Het Grote PS2 Topic - Part V

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.380 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
:) oke, dus je hebt niet gewoon de dvd/cd van hdloader erin gedaan maar de elf geladen...
oftewel met spellen lukt het niet of slecht.

hoe kan ik dan screenshots maken? via tv-in van een tv kaart?
weet iemand of die ook zwart-wit beeld geeft bij het afspelen van import spellen met gebruik van een composiet kabel?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Weet iemand of er betere kwaliteit controllers zijn dan de originele ps2-controller? Want na enkele maanden intensief PES4 en GTA:SA spelen is de controller alweer lam. Hij werkt nog wel, alleen merk je het vooral bij PES dat de controller niet meer direct reageert.

Iemand die ervaring heeft met een van de niet-officiele controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:20

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:58:
Hmm, jammer dat pakken ze dus niet. Het gebruiken van roms is ook nogal omslachtig. Je moet een asci file aanmaken met alle filenamen, die op hun beurt weer niet te lang mogen zijn en geen vreemde tekens mogen hebben. Jammergenoeg zijn vrijwel alle c64 games in zip formaat, maar dat ondersteund ie niet. Voordat je dus een cd vol hebt ben je wel weer een aardige tijd zoet. Jammer hoor...

offtopic:
thanks voor het uitgebreide antwoord op mijn mail!
Bor, kan je die even doorsturen naar mij? Dank je

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:55:
[...]

kan me geen antraxbomb herinneren.. ;)
Zeg natuurlijk ook niet antraxbomb hangen ze gelijk op. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
tranztaz schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:56:
[...]

Bor, kan je die even doorsturen naar mij? Dank je
Wat wil je doorgestuurd hebben dan? De game lijst moet ik ook nog maken, of bedoel je de emulator zelf?! Mail me anders even, da's handiger dan hier op GoT.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lars schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:31:
Weet iemand of er betere kwaliteit controllers zijn dan de originele ps2-controller?
Die zijn er nauwelijks. Alleen Hori (Japanse fabrikant) maakt kwaliteitcontrollers die zich kunnen meten met de controllers van Sony. Andere fabrikanten zijn Chinese cheap-ass troep. Gewoon geen vergelijking. Overigens kun je altijd zelf een controller bouwen met speelhalkwaliteit onderdelen, zie deze site.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of die ook zwart-wit beeld geeft bij het afspelen van import spellen met gebruik van een composiet kabel?
Bij je TVkaart moet je dan natuurlijk wel NTSC selecteren voor je NTSC importjes ;)
Weet iemand of er betere kwaliteit controllers zijn dan de originele ps2-controller? Want na enkele maanden intensief PES4 en GTA:SA spelen is de controller alweer lam. Hij werkt nog wel, alleen merk je het vooral bij PES dat de controller niet meer direct reageert.
Wát gaat er precies elke keer kapot? De analoge sticks, de pads, de knoppen, kabels, connectoren, behuizing of wat?
Overigens kun je altijd zelf een controller bouwen met speelhalkwaliteit onderdelen, zie deze site.
Perfecte oplossing voor de mensen die van zelfbouw houden en geen geld voor een X-Arcade. Kwestie van een oude controller pakken, en aan de printspoortjes van de contaktvlakken draadjes maken naar je andere keys/sticks. Pak dan wel een originele, want veel van die Hong Kong rommel gaat vervelend doen als je de draadjes gaat verlengen.
Andere handige starter: http://www.shoryuken.com/...ve/index.php/t-18815.html

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:21:
Ik ben in midddels van het idee afgestapt om van Sony een RGB SCART te halen.
55 Euro! wat een grappenmakers...:r

Inmiddels deze besteld. Zal een update geven over de beeldkwaliteit als ik hem heb :)
[afbeelding]
Waar heb je die besteld? Kun je iets zeggen over de bedrading/afscherming van die kabel?

Ik heb zelf inmiddels een originele Japanse PS1 RGB-kabel binnengekregen. In de 21-pin connector zit een klein printje met de benodigde condensatoren. Wat mij tegenviel is dat er wel een mantelbescherming op de kabel zelf zit maar niet om het kapje van de 21-pin connector... De keten als geheel is dus niet volledig afgeschermd.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke Need for Speed Underground 1 kan dus tegen gespeeld worden op PS2 tegen PC (heb ik me hier laten vertellen...)
Net NFSU voor PS2 gekocht maar ehh... hoe kan ik nu op me LAN spelen? Ik zie alleen on-line optie in het spel, en dat wil ik niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Oh boy.... Dat kan dus niet. Je kan op 1 ps2 met zijn 2-en dat spel spelen of online (tegen en ps2 en pc). Geen LAN-games, het is immers geen PC.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
ari3 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:05:
[...]
Waar heb je die besteld? Kun je iets zeggen over de bedrading/afscherming van die kabel?

Ik heb zelf inmiddels een originele Japanse PS1 RGB-kabel binnengekregen. In de 21-pin connector zit een klein printje met de benodigde condensatoren. Wat mij tegenviel is dat er wel een mantelbescherming op de kabel zelf zit maar niet om het kapje van de 21-pin connector... De keten als geheel is dus niet volledig afgeschermd.
Da's volgens mij bij de Sony kabel ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De volgende keer dat je shoarma besteld het aluminiumbakje dus niet weggooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik zit met een probleem. Een tijdje geleden heb ik van een vriend een PS2 gekregen die hij niet meer gebruikte, omdat hij het niet meer deed. De lens bleek zeer beschadigd te zijn. Na 100x de lade open en dicht te hebben gedaan deed las hij de DVD een keer. Ook grondig schoonmaken hielp niet.Ik heb toen een nieuwe lens op internet besteld ( http://www.the-console-corner.com/ps2_replacement_lens.htm ). Het gaat om de B versie, die van $36. Gisteren kreeg ik dan het pakketje thuis en vandaag ben ik begonnen met de inbouw van de nieuwe lens. Maar nu krijg ik de PS2 niet aan de praat! :'( Uit het oogje van de lens komt ook geen rood laserstraaltje, iets wat de vorige nog wel deed. Naar mijn weten heb ik alle kabeltjes goed aangesloten, maar hij leest simpelweg geen data! Zelfs geen muziek CD's meer. Ik krijg telkens de melding: no data) Heeft iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen zijn? Bij voorbaat dank!

Groeten Cuckoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:10

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:58:
[...]

Zeg natuurlijk ook niet antraxbomb hangen ze gelijk op. >:)
Neehoor, die krijgen juiste extra GoT Service uiteraard....

Ben al de hele week al savonds aan het werk nu ook, en nog geen mail-, powder- of Antraxbombs aan de lijn gehad, jammer wel ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Original Sony my ass, komen gewoon uit China. $36 is te veel... moet ongeveer $15 zijn...
Heeft iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen zijn? Bij voorbaat dank!
Moeilijk te zeggen zonder het te zien, maar hier wat suggesties:
- Als de PS2 helemaal niets herkent, zit de lens dan wel goed gemonteerd op de slede?
- Verwijder de modchip in het geval je die hebt, want die kan de boel verstoren.
- Probeer lens te calibreren met het stelschroefje (dit werkt mischien ook met de oude lens indien je dat nog niet wist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ten 1e: Wij tweakers groeten elkaar standaard, groeten hoeft niet ;)

Ten 2e: Te tips hierboven mij zijn bruikbaar, probeer dat

Ten 3e: Check hier eens. Beter en vooral ook EERLIJK spul.

Vooral ook even voor de SCPH-50004 gebruikers: http://www.hotbit.nl/prod...ath=30_83&products_id=343

Ik ga dit binnenkort maar doen denk ik, daar mijn ps2 langzaam kuren begint te vertonen met gebrande zooi.

[ Voor 23% gewijzigd door SkyStreaker op 11-01-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:57:
[...]

Neehoor, die krijgen juiste extra GoT Service uiteraard....

Ben al de hele week al savonds aan het werk nu ook, en nog geen mail-, powder- of Antraxbombs aan de lijn gehad, jammer wel ;)
Was om 19.15 maandag. Niet iemand uit wateringen gehad? ( als er extra service is voor GoT 'ers dan bel ik nog wel keertje :+
Ik ga denk binnekort ook maar ens een nieuwe kabel halen, heb nu nog standaart ps2 scart kabel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:10

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb zelf een universele rgb kabel voor sony (zowel voor ps1 als 2) kostte me ook 8e bij replay, en werkt zoals in de startpost het verschil word weergegeven.

Koop nooit accesoirres maar wel altijd een RGB kabel bij al me consoles

Maar het kan dus nog veel beter, of is dat niet enkel marketing!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:25:
[...]

Wat wil je doorgestuurd hebben dan? De game lijst moet ik ook nog maken, of bedoel je de emulator zelf?! Mail me anders even, da's handiger dan hier op GoT.
Dat zou ik wel willen, maarreh, @home en hotmail vinden elkaar nu niet lievv he? :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 12:42
[...]
Ik heb zelf inmiddels een originele Japanse PS1 RGB-kabel binnengekregen.
Erg apart als je die aan de praat krijgt, aangezien de pinout van een Japanse "scart" heel anders is dan de pinout van een euro-scart:

http://www.gamesx.com/avpinouts/rgb21pinj.htm
[...]
Klik met je rechtermuisknop op plaatje, kopieer url van het plaatje (http://www.tvcables.co.uk/images/items/IXOS-XPP01.jpg), haal de dubdirs weg, en je hebt http://www.tvcables.co.uk/ ! Typ vervolgens "playstation" in in het "search" veld, en je komt terecht bij http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tvcables/XPP01.html

Werkt ook voor "xbox" ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Schweino op 12-01-2005 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Schweino schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:10:
[...]

Erg apart als je die aan de praat krijgt, aangezien de pinout van een Japanse "scart" heel anders is dan de pinout van een euro-scart:

http://www.gamesx.com/avpinouts/rgb21pinj.htm
Lol! Is dat zo? Dan moet daar dus een verloopje tussen? Dat zal de kwaliteit ook niet echt ten goede komen. Wellicht een handige tip voor de startpost. Als ik vanavond tijd heb wil ik daar toch nog even aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
verloopjes bestaan niet, je kan dus gezellig zelf de handel gaan omsolderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:31:

[...]
Wát gaat er precies elke keer kapot? De analoge sticks, de pads, de knoppen, kabels, connectoren, behuizing of wat?

[...]
Perfecte oplossing voor de mensen die van zelfbouw houden en geen geld voor een X-Arcade. Kwestie van een oude controller pakken, en aan de printspoortjes van de contaktvlakken draadjes maken naar je andere keys/sticks. Pak dan wel een originele, want veel van die Hong Kong rommel gaat vervelend doen als je de draadjes gaat verlengen.
Andere handige starter: http://www.shoryuken.com/...ve/index.php/t-18815.html
De controller gaat niet kapot, ik bedoel,alle toetsen werken nog, maar bv de analoge stick is elke weerstand kwijt, en je voelt dat er speling zit op de knopjes,vooral op de R + L toetsen. Het is vooral goed merkbaar bij PES, omdat daar de timing erg belangrijk is. Ik hoopte dan ook dat er ergens een japanse fabrikant de moeite had genomen om een "deluxe"" versie van de ps2-controller te maken van betere materialen. Die mag van mij dan meer kosten dan de standaard controller, als hij dan ook maar langer dan een jaar meegaat.

Ik heb nu sinds de launch dezelfde ps2, maar al wel een controller of 7 versleten. (inclusief diegene die uit frustatie kapot gegooid zijn, >:)), en ik word er een beetje moe van om elk jaar een nieuwe controller te kopen. Zelf maken is geen optie, omdat ik wel de originele layout van de controller wil behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Schweino schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:10:
Dat is mij bekend. Ik heb deze kabel specifiek gekocht voor gebruik met mijn eveneens Japanse XSelect-D4. Ik gebruik deze transcoder met een 25inch arcade monitor. Wanneer ik de PS2 aansluit via component en een 480i spel draai dan zie ik een zichtbare trilling in het beeld. Ik ga dit weekend even testen of het transcoderen van RGBC->RGBHV een beter resultaat oplevert als YPbPr->RGBHV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
sain onez schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:23:
Ik heb zelf een universele rgb kabel voor sony (zowel voor ps1 als 2) kostte me ook 8e bij replay, en werkt zoals in de startpost het verschil word weergegeven.

Koop nooit accesoirres maar wel altijd een RGB kabel bij al me consoles

Maar het kan dus nog veel beter, of is dat niet enkel marketing!?
Ja, het kan veel beter. Een kabel van EUR 8 is zeer waarschijnlijk niet goed afgeschermd. Zie ook eerder berichten van mij en euss in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

@ Ari3: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Niet vergeten he ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 12-01-2005 11:27 . Reden: 3 vergeten... ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
nog mensen die last hebben van de lensproblemen met de nieuwe PSTwo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel dat hij enorm gaat trillen en shaken met Tekken Tag Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

/me TTz stelt voor om een apart PSTwo topic. Daarin kan je dan de (steeds weer terugkomende) post over het wel en wee van het apparaat kwijt. 'Het wel en wee van de PSTwee' ofzo

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 12-01-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
tranztaz schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:12:
/me TTz stelt voor om een apart PSTwo topic. Daarin kan je dan de (steeds weer terugkomende) post over het wel en wee van het apparaat kwijt. 'Het wel en wee van de PSTwee' ofzo
Mensen moeten gewoon de topicsearch gebruiken, maar sowieso, de pstwo is gewoon een ps2 dus boeit het eigenlijk niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een appart PStwo topic ben ik niet voor. Het is in principe gewoon hetzelfde apparaat. Waar ik wel voor ben is een appart stukje in de topicstart. Dus als iemand zich geroepen voelt? Ik ben op dit moment voor mijn werk van huis en kan niet veel tijd online besteden om iets in elkaar te zetten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Niet online
tranztaz schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:12:
Neej das ook niet wat ik wil, maar indd misschien een kleine verzameling van de gebruikerservaringen met de nieuwe versie. Over het internet verspreid lees je toch wel veel kleine (slechte) dingetjes. Wat ik me afvraag is de frequentie van deze problemen. Gebeurt het nou vaak of zijn het gevallen op zich die ook voorkomen bij de eerdere versies van de ps2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wat natuurlijk een beetje een frequentie van de problemen kan weergeven, iig die van de gebruikers hier aanwezig op GoT, is een Poll. Ik zal er eentje maken.

Poll: Het wel een wee van de PSTwee
Ik heb geen problemen (behoeft geen reply)
Ik heb wel problemen (graag reply in topic)
Is al kapot (graag reply in topic)
Is nog niet kapot (graag reply in topic)
Onlangs gerepareerd (graag reply in topic)
Wordt nog gerepareerd (graag reply in topic
Anders, nl.: (graag reply in topic)
Ik heb de oude dikke PS2 / geen PS2/PSTwo
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=36059&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Dit is het snelste wat ik kan verzinnen om een overzicht te krijgen van problemen en ook om na te gaan wat er straks het meest broodnodige is om neer te zetten in de startpost. Ik heb het hierbij voornamelijk over: voorkomen, tips, reperaties en dergelijke.

Ook wil ik graag even benadrukken: Gebruik uitsluitend A-merk DVD±R mensen! Verbatim, Ritek, Philips, Sony, DataWrite (TDK), Mitsui of FujiFilm

[ Voor 89% gewijzigd door SkyStreaker op 12-01-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik denk niet dat je daarmee een echt groot bereik krijgt. Hoeveel % van de bezoekers van deze thread heeft een PStwo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor, voeg mij even toe aan je MSN als je wilt -> tekk@home.nl

(ik ben bezig met een verlenging van het alreeds bestaande PSTwo stukje
wat ik gemaakt had)

@ Bor: toevoeging PSTwo gedeelte SP -> Doel opslaan als...

(even controleren op type- en schoonheidsfoutjes hoor ;))

[ Voor 103% gewijzigd door SkyStreaker op 12-01-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copy & pasted van the magic box :

Square Enix USA has updated its game release schedule for North America, 3 new titles are added to the list:

* March 1 - Musashi Samurai Legend
* September - Kingdom Hearts II
* Q4 2005 - Final Fantasy XII

best vreemd EN interessant dat SE alvast de release datums uitgeven van de amerikaanse versies terwijl de japanse versies nog uit moeten komen.

Worden de spellen nu beter en sneller geconverteerd naar het engels ? Best knappe prestatie dan :)

Edit :
maar..... ( zonet de SE website bekeken ) alleen de datum van march 1 voor het spel MSL is vastgelegd, de rest is dus nog blijkbaar wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:24:
Ik denk niet dat je daarmee een echt groot bereik krijgt. Hoeveel % van de bezoekers van deze thread heeft een PStwo?
Toch vind ik het geen verkeerd initiatief...
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 02:20
Bor_de_Wollef schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:24:
Ik ben iig 1 van de gelukkige :P

En na 2 en een ½ maand nog 0,0 problemen gehad na behoorlijk wat uurtjes GT3, GT Concept, GT4 Prologue en Destruction Derby Arena :)

(hij staat wel op z'n zijkant dus kan ze warmte wat beter kwijt, maar zonder is ook geen probleem)

[ Voor 27% gewijzigd door Sir_Killalot op 13-01-2005 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
Heb totaal geen problemen met mijn slim Ps2. Heb het dingetje sinds de release en hij doet het nog prima. Heb ook geen last van veel warmte of iets dergelijks, hij ligt horizontaal. En ik heb er al aardig wat game uurtjes op zitten, zo'n 11 games erop getest en uitbundig gespeeld. Ik kijk er geen dvd's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Komen de problemen ook niet extra naar voren als de PStwo word omgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 08:15:
Verschillende sites melden dat t zowel voor kan komen bij omgebouwde ps2's als originele....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 08:15:
/me Is de aanvulling niet goed Bor? :P

Ja, wat ik mij heb laten vertellen is wat dat betreft... Wel, schijnt het precies zo te zijn als bij de SCPH-50004, een zeer zware load op de laserdiode, dat hij het soms nauwelijks kan bolwerken. Het resulteert in een leesfout, helemaal niet lezen of in het ergste geval, door een piek (en dat is het grootste probleem) een defect. Dat wordt dus een nieuw element van 75€. :/

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 13-01-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb de aanvulling nog niet kunnen lezen, maar ik vertrouw er absoluut op dat ie goed is ;)
Hopelijk heb ik vanavond tijd om het een en ander aan te passen. Ik heb al veel "aanpassingsmogelijkheden" gezien voor de Two om de problemen op te vangen. Iemand die zich hier al aan gewaagd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:10:
Ik heb de aanvulling nog niet kunnen lezen, maar ik vertrouw er absoluut op dat ie goed is ;)
Hopelijk heb ik vanavond tijd om het een en ander aan te passen. Ik heb al veel "aanpassingsmogelijkheden" gezien voor de Two om de problemen op te vangen. Iemand die zich hier al aan gewaagd heeft?
/me TTz denkt aan passief koelen...

Het is helaas een kleine aanvulling, maar ik hou je absoluut niet tegen zelf dingen weg te halen, aan te passen of zelfs toe te voegen. Het enige wat mij steeds meer duidelijker wordt is dat er mensen zijn die gewoon net een klote PSTwo gekocht hebben (ik denk aan eerste producties bijv. Een latere productie waarvan de fabrikant meer ervaring in het nieuwe model geniet, is wellicht minder vatbaar voor problemen). Voor de rest lijken de problemen exact overeen te komen met die van de dikkere PS'2's. De gelijkenis qua problemen met de SCPH-50004 moest ik in de gaten houden volgens een bekende van me.

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 13-01-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 22:19
Stomme vraag maybe, maar er staat gebruik een HDloader ipv van een modchip. Welke HDloaders werken op de PS2two dan? Zelf heb ik hem nu pas een week, en hij doet het vooralsnog erg goed. Kan alleen nog nergens een HDloader voor de PS2two vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm. Hoe wil je een HDD in de PS-Two stoppen?

Daarnaast ide PS-Two NIET passief gekoeld. Er komt duidelijk een luchstroom uit de achterkant.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:46:

Daarnaast ide PS-Two NIET passief gekoeld. Er komt duidelijk een luchstroom uit de achterkant.
Ik denk dat Tranztaz doelt op het zelf passief koelen van de probleemveroorzakende onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Freezerator schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:39:
Stomme vraag maybe, maar er staat gebruik een HDloader ipv van een modchip. Welke HDloaders werken op de PS2two dan? Zelf heb ik hem nu pas een week, en hij doet het vooralsnog erg goed. Kan alleen nog nergens een HDloader voor de PS2two vinden.
Juist. Dat klopt, maar ik bedoel een gepatchte HD Loader (die met USB werkt) via de MC voor de PSTwo, zowiezo zijn het wat generieke tips voor zowel PS2 als PSTwo ;)
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:46:

Ik bedoel zelf passieve koeling aanbrengen zoals Bor al aangeeft, ik had wel wat duidelijker kunnen wezen idd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Duidelijk :)

Weer wat over games: Na welke periode gaan games goedkoper worden? San-Andreas behoord allang platinum te gaan, maar is dat nog lang niet. Leuk, dat platinum, maar het staat gewoon voor grabbelbak materiaal. Een game wordt echt niet platinum bij zoveel verkochte exemplaren helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Koffiezuiper schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 02:39:
Heb totaal geen problemen met mijn slim Ps2. Heb het dingetje sinds de release en hij doet het nog prima.
Zooooow, da's toch al een hele 2 maanden niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:03:

Weer wat over games: Na welke periode gaan games goedkoper worden? San-Andreas behoord allang platinum te gaan, maar is dat nog lang niet. Leuk, dat platinum, maar het staat gewoon voor grabbelbak materiaal. Een game wordt echt niet platinum bij zoveel verkochte exemplaren helaas
Platinum wordt een game echt nog niet na twee maandjes hoor 8)7 Het gaat om verkoopaantallen én leeftijd van de game. Anders had SA na de pre-orders al wel platinum kunnen worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:03:

Over het algemeen, meende ik na 6-8 maanden voor een regionale release. Een platinum-titel IS juist een titel die heel veel is verkocht, een opnieuw goedkoper uitgebracht wordt. In principe is het onzin natuurlijk, de titel in een blauw of zilveren doosje, maak gewoon die game goedkoper. Het is natuurlijk nooit verkeerd om in de winkel te vragen naar de actuele prijs he? Anders kunnen ze je bedonderen waar je bijstaat natuurlijk. :) (wordt al ergens 'Monneer Actual' genoemd)
Ik persoonlijk vind in mijn bescheiden mening een platinum titel een beetje schijnheilig: "van deze titel houden wij de prijs niet meer kunstmatig hoog"

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 13-01-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
tranztaz schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:08:
[...]
"van deze titel houden wij de prijs niet meer kunstmatig hoog"
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Niet online
tranztaz schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:16:

..........................

Ook wil ik graag even benadrukken: Gebruik uitsluitend A-merk DVD±R mensen! Verbatim, Ritek, Philips, Sony, DataWrite (TDK), Mitsui of FujiFilm
Helpt dit echt de laser te ontlasten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

MenaceD schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:48:
[...]

Helpt dit echt de laser te ontlasten ?
In feite wel, het spul schijnt gewoon beter te reflecteren / makkelijker in te lezen. Ik heb het persoonlijk bij hotbit gehoord. Hij zei dat vooral de SCPH-50004 om deze aandacht vraagt.
Daarbij is het ook wel zo dat A-merk spul minder snel degradeert, dus, toch best logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Hotbit is de beste! Je kunt kwaliteitsdvd's en cd-r's (bij deze laatste is het nog belangrijker) herkennen door de dvd tegen het licht aan te houden. Als je er makkelijk doorheen kijkt is het NIET goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Niet online
tranztaz schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:55:
[...]

