600. ik heb namelijk een aantal programma's welke ik erop wil zetten, maar het lukt me dus nog steeds niet. heeft iemand misschien de gouden tip voor mij? ik heb btw windows xp.
Ik val in herhalingen maar kijk eens op de sitecom site, daar staat een goed voorbeeld van een duidelijke bluetooth handleiding, met allerlei stappen om het aan de praat te krijgen met de 6600 en met evt. de nokia suite. Mocht de handleiding teveel afwijken : laat weten:
  • wat je merk bluetooth stick is
  • welke connectie je wilt leggen. (ftp transfer werkt bijv makkelijker dan de serial connectie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:23:
ik heb een probleempje:
De nokia suite en bluetooth werken niet echt zo goed samen, het geeft bij mij regelmatig problemen (soms kan die niet koppelen, en eenmaal gekoppelt en weer ontkoppelt moet ik mijn pc rebooten voordat ik weer kan koppelen).
Het allermakkelijkste wat je kan doen is gewoon die nokia software niet gebruiken. Gewoon het .SIS bestandje (dat zijn programma's voor de nokia) rechtermuisknop -> kopieeren naar -> bluetooth. Gewoon bestanden sturen hoef je geen lastige koppeling te maken enzo, en de sis bestanden kan de telefoon zonder pc erbij installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrycan schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:35:
[...]

Ik val in herhalingen maar kijk eens op de sitecom site, daar staat een goed voorbeeld van een duidelijke bluetooth handleiding, met allerlei stappen om het aan de praat te krijgen met de 6600 en met evt. de nokia suite. Mocht de handleiding teveel afwijken : laat weten:
  • wat je merk bluetooth stick is
  • welke connectie je wilt leggen. (ftp transfer werkt bijv makkelijker dan de serial connectie)
Ik heb nu het programme BTex om meerdere bluetoothverbindingen te kunnen aanleggen. Weet iemand hoe dit programma werkt? Ik word er niet uit wijs van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een 1 gig apacer MMC card er in gezet en ziet er allemaal goed uit.

Wat ik wel handig vind is om nu de telefoon even helemaal overnieuw in te stellen/formatteren. Kwam het volgende tegen en wou het jullie niet onthouden:

Reset the Nokia 6600 to its factory settings (deep reset, full format, contacts lost): *#7370#
Reset the phone normally, more like a restart (contacts and 3rd party progs remain): *#7780#
The standard security code in Nokia phones is 12345

Alternatively, switch the phone off. Hold down the [ * ] (or [8]), [ 3 ] and the green [Send] button - keep them all pressed together and switch on the phone. Keep them pressed until the word "formatting" appears on the screen, then it's o.k. to release the buttons. The screen will fill in black from the left hand side. Wait until it's fully black, then the phone should restart and is reformatted, back to it's original state. This means it will be configured to the original factory settings and the user area will be empty.

Turn the phone phone off, press the green [Send]+[ * ]+[3], then power on. This wipes the C: drive completely, and copies the original information from the Z: drive, which is a 22MB ROM drive which cannot be edited in any way, back to the C: drive. This only works with certain software versions on the Nokia 6600. WARNING: 1. Keep the power on at ALL times during the formating, or else it will corrupt the phone's memory for good. 2. Make sure you know your MultiMedia memory card password, as the password will be wiped off the phone and it will need to be entered after formatting.

Try the *#7780# sequence before doing this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Is iemand hier misschien ook bekend met een routplan programma waarbij geen GPS module nodig is? Route 66 en Tomtom eisen allebei geloof ik een GPS module. Tomtom citymaps heb ik ook al van gehoord maar die lijkt uit de handel te zijn, daarnaast is deze geloof ik alleen voor steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
BlackMage schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:22:
[...]
De nokia suite en bluetooth werken niet echt zo goed samen, het geeft bij mij regelmatig problemen (soms kan die niet koppelen, en eenmaal gekoppelt en weer ontkoppelt moet ik mijn pc rebooten voordat ik weer kan koppelen).
Het allermakkelijkste wat je kan doen is gewoon die nokia software niet gebruiken. Gewoon het .SIS bestandje (dat zijn programma's voor de nokia) rechtermuisknop -> kopieeren naar -> bluetooth. Gewoon bestanden sturen hoef je geen lastige koppeling te maken enzo, en de sis bestanden kan de telefoon zonder pc erbij installeren.
Bij mij werkt het tweetal prima hoor. Alleen na een tijdje wil de bluetooth connectie er wel eens mee stoppen. Voordeel van Nokia suite open hebben staan is dat .SIS bestanden via een windows installer lopen en dat dan pas de boel naar de telefoon wordt gestuurd. Toch handiger dan dit op de telefoon te doen.
Bovendien betekent het voor sommige bestanden dat je ze daar via een explorer moet verplaatsen naar de juiste map. bah.
Toch moet ik wel toegeven dat die copieren naar bluetooth wel lekker praktisch is onder de rechter muis knop maarja al die zaken komen in je inbox terecht en ga je naar zo'n bericht toe opent ie het automatisch met de viewer/loader. Betekent voor ieder bestandje (zet er soms tientallen over) een losse SMS met bijbehorend geluid.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerrycan op 08-06-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:47:
Is iemand hier misschien ook bekend met een routplan programma waarbij geen GPS module nodig is? Route 66 en Tomtom eisen allebei geloof ik een GPS module. Tomtom citymaps heb ik ook al van gehoord maar die lijkt uit de handel te zijn, daarnaast is deze geloof ik alleen voor steden.
Tom Tom 5 kan route demo weergeven zonder dat daar een gps connectie voor nodig is. Je kunt zelf de snelheid van de demo instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede 6600 gebruikers

