Wat zijn goede oordopjes? Deel 3

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.123 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 10:36:
de eeuwenoude ( :X ) vraag van. wat zijn goede oordopjes dus.. wie weet het?
NrG_82 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:52:
Dat is dus een probleem wat ik ook zou hebben bij de aanschaf van zulke dure doppen. Eigenlijk zou ik ze dan toch echt eerst gehoord willen hebben. Eigenlijk zou er bij speciaalzaken gewoon een luisterexemplaar aanwezig moeten zijn (bij custom molds wel weer een lastig verhaal natuurlijk..), bij dure parfum heb je toch ook testers.. B)
Zeker bij high-end dopjes moet je natuurlijk niet verwachten dat als je er 2x zoveel geld aan uitgeeft, het twee keer zo goed klinkt. Waarschijnlijk zal je de kwaliteitsverbetering tussen *noem een paar goedkope dopjes* en Shure E3 niet meer meemaken, maar verbetering van een overstap naar nog betere dopjes zal natuurlijk wel hoorbaar blijven. Dat de UE-10 beter klinken dan de Shure dopjes durf ik zo te beweren, als je naar de prijs en de reviews (van mensen die ook andere doppen hebben ge`had) kijkt. Verder heeft de UE-5 volgens mij twee drivers (de dingen die de lucht laten trillen ;)) en UE-10 drie, dus waarschijnlijk zit daar ook al een verbetering in.

Dit is de 1001ste post _/-\o_ Hoog tijd voor deel 4 :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:23
Reactie op de reactie's over mijn ideetje op 'custom made'-ness...

Waar het om gaat met coolheid is vooral natuurlijk dat je het kan zeggen, en ook wel dat je daarmee van alles kan laten regelen. Denk je bijvoorbeels eens in dat je wilt dat er microfoontjes worden ingebouwd en dat het geluid wat ze oppikken op commando afspelen? Of een speciaal nekkoord systeem? De dopjes kunnen qua karakteristiek ook nog erg verbeterd worden, en er zijn nog vele andere mogelijkheden! Bijvoorbeels een 'behind the neck'ala sony nekchain systeempje? Tuurlijk!

En voor de TSer, misschien kan je in de volgende ook verschillen duidelijk maken tussen de MX400 en MX450, etc? Wat lijstjes, misschien? Ook om de ultimate ears wat recht te geven zou leuk zijn, en Eyty's mis ik hier ook.

Misschien zou ik eens KOSS-The Plug's moeten bemachtigen, maar dat wordt lastig.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

verdomme, krijg net draadbreuk in mn sony 71 dopjes :/ kutzooi, weer nieuwe kopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fixxx schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:46:
verdomme, krijg net draadbreuk in mn sony 71 dopjes :/ kutzooi, weer nieuwe kopen :'(
Als je handig genoeg bent met een soldeerbout, is het mogelijk om er een nieuw draadje aan te solderen ;) En tsja, anders zit er weinig anders op dan nieuwe dopjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

mjah zo handig ben ik niet, zit al te kijken, maar die shure's zijn me nog net iets te duur, deze dopjes heb ik ook nog niet zolang, wel vervelend :/ maarja bekend probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fixxx schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:02:
mjah zo handig ben ik niet, zit al te kijken, maar die shure's zijn me nog net iets te duur, deze dopjes heb ik ook nog niet zolang, wel vervelend :/ maarja bekend probleem
geldt de garantie er misschien voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coptician schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:38:

Misschien zou ik eens KOSS-The Plug's moeten bemachtigen, maar dat wordt lastig.
bij digimania zijn ze te bestellen, of bedoel je dat niet?

Ik heb nog een vraagje over the shures. Ik ben nog al een liefhebber van electronische muziek zoals electro, techhouse en techno. Ik lees overal dat de Shures e2 wat meer bassy zouden zijn dan de e3 en ik wens wel een goede bas in mijn oortelefoontje, echter het moet ook niet overheersen. Zou in mijn geval de 2 serie dan misschien een betere keus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Moky:

Bestellen doe ik dus liever niet, eh? :P Sorry, in dat opzicht ben ik toch een beetje gevoelig, mede dankzij dat mijn ouders dat ook zijn :P.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Dat niet online willen bestellen moet je gewoon even overheen stappen. Ik heb eerst ook m'n iRiver bij de Mediamarkt gehaald (was toen wel in de aanbieding, onder de mp3spelers.nl prijs), omdat niet aan online bestellen wilde. Maar van de week m'n iAudio toch bij mp3spelers.nl besteld, aangezien dat ding bijna nergens te koop is en al helemaal niet voor die prijs. En twee dagen nadat ik het geld had overgemaakt had ik hem in huis. Gewoon ff de shopsurvey van een shop bekijken en op je gezonde verstand afgaan of het er een beetje betrouwbaar uitziet, en eventueel anderen om ervaringen vragen..
Wel een enorm dure shop trouwens, digimania. Een H340 SE voor € 529! Die heb je ergens anders al onder de € 400.. De Koss The Plug kosten daar € 29, dat is wel weer een normale prijs of niet?
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:23:
Zeker bij high-end dopjes moet je natuurlijk niet verwachten dat als je er 2x zoveel geld aan uitgeeft, het twee keer zo goed klinkt. Waarschijnlijk zal je de kwaliteitsverbetering tussen *noem een paar goedkope dopjes* en Shure E3 niet meer meemaken, maar verbetering van een overstap naar nog betere dopjes zal natuurlijk wel hoorbaar blijven. Dat de UE-10 beter klinken dan de Shure dopjes durf ik zo te beweren, als je naar de prijs en de reviews (van mensen die ook andere doppen hebben ge`had) kijkt. Verder heeft de UE-5 volgens mij twee drivers (de dingen die de lucht laten trillen ;)) en UE-10 drie, dus waarschijnlijk zit daar ook al een verbetering in.
Ja dat klopt, je bent steeds meer kwijt voor een steeds kleinere kwaliteitsverbetering. Maar dat is vaak zo als je iets perfects wilt.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NrG_82 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:56:
Wel een enorm dure shop trouwens, digimania. Een H340 SE voor € 529! Die heb je ergens anders al onder de € 400.. De Koss The Plug kosten daar € 29, dat is wel weer een normale prijs of niet?
Ja klopt ze bieden de mini-xen 400 1gb aan waar in interesse in heb, die ik in Nederland niet kan vinden, maar hun prijzen zijn relatief veel hogere waarom ik hem daar niet wilde bestellen. De koptelefoons zijn echter wel normaal geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:05:
[...]
geldt de garantie er misschien voor?
Waarschijnlijk niet, veel fabrikanten doen heel moeilijk bij draadbreuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

idd, ben bang dat ze daar niet intrappen, heb het bonnetje ook niet meer denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
[quote]NrG_82 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:56:
Dat niet online willen bestellen moet je gewoon even overheen stappen. Ik heb eerst ook m'n iRiver bij de Mediamarkt gehaald (was toen wel in de aanbieding, onder de mp3spelers.nl prijs), omdat niet aan online bestellen wilde. Maar van de week m'n iAudio toch bij mp3spelers.nl besteld, aangezien dat ding bijna nergens te koop is en al helemaal niet voor die prijs. En twee dagen nadat ik het geld had overgemaakt had ik hem in huis. Gewoon ff de shopsurvey van een shop bekijken en op je gezonde verstand afgaan of het er een beetje betrouwbaar uitziet, en eventueel anderen om ervaringen vragen..
[mockself]Gezond verstand heb ik dus niet[/mockself]

Oh, het probleem zou nog meer zitten in lack of credit card/etc voor dit soort gelegenheden...

Ik hou het hier nog wel bij tot ik een credit card weet te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coptician schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:01:
Oh, het probleem zou nog meer zitten in lack of credit card/etc voor dit soort gelegenheden...
Ik hou het hier nog wel bij tot ik een credit card weet te bemachtigen.
Daar hebben we pay-pal voor. Je kan hiermee met je bankrekening geld overschrijven naar je pay-pal account.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
fixxx schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:02:
Mijn Shure E2C zijn te koop.Check marktplaats bij audio/hoofdtelefoons!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:34:
Mijn Sony EX71 dopjes doen plots raar sinds deze avond !! :( Mijn linkeroortje gaat beduidend minder dan mijn rechteroortje !!!!!!! Hij doet het nog, maar véél minder luid !
Heeft iemand nog zulke problemen gehad? Ook gaat het totaal volume stilder
Niemand? :s :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al op oorsmeer gecontroleerd? Dat is meestal het geval als in-ears opeens een heel stuk minder hard klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:23:
Qua lay-out zijn er geen problemen, en als de mods er geen problemen mee hebben, ga ik niet rushen, mijn tentamens leren en post ik hem vanavond...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fixxx schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:46:
en ook DAAROM ben ik als eerste gelijk voor E3's gegaan, ik heb al zoooo veel setjes sony's versleten aan draadbreuken (21's enzo) en ik wist gewoon dat ik meerdere setjes aan EX71's zou moeten kopen om de levensduur van E3's te evenaren.
Die hebben zo'n heerlijk dik snoer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
coptician schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:38:
Het scheint dat ze gewoon bij de free record shop liggen.
http://www.freerecordshop...view.asp?productid=238191
Voor 24.99.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij nog even adviseren of ik met bas gerelateerde muziek als electro, techhouse en techno beter voor de shure e2 of e3 kan gaan, omdat de e2 wat meer "bassy" zijn volgens de reviews?

Ik kan nl nie wachten om ze te bestellen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:36:
Kan iemand mij nog even adviseren of ik met bas gerelateerde muziek als electro, techhouse en techno beter voor de shure e2 of e3 kan gaan, omdat de e2 wat meer "bassy" zijn volgens de reviews?

Ik kan nl nie wachten om ze te bestellen;)
Ik heb geen ervaring met de E2's maar bijvoorbeeld de kicks in Smack my bitch up en in Breathe van The Prodigy zijn op mijn E3's echt ziek wreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Het is dan vanacht geworden, maar we kunnen verder in Deel 4

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verder in Wat zijn goede oordopjes? Deel 4
Met dank aan DeeD2k2 _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Canaria op 30-01-2005 00:13 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste