Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.degraaf1/6600-header.gif
Het grote Nokia 6600 topic - deel V
.
Vorige delen: 1, 2, 3,4
Lees deze delen door voordat je hier een vraag stelt! Zet het aantal posts per pagina op 999 en gebruik dan Ctrl+F om gemakkelijk te zoeken door deze lange topics óf gebruik de nieuwe zoekfunctie voor een topic die standaard nu in de forumsoftware zit.

Welkom in inmiddels alweer het vijfde topic over deze geweldige telefoon! Hier ben je welkom voor al je vragen, opmerkingen, adviezen, tips en links naar leuke software (* SanderTje! op! Geen warez! Alleen shareware/freeware software! *).
.
Specificaties
FormaatAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.degraaf1/6600-5.jpg
• Gewicht: 125 g (met BL-5C batterij)
• Afmetingen: 108.6 x 58.2 x 23.7mm, 113cc

Scherm en gebruikersinterface
• Helder TFT-kleurenscherm met actieve matrix
• 65.536 kleuren
• 176 x 208 pixels
• Grafische gebruikersinterface met selecteerbare thema’s
• 5-richtingsnavigatie met joystick
• Symbian Operating System 7.0s

Geïntegreerde digitale VGA-camera
Camera: resolutie van 640 x 480 pixels; standaard-, portret- en nachtmodus; 2x digitale zoom; zelfontspanner
Videorecorder: Beeldformaat QCIF (176x144) of subQCIF (128x96) selecteren; audio aan/uit; 2x digitale zoom
RealOne Player: Afspelen en streamen van RealMedia-bestanden en 3GPP-compatibele inhoud
Media Gallery: Eenvoudige toegang tot en ordening van digitale inhoud (afbeeldingen, geluid, video's) die vastgelegd is met of gedownload is op je telefoon

Geheugenfuncties
• 6 MB intern gemeenschappelijk geheugen voor contacten, tekstberichten, multimediaberichten, beltonen, afbeeldingen, videoclips, kalendernotities, takenlijst en toepassingen.
• Geheugenkaartsleuf voor extra geheugen.

Berichtuitwisseling
Multimedia messaging: Afbeeldingen, video, tekst en spraakclips met elkaar combineren en als MMS versturen naar een compatibele telefoon of een PC; MMS-sjablonen gebruiken om je verhaal te vertellen aan de hand van een presentatie met verschillende afbeeldingen
Email: Je professionele en private e-mailaccounts raadplegen; ondersteuning voor de protocollen SMTP, POP3 en IMAP4
Uitwisseling van tekstberichten: Ondersteuning voor aaneengeschakelde SMS; uitwisseling van beeldberichten; SMS-distributielijst
Predictive text input: Ondersteuning voor de belangrijkste talen in Europa en Azië-Pacific

Draadloze aansluitmogelijkheden
• Draadloze Bluetooth-technologie
• Infrarood
• Lokale synchronisatie van contacten & kalender naar PC via PC Suite
• Automatische synchronisatie op afstand met SyncML
• Afbeeldingen, videoclips en visitekaartjes versturen en ontvangen

Browsen
• Geavanceerde XHTML-browser
• Wallet: Comfortabel on-line gebruik en opslag van je nummers en wachtwoorden

Gegevensoverdracht
• Tot 40.2Kbps in GPRS netwerken
• Tot 43.2Kbps in HSCSD netwerken

Oproepbeheer
• Contacten: Geavanceerde contactdatabase met ondersteuning voor meerdere telefoon- en e-mailgegevens per invoer, evenals ondersteuning voor miniaturen en groepen
• Snelkeuze voor nummerinvoer
• Logs: lijsten van gekozen, ontvangen en gemiste oproepen
• Automatisch herhalen
• Automatisch opnemen (werkt alleen met compatibele hoofdtelefoon of carkit)
• Ondersteuning voor Vaste nummers, om enkel voorgeprogrammeerde nummers op te bellen
• Conferentiegesprek

Java-toepassingen
• Downloadbare Java MIDP 2.0-toepassingen

Spraakfuncties
• Voice dialing
• Spraakopdrachten
• Spraakrecorder
• Geïntegreerde handenvrije luidspreker

Tri-Band werking
• Werkt binnen GSM E900/1800/1900 netwerken
• Automatische omschakeling tussen bands
• Digitale Services

Voeding
• Standaard batterij BLC-5
• 850 mAh Li-Ion
• Spreektijd: 2-4 u
• Standby-tijd: 150-240 u
• Laadtijd: 1 u 35 min
.
De Nokia 6600 Foto- en Videocamera
De Nokia 6600 heeft een erg goede VGA-camera. Volgens de Consumentenbond had hij zelfs de beste camera, totdat de 1 megapixel-telefoons werden uitgebracht natuurlijk.
Om je een indruk te geven van de kwaliteit, staan hieronder een paar foto'tjes.
Klik voor grote foto, resolutie 640x480
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.degraaf1/tn-6600-1.gifAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.degraaf1/tn-6600-2.gifAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.degraaf1/tn-6600-3.gifAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.degraaf1/tn-6600-4.gif

Foto 1 is gemaakt op zo'n 40 cm afstand van het bord, in een schuurtje met TL-verlichting.
Foto's 2, 3 en 4 zijn gemaakt in een donkere omgeving op de standaard-stand, het tegenlicht moest dus zorgen dat alles scherp werd.
Alle foto's zijn gemaakt op de hoogste kwaliteit en resolutie.
.
Frequently Answered Questions
Q: Help! Ik heb een BlueTooth-dongle en deze kan ik niet gebruiken met mijn 6600?
A: Zorg dat je de software van de dongle goed geïnstalleerd hebt, en dat je de software van Nokia ook goed geïnstalleerd hebt. Werkt het dan nog niet, kijk dan eerst op de site van de fabrikant. Op de site van Sitecom staat een erg goede tutorial over de Sitecom Bluetooth-adapter i.c.m. de 6600. Mocht het na eigen zoekwerk nog niet lukken, dan kun je het vragen in dit topic. Geef echter wel info (welke dongle heb je, welke versies van al je software, wat je exacte probleem is).

Q: Leuk en aardig hoor, dit telefoontje, maar hoe krijg ik het trilalarm aan voor inkomende berichten als de telefoon op stil staat?
A: Naja, dit heeft Nokia stom gedaan. De enige manier om dit te doen, is een leeg .wav-bestand in te stellen als "Bericht-toon". Dit wordt dan afgespeeld, vergezeld met een trilalarm. Mocht je om wat voor reden dan ook niet de moeite willen nemen om zelf een leeg .wav-je te maken, kun je er hier een vinden.

Q: Welk soort geheugen gaan er in deze telefoon, en wat is de maximum grootte?
A: Officieel is tot en met 128 MB ondersteunt, en wel van het type "MultiMedia Card". Echter zijn er meerdere mensen die melden dat 256, en zelfs 512 MB kaartjes geen probleem opleveren. Bij de 1 GB begint de telefoon wat traag te worden... ;) Over het algemeen werken alle kaartjes tot en met 256 MB, 512 MB mag misschien wat problemen opleveren. Overigens maakt het niet uit of je RS-MMC of MMC plaats. Je moet er dus alleen rekening mee houden dat je een verlengstukje hebt voor je RS-MMC wil je deze plaatsen.

Q: Wat moet ik nou weer met een .sis-bestand? En wat met een .jad/.jar?
A: Een .sis-bestand is een installatie-bestand voor SymbianOS, zoals Windows .msi-bestanden heeft. Als je telefoon verbonden is met je PC, kun je door het dubbelklikken op dit bestand het programma installeren. Je kan ook gewoon de .sis naar je telefoon sturen met Nokia PC Suite en het programma vanaf je telefoon installeren.

.jad en .jar zijn Java-bestanden. Deze kunnen niet vanaf je PC worden geïnstalleerd, dus die dien je eerst te installeren naar de map met installatie-bestanden. Van daaruit kun je ze openen en installeren.

Q: Hoe verwijder ik $bestand / $spel / $programma van mijn telefoon?
A: Probeer het eerst bij Beheer in het menu, mocht het programma daar niet bij staan, gebruik dan FExplorer of SeleQ voor op je telefoon of Epocware PC File Manager op je PC om de desbetreffende directory te verwijderen uit "/system/apps".

Q: Ik heb gehoord dat je N-Gage games kunt spelen op de 6600. Is dit waar, en zo ja, waar kan ik deze spellen halen?
A: Dit is inderdaad waar, maar omdat deze games officieël niet op de Nokia 6600 werken, is het niet toegestaan op GoT te vragen naar het hoe en waarom.

Q: Kan deze telefoon MP3's afspelen? En zit er een radio in?
A: Hoewel de 6600 standaard geen MP3's kan afspelen, zijn er al verschillende Symbian-programma's op de markt die deze functionaliteit toevoegen. Ook een radio ligt binnen de mogelijkheden, hoewel dit via GPRS werkt en dus vrij prijzig is. MP3's zijn helaas niet in te stellen als beltoon, dus daarvoor heb je nog .wav's nodig.

Q: En hoe kan ik mijn 6600 gebruiken als webcam?
A: Het kan, maar werkt absoluut niet ideaal. Je hebt er 2 stukjes software voor nodig: Remote S60 en Luminositi SoftCam. Remote S60 laat je real-time door het "oog" van je telefoon kijken op je PC, en SoftCam kan van dit venstertje een virtuele webcam maken. Kijk ook eens in de oudere topics voor meer info.

Q: Waar haal ik dan al die handige software waar je het hier over hebt?
A: De meeste programma's zijn, net als op de PC, niet gratis. Je kunt vaak wel een shareware-versie vinden op sites als My Symbian en Handango. Kijk hieronder voor een lijst met meer links, en directe links naar handige/must-have tooltjes. :)
.
Links
.
Op/aanmerkingen..
Mocht je een aanvulling, opmerking, correctie, compliment of enige vorm van kritiek hebt op deze startpost, schroom dan niet en stuur me een emailtje (zie profiel voor adres). Ik zal je info dan verwerken in deze startpost.

UltraMP3 - Lonely Cat Games
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.degraaf1/ultramp3.jpgUltraMP3 is een tool om MP3's af te spelen op je Symbian telefoon. Ook al blijft het geluid van de telefoon mono, is dit een erg populair programma. Het ondersteunt vrijwel alle MP3's die je ook op je PC afspeelt, en heeft zelfs een playlist editor. Het programma doorzoekt automatisch je hele telefoon naar bruikbare bestanden, te weten MOD, XM, S3M, IT en natuurlijk MP3-bestanden. Een onmisbare tool voor degene die graag muziek luistert, maar daarvoor geen stand-alone apparaat heeft ;)

***1/2
Download de gratis demo hier!

SmartMovie - Lonely Cat Games
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.degraaf1/smartmovie.pngSmartMovie, zoals de naam al doet verraden, is een movie player voor op je telefoon. Het grote verschil tussen Smart Movie en de standaard RealOne player is echter dat Smart Movie ook XviD-bestanden kan afspelen (codec staat op de site), en een full-screen mogelijkheid heeft. Het is zelfs mogelijk om films een kwartslag te draaien, waardoor het beeld optimaal benut wordt. Ook al is het scherm erg klein, films blijven redelijk duidelijk en scherp, en dit is dan ook een ideale oplossing om 's ochtends in de trein even een TV-serie te kijken oid. Voor veel mensen zal deze tool echter nutteloos zijn, omdat ze nu eenmaal geen video kunnen/willen kijken op hun telefoon.

**1/2
Download de gratis demo hier!

SeleQ - Ximplify
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.degraaf1/SeleQ.gifSeleQ is een onmisbare applicatie voor iedereen die alles uit zijn telefoon wil halen wat er in zit. Deze Windows Verkenner-cloon laat je alle bestanden en mappen op je telefoon zien, heeft een optie om afbeeldingen als operatorlogo en te stellen, maak screenshots en houd het geheugengebruik in de gaten. Aanrader!

****1/2
Download de gratis demo hier (Engels) of hier (Nederlands)!

Zelf ook een software-review in deze lijst hebben? Schrijf dan een korte tekst, en volg deze post als voorbeeld. Stuur me daarna een mailtje (zie profile) en ik zal hem zo snel mogelijk toevoegen.

Originele startpost gefabriceerd door [Verwijderde gebruiker]

[ Voor 11% gewijzigd door SanderTje! op 17-08-2005 18:34 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 15:50
hehe, eindelijk iemand die een nieuwe startpost maakt. Hulde!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
kun je misschien dit even in de OP zetten:
Byte_Me schreef op 25 september 2004 @ 18:46:
Aangezien ik zelf al een aantal keren opnieuw mijn bluetooth adapter heb moeten installeren, en aan de praat moeten krijgen met PC suite, heb ik er maar een handleiding van gemaakt. Hopelijk zijn hiermee ook alle problemen van andere bluetooth-"slachtoffers" op te lossen.

Handleiding

Voor aanvullingen, op- of aanmerkingen kun je me mailen of in dit topic reageren.

@TS: misschien iets voor in de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

jobcohen en McCune bedankt voor jullie reply, ik ga dus niet mijn FW laten updaten.

Voor mensen die 1GB MMC kaart willen hebben, zou ik even ebay checken ;)
Want ze hebben Kingmax 1GB MMC te koop (Snelste Data access in de wereld)
Deze kost totaal met verzend kosten naar Nederland ong. 77 euro maar :Y)
Het is Nokia compatible.

Kijk hier voor deze MMC kaartje

Als de veiling paar dagen later afgelopen is klik even op "Andere objecten van de verkoper bekijken" dan zie je zijn complete aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Check zo je mail :/

[ Voor 124% gewijzigd door intoxicated op 03-11-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Vragen om keys is hier niet toegestaan.....(maar een beetje googlen doet in dit geval wonderen).

Tevens heb ík nog nooit een composer gevonden.

[ Voor 40% gewijzigd door intoxicated op 03-11-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.
Ik heb net een usb bluetooth dongel gekocht.
Maar nu stop ik die dongel in mijn usb poort.
Ik heb via de originele cd pc suite erop gezet.
Maar nu komt mijn probleem.
Er staan bij die instellingen geen usb f bluetooth.
En als ik ook naar bluetooth zoek via mijn telefoon kan hij er geen vinden.
Ik heb gezocht maar kan niks vinden.
Mijn dongel is van sitecom en is bij thephonehouse gekocht.
Verder heb ik windows xp home draaien.
Wie weet hoe dit op te lossen.
Alvast bednakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:46
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 14:37:
Hoi.
Ik heb net een usb bluetooth dongel gekocht.
Maar nu stop ik die dongel in mijn usb poort.
Ik heb via de originele cd pc suite erop gezet.
Maar nu komt mijn probleem.
Er staan bij die instellingen geen usb f bluetooth.
En als ik ook naar bluetooth zoek via mijn telefoon kan hij er geen vinden.
Ik heb gezocht maar kan niks vinden.
Mijn dongel is van sitecom en is bij thephonehouse gekocht.
Verder heb ik windows xp home draaien.
Wie weet hoe dit op te lossen.
Alvast bednakt.
In de openingspost staat een link naar een tutorial van Sitecom. (En da's maar 5 posts voor de jouwe; wel goed lezen!)

Maargoed nogmaals: http://www.sitecom.nl/md_download.php?md_id=1315

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
DonDaaf schreef op 02 november 2004 @ 14:46:
[...]

In de openingspost staat een link naar een tutorial van Sitecom. (En da's maar 5 posts voor de jouwe; wel goed lezen!)

Maargoed nogmaals: http://www.sitecom.nl/md_download.php?md_id=1315
en in de 3e post staat een nog betere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:18

Smurf

Detri

Byte_Me schreef op 02 november 2004 @ 16:22:
[...]

en in de 3e post staat een nog betere
Alleen is je linkje dood :'(
(op dit moment tenminste)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Serial-requests zijn hier niet gewenst :/

[ Voor 89% gewijzigd door intoxicated op 03-11-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Kan ik ook makkelijk zeggen.
Neem contact op met de ontwikkelaar, die kan je vast helpen.
Dus, ja, om keys vragen is nogsteeds niet toegestaan... zoals gezegd.

[ Voor 39% gewijzigd door intoxicated op 03-11-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog een vraagje op je videorecorder kan je maar 9 seconden bij mij opnemen is dat standaar zo of kan je dat ergens veranderen en waar?

thnx

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Laatst online: 19-06 00:07
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 00:44:
en nog een vraagje op je videorecorder kan je maar 9 seconden bij mij opnemen is dat standaar zo of kan je dat ergens veranderen en waar?

thnx
ja dat is standaard, het vorige topic bied een hele hoop antwoorden op de vragen die jij hier al gesteld hebt. no flame intended maar tjek deel 4 eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik zal thuis eens op zoek gaan naar de items die ik naar TheSnake had gestuurd.
Ik had nog een aantal handige tips en proggies gevonden. kan ik die naar jou mailen SanderTje?

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 00:44:

thnx
ETI Camcorder of Camcorder Pro kunnen dat bijvoorbeeld. Mijn camcorder pro is expired...moet nog ff een key hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Ohja...had eigenlijk nog een vraag. Wou laatst een .blz (n-gage spel) bestand verzenden via bluetooth op mn foon. Dit bestand komt binnen in 'inbox'.

Vervolgens start ik de applicatie blzinstall, maar kan dat bestand dus niet vinden.
Ik kan dat .blz bestand ook niet kopieren naar een andere locatie, daar bedoel ik mee het gedeelte buiten de inkomende berichten mee zoals 'mijn mappen' etc.

Hoe kan ik dit alsnog installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
LeMerchant schreef op 03 november 2004 @ 15:44:
Ohja...had eigenlijk nog een vraag. Wou laatst een .blz (n-gage spel) bestand verzenden via bluetooth op mn foon. Dit bestand komt binnen in 'inbox'.

Vervolgens start ik de applicatie blzinstall, maar kan dat bestand dus niet vinden.
Ik kan dat .blz bestand ook niet kopieren naar een andere locatie, daar bedoel ik mee het gedeelte buiten de inkomende berichten mee zoals 'mijn mappen' etc.

Hoe kan ik dit alsnog installeren?
niet. moet in de root van je mmc staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N-gage spellen horen niet te werken op de 6600, hier mogen we het dus niet over hebben zoals ook al DUIDELIJK te lezen is in de openingspost. Dat is nou al het 2e geval van illegale praktijken in het nieuwe 6600 topic.... Lees eerst de FAQ en de oude topics! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Byte_Me schreef op 03 november 2004 @ 15:58:
[...]

niet. moet in de root van je mmc staan.
Oke...en excuus voor mn vorige post dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik baal nog steeds behoorlijk dat ik m'n Bluetooth maar niet fatsoenlijk aan de praat krijg onder XP SP2.. Binnenkort toch maar es naar kijken.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Is het ook mogelijk om met het programma Seleq je inbox te bekijken? Heb er zelf al in zitten zoeken op de verschillende partities maar kom niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:36:
Ik baal nog steeds behoorlijk dat ik m'n Bluetooth maar niet fatsoenlijk aan de praat krijg onder XP SP2.. Binnenkort toch maar es naar kijken.. :{
heb je die "guide" van mij geprobeerd? zo heb ik het al bij een aantal vrienden aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nogal te rotzooien met xvid films op mijn telefoon. Met smartmovie 2.47 komt een convertertje mee waarmee je divx films om kan zetten naar xvid, hiermee word de film minder dan 100 mb. Deze files kun je met smartmovie afspelen, met bizar goed beeld. Maar de standaard mmc kaart is hiervoor niet echt groot genoeg.

Ik zit erover te denken om een groter mmc kaartje te kopen. Maar ik zit te twijfelen welke. Nu zijn er mensen die beweren dan de 6600 gewoon goed blijft lopen onder een 512 en 1 gb kaartje.. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Ik heb er een 512 Mb kaartje van transcend in zitten.
Werkt bij mij perfect.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen

ik heb een probleem als ik "beheer" in mijn 6600 wil openen
hij start dan met scannen maar loopt op een bepaald ogenblik vast en start zichzelf dan opnieuw op (de telefoon wordt uit en terug aan gezet)
ik heb de MMC kaart eruitgehaald (want daarop installeer ik alle nieuwe toepassingen), maar het probleem blijft

wie-o-wie kan mij helpen?
danke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Stalker schreef op 05 november 2004 @ 14:16:
Ik heb er een 512 Mb kaartje van transcend in zitten.
Werkt bij mij perfect.
hoe zit het eigenlijk met de snelheid, van het openen van bestanden in de gallerij, in vergelijking met een 32mb?

graag zou ik dat ook willen weten van een 1gig mmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op 05 november 2004 @ 18:01:
[...]

hoe zit het eigenlijk met de snelheid, van het openen van bestanden in de gallerij, in vergelijking met een 32mb?

graag zou ik dat ook willen weten van een 1gig mmc.
>:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Ik heb er nooit een kleiner kaartje dan 128 Mb erin gehad.
Maar bv fullscreencaller werkt net zo snel op 512 Mb als op de 128MB kaart.
Ook divx en mp3tjes lopen prima.
Maar ik gebruik de ruimte voornamelijk voor m,n routeplanners.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op 04 november 2004 @ 21:45:
[...]

heb je die "guide" van mij geprobeerd? zo heb ik het al bij een aantal vrienden aan de praat gekregen.
Ja, dat heb ik wel geprobeerd. Probleem is volgens mij trouwens nog ontstaan onder SP1.. Erg wazig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

ik zit met een "groot" probleem..
ik kreeg een sms gisteren deze willde ik openen maar de telefoon reageerde nergens meer op..

op zich niet zo erg.. dus ik doe de telefoon uit.. en start hem opneiuw op..
maar wanneer ik hem aan doe.. bevriest de telefoon.. ik kan nergens meer in..

ik krijg het witte scherm met NOKIA erop.. het licht blijft wel hele tijd aan.
iemand enig id wat dit kan zijn..

ik heb geprobeerd.

* sim kaart eruit en erin.
* geheugen kaar eruit en erin.

ik heb sinds een hele tijd geen andere software geinstalleerd dus hier kan het niet aan liggen..

ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand de OEM 10-1 card reader USB 2.0 + XD kaart (extern) van www.memoryplus.nl? Ik vraag me af of dat dingetje ook MMC kaarten kan inlezen. En of het kan lezen en schrijven? Het lijkt me wel... Maar ik weet het niet zeker, het staat er ook niet bij ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorgV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 14:11
Hydraulik-Phunk schreef op 07 november 2004 @ 20:20:
...
ik krijg het witte scherm met NOKIA erop.. het licht blijft wel hele tijd aan.
iemand enig id wat dit kan zijn..
...
Dit is het beruchte "White Screen of Death" (WSOD). Google maar eens. Dit gebeurt als het interne geheugen van je telefoon nokkie-nokkie vol zit - dan kan hij niet meer opstarten. Als enige remedie wordt gegeven dat je telefoon moet laten flashen bij een nokia servicepunt ;( Hoewel ik hier ook nog wat anders vond: http://forums.mobileburn.com/printthread.php?t=5694 . Zelf geen ervaring mee, maar probeer maar zou ik zeggen... wellicht is er nog meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De trick van hierboven werkt.
Zo doe ik het ook altijd als mijn kaartje vol zit.
Of er programma`s zijn die ik niet meer weg kijg.
Probeer het gewoon zou ik zeggen.
Niet vergeten hem aan je lader te leggen tijdens het formateren.
Want het schijnt niet gezond te zijn als je telefoon halvewegen stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag 6600 bezitters!!!! EEN PROBLEEM !!!
Is het mogelijk om bestanden via blue-tooth direct op de geheugenkaart te ontvangen en niet eerst in de 'inbox' vanwege de ruimte?????????????????
(bijvoorbeeld film bestanden etc.??????????????????????????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

JorgV schreef op 08 november 2004 @ 15:05:
[...]

Dit is het beruchte "White Screen of Death" (WSOD). Google maar eens. Dit gebeurt als het interne geheugen van je telefoon nokkie-nokkie vol zit - dan kan hij niet meer opstarten. Als enige remedie wordt gegeven dat je telefoon moet laten flashen bij een nokia servicepunt ;( Hoewel ik hier ook nog wat anders vond: http://forums.mobileburn.com/printthread.php?t=5694 . Zelf geen ervaring mee, maar probeer maar zou ik zeggen... wellicht is er nog meer te vinden.
Ik heb het net effe getest maar helaas :'( het lijkt niet te werken ik ga nog wel effe verder google'n

maar iig bedankt voor de "oplossing"

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om bestanden via blue-tooth direct op de geheugenkaart te ontvangen en niet eerst in de 'inbox' vanwege de ruimte?????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 18:05:
Eigenlijk zit ik ook met dit probleem. Alleen is het volgens mij al een aantal keer gezegd dat bluetooth bestanden gewoon in je inbox komen. Je kan in de berichten instellingen wel aangeven waar de bestanden op geslagen moeten worden. Dus of je foonmemory of je geheugenkaart.

Zelf zat ik te denken aan de volgende oplossing (als dat mogelijk is dan...) Ik heb het programma Seleq er op staan. Als je nou via Seleq naar de map kan bladeren die overeenkomt met de inbox, dan zou je je bluetooth bestanden kunnen kopieren naar welke locatie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
LeMerchant schreef op 08 november 2004 @ 19:16:
[...]

Eigenlijk zit ik ook met dit probleem. Alleen is het volgens mij al een aantal keer gezegd dat bluetooth bestanden gewoon in je inbox komen. Je kan in de berichten instellingen wel aangeven waar de bestanden op geslagen moeten worden. Dus of je foonmemory of je geheugenkaart.

Zelf zat ik te denken aan de volgende oplossing (als dat mogelijk is dan...) Ik heb het programma Seleq er op staan. Als je nou via Seleq naar de map kan bladeren die overeenkomt met de inbox, dan zou je je bluetooth bestanden kunnen kopieren naar welke locatie dan ook.
dat kan ook met Seleq.

Ga naar de drive waar je hebt ingesteld dat je SMSjes moeten komen, vervolgens system , dan mail. (Bij mij is E de drive van de MMC)
daarna ga je in de bovenste map, daarin staan nog veel meer maps, daar moet je ff in heen en weer zappen. In één van die mappen moet je file staan! Succes

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 08-11-2004 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Heb ook effe een vraagje...
Heb al langer een 6600 maar viel me vandaag op dat ik een dooie pixel heb :( (weet dus ook niet hoe lang al).
Nu heb ik er opzich niet zoveel last van en aangezien ik nogal slechte ervaringen heb met de t-mobile klantenservice denk ik het toestel maar gewoon te houden.
Nu hoor ik echter van mensen dat die dode pixel zich kan uitbreiden naar nu nog werkende pixels en dat het display op den duur dus naar de tyfus gaat.
Is dit zo? Ik dacht zelf dat zo'n pixel gewoon geisoleerd is en dat de rest van het display dus veilig is.
Merci beaucoup voor de antwoorden.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Volgens mij is het b*llshit dat een dode pixel zich kan uitbreiden. Bij een tft/lcd of plasma televisie is dat toch ook niet het geval? Als je je er niet al te veel aan stoort zou ik het gewoon zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo daar.....nu wat geavanceerde vrgen (????????)
1-Is het beter om grote bestanden zoals films op de MMC opslaan met behulp van de cardwriter (zijn iets duurder dan cardreaders-toch?) in plaats van door de 6600 zelf?
2- Hoe vaak kun je zo'n kaart 'overschrijven?
3- Is de X-vid. codec de beste codec om de films mee te coderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6600 bezitters behold!!!!
1-Is zo'n 512mb transcend de goedkoopste oplossing.?
2-What the f..k is een blzinstaller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:22:
Hallo daar.....nu wat geavanceerde vrgen (????????)
1-Is het beter om grote bestanden zoals films op de MMC opslaan met behulp van de cardwriter (zijn iets duurder dan cardreaders-toch?) in plaats van door de 6600 zelf?
2- Hoe vaak kun je zo'n kaart 'overschrijven?
3- Is de X-vid. codec de beste codec om de films mee te coderen?
1: Maakt niet uit, de data blijft hetzelfde en de 6600 weet heus wel hoe ie data weg moet schrijven :)
2: Ehm, ga d'r maar vanuit dat jij dat kaartje niet weet te verslijten in deze telefoon :P
3: Ligt aan het soort film. 3gp is op zich ook behoorlijk netjes, maar natuurlijk niet dezelfde kwaliteit. XviD daarentegen ziet er superstrak uit als je het netjes encode, maar is tegelijkertijd ook een stuk groter. Dit is dus echt een afweging die je zelf moet maken. Heb je ruimte, kun je makkelijk voor xvid gaan. Anders zou ik bij de standaard en "echte" portable-formaten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx for the reaction Snake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

SMulTiE schreef op 08 november 2004 @ 20:26:
[...]

dat kan ook met Seleq.

Ga naar de drive waar je hebt ingesteld dat je SMSjes moeten komen, vervolgens system , dan mail. (Bij mij is E de drive van de MMC)
daarna ga je in de bovenste map, daarin staan nog veel meer maps, daar moet je ff in heen en weer zappen. In één van die mappen moet je file staan! Succes
Heeeja dr staan inderdaad bestanden in als je wat verder die mappen doorspit! Tenks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
grotere bestanden schrijf je wel beter weg met een cardreader. vele malen sneller, en ik merk dat mn BT verbinding met mn 6600 weleens crasht als ik een 100MB bestand overpomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Ik heb al ff gezocht maar kon het niet vinden...
Is het ook mogelijk om andere screensavers (bijv die voor 6230) op een 6600 te gebruiken? Ik vind de 2 standaard nogal zielig nl, en wil het wat opleuken...

Grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hele gelul met die nep n-gage files(cq.spellen,cq.blz.),verschillende forums en sites lullen er van alles over.
Ik heb nu die blzinstaller op mijn tel.geheugen gezet en de Seleq op mijn MMC.
Nu komt een of andere bestand bv. blz. in mijn inbox,(moet dat op mijn MMC of 6600 geheugen),maar ik kan het met die verdomde Seleq niet vinden,iemand hier mee bekend bij wie het ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelul opgelost!!!!!!!!!!!!!!!!!EINDELIJK!!!!!!!!!!
Ik moet zeggen dat die verbinding met PcSuite voor 6600 via blue tooth wel verlept verloopt(lang leven de blauwe tand-misschien wat nieuws voor rappers!)
Je hebt de verdomde PcSuite daarbij komt nog een of andere Nokia Connection manager en als dat nog niet genoeg is een of andere verdomde Verbindingseigenschappen.Echt een geklooi,maar ja het werkt(enigszins),
alsnog bedankt voor alle goeie tips!!!Thanx,Thanks,Thenks,Thenx!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:48:
6600 bezitters behold!!!!
1-Is zo'n 512mb transcend de goedkoopste oplossing.?
2-What the f..k is een blzinstaller?
Nou, dan zal ik deze ook nog even doen ;)
1: Kijk eens in de Pricewatch. Even opletten dat je wel een MMC pakt en niet een "gewone" SD :)
2: Een programma wat je nodig hebt om N-GAGE spellen te spelen. Het is alleen niet de bedoeling dat we dat op GoT gaan behandelen, dus als je daar problemen mee hebt moet je echt even een ander forum gaan zoeken ;) :)

Verwijderd

Byte-me!

Je link naar de handleiding is dood. :'(
Ben echter errug benieuwd hoe je dat hebt aangepakt. Kun je er wat aan doen?

TIA.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 15:43 ]

• Byte_Me
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 15:43:
Byte-me!

Je link naar de handleiding is dood. :'(
Ben echter errug benieuwd hoe je dat hebt aangepakt. Kun je er wat aan doen?

TIA.
hmm ja, probleempje met chello. betaling was teruggestort en ik ben afgesloten. ms webspace dus ook. probeer het volgende week nog eens.

Verwijderd

Byte_Me schreef op 11 november 2004 @ 18:07:
[...]

hmm ja, probleempje met chello. betaling was teruggestort en ik ben afgesloten. ms webspace dus ook. probeer het volgende week nog eens.
Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
LeMerchant schreef op 08 november 2004 @ 19:16:
[...]

Je kan seleq gebruiken maar dit programmaatje werkt veel makkelijker:
Forward

het is een freeware proggie die bestanden uit je inbox kan kopieren of kan doorsturen via bt, ir of multimedia. het enige nadeel is dat je het pad helemaal zelf moet intypen waar je het bestand heen wil kopieren.

op de website zijn overigens nog meer programma's te vinden zoals torch. waarmee je je foon als zaklantaarn kan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door EnsconcE op 12-11-2004 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
help!ik kan nerges de tisali (gratis)instellingen vinden voor op mijn 6600
Heb alle tiscali sites doorzocht net,kan niet dat kleine rijtje inst.meer vinden
weet iemand het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Is het met deze tel nou gewoon onmogelijk om een mp3 van 6Mb naar een andere tel te sturen via bleutooth?
Ik blijf maar een foutmelding krijgen dat ik niet genoeg geheugen heb.
Ik heb werkelijk alles wat maar kon uit het tel geheugen weg gehaald, en heb op het geheugenkaartje nog 190 Mb vrij.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
dat kaartje is je geheugen niet. er zit ook nog intern in je telefoon geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
welke merken van 512 MB MMC kaartjes zijn compatible met deze telefoon? en dan ben ik met name geinteresseerd in kaartjes die in de pricewatch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 19:30
EnsconcE schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 12:06:
[...]

op de website zijn overigens nog meer programma's te vinden zoals torch. waarmee je je foon als zaklantaarn kan gebruiken.
Hoe werkt dat dan? Er staat erbij 7650, kan ie dan wel voor de 6600 ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2004 @ 18:05:
ja, je kan bij je instellingen instellen of de berichten op Telefoongeheugen of geheugenkaart moeten worden opgeslagen. Als ik het goed onthouden heb: Je bent bij berichten (dus niet in je inbox oid) en opties->instellingen->overig en dan onderaan. Het is voor mij al bijna een jaar geleden (toen is mn 3650 gestolen :'()

En je smsjes staan in C:\system\mail\
en dan kan je zoeken. Als je een jpeg zoekt, zoek je naar *.jpg. of als je alles wil *.* niet zo moeilijk dus :)
En staan in E:\ als je je bericht geheugen op je MMC heb staan.

Nou had ik een vraagje: Gaan het syncen/foto's door sturen via bluetooth goed op een iBook met ingebouwde BT?

[ Voor 24% gewijzigd door daniëlpunt op 16-11-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb een vraag
hoeveel van het intern telefoongeheugen wordt standaard gebruikt door de gsm zelf als hij van de fabriek komt? hoeveel geheugen moet je vrij hebben als je helemaal niets geinstalleerd hebt op je telefoongeheugen?

ik vind het raar: bij mijn 6600 heb ik nog 2,5 MB vrije ruimte op mijn telefoongeheugen staan; als ik dan naar toepassingsbeheer ga en kijk hoeveel geheugen gebruikt wordt door geinstalleerde toepassingen, dat is ongeveer 1 MB
dus 2,5 + 1 = 3,5 MB => waar is die andere 2,5 MB telefoongeheugen naar toe (totaal 6 MB)? ik heb voor de rest geen thema's of foto's of zo op mijn telefoongeheugen staan...
gebruikt de telefoon die 2,5 MB aan geheugen voor zichzelf ofzo?

en een ander probleem: ik kan geen backup maken van het telefoongeheugen op mijn MMC kaart (512 MB, waarvan nog 75 MB vrij): hij begint wel met het maken van de reservekopie , maar halfweg stopt 'm en krijg ik de melding " geheugenkaart: systeemfout (-20) !"
aan de geheugenkaart kan het niet liggen, want met de originele (pas geformateerde) 32 MB MMC-kaart krijg ik dezelfde foutmelding...

bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Achmedd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:06:
[...]

Hoe werkt dat dan? Er staat erbij 7650, kan ie dan wel voor de 6600 ? :?
Dat staat ook bij het programma forward. die werkt ook gewoon op mn 6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
EnsconcE schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:53:
[...]

Dat staat ook bij het programma forward. die werkt ook gewoon op mn 6600.
Ah, ok thanks. :)

• Ahmi
Heeft iemand nog meer problemen met Agile messenger :X...

Krijg steeds failed als ik met MSN via Vodafone Live! wil connecten ,heb trouwens prepaid.

Foute naam/pass of niet werkende internet connectie krijg ik steeds....:?

[ Voor 7% gewijzigd door Ahmi op 18-11-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Ik heb ook zoiets met Orange World. Ik heb wel E-messenger gevonden, dat is msn maar dan via wap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
http://www.e-messenger.net/index.php
Deze dus?

Hmmm, hoe kan ik eigenlijk wappen met een 6600... :o

"A WAP version (for WAP 1.1 or higher) is also available. Just open your WAP Browser on your device and go to http://wap.e-messenger.net '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Dat ligt eraan welke provider je hebt. Bij Orange is het zo dat je eerst Orange World moet activeren voordat je kan wappen. Vervolgens 'wap' je naar http://start.e-messenger.net/wap en dan moet het vanzelf lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Heb Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Oke, ben met mijn telefoon naar die e-messenger WAP gesurft.
Log in met mail , pass enzo. Maar er staat No Contacts, geen contactpersonen:S

Ik effe met een andere mail online gaan op mijn pc, adres die ik ingevuld heb op de telefoon toevoegen, en nog steeds staat er geen No Contacts... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Oke, het belangrijkste is dat je op e-messenger kan komen. Voor het "No Contacts" probleem moet je het volgende doen:

Log in en ga op de startpagina naar 'Setup'
Vervolgens kies je daar 'Contacts'
Als het goed is zie je nu welke contactpersonen online zijn

Als er iemand tegen je begint te praten komt er een uitroeptekentje (!) achter de naam te staan.
Verder kan je in het Setup menu je status veranderen, je nickname wijzigen en kiezen of je de e-mailadressen of de nicknames van je contacten wil zien.

Succes ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
jobcohen schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:10:
Oke, het belangrijkste is dat je op e-messenger kan komen. Voor het "No Contacts" probleem moet je het volgende doen:

Log in en ga op de startpagina naar 'Setup'
Vervolgens kies je daar 'Contacts'
Als het goed is zie je nu welke contactpersonen online zijn

Als er iemand tegen je begint te praten komt er een uitroeptekentje (!) achter de naam te staan.
Verder kan je in het Setup menu je status veranderen, je nickname wijzigen en kiezen of je de e-mailadressen of de nicknames van je contacten wil zien.

Succes ermee! :)
Wanneer ik op Contacts druk, dan komt er te staan: 'Type Your Email address and password correctly'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achmedd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 12:48:
[...]

Wanneer ik op Contacts druk, dan komt er te staan: 'Type Your Email address and password correctly'...
dan zul je dat wel niet goed gedaan hebben zeker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 13:06:
[...]

dan zul je dat wel niet goed gedaan hebben zeker 8)7
Jah, dan had ik ook kunnen bedenken hoor.... 8)7

Heb het met 2 mails geprobeerd, en weer komt er steeds Typ correctly(bla bla)...
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem,

Ik heb mijn nokia 6600 proberen te unlocken [...]

Modbreak:lees ajb Policy m.b.t. Ringtones, Midlets, etc. & unlocken/firmware; we verlenen hier geen hulp bij unlocken

[ Voor 83% gewijzigd door Korakal op 21-11-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk mensen hier die problemen hadden met een bepaald merk MMC kaart? Of werken ze gewoon allemaal.

Ik heb het voornamelijk over de 512MB en hoger daar de voor problemen (lees: traagheid) 'kunnen' zorgen.

Verwijderd

Ik heb ook net zo'n apparaat gekocht, ook mede vanwege de mogelijkheid om mp3 af te spelen. Ik heb nu Mp3 gravity geinstalleerd.

Nu 2 vragen: dit programma vraagt mij bij het opstarten of ik een full license (18euro) of trial voor 1 maand (2 euro) wil uitproberen, ik kies dan maar voor de trial, maar wordt het nu ook daadwerkelijk in rekening gebracht, aangezien ik dat dus liever niet had. Elke keer als mijn telefoon uit is geweest en weer aan gaat, vraagt hij het weer. Als ik niets kies, kom ik niet verder in het programma. Enig idee hoe dit precies zit?

Mijn 2e vraag: Valt het MP3-geluid bij jullie ook zo tegen of ligt het aan mijn geinstalleerde software. Op mijn normale PC klinkt deze MP3 wel goed. Ik gebruik trouwens nog de originele headset met 1 oortje die ik gekregen heb bij aanschaf van de 6600. Ik weet dat het geluid mono is, maar dan nog mag een MP3 normaalgesproken niet klinken als een 64kbits MP3'tje zeg maar. Zo klinkt het nu wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 01:18 . Reden: Toevoeging. ]

• EnsconcE
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 01:12:
Ik heb ook net zo'n apparaat gekocht, ook mede vanwege de mogelijkheid om mp3 af te spelen. Ik heb nu Mp3 gravity geinstalleerd.

Nu 2 vragen: dit programma vraagt mij bij het opstarten of ik een full license (18euro) of trial voor 1 maand (2 euro) wil uitproberen, ik kies dan maar voor de trial, maar wordt het nu ook daadwerkelijk in rekening gebracht, aangezien ik dat dus liever niet had. Elke keer als mijn telefoon uit is geweest en weer aan gaat, vraagt hij het weer. Als ik niets kies, kom ik niet verder in het programma. Enig idee hoe dit precies zit?
Ik denk dat jij het begrip shareware nog niet begrijpt. dat betekent dat een ontwikkelaar zijn programmeer uren betaald wil hebben. omdat duidelijk te maken geeft hij elke keer als jij het programma opstart, het kan ook met een interval van bv 2 week, een waarschuwing dat het programma shareware is en dat het een bepaalde tijd bruikbaar is voordat je hem aan dient te schaffen. ik hoop dat je nu begrijpt waarom je elke keer een waarschuwing krijgt.

• jobcohen
Ik heb UltraMP3 op mn telefoon gezet en daar klinkt het geluid ook niet echt super. Komt waarschijnlijk door het luidsprekertje van de telefoon. Met n oordopje heb ik het zelf nog niet geprobeerd

• Byte_Me
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:51:
Zijn er eigenlijk mensen hier die problemen hadden met een bepaald merk MMC kaart? Of werken ze gewoon allemaal.

Ik heb het voornamelijk over de 512MB en hoger daar de voor problemen (lees: traagheid) 'kunnen' zorgen.
traagheid ligt aan firmware, niet aan mmc. een mmc werkt of hij werkt niet. werkende merken >512MB:

A data
TEC
Kingston

heb zelf een 1GB kaartje van kingston via ebay op de kop getikt. niet eens zo duur, 60 euro + verzendkosten.

• Byte_Me
ik heb een ringtone probleempje. een stukje geknipt uit een mp3tje, zodat ie mooi looped, en via PC suite op mn 6600 gezet. als ik hem selecteer als beltoon in een bepaald profiel speelt ie af. maar als ik wordt gebeld krijg ik een standaard nokia tune. waar kan dit aan liggen?

• Ahmi
Byte_Me schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:18:
ik heb een ringtone probleempje. een stukje geknipt uit een mp3tje, zodat ie mooi looped, en via PC suite op mn 6600 gezet. als ik hem selecteer als beltoon in een bepaald profiel speelt ie af. maar als ik wordt gebeld krijg ik een standaard nokia tune. waar kan dit aan liggen?
Profiel activeren waar de ringtone zit?

• Byte_Me
was het maar zo simpel. uiteraard is het goede profiel geactiveerd

• Ahmi
Hmmm ok :)

Weet iemand misschien wat systeemfout (-3) inhoud? :?

Verwijderd

ik heb een vraag
hoeveel van het intern telefoongeheugen wordt standaard gebruikt door de gsm zelf als hij van de fabriek komt? hoeveel geheugen moet je vrij hebben als je helemaal niets geinstalleerd hebt op je telefoongeheugen?

ik vind het raar: bij mijn 6600 heb ik nog 2,5 MB vrije ruimte op mijn telefoongeheugen staan; als ik dan naar toepassingsbeheer ga en kijk hoeveel geheugen gebruikt wordt door geinstalleerde toepassingen, dat is ongeveer 1 MB
dus 2,5 + 1 = 3,5 MB => waar is die andere 2,5 MB telefoongeheugen naar toe (totaal 6 MB)? ik heb voor de rest geen thema's of foto's of zo op mijn telefoongeheugen staan...
gebruikt de telefoon die 2,5 MB aan geheugen voor zichzelf ofzo?

en een ander probleem: ik kan geen backup maken van het telefoongeheugen op mijn MMC kaart (512 MB, waarvan nog 75 MB vrij): hij begint wel met het maken van de reservekopie , maar halfweg stopt 'm en krijg ik de melding " geheugenkaart: systeemfout (-20) !"
aan de geheugenkaart kan het niet liggen, want met de originele (pas geformateerde) 32 MB MMC-kaart krijg ik dezelfde foutmelding...

bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij een beetje tegenvalt aan de 6600 is de batterij.. Als ik actief de 6600 gebruik, spelletje spelen, divxjes kijken, doe ik er 2 dagen mee maximaal. Terwijl is echt niet non stop bezig ben met kloten. Het maakt opzich niet uit, maar is dit normaal?

Verder is de 6600 echt top imo. Je kunt 3d games spelen op de 6600 die best soepel lopen, wat echt gaaf is als je je verveeld in de trein :P
Verder is het ook echt gaaf dat er zon grote verscheidenheid is aan programma's die beschikbaar zijn voor de 6600. Ik ken een aantal sites waar ik bijna alle programmas kan downloaden die beschikbaar zijn voor de 6600.
De applicatie smartmovie is daar een voorbeeld van. Hiermee kun je avi films afspelen die omgezet zijn naar het xvid formaat. Met een beetje grote geheugenkaart is die heel goed mogelijk.

Nou is mijn vraag. Waar gebruik jij je 6600 het meest voor? (buiten smsen en bellen om 8) ) En wat is bijvoorbeeld je favoriete programma voor je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Ik ben eigenlijk ook opzoek naar leuke programma's :9

Modbreak:lees Policy m.b.t. Ringtones, Midlets, etc. & unlocken/firmware

Is die site legaal of niet? ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Korakal op 28-11-2004 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 10:32:
Wat mij een beetje tegenvalt aan de 6600 is de batterij.. Als ik actief de 6600 gebruik, spelletje spelen, divxjes kijken, doe ik er 2 dagen mee maximaal. Terwijl is echt niet non stop bezig ben met kloten. Het maakt opzich niet uit, maar is dit normaal?

Verder is de 6600 echt top imo. Je kunt 3d games spelen op de 6600 die best soepel lopen, wat echt gaaf is als je je verveeld in de trein :P
Verder is het ook echt gaaf dat er zon grote verscheidenheid is aan programma's die beschikbaar zijn voor de 6600. Ik ken een aantal sites waar ik bijna alle programmas kan downloaden die beschikbaar zijn voor de 6600.
De applicatie smartmovie is daar een voorbeeld van. Hiermee kun je avi films afspelen die omgezet zijn naar het xvid formaat. Met een beetje grote geheugenkaart is die heel goed mogelijk.

Nou is mijn vraag. Waar gebruik jij je 6600 het meest voor? (buiten smsen en bellen om 8) ) En wat is bijvoorbeeld je favoriete programma voor je telefoon?
De batterij valt mij idd ook zwaar tegen. af en toe doe ik er nog niet eens een dag mee :(.

Mijn favo programma is toch wel total irremote omdat hij de functionaliteit van de telefoon echt uitbreid. Daarnaast gebruik ik em wel eens als zaklamp en hou ik ervan om proggies te installeren en te kijken wat ze doen. van thema's ben ik ook best gek.

waar ik hem het meest voor gebruk is toch wel bellen. ondanks dat het een smartphone is en ik verwacht had veel gebrik te maken van z'n mogelijkheden, blijft bellen toch wel het meest handige wat je ermee kan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Achmedd ... Geef me je e-mail adres maar, dan zal ik dat het wel een aantal links over de mail sturen, dat is makkelijker ivm de Got policy.

Modbreak:alsof dit niét buiten de GoT policy valt.... Het algemeen beleid #warez
dit is niet de bedoeling!

@ EnsconcE ... Idd bellen is toch wel het belangrijkste en meest gebruikelijke :9

[ Voor 35% gewijzigd door Korakal op 28-11-2004 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Modbreak:Het algemeen beleid #warez

[ Voor 90% gewijzigd door Korakal op 28-11-2004 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Modbreak:Het algemeen beleid #warez

[ Voor 87% gewijzigd door Korakal op 28-11-2004 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Ik ben afgelopen zaterdag naar de zwarte markt in beverwijk geweest. En wat zie ik daar (tot mijn grote verbazing): Frontjes voor een Nokia 6600! Nooit geweten dat die er waren. Nog in een originele Nokia verpakking ook! Naja, ik zo'n frontje gekocht. Was ik wel even benieuwd hoe die kerel dat er op ging zetten. Ik moet zeggen, het frontje gaat er niet makkelijk af. Maar ik heb er een nieuwe opzitten! Die nieuwe gaat er trouwens wel makkelijker af als het originele frontje.

Maar wat zie ik als ik het spul thuis eens goed ga bekijken: het is helemaal geen originele Nokia! Op het eerste gezicht ziet het er allemaal goed uit. Het past goed, het lettertype is exact hetzelfde. Maarr, als ik het batterijklepje opendoe zie ik dat er geen plasticje achterzit (om je batterij vast te 'klemmen'). En ook een aantal lettertjes (codes?) zijn duidelijk anders. Toch knap van ze dat ik dacht dat het een originele was! Is er interesse voor foto's van een ontmantelde 6600 of het nieuwe frontje? In dat geval zal ik volgend weekend wat foto's posten.

Owja, het frontje kostte me trouwens 10 euro (met Nokia erop). Er waren ook 'merkloze' frontjes voor 5 euro, maar die vond ik toch een beetje kinderachtig :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobcohen schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:59:
Ik ben afgelopen zaterdag naar de zwarte markt in beverwijk geweest. En wat zie ik daar (tot mijn grote verbazing): Frontjes voor een Nokia 6600! Nooit geweten dat die er waren. Nog in een originele Nokia verpakking ook! Naja, ik zo'n frontje gekocht. Was ik wel even benieuwd hoe die kerel dat er op ging zetten. Ik moet zeggen, het frontje gaat er niet makkelijk af. Maar ik heb er een nieuwe opzitten! Die nieuwe gaat er trouwens wel makkelijker af als het originele frontje.

Maar wat zie ik als ik het spul thuis eens goed ga bekijken: het is helemaal geen originele Nokia! Op het eerste gezicht ziet het er allemaal goed uit. Het past goed, het lettertype is exact hetzelfde. Maarr, als ik het batterijklepje opendoe zie ik dat er geen plasticje achterzit (om je batterij vast te 'klemmen'). En ook een aantal lettertjes (codes?) zijn duidelijk anders. Toch knap van ze dat ik dacht dat het een originele was! Is er interesse voor foto's van een ontmantelde 6600 of het nieuwe frontje? In dat geval zal ik volgend weekend wat foto's posten.

Owja, het frontje kostte me trouwens 10 euro (met Nokia erop). Er waren ook 'merkloze' frontjes voor 5 euro, maar die vond ik toch een beetje kinderachtig :z
JEP... stuur maar op die foto's. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Ik hoop dat deze vraag nog niet is gesteld.
(4 delen lezen vind ik wel heel wat hoor :X )

Maar werkt deze MMC goed met de 6600?

http://silverapp1.mycom.n...uctID=62076&productType=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:22
ik heb een vlek op men lens. Hoe kom ik hier vanaf?
is er trouwens een mogelijkheid om mijn t mobile troep eraf te "flashen"
een firmware update doet het iig niet

[ Voor 53% gewijzigd door jozy op 28-11-2004 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:50:
[...]

traagheid ligt aan firmware, niet aan mmc. een mmc werkt of hij werkt niet. werkende merken >512MB:

A data
TEC
Kingston

heb zelf een 1GB kaartje van kingston via ebay op de kop getikt. niet eens zo duur, 60 euro + verzendkosten.
Oke, als het aan de firmware ligt dat je geheugen traag kan reageren: welke firmware heb jij of welke firmware moet je minimaal hebben om die bug op te lossen.

Bestaat er een site waar je firmwares kan downloaden voor de Nokia 6600? En kun je die zelf flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:22
firmwares kun je niet zelf flashen (beter gezegd: het wordt niet toegelaten om het zelf te doen:)). mijn nieuwe mmc van traxdata 256 mb, die ik voor minder dan 25 euro op de kop heb getikt via opusshop.nl, reageert stuk sneller dan de gewone standaard nokia mmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Achmedd schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:19:
Ik hoop dat deze vraag nog niet is gesteld.
(4 delen lezen vind ik wel heel wat hoor :X )

Maar werkt deze MMC goed met de 6600?

http://silverapp1.mycom.n...uctID=62076&productType=1
Vandaag gehaald, hij werkt gewoon normaal :*)

Misschien iets voor de OP ? , welke kaarten werken en welke niet enzo... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
hmmm, wie heeft er ervaring met het gebruiken van eigen ringtones? ik knip een geschikt fragment uit een mp3tje (waarvan ik uiteraard de originele CD heb), en sleep deze via PC suite naar mijn beltonen map op mn 6600. vervolgens wordt deze beltoon wel gespeeld als ik hem selecteer in een profiel, maar niet als de telefoon overgaat.

ik heb een tijd terug wel een werkende ringtone gemaakt, met de filewriter plugin van winamp, in PCM formaat. ik weet alleen niet meer precies hoe ik dat heb gedaan, en dat wil ook net meer lukken.

tips anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:52:
ik heb een tijd terug wel een werkende ringtone gemaakt, met de filewriter plugin van winamp, in PCM formaat. ik weet alleen niet meer precies hoe ik dat heb gedaan, en dat wil ook net meer lukken.

tips anyone?
Ehm, voor zover ik weet is dat een kwestie naar Plugins gaan, bij Output die Filewriter selecteren ipv de playback-dingetje en misschien even bij de settings kijken waar hij je file wegschrijft. Daarna gewoon de mp3 afspelen, en ipv dat het door je boxjes komt, komt er een mooie .wav ergens op je HD? :)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste