Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Volgend jaar ga ik dus GELIJK een credit card halen.
Verwijderd
Verwijderd
Ik laat mijn bestelling zoals ie is het heeft geen haast, en bij play-asia krijgt ik er een lekkere bonus voor terug in tegoed punten waar ik starks bijna voor niks nog een extra DS game voor kan bestellenVerwijderd schreef op 05 november 2004 @ 20:46:
haha gast bestel hem dan bij import madness 195 euro + spel fed-ex 2 day shipping upgrade dus heb je hem binnen 2 dagen en garantie dat er geen tax of importheffingen op komen fed-ex is dat nooit namelijk staat ook nog eens op de site en je hebt hem dan al 24ste ofzo
PIC mijn SP voeding

PIC DS USA

http://home.planet.nl/~piech006/DS.jpg
Was een beetje groot, hier de 1280 versie.
PIC mijn SP

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Verwijderd
Wai!...
Het lijkt erop dat ‘gewoon’ internetten ook mogelijk word met de nieuwe handheld. Andere bedrijven werken namelijk al aan daadwerkelijke browsers. SquareEnix gaat iets verder op dat gebied, zij hebben al geprobeerd hun ‘PlayOnline’-service op de DS te krijgen. Als het bedrijf daar positief over is zou het dus kunnen betekenen dat spellen als Final Fantasy met velen tegelijk online gespeeld kunnen worden.
...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
New DS Tidbits
Word has spread through the internet about various tidbits that were mentioned in the latest issue of Edge Magazine, a UK publication. Among these are the following:
* Several companies have already successfully linked together 32 handhelds for wireless multiplayer. The official number that the DS can support is only 8.
* Nintendo has already started working on wireless voice chat.
* Square Enix have been toying with the idea of supporting their PlayOnline service on the handheld.
* Bandai has successfully connected the DS to a Personal Computer for interactivity.
* Internet browsing protocols have already entered the development process at a few companies.
YES YES YES YES YES!!!!!!S2S schreef op 06 november 2004 @ 12:33:
* Bandai has successfully connected the DS to a Personal Computer for interactivity.
Als Animal Crossing online gaat dan zou dat een echte wereld kunnen gaan creeren! Voor downloadable content oid kunnen ze dan een SD adapter maken voor in de GBA slot.
Internetten, 32 man online in plaats van 8!
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Konden er sowieso niet 16 man samen??
Zou het niet vet zijn als het met de voice chat van ninty mogelijk was om ook naar computers te "bellen"? Lekker van uit me nest belle met een stel Amerikanen fzo
Edit: Heb het id dat ons DS topic iets beter loopt als het PSP topic
Edit 2: heb zelfs het id dat we hier beetje allemaal ninty fanboy zijn. Kijk naar gc topic (48)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 15:43 ]
Verwijderd
Eerlijk gezegd word ik er zo langzamerhand niet goed meer van dat de release en prijsverschillen nog steeds zo oneerlijk verdeeld zijn en dat EU gamers bijna altijd benadeeld worden.

Nu zie ook eindelijk hoe het pennetje wordt weggewerkt in NDS.
Echt goed.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Ik geef u groot gelijk. Maar, is die $150 nu met of zonder btw in VS? Natuurlijk blijft het dan te duur, maar is de pijn toch al iets minder.Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 15:32:
Nintendo DS in VS: eind november. Nintendo DS in NL: eind maart. Als beloning voor het 4 maanden langere wachten hier in NL (in Japan is de DS vast nu al te koop) hebben we een hogere aanschafprijs. Is dat niet mooi?!?
Eerlijk gezegd word ik er zo langzamerhand niet goed meer van dat de release en prijsverschillen nog steeds zo oneerlijk verdeeld zijn en dat EU gamers bijna altijd benadeeld worden.![]()
![]()
![]()
Het is toch heel fijn dat de EU zijn eigen markten wilt beschermen hé
Das waar, lekker verborgen, hopelijk zit het ook "vast", niet dat het met 100 keer gebruiken er los in hangt dat het op 1,2,3 eruit ligt.Rakkerzero schreef op 06 november 2004 @ 15:37:
[...]
Nu zie ook eindelijk hoe het pennetje wordt weggewerkt in NDS.
Echt goed.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 15:41 ]
Prijsverschil ligt voor een groot deel aan het verschil in belastingheffing tussen de VS en Nederland.Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 15:32:
Nintendo DS in VS: eind november. Nintendo DS in NL: eind maart. Als beloning voor het 4 maanden langere wachten hier in NL (in Japan is de DS vast nu al te koop) hebben we een hogere aanschafprijs. Is dat niet mooi?!?
Eerlijk gezegd word ik er zo langzamerhand niet goed meer van dat de release en prijsverschillen nog steeds zo oneerlijk verdeeld zijn en dat EU gamers bijna altijd benadeeld worden.![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Das niet alleen die belastings heffing, maar ook een groot deel de invoer rechten.ilyc schreef op 06 november 2004 @ 15:42:
[...]
Prijsverschil ligt voor een groot deel aan het verschil in belastingheffing tussen de VS en Nederland.
PSP 21 launch titles??? http://games.kikizo.com/news/200410/067.asp Valt wel op dat er heel veel card games zijn...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 16:00 ]

Life is simple, make choices, don't look back...
Moet toch wel zeggen dat ik het verschil in bijv. ridge racer tussen de DS en de PSP zeg maar bedroevend vind.
[ Voor 33% gewijzigd door pagani op 06-11-2004 16:09 ]
Verwijderd
Welk verschil bedoel je?johnnyv.nl schreef op 06 november 2004 @ 16:07:
Ben echt aan het twijfelen of ik 'm nou ga kopen of niet, denk dat ik eerst maar even afwacht wat de third parties gaan doen.
Moet toch wel zeggen dat ik het verschil in bijv. ridge racer tussen de DS en de PSP zeg maar bedroevend vind.
Like: DS graphics in Ridge Racer zijn om te huilen, PSP zien ze er prachtig uit. (nou is de DS versie nog in ontwikkeling, maar toch, dat verschil halen ze nooit meer in)
[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 06-11-2004 16:14 ]
Graphics boeit niet.johnnyv.nl schreef op 06 november 2004 @ 16:14:
[...]
Like: DS graphics in Ridge Racer zijn om te huilen, PSP zien ze er prachtig uit. (nou is de DS versie nog in ontwikkeling, maar toch, dat verschil halen ze nooit meer in)
Ridge Racer op de PSP ziet er wel heel goed uit.
Voor jou misschien niet en ik zal ook niet roepen dat graphics het belangrijkst zijn maar een verschil als dit doet wel pijn hoor.Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 16:52:
[...]
Graphics boeit niet.
Ridge Racer op de PSP ziet er wel heel goed uit.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
rajackar schreef op 06 november 2004 @ 17:16:
[...]
Voor jou misschien niet en ik zal ook niet roepen dat graphics het belangrijkst zijn maar een verschil als dit doet wel pijn hoor.

Jaaaaa ok, maar op zo'n klein scherm heb je er niks aan vind ik. Realistische graphics vind ik thuishoren op TV of PC monitor. Daarboven op moet je de race snel afmaken, wat anders zijn de batterijen weer leeg.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 17:40 ]
Nu weten we het wel met die batterijenVerwijderd schreef op 06 november 2004 @ 17:31:
[...]
[afbeelding]
Jaaaaa ok, maar op zo'n klein scherm heb je er niks aan vind ik. Realistische graphics vind ik thuishoren op TV of PC monitor. Daarboven op moet je de race snel afmaken, wat anders zijn de batterijen weer leeg.

Zoals rajackar zegt, dit verschil is gewoon pijnlijk. Ik begin toch wel een beetje te vrezen voor de DS.
De mainstream gaat denk ik over het algemeen wel vallen voor Sony's hypemachine.
I've got a feeling...
Alleen omdat het betere graphics heeft? Nee.Wekkie schreef op 06 november 2004 @ 17:39:
[...]
Nu weten we het wel met die batterijen![]()
Zoals rajackar zegt, dit verschil is gewoon pijnlijk. Ik begin toch wel een beetje te vrezen voor de DS.
De mainstream gaat denk ik over het algemeen wel vallen voor Sony's hypemachine.
Trouwens, Nintendo maakt met de DS ook een aardige hype. Met een DS kan je gewoon veel en veel meer. Maar ik denk persoonlijk dat ze beide successvol worden.
Verwijderd
Ik hoop dat er ook een optie in zal zitten om het gewoon met de D-pad te besturen, want met een touchscreen-stuurtje werkt volgens mij voor geen meter.

Als ik btw die screens nog een bekijk blijft vooral het gebrek aan filtering en hi res textures opvallen.
Waarschijnlijk zal dit toch met de hoeveelheid geheugen te maken hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door rajackar op 06-11-2004 18:03 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Dat is gewoon mogelijk ja.Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 18:00:Ik hoop dat er ook een optie in zal zitten om het gewoon met de D-pad te besturen, want met een touchscreen-stuurtje werkt volgens mij voor geen meter.

Ja, de PS2. De PS2 had gewoon momentum. De XBOX en GC hebben betere graphics maar alsnog kunnen ze niet tegen de PS2 op.rajackar schreef op 06 november 2004 @ 18:02:Jij weet ook hoe populair de PS2 is en het zal zonder de PSP op de markt al niet mee vallen voor Nintendo om al die mensen om te krijgen.
Als ik btw die screens nog een bekijk blijft vooral het gebrek aan filtering en hi res textures opvallen.
Ik vind het trouwens alsnog heel speciaal hoe Sony de prijs zo laag konden krijgen. Het zal toch echt duur zijn om op een handheld zulke graphics te produceren. Sony zei zo van dat ze geen winst verwachten tot April ofzo.

Dude, het klikt gewoon vast.Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 15:40:
Das waar, lekker verborgen, hopelijk zit het ook "vast", niet dat het met 100 keer gebruiken er los in hangt dat het op 1,2,3 eruit ligt.
Tuurlijk, ze gaan gewoon een DS maken waar constant de pen eruit valt, ZO DOM ZIJN ZE WEL BIJ NINTENDO.

ja heel leuk, maar ooit gehoord vanrajackar schreef op 06 november 2004 @ 18:02:
Het gaat niet echt om een klein verschil in graphics. De DS levert gewoon graphics af van voor de eerste 3d kaart. En dat kan eigenlijk niet meer. Met de GBA kon dat nog en als de PSP er niet was geweest had niemand er een probleem van gemaakt. Maar nu iemand anders wel console class graphics naar een handheld brengt heeft Nintendo seieus een probleem. Jij weet ook hoe populair de PS2 is en het zal zonder de PSP op de markt al niet mee vallen voor Nintendo om al die mensen om te krijgen.
"size _does_ matter"
ik heb liever een ds die je in kan klappen (kan je scherm niet beschadigen) en in mn broekzak kan, dan een rechthoek die mn broekzak uitsteekt...
en de graphics... kijk eens in de startpost, daar staat een linkje naar een vergelijking, ik vind ze echt wel mooi hoor...
maar goed ieder zn keuze, maar graphics is neit alles hoor
Verwijderd
Import madness 2 days fed-ex en spel 195 euro ipv 210Little Bear schreef op 06 november 2004 @ 16:04:
Heb hem net besteld in de UK. Ninty DS + Mario 64 voor 210 euro, waarvan 38 euro verzendkosten door FedEX (ga niet nog 5 dagen langer wachten). Is nog niet te gek als je bekijkt dat hij hier over 4 MAANDEN186 euro gaat kosten zonder spel...
Verwijderd
Maar de mainstream gaat echt wel voor de graphics cab de psp .
Met de gba was er geen concu maar nu gaan ze het wel voelen denk ik.
Of de sp2 moet er achteraan komen
Die graphs van de PSP zijn zeker mooi, de ds kan daar niet tegen op. Maar dat ene plus pluntje brengt ook weer meerdere min punten met zich mee vooral de batterij duur vind ik gewoon niet kunnen voor een handheld, dat grote scherm wat best makkelijk te beschadigen is en dat je er verder niet echt veel meer mee kunt behalve gamen en muziek luisteren. ( jah filmpies kijken maar of je dat op zo'n schermpje wilt doen
The first casualty in war is always the truth...
Graphics van voor de eerste 3d-kaart? Dan heb je toch echt een bril nodig, ik zie high-polygon character models in onder andere Super Mario 64DS. Wat ik van Ridge Racer DS heb gezien vind ik tegenvallen, maar de graphics van andere DS spellen zien er juist indrukwekkend uit. Het enige wat er aan de graphics ontbreekt is mip-mapping of anisotropische filtering, maar dat hadden de eerste 3d-kaarten ook nog niet. Dit is gewoon een afweging gemaakt om er voor te zorgen dat je accu meer dan 4-6 uur zal meegaan. Ridge Racer PSP ziet er natuurlijk mooier uit dan Ridge Racer DS, maar volgens Sony zelf gaat de accu in dat spel veel minder lang mee dan de beloofde 4-6 uur. Sony gaat zelfs zo ver om te zeggen dat je de 6 uur pas haalt in een simpel puzzelspel.rajackar schreef op 06 november 2004 @ 18:02:
Het gaat niet echt om een klein verschil in graphics. De DS levert gewoon graphics af van voor de eerste 3d kaart. En dat kan eigenlijk niet meer. Met de GBA kon dat nog en als de PSP er niet was geweest had niemand er een probleem van gemaakt. Maar nu iemand anders wel console class graphics naar een handheld brengt heeft Nintendo seieus een probleem. Jij weet ook hoe populair de PS2 is en het zal zonder de PSP op de markt al niet mee vallen voor Nintendo om al die mensen om te krijgen.
Trouwens lijkt het mij eerlijker als je de graphics van Asphalt GT vergelijkt met die van Ridge Racer PSP, daar tussen is het verschil een stuk kleiner. Asphalt GT is een DS spel dat op grafisch gebied Ridge Racer DS met gemak verslaat.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
Jongske, volgens mij hebt gij nog niet veel van die klik systemen in uw polleke gehad, want na een tig aantal keer gebruiken, werkt de helft niet meer fatsoenlijk. Ik weet ook wel dat Ninty hier aandacht aan heeft geschonken, het is daarom ook maar een bedenking van mij hé.Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 18:12:
[...]
Dude, het klikt gewoon vast.
Tuurlijk, ze gaan gewoon een DS maken waar constant de pen eruit valt, ZO DOM ZIJN ZE WEL BIJ NINTENDO.
Online gamen is niks van ds alleen he, de psp heeft ook wifi (toch??!!)Jumpiefox schreef op 06 november 2004 @ 19:39:
Ik zou het wel weten hoor als de ds alleen een Touch screen zou hebben en verder niks....gelukkig kan je met de ds veel meer dan alleen "standaard" gamen. Vooral de online opties spreken me erg aan en toen ik hoorde dat er **mischien** FF games op de ds gaan komen kon me dag niet meer stuk
.... ( jah filmpies kijken maar of je dat op zo'n schermpje wilt doen)
Ik weet niet hoor, maar als ik bv in een bus zit op reis (zoals vorig jaar met school naar Italië) dan is zo'n klein schermpje toch handig, en daar ziet ge genoeg op denk ik, aangezien gamen ook gaat
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 20:14 ]
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 20:10:
[...]
Jongske, volgens mij hebt gij nog niet veel van die klik systemen in uw polleke gehad, want na een tig aantal keer gebruiken, werkt de helft niet meer fatsoenlijk. Ik weet ook wel dat Ninty hier aandacht aan heeft geschonken, het is daarom ook maar een bedenking van mij hé.
[...]
Online gamen is niks van ds alleen he, de psp heeft ook wifi (toch??!!)
Ik weet niet hoor, maar als ik bv in een bus zit op reis (zoals vorig jaar met school naar Italië) dan is zo'n klein schermpje toch handig, en daar ziet ge genoeg op denk ik, aangezien gamen ook gaatEn ge zit dicht op het scherm!
Je vergeet [/belg], lol
edit: Whoops je bent wel van belgie, mijn excuses.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 20:17 ]
whoi... maar 6 uur in puzzelgames?MetroidPrime schreef op 06 november 2004 @ 20:01:
[...]
Graphics van voor de eerste 3d-kaart? Dan heb je toch echt een bril nodig, ik zie high-polygon character models in onder andere Super Mario 64DS. Wat ik van Ridge Racer DS heb gezien vind ik tegenvallen, maar de graphics van andere DS spellen zien er juist indrukwekkend uit. Het enige wat er aan de graphics ontbreekt is mip-mapping of anisotropische filtering, maar dat hadden de eerste 3d-kaarten ook nog niet. Dit is gewoon een afweging gemaakt om er voor te zorgen dat je accu meer dan 4-6 uur zal meegaan. Ridge Racer PSP ziet er natuurlijk mooier uit dan Ridge Racer DS, maar volgens Sony zelf gaat de accu in dat spel veel minder lang mee dan de beloofde 4-6 uur. Sony gaat zelfs zo ver om te zeggen dat je de 6 uur pas haalt in een simpel puzzelspel.
Trouwens lijkt het mij eerlijker als je de graphics van Asphalt GT vergelijkt met die van Ridge Racer PSP, daar tussen is het verschil een stuk kleiner. Asphalt GT is een DS spel dat op grafisch gebied Ridge Racer DS met gemak verslaat.
maar dat doet er even niet toe, wat ik nog even kwijt moetst:
En dat te bedenken dat dit pas first gen games zijn... de graphics worden dus nog beter na verloop van tijd....
true dat dat op de PSP ook zo zal zijn, maar je moet ook even nagaan dat het scherm van de DS kleiner is, en dus lang niet zoveel detail kan zien.
dit was als aanvulling bedoeld MetroidPrime, niet als aanval
Eerder een hoog kwaliteit filmpje. Het is een schande tegenwoordig!MetroidPrime schreef op 06 november 2004 @ 20:01:
[...]
Graphics van voor de eerste 3d-kaart? Dan heb je toch echt een bril nodig
Hier kan je goeie graphics zien, hoog kwaliteit filmpje, metroid prime zie je wel ergens. Ziet er scherp uit!
http://www.nintendo.co.jp/n10/nwt/dssoft/movie/dssoft.html
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 20:19:
[...]
Eerder een hoog kwaliteit filmpje. Het is een schande tegenwoordig!
Hier kan je goeie graphics zien, hoog kwaliteit filmpje, metroid prime zie je wel ergens. Ziet er scherp uit!
http://www.nintendo.co.jp/n10/nwt/dssoft/movie/dssoft.html
whow... man... ben onder de indruk
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
[ Voor 3% gewijzigd door schnumi op 06-11-2004 21:23 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Maar als ik iedereen moet geloven die em in z'n handen heeft gehad is het allemaal veel beter als je de DS echt in je handen hebt.
Ik ben benieuwd. Nog ff wachten en dan ligt ie op de deurmat.
Verwijderd
Ik heb asphalt op mijn n-gage en dat ziet er al erg goed uit, dus ik neem aan dat de DS versie nog wel wat beter zal wezen.rajackar schreef op 07 november 2004 @ 11:31:
Asphalt ziet er idd goed uit. Al blijf ik persoonlijk enorm struikelen over het gebrek aan texture filtering (en ja de VooDoo 1 kon al mip-mappen).
Maar als ik iedereen moet geloven die em in z'n handen heeft gehad is het allemaal veel beter als je de DS echt in je handen hebt.
Ik ben benieuwd. Nog ff wachten en dan ligt ie op de deurmat.
Paar n-gage screens:

Ik neem aan dat de DS versie nog wel wat beter zal zijn qua beeld en ben benieuwd wat ze met het 2e scherm gaan doen.
Die mensen van Nokia zijn dom jongen. Een verticaal beeld. Heel slim.Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 12:13:
[...]
Ik heb asphalt op mijn n-gage en dat ziet er al erg goed uit, dus ik neem aan dat de DS versie nog wel wat beter zal wezen.
Paar n-gage screens:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik neem aan dat de DS versie nog wel wat beter zal zijn qua beeld en ben benieuwd wat ze met het 2e scherm gaan doen.
Ik denk dat Super Mario 64 DS en Metroid Prime goed laten zien wat de DS kan met graphics. Maar misschien kan het nog beter, denk maar aan The Legend of Zelda OOT op de N64.
edit:
Kort filmpje als je de DS aandoet, schermen geven veel licht.
http://www3.telus.net/public/goldlab/Alex/DS/MOV01327.MPG
Plaatjes:
Game Manuals and the DS
http://www3.telus.net/public/goldlab/Alex/DS/DSC01322.JPG
DS Game Card
http://www3.telus.net/public/goldlab/Alex/DS/DSC01332.JPG
Default DS Position 1
http://www3.telus.net/public/goldlab/Alex/DS/DSC01325.JPG
Default DS Position 2
http://www3.telus.net/public/goldlab/Alex/DS/DSC01326.JPG
Stylus Storage Slot
http://www3.telus.net/public/goldlab/Alex/DS/DSC01330.JPG
Stylus Half-Lifted
http://www3.telus.net/public/goldlab/Alex/DS/DSC01331.JPG
PictoChat
http://www3.telus.net/public/goldlab/Alex/DS/DSC01324.JPG
Bottom Screen when first turned on
http://www3.telus.net/public/goldlab/Alex/DS/DSC01328.JPG
Top Menu Screen
http://www3.telus.net/public/goldlab/Alex/DS/DSC01329.JPG
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 13:21 ]
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Ik heb nog nooit een een Gameboy aangeraakt. Ik heb nog nooit op een Gamecube gespeeld.GolbeZeromus schreef op 07 november 2004 @ 13:23:
Die Ruzbeh jongen... Echt een verschrikkelijke fanboy
Hier nog wat foto's:
http://forums.dshandheld.com/showthread.php?t=1306
Meest interesante:
http://www.dshandheld.com/images/50.jpg
Evengroot als de GBA dus!!!!111
edit:
Quote:
In some screenshots I've seen from GameSpot, and other websites, MP looks a little pixelated, but when I watched a video in motion it looked better.
But when you actually play with it in your hands, do you notice any blockiness or any problems like that? This was one my main concerns, fluidness.
-------
It looks fine. Seriously, we had the Prime 2 demo running next to it, and they were pretty close in comparison. Because the screen is smaller and the graphics are pretty amazing, the game looks awesome. Fluidness, shmuidness, it looked out of this world.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 13:47 ]
http://www.dshandheld.com/images/53.jpg
En als je gewoon letters gebruikt, dan worden die messages korter. Maar als je een tekening gebruikt dan neemt het sowieso helft van de scherm op wat niet echt handig is als je met veel mensen zit te PictoChatten.
Laat die caps-lock nou eens met rust jochie. Hij heeft je toch niks misdaan?
En btw, het gebruik van heel veel uitroeptekens zorgt er echt niet voor dat je punt beter overkomt.
rajackar schreef op 07 november 2004 @ 14:04:
@Ruzbeh:
Laat die caps-lock nou eens met rust jochie. Hij heeft je toch niks misdaan?
En btw, het gebruik van heel veel uitroeptekens zorgt er echt niet voor dat je punt beter overkomt.

Ik post echt onwijs veel pics en goed nieuws en alles, en jij kan alleen commentaar geven op me spelling, hoofdletters en UITROEPTEKENS!!!!!!!!!!111
Je hoeft niet alles wat negatief over de ds gezegd wordt weg te schreeuwen.
De DS heeft gewoon zijn mindere kanten en daar zul jij ook mee moeten leren leven.
Ja nou en. Een ferrari heeft ook zijn mindere kanten.rajackar schreef op 07 november 2004 @ 14:12:
Ik geloof niet dat een normale discussie echt aan je besteed is.
Je hoeft niet alles wat negatief over de ds gezegd wordt weg te schreeuwen.
De DS heeft gewoon zijn mindere kanten en daar zul jij ook mee moeten leren leven.
Ik vind het geen reden om er NIET euforisch van te worden. Daarboven op schreeuw ik negatieve dingen over de DS niet weg. Slechtere graphics bijv. heb ik gewoon geaccepteerd.

De volgende link is niet geschikt voor kinderen:rajackar schreef op 07 november 2004 @ 14:23:
Ik vraag je iig vriendelijk om wat minder schreeuwerig te doen. Dat komt niet heel slim over en het maakt het voor mij iig minder leuk om over de ds te praten als er continu iemand doorheen schreeuwt.
http://www.penny-arcade.c...hp3?date=2004-11-03&res=l
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik wilde eigenlijk net ook Mr. Period van stal halenMetroidPrime schreef op 07 november 2004 @ 15:06:
[...]
De volgende link is niet geschikt voor kinderen:
http://www.penny-arcade.c...hp3?date=2004-11-03&res=l
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 20:16:
[...]
offtopic:
Je vergeet [/belg], lol
edit: Whoops je bent wel van belgie, mijn excuses.
Hehe, jaja, moet Vlaanderen toch vertegenwoordigen zeker
Misschien kunnen we dan toch nog vrienden wordenVerwijderd schreef op 07 november 2004 @ 13:27:
[...]
Ik heb nog nooit een een Gameboy aangeraakt. Ik heb nog nooit op een Gamecube gespeeld.(MAAR DAT KOMT OMDAT IK GEEN GELD HEB)
Ik vreesde even voor de ds naa het zien van enkele psp filmpjes en screens, maar nu ik enkele filmpjes en screens van de ds heb gezien is mijn vertrouwen weer helemaal terug
Helemaal niks ingame.Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 18:04:
http://download1.gamecity.ne.jp/movie/musou-ds.mpg
Dynasty warriors DS filmpje![]()
![]()
Verwijderd
Nee dat niet maar als de DS zulke FMV kan weergevennis ie al een hele stap verder dan de n64.
Heb jij al ingame GT4 voor de PSP gezien.
Verwijderd
Ja en dan kopen ze de pongel en heeft het maar half de kwaliteit..schnumi schreef op 07 november 2004 @ 20:17:
[...]
Heb jij al ingame GT4 voor de PSP gezien.Dat is namelijk allemaal pre-renderd wat je daarvan ziet. Het is gewoon slim van Nintendo. Sony doet dit ook vaak en ze worden mensen meestal al sneller geinteresseerd.
Er komt toch ook een Dynasty Warriors voor de PSP?
I've got a feeling...
Dude, de GBA kon al gewoon FMV xvid weergevenVerwijderd schreef op 07 november 2004 @ 20:12:
[...]
Nee dat niet maar als de DS zulke FMV kan weergevennis ie al een hele stap verder dan de n64.

www.nintendods.com
Verwijderd
Noem mij dan eens 1 gba game die FMV op deze kwaliteit gebruikt ?
Want zelfs met een gba movie player komt je nog niet eens op filmpjes van deze kwaliteit.
Ok I tested this. It appears to work-however, Nintendo recommends against it. The currents look to be the same, however. I guess they may just be trying to legally cover their bases since the adapters are slightly different (the Sp is a bit larger)
Dat komt meer door de beperkte grootte van de GBA-cartridges. Met een flashkaart kun je naar .gba omgezette xvid's gewoon kijken. Op een 256mbit kaartje past ongeveer één aflevering van een serie van 20 minuten, vandaar dat het verder niet is aangeslagen.Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 09:16:
[...]
Noem mij dan eens 1 gba game die FMV op deze kwaliteit gebruikt ?
Want zelfs met een gba movie player komt je nog niet eens op filmpjes van deze kwaliteit.
* pagani heeft tijden "for the birds.gba" op z'n gba gehad
[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 08-11-2004 10:13 ]
Ach ja, als het output vermogen (aantal mA) maar gelijk is dan kan er nix gebeuren!apNia schreef op 08 november 2004 @ 09:22:
ik heb een amerikaan die de DS al heeft de SP adapter op de DS laten proberen..
[...]
ja ok... maar waarom zou je dat willen? je krijgt er toch een adapter bij......ck2000nl schreef op 08 november 2004 @ 11:43:
[...]
Ach ja, als het output vermogen (aantal mA) maar gelijk is dan kan er nix gebeuren!
ow even een klein vraagje;
zit er ook een agenda in de DS? waar je notities mee kan maken? dat zag ik laatst namelijk ergens, maar ik weet niet of dat echt is...
Als je em gaat importeren uit de USA, dan krijg je er hoogstwaarschijnlijk een adapter voor 110 volt only erbij. Dan lijkt het me niet zo handig om dat ding hier zo maar in de muur te pluggen....ixl85 schreef op 08 november 2004 @ 12:40:
[...]
ja ok... maar waarom zou je dat willen? je krijgt er toch een adapter bij......
zit er ook een agenda in de DS? waar je notities mee kan maken? dat zag ik laatst namelijk ergens, maar ik weet niet of dat echt is...
Dat kan niet, maar met een expansion is het allemaal goed mogelijk.ixl85 schreef op 08 november 2004 @ 12:40:
[...]
ja ok... maar waarom zou je dat willen? je krijgt er toch een adapter bij......
klopt je gebruikt daarom ook de Europese Sp adapter voor de USA DS.ck2000nl schreef op 08 november 2004 @ 13:14:
[...]
Als je hem gaat importeren uit de USA, dan krijg je er hoogstwaarschijnlijk een adapter voor 110 volt only erbij. Dan lijkt het me niet zo handig om dat ding hier zo maar in de muur te pluggen....
Ik heb het uit gezocht en het resultaat staat hier! ---->
Het Nintendo DS topic deel 2
En de simpele formule P=UxI helpt je aardig p=watt U=voltage I = ampère
En zo zie je dat er op de achterkant van de DS 5.2 V en 1.6 watt staat. Wat ook op de SP en adapter staat.
De adapter hoort dat af te geven, er staat 320 mA zal wel een kleine afwijking inzitten maar dat maakt niet uit.
Dan is de uitkomst altijd gelijk aan de gegevens van de SP, dus je kunt die oplader gebruiken.
En geloof je me niet dan moet je dat zelf weten.
Nintendo vertelde vroeger ook altijd dat je beter geen oplaadbare batterijen in je Gameboy moet stoppen
[ Voor 26% gewijzigd door S2S op 08-11-2004 13:44 ]
edit:

[ Voor 45% gewijzigd door SandaX op 08-11-2004 13:51 ]
Daar gaat ook de hele discussie over. Ik begrijp best dat als je niets van elektronica weet dat het allemaal moeilijk te begrijpen is.klopt je gebruikt daarom ook de Europese Sp adapter voor de USA DS.
Maar neem het maar van me aan dat het werkt.
[ Voor 53% gewijzigd door S2S op 08-11-2004 13:48 ]
Dat zeiden ze toch alleen maar omdat in die tijd de kwaliteit van de oplaadbare batterijen nu eenmaal niet zo hoog was?S2S schreef op 08 november 2004 @ 13:34:
En geloof je me niet dan moet je dat zelf weten.
Nintendo vertelde vroeger ook altijd dat je beter geen oplaadbare batterijen in je Gameboy moet stoppensure... nou mijn Gameboys (en dan praat ik over die eerste grijze versies) doen het nu nog steeds...verkoop praatjes
Ze waren bang dat mensen dankzij "slechte" oplaadbare batterijen (die over het algemeen 1.2 volt afgaven) de Gameboy minder lang zou meegaan als in de specificaties vermeld en zich daarover opgelicht zouden voelen...
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Verwijderd
En toen was het antwoord iets van: "We hebben het even nagevraagd, en je mag toch gewoon oplaadbare batterijen gebruiken in je gameboy. Onze excuses voor alle verwarring."

Ik gebruik sowieso altijd oplaadbare batterijen. In alles. Fantastische uitvinding.
Verwijderd
Ja zeker, ook altijd oplaadbaar. Met de snellader bij de hand, zit ge nooit lang zonder stroomVerwijderd schreef op 08 november 2004 @ 14:56:
Ik gebruik sowieso altijd oplaadbare batterijen. In alles. Fantastische uitvinding.
Wat ik mij afvroeg. De DS kan het netwerk "doorlussen" naar een andere ds, zodat deze, zonder rechtstreeks verbinding met een gateway toch op internet kan. Maar is dit met 802.11 of met het ninty protocol? En zou dit ook werken zodat ik een laptop kan "doorlussen"?
Beetje vreemd dat Reggie dat zegt, ik bedoel online wifi is alleen mogelijk als je een protocol gebruikt wat alle routers en accesspoints begrijpen. Stel dat dat niet zo is dan is het lastig om mensen te vinden, zeg maar via nintendo's eigen hotspot (die er niet zijn)Nintendo DS supports Wi-Fi play out of the box. There could have been wireless Internet games at launch if any developers had done it. Nintendo is currently working out details on how the feature should work and what infrastructure, if any, should be provided to developers and publishers for these games
Daarom ik denk dus dat het online gedeelte gewoon WIFI is en dat een wireless router de data gewoon oppakt, leuk voor mijn XLink gang en voor ons.
Het is natuurlijk ook zo dat we nu een naam, leeftijd en land kunnen geven aan je DS en die kun je in theorie weer opzoeken op het internet/netwerk om zo makkelijk mensen te vinden.
Maar het is nog ff afwachten.
[ Voor 7% gewijzigd door S2S op 08-11-2004 17:35 ]
Zoals het er staat heb je echter geen X-Link nodig, maar gaan de developers hun eigen servers/de servers van Nintendo gebruiken. Dat voor het online gedeelte WiFi wordt gebruikt wisten we trouwens een half jaar geleden trouwens ook al, het werd letterlijk in de Nintendo E3-persconferentie gezegd dat je online kon met WiFi. Er werd toen ook gezegd dat de DS de 802.11b standaard ondersteund, dus het was ook al bekend dat het met bestaande apparatuur zou werken(maar de naam WiFi zou daar al een zeer grote hint voor moeten zijn, waarom zou je het WiFi noemen als het geen WiFi is?). Afwachten is dus hiervoor niet echt nodig.S2S schreef op 08 november 2004 @ 16:27:
Hier ook een leuke statement
[...]
Beetje vreemd dat Reggie dat zegt, ik bedoel online wifi is alleen mogelijk als je een protocol gebruikt wat alle routers en accesspoints begrijpen.
Daarom ik denk dus dat het online gedeelte gewoon WIFI is en dat een wireless router de data gewoon oppakt, leuk voor mijn XLink gang en voor ons.
Het is natuurlijk ook zo dat we nu een naam, leeftijd en land kunnen geven aan je DS en die kun je in theorie weer opzoeken op het internet/netwerk om zo makkelijk mensen te vinden.
Maar het is nog ff afwachten.
stel ik zit in een ruimte waar 2 mensen een DS hebben, en ik stuur een bericht met pictochat, krijgen deze mensen hem dan? of moet je een bepaald nummer invoeren naar wie je hem wil sturen?Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 18:15:
De DS heeft 2 WiFi's: Nintendo's eigen protocol en gewoon IEEE 802.11b. PictoChat gebruikt gewoon de Nintendo protocol, of het nou werkt met 802.11b weet ik niet.
het zou namelijk wel vet zijn als je berichten naar iedereen in de buurt kan versturen...
Verwijderd
Dat lijkt me wel, het lijkt me heel onlogisch als ge eerst iedereen moet aan klikken die ge wilt bereiken. Maar ik denk dat de ds gewoon iedere ds in de omgeving zoekt/vindt en dat ge dan zelf kunt zeggen wie ge er niet bij wilt, ipv wie ge wel wilt. Een beetje zoals mijn netwerkomgeving in windows dus.ixl85 schreef op 08 november 2004 @ 18:24:
[...]
stel ik zit in een ruimte waar 2 mensen een DS hebben, en ik stuur een bericht met pictochat, krijgen deze mensen hem dan? of moet je een bepaald nummer invoeren naar wie je hem wil sturen?
het zou namelijk wel vet zijn als je berichten naar iedereen in de buurt kan versturen...
Persoonlijk denk ik ook dat PictoChat ook wifi ondersteunt, zodat ge wereld wijd met ds'ers kunt chatten.
Tja ook dat kan.....MetroidPrime schreef op 08 november 2004 @ 17:40:
[...]
Zoals het er staat heb je echter geen X-Link nodig, maar gaan de developers hun eigen servers/de servers van Nintendo gebruiken. Dat voor het online gedeelte WiFi wordt gebruikt wisten we trouwens een half jaar geleden trouwens ook al, het werd letterlijk in de Nintendo E3-persconferentie gezegd dat je online kon met WiFi. Er werd toen ook gezegd dat de DS de 802.11b standaard ondersteund, dus het was ook al bekend dat het met bestaande apparatuur zou werken(maar de naam WiFi zou daar al een zeer grote hint voor moeten zijn, waarom zou je het WiFi noemen als het geen WiFi is?). Afwachten is dus hiervoor niet echt nodig.
[ Voor 38% gewijzigd door S2S op 08-11-2004 19:29 ]
Verwijderd
In de officiële specs staan de 2 protocollen: het nintendo protocol en 802.11b, dus hierover discussiëren is overbodig.
Dat andere is geen WiFi, maar Nintendo Wireless. Er is vrij weinig over bekend, behalve dat het zeer energie zuinig is en niet compatible is met WiFi(als het wel met WiFi compatible was geweest, had de DS geen 802.11b ondersteuning nodig gehad). Ik denk dat Nintendo Wireless meer een Bluetooth-achtig protocol is dat specifiek is gericht op het wireless gamen.Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 18:15:
De DS heeft 2 WiFi's: Nintendo's eigen protocol en gewoon IEEE 802.11b. PictoChat gebruikt gewoon de Nintendo protocol, of het nou werkt met 802.11b weet ik niet.
Verwijderd
Dat is heel goed mogelijk want er zijn veel site die melden dat de ds bluethooth heeft. Maar als nintendo wireless idd op bt gebaseerd is dan hebben ze toch heel er veel veranderingen moeten doorvoeren om dit zuinig te maken want bt is toch helemaal niet zuinig?!MetroidPrime schreef op 08 november 2004 @ 20:28:
[...]
Dat andere is geen WiFi, maar Nintendo Wireless. Er is vrij weinig over bekend, behalve dat het zeer energie zuinig is en niet compatible is met WiFi(als het wel met WiFi compatible was geweest, had de DS geen 802.11b ondersteuning nodig gehad). Ik denk dat Nintendo Wireless meer een Bluetooth-achtig protocol is dat specifiek is gericht op het wireless gamen.
Nee, ze hadden een of ander bedrijf voor het maken ervan RFID ofzo nog wat.Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 21:12:
[...]
Dat is heel goed mogelijk want er zijn veel site die melden dat de ds bluethooth heeft. Maar als nintendo wireless idd op bt gebaseerd is dan hebben ze toch heel er veel veranderingen moeten doorvoeren om dit zuinig te maken want bt is toch helemaal niet zuinig?!

En dan stond er zo'n quote van uuuh "this stuff allows us to implement wireless shiz in our DS w00t". Ik zal het even opzoeken.
Verwijderd
Doe dat, want RFID lijkt me nietVerwijderd schreef op 08 november 2004 @ 21:16:
[...]
Nee, ze hadden een of ander bedrijf voor het maken ervan RFID ofzo nog wat.![]()
En dan stond er zo'n quote van uuuh "this stuff allows us to implement wireless shiz in our DS w00t". Ik zal het even opzoeken.
Nee, volgens mij werkt het met rooms ofzo denk ik? 16 mensen voor elk room, en maximaal 4 rooms.ixl85 schreef op 08 november 2004 @ 18:24:
[...]
stel ik zit in een ruimte waar 2 mensen een DS hebben, en ik stuur een bericht met pictochat, krijgen deze mensen hem dan? of moet je een bepaald nummer invoeren naar wie je hem wil sturen?
Nou ik weet het niet zeker, maar in ieder geval is het zeker niet 'een bepaald nummer' invoeren, maar gewoon de gebruikersnaam/DS naam die je instelt in je configuratiescherm (10 characters limit).
RF Micro Devices. Ik zat er wel in de buurt!
Dus ze leveren Nintendo wireless met 802.11 erbij?RF Micro Devices confirm that they have begun to ship supplies of its Wireless LAN technology for the Nintendo DS…
RF Micro Devices, a leading provider of proprietary radio frequency integrated circuits (RFICs) for wireless communication devices, today confirmed that it has begun shipments of its 802.11 wireless local area network (WLAN) transceiver for use in the Nintendo DS.
The wireless connectivity allows users within a given range to play against, transmit text messages, handwriting and drawings to one another.
"RFMD's energy-efficient wireless device enables Nintendo to include wireless technology in the Nintendo DS handheld at a low cost," said Satoru Okada, general manager, research and engineering at Nintendo Co., Ltd. "The embedded wireless functionality will enable developers to create rich game designs which were not considered possible in the past, further expanding the fascinating world of Nintendo DS."
Kris Rausch, product line director of wireless LAN products at RF Micro Devices, said, "We are extremely excited to be working with Nintendo, the world's leading name in the gaming industry. Additionally, we are pleased to build upon the success of our WLAN transceiver products, which offer distinct advantages in bill of materials (BOM) cost, size, performance and power consumption. These competitive advantages are driving incremental customer traction as an increasing number of electronic devices are being designed to capitalize on consumer demand for wireless connectivity."
Frank Morese, corporate vice president of the wireless connectivity business unit at RF Micro Devices, said, "We are very pleased to add Nintendo to our blue-chip customer base, which features many of the world's leading manufacturers of high-volume consumer electronic devices. As one of the world's leading video game manufacturers, Nintendo provides RFMD a valuable growth opportunity as we expand into the explosive video gaming market."
Ga ik er verder op in dan?Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 20:26:
[...]
In de officiële specs staan de 2 protocollen: het nintendo protocol en 802.11b, dus hierover discussiëren is overbodig.
Anyways, volgens mij kan je met PictoChat ook gewoon WiFi gebruiken. Er werd gezegd dat je met PictoChat online kan. Dat moet wel via WiFi.
Teeeeeeeering, ik denk ook echt 24/7 aan de DS!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 21:46 ]
PictoChat zal geen WiFi ondersteunen, alleen Nintendo Wireless. Je hoeft voor dit jaar nog geen spellen te verwachten die online-/WiFi-ondersteunen. Er wordt wel gesproken over dat PictoChat misschien upgradable is met bijvoorbeeld voice-chat en online ondersteuning. Daar is alleen nog niets officieels over bevestigd.Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 21:45:
[...]
![]()
Anyways, volgens mij kan je met PictoChat ook gewoon WiFi gebruiken. Er werd gezegd dat je met PictoChat online kan. Dat moet wel via WiFi.
Teeeeeeeering, ik denk ook echt 24/7 aan de DS!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga de DS toch maar importeren, de EU-prijs is mij veel te hoog. Ik wacht tot Mario Kart DS en Wario Ware DS uit zijn voordat ik hem reserveer. Hopelijk leveren ze dan Metroid Prime Hunters: First Hunt mee(en is het tekort aan units opgelost).
[ Voor 16% gewijzigd door MetroidPrime op 08-11-2004 22:45 ]
Ik bedoel het kan goed dat de DS het WI-FI en nintendo's protocol nakijkt zodra je in een game op multiplay drukt. En zodra hij een andere DS ziet contact maakt ongeacht welk protocol.
Ook ben ik benieuwd welk protocol het game sharing gebruikt, want ik denk dat nintendo's eigen te langzaam is om snel hele games/levels te versturen. En aangezien deze functie ook in Mario DS zit ben ik helemaal benieuwd.
De game wereld heeft er een handje van om niet alles te vertelllen, kortom het is afwachten.
[ Voor 35% gewijzigd door S2S op 08-11-2004 22:52 ]
Dat van WiFi in Pictochat was al officieel ontkend een hele tijd terug.S2S schreef op 08 november 2004 @ 22:44:
Sorry je lijkt wel een DS expert, maar je weet helemaal niet of pictochat geen WI-FI gebruikt, we weten helemaal niet hoe de DS omgaat met multiplay in het algemeen en welke protocollen de DS daarvoor gebruikt.
Ik bedoel het kan goed dat de DS het WI-FI en nintendo's protocol nakijkt zodra je in een game op multiplay drukt. En zodra hij een andere DS ziet contact maakt ongeacht welke protocol.
De game wereld heeft er een handje van om niet alles te vertelllen, kortom het is afwachten.

Kijk dat weet je niet voordat je het zelf hebt en het uitgeprobeerd hebt. En weet je nou nog niet dat Nintendo nooit alles verklapt
[ Voor 20% gewijzigd door S2S op 08-11-2004 23:13 ]
Verwijderd
No offence m8, sorry.
Know the feelingVerwijderd schreef op 08 november 2004 @ 21:45:
[...]
Teeeeeeeering, ik denk ook echt 24/7 aan de DS!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
6 uur aan een stuk met backlit en wifi en het lampje bleef groen. Is de helft van 12, maar klinkt goedS2S schreef op 08 november 2004 @ 23:10:
Kijk dat weet je niet voordat je het zelf hebt en het uitgeprobeerd hebt. En weet je nou nog niet dat Nintendo nooit alles verklaptDe batterij schijnt ook meer dan 12 uur mee te gaan.
PictoChat doet dus idd geen wifi, maar mss dat pingpals dat wel doet?? Anders zou er totaal geen meerwaarde zijn aan die applicatie, want tekenen kan je ook al niet (meen ik).
Ik hoop dat de firmware updateable is, metname pictochat -> voicechat, meer kleuren, wifi, MarioNet(?)
Dit topic is gesloten.