![]() | ||||
Het grote Nokia 6600 topic - deel V | ||||
. | ||||
Vorige delen: 1, 2, 3,4 Lees deze delen door voordat je hier een vraag stelt! Zet het aantal posts per pagina op 999 en gebruik dan Ctrl+F om gemakkelijk te zoeken door deze lange topics óf gebruik de nieuwe zoekfunctie voor een topic die standaard nu in de forumsoftware zit. Welkom in inmiddels alweer het vijfde topic over deze geweldige telefoon! Hier ben je welkom voor al je vragen, opmerkingen, adviezen, tips en links naar leuke software (* SanderTje! op! Geen warez! Alleen shareware/freeware software! *). | ||||
. | ||||
Specificaties | ||||
Formaat![]() • Gewicht: 125 g (met BL-5C batterij) • Afmetingen: 108.6 x 58.2 x 23.7mm, 113cc Scherm en gebruikersinterface • Helder TFT-kleurenscherm met actieve matrix • 65.536 kleuren • 176 x 208 pixels • Grafische gebruikersinterface met selecteerbare thema’s • 5-richtingsnavigatie met joystick • Symbian Operating System 7.0s Geïntegreerde digitale VGA-camera • Camera: resolutie van 640 x 480 pixels; standaard-, portret- en nachtmodus; 2x digitale zoom; zelfontspanner • Videorecorder: Beeldformaat QCIF (176x144) of subQCIF (128x96) selecteren; audio aan/uit; 2x digitale zoom • RealOne Player: Afspelen en streamen van RealMedia-bestanden en 3GPP-compatibele inhoud • Media Gallery: Eenvoudige toegang tot en ordening van digitale inhoud (afbeeldingen, geluid, video's) die vastgelegd is met of gedownload is op je telefoon Geheugenfuncties • 6 MB intern gemeenschappelijk geheugen voor contacten, tekstberichten, multimediaberichten, beltonen, afbeeldingen, videoclips, kalendernotities, takenlijst en toepassingen. • Geheugenkaartsleuf voor extra geheugen. Berichtuitwisseling • Multimedia messaging: Afbeeldingen, video, tekst en spraakclips met elkaar combineren en als MMS versturen naar een compatibele telefoon of een PC; MMS-sjablonen gebruiken om je verhaal te vertellen aan de hand van een presentatie met verschillende afbeeldingen • Email: Je professionele en private e-mailaccounts raadplegen; ondersteuning voor de protocollen SMTP, POP3 en IMAP4 • Uitwisseling van tekstberichten: Ondersteuning voor aaneengeschakelde SMS; uitwisseling van beeldberichten; SMS-distributielijst • Predictive text input: Ondersteuning voor de belangrijkste talen in Europa en Azië-Pacific Draadloze aansluitmogelijkheden • Draadloze Bluetooth-technologie • Infrarood • Lokale synchronisatie van contacten & kalender naar PC via PC Suite • Automatische synchronisatie op afstand met SyncML • Afbeeldingen, videoclips en visitekaartjes versturen en ontvangen Browsen • Geavanceerde XHTML-browser • Wallet: Comfortabel on-line gebruik en opslag van je nummers en wachtwoorden Gegevensoverdracht • Tot 40.2Kbps in GPRS netwerken • Tot 43.2Kbps in HSCSD netwerken Oproepbeheer • Contacten: Geavanceerde contactdatabase met ondersteuning voor meerdere telefoon- en e-mailgegevens per invoer, evenals ondersteuning voor miniaturen en groepen • Snelkeuze voor nummerinvoer • Logs: lijsten van gekozen, ontvangen en gemiste oproepen • Automatisch herhalen • Automatisch opnemen (werkt alleen met compatibele hoofdtelefoon of carkit) • Ondersteuning voor Vaste nummers, om enkel voorgeprogrammeerde nummers op te bellen • Conferentiegesprek Java-toepassingen • Downloadbare Java MIDP 2.0-toepassingen Spraakfuncties • Voice dialing • Spraakopdrachten • Spraakrecorder • Geïntegreerde handenvrije luidspreker Tri-Band werking • Werkt binnen GSM E900/1800/1900 netwerken • Automatische omschakeling tussen bands • Digitale Services Voeding • Standaard batterij BLC-5 • 850 mAh Li-Ion • Spreektijd: 2-4 u • Standby-tijd: 150-240 u • Laadtijd: 1 u 35 min | ||||
. | ||||
De Nokia 6600 Foto- en Videocamera | ||||
De Nokia 6600 heeft een erg goede VGA-camera. Volgens de Consumentenbond had hij zelfs de beste camera, totdat de 1 megapixel-telefoons werden uitgebracht natuurlijk. Om je een indruk te geven van de kwaliteit, staan hieronder een paar foto'tjes. Klik voor grote foto, resolutie 640x480
Foto 1 is gemaakt op zo'n 40 cm afstand van het bord, in een schuurtje met TL-verlichting. Foto's 2, 3 en 4 zijn gemaakt in een donkere omgeving op de standaard-stand, het tegenlicht moest dus zorgen dat alles scherp werd. Alle foto's zijn gemaakt op de hoogste kwaliteit en resolutie. | ||||
. | ||||
Frequently Answered Questions | ||||
Q: Help! Ik heb een BlueTooth-dongle en deze kan ik niet gebruiken met mijn 6600? A: Zorg dat je de software van de dongle goed geïnstalleerd hebt, en dat je de software van Nokia ook goed geïnstalleerd hebt. Werkt het dan nog niet, kijk dan eerst op de site van de fabrikant. Op de site van Sitecom staat een erg goede tutorial over de Sitecom Bluetooth-adapter i.c.m. de 6600. Mocht het na eigen zoekwerk nog niet lukken, dan kun je het vragen in dit topic. Geef echter wel info (welke dongle heb je, welke versies van al je software, wat je exacte probleem is). Q: Leuk en aardig hoor, dit telefoontje, maar hoe krijg ik het trilalarm aan voor inkomende berichten als de telefoon op stil staat? A: Naja, dit heeft Nokia stom gedaan. De enige manier om dit te doen, is een leeg .wav-bestand in te stellen als "Bericht-toon". Dit wordt dan afgespeeld, vergezeld met een trilalarm. Mocht je om wat voor reden dan ook niet de moeite willen nemen om zelf een leeg .wav-je te maken, kun je er hier een vinden. Q: Welk soort geheugen gaan er in deze telefoon, en wat is de maximum grootte? A: Officieel is tot en met 128 MB ondersteunt, en wel van het type "MultiMedia Card". Echter zijn er meerdere mensen die melden dat 256, en zelfs 512 MB kaartjes geen probleem opleveren. Bij de 1 GB begint de telefoon wat traag te worden... Q: Wat moet ik nou weer met een .sis-bestand? En wat met een .jad/.jar? A: Een .sis-bestand is een installatie-bestand voor SymbianOS, zoals Windows .msi-bestanden heeft. Als je telefoon verbonden is met je PC, kun je door het dubbelklikken op dit bestand het programma installeren. Je kan ook gewoon de .sis naar je telefoon sturen met Nokia PC Suite en het programma vanaf je telefoon installeren. .jad en .jar zijn Java-bestanden. Deze kunnen niet vanaf je PC worden geïnstalleerd, dus die dien je eerst te installeren naar de map met installatie-bestanden. Van daaruit kun je ze openen en installeren. Q: Hoe verwijder ik $bestand / $spel / $programma van mijn telefoon? A: Probeer het eerst bij Beheer in het menu, mocht het programma daar niet bij staan, gebruik dan FExplorer of SeleQ voor op je telefoon of Epocware PC File Manager op je PC om de desbetreffende directory te verwijderen uit "/system/apps". Q: Ik heb gehoord dat je N-Gage games kunt spelen op de 6600. Is dit waar, en zo ja, waar kan ik deze spellen halen? A: Dit is inderdaad waar, maar omdat deze games officieël niet op de Nokia 6600 werken, is het niet toegestaan op GoT te vragen naar het hoe en waarom. Q: Kan deze telefoon MP3's afspelen? En zit er een radio in? A: Hoewel de 6600 standaard geen MP3's kan afspelen, zijn er al verschillende Symbian-programma's op de markt die deze functionaliteit toevoegen. Ook een radio ligt binnen de mogelijkheden, hoewel dit via GPRS werkt en dus vrij prijzig is. MP3's zijn helaas niet in te stellen als beltoon, dus daarvoor heb je nog .wav's nodig. Q: En hoe kan ik mijn 6600 gebruiken als webcam? A: Het kan, maar werkt absoluut niet ideaal. Je hebt er 2 stukjes software voor nodig: Remote S60 en Luminositi SoftCam. Remote S60 laat je real-time door het "oog" van je telefoon kijken op je PC, en SoftCam kan van dit venstertje een virtuele webcam maken. Kijk ook eens in de oudere topics voor meer info. Q: Waar haal ik dan al die handige software waar je het hier over hebt? A: De meeste programma's zijn, net als op de PC, niet gratis. Je kunt vaak wel een shareware-versie vinden op sites als My Symbian en Handango. Kijk hieronder voor een lijst met meer links, en directe links naar handige/must-have tooltjes. | ||||
. | ||||
Links | ||||
| ||||
. | ||||
Op/aanmerkingen.. | ||||
Mocht je een aanvulling, opmerking, correctie, compliment of enige vorm van kritiek hebt op deze startpost, schroom dan niet en stuur me een emailtje (zie profiel voor adres). Ik zal je info dan verwerken in deze startpost. |
UltraMP3 - Lonely Cat Games | ||
|
SmartMovie - Lonely Cat Games | ||
|
SeleQ - Ximplify | ||
|
Zelf ook een software-review in deze lijst hebben? Schrijf dan een korte tekst, en volg deze post als voorbeeld. Stuur me daarna een mailtje (zie profile) en ik zal hem zo snel mogelijk toevoegen.
Originele startpost gefabriceerd door [Verwijderde gebruiker]
[ Voor 11% gewijzigd door SanderTje! op 17-08-2005 18:34 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080