ik wilde even mijn ervaring met jullie delen wat betreft deze telefoon,

ik heb bijna 2 jaar geleden deze telefoon bij mijn abbonnement aan geschaft, deze heb ik een jaar gedraaid zonder problem, maar toen eenmaal mijn abo afgelopen was, ging ik dus naar de winkel voor een andere telefoon + abbo, toen vielen mijn ogen op de "SPV C500" dit is echt werkelijk de grootste klere telefoon die er is. Ik heb het hele forum op tweakers over de spv gelezen en bij gehouden, en er bleven maar problemen komen, het grootste probleem was "stof onder het scherm" dit kan dan nog een productiefoutje zijn, maar orange wil dit bijna niet verhelpen en als de telefoon dan opgestuurd was kreeg je hem schoon terug maar 3 weken later was het weer zo ver. daqt was dus het grootste probleem, zo zitten er in de telefoon ook een hoop software fouten, spellen die er op vast lopen, beeld wat tijdens spellen knipper (verholpen met nieuwe firmware) en ga zo maar door. ik heb nu dus mijn telefoon verkocht (spv c500) en een mooie 2ehandse nokia 6600 terug gekocht. en waarom, ik heb namelijk een emtac gps ontvanger en natuurlijk tomtom. dit werkte op de spv c500 met bepaalde tooltjes tweaks en andere rommel wel (tijdelijk). maar ik kon dat tijdelijk niet permiteren omdat ik navigatie zakelijk nodig heb. maar ik denk dan ga ik mijn nokia 6600 gebruiken voor tomtom dit was allemaal geen enkel probleem instaleren en hoppa draaien nix tooltjes tweaks en rotzooi. hij pakt mijn gps direct. ten 2e het is ook nog veel sneller op de nokia.
dit vind ik wel blangrijk om geen iritaties bij mij op te wekken. dus mijn eindconclusie is SVP C500 Klote telefoons :( NOKIA 6600 RULES _/-\o_

ik denk dat verschillde mensen deze conclusie ook erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook nog steeds de beste telefoon die er nu op de markt is. Toen ik hem kocht heb ik weken lang gekeken wat en hoe in telefoonland. Naast dat de 6600 2 jaar geleden de beste camera had, wat al reden genoeg was, is het s60 platform natuurlijk fantastisch.

Idd. Applicaties als TomTom werken prima. En wat dacht je van 80% van alle n-gage spellen die werken op de 6600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk dat bedoel ik, en idd de camera van de c500 is ook knap ruk, ik kan met de 6600
fatsoenlijk foto`s maken in het donker dat kan ik van de spv niet zeggen.

en ook de games op de nokia 6600 draaien vele malen beter.
een echt toppertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Ik ben zelf erg blij met mijn 6600 omdat er zoveel software voor te vinden is.

Toch heeft de 6600 ook wel een aantal nadelen hoor:

* voicedailing is super traag: dient eerst het programma opgestart te worden.
* de bluetooth verbinding naar een headset staat echt nog in de kinderschoenen. Ik heb zo af en toe
bluetooth errors op de telefoon.
* het gebeurt me bijna dagelijks dat ik de telefoon uit mijn zak wil halen als hij gaat, en
dat ik het gesprek wegdruk bij het pakken van de foon uit mijn zak. Hoe dit kan? Ksnap ut
niet want scherm staat altijd geblokkeerd. Het rottige is doordat je hem wegdrukt bovendien dat je NIET kunt zien wie er gebeld heeft!
* batterij is super snel leeg (dag of 2) bij gemiddeld gebruik (nee zit niet hele dag te gamen)
* een spelletje open laten staan (omdat er bijv geen save functie in zit) kan maximaal een
week of anderhalf. Dan begint de telefoon over vol geheugen dus is herstarten van de telefoon
gewenst.
* foto's maken kan alleen als er ruim voldoende licht is. Foto's in het donker fatsoenlijk?
ja ze zijn mooi zwart.
* telefoon ondersteunt allerlei spelletjes (waaronder ook c64 spelletjes via de emulator) maar
de joystick kan maar in 4 richtingen bewogen worden, i.p.v. de gewenste 8.
* het scherm zit snel onder de krassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met bepaalde punten niet eens sommige wil, ik voeg wat dingen in je verhaaltje toe,

Ik ben zelf erg blij met mijn 6600 omdat er zoveel software voor te vinden is.

Toch heeft de 6600 ook wel een aantal nadelen hoor:

* voicedailing is super traag: dient eerst het programma opgestart te worden.
IDD ben ik het mee eens.

* de bluetooth verbinding naar een headset staat echt nog in de kinderschoenen. Ik heb zo af en toe
bluetooth errors op de telefoon.
ik gebruik ook een bluetooth carkit (pariot) Helemaal nooit problemen, en dat had mijn spv wel

* het gebeurt me bijna dagelijks dat ik de telefoon uit mijn zak wil halen als hij gaat, en
dat ik het gesprek wegdruk bij het pakken van de foon uit mijn zak. Hoe dit kan? Ksnap ut
niet want scherm staat altijd geblokkeerd. Het rottige is doordat je hem wegdrukt bovendien dat je NIET kunt zien wie er gebeld heeft!
het zou juis vreemd zijn als iemand je beld dat je dan eerst je foon van toetsblok af moet halen, en ik had dit probleem bij mijn spv ook. er zit in de nokia ook zoiets als instelling "gesprekken beantwoorden met willekeurige toets".

* batterij is super snel leeg (dag of 2) bij gemiddeld gebruik (nee zit niet hele dag te gamen)
Ben ik het ook mee eens mijn spv ging een dag of 4 mee.

* een spelletje open laten staan (omdat er bijv geen save functie in zit) kan maximaal een
week of anderhalf. Dan begint de telefoon over vol geheugen dus is herstarten van de telefoon
gewenst.
geen ervaring mee, maar als je progs bij de spv open laat staan raakt het geheugen ook vol.

* foto's maken kan alleen als er ruim voldoende licht is. Foto's in het donker fatsoenlijk?
ja ze zijn mooi zwart.
Dit is een punt waar ik het helemaal niet mee eens ben, waarschijnlijk heb je dan een brakke camera. zie hier onder.
Afbeeldingslocatie: http://web.mencia.nl/leko/fotos/2001/Verjaardag%20Lenneke/Images/Wat%20doet%20Tijgertje%20nou%20met%20Diddle.jpg

* telefoon ondersteunt allerlei spelletjes (waaronder ook c64 spelletjes via de emulator) maar
de joystick kan maar in 4 richtingen bewogen worden, i.p.v. de gewenste 8.
geen ervaring mee.

* het scherm zit snel onder de krassen.
Bij welke telefoon is dat niet zo als je hem in je zak doet waar je sleutels in zitten gebeurt dit idd erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
even reageren op enkele stellingen:

het zou juis vreemd zijn als iemand je beld dat je dan eerst je foon van toetsblok af moet halen, en ik had dit probleem bij mijn spv ook. er zit in de nokia ook zoiets als instelling "gesprekken beantwoorden met willekeurige toets".
het is gewoon heel irritant dat je je telefoon oppakt en dat je dan niemand hebt weggedrukt of hebt opgenomen, het zijn "moelijk" in te drukken toetsen en zou dus eigenlijk niet moeten kunnen. ik snap het zelf ook niet hoe het kan

Ben ik het ook mee eens mijn spv ging een dag of 4 mee.
idd :'(

ja ze zijn mooi zwart.
Dit is een punt waar ik het helemaal niet mee eens ben, waarschijnlijk heb je dan een brakke camera. zie hier onder.
[afbeelding]
en toch zijn het niet zulke hele mooie foto's, die van mij heeft vaak veel gekleurde stippen in het donker. Misschien brak?

* het scherm zit snel onder de krassen.
Bij welke telefoon is dat niet zo als je hem in je zak doet waar je sleutels in zitten gebeurt dit idd erg snel.[/quote]
mijn telefoon komt nooit!!! bij mijn sleutels en ik zeg echt nooit!!! ik heb ook enorm veel krassen op m'n beeldscherm, ik hou er altijd rekening mee maar toch komen er veel krassen op. nokia had hier meer aandacht aan mogen bestend d.m.v. krasbestendige display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag is niet echt een probleem, het zou echter wel iets handig zijn als dit kon:

Elke keer als ik een sms ga typen zet ik via de # toets de telefoon in alfabetische modus

jammer genoeg is dit niet standaard. Is er een manier om dit standaard te maken? tooltje/soort profiel?

Wat me ook (soms, maar minder) stoort is dat wanneer je je contact list bekijkt er enkel de naam staat en niet het nummer...

Ik heb topic 1-5 doorzocht met de term alfa maar ik heb niets gevonden...blijkbaar vind ik dit alleen storend :P

edit: net gezocht op de term sms, maar jammer genoeg geen oplossingen. In oudere firmwares stond alfabetische modus blijkbaar wel default...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:03:
Mijn vraag is niet echt een probleem, het zou echter wel iets handig zijn als dit kon:

Elke keer als ik een sms ga typen zet ik via de # toets de telefoon in alfabetische modus

jammer genoeg is dit niet standaard. Is er een manier om dit standaard te maken? tooltje/soort profiel?

Wat me ook (soms, maar minder) stoort is dat wanneer je je contact list bekijkt er enkel de naam staat en niet het nummer...

Ik heb topic 1-5 doorzocht met de term alfa maar ik heb niets gevonden...blijkbaar vind ik dit alleen storend :P

edit: net gezocht op de term sms, maar jammer genoeg geen oplossingen. In oudere firmwares stond alfabetische modus blijkbaar wel default...
Nou als ik het had zou ik me er ook enorm aan storen, gelukkig heb ik alleen de cijfermodus op het moment dat ik een nummer moet invoeren. Ik heb in m'n tel gekeken waar het probleem zich bij jou zou kunnen voordoen maar ik kan het niet echt vinden. welk software versie heb je? en heb je terugzetten naar de fabrieksinstellingen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 13:56:
[...]

Nou als ik het had zou ik me er ook enorm aan storen, gelukkig heb ik alleen de cijfermodus op het moment dat ik een nummer moet invoeren. Ik heb in m'n tel gekeken waar het probleem zich bij jou zou kunnen voordoen maar ik kan het niet echt vinden. welk software versie heb je? en heb je terugzetten naar de fabrieksinstellingen al geprobeerd?
Klein misverstandje denk ik :)

In het veld waar ik het nummer moet invoeren staat hij idd in cijfermodus.
Dat vind ik net storend, aangezien je makkerlijker een naam onhoudt dan een nummer. Voor mij zou hij dus default altijd in alfabetische modus moeten staan.

Van het moment dat ik naar het smsveld ga, staat hij wel in alfa modus.

Tweakers die hun toestel hebben aangekocht toen het pas uit was, hebben een firmware die standaard in alfa modus staat. Zelfs voor het invoeren van het nummer van de contactpersoon (als je dus echt een nummer wou typen moest je naar cijfermodus omschakelen).

Mijn firmware versie is 5.27.0.

Ik vraag me eigelijk af of je dit zelf kan aanpassen (firmware "hacken"). Daar heb je vast zo een duur flashtoestel voor nodig ...

Beetje een domme zet van Nokia vind ik. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 08:16
Ik heb lang gelurkt in dit topic en er veel aan gehad aan alle info die hier stond maar sinds donderdag ben ik overgestapt op een i-Mate JAM (Pocket PC 2003 SE).
En nog succes met dit topic :)
En na 1,5 jaar bellen + zware mishandeling + zoon 300 uur met dat ding aan mijn oor te hebben gelopen is ie nog steeds in perfecte staat (alleen de toetsen zijn zwaar versleten + het geluid is wat minder geworden) ofwel: een van de beste toestellen die ik heb gehad die ik ook niet ga verkopen maar netjes in zijn doos stop straks.

AMEN

[ Voor 47% gewijzigd door Uberprutser op 11-06-2005 10:16 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:45:
[...]

Klein misverstandje denk ik :)

In het veld waar ik het nummer moet invoeren staat hij idd in cijfermodus.
Dat vind ik net storend, aangezien je makkerlijker een naam onhoudt dan een nummer. Voor mij zou hij dus default altijd in alfabetische modus moeten staan.

Van het moment dat ik naar het smsveld ga, staat hij wel in alfa modus.

Tweakers die hun toestel hebben aangekocht toen het pas uit was, hebben een firmware die standaard in alfa modus staat. Zelfs voor het invoeren van het nummer van de contactpersoon (als je dus echt een nummer wou typen moest je naar cijfermodus omschakelen).

Mijn firmware versie is 5.27.0.

Ik vraag me eigelijk af of je dit zelf kan aanpassen (firmware "hacken"). Daar heb je vast zo een duur flashtoestel voor nodig ...

Beetje een domme zet van Nokia vind ik. :(
Ow zow, ja dat vroeg ik mij ook al af. misschien is er wel een programma voor. firmware hacken is idd een beetje duur.

[ Voor 13% gewijzigd door EnsconcE op 11-06-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40
Heb me DaneElec 128MB kaartje omgewisseld met een Kingmax 256Mb, echter stottert TomTom nu als een gek en schokt het beeld, iemand enig idee, kaartje zou met PIP techniek nog sneller dan standaard MMC moeten zijn, niet dus!!!. Firmware is (nog steeds) 3.42.1.
Of wordt het gewoon omruilen naar een ander merk?

Uhuh...volgens mij is er een verkeerde flitspaal_all me kaartje opgegaan...ff checkuh....
Inderdaad dit was het probleem...dom dom dom & dom 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door LLaTeM op 13-06-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 10:18
Na lang twijfelen heb ik toch maar een GPS module gekocht met TTM, maar weet iemand nog wat andere leuke progjes die je met GPS kan gebruiken?
Ik vind zelf alleen maar routeplanners!!

Is er bijvoorbeeld een programma die je snelheid weergeeft? (En dan niet zo klein als bij TTM)
Een programma waarmee je van het ene gps coordinaat naar het andere gps coordinaat stuurt. (zonder wegen, maar alleen met een pijltje)

Op een dag.......ben je het allemaal vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik bij TTM trouwens mijn gps snelheid in beeld krijgen tijdens het rijden? Ik gebruik TTM 4.43. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LLaTeM schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:44:
Heb me DaneElec 128MB kaartje omgewisseld met een Kingmax 256Mb, echter stottert TomTom nu als een gek en schokt het beeld, iemand enig idee, kaartje zou met PIP techniek nog sneller dan standaard MMC moeten zijn, niet dus!!!. Firmware is (nog steeds) 3.42.1.
Of wordt het gewoon omruilen naar een ander merk?

Uhuh...volgens mij is er een verkeerde flitspaal_all me kaartje opgegaan...ff checkuh....
Inderdaad dit was het probleem...dom dom dom & dom 8)7
Ik heb een 1 gig kaart (apacer) en werkt nog even snel als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:36:
Hoe kan ik bij TTM trouwens mijn gps snelheid in beeld krijgen tijdens het rijden? Ik gebruik TTM 4.43. Alvast bedankt!
Dit kan niet.

Ten minste niet tijdens het rijden. Je krijgt het wel te zien in het scherm met gegevens over je GPS. Maar dit had je zelf waarschijnlijk al gevonden. In TTM 5 kan dit wel. Overigens is het wel in zo'n klein lettertype dat het niet makkelijk afleesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Revodrone schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:37:
Na lang twijfelen heb ik toch maar een GPS module gekocht met TTM, maar weet iemand nog wat andere leuke progjes die je met GPS kan gebruiken?
Ik vind zelf alleen maar routeplanners!!

Is er bijvoorbeeld een programma die je snelheid weergeeft? (En dan niet zo klein als bij TTM)
Een programma waarmee je van het ene gps coordinaat naar het andere gps coordinaat stuurt. (zonder wegen, maar alleen met een pijltje)
powernavigation vind ik erg leuk, ook voor geocaching

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Philip, thnx voor je reply. Ik dacht misschien dat ik iets over het hoofd had gezien, maar het kan dus niet tijdens het rijden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand van jullie ervaringen in het schoonmaken van het toetsenbordje? Ik heb in maart (toen nog onder garantie) mijn 6600 al laten repareren (nieuw toetsenbord + schoongemaakt) omdat de 2 en de groene belknop het slecht deden.

