Wat zijn goede oordopjes? Deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.132 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Ik heb vandaag een paar Koss the Plug doppen bij de MM gehaald en ik moet zeggen, wow! _/-\o_

Ik heb hiervoor de Sennheiser MX300, MX400, MX500 en een paar Sony doppen geprobeerd en deze komen echt niet in de buurt van het volle geluid van de Koss doppen!

Ik ben tevreden, al zijn ze alles behalve praktisch... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Animal_X op 10-01-2005 23:08 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingkiller schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 07:59:
Weet iemand of je de Sharp MD33 in amsterdam ergens kan kopen?
Ik ben gister bij de mediamarkt geweest om te kijken voor de e71,maar daar waren ze 60 euro.Weet iemand ook of er een goedkopere winkel in amsterdam is voor de e71? (ik ben er nog niemand helemaal uit of ik de md33 of e71 wil)
Voor 45 Euro in de Sony Winkel op de overtoom te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:44:
Sinds een tijdje heb ik ook de Shure E3.
[...]
Door de heldere hoge tonen vallen de artifacts door de compressie ook minder op en klinken daardoor minder heftig/scherp.
Hoor je niet juist doordat de dopjes zo goed zijn dat er artefacten in MP3 zitten?
Nog een vraag: Werkt het meegeleverde doosje goed om de dopjes te beschermen, en hoe werk je de (1,5m) lange kabel weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:46:
[...]

Hoor je niet juist doordat de dopjes zo goed zijn dat er artefacten in MP3 zitten?
Nog een vraag: Werkt het meegeleverde doosje goed om de dopjes te beschermen, en hoe werk je de (1,5m) lange kabel weg?
Ik rol de E3's gewoon rond mijn hand en leg ze op m'n bureau of in m'n jaszak ;)
En de kabel is helemaal niet lang :? En je laat hem eh... waar je altijd het snoertje van je koptelefoon laat.. :?
wat jij lekker vind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

spoelding zit in het doosje.. kan je je kabel gewoon omheen rollen en dan zit hij hartstikke veilig. en de E2c dopjes pasten er goed in ik weet niet of hetzelfde geld voor de E3 maar ga ik vanuit van wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let er niemand tegenwoordig meer op Design?
Ik vind de Shure doppen echt alles behalve mooi.. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De E2c's zijn misschien niet zo mooi.. maar de E3 vind ik er echt wel strak uit zien. Daar zie je duidelijk aan dat je niet met normale doppen te maken hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:55:
E2 en E5 zijn gruwelijk ja maar E3 is hands down geweldig mooi! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

[...]

Nee want die hoor je sowieso wel, of je nou goeie of slechte dopjes hebt.. ze vallen met de E3 wel een stuk minder op En zijn veel minder storend.
Gewoon in mn jaszak of het bungelt ergens buiten mn lichaam.. boeit me weinig eigenlijk... dat meegeleverde doosje is een beetje te groot om mee te nemen

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ze in hebt vergeet je hoe ze eruit zien :) en dan boeit het toch ook niks :P
bij mij zitten ze redelijk diep, ik vind ze niet mooi, maar ook niet lelijk.

E3's in mijn oor
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~voort583/oor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:41:
[...]

Als je ze in hebt vergeet je hoe ze eruit zien :) en dan boeit het toch ook niks :P
bij mij zitten ze redelijk diep, ik vind ze niet mooi, maar ook niet lelijk.

E3's in mijn oor
[afbeelding]
wow! die dingen verdwalen haast in je oren! zo wil ik ze ook wel hebben zitten!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Waarom zou je op het design letten? Het gaat toch om het geluid dat ze voortbrengen? Je kan ze zelf trouwens niet eens zien als je ze in je oren hebt.
Ik heb zelf de EX71 van Sony, en ik kan niet zeggen dat ik ze mooi vind. Zo'n bol spiegeltje erop vind ik veel de opvallend. Ze waren nou eenmaal betaalbaar én er komt een lekker geluidje uit. Als deze versleten/stuk zijn of ik heb er genoeg van, dan zal ik voor de Sharp HP-MD33 gaan. Ik mag ze dan mooier vinden, maar het gaat mij erom dat ze goedkoper zijn én een beter geluid zouden geven dan de EX71. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik tegen die tijd wel geld (over) heb voor een setje e3's. Weer komt het design dus al laatste.
Qua design zou ik het liefts Koss' The Plug's hebben: Een mooi klein bolletje waar het draadje direct uit komt. Lekker onopvallend. Maar ja, de doppen zijn nou eenmaal niet van een dusdanige kwaliteit...

Ja, naar dopjes moet je luisteren. Kijken doe je naar een schilderij.

Zijn er überhaubt wel echt mooie dopjes? Ik kan zo geen bedenken...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
Sony Qualia N-nogwat, gigantisch mooi (Sorry, geen plaatje)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik snap ook niet wat je lelijk kan vinden aan oordopjes :{
jah... als ze paars met glitters zouden zijn mischien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Ik sta op het punt om Shure E3c's aan te schaffen... Toch is er nog enige twijfel. Het is best een investering.
Ik luister minimaal 1 tot 1,5 uur per dag dus ik zal er wel rendement van hebben...
Enige nadeel is dat ik m'n cd's opnieuw moet gaan converteren op AAC 192kbps ipv 128kbps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik luister ook 1 uur uur dag, maar dat is direct een goed uur dan ;)

128 tsja, luister het eens, het zal niet al te schokkend klinken hoor. Maar 192 is uiteraard beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Het viel me op dat de Belgische pianist nu op Nederland 2 ook Shure E3's in zijn oren heeft :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Etymotics zijn echt belachelijk lelijk, links is blauw, rechts is rood en dan ook nog van die witte buttplugs erop :P

Maar het geluid wat ze geven _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Net de sony EX71 ontvangen. Bas is erg goed, alleen de hoge en middentonen vind ik toch wat tegenvallen tov mn MX400. Misschien dat het inspelen nog wat helpt, anders zou het erg zonde zijn...Het heeft wel 1 voordeel, ik kan het bijgeleverde tasje gebruiken voor mn iPod, en het hoesje voor het draad is ook erg handig om het in te korten. Erg stijlvol allemaal.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:32:
Ik sta op het punt om Shure E3c's aan te schaffen... Toch is er nog enige twijfel. Het is best een investering.
Ik luister minimaal 1 tot 1,5 uur per dag dus ik zal er wel rendement van hebben...
Enige nadeel is dat ik m'n cd's opnieuw moet gaan converteren op AAC 192kbps ipv 128kbps ;)
Ik zit ook nog te twijfelen. Het is toch 150 euro en ik vraag me af hoe groot de verbetering ten opzicht van me oude dopjes zal zijn (sony ex71).
Tis toch een hoop geld (op ebay nieuw voor 140 euro). Op internet is veelvuldig de klacht te lezen dat de e3c's te weinig bass hebben. Kan iemand dit verifieren? En is er misschien iemand die de e3's en de ex71's heeft en een kleine vergelijking kan maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

E3's geven de bass juist weer. Ex71's geven de bass overdreven weer...
Heb ze beide gehad en de bass van de E3's is een stuk zuiverder en dieper, maar ook een stuk minder luid (dat is dus wat anders dan weinig bass)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:38:
E3's geven de bass juist weer. Ex71's geven de bass overdreven weer...
Heb ze beide gehad en de bass van de E3's is een stuk zuiverder en dieper, maar ook een stuk minder luid (dat is dus wat anders dan weinig bass)
En hoe zijn de hoge tonen van de e3's in vergelijking met die van de ex71? Die van de ex71 klinken erg schel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

De hoge tonen zijn gewoon goed i.v.m. de Ex71's.

Ik denk trouwens niet dat Shure het leuk vindt dat we zijn professionele studiodopjes vergelijken met consumentendopjes uit het middensegment :P
Oftewel: beide dopjes verschillen heel erg, zowel qua geluid als qua prijs...

[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 12-01-2005 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier enige ervan met de audio-technica cm7ti dopjes. Volgens een review op de head-fi.org fora zijn ze even goed als shure e5c's of andere vergelijkbare dopjes, terwijl ze te koop zijn voor $160.

Review:
http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=100992

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Laatst online: 01-09 12:57
Ik heb vanochtend een setje sennheiser mx550's geokcht, maar eigenlijk vind ik het helemaal niks :'(. 30 euro, en er zit 0,0 bas in. Ben ze nu aant indraaien, misschien dat het helpt, maar tegenover m'n oude mx300 vind ik het vooralsnog troep. Ik gebruik voornamelijk hardcore/trance om ze in te draaien (vanwege de bassen) is dit slim?

[ Voor 4% gewijzigd door Raziel op 12-01-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Het inspelen (wat je waarschijnlijk bedoeld) kan je het beste met ruis of sterk variërende muziek doen. De drivers moeten namelijk losser komen te zitten. Dit kan je dan op twee manieren zien:
1. Ze moeten voor alle frequenties 'even los zitten', dus je moet zo veel mogelijk verschillenden frequenties gebruiken.
Dit is een beetje krom/vaag, vandaar de tweede:
2. Het los maken doe je het snelst door verschillenden manieren door elkaar te gebruiken. Vergelijk het eens met het breken van een ijzerdraadje door het metaalmoe te maken. Dit gaat veel sneller door het op verschillende manieren te buigen dan het met grote halen, steeds op gelijke manier heen en weer te bewegen...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:06:
Heeft iemand hier enige ervan met de audio-technica cm7ti dopjes. Volgens een review op de head-fi.org fora zijn ze even goed als shure e5c's of andere vergelijkbare dopjes, terwijl ze te koop zijn voor $160.

Review:
http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=100992
De cm7, dus niet de ti(anium) zouden praktisch evengoed moeten klinken en zijn nog een stuk goedkoper.
Het zijn ook geen in-ear dopjes, dus je zal wat minder isolatie tov je omgeving hebben.
Maar dat kan ook een voordeel zijn. Ik word in ieder geval mottig/duizelig/claustrofobisch... :r van canalphones.

Je vindt er echter niet veel info over terug op het internet. Ik denk dat de enige manier om eraan te komen import is. (audiocubes of zo). Moest er ergens een winkel zijn die ze verkoopt, dan zou ik ze dadelijk halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Ik heb gezien dat een aantal mensen hier op GoT over de Sharps MD33's beschikt. Zou iemand (als het kan) misschien een paar foto's kunnen maken? :)
Ik ben namelijk van plan om ze te kopen alleen wil ze nog wel even irl zien ;)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raziel schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:45:
Ik heb vanochtend een setje sennheiser mx550's geokcht, maar eigenlijk vind ik het helemaal niks :'(. 30 euro, en er zit 0,0 bas in.
Als je op de voorpagina van deze thread kijkt - Zie je een vergelijking van het geluidsspectrum van de Sennheiser MX dopjes (Die ik nu heb) en van de Shure E3c (Besteld, moeten nog binnenkomen). Zoals je ziet is Sennheiser in het lage spectrum inderdaad niet al te best - dat merk ik ook met mijn dopjes, ze komen er tekort. Daarom denk ik dat je een miskoop hebt begaan - Omdat je zoveel bass-driven muziek luistert had je eigenlijk beter voor de (goedkopere) Philipsdopjes (die ik ook heb gehad) kunnen gaan. Goed geluid en vooral een stevige bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Let op dat het bij de mx500 wel belangrijk is dat je die schuimpjes gebruikt.. anders hoor je over het algemeen geen bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:29:
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sony/mdred21/mdred21.jpg

€20 --> Sony MDR-ED21LP bijvoorbeeld : [afbeelding]
Nogmaals bedankt HugsteR :)

Ik wil even iedereen die lastige oren heeft, geen in-ear dingen willen, en moeite heeft om normale oordopjes in hun oren te laten houden deze oordopjes aanraden!

Ze zitten als gegoten en kan nu met een gerust hart mijn nieuwe iPod gebruiken :) (helaas dat ze zwart zijn, maar who cares :P)

Bij de Mediamarkt: €25,-

((( Die schuimpjes die bij die iPod zaten vielen er ook echt continu af, rotdingen :( )))

[ Voor 11% gewijzigd door Morphine op 12-01-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Ik weer nieuwe sennheiser mx400's (was mijn oude kwijtgeraakt) wat zijn het toch prachtige dopjes :D
15 euro bij de mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Bigs schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:39:
Let op dat het bij de mx500 wel belangrijk is dat je die schuimpjes gebruikt.. anders hoor je over het algemeen geen bass.
Hoe kunnen die 'schuimpjes' de bass weergave nou beinvloeden? :?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Animal_X schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:35:
[...]

Hoe kunnen die 'schuimpjes' de bass weergave nou beinvloeden? :?
Probeer het maar eens, hoor je zo, ook als je geen audifiel bent!

Ik weet de exacte reden niet, maar het zal wel te maken hebben met de manier waarop het geluid doorgegeven wordt. Het moet eerst langs dat schuimpje, waardoor er meer lage tonen overblijven dan zonder. Als je een speaker met flinke bass achter een muur hoort (van je gezellige buren bijvoorbeeld) hoor je ook veel meer lage tonen, omdat die verder dragen. Beetje kromme vergelijking misschien, maar in de praktijk is het wel zo.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Mijn keuze is gemaakt. Ik koop de Shure E3c's. Lijkt me perfect met m'n iPod. Ik ga alvast beginnen met al mn albums opnieuw te converteren naar AAC 192kbps.
Hebben jullie daar trouwens nog tips voor... wat is beter qua grootte en kwaliteit?
MP3, Apple Lossless, AAC, AIFF???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphine schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:44:
[...]

Nogmaals bedankt HugsteR :)

Ik wil even iedereen die lastige oren heeft, geen in-ear dingen willen, en moeite heeft om normale oordopjes in hun oren te laten houden deze oordopjes aanraden!

Ze zitten als gegoten en kan nu met een gerust hart mijn nieuwe iPod gebruiken :) (helaas dat ze zwart zijn, maar who cares :P)

Bij de Mediamarkt: €25,-

((( Die schuimpjes die bij die iPod zaten vielen er ook echt continu af, rotdingen :( )))
Geen dank :*) fijn dat ze goed zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 01:07:
Mijn keuze is gemaakt. Ik koop de Shure E3c's. Lijkt me perfect met m'n iPod. Ik ga alvast beginnen met al mn albums opnieuw te converteren naar AAC 192kbps.
Hebben jullie daar trouwens nog tips voor... wat is beter qua grootte en kwaliteit?
MP3, Apple Lossless, AAC, AIFF???
OGG Vorbis :P
Nee serieus voor een iPod zou ik MP3 VBR doen (Lame alt preset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Laatst online: 01-09 12:57
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:37:
[...]

Als je op de voorpagina van deze thread kijkt - Zie je een vergelijking van het geluidsspectrum van de Sennheiser MX dopjes (Die ik nu heb) en van de Shure E3c (Besteld, moeten nog binnenkomen). Zoals je ziet is Sennheiser in het lage spectrum inderdaad niet al te best - dat merk ik ook met mijn dopjes, ze komen er tekort. Daarom denk ik dat je een miskoop hebt begaan - Omdat je zoveel bass-driven muziek luistert had je eigenlijk beter voor de (goedkopere) Philipsdopjes (die ik ook heb gehad) kunnen gaan. Goed geluid en vooral een stevige bass.
Tja ... ik stond daarvoor al in de winkel, heb soms nogal last van overimpulsiviteit :D
Maar hiervoor had ik sennheiser mx300 oordopjes, en die vind ik prima klinken. Ze (m'n mx550) hangen nu al +/- 24 uur aan m'n server mp3's te spelen, en het geluid is wel heel fris en heel helder, maar niet laag genoeg naar mijn mening (of midden/hoog overheerst teveel). Ik zal proberen die schuimpjes erop te krijgen, kijken of dat helpt, wasbij die mx300 echter ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn nou de beste dopjes die niet in-ear zijn? (zoals die ex71sl)aangezien ik daar denk ik benauwd van wordt.. ik wil wel horen wat er om me heen gebeurt, maar toch goed geluid hebben, met een mooie bass. wat valt er aan te raden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:59:
Wat zijn nou de beste dopjes die niet in-ear zijn? (zoals die ex71sl)aangezien ik daar denk ik benauwd van wordt.. ik wil wel horen wat er om me heen gebeurt, maar toch goed geluid hebben, met een mooie bass. wat valt er aan te raden?
MDR EX-888 als je ze nog kan krijgen zijn erg goed. Ongeveer net zo duur als de EX-71's, maarja, dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Is nog wel te krijgen hoor: http://www.i-shopping4u.com/sony_mdr_e888sp_earbud.html

De prijs is $58. Shipping is gratis en eventuele BTW vergoeden zij. Komt dus op een prijs van 43 euro. En dat voor dopjes die 3x beter klinken dan de EX71's :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 13-01-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg tevreden met mijn EX71 doppies. Het geluid is mij prima en bovendien kan ik mijn equaliser instellen. Overigens hoeft het van mij niet in professionele sferen te klinken aangezien ik ze vaak gebruik voor in de trein of bus. Dan maakt het niet veel meer uit. behalve dan de prijs natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shure komt met nieuwe dopjes: E4C. Prijskaartje is ongeveer $300 en ze zullen in het voorjaar uitkomen. Leuk alternatief voor de mensen voor wie de E3c "te slecht" is en de E5C te duur :)

Volledig persberichtje:
http://www.shure.com/news/pressreleases/pr-ces05_010505.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:42:
Shure komt met nieuwe dopjes: E4C. Prijskaartje is ongeveer $300 en ze zullen in het voorjaar uitkomen. Leuk alternatief voor de mensen voor wie de E3c "te slecht" is en de E5C te duur :)

Volledig persberichtje:
Ben heel benieuwd hoe ze zullen worden!! Mischien ga ik m'n E3's er wel voor vervangen als de reviews prositief zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

De E4 is zo te zien nog wel een single driver koptelefoon ...
Weet niet of het verschil tussen de E3 en de E4 dan de extra centen waard zijn.
Iemand toevallig al plaatjes gevonden van deze nieuwe in-ears?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightYears schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:59:
De E4 is zo te zien nog wel een single driver koptelefoon ...
Weet niet of het verschil tussen de E3 en de E4 dan de extra centen waard zijn.
Iemand toevallig al plaatjes gevonden van deze nieuwe in-ears?
Afbeeldingslocatie: http://photo.head-fi.org/data/501/1e4c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hm, wat een lelijke dingen :{

Als het geluid een stuk beter is dan de E3 zijn ze aantrekkelijk, zo niet dan kun je beter voor de helft van de prijs E3's kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow ik vind ze mooi! _/-\o_
Dat stuk metaal net achter de sleeve ziet er ook mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:53:
Is nog wel te krijgen hoor: http://www.i-shopping4u.com/sony_mdr_e888sp_earbud.html

De prijs is $58. Shipping is gratis en eventuele BTW vergoeden zij. Komt dus op een prijs van 43 euro. En dat voor dopjes die 3x beter klinken dan de EX71's :)
Sold ! To the man with the white iPod ! :7

Ervaring met die winkel ? Shipping e.d ?
Verder zie ik dat er 2 modellen zijn: SP enn LP.
Wat is nu juist het verschil ? Lange kabel/korte kabel ? Hoekplug of rechte plug ?
(tis voor een iPod, dus met een rechte plug krijgt voorrang :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:42:

Volledig persberichtje:
Hmmm 300 euro.... Is het dat gigantische prijsverschil echt waard in vergelijking met mijn Koss The plug doppen? Ga ik duidelijk verschil merken?

[ Voor 9% gewijzigd door Animal_X op 13-01-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal_X schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:06:
Hmmm 300 euro.... Is het dat gigantische prijsverschil echt waard in vergelijking met mijn Koss The plug doppen? Ga ik duidelijk verschil merken?
Het is ook geen vergelijking: High-end studiodoppen vergelijken met low-end dopjes....
Nu is het de vraag wat jij voor kwaliteit over hebt, ik zou niet zomaar van doppen van pakweg 20 euro overspringen naar doppen van 300 euro, maar eerst een tussenvorm zoeken (Sony's, Shure E2c en eventueel E3c). Nu is het ook zo: Denk je niet dat goede dopjes zoveel geld waard kunnen zijn, dan zijn ze dat voor jou ook niet ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:01:
[...]

Sold ! To the man with the white iPod ! :7

Ervaring met die winkel ? Shipping e.d ?
Verder zie ik dat er 2 modellen zijn: SP enn LP.
Wat is nu juist het verschil ? Lange kabel/korte kabel ? Hoekplug of rechte plug ?
(tis voor een iPod, dus met een rechte plug krijgt voorrang :o )
SP = korte kabel
LP = lange kabel

Neem de SP als je de dopjes aansluit op een AB met kabel, in andere gevallen neem je de LP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

De vraag is eerder hoe het verschil is tussen de Ety ER4 en Shure E3 in vergelijking met de E4.

Koss the plug... ga je schamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Nog een interessant link voor mensen die op de hoogte gehouden willen:
http://www.earphonesolutions.com/
(staan ook reviews op van E2, E3 etc.)

En hier een vergelijking tussen E2, E3 en ER-4P: http://www.ipodlounge.com...ead.php?s=&threadid=22899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

300 voor een paar oordoppies, nou.......... nee, in geen 300 jaar. Ik geloof ook nooit dat ik dat nodig zou hebben. Ook al zou mijn mp3 speler de kwaliteit en de prijs van die oordopjes kunnen rechtvaardigen, dan nog niet. Het zal mij niet boeien of ik instrumentje 351 nou net ff slechter hoor. Nee, in geen 300 jaar. Sony's doen het perfect, en die vond ik al duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Lol.... Sorry hoor... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe, geef nie. Het enige grote verschil wat je gaat merken is in je portomonee. Die gaat janken als je ze koopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd veel te zoeken en te lezen maar vraag me nu toch nog even wel wat af:

Ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar van een Creative Zen Micro (ja, is een keer geen Ipod :P ). Daarbij zaten witte oortjes. Daar heb ik twee dingen op aan te merken: Ze geven niet genoeg bass (in welke instelling dan ook) & ze zijn veel te groot voor mijn oren. Eigenlijk hebben ze een hele rare vorm althans, ze passen niet op mijn kop :o ! En als ik ergens een hekel aan heb is het rondlopen met muziek en je oortje flikkert er de hele tijd uit! Dan lijk je wel een mislukte beveiligingsagent omdat je de hele tijd met je handen bij je oren zit :7

Nu heb ik de Apple in-ear oordopjes besteld omdat ik eigenlijk wel witte oortjes wilde, een passend oor systeem en vond € 38,95, voor oordopjes, meer dan genoeg voor een student :D !

Maar ik kan niet echt goed terugvinden, zijn het nou een beetje goede oordopjes? Ik hou wel van een volle bass en als ik het zo een beetje opgezocht en gelezen dat die dopjes daar wel over beschikken. Hopelijk heeft iemand ze hier en kan er wat zinnigs over zeggen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:00:
[...]

300 voor een paar oordoppies, nou.......... nee, in geen 300 jaar. Ik geloof ook nooit dat ik dat nodig zou hebben. Ook al zou mijn mp3 speler de kwaliteit en de prijs van die oordopjes kunnen rechtvaardigen, dan nog niet. Het zal mij niet boeien of ik instrumentje 351 nou net ff slechter hoor. Nee, in geen 300 jaar. Sony's doen het perfect, en die vond ik al duur.
Dit is erg door de bocht. 95% van de mensen is tevreden met de stock-oordopjes of goedkope vervangers van Sennheiser of Sony. Er zijn echter mensen die graag erg goed geluid willen hebben en daarom gaan zoeken naar betere dingen. De vraag of je het nodig vind is dan ook totaal onafhankelijk aan de vraag of duurder beter is. IMO is het tot wat ik gehoord heb Westone UM2, hoe duurder hoe beter. Niet iedereen heeft daar behoefte aan (als je twijfelt heb je dat niet...) maar om nou te zeggen dat je het verschil niet zult horen, of dat de prijs niet te rechtvaardigen is: dat is voor iedereen anders.

Sommige mensen geven 400euro uit aan een fles wijn, zeer waarschijnlijk is hij lekkerder dan de wijn van de Appie Heijn, maar of ik (als bierdrinker) het verschil zou merken bij een vergelijkende test, waarschijnlijk niet. Het is maar wat je budget is, wat je eisen zijn en wat je er voor over hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 02:11:
Ik heb geprobeerd veel te zoeken en te lezen maar vraag me nu toch nog even wel wat af:

Ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar van een Creative Zen Micro (ja, is een keer geen Ipod :P ). Daarbij zaten witte oortjes. Daar heb ik twee dingen op aan te merken: Ze geven niet genoeg bass (in welke instelling dan ook) & ze zijn veel te groot voor mijn oren. Eigenlijk hebben ze een hele rare vorm althans, ze passen niet op mijn kop :o ! En als ik ergens een hekel aan heb is het rondlopen met muziek en je oortje flikkert er de hele tijd uit! Dan lijk je wel een mislukte beveiligingsagent omdat je de hele tijd met je handen bij je oren zit :7

Nu heb ik de Apple in-ear oordopjes besteld omdat ik eigenlijk wel witte oortjes wilde, een passend oor systeem en vond € 38,95, voor oordopjes, meer dan genoeg voor een student :D !

Maar ik kan niet echt goed terugvinden, zijn het nou een beetje goede oordopjes? Ik hou wel van een volle bass en als ik het zo een beetje opgezocht en gelezen dat die dopjes daar wel over beschikken. Hopelijk heeft iemand ze hier en kan er wat zinnigs over zeggen ....
Voor zover ik heb gelezen (heb de Apple in-ears niet gehoord) zijn ze een stuk minder comfortabel dan de EX-71's van Sony. Daarnaast blijken ze niet goed te zijn in de midden-tonen en zijn de hoge tonen schel. In een vergelijkende test die ik ooit gelezen heb (denk op head-fi.com) kwamen de EX-71's er beduidend beter uit.

Nu wilde je witte earphones, en nu zijn bij bijvoorbeeld I-shopping4u deze oordopjes ook in het wet verkrijgbaar. Misschien dus een optie om ze daar te bestellen (ongeveer 40 euro incl shipping!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 02:11:
Helaas :)
Ik vond ze bagger (en vele mensen met mij)....zeker voor wat ze kosten.
Voor dat geld kun je beter EX71's of E888's kopen. Maar als je looks belangrijker vindt dan geluidskwaliteit, zit je wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 08:51:
[...]

Helaas :)
Ik vond ze bagger (en vele mensen met mij)....zeker voor wat ze kosten.
Voor dat geld kun je beter EX71's of E888's kopen. Maar als je looks belangrijker vindt dan geluidskwaliteit, zit je wel goed ;)
Nou, dan word dat dus maar afwachten als ze morgen bezorgd gaan worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Het ligt er ook maar net aan wat je gewend bent.
Als je Sennheisser of andere Sony dopjes gewend bent, zullen die iPod dopjes prima klinken. Maar ik zou dan geen reviews meer lezen van Shures/Ety's of deze dopjes uitproberen, want dan kom je in hetzelfde web terecht als mij - en dat is helaas geen goedkoop web :(

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 14-01-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:00:
Het ligt er ook maar net aan wat je gewend bent.
Als je Sennheisser of andere Sony dopjes gewend bent, zullen die iPod dopjes prima klinken. Maar ik zou dan geen reviews meer lezen van Shures/Ety's of deze dopjes uitproberen, want dan kom je in hetzelfde web terecht als mij - en dat is helaas geen goedkoop web :(
Maar dat is altijd zo natuurlijk. Ik bedoel, mijn corsa 1.3 CDTi trekt best lekker totdat ik natuurlijk in een porsche heb gezeten :+

Maar goed, ik ben denk ik wel tevreden straks en ga geen € 100 >+ uitgeven voor oortjes die ergens achter kunnen blijven haken, kwijt kunt raken etc etc. Tis voor muziek onderweg en dan denk ik dat ik heus wel tevreden ben met mijn apple oortjes die morgen binnen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je bij iShopping4u de Sony EX71 in het wit had gehaald was zo'n €40 kwijt geweest zoals je al had gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Probleempje met witte dopjes is dat ze leuk staan bij een iPod, maar voor de rest vloeken bij de meeste andere mp3-spelers, zoals de betere (oeh gewaagd :P) iRiver H-serie en Creative Zen (Micro).
Daarbij is wit erg opvallend en refereert direct aan de iPod, zodat de jatkans groter is.
En persoonlijk vind ik het een beetje metrosexueel, maar goed....dat heeft te maken met smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dan ook grijze E3's 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Wijze keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Bah zijn die E4's ook te krijgen in "retro-niet wit"?
Ik weet het in ben uit de tijd dat ik geen witte ipod heb bijpassende koptelefoon en idem computer.

Niet dat ik ooit m'n um2 zal inruilen voor iets met 1 driver ;) maar aangezien deze in amerika in exact de zelfde prijskasse zit vraag ik me toch af hoe het zit met de kwaliteit, als ze de E3 hebben uitgevoerd met een driver die wél van 20 hz gaat werken heb je toch een verdomd leuk koptelefoontje in huis!

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom ben ik ook heel benieuwd :)
Staan er al reviews ergens?
Ik neem aan dat diegene die de foto heeft genomen ze ook heeft beluisterd? Of zijn dat dummy's om alleen de behuizing te demonstreren?

Als ze wrede bassen hebben verkoop ik m'n E3's misch wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
pingkiller schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 07:59:
Weet iemand of je de Sharp MD33 in amsterdam ergens kan kopen?
Ik ben gister bij de mediamarkt geweest om te kijken voor de e71,maar daar waren ze 60 euro.Weet iemand ook of er een goedkopere winkel in amsterdam is voor de e71? (ik ben er nog niemand helemaal uit of ik de md33 of e71 wil)
'k Weet niet of je een reisje naar Haarlem ervoor over hebt maar, goedkoopste.nu heeft de Sony EX71SL voor 41 euro. Hun afhaaladres is op loopafstand van het station Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:32:
Probleempje met witte dopjes is dat ze leuk staan bij een iPod, maar voor de rest vloeken bij de meeste andere mp3-spelers, zoals de betere (oeh gewaagd :P) iRiver H-serie en Creative Zen (Micro).
Daarbij is wit erg opvallend en refereert direct aan de iPod, zodat de jatkans groter is.
En persoonlijk vind ik het een beetje metrosexueel, maar goed....dat heeft te maken met smaak :)
Dat is zeker een gewaagde opmerking maar ben het wel met je eens ;)

Maar goed, even wachten op morgen en dan is kijken of ik mijn geld over de balk heb gesmeten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Voila, in afwachting van de herstelling van mijnE2 heb ik een paar Sennheiser mx300 gekocht. Wat klinkt het slecht tov van de E2.

Eén keer in-ear is altijd in-ear !!!

(btw, ze zitten super slecht)
edit: wat klinken ze hard naar buiten uit. Kan iedereen weer lekker mmeluisteren en ben ik weer lekker asociaal :X :X

edit2: ik wil mijn E2 terug! :'( :'(

[ Voor 31% gewijzigd door jvvv op 14-01-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

BadVibes schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:01:
[...]

'k Weet niet of je een reisje naar Haarlem ervoor over hebt maar, goedkoopste.nu heeft ze voor 41 euro. Hun afhaaladres is op loopafstand van het station Haarlem.
Dit gaat vast over de sony's??
Jammer had graag een adresje gezien voor de Sharp's...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
Gutteguttegut schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:32:
[...]
Dit gaat vast over de sony's??
Jammer had graag een adresje gezien voor de Sharp's...
Ja klopt, sorry, 'k heb m'n bericht aangepast...

Weet iemand waar in Nederland een (web)shop is welke de Sony EX81SL verkoopt? Ik zie ze op AudioCubes verkocht worden maar 'k heb geen idee hoeveel er werkelijk aan postage/packing overheen komt. Iemand een idee? Volgens mijn Shopping basket is het 9.60 EUR, niet meer dan dat?
Misschien zijn er meer die willen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

BadVibes schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:28:
[...]

Weet iemand waar in Nederland een (web)shop is welke de Sony EX81SL verkoopt? Ik zie ze op AudioCubes verkocht worden maar 'k heb geen idee hoeveel er werkelijk aan postage/packing overheen komt. Iemand een idee? Volgens mijn Shopping basket is het 9.60 EUR, niet meer dan dat?
Een soort inkoop aktie, lijkt me een goed plan er zijn vast meerdere mensen die daar willen bestellen.
Het mag alleen niet "onder de vlag van" Tweakers/GoT....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Laatst online: 14-04 20:57
Gutteguttegut schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:05:
[...]
Een soort inkoop aktie, lijkt me een goed plan er zijn vast meerdere mensen die daar willen bestellen.
Het mag alleen niet "onder de vlag van" Tweakers/GoT....
een ia daar met goede oordopjes heb ik ook wel interesse in:) wordt een beetje flauw van die sennheiser mx500, raak nog wel eens een foamie kwijt 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Davitos op 14-01-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Mooooody schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:32:
Volledig mee eens! 8)

Koelkastwit aan je oren? :X |:(

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Davitos schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:59:
[...]
een ia daar met goede oordopjes heb ik ook wel interesse in:) wordt een beetje flauw van die sennheiser mx500, raak nog wel eens een foamie kwijt 8)7
Ik heb ze even een mailtje gestuurd met de vraag betreffende de eventuele mogelijkheden voor een IA.
Als dat interessant is open ik een IA op inkoopacties.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
BadVibes schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:28:
[...]

Ik was net van plan om van de week de Sharps the bestellen bij AudioCubes :) Maar ik heb net het geld al overgemaakt op mijn Paypal account :/
De verzendkosten naar Nederland zijn overigens 14 dollar (=10,79 euro op gwk.nl)

[ Voor 7% gewijzigd door Snoop op 14-01-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Die EX 81, vind ik eerlijk gezegd maar een beetje irritant, met die dingen die om je oren gaan. Dat vind ik juist zo perfect aan mijn EX71, just plugg in and listen.

Ik ben nu na een weekje EX71 al zo gewend, dat ik vandaag mijn sennheiser mx400 niet meer in kreeg :o. nadat ik ze met moeite mn oren in kreeg, viel me op hoe schel het geluid eigenlijk is. Blijkbaar ben ik in 1x zoveel meer gewend :|

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 01:09
Ik heb gisteren ook de EX71's besteld, maar ik heb nog een paar vraagjes.
Eerder in dit topic was er al iemand bij wie er een kabelbreuk in de kabel zat, hij had dit wel zelf gerepareerd, maar dit zou ik zelf niet voor elkaar krijgen, aangezien ik niet zo handig ben met de soldeerbout en dergelijke.
Nou vroeg ik me af hoe je nu het beste zoiets kan voorkomen? Komt het vooral door het buigen van de kabel, of net zo goed door eraan te trekken, of juist alleen door het laatste? Spelen er nog meer factoren een rol? (zoals kou ofzo? :?)

Ik heb op dit moment nog de standaard dopjes die bij mij iAudio M3L zaten, de Cresyn AXE-599, deze geven wel redelijk geluid (ik ben geen audiofiel), maar ze zitten niet zo lekker. Maar als ik deze dus in doe dan doe ik het lange kabeltje achter mijn nek en dan trek ik ook een beetje aan het kabeltje, om het goed te laten zitten, zou ik dit beter niet kunnen doen? Of moeten ze daar makkelijk tegen kunnen? Tot nu toe heb ik er bij mij huidige dopjes nog niets van gemerkt, maar ik heb ze ook nog maar een maandje.

Wat ik me ook nog afvroeg is hoe lang de kabel is vanaf de rechte connector tot het splitspunt en vanaf daar naar elk dopje. Bij de dopjes die ik nu heb vind ik het kabeltjes net iets te kort, als ik de afstandsbediening in mijn binnenzak heb zitten, staat het kabeltje bijna strak als ik ze in heb. Hierdoor vallen ze ook makkelijk uit mijn oren en dat vind ik behoorlijk irritant, ik kan amper een beetje om me heen kijken als ik in de trein of de dopjes vallen uit mijn oren.

[ Voor 3% gewijzigd door jbvo op 15-01-2005 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SneakyViper schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:19:

Wat ik me ook nog afvroeg is hoe lang de kabel is vanaf de rechte connector tot het splitspunt en vanaf daar naar elk dopje. Bij de dopjes die ik nu heb vind ik het kabeltjes net iets te kort, als ik de afstandsbediening in mijn binnenzak heb zitten, staat het kabeltje bijna strak als ik ze in heb. Hierdoor vallen ze ook makkelijk uit mijn oren en dat vind ik behoorlijk irritant, ik kan amper een beetje om me heen kijken als ik in de trein of de dopjes valle uit mijn oren.
Je binnenzak haal je wel met dat kabeltje hoor. Tenzij je 3 meter lang bent, dan wordt het misschien wat lastiger.Ikzelf ben 1.83m en het stekkertje hangt bij mij tot over mijn navel.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Zelf komen mijn Shure E3c's binnen in week 4, ff afwachten dus ;)

Dit moet ik wel even kwijt. 't Is al eerder gezegd, maar dit onderwerp "Wat zijn goede oordopjes"hoort NIET thuis in Gadget talk. Oordopjes zijn totaal geen gadgets. Is 't zo gek dat er een "Wat zijn goede oordopjes deel 4" wordt aangemaakt in Audio, Video & Hifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
*knip*

waarom kun je geen posts deleten? :?

[ Voor 134% gewijzigd door Snoop op 15-01-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
Nielsracing schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:27:
Zelf komen mijn Shure E3c's binnen in week 4, ff afwachten dus ;)

Dit moet ik wel even kwijt. 't Is al eerder gezegd, maar dit onderwerp "Wat zijn goede oordopjes"hoort NIET thuis in Gadget talk. Oordopjes zijn totaal geen gadgets. Is 't zo gek dat er een "Wat zijn goede oordopjes deel 4" wordt aangemaakt in Audio, Video & Hifi?
totaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

na dit tpoic gelezen te hebben en toevallig net mooi een ipod mini op de kop heb kunnen tikken
heb ik de Sony's EX71 gekocht was er 49.99 voor kwijt bij die prutszaak van een dixons (we hebben ook weinig anders in dit dorp). Verschillende dopjes met verschillende maten, ze zitten eigenlijk allemaal wel goed :D maar de grootste sluiten perfect af!

dit zijn toch wel de beste die ik ooit gehad heb.

[ Voor 16% gewijzigd door mindcre8r op 15-01-2005 17:14 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 01:09
Ik heb de dopjes (EX 71) nu ook al binnen en ze zitten echt lekker, ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de M en L dopjes, maar ik denk dat de M het beste zijn voor mij, de L dopjes gaan na een tijdje een beetje pijn doen, maar misschien is dat gewoon een kwestie van wennen. Met de M dopjes heb ik wel nog steeds een beetje het gevoel alsof ze er uit gaan vallen, maar dat kan misschien ook liggen aan het feit dat ik gewend ben dat de dopjes eruit vallen als ik me beweeg. Als ik aan deze dopjes gewend ben heb ik daar vast niet zoveel last meer van. Ik had wel verwacht dat deze dopjes zo vast zouden zitten dat ik de afstandbediending van mijn mp3-speler er mee op zou kunnen tillen, maar dat is nog niet het geval, dan zakken ze wel uit mij oren. Ik zag hier ook een foto van iemand die het draadje over zijn oren deed en ik heb dat ook geprobeert en dat helpt echt, op die manier kan ik makkelijk de afstandsbediening er aan laten hangen zonder dat ze uit gaan en het zit nog niet eens zo verkeerd ook, het ziet er alleen een beetje vreemd uit.

De draden en dergelijk zien er heel erg fragiel uit vind ik, dus ik ben er maar voorzichtig mee. de draad voor naar het rechtse dopje is veel langer dan bij mij vorige dopjes (Cresyn AXE-599), maar het draadje voor naar de speler is weer korter, dus de uiteindelijke afstand tussen mijn mp3-speler en mijn linkse oor is dus wel iets kleiner, het zal dan misschien de afstandbediening ergens aan vast moeten klemmen om het draadje een beetje losjes te kunnen laten zitten.

Ik heb ze nu net binnengekregen en meteen even getest, maar ze klinken volgens mij nu al minstens net zo goed als mijn vorige dopjes en dat dus zonder inspelen, maar misschien ligt het gewoon aan mij, ik ben namelijk geen audiofiel ofzo iets dergelijks. Ik merk echt dat ik het volume minder hoog hoef te zetten om hetzelfde effect te krijgen en nu zit ik nog in een stille kamer, als er meer achtergronsruis zou zijn zou ik het verschil misschien nog wel meer merken, maar dat zoek ik volgende week wel uit, ik zal ze eerst maar eens een beetje in spelen hier thuis, voordat ik ze meeneem naar school enzo, vooral om mezelf een beetje te laten wennen aan de dopjes en er voorzichtig mee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Nielsracing schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:27:
Van Dale Taalweb:
gad·get
(het, de ~ (m.), ~s)
1 klein, min of meer nutteloos voorwerp => snuisterij
Volgens mij is een dopje dan net zo goed een gadget als een MP3 speler of een PDA. Daar komt in dit geval nog eens bij dat de gemiddelde tweaker, zonder de gadget MP3 speler, de dopjes niet eens nodig heeft. Je moet niet vergeten dat het onderweg luisteren naar muziek nog altijd onder luxe valt. Daarmee horen de minidisc spelers en de dismans volgens mij dus, net als de MP3 spelers, ook in Gadget Talk thuis.
Dit maakt voor mij dat een dopje een gadget is en ik Deel 4 ook weer in GT aan zou maken... 90% van de mensen hier gebruikt zijn dopjes enkel in combinatie met een gadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je gaat ook geen oordopjes kopen voor een of ander merkloos mp3spelertje van 30€. Veel mensen die hier oordopjes kopen van boven de 100€ die hebben geen el-cheapo mp3speler maar meer iets van hogere kwaliteit (iriver e.d.). en dat maakt het iets minder 'gadget'. Ik denk ook dat dit topic naar AVH moet want IMO zijn oordopppen boven de 100€ geen gadgets meer maar een weloverwogen aankoop met het oog (oor?) op het luisteren naar muziek op hoge kwaliteit. Misschien is het dus een idee om in AVH een topic te maken voor de echte High-End doppen en in GT voor de minder Mid/Low-End/meer gericht op gewone consument doppen zodat we het in AVH kunnen hebben over het verschil in geluid en isolatie tussen de foam en silicon doppen en dat we het in GT kunnen hebben over mensen die hun schuimpjes van hun MX500 kwijt zijn want anders krijg je replies van: "300€ doppen in nog geen 300 jaar" oid.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
In mijn ogen maakt zo'n dure MP3 speler het juist meer gadget. Je denkt er dan meer over na, maar je hebt wel meer dat "niet nodig is". Voor doppen geldt het zelfde. Volgens mij is een gadget namelijk iets wat je niet nodig hebt, maar leuk is om te hebben. Let op, dit is iets anders dan praktisch, zoals een GSM telefoon. En bij een MP3 speler is dat zeker het geval, zeker als je over enkele tientallen gigabytes aan opslagruimte gaat spreken. (Zei de H120 eigenaar...)
Om aan te geven wat voor mij een gadget is: Wij hebben in een normale gezinswoning tien of meer vaste telefoons. Dat is meer dan 2 per gezinslid en meer dan 5 per telefoonlijn! Het merendeel van die toestellen is voor mij dus overbodige luxe: gadget.
Ik denk dat een dergelijke discussie over wat is wel en wat is geen gadget oeverloos is, en daarom de enige manier om uitsluitsel te krijgen, het aanspreken van een mod is... Laat staan dat het in dit topic thuis hoort.

Het opsplitsen naar twee topics lijkt mij erg onverstandig. Er zijn inderdaad werelden van verschil in dopjesland, maar voor het maken van een keuze en het houden van discussie is het niet goed.
Op dit moment ben ik gebruiker van de EX71, is wil overstappen op de Sharp HP-MD33 om vervolgens waarschijnlijk voor de Shure E3 of iets vergelijkbaars te gaan. Moet ik dan twee topics gaan volgen? En hoe zie jij het met vergelijkende reviews? Sharp HP-MD33 vs Shure E3 bijvoorbeeld? (Ja, één die ik graag zou zien...) Om maar te zwijgen over het trekken van een grens. Waar plaats mid-end dopjes? Volgens mij ga je rondom die twee topics dan net zo zooitje krijgen als je nu ziet met videobe- en -verwerking in Audio, Video & HiFi Forum en Software Algemeen.

Als ik heb weer mag maken, was ik van plan om de opening van de topic weer deels te herschrijven en dan ook met dergelijke dingen rekening houden. Een paar waarschuwingen/verzoeken bij voorbaad. Desnoods kan ik het aan een mod vragen. Dergelijke opmerkingen vind ik namelijk ook niet gepast. Of er nou wel of geen goede onderbouwing achteraan komt.

[ Voor 5% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-01-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sony MDR-ED21LP dopjes, zoals eerder aangegeven in dit topic blijven als enige zitten in mijn afwijkende oren. Als je niet aan de in-ear oplossingen wil dan is dit het enige lastige-oren-alternatief voor zover ik weet.

Het lage gebied is vrij rustig itt andere SONY doppen -> een meevaller als je niet van knallende bassen houdt.
Nadeel zijn de mids die een beetje weggedrukt worden bij laag volume of veel omgevings geluid.
De isolatie is beter dan verwacht. Op het linke af als je aan het fietsen bent.

Een goede bruikbare sound voor de prijs (25 euri) maar nou niet echt sprankelend of gedetailleerd.

Het wachten is op doppen met dezelfde vorm en betere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
DeeD2k2 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:16:
[...]

[...]
Volgens mij is een dopje dan net zo goed een gadget als een MP3 speler of een PDA. Daar komt in dit geval nog eens bij dat de gemiddelde tweaker, zonder de gadget MP3 speler, de dopjes niet eens nodig heeft. Je moet niet vergeten dat het onderweg luisteren naar muziek nog altijd onder luxe valt. Daarmee horen de minidisc spelers en de dismans volgens mij dus, net als de MP3 spelers, ook in Gadget Talk thuis.
Dit maakt voor mij dat een dopje een gadget is en ik Deel 4 ook weer in GT aan zou maken... 90% van de mensen hier gebruikt zijn dopjes enkel in combinatie met een gadget.
Om even in te haken over de discussie die ik zelf ben begonnen... :)
Jij vind dus eigenlijk dat als iemand een setje Shure E3c's aanschaft, dat eigenlijk een gadget is... daar ben ik 't dus niet mee eens. De meeste mensen kopen toch echt zo'n oordopje om erg optimaal geluid uit hun mp3 / cd / minidisc spelertje te hebben.
Je zegt zelf dat het luxe is om onderweg naar muziek te luisteren....ok mee eens, maar als ik rondkijk in het Audio Video & Hifi forum zie ik o.a.
- Windows Media Center als PC en als Media Center
- DVD Recorders
- Digitenne

en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Die bovengenoemde dingen zijn ALLEMAAL luxe-objecten. We leven nou eenmaal in een tijd dat er veel wordt ontwikkeld op technisch vlak.
Wat ik hiermee wil zeggen, oordopjes zijn toch dingen waar het geluid rechtstreeks vanuit wordt weergegeven ('t zelfde als dure B&W luidsprekers) dus dan vind ik dat het een plaatsje verdient in het AVH forum gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 21:18

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Ik sta op het punt om de brakke oordopjes die bij m'n I-bead zaten te vervangen, en ik vroeg me af of iemand enig idee had hoe de mdr-nx1 zich verhoud tot de mdr-ex71sl. Zo'n koordje is echt heel handig icm die i-bead, ook in de zomer kun je overal je mp3's luisteren en je kunt er makkelijk bij, en zonder koord is een zak onontbeerlijk. Als die nx1 echter een stuk minder is dan de ex71sl dan ga ik toch voor de laatste.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
Ik dacht dat de nx-1 qua geluid hetzelfde had als de EX71, want ze zien er hetzelfde uit. Soort van 51/71, andere prijs, maar hetzelfde geluid.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Heb uiteindelijk toch de Sharp MD33's besteld bij Audiocubes! :*)
Ik zag dat er misschien een ia zou worden georganiseerd, maar daar kon ik niet meer op wachten.
Ik ben benieuwd wanneer ik ze binnen heb! :)
Hoelang duurt de levertijd van Audiocubes ongeveer? Zou iemand die er eerder wat besteld heeft, dat even aan mij kunnen zeggen? Dan weet ik alvast wanneer ik ze ongeveer kan verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
Gutteguttegut schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:27:
[...]
Ik heb ze even een mailtje gestuurd met de vraag betreffende de eventuele mogelijkheden voor een IA.
Als dat interessant is open ik een IA op inkoopacties.net.
Ik ben heel benieuwd. Laat het even weten, k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
Motorola_V600 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:24:
Heb uiteindelijk toch de Sharp MD33's besteld bij Audiocubes! :*)
Ik zag dat er misschien een ia zou worden georganiseerd, maar daar kon ik niet meer op wachten.
Ik ben benieuwd wanneer ik ze binnen heb! :)
Hoelang duurt de levertijd van Audiocubes ongeveer? Zou iemand die er eerder wat besteld heeft, dat even aan mij kunnen zeggen? Dan weet ik alvast wanneer ik ze ongeveer kan verwachten :)
Zeker te laat om nog een extra paar te bestellen? Dan kunnen we de verzendkosten delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
BadVibes schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:54:
[...]

Zeker te laat om nog een extra paar te bestellen? Dan kunnen we de verzendkosten delen...
Yep, ik heb ze idd al besteld. De status staat al sinds gisteren op "shipped". Jammer, anders had het ons de helft in verzendkosten gescheeld.
Voor de goede orde: de verzendkosten naar Nederland zijn $14 (= €10,88 volgens gwk.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb mail van audiocubes...
Hi There can a be discount. Please email us with the final order and we will
provide you with a total pricing.

Kohn
info@audiocubes.com
Hmm..ik denk dat ik maar eens een IA ga starten.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.