In feite wel, het spul schijnt gewoon beter te reflecteren / makkelijker in te lezen. Ik heb het persoonlijk bij hotbit gehoord. Hij zei dat vooral de SCPH-50004 om deze aandacht vraagt.
Daarbij is het ook wel zo dat A-merk spul minder snel degradeert, dus, toch best logisch.
Zal toch eens veranderen van merk dan, gebruik nu Arita. Is niet echt duur spul denk. Aangezien de problemen met de SCPH-50004 hetzelfde lijken te zijn als met de PSTwo lijkt het de paar centen wel extra waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Arita IS Ritek, die mintblauwe DVD+R's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik lees regelmatig zaken waarin modelnummers van de PS2 naar voren komen. Omdat ik mij niet kan voorstellen dat iedereen weet welk model PS2 men heeft heb ik een handig lijstje in de startpost gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Niet online
tranztaz schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:27:
Arita IS Ritek, die mintblauwe DVD+R's ;)
Mintblauw met paarse gloed. Maar danku voor de info,
dan blijf ik lekker met deze branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Weet iemand ook hoe ik Action Replay / Gameshark-cd's voor de PS1 kan laten werken met PS1 games op de PS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
En weer een toevoeging op de startpost, een heel erg handig winkeloverzicht van Euss :)
Op de een of andere manier wil het maar niet lukken die table net zo breed als de rest te krijgen, daar moet ik laten nog maar even naar kijken. Ik wilde jullie deze info in de tussentijd niet onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor: check je mail :)
tranztaz schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:56:
Weet iemand ook hoe ik Action Replay / Gameshark-cd's voor de PS1 kan laten werken met PS1 games op de PS2?
Voor zover ik weet hetzij hetzelfde als op de PSX/PSone danwel gaat het nooit werken omdat er té specifieke PSX routines gebruikt worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb een redelijk oude versie Action replay. Hier kreeg ik een cheat cd (AR based) bij voor de PSX games. Ik heb hem eigenlijk nooit goed getest en weet dus niet zeker of deze ook werkt met PSX games op de PS2 of dat je hem echt in een originele PSX moet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
[...]
...
Als het goed is krijg ik hem maandag binnen, dan post ik meteen hoe de afwerking/afscherming en kwaliteit is.

[ Voor 42% gewijzigd door Demon_Eyez op 14-01-2005 12:19 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Het is toch een vervelende wereld. Afgelopen woensdag MGS3 binnengekregen, vandaag kwam Neo Contra met de post terwijl ik deze morgen in de gameshop Contra: SS gekocht had. Luxe probleem of what :P

Ik loop op de GC al achter qua games die ik nog moet uitspelen, en nu ook nog de PS2. Maar goed, hier verdoe ik verder ook tijd, dus ik ga weer verder.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:29
Ik heb inmiddels, mijn netwerkadapter en pro evo stick binnen.
Die stick werkt inmiddels goed (alleen geeft mn ps2 vaak aan, dat er geen ps2 disc in de console ligt, restart, en dan pakt hij hem wel.

Maar nu mijn netwerkadapter.
Ik had de keus om mijn ps2 aantesluiten via een router (die moet ik dan nog kopen) omdat ik maar 1pc heb. Maar ik had wel nog een netwerkkaart liggen. Deze heb ik in mijn pc gehangen, en dan een kabel naar mijn ps2 getrokken (dit moet een crosskabel zijn, en die wat je standaard bij de adapter krijgt, is dat een crosscable?)

En daarnaast wat moet ik instellen op mijn computer om online te kunnen met mijn ps2?
Als internet provider heb ik @home basis, waar wat problemen mee zijn....

http://www.troublesathome...ion=pers&page=item&id=434 deze link zegt, koop een router :P (das wel erg simpel)
en deze link http://www.troublesathome...page=instellingen#vraag10 zegt alleen hoe het moet via een router, of direct op de modem.

Dus weet iemand wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een PC als router heb je een crosscable nodig (en de standaardkabels zijn dat NIET). Wat betreft netwerkzut zou je eens kunnen kijken in de NT Faq onder het kopje Internet Delen (Hoe deel ik Internet ?).

Wat betreft die ARMax disk: ik heb zo'n laatste serie zwarte grote PS2 en die heeft geen bootproblemen. Dat hij de ARmax niet herkend is eerder uitzondering dan regelmaat (maar het komt dus wel eens voor). Wellicht dat als je een ouder type PS2 hebt dat het dan vaker mis gaat (en dan vooral die series die bekend staan om laserproblemen of als DVD+R/-R zeikers)

GolbeZeromus: luxe problemen zijn altijd leuk :D

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
@GolbeZeromus:

Hoe is MGS3? Ik zit er over te denken om deze ook aan te schaffen. Ik hoor alleen nogal wisselende verhalen. Hoe is de sfeer van de game nu het meer jungle is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:54:
Met een PC als router heb je een crosscable nodig (en de standaardkabels zijn dat NIET). Wat betreft netwerkzut zou je eens kunnen kijken in de NT Faq onder het kopje Internet Delen (Hoe deel ik Internet ?).
mmm ik had meer gehoopt op een plug en play systeem :P maar goed.
Aangezien ik niet de goede kabel heb (tevens is hij net te kort, voor ps2 naar pc) ga ik over 2weken een router kopen (wordt wel een dure hobby zo, die ps2)
ik doe dit pas over drie weken, aangezien ik dan mn pc weer moet formateren (ivb met een hd crash), en dus toch weer alle data kwijt ben. En tevens begint over twee weken mijn proefwerkweek ;)

iig bedankt voor je uitleg, ik ga vandaag nog proberen om rechtsstreeks verbinding te maken (ps2 --> modem)

/Edit\
MMM ik kom bij die test niet verder dan het tweede testbolletje :(
DNS test mislukt, terwijl k toch egt de zelfde twee DNS servers opgeef als die k gebruik op mn pc, iemand een idee?
/Edit\
Wat betreft die ARMax disk: ik heb zo'n laatste serie zwarte grote PS2 en die heeft geen bootproblemen. Dat hij de ARmax niet herkend is eerder uitzondering dan regelmaat (maar het komt dus wel eens voor). Wellicht dat als je een ouder type PS2 hebt dat het dan vaker mis gaat (en dan vooral die series die bekend staan om laserproblemen of als DVD+R/-R zeikers)
Ik heb als het goed is ook de laatste serie zwarte PS2.
En mijn ARmax disc is wel helemaal blauw van onder. Ik moet echt iedere keer 2-3x restarten voordat hij de disc pakt, maar goed, je kan niet alles hebben ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Pittie op 14-01-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Heb MGS3 inmiddels uit, rank Crocodile :D

Iets anders, ik kan nu via FTP m'n memorycard bereiken en heb m'n savegames overgeheveld als backup. Kan ik deze later gewoon weer terugzetten, savefiles hebben geen speciale behandeling nodig oid?

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54
ik zit nu al tijdje te wachten op dat PSTwo starterpack (met al die accessoires) en ze zouden de 15e binnen komen. Nu hoorde ik ergens anders weer dat het na de 20e wordt.

Heb vandaag weer aantal webshops/winkels een email en belletje gedaan, maar niemand heeft hem nog en weten ook niet wanneer te verwachten

de fans hiero misschien inside information?

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:46
Escrimador schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:26:
ik zit nu al tijdje te wachten op dat PSTwo starterpack (met al die accessoires) en ze zouden de 15e binnen komen. Nu hoorde ik ergens anders weer dat het na de 20e wordt.

Heb vandaag weer aantal webshops/winkels een email en belletje gedaan, maar niemand heeft hem nog en weten ook niet wanneer te verwachten

de fans hiero misschien inside information?
Ren snel naar de intertoys ;) . Bij de intertoys hier (alexandrium, naast de mediamarkt), hadden ze zowel het killzone pakket als het starter pack. mm had hem nog niet...vreemd genoeg

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Shailesh schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:06:
[...]

Ren snel naar de intertoys ;) . Bij de intertoys hier (alexandrium, naast de mediamarkt), hadden ze zowel het killzone pakket als het starter pack. mm had hem nog niet...vreemd genoeg
Kan iemand bevestigen of sony deze pakketten al heeft verspreid? zoja dan moet ik even een belletje plegen :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
D³ schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:15:
Heb MGS3 inmiddels uit, rank Crocodile :D

Iets anders, ik kan nu via FTP m'n memorycard bereiken en heb m'n savegames overgeheveld als backup. Kan ik deze later gewoon weer terugzetten, savefiles hebben geen speciale behandeling nodig oid?
please leg uit hoe je dat met ftp voor elkaar hebt gekregen,

[ Voor 6% gewijzigd door BpeterB op 14-01-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
voor mensen die een toetsenbord en muis willen aansluiten aan de ps2, is dit misschien een optie?.heb er zelf geen ervaring mee

http://www.psxshop.nl/pro...208319aaedc498372bc7e18a1

[ Voor 3% gewijzigd door BpeterB op 14-01-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BpeterB schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:23:
[...]
please leg uit hoe je dat met ftp voor elkaar hebt gekregen,
Met oa Execftp, Nport, PS2OS-server etc kun je dat... ;)

http://www.lookatthemonkeys.com/html/ps2tut.html
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/122897
http://www.0xd6.org/exploitguide/
BpeterB schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:48:
voor mensen die een toetsenbord en muis willen aansluiten aan de ps2, is dit misschien een optie?.heb er zelf geen ervaring mee

http://www.psxshop.nl/pro...208319aaedc498372bc7e18a1
40 euro... daar heb je een USB muis, toetsenbord én nog wel veel meer voor (zelfs een USB dockingstation kost dacht ik minder) :D

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
40 euro... daar heb je een USB muis, toetsenbord én nog wel veel meer voor (zelfs een USB dockingstation kost dacht ik minder) :D

zei ook niet dat het goedkoop was heheheh....tis wel een optie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BpeterB op 14-01-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Niet goedkoop is niet echt een optie. Het is een mogelijkheid ;) En dan een waarvoor ik zeker niet zal kiezen ;)

offtopic:
tranztaz, check je mail

[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 14-01-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:14:
Niet goedkoop is niet echt een optie. Het is een mogelijkheid ;) En dan een waarvoor ik zeker niet zal kiezen ;)

offtopic:
tranztaz, check je mail
offtopic:
Het zit je niet mee even, ik wou dat ik hem eerder had gelezen, ik ga net naar bed namelijk. Lees mijn reply even, als het lukt.... :( Zoals ik al zei, hotmail vindt @home niet leuk op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Is er trouwens iemand die meer titels van partygames kent ala fantavision? Die wordt hier helemaal "grijs gespeeld" namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets als puzzlegames als Bombastic, Super Bust a Move, Aqua Aqua wellicht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:40:
Ik lees regelmatig zaken waarin modelnummers van de PS2 naar voren komen. Omdat ik mij niet kan voorstellen dat iedereen weet welk model PS2 men heeft heb ik een handig lijstje in de startpost gezet.
Het lijstje lijkt een beetje incompleet :? (ik heb een scph 50004AQ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Bor_de_Wollef schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:27:
@GolbeZeromus:

Hoe is MGS3? Ik zit er over te denken om deze ook aan te schaffen. Ik hoor alleen nogal wisselende verhalen. Hoe is de sfeer van de game nu het meer jungle is?
De sfeer in de jungle is rather spannend als je het mij vraagt. Ik speel op Normal, dus echt heel veel mannetjes kom je niet tegen. Daarnaast is het noodzaak om zo stil mogelijk te blijven. Gelukkig kruipt Snake redelijk vlot vind ik, dus ook de camo gaat lekker.

Ik ben nog niet heel ver, heb er misschien net 4 uur achtergezeten, waarvan de eerste twee uur een soort van intro is. Maar vandaag ben ik wel van plan een aardig eind te komen.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:16:
[...]

Het lijstje lijkt een beetje incompleet :? (ik heb een scph 50004AQ)
Dan heb je een v9 (met IR tussen power/reset) van regio 4 (PAL) in Aqua uitvoering ;)

- PS2 Version Guide
- PStwo versions
- Como identificar la version de tu PS2 By Tato30
- Identifying your PS2
- [google=scph 50004AQ version]

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:11:
[...]
Dan heb je een v9 (met IR tussen power/reset) van regio 4 (PAL) in Aqua uitvoering ;)

- PS2 Version Guide
- PStwo versions
- [google=scph 50004AQ version]
Dat had ik door, maar bedoelde meer dat het lijstje niet compleet is waardoor je alsnog mensen krijgt die niet weten welke versie ze hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat begrijp ik :) Vandaar ook mijn post zodat Bor die evt. kan toevoegen in de startpost ;)

PS2 PAL versie herkenning
VersieModelBoardBiosSerienummerOverige
V3SCPH 30002 (AUS)
SCPH 30003 (UK)
SCPH 30004 (EUR)
GH-007020C0000000-C308766910 beh.schroeven,
geen exp.bay-schroef
Ilink
V4SCPH 30002 (AUS)
SCPH 35002 (AUS)
SCPH 30003 (UK)
SCPH 35003 (UK)
SCPH 30004 (EUR)
SCPH 35004 (EUR)
SCPH 30004R (EUR)
GH-010030C3087670-C3500967geen exp.bay-schroef,
'Caution' label onderzijde
Gap vs noGap
Ilink
V5SCPH 30002R (AUS)
SCPH 30003R (UK)
SCPH 30004R (EUR)
GH-015040C3596912-C4581353V5 vs V6 connector
IR sensor
V6SCPH 30002R (AUS)
SCPH 30003R (UK)
SCPH 30004R (EUR)
GH-015040C4659923-C5xxxxxxV5 vs V6 connector
IR sensor
V7SCPH 39002 (AUS)
SCPH 39003 (UK)
SCPH 39004 (EUR)
GH-019
GH-022
080AC-00xxxxxIR sensor
V8SCPH 39002 (AUS)
SCPH 39003 (UK)
SCPH 39004 (EUR)
GH-019
GH-022
090AC-00xxxxxIR sensor
V9SCPH-50002 (AUS)
SCPH-50003 (UK)
SCPH-50004 (EUR)
GH-023111FCxxxxxxxDVD driver 3.00
IR sensor
V10SCPH-50002 (AUS)
SCPH-50003 (UK)
SCPH-50004 (EUR)
GH-026111FCxxxxxxxDVD driver 3.02E/U
IR sensor
V11SCPH-50002 (AUS)
SCPH-50003 (UK)
SCPH-50004 (EUR)
GH-027111FCxxxxxxxIR sensor
V12SCPH-70002 (AUS)
SCPH-70003 (UK)
SCPH-70004 (EUR)
GH-035 Slimline PSTwo

PS2 Indeling / Regio overzicht:
- NTSC/Japan / DVD Region 2 / 110V / SCPH-xxx00
- NTSC/Asia / DVD Region 3 / 110V / SCPH-xxxx6, SCPH-xxxx7
- NTSC/USA+Canada / DVD Region 1 / 110V / SCPH-xxxx1, SCPH-xxx10
- PAL/Australia+UK / DVD Region 2 / 230V / SCPH-xxxx3, SCPH-xxxx4, SCPH-xxxx8
- PAL/Europe / DVD Region 4 / 230V / SCPH-xxxx2

DVD Regio algemeen:
- Region 1: U.S., Canada, U.S. Territories.
- Region 2: Japan, UK, Europe, South Africa and Middle East (including Egypt & Saudi Arabia).
- Region 3: Southeast Asia and East Asia (including Hong Kong).
- Region 4: Australia, New Zealand, Pacific Islands, Central America, Mexico, South America and the Caribbean.
- Region 5: Eastern Europe (Former Soviet Union), Indian subcontinent, Africa, North Korea and Mongolia.
- Region 6: China.
- Region 7: Reserved.
- Region 8: Special international venues (aeroplanes, cruise ships, etc.).

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Als we het nu toch over de startpost hebben, er staat een tegenstrijdigheid in:

onder het kopje "De harddisk voor de PS2" staat het volgende:
Bepaalde programma's die op dit moment op het Internet verkrijgbaar zijn bieden de mogelijkheid een normale ide harddisk samen met de PS2 te gebruiken. Dit bevind zich echter in een nogal grijs gebied. Het is niet de bedoeling links te posten naar dit soort programma's of sites waar deze programma's te vinden zijn.

Let op: ondersteuning voor harddisks van max 120 GB
Daaronder, onder het kopje "HDLoader" wordt de bovenstaande regel dus al overtreden ;)

Overigens: HDLoader is dood, het nieuwe project heet HDAdvance (http://www.hdadvance.com) en v2.1 is inmiddels de nieuwste versie. Deze ondersteunt een maximale grootte van 200GB ipv 120GB.

[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 16-01-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

GolbeZeromus schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:06:
De sfeer in de jungle is rather spannend als je het mij vraagt. Ik speel op Normal, dus echt heel veel mannetjes kom je niet tegen. Daarnaast is het noodzaak om zo stil mogelijk te blijven. Gelukkig kruipt Snake redelijk vlot vind ik, dus ook de camo gaat lekker.

Ik ben nog niet heel ver, heb er misschien net 4 uur achtergezeten, waarvan de eerste twee uur een soort van intro is. Maar vandaag ben ik wel van plan een aardig eind te komen.
Erger jij je ook aan de camera of ligt het aan mij? In MGS/MGS2/MGSTTS heb ik er geen problemen mee omdat je daar radar hebt. Maar in MGS3 loop ik constant naar first person te switchen om te kijken waar guards lopen en hoe de omgeving in elkaar steekt. Default camerastandpunt is meestal veel te dichtbij en biedt nauwelijks overzicht. Gelukkig kun je met R3 de camera nog enigszins beïnvloeden.

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 21:56
Schweino schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:10:
Overigens: HDLoader is dood, het nieuwe project heet HDAdvance (http://www.hdadvance.com) en v2.1 is inmiddels de nieuwste versie. Deze ondersteunt een maximale grootte van 200GB ipv 120GB.
HDLoader is dood, HDadvance is gewoon een geperste versie van HDloader die door wat mensen uit de scene gepatcht is. de lui achter HDAdvance hebbe niets te maken met de originele HDLoader lui (Sjeep). Zou je de memcard-versie van HDLoader downloaden en met HDLPatch het een en ander veranderen dan heb je _precies_ dezelfde hdloader als de hdadvance die te koop is. Dus ook 48bit ata support etc. Je kunt zelfs de skin compleet veranderen. Het enige lastige is dat je zonder modchip een exploit moet gebruiken om het op te starten van je memcard.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

D³ schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:29:
[...]
Erger jij je ook aan de camera of ligt het aan mij? In MGS/MGS2/MGSTTS heb ik er geen problemen mee omdat je daar radar hebt. Maar in MGS3 loop ik constant naar first person te switchen om te kijken waar guards lopen en hoe de omgeving in elkaar steekt. Default camerastandpunt is meestal veel te dichtbij en biedt nauwelijks overzicht. Gelukkig kun je met R3 de camera nog enigszins beïnvloeden.
Mijn batterij wordt het meest gebruikt voor de Motion detector kan ik je wel zeggen. Camera's zijn beter geweest ja. R3 gebruik ik dan ook veelvuldig. In de jungle zijn er wel vaak bomen die het zicht flink belemmeren.

spoiler:
Ik ben nu op het punt dat ik terugmoet naar het warehouse om die card key te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 02:20
Werkt de Network Disc van de losse Network Adapter misschien ook op de PSTwo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

GolbeZeromus schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:14:
Mijn batterij wordt het meest gebruikt voor de Motion detector kan ik je wel zeggen. Camera's zijn beter geweest ja. R3 gebruik ik dan ook veelvuldig. In de jungle zijn er wel vaak bomen die het zicht flink belemmeren.
Misschien moet ik die motion detector ook eens meer gaan gebruiken. Weinig gedaan vanwege de batterij.
spoiler:
Ik ben nu op het punt dat ik terugmoet naar het warehouse om die card key te gebruiken.
Dan staat je nog heel wat moois te wachten, vooral de laatste paar uur zijn echt fantastisch!

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDAdvance 2.1 Japan version and HDAdvance 2.1 PAL version support Japanese input. So, you can input the original Japanese name for Japanese game! HDAdvance 2.1 is released. Go here to find where can you get one
Dat ondersteunde Gametech's versie van Hdloader 1.0 vorig jaar al :D (alleen heette het dan 激速HDタイムセーバー / Gekisoku(High-speed) HD Timesaver) en had die ook support voor Japanse consoles (zoals oa SCPH-10000/15000/18000) en externe BB/HDD - iets wat HDAdvance nog steeds mist...
http://www.gametech.co.jp/products/catalog/3322/3322_1.html
HDloader 48bit ondersteund ook prima >128GB <131072 TB harddisken, iets wat HDadvance niet hardop durft te zeggen (up to max. 200GB supported).
Het enige lastige is dat je zonder modchip een exploit moet gebruiken om het op te starten van je memcard.
Een exploit heb je niet eens nodig, je kan de Hdloader ELF ook met ARMax booten vanaf USBstick (de PSX trigger exploit is alleen wel sneller/handiger voor regelmatig gebruik, lastig is het zeker niet). Via exploit booten is ook simpel op een ongemodde PS2 - voor de eenmalige installatie op een ongemodde PS2 kun je kiezen uit een ARMax/Sharkport/Xport+savegame of SwapMagic + gebrand schijfje.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Fantastisch spel weer, Metal Gear Solid 3. Ik was na een kwartier alweer "hooked". Wat me wel opvalt is het verschil in kwaliteit in de filmpjes. Af en toe zien ze er gigantisch mooi uit, zeker voor een ps2, om daarna weer tegen het lelijk aan te zitten. Ik ben benieuwd wat dit verhaal ons gaat brengen. Ik vind overigens de "echte filmpjes" tussendoor niet echt in het geheel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54
Shailesh schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:06:
[...]
hadden hem niet meer dit weekend. Ben vandaag intertoys, bartsmit en dixons afgegaan en ze zeggen allemaal dat ze ze morgen krijgern

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:46

scorpie

Supra Addict

Eej, ik vrees dat ik morgen geld ga uitgeven aan een starterspack :P (hopen dat ze em hier binnen hebben) :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ben weer een stuk verder met MGS3 maar begin me nu wel erg aan de slechte camera te irriteren. Meer mensen die hier last van hebben? In de vorige delen vond ik dit helemaal niet zo'n probleem maar nu... Een ramp om overzichtelijk te besturen (voor zover je de cam kan besturen dan).

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 18-01-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

D³ schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:31:
[...]
Misschien moet ik die motion detector ook eens meer gaan gebruiken. Weinig gedaan vanwege de batterij.

[...]
Dan staat je nog heel wat moois te wachten, vooral de laatste paar uur zijn echt fantastisch!
Ik gebruik de batterij ook niet constant, maar kennelijk laadt de batterij op als je de Motion Detector niet gebruikt. Dus stukjes waar je zeker van bent dat er niets is, kun je gewoon belopen zonder MD.

spoiler:
Gisterenavond bij The End gekomen. Wat een nar zeg :P Heel de tijd lopen loeren naar die ouwe, paar keer schoten op hem gelost. Gaat hij op een gegeven moment wat eten. Ik weer lekker kruipen richting de plek waar hij naar mijn idee zat. Hoor ik opeens een stem achter me. Yikes. Staat die idioot ineens achter me :D Schrok me de ziekte. Schiet ie me gelijk KO. Toen kwam ik in de gevangenis en had ik geen zin meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:26:
Gisteren kreeg ik dan het pakketje thuis en vandaag ben ik begonnen met de inbouw van de nieuwe lens. Maar nu krijg ik de PS2 niet aan de praat! :'( Uit het oogje van de lens komt ook geen rood laserstraaltje, iets wat de vorige nog wel deed. Naar mijn weten heb ik alle kabeltjes goed aangesloten, maar hij leest simpelweg geen data! Zelfs geen muziek CD's meer. Ik krijg telkens de melding: no data) Heeft iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen zijn? Bij voorbaat dank!
Al gelukt met de laser? Je moet volgens mij namelijk 2 contactjes aan de achterkant van de laser desolderen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.