Inmiddels doet de '2' het weer slecht. Ik heb de covers + toetsjes losgehaald, zodat je alleen de drukcontactjes ziet. Hier bleek dat het contactje van de 2 het gewoon slecht doet. Maar... er valt niets aan schoon te maken zo te zien! Het toetsenbordje bestaat namelijk uit een soort geplakte plastic laag, met daaronder de drukcontactjes. Zouden ze die vorige keer vervangen hebben? Of op een bijzondere manier schoongemaakt? Mijns inziens heeft vuil geen kans om eronder te komen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
De mijne is ook al 2 keer gefixt met dezelfde klacht.... Ik heb ook gezien dat er plakfolie op zat. Vond het ook vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda6600
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 20:54
Ik heb nokia 6600 met fuji 1 GB mmc erin. Software versie 5.27.0 . werkt op zich prima.
Ik draai tomtom mobile vanaf mmc kaart wat helemaal perfect draait.
1 probleem....
Als ik bijvoorbeeld de map Duitsland op mijn mmc kaart zet en deze daarna in mijn telefoon zet, lijkt het wel alsof de telefoon mijn kaartje om zeep helpt.
Alle data die erop staat verandert in rare tekens en is niet meer bruikbaar.
als ik b.v. benelux, oostenrijk en hoofdwegen europa erop zet is er niks mis.
Heeft de telefoon soms problemen met grotere mappen (duitsland is meer dan 200 mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Ik heb misschien iets dergelijks gehad, ik zeg misschien omdat ik niet zeker weet dat het zo gebeurd is, maar dit is wat ik denk: Ik had een heel lang filmpje opgenomen met ETI camcorder (op een feestje ;) ) Toen ik thuiskwam wilde ik hem gaan bekijken, maar het openen duurde zo verrekte lang. Ik was nogal moe dus ik heb hem maar afgesloten, hij wilde niet (omdat ie bezig was, maar dat had ik toen nog niet bedacht) en ik heb hem hardhandig afgesloten. Daarna wilde mijn telefoon en mijn cardreader het kaartje niet meer lezen. Ik heb hem toen moeten formatteren met mn cardreader (allerlei leuke troep weg ;( )

Moraal van mijn verhaal: misschien duurt het laden van de kaart van duitsland te lang en sluit ie hem daarom af...
Het enige wat ik kan bedenken is een andere grote kaart zoeken en kijken of dat hetzelfde effect heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
mijn 6600 begint kuren te krijgen. het trilmotertje doet het niet meer. ik hoor de telefoon nog wel een zoemgeluid maken, maar hij vibreert niet meer. is hier nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
honda6600 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:45:
Ik heb nokia 6600 met fuji 1 GB mmc erin. Software versie 5.27.0 . werkt op zich prima.
Ik draai tomtom mobile vanaf mmc kaart wat helemaal perfect draait.
1 probleem....
Als ik bijvoorbeeld de map Duitsland op mijn mmc kaart zet en deze daarna in mijn telefoon zet, lijkt het wel alsof de telefoon mijn kaartje om zeep helpt.
Alle data die erop staat verandert in rare tekens en is niet meer bruikbaar.
als ik b.v. benelux, oostenrijk en hoofdwegen europa erop zet is er niks mis.
Heeft de telefoon soms problemen met grotere mappen (duitsland is meer dan 200 mb)
ik heb alleen rare tekens als mn kaart corrupt is. maak een backup van je kaart, formateer hem en zat alles er weer op. haal je kaart niet te vroeg uit de reader, en ontkoppel de reader netjes via je taskbar. zo zou je geen rare tekens moeten krijgen, tenzij er natuurlijk een andere oorzaak van je probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Byte_Me schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:28:
mijn 6600 begint kuren te krijgen. het trilmotertje doet het niet meer. ik hoor de telefoon nog wel een zoemgeluid maken, maar hij vibreert niet meer. is hier nog iets aan te doen?
Opsturen naar nokia misschien? En evt. een prijsopgaaf laten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb mijn mmc kaart van mijn nokia 6600 geformateerd maar ik heb gezien dat alles dat op mijn progamma's van op de kaart zijn nu weg weet iemand een site waar ik die terug kan van halen alvast bedank mijn email adres is kevin.lesy@pandora.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een BT dongle gekocht en wil die nu gebruiken
Ik heb XP SP2 en heb via XP mijn 6600 kunnen vinden en toevoegen....
Maar als ik een foto van mijn 6600 naar de pc wil sturen kan hij geen verbinding leggen...
Omgekeerd wel
Heeft iemand ook dit prob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he je moet eens proberen de nokia pc suite en van te smijten en die terug er op zetten dat zal het normal terug moeten gaan hoor als je een nokia pc suite heb staan kan je die afhalen op de nokia site
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:45:
Ik heb een BT dongle gekocht en wil die nu gebruiken
Ik heb XP SP2 en heb via XP mijn 6600 kunnen vinden en toevoegen....
Maar als ik een foto van mijn 6600 naar de pc wil sturen kan hij geen verbinding leggen...
Omgekeerd wel
Heeft iemand ook dit prob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

ik heb nu bij de mediamarkt een 512 mb sandisk RC-MMC kaartje gekocht.
en nu heb ik het probleem dat hij op een of andere manier telkens mijn bestanden door de war gooit.
de ene keer pakt ie een bepaald bestand wel en de andere keer krijg ik een of andere rare foutcode.
een andere keer staan al mijn mappen weergegeven met rare tekens en krijg ik niks meer geopend op de kaart!

zou dit alles opgelost zijn met de zogenoemde transcend 512 mmc en kan ik hiermee is normaal route 66 met de benelux kaart en france erop zetten?

ik hoop dat iemand dezelfde ervaringen een beetje heb en mij een beetje kan adviseren!

mvg robby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
is er ook een mp3 speler met equalizer voor de 6600. ik heb nmlk een koptelefoon maar het geluid is nogal bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
EnsconcE schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:25:
is er ook een mp3 speler met equalizer voor de 6600. ik heb nmlk een koptelefoon maar het geluid is nogal bagger.
daar gaat een equaliser niks aan veranderen. het geluid van een mp3 op de 6600 is gewoon bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Byte_Me schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:28:
erg vaag, inmiddels doet ie het weer gewoon, zonder dat er iets aan is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Byte_Me schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:07:
[...]

daar gaat een equaliser niks aan veranderen. het geluid van een mp3 op de 6600 is gewoon bagger.
True, maar een equalizer kan het geluid iig een beetje boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Is er ook al software om via BT je pc te besturen voor deze telefoon oid ?

Ik zag namelijk zoiets voor de sony k750i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Zoek maar eens naar Control Freak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Solosmots schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 21:35:
Zoek maar eens naar Control Freak :)
Die krijg ik dus niet aan de gang, misschien komt het omdat ik de bluetooth van windows zoveel mogelijk ontwijk en alleen de mrouter van nokia gebruik. weet iemand misschien hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
EnsconcE schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 10:31:
[...]

Die krijg ik dus niet aan de gang, misschien komt het omdat ik de bluetooth van windows zoveel mogelijk ontwijk en alleen de mrouter van nokia gebruik. weet iemand misschien hoe dat zit?
dat lijkt me wel een probleem bij control freak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Weet iemand toevallig of aplicaties voor de 6600 (met name controlfreak en eti camcorder) ook werken voor andere s60 telefoons zoals de 6670?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik las in dit topic: SymbianOS - Software & Discussie dat de Nokia 6600 Symbian 7.0s draait. Maar, hoe kan ik nou zien welk OS het gebruikt via de telefoon, en dan bedoel ik dus niet de firmware...

Diverse websites confirmeren dat het inderdaad 7.0s draait, maar ik wil gewoon even weten of er ook een manier is om dat zelf te zien.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

mensen, heb even wat vraagjes:

ben al poosje eigenaar van natuurlijk de 6600 alleen nu heb ik een keer de tijd genomen om die software (Bluetooth en PC Suite) te installeren en vroeg me aantal dingen af:

1. Ik heb em een back-up laten draaien met de optie "All data including settings" pakt hij dan ook automatisch de memory card mee en ook me smsjes ? (miss domme vraag maar ik zou het niet weten want als ik ga kijken wat i heeft overgehaald zijn het alleen maar .dat bestanden)
had meer zoiets verwacht dat hij gewoon soort van mappenstructuur aanmaakte met daarin mapjes met "pictures" en "video files" en "text messages" etc

2. Is er ook een mogelijkheid om een andere lokatie op te geven waarnaar hij alles moet back-uppen, want hij zet het nu allemaal op C:\ neer maar ik zie het al gebeuren dat ik met een format van windows die zooi vergeet.
(zat al beetje rond te neuzen in het programma maar ben het niet tegengekomen)

3. Is er ook een manier dat ik gewoon via PC Suite me smsjes kan lezen of iig ze naar de pc overhalen in een mapje als text bestanden ofzo ? dat ik ze gewoon op me pc kan lezen.

4. Ik heb Firmware versie V 3.42.1 op me tel staan en nu wil ik gaan updaten maar is er ergens een guide hoe dat te doen en gaat dat eigelijk ook via PC Suite dat updaten?
en ik heb dan zo'n full back-up gedaan dus als ik die dan terug zet staat alles weer zoals het was ? (dus gewoon me smsjes allemaal nog compleet in me inbox bijv)

5. Hoe haal ik die FREAKIN T-mobile screensaver weg !! (die met die 3 blokjes die rood oplichten)
ik zat al te kijken maar zie geen optie om dat hele ding uit te zetten !! vind em best wel zwaar irritant

Alvast Thx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Firmware updaten is niet iets wat je zelf kan (mag) doen.
Als je telefoon nog onder garantie valt kan je dit gratis laten doen bij een nokia service point. Je mag een half uurtje wachten en dan staat de nieuwe firmware erop. Als hij buiten de garantie valt zul je moeten betalen, het kost zo'n 15 euro.

Mijn telefoon had allerlei t-mobile troep (zoals de screensaver). Dit was allemaal weg nadat ik de frimware had laten updaten :)

Hier kan je vinden het dichtstbijzijnde service point is.

Op de andere vragen weet ik geen antwoord (geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

m277755 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 02:14:
Firmware updaten is niet iets wat je zelf kan (mag) doen.
Als je telefoon nog onder garantie valt kan je dit gratis laten doen bij een nokia service point. Je mag een half uurtje wachten en dan staat de nieuwe firmware erop. Als hij buiten de garantie valt zul je moeten betalen, het kost zo'n 15 euro.

Mijn telefoon had allerlei t-mobile troep (zoals de screensaver). Dit was allemaal weg nadat ik de frimware had laten updaten :)

Hier kan je vinden het dichtstbijzijnde service point is.

Op de andere vragen weet ik geen antwoord (geen ervaring mee)
aha ok ! iig thx is me al iets duidelijker..

maar heeft iemand anders dan nog antwoord op me andere vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik quote mezelf maar even uit het grote Tomtom topic :) Er werd gezegd dat het meer met de telefoon te maken heeft dan met Tomtom. Daarom hier nogmaals mijn vraag.
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:16:
Ik heb een vraagje over het geluidsniveau van mijn telefoon. Zelf gebruik ik een nokia 6600. Mijn broer gebruikt een nokia 7610. Nou is het het geval dat mijn broers telefoon veel meer geluid produceert tijdens een "mededeling" Klopt het dat de nokia 7610 een speaker heeft die luider kan dan de 6600 of kan ik op één of andere manier mijn geluidsniveau nog opkrikken? Ik heb mijn geluidsnivea in tomtom al op 100% staan :)

edit:/ Misschien is het handig om erbij te zeggen dat ik beltonen wel zo luid kan afspelen als mijn broer.
geforce666 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:48:
[...]

aha ok ! iig thx is me al iets duidelijker..

maar heeft iemand anders dan nog antwoord op me andere vragen ?
@vraag 5

De screensaver kan je weghalen door je thema's aan te passen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
hoe maak ik een backup van me contacten?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de verlichting vd telefoon langer te doen laten branden? Hij fungeert bij mij nog wel eens als zaklamp namelijk in een donkere slaapkamer ;) . Ik vind dat de verlichting nu veel te snel uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Daar heb je een heel handig programma'tje, genaamd: torch voor

Hier te downloaden

[ Voor 3% gewijzigd door m277755 op 02-08-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m277755 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:01:
Daar heb je een heel handig programma'tje, genaamd: torch voor

Hier te downloaden
Top, zoiets zoch ik idd! Thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
iemand een idee hoe je een backup maakt van je smsjes :D

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,
ik zie dat er best veel zijn met een 6600.
ik wil er ook graag 1, via een kennis kan ik hem krijgen voor 200 euro.
nou is mijn vraag, is dat een goede prijs voor deze telefoon of is t belachelijk... :?
ook als iemand weet of ik de 6600 prepaid kan krijgen en voor welke prijs bij een winkel vertel het mij in deze topic graag(koop liever een nieuwe vandaar, en abbonement heb ik liever niet, prepaid is goed voor mij)
thanks alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
PP is er niet denk ik. €200 is wel erg veel, nieuw zijn ze denk ik iets van 250.. Zie de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:19
Ik heb dit topic ff doorgelezen en de start post ook even. Ik zie dat het niet mogelijk is om mp3's in stereo af te spelen is. Waarom gebruik je dan niet oggplay? Ik gebruik het proggie al 2 jaar op me p900!

http://symbianoggplay.sourceforge.net/S60MMF.html

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Autumn, 200 euro voor een 2e hands is behoorlijk aan de prijs. 150 euro voor een hele mooie, compleet met alles er op en er aan lijkt me meer in de buurt komen.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste